Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 72 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50
Zo, en ik ben weer thuis na een geslaagde dag Zandvoort. Van begin tot eind: top! :)

Complimenten aan de NS en Zandvoort, want alles was prima geregeld en georganiseerd. (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h7UVf_5bkGfoUKqTGzY9-YnxVj0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NMDnnBzM2fNtvQhM20LmXX0V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07 21:44
JPS schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:28:
Volgend jaar kaarten Tarzan bocht nemen, veel beter wordt het niet. Arena idd ook leuke sfeer, maar weinig speed.
Het was niet het gebrek aan racen (of nouja, ik zag ze over startfinish line komen en de Tarzan indraaien), maar echt totale gebrek aan sfeer. Echt bizarre tegenstelling tot Arena. Nu ik thuis ben er nog over na zit te denken zou ik echt wel durven te stellen dat ik niemand zou aanraden om op main straight te zitten, maar gewoon Arena te doen. Ga voor plezier, en als je echt snelheid wil zien dan moet je niet naar mij luisteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
Djerro123 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:19:
Dit was m’n derde jaar Zandvoort.

2021: Zaterdag en zondag in de Arena (we zagen ze aankomen rijden naar (en door) de Hans Ernst bocht en naar bocht 13). Wat een feest; optelsom van eerste “festijn” na Corona, bizar lekker weer, meevallende (lees: indrukwekkende) logistiek, Max pole en Max win. Echt top feest, nog lang blijven plakken op beide dagen op de tribune, Tiësto kwam zelfs draaien op een vrachtwagen. Wat een sfeer.

Toen dachten we; okay dit was 550 pp (ofzo), volgend jaar gaat dit niet kunnen overtreffen dus laten we volgend jaar niet gaan.

2022: hele week lekker weer, en maar nieuwsberichten/social media/F1 Café de hele week door. Op woensdag baalden we echt als een stekker dat we niet erbij waren, maar gelukkig nog kaarten kunnen kopen voor de vrijdag. Allebei vrij genomen en vrijdag daarheen. Ditmaal in Hairpin Grandstand (kijkend richting Bloemendaal). Plek mwoah, weer prima en sfeer ook top. Natuurlijk ging het nergens om (VT1 en VT2, plus de andere klasses). Na VT2 nog wel echt leuk gedanst op de fanzone, was heel leuk en toen weer met de trein naar huis. Was geslaagd, maar bovenal stond ik nu te boek als een persoon die al 2x was geweest en dus kreeg ik zondags de optie om te boeken voor 2023.

Onze gedacht was; “oké volgend jaar willen we niet weer spijt hebben, maar de arena hebben we al meegemaakt. Laten we nu 1 tik hoger zitten en dan ook dìe ervaring hebben!”, en zo geschiedde. Kaarten gekocht voor Pit grandstand voor zaterdag en zondag. 650€, ogen dicht en op betalen klikken zullen we maar zeggen.

Ik ben blij dat ik dit vorig jaar heb gekocht, zodat het niet voelt alsof ik hier 650 voor heb uitgegeven. De trein was echt rammend druk (vorige keer gingen we eerst naar Amsterdam, vanaf daar de trein naar Zandvoort, nu deden we eerst Haarlem), en we stonden ruim half uur te wachten. Het weer was natuurlijk echt helemaal ruk, en we hebben zelfs overwogen om voor de quali naar huis te gaan. We hadden poncho’s aan, maar schoenen en broek waren doorweekt en handen waren ijskoud. Later kwam eindelijk de zon door (vanaf Q2-Q3), dat scheelde veel.

Maar wat mij écht tegenviel, en waarom ik dus ook helemaal niet meer zo’n zin heb in morgen, is de totale gebrek aan sfeer op het rechte stuk. Sure, morgen kan ik de auto’s op de startgrid zien, en de start zelf. Leuk! Maar daarna? Helemaal kut. In de arena is iedereen vrolijk en is het constant Max aanmoedigen (lees: staan en juichen). Op de main straight? Echt totale onwetendheid als Max zelfs maar voorbij komt.

Het hoofd entertainment programma is in de Arena; je ziet daar dus de MC die alles aan elkaar praat/zingt of de DJ die een liedje inzet. Je kijkt altijd naar andere feestende mensen tegenover je, dat doet wat met je. Op de Pit Grandstand, man man man je zit te kijken naar niks. En tuurlijk; leuk om die pitstops te zien. Maar verder? Echt niet het geld waard. En ja; een deel van mijn sentiment moet je met een grote korrel zout nemen want het weer was echt #%^*. Maar ook toen het zonnig was; je kon de interviews niet horen na afloop van de kwalificatie, er is totaal geen entertainment en daarnaast zijn er slechts 2 kleine schermpjes waarop je echt net niet lekker kan kijken. Dat laatste komt natuurlijk omdat je tegenover de pitstraat zit; er is gewoonweg geen ruimte om enorme schermen neer te zetten zoals ze in de arena hebben.

Mijn uiteindelijke punt is; als iemand dit leest en hoopt op een leuke sfeer (de race volgen kan je sowieso beter thuis doen); ga niet voor de duurste kaarten maar juist voor de iets goedkopere (maar nog steeds heel dure) kaarten in de Arena. Echt 3x zo leuk, en veel mooiere ervaring.

En als je er invloed op hebt; regel zon want dat doet vast wonderen voor de sfeer ;)
Sjezus 650? Oke ik was op vrijdag, maar ook pit grandstand en was 130 euro ofzo. Met jumbo korting van 50% nog maar 65 euro betaald. Maar ik deel je mening. Pit grandstand, maar eigenlijk de hele main straight is echt gewoon dood. Voorste stoelen ook allemaal al bezet door de VIP vanuit Race home of corporate lounge etc. Je ziet de auto amper, en je ziet de entertainment ook niet want het is meer aan de arena kant.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-07 12:09
Megapaul schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:44:
Ik heb dit topic goed doorgelezen en het valt mij op dat de ene persoon wel een flesje water mee naar binnen mag nemen en een ander weer niet. Ik snap echt niet waarom de organisatie moeilijk doet om een flesje water.
Ik heb 2 croissant, 1 banaan, 1 fles water, 1 pak lipton ice tea van 1.5l, paar snickers.
Tijdens controle had die man het wel gezien maar liet me gewoon naar binnen.
Wellicht omdat ik mn zoontje bij me had :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:32
Vroeger ging je voor het racen, tegenwoordig blijkbaar voor het entertainment... Rare jongens, die 'fans'.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:37:
Vroeger ging je voor het racen, tegenwoordig blijkbaar voor het entertainment... Rare jongens, die 'fans'.
Ach, zonder de ‘fans’, zoals je ze noemt, van nu had F1 voorlopig (nog) niet op Zandvoort gereden… (y)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-07 15:56
Dit jaar was de eerste keer bij een F1 weekend. We hadden pit grandstand kaarten op vrijdag en zaterdag en heb, buiten het rotweer zaterdag, echt genoten. De snelheid was mega, pit boxen waren goed te zien en te starts waren tof om mee te maken.

Volgende keer gaan we waarschijnlijk voor de Arena kaarten, maar dat neemt niet weg dat we ook echt genoten hebben van de pit grandstand. Voor ieder wat wils natuurlijk ;-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

SirLct schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:26:
[...]
Pit grandstand, maar eigenlijk de hele main straight is echt gewoon dood. Voorste stoelen ook allemaal al bezet door de VIP vanuit Race home of corporate lounge etc. Je ziet de auto amper, en je ziet de entertainment ook niet want het is meer aan de arena kant.
En dit is precies de reden van de doodsheid. Gesponsorde kaarten trekt gelegenheidsfans aan. Je kunt beter tussen het 'plebs' zitten dat met overtuiging de kaart zelf heeft gekocht.

Vanuit de Tarzanbocht grandstand kijk je uit op het VIP paviljoen. Het is er vast goed gratis eten en drinken tijdens het netwerken door, maar ik zou voor geen goud willen ruilen met mijn duurbetaalde plek op de volgepropte grandstand. Wat een feest is het daar en mooi contrast met de overkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-07 16:28
Vandaag voor de eerste keer naar de F1 in Zandvoort geweest, heb er erg van genoten ondanks het toch wel mindere weer. Ook echt complimenten voor de hele organisatie (zowel NS als Zandvoort). Ondanks een vol perron zaten we betrekkelijk snel in de ‘Max-expres’ vanaf Amsterdam C., die keurig om de vijf minuten vertrok. Vanaf het station in Zandvoort zijn we langs het strand richting het circuit gelopen richting gate 1. Buiten de trein wel meteen de eerste set poncho’s aangetrokken, want die waren toch wel nodig vandaag.

Allebei hadden we een rugzak mee met wat broodjes, koekjes en een aantal flesjes water. Security heeft wel in de tassen gekeken, maar vond het verder prima. Daarna zijn we bij de Tarzan-bocht begonnen met de GA1-'tour'. Hoewel we er later niet meer terug zijn geweest, was het uitzicht in de bocht op de ‘main straight’ wel een mooie, maar er was wat weinig plek dus we zijn uiteindelijk maar doorgelopen. FP3 hebben we voor de helft gekeken bij bocht 7 (Scheivlak), na de (tweede?) rode vlag zijn we doorgelopen naar een plekje waar we zowel bocht 7,8 als klein stukje 9 konden zien. Daarna wat gegeten achter de Eastside Grandstand. Daar stonden na FP3 lange rijen maar gelukkig werden we snel geholpen aan een broodje knakworst en een frietje. Wel echt belachelijke prijzen, maar dat is tegenwoordig bij ieder groot evenement zo dus ga me er ook niet meer druk om maken.

Daarna weer tussen bocht 7 en 8 gaan staan voor de F2 sprintrace. Dat die uiteindelijk zo in het water viel vond ik erg jammer, had graag wat meer race gezien. Na het vallen van de laatste rode vlag begon het echt ongenadig hard te regenen zodat we uiteindelijk maar even zijn gaan schuilen bij de toiletten achter de Eastside Grandstand. Daarna weer een plekje gezocht voor de kwalificatie, dit keer in bocht 8. Met de snel opdrogende baan was het echt wel erg tof om te zien, en met de live timings erbij was het verloop eigenlijk ook prima te volgen.

Na de kwalificatie besloten om nog maar even te blijven voor de PSC, waarbij we gelukkig toch nog wat racen en spektakel hebben gezien. Daarna via gate 4 de uitgang gevonden en door een aantal woonwijken heen teruggelopen naar het station. Daar stond wederom een grote mensenmassa, maar ook dit keer was het echt strak geregeld en zaten we eigenlijk zo weer in de trein terug naar Amsterdam C.

Al met al dus echt een toffe ervaring, wat meteen opviel (al wist ik het wel) is dat de auto’s tegenwoordig zo groot zijn. Ook tevreden met de GA-kaarten, hoewel we wel bijna 20 duizend stappen hebben gezet verspreid over vandaag en je dus best wel grote stukken moet lopen, was het uitzicht op de baan prima. Nadeel t.o.v. thuis kijken is wel dat je veel minder overzicht hebt (bv. bij rode vlag/sc weet je zonder scherm niet meteen wat er aan de hand is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

2021: Zaterdag en zondag in de Arena (we zagen ze aankomen rijden naar (en door) de Hans Ernst bocht en naar bocht 13). Wat een feest; optelsom van eerste “festijn” na Corona, bizar lekker weer, meevallende (lees: indrukwekkende) logistiek, Max pole en Max win. Echt top feest, nog lang blijven plakken op beide dagen op de tribune, Tiësto kwam zelfs draaien op een vrachtwagen. Wat een sfeer.

Toen dachten we; okay dit was 550 pp (ofzo), volgend jaar gaat dit niet kunnen overtreffen dus laten we volgend jaar niet gaan.

2022: hele week lekker weer, en maar nieuwsberichten/social media/F1 Café de hele week door. Op woensdag baalden we echt als een stekker dat we niet erbij waren, maar gelukkig nog kaarten kunnen kopen voor de vrijdag. Allebei vrij genomen en vrijdag daarheen. Ditmaal in Hairpin Grandstand (kijkend richting Bloemendaal). Plek mwoah, weer prima en sfeer ook top. Natuurlijk ging het nergens om (VT1 en VT2, plus de andere klasses). Na VT2 nog wel echt leuk gedanst op de fanzone, was heel leuk en toen weer met de trein naar huis. Was geslaagd, maar bovenal stond ik nu te boek als een persoon die al 2x was geweest en dus kreeg ik zondags de optie om te boeken voor 2023.

Onze gedacht was; “oké volgend jaar willen we niet weer spijt hebben, maar de arena hebben we al meegemaakt. Laten we nu 1 tik hoger zitten en dan ook dìe ervaring hebben!”, en zo geschiedde. Kaarten gekocht voor Pit grandstand voor zaterdag en zondag. 650€, ogen dicht en op betalen klikken zullen we maar zeggen.

Ik ben blij dat ik dit vorig jaar heb gekocht, zodat het niet voelt alsof ik hier 650 voor heb uitgegeven. De trein was echt rammend druk (vorige keer gingen we eerst naar Amsterdam, vanaf daar de trein naar Zandvoort, nu deden we eerst Haarlem), en we stonden ruim half uur te wachten. Het weer was natuurlijk echt helemaal ruk, en we hebben zelfs overwogen om voor de quali naar huis te gaan. We hadden poncho’s aan, maar schoenen en broek waren doorweekt en handen waren ijskoud. Later kwam eindelijk de zon door (vanaf Q2-Q3), dat scheelde veel.

Maar wat mij écht tegenviel, en waarom ik dus ook helemaal niet meer zo’n zin heb in morgen, is de totale gebrek aan sfeer op het rechte stuk. Sure, morgen kan ik de auto’s op de startgrid zien, en de start zelf. Leuk! Maar daarna? Helemaal kut. In de arena is iedereen vrolijk en is het constant Max aanmoedigen (lees: staan en juichen). Op de main straight? Echt totale onwetendheid als Max zelfs maar voorbij komt.

Het hoofd entertainment programma is in de Arena; je ziet daar dus de MC die alles aan elkaar praat/zingt of de DJ die een liedje inzet. Je kijkt altijd naar andere feestende mensen tegenover je, dat doet wat met je. Op de Pit Grandstand, man man man je zit te kijken naar niks. En tuurlijk; leuk om die pitstops te zien. Maar verder? Echt niet het geld waard. En ja; een deel van mijn sentiment moet je met een grote korrel zout nemen want het weer was echt #%^*. Maar ook toen het zonnig was; je kon de interviews niet horen na afloop van de kwalificatie, er is totaal geen entertainment en daarnaast zijn er slechts 2 kleine schermpjes waarop je echt net niet lekker kan kijken. Dat laatste komt natuurlijk omdat je tegenover de pitstraat zit; er is gewoonweg geen ruimte om enorme schermen neer te zetten zoals ze in de arena hebben.

Mijn uiteindelijke punt is; als iemand dit leest en hoopt op een leuke sfeer (de race volgen kan je sowieso beter thuis doen); ga niet voor de duurste kaarten maar juist voor de iets goedkopere (maar nog steeds heel dure) kaarten in de Arena. Echt 3x zo leuk, en veel mooiere ervaring.

En als je er invloed op hebt; regel zon want dat doet vast wonderen voor de sfeer ;)
Ik kan mij hier wel in vinden.
Er was hier ook wat afkeur tegen het feest/festival gehalte bij het Arena deel, maar voor de sfeer zit je daar inderdaad echt beter.
Verstappen helpt daar ook in mee door in zijn outlaps steevast extra rustig aan de arena door te gaan en aandacht aan het publiek te schenken.

De fanatieke F1 fan is waarschijnlijk wel beter af op de main straight.
Je hebt de meeste kans om inhaalacties te zien en kunt de pitstops zien. En afhankelijk van waar je zit heb je ook nog zicht op een deel van de rest van de baan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:55

-tom-562

Oliesjeik

Tuurlijk ga je voor de sfeer en de entertainment. Als je de race echt wilt zien kun je beter achter de TV zitten

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 15:10
Bra-Jo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:06:
Ik ben zelf niet echt F1-fan maar m'n dochter wel. Ik wil proberen om kaarten te krijgen voor haar en haar vriend voor de zaterdag van volgend jaar, maar ik heb geen idee wat een beetje leuk is. Moet wel leuk blijven qua prijs, dus ik neig naar Brons (125 pp) . Hebben jullie tips op welke tribune ik me het best kan inschrijven? Is Brons de moeite waard in vergelijking met een algemeen ticket van 70 euro? Of moet ik misschien toch een Zilver overwegen voor 160pp?
GA1 is leuk als je een beetje jong bent. Je kan kiezen om een beetje het circuit rond te lopen en op verschillende plekken kijken. Of net als bij een concert uren vantevoren je plekje claimen en daar blijven zitten.

Voor de tribune zou ik kiezen voor de allereerste tribune bij de arena. Meeste kans dat je nog wat actie ziet. En je kan ook nog een ander stuk van de baan zien, omdat er aan de overkant geen tribune staat.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter35
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-12-2024
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met General Admission. Ik ben twee jaar geleden met mijn oudste geweest en zat in hairpin 2. Maar met z'n drieën wordt het inmiddels wat begrotelijk. Voor de jongste is stil zitten een issue, dus een beetje rond kunnen lopen is prima. En voor GA hebben ze wel kinderprijzen. Maar is het dermate druk dat je niks ziet, of is dat wel te doen? En hoe zit het met de faciliteiten?

Edit...

Never mind. Even terugscrollen doet wonderen. Excuus.

End edit...

[ Voor 9% gewijzigd door Dexter35 op 27-08-2023 08:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dexter35
RocketKoen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:19:
[...]

GA1 is leuk als je een beetje jong bent. Je kan kiezen om een beetje het circuit rond te lopen en op verschillende plekken kijken. Of net als bij een concert uren vantevoren je plekje claimen en daar blijven zitten.

Voor de tribune zou ik kiezen voor de allereerste tribune bij de arena. Meeste kans dat je nog wat actie ziet. En je kan ook nog een ander stuk van de baan zien, omdat er aan de overkant geen tribune staat.
Als je brons wilt zitten, zou ik hairpin 1 doen. Dan komen Scheivlak uit en remmen ze aan voor de hairpin. Gebeurt ook nog wel eens wat. Gisteren nog met Leclerc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Och och och, die stomme fans ook die graag wat sfeer willen voor 650€. Als je voor het racen kijken gaat, in je beter thuis blijven; je ziet maar heel erg weinig als je langs het circuit staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dexter35
Djerro123 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:09:
[...]

Och och och, die stomme fans ook die graag wat sfeer willen voor 650€. Als je voor het racen kijken gaat, in je beter thuis blijven; je ziet maar heel erg weinig als je langs het circuit staat.
Voor ieder wat wils, toch? Wil je carnaval, dan ga je lekker in de arena zitten. Kom je louter voor het racen doe je GA of Brons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 15:27
Weer lijkt gelukkig wat beter te zijn. Was gisteren echt goed verregend :X

Overigens was logistiek met eten en toiletten bij de arena een stuk beter geregeld dan vorig jaar op het rechte stuk. Ik vond het wel minder impressive door de minder hogere tribunes.

Wbt logistiek vond ik de NS wel een stuk drukker en intenser dit jaar. Vooral terug was chaos in die straat. Komt allicht ook wel door het slechte weer waardoor iedereen na de kwalificatie gelijk naar huis wilde. Zal vandaag ook wel heftig worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

RocketKoen schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 08:19:
[...]

Tnx!
ik heb kaarten besteld (nou ja, aangevraagd) voor GA. Ze zijn net 20 dus ze kunnen best zonder stoeltje. ;) En zo kan ik ze ook nog wat zakgeld meegeven;b eetje lullig om ze voor 125pp op pad te sturen en dat ze dan zelf nog eens 50e pp moeten uitgeven aan eten, drinken, toilet etc.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:27
-tom-562 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:35:
[...]

Tuurlijk ga je voor de sfeer en de entertainment. Als je de race echt wilt zien kun je beter achter de TV zitten
'vroeger' was er ook een stuk minder entertainment. Wel eens naar formule 3 masters geweest en dan kan je gewoon lekker overal rondlopen/kijken en had je overal wel goede plekken. Nu is het daar veel te druk voor.

Vorige jaar ook geweest en leuk om een keer mee te maken maar dat carnaval / 'verplichte' hoofd schouders knie en teen is niet aan mij besteed.
Dus als ik zou gaan, doe mij maar de saaie stukken of inderdaad lekker voor de tv.

Moet wel zeggen dat het allemaal top was geregeld vorige jaar, vervoer/ ingang enz.

Edit: nu ook de F2 verdwijnt volgend jaar is het een stuk onaantrekkelijker om er heen te gaan

[ Voor 5% gewijzigd door Marc3l op 27-08-2023 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
Dexter35 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 09:19:
[...]

Voor ieder wat wils, toch? Wil je carnaval, dan ga je lekker in de arena zitten. Kom je louter voor het racen doe je GA of Brons...
Zeker, helemaal eens met alles wat je zegt. Mijn reactie was ook meer een blijk van de jeuk die ik krijg als iemand doet alsof je geen fan kan zijn als je plezier wilt hebben, dus de quotes om “fans” van zijn post. Laat iedereen lekker in zijn waarde zou ik zeggen, en laten we niet doen als er “echte” fans en “fans” bestaan ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
Katseviool schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:13:
Weer lijkt gelukkig wat beter te zijn. Was gisteren echt goed verregend :X

Overigens was logistiek met eten en toiletten bij de arena een stuk beter geregeld dan vorig jaar op het rechte stuk. Ik vond het wel minder impressive door de minder hogere tribunes.

Wbt logistiek vond ik de NS wel een stuk drukker en intenser dit jaar. Vooral terug was chaos in die straat. Komt allicht ook wel door het slechte weer waardoor iedereen na de kwalificatie gelijk naar huis wilde. Zal vandaag ook wel heftig worden.
Dit viel ons ook op idd! We gingen zelf ook wel veel sneller naar huis; de driver Q&A was onverstaanbaar in de fanzone dus toen maar vertrokken. Maar idd voor het eerst echt lang moeten wachten, was heel druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-07 19:21
Wij hebben ook nog gekeken naar de Porsche race en daarna richting huis. Druk richting het station maar niet lag hoeven wachten, max 10 minuten op het plein over de brug. Prima sfeer.

Raakte aan de praat met iemand die was eerder al richting station gegaan en vertelde dat de wachtrij in middag tot aan strand was. Kan me voorstellen dat je dan lang moet wachten.

Nu liepen we het station op en konden gelijk een trein in. (tip, loop ver naar voren. Altijd plek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 15:27
Het was weer een mooie dag! Vandaag wat later gegaan, uurtje of 12:30 bij de ingang. Was wel ideaal omdat we vrij snel overal door konden lopen.

Verder was catering weer top qua snelheid. Die hamburgers waren wel echt slecht maar je kon ze wel makkelijk halen. Dat was vorig jaar wel anders op het rechte stuk.

Toiletten zijn wel echt top geregeld onder al die tribunes. Ideaal dat je gewoon naar benden kon lopen en altijd vrij snel aan de beurt was.

Race was uiteraard weer mooi. Wel beetje jammer met die regen maar door die 538 lui en dat gehos was het wel minder afzien moet ik zeggen. Op een gegeven moment geef je jezelf maar over en dan is het wel lachen met iedereen om je heen :)

En na de overwinning zijn we eigenlijk gelijk gaan lopen en dat was wel een goede keuze omdat we zo relatief snel weer in de trein zaten ondanks de drukte. Vorig jaar stonden we op main ook best lang gewoon stil door alle drukte maar dat was nu totaal niet bij de Arena. Je kon relatief makkelijk het terrein weer af.

Kortom, ondanks het slechte weer was het wel weer een mooie editie. Weet alleen niet of ik nog een jaar ga eerlijk gezegd. Het was gaaf maar ik heb het ook wel weer een beetje gezien na 3 edities. Hebben jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Dat hadden wij ook. Ik had er vooraf minder zin in dan de vorige jaren, maar met de weersverwachting werd het steeds spannender. Tof dat het dit jaar toch echt anders was, met de regen. Als het weer 3 dagen zonnig, en daardoor race 2 vingers in de neus zou zijn geweest, had ik er niet zoveel lol aan gehad dit keer.

De friet was goed (en goed populair ook) en ook de kebab was verrassend prima, goed gevuld. De rest, so-so. Hamburger is typisch zo'n ding dat je altijd eet ook op festivals enzo en dat haal ik daarom minder snel.

Persoonlijk was ik dit jaar wat minder onder de indruk van de toiletten met name door de drukte. Weet niet wat er anders was dan eerdere jaren, maar ik heb toch een paar keer zo lang in de rij gestaan dat ik blij was dat ik er niet met hoge nood heenging. Maargoed, beter dan vorig jaar, toen was er volgens mij een lekkage. Dat was gewoon ranzig.

Al met al mooi weekend gehad, wij sluiten het nog af met een extra nachtje in Haarlem. Wat overigens een prima verblijfplaats is tijdens de F1. Wij hebben nu voor het tweede jaar in hotel The niu Dairy gezeten wat prima bevalt, en dit jaar 2 van de 3 nachten in Relaxed Apartments (zit verderop in de straat, en heeft een eigen afgesloten parkeerplaats!). Wat ook okay is. Beide zijn gewoon te boeken via Booking.com, en als je er vroeg bij weet te zijn kost het ook niet de hoofdprijs.

[ Voor 14% gewijzigd door toimoi op 27-08-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrelFanatic6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:48
Dit jaar de eerste keer Zandvoort, zat op de Eastside 2A. Wat betreft het komen en gaan naar het circuit was het prima geregeld! Hele weekend met de fiets geweest (120km kunnen bijschrijven zondag avond :p) en alleen vrijdag in de rij gestaan bij de toegangshekken.

Ik vond de zondag trouwens bizar rustig in de ochtend.. ben op andere circuits dat je er op tijd bij moet zijn zodat je voor de drukte aan bent, echter ben ik niemand tegen gekomen in de duinen, en ook bij de hekken was het rustig.. terwijl het “al” 9 uur was :D

Wat mij wel opviel is dat het met name ook qua merchandise heel erg pro Max is.. op de Alfa Romeo container na zaten alle teams buiten red bull bij elkaar in kraampjes gepropt, en was de keuze een stuk minder dan op andere circuits..

Ook vond ik het entertainment in de Arena na 2 uurtjes al aardig voorspelbaar, op gegeven moment was het constant weer een wave doen, weer dezelfde liedjes, weer het zelfde programma..

Ik lees hier ook veel dat mensen eigen etenswaar en drinkerij mee kregen, terwijl bij ons de flesjes water al werden afgepakt, wel random op de zondag 17(!!) statiegeld muntjes gekregen..? Wat mij betreft mag de beveiliging wel iets beter wat dat betreft, kan niet zo zijn dat de 1 zijn huisraad meeneemt en de ander wordt kaalgeplukt…

Maar ik ben er volgend jaar gewoon weer bij! Afgelopen december al in de presale de kaarten voor 2024 kunnen boeken dus dat is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Sito schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 22:00:
Dit jaar was de eerste keer bij een F1 weekend. We hadden pit grandstand kaarten op vrijdag en zaterdag en heb, buiten het rotweer zaterdag, echt genoten. De snelheid was mega, pit boxen waren goed te zien en te starts waren tof om mee te maken.

Volgende keer gaan we waarschijnlijk voor de Arena kaarten, maar dat neemt niet weg dat we ook echt genoten hebben van de pit grandstand. Voor ieder wat wils natuurlijk ;-)
De Pit Grandstand had ook mijn voorkeur maar die was al uitverkocht. Toen maar gekozen van de Eastside Grandstand waar je ze goed hard ziet aan komen rijden en daarna de Hans Ernstbocht induiken. Hier Verstappen en een Ferrari rechtdoor zien schieten en het hinderen van Verstappen door Hulkenberg. Door de lagere snelheid kun je ze wel langer en beter zien dan op het lange rechte stuk waar ze met 300 km/u langs racen.
Wat betreft het entertainment, niemand die je dwong mee te hossen. En de motor- en driftdemo was ook leuk om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Katseviool schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:44:
Verder was catering weer top qua snelheid. Die hamburgers waren wel echt slecht maar je kon ze wel makkelijk halen. Dat was vorig jaar wel anders op het rechte stuk.
Nou de hamburgers waren het enige dat je snel kon halen, en na eentje begreep je ook goed waarom :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik moet wel even kudo's geven aan de NS en de politie/beveiligers die crowd management deden bij de stations.
Het liep dit jaar echt op rolletjes. Op de heenweg was er nog plek genoeg in de treinen gelaten zodat er ook op haarlem mensen konden instappen. En op de terugweg zowel bij zandvoort als bij de uitstap stations genoeg personeel op alle perrons om te zorgen dat iedere trein vol en op tijd vertrekt. Extra lange intercity's om je van Haarlem/Amsterdam terug te brengen naar de rest van het land.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31

Beaves

Usque ad Finem

Net zoals vorig jaar was ik er op de vrijdag bij, lekker in de duinen. Dit keer niet bij uitkomen van het Scheivlak maar net iets verder zodat we lekker konden gaan zitten met een heerlijk uitzicht op bocht 9. Je zit daar zo dichtbij de actie, zonder hekwerk ertussen, dat je de auto's bijna aan kan raken.

Ook dit keer mijn Canon 7D + 17-70mm lens meegenomen en verstopt (in dezelfde schoudertas, onder een petje en een handdoek, mijn 100-400MM lens en wat drinken en eten. Alles mocht naar binnen, waarbij ze nog even navraag moesten doen of mijn camera mee mocht, maar die mocht gelukkig mee. De aparte lens hebben ze gelukkig niet gevonden :+

Was weer top, heerlijk weer, fijne sfeer en veel actie op de baan gezien. Volgend jaar weer, dan gaan we voor het eerst op de zaterdag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g80EbTKJ7iexPyQpTdH_CoKblSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qt1Ze6YxEFKNbVhtXZ1bvoTX.jpg?f=fotoalbum_large
Deze foto met mijn telefoon gemaakt, geeft goed aan hoe dicht je op de baan zit op deze plek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GOUlhkFZvjrw6vNQIa6JBOuD5NE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBAhuMeaJfRoHY1rE1GB14zu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJH3CafVM7cZtLWds-1V7utEeFc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VhiTqVutOENqvv3K2xRYFz1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWuyUOh7BdPDh9FAKWOvy17Dcm0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oOWDDcxY7MfbdsMKko5nX7eK.jpg?f=fotoalbum_large

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-07 21:42
Beaves schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 11:30:
Net zoals vorig jaar was ik er op de vrijdag bij, lekker in de duinen. Dit keer niet bij uitkomen van het Scheivlak maar net iets verder zodat we lekker konden gaan zitten met een heerlijk uitzicht op bocht 9. Je zit daar zo dichtbij de actie, zonder hekwerk ertussen, dat je de auto's bijna aan kan raken.
Mooie bocht is dat inderdaad 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6BISPaFUydHUCvM2liezLBi5meI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4gvWOK0X2eanzENBP4dmTkTz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-07 23:52

Ik zat zaterdag en zondag ook op de Pit Grandstand en ik kwam letterlijk ogen en oren tekort als er auto's op de baan waren. We konden zowel de Arie Luijendijkbocht als de Tarzanbocht inzien. Je kon vanaf de Arie Luijendijkbocht al zien aankomen of er "actie" zou zijn in de Tarzanbocht. Daarnaast werd er recht voor ons gepit en gesleuteld en zag je af en toe een glimp van de coureurs. En daarnaast konden wij (vanaf onze plek) op drie schermen de actie op de rest van het circuit volgen. De schermen hadden inderdaad groter gemogen, zodat je de namen van de coureurs in een oogopslag kon lezen.

Het geluid was inderdaad ronduit slecht. Bij de feest-DJ en muziek stond het volume op 130%, het commentaar tijdens de races stond op 100% en de interviews/teamradios/volkslied/uitreikingen stond op 30%. De feest-DJ die bij iedere rode vlag en pauze (en dat waren er veel op zaterdag) de handjes, de handjes, de handjes in de lucht wilde zien, ging mij snel vervelen. Op die momenten gingen we vaak even wat eten en biertjes halen/wegbrengen.

Waar ik me over heb verbaasd is dat mensen relatief veel geld uitgeven voor een zitplaats, maar dat ze tijdens de trainingen, kwalificaties en races voor hun zitje blijven staan. Dat zie je op andere circuits eigenlijk alleen bij de start of een crash. Het is ook een domino-effect: Zodra iemand of meerdere mensen vooraan dat doen, dan moeten degenen daarachter ook gaan staan. Zelf ben ik gelukkig wat langer, maar kleinere mensen/kinderen kunnen staand niets zien als er een groepje langere mensen voor hun gaat/blijft staan.

Ik heb me prima vermaakt, maar mede door het wegvallen van de F2 volgend jaar en bovenstaande was dit voor mij de eerste en de laatste keer Zandvoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
niels j schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 19:29:
[...]

Ik zat zaterdag en zondag ook op de Pit Grandstand en ik kwam letterlijk ogen en oren tekort als er auto's op de baan waren. We konden zowel de Arie Luijendijkbocht als de Tarzanbocht inzien. Je kon vanaf de Arie Luijendijkbocht al zien aankomen of er "actie" zou zijn in de Tarzanbocht. Daarnaast werd er recht voor ons gepit en gesleuteld en zag je af en toe een glimp van de coureurs. En daarnaast konden wij (vanaf onze plek) op drie schermen de actie op de rest van het circuit volgen. De schermen hadden inderdaad groter gemogen, zodat je de namen van de coureurs in een oogopslag kon lezen.

Het geluid was inderdaad ronduit slecht. Bij de feest-DJ en muziek stond het volume op 130%, het commentaar tijdens de races stond op 100% en de interviews/teamradios/volkslied/uitreikingen stond op 30%. De feest-DJ die bij iedere rode vlag en pauze (en dat waren er veel op zaterdag) de handjes, de handjes, de handjes in de lucht wilde zien, ging mij snel vervelen. Op die momenten gingen we vaak even wat eten en biertjes halen/wegbrengen.

Waar ik me over heb verbaasd is dat mensen relatief veel geld uitgeven voor een zitplaats, maar dat ze tijdens de trainingen, kwalificaties en races voor hun zitje blijven staan. Dat zie je op andere circuits eigenlijk alleen bij de start of een crash. Het is ook een domino-effect: Zodra iemand of meerdere mensen vooraan dat doen, dan moeten degenen daarachter ook gaan staan. Zelf ben ik gelukkig wat langer, maar kleinere mensen/kinderen kunnen staand niets zien als er een groepje langere mensen voor hun gaat/blijft staan.

Ik heb me prima vermaakt, maar mede door het wegvallen van de F2 volgend jaar en bovenstaande was dit voor mij de eerste en de laatste keer Zandvoort.
Gisteren voor het eerst in de arena gezeten, waar ik de voorgaande races en kwalificaties eigenlijk altijd vanaf het rechte stuk heb gezien. Moet zeggen dat het in de arena ook zeer goed toeven is. Natuurlijk krijg je niks mee van de startprocedure of wat er in de pitstraat gebeurd maar het aantal spannende momenten wat de hans ernst chicane weet te brengen maakt dat zeker goed. Elke plek zal zo zijn eigen voor en nadelen hebben, kwestie van smaak wat voor iedereen persoonlijk is waar ze het liefst gaan zitten...

Qua sfeer is de arena ook zeker goed. Misschien was het weer een factor, maar de plensbui die rond ronde 60 losbarstte gaf een geweldig gevoel van saamhorigheid. Moet zeggen dat je ook weinig van de race meekrijgt als een halve tribune (inclusief ikzelf ;) ) zichzelf in een poncho probeert te worstelen tijdens een wolkbreuk. :D ik heb thuis nog maar even f1tv aangezet om de belangrijke momenten terug te kijken. Het is en blijft een echte tv sport.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Afgelopen vrijdag voor het eerst op het circuit / bij F1 geweest, lang leve natuurlijk de jumbo voor de voordelige kaarten.
Er heerste zo'n fantastische sfeer overal, gezelligheid en natuurlijk de f1 en andere klasses waren super om gewoon van dichtbij mee te maken.

Nu toch wel twijfels om volgend jaar weer heen te gaan, maar dan echt naar de race. Als ik dat weer net zo gaaf word als dit jaar op zondag met alles er omheen. Dan is dat toch fantastisch om mee te maken.

Maar neem je dan kaarten voor 1 dag of meerdere? Die vrijdag was leuk vanwege de lage prijs dankzij jumbo, maar echt F1 race is natuurlijk veel leuker om te zien van dichtbij.

Ik had nu vaste zit plek op Ben Bon, opzich niet hele top plek. Hadden geen zicht op start / finish en ook niet op de pit boxen. Opzich lijkt het mij wel leuk om echt bij de start te zitten tijdens de race. Oke je ziet niet heel veel actie op zulke snelheden of inhaal acties bij een bocht, Misschien zijn er kaarten waarbij je ook elders even kan kijken op de baan? Of is het altijd vaste plek?

Vind het ook wel leuk om wat bij de dj's / entertainment te zitten, al heb je dat overal wel natuurlijk.
En hoe zit het met de verkoop van de kaarten, krijg nu al weer spam berichten schrijf je nu in en.

Ik weet nog niet eens of ik dan kan en waar en hoelang precies.

Alle tips zijn welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
G.Scholtens schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:31:
Afgelopen vrijdag voor het eerst op het circuit / bij F1 geweest, lang leve natuurlijk de jumbo voor de voordelige kaarten.
Er heerste zo'n fantastische sfeer overal, gezelligheid en natuurlijk de f1 en andere klasses waren super om gewoon van dichtbij mee te maken.

Nu toch wel twijfels om volgend jaar weer heen te gaan, maar dan echt naar de race. Als ik dat weer net zo gaaf word als dit jaar op zondag met alles er omheen. Dan is dat toch fantastisch om mee te maken.

Maar neem je dan kaarten voor 1 dag of meerdere? Die vrijdag was leuk vanwege de lage prijs dankzij jumbo, maar echt F1 race is natuurlijk veel leuker om te zien van dichtbij.

Ik had nu vaste zit plek op Ben Bon, opzich niet hele top plek. Hadden geen zicht op start / finish en ook niet op de pit boxen. Opzich lijkt het mij wel leuk om echt bij de start te zitten tijdens de race. Oke je ziet niet heel veel actie op zulke snelheden of inhaal acties bij een bocht, Misschien zijn er kaarten waarbij je ook elders even kan kijken op de baan? Of is het altijd vaste plek?

Vind het ook wel leuk om wat bij de dj's / entertainment te zitten, al heb je dat overal wel natuurlijk.
En hoe zit het met de verkoop van de kaarten, krijg nu al weer spam berichten schrijf je nu in en.

Ik weet nog niet eens of ik dan kan en waar en hoelang precies.

Alle tips zijn welkom
Je koopt een kaartje voor een specifieke tribune met een stoeltje. Je kunt natuurlijk wel rondlopen, en je mag ook ergens bij de general admission een stekkie zoeken... maar je mag niet een andere tribune op om te kijken of je daar beter zicht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

RocketKoen schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 08:15:
Ik moet wel even kudo's geven aan de NS en de politie/beveiligers die crowd management deden bij de stations.
Het liep dit jaar echt op rolletjes. Op de heenweg was er nog plek genoeg in de treinen gelaten zodat er ook op haarlem mensen konden instappen. En op de terugweg zowel bij zandvoort als bij de uitstap stations genoeg personeel op alle perrons om te zorgen dat iedere trein vol en op tijd vertrekt. Extra lange intercity's om je van Haarlem/Amsterdam terug te brengen naar de rest van het land.
Al reden er op Haarlem wel een paar treinen voorbij (want te vol) slaagde de opzet met gedoseerde perrontoegang zeer goed, heen en terug. Grappig genoeg op de terugreis werden we door beveiligers via de zij-ingang gestuurd (we hadden een omweg gemaakt via een strandtent om de piek te ontlopen) en passeerden zo opmerkelijk de lange rij vanaf het circuit die via de hoofdingang stond te wachten.
Al met al pak ik denk ik een volgende keer toch de fiets vanaf Haarlem.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
franssie schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:12:
[...]

Al reden er op Haarlem wel een paar treinen voorbij (want te vol) slaagde de opzet met gedoseerde perrontoegang zeer goed, heen en terug. Grappig genoeg op de terugreis werden we door beveiligers via de zij-ingang gestuurd (we hadden een omweg gemaakt via een strandtent om de piek te ontlopen) en passeerden zo opmerkelijk de lange rij vanaf het circuit die via de hoofdingang stond te wachten.
Al met al pak ik denk ik een volgende keer toch de fiets vanaf Haarlem.
ik vond de terugweg met de trein vrij druk. Kwam om kwart voor 9 savonds aan bij het station en het stond nog helemaal vol mensen die gedoseerd het station werden binnen gelaten. Al met al kostte dit ruim een half uur extra wachttijd om uberhaupt op het perron te komen. Ik denk dat het kwam doordat de race pas tegen 18 uur afgelopen was... Dit gaf t.o.v. een normale finishtijd van 16:30/17:00 toch 1 tot 1.5 uur minder tijd om al die mensen met de trein uit zandvoort te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
stylezzz schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 15:39:
[...]

Je koopt een kaartje voor een specifieke tribune met een stoeltje. Je kunt natuurlijk wel rondlopen, en je mag ook ergens bij de general admission een stekkie zoeken... maar je mag niet een andere tribune op om te kijken of je daar beter zicht hebt.
Wat is de general admission precies? Snap inderdaad dat je niet elders mag zitten, maar kijken vanuit de duinen dan (staplekken).

iemand nog ervaringen met camping / huisjes?
En waar en wanneer ergens tickets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
G.Scholtens schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:25:
[...]

Wat is de general admission precies? Snap inderdaad dat je niet elders mag zitten, maar kijken vanuit de duinen dan (staplekken).

General Admission zijn wat gebieden langs te baan zonder tribune of andere vorm van zitplaatsen. Wil niet zeggen dat je niks van de baan ziet overigens, sterker nog je zit nog dichter op de baan als dat ergens bovenop een tribune zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
[...]

GA zijn staanplaatsen. Vooral handig als je met een groepje bent en vroeg op staat. Want als je vooraan staat dan heb je imo betere plaatsen dan op de tribune. Je moet wel iemand hebben die je plekje bezet kan houden als je naar de WC moet of wat eten/drinken wilt halen. Of een hele goede blaas hebben.

Het nadeel is dat als je te laat bent, alle mooie plekjes bezet zijn. Tenzij je een lange hollander bent die over een paar rijen mensen heen kan kijken.

Mijn pro tip: Stoeltjes meenemen mag niet. Maar een kleedje en kussentjes wel. Het is best fijn als je tussen de races door ff lekker kan zitten. En er zijn ook best een aantal plekken waar je de baan ook prima zittend kan zien.

[ Voor 4% gewijzigd door RocketKoen op 29-08-2023 20:24 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:50
Wij zaten zondag op Tarzan in 2, naast de pit Grandstand en redelijk bovenin. Tegenvaller was dat we de start niet konden zien omdat de pit tribune een meter hoger staat dan de Tarzan tribune. Anders had je ze aan zien komen door Luyendijk, over start/finish en door de Tarzan. Nu wel prima zicht op Tarzan en paar pitboxen. Scherm recht tegenover, maar vrij klein.

Sfeer was oké, zaterdag zat ik in Arena en dat is wel meer het festival gevoel maar dat komt mede door de akoestiek daar heb ik het idee. Rechte stuk hoor je het niet als ze tribune naast je geluid maken.

Soms juist ook iets teveel focus op sfeer maken. Tijdens de race de herstart gemist na SC omdat de schermen alleen let's do the wave aan het tonen waren.

Terug met trein was ten opzichte van heenweg en de zaterdag wel kleine tegenvaller. Half 9 pas een trein. Maar het ging rustig en geleidelijk voorwaarts dus nog best oké.

Overall was alles prima geregeld. Stuk beter dan bv Barcelona.

Wel helemaal gesloopt einde van de dag. Ook door het lange staan. Op gegeven moment ging bijna iedereen zitten, bijna want schuin van ons paar lui naast de trap die zicht op Tarzan blokkeerden als we gingen zitten. Stonden wel te ver om aan te kunnen spreken dus gingen ook maar weer staan... en daarmee iedereen achter ons ook. 1 voordeel: omdat pit grandstand halverwege race wel was gaan zitten konden we staand weer start/finish zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

[...]

Een stukje hierboven zie je foto's die in de duinen zijn gemaakt, je moet idd wel op tijd zijn en liefst met meerdere mensen (zodat je plek altijd bezet blijft als je even wat drinken of eten gaat halen), maar je hebt wel veel voordelen (vind ik) ten opzichte van de meeste tribunes.

Zo vind ik de sfeer echt Zandvoorts in de duinen, ik kom er al heel wat jaren en voor mij zijn de duinen synoniem met races op Zandvoort, nergens anders kom je zo dicht in de buurt van de actie. Vorig jaar stonden we aan het hek bij uitkomen van het Scheivlak en dit keer een bocht verder en het was weer top; De sfeer is er top, je zit heerlijk op je kleed de races te kijken (met veel beenruimte :+ en je hebt een vrij uitzicht.

Enige nadeel is dat de WC's verder lopen zijn, net zoals eten en drinken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 20:46
Wij hebben (met z'n twee) op vrijdag een GA1 bezoek gedaan. Je kan dan in principe het hele circuit rondlopen en overal gaan staan/zitten waar je zicht hebt op de baan. Al is dat dan het beste vanaf de Tarzan bocht t/m de Masters bocht. Dat is ook officieel het gebied waar je een kaartje voor hebt, maar nogmaals; je kan het hele circuit rond.

Je zicht wordt op die 'niet GA1' plekken vaak belemmerd door de tribunes (waar je niet op mag) of hekken/schermen, maar ook weer niet overal. Wij waren wel vroeg, maar zijn juist niet gaan zitten. Zo hebben we tijdens de twee vrije trainingssessies gestaan bij meerdere bochten en stukken om zoveel mogelijk verschillende actie te zien. Als het even stil lag zijn we weer een stukje verder gelopen. Bij het Scheivlak (waar het het drukst was), had je het mooiste overzicht met onze kaartjes.

Aangezien het wel druk was maar niet 100% vol, zijn we in een onbewaakt ogenblik vlak voor FP2 even de main Grandstand tegenover de pits in geslopen. Niet gaan zitten, maar wel tot aan de start op de tribune gestaan en even de auto's en alle spektakel van de pitstraat daar kunnen zien. Vervolgens toen de auto's weer gingen rijden keurig richting Tarzan gelopen en geen stoeltjes illegaal bezet.

Oh, kleine toevoeging nog: doordat je rond loopt kom je ook genoeg eet/drink standjes tegen en natuurlijk de toiletten. En die kan je dan mooi op de rustige momenten bezoeken. Wij hebben echt nergens in de rij gestaan. Ook niet voor het bijvullen van water.

[ Voor 9% gewijzigd door Bootje op 30-08-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWPrutser
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-07 23:57
Bootje schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:06:
Wij hebben (met z'n twee) op vrijdag een GA1 bezoek gedaan. Je kan dan in principe het hele circuit rondlopen en overal gaan staan/zitten waar je zicht hebt op de baan. Al is dat dan het beste vanaf de Tarzan bocht t/m de Masters bocht. Dat is ook officieel het gebied waar je een kaartje voor hebt, maar nogmaals; je kan het hele circuit rond.

Je zicht wordt op die 'niet GA1' plekken vaak belemmerd door de tribunes (waar je niet op mag) of hekken/schermen, maar ook weer niet overal. Wij waren wel vroeg, maar zijn juist niet gaan zitten. Zo hebben we tijdens de twee vrije trainingssessies gestaan bij meerdere bochten en stukken om zoveel mogelijk verschillende actie te zien. Als het even stil lag zijn we weer een stukje verder gelopen. Bij het Scheivlak (waar het het drukst was), had je het mooiste overzicht met onze kaartjes.

Aangezien het wel druk was maar niet 100% vol, zijn we in een onbewaakt ogenblik vlak voor FP2 even de main Grandstand tegenover de pits in geslopen. Niet gaan zitten, maar wel tot aan de start op de tribune gestaan en even de auto's en alle spektakel van de pitstraat daar kunnen zien. Vervolgens toen de auto's weer gingen rijden keurig richting Tarzan gelopen en geen stoeltjes illegaal bezet.

Oh, kleine toevoeging nog: doordat je rond loopt kom je ook genoeg eet/drink standjes tegen en natuurlijk de toiletten. En die kan je dan mooi op de rustige momenten bezoeken. Wij hebben echt nergens in de rij gestaan. Ook niet voor het bijvullen van water.
Kan je met GA1 kaartjes de race nog wel een beetje volgen op de schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 27-07 20:46
JWPrutser schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:47:
[...]
Kan je met GA1 kaartjes de race nog wel een beetje volgen op de schermen?
Jawel. Op een aantal punten kan je prima de schermen zien. Wij waren er alleen op vrijdag, dus 'de race' hebben we niet gevolgd op de schermen. Wel de vrije trainingen al is dat natuurlijk niet zo interessant als de race, dus veel op de schermen hebben we niet gekeken. Maar het kan zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocmer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:04
Ik heb geen kaartjes in de voorverkoop kunnen kopen, maar krijg nu wel een mail dat vandaag de niet-betaalde kaartjes in de verkoop komen via cm.com. Is dit te vertrouwen of een scam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
ocmer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:32:
Ik heb geen kaartjes in de voorverkoop kunnen kopen, maar krijg nu wel een mail dat vandaag de niet-betaalde kaartjes in de verkoop komen via cm.com. Is dit te vertrouwen of een scam?
Kijk naar de mail en op dutchgp.com?
Met alleen die informatie valt dat hier ook niet echt vast te stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik heb de mail ook gehad en kon net kaartjes bestellen. Het is geen scam.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

CM.com is de officiële ticket partner voor de DGP, de (enige) officiële resell site is https://shop.ticketing.cm.com/dgpresell/resell en die is uiteraard legitiem.

Daar kun je naar de aanloop van de GP tickets kopen, zelfs tot een dag van tevoren. Prijzen zijn ook vast en in lijn met de daadwerkelijke oorspronkelijke verkoopprijzen. Het enige grote nadeel is dat de tickets allemaal random plaatsen zijn. Het is niet mogelijk als je met een groep gaat om plaatsen naast elkaar te kopen. Behoudens general admission natuurlijk.

Momenteel is de resell site gesloten, zeer waarschijnlijk omdat de batch niet-betaalde kaartjes inmiddels weer is verkocht en er geen voorraad is. De site gaat echter op gezette tijden weer open wanneer er weer nieuwe tickets beschikbaar zijn. Wanneer is echter niet openbaar. Het beste is om regelmatig terug te komen of een botje te schrijven die de website controleert :P

Overigens kun je bij de grote third party ticket brokers nog wel terecht voor 2024 kaarten, zoals Global-Tickets en Gootickets. Die zijn dan vaak wel een stukje duurder.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 22:11
DexterDee schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:00:
Momenteel is de resell site gesloten, zeer waarschijnlijk omdat de batch niet-betaalde kaartjes inmiddels weer is verkocht en er geen voorraad is. De site gaat echter op gezette tijden weer open wanneer er weer nieuwe tickets beschikbaar zijn. Wanneer is echter niet openbaar. Het beste is om regelmatig terug te komen of een botje te schrijven die de website controleert :P
Ik kreeg vanochtend een mailtje dat er om 13:00 een batch niet betaalde kaartjes opnieuw de verkoop in gingen. Die mail is volgens mij verstuurd aan iedereen die uitgeloot was. Ik heb nu alsnog kaartjes voor 2024 te pakken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-07 10:41
Ik ben 2 x in Zandvoort geweest (vorig jaar en dit jaar)
Naast het weer wat dit jaar kut was fantastische dagen gehad en dito races.

Wat ik niet snap is dat mensen echt een partij geld aftikken voor het hele programma maar alleen maar bij de F1 op de tribune komen. De Porsches en de F2 waren ook vet.

Ik wilde volgend jaar eigenlijk niet gaan wegens gebrek aan programma. Geen F2, F3 wordt wel erg karig.
Maar nu heeft mijn schoonzusje kaartjes gekocht en moet ik toch _O-

Nou, we gaan het beleven, na in 2021 op Arena te hebben gezeten en dit jaar main straight Ben Pon. Komend jaar weer in de Arena. Hopen maar op beter weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DexterDee

I doubt, therefore I might be

questo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:40:
Ik kreeg vanochtend een mailtje dat er om 13:00 een batch niet betaalde kaartjes opnieuw de verkoop in gingen. Die mail is volgens mij verstuurd aan iedereen die uitgeloot was. Ik heb nu alsnog kaartjes voor 2024 te pakken :D
Congratz *O*

Ik ben zelf wel ingeloot op passepartout weekend kaarten voor 2024/2025, grandstand pitlane dit keer. Enige jammere is dat je nu al voor twee jaar moet betalen. Is een aardig bedrag voor iets wat nog zo ver in de toekomst ligt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
LZ86 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:07:
Ik ben 2 x in Zandvoort geweest (vorig jaar en dit jaar)
Naast het weer wat dit jaar kut was fantastische dagen gehad en dito races.

Wat ik niet snap is dat mensen echt een partij geld aftikken voor het hele programma maar alleen maar bij de F1 op de tribune komen. De Porsches en de F2 waren ook vet.

Ik wilde volgend jaar eigenlijk niet gaan wegens gebrek aan programma. Geen F2, F3 wordt wel erg karig.
Maar nu heeft mijn schoonzusje kaartjes gekocht en moet ik toch _O-

Nou, we gaan het beleven, na in 2021 op Arena te hebben gezeten en dit jaar main straight Ben Pon. Komend jaar weer in de Arena. Hopen maar op beter weer.
Komt er geen andere series voor terug? Anders lijkt het inderdaad wel wat karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Komt er geen andere series voor terug? Anders lijkt het inderdaad wel wat karig.
Geen idee. Toen ik hoorde dat de F2 komend jaar ook er niet is (ik dacht dit jaar ook, waar is de F3 dan, die waren er in 2021 wel) heb ik me er verder ook totaal niet in verdiept.

Maar nu moet ik wel. Helaas alle accomedaties in de buurt van het circuit al weg...... Straks moet ik ook met die ramptreinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

LZ86 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:12:
[...]

Geen idee. Toen ik hoorde dat de F2 komend jaar ook er niet is (ik dacht dit jaar ook, waar is de F3 dan, die waren er in 2021 wel) heb ik me er verder ook totaal niet in verdiept.

Maar nu moet ik wel. Helaas alle accomedaties in de buurt van het circuit al weg...... Straks moet ik ook met die ramptreinen.
Treinen heen was echt prima, terug - tsja. Zou je met de auto gekund hebben stond je ook twee uur of meer in de file. Normaal ga ik vanuit Haarlem met de fiets naar Zandvoort (zondag nog gedaan) en dat is prima te doen. Fietsenstallingen zijn dichterbij het circuit dan het station (dat is best nog wel een leuke wandeling waarin je ook gewoon nat wordt tenzij je een plu bij je hebt die je mag afgeven bij de ingang).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
franssie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:30:
[...]

Treinen heen was echt prima, terug - tsja. Zou je met de auto gekund hebben stond je ook twee uur of meer in de file. Normaal ga ik vanuit Haarlem met de fiets naar Zandvoort (zondag nog gedaan) en dat is prima te doen. Fietsenstallingen zijn dichterbij het circuit dan het station (dat is best nog wel een leuke wandeling waarin je ook gewoon nat wordt tenzij je een plu bij je hebt die je mag afgeven bij de ingang).
Ik ben dit jaar vanuit Noordwijkerhout gefietst. Van daar met de auto terug. Was heel prima. Maar met die regen toch eenuur fietsen. Ik zie inderdaad zwaar op tegen de terugweg met de trein.

iets dichterbij zal wel fijn zijn, aangezien ik een passe partout heb

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 03-10-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

LZ86 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:36:
[...]

Ik ben dit jaar vanuit Noordwijkerhout gefietst. Van daar met de auto terug. Was heel prima. Maar met die regen toch eenuur fietsen. Ik zie inderdaad zwaar op tegen de terugweg met de trein.

iets dichterbij zal wel fijn zijn, aangezien ik een passe partout heb
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hotel is de buurt is dan wel lekker, maar er zijn zat van die 'schiphol' hotels in de buurt te vinden waar je met de auto of Uber zo bent. Of Van Der Valk als die ruimte hebben, prima bus verbinding (300 etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Ik zit er aan te denken om vrijdag de 23e weer naar Super Friday te gaan samen met mijn vriendin, maar aangezien dat vrij laat afgelopen zal zijn hebben we geen zin om beide nog terug te rijden en ik wil ook wel even een biertje kunnen drinken. Echter zal een overnachting in zandvoort zelf lastig worden of super duur.

Iemand suggesties? Er is gelukkig een station, dus ergens met de trein naar toe moet kunnen. Ben geen liefhebber van een camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:29
Ik wil misschien ook naar Super Friday, maar vervoer speelt wel mee in de overweging.
Stel ik zou rond 09:00 in Zandvoort willen zijn, en ik pak openbaar vervoer, moet ik al rond 06:00 - 06:30 in de bus zitten en ben ik in totaal (retour) 60 euro kwijt (zonder kortingsacties).

Tot hoe laat is het programma eigenlijk, inclusief de muziek ? Volgens mij zou ik op zijn laatst om 22:00 weg moeten zijn om de laatste bus te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 00:58
G.Scholtens schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:14:
Ik zit er aan te denken om vrijdag de 23e weer naar Super Friday te gaan samen met mijn vriendin, maar aangezien dat vrij laat afgelopen zal zijn hebben we geen zin om beide nog terug te rijden en ik wil ook wel even een biertje kunnen drinken. Echter zal een overnachting in zandvoort zelf lastig worden of super duur.

Iemand suggesties? Er is gelukkig een station, dus ergens met de trein naar toe moet kunnen. Ben geen liefhebber van een camping.
Hoe ver ben je bereid buiten Zandvoort te reizen? Als je hotels dicht bij het station zoekt zou je Haarlem of Amsterdam Sloterdijk kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Fauna schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:47:
[...]

Hoe ver ben je bereid buiten Zandvoort te reizen? Als je hotels dicht bij het station zoekt zou je Haarlem of Amsterdam Sloterdijk kunnen proberen.
Haarlem of sloterdijk zou dan inderdaad kunnen. Denk 30 a 40 minuten max met de trein moet goed te doen zijn qua omgeving. Misschien is er nog wel wat in zandvoort zelf, nog niet echt in verdiept. Maar denk als we gaan, willen we ook tot het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Plenkske schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:25:
Ik wil misschien ook naar Super Friday, maar vervoer speelt wel mee in de overweging.
Stel ik zou rond 09:00 in Zandvoort willen zijn, en ik pak openbaar vervoer, moet ik al rond 06:00 - 06:30 in de bus zitten en ben ik in totaal (retour) 60 euro kwijt (zonder kortingsacties).

Tot hoe laat is het programma eigenlijk, inclusief de muziek ? Volgens mij zou ik op zijn laatst om 22:00 weg moeten zijn om de laatste bus te halen.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ook ivm het inchecken bij een eventueel hotel. Of ik moet ergens al zeer vroeg inchecken op vrijdagochtend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
G.Scholtens schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:47:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar, ook ivm het inchecken bij een eventueel hotel. Of ik moet ergens al zeer vroeg inchecken op vrijdagochtend
Bij de meeste grotere hotels (met een bemande receptie) kun je je koffers al wel vroeg afgeven. En dan laat inchecken. Kwestie van even netjes vragen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
RocketKoen schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:37:
[...]

Bij de meeste grotere hotels (met een bemande receptie) kun je je koffers al wel vroeg afgeven. En dan laat inchecken. Kwestie van even netjes vragen.
Had al wel wat gevonden, maar zoek liefste hotel of andere mogelijkheid nabij trein station. (loop afstand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:09
Sorry voor de bump maar ik zie dat het hier regelmatig gaat over het meenemen van een camera. Dit wordt mijn eerste F1-race samen met mijn vader en broertje en wil heel graag mijn camera daarvoor meenemen.

Ze komen vrij streng over in de FAQ's maar als ik het hier zo lees, dan valt dat dus wel mee?

Het zou dan gaan om een Canon M50 met een 55-200mm lens. Helemaal geen groot gevaarte dus. Alleen het meenemen van een losse lens zou ik dus achterwege laten?

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
aDutchCow schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:32:
Sorry voor de bump maar ik zie dat het hier regelmatig gaat over het meenemen van een camera. Dit wordt mijn eerste F1-race samen met mijn vader en broertje en wil heel graag mijn camera daarvoor meenemen.

Ze komen vrij streng over in de FAQ's maar als ik het hier zo lees, dan valt dat dus wel mee?

Het zou dan gaan om een Canon M50 met een 55-200mm lens. Helemaal geen groot gevaarte dus. Alleen het meenemen van een losse lens zou ik dus achterwege laten?
Valt allemaal wel mee. Zolang je maar niet met een gordel vol body's, statieven onder de arm en een koffer vol lenzen aan komt zetten komt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluiperdjeGerry
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 29-08-2024
Beste campingbezoekers,

Ik heb wat vragen voor de mensen die op de 538 camping hebben gestaan tijdens de GP van Zandvoort in vorige jaren.

In hoeverre worden de huisregels daadwerkelijk nageleefd? Er staat bijvoorbeeld dat we per persoon 2x liter drank mee mogen nemen, letten ze hier goed op? En als er over het algemeen nog tips en tricks zijn hoor ik die ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
GluiperdjeGerry schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:07:
Beste campingbezoekers,

Ik heb wat vragen voor de mensen die op de 538 camping hebben gestaan tijdens de GP van Zandvoort in vorige jaren.

In hoeverre worden de huisregels daadwerkelijk nageleefd? Er staat bijvoorbeeld dat we per persoon 2x liter drank mee mogen nemen, letten ze hier goed op? En als er over het algemeen nog tips en tricks zijn hoor ik die ook graag!
ze gaan met drugs/drank honden door je volledige bagage heen en mag je alles uitpakken, en dan door de mobiele body scan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Ik ga dit jaar wederom naar de GP, maar dan op zaterdag, i.p.v. vrijdag. Ik lees net dat je nu alleen nog een camera met vaste lens mee mag nemen :( Blijft toch echt bijzonder, op elk ander circuit maakt het niet uit wat je qua cameraspul meeneemt maar Zandvoort moet weer de braafste jongen van de klas zijn.

Eens kijken hoe ik nu door de check heen kom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Laatst online: 12:09
Omdat ik kaartje heb gekregen voor Tarzan in Grandstand 1 op vrijdag ga ik dit jaar voor het eerst.

Ik zie alleen op tegen de treinreis als haring in een ton.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Willem30 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:23:
Omdat ik kaartje heb gekregen voor Tarzan in Grandstand 1 op vrijdag ga ik dit jaar voor het eerst.

Zeker op de heenweg zou ik me daar niet zo druk om maken. En als je niet direct na de FP2 weer naar huis gaat zal het ook bij de terugreis wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Druk zeker, maar de NS kan dit. Ze doseren de toegang tot het perron voor zowel de veiligheid als het voorkomen van te volle treinen. Terug hetzelfde, echter wel dan iedereen tegelijkertijd terug dus overweeg wat te eten in een strandtent, die zijn in die weekeinden erg rustig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Laatst online: 23-07 15:49

Heenreis ging vorig jaar prima vanaf Amsterdam CS. Terug was ik idd een staande haring in een ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 20:45
Weet iemand of je ook meerdere tickets in de dutch gp app kan zetten voor gasten welke je meeneemt? Ik ga met wat oudere personen die geen smartphone hebben, als ik zo de informatie lees moet iedereen d.m.v. de dutch gp app naar binnen toe, kaartje printen zit er niet meer bij ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 11:26

Crazy D

I think we should take a look.

Shiver23 schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:32:
[...]

Zeker op de heenweg zou ik me daar niet zo druk om maken. En als je niet direct na de FP2 weer naar huis gaat zal het ook bij de terugreis wel meevallen.
Groot deel van het publiek komt voor de F1, dat is bij elk circuit zo. Lekker ook de support klasse bekijken en zeker op vrijdag valt het dan heus wel mee.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
rico_fxp schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:05:
Weet iemand of je ook meerdere tickets in de dutch gp app kan zetten voor gasten welke je meeneemt? Ik ga met wat oudere personen die geen smartphone hebben, als ik zo de informatie lees moet iedereen d.m.v. de dutch gp app naar binnen toe, kaartje printen zit er niet meer bij ...
Waar staat dat?
Printen is volgens mij altijd wel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
rico_fxp schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:05:
Volgens mij kun je de tickets via de website downloaden en printen.
Anders een screenshot maken en deze printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 20:45
dutchgio schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:48:
[...]

Waar staat dat?
Printen is volgens mij altijd wel een optie.
Wellicht is het wat ongelukkig beschreven in de email welke ik ontvangen heb, maar deze begint zo
Goed nieuws, jouw tickets voor de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2024 zijn nu te downloaden in onze app. Zorg ervoor dat je ticket in de Dutch GP app staat, want dit is de enige manier om je ticket te tonen en toegang te krijgen tot het terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
rico_fxp schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Wellicht is het wat ongelukkig beschreven in de email welke ik ontvangen heb, maar deze begint zo

[...]
Nog geen mail gehad, neem aan dat het een QR code is die je ook gewoon kunt printen, vorig jaar wel in ieder geval.

In de app hebben ze het wel over tickets als meervoud, je lijkt er dus wel meerdere te kunnen toevoegen.

• Praetorian
  • Laatst online: 21-07 22:21
Iemand anders (de hoofdboeker) heeft mijn kaartjes en de volgende mail gehad:
Goed nieuws, jouw tickets voor de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2024 zijn nu te downloaden in onze app. Zorg ervoor dat je ticket in de Dutch GP app staat, want dit is de enige manier om je ticket te tonen en toegang te krijgen tot het terrein.
HOE KRIJG JE JOUW TICKETS IN BEZIT?
1. Ga naar de MyDGP omgeving. Log in met het e-mailadres waarmee jij de tickets hebt besteld.
2. Personaliseer jouw tickets. Dit doe je via ‘Mijn Tickets’ onder het menu ‘Bestellingen’. Je kunt de uitnodiging voor personaliseren ook direct doorsturen naar jouw gezelschap, zodat ze dit zelf kunnen doen. Heb je dit al gedaan? Dan kun je deze stap overslaan.
3. Deel de tickets met jouw gezelschap. Als hoofdboeker ben je verantwoordelijk voor het verspreiden van de tickets naar de juiste personen. Heb je alle tickets al gepersonaliseerd? Deel de tickets met jouw gasten via de MyDGP omgeving. Worden de tickets nu pas gepersonaliseerd? Dan kan jouw gezelschap het ticket direct toevoegen aan de DutchGP-app zodra het ticket is gepersonaliseerd.
4. Download de DutchGP app. Alleen in de Dutch GP app worden de tickets getoond voor jou en jouw gasten. Jouw gast kan via jouw uitnodiging (uit stap 3) zijn/haar ticket downloaden in de DutchGP app.
5. Bereid je voor. Lees alle informatie over het evenement in de app, zodat je goed voorbereid naar Zandvoort komt! Tip: Zorg ervoor dat je ticket is gedownload, voordat je het evenement betreedt en dat je telefoon is opgeladen.
Nu ziet de hoofdboeker wel de kaartjes staan, maar ze krijgt ze met geen mogelijkheid gedeeld. Het is voor zover ik het nu kan zien ontzettend onduidelijk.
Dat je ook alleen de app kunt gebruiken en hoe je dan die kaartjes momenteel in de app krijgt is een groot vraagteken.

Ik heb de app op mijn telefoon geinstalleerd, maar ik zie daar helemaal geen mogelijkheid om in te loggen of om de kaartjes toe te voegen.
Er staat in de app "Add your tickets", maar vervolgens is daar niets mogelijk om dat uit te voeren.

En dan allemaal zo kort van te voren, wat een zootje.

• Plenkske
Crazy D schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:34:
[...]

Groot deel van het publiek komt voor de F1, dat is bij elk circuit zo. Lekker ook de support klasse bekijken en zeker op vrijdag valt het dan heus wel mee.
Er is dit jaar geen F2 en geen F3, maar er is wel veel muziek.

• dutchgio
  • Nu online
Plenkske schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Wel Porsche supercup en F1 Academy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
Praetorian schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 00:16:
Iemand anders (de hoofdboeker) heeft mijn kaartjes en de volgende mail gehad:

[...]

Nu ziet de hoofdboeker wel de kaartjes staan, maar ze krijgt ze met geen mogelijkheid gedeeld. Het is voor zover ik het nu kan zien ontzettend onduidelijk.
Dat je ook alleen de app kunt gebruiken en hoe je dan die kaartjes momenteel in de app krijgt is een groot vraagteken.

Ik heb de app op mijn telefoon geinstalleerd, maar ik zie daar helemaal geen mogelijkheid om in te loggen of om de kaartjes toe te voegen.
Er staat in de app "Add your tickets", maar vervolgens is daar niets mogelijk om dat uit te voeren.

En dan allemaal zo kort van te voren, wat een zootje.
Ah nog geen mail gehad, maar kan wel de tickets toevoegen.

Je moet inloggen op https://shop.ticketing.cm.com/dutch-grand-prix/account/login.
Daar kun je je bestelling downloaden.
Die link kun je vervolgens openen op je telefoon en in de app openen, dan staan de tickets er in.
Vanuit daar kun je ook de tickets delen (wederom een link om in de app toe te voegen).

Dus wel alleen via de app inderdaad, maar je kunt wel meerdere tickets op een telefoon hebben.

• Willem30
  • Laatst online: 12:09
Crazy D schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:34:
[...]

Zoveel support klasse is er dit jaar niet. Matig programma eigenlijk maar goed, bij gekregen kaartje ga ik niet klagen. Ik heb misschien een plan B; collega waarmee ik ga woont op fietsafstand dus dan is met de trein naar Zandvoort niet nodig.

• Plenkske
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:13:
[...]

Wel Porsche supercup en F1 Academy
Ik zag het ja, maar die hebben wel minder sessies op de baan vergeleken met F2 en F3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 11:26

Crazy D

I think we should take a look.

Plenkske schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 08:56:
[...]

Joepie. Zouden ze bij festivals ook eens moeten doen. Minder muziek, maar wel F1 :+ Maar goed, voor de race liefhebbers wel jammer, F2 en F3 zijn wel vette klasses/. Porsche cup is aardig maar vind dat een beetje vreemde eend tussen al het open wheel geweld.

Exact expert nodig?

• Stefan79
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-07 12:28
dutchgio schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 09:18:
[...]

Ah nog geen mail gehad, maar kan wel de tickets toevoegen.

Je moet inloggen op https://shop.ticketing.cm.com/dutch-grand-prix/account/login.
Daar kun je je bestelling downloaden.
Die link kun je vervolgens openen op je telefoon en in de app openen, dan staan de tickets er in.
Vanuit daar kun je ook de tickets delen (wederom een link om in de app toe te voegen).

Dus wel alleen via de app inderdaad, maar je kunt wel meerdere tickets op een telefoon hebben.
Ik heb de tickets via een andere partij gekocht en nog niet ontvangen. Begrijp ik goed dat de tickets alleen via een app te gebruiken zijn, dus niet zoals vorig jaar als pdf-je op je telefoon of uit te printen?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crazy D schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:53:
Joepie. Zouden ze bij festivals ook eens moeten doen. Minder muziek, maar wel F1 :+ Maar goed, voor de race liefhebbers wel jammer, F2 en F3 zijn wel vette klasses/. Porsche cup is aardig maar vind dat een beetje vreemde eend tussen al het open wheel geweld.
De organisatie heeft daarvoor een beetje de eigen glazen ingegooid, toen men tijdens COVID geloof ik locaties zocht, gaf het circuit niet thuis, is althans het gerucht dat daardoor geen F3 en geen F2 meer aanwezig zijn.

• Praetorian
Is er al iemand die haar of zijn tickets al heeft en ook een QR code oid kan laten zien?

Onze hoofdboeker heeft ondanks de mail nog steeds geen mogelijkheid tot het uitdelen van de tickets.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Praetorian schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:32:
Is er al iemand die haar of zijn tickets al heeft en ook een QR code oid kan laten zien?

Onze hoofdboeker heeft ondanks de mail nog steeds geen mogelijkheid tot het uitdelen van de tickets.
Sinds vandaag staan die in mijn account. Je krijgt de tickets pas als alle (mogelijke) kaartjes zijn gepersonaliseerd.

Vanuit de website wordt je gelinkt naar de app, die je per se nodig hebt voor de QR codes. Geen idee waarom het zo omslachtig is. Waarschijnlijk om makkelijk doorverkopen te voorkomen oid.

[ Voor 18% gewijzigd door Shiver23 op 15-08-2024 16:58 ]

• Praetorian
Shiver23 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 16:56:
[...]

Sinds vandaag staan die in mijn account. Je krijgt de tickets pas als alle (mogelijke) kaartjes zijn gepersonaliseerd.

Vanuit de website wordt je gelinkt naar de app, die je per se nodig hebt voor de QR codes. Geen idee waarom het zo omslachtig is. Waarschijnlijk om makkelijk doorverkopen te voorkomen oid.
Klopt, het is nu gelukt. De hoofdboeker moet via de order op het download icoontje klikken, dat moet dan via iets waar de DutchGP app niet op staat geloof ik, anders gaat hij ze importeren bij de hoofdboeker.

Die link moet dan gebruikt worden door diegene die het ticket graag in de haar/zijn dutchgp app wil importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-07 23:59
CH4OS schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:10:
[...]
De organisatie heeft daarvoor een beetje de eigen glazen ingegooid, toen men tijdens COVID geloof ik locaties zocht, gaf het circuit niet thuis, is althans het gerucht dat daardoor geen F3 en geen F2 meer aanwezig zijn.
Afwezigheid van F2 en F3 is toch door de beperkte capaciteit op het circuit zelf? Bij F2 en F3 een enorm startveld die ook tijdens de feature race een pitstop moet maken. Misschien wat kort door de bocht maar een Porsche Cup car kan je vanuit de vrachtwagen dan wel kleine tent nog kunnen prepareren.

Tijdens COVID wilde men er niet een non-spectator editie van maken doordat het geen subsidie vanuit het rijk zou krijgen. Zo was de eerste editie (2021) ook nog een die in de rode cijfers liep ivm niet 100% utiliseren van alle beschikbare plaatsen.

F2 en F3 zouden er goed aan doen om zichzelf wat meer in de kijker te rijden. De Eurosport Superweekends van 2000/2001 met Formula Renault, ETCC en FIA GT was een best aardig concept wat misschien niet de allure had van een F1/F2/F3 weekend, maar wel wel spektakel gaf voor het publiek. Prop de WTCR, DTM en F2/F3 in 1 programma en je hebt best iets leuks en waar je best wat races kunt hebben waar je de klassen vervoegd met de F1 waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 23:38

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Iemand anders een mailtje gehad over een presale voor 2025 die vandaag om 11:00 van start zou gaan in de ticket shop? Ik zou toegang moeten hebben tot die presale, maar kan alleen kaartjes voor dit jaar zien. In de mail zelf stond ook geen link, dus geen idee waar ik die presale nu zou moeten kunnen vinden.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Nu online
MetroidPrime schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:24:
Iemand anders een mailtje gehad over een presale voor 2025 die vandaag om 11:00 van start zou gaan in de ticket shop? Ik zou toegang moeten hebben tot die presale, maar kan alleen kaartjes voor dit jaar zien. In de mail zelf stond ook geen link, dus geen idee waar ik die presale nu zou moeten kunnen vinden.
Je krijgt nog een aparte mail waar wel een link naar de shop in zit.
Bij mij was dat overigens gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-07 23:38

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

dutchgio schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:27:
[...]

Je krijgt nog een aparte mail waar wel een link naar de shop in zit.
Bij mij was dat overigens gisteren.
Thanks. Heb helaas niets gekregen. Zie overigens wel dat ik twee mailtjes over de presale heb gekregen die allebei een andere datum hebben. De één zegt vandaag en de andere zegt morgen. Dan maar hopen dat ik morgen wel aan de beurt ben.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-07 20:48
Beaves schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:58:
Ik ga dit jaar wederom naar de GP, maar dan op zaterdag, i.p.v. vrijdag. Ik lees net dat je nu alleen nog een camera met vaste lens mee mag nemen :( Blijft toch echt bijzonder, op elk ander circuit maakt het niet uit wat je qua cameraspul meeneemt maar Zandvoort moet weer de braafste jongen van de klas zijn.

Eens kijken hoe ik nu door de check heen kom ;)
Was dit vorig jaar anders? Dit word mijn eerste GP, en vond het al jammer dat het niet mocht.
Las hierboven dat het bij de controle wat minder streng gaat?

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Vorig jaar mocht de camera niet te lang zijn (dus met een telelens). Die heb ik toen wel meegekregen door die apart te verstoppen in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:40
MetroidPrime schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:34:
[...]

Thanks. Heb helaas niets gekregen. Zie overigens wel dat ik twee mailtjes over de presale heb gekregen die allebei een andere datum hebben. De één zegt vandaag en de andere zegt morgen. Dan maar hopen dat ik morgen wel aan de beurt ben.
Ik zou me niet al te druk maken. De hype is er wel vanaf. Ook voor volgend weekend zijn er nog kaarten voldoende over voor alle dagen. Dus zo hard zal het niet lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Laatst online: 09:26
Weet iemand toevallig waarom het niet toegestaan is om kaarten te verkopen via ticketswap?
Een collega van mij heeft kaarten voor de grandstand maar kan door omstandigheden niet, maar die kleegt dus over het feit dat de enige plek voor doorverkoop via d officele website is en dan in resel zetten. Maar daar staan ze al een tijdje op zonder succes.
Je zou zeggen dat je ze toch wel ergens moet kunnen verkopen voor minder omdat ze al betaald en al zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:17
wokkelz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:32:
Weet iemand toevallig waarom het niet toegestaan is om kaarten te verkopen via ticketswap?
Er is maar één reden voor: dat ze de commissie liever in eigen zak stoppen dan aan TicketSwap geven.

Ik zie dat TicketSwap wel gewoon een Dutch Gran Prix pagina heeft waarop een boel tickets worden aangeboden. https://www.ticketswap.nl/dutch-grand-prix-tickets?
Daarbij lijkt het mij dat het ook gewoon kan met personalisatie, anders zou TicketSwap geen pagina inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-07 00:58
wokkelz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:32:
Een collega van mij heeft kaarten voor de grandstand maar kan door omstandigheden niet, maar die kleegt dus over het feit dat de enige plek voor doorverkoop via d officele website is en dan in resel zetten. Maar daar staan ze al een tijdje op zonder succes.
Je zou zeggen dat je ze toch wel ergens moet kunnen verkopen voor minder omdat ze al betaald en al zijn..
Tuurlijk mag dat wel. Of het slim is, is een tweede. En ze willen natuurlijk hun eigen platform promoten. Er staan iig genoeg kaartjes op Ticketswap voor de Dutch GP. Hoe dat dan verder gaat met personaliseren en QR-codes, weet ik niet, maar dat zul je dan denk ik met de koper af moeten stemmen.
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen