Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 71 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:39

niq

Eet nooit gele sneeuw!

"Geen tassen groter dan A4 en dikker dan 10cm"

In hoeverre zullen ze deze regel gaan handhaven dit weekeinde?

Een gemiddelde Eastpack rugtas is al groter.
Vorig jaar hadden ze geen problemen met standaard rugtassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nog een tip, op marktplaats kun je relatief goedkoop een doorlaatvergunning voor Zandvoort kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
niq schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:15:
"Geen tassen groter dan A4 en dikker dan 10cm"

In hoeverre zullen ze deze regel gaan handhaven dit weekeinde?

Een gemiddelde Eastpack rugtas is al groter.
Vorig jaar hadden ze geen problemen met standaard rugtassen.
Het doel van deze regel is dat je alles wat je bij hebt, zonder problemen onder je stoel kan bewaren.
En reken er op dat je je hele rugzak bij de ingang mag uitpakken. Want de organisatie heeft vorig jaar op hun flikker gekregen van de FIA dat er vuurwerk op de baan werd gegooid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
shoombak schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:22:
Nog een tip, op marktplaats kun je relatief goedkoop een doorlaatvergunning voor Zandvoort kopen.
Nog een tip. Doe dat niet...
"relatief goedkoop"... Mensen vragen €200.
En je kan dit weekend in zandvoort nergens openbaar parkeren (parkeer automaten staan uit). Alle auto's zonder bewonersvergunning die aan de openbare weg staan worden afgesleept.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
RocketKoen schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:28:
[...]

Nog een tip. Doe dat niet...
"relatief goedkoop"... Mensen vragen €200.
En je kan dit weekend in zandvoort nergens openbaar parkeren (parkeer automaten staan uit). Alle auto's zonder bewonersvergunning die aan de openbare weg staan worden afgesleept.
30,- euro en ik heb het niet over parkeren, maar over afgezet en opgehaald worden in Zandvoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickweert
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-08-2023
Ik heb gold kaarten voor zaterdag en zondag.
Hoe zit het als ik op zaterdag iemand anders mee neem dan op zondag?
Kan niet vinden of je een bandje omkrijgt of zoiets, of dat alleen de entreekaart gescand wordt.
Kaarten staan niet op naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verbaas me over hoeveel kaarten er beschikbaar zijn op het resellerplatform. Schijnbaar een hoop mensen die eurotekens in de ogen kregen toen ze ze bestelden.

[ Voor 35% gewijzigd door MaZo op 23-08-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Rickweert schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:57:
Kan niet vinden of je een bandje omkrijgt of zoiets, of dat alleen de entreekaart gescand wordt.
Je krijgt geen bandje. Het ticket is gewoon te gebruiken door iemand anders. Enige beperking is dat je slechts één keer binnen mag. Eenmaal naar buiten en je komt er die dag niet meer in.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afgelopen week was Extension Rebellion al bezig met blokkades, nu komen daar waarschijnlijk de taxichauffeurs bij. Alles en iedereen wil geld verdienen aan de bezoekers van de grand prix in Zandvoort. Telegraaf heeft er een artikel over geschreven:
Chaos GP Zandvoort dreigt: woedende taxi-chauffeurs kondigen blokkade aan

Het is 99,9% zeker dat boze Haarlemse taxichauffeurs de verkeersstroom naar de Formule 1 in Zandvoort gaan blokkeren. Dat zegt hun woordvoerder Salim Belgnaouï.

De groep van zo’n 150 taxichauffeurs is erachter gekomen dat de gemeente Zandvoort toch een taxibedrijf buiten de badplaats doorlaatbewijzen heeft verstrekt. Dat is tegen de eigen regels van de gemeente, stellen de rijders. ,,Meten met twee maten. Te belachelijk voor woorden’’, aldus woordvoerder Salim Belgnaouï.

Haarlemse chauffeurs demonstreerden dinsdag in het centrum van Zandvoort en spraken toen uitvoerig met onder anderen Zandvoorts burgemeester David Moolenburgh. ’Garanties voor volgend jaar’ leken het maximaal haalbare en daar leken de taxirijders schoorvoetend genoegen mee te nemen.

Belgnaouï: ,,Maar ’s avonds verscheen een bericht in onze groepsapp van een bedrijf buiten Zandvoort dat tóch doorlaatbewijzen heeft. We hebben het nu zwart op wit en uiteraard hebben we de gemeente hiermee geconfronteerd. Als het zo blijft, gaan we zéker blokkeren. Het liefst op een moment dat het pijn doet. De zondag, misschien de zaterdag. Eerder kan ook, dan hebben ze nog de kans om iets voor ons te regelen. Wie weet.’’

Strandtenten
het bericht, in het bezit van deze krant, schrijft het betreffende bedrijf: ,,De doorlaatbewijzen hebben we op een eerlijke wijze mogen ontvangen, net als ieder ander dit had kunnen doen. Wij zijn langs verschillende strandtenten gereden en hebben handtekeningen en stempels verzameld. Hiermee zijn we naar de gemeente gegaan. Op deze manier hebben we de toegangsbewijzen toegewezen gekregen. Ook hebben we parkeervergunningen in Zandvoort opgevraagd waarop je de zogenaamde doorlaatbewijzen hebt kunnen aanvragen.’’

De rijders van het betrokken bedrijf vragen hun boze collega’s om te stoppen met ’haten op elkaar’. Een woordvoerder van het bedrijf zegt in gesprek met deze krant begrip te hebben voor de woede. ,,Mensen weten niet hoe moeilijk het is om geld te verdienen met het rijden van een taxi. Het gaat om hun brood. Dat is helemaal niet onze bedoeling. Wij hebben keurig de procedures gevolgd.’’

Volgens Belgnaouï zou een van de chauffeurs van het betrokken bedrijf vorig jaar hebben gehandeld in doorlaatbewijzen. Dat ontkent de woordvoerder van het bedrijf. ,,Natuurlijk niet!’’

De gemeente Zandvoort laat desgevraagd weten dat doorlaatbewijzen zijn gebaseerd op gegevens van de RDW (Dienst Wegverkeer) en bestaande parkeervergunningen. ,,Er zijn taxibedrijven buiten ons dorp die met auto’s RDW-ingeschreven staan in Zandvoort. Op basis daarvan hebben ze een doorlaatbewijs. Er is ook een bedrijf met een werkparkeervergunning in Zandvoort, dat op basis daarvan een doorlaatbewijs heeft’’, aldus de woordvoerder van de gemeente.

Ook zorgtaxi’s kunnen Zandvoort in tijdens het F1-weekend. ,,Mensen die een zorgtaxi nodig hebben, hoeven daarvoor niet zelf een doorlaatbewijs te regelen. De doorlaatbewijzen voor zorgtaxi’s gaan via de zorgverleners."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:03
Rickweert schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 11:57:
Vorig jaar kon je per dag iemand een ticket geven maar nu is zoals ik lees de eerste die scant komt er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:32
Woudloper schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:42:
Afgelopen week was Extension Rebellion al bezig met blokkades, nu komen daar waarschijnlijk de taxichauffeurs bij. Alles en iedereen wil geld verdienen aan de bezoekers van de grand prix in Zandvoort. Telegraaf heeft er een artikel over geschreven:

[...]
Ik denk dat het wel eens lelijk kan gaan worden op het moment dat een groepje taxichauffeurs busladingen vol met f1 fans gaan tegenhouden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

stylezzz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Ik denk dat het wel eens lelijk kan gaan worden op het moment dat een groepje taxichauffeurs busladingen vol met f1 fans gaan tegenhouden.....
Welnee joh. Daar heeft de organisatie en de handhaving allang een plan voor. Ook voor 'op de weg vast plakkers'. En extend rebillion of hoe ze maar heten. Komt goed.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
stylezzz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:16:
[...]

Vele handen maken licht werk. En zoveel weegt een taxi nu ook weer niet.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loolee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-09 12:18
DexterDee schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 13:40:
[...]

Je krijgt geen bandje. Het ticket is gewoon te gebruiken door iemand anders. Enige beperking is dat je slechts één keer binnen mag. Eenmaal naar buiten en je komt er die dag niet meer in.
Waar kan ik deze informatie vinden? Wij hebben een passe partout. Echter kan de hoofdboeker niet aanwezig zijn op vrijdag. Begrijp ik het goed dat er iemand anders op vrijdag mee zou kunnen en dat de hoofdboeker dan wel op zaterdag en zondag mee kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Loolee schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:14:
[...]

Waar kan ik deze informatie vinden? Wij hebben een passe partout. Echter kan de hoofdboeker niet aanwezig zijn op vrijdag. Begrijp ik het goed dat er iemand anders op vrijdag mee zou kunnen en dat de hoofdboeker dan wel op zaterdag en zondag mee kan?
Alsof ze een paarduizend man die zsm naar binnen moeten hun identiteit gaan controleren...
Het interesseert ze werkelijk niks wie er binnen komen zolang de kaartjes maar verkocht zijn.
Zou me daar maar geen zorgen om maken en gewoon genieten van een leuk raceweekend.

[ Voor 6% gewijzigd door PalingDrone op 23-08-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
AvK schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Welnee joh. Daar heeft de organisatie en de handhaving allang een plan voor. Ook voor 'op de weg vast plakkers'. En extend rebillion of hoe ze maar heten. Komt goed.
Ik hoop het. :) ze mogen van mij best demonsteren hoor, maar laat ze dat lekker op het strand doen ofzo. ;)

• Tristan02
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 24-08-2023
Weet iemand toevallig of row 2 onderaan is of bovenaan? Ik heb namelijk een kaartje voor Arena Grandstand 1, row 2

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:12
Dat is onderaan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wij hebben a.s. vrijdag gekozen voor de Q-Park bus combinatie. Dus parkeren in Amstelveen, stukje lopen naar de bus en dan voor het circuit worden afgezet. Bestond dit vorig jaar ook al? Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen. Ik vrees een enorme chaos met veel wachttijden en ellebogen maar word graag gerust gesteld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WizzlerNL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:35
stylezzz schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 22:27:
[...]

Ik hoop het. :) ze mogen van mij best demonsteren hoor, maar laat ze dat lekker op het strand doen ofzo. ;)
Maar op het strand lijmt zo lastig.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

WizzlerNL schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:57:
[...]

Maar op het strand lijmt zo lastig.
Gaan ze ingraven, vrachtwagen zand erover en niemand die het meer ziet, kom je volgend jaar misschien weer eens tegen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
AvK schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:20:
[...]

Ze hebben de sneeuwschuivers al klaar staan? ;)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 22:02
Volgend jaar maar gewoon afwachten tot enkele dagen voor de race en dan goedkoop tickets scoren op een ticketswap, want er staat genoeg te koop en de waarde daalt snel. Gold 3-dagen kaarten voor helft van de prijs. Lijken legitieme verkopers.

Heb zelf door afzeggers en veranderende wensen laatste tijd zelf meerdere keren kaarten aangekocht en verkocht via het officiële resell platform. Heel braaf om het netjes via de officiële weg te doen, maar tegelijk wordt je er niet echt voor beloond met de 10.99 euro transactiekosten per kaartje. Ben 100 euro armer aan transactiekosten, terwijl anderen dat destijds (nu dus niet meer) als minimale winst pakten op marktplaats per kaartje.

Ik vind dat die transactiekosten er wel af mogen.

• Hertog_Martin
De taxi-staking is van de baan

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
Hertog_Martin schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 17:22:
Volgend jaar maar gewoon afwachten tot enkele dagen voor de race en dan goedkoop tickets scoren op een ticketswap, want er staat genoeg te koop en de waarde daalt snel. Gold 3-dagen kaarten voor helft van de prijs. Lijken legitieme verkopers.

Heb zelf door afzeggers en veranderende wensen laatste tijd zelf meerdere keren kaarten aangekocht en verkocht via het officiële resell platform. Heel braaf om het netjes via de officiële weg te doen, maar tegelijk wordt je er niet echt voor beloond met de 10.99 euro transactiekosten per kaartje. Ben 100 euro armer aan transactiekosten, terwijl anderen dat destijds (nu dus niet meer) als minimale winst pakten op marktplaats per kaartje.

Ik vind dat die transactiekosten er wel af mogen.
Vorig jaar via Ticketswap voor een paar tientjes naar de Franse GP geweest (was op vakantie in de buurt).
Het loont zeker om dat in de gaten te houden.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:50
Zal ook door het (voorspelde) weer komen.

[ Voor 18% gewijzigd door PLAE op 24-08-2023 21:50 ]

• DaveG123
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 23:38
Wat een hoop verschillende kaarten zeg op ticketswap niet normaal hoe onduidelijk.
Zat te zoeken voor de el cheapo kaarten voor Zaterdag maar dat is alsnog 70 euro.

Aangezien het e-tickets zijn, op de dag zelf nog ff checken voor dumpprijzen. Geen idee of het zo werkt geen ervaring met ticketswap verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Veel plezier allen die vandaag en/of dit weekend gaan!

Posten jullie een beetje updates?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• weststar
Genoeg parkeerplek op station Castricum. Nu in de trein. Mix van woon/werk en Max fans 🥳

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
Zoals eigenlijk wel verwact… Toegangscontrole weer zeer relaxt. “Oh, flesje water, prima! Fijne dag vandaag”

Al hoorde ik wel dat er al iemand zijn hele tas leeg mocht halen, maar die had schijnbaar een grote mond gehad. Jammer dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miss-G
  • Laatst online: 26-08-2023
Vriendin van me heeft kaartjes geregeld voor zondag; general admission 1. Super lief, veel zin in! Maar… heeft iemand hier tips waar we goed kunnen zitten? Ik zie zo op de plattegrond weinig plekken waar ook zicht is op een scherm, of zie ik dat verkeerd? Lijkt of ze allemaal gericht zijn op de tribunes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
DaveG123 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 22:59:
Wat een hoop verschillende kaarten zeg op ticketswap niet normaal hoe onduidelijk.
Zat te zoeken voor de el cheapo kaarten voor Zaterdag maar dat is alsnog 70 euro.

Aangezien het e-tickets zijn, op de dag zelf nog ff checken voor dumpprijzen. Geen idee of het zo werkt geen ervaring met ticketswap verder.
Ja, ze staan volledig door elkaar op de site zonder enige sortering. Zeer irritant.

Edit: verkeerd gelezen. Ik bedoelde het officiele resellplatform, daar is het net zo'n bende.

[ Voor 8% gewijzigd door MaZo op 25-08-2023 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Den_S85 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 11:01:
Zoals eigenlijk wel verwact… Toegangscontrole weer zeer relaxt. “Oh, flesje water, prima! Fijne dag vandaag”

Al hoorde ik wel dat er al iemand zijn hele tas leeg mocht halen, maar die had schijnbaar een grote mond gehad. Jammer dan
Top. Ze gingen verder ook niet ruiken aan het flesje? Dan neem ik voor morgen nog wat lekkers mee :+

Welk merk water wordt er op circuit verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

jordy89 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:23:
[...]
Welk merk water wordt er op circuit verkocht?
Sourcy, 7Up Free, Pepsi (Max)....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Nu online
niq schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:49:
[...]

Sourcy, 7Up Free, Pepsi (Max)....
Dank voor het antwoord. Moet ik dus ook coca cola meenemen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Er zijn ook weer gratis navul punten voor water. 1x flesje halen en daarna kun je dus onbeperkt vullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

Ik zag deze lijstjes op Facebook voorbij komen. Kan je alvast je lunch plannen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rg6rE9IcB2LONz2w8y9csoCTLYg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ovImoFdqn9oyMiZaRKZ47zz1.jpg?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9zaF8yKbdGPZENZKq99Eofr1wJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OUc4wi8Jo9bxfGteFuJl0FSG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-06 02:24
Kleine rugzak kan gewoon naar binnen. Flesje water werd bij een voorgangster afgenomen. Mijn bridgecamera (vaste lens) Sony RX10MK4 kon mee naar binnen. Ik heb al mooie platen kunnen schieten op 600 mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:13
Doen ze moeilijk over het meenemen van een zakje zachte broodjes o.i.d.? Ga er morgen ook heen dus ben wel benieuwd ;).

5,65 voor een flesje water is wel echt veel geld overigens. Neem wel een flesje p.p. zelf mee, als het wordt afgepakt bij de ingang so be it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Giel1 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:15:
Doen ze moeilijk over het meenemen van een zakje zachte broodjes o.i.d.? Ga er morgen ook heen dus ben wel benieuwd ;).

5,65 voor een flesje water is wel echt veel geld overigens. Neem wel een flesje p.p. zelf mee, als het wordt afgepakt bij de ingang so be it.
Leeg flesje mag altijd voor zover ik weet

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Op de tribunes staan de blikjes coca cola (geen pepsi dus) en heb al meerdere mensen met eten gezien. Maakt misschien uit wie je treft, maar er komt wel het een en ander gewoon doorheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Giel1 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:15:

Ik heb een flesje water en een zak krentenbollen bovenin mn tas zitten. Was tijdens de controle geen probleem.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickweert
Zijn er kluisjes op het circuit? Zo ja, waar?
Wij moeten wat kleren en toiletspullen mee nemen voor de overnachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Kluisjes zijn er niet, dat zou je eerder op het treinstation moeten zoeken. Of het moet in een hele kleine tas passen, dat het mee naar binnen kan. Dan hangt t af van wat je meeneemt, of het binnengelaten wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
toimoi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:43:
Kluisjes zijn er niet, dat zou je eerder op het treinstation moeten zoeken. Of het moet in een hele kleine tas passen, dat het mee naar binnen kan. Dan hangt t af van wat je meeneemt, of het binnengelaten wordt.
Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen om een tandenborstel, onderbroek en een oranjeshirt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niq

niq

Eet nooit gele sneeuw!

stylezzz schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen om een tandenborstel, onderbroek en een oranjeshirt. ;)
Maar scheermes, deodorant en föhn is misschien al wat lastiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Dat inderdaad :) flesje mondwater is ook een vraagteken als alcohol niet is toegrstaan. Dus t zal afhangen van wat je meesjouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Rickweert schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:38:
Nee, nergens.

Mijn ervaring is dat je bij de meeste hotels je koffer al in bewaring kan geven. Ook al kun je vroeg in de ochtend nog niet inchecken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Rickweert schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 14:38:
Correctie, toch wat kluisjes gevonden. Bij de ingang van de hockeyclub vlakbij gate 4.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
  • Nu online
De mensen die vandaag op het circuit waren. Hoe was het vandaag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:19
jordy89 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:26:
Uitstekend genoten met wat maten! Weer was top, sfeer nog beter! Nu mooi afpilsen in hartje Zandvoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickweert
Dit zeggen de huisregels:
Roken in gebouwen, tenten, onder overkappingen en andere openbare ruimtes op het evenemententerrein is niet toegestaan.

Dus wel op de tribune zonder overkapping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weststar
Bij zoon van 5 ging na fp1 het licht wel uit. Toen maar rustig huiswaarts gegaan.

Leuke dag gehad. Relaxte sfeer. Beetje festival-achtig. We hebben ons prima vermaakt. (Wereld van verschil met Frankrijk vorig jaar, waar tussen de sessies door niks te beleven viel)

En complimenten voor de NS. Waar we in 1996 na de Masters nog als vee vervoerd werden in een oude posttrein was alles nu keurig geregeld.
Had de auto in Castricum staan en was vanuit Zandvoort binnen 45 minuten bij de auto

[ Voor 20% gewijzigd door weststar op 25-08-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Nu online
Dank voor de update. Voor een kleine kunnen teveel prikkels soms heftig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Sfeer was dit jaar rustiger dan eerdere jaren. Wel weer dezelfde muziek...

Wij waren absoluut onvoorbereid op de zon aangezien het vanochtend volgens het weerbericht nog zou gaan regenen en ik ben zeker niet de enige die verbrand thuis is gekomen - OK hotel dan. Toch wel lullig. Hoop dat het de komende dagen gewoon 20 graden en bewolkt blijft. Liefst ook een goeie regenbui, vlak voor quali, is weer eens wat anders dan de afgelopen jaren.

Maar verder... Fietsroute, checks, allemaal weer prima geregeld. Het was met eten en drinken halen ook goed te doen, al was het wel pas vrijdag natuurlijk.
Wel werd er opvallend veel gerouleerd met het personeel bij de tribunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Ik ben zo rood als een kreeft. En kwam bij het naar huis gaan een handige gratis zonnebrand crème dispenser tegen... Hele dag bewolkt, maar dat maakt blijkbaar niet uit.

Verder prima te doen. Kwartiertje wachten op het station om terug te komen was de grootste vertraging.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
niq schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:53:
Ik zag deze lijstjes op Facebook voorbij komen. Kan je alvast je lunch plannen:

[Afbeelding] [Afbeelding]
Bij Spa was dit jaar een halve liter Heineken 7,00 euro. Dat is dus ongeveer hetzelfde. Qua eten lijkt dit iets goedkoper. Maar is lastiger vergelijken omdat je andere keuzes hebt, en waarschijnlijk andere porties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
weststar schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:47:
[...]

Bij zoon van 5 ging na fp1 het licht wel uit. Toen maar rustig huiswaarts gegaan.

Leuke dag gehad. Relaxte sfeer. Beetje festival-achtig. We hebben ons prima vermaakt. (Wereld van verschil met Frankrijk vorig jaar, waar tussen de sessies door niks te beleven viel)

En complimenten voor de NS. Waar we in 1996 na de Masters nog als vee vervoerd werden in een oude posttrein was alles nu keurig geregeld.
Had de auto in Castricum staan en was vanuit Zandvoort binnen 45 minuten bij de auto
Moet je voor het vermaak naar de fanzone of wordt je op de tribune vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hier ook een positieve ervaring gehad! De Q-Park/Connexion combinatie was even zoeken want de parkeergarages en het busstation in Amstelveen liggen een eindje uit elkaar, maar we waren zo op het circuit. We zijn tijdens FP2 weggegaan om de drukte voor te zijn en waren zo Zandvoort weer uit.

Qua logistiek was op het circuit zelf alles ook super. Er is duidelijk goed nagedacht over alles maar er was overal ook gewoon heel veel personeel aanwezig wat ook hielp. Echt knap georganiseerd. Oh en lekker veel toiletten 😁

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 25-08-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Tijdens rode vlaggen en tussen evenementen hoef je je op de tribune niet te vervelen. De fanzone was erg druk en veel wachten en was voor ons achteraf de wandeling vanaf Tarzan ook niet waard. De food tentjes zijn ook overal identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:40
Morgen voor het eerst weer eens naar een GP sinds 2003, toen ik met m'n vader naar Hockenheim was. Kijk er erg naar uit.

Iemand nog tips aangaande kleding en het weer? Want morgen lijkt het toch erg nat te worden, iig de ochtend. Ik dacht aan een regenjas ofzo, of is dat overkill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Hertog_Martin schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:23:
[...]

Muziek op de speakers en je kan de dj/artiest op de tv schermen volgen. De fanzone is meer voor na de races.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
Bigs schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:28:
[...]

Tijdens rode vlaggen en tussen evenementen hoef je je op de tribune niet te vervelen. De fanzone was erg druk en veel wachten en was voor ons achteraf de wandeling vanaf Tarzan ook niet waard. De food tentjes zijn ook overal identiek.
Als je vanaf de main straight/Tarzanbocht afkomt, moet je voor de fanzone echt door een fuik lopen als ik me goed herinner van vorig jaar. Ik ga er niet meer heen in ieder geval.
Aan het begin van de main straight zitten overigens de wat interessantere food/drink stands, pizza, goeie koffie, poffertjes, dat soort dingen, de standaard kraampjes zijn inderdaad overal hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
  • Nu online
toimoi schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:38:
[...]

Als je vanaf de main straight/Tarzanbocht afkomt, moet je voor de fanzone echt door een fuik lopen als ik me goed herinner van vorig jaar. Ik ga er niet meer heen in ieder geval.
Aan het begin van de main straight zitten overigens de wat interessantere food/drink stands, pizza, goeie koffie, poffertjes, dat soort dingen, de standaard kraampjes zijn inderdaad overal hetzelfde.
Wat bedoel je met door een fuik lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:13
Werd er trouwens moeilijk gedaan over het formaat rugzak? Kleinste rugzak die ik heb is zo'n kleine Eastpak, maar die gaat wel ruim over een A4-tje heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toimoi
  • Niet online
jordy89 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:44:
[...]

Wat bedoel je met door een fuik lopen?
Dat de loopruimte die kant op ineens heel smal wordt, dus het is niet slim om op drukke momenten te bedenken dat je die kant op wil.
Giel1 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:10:
Werd er trouwens moeilijk gedaan over het formaat rugzak? Kleinste rugzak die ik heb is zo'n kleine Eastpak, maar die gaat wel ruim over een A4-tje heen.
Niet gemerkt. Ik heb een paar flinke rugzakken gespot, die ook absoluut niet binnen A4 bleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

franssie

Save the albatross

kleine eastpak is geen probleem, ik heb een vergelijkbare van Nomad. Werd wel in gekeken, maar flesje water was geen probleem.
Was goed georganiseerd, alleen van GA 1 naar de fanzone is een versmalling waar het steeds vastliep, daar zouden ze een dranghek als scheiding tussen de twee stromen moeten neerzetten, er is ruimte zat maar omdat iedereen om de opstopping heen wil lopen waaiert het aan beide kanten uit dus dat schiet niet op.
Bewegwijzering kan ook nog wel wat beter/duidelijker her en der (waarom zijn er geen plattegronden op plekken waar ze wel nut hebben).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 20:10
Nee geen probleem

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
Ik heb het geluk om zondag via een leverancier te gaan. Ik ben blijkbaar uitgenodigd op de Hospitality Corporate Lounge Main Grandstand - 115. Dit is mijn eerste GP, iemand tips and tricks? We zitten daar vanaf 9u en ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
tc982 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:32:
Ik heb het geluk om zondag via een leverancier te gaan. Ik ben blijkbaar uitgenodigd op de Hospitality Corporate Lounge Main Grandstand - 115. Dit is mijn eerste GP, iemand tips and tricks? We zitten daar vanaf 9u en ik heb geen idee wat ik kan verwachten.
Zorg dat je gebracht en gehaald wordt :)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 17:53
sig69 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:40:
[...]

Zorg dat je gebracht en gehaald wordt :)
Ha! Heb een hotel en een bus die geregeld is. Dus dat komt wel goed.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
En probeer een fiets mee te nemen :P

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@tc982 Neem zonnebrand mee, ondanks dat het vandaag bewolkt was grotendeels, was de zonkracht best hoog, ik heb in de stoet mensen terug naar het station nogal wat doorgekookte kreeften zien lopen, te veel.
Voor F1 en F2 heb je geen oordoppen nodig, als het een overdekte tribune is (dat versterkt) dan wellicht toch overwegen. Zeker de Porsche klasse maakt een bak teringherrie. En op GA (waar jij waarschijnlijk niet komt) maken de luidsprekers gehoorschade ook niet onmogelijk. Beter verlegen mét dan zonder.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Laatst online: 16:50
Ik las over waterpunten. Staan die ook in GA?
Want vorig jaar zouden ze er ook zijn maar heb ze nergens gezien 🥺

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

r_buren schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:01:
Ik las over waterpunten. Staan die ook in GA?
Want vorig jaar zouden ze er ook zijn maar heb ze nergens gezien 🥺
Bij entry 4 eentje gezien, en in de fanzone (met een wactrij van 70 meter). Op GA 1-4 niet
Snap ik ook wel, ze vragen EUR 5,95 voor een halve liter water (wat een mensenrecht zou moeten zijn maar dat is een andere discussie) Dus reken er maar niet op. Maar een of twee flesjes water meenemen in je rugzak doen ze dacht ik niet moeilijk over (één niet in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delft2023
  • Laatst online: 26-08-2023
Hi allemaal,

Vol enthousiasme een mooie deal op ticketswap voor morgen gevonden. Maar nu lees ik dat de tickets op naam moeten staan en dat kan nu natuurlijk niet meer.. Controleren ze daarop of is dat meer iets wat ze heel hard roepen om tickets doorverkopen te ontmoedigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:08
Delft2023 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 00:25:
Hi allemaal,

Vol enthousiasme een mooie deal op ticketswap voor morgen gevonden. Maar nu lees ik dat de tickets op naam moeten staan en dat kan nu natuurlijk niet meer.. Controleren ze daarop of is dat meer iets wat ze heel hard roepen om tickets doorverkopen te ontmoedigen?
Het is enkel code scannen, groen vinkje en doorlopen. Je naam komt ook niet in beeld op de scanner. Gast bij de ingang liet het mij zien, hij had wat problemen met zijn scanner namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbdie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-09 11:59
Iemand enig idee in hoeverre de 'tas van maximaal a4 formaat' gehandhaafd wordt? Stukje fietsen dus kan wel een droog broekje gebruiken daar bijvoorbeeld. Wil gewoon een normale rugtas mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
franssie schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 22:06:
[...]

Bij entry 4 eentje gezien, en in de fanzone (met een wactrij van 70 meter). Op GA 1-4 niet
Snap ik ook wel, ze vragen EUR 5,95 voor een halve liter water (wat een mensenrecht zou moeten zijn maar dat is een andere discussie) Dus reken er maar niet op. Maar een of twee flesjes water meenemen in je rugzak doen ze dacht ik niet moeilijk over (één niet in mijn geval)
Vorig jaar stond er eentje bij de eettentjes in de buurt van de GA1 ingang vanaf Gate 1

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Robbdie schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:57:
Iemand enig idee in hoeverre de 'tas van maximaal a4 formaat' gehandhaafd wordt? Stukje fietsen dus kan wel een droog broekje gebruiken daar bijvoorbeeld. Wil gewoon een normale rugtas mee
Lees de berichten van de afgelopen dagen hier even door. Deze vraag is al zo vaak gesteld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hb0-n8Pp8jRYCVjUoQgTTmVHNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYaNO54IiiuoTMkF3Y9Huv22.jpg?f=fotoalbum_large *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Misschien nog net op tijd voor de Porsche Q? Ik kan ze ik het centrum van Haarlem horen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 19:58
franssie schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 10:02:
[...]

Misschien nog net op tijd voor de Porsche Q? Ik kan ze ik het centrum van Haarlem horen :o
Yes! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVv6tOTc_PvLM2ZH50kg3KnIQXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z1zGCtIsmq6Rq2HkMOTCVd3G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Laatst online: 12-09 22:07
Positieve ervaring gisteren met combi parkeergaragr Cronje in Haarlem (veel plekken) en dan bus 3 naar Haarlem station (lopen kan ook maar kwam toevallig een bus dus ja) en dan bus 300 naar Zandvoort. Wel een (ongeorganiseerd) rij voor bus 300, redelijk een bende eigenlijk.
Maar op station Haarlem zag je nog meer massa die met de trein wil gaan. Was ik blij dat ik niet daar tussen zit. Let alone op zaterdag of zondag!

Daarna korte wandeling van busstop naar de ticket control gate 1 ca paar honder meters, maar toch 25 min. Niet omdat het ver is, meer omdat er zoveel mensen zijn. (Nogmaals, ben blij dat ik op vrijdag was gegaan)

Binnen zaten we aan Pit grandstand. Nou je ziet weinig. De pitwall is redelijk hoog (en f1 auto is natuurlijk heel laag) en dan tijdens de rondjes zijn de auto’s ook vooral aan buitenzijde van de baan om goed bocht 1 te kunnen pakken. Dus je ziet ze amper. Uit eindelijk toch naar voren gegaan om op de middenstuk tussen 2 tribunes eventjes te gaan staan. Dan kan je wel redelijk iets zien en na 5 min gingen we weer terug.

Ook de Q&A op fanzone gekeken, ik vind de afloop heel slecht geregeld. Iedereen wil weg maar er is een bottleneck ergens lijkt het. Het was op gegeven moment gewoon 5 minuten stil met duizenden man om je heen. Best wel heftig.

Met grandstand ticket mag je ook nergens anders naartoe (niet naar de duinen oid) dus je zit daar vast en pit grandstand is best een eind weg van fanzone.

Ook jammer dat sommige shows is of of. Of op de grandstand deel of op de arena kant. Het is dus zo dat als het op andere kant gebeurd (arena) de grandstand niets ziet of hoort behalve via de scherm maar ja dat is natuurlijk 3x niks.
Hele driftshow gewoon gemist wat echt jammer is.

Verder wel leuke dag gehad maar het is idd zo, wil je de race echt zien, kan je beter thuis doen :+

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik ben zelf niet echt F1-fan maar m'n dochter wel. Ik wil proberen om kaarten te krijgen voor haar en haar vriend voor de zaterdag van volgend jaar, maar ik heb geen idee wat een beetje leuk is. Moet wel leuk blijven qua prijs, dus ik neig naar Brons (125 pp) . Hebben jullie tips op welke tribune ik me het best kan inschrijven? Is Brons de moeite waard in vergelijking met een algemeen ticket van 70 euro? Of moet ik misschien toch een Zilver overwegen voor 160pp?

Nomen nescio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gozoman
Ik ben op de vrijdag wat later naar Zandvoort gegaan om de drukte te vermijden. Ik las op X/Twitter over lange rijen. Ik zat in een bijna lege trein (Max Express :+ ) naar Zandvoort. Buiten het station uitchecken en via de kortste route naar de ingang van Gate 2 gelopen.

Fijn was dat een klein rugzakje geen probleem was. Je wilt toch zonnebrand, zonnebril, regenponcho, accupack en eventueel jackje meenemen. Ook kon ik mijn camera met vaste lens mee naar binnen nemen. De hoogte is kleiner dan 10 cm dus heb ik de gok gewaagd. Er werd wel gevraagd of ik losse lenzen had. Een Sony RX10MK4 zonder zonnekap ziet er toch vrij professioneel uit. Ik heb fraaie foto's kunnen nemen. Zie hieronder één op 600 mm.

Ik had na veel studie een kaartje voor Grandstand Eastside 3 gekozen. Er is geen mogelijkheid een bepaalde stoel te kiezen. Mijn grandstand heeft 33 rijen. Die ernaast 27. Rij 1 is onderaan. De mooie tekening met tribunenummers die een Tweaker had gepost klopt helaas niet meer. Vak 1131 is de meest westelijke. Fijn vond ik dat onder de tribunes eigen toiletten waren, zodat je die snel kon bezoeken en niet buiten de grandstand hoefde. Verder zijn de toiletvoorzieningen prima geregeld. Vooral bij de snacks stonden lange rijen.

Op weg naar mijn zitplaats had ik met mijn lengte best goed zicht op de Arie Luyendykbocht en bocht 13 en het rechte stuk richting bocht 12. Het geluid viel me erg mee. Ik heb zelf geen oordoppen ingedaan, maar zag dat ca. een kwart van mijn buren wel doen. De Porsche Supercup maakte nog het meeste geluid. De vroegere 12 en 10-cilinders maakten veel meer geluid! Dus voor de natuur is het een verbetering met vroeger!

Bij de Arena is tussen de Arena en Arena-in grandstands een podium waarop DJ's draaiden (o.a. La Fuente en Mental Theo). Ik keek daar recht op. Ook was daar de drift- en motorshow te zien. Dus tussen de trainingen door was ook vermaak. De luidsprekers boden goede kwaliteit geluid. Het waren niet zoals elders van die trompetluidsprekers met blikkerig geluid. Het commentaar tijdens de trainingen was prima te volgen. Ik had goed zicht op twee verschillende schermen. Maar de stand bijhouden is met mijn bijziendheid niet te doen.

Eten en drinken is duur, maar je mocht geen eigen eten en drinken mee naar binnen nemen en dat heb ik ook niet eens geprobeerd. Een dame voor mij moest haar flesje water weggooien. Met een goed ontbijt en in de trein nog een boterham heb ik het zonder eten prima vol kunnen houden. Een blikje drinken heb ik wel gekocht. Ik vind wel dat de organisatie water had moeten toelaten en tappunten had moeten inrichten. Ik heb er twee gezien rond de Fanzone, maar na afloop van de trainingen kwam er geen water meer uit.

Al met al, gebruikmakend van de Jumbo-aanbieding, heb ik een vermakelijke dag gehad. Ik ben tot 19.45 uur gebleven. Mijn laatste bezoeken waren jaren geleden bij de Marlboro Masters of F3 waar ik Hamilton toen heb gezien en er demo's waren met Schumacher en Barichello.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63levwNHcYs7SQON6Q5QwdrOz2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eSMtlivYuSTd7wToZi6XXByw.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door gozoman op 26-08-2023 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gozoman
Bra-Jo schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:06:
Ik ben zelf niet echt F1-fan maar m'n dochter wel. Ik wil proberen om kaarten te krijgen voor haar en haar vriend voor de zaterdag van volgend jaar, maar ik heb geen idee wat een beetje leuk is. Moet wel leuk blijven qua prijs, dus ik neig naar Brons (125 pp) . Hebben jullie tips op welke tribune ik me het best kan inschrijven? Is Brons de moeite waard in vergelijking met een algemeen ticket van 70 euro? Of moet ik misschien toch een Zilver overwegen voor 160pp?
Voordeel van een tribune is een gereserveerde zitplaats met mogelijk meer zicht. Ook op tribunes moet je door hekken heen kijken, maar als ze langs racen heb je er nauwelijks last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zie nog steeds een hoop mensen met paraplu uitstappen, zouden ze weten dat ze er het circuit niet mee opkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:47
Ik heb dit topic goed doorgelezen en het valt mij op dat de ene persoon wel een flesje water mee naar binnen mag nemen en een ander weer niet. Ik snap echt niet waarom de organisatie moeilijk doet om een flesje water.

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik moest m'n flesje water bij de ingang leeg gooien en dan mocht ik 'm verderop weer vullen. Maar controle 0, ben gewoon doorgelopen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Nu online
Megapaul schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 14:44:
Ik heb dit topic goed doorgelezen en het valt mij op dat de ene persoon wel een flesje water mee naar binnen mag nemen en een ander weer niet. Ik snap echt niet waarom de organisatie moeilijk doet om een flesje water.
Er hoeft geen water in dat flesje te zitten?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Devian schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:48:
[...]

Er hoeft geen water in dat flesje te zitten?
Kan ook Wodka of GHB zijn o.i.d. (nou vraag ik me af wat je met dat laatste bij een F1 race moet maar er schijnen mensen verslaafd aan te zijn en die kunnen niet lang zonder)
Er is wel meer wat op water lijkt en je in flesjes mee kan nemen dus vandaar dat ze (soms) willen dat je het leeggiet, vooral aangebroken flesjes vermoed ik.
Zal ook een beetje afhankelijk zijn van de drukte, wie je treft en of je een beetje normaal reageert of ze wat grondiger kijken of het allemaal wel best vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:14

Japser

Jeej!

Gisteren toevallig iemand naast me die een zakje caprisun mee had en dat bijschonk in een blikje cola...dat zal vast geen sinaasappelsap geweest zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Wat ik gisteren in mijn rugzak had zitten:
-witte bolletjes kaas en chocopasta
-kanjers stroopwafels
-wicky pakjes drinken
-zakje redband winegums
-zakje zoute notenmix
-flesje spa blauw

Bij de ingang werd mijn rugtas wel gecontroleerd.
Mijn rugtas heeft echter 3 compartimenten en ritste (toevallig) de voorste open. Daarin zat wat reservekleding, petjes en poncho’s.
Dat was voor de beste man voldoende om me door te laten. Hij hoefde de rest niet te zien.

[ Voor 4% gewijzigd door weststar op 26-08-2023 18:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Japser schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 17:29:
Gisteren toevallig iemand naast me die een zakje caprisun mee had en dat bijschonk in een blikje cola...dat zal vast geen sinaasappelsap geweest zijn ...
Je herkent de verslaafde ook altijd aan de Caprisun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
weststar schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:05:
Wat ik gisteren in mijn rugzak had zitten:
-witte bolletjes kaas en chocopasta
-kanjers stroopwafels
-wicky pakjes drinken
-zakje redband winegums
-zakje zoute notenmix
-flesje spa blauw

Bij de ingang werd mijn rugtas wel gecontroleerd.
Mijn rugtas heeft echter 3 compartimenten en ritste (toevallig) de voorste open. Daarin zat wat reservekleding, petjes en poncho’s.
Dat was voor de beste man voldoende om me door te laten. Hij hoefde de rest niet te zien.
Wij hadden vorig jaar ook wat bolletjes en koek mee. Als het meezit krijg je het mee naar binnen. Bij pech ben je het kwijt. Niet te moeilijk over doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 08:14
Dit was m’n derde jaar Zandvoort.

2021: Zaterdag en zondag in de Arena (we zagen ze aankomen rijden naar (en door) de Hans Ernst bocht en naar bocht 13). Wat een feest; optelsom van eerste “festijn” na Corona, bizar lekker weer, meevallende (lees: indrukwekkende) logistiek, Max pole en Max win. Echt top feest, nog lang blijven plakken op beide dagen op de tribune, Tiësto kwam zelfs draaien op een vrachtwagen. Wat een sfeer.

Toen dachten we; okay dit was 550 pp (ofzo), volgend jaar gaat dit niet kunnen overtreffen dus laten we volgend jaar niet gaan.

2022: hele week lekker weer, en maar nieuwsberichten/social media/F1 Café de hele week door. Op woensdag baalden we echt als een stekker dat we niet erbij waren, maar gelukkig nog kaarten kunnen kopen voor de vrijdag. Allebei vrij genomen en vrijdag daarheen. Ditmaal in Hairpin Grandstand (kijkend richting Bloemendaal). Plek mwoah, weer prima en sfeer ook top. Natuurlijk ging het nergens om (VT1 en VT2, plus de andere klasses). Na VT2 nog wel echt leuk gedanst op de fanzone, was heel leuk en toen weer met de trein naar huis. Was geslaagd, maar bovenal stond ik nu te boek als een persoon die al 2x was geweest en dus kreeg ik zondags de optie om te boeken voor 2023.

Onze gedacht was; “oké volgend jaar willen we niet weer spijt hebben, maar de arena hebben we al meegemaakt. Laten we nu 1 tik hoger zitten en dan ook dìe ervaring hebben!”, en zo geschiedde. Kaarten gekocht voor Pit grandstand voor zaterdag en zondag. 650€, ogen dicht en op betalen klikken zullen we maar zeggen.

Ik ben blij dat ik dit vorig jaar heb gekocht, zodat het niet voelt alsof ik hier 650 voor heb uitgegeven. De trein was echt rammend druk (vorige keer gingen we eerst naar Amsterdam, vanaf daar de trein naar Zandvoort, nu deden we eerst Haarlem), en we stonden ruim half uur te wachten. Het weer was natuurlijk echt helemaal ruk, en we hebben zelfs overwogen om voor de quali naar huis te gaan. We hadden poncho’s aan, maar schoenen en broek waren doorweekt en handen waren ijskoud. Later kwam eindelijk de zon door (vanaf Q2-Q3), dat scheelde veel.

Maar wat mij écht tegenviel, en waarom ik dus ook helemaal niet meer zo’n zin heb in morgen, is de totale gebrek aan sfeer op het rechte stuk. Sure, morgen kan ik de auto’s op de startgrid zien, en de start zelf. Leuk! Maar daarna? Helemaal kut. In de arena is iedereen vrolijk en is het constant Max aanmoedigen (lees: staan en juichen). Op de main straight? Echt totale onwetendheid als Max zelfs maar voorbij komt.

Het hoofd entertainment programma is in de Arena; je ziet daar dus de MC die alles aan elkaar praat/zingt of de DJ die een liedje inzet. Je kijkt altijd naar andere feestende mensen tegenover je, dat doet wat met je. Op de Pit Grandstand, man man man je zit te kijken naar niks. En tuurlijk; leuk om die pitstops te zien. Maar verder? Echt niet het geld waard. En ja; een deel van mijn sentiment moet je met een grote korrel zout nemen want het weer was echt #%^*. Maar ook toen het zonnig was; je kon de interviews niet horen na afloop van de kwalificatie, er is totaal geen entertainment en daarnaast zijn er slechts 2 kleine schermpjes waarop je echt net niet lekker kan kijken. Dat laatste komt natuurlijk omdat je tegenover de pitstraat zit; er is gewoonweg geen ruimte om enorme schermen neer te zetten zoals ze in de arena hebben.

Mijn uiteindelijke punt is; als iemand dit leest en hoopt op een leuke sfeer (de race volgen kan je sowieso beter thuis doen); ga niet voor de duurste kaarten maar juist voor de iets goedkopere (maar nog steeds heel dure) kaarten in de Arena. Echt 3x zo leuk, en veel mooiere ervaring.

En als je er invloed op hebt; regel zon want dat doet vast wonderen voor de sfeer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Volgend jaar kaarten Tarzan bocht nemen, veel beter wordt het niet. Arena idd ook leuke sfeer, maar weinig speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Robbdie schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 07:57:
Vandaag was een gewone rugtas prima mee naar binnen te nemen. Niet eens gecontroleerd.

Neem idd iets droogs mee. Vandaag veel buien gehad en ik had graag waterdichtere schoenen aan gehad en een betere poncho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanputten80
  • Laatst online: 15-09 10:53
Samen met mijn zoon geweest. Vooral een natte dag op de Arena-in. Geen tascontrole, eigen broodjes en wat drinken mee kunnen nemen.

Wel netjes te zien dat het water op een aantal punten werd opgezogen door een grote vrachtwagen..! Ondanks de regen een leuke dag gehad, jammer van de vele rode vlaggen en het annuleren van de f2.

Of ik volgend jaar weer ga? Nee , mooie ervaring - kijk het lekker thuis.
Pagina: 1 ... 71 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen