Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Het is wel 30-45 min fietsen dwars door de duinen, dus ik weet niet of de kleine dat leuk gaat vindenSirLct schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:13:
[...]
Heb je general admission tickets of door de 50% jumbo toch iets beters/ grandstand?
Ik doe nooit boodschappen bij jumbo dus ga denk ik voor de GA. Tenzij iemand heel lief 200 punten kwijt wil
Ik ga trouwens denk ik naar de Parkeerplaats die hierboven door @shoombak werd gesugereerd en dan fietsen naar station. De kleine vind fietsen geweldig (zn kleine fiets neem ik id kofferbak mee) en ik ga of mn e-step meenemen of mn roestige vouwfiets. De e-step is wel gevaarlijk, politie zijn minder flexibel hiermee tegenwoordig.
Ik heb eventueel nog een elektrische fiets + kinderzitje te leen voor je. Moet je wel vanaf Noordwijkerhout fietsen ipv Langevelderslag (15 min verder). Stuur maar een bericht als je interesse hebt.
Ik kom ook vanuit Friesland. ben van plan eerst naar Castricum (of andere plaats onder Alkmaar) te rijden en van daaruit de trein te pakken naar Amsterdam CS > ZandvoortG.Scholtens schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 16:19:
Iemand enig idee hoe je die jumbo kaarten voor vrijdag op naam kan zetten?
Wij hebben 2 kaarten, maar als ik de eerste claim / op naam zet. Kan ik niks meer met die 2e ticket, hoe werkt dat precies?
EDIT: Het op naam zetten is vandaag alsnog gelukt voor 2 personen.
Zijn er nog dingen waar we rekening mee moeten houden? Voor ons de eerste F1 waar we naar toe gaan. wel een training vrijdag, maar toch.
Is gehoorbescherming nodig?
Hoe vroeg moeten we er ongeveer heen gaan qua tijd ivm drukte etc.
Wat is het makkeljikste om er te komen, wij komen vanuit friesland.
Zat zelf te denken met de auto naar almere, en dan de trein te pakken naar zandvoort (via amsterdam cs).
Wat ik begreep ik dat eigen eten en drinken dit jaar niet is toegestaan.
Het zal de trein worden van ongeveer 7.00 uur, 8 uur in Zandvoort, 9 uur op Circuit. Dan is net de FP F3 bezig.
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Doe je er een uur over om van station naar circuit te komen?weststar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:49:
[...]
Ik kom ook vanuit Friesland. ben van plan eerst naar Castricum (of andere plaats onder Alkmaar) te rijden en van daaruit de trein te pakken naar Amsterdam CS > Zandvoort
Het zal de trein worden van ongeveer 7.00 uur, 8 uur in Zandvoort, 9 uur op Circuit. Dan is net de FP F3 bezig.
Het is nog wel een stukje lopen en met een 5 jarige erbij, duurt het nog wat langer.G.Scholtens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Doe je er een uur over om van station naar circuit te komen?
Zoals ik nu zie (zit op tribune ingang 4) moet ik nog langs CenterParcs lopen om bij onze ingang te komen. Dat is al een stukje door de duinen lopen. Plus daarbij dat we niet de enigen zijn, ff wachten bij de ingang, etc denk ik dat we ongeveer een uurtje nodig hebben van station tot zitplaats
Daar zou ik wel op rekenen ja, beetje afhankelijk van welke ingang het is natuurlijk. Maar het is nog best een stukje lopen naar het circuit, en je staat ook nog in de rij waarschijnlijk. Als je flink doorloopt zal het minder zijn, maar als het druk is loop je toch snel 'met de massa mee'.G.Scholtens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:06:
[...]
Doe je er een uur over om van station naar circuit te komen?
Wacht FP3 is toch zaterdag?weststar schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:49:
[...]
Ik kom ook vanuit Friesland. ben van plan eerst naar Castricum (of andere plaats onder Alkmaar) te rijden en van daaruit de trein te pakken naar Amsterdam CS > Zandvoort
Life is too short to drive boring cars
Ik las op de site namelijk een kwartier lopen, van station tot ingang circuit.Bartske schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:12:
[...]
Daar zou ik wel op rekenen ja, beetje afhankelijk van welke ingang het is natuurlijk. Maar het is nog best een stukje lopen naar het circuit, en je staat ook nog in de rij waarschijnlijk. Als je flink doorloopt zal het minder zijn, maar als het druk is loop je toch snel 'met de massa mee'.
Wij moeten naar Gate 2
Zitten op Ben Pon Grandstand 2, geen idee maar zal vast prima plek zijn.
Zullen ook wel veel gaan lopen op het terrein aangezien er dan vanalles te doen is met superfriday van de jumbo.
Is gehoorbescherming nodig, zal daar vast ook vollop te krijgen zijn?
Wow heel aardig van je! Ik heb het echt verkeken, is idd een heel stukje fietsen! Met een kindje is het mss nog langer idd. Met de trein is het ook 30min lopen minimaal toch? Kan je ook vanaf de station fietsen? Hoever is het? Ik zit nu serieus de optie touringcar aan het overwegen en dan gewoon vanuit Zuid Holland, want de prijs is allemaal ongeveer hetzelfde.shoombak schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 09:48:
[...]
Het is wel 30-45 min fietsen dwars door de duinen, dus ik weet niet of de kleine dat leuk gaat vinden
Ik heb eventueel nog een elektrische fiets + kinderzitje te leen voor je. Moet je wel vanaf Noordwijkerhout fietsen ipv Langevelderslag (15 min verder). Stuur maar een bericht als je interesse hebt.
Laat maar ik denk dat ik toch gewoon met de trein ga. Is denk ik toch de handigste en kan je alnsog naar huis gaan wanneer je wil en niet hoeven te wachten op de touringcar.
Nogmaals dank voor je aanbod shoombak! Maar ik ben echt niet zo fit om een uur te fietsen helaas, ondanks e-bike!
[ Voor 21% gewijzigd door SirLct op 17-08-2023 10:37 ]
Ik had vorig jaar GA tickets, weet niet meer welke ingang maar je moest best een end lopen. kwartier was het zeker niet, wel wat langer. Als je er bent sta je ook nog (even) in de rij en dan moet je op het circuit afhankelijk van je plek ook nog lopen, telt best op.G.Scholtens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
Ik las op de site namelijk een kwartier lopen, van station tot ingang circuit.
Wij moeten naar Gate 2
Zitten op Ben Pon Grandstand 2, geen idee maar zal vast prima plek zijn.
Zullen ook wel veel gaan lopen op het terrein aangezien er dan vanalles te doen is met superfriday van de jumbo.
Gehoorbescherming zelf meenemen, zeker voor kids. Zal vast wel ergens te koop zijn op het circuit maar is zonde als je daar naar moet zoeken en de hoofdprijs gaat moeten betalen.
Zou ik wel doen, ik trek het niet zonder. Heb nu de Alpine F1 oortjes gekocht omdat mijn normale doppen die ik voor festivals gebruik het wat mij betreft nog niet goed genoeg deden.G.Scholtens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
...
Mocht je dat soort branded oortjes willen kopen, ze hebben van Alpine oortjes die specifiek voor motoGP, leMans en F1 "getuned" zouden zijn. De tabellen zijn echter hetzelfde en de leMans oortjes waren toen ik keek 5 euro goedkoper.
https://amzn.eu/d/inCzcVC op Amazon zijn de F1 oortjes nu in ieder geval niet duur.
Ik heb tickets voor de grandstand 26.
1.Kan ik hiermee ook naar de fanzone en arena stage toe lopen?
2. Wat mag ik meenemen het circuit op? In de FAQ van de app staat er enkel iets over de 538 camping.
3. Zijn er kluisjes waar ik mijn batterij van mijn fiets in kan doen?
[ Voor 3% gewijzigd door TripleQ op 17-08-2023 11:09 ]
1. Jajordy89 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:07:
Ik ga voor het eerst naar de f1 in Zandvoort. Ik heb wat algemene vragen. Wellicht dat 1 van jullie mij hierbij kan helpen.
2. Wat mag ik meenemen het circuit op? In de FAQ van de app staat er enkel iets over de 538 camping.
2. Niet veel: https://dutchgp.com/huisregels/#
3. Volgens mij niet, nooit gezien in ieder geval
Ga er inderdaad wel vanuit dat je iets meer kijkt dan F1 als je kaarten koopt. De F2 en Porsche Supercup gaan een stuk harder inderdaaddutchgio schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:02:
Het geluid van Formule 1 valt nog wel mee, als je ook bij Formule 2 wil kijken is dat wel aan te raden. Dat gaat echt veel harder.
Ja er stond ook FP F3.
De F3 is dit jaar alleen niet op Zandvoort, de F2 en Porsche wel. Voor het programma zie:
https://dutchgp.com/programma/
1. Jajordy89 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:07:
Ik ga voor het eerst naar de f1 in Zandvoort. Ik heb wat algemene vragen. Wellicht dat 1 van jullie mij hierbij kan helpen.
2. Een tas met wat boterhammen of een flesje drinken zal wel gaan. Maar probeer nou geen koelboxen, bolderkarren of complete foto uitrustingen mee te nemen.
3. Niet gezien. alle officiële fietsenstallingen zijn velden met wat hekken waar iedereen zijn fiets kan neerzetten.
Je hebt gelijk. Ik haalde de info van een andere site die een ander programma er op nahielddutchgio schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Ja er stond ook FP F3.
De F3 is dit jaar alleen niet op Zandvoort, de F2 en Porsche wel. Voor het programma zie:
Liep men zo langzaam of is het pad erg omgeleid? Want Google Maps geeft 2km aan, 24 minuten lopen, van station tot gate 1.TripleQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:08:
Vorig jaar op zaterdag had ik de ingang voor de paddock kaarten (gate 1 geloof ik), en dat was toch echt wel 45minuten lopen vanaf de trein, en ik liep alleen en haalde de hele tijd mensen in... Echt wel een stuk lopen dus!
Haha te snel gelezen.dutchgio schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:24:
[...]
Ja er stond ook FP F3.
Ik mik dus eigenlijk om te arriveren tijdens de Q&A F1 drivers op de fanzone.
Kan je wat zien (evt en of andere coureurs van dichtbij zien) of is het kansloos?
Wat?! 45 min?TripleQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:08:
Vorig jaar op zaterdag had ik de ingang voor de paddock kaarten (gate 1 geloof ik), en dat was toch echt wel 45minuten lopen vanaf de trein, en ik liep alleen en haalde de hele tijd mensen in... Echt wel een stuk lopen dus!
NS en DGP organisatie geeft aan 15 min?
https://www.ns.nl/reisinformatie/dutch-grand-prix
https://dutchgp.com/vervoer/trein/Het circuit van Zandvoort ligt op ongeveer 15 minuten loopafstand van het station
Omdat ik met een kleine zal lopen ga ik dan 30 min tellen. Maar 45 min is echt lang.Vanaf het NS-station Zandvoort aan Zee is het nog geen kwartier lopen tot aan de ingang van het circuit.
De eerdere GP's in het buitenland mocht je in principe alles meenemen qua eten en drinken wat je wilde. Dus dan zou ik zowel normaal drinken als drank meenemen en wat te eten. Maar dat gaat hem niet worden dus.stylezzz schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:27:
[...]
1. Ja
2. Een tas met wat boterhammen of een flesje drinken zal wel gaan. Maar probeer nou geen koelboxen, bolderkarren of complete foto uitrustingen mee te nemen.Waar twijfel je over?
3. Niet gezien. alle officiële fietsenstallingen zijn velden met wat hekken waar iedereen zijn fiets kan neerzetten.
Vorig jaar deden ze dat volgens mij boven de pitlane en niet op de fanzone, dan is het vooral te horen en te volgen op de TV schermen tenzij je daar vlakbij zit. Bij de fanzone zal dat een stuk dichterbij zijn lijkt me.SirLct schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:33:
[...]
Haha te snel gelezen.
Ik mik dus eigenlijk om te arriveren tijdens de Q&A F1 drivers op de fanzone.
Kan je wat zien (evt en of andere coureurs van dichtbij zien) of is het kansloos?
Zoals gezegd, ze zullen niet moeilijk gaan doen om een paar boterhammen en een flesje water. Maar probeer nou geen kratje bier mee te nemen....jordy89 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:48:
[...]
De eerdere GP's in het buitenland mocht je in principe alles meenemen qua eten en drinken wat je wilde. Dus dan zou ik zowel normaal drinken als drank meenemen en wat te eten. Maar dat gaat hem niet worden dus.
F1 en F2 zal ik nog wel bekijken natuurlijk, Porsche cup denk ik niet meer. Die begint pas rond half 6.toimoi schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:14:
[...]
Ga er inderdaad wel vanuit dat je iets meer kijkt dan F1 als je kaarten koopt. De F2 en Porsche Supercup gaan een stuk harder inderdaad
Heb net vorig weekend van die oranje rubberen oorpluggen gehaald op jacks racing day. Daar voldeden ze prima, ga ik dan ook wel vanuit dat ze het op zandvoort ook wel goed genoeg doen. En anders kijken we daar wel.
Pre-sale is idd wat karig, vooral als je nagaat dat de goedkopere tickets niet werken. Wilde kaartjes voor hairpin halen, maar die werkten niet. Zowel weekend als passe partout...Katseviool schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:40:
Zit te kijken in de presale voor 2024; wbt weekend kaarten kun je enkel maar voor 3 tribunes reguliere tickets kopen. Terwijl de zaterdag je wel alle tribunes ziet.
Ik zou juist nog even de Porsche supercup meepakken, die klinken het besteG.Scholtens schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:33:
[...]
F1 en F2 zal ik nog wel bekijken natuurlijk, Porsche cup denk ik niet meer. Die begint pas rond half 6.
Heb net vorig weekend van die oranje rubberen oorpluggen gehaald op jacks racing day. Daar voldeden ze prima, ga ik dan ook wel vanuit dat ze het op zandvoort ook wel goed genoeg doen. En anders kijken we daar wel.
Ik denk dat die 15 minuten van het station is naar gate 2, die is het dichtste bij en klopt voor mijn gevoel wel ongeveer. Als je naar gate 1 moet dan komt daar nog wel een minuut of 10 bij minimaal.SirLct schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:35:
[...]
Wat?! 45 min?
[...]
https://dutchgp.com/vervoer/trein/
[...]
Omdat ik met een kleine zal lopen ga ik dan 30 min tellen. Maar 45 min is echt lang.
Klopt, die had ik in assen ook nog even gezien. Maar ben niet alleen, dus denk dat we na de trainingen wel weer weg gaan. Maarja we gaan het ziensig69 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:44:
[...]
Ik zou juist nog even de Porsche supercup meepakken, die klinken het beste
Oke maar als ik van plan bent om eerst bij de fanzone te blijven tot lunch oid, dan pas naar binnen voor FP1, is het toch prima denk ik? Of moet ik eerst via gate 1 en ticket scannen om dan terug te lopen naar fanzone te gaan?rutgrrrr schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:45:
[...]
Ik denk dat die 15 minuten van het station is naar gate 2, die is het dichtste bij en klopt voor mijn gevoel wel ongeveer. Als je naar gate 1 moet dan komt daar nog wel een minuut of 10 bij minimaal.
Overigens wel stom dat de ticket is allemaal met no re-entry staat.....
Dat weet ik niet zeker. Ik moest bij de lounges zijn en die zijn allemaal in de buurt bij gate 1. Dus heb ik ook maar die ingang gepakt elke dag.SirLct schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:51:
[...]
Oke maar als ik van plan bent om eerst bij de fanzone te blijven tot lunch oid, dan pas naar binnen voor FP1, is het toch prima denk ik? Of moet ik eerst via gate 1 en ticket scannen om dan terug te lopen naar fanzone te gaan?
Overigens wel stom dat de ticket is allemaal met no re-entry staat.....
Wij zitten nog steeds te dubben wat te doen. Hebben tickets voor ZA + ZO, maar weten nog steeds niet heel goed wat nu de beste manier is om bij het circuit te komen. Neem aan de trein, echter... komen we vanuit Zwolle en ligt de verbinding over de Flevopolder eruit dat weekend, wat de reistijd nóg langer maakt.
Is die treinreis naar jullie ervaring een beetje goed te doen? Of moeten we dan toch maar die kneiter dure camping tickets aanschaffen...? Viel me ook op dat daar bijzonder weinig te doen is.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ben je boven de paddock? Wil je nog een man boven 30 en een jongeman van 5 adopteren?rutgrrrr schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:54:
[...]
Dat weet ik niet zeker. Ik moest bij de lounges zijn en die zijn allemaal in de buurt bij gate 1. Dus heb ik ook maar die ingang gepakt elke dag.
Het traject Amsterdam CS - Zandvoort is goed geregeld, af en aan van treinen....Maar goed, voor jou is het vooral een ding om op Amsterdam CS te komen zo te zien.Richh schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 12:56:
Handig dit topic
Wij zitten nog steeds te dubben wat te doen. Hebben tickets voor ZA + ZO, maar weten nog steeds niet heel goed wat nu de beste manier is om bij het circuit te komen. Neem aan de trein, echter... komen we vanuit Zwolle en ligt de verbinding over de Flevopolder eruit dat weekend, wat de reistijd nóg langer maakt.
Is die treinreis naar jullie ervaring een beetje goed te doen? Of moeten we dan toch maar die kneiter dure camping tickets aanschaffen...? Viel me ook op dat daar bijzonder weinig te doen is.
Haha, nee niet boven de paddock, die zijn nog wel een factor 2 duurderSirLct schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:05:
[...]
Ben je boven de paddock? Wil je nog een man boven 30 en een jongeman van 5 adopteren?
Edit: het uitzicht was wel goed vorig jaar
:strip_exif()/f/image/B9WXYHlYD9q9kfGjEHJE6yrC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 36% gewijzigd door rutgrrrr op 17-08-2023 13:15 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Zie hier de route die ik ongeveer moest lopen vorig jaar... afstandmeten.nl geeft ongeveer 3km aan.SirLct schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 11:35:
[...]
Wat?! 45 min?
[...]
https://dutchgp.com/vervoer/trein/
[...]
Omdat ik met een kleine zal lopen ga ik dan 30 min tellen. Maar 45 min is echt lang.
En dat met 100.000 andere mensen die je in de weg lopen
/f/image/SbV8JHzI3Sxq8IZviNE7IKf6.png?f=fotoalbum_large)
I see your point. Damn het wordt dan lastig zo te zien.TripleQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Zie hier de route die ik ongeveer moest lopen vorig jaar... afstandmeten.nl geeft ongeveer 3km aan.
En dat met 100.000 andere mensen die je in de weg lopen![]()
[Afbeelding]
Zijn er daar ook deelscooters aanwezig (lijkt me niet....)
Naar de hoofdingang van het circuit is het een goede kilometer vanaf het station. Kwartiertje / 20 minuten op het gemak moet te doen zijn.TripleQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Zie hier de route die ik ongeveer moest lopen vorig jaar... afstandmeten.nl geeft ongeveer 3km aan.
[Afbeelding]
/f/image/DqVODeUf73LAwE9q9nimiD2a.png?f=fotoalbum_large)
Nevermind, ik denk dat ik tot Haarlem station gaat, en dan met de bus verder naar gate 1 gaat.
https://dutchgp.com/vervoer/openbaar-busvervoer/
[ Voor 39% gewijzigd door SirLct op 17-08-2023 14:04 ]
Wel is die het dichtst bij gate 2 (de parkeerplaats ten zuiden van de laatste bocht).
Edit: dat is gate 2 inderdaad.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 17-08-2023 14:14 ]
Dat is gate 2 volgens de plattegrond.dutchgio schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:04:
De fanzone is onderdeel van het circuitterrein, en ook via de andere gates bereikbaar.
Wel is die het dichtst bij gate 1 (de parkeerplaats ten zuiden van de laatste bocht).
https://dutchgp.com/plattegrond/
Ik moet dus helemaal naar noord toe zeg maar (gate 1)
Dat is juist dichterbij de bushalte.
Aha, ze hebben dus niet de kortste route beschikbaar gesteld. Ik verwachtte 1 van deze routes naar gate 2:TripleQ schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/1FeSUauonbGEn537SxVlZ3BN.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: je lijkt wel wat extra lijntjes geplot te hebben, ik kom niet verder dan 2.5km met jouw route.
[ Voor 4% gewijzigd door Hertog_Martin op 17-08-2023 14:42 ]
Die route heeft alleen een smalle stoep. Dan moeten ze de straat afsluiten. En die laten ze juist vrij voor bewoners, FIA/team personeel, VIP's, bussen en hulpdiensten.Hertog_Martin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Aha, ze hebben dus niet de kortste route beschikbaar gesteld. Ik verwachtte 1 van deze routes naar gate 2:
[Afbeelding]
Edit: je lijkt wel wat extra lijntjes geplot te hebben, ik kom niet verder dan 2.5km met jouw route.
Als je die weg moet oversteken is er zelfs een grote brug gemaakt (bij het station en de 1e ingang). En bij de 2e ingang staan er verkeersregelaars met slagbomen.
De boulevaard is juist heel breed, dus daar kan een hele grote stroom mensen op.
De trein was vorig jaar heel goed te doen. Alleen op de terugweg zondag een beetje druk. Maar bij het station liep het echt op rolletjes. Iedere 5 minuten een dubbele sprinter. En bij iedere deur een agent die zorgt dat er niet geduwd wordt.
Dit is de route naar de main grandstand en GA1
:fill(white):strip_exif()/f/image/dgYdiDxkFuOtVWQOzdsp9TjT.png?f=user_large)
[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 17-08-2023 23:19 ]
Uit de huisregels (download): "professionele film- foto- of geluidsapparatuur (tenzij goedgekeurd en met accreditatie voorzien door de organisatie). Afschroefbare lens geldt als criterium voor wat er onder professionele apparatuur wordt verstaan."
Dus een brugcamera met flinke zoomlens mag mee!
Beetje de route van 2 jaar geleden. Kwam ik Vettel nog tegen op de fiets. De route van vorig jaar (over de boulevard) was beter. Meer ruimte en minder knelpunten. Misschien iets meer lopen maar het liep allemaal veel beter door.Hertog_Martin schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 14:37:
[...]
Aha, ze hebben dus niet de kortste route beschikbaar gesteld. Ik verwachtte 1 van deze routes naar gate 2:
[Afbeelding]
Twee jaar geleden ben ik met de bus gegaan, dan wordt je bij Bloemendaal gedropt en is gate 1 de meest logische ingang. Mijn ticket gaf gate 2 aan (Arena gold).
Zou me dan ook vooral niet te druk maken over hoe je het snelst bij een specifieke gate komt. Pak gewoon de eerste en wandel langs de baan verder.
Ik zou ook prima de fiets achterin kunnen gooien en naar bijvoorbeeld een strandparkeerplaats van bijv Noordwijk kunnen rijden maar dat is misschien heel naïef want dat doet iedereen ook al? Iemand daar ervaring mee? En moet je dan perse een fietsenstalling boeken?
Dat is geen versoepeling, wel een versimpeling.gozoman schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 00:53:
De regels voor een camera lijken wat versoepeld. Een professionele camera wordt gezien als een waarvan de lens afschroefbaar is.
Uit de huisregels (download): "professionele film- foto- of geluidsapparatuur (tenzij goedgekeurd en met accreditatie voorzien door de organisatie). Afschroefbare lens geldt als criterium voor wat er onder professionele apparatuur wordt verstaan."
Dus een brugcamera met flinke zoomlens mag mee!
Vorig jaar mocht een camera met verwisselbare lens namelijk nog wel, met een max van 10cm lange lenzen.
Nee, de enige tribune met iets dat op een dakje lijkt is de Ben Pon tribune bij start-finish. Nr 28 op de kaart. Jij zit waarschijnlijk op 29.Martinique schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:04:
Ik heb onverwachts een Grandstand Gold kaartje voor a.s. zondag, compleet met eten en drinken. Is dat de overdekte tribune bij de start? Alleen het vervoer moet ik zelf regelen. Wat zijn de ervaringen met de trein, is dat goed te doen of sta je op Amsterdam al in lange rijen?
Ik zou ook prima de fiets achterin kunnen gooien en naar bijvoorbeeld een strandparkeerplaats van bijv Noordwijk kunnen rijden maar dat is misschien heel naïef want dat doet iedereen ook al? Iemand daar ervaring mee? En moet je dan perse een fietsenstalling boeken?
https://dutchgp.com/app/u...y-Map_Negative_VISUAL.pdf
Fietsenstalling moet je reserveren. https://www.mobian.global/en/events/dutchgp-bike-parking
De meeste parkeerplaatsen in de omgeving zijn afgezet en daar moet je ook een plekje reserveren en betalen: https://www.mobian.global/en/events/dutchgp
De trein: Op de heenweg is het prima te doen. Het is wel druk op het station maar er komt ook elke 5 minuten een hele lange trein. Reken alleen niet op een zitplaats. Op de terugweg is het vooral op zondag erg druk op het station van zandvoort. Iedereen wil tegelijk naar huis. Er wordt wel heel veel aan crowd management gedaan zodat het veilig blijft. Maar reken op minimaal een uur in de rij staan voordat je in een trein zit (staat). Als je een lounge hebt ofzo waar je kan eten en drinken zou ik naar de race lekker even blijven, hapje eten en de optredens in de fanzone meepakken.
Ik ben vorig jaar met de trein geweest en dat was inderdaad drama qua wachten omdat iedereen en zijn moeder tegelijk wegging op de zondag. Op de andere 2 dagen viel het reuze mee, dus dat viel wel tegen.RocketKoen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:20:
[...]
Nee, de enige tribune met iets dat op een dakje lijkt is de Ben Pon tribune bij start-finish. Nr 28 op de kaart. Jij zit waarschijnlijk op 29.
Fietsenstalling moet je reserveren. https://www.mobian.global/en/events/dutchgp-bike-parking
De meeste parkeerplaatsen in de omgeving zijn afgezet en daar moet je ook een plekje reserveren en betalen: https://www.mobian.global/en/events/dutchgp
De trein: Op de heenweg is het prima te doen. Het is wel druk op het station maar er komt ook elke 5 minuten een hele lange trein. Reken alleen niet op een zitplaats. Op de terugweg is het vooral op zondag erg druk op het station van zandvoort. Iedereen wil tegelijk naar huis. Er wordt wel heel veel aan crowd management gedaan zodat het veilig blijft. Maar reken op minimaal een uur in de rij staan voordat je in een trein zit (staat). Als je een lounge hebt ofzo waar je kan eten en drinken zou ik naar de race lekker even blijven, hapje eten en de optredens in de fanzone meepakken.
Ik heb nu onderkomen in de buurt van zandvoort en ga op de fiets naar het circuit. Maar je kan je fiets toch wel gewoon ergens in de gemeente lozen zonder direct in een fietsenstalling te moeten stallen? Ik wist dus echt niet dat dat ook plots betaalde shit is. Ik zag voorgaande jaren overal op de looproute vanaf het station wel fietsenrekken staan namelijk.
De gratis fietsenstalling is een beetje een wassen neus. De reservering geeft namelijk geen garantie op een plekje. En een beetje hollander kan zijn fiets altijd wel ergens kwijtLZ86 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:43:
[...]
Ik ben vorig jaar met de trein geweest en dat was inderdaad drama qua wachten omdat iedereen en zijn moeder tegelijk wegging op de zondag. Op de andere 2 dagen viel het reuze mee, dus dat viel wel tegen.
Ik heb nu onderkomen in de buurt van zandvoort en ga op de fiets naar het circuit. Maar je kan je fiets toch wel gewoon ergens in de gemeente lozen zonder direct in een fietsenstalling te moeten stallen? Ik wist dus echt niet dat dat ook plots betaalde shit is. Ik zag voorgaande jaren overal op de looproute vanaf het station wel fietsenrekken staan namelijk.
Dan moet het goedkomenRocketKoen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
De gratis fietsenstalling is een beetje een wassen neus. De reservering geeft namelijk geen garantie op een plekje. En een beetje hollander kan zijn fiets altijd wel ergens kwijt
Ok dan laat ik de trein maar schieten. Ik heb nu de hierboven al eens genoemde parkeerplaats Langevelderslag geboekt via Mobihub. Ik ga er vanuit dat deze volledig is gereserveerd door Mobihub en dat je hier niet regulier kunt parkeren want anders heb ik teveel betaaltRocketKoen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:20:
[...]
Nee, de enige tribune met iets dat op een dakje lijkt is de Ben Pon tribune bij start-finish. Nr 28 op de kaart. Jij zit waarschijnlijk op 29.
Oh perfect! Mag dat? Ik heb voor de vrijdag General Admission 1 kaartjes, maar wil wel graag 'rondje circuit' wandelen en naar de fanzone. Dat kan dus gewoon?Den_S85 schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 11:24:
Zou me dan ook vooral niet te druk maken over hoe je het snelst bij een specifieke gate komt. Pak gewoon de eerste en wandel langs de baan verder.
Tip voor na de race. Ga nog even langs de fanzone, en drink daar nog wat. (Of ga bij een strandtent zitten) als je een uurtje later naar het station gaat is het gros al weg en heb je zo een zitplek en rustLZ86 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:43:
[...]
Ik ben vorig jaar met de trein geweest en dat was inderdaad drama qua wachten omdat iedereen en zijn moeder tegelijk wegging op de zondag. Op de andere 2 dagen viel het reuze mee, dus dat viel wel tegen.
Ja hoor. De kaartjes voor de tribunes worden ook pas bij de tribune gescant. Met general admission kun je zo vaak de baan rond als je wil....Bootje schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:11:
[...]
Oh perfect! Mag dat? Ik heb voor de vrijdag General Admission 1 kaartjes, maar wil wel graag 'rondje circuit' wandelen en naar de fanzone. Dat kan dus gewoon?
Het is maar om de mensen buiten de deur te houden die met 20kg aan lenzen, tripods en bijbehorende bepakking richting het circuit willen komen. Je krijgt echt geen problemen als je met je systeemcameratje en 2 lenzen aan komt....RocketKoen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:07:
[...]
Dat is geen versoepeling, wel een versimpeling.
Vorig jaar mocht een camera met verwisselbare lens namelijk nog wel, met een max van 10cm lange lenzen.
Trein is heel goed te doen. Je kunt ook de fiets achterin gooien en ergens (bijvoorbeeld) in haarlem parkeren. Kwestie van achter de meute aanfietsen en ergens stallen. Half zandvoort is dan ongeveer fietsenstalling, dus dat komt wel goed....Martinique schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 12:04:
Ik heb onverwachts een Grandstand Gold kaartje voor a.s. zondag, compleet met eten en drinken. Is dat de overdekte tribune bij de start? Alleen het vervoer moet ik zelf regelen. Wat zijn de ervaringen met de trein, is dat goed te doen of sta je op Amsterdam al in lange rijen?
Vorig jaar was het inderdaad wassen neus had fietsenstalling gereserveerd, ik moest parkeren in de ‘stalling’ waar je naar toe begeleid werd. Verder is de stalling een hoop fietsenrekken in bv plantsoen waar een begeleider rondloopt. Toen ik om 19:00 mijn fiets ging halen waren alle begeleiders e.d. al weg. Dus zou wel een fatsoenlijk slot meenemen.RocketKoen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:02:
[...]
De gratis fietsenstalling is een beetje een wassen neus. De reservering geeft namelijk geen garantie op een plekje. En een beetje hollander kan zijn fiets altijd wel ergens kwijt
Ik had de auto in Hoofddorp neer gezet maar kon nog wel wat dichterbij, zoals Aerdenhout of Heemstede.
Maar de tassen controle is na de ticket controle. Dus wat ga jij doen als je camera niet mee mag? Terug naar huis of je camera in de kliko?stylezzz schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:41:
[...]
Het is maar om de mensen buiten de deur te houden die met 20kg aan lenzen, tripods en bijbehorende bepakking richting het circuit willen komen. Je krijgt echt geen problemen als je met je systeemcameratje en 2 lenzen aan komt....
Wat wil je meenemen dan?RocketKoen schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 20:58:
[...]
Maar de tassen controle is na de ticket controle. Dus wat ga jij doen als je camera niet mee mag? Terug naar huis of je camera in de kliko?
Ik heb een systeemcamera met een lens van ongeveer 7cm (200mm).
Maar ik heb die vorig jaar ook thuis gelaten. Denk niet dat je mooie foto's kan maken van zo ver weg.
Ligt er een beetje aan waar je staat denk ik. Persoonlijk zou ik hem ook thuislaten..... Maar ik geloof nooit dat hij niet het circuit mee op mag.RocketKoen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
Maar ik heb die vorig jaar ook thuis gelaten. Denk niet dat je mooie foto's kan maken van zo ver weg.
Ik heb vorig jaar exact zo'n model zonder problemen mee gekregen. Maar als ik weer zou gaan zou ik hem thuislaten, vond de meerwaarde niet zo groot (inderdaad afstand net te groot voor echt mooie foto's). En je loopt er toch weer de hele dag mee te slepen.RocketKoen schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:12:
[...]
Commercieel (hotel, B&B, tent) kun je denk ik vergeten voor een leuke prijs. In de familie- en kennissenkring is je kans het grootst. En als dat niet lukt dan kun je het beste een hotel wat verder weg boeken en met het OV komen.Rickweert schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:18:
Ik zoek nog een slaapplek van zaterdag tot zondag of maandag. (2 personen) Beetje laat natuurlijk. Maar als iemand nog een tip heeft waar geen woekerprijzen gevraagd worden, graag!
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
https://www.parkeren-haarlem.nl/parkeergarage-cronje
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Hey dat is een goede, ik wil misschien ook naar Haarlem om dan zo met de bus 300 naar Zandvoort te reizen.CeesKees schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:11:
Ik heb nog een prima parkeertip voor met de auto. Vanaf hier eenvoudig verder met OV of de fiets:
Ben je zelf bekend mee/ kom je uit die buurt? Of zijn er beperkingen als er evenementen zijn in Zandvoort/ Haarlem? a-la P+R amsterdam die niet toegankelijk is als er een event is.
Ik wilde mijn Sony RX10M4 meenemen. 600mm. Zou volgens de regels mogen.Bartske schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:08:
[...]
Ik heb vorig jaar exact zo'n model zonder problemen mee gekregen. Maar als ik weer zou gaan zou ik hem thuislaten, vond de meerwaarde niet zo groot (inderdaad afstand net te groot voor echt mooie foto's). En je loopt er toch weer de hele dag mee te slepen.
Afgelopen jaar was deze door PON afgehuurd. Even opletten dus.CeesKees schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:11:
Ik heb nog een prima parkeertip voor met de auto. Vanaf hier eenvoudig verder met OV of de fiets:
Voor dat geld kun je gewoon naar een Europa-race incl hotel en vliegtuig....
[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 22-08-2023 08:24 ]
Wat een prijzen zeg. Wat moest een kaart op de tribune kosten?Dennisdn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:22:
Hier iemand gister nog een poging gedaan om aan kaarten voor Zandvoort 2024 te komen? Ik was binnen een paar seconden al door de wachrij en de aller goedkoopste kaarten waren 625 euro, voor 3 dagen in het gras zitten. Losse zondag kon niet eens. Ik heb nog even gekeken of dat inclusief helikoptervlucht was vanaf Amsterdam, maar helaas, nog steeds behelpen met de trein.
Voor dat geld kun je gewoon naar een Europa-race incl hotel en vliegtuig....
En dan zit je ook nog tussen dat hoempapa-publiek.
Die 625 was voor de aller goedkoopste duinplaatsen, omdat wij daar sowieso veel liever zitten dan op de tribune. Ik wilde voor de gein nog kijken wat de tribuneplaatsen zouden doen, maar toen werd ik eruit gekicked omdat ze nogal een brak systeem gebruiken.Pannencouque schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:31:
[...]
Wat een prijzen zeg. Wat moest een kaart op de tribune kosten?
Welke plekken waren dat dan? Als ik op de pre sale link klik, kon ik geen duinplaatsen kiezen. Zag alleen tribunes waar ik uit kon kiezen. Waarvan de meeste idd 625 euro zijn en slechts een enkele goedkoper. De minst dure was 460 euro die ik zag. Dat was eastside 2A. Blijft evengoed een hele hoop geld voor een toegangskaartje...Dennisdn schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:35:
[...]
Die 625 was voor de aller goedkoopste duinplaatsen, omdat wij daar sowieso veel liever zitten dan op de tribune. Ik wilde voor de gein nog kijken wat de tribuneplaatsen zouden doen, maar toen werd ik eruit gekicked omdat ze nogal een brak systeem gebruiken.
[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 22-08-2023 09:35 ]
Dat laatste is een feit tijdens de eerste GP in Zandvoort ook tribune plaatsen, maar wat een volk die je pre-Verstappen niet tegenkwamPannencouque schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 08:31:
[...]
Wat een prijzen zeg. Wat moest een kaart op de tribune kosten?
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Ik zie dat de NS nu 'speciale' DutchGP tickets op de site heeft staan en dat er sprake is van een aangepaste dienstregeling op het traject (duh).
Moet ik dus een speciaal ticket laten scannen ofzoiets, op Amsterdam Centraal, om richting Zandvoort te gaan?
Of kan je ook 'gewone' andere tickets gebruiken op dit traject? Bijvoorbeeld een groepsticket? Die zijn immers ook gewoon beschikbaar voor hetzelfde weekend.
Gaat in ons geval om €16 tegenover €49 per persoon, per retourtje. Letterlijk het drievoudige
[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 22-08-2023 13:22 ]
Andere kaartjes zijn ook geldig. Wij reisden vorig jaar ook met een groepsticket en dat was prima.Richh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:21:
Vraagje voor wie vorig jaar naar Zandvoort is gegaan met de trein.
Ik zie dat de NS nu 'speciale' DutchGP tickets op de site heeft staan en dat er sprake is van een aangepaste dienstregeling op het traject (duh).
Moet ik dus een speciaal ticket laten scannen ofzoiets, op Amsterdam Centraal, om richting Zandvoort te gaan?
Of kan je ook 'gewone' andere tickets gebruiken op dit traject? Bijvoorbeeld een groepsticket? Die zijn immers ook gewoon beschikbaar voor hetzelfde weekend.
Gaat in ons geval om €16 tegenover €49 per persoon, per retourtje. Letterlijk het drievoudigedaarom denk ik dat ik iets over het hoofd zie..?
PSN: Shiver23
Heb voor mezelf de prijs van die "speciale Dutch GP retour tickets" gecheckt, maar die is gewoon exact gelijk aan twee enkele ritjesRichh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:21:
Gaat in ons geval om €16 tegenover €49 per persoon, per retourtje. Letterlijk het drievoudigedaarom denk ik dat ik iets over het hoofd zie..?

Idem hier, beetje vreemd. Waar stap jij op? Ik Amsterdam CS.Den_S85 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:26:
[...]
Heb voor mezelf de prijs van die "speciale Dutch GP retour tickets" gecheckt, maar die is gewoon exact gelijk aan twee enkele ritjes
Den_S85 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:26:
[...]
Heb voor mezelf de prijs van die "speciale Dutch GP retour tickets" gecheckt, maar die is gewoon exact gelijk aan twee enkele ritjes
Ja, die groepstickets zijn pas interessant op lange trajecten. Voor 7 personen is het 'maximum' gewoon €100. Of je nou opstapt op Amsterdam, Groningen of Maastricht... allemaal even duurYaYo86 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:28:
[...]
Idem hier, beetje vreemd. Waar stap jij op? Ik Amsterdam CS.
Als je vanuit A'dam CS opstapt heb je er niet heel veel aan idd
Meppel. Retourtje kost € 53,40, twee enkeltjes € 26,70 per stuk.YaYo86 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:28:
[...]
Idem hier, beetje vreemd. Waar stap jij op? Ik Amsterdam CS.
Even een groepje hier op Tweakers vormen dan, dat scheelt 't aanzienlijkDen_S85 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:04:
[...]
Meppel. Retourtje kost € 53,40, twee enkeltjes € 26,70 per stuk.
Als je met z'n 7en opstapt is de totaalprijs €100 voor een retour, dus €14 pp.
Overigens zijn er ook touringcarbussen, https://www.onlinetravelticket.nl/dutchgrandprix/
Heb je wel vaste tijden, maar ik denk minder druk op het station en dichter bij het circuit. Goedkoper dan een NS retourtje voor 1 persoon.
mijn planning was en is om hier te parkeren komende vanuit het oosten des land en dan de trein verder te pakken. Tot nu toe zie ik geen aankondigingen op de parkeergarage site dat het gesloten zal zijn. Dat zal wel weer een gevalletje meemaken als je voor de poort staan gaan zijnBoinkie schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:47:
[...]
Afgelopen jaar was deze door PON afgehuurd. Even opletten dus.
Ben ook dit aan het overwegen. Maar dan verder met bus 300, kom je veel dichterbij de circuit.Clark klont schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:14:
[...]
mijn planning was en is om hier te parkeren komende vanuit het oosten des land en dan de trein verder te pakken. Tot nu toe zie ik geen aankondigingen op de parkeergarage site dat het gesloten zal zijn. Dat zal wel weer een gevalletje meemaken als je voor de poort staan gaan zijn
Hierboven geschreven dat het lopen best wel een eind is, vooral als je naar gate 1 wil (meer noorden)
Dit is ook een gewoon toegangkelijke parkeergarage in haarlem. Vorig jaar een dag geparkeerd en van daaraf met de fiets verder gegaan naar het circuit.CeesKees schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 15:11:
https://haarlembereikbaar.com/parkeren/parkeergarage-raaks/
De interparking naast het Centraal Station is volledig gereserveerd, daar kun je niet op de bonnefooi naar toe.
-ik heb her en der gezocht maar kan het niet vinden-
Deze mag vast welrickdehoop schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:29:
vraagje voor de general admission gasten , mag je een klapstoeltje meenemen?
https://www.bol.com/nl/nl...e-zwart/9300000126404121/
:fill(white):strip_exif()/f/image/laNdfv5f5UzXIvwikRRuSziv.png?f=user_large)
[ Voor 16% gewijzigd door souljah1h op 22-08-2023 14:34 ]
https://dutchgp.com/huisregels/ ergens onderstaan staat je antwoordrickdehoop schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:29:
vraagje voor de general admission gasten , mag je een klapstoeltje meenemen?
gezocht met mn neusClark klont schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 14:45:
[...]
https://dutchgp.com/huisregels/ ergens onderstaan staat je antwoord

thanks!
Ons 2p groepsretourticket kost 34e pp t.o.v. 47e pp voor het speciale 2p DutchGP retourticket. Voor dat verschil wacht ik wel die paar minutenRichh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:21:
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen