Toon posts:

Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste
Acties:

• Stefan79
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Theo27 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:56:
[...]

Ik heb toevallig net de tickets ontvangen via de mail. De naam op de tickets is van iemand anders natuurlijk en ik kan ze volgens mij niet zelf personaliseren toch?
Fijn dat het gelukt is. Nee, jij kan ze niet personaliseren. Maar daar zou ik mij niet druk over maken. De namen op de tickets zijn totaal onbelangrijk en het is om meerdere redenen niet realistisch dat men daar op gaat controleren.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 18:46
groggy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 21:28:
Zijn er watertap punten op het circuit en bijvoorbeeld bij de fietsenstallingen?
Vorig jaar waren er diverse tappunten waar je onbeperkt je fles kon bijvullen. Zelf anderhalve liter meenemen is dus niet nodig. Klein flesje is wel handig.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 23:26
Ik snap ook niets meer van het personaliseren.

Ik had nog niet gepersonaliseerd en was mij niet helder dat daar een deadline op zat. Kreeg mail dat het niet meer via Dutch GP account kon en het via email moet.

Echter bij downloaden zie ik dit:

Heb ze gemaild maar geen reactie nog.
Het is nog niet helemaal duidelijk of we zelf gaan of anderen in onze plaats. Maar wil natuurlijk niet dat in dat laatste geval men dan niet binnen mag -O-

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:57
Katseviool schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:27:
[...]

Was inderdaad vorig jaar allemaal geen probleem. Je moet het denk ik gewoon een beetje proportioneel houden. Zak krentenbollen, zonnebrand en wat water vonden ze toen prima.

[...]

Officieel moet je inderdaad je fiets bij een van die stallingen plaatsen. Vorig jaar zat ik zaterdag echter naast iemand die m gewoon naast de ingang aan een lantaarnpaal had vastgezet. Was geen enkel probleem kennelijk want zondag had ie weer hetzelfde gedaan :) maar dat is geen garantie natuurlijk en je wilt geen gezeik met vd Valk als die fietsen weg zijn. Persoonlijk zou ik m gewoon bij zo’n aangrenzend gebouw/straat naast circuit knallen. Loop je in < 5 min naar binnen. Overigens ook veel relaxter dan zo’n taxi :)
Bedankt! Helaas waren er geen fietsen meer bij van der valk beschikbaar.. heel fijn dat ze ons al verkeerd hadden geinformeerd. Nu zit er niks op de taxi te pakken naar Haarlem station en dan de bus of de trein. Of iemand moet nog een geniaal idee hebben? 8)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:08
Katseviool schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 23:05:
[...]

Ah ok dat wist ik niet, had vd week nl nog naam aangepast :)

Zie trouwens hier ook kaart die nog niet op naam was gezet nu wel als pdf ticket beschikbaar is echter staat er nu dus geen naam op, Vreemd hoe dat dan straks weer gaat.

Allicht dat die naam, zoals bij concerten, eigenlijk niet wordt gecheckt. Vorig jaar moest ik ID laten zien in combinatie met Covid QR maar niet met ticket.
Ja dat is mijn idee ook. Met een rij van 10000 man is het scannen, vinkje en gaan lijkt mij :+

K to the KillaZ

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:26
Njay schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:33:
[...]

Bedankt! Helaas waren er geen fietsen meer bij van der valk beschikbaar.. heel fijn dat ze ons al verkeerd hadden geinformeerd. Nu zit er niks op de taxi te pakken naar Haarlem station en dan de bus of de trein. Of iemand moet nog een geniaal idee hebben? 8)
Kijk eens naar lijn 300 (Zuidtangent), die stopt vlakbij het Van der Valk en rijdt dit weekend door naar het Circuit als het goed is. Je zit wel meer aan het einde van de lijn, dus mogelijk volle bussen die je voorbij rijden.

• joost217
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:35
Njay schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:33:
[...]
Fiets huren is wellicht ook een optie. Fietsverhuur zit vlakbij het station in Haarlem.

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:57
Trenchdog schreef op donderdag 1 september 2022 @ 08:44:
[...]

Kijk eens naar lijn 300 (Zuidtangent), die stopt vlakbij het Van der Valk en rijdt dit weekend door naar het Circuit als het goed is. Je zit wel meer aan het einde van de lijn, dus mogelijk volle bussen die je voorbij rijden.
joost217 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:05:
[...]

Fiets huren is wellicht ook een optie. Fietsverhuur zit vlakbij het station in Haarlem.
Beide bedankt!

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-03 22:33
Weet iemand hoe laat vandaag de algemene voorverkoop voor 2023 live gaat?

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:18
edit: mijn quote is mis gegaan, en kan hem 1-2-3 niet meer vinden.

Grappig. IK heb exact hetzelfde. Ik dacht er ook aan een paar bolletjes mee te nemen en een flesje water. Maar bij festivals verdwijnt dat echt vaak gewoon in de prullenbak. Bij Zandvoort valt dat dus mee.

Daarnaast de camera, ik heb een Nikon Coolpix P1000. Denk dat ik het maar bij Iphone hou...Of doen ze echt niet moeilijk over zoiets? Ik lees nergens de regel van max 15CM lens ofzo war ik hier ergens tegenkwam?

[Voor 7% gewijzigd door meermarco op 01-09-2022 10:19]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-03 21:55
meermarco schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:13:
Grappig. IK heb exact hetzelfde. Ik dacht er ook aan een paar bolletjes mee te nemen en een flesje water. Maar bij festivals verdwijnt dat echt vaak gewoon in de prullenbak. Bij Zandvoort valt dat dus mee.

Daarnaast de camera, ik heb een Nikon Coolpix P1000. Denk dat ik het maar bij Iphone hou...Of doen ze echt niet moeilijk over zoiets? Ik lees nergens de regel van max 15CM lens ofzo war ik hier ergens tegenkwam?
die 15cm regel komt uit de mail naar ticket houders:
Hi Koen,

De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix gaat bijna van start. We informeren je graag over een aantal praktische zaken voor jouw bezoek aan CM.com Circuit Zandvoort.

Het evenemententerrein is op alle dagen geopend van 08.00 uur tot 21.00 uur.
Zandvoort is volledig afgesloten voor bezoekers met de auto of motor. We hebben alle vervoersopties voor je reis naar CM.com Circuit Zandvoort op een rij gezet. Bestel snel vervoerstickets voor jou en je reisgezelschap!
Re-entry is niet mogelijk, dus binnen = binnen.
Op het gehele evenemententerrein kan niet met cash, maar alleen met pin betaald worden!
OP HET TERREIN

Zoals voor elk evenement gelden er bepaalde regels. Zo mag je bijvoorbeeld geen paraplu’s, koelboxen, camera’s met grote afneembare lens (groter dan 15 cm) en (klap)stoeltjes meenemen. Daarnaast is het evenement rookvrij. Om veiligheidsredenen zijn fakkels en vuurwerk niet toegestaan en worden ten alle tijden ingenomen bij de gate.

Het is verboden om eigen eten en drinken mee te nemen, tenzij hier medische redenen voor zijn. Meld je in dit geval bij een medewerker bij de gate om misverstanden te voorkomen.

Er zijn geen lockers rondom of op het evenemententerrein aanwezig. Eventueel ingenomen items worden weggegooid in daarvoor aanwezige afvalcontainers en niet in bewaring genomen.

TICKETINFO

Alle hoofdboekers zijn verantwoordelijk voor het verspreiden van de tickets. De tickets zijn vanaf nu direct te downloaden in de MyDGP-omgeving. LET OP: stuur het ticket naar de juiste persoon. Verkeerd doorgestuurde tickets kunnen niet teruggetrokken worden. Heb jij een weekend ticket? Dan is dit ticket geldig op zaterdag en zondag. Een passe partout is geldig op vrijdag, zaterdag en zondag.

Wijzigingen zijn vanaf heden niet meer mogelijk in de MyDGP-omgeving. Wil je een wijziging doorvoeren? Stuur dan een email naar wijzigen@dutchgp.com. Op het fysieke ticket zal de oude naam blijven staan. In ons ticketingsysteem zullen we ervoor zorgen dat het ticket op de juiste naam wordt gezet.

TheS4ndm4n#1919

• meermarco
RocketKoen schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:18:
[...]

die 15cm regel komt uit de mail naar ticket houders:

[...]
Hartelijk bedankt. Ik heb tickets 'gewonnen'. En ik keek naar de AV op de site zelf (huisregels)
Hmm de coolpix P1000 is 25cm als ik de helemaal uitschuif inc body. En alles ingeschoven is het 19CM. Denk dat ik hem dan maar thuis moet laten. (hmm mijn lens is NIET afneembaar)

https://nl.letsgodigital....kon-coolpix-p1000-review/

[Voor 29% gewijzigd door meermarco op 01-09-2022 10:50]

• Blackleaf
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-03 11:12
Kan iemand mij vertellen hoe de stoelnummers op de pit-grandstand lopen? Wanneer je het bekijkt vanuit de grandstand kijkend naar de baan, lopen de nummers dan op of af van links naar rechts? Weet iemand toevallig ook uit hoeveel stoelen een rij bestaat in de pit-grandstand?

• arene
arene schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:25:
Dit is de verbeterde versie van Eastside 4 en de Arena Grandstands. Excuus voor de verwarring.[Afbeelding]
Ik quote even mijn oude post van vorig jaar. Misschien heb je er wat aan. Op wat details na klopte het heel behoorlijk.....

• arene

[Voor 31% gewijzigd door arene op 01-09-2022 11:11]

• nielsnielsniels
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-12-2022
Ik heb 2 tickets voor de vrijdag op de tribune "Tarzan-in grandstand 1". Weet iemand of dat vaste zitplaatsen zijn? Op de tickets is het niet te zien, maar er staan 3 puntjes achter grandstand 1, waarschijnlijk om aan te geven dat er meer tekst had moeten staan, maar dat het niet op het ticket past.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Blackleaf schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:38:
Kan iemand mij vertellen hoe de stoelnummers op de pit-grandstand lopen? Wanneer je het bekijkt vanuit de grandstand kijkend naar de baan, lopen de nummers dan op of af van links naar rechts? Weet iemand toevallig ook uit hoeveel stoelen een rij bestaat in de pit-grandstand?
Van onder naar boven en van links naar rechts. Volgens mij gaat het over de 500 per rij.

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:44
meermarco schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:20:
[...]

Hartelijk bedankt. Ik heb tickets 'gewonnen'. En ik keek naar de AV op de site zelf (huisregels)
Hmm de coolpix P1000 is 25cm als ik de helemaal uitschuif inc body. En alles ingeschoven is het 19CM. Denk dat ik hem dan maar thuis moet laten. (hmm mijn lens is NIET afneembaar)

Die 15cm is de lengte van de afneembare lens, exclusief body.

Canon 70-300 mm is 14,55 cm volgens specs 😂

Dit jaar ga ik helaas niet heen, anders was m'n good-old Canon 50D met 70-300 dus mooi weer meegegaan. Canon specs op een tabblaadje bewaren en gaan 8)

[Voor 20% gewijzigd door Den_S85 op 01-09-2022 19:45]

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 21:40

taz10

Party Animal

shoombak schreef op donderdag 1 september 2022 @ 13:19:
[...]

Van onder naar boven en van links naar rechts. Volgens mij gaat het over de 500 per rij.
En dan vraag ik mij af hoeveel rijen op de Pit granstand , wij zitten morgen op rij 37 ;w
laredo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:01:
Weet iemand hoe laat vandaag de algemene voorverkoop voor 2023 live gaat?
heb ik eergisteren al een mail van gehad en daarmee kan ik dan kaarten kopen, alleen voor 2 dagen za en zo, van 450 tot 650 euro

• laredo
taz10 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:04:
[...]

heb ik eergisteren al een mail van gehad en daarmee kan ik dan kaarten kopen, alleen voor 2 dagen za en zo, van 450 tot 650 euro
Dank. Ik heb die mail helaas niet gehad en dacht hier gelezen te hebben dat de overige/vrije voorverkoop vandaag zou starten. Maar zie nog niks staan op de site van Dutch GP. Even afwachten dan maar |:(

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 21:40

taz10

Party Animal

laredo schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:23:
[...]

Dank. Ik heb die mail helaas niet gehad en dacht hier gelezen te hebben dat de overige/vrije voorverkoop vandaag zou starten. Maar zie nog niks staan op de site van Dutch GP. Even afwachten dan maar |:(

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:33
Ben vorig jaar geweest en sla dit jaar over, maar misschien wil ik volgend jaar wel weer gaan. Heb geen bericht gehad over pre sale voor 2023. Waar is die pre sale mogelijkheid?

4755wp met Enphase IQ7+ op ZO (125 graden) PVOutput

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Burning_Tyre schreef op donderdag 1 september 2022 @ 22:23:
Ben vorig jaar geweest en sla dit jaar over, maar misschien wil ik volgend jaar wel weer gaan. Heb geen bericht gehad over pre sale voor 2023. Waar is die pre sale mogelijkheid?
Volgens mij alleen voor de mensen die voor dit jaar tickets hebben.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• marteltor
  • Laatst online: 21-03 15:06
taz10 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 20:04:
[...]

En dan vraag ik mij af hoeveel rijen op de Pit granstand , wij zitten morgen op rij 37 ;w
[...]

heb ik eergisteren al een mail van gehad en
Ik zal bukken voor je ;) rij 35

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:13
Krijg zojuist appje van collega die nu op Amsterdam CS staat. Al aardig druk en er is al één trein kapot. :+

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29
Rivanov schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:34:
Krijg zojuist appje van collega die nu op Amsterdam CS staat. Al aardig druk en er is al één trein kapot. :+
Net opgestapt daar (1 uur te laat omdat verslapen ...) Maar alles rijd weer gewoon en is daar redelijk goed doorlopen

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-03 22:23
veel plezier voor degene die vandaag gaan! Ben benieuwd naar de ervaringen vandaag! Morgen en zondag van de partij - lekker stukje fietsen :)

[Voor 17% gewijzigd door ls789 op 02-09-2022 10:20]

• loekf2
  • Laatst online: 10:09
Den_S85 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:34:
[...]

Die 15cm is de lengte van de afneembare lens, exclusief body.

Canon 70-300 mm is 14,55 cm volgens specs 😂

Dit jaar ga ik helaas niet heen, anders was m'n good-old Canon 50D met 70-300 dus mooi weer meegegaan. Canon specs op een tabblaadje bewaren en gaan 8)
Controle op rugtassen en camera lenzen is erg summier viel mij op. Zo lang alles in een normaal rugzakje past niets aan de hand.

Ik zit hier GA2. Al twee auto's de grindbak in hier
in de bocht.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ook geen gratis bier uit de lounges, die zijn dicht dit jaar :(

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18
Ben erg benieuwd naar wat ervaringen vandaag met goede plekken binnen General Admission (1). Zat te denk aan Mastersbocht, maar het grote scherm lijkt daar weer niet helemaal goed gepositioneerd te zijn. Stukje verder in bocht 9 weer wel.

Iemand al de eerste ervaringen na wat van het circuit gezien te hebben vandaag?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik ben wel benieuwd naar het formaat schermen. Vond dat vorig jaar wel een klein beetje tegenvallen bij tarzan in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 15:45
Puc van S. schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:13:
[...]

Net opgestapt daar (1 uur te laat omdat verslapen ...) Maar alles rijd weer gewoon en is daar redelijk goed doorlopen
Hoe kun je je op zo’n dag verslapen?!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29
kraanwagen schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:26:
[...]

Hoe kun je je op zo’n dag verslapen?!
Iets met Zandvoort en mij wat niet mag denk ik... Vorig jaar ook al ziek geworden een dag van te voren...

Maar ben er nu, en het weer/bier is er niet minder lekker op geworden :9

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-03 13:06
Iemand die weet of de fietsenstallingen goed zijn beveiligd?

• TESLAM3SR
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16-02 16:57
mannetje19 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:14:
Iemand die weet of de fietsenstallingen goed zijn beveiligd?
Mwah, niks hoeven te laten zien.

Lopen wel wat mensen rond..

M3 SR+ / Midnight Silver/ Black / 18" |

• loekf2
Als je water tap punt zoekt. Voor de Volker Wessel stand in de fan zone. Beetje verstopt dit jaar.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• laredo
Presale 2023 is live: https://dutchgp.com/tickets-2023/

• TheWallet
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 23-03 21:22
Vraagje: door een niet goed werkend resell platform zit ik nog met 1 pit grandstand ticket in mijn maag. Ik denk dat ik dan toch zelf maar alleen ga. Een aantal vrienden heeft general admission tickets. Kan ik ook naar hun toe? Of zit ik ‘vast’ in het pit grandstand gedeelte?

• RocketKoen
TheWallet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:42:
Vraagje: door een niet goed werkend resell platform zit ik nog met 1 pit grandstand ticket in mijn maag. Ik denk dat ik dan toch zelf maar alleen ga. Een aantal vrienden heeft general admission tickets. Kan ik ook naar hun toe? Of zit ik ‘vast’ in het pit grandstand gedeelte?
Je komt GA alleen in met een GA kaartje.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
woutertjez schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:54:
Ben erg benieuwd naar wat ervaringen vandaag met goede plekken binnen General Admission (1). Zat te denk aan Mastersbocht, maar het grote scherm lijkt daar weer niet helemaal goed gepositioneerd te zijn. Stukje verder in bocht 9 weer wel.

Iemand al de eerste ervaringen na wat van het circuit gezien te hebben vandaag?
Ik sta in de Tarzan met fantastisch uitzicht.

Daar hingen vanmorgen zwarte doeken. Want officieel is dit een doorgang en geen kijk plek. Maar halverwege fp1 waren die allemaal gesneuveld

TheS4ndm4n#1919

• Catvlek2
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 16:36
Korte vraag,

Ik heb 3 tickets weten te bemachtigen maar de stoelen zijn niet allemaal opvolgend. 2 stoelen zitten naast elkaar en de 3e stoel 6 plekken verderop op dezelfde rij. Ik neem aan mits de mensen die op die plekken zitten er geen bezwaar tegen hebben dat het geen probleem moet zijn even te schuiven onderling op de tribune?

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:10
Catvlek2 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:24:
Korte vraag,

Ik heb 3 tickets weten te bemachtigen maar de stoelen zijn niet allemaal opvolgend. 2 stoelen zitten naast elkaar en de 3e stoel 6 plekken verderop op dezelfde rij. Ik neem aan mits de mensen die op die plekken zitten er geen bezwaar tegen hebben dat het geen probleem moet zijn even te schuiven onderling op de tribune?
Je hoopt dat die mensen hier meelezen, of... ??

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
Loveless85 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:27:
[...]

Je hoopt dat die mensen hier meelezen, of... ??
Haha inderdaad....nou ja als je zegt waar je zit, wellicht zit ik daar :P

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:44
Ik ben vandaag ook geweest. Was er 8 uur, toen gelijk naar het duin links van de Hugenholz bocht gegaan. Daar zat ik tot een uur of 9 heerlijk, totdat er allemaal mensen in mijn blikveld gingen zitten. Maar ik had nog steeds prima zicht op een groot beeldscherm daaro. Later daar toch weg gegaan omdat ik een kolonie mieren boos had gemaakt :) Naar Scheivlak toe gegaan, daar nog een tijd gestaan en gezeten.

Wat me vooral negatief opviel is dat patat 5,90 was, een broodje Unox 6,70 geloof ik (en het broodje was oud en de Unox lauw) en ik kon nergens water vinden. Er zouden water punten zijn werd in dit topic verteld, nou nee hoor. En er liepen wel verkopers met drinken (en koffie ook) op hun rug rond, maar ik doe een koolhydraat arm dieet en dan mag ik geen Pepsi, Fanta etc hebben :)

Maar goed, nu naar het positieve: het was allemaal super mooi opgezet, er waren genoeg wc's (die zijn er nog steeds lol) er is genoeg eten langs de baan, en als je later terug loopt en achter de tribunes bij de Tarzan bent, dan is daar nog veel meer eten, van aziatisch tot pannekoeken en van thais tot friet. In General Admission is het alleen maar friet, broodje unox en turkse pizza (vlakbij Tarzan o.a.)
Verder vond ik hoe het allemaal aangegeven is vanaf station tot aan het circuit ook top. En nu zit ik lekker thuis de FP2 te kijken want ik kon niet meer tegen al die drukte. Te veel prikkels en te weinig slaap de laatste week :(

Ik heb ook een ticket voor morgen maar op tv zie je het toch veel mooier dus ik weet nog niet of ik heen ga :)

[Voor 3% gewijzigd door r_buren op 02-09-2022 19:52]

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@r_buren er zijn zeker wel water punten. Maar ze zijn wel wat verdekt opgesteld.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• r_buren
sham27 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:06:
@r_buren er zijn zeker wel water punten. Maar ze zijn wel wat verdekt opgesteld.
Dan ben ik heel benieuwd waar en hoe die dingen er dan uit zien :) Als iemand ze ziet maak er dan een foto van aub.

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:42
Ze zijn ze ook "vergeten" te vermelden op de plattegrond..

• StefanW1995
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:08
Met welke prijzen moet ik een beetje rekening houden qua eten en drinken?

• r_buren
StefanW1995 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:10:
Met welke prijzen moet ik een beetje rekening houden qua eten en drinken?
Patatje 5,90
Broodje Unox 6,70 of 6,50 ben ik vergeten
Koffie van persoon met koffieding op zijn rug 3 euro
En verder weet ik niet, want heb ik niet gehad

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:25
Geen Zandvoort of F1 kenner hier. Ik heb een toegangsbewijs voor zondag (via mijn werk gekregen) voor Eastside 3 1124/1125. Ik kan nergens terugvinden waar dit is. Kan ik er vanuit gaan dat ik dit vanzelf wel vind, lopende vanaf station Zandvoort?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:26

megaleo

Special member

Gumball schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:22:
Geen Zandvoort of F1 kenner hier. Ik heb een toegangsbewijs voor zondag (via mijn werk gekregen) voor Eastside 3 1124/1125. Ik kan nergens terugvinden waar dit is. Kan ik er vanuit gaan dat ik dit vanzelf wel vind, lopende vanaf station Zandvoort?
Neh....wordt lastig....geef je kaartje maar aan mij.
Ik weet de weg. O-)

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het zijn veel mensen voor je gelukt 😉
En zelfs mij ook.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:38
meermarco schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:20:
[...]

Hoe doe je dat? Tickets ‘winnen’. Zijn ze dan ‘van de vrachtwagen gevallen’, of zoiets?

• RocketKoen
Ik heb iig 1 water punt gevonden achter de hoofdtribune, in de foodcourt (noord kant) tegenover de Chinees.

Een bakje eten kost 9,50 tot 12,50.

Mijn fles water en broodje mocht gewoon mee bij de controle. De hele rugzak moest wel leeg. Ze zoeken volgens mij vooral vuurwerk of wapens.

[Voor 35% gewijzigd door RocketKoen op 02-09-2022 19:20]

TheS4ndm4n#1919

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ingang 2 of 4. Dat staat als het goed is ook op het kaartje.

PSN: Shiver23

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Is een rugzak formaat eastpak een probleem?

• r_buren
groggy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:21:
Ik heb deze rugzak (https://www.xd-design.com...sen/urban/urban-cut-proof) en die is behoorlijk veel groter dan een A4 (zoals in de regels van Zandvoort staat) maar die mocht gewoon mee.
En mijn fles water, mueslibollen en een bakje amandelen ook. Nou was dat om 8 uur, misschien dat ze later strenger zijn geworden :) Maar dat zou niet moeten, meten met verschillende maten :)

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
groggy schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:21:
Geen probleem! Ze doen niet zo heel moeilijk.
Broodjes en twee flesjes water (1 pp) mochten gewoon mee.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:07
Ik probeer in my DPG omgeving tickets te downloaden maar de links zijn weg. Kan iemand eens kijken of hij/zij dat wel kan en ik iets fout doe?

[edit] laat maar, als ik onder 2021 kijk dan werkt het wel.

[Voor 18% gewijzigd door Katseviool op 02-09-2022 20:22]

• sham27
  • Nu online
r_buren schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:07:
[...]

Dan ben ik heel benieuwd waar en hoe die dingen er dan uit zien :) Als iemand ze ziet maak er dan een foto van aub.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:52
r_buren schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:07:
[...]

In de Fanzone kan je er eentje vinden bij het meest oostelijke (richting Eastside grandstands) etenstentje (een friettent).

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:04
Vraagje

Ik heb kaartjes voor General Admission. Daarbij wordt geadviseerd om via gate 1 of gate 4 het circuit te betreden, echter wil ik via gate 2 en dan via de fanzone naar het scheivlak lopen.

Weer iemand of ik via gate 2 naar binnen kan? Of doen ze daar onwijs moeilijk over?

• RocketKoen
CAFAN schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:37:
Vraagje

Ik heb kaartjes voor General Admission. Daarbij wordt geadviseerd om via gate 1 of gate 4 het circuit te betreden, echter wil ik via gate 2 en dan via de fanzone naar het scheivlak lopen.

Weer iemand of ik via gate 2 naar binnen kan? Of doen ze daar onwijs moeilijk over?
Op je kaartje staat welke gate.

Of ze moeilijk doen merk je alleen als je eigenwijs bent :P

TheS4ndm4n#1919

• Lindsay
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-09-2022
Word er dit jaar nou echt streng gecontroleerd op id en je ticket ?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10
Lindsay schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:27:
Valt mee. Anders hadden we hier wel wat drama vernomen ;)

• Wilco058
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-01 21:03
Even een review van de vrijdag. Vandaag dagje in de duinen gezeten (GA ticket). Treinen waren wel redelijk vol, maar was prima te doen. Bij gate 4 naar binnen gegaan. Ticket wel gecontroleerd, maar geen ID check. Wat broodjes en flesje water mocht allemaal mee naar binnen. Ik wilde eerst mijn camera meenemen, maar met een afneembare lens groter dan 15cm heb ik het risico toch maar niet genomen. Eenmaal binnen bleken er mensen rond te lopen met grote telelensen. Hier werd dus blijkbaar totaal niet op gecontroleerd. Wc's top geregeld. Eten/drinken was maar beperkt verkrijgbaar in de GA. Bij het duingedeelte tussen Scheivlak en bocht 9/10 waren maar twee mogelijkheden om eten/drinken te kopen. Hier verder ook geen watertappunt gezien. Voor de rest top geregeld allemaal. Hele leuke dag gehad🙃

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Bij entree werden alleen onze tickets gescand, ID hebben we niet nodig gehad.

Qua rugzak: ik had een rugzak iets groter dan een Eastpack bij en dat was geen probleem.

Qua eten en drinken: Wij hebben voor morgen maar 2 flessen van 0,75l water gekocht, bij de 1,5l fles naast een 0,5l fles keek de beveiliging moeilijk (al mocht het wel naar binnen) dus zekere voor onzekere mochten we de komende dagen een strengere controle krijgen. Zak met krentenbollen was geen probleem dus die hebben we voor morgen en overmorgen ook vast gehaald. d:)b

Bij de fietsroute naar Miami vanuit Haarlem rij je overigens praktisch langs een Vomar vlakbij de fietsenstalling dus ff drinken scoren bij de heen- of terugrit kun je daar goedkoop doen.

Toiletervaring was wisselend, bij de pisbakken in de toiletruimte vlakbij gate 1 was de afvoer ‘s ochtends los dus daar stond iedereen indirect over zijn schoenen te zeiken. Verder was het wel OK. Had het idee dat de toiletruimtes bij de tribunes er beter aan toe waren dan de toiletruimtes rond de fanzone. Mijn vrouw was overigens best tevreden over de toiletten, ze vond ze beter dan op een gemiddeld festival.

De eetlocaties zijn dit jaar wat logischer ingedeeld bij de grandstand, maar het is nog steeds een zootje met lopen achter de tribunes met al die mensen die naar de verschillende lounges willen etc.

Wat random prijzen:

Frietje €5
Burger €10
Broodje met beleg €7,50
Turkse pizza €9 (met doner €10)

Koffie €3,50 < deze komt bij dezelfde kraam weg als het broodje met beleg, en werd dan wel weer vers voor je gezet
Blikje fris €4

[Voor 65% gewijzigd door toimoi op 03-09-2022 00:04]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-03 21:07
En wat een kost een biertje?

• toimoi
  • Niet online
Kleintje was ook 4 euro hoor ik hier net. Had er niet op gelet vandaar niet vermeld.

• loekf2
Inspired schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:10:
Ze zijn ze ook "vergeten" te vermelden op de plattegrond..
Aan de zuidkant vond ik er twee:

Fanzone, bij de Volker Wessels stand, waar die Jumbo GT auro staat
Fanzone, bij de EHBO post / hoek naar de Jumbo zone

Ik zou zelf niet de hele dag bier of fris kunnen drinken als het warm is, Er is ook amper schaduw, dus neem zonnebrand mee. Genoeg mannen met knalrode hoofden gezien vandaag

• sham27
  • Nu online
Groot biertje 6,25

• Mrtje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-03 15:09
En een radler €4.25

• Mrtje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-03 15:09
RocketKoen schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:04:
[...]

Op je kaartje staat welke gate.

Of ze moeilijk doen merk je alleen als je eigenwijs bent :P
Bij ons staat gate 1, volgens de info meneer die we tegen zijn gekomen, mag je bij elke gate binnen. Dat gaan we vandaag proberen, gate 4 is dichterbij voor onze fietsen, in miami. Waar de kaartjes gisteren trouwens niet gecontroleerd zijn.

Alles goed geregeld trouwens, goede sfeer.

• r_buren
loekf2 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:12:
[...]

Aan de zuidkant vond ik er twee:

Fanzone, bij de Volker Wessels stand, waar die Jumbo GT auro staat
Fanzone, bij de EHBO post / hoek naar de Jumbo zone

Ik zou zelf niet de hele dag bier of fris kunnen drinken als het warm is, Er is ook amper schaduw, dus neem zonnebrand mee. Genoeg mannen met knalrode hoofden gezien vandaag
Eigenlijk belachelijk he, dat er in General Admission zone dus geen waterpunten zijn. Zo komt het over alsof je daar maar duur bier of fris moeten kopen.

• RocketKoen
Mrtje schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 07:40:
[...]

Bij ons staat gate 1, volgens de info meneer die we tegen zijn gekomen, mag je bij elke gate binnen. Dat gaan we vandaag proberen, gate 4 is dichterbij voor onze fietsen, in miami. Waar de kaartjes gisteren trouwens niet gecontroleerd zijn.

Alles goed geregeld trouwens, goede sfeer.
Ik heb ook gate 1. Krijg net een SMS van dutchgp dat ik het beste gate 4 kan gebruiken.

TheS4ndm4n#1919

• RocketKoen
Helaas. Mn mooie plekje in de tarzanbocht waar gisteren nog schermen van 1m80 stonden is nu afgeschermd door schermen van 2m. Goedkope kaartjes verdienen geen goed uitzicht blijkbaar.

TheS4ndm4n#1919

• woutertjez
  • Laatst online: 09:18
Is er qua eten nog wat vegetarisch te krijgen of is het dan alleen maar patat?

• toimoi
  • Niet online
Je kunt ook tosti’s krijgen, die zijn er ook zonder vlees volgens mij. Verder staat het me niet bij, en we zitten ook net dus ga nog ff niet aan de wandel :>

• DoeEensGek
  • Laatst online: 12:44
Gate 4 is dit jaar wel een stuk groter, geen rij. Prima verbetering! Prullenbakken stroomde wel aardig vol bij de controle.

• Mist
  • Laatst online: 23-03 22:16

Mist

Een gevaar op de weg

In het Arena gedeelte is een water tap eenvoudig te spotten: direct achter de tribune tussen de ingangen van vakken 1208 en 1209.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

• toimoi
  • Niet online
@woutertjez Voor de vegetarische fans heb ik in ieder geval mini loempia’s, vegetarische burger, triple cheese tosti en pizza margarita kunnen vinden. Grandstand noord bij tarzanbocht.

Pizza’s zijn circa 8 euro voor een halve, circa 15 euro voor een hele.

[Voor 3% gewijzigd door toimoi op 03-09-2022 11:52]

• loekf2
Voor de mensen die zich afvragen wat je kan zien in GA2 of GA4, gisteren tijdens P2:

(dit is vanuit GA2)

Ga vooral in het linkerdeel zitten, zie je het meest. Vooral de plekken naast de tribune zijn populair, maar je ziet geen klap. Verderop staan er twee kranen van Mammoet en ze hebben ze groot reclame bord aan het hek vast gemaakt.

Bij F2 en F3 hoe verder naar rechts, hoe meer last van het geknal bij het opschakelen. F1 auto's zijn super smooth wat dat betreft.

PS: Jumbo juich capes zijn perfect als hand doekje in het scherpe gras 8)

[Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 03-09-2022 12:32]

• meermarco
Zat bij Tarzan Grandstand in. Vond het lopen vanaf de hoofdingang naar de Tarzan echt slecht. Mensen liepen op dat stuk tegen elkaar in, waardoor alles vastliep. Verderop stonden dan weer mensen in de rij voor drinken en de wc’s die de doorloop dan ook blokkeerden.
Oplossing heb ik niet:-) je zou wellicht zeggen een hek in het midden met een pijl voor de richting. Geen idee of dat werkt.

Broodjes en water waren geen probleem bij Mij. Anderen moesten het soms wel inleveren. Beetje loterij dus.

Verder moeten sommige mensen op hun stoel staan. Dan gaat iedereen dus staan. En dan zien kinderen niks meer. Terwijl met zitten of staan de de normale tribune iedereen wat ziet.

[Voor 15% gewijzigd door meermarco op 03-09-2022 13:21]

• loekf2
meermarco schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 13:20:
Zat bij Tarzan Grandstand in. Vond het lopen vanaf de hoofdingang naar de Tarzan echt slecht. Mensen liepen op dat stuk tegen elkaar in, waardoor alles vastliep. Verderop stonden dan weer mensen in de rij voor drinken en de wc’s die de doorloop dan ook blokkeerden.
Oplossing heb ik niet:-) je zou wellicht zeggen een hek in het midden met een pijl voor de richting. Geen idee of dat werkt.

Broodjes en water waren geen probleem bij Mij. Anderen moesten het soms wel inleveren. Beetje loterij dus.

Verder moeten sommige mensen op hun stoel staan. Dan gaat iedereen dus staan. En dan zien kinderen niks meer. Terwijl met zitten of staan de de normale tribune iedereen wat ziet.
Vond het ook drama dat aan de zuid zijde de WCs in een uithoek zitten. Na P1 gisteren was het mega druk met mensen in de rij voor de eet tentjes en mensen die vanaf twee kanten er door heen wilden.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:38
loekf2 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 12:30:
Voor de mensen die zich afvragen wat je kan zien in GA2 of GA4, gisteren tijdens P2:

(dit is vanuit GA2)

[Afbeelding]

Ga vooral in het linkerdeel zitten, zie je het meest. Vooral de plekken naast de tribune zijn populair, maar je ziet geen klap. Verderop staan er twee kranen van Mammoet en ze hebben ze groot reclame bord aan het hek vast gemaakt.

Bij F2 en F3 hoe verder naar rechts, hoe meer last van het geknal bij het opschakelen. F1 auto's zijn super smooth wat dat betreft.

PS: Jumbo juich capes zijn perfect als hand doekje in het scherpe gras 8)
GA4, waar is dat? Je hebt toch alleen GA1 en een klein stukje GA2?

Ik ga morgen maar weet nog steeds niet waar ik wil gaan zitten.

Einde van het rechte stuk zie ik dat de zwarte schermen er nog steeds hangen. Daar zie je dus niets meer. Heb ook niet veel zin om de hele dag te gaan staan.

Iemand nog tips?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
woutertjez schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 10:31:
Is er qua eten nog wat vegetarisch te krijgen of is het dan alleen maar patat?
Ook vegetarische hamburgers zag ik.

Pfff wel goed druk. Even rondje lopen is niet te doen. Reis en ingang ging wel soepeltjes.

• DoeEensGek
oké, wie dacht nog meer een Samson en Gert, had liever Allard Kalff maar die is natuurlijk druk.

• meermarco
DoeEensGek schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 14:47:
oké, wie dacht nog meer een Samson en Gert, had liever Allard Kalff maar die is natuurlijk druk.
HahA. Die Nederlander ging wel. Maar bij die ander dacht ik ook aan Samsom

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-03 07:21
Is het tegenwoordig standaard dat ze controleren op water en eten? Belachelijk dat water soms ingeleverd moet worden. Hoe verzin je het. Dit land...

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Hoezo zijn er alleen dixies en geen pis zuilen, dit schiet totaal niet op

• RocketKoen
groggy schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:27:
Hier staan 12 plaskruisen (tarzanbocht).

TheS4ndm4n#1919

• r_buren
RocketKoen schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:57:
[...]

Hier staan 12 plaskruisen (tarzanbocht).
En vlakbij Scheivlak heb ik er gisteren ook iets van 12 gezien. Die zullen niet opeens pleite zijn. Zoek naar van die witte tenten met punt dakjes.

• DoeEensGek
groggy schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 16:27:
Zeik niet zo! :+

Maar ff sirieus, wc's hoef je niet heel druk te maken hier.

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik zie voornamelijk positieve verhalen dus om het ietwat realistisch te maken zal ik mijn verhaal ook plaatsen.

Wij kwamen gister vanuit een hotel in Amsterdam met de trein. We gingen via Amsterdam Sloterdijk rond +- 10:00 en dat was op vrijdag aardig goed geregeld hoewel ik vandaag hoorde dat het daar ook enorm druk was.
Ze lieten telkens een beperkt aantal mensen richting het perron zodat de trein meteen vol weer door kon. Treinen gingen ook zeer regelmatig.

Het was vanaf het station Zandvoort nog zeker een halfuur lopen naar het circuit. gate 1
In een lange stoet.
Bij de ingang werden tassen gecontroleerd, zowel ik als mijn vriendin hadden beide 2 flesjes 0.5 water mee en wat eten. bij m'n vriendin gaf men aan: 'als het 1 flesje voor jou en 1 voor je vriend is, is het geen probleem". De controle van mij keek er even in maar controleerde niet echt iets en ik kon zo doorlopen.

Dan kom je op 1 of ander braakliggend terrein met stof en stenen/grind en een enorm podium voor je neus maar daar mag je met je GA kaartje niet heen.
her en der wat eet tentjes en jumbo promotie die gratis t-shirts uitdeelt. Zoals eerder aangegeven ideaal om op te zitten. Verder heb je hier weinig te zoeken.

Je hoort van alles rijden maar ziet verder niks. Daarvoor moet je linksaf door de hekjes van GA1 en heb je een steile helling omhoog met losliggend grind/stenen/zand. Aan de rechterkant zou je het circuit kunnen zien maar is afgezet met hekken en plastic erop waardoor je niks ziet. Nog even doorlopen en dan heb je hekken waar oorspronkelijk zwart doek voor hangt maar mensen halen dit er zelf af en scheuren dit los zodat ze wat richting de tarzanbocht kunnen zien.
Tussen de tarzanbocht en gerlachbocht is niks te zien. daar staan ook ergens eet en drink tentjes en ruim voldoende wc's.

Verder lopen want nog nergens een plekje gezien waar je even kan rusten/zitten.

bocht 3 hugenholtzbocht kan je een duin omhoog klimmen maar die is normaal gesproken bezet met mensen, veel kan je hier ook niet echt zien.

Tussen bocht 3 en 4 zou een mooie plek bovenop duinen kunnen zijn waar je ook echt iets kan zien maar daar mag je niet komen.

Wij hebben een tijdje bij bocht 4 in de duinen gezeten, daar zijn iets verderop ook tentjes met eten/drinken.
Echt lekker zitten was het niet, dat duingras is ook nog best scherp haha. Dus daarvoor is dat jumbo t-shirt ideaal.

Op den duur na F1 FP1 en de kwalificatie voor F3 werd het daar echt te warm er is namelijk nergens schaduw. Dus zijn we teruggelopen naar de GA area. Daar was ook nergens schaduw behalve 1 soort van enorme tent die prop en propvol zat met mensen. Gelukkig stond er een busje van de jumbo waar we wat schaduw van kregen. (jeuj 2x voordeel gehad van de jumbo ;) )

Beetje bijkomen en omdat we FP2 van de F1 ook graag wouden zien weer het eind teruggelopen naar bocht 4, en verder doorgelopen richting 5, 6 en 7. Bij bocht 7 heb je op zich een leuk zicht op de baan. Tenminste ik wel met mijn 1,88. Mijn vriendin is 1.70 en zag een stuk minder, die moest een beetje tussen de mensen doorkijken zeg maar.
Daarna doorgelopen naar bocht 8. Daar was op zich wel ruimte om wat te zien ook als je kleiner bent.

Toen waren was de fut bij mij en m'n vriendin er wel een beetje uit en liepen we richting bocht 9 waar je via een zijuitgang richting een golfbaan het circuit weer kon verlaten. Dan was het nog een behoorlijk eindje lopen naar het station.

Een aantal minpuntjes:
- Wij hebben nergens een water tappunt gezien. Alleen 1 op het pleintje als je net de trein uit komt maar die is van de gemeente. Verder nergens op het circuit.
- Er is nergens schaduw, alles is vol in de zon.
- Er is nergens een plek om te zitten, nergens stoeltjes.
- Wil je iets zien moet je op veel plekken als een stelletje aapjes op een rots (duin) zitten/staan.
- De mooiste duinen waar je iets kan zien zijn niet toegankelijk.
- Plekken bij de tarzanbocht waren dus dichtgemaakt met doeken. (die mensen zelf gingen verwijderen, open scheuren)
- 2 grote bier en een ice tea green: 16 euro....
Persoonlijk puntje: Het geluid. Dit is iets waar Zandvoort niks aan kan doen maar ik vond het geluid uit de auto's echt zwaar tegenvallen. Je hoort de auto's ook bijna niet stijgen in toeren. Het is een beetje monotoon wheeeee wheeeee wheeeee de eerste 10 minuten leuk maar begint erg snel te vervelen. Gelukkig had ik oordopjes mee.
Het verbaasde mij dat er meer dynamiek leek te zitten in de F2 auto's die klonken iets hoger en daar had ik sowieso dopjes bij nodig.

Pluspuntjes:
- Op verschillende plekken wel eet/drink tentjes gezien
- Er waren voldoende wc's aanwezig
- Er liepen mensen rond met drinken te koop op hun rug. (helaas rond FP2 hadden ze alleen nog maar bier, geen fris meer)
- Voor ons was het openbaar vervoer goed geregeld, er gingen veel treinen en we hoefden nergens lang te wachten.
- Personeel was heel vriendelijk en op veel plekken kon je informatie vragen.

Conclusie: Ik vond het leuk om een keer te zien en te ervaren maar ik zou nooit weer naar zo'n plekje gaan(GA). Misschien wel tribune plaatsen maar niet langs de kant in de duinen. Ik zou het verder ook niemand aanraden.
We hadden een kaartje via de jumbo maar waren vorig jaar niet ingeloot dus mochten we dit jaar. Volgens mij was het kaartje maar 17,50 dat is natuurlijk ook niet veel geld maar dit wordt wel goed gemaakt met de prijzen voor eten en drinken. Maar als je niet op een goede pek staat zie je eigenlijk ook niks en je krijgt al helemaal niks van de progressie van de training/kwalificatie of race mee als je niet een scherm in de buurt hebt. Bocht 3 en 8 staan grote schermen.

• toimoi
  • Niet online
Tja wij hebben met onze kaarten voor de grandstand bij de tarzanbocht volgens mij iets van 2400 euro neergelegd voor 3 jaar, wij zitten ook gewoon de hele dag in de zon… :X gezien de mensen om ons heen is de oplossing vooral veel bier drinken zodat je niet voelt dat je levend verbrand :'(

Ik mis nog steeds een logischer loopindeling. De mensenmassa achter de main stage is echt een grote mierenhoop, we zijn nu maar via gate 1 gegaan zodat we op de heen- en terugweg de drukte konden vermijden, en de fietsen ipv Miami bij Red Bull Ring neergezet. Daar stonden we vorig jaar en dat was een veel fijnere fietsroute, èn je kuiert nog even langs het strand.

Ook moeten ze mensen beter voorlichten over het inruilsysteem voor het drinken. Hebben al een paar keer meerdere mensen in de rij voor ons gehad die bijna ruzie gaan staan maken omdat ze hun spullen weggooien en dan ineens weer “statiegeld“ moeten betalen…

• RocketKoen
kaasaanfiets schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:29:
Ik zie voornamelijk positieve verhalen dus om het ietwat realistisch te maken zal ik mijn verhaal ook plaatsen.

Wij kwamen gister vanuit een hotel in Amsterdam met de trein. We gingen via Amsterdam Sloterdijk rond +- 10:00 en dat was op vrijdag aardig goed geregeld hoewel ik vandaag hoorde dat het daar ook enorm druk was.
Ze lieten telkens een beperkt aantal mensen richting het perron zodat de trein meteen vol weer door kon. Treinen gingen ook zeer regelmatig.

Het was vanaf het station Zandvoort nog zeker een halfuur lopen naar het circuit. gate 1
In een lange stoet.
Bij de ingang werden tassen gecontroleerd, zowel ik als mijn vriendin hadden beide 2 flesjes 0.5 water mee en wat eten. bij m'n vriendin gaf men aan: 'als het 1 flesje voor jou en 1 voor je vriend is, is het geen probleem". De controle van mij keek er even in maar controleerde niet echt iets en ik kon zo doorlopen.

Dan kom je op 1 of ander braakliggend terrein met stof en stenen/grind en een enorm podium voor je neus maar daar mag je met je GA kaartje niet heen.
her en der wat eet tentjes en jumbo promotie die gratis t-shirts uitdeelt. Zoals eerder aangegeven ideaal om op te zitten. Verder heb je hier weinig te zoeken.

Je hoort van alles rijden maar ziet verder niks. Daarvoor moet je linksaf door de hekjes van GA1 en heb je een steile helling omhoog met losliggend grind/stenen/zand. Aan de rechterkant zou je het circuit kunnen zien maar is afgezet met hekken en plastic erop waardoor je niks ziet. Nog even doorlopen en dan heb je hekken waar oorspronkelijk zwart doek voor hangt maar mensen halen dit er zelf af en scheuren dit los zodat ze wat richting de tarzanbocht kunnen zien.
Tussen de tarzanbocht en gerlachbocht is niks te zien. daar staan ook ergens eet en drink tentjes en ruim voldoende wc's.

bocht 3 hugenholtzbocht kan je een duin omhoog klimmen maar die is normaal gesproken bezet met mensen, veel kan je hier ook niet echt zien.

Tussen bocht 3 en 4 zou een mooie plek bovenop duinen kunnen zijn waar je ook echt iets kan zien maar daar mag je niet komen.

Wij hebben een tijdje bij bocht 4 in de duinen gezeten, daar zijn iets verderop ook tentjes met eten/drinken.
Echt lekker zitten was het niet, dat duingras is ook nog best scherp haha. Dus daarvoor is dat jumbo t-shirt ideaal.

Op den duur na F1 FP1 en de kwalificatie voor F3 werd het daar echt te warm er is namelijk nergens schaduw. Dus zijn we teruggelopen naar de GA area. Daar was ook nergens schaduw behalve 1 soort van enorme tent die prop en propvol zat met mensen. Gelukkig stond er een busje van de jumbo waar we wat schaduw van kregen. (jeuj 2x voordeel gehad van de jumbo ;) )

Beetje bijkomen en omdat we FP2 van de F1 ook graag wouden zien weer het eind teruggelopen naar bocht 4, en verder doorgelopen richting 5, 6 en 7. Bij bocht 7 heb je op zich een leuk zicht op de baan. Tenminste ik wel met mijn 1,88. Mijn vriendin is 1.70 en zag een stuk minder, die moest een beetje tussen de mensen doorkijken zeg maar.
Daarna doorgelopen naar bocht 8. Daar was op zich wel ruimte om wat te zien ook als je kleiner bent.

Toen waren was de fut bij mij en m'n vriendin er wel een beetje uit en liepen we richting bocht 9 waar je via een zijuitgang richting een golfbaan het circuit weer kon verlaten. Dan was het nog een behoorlijk eindje lopen naar het station.

Een aantal minpuntjes:
- Wij hebben nergens een water tappunt gezien. Alleen 1 op het pleintje als je net de trein uit komt maar die is van de gemeente. Verder nergens op het circuit.
- Wil je iets zien moet je op veel plekken als een stelletje aapjes op een rots (duin) zitten/staan.
- Plekken bij de tarzanbocht waren dus dichtgemaakt met doeken. (die mensen zelf gingen verwijderen, open scheuren)
Persoonlijk puntje: Het geluid. Dit is iets waar Zandvoort niks aan kan doen maar ik vond het geluid uit de auto's echt zwaar tegenvallen. Je hoort de auto's ook bijna niet stijgen in toeren. Het is een beetje monotoon wheeeee wheeeee wheeeee de eerste 10 minuten leuk maar begint erg snel te vervelen. Gelukkig had ik oordopjes mee.
Het verbaasde mij dat er meer dynamiek leek te zitten in de F2 auto's die klonken iets hoger en daar had ik sowieso dopjes bij nodig.

Pluspuntjes:
- Er liepen mensen rond met drinken te koop op hun rug. (helaas rond FP2 hadden ze alleen nog maar bier, geen fris meer)
- Voor ons was het openbaar vervoer goed geregeld, er gingen veel treinen en we hoefden nergens lang te wachten.

Conclusie: Ik vond het leuk om een keer te zien en te ervaren maar ik zou nooit weer naar zo'n plekje gaan(GA). Misschien wel tribune plaatsen maar niet langs de kant in de duinen. Ik zou het verder ook niemand aanraden.
We hadden een kaartje via de jumbo maar waren vorig jaar niet ingeloot dus mochten we dit jaar. Volgens mij was het kaartje maar 17,50 dat is natuurlijk ook niet veel geld maar dit wordt wel goed gemaakt met de prijzen voor eten en drinken. Maar als je niet op een goede pek staat zie je eigenlijk ook niks en je krijgt al helemaal niks van de progressie van de training/kwalificatie of race mee als je niet een scherm in de buurt hebt. Bocht 3 en 8 staan grote schermen.

[Afbeelding]
het watertappunt ben je langs gelopen. Staat voor het Chinese eettentje achter de tribune bij de tarzanbocht.

Verder ja... Je koopt kaartjes voor staanplaatsen in de duinen. Voor een goed plekje moet je vroeg zijn en dan blijven zitten.

Ik zag wel redelijk wat mensen met schuimrubber matjes of kussentjes. Dat maakt het al een stuk comfortabeler.

TheS4ndm4n#1919

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Een aantal minpuntjes:
Dat zijn helaas minpunten die op de meeste andere circuits ook voor de staanplaatsen geldt. Goede plekken moet je dan geluk mee hebben en vroeg voor zijn en zullen niet comfortabel zijn.

Reden dat er geen stoeltjes zijn, is dat dat enorm veel ruimte kost, terwijl ze er toch vanuit gaan dat iederen op zijn plaats gaat zitten.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

Crazy-

Best life ever

In een lange stoet.

Een aantal minpuntjes:

Pluspuntjes:

[Afbeelding]
Ik kan dit beamen; had vandaag het geluk op de tribune Ben Pon Grandstage te zitten; morgen ben ik er met m’n zoontje en twijfelde vanmiddag echt…

op het eind rondje duinen gelopen (had vandaag Ben Pon plek)

Wat mij opviel is dat er welgeteld 1 scherm zichtbaar is vanaf de duinen en dat eigenlijk alleen vanaf de kant bochten 7 / Scheivlak een goed zicht is. (Dit was tijdens Sprint F2 dus was al wat rustiger).

Ik begrijp echt niet dat er geen paar schermen extra rondom zijn neergezet.

De rest is in mijn ogen echt een no-go. Vind het echt zonde… zag wel dat men het zwarte scherm doek hadden weggedrukt in de Tarzanbocht om daar mooi zicht te krijgen. Stiekem best grappig…

Hopelijk komt het morgen nog een beetje goed met een leuke plek, ik gun het m’n zoon (12).

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 21:00
r_buren schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 19:50:
[...]

Ik heb deze rugzak (https://www.xd-design.com...sen/urban/urban-cut-proof) en die is behoorlijk veel groter dan een A4 (zoals in de regels van Zandvoort staat) maar die mocht gewoon mee.
En mijn fles water, mueslibollen en een bakje amandelen ook. Nou was dat om 8 uur, misschien dat ze later strenger zijn geworden :) Maar dat zou niet moeten, meten met verschillende maten :)
Nee hoor ik was er vandaag om 09:00 en ben niet eens gecontroleerd. Gate 2. Had een wandelrugzakje mee. Zag heel veel mensen krentenbollen en Spa rood flessen uit hun tas toveren.

Vermoed overigens wel dat ze morgen iedere rugzak binnenstebuiten gaan keren ivm die idioten die met flares gingen gooien vandaag.

Neem zeker en petje en zonnebrand mee want je zit de hele dag in de zon.

[Voor 4% gewijzigd door The Druid op 03-09-2022 22:01]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-03 21:00
Lindsay schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:27:
Nee heb het echt bij niemand gezien.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

COVID 19 mag in Themaforum: Coronavirus Lees wel de topicwaarschuwing goed.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee