Toon posts:

Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:15
Wat mij positief opviel (vrijdag):
-de looproutes waren gesplitst waardoor er niet echt knelpunten waren, goede verbetering wat mij betreft
-achter de arena hebben ze een hoop merchandise tentjes weggehaald waardoor de doorstroming veel beter was, het liep daar geen moment vast
-er waren ook veel meer barren had ik het idee. Ik kon nu makkelijk naar beneden lopen en een biertje halen, vorig jaar stond je nog wel eens half uur in de rij
Eten kan ik niets over zeggen, dat heb ik bij de Heineken gedaan.

Roomba E5 te koop

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:18
mannetje19 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:14:
Iemand die weet of de fietsenstallingen goed zijn beveiligd?
Op iedere parkeerplaats zijn mensen van de organisatie continue aanwezig. Dus vermoed dat je wel opvalt als je met je haakse slijptol aan de slag gaat. That said, er is geen controle of de fiets die jij meeneemt ook daadwerkelijk jouw fiets is.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• The Druid
CAFAN schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 20:37:
Vraagje

Ik heb kaartjes voor General Admission. Daarbij wordt geadviseerd om via gate 1 of gate 4 het circuit te betreden, echter wil ik via gate 2 en dan via de fanzone naar het scheivlak lopen.

Weer iemand of ik via gate 2 naar binnen kan? Of doen ze daar onwijs moeilijk over?
Geen probleem, ik had kaarten voor gate 4 en ben ook bij 2 naar binnen gegaan. Doet niemand moeilijk over.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:39
sig69 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:04:
Wat mij positief opviel (vrijdag):
-de looproutes waren gesplitst waardoor er niet echt knelpunten waren, goede verbetering wat mij betreft
-achter de arena hebben ze een hoop merchandise tentjes weggehaald waardoor de doorstroming veel beter was, het liep daar geen moment vast
-er waren ook veel meer barren had ik het idee. Ik kon nu makkelijk naar beneden lopen en een biertje halen, vorig jaar stond je nog wel eens half uur in de rij
Eten kan ik niets over zeggen, dat heb ik bij de Heineken gedaan.
Vorig jaar was het het eerste grote evenement sinds 1,5 jaar. De organisaties die normaal beveiligers en catering doen voor grote evenementen hadden een groot deel van hun personeel ontslagen. Een groot deel van het personeel dat er was had op Zandvoort hun eerste werkdag.

Nu komt Zandvoort als afsluiter van een vol festival seizoen zonder restricties. Je ziet dat er veel meer personeel rond liep. En zover ik heb gezien liep dat ook allemaal soepel.

TheS4ndm4n#1919

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:41
kaasaanfiets schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:29:
Ik zie voornamelijk positieve verhalen dus om het ietwat realistisch te maken zal ik mijn verhaal ook plaatsen.

Wij kwamen gister vanuit een hotel in Amsterdam met de trein. We gingen via Amsterdam Sloterdijk rond +- 10:00 en dat was op vrijdag aardig goed geregeld hoewel ik vandaag hoorde dat het daar ook enorm druk was.
Ze lieten telkens een beperkt aantal mensen richting het perron zodat de trein meteen vol weer door kon. Treinen gingen ook zeer regelmatig.

Het was vanaf het station Zandvoort nog zeker een halfuur lopen naar het circuit. gate 1
In een lange stoet.
Bij de ingang werden tassen gecontroleerd, zowel ik als mijn vriendin hadden beide 2 flesjes 0.5 water mee en wat eten. bij m'n vriendin gaf men aan: 'als het 1 flesje voor jou en 1 voor je vriend is, is het geen probleem". De controle van mij keek er even in maar controleerde niet echt iets en ik kon zo doorlopen.

Dan kom je op 1 of ander braakliggend terrein met stof en stenen/grind en een enorm podium voor je neus maar daar mag je met je GA kaartje niet heen.
her en der wat eet tentjes en jumbo promotie die gratis t-shirts uitdeelt. Zoals eerder aangegeven ideaal om op te zitten. Verder heb je hier weinig te zoeken.

Je hoort van alles rijden maar ziet verder niks. Daarvoor moet je linksaf door de hekjes van GA1 en heb je een steile helling omhoog met losliggend grind/stenen/zand. Aan de rechterkant zou je het circuit kunnen zien maar is afgezet met hekken en plastic erop waardoor je niks ziet. Nog even doorlopen en dan heb je hekken waar oorspronkelijk zwart doek voor hangt maar mensen halen dit er zelf af en scheuren dit los zodat ze wat richting de tarzanbocht kunnen zien.
Tussen de tarzanbocht en gerlachbocht is niks te zien. daar staan ook ergens eet en drink tentjes en ruim voldoende wc's.

Verder lopen want nog nergens een plekje gezien waar je even kan rusten/zitten.

bocht 3 hugenholtzbocht kan je een duin omhoog klimmen maar die is normaal gesproken bezet met mensen, veel kan je hier ook niet echt zien.

Tussen bocht 3 en 4 zou een mooie plek bovenop duinen kunnen zijn waar je ook echt iets kan zien maar daar mag je niet komen.

Wij hebben een tijdje bij bocht 4 in de duinen gezeten, daar zijn iets verderop ook tentjes met eten/drinken.
Echt lekker zitten was het niet, dat duingras is ook nog best scherp haha. Dus daarvoor is dat jumbo t-shirt ideaal.

Op den duur na F1 FP1 en de kwalificatie voor F3 werd het daar echt te warm er is namelijk nergens schaduw. Dus zijn we teruggelopen naar de GA area. Daar was ook nergens schaduw behalve 1 soort van enorme tent die prop en propvol zat met mensen. Gelukkig stond er een busje van de jumbo waar we wat schaduw van kregen. (jeuj 2x voordeel gehad van de jumbo ;) )

Beetje bijkomen en omdat we FP2 van de F1 ook graag wouden zien weer het eind teruggelopen naar bocht 4, en verder doorgelopen richting 5, 6 en 7. Bij bocht 7 heb je op zich een leuk zicht op de baan. Tenminste ik wel met mijn 1,88. Mijn vriendin is 1.70 en zag een stuk minder, die moest een beetje tussen de mensen doorkijken zeg maar.
Daarna doorgelopen naar bocht 8. Daar was op zich wel ruimte om wat te zien ook als je kleiner bent.

Toen waren was de fut bij mij en m'n vriendin er wel een beetje uit en liepen we richting bocht 9 waar je via een zijuitgang richting een golfbaan het circuit weer kon verlaten. Dan was het nog een behoorlijk eindje lopen naar het station.

Een aantal minpuntjes:
- Wij hebben nergens een water tappunt gezien. Alleen 1 op het pleintje als je net de trein uit komt maar die is van de gemeente. Verder nergens op het circuit.
- Er is nergens schaduw, alles is vol in de zon.
- Er is nergens een plek om te zitten, nergens stoeltjes.
- Wil je iets zien moet je op veel plekken als een stelletje aapjes op een rots (duin) zitten/staan.
- De mooiste duinen waar je iets kan zien zijn niet toegankelijk.
- Plekken bij de tarzanbocht waren dus dichtgemaakt met doeken. (die mensen zelf gingen verwijderen, open scheuren)
- 2 grote bier en een ice tea green: 16 euro....
Persoonlijk puntje: Het geluid. Dit is iets waar Zandvoort niks aan kan doen maar ik vond het geluid uit de auto's echt zwaar tegenvallen. Je hoort de auto's ook bijna niet stijgen in toeren. Het is een beetje monotoon wheeeee wheeeee wheeeee de eerste 10 minuten leuk maar begint erg snel te vervelen. Gelukkig had ik oordopjes mee.
Het verbaasde mij dat er meer dynamiek leek te zitten in de F2 auto's die klonken iets hoger en daar had ik sowieso dopjes bij nodig.

Pluspuntjes:
- Op verschillende plekken wel eet/drink tentjes gezien
- Er waren voldoende wc's aanwezig
- Er liepen mensen rond met drinken te koop op hun rug. (helaas rond FP2 hadden ze alleen nog maar bier, geen fris meer)
- Voor ons was het openbaar vervoer goed geregeld, er gingen veel treinen en we hoefden nergens lang te wachten.
- Personeel was heel vriendelijk en op veel plekken kon je informatie vragen.

Conclusie: Ik vond het leuk om een keer te zien en te ervaren maar ik zou nooit weer naar zo'n plekje gaan(GA). Misschien wel tribune plaatsen maar niet langs de kant in de duinen. Ik zou het verder ook niemand aanraden.
We hadden een kaartje via de jumbo maar waren vorig jaar niet ingeloot dus mochten we dit jaar. Volgens mij was het kaartje maar 17,50 dat is natuurlijk ook niet veel geld maar dit wordt wel goed gemaakt met de prijzen voor eten en drinken. Maar als je niet op een goede pek staat zie je eigenlijk ook niks en je krijgt al helemaal niks van de progressie van de training/kwalificatie of race mee als je niet een scherm in de buurt hebt. Bocht 3 en 8 staan grote schermen.

[Afbeelding]
Je kan met GA tickets toch ook wel in de fanzone komen denk? Want daar heb je toch best veel zitjes.

Sowieso heb je van jou minpunten geen last als je kaartje voor zitplaats in arena gedeelte hebt. Meerdere waterpunten, schaduw achter de tribunes inclusief zitjes en het belangrijkste: gewoon een zitplaats met prima zicht.

Ik zou zelf nooit een kaartje voor enkel de duinen kopen; wil altijd een eigen zitplaats, niet alleen op Zandvoort..

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58
Eten en drinken verboden om mee te nemen, kun je op zijn minst wel een dopper/bidon meenemen en water tappen? Van 9 tot 19 in de stralende zon heeft wel wat water nodig, hoe is dat voorzien? Anders sta je elk uur in de rij voor een plastic flesje water?

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 21:40

taz10

Party Animal

RocketKoen schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 18:57:
[...]
het watertappunt ben je langs gelopen. Staat voor het Chinese eettentje achter de tribune bij de tarzanbocht.

Verder ja... Je koopt kaartjes voor staanplaatsen in de duinen. Voor een goed plekje moet je vroeg zijn en dan blijven zitten.

Ik zag wel redelijk wat mensen met schuimrubber matjes of kussentjes. Dat maakt het al een stuk comfortabeler.
WATER???. Gewoon bij de toiletten onder de vaste tribune.
Ik zat vrijdag op de PIT tribune. Waren kaarten via de jumbo voor 66 euro. Het geld meer dan waard voor een dagje genieten met uitzicht op de pitstraat _/-\o_ ;)
Deze foto's met telefoon gemaakt.
Met mijn 300mm telelens van 11cm keek ik zo in de pitbox :*)

• toimoi
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
@Divak hier is het al vaker over gegaan. In de meeste gevallen doen ze er echt niet moeilijk over. Je mag sowieso 1 fles water pp naar binnen nemen en een zakje krentenbollen is ook geen probleem.

Het lijkt er vooral op gericht om in te kunnen grijpen bij de excessen.

EDIT: krijg net per SMS vanuit Dutch GP bevestigd dat het meenemen van eigen water is toegestaan.

Ben wel benieuwd naar de tassencontrole morgen. Gezeik met vuurwerk zullen ze met de race toch wel graag willen voorkomen denk ik.

[Voor 30% gewijzigd door toimoi op 04-09-2022 07:10]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:30
Hi * DoeEensGek ,
Het wordt een warme dag vandaag! Je mag eigen water meenemen op het circuit. Je kan deze bijvullen bij de waterpunten op het terrein. Tot zo!

• DoeEensGek
Divak schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:10:
Eten en drinken verboden om mee te nemen, kun je op zijn minst wel een dopper/bidon meenemen en water tappen? Van 9 tot 19 in de stralende zon heeft wel wat water nodig, hoe is dat voorzien? Anders sta je elk uur in de rij voor een plastic flesje water?
Gister hoefde je geen bidon mee te nemen, die ging zo de kliko in. Wij nemen ditmaal wegwerp flesjes mee.

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:09

BazzH

Kei-goed...

taz10 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 23:17:
[...]

WATER???. Gewoon bij de toiletten onder de vaste tribune.
Ik zat vrijdag op de PIT tribune. Waren kaarten via de jumbo voor 66 euro. Het geld meer dan waard voor een dagje genieten met uitzicht op de pitstraat _/-\o_ ;)
Deze foto's met telefoon gemaakt.
Met mijn 300mm telelens van 11cm keek ik zo in de pitbox :*) [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zat vrijdag vlakbij. Pal tegenover de box van Max, vlak naast de overkapping. Kost zo'n kaartje voor vrijdag echt 66 euro? Dan wil ik niet weten wat mijn werkgever p.p. betaald heeft inclusief hospitality.

Think smart........ Act stupid........

• The Druid
sham27 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:39:
[...]

Je kan met GA tickets toch ook wel in de fanzone komen denk? Want daar heb je toch best veel zitjes.

Sowieso heb je van jou minpunten geen last als je kaartje voor zitplaats in arena gedeelte hebt. Meerdere waterpunten, schaduw achter de tribunes inclusief zitjes en het belangrijkste: gewoon een zitplaats met prima zicht.

Ik zou zelf nooit een kaartje voor enkel de duinen kopen; wil altijd een eigen zitplaats, niet alleen op Zandvoort..
Ja hoor je kan met een GA4 kaartje zelfs een rondje circuit lopen. Als je budget het toelaat zou ik voor Zandvoort nooit een GA kopen. Circuit is al klein en dan zijn alle goede plekken zijn volgebouwd met tribunes. Ik zat zaterdag brons l, tegenover GA4. Die mensen zaten echt als sardines in een blik op elkaar. Ander grote voordeel vond ik dat als je wat te drinken gaat halen of even op een andere plek gaat kijken je plekje niet weg is. Dat was mij het Verschil in prijs van eur 35,00 wel waard.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

The Druid schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:14:
[...]

Ja hoor je kan met een GA4 kaartje zelfs een rondje circuit lopen. Als je budget het toelaat zou ik voor Zandvoort nooit een GA kopen. Circuit is al klein en dan zijn alle goede plekken zijn volgebouwd met tribunes. Ik zat zaterdag brons l, tegenover GA4. Die mensen zaten echt als sardines in een blik op elkaar. Ander grote voordeel vond ik dat als je wat te drinken gaat halen of even op een andere plek gaat kijken je plekje niet weg is. Dat was mij het Verschil in prijs van eur 35,00 wel waard.
Zitplaats garantie is ook relatief. Viel vrijdag al op dat er mensen gewoon het personeel bij de ingang van de tribune proberen te overlopen, zwaaiend met het goedkoopste kaartje om andermans plek in te pikken tegenover de pits

• The Druid
BazzH schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:35:
[...]

Zitplaats garantie is ook relatief. Viel vrijdag al op dat er mensen gewoon het personeel bij de ingang van de tribune proberen te overlopen, zwaaiend met het goedkoopste kaartje om andermans plek in te pikken tegenover de pits
Daar had ik met mijn brons I pauper plek gelukkig geen last van :)

• sham27
BazzH schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:35:
[...]
Vrijdag was het ook niet helemaal vol. Ik heb ook uurtje ergens anders gezeten (zelfde zone maar iets hoger).

Gebeurde in Imola niet anders. Iedere keer als we terug op onze plek kwamen zat er iemand anders. Maar 0 problemen verder, mensen stonden gewoon netjes op en zochten ergens anders plekje.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

sham27 schreef op zondag 4 september 2022 @ 09:57:
[...]

Vrijdag was het ook niet helemaal vol. Ik heb ook uurtje ergens anders gezeten (zelfde zone maar iets hoger).

Gebeurde in Imola niet anders. Iedere keer als we terug op onze plek kwamen zat er iemand anders. Maar 0 problemen verder, mensen stonden gewoon netjes op en zochten ergens anders plekje.
Klopt. Er waren in ons vak ook wat plekken vrij vanwege last minute annuleringen. Maar om dan maar die dames bij de ingang voorbij te rennen..... In de trein ga ik ook niet eerste klasse zitten met mijn tweede klasse kaartje als er toch veel stoelen vrij zijn in de eerste klasse.

Last had ik er overigens niet van, maar het ziet er zo raar uit als volwassen kerels zich al rennend langs een paar kaartjes controlerende jongedames proberen te wurmen. :)

[Voor 11% gewijzigd door BazzH op 04-09-2022 10:48]

• RocketKoen
Rode vlag, boeren op de baan

TheS4ndm4n#1919

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:13:
Hi * DoeEensGek ,
Het wordt een warme dag vandaag! Je mag eigen water meenemen op het circuit. Je kan deze bijvullen bij de waterpunten op het terrein. Tot zo!
Watertappen... Met die anderhalf waterpunten die druppelen is je fles vullen een dagvullende bedoeling.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

groggy schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:45:
[...]

Watertappen... Met die anderhalf waterpunten die druppelen is je fles vullen een dagvullende bedoeling.
Daar hadden de bierpunten geen last van. :) Viel me op, dat er bij de hospitality gewoon onbeperkt bekers werden gegeven. Dat muntje had je dus ook niet nodig. Maar dan krijg je dus alsnog overal gedumpte bekers. Het zijn er alleen iets minder.

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
groggy schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:45:
[...]

De watertappunten werken prima :? Gewoon snel het flesje vol.
Het valt me vooral op dat alles goed en snel verloopt. Vergeleken Spa of Hockenheim is het verschil gigantisch.
Spielberg vond ik vergelijkbaar al was daar de capaciteit bij toiletten en drinken veel kleiner. Langer wachten

[Voor 28% gewijzigd door GAIAjohan op 04-09-2022 11:29]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling

• DoeEensGek
Ik heb tussen neus en lippen door gehoord, dat er vanmiddag meer water wordt uitgedeeld in de duinen. Maar pin me er alstublieft niet op vast. We hebben in ieder geval onze bek opengetrokken.

• sham27
GAIAjohan schreef op zondag 4 september 2022 @ 11:26:
[...]

De watertappunten werken prima :? Gewoon snel het flesje vol.
Het valt me vooral op dat alles goed en snel verloopt. Vergeleken Spa of Hockenheim is het verschil gigantisch.
Spielberg vond ik vergelijkbaar al was daar de capaciteit bij toiletten en drinken veel kleiner. Langer wachten
Ik vind het verschil ook groot - echt wel heel goed geregeld in Zandvoort.

Met 40 graden op hockenheim geen waterpunt gevonden. En Imola was helemaal chaos qua organisatie.

• GAIAjohan
sham27 schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:14:
[...]

Ik vind het verschil ook groot - echt wel heel goed geregeld in Zandvoort.

Met 40 graden op hockenheim geen waterpunt gevonden. En Imola was helemaal chaos qua organisatie.
Op Hockenheim werd meer naast de toilethokjes gepist dan erin, simpelweg omdat de rij rustig 20-30 minuten was.
En dan de trein ernaartoe vanuit Mannheim.. Meer treinen? Nee hoor 2x per uur was voldoende

[Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 04-09-2022 14:39]

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Vorig jaar was ik er wel bij, dit jaar niet. Komend jaar wil ik wel weer gaan. Iemand enig idee of het mogelijk is om bijvoorbeeld 1 of 2 kaarten te verkopen via het resell platform? Stel ik reserveer er 4 en uiteindelijk kan/wil iemand niet mee dan wil ik maar 1 of 2 kaartjes van de hand doen en niet alle kaartjes. Bij veelgestelde vragen kan ik dit niet vinden, iemand die het weet?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• DaanV
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-03 08:41
Iemand bekend met het aanvraagformulier voor de GP tickets.

Zelf niet goed gelezen, dus ik neem de volledige verantwoordelijkheid. (toch blijft het een bijzondere werkwijze) Echter twee keer aangemeld voor 2 tickets. 2x Arena en 2x Main straight. Beide keren ook beide opties geselecteerd voor evt. andere opties.

Stel ik krijg beide toegewezen, ik betaal beide opties, kan ik dan gewoon 1 set direct op de resell zetten?

Wat is überhaupt de kans bij zo'n loting voor weekend (zat/zon) tickets? Of kan je je CM een bericht sturing om je inschrijven te verwijderen?

[Voor 3% gewijzigd door DaanV op 04-09-2022 18:00]

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:51
Was het nou zo dat boven de hoofdtribune van die omgekeerde appie-vlaggen hingen? Hoop dat ik het verkeerd zag…

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:02
DaanV schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:42:
Iemand bekend met het aanvraagformulier voor de GP tickets.

Zelf niet goed gelezen, dus ik neem de volledige verantwoordelijkheid. (toch blijft het een bijzondere werkwijze) Echter twee keer aangemeld voor 2 tickets. 2x Arena en 2x Main straight. Beide keren ook beide opties geselecteerd voor evt. andere opties.

Stel ik krijg beide toegewezen, ik betaal beide opties, kan ik dan gewoon 1 set direct op de resell zetten?

Wat is überhaupt de kans bij zo'n loting voor weekend (zat/zon) tickets? Of kan je je CM een bericht sturing om je inschrijven te verwijderen?
Snap überhaupt niet waarom je zou willen loten.. ga gewoon zodra ze beschikbaar zijn naar de f1 site en koop daar je tickets. Genoeg keus en nooit geen wachtrij of die onzin gehad. Hoe denk je dat mensen buiten NL aan hun tickets komen 😅

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
ls789 schreef op zondag 4 september 2022 @ 19:56:
[...]

Snap überhaupt niet waarom je zou willen loten.. ga gewoon zodra ze beschikbaar zijn naar de f1 site en koop daar je tickets. Genoeg keus en nooit geen wachtrij of die onzin gehad. Hoe denk je dat mensen buiten NL aan hun tickets komen 😅
Dat is wel een goeie, weet je wanneer die daar beschikbaar komen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ls789
miicker schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:39:
[...]

Dat is wel een goeie, weet je wanneer die daar beschikbaar komen?
Je kan je inschrijven zodra die definitief op de kalender staat. Daarna krijg je een seintje dat ticketverkoop open gaat (vaak zelfde moment als de Dutchgp - ik heb toen een week gedaan over de keuze (mensen vragen etc en discussie voeren welke tribune xD) en kaarten waren erna nog prima verkrijgbaar

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 15:48
Nou was meer een mooi dagje. Heenreis was echt top met NS maar terugreis was wel flinke chaos en drukte. Best wel lang in die straat richting station gestaan.

Race was wel mooi, we hadden plekken in de Tarzan, maar ik moet wel zeggen dat ik die tamme houding van Max wel minder vond. Dat hele circuit gaat uit z’n dak maar die man geeft echt weinig energie terug. Hij hoeft niet van mij iedereen te high -fiven maar een beetje enthousiasme had er wel vanaf gekund.

• toimoi
  • Niet online
Bij deze een vergelijking tussen de zondagen vanuit mijn perspectief:

Zondag ervaring vorig jaar:
Zonder file met de auto aangekomen in Haarlem op de Mobian parkeerplaats, vouwfietsjes opengeklapt en lekker toeren via het ruime fietspad naast de N200 naar de fietsenstalling bij Beachclub Bloomingdale: Red Bull Ring (deze heette alleen vorig jaar niet zo geloof ik). Wandelingetje langs het strand naar gate 1, en naar de tribune. Na onze ervaring eerder dat weekend hebben we geen eten meer gehaald op het circuit, maar geleefd op meegebracht eten en drinken. Maar wel een mooie race gezien uiteraard. Na de podiumceremonie verliep het riedeltje weer in omgekeerde volgorde: bij gate 1 naar buiten, langs het strand naar de Red Bull Ring parkeerplaats gekuierd, via de N200 weer terug naar Haarlem getrapt, fietsjes in de auto, en zonder problemen naar huis.

Zondag ervaring dit jaar:
Vanuit ons hotel eerst op de fietsjes terug naar de Mobian parkeerplaats in Schalkwijk, hup tas in de auto, en omdraaien en op weg naar de Miami fietsenstalling aan de Duintjesveldweg. De fietsroute is niet de meest prettige op vouwfietsjes, maar Miami was nou eenmaal logischer dan de Red Bull Ring aan de andere kant van het circuit. Nadat we de fietsen hadden weggezet zijn we om het circuit gelopen naar gate 1 zodat we ondertussen wat extra konden drinken. Het halen van eten en drinken op het circuit was vandaag best in orde, al moet je uiteraard je momenten een beetje kiezen. We hebben om half twaalf een burger gehaald (gelijk aan de beurt) en verder alleen onze meegebrachte krentenbolletjes opgegeten. Mooie race weer! Na de podiumceremonie op naar gate 4 want wij dachten: dat is logischer i.v.m. ligging Miami. Over dat stukje lopen hebben we wel een uur tot anderhalf uur gedaan denk ik, achter de grandstands weer één grote chaos, en de uitloop bij gate 4 was ook vastgelopen. Bij de fietsenstalling Miami was er in tegenstelling tot de vrijdag niet genoeg ruimte voor de doorstroming dus dat ging ook wat langzamer dan verwacht. En toen kwam de fietsrit. De aangegeven route stuurt je via een smal paadje bij de Wattstraat (www.google.com/maps/@52.3...sE96CA!2e0!7i16384!8i8192) de duinen in. Met als gevolg dat daar honderden misschien wel duizend(en?) mensen stilstonden, omdat op zondag natuurlijk best veel mensen vrijwel tegelijkertijd op de fiets stappen. Wat mij betreft was dit echt een dikke faal die ze vooraf ook wel hadden kunnen bedenken.
De autorit naar huis was druk voor een zondag, maar goed te doen en wederom geen files gezien.

Volgend jaar hopen we de fietsroute toch via de N200 te doen. Het is misschien iets om, maar het is zoveel prettiger fietsen en zo probleemloos, dat het eigenlijk een no-brainer is. En een tip aan iedereen die denkt: joh das handig, vouwfietsen, gewone fietsen mee hebben is geen overbodige luxe. :+

Wij hebben overigens ook zeker te klagen over Mobian, het bedrijf wat de parkeeroplossingen regelt voor het weekend. Want we hadden een andere parkeerplaats aangevraagd dan waar we uiteindelijk naartoe gestuurd werden. En zij waren de afgelopen twee weken zo goed als onbereikbaar om daar iets aan gedaan te krijgen. |:(

TL;DR Ons beeld van de organisatie is dat er dit jaar zaken echt beter geregeld zijn, maar dat er ook nog wel ruimte voor verbetering is. :Y

[Voor 9% gewijzigd door toimoi op 05-09-2022 00:22]

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:44

Chiron

Moderator Tweakers Discord
*snip*

[Voor 96% gewijzigd door Chiron op 05-09-2022 09:02. Reden: whoeps verkeerde draadje]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• RocketKoen
Terug was best chaotisch.

Aan de ene kant was er entertainment in de fanzone zodat niet iedereen direct naar huis ging. Maar de route van de helft van de tribunes naar de uitgang liep door de fanzone. Dus chaos.

Ook de ns kon zoveel mensen tegelijk niet aan. Waar het vrijdag en zaterdag lekker doorstroomde was het nu wachten om het station in te mogen. Het was wel goed geregeld met die sluizen om de doorstroom te beperken, zodat je niet werd verdrukt op de trappen of op het perron. De capaciteit van het spoor was behoorlijk indrukwekkend. In de tijd die het kost om 1 sprinter (12 bakken) te vullen kwam de volgende alweer aanrijden. Maar misschien moet de organisatie volgend jaar wat beter hun best doen om mensen langer op het circuit of in Zandvoort te houden.

De dag zelf was wel genieten. Ik had vroeg op de dag een plekje bemachtigd op de illegale staanplaatsen in de tarzanbocht. De pogingen van de organisatie om daar zwarte zeilen te plaatsen van vrijdag en zaterdag hadden ze opgegeven nadat de wind al die zeilen stuk scheurde als de beveiliging even niet keek. Maar volgende keer misschien toch een tribune kaartje scoren. De hele dag op 1 plekje staan is slopend.

TheS4ndm4n#1919

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33
kraanwagen schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:16:
Was het nou zo dat boven de hoofdtribune van die omgekeerde appie-vlaggen hingen? Hoop dat ik het verkeerd zag…
Dat had je verkeerd gezien, dat waren de normale PON vlaggen :)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

franssie

Save the albatross

RocketKoen schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:10:
De pogingen van de organisatie om daar zwarte zeilen te plaatsen van vrijdag en zaterdag hadden ze opgegeven nadat de wind al die zeilen stuk scheurde als de beveiliging even niet keek.
>:) O-) :P

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 10:26
RocketKoen schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:10:
Terug was best chaotisch.

Aan de ene kant was er entertainment in de fanzone zodat niet iedereen direct naar huis ging. Maar de route van de helft van de tribunes naar de uitgang liep door de fanzone. Dus chaos.

Ook de ns kon zoveel mensen tegelijk niet aan. Waar het vrijdag en zaterdag lekker doorstroomde was het nu wachten om het station in te mogen. Het was wel goed geregeld met die sluizen om de doorstroom te beperken, zodat je niet werd verdrukt op de trappen of op het perron. De capaciteit van het spoor was behoorlijk indrukwekkend. In de tijd die het kost om 1 sprinter (12 bakken) te vullen kwam de volgende alweer aanrijden. Maar misschien moet de organisatie volgend jaar wat beter hun best doen om mensen langer op het circuit of in Zandvoort te houden.

De dag zelf was wel genieten. Ik had vroeg op de dag een plekje bemachtigd op de illegale staanplaatsen in de tarzanbocht. De pogingen van de organisatie om daar zwarte zeilen te plaatsen van vrijdag en zaterdag hadden ze opgegeven nadat de wind al die zeilen stuk scheurde als de beveiliging even niet keek. Maar volgende keer misschien toch een tribune kaartje scoren. De hele dag op 1 plekje staan is slopend.
Daar kwam ik vrijdag (GA2 kaartje) ook achter ja. Zaterdag gesloopt op de bank na 4:15 de wekker, auto in Heemskerk (familie), daarna fietsen naar Redbull Ring (Bloemendaal). Je mocht heen niet door het duin, terug waren de boswachters verdwenen, maar toch de borden gevolgd terug naar IJmuiden. Dat werden dus 2 x 30 km fietsen ipv 2 x 20 km.

Redbull ring was trouwens niet vol fietsen, schat 50-60%. Het fietspad terug naar Bloemendaal en IJmuiden was niet druk.

Als ik volgend jaar wil/kan zeker een tribunekaart. General Admission is niet te doen met een dag vol in de zon en het harde/scherpe helmgras.

Grootste ergenissen:

- Lunch break tussen FP1 en FP2. Rijen voor de catering, en twee stromen mensen (mensen naar de WCs in de fan zone ook).
- Amper schaduw. Er was een soort tarp in de fanzone maar daar was het ook vechten tegen de wespen.
- Terug rochting gate 1, twee stromen mensen tegen elkaar in. en dan ook nog Porsches voor de supercup binnen rijden. Dat werkt niet. Zandvoort heeft een soort tunnel nodig om VIPs, coureurs etc. richitng naar het circuit te rijden.
- Consequent zijn met flesjes, ook lege en meegebrachte eten. Wat is er tegen lege flessen die je bijvult als je zowiezo water tap punten hebt staan.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• RocketKoen
loekf2 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:52:
[...]
- Lunch break tussen FP1 en FP2. Rijen voor de catering, en twee stromen mensen (mensen naar de WCs in de fan zone ook).
- Amper schaduw. Er was een soort tarp in de fanzone maar daar was het ook vechten tegen de wespen.
- Terug rochting gate 1, twee stromen mensen tegen elkaar in. en dan ook nog Porsches voor de supercup binnen rijden. Dat werkt niet. Zandvoort heeft een soort tunnel nodig om VIPs, coureurs etc. richitng naar het circuit te rijden.
- Consequent zijn met flesjes, ook lege en meegebrachte eten. Wat is er tegen lege flessen die je bijvult als je zowiezo water tap punten hebt staan.
Er is een tunnel. Tussen de pit boxen en de "paddock club", onder de main straight door. maar die komt direct daarna boven. Precies onder een van de tijdelijke tribunes dus. Tijdens het weekend was die alleen toegankelijk voor mensen.

Ik had iedere dag een fles water en een zak broodjes bij. Dat mocht gewoon mee naar binnen. Op de laatste dag kreeg ik zelfs een push bericht van DGP dat het warm zou zijn en dat ze aanraden om een flesje water mee te nemen.

Dat je in de volle zon (of stromende regen) zit op zandvoort is ook een gegeven. Ik had een zonnehoed, factor 50, en een regenjas bij. Nu zijn mijn armen en nek flink bruin en de rest spierwit :P

Wat ik mensen ook nog zag doen is dat ze een kussentje bij hadden. Sommige in de duinen zelfs een yogamat. Dat zit toch een stuk prettiger denk ik.

TheS4ndm4n#1919

• DoeEensGek
Bij Gate4 merkte je dat velen waren vergeten dat je bier niet mocht opdrinken na de poortjes... Dat leverde oa. een file op bij het weggaan. Maar goed dit soort zaken gebeuren nou eenmaal bij evenementen/wedstrijden, zodra iedereen weg wil is er file, zoals bij het tunneltje onder het spoor door. Ben je een halfuur later is het alweer heel anders.

Erger vond ik het pad bij hairpin en vanaf grandstands naar fanzone. Dat was veelste smal en omdat er 2 stromen waren heel veel vertraging/opstopping. Bij hairpin stond er bovendien een wc tent en voedselkraam, niet erg handig.

Maar gezien de verbetering, gate4 is naar voren gehaald en 3x vergroot en een extra pad richting duin zitten ze niet stil.

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dit jaar weer op PIT grandstand gezeten en het valt me op dat er weinig gedaan is met de minpunten van vorig jaar.

Waarom zijn er geen aparte toiletten voor heren/dames, daarnaast zou een IN + UITgang ook heel veel helpen voor de doorstroming. Ook de de drankpunten waren echt ondermaats qua doorvoersnelheid. Duurt allemaal veel te lang voor de hoeveelheid bezoekers.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:40
Ik ben de zaterdag en zondag geweest. Auto bij station Hillegom gezet (gratis parkeren) en dan is het +/- 25 minuten met de trein. Vond het echt goed geregeld, liep allemaal goed door zowel bij de NS als bij kaart controle. Had wel lange rijen verwacht, zeker op de zondag na de race bij het station.

De zaterdag was te warm, geen schaduw op de tribune dus constant in de volle zon. Zondag was een stuk aangenamer.
Paar jaar terug vond ik het bij de Jumbo Racedagen al druk maar dit was een slagje erger, even een rondje lopen was niet te doen.

Verder heel gezellig op de tribune maar geef toch de voorkeur voor een voorbeschouwing zoals bij F1tv.
"Nu allemaal linkerhand omhoog, eeeeeee oooooooo" Had soms het idee dat ik bij een aflevering zat van 'Nederland in Beweging van omroep Max maar dan voor dronken mensen' :P
Maar ik snap als ze een voorbeschouwing uitzenden dat de sfeer dan wat 'dood' slaat.
Is dit bij andere landen/F1 events ook zo, dat iedereen aan het bier zit?

Drinken en eten was prijzig maar had niet anders verwacht, is op andere evenementen niet anders.

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-03 16:05
kraanwagen schreef op zondag 4 september 2022 @ 18:16:

Viel mij toevallig ook op. Boze boeren die 's nachts alle vlaggen hebben omgehangen?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
Marc3l schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:26:

Is dit bij andere landen/F1 events ook zo, dat iedereen aan het bier zit?
Natuurlijk word er bij andere GP's ook bier gedronken. Alleen het hele festival gebeuren eromheen laat het wat rijkelijker vloeien denk ik. Zaterdagavond ging ik rond 21 uur met de fiets van zandvoort naar haarlem en het was meer slalommen tussen allerlei dronken figuren die waarschijnlijk nu nog in de duinen hun roes aan het uitslapen zijn.... :+

• stylezzz
CousinBoneless schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:34:
[...]

[Afbeelding]

Viel mij toevallig ook op. Boze boeren die 's nachts alle vlaggen hebben omgehangen?
Zijn gewoon dutch gp vlaggen. Hier een wat duidelijker beeld qua kleurstelling.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:40
stylezzz schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:37:
[...]

Natuurlijk word er bij andere GP's ook bier gedronken. Alleen het hele festival gebeuren eromheen laat het wat rijkelijker vloeien denk ik. Zaterdagavond ging ik rond 21 uur met de fiets van zandvoort naar haarlem en het was meer slalommen tussen allerlei dronken figuren die waarschijnlijk nu nog in de duinen hun roes aan het uitslapen zijn.... :+
Oke een biertje prima, maar was nu gewoon meer zuipen.
Ik ben wel vaker op Zandvoort geweest (Masters, Viva Italia en Jumbo Racedagen) maar kon mij niet herinneren dat er toen zoveel bier doorheen ging. Geen probleem verder, viel mij alleen op.

• stylezzz
Marc3l schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:45:
[...]

Ik ben wel vaker op Zandvoort geweest (Masters, Viva Italia en Jumbo Racedagen) maar kon mij niet herinneren dat er toen zoveel bier doorheen ging. Geen probleem verder, viel mij alleen op.
Het was zeker meer zuipen. Zelf zat ik in de champions club (bovenop de kombocht zeg maar). Zaterdagavond rond 7 uur zou mick schumacher daar nog even komen om een interview te geven. Voor de champions club moest je echter door de fanzone, en daar was het nog dermate druk met een feestende massa dat de security het niet aandurfde om mick daar doorheen te loodsen..... :+

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:49
De enige boze boeren die ik gezien heb zaten op zaterdag op de Tarzan-tribune. Inclusief rode zakdoeken en omgekeerde vlag. Verder hadden ze een massa fakkels mee waarvan ik er sowieso eentje gegooid zag worden tot onderaan de tribune (onder luid geroep: "Boeren, boeren, boeren"). Ik heb niet gezien wie een fakkel in de Tarzan-bocht gooide maar ik vermoed dat hij afkomstig was uit dit fijne gezelschap (uit Genemuiden). Aan het einde van de quali ontstaken ze allen massaal hun fakkels wat ervoor zorgde dat een deel van de tribune maar uitweek naar de gangpaden.

Dat was eigenlijk het enige smetje op een fantastische zaterdag waarbij ik onder de indruk was van de organisatie en de NS. En van de prestaties van Max natuurlijk. Ik had bijvoorbeeld ook nooit verwacht dat ik meteen in een trein meekon en daarbij ook nog eens een zitplaats had op zowel heen als terugweg. Ik dacht aan Japanse toestanden waarbij ze reizigers bij de treindeuren aanduwen met stokken.

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:58
Vooropgesteld heb ik een fantastische zondag gehad. Transport perfect geregeld, op het circuit ook genoeg te beleven, niet bijzonder lang hoeven wachten voor eten & drinken. Na de race wel wat verbeterpunten voor management van de chaos/mensenmassa's maar over het algemeen niets te klagen op de organisatie.

Dat gezegd hebbende toch even ranten: Ik zat in het arena gedeelte en daar het was meer een soort 100%NL-festival met après-ski DJ’s dan een F1-evenement.

Voor het opbouwen van een sfeertje prima en race-spanning prima, maar de entertainer op het podium met zijn kermis/skihut-DJ’s kwam aan het einde van de dag echt mijn strot uit. In de F2/Porsche cup was de rode vlag nog niet gezwaaid of hij stond al op het podium Hoofd-schouders-knie-en-teen te doen, of direct na de finish van een race kwam hij alweer op het podium om André Hazes te draaien of het publiek de macarena te laten doen. Even de F2/F3 in relatieve rust laten bezinken of de ceremonie op een normale manier volgen was er niet bij, met je buurman praten kon al niet op normale toon. Elke seconde waar niet geraced werd, stond hij op het podium te blèren.

Wat mij betreft de plank wel misgeslagen, het was té over-the-top. Wellicht ziet het overgrote deel van het publiek het anders, die kwamen misschien voor een groot feest. Want er werd inderdaad een feest van gemaakt met constant ‘muziek’ en entertainment. De sfeer en spanningsopbouw was geweldig en ook prima, zeker voor de start van de race, maar over heel de dag gezien was het naar mijn mening echt te druk. Ik heb meerdere GP weekends bezocht en ik zou dit echt geen 3 dagen volhouden.

• RocketKoen
Divak schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:05:
Vooropgesteld heb ik een fantastische zondag gehad. Transport perfect geregeld, op het circuit ook genoeg te beleven, niet bijzonder lang hoeven wachten voor eten & drinken. Na de race wel wat verbeterpunten voor management van de chaos/mensenmassa's maar over het algemeen niets te klagen op de organisatie.

Dat gezegd hebbende toch even ranten: Ik zat in het arena gedeelte en daar het was meer een soort 100%NL-festival met après-ski DJ’s dan een F1-evenement.

Voor het opbouwen van een sfeertje prima en race-spanning prima, maar de entertainer op het podium met zijn kermis/skihut-DJ’s kwam aan het einde van de dag echt mijn strot uit. In de F2/Porsche cup was de rode vlag nog niet gezwaaid of hij stond al op het podium Hoofd-schouders-knie-en-teen te doen, of direct na de finish van een race kwam hij alweer op het podium om André Hazes te draaien of het publiek de macarena te laten doen. Even de F2/F3 in relatieve rust laten bezinken of de ceremonie op een normale manier volgen was er niet bij, met je buurman praten kon al niet op normale toon. Elke seconde waar niet geraced werd, stond hij op het podium te blèren.

Wat mij betreft de plank wel misgeslagen, het was té over-the-top. Wellicht ziet het overgrote deel van het publiek het anders, die kwamen misschien voor een groot feest. Want er werd inderdaad een feest van gemaakt met constant ‘muziek’ en entertainment. De sfeer en spanningsopbouw was geweldig en ook prima, zeker voor de start van de race, maar over heel de dag gezien was het naar mijn mening echt te druk. Ik heb meerdere GP weekends bezocht en ik zou dit echt geen 3 dagen volhouden.
Het was radio 538 (sponsor). Maar dat was volgens mij ook een beetje het idee achter de arena tribunes. Want qua racen is er op dat stuk meestal weinig te beleven. Maar daar waren wel alle optredens tussen de sessies door. Echt bedoeld voor de mensen die komen feesten met tussendoor wat auto's die langs rijden.

Ik had liever wat grote tribunes in de tarzan gezien. Dat is een geweldige plek om alle actie te zien. Maar dat was misschien niet haalbaar zonder de duinen permanent aan te tasten.

TheS4ndm4n#1919

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Marc3l schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:45:
[...]

Zou Heineken alleen 0.0 getapt hebben? Of een speciaal licht bier? >:)
Ik denk dat meer dan de helft dat niet door heeft.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:25
Maasluip schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:55:
[...]

Werden (gelukkig!) ook blikken verkocht, dat was 100% geen 0,0 :P

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:25
Voor mensen die twijfelen ook nog even mijn verhaal:

Wij hadden GA kaarten voor de zondag, ben wel vakers met GA op andere circuits geweest dus ik weet een beetje wat ik kan verwachten. Ik verwacht geen luxe, geen stoelen, watertappunten etc.

Zelf gewoon mijn tas vol gedaan met eten en drinken, heb alles gewoon mee naar binnen gekregen.

We hadden een plek gevonden bij ingaan Hugenholtz, kleedje mee om je plek te behouden, daar op de duinen. Mooi plekje, scherm erbij, aardig wat tijd dat de auto's langs komen verder alles goed op het scherm te zien. (Blijft wel jammer dat ze op het circuit nooit de intervaltijden zoals op TV laten zien, maar de F1 app deed het redelijk)

Een stukje terug, einde van de tarzanbocht, waren de toiletten en tentjes met eten/drinken, plus nog de verkopers vanuit de rugtassen direct bij onze plaats (die verkochten dus blikjes bier/cola, iets van 3 euro per stuk). Echt perfect, nooit hoeven wachten, was allemaal dik in orde.
Het statiegeld systeem vind ik ook top, je kreeg hiervoor netjes een muntje aan het begin waardoor je niet extra hoeft te betalen en eigenlijk blijven alleen de laatste blikjes van wat mensen liggen (alsnog gewoon aso, maar beter dan alles)

Ik was voorbereid op totale chaos, maar daar was echt geen sprake van.

Ja bij het circuit verlaten was het even dringen, denk niet dat je dat ooit kan voorkomen daar.

• toimoi
  • Niet online
Divak schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:05:

Wees blij dat je dit maar 1 dag hebt meegemaakt. Het is alsof ze maar een paar nummers mogen draaien, van vrij-zo was de muziek tijdens de pauzes hetzelfde. En ja, zeker niet mijn muziek :'(

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:49
Ik vond de pauzeprogramma's op zaterdag sowieso wel matig. Wat foute muziek en handjes-in-de-lucht (oke, ik doe maar mee voor de sfeer), een of andere waardeloze dj (of niet mijn smaak) en een quiz met antwoorden die je snel zou kunnen google'en als je vals wilde spelen. Ik snap ook wel dat je geen donuts kunt maken in de Tarzan-bocht, maar daar kreeg je maar weinig mee van de "stunt show" want op het scherm was er weinig van te zien.
Tijdens de shows zat ik wel steeds te wachten op de meezinger "Super Max", maar die kwam gelukkig na de quali nog 8). Het beste voor het laatst bewaard.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-03 23:10
Vooropgesteld, ik heb een mooi weekend gehad. Wij zaten op de pit straight ongeveer ter hoogte van de startboog. Perfecte plaatsen. Maar er waren toch wel wat punten waar het een en ander aan te verbeteren valt.

Met alle kennis en knowhow van festivals in Nederland moet de logistiek toch verbeterd kunnen worden. Van verplichte looprichtingen of routes tot piekmanagement bij de eet en drink gelegenheden, daar valt echt nog wat te winnen. Ook de toiletten verdienen wat aandacht. Als je bij G1 naar het toilet wilde moest je de hele fanzone door. De toiletten onder de tribunes hadden capaciteitsproblemen en op zondag wat ongewenste leidinglekkage.

En de uiterst beperkte playlist die de hele dag werd afgewerkt kwam me nar een tijdje ook de strot wel uit. Dat gekoppeld aan de Belgische (?!) commentator was behoorlijk irritant. Wat mij betreft mogen ze dat achterwege laten.

Ik wil volgend jaar misschien met mijn kleinste gaan kijken op vrijdag, maar met de mensenmassa waar ik dit jaar een paar keer in heb vastgestaan weet ik niet of ik dat aandurf.

[Voor 12% gewijzigd door Malfunctions op 05-09-2022 14:37]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• DoeEensGek
Ik zit dus hiermee in mijn kop.

Maar het punt wat hierboven aangekaart wordt beleefde wij ook, het lullen door de boordradio na de race heen was dan ook het toppunt! De muziek kon ik nog wel teren met gezelligheid, maar dat geouwehoer... Soms wilde je gewoon ff wat normaal gelul. Neem dan een pitreporter die ff de laatste nieuwtjes en puntjes doorneemt, voor de race. Nu was er een Engelse dame, top! Desnoods vraag je Jack, die past toch in het sfeertje, die nog even bijpraat of wat leuke interviews opneemt.

Tijdens een rode vlag een achtergrond muziekje prima, maar nu moest je gelijk de wave gaan doen van meneer.

Ander puntje wat ik hierboven lees, schaduw! Dat merkte we inderdaad, alleen achter diverse tribunes was schaduw, te klein om met zijn alle te staan. Fanzone had wel een een groot overkapping, maar dat is erg ver bij de tribune vandaan.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-03 20:01

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik vond die Belgische commentator persoonlijk niet geweldig. Sloot ook niet echt aan op het (voornamelijk Nederlandse) publiek. Met z'n "Nationale Hymne"... nee, dat heet in Nederland gewoon volkslied.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:01
DoeEensGek schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:33:

Ander puntje wat ik hierboven lees, schaduw! Dat merkte we inderdaad, alleen achter diverse tribunes was schaduw, te klein om met zijn alle te staan. Fanzone had wel een een groot overkapping, maar dat is erg ver bij de tribune vandaan.
Ik kan je Barcelona aanraden, dit jaar 3 dagen hoog in de 30, zonder schaduw. >:)
Maar geen hoempapa muziek.

• stylezzz
jan390 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:55:
[...]

Ik kan je Barcelona aanraden, dit jaar 3 dagen hoog in de 30, zonder schaduw. >:)
Maar geen hoempapa muziek.
Vond het wel meevallen. Zeker gisteren met nog wat bewolking was het eerder benauwd als heet. Ach, je kunt altijd nog naar Spa gaan en hopen dat je daar met 12 graden in een bak modder kan gaan zitten.... ;)

• toimoi
  • Niet online
Toen wij op Spa waren hadden we regenjacks bij... We begonnen de dag met lichte mist en compleet bewolkt, we eindigden verbrand in volle zon omdat niemand iets van zonnebrand bij zich had :+
Nu waren we tenminste redelijk voorbereid op het weer. Ik moet voor volgend jaar alleen wat anders met lange mouwen hebben dan een hoodie, dat was echt te heet als ik niet meer in volle zon wilde zitten.

[Voor 6% gewijzigd door toimoi op 05-09-2022 15:06]

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:05
DexterDee schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:52:
Ik vond die Belgische commentator persoonlijk niet geweldig. Sloot ook niet echt aan op het (voornamelijk Nederlandse) publiek. Met z'n "Nationale Hymne"... nee, dat heet in Nederland gewoon volkslied.
Ik kreeg er beetje Samson en Gert gevoel bij :D

Ik kon nu vrijdag eindelijk mijn kaarten verzilveren die ik 3 jaar terug gekocht had. Gewoon general admission kaarten. Ik heb een mooie dag gehad. Vrijdag was het nog wel wat rustiger dan de rest van weekend natuurlijk, maar was naar mijn idee prima georganiseerd. Sfeer was goed. We konden makkelijk fiets parkeren bij Miami. Van daar was het maar klein stukje lopen naar gate 4. Eerst beetje gekeken tussen bocht 8 en 9. Daarna zijn we wat meer rond gaan lopen. Later op de dag werd het wel druk(ker), maar was nog steeds wel te doen. Ook bij de eettenten was de wachttijd op vrijdag niet lang. De prijzen vond ik wel jammer. 11 euro voor een cheeseburger (zonder friet erbij) bijvoorbeeld en blikjes fris ook best prijzig. Op zich gewoon evenementen tarief, vind het alleen jammer dat daar altijd ge/misbruik van gemaakt wordt. Als je als organisatie stelt dat je geen eten mee mag nemen, maak het dan ook beetje aantrekkelijk om op het circuit eten te kopen. Vind het beetje flauw om aan de ene kant eten meenemen te verbieden en dan vervolgens ook nog de hoofdprijs te gaan rekenen. maar goed, uiteindelijk was het ook geen probleem verder, want in de praktijk kon je prima je fles drinken en zak krentebollen meenemen. ander minpuntje was dat de mobiele catering met hun rugzakken nagenoeg altijd leeg waren op moment dat ze bij ons langs kwamen lopen.

Al met al een prima dag gehad en vrijdag goed naar mijn zin gehad. En toch wel bijzonder om de F1 weer te kunnen zien in mijn eigen achtertuin en gewoon met de fiets naar een grand prix te kunnen. Of ik volgend jaar nog een keer ga, weet ik nog niet. Wil misschien toch eerder weer naar Spa. Dat is niet negatief bedoeld voor Zandvoort, maar vind Spa en de Ardennen gewoon geweldig mooi.

• stylezzz
toimoi schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:05:
Toen wij op Spa waren hadden we regenjacks bij... We begonnen de dag met lichte mist en compleet bewolkt, we eindigden verbrand in volle zon omdat niemand iets van zonnebrand bij zich had :+
Nu waren we tenminste redelijk voorbereid op het weer. Ik moet voor volgend jaar alleen wat anders met lange mouwen hebben dan een hoodie, dat was echt te heet als ik niet meer in volle zon wilde zitten.
We hebben natuurlijk nu 2 jaar mazzel gehad op zandvoort met het weer, wat ook zo zijn effect op het vervoer van iedereen heeft gehad. Met een graadje of 20 in de ochtend op de fiets van haarlem naar zandvoort is natuurlijk perfect te doen. Wandelend vanaf het station naar het circuit zal ook niemand erg hebben gevonden.... Maar het gaat natuurlijk een keer gebeuren dat het 10 graden is en de regen met bakken uit de lucht komt. Ben benieuwd wat er dan van het mobiliteitsplan overblijft ;)

• Wheeliemaker
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-03 15:29
Veel al gezegd. Ik was met mijn broer en onze kinderen (11 en 13 jaar oud). Passe partout voor eastside grandstand 1. Geweldig weekend gehad.

Pluspunten:
- ik kon de sfeermaker op het podium wel waarderen. Bracht er een leuke sfeer in. De kinderen vonden het misschien wel iets teveel hoempapa
- naast de tribuneplekken kon je ook nog naar een deel vlakbij gate 4 (mastersbocht en bocht 9). Bij bocht 9 zat ook een scherm. Leuk om afwisselend te staan en dan weer op de tribune te zitten. General Admission deel was niet toegankelijk met tribune kaart (logisch).
- sfeer was top. Geen wanklank gehoord/gezien. Zelfs de engelsen voor ons hebben zich keurig gedragen ;)
- parkeren in een woonwijk in heemstede bij het station (even goed op de tijden letten waarop er een vergunningsplicht geldt) en dan met de fiets de rest
- Alledrie de dagen rugtas vol mee naar binnen genomen. Doppers en brood sowieso geen probleem. Paar blikjes werden zelfs ook door de vingers gezien. Geen enkele keer id controle.
- fiets parkeren bij miami. Wordt totaal niet gecontroleerd of je hebt gereserveerd of niet overigens
- rijen bij eten en drinken meestal kort, op piekmomenten soms 10" wachten. 0,5 bier €6,25. Vind ik echt meevallen. Betaal je in Oostenrijk op de piste ook. Kon trouwens ook vaak drinken halen bij een medewerker die met zo'n tas op zijn rug rond liep.

Verbeterpunten:
- knelpunt op de fietsroute zondag terug. Dat kon echt handiger. N200 was bijna niet te bereiken dus was een lastig alternatief.
- knelpunt bij gate 4 zondag op de terugweg doordat 2 stromen daar samen komen. En inderdaad een bordje 100 meter voor de uitgang dat je je bier op moet drinken voor je naar buiten gaat had ook geholpen (gekke regel trouwens..)
- onze tribuneplekken boden niet echt een top uitzicht. Hoopte Hans Ernst chicane te kunnen zien, maar dat zat er niet in. Kwamen alleen keiheid voorbij dus dat viel tegen. Scherm was wel fijn recht tegenover. Maar goed Bronze kaartjes kun je ook niet echt veel van verwachten
- waterpunten waren er echt te weinig. Geen een gevonden. Zeker met dit warme weer werd je daarmee gedwongen of veel mee te nemen of veel te kopen. Jammer.

Al met al een top weekend gehad!

• Tissa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 06-09-2022
Aangezien in hier veel posts gelezen heb over jullie ervaringen vorig en dit jaar, hierbij ook mijn ervaring. Ik had kaarten voor Tarzan In grandstand 2 (rij 23) voor zaterdag en zondag. Zandvoort werd m’n 7e GP weekend sinds 2010.

Zaterdag
Om te beginnen was het treinvervoer vanaf Haarlem erg goed geregeld. Ik had enige wachttijd verwacht rond 8:30 maar we konden in de eerste trein stappen. De wandeling van station Zandvoort naar gate 2 was een klein halfuur. Toegangscontrole ging ook erg soepel en tassencontrole was erg summier (paar broodjes en flesje meenemen geen probleem). Achter de hoge tribunes op main straight viel me al op dat de loopruimte erg beperkt is. Toiletten en drinkstands waren op dat moment wel prima te bereiken, al leken die in de hoek van Tarzan In grandstands qua aantal beperkt (2 van elk). Waterpunt ook gelijk gespot, en al was het er maar 1, op zaterdag bleek dat voldoende omdat er weinig mensen doorhadden dat die er was. Onze plek op de tribune viel een beetje tegen, omdat het zicht naar het rechte stuk minder was dan verwacht. Omdat de opbouw van de tribune vrij vlak is kan je niet over anderen heenkijken en zie je de wagens dus amper aan komen rijden. Het zicht op Tarzan en het grote scherm aan de buitenzijde van de Tarzanbocht was wel heel goed. Het publiek liep al vroeg binnen, met goedgevulde tribunes bij de F3 sprintrace en volle bak bij de F1 vrije training. Nooit eerder meegemaakt dat er zoveel animo was voor doorgaans minder populaire sessies. Dat had echter een keerzijde na P3, want achter Tarzan In was er geen doorkomen aan, laat staan dat je een plek in de schaduw kon vinden. Er waren simpelweg teveel mensen voor de beschikbare ruimte. Dat had de rest van de dag z’n weerslag op de toegang tot toiletten en drinkstands, waar de rijen erg lang bleven. Na de F1 kwalificatie liep het langzaam leeg en werden faciliteiten beter bereikbaar. De sfeer was verder erg goed, maar wel een beetje veel hoempapa en de macarena hoeft echt niet meer. Na de F2 sprintrace ben ik uiteindelijk teruggelopen naar het station waar we heel snel konden instappen. Ook weer top geregeld.

Zondag
Op zondag was ik een uurtje vroeger dan de dag ervoor. Het was minder druk dan op zaterdag dus we konden zelfs zitten in de trein. Na binnenkomst de toiletten bezocht voordat F3 begon, maar die waren nog niet schoongemaakt van de dag ervoor, en er was geen wateraansluiting om door te spoelen. Ik zal jullie verdere details besparen. F3 en later F2 waren een genot voor de raceliefhebber en het vroege opstaan meer dan waard. Hierna liep het behoorlijk vol, maar achter de tribunes was er nu meer ruimte omdat de houten tafels weggehaald waren. Toiletten en drinkstands waren eigenlijk alleen in de laatste anderhalf uur voor de race erg druk, maar dat is te verwachten omdat er op de baan weinig gebeurd. Bij het ene waterpunt stond nu ook een lange rij. Na afloop zijn we direct via gate 1 naar buiten gegaan, en ondanks de drukte hadden we weer erg snel de trein. Weer heel goed geregeld.

Een wisselende ervaring dus, maar de races op zondag maakten het weekend absoluut tot een succes. Het OV was top geregeld en een voorbeeld voor andere circuits. Ik zal echter niet snel terugkeren, vooral door de drukte op zaterdag en het gebrekkige zicht op het rechte stuk. Voor €528 verwacht ik daar gewoon wat meer van.

[Voor 5% gewijzigd door Tissa op 05-09-2022 20:22]

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:29
Ook maar even mijn ervaring. Zaterdag op de Arena Grandstand (meteen de eerste). Goed zicht op de baan en ook de DJ ed waren goed te zien. Qua sfeer in het begin erg leuk, totdat er helaas een paar rotte appels op onze tribune zaten. Zeer vervelend volk waarbij er eentje zelfs een appel op de baan gooide….waar ben je dan mee bezig. Later vlogen ook de lege flesje fluhgel de tribune in en werden toch wel vrouw onvriendelijke dingen geroepen naar meisjes/vrouwen die net met hun op de foto wilden. Helaas greep organisatie niet in en leek het net of een steeds groter deel van de tribune het wel leuk vond.

Goed, resumé, goed zich en tot aan het moment van de zotten een leuke dag gehad. Volgend jaar weer? Misschien op de vrijdag en dan GA kaartjes zodat je bij dit soort volk gewoon weg kan lopen.

• fredkroket
  • Niet online
BazzH schreef op zondag 4 september 2022 @ 08:46:
[...]

Ik zat vrijdag vlakbij. Pal tegenover de box van Max, vlak naast de overkapping. Kost zo'n kaartje voor vrijdag echt 66 euro? Dan wil ik niet weten wat mijn werkgever p.p. betaald heeft inclusief hospitality.

[Afbeelding]
Ik zat denk ik net iets links van je op zondag (ben alleen zondag geweest);

Ik weet dat deze kaart inclusief de hospitality ongeveer €2500 gekost heeft. Ik had mazzel met een leverancier blijkbaar op het juiste moment te spreken :). Overigens hebben ze bij de leverancier getwijfeld, het was of 18 kaarten op deze plek, of het was 9 kaarten in de paddock club.

Verder is het qua verzorging natuurlijk helemaal top geregeld bij de Corporate Lounge (goed eten, goed drinken, redelijk veel toiletten die redelijk schoon zijn, entertainment, lekkere tafels en stoelen);

Drinken kon je verder gewoon halen achter de CM.com tribune en op vertoon van je bandje krijg je dit dan zo mee. Eten kon je echter alleen in de CL verkrijgen.

Enige nadeel van de CL was dat hij dit jaar nabij het reuzenrad stond, dat was vanaf opgang 119 toch wel een minuut of 15 lopen (meer sjokken in de menigte). Verder zat er voor de lounge ook nog een toegangsweg en daar hebben we 2x 15 minuten staan wachten omdat er auto's van en naar het circuit moesten. (ja sorry, ik ben echt even verwend aan het klagen hier merk ik).

Edit (deels off topic):

Overigens ben ik in Oostenrijk ook geweest dit jaar met vrienden en daar had ik echt een top plek (vind ik). Mijn voorkeur gaat dan overigens echt naar een plek zoals ik die in Oostenrijk had (overzicht, zicht op rechte stukken, zicht op hairpin, etc). Aan het rechte stuk zitten in Zandvoort (en dan relatief in het midden) is zeker vet, maar ik geniet meer met overzicht. In Zandvoort kan je er bovenop zitten, maar je kijkt daardoor alleen maar naar schermen (mening van mezelf).

Mobiel bereik was overigens top (ter hoogte van start \ finish in ieder geval). F1 App gaf perfect alle data door gedurende de race, dat was in Oostenrijk wel anders.

[Voor 14% gewijzigd door fredkroket op 05-09-2022 22:22]

• GAIAjohan
Zaterdag rond 6 uur vertrokken om rond 8u op Sloterdijk te zijn. Daar de eerste trein gepakt die we konden hebben richting Zandvoort.
Direct inchecken hotel daar, en op naar het circuit
Zat zelf op Arena-In, binnenkant bocht 11. Bij de ingangen van de Arena waren zeker 3 watertappen, misschien wel meer.

Onze tribune kan ik eigenlijk niks verkeerds over zeggen, op 1 persoon na.

Halve liter bier idd 6,25 betaal je ook in Dublin bv.
Kapsalon 12.50 ook niet gek, alleen wie bedacht had dat sambal erin een goed idee was :N

Vanochtend terug met de trein, tot Amsterdam centraal. Daar uit- en inchecken en terug naar Sloterdijk, waar door de ‘reis’ naar centrum de parkeerkosten van €56 naar €3 ging :+

Verder las ik verhalen dat mensen geen bereik hadden, terwijl ik gewoon ondertussen ook f1tv kon streamen.

Alle looppaden waren snel, weinig oponthoud, altijd wel ‘sanitair’ beschikbaar. OV leek goed te lopen.

Volgens mij hebben ze een goed visitekaartje afgegeven qua organisatie.

Wel is het zo zoals @fredkroket hierboven zegt dat je in Zandvoort vrij weinig van de race echt ziet. Volgens mij kan dat alleen echt in het arena gedeelte bij bocht 12. In Oostenrijk zeker maar ook bv het stadiongedeelte van Hockenheim zie je veel meer.
Zelfs GA op Spa kan wat dat betreft beter zijn, al moet je er dan vroeg bij zijn

[Voor 36% gewijzigd door GAIAjohan op 05-09-2022 22:56]

• VFRRijder
Maasluip schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:55:
[...]

Misschien een idee voor volgend jaar, gewoon enkel 0.0 schenken en strakke controle op alcohol in de tassen. Ik ben normaal zeker wel voor een biertje, maar ging gewoon nergens over dit.

• RocketKoen
VFRRijder schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:06:
[...]

Misschien een idee voor volgend jaar, gewoon enkel 0.0 schenken en strakke controle op alcohol in de tassen. Ik ben normaal zeker wel voor een biertje, maar ging gewoon nergens over dit.
Je bent niet de enige met dat idee:
https://www.omroepwest.nl...t-dat-moeten-we-aanpakken
Ook Tillemans ziet dat het lastig is dit soort gedrag in een mensenmassa aan te pakken, daarom hoopt ze dat de organisatie gaat stoppen met het schenken van alcohol. 'Dat is iets dat ook in Barcelona gebeurt, bijvoorbeeld. Daar gebeuren dit soort dingen niet. Ik denk dat alcoholgebruik daarom echt iets is dat we moeten aanpakken', gaat Tillemans verder. Ook pleit ze voor meer controle op het circuit en zouden coureurs volgens haar kunnen oproepen van elkaar af te blijven.

TheS4ndm4n#1919

• ls789
Kort verslag hier - zaterdag en zondag geweest tribuneplaatsen bij Eastside (gate 4).

Zowel za als zo geen file vanuit Den-Haag naar Noordwijkerhout - we gingen beide dagen rond 11uur van huis. Elektrische fiets mee en vanuit daar ongeveer 35-40 min fietsen- ook daar geen enkele drukte ervaren eigenlijk (ja in Zandvoort zelf een beetje).

Parkeerde de fietsen bij "Miami" - vrij vooraan en vanaf daar paar minuten lopen naar onze tribune. Eten en drinken kon beide dagen gewoon mee.

Plaatsen zelf waren prima echter vond ik het echt mega irritant dat de hele tribune ongeveer 40% van de tijd stond... als iedereen zit zie je het meeste - begreep daar echt heel weinig van. Gingen zelfs mensen op hun stoel staan waardoor andere nog minder van de baan konden zien. Ik ben ook meermaals in Monza - Spa en Hockenheim geweest - even beelden teruggezocht en daar bleef iedereen gewoon netjes zitten - zelfs als er actie was. Ook beaam ik bovenstaand - bij het stadion gedeelte in Hockenheim kon ik de race het beste volgen :D Wellicht als iedereen bleef zitten vond ik het beeld bij Zandvoort beter..

Op zowel zaterdag als zondag meteen na het hoofdevent naar huis - op beide dagen geen enkele last gehad van te drukke toegangswegen of iets dergelijks dus dat was ideaal!

Al met al erg leuk weekend al moet ik eerlijk bekennen dat de "sfeer" een beetje een hoog stadiongehalte heeft.. op andere circuits vond ik het gezelliger. Veel mensen kwamen gewoon voor bier en schreeuwen... voor ons gingen tijdens de start bier halen want dan was het rustig >.< ... zit je heel de dag te wachten op de race ga je op het meest spannende moment weg.. afijn. Organisatie was overigens echt top vond ik _/-\o_ enkel Hockenheim gaf weinig problemen - Spa en Monza is echt drama helaas haha.

[Voor 6% gewijzigd door ls789 op 06-09-2022 10:05]

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 14:57
Dit was voor mij de eerste keer Formule 1 en had kaartjes voor de tarzan grandstand 1.
Wij zaten in van der valk Haarlem en moet zeggen dat al het openbaar vervoer richting circuit top geregeld was.

Lijn 300 ging inderdaad tot 11.45 in 1x door naar het circuit.

Bij aankomst ging de entree best soepel maar holy shit wat veel mensen en weinig schaduw. Wij hadden echt de indruk dat het teveel geprop was bij de eetstandjes en bij het drinken... soepel drinken of eten halen ging alleen tijdens de race.

En wat ik echt heeeeel jammer vondt was het geschreeuw en gezuip om ons heen. Ik had echt gevoel dat het in 1x kon omslaan in rellen maar dat viel gelukkig wel mee.

Nee zandvoort hoeft van mij niet meer zeker niet voor het geld dat wij hebben betaald.

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Afgelopen weekend voor de tweede keer de Dutch GP bezocht. Dit keer in de arena grandstand 1 gezeten. Overall best mooie plek. Publiek/sfeer vond ik wel anders t.o.v. vorig jaar. Mensen die halverwege de kwalificatie aan kwamen zetten en bij de laatste minuten van Q3 weer weg liepen. Hetzelfde tijdens de race. Ook de mobiele 'tap' units op de tribune vond ik heel vervelend: er onstond een zodanige rij van mensen dat het hele zicht ontnomen werd. Verschillende mensen klaagden er over maar er werd niets mee gedaan. We zaten ook boven de toileten. Op zondag was de stank niet te harden. Urine en poeplucht, al om 12 uur. Het was echt heel ranzig. Tijdens de safetycar ging een vriend van me naar het toilet. De 'beheerder' gaf alles vrij om te gebruiken als toilet. Er werd gewoon in de wasbak geplast en tegen de afzettingen. heel ranzig. Je Moest door de plassen urine lopen. Verder was de logistiek allemaal goed geregeld. Je moest soms even geduld hebben (lopen of met de fiets), maar dat is logisch met deze enorme hoeveelheden mensen.

• VFRRijder
Njay schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:17:
...
En wat ik echt heeeeel jammer vondt was het geschreeuw en gezuip om ons heen. Ik had echt gevoel dat het in 1x kon omslaan in rellen maar dat viel gelukkig wel mee.

Nee zandvoort hoeft van mij niet meer zeker niet voor het geld dat wij hebben betaald.
Tribune naast ons op zaterdag (Arena Grandstand) vielen op een ogenblik volgens mij ook wel een paar klappen...maar was gelukkig snel opgelost.

Overigens wist in niet dat in Barcelona geen alcohol is op het circuit....best een goede, dacht meer dat het een soort utopie van me was :).

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:53

Bartske

Valar Morghulis

https://nos.nl/artikel/24...ooit-zo-vernederd-gevoeld

En de eerste meldingen over ongewenst gedrag zijn ook binnen. Verbaast me eerlijk gezegd (helaas) niks met dat volk dat rondliep..

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Tomcatter_31
VFRRijder schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:39:
[...]

Tribune naast ons op zaterdag (Arena Grandstand) vielen op een ogenblik volgens mij ook wel een paar klappen...maar was gelukkig snel opgelost.

Overigens wist in niet dat in Barcelona geen alcohol is op het circuit....best een goede, dacht meer dat het een soort utopie van me was :).
Barcelona tijdens de wintertests is een aanrader. 20 euro voor kaartje, hele dag rijden. Rustig qua publiek en heel veel mooie punten om foto's te maken met vrij zicht en geen hek. :)

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:22
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46:
[...]

Barcelona tijdens de wintertests is een aanrader. 20 euro voor kaartje, hele dag rijden. Rustig qua publiek en heel veel mooie punten om foto's te maken met vrij zicht en geen hek. :)
Lijkt me ook wel wat om een keer heen te gaan, maar het lijkt erop dat Bahrein de nieuwe wintertest locatie is.
Dit jaar was het in Barcelona een besloten test en daarna in Bahrein nog een openbare. Het ziet er naar uit dat vanaf 2023 ze het op Bahrein houden.

• Tomcatter_31
Plenkske schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:58:
[...]

Lijkt me ook wel wat om een keer heen te gaan, maar het lijkt erop dat Bahrein de nieuwe wintertest locatie is.
Dit jaar was het in Barcelona een besloten test en daarna in Bahrein nog een openbare. Het ziet er naar uit dat vanaf 2023 ze het op Bahrein houden.
Ik ben in 2018 en 2019 naar de wintertests geweest, was echt top en zeer de moeite waard. Afgelopen keer was het idd besloten test in Barcelona. Zou erg jammer zijn als de tests vanaf nu volledig naar Bahrein gaan. Hoop dat ze daar nog op terug gaan komen.

• meermarco
  • Laatst online: 20:21
Ik begrijp niet zo goed dat er geen verplichte looprichting was vanaf de hoofdtribune/tarzan in, naar de fanzone (hoofdingang) en andersom. Daar stroopte het erg, en dan eettentjes haaks op die massa.

Tevens toileten onder de tribune supergoor. Blij dat ik man bn, als vrouw naar de wc daar lijkt me echt een drama. De wc's bij station NS waren bijv bijzonder schoon (1 euro). Heb liever eeen toiletdame/man die het schoon houdt en 1eu rekent dat dit.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46:
[...]

EUR 20? Ik ben daar in het verleden een aantal keer geweest tijdens de tests en betaalde toen steeds EUR 5. Hoewel EUR 20 nog steeds weinig is natuurlijk.

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:02
Hopelijk lezen ze mee hier. Goede verbeterpunten zie ik voorbij komen.

Looproutes verbeteren, veel meer schaduwplekken creëren en geen alcohol schenken kunnen zo meegenomen worden.

• stylezzz
Hertog_Martin schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:50:
Hopelijk lezen ze mee hier. Goede verbeterpunten zie ik voorbij komen.

Looproutes verbeteren, veel meer schaduwplekken creëren en geen alcohol schenken kunnen zo meegenomen worden.
Hmmmmm.... 'The ultimate race festival' met als titelsponsor Heineken... En dan geen alcohol. Ik zie het er niet van komen.... ;)

Schaduwplekken ben ik met je eens. Looproutes mwah...

• Tomcatter_31
MaZo schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:50:
[...]
EUR 20? Ik ben daar in het verleden een aantal keer geweest tijdens de tests en betaalde toen steeds EUR 5. Hoewel EUR 20 nog steeds weinig is natuurlijk.
Ik dacht dat het toen 20 euro was, maar kan ook minder zijn geweest. Punt is vooral dat je veel ziet voor weinig geld. :)

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:02
stylezzz schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:55:
[...]

Hmmmmm.... 'The ultimate race festival' met als titelsponsor Heineken... En dan geen alcohol. Ik zie het er niet van komen.... ;)

Schaduwplekken ben ik met je eens. Looproutes mwah...
Hoezo niet, in F1 is het overal al Heineken 0.0 reclame en if you drive don't drink campagnes.

Mensen voor de buis boeit het ook niets wat men in het publiek drinkt, en krijgen dat ook niet mee

• stylezzz
Hertog_Martin schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 16:57:
[...]

Hoezo niet, in F1 is het overal al Heineken 0.0 reclame en if you drive don't drink campagnes.

Mensen voor de buis boeit het ook niets wat men in het publiek drinkt, en krijgen dat ook niet mee
Natuurlijk. Maar er moet ook geld verdiend worden :)

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:23

ParaWM

Pro Prutser

Bartske schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:44:
https://nos.nl/artikel/24...ooit-zo-vernederd-gevoeld

En de eerste meldingen over ongewenst gedrag zijn ook binnen. Verbaast me eerlijk gezegd (helaas) niks met dat volk dat rondliep..
IQ test bij de ingang, serieus, meteen opgelost. Lat hoeft niet eens heel hoog. :)

Sinterklaas wil bier !

• fredkroket
  • Niet online
ParaWM schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:15:
[...]

IQ test bij de ingang, serieus, meteen opgelost. Lat hoeft niet eens heel hoog. :)
Totaal verkeerde aanname... Het zijn veelal mensen waarvan je het juist niet verwacht (prima opgeleid, maar even los van de vrouw bijvoorbeeld).

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:22
[...]

Thuis krijg je ook niet mee of er iets 'mis' gaat in het publiek.

• GAIAjohan
Ik denk dat een alcoholverbod juist de doodsteek is qua inkomsten, bovendien zal het smokkelgehalte alleen maar stijgen.
En waarom? Omdat een handjevol het verpest voor de rest.
Pak dat handjevol op en geef ze een verbod voor de komende 10 jaar. Elke keer als er een race is, moeten zij zich melden voor een weekend zonder vrijheid.
[...]

Die reclames, prima, maar dat is niet wat er daadwerkelijk verkocht wordt. Ik denk dat tegen 1 0,0 wel 1000 halve liters gaan. En indien geen alcoholisch bier , zullen velen overstappen op gratis water of ander frisdrank.
Wat ik wel bijzonder vond was dat ik geen radler 0,0 heb zien staan, alleen gewone radler. Want juist radler leent zich goed voor de 0,0 variant

[Voor 52% gewijzigd door GAIAjohan op 06-09-2022 21:34]

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 15:48
Wat betreft verbeterpunten zou ik met name zorgen dat die toiletten beter worden ingericht. Want nu was het toch vaak voor vrouwen wel een beestenbende aangezien de meeste mannen niet eens de moeite namen om de bril omhoog te doen. Genderneutraal is prima maar wat van ik van de vrouwen in ons gezelschap hoorde was dat het echt super smerig was. Even los van al die lallende gasten die ook nog eens denken dat ze super leuk zijn.

En wat al vaker is aangehaald die weg naar main, die kruisde met de fanzone en toch wel vaak werd opgehouden omdat er ook coureurs en auto's er doorheen moesten.

Maar positief was wel de verbeterde inrichting achter de main - business lounge weg, DJ er in en wat eettenten beter verspreid.

• woutertjez
  • Laatst online: 26-03 11:00
GAIAjohan schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:30:
Ik denk dat een alcoholverbod juist de doodsteek is qua inkomsten, bovendien zal het smokkelgehalte alleen maar stijgen.
Misschien dat er iets naar binnen wordt gesmokkeld, maar het blijft veel beheersbaarder. Misschien dat een aantal alsnog een wodkaatje teveel naar binnen tikken, maar het zijn geen grote groepen dronken mannen waar de beveiliging niet durft in te grijpen.

Ik lust graag een biertje of wat, maar ik ga niet om 9:30 al aan de halve liter blikken hangen als de werkelijke race pas om 3 uur is. Ik geef mijn biertje graag op voor een alcoholvrij evenement waar de sfeer een stuk schappelijker blijft.

• GAIAjohan
woutertjez schreef op woensdag 7 september 2022 @ 09:50:
[...]

Misschien dat er iets naar binnen wordt gesmokkeld, maar het blijft veel beheersbaarder. Misschien dat een aantal alsnog een wodkaatje teveel naar binnen tikken, maar het zijn geen grote groepen dronken mannen waar de beveiliging niet durft in te grijpen.

Ik lust graag een biertje of wat, maar ik ga niet om 9:30 al aan de halve liter blikken hangen als de werkelijke race pas om 3 uur is. Ik geef mijn biertje graag op voor een alcoholvrij evenement waar de sfeer een stuk schappelijker blijft.
naar mijn mening was de sfeer door de bank genomen, behoudens een paar idioten, zeer schappelijk. Dat een aantal idioten rondlopen hou je ook niet tegen, behalve door ze gewoon aan te pakken en voor de volgende keren te verbannen. En juist die idioten gaan dan gewoon los op andere manieren om toch wat binnen te krijgen.
En halve liter blikken waren er sowieso niet. ;)

Ik denk dat je veel beter de kleine groep misbruikers kunt pakken dan iedereen.
Overigens heb ik op mijn tribune niks van dergelijke idioten gemerkt, het ergste was een groepje van mannen én vrouwen die een paar doosjes flugel hebben weggetikt en het glas lieten liggen

• woutertjez
GAIAjohan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 10:10:
[...]

naar mijn mening was de sfeer door de bank genomen, behoudens een paar idioten, zeer schappelijk. Dat een aantal idioten rondlopen hou je ook niet tegen, behalve door ze gewoon aan te pakken en voor de volgende keren te verbannen. En juist die idioten gaan dan gewoon los op andere manieren om toch wat binnen te krijgen.
En halve liter blikken waren er sowieso niet. ;)
Misschien dat de plebs in GA een andere ervaring hebben dan de luxe paarden op de tribunes ;)
Ik stond in GA en daar werden wel degelijk halve liter blikken verkocht en stonden veel tokkies al om half 10 de eerste blikken naar binnen te werken en werd er al snel agressief heen en weer gesproken wat gelukkig niet verder escaleerde (in mijn directe omgeving). Dat waren ook dezelfde mannen die aan het einde van de race een aantal flares uit hun rugzakken toverden.

Feit blijft dat veel van zulke mannen zich zonder alcohol een stuk minder agressief gedragen. En bij een sport evenement hoeft ook niet per se alcohol geschonken te worden. Als je voor de alcohol wilt gaan, ga je maar naar een festival.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:53
Bij de tribunes had je ook gewoon halve liters, alleen niet in blik maar in bekers.

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

light bier schenken zou weleens een oplossing kunnen zijn. Ik weet alleen niet of Heineken nog dit soort bier in het assortiment heeft. Het heeft wel prima 0,0 natuurlijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
JvS schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:07:
light bier schenken zou weleens een oplossing kunnen zijn. Ik weet alleen niet of Heineken nog dit soort bier in het assortiment heeft. Het heeft wel prima 0,0 natuurlijk.
Heineken heeft sinds kort Heineken Silver met iets minder alcohol.

Maar waarom vaardigt de gemeente Zandvoort niet gewoon een alcoholverbod uit tot zeg 14:00 uur of zo. Dan voorkomen je, deels, die kansloze ‘fans’ die het stoer vinden om om 10 uur al hun eerste biertje nemen terwijl ze er helemaal niet tegen kunnen.

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

:$ Ik moet toegeven dat ik om 9:48 ook al een biertje op had vorig jaar :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:53
Tja een stel idioten zal zich zonder alcohol ook wel misdragen.
Daarmee beperk je de hele groep terwijl er slechts een klein deel voor problemen zorgt.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:36
dutchgio schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:05:
Daarmee beperk je de hele groep terwijl er slechts een klein deel voor problemen zorgt.
In mijn ogen is er weinig mis met het beperken van het drinken van alcoholische dranken voor 14:00 uur.
Daarnaast ligt er ook een verantwoordelijkheid voor de verkooppunten. Een cafe mag geen drank schenken aan dronken personen. Daar kunnen ze een boete voor krijgen.

Maar de eisen van de verkooppunten op een circuit, of festival, zijn volgens mij veel lager. Niet eerlijk vind ik.

• woutertjez
JvS schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:02:
:$ Ik moet toegeven dat ik om 9:48 ook al een biertje op had vorig jaar :P
Zolang je er niet agressief, handtastelijk of vervelend van wordt; lekker je gang gaan. Maar wat mij betreft niet tijdens een sportevenement waar het vol stroomt met mannen waarvan er helaas een deel erg vervelend wordt na het nuttigen van grotere hoeveelheden alcohol.

Ja, de goeden lijden onder de slechten, maar liever lijden door geen alcohol te kunnen drinken dan dat vrouwen moeten lijden door ongepast gedrag van een een aantal mannen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:47

-tom-562

Oliesjeik

Alsof er geen schunnige opmerkingen gemaakt worden bij een alcohol vrij evenement.
Nee, het verbieden van alcohol omdat een handvol zich als debielen gaan gedragen gaat te ver imo. Wees dan wat alerter als beveiliging en verwijder overlastgevers gewoon direct. Zo gebeurt het op de zwarte cross ook, en daar gaat iets meer bier doorheen dan tijdens de F1 in Zandvoort

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• Waah
  • Laatst online: 01:33
dutchgio schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:05:
Vreemd dat er bij normale samenkomsten eigenlijk nooit issues zijn, en uitgaansgeweld een wekelijks, of misschien wel dagelijks fenomeen is.

Zonder drank heb je een hele hoop minder gedoe. En zeker van de "lichtere" vergrijpen. Alcohol + groep mannen = slechte combi.

En zeker voor een sport-evenement overdag? Kan prima achterwege blijven IMHO. Al zou je inderdaad met een tijdklok kunnen werken, of een strippenkaart-systeem of whatever. Voor de skihal in Bottrop heeft dat ook prima gewerkt. Is all inclusive, inclusief bier. Maar door teveel gedoe was het max 2(?) gratis biertjes en daarna betalen. Scheelde enorm op de piste.
La1974 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:09:
[...]

In mijn ogen is er weinig mis met het beperken van het drinken van alcoholische dranken voor 14:00 uur.
Daarnaast ligt er ook een verantwoordelijkheid voor de verkooppunten. Een cafe mag geen drank schenken aan dronken personen. Daar kunnen ze een boete voor krijgen.

Maar de eisen van de verkooppunten op een circuit, of festival, zijn volgens mij veel lager. Niet eerlijk vind ik.
Tja wanneer heeft een cafe een boete gekregen voor schenken aan een dronken persoon :+ Komt in de praktijk nooit voor. Dus in theorie is het niet eerlijk dat de regels verschillen misschien. In de praktijk maakt het weinig uit en veel barmensen kennen die regel niet eens.
Pagina: 1 ... 67 68 69 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

COVID 19 mag in Themaforum: Coronavirus Lees wel de topicwaarschuwing goed.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee