Toon posts:

Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste
Acties:

• Djerro123
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:59
MikeyMan schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:04:
[...]

Tsjah, is het elitair gelul of sport VS feest. Ik ga niet meer naar races om twee redenen; het publiek en het gebrek aan volgen van de race.
Het is elitair gelul omdat zonder het feest er geen sport is. De mensen die de tickets betalen, degene die ook voor het bier en hamburgers betalen, dat zijn degene waarom de sport er is. Zijn die mensen jou aanwezigheid niet waardig? Kom dan gewoon niet en kijk lekker thuis.

Iedereen mag zichzelf zijn hoor, maar als je aan het klagen bent over de 25.000 mensen om je heen, dan moet je toch op een gegeven moment naar jezelf kijken en denken: maybe it's just me? :F

Anyway, terug on topic: ik was echt tevreden over de organisatie. Ik had alleen niet door dat ik op het einde van de zaterdag mijn bekers had moeten inleveren dus had geen munten op zondag. Pas nadat ik door de rassencontrole (oeps, rare autocorrect) tassen controle was besefte ik mij dat ik nu geen munten had gekregen. Bij de bierstand gaf ik echter aan dat ik dat niet wist en gisteren mijn bekers in de prullenbak had gegooid, en toen hoefde ik niet te betalen van die vriendelijke dame. Goed geregeld!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het is een gekke wereld, maar een 'rassen' controle..... :o

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Entity
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:21

Entity

9000rpm

TripleQ schreef op zondag 5 september 2021 @ 20:28:
[...]

Weet er iemand trouwens wat ze meteen na de wedstrijd in het midden van bocht 12 deden? Ze verfden letters op het groene gedeelte bij de bedrijfslogo's.... Begon met de T maar van de andere letters kon ik niet echt wat van maken. (Moest op de kop en een afstandje lezen)
Tiësto. Zie o.a. rond 12 minuten:
YouTube: ​ Tiësto live from Circuit Zandvoort with Heineken and FORMULA 1 | ...

Xbox One (Forza Horizon 4): EntityNL

• TripleQ
  • Registratie: juni 2004
  • Niet online
Ah thx! Dat heb ik niet afgewacht..ben na het volkslied weggegaan. Zie riepen op om te blijven zitten, ik dacht als iedereen dat nu ff doet, kan ik rustig de trein richting Amsterdam pakken :+ zat 17:22 in de trein.

• Djerro123
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:59
*Knip verkeerde knop.

[Voor 97% gewijzigd door Djerro123 op 05-09-2021 21:28]

• renzo4000
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09:49
renzo4000 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:02:
Ik denk dat het infrastructuur verhaal nog niet eens het grootste probleem is. Ik denk ook niet dat dit heel snel op te lossen is en dat het gewoon geaccepteerd moet worden dat het druk gaat worden rondom het raceweekend.

Zandvoort is echt niet het enige circuit op de kalender waar files ed altijd spelen. Laten we wel zijn, er zijn zat grote evenementen geweest de afgelopen jaren (Jumbo racedagen met + 100.000 bezoekers) en is het best allemaal goed gekomen. Als ze er nog een beetje extra aandacht aan geven om dit goed op te vangen met extra P+R, extra treinen, etc dan is het wel te overzien.

En ach, gewoon lekker op tijd vertrekken en accepteren dat het druk wordt ... hoort een beetje bij de charme zullen we maar zeggen. Je staat met z'n allen in de file met hetzelfde doel ... je komt er vanzelf om naar mooie race te kijken.
This post aged well... petje af voor de organisatie! Wat hebben ze een mooi evenement neergezet. De race leek haast een bijzaak ;)

Vanuitgaande dat er volgend jaar weer een grandprix komt in Zandvoort kan dat alleen maar beter worden want ze zullen zeker leerpunten hebben verzameld.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS

• Toke_gt
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 06:37
MikeyMan schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:56:
[...]

Tsjah, er blijkt eenmaal verschil te zijn tussen F1 fans en carnavalspubliek met een toevallige aanwezigheid bij een race. Snap dat je er niet vrolijk van wordt.
Je maakt een denkfout: een F1fan kan ook heel goed bereid zijn om mee te doen aan het ingezette entertainment voor het publiek. En een carnavalsfan kan ook heel goed van F1 houden. Ik vind het nogal elitair om te zeggen dat een echte F1-fan niet wenst mee te klappen met de entertainer of te juichen als Max voorbij komt. Prima voor wie dat niet wil doen, maar laat anderen gewoon in hun waarde.

• Thaam
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-09 15:51
Als echte F1 fan (vanaf 94) en geen carnavaller heb ik me gister kostelijk vermaakt met mijn zoontje. Wat een gezelligheid en ik vond het bijzonder goed geregeld. Het was goed druk, maar niet stampvol. Ik weet ook niet wat sommige mensen verwachten met 70000 man. Maar wat was het genieten om de F1 wagens van dichtbij te zien. Je krijgt van de F1 zelf niet veel mee wat betreft info over rondetijden of strategieën. Maar echt geweldig om het F1 geweld te mogen aanschouwen.

Wat publiek betreft: Soms zaten er echte festivalgangers tussen die echt nooit van ene Robert Kubica zouden hebben gehoord, maarja om je daar nu zo druk om te maken. Niks geen agressiviteit alleen gezelligheid gewoon echt een top weekend. Je word al warm onthaald door de bewoners van Zandvoort die weer blij waren een F1 race mee te maken sinds 36 jaar. Straten versierd, Muziek, vlaggen en allemaal mensen die je welkom heette.

Ik begrijp nu echt waarom ze zo'n event het "Formule 1 circus" noemen.
Ga erheen om de sfeer te proeven, F1 wagens te zien of het rubber te ruiken maar wil je serieus een race of Quali volgen met alle data, dan kun je beter thuis zitten.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-09 21:05

MeNTaL_TO

The future is not set

Erapaz schreef op zondag 5 september 2021 @ 12:47:
Fijn ook dat je je flesjes water kunt bijvullen, gratis tappunten bij de ingang van de tribunes.
Waar hadden ze die vrijdag verstopt? Ik heb ze namelijk bij de Tarzanbocht niet gevonden.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The price of freedom is eternal vigilance

• MantaMaartuh
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 09:41
Waar kun je die codes van de recycle tokens nou eigenlijk invullen?

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Toke_gt schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:43:
[...]

Je maakt een denkfout: een F1fan kan ook heel goed bereid zijn om mee te doen aan het ingezette entertainment voor het publiek. En een carnavalsfan kan ook heel goed van F1 houden. Ik vind het nogal elitair om te zeggen dat een echte F1-fan niet wenst mee te klappen met de entertainer of te juichen als Max voorbij komt. Prima voor wie dat niet wil doen, maar laat anderen gewoon in hun waarde.
Je maakt een denkfout; waarom moet iedereen die naar een race toe wil het maar leuk vinden om in een losgeslagen bende terecht te komen?

• Koploper07
  • Laatst online: 21-09 23:07
MeNTaL_TO schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:11:
[...]

Waar hadden ze die vrijdag verstopt? Ik heb ze namelijk bij de Tarzanbocht niet gevonden.
Er stond er 1 naast het gebouw achter de Pit Grandstand (waar ze de Unox worsten verkochten)

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:30

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Thaam schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:46:
Als echte F1 fan (vanaf 94) en geen carnavaller heb ik me gister kostelijk vermaakt met mijn zoontje. Wat een gezelligheid en ik vond het bijzonder goed geregeld. Het was goed druk, maar niet stampvol. Ik weet ook niet wat sommige mensen verwachten met 70000 man. Maar wat was het genieten om de F1 wagens van dichtbij te zien. Je krijgt van de F1 zelf niet veel mee wat betreft info over rondetijden of strategieën. Maar echt geweldig om het F1 geweld te mogen aanschouwen.

Wat publiek betreft: Soms zaten er echte festivalgangers tussen die echt nooit van ene Robert Kubica zouden hebben gehoord, maarja om je daar nu zo druk om te maken. Niks geen agressiviteit alleen gezelligheid gewoon echt een top weekend. Je word al warm onthaald door de bewoners van Zandvoort die weer blij waren een F1 race mee te maken sinds 36 jaar. Straten versierd, Muziek, vlaggen en allemaal mensen die je welkom heette.

Ik begrijp nu echt waarom ze zo'n event het "Formule 1 circus" noemen.
Ga erheen om de sfeer te proeven, F1 wagens te zien of het rubber te ruiken maar wil je serieus een race of Quali volgen met alle data, dan kun je beter thuis zitten.
Helemaal mee eens en mooie afsluiter van het afgelopen weekend :)

"You never come second by putting other people first"

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 09:18
MikeyMan schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:52:
[...]

Je maakt een denkfout; waarom moet iedereen die naar een race toe wil het maar leuk vinden om in een losgeslagen bende terecht te komen?
Als je kijkt naar andere evenementen, zoals voetbal EKs/WKs etc, dan had je dit gewoon aan kunnen zien komen. Als je daar niet van houd, kun je beter thuis blijven denk ik.

Wanneer kunnen we kaarten voor 2022 kopen?

• Toke_gt
[...]

Dat hoeft helemaal niet, van mij mogen mensen zich daar ook enorm aan ergeren. Waar het mij om ging is dat je het feest blijkbaar als f1 fan niet leuk kunt vinden. En omgekeerd: als je het feestgedruis leuk vindt, ben je blijkbaar geen f1 fan. Dat vind ik hier de denkfout.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 10:10
Thaam schreef op zondag 5 september 2021 @ 22:46:
Als echte F1 fan (vanaf 94) en geen carnavaller heb ik me gister kostelijk vermaakt met mijn zoontje.
Doe je goed. Dit vergeet hij nooit meer :)

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:27
[...]

Tja dat feest komt er toch wel... Ook zonder DJ etc. Als je dat niet leuk vind zul je toch naar andere races moeten. De f1 drivers vonden het in ieder geval wel leuk.

Daarom ga ik altijd naar de Superbikes ipv de MotoGP... Ander publiek :+

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

Dit kan ik me prima voorstellen. Dat is het probleem ook niet zo. Alleen om die andere mensen dan uit te maken voor klapjosti's en te doen alsof ze niet van het racen houden is een nogal beperkte visie.

Ik heb echt een topdag gehad. Had zelf eten bij me en biertjes halen ging de tot een half uur voor de race uiterst soepel. Gefietst vanaf station Sloterdijk vroeg in de ochtend om de drukte te ontwijken. Het thema van de fietstocht was wel "Eenzaam fietsend over polderweggetjes vaak ingehaald worden door een lege NS trein naar Zandvoort"

We zaten op Tarzan in. Schermen vonden we wel flink te klein (moeilijk de race volgen achter positie 1 - 4), maar het was wel geniaal. Na de race was echt nice:

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-09 17:06
MantaMaartuh schreef op zondag 5 september 2021 @ 23:16:
Waar kun je die codes van de recycle tokens nou eigenlijk invullen?
Tip; kijk even op de tokens, want daar staat netjes www.dutchgp.com/token

;)

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23:24

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Had gisteren kaarten voor Tarzan-In. Heb echt enorm genoten. Kijk F1 sinds begin jaren 90.

Positief:
-Max P1
-Weer
-NS
-Sfeer
-Genoeg merchandise stands
-Had geen last van de drukte.

Min:
Drukte bij WC's. Volgende keer een aparte ingang en uitgang?

Beter dan dit gaat het echt niet meer worden. Alles zat zo mee. Je zag bij veel mensen dat ze er zo aan toe waren om met een clubje lekker in het zonnetje een biertje te drinken.

Xbox Live: Miesjh NL

• MantaMaartuh
  • Laatst online: 09:41
Holk schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:48:
[...]

Tip; kijk even op de tokens, want daar staat netjes www.dutchgp.com/token

;)
So he, ik allemaal googlen en op de site zoeken, niet op de token zelf gekeken doh
Dankjewel!

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Wat een top race en vooral wat een top evenement. Ik heb nog nooit bij een GP geweest, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, echter kan ik me niet voorstellen dat het ergens anders (veel) beter is geregeld dan dat het hier was.

Ik zat zelf bij de Arena Grandstand (goud). Wij sliepen in Noordwijkerhout. Van daaruit was het drie kwartier fietsen naar de parkeerplaats die wij gereserveerd hadden (Sotchi). Vanuit daar was het zo'n 15 minuten lopen naar gate 4. Vanuit gate 4 liepen we een leuke route over het circuit en waren we na zo'n 20-30 minuten (afhankelijk van de drukte) bij onze plekken.

De fiets parkeerplekken waren echt top. Voldoende plek (tenminste toen wij aankwamen, zo rond half 10-10 uur iedere dag). Mooi overzichtelijk en bewaakt. Alles stond goed aangegeven en als fietser had je amper last van opstoppingen.

Bij gate 4 was alles goed geregeld. Ik sprak daar nog met een vrijwilliger, gate 4 was vrijwel de drukste gate maar met de minste scanners (voor kaartjes en corona QR codes). Desondanks vond ik dat het nooit lang duurde. Maximaal 15 minuten hebben we daar in de rij gestaan. De corona QR check ging goed en grondig. Er werd goed gekeken of de naam op je ID bij de gescande QR hoorde. Daarna werd je ticket gescand en kon je doorlopen naar de tascontrole.

Eten meenemen was geen enkel probleem. Alle flesjes en blikjes drinken moesten helaas wel weg. Je mocht ook niet snel nog even een paar slokjes nemen helaas, waarschijnlijk om voor goede doorstroming te zorgen, dus ook wel weer begrijpelijk. Ik snap deze maatregel aan de ene kant wel, ze willen zo veel mogelijk verdienen aan de verkoop natuurlijk, maar dan vind ik het vreemd dat eten wel mag. Daarbij willen ze duurzaam zijn (zie ook recycle muntjes), maar al het drinken wordt ongeopend weggegooid.

Bij ingang kreeg je een recycle muntje. Dit muntje leverde je in bij je eerste consumptie. Je nam dan elke keer als je een nieuwe consumptie ging halen je lege beker of blikje mee. Aan het eind van de dag kon je je bekers en blikjes inleveren en kreeg je weer muntjes waarmee je prijzen kan winnen. Dit heeft gezorgd voor aanzienlijk minder afval.

Verder was het programma goed geregeld, al vond ik de DutchGP app erg onoverzichtelijk. Ook moest je vreemde handelingen uitvoeren als je de plattegrond wilde zien. Hier kunnen ze zeker nog het e.e.a. verbeteren. Alle activiteiten sloten netjes aan en je had genoeg tijd tussendoor om drinken te halen of gebruik te maken van het toilet.

Ik vond dat er voldoende toiletten waren, in ieder geval bij onze tribunes. Ik heb niet meegemaakt dat ik langer dan 5 minuten stond te wachten. Ook waren er veel plekken waar je drinken kon halen, al hadden dat er wel wat meer mogen zijn. Zeker op drukke moment (voor aanvang FP3, de kwali en de race) was het extreem druk. Wij hebben een keer bijna een half uur in de rij gestaan. Een tweede persoon die mee kan tappen zou al veel schelen denk ik. Dus ook dat is een verbeterpuntje.

Verder vond ik het eten echt heel goed geregeld. Zeel veel keuze en er was altijd wel een tentje waar je niet lang hoefde te wachten. Tja, dat de rij bij friet, hamburgers en pizza lang was, was te verwachten. Daardoor vaker wat anders gegeten zoals vis (kibbeling), loempia's, tosti etc. Al het eten dat ik heb gehad vond ik ook erg goed, goede kwaliteit en er werd zeker niet op bespaard.

De prijzen voor zowel het eten als drinken vond ik erg schappelijk en het viel mij alleszins mee, zeker na het lezen van sommige voorspellingen hier. Zo was een hamburger 9 euro, een portie kibbeling 7,50, een tosti 5,75, een grote buckter loempia's, kipstukjes en andere zaken was 11 euro. Een blikje drinken was 3,50 en een halve liter bier was 5,25.

Verder was de sfeer echt enorm goed. We hadden natuurlijk wel alles meezitten: het weer, snelste in FP3, pole position op zaterdag en de winst op zondag. De sfeer was heel gemoedelijk. Ik vond van te voren dat er wel erg makkelijk een vergelijking werd gemaakt met een festival en had verwacht dat het er niet zo op zou lijken. Daar had ik het compleet mis. Het voelde als een groot festival. In alle straatjes en in de fanzone was het bizar druk. Daar moest je je door het publiek heen wormen. Ik snap wel dat de evenementenbranche er een mening over heeft. Aan de andere kant, als dit niet voor een stijging gaat zorgen in het aantal ziekenhuis opnames dan is er volgens mij geen enkele reden meer om niet alles op te gooien en dan mogen ze de DutchGP juist dankbaar zijn.

Hierbij een greep uit de foto's die ik tijdens het evenement gemaakt heb:

Ze hadden trouwens ook een prototype/voorbeeld staan van een 2022 F1 auto, ook gaaf om te zien! Zijn geen goede foto's, maar toch:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 15:54
@miicker €9- voor een hamburger, die sla ik dan over, das mij te duur, tjonge haha, en was er niets veganistisch? snack-fruitstalletjes ofzo. (misschien breng ik iemand op het idee voor de volgende keer)

Mooie info en leuke fotos.

[Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 06-09-2021 16:28]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• kraanwagen
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 06:49
@miicker thumbs up voor de foto’s en uitgebreide recensie.

• miicker
  • Niet online
Mel33 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:24:
@miicker €9- voor een hamburger, die sla ik dan over, das mij te duur, tjonge haha, en was er niets veganistisch? snack-fruitstalletjes ofzo. (misschien breng ik iemand op het idee voor de volgende keer)

Ja die waren er ook! Zelf geen gebruik van gemaakt, dus geen idee wat het kost. Maar ze hadden smothies stalletjes en fruit stalletjes. Er zal vast wel meer vegetarisch verkrijgbaar geweest zijn.

Die €9 hamburger was trouwens geen McDonalds hamburger, wel een echte grote burger, meer zoals je die in een restaurant zou kunnen krijgen.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 03:43
Het eten was zeker duur, maar wel vergelijkbaar met de grotere festivals.

Fijne was wel dat je gewoon eten en drinken mee naar binnen mocht nemen. Dus ik heb er geen zuippartij van gemaakt. Kon ook niet; veel te druk bij de bars tussen de sessies door.

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 10:25

Chakotay

Lick here to continue

miicker schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:32:
[...]

Ja die waren er ook! Zelf geen gebruik van gemaakt, dus geen idee wat het kost. Maar ze hadden smothies stalletjes en fruit stalletjes. Er zal vast wel meer vegetarisch verkrijgbaar geweest zijn.

Die €9 hamburger was trouwens geen McDonalds hamburger, wel een echte grote burger, meer zoals je die in een restaurant zou kunnen krijgen.
Hm, dat is wel prettig, meestal zijn de evenementenburgers een slap wit bolletje met een diepvries-hamburger die even kort samen met wat uienringen op een bakplaat gelegen heeft :P

Leuk om te horen hoe het allemaal was, ik ben erg benieuwd naar volgend jaar :) Misschien naast mijn vrijdag-kaartje toch ook nog maar proberen om iets voor zondag te krijgen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
jan390 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 22:02:
Voor diegene die op de hoofdtribune of Ben Pon tribune zitten. Zie je daar nog iets van de Hugenholtzbocht?
Ik zat op de Ben Pon tribune (zondag) en je zag ze de bocht induiken en eruit komen. De spin van Vettel heb ik dus niet gezien, dat gebeurde achter de banking.

Het ticket dat ik had was inclusief hospitality (Race Home) en dat was toch wel erg prettig. Je liep Race Home naar binnen en je kon zo naar de WC's (dus niet bij de normale WC's), je kon zo eten pakken en je kon zo drinken pakken. Maakte ook niet uit wat je meenam aan drinken vanuit Race Home de tribune op, alles was prima. Bijzonder is het dan wel dat ik het "recycle" muntje niet gebruikt heb en dat ik onbeperkt bekers mee kon nemen zonder kosten.

Nu ben ik maar 1 dag geweest en heb ik dus ook maar 1 dag gebruik gemaakt van de hospitality, maar mocht ik nog een keer gaan dan zou ik serieus overwegen om dit er bij aan te schaffen. Ja, het is een stukje duurder, echter als je 3 dagen gaat dan heb je er ook echt wel plezier van. Ik denk niet dat je het "eruit" kunt halen, maar veel plezier en gemak heb ik er wel van gehad.

Verder mogen ze van mij voor een volgende editie Alard Kalf gewoon achterwege laten en het geluid van F1 TV pro aanzetten. Alard Kalf en Rick Winkelman vind ik gewoon niet prettig qua stem \ praten en ik hoorde 's nachts Alard nog steeds praten ;).

Overigens ook echt blij geweest met de logistiek... Geparkeerd met meerderen op een vestiging van mijn werk in Amsterdam, vervolgens met een touringcar naar het circuit gebracht (zonder vertraging) en na afloop ook probleemloos weer vertrokken. Ik kan me een Marlboro Masters event herinneren (20 jaar terug?) waarbij ik er een aantal uur over gedaan heb om er te komen, maar ook om er weer te vertrekken.

[Voor 12% gewijzigd door fredkroket op 06-09-2021 17:01]

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 20-09 17:06
Mel33 schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:24:

Vega kroket of Vega frikandel kon ook. Tosti kaas, patat, maar ook smoothies, bakken fruit etc. De tijden dat je het moest doen met 1 enkele snack als je vega eet is wel voorbij

On a different note; die bakken met kapsalon zagen er wel heel goed uit... (en duur)

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
fredkroket schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:57:
[...]

Ik zat op de Ben Pon tribune (zondag) en je zag ze de bocht induiken en eruit komen. De spin van Vettel heb ik dus niet gezien, dat gebeurde achter de banking.

Het ticket dat ik had was inclusief hospitality (Race Home) en dat was toch wel erg prettig. Je liep Race Home naar binnen en je kon zo naar de WC's (dus niet bij de normale WC's), je kon zo eten pakken en je kon zo drinken pakken. Maakte ook niet uit wat je meenam aan drinken vanuit Race Home de tribune op, alles was prima. Bijzonder is het dan wel dat ik het "recycle" muntje niet gebruikt heb en dat ik onbeperkt bekers mee kon nemen zonder kosten.

Nu ben ik maar 1 dag geweest en heb ik dus ook maar 1 dag gebruik gemaakt van de hospitality, maar mocht ik nog een keer gaan dan zou ik serieus overwegen om dit er bij aan te schaffen. Ja, het is een stukje duurder, echter als je 3 dagen gaat dan heb je er ook echt wel plezier van. Ik denk niet dat je het "eruit" kunt halen, maar veel plezier en gemak heb ik er wel van gehad.

Verder mogen ze van mij voor een volgende editie Alard Kalf gewoon achterwege laten en het geluid van F1 TV pro aanzetten. Alard Kalf en Rick Winkelman vind ik gewoon niet prettig qua stem \ praten en ik hoorde 's nachts Alard nog steeds praten ;).

Overigens ook echt blij geweest met de logistiek... Geparkeerd met meerderen op een vestiging van mijn werk in Amsterdam, vervolgens met een touringcar naar het circuit gebracht (zonder vertraging) en na afloop ook probleemloos weer vertrokken. Ik kan me een Marlboro Masters event herinneren (20 jaar terug?) waarbij ik er een aantal uur over gedaan heb om er te komen, maar ook om er weer te vertrekken.
Hospitality in Race Home was alleen voor bedrijven toch? Wat kost dat per dag dan?

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
shoombak schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:07:
[...]

Hospitality in Race Home was alleen voor bedrijven toch? Wat kost dat per dag dan?
Ik weet dat tickets voor de Main Grand Stand inclusief Corporate Lounge ongeveer 2K waren en de kaarten voor Ben Pon inclusief Race Home ongeveer 1K waren.

Bij ons hadden ze een x aantal kaarten gekocht en op die kaarten zijn op alle 3 de dagen verschillende mensen gegaan. Dus ik had mazzel dat ik de zondag toegewezen had gekregen :).

• TIGER1125
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-09 12:50
Holk schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:02:
[...]

Vega kroket of Vega frikandel kon ook. Tosti kaas, patat, maar ook smoothies, bakken fruit etc. De tijden dat je het moest doen met 1 enkele snack als je vega eet is wel voorbij

On a different note; die bakken met kapsalon zagen er wel heel goed uit... (en duur)
De kapsalon heb ik dan even gemist, Turkse Pizza met Kipdöner was 9,75 als ik het goed onthouden heb. ;)

Eens kijken wat er voor volgend jaar nog te snaaien valt qua tickets... Dit jaar bewust alleen voor "dit jaar" tickets gekocht omdat ik twijfelde over de logistiek van en naar Zandvoort. Op basis van de ervaring van dit jaar zou ik nu zeker een meerjarige passe-partout nemen. :+

[Voor 21% gewijzigd door TIGER1125 op 06-09-2021 17:32]

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
miicker schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:16:

Ik zat zelf bij de Arena Grandstand (goud).
Welke van de Arena zat je en welk blok is diegene rechts naast je (Oftewel de blokken waar je de auto's aan ziet komen?

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 09:43
fredkroket schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:11:
[...]

Ik weet dat tickets voor de Main Grand Stand inclusief Corporate Lounge ongeveer 2K waren en de kaarten voor Ben Pon inclusief Race Home ongeveer 1K waren.

Bij ons hadden ze een x aantal kaarten gekocht en op die kaarten zijn op alle 3 de dagen verschillende mensen gegaan. Dus ik had mazzel dat ik de zondag toegewezen had gekregen :).
Voor dat geld moet je wel veel over hebben voor deze sport.
Vind €500 al te veel :)F

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• miicker
  • Niet online
jan390 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:31:
[...]

Welke van de Arena zat je en welk blok is diegene rechts naast je (Oftewel de blokken waar je de auto's aan ziet komen?
Wij zaten in het blok waar je de auto's aan ziet komen. Of bedoel je rechts aan de overkant?

Wij zaten bij vak 1209/1210.

• DexterDee
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22-09 10:19

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik ben werkzaam bij een van de hoofdsponsors en had de extreme mazzel dat ik zaterdag op de gold tribune aan de tarzanbocht mocht zitten en zondag in de Paddock club. Twee totaal andere ervaringen.

Op zaterdag midden in het gejoel, de feestvreugde en de bij vlagen extreme drukte. Geweldige uitgelaten sfeer en lekker in het zonnetje met een plastic bekertje bier. Lang moeten wachten om een frietje te halen en het was wel een half uurtje schuifelen om van tarzan naar de fanzone te komen.

Op zondag in de Paddock ruimte zat, wit gedekte tafels, obers die langslopen om je van alle gemakken te voorzien. Kreeft als lunch, bier in speciale F1 branded Heineken glazen. Niks is daar te gek, maar de sfeer moet echt van de grandstands komen. Die zijn wel prachtig te zien, ook de effecten van de rood, wit, blauwe vlaggetjes en het vuurwerk toen Max won.

De race uiteindelijk op het terras links van de Paddock gekeken, in de tarzanbocht. Door het open karakter van het linker Paddock gebouw kun je net het staartje zien van straight en zie je de auto's de hele bocht maken en rechts achter je verdwijnen in de duinen. Het grote LED scherm midden in de tarzanbocht is vanaf het terras ook veel beter te zien dan vanaf de grandstands omdat je een stuk dichterbij zit.

Anyway, als fanatieke F1 fan toch soms wel kippenvel gehad en een brok in m'n keel. Misschien is het ook wel een pavlov reactie op de (in mijn ogen) geweldige F1 theme song die vaak de voorbode is van veel spektakel en racegeweld. Voor mij voelde het echt bij vlagen overweldigend en als een defining moment in history. Geholpen uiteraard door de "perfect storm" van omstandigheden. Uitstekende organisatie, Max die FP3, Q en de race pakt en beter weer dan we de afgelopen maanden hebben gehad.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
miicker schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:52:
[...]

Wij zaten in het blok waar je de auto's aan ziet komen. Of bedoel je rechts aan de overkant?

Wij zaten bij vak 1209/1210.
Yep jullie blok en het blok daar rechts van (met hetzelfde uitzicht, als je op de tribune zit). Is dat dan 1207/1208 of 1211/1212?

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 09:02
Miesjh schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:58:
Had gisteren kaarten voor Tarzan-In. Heb echt enorm genoten. Kijk F1 sinds begin jaren 90.
Min:
Drukte bij WC's. Volgende keer een aparte ingang en uitgang?
Ik weet niet hoe het bij Tarzan-In met de wc's zat, de tribune waar ik zat had de toiletten voor de Arena onder zich, als je vanaf buiten kwam waren er bij de ingang van de tribune 3 rijen met toiletten, bij de eerste stond een gigantische rij van buitenaf, maar bij de andere 2 nauwelijks, dus als je van de tribune af kwam kon je beter daar aansluiten dan de buitenste rij.
miicker schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:16:
Wat een top race en vooral wat een top evenement. Ik heb nog nooit bij een GP geweest, dus heb niet echt vergelijkingsmateriaal, echter kan ik me niet voorstellen dat het ergens anders (veel) beter is geregeld dan dat het hier was.

Ik zat zelf bij de Arena Grandstand (goud). Wij sliepen in Noordwijkerhout. Van daaruit was het drie kwartier fietsen naar de parkeerplaats die wij gereserveerd hadden (Sotchi). Vanuit daar was het zo'n 15 minuten lopen naar gate 4. Vanuit gate 4 liepen we een leuke route over het circuit en waren we na zo'n 20-30 minuten (afhankelijk van de drukte) bij onze plekken.

De fiets parkeerplekken waren echt top. Voldoende plek (tenminste toen wij aankwamen, zo rond half 10-10 uur iedere dag). Mooi overzichtelijk en bewaakt. Alles stond goed aangegeven en als fietser had je amper last van opstoppingen.

Bij gate 4 was alles goed geregeld. Ik sprak daar nog met een vrijwilliger, gate 4 was vrijwel de drukste gate maar met de minste scanners (voor kaartjes en corona QR codes). Desondanks vond ik dat het nooit lang duurde. Maximaal 15 minuten hebben we daar in de rij gestaan. De corona QR check ging goed en grondig. Er werd goed gekeken of de naam op je ID bij de gescande QR hoorde. Daarna werd je ticket gescand en kon je doorlopen naar de tascontrole.

Eten meenemen was geen enkel probleem. Alle flesjes en blikjes drinken moesten helaas wel weg. Je mocht ook niet snel nog even een paar slokjes nemen helaas, waarschijnlijk om voor goede doorstroming te zorgen, dus ook wel weer begrijpelijk. Ik snap deze maatregel aan de ene kant wel, ze willen zo veel mogelijk verdienen aan de verkoop natuurlijk, maar dan vind ik het vreemd dat eten wel mag. Daarbij willen ze duurzaam zijn (zie ook recycle muntjes), maar al het drinken wordt ongeopend weggegooid.

Bij ingang kreeg je een recycle muntje. Dit muntje leverde je in bij je eerste consumptie. Je nam dan elke keer als je een nieuwe consumptie ging halen je lege beker of blikje mee. Aan het eind van de dag kon je je bekers en blikjes inleveren en kreeg je weer muntjes waarmee je prijzen kan winnen. Dit heeft gezorgd voor aanzienlijk minder afval.

Verder was het programma goed geregeld, al vond ik de DutchGP app erg onoverzichtelijk. Ook moest je vreemde handelingen uitvoeren als je de plattegrond wilde zien. Hier kunnen ze zeker nog het e.e.a. verbeteren. Alle activiteiten sloten netjes aan en je had genoeg tijd tussendoor om drinken te halen of gebruik te maken van het toilet.

Ik vond dat er voldoende toiletten waren, in ieder geval bij onze tribunes. Ik heb niet meegemaakt dat ik langer dan 5 minuten stond te wachten. Ook waren er veel plekken waar je drinken kon halen, al hadden dat er wel wat meer mogen zijn. Zeker op drukke moment (voor aanvang FP3, de kwali en de race) was het extreem druk. Wij hebben een keer bijna een half uur in de rij gestaan. Een tweede persoon die mee kan tappen zou al veel schelen denk ik. Dus ook dat is een verbeterpuntje.

Verder vond ik het eten echt heel goed geregeld. Zeel veel keuze en er was altijd wel een tentje waar je niet lang hoefde te wachten. Tja, dat de rij bij friet, hamburgers en pizza lang was, was te verwachten. Daardoor vaker wat anders gegeten zoals vis (kibbeling), loempia's, tosti etc. Al het eten dat ik heb gehad vond ik ook erg goed, goede kwaliteit en er werd zeker niet op bespaard.

De prijzen voor zowel het eten als drinken vond ik erg schappelijk en het viel mij alleszins mee, zeker na het lezen van sommige voorspellingen hier. Zo was een hamburger 9 euro, een portie kibbeling 7,50, een tosti 5,75, een grote buckter loempia's, kipstukjes en andere zaken was 11 euro. Een blikje drinken was 3,50 en een halve liter bier was 5,25.

Verder was de sfeer echt enorm goed. We hadden natuurlijk wel alles meezitten: het weer, snelste in FP3, pole position op zaterdag en de winst op zondag. De sfeer was heel gemoedelijk. Ik vond van te voren dat er wel erg makkelijk een vergelijking werd gemaakt met een festival en had verwacht dat het er niet zo op zou lijken. Daar had ik het compleet mis. Het voelde als een groot festival. In alle straatjes en in de fanzone was het bizar druk. Daar moest je je door het publiek heen wormen. Ik snap wel dat de evenementenbranche er een mening over heeft. Aan de andere kant, als dit niet voor een stijging gaat zorgen in het aantal ziekenhuis opnames dan is er volgens mij geen enkele reden meer om niet alles op te gooien en dan mogen ze de DutchGP juist dankbaar zijn.

Hierbij een greep uit de foto's die ik tijdens het evenement gemaakt heb:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ze hadden trouwens ook een prototype/voorbeeld staan van een 2022 F1 auto, ook gaaf om te zien! Zijn geen goede foto's, maar toch:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Helemaal eens, zat in hetzelfde blok (goud 1209/1210) en dat waren echt goede plaatsen. Zelf ben ik vanaf Sochi via gate 2 naar binnen gegaan. Liep allemaal goed door, nauwelijks in de rij gestaan en er werd bij die gate niet moeilijk gedaan over flesjes water en eten. Prijzen voor eten en drinken waren voor evenementen best normaal en kreeg je ook gewoon redelijk goed eten.

Er waren wel een paar verbeterpuntjes, niet zozeer op het circuit zelf, maar wel de omgeving, de route van/naar de officiële autoparkeerplaatsen was niet/nauwelijks aangegeven, bij aankomst waren we bijna er langs gereden omdat er niets stond aangegeven, en op de fiets stond het stukje parkeerplaats/fietsroute niet aangegeven, dus op dag 1 een rondje Zandvoort gefietst omdat we de autoroute richting de paddock op werden gestuurd terwijl we de weg daarachter hadden moeten hebben (die vervolgens de duinen door zou gaan). De fietsroute had ook wel een enorme trechter vanuit Zandvoort gezien (tunnel onder het spoor door) en jammer genoeg flink veel mensen die voor aan het dringen waren.
jan390 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:27:
[...]

Yep jullie blok en het blok daar rechts van (met hetzelfde uitzicht, als je op de tribune zit). Is dat dan 1207/1208 of 1211/1212?
Met de rijrichting mee was het aflopend, dus 1207/1208.

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:27
DexterDee schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:02:
Ik ben werkzaam bij een van de hoofdsponsors en had de extreme mazzel dat ik zaterdag op de gold tribune aan de tarzanbocht mocht zitten en zondag in de Paddock club. Twee totaal andere ervaringen.

Op zaterdag midden in het gejoel, de feestvreugde en de bij vlagen extreme drukte. Geweldige uitgelaten sfeer en lekker in het zonnetje met een plastic bekertje bier. Lang moeten wachten om een frietje te halen en het was wel een half uurtje schuifelen om van tarzan naar de fanzone te komen.

Op zondag in de Paddock ruimte zat, wit gedekte tafels, obers die langslopen om je van alle gemakken te voorzien. Kreeft als lunch, bier in speciale F1 branded Heineken glazen. Niks is daar te gek, maar de sfeer moet echt van de grandstands komen. Die zijn wel prachtig te zien, ook de effecten van de rood, wit, blauwe vlaggetjes en het vuurwerk toen Max won.

De race uiteindelijk op het terras links van de Paddock gekeken, in de tarzanbocht. Door het open karakter van het linker Paddock gebouw kun je net het staartje zien van straight en zie je de auto's de hele bocht maken en rechts achter je verdwijnen in de duinen. Het grote LED scherm midden in de tarzanbocht is vanaf het terras ook veel beter te zien dan vanaf de grandstands omdat je een stuk dichterbij zit.

Anyway, als fanatieke F1 fan toch soms wel kippenvel gehad en een brok in m'n keel. Misschien is het ook wel een pavlov reactie op de (in mijn ogen) geweldige F1 theme song die vaak de voorbode is van veel spektakel en racegeweld. Voor mij voelde het echt bij vlagen overweldigend en als een defining moment in history. Geholpen uiteraard door de "perfect storm" van omstandigheden. Uitstekende organisatie, Max die FP3, Q en de race pakt en beter weer dan we de afgelopen maanden hebben gehad.
Jaloers _/-\o_ heel vet!
Leuk om te lezen _/-\o_

• d0s
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

DexterDee schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:02:

Gaaf hoor. Ik kreeg ook kippenvel bij bij het horen van de theme op zaterdag door die dikke audio installatie.

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 09:55
Laten we na dit legendarische weekend vooral hopen dat de milieugekkies tot inkeer komen en we nog jaren van dit evenement kunnen genieten op zandvoort. :)

SPECS

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:59:
Laten we na dit legendarische weekend vooral hopen dat de milieugekkies tot inkeer komen en we nog jaren van dit evenement kunnen genieten op zandvoort. :)
Karel van Broekhoven, de voorzitter van Rust bij de Kust, noemt de Formule 1 ‘feestelijk’. En opvallend: van geluidsoverlast is volgens hem ook geen sprake: "Ik had een ontzettende herrie van die Formule 1 verwacht, maar ik hoor geen enkele auto. Ik weet niet hoe het kan."
https://haarlem105.nl/man...estelijk-en-ik-hoor-niks/
:+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• stylezzz
Die had ik ook gelezen inderdaad. 1 schaap over de dam zullen we maar zeggen.... ;)

SPECS

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 6 september 2021 @ 20:59:
Toch een klein dingetje om te zeiken, waarom moeten ze nou zo nodig die miljoenen snippertjes papier(?) de lucht in schieten terwijl Tiesto rondrijdt?
Goh wat sfeer verhogende actie was dat in vol daglicht....

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
De laatste keer dat Karel kon klagen over de F1 was 25 jaar gehoorverlies geleden. :+

• stylezzz
toolkist schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:16:
[...]

Toch een klein dingetje om te zeiken, waarom moeten ze nou zo nodig die miljoenen snippertjes papier(?) de lucht in schieten terwijl Tiesto rondrijdt?
Goh wat sfeer verhogende actie was dat in vol daglicht....
Geen idee, maar dat had ik ook bij het vuurwerk. Leuk wat geknal en rook.... in abu dhabi vind ik dat toch toffer omdat het al donker is.

SPECS

• Toke_gt
Hopelijk is het volgend jaar weer oostenwind en waait al het geluid weer de zee op.
Soms moet je mensen in de waan laten :)F

• HeAdWaVe74
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 21-09 12:14
Weet iemand wat je kan winnen met de Tokens, en of is er iemand die wat gewoon heeft

Of was dit weer een manier om geld afhandig te maken ( en vuil in te zamelen )

https://dutchgp.com/recycle-systeem/

Ik begrijp dat je voor 10 september wat hoort.. en dat is het ondertussen

iRacing Profiel

• AGee
  • Niet online

AGee

Je kreeg het muntje gratis bij binnenkomst, dus een handige manier om geld afhandig te maken is het sowieso niet :P

• HeAdWaVe74
AGee schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:33:
Je kreeg het muntje gratis bij binnenkomst, dus een handige manier om geld afhandig te maken is het sowieso niet :P
Je kreeg er 1 PP , als je 8 bier ging halen moest je 7 euro bij betalen ( 1 eu per token ) die je bij inlevering weer kreeg

[Voor 9% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 10-09-2021 13:35]

iRacing Profiel

• AGee
  • Niet online

AGee

HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:34:
[...]

Je kreeg er 1 PP , als je 8 bier gaat halen moest je 7 euro bij betalen
Als je 8 bier gaat halen, kun je toch gewoon de muntjes van die andere 7 personen gebruiken :?

• HeAdWaVe74
AGee schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:35:
[...]

Als je 8 bier gaat halen, kon je toch gewoon de muntjes van die andere 7 personen gebruiken :?
Klopt. het is een voorbeeld

Zelf gingen we met de lunch ( 3 personen ) een sandwich halen met 3 jus.
Later nog 3 dranken ( blikjes ) voor tijdens de training ( toen waren die Jus nog niet op en ik kon de flesjes lege jus niet bij de drinks inleveren dat moest op het punt waar ze vandaan kwamen )
Op de vrijdag was het nou niet echt lekker heen er en weer lopen kan ik je vertellen.

dus moest ik 3 munten extra kopen

[Voor 11% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 10-09-2021 13:39]

iRacing Profiel

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 10:19
AGee schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:35:
[...]

Als je 8 bier gaat halen, kun je toch gewoon de muntjes van die andere 7 personen gebruiken :?
Wie heeft het over andere personen?

alles kan off-topic

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-09 22:02
vond de hoeveelheid zwerfafval reuze meevallen. Heb het op bepaalde festivals wel vele malen erger gezien...

...

• AGee
  • Niet online

AGee

Ah, ik was de luiheid van de festivalganger even vergeten :) Volgens mij werkte het systeem dus prima. Elk muntje dat bijgekocht is, is een keuze uit luxe en/of luiheid :>

[Voor 26% gewijzigd door AGee op 10-09-2021 13:45]

• HeAdWaVe74
koentjuh1987 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:43:
vond de hoeveelheid zwerfafval reuze meevallen. Heb het op bepaalde festivals wel vele malen erger gezien...
Dat ben ik met je eens, Ik zag ook kinderen die muntjes collecteren in ruil voor blikjes en bekers .
Misschien heeft Vettel er ook wel wat ?

Maar de vraag is , wordt er ook een prijs uitgegeven zoals vermeld .

[Voor 8% gewijzigd door HeAdWaVe74 op 10-09-2021 13:45]

iRacing Profiel

• miicker
  • Niet online
HeAdWaVe74 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:44:
[...]

Dat ben ik met je eens, Ik zag ook kinderen die muntjes collecteren in ruil voor blikjes en bekers .
Misschien heeft Vettel er ook wel wat ?

Maar de vraag is , wordt er ook een prijs uitgegeven zoals vermeld .
Er wordt een prijs uitgereikt. De hoofdprijs is 2 kaarten voor volgend jaar. Er stond eerst inderdaad uiterlijk 10 september, maar in de tekst stond 17 september. Nu staat overal 17 september. Dus nog even afwachten tot die datum.

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
YouTube: Buitenbeeld F1 Grand Prix Zandvoort 2021

Welke Tweakers komen in deze video voor? :D

• HeAdWaVe74
ik niet, wij zijn wel door GPFansNL ( Sebastiaan Kissing )geinterviewd voor de deur van het circuit, maar dit heeft Youtube niet gehaald!!

iRacing Profiel

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 17-09 14:52
Djerro123 schreef op zondag 5 september 2021 @ 19:01:
[...]

Of is er een verschil tussen elitair gelul en gewoon mensen die het mooi vinden dat er een Nederlander vooraan meestrijdt? Het klinkt als iemand die naar een WK voetbal wedstrijd gaat en klaagt over alle oranje geklede mensen die niet “echt voetbal fan zijn”.

Doe eens gewoon niet zo triest joh (niet @MikeyMan maar @Erapaz), de sport is niet van jou en veel mensen hebben heel veel plezier gehad. En dat na ruim anderhalf jaar pure ellende, ga oprecht ergens anders klagen en jezelf op de borst kloppen, beste “echte F1 fan”!

Ik heb genoten en het was fantastisch! Leuke mensen om mij heen en eten en drinken was prima als je async ging. Trein helemaal perfect, alle lof voor NS.
</rant>
Ik was afgelopen weekend in Monza en de sfeer was daar echt zoveel beter. Je kunt F1 niet met voetbal vergelijken, bij een WK wedstrijd heb je supporters voor de teams, bij F1 heb je mensen die komen voor de sport. Kwam iemand tegen die een Max, Aston Martin, Ferrari en Mercedes shirt bij zich had, wat een held. In Zandvoort is het 99% carnavalspubliek die het verschil tussen de Red Bull F3 en de Red Bull F1 niet eens zien. Helaas is het daardoor echt druk en heb je geen goede gesprekken op de tribunes, want alles is Max,Max,Max.

• Erapaz
Djerro123 schreef op zondag 5 september 2021 @ 18:51:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik deze hele houding van je echt om te kotsen en ik zou je aanraden om volgende keer gewoon niet te komen. Scheelt jou een hoop geld en de rest een hoop treurig gezeik (sorry). Ik heb genoten van alle gezelligheid en alle waves, ik zat een paar meter naast je zo te zien.
Beetje gek, ik volg F1 al 25+ jaar en ga al 15+ jaar naar GP's en nu ben ik niet meer welkom omdat er allemaal oranje fans komen? Het is F1, geen voetbal/koningsdag/carnaval.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:39:
Beetje gek, ik volg F1 al 25+ jaar en ga al 15+ jaar naar GP's en nu ben ik niet meer welkom omdat er allemaal oranje fans komen? Het is F1, geen voetbal/koningsdag/carnaval.
Nou ja, je kan ook niet verwachten van iedereen dat men muisstil blijft zitten zoals jij lijkt te willen met jouw posts.

Dat 'klapvee' zoals jij het noemt zie je overal, ook bij bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans. Dat kun jij niks vinden, maar om je er aan te gaan zitten ergeren (en vervolgens doen alsof bezoeken alleen is voorbehouden aan F1 fans zoals jij) vind ik ook weer overdreven. Leven en laten leven, zou ik zeggen. En kun je daar niet tegen, of wil je dat niet, dan kun je misschien inderdaad de conclusie trekken dat een race bezoeken niets voor je is.

[Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 11:52]

• Erapaz
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:50:
[...]
Nou ja, je kan ook niet verwachten van iedereen dat men muisstil blijft zitten zoals jij lijkt te willen met jouw posts. Dat 'klapvee' zoals jij het noemt, zie je overal, ook bij bijvoorbeeld de 24 uur van Le Mans. Dat kun jij niks vinden, maar om je er aan te gaan zitten ergeren vind ik ook weer overdreven. Leven en laten leven, zou ik zeggen. En kun je daar niet tegen, of wil je dat niet, dan kun je misschien inderdaad de conclusie trekken dat een race bezoeken niets voor je is.
Het is gewoon erg jammer dat F1 verandert naar een voetbal sfeer van coureur tegen coureur. Terwijl het leuke van F1 juist is dat alles door elkaar loopt. Het begon al met de Verstappen tribunes en nu is er dus een Verstappen-only race waar ander soort volk naar toe komt.

Al sinds de jaren 90 wachten we op een race in Nederland en nu het er eindelijk is is de hele F1 -sfeer niet aanwezig. Misschien kunnen ze iets doen dat er meer tickets naar echte F1 fans gaan in plaats van oranje supporters.

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:36
Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:39:
[...]

En omdat jij schijnbaar veel meer F1 XP hebt verzameld dan de rest, moeten zij maar wegblijven? Laat een ieder lekker in z'n waarde, dan doen we dat bij jou ook... Iedereen viert op z'n eigen manier een feestje. Doe jij het intern, doen zij het extern.

per aspera ad astra

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:53:
[...]

Het is gewoon erg jammer dat F1 verandert naar een voetbal sfeer van coureur tegen coureur. Terwijl het leuke van F1 juist is dat alles door elkaar loopt. Het begon al met de Verstappen tribunes en nu is er dus een Verstappen-only race waar ander soort volk naar toe komt.

Al sinds de jaren 90 wachten we op een race in Nederland en nu het er eindelijk is is de hele F1 -sfeer niet aanwezig. Misschien kunnen ze iets doen dat er meer tickets naar echte F1 fans gaan in plaats van oranje supporters.
Ik kijk al 35 jaar races en bezoek ze - ik denk dat je nu iets te ver gaat in jouw beschrijving over het publiek. Ik vond het publiek, voor zo ver te beoordelen met de gesprekken om me heen op de tribune, juist erg divers.

Ben zelfs nog buurtjes van 2017 in Oostenrijk F1 op de Camping tegen gekomen op de tribune. Mooie eerste bocht toen trouwens.

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 10:20

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Definieer echte F1 fan. Moet je daarvoor een zure pruim zijn? :+
Wees blij dat er zoveel volk op af komt, zonder het door jouw gehaatte volk bestond het publiek wss alleen maar uit zure boomers en nerds (om ook maar ff te chargeren)

[Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 14-09-2021 12:00]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is gewoon erg jammer dat F1 verandert naar een voetbal sfeer van coureur tegen coureur.
Heb je liever dan dat slechts 1 iemand oppermachtig is en alles wint? Dan wordt een race bezoeken ook maar saai. Verstappen brengt juist leven in de brouwerij en dat zie je niet alleen terug op het circuit, maar ook op de tribunes. Dat trekt misschien mensen waar jij niet zo veel mee hebt, maar betekend niet dat zij maar moeten weg blijven, om jou te plezieren, toch? Als jij er wel last van hebt kun je twee dingen doen: accepteren en de andere kant op kijken of gewoon weggaan danwel uberhaupt niet weer gaan. Ik zie werkelijk het probleem niet. De een is nu eenmaal wat uitbundiger dan de ander.
Terwijl het leuke van F1 juist is dat alles door elkaar loopt. Het begon al met de Verstappen tribunes en nu is er dus een Verstappen-only race waar ander soort volk naar toe komt.
Gezien alle reacties, zelfs van Hamilton, dat het publiek tijdens de race in Zandvoort top was en van Wolff dat het publiek een nieuwe benchmark gezet heeft, terwijl de meeste bezoekers voor Verstappen kwamen zegt ook wat, me dunkt.
Ik weet niet wat voor jou 'de hele F1 sfeer' is, maar volgens mij als ik alles zo zag vanaf de zijlijn (ik heb zo'n beetje elke sessie thuis online gekeken, zelfs voor de vrijdag was het bomvol in vergelijking met andere races zoals afgelopen weekend) was het juist een groot feest. Dat hoeft jou niet aan te staan, maar dat betekend ook niet dat zij voor jou dan maar thuis moeten blijven.

Zoals ik eerder al zei, leven en laten leven.

• Erapaz
-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]

Wees blij dat er zoveel volk op af komt, zonder het door jouw gehaatte volk bestond het publiek wss alleen maar uit zure boomers en nerds (om ook maar ff te chargeren)
Ben in Monza toch erg veel leuke jonge mensen tegen gekomen met veel verstand van F1 waar je goede gesprekken mee kan hebben en niet mensen die afdropen nadat Max er naast lag. En ook geen middelvingers en boe geroep richting Hamilton. Ik houd niet van het overdreven nationalistische gedrag en het alleen maar F1 leuk vinden vanwege Max. Deze mensen zijn allemaal weg als hij niet succesvol meer is.

• Erapaz
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:02:
[...]
Heb je liever dan dat slechts 1 iemand oppermachtig is en alles wint? Dan wordt een race bezoeken ook maar saai. Verstappen brengt juist leven in de brouwerij en dat zie je niet alleen terug op het circuit, maar ook op de tribunes. Dat trekt misschien mensen waar jij niet zo veel mee hebt, maar betekend niet dat zij maar moeten weg blijven, om jou te plezieren, toch? Als jij er wel last van hebt kun je twee dingen doen: accepteren en de andere kant op kijken of gewoon weggaan danwel uberhaupt niet weer gaan. Ik zie werkelijk het probleem niet. De een is nu eenmaal wat uitbundiger dan de ander.
[...]
Nee, ik zie juist liever veel verschillende winnaars, ik ben fan van de sport, niet van een coureur.
Gezien alle reacties, zelfs van Hamilton, dat het publiek tijdens de race in Zandvoort top was en van Wolff dat het publiek een nieuwe benchmark gezet heeft, terwijl de meeste bezoekers voor Verstappen kwamen zegt ook wat, me dunkt.
Hamilton vindt alle fans "best fans ever".
[...]
Ik weet niet wat voor jou 'de hele F1 sfeer' is, maar volgens mij als ik alles zo zag vanaf de zijlijn (ik heb zo'n beetje elke sessie thuis online gekeken, zelfs voor de vrijdag was het bomvol in vergelijking met andere races zoals afgelopen weekend) was het juist een groot feest. Dat hoeft jou niet aan te staan, maar dat betekend ook niet dat zij voor jou dan maar thuis moeten blijven.

Zoals ik eerder al zei, leven en laten leven.
Met alle respect, als je er niet bij was heb je geen recht van spreken. Dan krijg je namelijk niet mee hoe ontzettend de klapvee sfeer was met het draaien van slechte muziek en oproepen tot meeklappen (en staan, wat niet mag...).

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:46

JB

Cédric roelt!

CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:02:

[...]
Ja lol, dat zou iedereen zeggen in hun schoenen :D Geloof je echt de 100% oprechtheid hiervan? Wij zien vooral de NL persberichten + media. Ze zeggen bij Sky of F1 vaak (heel) wat anders gericht op doelgroep ;)

Mijn boefje is liev!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:15:
Met alle respect, als je er niet bij was heb je geen recht van spreken. Dan krijg je namelijk niet mee hoe ontzettend de klapvee sfeer was met het draaien van slechte muziek en oproepen tot meeklappen (en staan, wat niet mag...).
Tja, ik heb dan wellicht niet alles meegekregen (al heb jij dat op de tribune op Zandvoort ook niet gehad), maar er zijn zoveel factoren natuurlijk die meespelen. Denk aan de dag en de locatie waar je zit. Had jij bij wijze van 50m verderop gezeten, had de sfeer ook totaal anders kunnen zijn geweest, zelfs voor jou en had je dus minder last van het 'klapvee' gehad. De plekken heb je nooit voor uit kiezen, wie naast je zit ook niet, dus nogmaals; dit is echt een kwestie van leven en laten leven. Overigens zie je dit overal, niet alleen bij F1, ook bij voetbal, maar ook concerten bijvoorbeeld. En wil je dat allemaal niet, accepteer het, kan je dat niet, ga dan naar huis of ga gewoon niet.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

JB schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:17:
Ja lol, dat zou iedereen zeggen in hun schoenen :D Geloof je echt de 100% oprechtheid hiervan? Wij zien vooral de NL persberichten + media. Ze zeggen bij Sky of F1 vaak (heel) wat anders gericht op doelgroep ;)
Ik kijk F1 met het Engelse commentaar van Sky, die vind ik over het algemeen beter dan de Nederlandse en zelfs daar riep men het, inderdaad. :) Ook heb ik bijvoorbeeld Wolff niet horen zeggen over andere races dat de bezoekers een nieuwe benchmark gezet hebben voor het bezoeken van een race / de organisatie van de race.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:15:
[...]

Nee, ik zie juist liever veel verschillende winnaars, ik ben fan van de sport, niet van een coureur.

[...]

Hamilton vindt alle fans "best fans ever".

[...]

V.z.i.w. is dit grotendeels ook bewust gedaan om te zorgen dat niet iedereen onderling gaat lopen om het zo enigszins geplaceerd te houden.
Ik ben zelf ook geen fan van dit soort muziek en acties, maar het hoort er nou eenmaal bij. En echt storen kan ik mij er niet aan.
Ik stoor mij meer aan het 'I watched F1 before it was cool' mentaliteit en het uit de hoogte doen van sommige personen. Als je serieus de race wilt volgen, kan je beter thuis achter de buis zitten.

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij ga je ook naar een race toe, om de sfeer te proeven en te feesten inderdaad (deed ik althans altijd wel), wil je meer zien van de race, kan je sowieso beter thuis zitten.

[Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 12:24]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:23:
Volgens mij ga je ook naar een race toe, om de sfeer te proeven en te feesten inderdaad (deed ik althans altijd wel), wil je meer zien van de race, kan je sowieso beter thuis zitten.
PRecies. Ben in het verleden een aantal keren naar de DTM geweest, de A1GP en ook naar de TT in Assen. Voor de races zelf hoef je het niet te doen, je komt voor de sfeer. Zeker bij zoiets in Assen (als je op de camping staat). Ik geloof dat ik tijdens de race 80% van de tijd heb geslapen, dat ging alleen niet best door die klereherrie van die motoren :+

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:22:
[...]
Ik stoor mij meer aan het 'I watched F1 before it was cool' mentaliteit en het uit de hoogte doen van sommige personen. Als je serieus de race wilt volgen, kan je beter thuis achter de buis zitten.
Volgens mij zit er vooral een enorm verschil tussen de F1 fans, en de Max Verstappen fans. De eerste groep kijkt voor het racen op zich, is misschien "fan" van verschillende coureurs en dat zal los staan van nationaliteit.

De groep Max fans kijken voor hem, zullen sneller de tv uitzetten als hij uitvalt etc. En daar is niets mis mee, het is gewoon een andere manier van de sport beleven, het een is niet direct beter of slechter dan het andere, ze zijn anders.

Ik erger me zelf soms ook aan de Max fans,maar dan waarschijnlijk aan de 10% die hem echt als een idool op een voetstuk zetten, maar datzelfde heb ik als mensen dat met welk bekend persoon ook doen, vind dat altijd een beetje vreemd.

Bij de F1 op Zandvoort zag je vrijwel alleen maar Max fans, dat maakt de beleving en ervaring dus erg anders en als je je daar als f1 fan niet in kan vinden dan kan je inderdaad beter thuisblijven.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:58:
[...]

Ik denk dat het een mooie test zou zijn om de bezoekers de tien teams en 20 coureurs van dit jaar te laten opnoemen bij de ingang :P

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:17:
[...]

Ik denk dat het een mooie test zou zijn om de bezoekers de tien teams en 20 coureurs van dit jaar te laten opnoemen bij de ingang :P
Je hebt dus 1 coureur die je niet hoeft op te noemen?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:17:
[...]

Gatekeeping... Genoeg 'echte' fans die ook de mist in gaan hoor.
Napo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:18:
[...]

Je hebt dus 1 coureur die je niet hoeft op te noemen?
Theoretisch gezien is Kubica geen coureur, maar een reserve coureur :+

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

-tom-562 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:22:
Theoretisch gezien is Kubica geen coureur, maar een reserve coureur :+
Ook als reserve ben je dus coureur... :+

• Bushie
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22-09 16:42
Theoretisch gezien is Kubica geen coureur, maar een reserve coureur
Mazepin ook niet :-) ook geen reserve

• Toke_gt
Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:37:
[...]

Ik was afgelopen weekend in Monza en de sfeer was daar echt zoveel beter. Je kunt F1 niet met voetbal vergelijken, bij een WK wedstrijd heb je supporters voor de teams, bij F1 heb je mensen die komen voor de sport. Kwam iemand tegen die een Max, Aston Martin, Ferrari en Mercedes shirt bij zich had, wat een held. In Zandvoort is het 99% carnavalspubliek die het verschil tussen de Red Bull F3 en de Red Bull F1 niet eens zien. Helaas is het daardoor echt druk en heb je geen goede gesprekken op de tribunes, want alles is Max,Max,Max.
Sfeer beter… misschien bedoel je: meer passend bij jou. Ik denk dat je beter kunt accepteren dat er verschillende sferen en veel verschillende smaken zijn. Het een is niet per se beter dan het ander. Jij weet blijkbaar alles van F1, F3, vast ook F2 en Porsche Supercup. Wilt er ook graag over praten op de tribune. Prima. Ga gerust je gang, er waren genoeg stille momenten.
Mijn zoon van 21 weet veel minder van F1 en keek nog naar Cars toen Max al in de karts zat. Zou dus met jou nooit een gesprek kunnen voeren, maar vindt het wel waanzinnig wat Max, George, Lando en Charles presteren, terwijl ze niet veel ouder zijn dan hij zelf is. Is hij nu zo heel veel anders dan jij toen je zo oud was als hij? Er is toch altijd een moment waarop je begint met fan worden? Wat is er mis met Max als aanleiding?
Zelf keek ik heel veel F1, tot het ongeluk met Senna gebeurde. Jarenlang niet meer gekeken, tot Max in beeld kwam. Toch wel leuk, zo’n Nederlander met karakter. Ik zou misschien best een gesprek met je kunnen voeren, maar heb wel een gat in mijn feitenkennis.
Zijn wij dan minder F1-fan dan jij? Welnee. We zijn gewoon anders. Wij houden ook niet van carnaval, willen geen klapvee zijn, maar hebben ons opperbest vermaakt. Ik kan je aanraden je wat minder verheven boven anderen te voelen en te respecteren dat er ook in dit geval vele wegen naar Rome leiden. Geniet gewoon van de F1 zoals jij dat wilt en laat anderen dat op hun eigen manier doen.

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 22-09 10:07

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het verschil tussen F1 en veel andere sporten (voor zover ik dat kan beoordelen) en evenementen is dat je bij F1 goed moet opletten als je echt wil volgen wat er gebeurt. Commentaar in je oor, beeldschermen langs de baan en timing op je telefoon.

Ik gun iedereen z'n eigen manier van de race beleven en z'n eigen feestje maar dat werkt wel twee kanten op. Er waren toch wel een aantal momenten dat ik er last van had en volgens mij zat ik dan nog best goed. Gelukkig hebben we niet de hele race lang de wave gedaan. En een beetje last hebben van elkaar hoort er natuurlijk bij, het is altijd geven en nemen. Maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die wat meer pech hadden met hun omgeving.

En als er gekozen moet worden tussen het een of het ander dan denk ik "je kan prima een feestje bouwen genieten zonder op de stoelen te dansen en te schreeuwen, maar de race volgen zonder die te kunnen zien of horen gaat niet, dan weet ik wie zich zou moeten aanpassen".

Ik geloof overigens niet dat het veel te maken heeft met "echte fans" of "carnavalstypes". Je hebt er altijd een paar van alles maar dat is geen probleem als er zat ruimte is. Op een bomvolle tribune heb je wat eerder last van elkaar.
Gezien die prijzen van de kaartjes denk ik dat er niet veel mensen waren die niks om F1 geven.
Wat volgens mij ook nog een rol speelt is dat dit het eerste grote evenement is sinds de lockdown. Dat zal toch wel een aantal mensen over de streep hebben getrokken die anders niet waren gekomen. En van een hoop aanwezigen heb ik gehoord dat ze het als een soort bevrijdingsdag hebben ervaren. Dat heeft de emoties vast ook wel geholpen.

[Voor 15% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 14-09-2021 16:17]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• toolkist
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:13:
Het verschil tussen F1 en veel andere sporten (voor zover ik dat kan beoordelen) en evenementen is dat je bij F1 goed moet opletten als je echt wil volgen wat er gebeurt. Commentaar in je oor, beeldschermen langs de baan en timing op je telefoon.
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar als je zo de race wilt volgen lijkt mij een tribune plek thuis voor de tv/pc veel geschikter ;)
Of anders een wat minder druk bezochte race

• Erapaz
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:23:
Ik kom inderdaad voor de sfeer, maar dan wel F1 sfeer en geen carnavals sfeer. Je kunt het wel goed praten, maar het is gewoon hartstikke krom als 99% oranje is. Hele tribunes met allemaal mensen in exact hetzelfde shirt, alsof ze gecloned waren of ingevlogen uit een klapvee magazijn: (sorry slechte foto want je mocht geen fatsoenlijke camera meenemen, ook al zoiets…)

Dan zie ik toch liever dit:

Bij andere GP’s is dat echt veel diverser. Op Zandvoort zat publiek die voor een Koningsdag feest kwam, niet voor een F1 race. Hopelijk is het volgend jaar beter als het nieuwe eraf is.

[Voor 36% gewijzigd door Erapaz op 14-09-2021 18:02]

• LAD93
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:36
Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:58:
[...]

Ik kom inderdaad voor de sfeer, maar dan wel F1 sfeer en geen carnavals sfeer. Je kunt het wel goed praten, maar het is gewoon hartstikke krom als 99% oranje is. Hele tribunes met allemaal mensen in exact hetzelfde shirt, alsof ze gecloned waren of ingevlogen uit een klapvee magazijn.

Bij andere GP’s is dat echt veel diverser. Op Zandvoort zat publiek die voor een Koningsdag feest kwam, niet voor een F1 race. Hopelijk is het volgend jaar beter als het nieuwe eraf is.
Nogmaals - laat een ieder lekker in z’n waarde. Dat de sfeer niet is zoals JIJ het wil, wil niet zeggen dat het verkeerd is. Zal een smak geven als je ooit uit je ivoren torentje valt.

per aspera ad astra

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

Ik kom inderdaad voor de sfeer, maar dan wel F1 sfeer en geen carnavals sfeer. Je kunt het wel goed praten, maar het is gewoon hartstikke krom als 99% oranje is. Hele tribunes met allemaal mensen in exact hetzelfde shirt, alsof ze gecloned waren of ingevlogen uit een klapvee magazijn: (sorry slechte foto want je mocht geen fatsoenlijke camera meenemen, ook al zoiets…)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier was het publiek in oranje, om ene Max Vestappen aan te moedigen. Weet niet of je die kent, maar dat is een Nederlander die toevallig in de F1 rijdt en het eigenlijk verdomd goed doet. Beetje flauw wellicht, maar er is echt niets mis met het supporten van de local hero, dat gebeurd op andere tracks net zo.

In landen als Engeland zul je ook zien dat veel bezoekers voor een Hamilton of Norris zijn, omdat die ook Engels zijn. In Italië zie je ook veel Ferrari fans, die daar zelfs hun eigen bijnaam voor hebben; de tifosi. In Mexico zul je vast ook veel fans zien voor Perez...

Wellicht allemaal geen tribunes vol, maar dat had ook te maken met het feit dat er eindelijk sinds 36 jaar weer een F1 race in NL is geweest en daarbij ook nog eens een Hollander meedoet die het gewoon goed doet. Bij het het EK/WK voetbal en de Olympische Spelen zie je exact hetzelfde. Ik zie werkelijk waar alleen maar redenen voor jou waarom het verstandiger voor jou is om een volgende keer maar niet te gaan. Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere races op de kalender, dus je kan altijd daar nog naar uitwijken.

Bottomline is dat niet iedereen tevreden gemaakt kan worden en dat mensen nu eenmaal anders fan kunnen zijn van de sport dan jij dat bent... Daar doe je niets aan, enige wat je kan doen is het accepteren of niet.

[Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-09-2021 18:14]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ja man, Monza is echt super divers :z

Het is maar net waar je je op focust of druk om maakt...

• Erapaz
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:11:
[...]
Hier was het publiek in oranje, om ene Max Vestappen aan te moedigen. Weet niet of je die kent, maar dat is een Nederlander die toevallig in de F1 rijdt en het eigenlijk verdomd goed doet. Beetje flauw wellicht, maar er is echt niets mis met het supporten van de local hero, dat gebeurd op andere tracks net zo.

In landen als Engeland zul je ook zien dat veel bezoekers voor een Hamilton of Norris zijn, omdat die ook Engels zijn. In Italië zie je ook veel Ferrari fans, die daar zelfs hun eigen bijnaam voor hebben; de tifosi. In Mexico zul je vast ook veel fans zien voor Perez...
Nu was ik toevallig in Monza afgelopen weekend en dat was echt niet 99% Ferrari / rood. Was echt een mix, zie ook mijn foto hierboven. Zandvoort was echt een outlier wat betreft het supported van 1 coureur, wat ik op zichzelf al verder vind gaan dat het supported van 1 team. Ferrari fans zijn ook al decennia voor Ferrari, de Max supporters komen nu opeens de F1 bestormen en zijn net zo snel weer weg. En Ferrari == F1 natuurlijk.

• Plenkske
  • Nu online
Erapaz schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:38:
[...]

Nu was ik toevallig in Monza afgelopen weekend en dat was echt niet 99% Ferrari / rood. Was echt een mix, zie ook mijn foto hierboven. Zandvoort was echt een outlier wat betreft het supported van 1 coureur, wat ik op zichzelf al verder vind gaan dat het supported van 1 team. Ferrari fans zijn ook al decennia voor Ferrari, de Max supporters komen nu opeens de F1 bestormen en zijn net zo snel weer weg. En Ferrari == F1 natuurlijk.
Dat er zo veel oranje shirts waren op zandvoort heeft zo veel redenen. Max verstappen, het werd opgeroepen door de organisatie en een deel van de mensen heeft de shirts gratis gekregen(via verstappen travel de max we are back shirts).
Niet iedereen met een oranje shirt kijkt alleen F1 voor Max of is "carnavalspubliek". Dat zijn vooroordelen.

Je ziet het in oostenrijk, belgië en hongarije ook op (vooral) de verstappen tribunes. Want ook daar zijn de shirts gratis.

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Had even gemaild maar hospitality kaarten zijn reeds voor de komende 3 jaar vergeven. Allicht is mijn onderneming te klein, dat gevoel kreeg ik wel een beetje :P

Overigens zijn de F1 experiences voor 2022 al in de verkoop gegaan:

https://f1experiences.com/2022-dutch-grand-prix

• miicker
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het je niet bevalt heb je zat races om naar toe te gaan en sla je Zandvoort toch lekker over? Je loopt hier alleen maar een beetje te zeiken om maar wat te zeiken te hebben. Ik zal het alvast voor je verklappen: komende 2 jaar komt er precies hetzelfde soort publiek op af in Zandvoort.

Oh en als volgens jou iedereen die in het oranje gekleed was voor een soort koningsdag feest kwam dan is het wel apart dat vrijwel alle mensen die er waren 2 jaar geleden al een pak geld hebben neergelegd voor een F1 race terwijl je toen nog gewoon gratis naar koningsdag kon.

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:51:
[...]

Dat er zo veel oranje shirts waren op zandvoort heeft zo veel redenen. Max verstappen, het werd opgeroepen door de organisatie en een deel van de mensen heeft de shirts gratis gekregen(via verstappen travel de max we are back shirts).
Niet iedereen met een oranje shirt kijkt alleen F1 voor Max of is "carnavalspubliek". Dat zijn vooroordelen.

Je ziet het in oostenrijk, belgië en hongarije ook op (vooral) de verstappen tribunes. Want ook daar zijn de shirts gratis.
Klopt. Je krijgt ze gratis bij de tickets.
Zo heb ik verder bv ook een rode Danke Niki cap. Kreeg ik bij mijn zitplaats.. Iedereen op die tribune overigens, begalve diegenen in het witte vlak van de Oostenrijkse vlak, die hebben vermoed ik een witte cap... Met misschien ook wel 'Danke Niki'

[Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 14-09-2021 22:17]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 2480Wp @ 260° West, 35° helling PVOutput

• Erapaz
Plenkske schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:51:
[...]

Modbreak:En nu is het wel eens genoeg met de vooroordelen om de Max fans. Respecteer elkaar of reageer niet.

[Voor 27% gewijzigd door tweakduke op 17-09-2021 10:41]

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online
:/

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09:21
COVID heeft er natuurlijk ook wel voor gezorgd dat er veel minder buitenlandse F1 fans waren. Verwacht toch dat er komende jaren ook meer kaarten naar buitenlanders gaan.
CH4OS schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:11:
[...]

Wellicht allemaal geen tribunes vol, maar dat had ook te maken met het feit dat er eindelijk sinds 36 jaar weer een F1 race in NL is geweest en daarbij ook nog eens een Hollander meedoet die het gewoon goed doet. Bij het het EK/WK voetbal en de Olympische Spelen zie je exact hetzelfde. Ik zie werkelijk waar alleen maar redenen voor jou waarom het verstandiger voor jou is om een volgende keer maar niet te gaan. Daarnaast zijn er natuurlijk ook andere races op de kalender, dus je kan altijd daar nog naar uitwijken.

Bottomline is dat niet iedereen tevreden gemaakt kan worden en dat mensen nu eenmaal anders fan kunnen zijn van de sport dan jij dat bent... Daar doe je niets aan, enige wat je kan doen is het accepteren of niet.
Tifosi is gewoon letterlijk het Italiaanse woord voor fans ;)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Joris748 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:53:
Tifosi is gewoon letterlijk het Italiaanse woord voor fans ;)
Bedacht ik mij later ook idd... Maar heb het vervolgens gewoon zo gelaten... ;)

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:23

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:De discussie om de fans met bijkomende vooroordelen en generalisaties is hierbij klaar.

Tweakers Discord

• wErudite
  • Registratie: augustus 2016
  • Nu online
*knip*
Niet doorgaan na een modbreak aub.

Ik vond het mega vet! Kijk ook niet elke race, maar vond de race in Zandvoort wel heel gaaf.

[Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 17-09-2021 19:44]

Inkakken is bijpakken

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beetje goed nieuws dan maar?

https://www.nu.nl/coronav...rona-uitbraak-geleid.html
De Formule 1 in Zandvoort heeft tot nu toe niet tot een uitbraak van COVID-19 onder de toeschouwers geleid, laat een woordvoerder van de GGD Kennemerland vrijdag weten. 88 mensen zijn inmiddels positief getest op het coronavirus. Zij waren besmet of zijn besmet geraakt tijdens hun bezoek aan de Grand Prix van Nederland. Het gaat om 0,045 procent van de bezoekers.
Een buitenevenement kan blijkbaar erg weinig kwaad.
Denk dat iedereen daarop hoopte. Goed dat het nu bevestigd is.

Tevens een goede opsteker voor de QR check app. :+

[Voor 67% gewijzigd door MikeyMan op 17-09-2021 12:00]

Pagina: 1 ... 63 64 65 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee