Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 56 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Metalfreak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Of gewoon zoals het al jaren bij de grote festivals met vergelijkbare bezoekersaantallen en zelfs minder ingangen gaat: grote containers naast de ingang, controle van de tas en alles wat niet is toegestaan verdwijnt de container in (of je moet het nog ter plekke opeten/drinken, maar dan moet je wel de rij uit en mag je weer achteraan aansluiten), klaar. En nee, daar is ook geen groot drama als dat gebeurt, je weet het van tevoren. Als je dan toch gaat huilen als het gebeurt, ben je echt een klein kindje.
Zal dus afhangen van de acceptatie door de massa. Ben je festivals gewend dan accepteer je dit waarschijnlijk makkelijker dan wanneer je gewend bent naar de dierentuin te gaan met tassen vol eten en drinken.

Als 75% van de bezoekers moeilijk gaat doen komt de helft niet op tijd binnen en heb je ook nog kans op serieuze ongeregeldheden bij de ingang. (en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zomaar zijn camera van 1500 euro in de container laat gooien)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
Juan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:37:
Moet je ook een ID meenemen, of is dat niet nodig (zo ja, Rijbewijs voldoende?)
Ja, je moet in Nederland altijd een ID bij hebben. En een rijbewijs is inderdaad een ID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
Juan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:37:
Moet je ook een ID meenemen, of is dat niet nodig (zo ja, Rijbewijs voldoende?)
Een rijbewijs is gewoon een geldige identiteitsbewijs. Alleen je nationaliteit staat er niet op, waardoor je het in het buitenland en bijvoorbeeld bij overheidszaken niet kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
Ok, hebben alleen paspoorten verder, die zijn te groot om zo mee te nemen

Dankje.

en 9 van de 10 tripjes heb ik nooit een ID bij ;-)
nooit op gecontroleerd ook (dus nooit boete gehad)

[ Voor 15% gewijzigd door Juan op 31-08-2021 11:40 ]

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

TIGER1125 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Ze zullen de handen er in ieder geval wel aan vol hebben bij de gate, ticket controle (geldig? tenaamstelling?), gevolgd door de Corona QR check (scannen en identiteit bezoeker checken), én dan ook nog de tassen/"verboden" spullen check. :+

En dan laat ik de discussies over van alles en nog wat even buiten beschouwing. :9
Klinkt eigenlijk als een vrij normale check bij een festival. Er zit alleen de coronacheck nu tussen, maar daar staat gewoon een extra persoon om deze te doen, dit gebeurt allemaal niet door 1 persoon he. Aangezien je slechts een klein tasje mag meenemen is dat ook gedaan om de check bij de ingang zo snel mogelijk te laten verlopen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
naitsoezn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:19:
[...]
[...]

Parkeren is toch nergens mogelijk, alleen met vergunning, de overige parkeerplaatsen zijn allemaal afgesloten / bezet. Succes met je doorlaatbewijs :P
Parkeren op prive terrein is toegestaan, en er zijn genoeg mensen die een prive parkeerplek erbij aanbieden, alsnog zou ik dan nooit met de auto die kant op gaan, het zal denk ik redelijk vast gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Zal dus afhangen van de acceptatie door de massa. Ben je festivals gewend dan accepteer je dit waarschijnlijk makkelijker dan wanneer je gewend bent naar de dierentuin te gaan met tassen vol eten en drinken.

Als 75% van de bezoekers moeilijk gaat doen komt de helft niet op tijd binnen en heb je ook nog kans op serieuze ongeregeldheden bij de ingang. (en ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zomaar zijn camera van 1500 euro in de container laat gooien)
Als je zo dom bent om een camera van 1500 euro mee te nemen terwijl dat expliciet verboden is, dan is dat jouw risico en mag je lekker terug naar de auto om deze daarin terug te gaan leggen.

Die acceptatie is er snel. Je komt er toch voor de Formule 1, niet om er een gezellig dagje te gaan picknicken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
naitsoezn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Om vervolgens door een meute afgerost te worden omdat het al enorm druk is en op die manier een enorme opstopping gecreeerd wordt, gevolgd door huilie-huilie-filmpjes met 'we deden helemaal niets verkeerd maar waren alleen maar de boel aan het frustreren door flink te zuigen" :')
Slachtoffers van mishandeling 'huilie-huilie' noemen, daar past deze emoticon beter bij :')

Dat je niet vrolijk wordt van zo'n demonstratie snap ik, maar om dan mensen te gaan mishandelen of agressief te gaan worden is toch echt nog een flink aantal niveautjes lager.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 31-08-2021 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Metalfreak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:42:
[...]

Als je zo dom bent om een camera van 1500 euro mee te nemen terwijl dat expliciet verboden is, dan is dat jouw risico en mag je lekker terug naar de auto om deze daarin terug te gaan leggen.

Die acceptatie is er snel. Je komt er toch voor de Formule 1, niet om er een gezellig dagje te gaan picknicken.
Ik zou zeggen, lees hier eens wat reacties terug. En dan gaat het hier om onbegrip bij mensen die nu al van de regels weten. Er zijn er zat die zich er minder in verdiepen en pas bij de poort ermee geconfronteerd worden. Kun je vanalles van vinden, maar je weet ook dat dat de praktijk gaat zijn.

En die camera van 1500 euro is niet expliciet verboden. Dat is nog altijd amateur spul.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ik zou zeggen, lees hier eens wat reacties terug. En dan gaat het hier om onbegrip bij mensen die nu al van de regels weten. Er zijn er zat die zich er minder in verdiepen en pas bij de poort ermee geconfronteerd worden. Kun je vanalles van vinden, maar je weet ook dat dat de praktijk gaat zijn.

En die camera van 1500 euro is niet expliciet verboden. Dat is nog altijd amateur spul.
Ik had juist gelezen dat je alleen een smartphonecamera mag meenemen. Dus als je iets meeneemt dat alleen foto's maakt en niet kan bellen, dan ben je in principe in overtreding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
dehardstyler schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Ik had juist gelezen dat je alleen een smartphonecamera mag meenemen. Dus als je iets meeneemt dat alleen foto's maakt en niet kan bellen, dan ben je in principe in overtreding.
Nee, in de regels staat dat je geen professionele apparatuur mee mag nemen. Dat gaat zondermeer tot discussie leiden.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
[...]

Wat ik begrijp sturen ze dit plaatje mee bij de tickets en bijbehorende regels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/26cec63e5f6ac2ae7c5d51ce98872e214c4d6249/?url=https%3A%2F%2Fci6.googleusercontent.com%2Fproxy%2FCM80C33guVxmYakVhFIdPqhWl_3MGUCAOuTh2nRQfKeU5sJNn1QIE4do96QBMnZOmR7exHtHyyuWrUDKFpdJ4bmccZILuvO4iDZ77Eig9epXGdN9Wh8-6UV3wyQSm6TPjsRtVN9aIRV3AvcZOrArIc4IvvXjzYISe-H0hZjvZOYxZBkubTXIaiSIYWwmqUbbOdOkAXHItq6aJvOKv300pZA11ndkzqiZV8U%3Ds0-d-e1-ft%23https%3A%2F%2Fd15k2d11r6t6rl.cloudfront.net%2Fpublic%2Fusers%2FIntegrators%2F371a907d-72a2-4e4e-8549-723bc6aba3dc%2Fdc3fcf7d-3ed0-45aa-9a96-04d43fa2fe37%2FIcons-DGP.jpg

Lijkt me toch vrij duidelijk, als je dan nog camera's meeneemt anders dan een pocketcameratje of smartphone vind ik dat in ieder geval toch echt je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Nee, in de regels staat dat je geen professionele apparatuur mee mag nemen. Dat gaat zondermeer tot discussie leiden.
I stand corrected, ze zeggen inderdaad het volgende: "Filmen middels smartphones en kleine opname apparatuur voor eigen gebruik is wel toegestaan". Wat is inderdaad professioneel en wat niet? Hoe groot mag de telelens zijn? :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Ah ja, net zoals dit al jaren in de regels staat bij Pinkpop en dit ook echt 0,0 problemen oplevert bij de ingang en ik nog nooit iemand (behalve de pers met een perskaart en duidelijk herkenbaar) met een SLR op het terrein heb zien lopen. Onder professionele camera-apparatuur verstaan ze: met een verwisselbare lens. Bij twijfel heeft de security altijd het laatste woord :) En dat handjevol mensen in dit topic, daar heeft de security echt geen boodschap aan.

Komen jullie nooit buiten of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:47:
[...]

Er zijn iPhones gebruikt voor proffesionele fotografie gebruikt in magazines... Dus dat verschil is er al amper. Als ze nu hadden gezegd elke camera mag maar je lens mag bijvoorbeeld max 200mm zijn dan is het al een stuk duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15

megaleo

Special member

DoubleR schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:18:
Ik lees net een mail dat je dus geen eten en drinken mee mag nemen naar het circuit... gaan ze daar serieus streng op controleren?? Echt belachelijk!
Inderdaad vind ik ook belachelijk.
Bij circuits is het juist "normaal" en gebruikelijk dat je het mee kan nemen. GP Canada mocht ook, Hongarij, Spa.....
Ik snap het bij een dance-festival maar dit is toch wat anders?!
Ik kom van ver met de bus dan is het toch logisch dat je wat kleine spulletjes mee wilt nemen? Poncho, powerbank, snackje voor tussendoor, flesje water. Wat een gedroeftoeter weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Homeland schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Er zijn iPhones gebruikt voor proffesionele fotografie gebruikt in magazines... Dus dat verschil is er al amper. Als ze nu hadden gezegd elke camera mag maar je lens mag bijvoorbeeld max 200mm zijn dan is het al een stuk duidelijker.
Voor Jan Modaal is elke camera waar je een lens op zet professioneel. Je kunt niet verwachten dat elke controleur precies weet welke camera+lens combinatie wel en welke niet mag.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
Ze zullen wel 'moeten' met de lagere capaciteit dan verwacht. Als iedereen dan nog zijn eigen 3 gangen diner gaat meezeulen worden de inkomsten vanuit de horeca verkoop nóg lager.

Fijn dat ze het in ieder geval tijdig laten weten, als je bij de poort nu wordt tegengehouden/gecontroleerd is het in ieder geval je eigen schuld.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
megaleo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Inderdaad vind ik ook belachelijk.
Bij circuits is het juist "normaal" en gebruikelijk dat je het mee kan nemen. GP Canada mocht ook, Hongarij, Spa.....
Ik snap het bij een dance-festival maar dit is toch wat anders?!
Ik kom van ver met de bus dan is het toch logisch dat je wat kleine spulletjes mee wilt nemen? Poncho, powerbank, snackje voor tussendoor, flesje water. Wat een gedroeftoeter weer!
Je Powerbank en je poncho mogen wel mee volgens de voorwaarden. :+

Ik heb een klein tasje mee, met een klein flesje handgel, mondkapje (ivm de treinreis), poncho, gehoorbescherming en dat past ook allemaal net zo makkelijk in m'n jaszak, waardoor het tasje weer kan dienen als souvenir transport ofzoiets. Eten en drinken doe ik wel even snel op weg naar circuit. Daarna zien we wel qua prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik lees net een mail dat je dus geen eten en drinken mee mag nemen naar het circuit... gaan ze daar serieus streng op controleren?? Echt belachelijk!
Welkom in het topic. Er wordt al weken daarover geklaagd :P

Probeer het uit :)
Jackson6 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Het is toch gewoon lekker om te allen tijde even water bij je te hebben, en dat je niet 4x naar zo'n stand moet waar wellicht een taffes rij staat.
Als ik naar een pretpark ga is dat het enige wat ik meeneem. Plus wat geld voor versnaperingen, dat het duurder is dan in de winkel neem ik op de koop toe. Zeker op de prijs van een GP kaartje vind ik het echt klein bier hoor.

[ Voor 45% gewijzigd door RodeStabilo op 31-08-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Voor Jan Modaal is elke camera waar je een lens op zet professioneel. Je kunt niet verwachten dat elke controleur precies weet welke camera+lens combinatie wel en welke niet mag.
Maar er zijn zat "compact camera's" met een enorme lens... die dan dus wel mogen? Het blijft allemaal een groot grijs gebied. En ik zou in elk geval geen enkele camera meenemen, tenzij hij dus heel klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 17:15

megaleo

Special member

TIGER1125 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Je Powerbank en je poncho mogen wel mee volgens de voorwaarden. :+

Ik heb een klein tasje mee, met een klein flesje handgel, mondkapje (ivm de treinreis), poncho, gehoorbescherming en dat past ook allemaal net zo makkelijk in m'n jaszak, waardoor het tasje weer kan dienen als souvenir transport ofzoiets. Eten en drinken doe ik wel even snel op weg naar circuit. Daarna zien we wel qua prijzen.
Oh ja.....mondkapje.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hoe groot mag een tas zijn? Ik neem gewoon een (kleine) eastpak rugzak mee, zo'n model dus:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/262924/files/332112864/890x820x2/eastpak-padded-pakr-grijs.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
miicker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:04:
Hoe groot mag een tas zijn? Ik neem gewoon een (kleine) eastpak rugzak mee, zo'n model dus:
[Afbeelding]
Pak een A4 en je weet het :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Homeland schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

Maar er zijn zat "compact camera's" met een enorme lens... die dan dus wel mogen? Het blijft allemaal een groot grijs gebied. En ik zou in elk geval geen enkele camera meenemen, tenzij hij dus heel klein is.
Daar kan je toch geen fatsoenlijke ingezoomde foto's mee maken. Leuk als het onderwerp niet beweegt maar verder ;w

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
psy schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Daar kan je toch geen fatsoenlijke ingezoomde foto's mee maken. Leuk als het onderwerp niet beweegt maar verder ;w
Ik zou de verwachting van goede ingezoomde foto's dan ook laten varen... Op de tribune zal je al snel op een flinke afstand van de baan zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
Metalfreak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Ah ja, net zoals dit al jaren in de regels staat bij Pinkpop en dit ook echt 0,0 problemen oplevert bij de ingang en ik nog nooit iemand (behalve de pers met een perskaart en duidelijk herkenbaar) met een SLR op het terrein heb zien lopen. Onder professionele camera-apparatuur verstaan ze: met een verwisselbare lens. Bij twijfel heeft de security altijd het laatste woord :) En dat handjevol mensen in dit topic, daar heeft de security echt geen boodschap aan.

Komen jullie nooit buiten of zo?
Het gaat niet om wat er al jaren bij festivals als Pinkpop gebruikelijk is maar wat het F1 publiek gewend is en wat elders gebruikelijk is.
De regels in Zandvoort wijken hier aardig van af, dat zal dus discussies opleveren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Jawel. Van iemand die regels moet handhaven, mag je júist verwachten dat hij van de hoed en de rand weet. Dus als je in de regels zet dat je geen "professionele camera" mee mag nemen, dan moet die controleur dus weten wat wél een professionele camera is en wat níet. Ik heb een Canon EOS 450D met bijvoorbeeld een 70-300 objectief. Da's verre van professioneel, de body is zelfs een zwaar verouderd amateur ding. Bij Canon is het vrij simpel overigens: als het objectief wit is, dan zou je het eigenlijk direct onder "professioneel" kunnen scharen (L uitvoeringen dus). En zodra er "Mark" in de naam van de body voorkomt, dan ga je ook richting professioneel.

Ze kunnen beter gewoon meetbare regels maken. Dan is het duidelijk voor iedereen (en hoef je geen controleurs met "kennis" in te zetten). Als ik mijn EOS 450D met grip en mijn 70-300 objectief met zonnekap gebruik, dan zou een leek dat inderdaad verkeerd in kunnen schatten. Het geheel is vrij groot, maar pofessioneel? Neeee..... not even close. Het is niet eens een full frame.

Net als met verkeerd parkeren eigenlijk: dat moet je laten handhaven door iemand die 't snapt. Anders krijg je daar gedonder mee. Als je iemand niet binnenlaat terwijl hij achteraf gezien gewoon gelijk had, dan heb je het natuurlijk gewoon verprutst. Dan moet je zoiemand dus ook gewoon schadeloos stellen en dat hoeft niet bij de kosten van een toegangskaartje te blijven. Die persoon heeft veel meer kosten gemaakt en zal die vergoed willen zien. Daarom snap ik niet waarom ze de regels niet gewoon duidelijk maken. "Klein" of "groot" of "professioneel" is allemaal zo subjectief als de pest. Het hangt af van het referentiekader van degene die het moet interpreteren en is dus niet meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:29
arene schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
[Afbeelding]
Heb je wel een vaknummer? Dan moet je even een paar blz terug een post van mij zoeken. Daar heb ik een poging gedaan om op een foto Arena Grandstand de nummers te plotten.
Edit: heb hem hier voor het gemak toegevoegd, wellicht zijn er meer mensen die dit topic pas sinds kort volgen...
Ik mis nr 1223…

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Neen. Zo'n controleur moet al kijken of je ID matcht met je vaccinatie code. Of je ticket wel klopt. Of je tas geen dingen bevat die niet mogen. En ze moeten duizenden mensen doorlaten. Dan kan je niet verwachten dat hij/zij ook nog eens weet dat jou Canon een amateur ding is of niet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Jawel. Van iemand die regels moet handhaven, mag je júist verwachten dat hij van de hoed en de rand weet. Dus als je in de regels zet dat je geen "professionele camera" mee mag nemen, dan moet die controleur dus weten wat wél een professionele camera is en wat níet. Ik heb een Canon EOS 450D met bijvoorbeeld een 70-300 objectief. Da's verre van professioneel, de body is zelfs een zwaar verouderd amateur ding. Bij Canon is het vrij simpel overigens: als het objectief wit is, dan zou je het eigenlijk direct onder "professioneel" kunnen scharen (L uitvoeringen dus). En zodra er "Mark" in de naam van de body voorkomt, dan ga je ook richting professioneel.

Ze kunnen beter gewoon meetbare regels maken. Dan is het duidelijk voor iedereen (en hoef je geen controleurs met "kennis" in te zetten). Als ik mijn EOS 450D met grip en mijn 70-300 objectief met zonnekap gebruik, dan zou een leek dat inderdaad verkeerd in kunnen schatten. Het geheel is vrij groot, maar pofessioneel? Neeee..... not even close. Het is niet eens een full frame.

Net als met verkeerd parkeren eigenlijk: dat moet je laten handhaven door iemand die 't snapt. Anders krijg je daar gedonder mee. Als je iemand niet binnenlaat terwijl hij achteraf gezien gewoon gelijk had, dan heb je het natuurlijk gewoon verprutst. Dan moet je zoiemand dus ook gewoon schadeloos stellen en dat hoeft niet bij de kosten van een toegangskaartje te blijven. Die persoon heeft veel meer kosten gemaakt en zal die vergoed willen zien. Daarom snap ik niet waarom ze de regels niet gewoon duidelijk maken. "Klein" of "groot" of "professioneel" is allemaal zo subjectief als de pest. Het hangt af van het referentiekader van degene die het moet interpreteren en is dus niet meetbaar.
Zijn de regels klip en klaar? Nee.
Is de intentie van de regel duidelijk? Ja; de FOM wil niet hebben dat er foto's of video's van behoorlijke kwaliteit worden verkocht of in de media komen die niet via hun eigen kanalen zijn verkocht of gedeeld. Als jij daar gaat staan met een EOS 450D met 70-300 kun jij prima foto's maken van de auto's op het rechte stuk. Dat lukt ook met een systeemcamera met dikke zoom en zelfs met een iPhone. Dus het liefst hebben ze helemaal geen camera's. Maar aangezien iedereen tegenwoordig een camera in z'n telefoon heeft zitten en ze die niet kunnen verbieden (want dán komt er niemand meer kijken) moeten ze dat wel toelaten.

Ga er dus maar van uit dat de instructie aan de toegangsmedewerkers is geweest 'alles dat een camera is die níet in een smartphone zit verwerkt, komt er niet in'.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 15:02
Wat een gedoe over of je wel of geen camera mee mag nemen. Gewoon niet doen. Geen gezeik en vertraging bij het inchecken. Je zal maar net achter iemand staan die een hele discussie aan gaat bij de ingang. Vermoeiend. Ik baal al dat ik uitgeloot ben en het vanaf de bank mag bekijken. Maar aan de andere kant ben ik blij dat ik niet daar in de rij hoef te staan en te wachten op iemand die zo nodig zijn camera en/of eten moet en zal meenemen en daarover gaat discussiëren.

Overigens begrijp ik de discussie en het is vervelend en ja het mag bij andere circuits wel maar dat is allemaal niet aan de orde hier want Zandvoort is niet die andere circuits. (Voor ouders klinkt dit vast bekend)

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Dat met die camera's mag vaak ook niet bij andere circuits, zeker niet bij de F1. In NL op Assen zit er bijvoorbeeld ook veel verschil in wat mag en niet als je naar de MotoGP of naar de Superbikes gaat. Beide zijn Dorna, maar MotoGP is veel meer high-profile en daar mag veel minder.

En eens met het advies om niet de grenzen op te zoeken. Je kunt toch sowieso weinig mooie foto's maken vanaf de tribunes, dus gewoon thuislaten die camera.

[ Voor 21% gewijzigd door Icephase op 31-08-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:09
[...]

Dit idd. Ze moeten gewoon duidelijk aangeven wat wel en niet mag. Zoals nu beschreven staat is er te veel ruimte voor interpretatie. Snap sowieso dat camera verbod niet. Bij evenementen zoals dit of vliegshows is het gebruikelijk dat mensen hun SLR meenemen en mooie foto's willen maken. Nog nooit eerder meegemaakt dat een SLR camera niet mee naar binnen mag bij een evenement als dit. Zelfs niet het meer professionele spul. Bij vliegshows loopt helft van het publiek met Canon bv 5D camera's met een lens van 400+mm. Maar goed, ben benieuwd hoe komend weekend gaat en of er mensen zijn die wel hun SLR meenemen en naar binnen mogen. Ik ben uitgeloot, dus kan zelf niet checken dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
[...]

Mooi verwoord en je hebt helemaal gelijk. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Wij weten allebei hoe de discussie aan de gate gaat eindigen. Heb je ooit een normale discussie kunnen voeren met een verkeersregelaar? Succes d:)b

Ik vind het jammer. Ik had graag m'n camera meegenomen. Zelfs zonder zoom kan je mooi de sfeer vastleggen. Mooie panning foto's doen het prima in groothoek. Het haalt voor mij een klein beetje plezier van de dag af.

edit: typo

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
himlims_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

afgelopen weekend spa: muntje 2.50
hamburger 6 muntjes
friet + frikandel 4 muntjes
paraplu 85euro !!!!!
Tja wat had je dan verwacht, dat deden we vroeger in Rollercoaster Tycoon ook als het begon te plenzen, paraplu's duurder maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Sfeer vastleggen gaat ook prima met de smartphone. En panning-foto's met groothoek? Vanaf de tribunes? Vergeet het maar...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Neen. Zo'n controleur moet al kijken of je ID matcht met je vaccinatie code. Of je ticket wel klopt. Of je tas geen dingen bevat die niet mogen. En ze moeten duizenden mensen doorlaten. Dan kan je niet verwachten dat hij/zij ook nog eens weet dat jou Canon een amateur ding is of niet.
Dat is niet 1 controleur, die vier stappen zullen waarschijnlijk door vier verschillende personen gedaan worden ;)

En van een security-idioot met een cursus van een half uur verwachten dat ze compleet inhoudelijke kennis hebben van camera's, dat is toch echt wel naïviteit van het hoogste niveau... Zoals ik al eerder zei en dat voor alle evenementen geldt: afneembare lens = professioneel, of jij het daarmee eens bent of niet, dat maakt die security-idioot niet uit. Veel plezier met het houden van een inhoudelijke discussie aan de ingang als er nog duizenden mensen in je nek staan te hijgen, maar wil je nu een F1 race zien of wil je fotograafje gaan spelen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
Wat is er gebeurd met leven in het moment en later foto's terugkrijgen via de pers? :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Als je leuke foto's wilt maken moet je naar een kleiner evenement gaan, dan kan je overal staan, kan je in dit pit rondlopen en heb je alle tijd om gave foto's te maken, alleen dan dus niet van (de huidige) F1 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
[...]

En waar het om gaat is dat je bij de poort de beveiligers niet tien minuten bezig zijn om te kijken of je toevallig een aps-c of fullframe camera meeneemt, of welk type dat dan eventueel is; of een lange discussie aan moeten gaan met iemand die moeilijk doet en vindt dat zijn of haar camera toch echt niet “professioneel” is.
Er staan duizenden mensen achter je in de rij die ook allemaal op tijd binnen willen zijn. Dan moet je het inderdaad simpel en eenvoudig houden, en dan vooral voor het beveiligingspersoneel.

Uiteindelijk kom je als bezoeker primair om een race te kijken, en niet om te fotograferen. Dan had je wel accreditatie gehad :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Homeland schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:47:
Als je leuke foto's wilt maken moet je naar een kleiner evenement gaan, dan kan je overal staan, kan je in dit pit rondlopen en heb je alle tijd om gave foto's te maken, alleen dan dus niet van (de huidige) F1 auto's.
Of gewoon naar Spa gaan. Daar mag je met F1 wel gewoon alles meenemen... mensen willen juist foto's maken omdat ze fan zijn van F1, niet van de Renault Clio cup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Metalfreak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

Dat is niet 1 controleur, die vier stappen zullen waarschijnlijk door vier verschillende personen gedaan worden ;)

En van een security-idioot met een cursus van een half uur verwachten dat ze compleet inhoudelijke kennis hebben van camera's, dat is toch echt wel naïviteit van het hoogste niveau... Zoals ik al eerder zei en dat voor alle evenementen geldt: afneembare lens = professioneel, of jij het daarmee eens bent of niet, dat maakt die security-idioot niet uit. Veel plezier met het houden van een inhoudelijke discussie aan de ingang als er nog duizenden mensen in je nek staan te hijgen, maar wil je nu een F1 race zien of wil je fotograafje gaan spelen?
Of het door 1 of 10 personen gebeurd maakt weinig uit. Er moet een hele massa door het poortje.
de "security-idioot" zal je inderdaad terugsturen of optie geven camera af te geven en na de race weer ophalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:51

ThunderNet

Flits!

Even een kleine toevoeging daarop, ik weet natuurlijk niet hoe het op zandvoort is, maar op Spa paar jaar geleden (Gold 3 tribune). zijn de stoeltjes dermate knap dat je niet echt de vrijheid hebt om panningshots te maken zonder flink wat mensen te irriteren met je draaiende lichaam.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
Afgelopen vrijdag in Spa..
zag genoeg dikke camera's om me heen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FmrJr8aFD6tcEqoTRzAaFx4djk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUBN9ZC2YiNElMuQWxRLwyJp.jpg?f=fotoalbum_large

foto gemaakt met iPhone.. gewoon puur ff fotootje :)

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:39:
[...]

Als hij geen camera's hoeft te controleren, klopt dat. Dan hoeft hij dat niet te weten. Maar dan is hij dus niet degene die jou niet binnenlaat vanwege een camera waar hij toevallig de ballen verstand van heeft. Dat zal dan iemand anders moeten doen, die daar wél verstand van heeft.

Je zet toch ook geen kleurenblinde bij de ingang die alle mensen met een rood shirt moet weren? Dan laat je die kleurenblinde de tickets maar controleren, of de tassen. Ik zou het weren van mensen met een rood shirt dan aan iemand anders overlaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
De gemiddelde iPhone, doet niet onder voor een professionele camera (zeker met portret modus)

En ik kan in 4k schieten, dus ook niet om over te klagen (iPhone 12 en iPhone XR)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:50:
[...]

Of het door 1 of 10 personen gebeurd maakt weinig uit. Er moet een hele massa door het poortje.
de "security-idioot" zal je inderdaad terugsturen of optie geven camera af te geven en na de race weer ophalen.
Ga er maar vanuit dat je gewoon teruggestuurd wordt en je mag het zelf regelen. Er is geen speciale opslag voor mensen die hun camera niet mee naar binnen mogen nemen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
@Fox-Racing Spa is niet hetzelfde als Zandvoort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

En waar het om gaat is dat je bij de poort de beveiligers niet tien minuten bezig zijn om te kijken of je toevallig een aps-c of fullframe camera meeneemt, of welk type dat dan eventueel is; of een lange discussie aan moeten gaan met iemand die moeilijk doet en vindt dat zijn of haar camera toch echt niet “professioneel” is.
Er staan duizenden mensen achter je in de rij die ook allemaal op tijd binnen willen zijn. Dan moet je het inderdaad simpel en eenvoudig houden, en dan vooral voor het beveiligingspersoneel.

Uiteindelijk kom je als bezoeker primair om een race te kijken, en niet om te fotograferen. Dan had je wel accreditatie gehad :)
Of gewoon geen verbod op camera's instellen. Dan heb je ook geen discussie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Het zal ook te maken hebben met het contract tussen Zandvoort en de FOM. Het is natuurlijk de eerste keer sinds 25 jaar dat er een GP in NL is, dus ze willen alle mediacoverage zoveel mogelijk uitbuiten. Als er massa's foto's van behoorlijke kwaliteit gedeeld worden via sociale media door amateurs, vinden ze dat niet leuk.

Best kans dat de regels de komende jaren wel wat soepeler worden. Voor nu is het gewoon erg streng, maar logisch. Gewoon aan de regels houden (voor jezelf dus de krappe definitie hanteren!) en er is niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Of gewoon geen verbod op camera's instellen. Dan heb je ook geen discussie. ;)
Ik denk dat je het antwoord op die vraag wel weet als je het voorlegt aan FOM :w

Die zijn echt heel strikt met beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Mocht ik officieel ook niet toen ik een paar jaar terug naar de Hungaroring ging, drinken onderin de tas gedaan en bij controle wierpen ze een halve blik in de tas en mochten we door. Veel te druk om fatsoenlijk te controleren, en ze hadden er ook weinig zin in om moeilijk te gaan doen.

Kan me levendig voorstellen dat het in Zandvoort precies hetzelfde gaat zijn, officieel mag het niet maar je zal het eenvoudig mee naar binnen kunnen nemen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
Dat is zeker waar...

Zelfde geldt ook voor eten drinken mee naar binnen.
ik kwam bij de ingang en iedereen met blikjes werden gelijk uit tas gehaald opdrinken of weggooien.
Geen glas of blik mee naar binnen.

Half uur later kwamen de complete BBQ's voorbij met treetjes bier..
zelfde ingang andere controleur 8)7

RichardVos.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Juan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:52:
De gemiddelde iPhone, doet niet onder voor een professionele camera (zeker met portret modus)

En ik kan in 4k schieten, dus ook niet om over te klagen (iPhone 12 en iPhone XR)
Sorry, maar dat is niet waar. Een iphone komt niet in de buurt van een professionele SLR camera... ik heb beide en de kwaliteit van mijn iphone foto's zijn echt een stuk lager dan die van mijn SLR camera. Helemaal als je in gaat zoomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Icephase schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:43:
Dat met die camera's mag vaak ook niet bij andere circuits, zeker niet bij de F1. In NL op Assen zit er bijvoorbeeld ook veel verschil in wat mag en niet als je naar de MotoGP of naar de Superbikes gaat. Beide zijn Dorna, maar MotoGP is veel meer high-profile en daar mag veel minder.

En eens met het advies om niet de grenzen op te zoeken. Je kunt toch sowieso weinig mooie foto's maken vanaf de tribunes, dus gewoon thuislaten die camera.
Met met je laatste opmerking (die ik volledig onderschrijf) haal je gelijk de rationale weg die de organisatie gebruikt voor het verbod.

Laat de fans lekker naar binnen met hun camera's. Ze doen er geen vlieg kwaad mee en zijn nog jaren trots op hun scheve foto waar je tussen de petjes en hekken door een half scherpe racewagen ziet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat je het antwoord op die vraag wel weet als je het voorlegt aan FOM :w

Die zijn echt heel strikt met beeldmateriaal.
De FOM heeft er niks mee te maken. Op Spa en andere circuits mag je wel gewoon je SLR's meenemen. Dus het is blijkbaar niet de FOM die hiermee komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10
Wat een discussie over camera's zeg. Neem ze gewoon niet mee, klaar. Wil je graag foto's maken met je camera van een F1 auto? Bezoek dan een GP met andere regels.

Wat een ellende dat het hier al pagina's lang over moet gaan, er gaat toch niets aan veranderen en je gaat keihard pech hebben bij de ingang.

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

Als hij geen camera's hoeft te controleren, klopt dat. Dan hoeft hij dat niet te weten. Maar dan is hij dus niet degene die jou niet binnenlaat vanwege een camera waar hij toevallig de ballen verstand van heeft. Dat zal dan iemand anders moeten doen, die daar wél verstand van heeft.

Je zet toch ook geen kleurenblinde bij de ingang die alle mensen met een rood shirt moet weren? Dan laat je die kleurenblinde de tickets maar controleren, of de tassen. Ik zou het weren van mensen met een rood shirt dan aan iemand anders overlaten. :)
En als je geen rood shirt aan mag hoef je het ook niet te proberen met een licht-rood shirt aan te komen kakken en dan denken dat je wel even in discussie kunt gaan of jou shirt nu licht-rood is of heel donker-roze.

Punt is, je mag geen camera mee. Wat jij er van vind is niet relevant. Het heeft geen zin om dan toch je "amateur" Canon mee te sjouwen en verwachten dat ze bij de ingang wel even uitzondering maken voor je.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

eerste staat alweer vast
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/v5m9hyt1bok71.jpg?width=640&height=480&crop=smart&auto=webp&s=1efa499f185cfc334fe7b04a6ee6af04ba29ad2d

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Sorry, maar dat is niet waar. Een iphone komt niet in de buurt van een professionele SLR camera... ik heb beide en de kwaliteit van mijn iphone foto's zijn echt een stuk lager dan die van mijn SLR camera. Helemaal als je in gaat zoomen...
Ja, maar jij hebt ook geen iPhone met super camera :P .

Het is heel simpel.......gewoon allemaal geen eten en drinken kopen daar...zal ze leren :D. (heb ik tenminste geen rij als ik ff een bakkie koffie en broodje haal :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52

Oh echt wel. Ten eerste, je hebt crappy zoom. Dus je kunt geen mooie close-ups maken. Tevens is de sluitertijd niet vergelijkbaar, etc etc.

Een iphone kan prima voor bepaalde type fotos genaakt worden, maar wil je echt pro fotos maken van de f1, dan heb je niks aan je iPhone :)

Maar dit gaat compleet offtopic en ik doe eraan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Dat gaat toch prima? Viaductje bij Overveen, btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

FastFred schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:46:
[...]

Tja wat had je dan verwacht, dat deden we vroeger in Rollercoaster Tycoon ook als het begon te plenzen, paraplu's duurder maken :P
true - maar is toch van de zotte :+ prijzen liggen hoger dan bij monaco kwijt ben geweest (voor ons was dit de eerste, en direct de laatste keer spa)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
Henkie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:58:
Wat een discussie over camera's zeg. Neem ze gewoon niet mee, klaar. Wil je graag foto's maken met je camera van een F1 auto? Bezoek dan een GP met andere regels.
Precies, je bent er voor de F1, niet om kekke kiekjes te maken zodat je die op FB/Insta kan zetten zodat iedereen weet dat je in Zandvoort bent geweest. Ik snap al die mensen die een concert gaan staan filmen ook niet, geniet van de muziek en de sfeer en stop dat ding in je broekzak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Te weinig downforce. Zie je meteen. Ik dacht trouwens dat de gemeente borden had geplaatst om dit te voorkomen

[ Voor 10% gewijzigd door Jasphur op 31-08-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Moeten ze gewoon ook niet zo rijden, zie vaak genoeg de race trucks door Overveen (langs Loetje) rijden...dan vermijden ze dit viaduct.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona

Zeker wel. Jij gaat het (in bepaalde situaties) met je hypermoderne iPhone echt niet winnen van mijn 15 jaar oude semi pro Nikon D300. Maar dat is een hele ander discussie verder.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
VFRRijder schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:01:
[...]

Ja, maar jij hebt ook geen iPhone met super camera :P .

Het is heel simpel.......gewoon allemaal geen eten en drinken kopen daar...zal ze leren :D. (heb ik tenminste geen rij als ik ff een bakkie koffie en broodje haal :P )
:D

Iphone 12 mini. Ik weet het er zijn betere camera's op de grotere varianten, maar dan nog haal je no way SLR kwaliteit. Op je telefoon of tablet zien die foto's er mooi uit. Maar open ze op je pc in photoshop en dan is het toch echt heel stuk minder dan een SLR foto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

colossos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Mooi verwoord en je hebt helemaal gelijk. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen. Wij weten allebei hoe de discussie aan de gate gaat eindigen. Heb je ooit een normale discussie kunnen voeren met een verkeersregelaar? Succes d:)b

Ik vind het jammer. Ik had graag m'n camera meegenomen. Zelfs zonder zoom kan je mooi de sfeer vastleggen. Mooie panning foto's doen het prima in groothoek. Het haalt voor mij een klein beetje plezier van de dag af.

edit: typo
Ik kom niet in een discussie bij de gate. Zoals de regels nu zijn, koop ik waarschijnlijk geen ticket voor een GP in NL. Als het nou qua handhaving allemaal wel meevalt, dan misschien wel. Ik ben geen die-hard fan, dus ik ga niet sec voor de race, maar voor een mooi dagje uit. En dat gaat hem op deze manier niet worden. Zodra het er iets te dik bovenop ligt dat ik daar vooral de melkkoe ben die niet moet zeuren, ga je mij daar niet tegenkomen.

Ik was juist geïnteresseerd in de GP op Zandvoort, omdat:
- het relatief dichtbij is
- er een hele festival-week van gemaakt zou worden, ook bij het circuit
- ik leuke verhalen over GP's heb gehoord van kennissen en familie

Bovenste puntje blijft eigenlijk nog over nu. Middelste puntje is vervallen door Corona. Onderste puntje is vervallen omdat de regels hier in NL blijkbaar extra repressief moeten zijn om er zoveel mogelijk geld uit te kloppen, waardoor het plaatje hier niet in de buurt gaat komen van die verhalen over GP's in het buitenland.

Misschien volgend jaar, of het jaar daarna. En anders ga ik gewoon een keer naar Spa ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Het is ook een glijdende schaal, als je camera's met dikke telelenzen toe gaat staan, dan impliceert het ook dat pietje een speciale camerarugzak meeneemt om zn 'dure' spullen mee te nemen. Dat heeft weer tot gevolg dat de beveiliging alle tassen moet gaan controleren (en vandaar dat er ook regels zijn aangaande tassen/rugzakken). Gaan ze gewoon niet aan beginnen. Laat staan een speciale 'cameratype officer' bij elke ingang, haha zie je het al voor je?

Laat het maken van mooie plaatjes gewoon over aan mensen zoals Kym:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:14:
[...]

Het gaat niet om wat er al jaren bij festivals als Pinkpop gebruikelijk is maar wat het F1 publiek gewend is en wat elders gebruikelijk is.
De regels in Zandvoort wijken hier aardig van af, dat zal dus discussies opleveren.
2 jaar terug in Sochi deden ze ook moeilijk over mijn spiegelreflex met 70-200 2.8. Ik mocht 'm met de vrije trainingen meenemen maar met de race werd mij vriendelijk doch dringend verzocht 'm thuis te laten. Dus nee, het is niet overal gebruikelijk dat je een spiegelreflex mee mag nemen.

Eten en drinken vind ik wel opmerkelijk, ach, ik neem gewoon een flesje en een broodje mee. In het ergste geval moet ik het weggooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:06:
Het is ook een glijdende schaal, als je camera's met dikke telelenzen toe gaat staan, dan impliceert het ook dat pietje een speciale camerarugzak meeneemt om zn 'dure' spullen mee te nemen. Dat heeft weer tot gevolg dat de beveiliging alle tassen moet gaan controleren (en vandaar dat er ook regels zijn aangaande tassen/rugzakken). Gaan ze gewoon niet aan beginnen. Laat staan een speciale 'cameratype officer' bij elke ingang, haha zie je het al voor je?

[YouTube: F1 Photography: How it works]
Nog even een offtopic opmerking tussendoor.... Pro en amateur camera's zijn vaak vrij makkelijk te onderscheiden.
Een pro gebruikt geen lensdoppen, een amateur pakt alles drie dubbel dik in.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
XyritZz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Mocht ik officieel ook niet toen ik een paar jaar terug naar de Hungaroring ging, drinken onderin de tas gedaan en bij controle wierpen ze een halve blik in de tas en mochten we door. Veel te druk om fatsoenlijk te controleren, en ze hadden er ook weinig zin in om moeilijk te gaan doen.

Kan me levendig voorstellen dat het in Zandvoort precies hetzelfde gaat zijn, officieel mag het niet maar je zal het eenvoudig mee naar binnen kunnen nemen.
Nu heb je in Nederland wel een veel grotere festivalcultuur, met speciale bedrijven voor beveiliging en toegangscontrole die je kan inhuren en die best veel ervaring met dat soort zaken hebben... die zullen hier ook staan en mogelijk zijn die wat strenger/professioneler dan in andere landen.
Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Nog even een offtopic opmerking tussendoor.... Pro en amateur camera's zijn vaak vrij makkelijk te onderscheiden.
amateur laat zonnekap verkeerd om zitten :p

[ Voor 17% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 31-08-2021 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:06:

[YouTube: F1 Photography: How it works]
Ook niet waar. Je kan nog steeds de beperking op bv tassen hanteren zoals nu ook gebeurt. Dit gebeurt bv bij vliegshows in de VS ook. Dan mag je een beperkte kleine tas meenemen, maar wel gewoon je camera. Kan prima werken en geen glijdende schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
himlims_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

afgelopen weekend spa: muntje 2.50
hamburger 6 muntjes
friet + frikandel 4 muntjes
paraplu 85euro !!!!!
Koffie was 1,4 munt bv.
Maar er was wel meer keuze in eten, uiteraard nog steeds alles in festivalprijzen. Een tosti voor 2,5 munt bv.

Ik heb ook een paraplu van 60 euro zien liggen, alle F1 merchandise is gewoon duur.

Vlak buiten ingang van het circuit had je een goede puntzak belgische friet en een frikandel voor 7,50 euro. En daar stonden ook nog wel wat meer kraampjes met vanalles.

[ Voor 11% gewijzigd door Plenkske op 31-08-2021 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 14:51

ThunderNet

Flits!

Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Shit.. heb ik dat nou jaren lang verkeerd gedaan? 8)7 Ik hoop maar dat m'n oude klanten dit niet lezen, straks willen ze nog hun geld terug :o

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
@basvn gelukkig is de rest wel aangekomen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-HT2sXWQAMrmbO?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E-HT4UZXEAMghXh?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FastFred
Ik vind het echt prachtig al die trucks daar in Zandvoort. Het gaat toch echt gebeuren :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FastFred schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:13:
Ik vind het echt prachtig al die trucks daar in Zandvoort. Het gaat toch echt gebeuren :D
Voelt nog steeds beetje onwerkelijk he.
Zin in zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:11:
Vlak buiten ingang van het circuit had je een goede puntzak belgische friet en een frikandel voor 7,50 euro. En daar stonden ook nog wel wat meer kraampjes met vanalles.
true - maar dat was voor ons 4km lopen [..] en lopen hadden we al veel gedaan :+ begrijp dat voer op festival/feestje/evenement altijd duurder is dan reguliere retail. echter vond ik de prijzen op spa zelfs daar nog boven gingen. Het was over het algemeen duurder in vergelijking tot Monaco. :F prima dagje gehad overigens

tas controle zal allemaal wel mee vallen; ze kunnen die niet van iedere bezoeker binnenste buiten keren. had ook camera/verrekijker/drank/rookwaren etc. bij me. tas open; kijkt er een keer in, tas dicht was welgeteld 2sec. gaan ze dat individueel compleet na kijken, ben je om 1600u nog niet binnen

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 31-08-2021 13:17 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• colossos
Ik heb besloten om m'n camera thuis te laten. Het is me de stress niet waard. Maar je weet gewoon dat de persoon naast je op de tribune een dikke DSLR met 24-70 uit z'n tas trekt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik blijf het knap vinden, het moet logistiek echt een enorme nachtmerrie zijn, met niet alleen de F1, maar ook de Porsche Supercup, F3, en Formule-W op het terrein.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online

Dit meen je toch niet serieus hoop ik? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
himlims_ schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:14:
[...]

true - maar dat was voor ons 4km lopen [..] en lopen hadden we al veel gedaan :+ begrijp dat voer op festival/feestje/evenement altijd duurder is dan reguliere retail. echter vond ik de prijzen op spa zelfs daar nog boven gingen. Het was over het algemeen duurder in vergelijking tot Monaco. :F prima dagje gehad overigens
Ja snap ik.

Ik verwacht trouwens dat in Nederland de prijzen op het circuit ongeveer zullen zijn als op andere festivals in Nederland (of hoger). Zal ook wel weer genoeg klachten opleveren. Maarja, een mens moet toch eten en drinken dus ze geven er helemaal niets om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:56:
[...]

Met met je laatste opmerking (die ik volledig onderschrijf) haal je gelijk de rationale weg die de organisatie gebruikt voor het verbod.

Laat de fans lekker naar binnen met hun camera's. Ze doen er geen vlieg kwaad mee en zijn nog jaren trots op hun scheve foto waar je tussen de petjes en hekken door een half scherpe racewagen ziet.
Ik zei ook nergens dat het een rationele angst van de FOM is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
colossos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:15:
Ik heb besloten om m'n camera thuis te laten. Het is me de stress niet waard. Maar je weet gewoon dat de persoon naast je op de tribune een dikke DSLR met 24-70 uit z'n tas trekt :)
Maar dan kan je gerust zijn dat die 70mm bij lange na niet genoeg zal zijn :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:16:
Ik blijf het knap vinden, het moet logistiek echt een enorme nachtmerrie zijn, met niet alleen de F1, maar ook de Porsche Supercup, F3, en Formule-W op het terrein.
Ondertussen kunnen ze deze nachtmerrie wel dagdromen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jasphur schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Ondertussen kunnen ze deze nachtmerrie wel dagdromen :P
Bwoa ik geloof dat de paddock trucks voor de F2 F3 op een andere plek staan dan achter de paddockgebouwen op het terrein, en de Porsche vrachtwagens zelfs buiten de 'ring'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
colossos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:15:
Mijn plan is om hem zaterdag thuis te laten. Zie ik dan toch een hoop mensen met een vergelijkbare camera? Dan neem ik hem op zondag gewoon mee. Als ze dan moeilijk doen zeg ik gewoon dat ik hem de dag ervoor ook bij me had en dat het geen probleem was :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:23

basvn

Breezand - NHN

Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:19:
[...]

Bwoa ik geloof dat de paddock trucks voor de F2 op een andere plek staan dan achter de paddockgebouwen op het terrein, en de Porsche vrachtwagens zelfs buiten de 'ring'.
F2 is er helemaal niet, dus klopt dat die ergens anders staan :+

zal wel even flink proppen worden. maar het is niet anders als een Monaco(of Macau voor F3), waar ook alles ergens staat in de buurt van het circuit

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:17:
[...]

Ja snap ik.

Ik verwacht trouwens dat in Nederland de prijzen op het circuit ongeveer zullen zijn als op andere festivals in Nederland (of hoger). Zal ook wel weer genoeg klachten opleveren. Maarja, een mens moet toch eten en drinken dus ze geven er helemaal niets om.
Ben zelf al paar jaar niet meer op groot festival geweest maar ben wel jarenlang naar Lowlands geweest. Daar was toen alles al flink aan de prijs.

Simpele pannenkoek met poedersuiker was iets van 4 munten (a 2.50 minimaal, als het al geen 2,70 was). 2 Vietnamese loempia's ook al snel 2 munten.

Bij gods gratie mocht je 1 jaar, toen het bijna de 40 graden aan tikte, zelf flesje water (zonder dopje) mee nemen terrein op.

Volgens mij heb je met dit soort evenementen 2 opties: 1: accepteren dat het duur is en gewoon dagje vasten of 2: accepteren dat het duur is en gewoon drankje en eten halen tegen idiote prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
miicker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Mijn plan is om hem zaterdag thuis te laten. Zie ik dan toch een hoop mensen met een vergelijkbare camera? Dan neem ik hem op zondag gewoon mee. Als ze dan moeilijk doen zeg ik gewoon dat ik hem de dag ervoor ook bij me had en dat het geen probleem was :P
Ik ga alleen vrijdag. En nee ik ga niet als proefkonijn dienen _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
basvn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

zal wel even flink proppen worden. maar het is niet anders als een Monaco(of Macau voor F3), waar ook alles ergens staat in de buurt van het circuit
Weet niet wat ervan klopt, maar hier is een kaartje: https://www.zandvoort.nl/...it_overview__anoniem_.pdf

Ben ook wel benieuwd waar ze de helipad hebben gelaten, want waar de normale helipad is volgebouwd met festivaltent. Of dat ze vliegen vanuit de heliport in het Westelijk havengebied in Amsterdam. (Maar ik begreep ook dat er teams/coureurs ingevlogen zouden worden op het circuit per heli).

En of de milieuhippies ook al bedacht hadden dat ze 3 dagen lang laagvliegende heli's over het terrein heen hebben, volgens mij gaat dat ook nog een boel gedonder opleveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
colossos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Ik ga alleen vrijdag. En nee ik ga niet als proefkonijn dienen _O-
Jammer :P Maar misschien dat je wel wil opletten of er veel mensen met DSLR lopen, en zo ja, dit hier melden? O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
miicker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Zo werkt dat niet met security. Als zij iets een probleem vinden is dat jouw probleem. De discussie gaan ze echt niet aan, dan is het omdraaien of afstaan en wel een beetje snel kiezen want er staan nog mensen in de rij achter je.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Weet niet wat ervan klopt, maar hier is een kaartje: https://www.zandvoort.nl/...it_overview__anoniem_.pdf

Ben ook wel benieuwd waar ze de helipad hebben gelaten, want waar de normale helipad is volgebouwd met festivaltent. Of dat ze vliegen vanuit de heliport in het Westelijk havengebied in Amsterdam. (Maar ik begreep ook dat er teams/coureurs ingevlogen zouden worden op het circuit per heli).

En of de milieuhippies ook al bedacht hadden dat ze 3 dagen lang laagvliegende heli's over het terrein heen hebben, volgens mij gaat dat ook nog een boel gedonder opleveren :+
Over die heliś is volgens mij al een zaak geweest en er zullen vergeleken met andere races volgens mij echt een minimum aantal vluchten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
basvn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

FW is er wel :P rijmt op elkaar :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Ben zelf al paar jaar niet meer op groot festival geweest maar ben wel jarenlang naar Lowlands geweest. Daar was toen alles al flink aan de prijs.

Simpele pannenkoek met poedersuiker was iets van 4 munten (a 2.50 minimaal, als het al geen 2,70 was). 2 Vietnamese loempia's ook al snel 2 munten.

Bij gods gratie mocht je 1 jaar, toen het bijna de 40 graden aan tikte, zelf flesje water (zonder dopje) mee nemen terrein op.

Volgens mij heb je met dit soort evenementen 2 opties: 1: accepteren dat het duur is en gewoon dagje vasten of 2: accepteren dat het duur is en gewoon drankje en eten halen tegen idiote prijzen.
Dat was het voordeel van de hardstyle / hardcore feestjes. :D
Alleen wat te snoepen mee in de boxer, 2 flesjes water en ik was helemaal het heertje. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• colossos
miicker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:24:
[...]

Jammer :P Maar misschien dat je wel wil opletten of er veel mensen met DSLR lopen, en zo ja, dit hier melden? O-)
Ik zal opletten en terugrapporteren d:)b
Pagina: 1 ... 56 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen