Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 55 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:39
Freek0416 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:03:
Waarom kunnen we in dit land niet gewoon trots zijn op het feit dan er een F1 grand prix in Nederlands gehouden wordt he.
Inderdaad, moet je anders even voor de gein reacties op NuJij gaan lezen - het is niet enkel bij Dutch GP. Zoveel mensen zijn echt zo ontzettend verzuurd :X

Maar terugkomend op die rechtszaak, zo te lezen is die kans nihil:
https://www.rtlnieuws.nl/...oort-stikstof-mob-rechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
Wij hebben Passe-partout kaarten voor de Arena Grandstand 1, maar ik kom er niet echt uit welke tribune we dan hebben. Heb de organisatie gemaild, maar geen reactie.

Weet iemand welke 30-tribune dit dan gaat zijn? Of wordt dit pas later bepaald? Maakt mij niet zoveel uit, maar ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://dutchgp.com/c/u/20200225-DutchGP-Circuit-Map-16x9-15-scaled.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Waarom kunnen we in dit land niet gewoon trots zijn op het feit dan er een F1 grand prix in Nederlands gehouden wordt he.
VOC mentaliteit. *O* ow wait. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23

Player1S

Probably out in the dark

Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:00:
[...]

Die Johan Vollenbroek is geen pannenkoek, dat is het vervelende aan tegenstanders die best slim zijn. Deze meneer heeft al heel wat rechtszaken gewonnen en een ziekelijke obsessie om zoveel mogelijk tegen te willen houden. Zijn strategie zal dus echt geen beginnersfouten bevatten en over de timing zal hij ook wel nagedacht hebben.
Probleem voor hem is dat de andere partij ook geen overduidelijke grove fouten gemaakt heeft mbt vergunningen.
Ze kunnen het nooit hard maken dat er bewust foute info is gebruikt. Zandvoort en co doet gewoon een Mea Culpa.

Onvoldoende reden om nu nog de race af te blazen. Geen rechter die de geschiedenisboeken in wil gaan als de rechter die voor de komende 100 jaar elk groot internationaal event in Nederland onmogelijk heeft gemaakt. Want reken maar dat als ze het nu wel afblazen je ook decennia lang niet in aanmerking komt voor een EK of WK of Olympische spelen of zelfs WK ecologisch, milieuverantwoord biologische Jeu de Boule.

Dus nee, ik zie echt niet gebeuren dat het vandaag afgeblazen wordt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:50
DeFeCt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Precies dat! Ik kom ook met het OV en ben een aardige tijd onderweg... de kosten voor parkeren vond ik al absurd, maar dit maakt het wel af hoor... voelt voor mij heel erg als graaien. Tijdens de TT is Assen nooit een probleem, waarom ze hier dan zo moeilijk doen :(
TT Assen heeft anders ook een aantal jaren een zero-tolerance beleid gehad, waarna ze de teugels weer een beetje hebben laten vieren. Maar je mag nog steeds niet genoeg drank meenemen om dronken te kunnen worden (als in geen alcoholhoudende drank). Bij de poort wordt nog steeds iedere tas gecontroleerd.

Was ook wel nodig omdat het in de jaren 90 helemaal uit de hand liep. Met gevaarlijke situaties voor coureurs en publiek tot gevolg. En nee, tenzij je zelf niet stomdronken was, was het vaak niet leuk meer. Rustig de wedstrijden kijken is er niet bij als alles wat brand, aangestoken wordt.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:17:
Wij hebben Passe-partout kaarten voor de Arena Grandstand 1, maar ik kom er niet echt uit welke tribune we dan hebben. Heb de organisatie gemaild, maar geen reactie.

Weet iemand welke 30-tribune dit dan gaat zijn? Of wordt dit pas later bepaald? Maakt mij niet zoveel uit, maar ben benieuwd!

[Afbeelding]
Op de afbeelding die bij het bestellen van de tickets zat is het wel te zien:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/Y99xPmZY/s1200/grandstands-overview-dutch-gra-1.webp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:14
Gaat denk ik niet zo zeer om de DutchGP, maar meer om hoe het allemaal mogelijk is gemaakt.
Alles wordt in het 'grote belang' gedaan, daarom heeft die rechtzaak ook geen kans van slagen, opzich is die reden zelf al een iets om een groot vraagteken bij te zetten.
En in het kader van covid hebben ook meerdere mensen vraagtekens bij zo'n evenement, of het terecht is laat ik even in het midden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:26

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand of ik vanmiddag nog met de auto naar Bloemendaal aan zee kan? of is dat gewoon niet verstandig?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

FabianGTI schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Gaat denk ik niet zo zeer om de DutchGP, maar meer om hoe het allemaal mogelijk is gemaakt.
Alles wordt in het 'grote belang' gedaan, daarom heeft die rechtzaak ook geen kans van slagen, opzich is die reden zelf al een iets om een groot vraagteken bij te zetten.
En in het kader van covid hebben ook meerdere mensen vraagtekens bij zo'n evenement, of het terecht is laat ik even in het midden. :+
Zou de rechter eigenlijk kunnen verbieden dat deze club binnen x dagen een nieuwe procedure start? Ik zie zo'n clubje er namelijk voor aan om vandaag nog, direct na de uitspraak, een nieuwe spoed procedure aan te vragen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 11:37
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:17:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0PJsv0spLmKu1n2qCadwl31PAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ui4qyvxOfivCgCLzJklU0RZR.jpg?f=fotoalbum_large
Heb je wel een vaknummer? Dan moet je even een paar blz terug een post van mij zoeken. Daar heb ik een poging gedaan om op een foto Arena Grandstand de nummers te plotten.
Edit: heb hem hier voor het gemak toegevoegd, wellicht zijn er meer mensen die dit topic pas sinds kort volgen...

[ Voor 26% gewijzigd door arene op 31-08-2021 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

rammes schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:32:
Weet iemand of ik vanmiddag nog met de auto naar Bloemendaal aan zee kan? of is dat gewoon niet verstandig?
Als ik hier kijk gaan de meeste verkeersmaatregelen morgenavond pas in, vanmiddag nog even kijken moet nog wel kunnen volgens mij. De parkeerverboden aan de Boulevard gaan ook morgenavond pas in.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49
Bloodclot schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Ah dit jaar dus ook blikjes. Jaren dat ik ben geweest ('17 '18) liep ik aan het einde van de dag langs (netjes gestapelde) torentjes halve liters goedkoop aldi/lidl bier.

Kan me een groepje nederlanders herinneren (dertigers die heerlijk weekendje weg waren van jong gezin), twee koelboxen op wieltjes en een rollator omgebouwd tot mobiele stereo installatie met jaren 90 muziek. Nederlandse vlag en met Ferrari-vlagjes.
Blikjes mochten nu ook gewoon nog op Spa hoor. Wij hebben bij 2 verschillende ingangen onze blikjes gewoon meegekregen en ook niet gezien/gehoord dat iemand ze moest inleveren.

Dat van die koelboxen kwam je nu ook nog tegen :) en grote speakers op accu

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 31-08-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:14
Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Zou de rechter eigenlijk kunnen verbieden dat deze club binnen x dagen een nieuwe procedure start? Ik zie zo'n clubje er namelijk voor aan om vandaag nog, direct na de uitspraak, een nieuwe spoed procedure aan te vragen.
Dat doen ze niet, dan plannen de volgende spoed procedure gewoon op 6 september ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
[...]

Denk eerder dat dat ook aan de uitspraak ligt, als de Rechter besluit geen uitspraak te doen vanwege de reeds lopende procedures lijkt het me niet direct een optie.

Als het inhoudelijk wordt afgewezen kan het zijn dat ze er brood in zien om in hoger beroep te gaan. Is nu nog een beetje koffiedik kijken.

Anders gaat hij lekker met die figuren van Extinction Rebellion demonstreren. Kunnen ze zich vastketenen aan de Mercedes van de groene Lewis. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
bloemendaal gaat je nog wel lukken. vanaf donderdag zal het mogelijk lastiger worden gezien diverse afsluitingen.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 09:14
[...]

Waarom zou je dat willen, laat ze lekker procederen, wanneer ze alleen maar onzin argumenten hebben zal het die stichting alleen maar geld kosten en zal er geen gevaar zijn voor het evenement.

En als ze wel argumenten hebben waar de rechter gevoelig voor is, tja, dan hadden ze schijnbaar dus gewoon gelijk en klopte er wel degelijk iets niet binnen de organisatie van de GP.

Lijkt wel of mensen bang zijn dat die millieu organisatie eigenlijk gelijk heeft, maar toch het feestje nog even snel willen vieren en dus bang zijn voor het juridische traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeFeCt schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Precies dat! Ik kom ook met het OV en ben een aardige tijd onderweg... de kosten voor parkeren vond ik al absurd, maar dit maakt het wel af hoor... voelt voor mij heel erg als graaien. Tijdens de TT is Assen nooit een probleem, waarom ze hier dan zo moeilijk doen :(
Ik zou op zich best eens naar een GP willen als "niet-diehard-fan", maar of dat ooit in NL gaat zijn laat ik een beetje afhangen van de houding van de organisatie. De verhalen die ik van de fanaten in de familie- en kennisenkring hoor zijn natuurlijk allemaal ervaringen uit het buitenland. En dan hoor je inderdaad verhalen over koelboxen die elke dag weer vol meegaan, draagbare radio's..... maar dat lijkt niet echt te matchen met het beeld wat de organisatie hier in NL schetst. Moet ik er wel bijzeggen dat die mensen volgens mij nooit tribune kaartjes kochten, maar gewoon ergens op een kleedje of zo'n mini kampeerstoeltje gingen zitten.

Met het vooruitzicht om voor elk drankje daar een kwartier in de rij te moeten gaan staan om een poot uitgedraaid te worden, wordt mijn enthousiasme al flink minder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:49
als er gegronde redenen zijn en bewijslast wordt aangedragen dat de verstrekte vergunning zijn verstrekt op grond van verkeerde berekeningen dan hebben ze een punt. Ik heb vorige week de twitterfeed in de gaten gehouden van de zaak en daarin las ik alleen argumenten van covid, racewagens uit jaren 60 etc. Niet bepaald een eerlijke vergelijking. Vergelijking met de muziekevenementen werd al gelijk ingedamd door de rechter..

basisvergunning voor zandvoort is volgens mij gericht op 10 geluidsdagen per jaar (overschrijding van de geluidsnorm) hoe dat exact zit met uitstoot/stikstof etc... we horen het vanmiddag..

Voor de exposure naar het buitenland, de fans, het kampioenschap etc zou het wel heel zuur zijn als het afgeblazen wordt..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
Gister nog geweest, was geen probleem. Let wel op dat de meeste parkeerplaatsen aan de boulevard al afgesloten zijn dus een plekje vinden zou een uitdaging kunnen zijn.

Verder her en der wat werkzaamheden zoals het aanleggen van tijdelijke bruggen over de weg voor voetgangers en dergelijken.

Ook gister aardig wat vrachtwagens tegen gekomen van de teams die her en de op wat rare plekken stil stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Er werd een vergelijking gemaakt met de auto's van 2011, en dat het stikstof onderzoek daarop berust, (start van het hybride tijdperk, met KERS zonder verplichting) en het feit dat de berekening alleen op de F1 gestoeld was en niet op de support races er omheen.
Voor de exposure naar het buitenland, de fans, het kampioenschap etc zou het wel heel zuur zijn als het afgeblazen wordt..
Ook lullig als je dan voor de exposure had mogen optreden... ;( :+

Maar goed we gaan het dadelijk wel om een uur of half 4 zien, dan werd de uitspraak verwacht. Verder speculeren heeft nu toch geen zin, omdat de zitting al geweest is.

[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 31-08-2021 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
koentjuh1987 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:50:
als er gegronde redenen zijn en bewijslast wordt aangedragen dat de verstrekte vergunning zijn verstrekt op grond van verkeerde berekeningen dan hebben ze een punt. Ik heb vorige week de twitterfeed in de gaten gehouden van de zaak en daarin las ik alleen argumenten van covid, racewagens uit jaren 60 etc. Niet bepaald een eerlijke vergelijking. Vergelijking met de muziekevenementen werd al gelijk ingedamd door de rechter..

basisvergunning voor zandvoort is volgens mij gericht op 10 geluidsdagen per jaar (overschrijding van de geluidsnorm) hoe dat exact zit met uitstoot/stikstof etc... we horen het vanmiddag..

Dat lijkt me wel het understatement. 3 dagen van te voren een GP afblazen omdat het desbetreffende land verstrikt raakt in zijn eigen wetgeving.... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Sowieso wat bijzonder dat ze het qua uitstoot puur op die 20 racewagens richten... Die 100 vrachtwagens die de hele reut komen brengen stoten volgens mij een stuk meer uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chakotay schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:55:
Sowieso wat bijzonder dat ze het qua uitstoot puur op die 20 racewagens richten... Die 100 vrachtwagens die de hele reut komen brengen stoten volgens mij een stuk meer uit :)
Daar staat weer tegenover dat er in zo'n weekend een stuk minder strandverkeer (met ronkende jaren-80 / jaren-90 auto's) komt dan tijdens een mooie laat-zomerweekend want alles is afgesloten voor (auto)verkeer O-)

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 31-08-2021 09:59 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Nou ik ben benieuwd of spiegel reflex camera's binnen komen. Ik ga de mijne toch maar thuis laten. Had gehoopt dat het meer een soort voorzorgmaatregel zou zijn voor echt enorme camera's, maar zelfs in de laatste mail wordt het expliciet genoemd met ook nog deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://ci6.googleusercontent.com/proxy/CM80C33guVxmYakVhFIdPqhWl_3MGUCAOuTh2nRQfKeU5sJNn1QIE4do96QBMnZOmR7exHtHyyuWrUDKFpdJ4bmccZILuvO4iDZ77Eig9epXGdN9Wh8-6UV3wyQSm6TPjsRtVN9aIRV3AvcZOrArIc4IvvXjzYISe-H0hZjvZOYxZBkubTXIaiSIYWwmqUbbOdOkAXHItq6aJvOKv300pZA11ndkzqiZV8U=s0-d-e1-ft#https://d15k2d11r6t6rl.cloudfront.net/public/users/Integrators/371a907d-72a2-4e4e-8549-723bc6aba3dc/dc3fcf7d-3ed0-45aa-9a96-04d43fa2fe37/Icons-DGP.jpg

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
naitsoezn schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Daar staat weer tegenover dat er in zo'n weekend een stuk minder strandverkeer (met ronkende jaren-80 / jaren-90 auto's) komt dan tijdens een mooie laat zomerweekend want alles is afgesloten voor (auto)verkeer O-)
én heel veel mensen met het OV, de fiets en bussen... Toch beter voor het milieu dan allemaal met de auto...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Chakotay schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:55:
Het circus er omheen is wel wat meer vervuilend inderdaad.
Maar wel typisch Nederlands om een evenement wat 3 dagen duurt aan alle kanten proberen te laten verbieden onder de noemer milieu.
Als ze daar echt zo begaan mee zijn kunnen ze beter bij Pernis gaan demonstreren, om maar wat te noemen.
Komt bij mij meer over als zeiken om het zeiken en koste wat kost gelijk willen halen.

Maar goed, ik hoop van harte dat het door mag gaan. Er zijn nu eenmaal veel fans van de sport die hier van genieten die gewoon thuis kijken.

Heb er in ieder geval veel zin in!

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Al hoop ik natuurlijk dat de GP door zal gaan, zal het mij helemaal niks verbazen als de rechter alsnog de uitspraak doet dat het niet door mag gaan.

Het is en blijft Nederland, kleine groepen kunnen het vaak voor een grote groep “verpesten”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

miicker schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:59:
Nou ik ben benieuwd of spiegel reflex camera's binnen komen. Ik ga de mijne toch maar thuis laten. Had gehoopt dat het meer een soort voorzorgmaatregel zou zijn voor echt enorme camera's, maar zelfs in de laatste mail wordt het expliciet genoemd met ook nog deze afbeelding:
[Afbeelding]
Geen paraplu's is ook wel een beetje jammer, gezien de weersvoorspelling. Neem aan dat die als slag/steekwapen gezien worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Chakotay schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Geen paraplu's is ook wel een beetje jammer, gezien de weersvoorspelling. Neem aan dat die als slag/steekwapen gezien worden...
Nee, hinder voor de andere mensen op de tribune. Gewoon goed regenpak meenemen.....in je kleine tas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:38
prolitehds schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:06:
Ik ga kijken. Heb geen kaarten. Maar vroeger kon je op de duinen zitten. Kijken of het dit keer ook kan.
Succes, er staan overal hekken en dan bedoel ik niet de hekjes die er al stonden maar bouwhekken. Daarnaast lopen er, als ik de info mag geloven, een hoop controleurs in de duinen om mensen op afstand te houden. Tevens valt het denk ik ook wel op als er mensen in de duinen zijn aangezien alle duin plekken niet in gebruik zijn.

Maar goed wie weet :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
BlazeMuis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:00:
Al hoop ik natuurlijk dat de GP door zal gaan, zal het mij helemaal niks verbazen als de rechter alsnog de uitspraak doet dat het niet door mag gaan.

Het is en blijft Nederland, kleine groepen kunnen het vaak voor een grote groep “verpesten”.
Volgens mij is er al eerder uitgesproken dat de economische belangen te groot zijn, dus dat zou me ten hoogste verbazen.
prolitehds schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 18:06:
Ik ga kijken. Heb geen kaarten. Maar vroeger kon je op de duinen zitten. Kijken of het dit keer ook kan.
Je zegt het goed. Vroegah.

Toen we nog heel veel deden wat je je nu ook niet meer kan voorstellen. Lijkt me een kansloze missie om het te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door RodeStabilo op 31-08-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Franko P. schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Het circus er omheen is wel wat meer vervuilend inderdaad.
Maar wel typisch Nederlands om een evenement wat 3 dagen duurt aan alle kanten proberen te laten verbieden onder de noemer milieu.
Als ze daar echt zo begaan mee zijn kunnen ze beter bij Pernis gaan demonstreren, om maar wat te noemen.
Komt bij mij meer over als zeiken om het zeiken en koste wat kost gelijk willen halen.

Maar goed, ik hoop van harte dat het door mag gaan. Er zijn nu eenmaal veel fans van de sport die hier van genieten die gewoon thuis kijken.

Heb er in ieder geval veel zin in!
Stonden ze vorige week nog, naast de shell blokkeren stonden ze ook vooral het overige verkeer te hinderen, om daarna losgezaagd te worden door de Politie die ook weer uit iedere uithoek van de regio vandaan moest komen. :+
Dracula schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Succes, er staan overal hekken en dan bedoel ik niet de hekjes die er al stonden maar bouwhekken. Daarnaast lopen er, als ik de info mag geloven, een hoop controleurs in de duinen om mensen op afstand te houden. Tevens valt het denk ik ook wel op als er mensen in de duinen zijn aangezien alle duin plekken niet in gebruik zijn.

Maar goed wie weet :9
Zouden die controleurs er dan staan om in het kader van natuurbescherming? :+

[ Voor 23% gewijzigd door TIGER1125 op 31-08-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
[Afbeelding]
Ik twijfel ook heel erg. Denk nu aan een mirrorless met 40mm prime. Beetje panning foto's maken vanaf de tribune of bij de stands wat sfeer kiekjes maken. Het lijkt me een verre van professionele uitrusting. Maar ga dat maar eens uitleggen aan de gate. En waar ga je hem laten als ze voet bij stuk houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
BlazeMuis schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:00:

Ik neem aan dat de rechter ook wel in ziet wat de gevolgen zijn als ze het nu nog verbieden, en dat dus meenemen in de overweging. Ik denk dus dat het dit jaar nog door mag gaan, maar de jaren daarna wellicht niet meer; tenzij er aan bepaalde voorwaarde gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Dat lijkt me wel het understatement. 3 dagen van te voren een GP afblazen omdat het desbetreffende land verstrikt raakt in zijn eigen wetgeving.... :D
Het zal wel doorgaan, gok ik zo. Maar dit is gewoon een logisch gevolg van de aanpak. Men heeft de GP er - eigenlijk toch wel tegen beter weten in - gewoon doorgedrukt en heeft daarmee op de koop toegenomen dat daar een hoop kritiek op zou komen vanuit verschillende richtingen. Men heeft zich vol op "de letter" gestort en ervoor gezorgd dat het op papier allemaal prima in orde was. Dat we daarmee de realiteit lichtelijk ondergeschikt hebben gemaakt..... Ach, dan zeggen we toch gewoon "sorry"?

Als we het niet over de GP maar over een ander grootschalig evenement (nog net niet) in een beschermd natuurgebied hadden gehad, was de situatie waarschijnlijk niet heel anders geweest. De rest van het land mocht namelijk helemaal niets dit jaar, dus scheve gezichten gegarandeerd.

Als ik de weersvoorspellingen mag geloven, zou er nog weleens een volgende golf kritiek kunnen komen. Wordt het eindelijk een keer mooi weer, kunnen we niet eens even naar het strand bij Zandvoort of Bloemendaal..... En ook daar zit wel iets in (maar het is nou eenmaal niet anders natuurlijk). We moeten een publieke attractie min of meer sluiten om een particulier evenement plaats te kunnen laten vinden. Dan ga je toch al een beetje in de richting van "privatize the profit, socialize the losses".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
colossos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Ik twijfel ook heel erg. Denk nu aan een mirrorless met 40mm prime. Beetje panning foto's maken vanaf de tribune of bij de stands wat sfeer kiekjes maken. Het lijkt me een verre van professionele uitrusting. Maar ga dat maar eens uitleggen aan de gate. En waar ga je hem laten als ze voet bij stuk houden.
Gelukkig kun je tegenwoordig met een (moderne) smartphone telefoon ook redelijk goede foto's maken; en die zijn niet verboden. Bij sommige telefoons zelfs gelijkwaardig met, of beter dan, een gemiddeld fototoestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
TIGER1125 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

Stonden ze vorige week nog, naast de shell blokkeren stonden ze ook vooral het overige verkeer te hinderen, om daarna losgezaagd te worden door de Politie die ook weer uit iedere uithoek van de regio vandaan moest komen. :+

[...]

Zouden die controleurs er dan staan om in het kader van natuurbescherming? :+

Ga er maar vanuit dat het grootste gedeelte afgezet is met hekken, en dat je een aardige prent tegemoet kan zien van de boswachter als je van de paden af ergens in een duin gaat staan, ook met duinkaart.

En op dat paadje bij Centerparcs zie je net een hoekje van de Luyendijkbocht, nou jeuj }:O

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennism
Chakotay schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Dat niet alleen denk ik, paraplus zijn vaak, zeker bij evenementen waar je dicht op elkaar zit / staat, ook gewoon zwaar irritant voor anderen om je heen en ook gevoelig voor ongelukken.

Als fervent festivalganger zeg ik: Neem een poncho / regenpak mee. Werkt ook prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 31-08-2021 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:51

ThunderNet

Flits!

colossos schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:03:
[...]

ik zou zeggen, bespaar je de moeite :) Ik heb in het verleden regelmatig aan het circuit gestaan om foto's te maken, voorbij de hekken en tribunes, en zelfs met een 200mm kom je dan regelmatig tekort.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
Dennism schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Dat niet alleen denk ik, paraplus zijn vaak, zeker bij evenementen waar je dicht op elkaar zit / staat, ook gewoon zwaar irritant voor anderen om je heen en ook gevoelig voor ongelukken.
Je zou maar achter iemand zitten die een paraplu gebruikt; dan is meteen je zicht weg. Dus ik snap wel dat ze het verbieden. Gelukkig bestaat er ook iets als een regenjas/poncho, wat vooral als je daar uren bent veel comfortabeler is dan constant je hand op houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Nog mensen die eten/drinken meenemen? Een fles water moet toch wel kunnen?

Ik ga alleen op vrijdag, het lijkt mij dat die dag een stuk rustiger is dan zaterdag/zondag?

[ Voor 39% gewijzigd door Jackson6 op 31-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ThunderNet schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

ik zou zeggen, bespaar je de moeite :) Ik heb in het verleden regelmatig aan het circuit gestaan om foto's te maken, voorbij de hekken en tribunes, en zelfs met een 200mm kom je dan regelmatig tekort.
Voor Zandvoort als je ergens anders staat dan aan het hek in de Hugenholz (waar je als normale sterveling nu niet komt) wil je eerder 200-600mm idd.. en als je je daar prettig bij voelt en wil meezeulen, en het risico dat je weer rechtsomkeert mag aan de poort of 'm in mag leveren, vooral doen :)

Ik zou die cameraspullen lekker thuis laten, een mobieltje is al dikke prima voor de sfeerfoto's. Gewoon genieten van de race en de sfeer, tenzij het echt echt je ding is om foto's te maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 09:23
arene schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:36:
[...]
[Afbeelding]
Heb je wel een vaknummer? Dan moet je even een paar blz terug een post van mij zoeken. Daar heb ik een poging gedaan om op een foto Arena Grandstand de nummers te plotten.
Edit: heb hem hier voor het gemak toegevoegd, wellicht zijn er meer mensen die dit topic pas sinds kort volgen...
1217 :-). Mooie plek!

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:25
Staat er in de regels hoeveel tasjes te grote van een A4 je mee mag nemen?

Anders gewoon wat nektasjes halen en een ouderwets lekkere fanny pack. :')

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:43
Jackson6 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:15:

Ik ga alleen op vrijdag, het lijkt mij dat die dag een stuk rustiger is dan zaterdag/zondag?
Vergeet het maar. Dit wordt net zoals bij festivals. Wie zegt dat het geen fles met wodka is? :X Tenminste, dat is waarschijnlijk de reden die ze geven. Typisch Nederlands: lekker betalen voor alles. Dus het wordt waarschijnlijk 2 muntjes van €2.50 per stuk voor een flesje water.... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:41

Je kunt het proberen al maken ze zelf geen uitzondering voor water en staat er enkel dat je niks zelf mee mag nemen. Sowieso niet te veel zelf meenemen dus, zonde als het geweigerd wordt...

Geen idee of de vrijdag rustiger is, tijdens een andere waarschijnlijk GP wel maar gezien het nu voor het eerst weer in Zandvoort is en de beperkte tickets zal er wellicht wel meer interesse voor de vrijdag zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 31-08-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:08:
[...]
Ga er maar vanuit dat het grootste gedeelte afgezet is met hekken, en dat je een aardige prent tegemoet kan zien van de boswachter als je van de paden af ergens in een duin gaat staan, ook met duinkaart.
Over welke duinkaart heb je het precies ?
Boven het noorzeekanaal heb je een duinkaart nodig (van pwn) om in de duinen te mogen wandelen/fietsen etc.
Maar ten zuiden van het Noordzeekanaal heb je geen duinkaart nodig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

Je kan het altijd proberen, in het ergste geval moet je bij de poort consumeren of weggooien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Vergeet het maar. Dit wordt net zoals bij festivals. Wie zegt dat het geen fles met wodka is? :X Tenminste, dat is waarschijnlijk de reden die ze geven. Typisch Nederlands: lekker betalen voor alles. Dus het wordt waarschijnlijk 2 muntjes van €2.50 per stuk voor een flesje water.... :r
Deze discussie komt weer terug zie ik.
Ja dat is duur. Nu gok ik zo dat je kaartje ook al een paar honderd euro was, waarom is dat flesje water dan ineens een probleem? Waarom calculeert niemand dat in als ze een dagje uit gaan.

Zo typisch nederlands vind ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
RodeStabilo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:27:
[...]
Ja dat is duur. Nu gok ik zo dat je kaartje ook al een paar honderd euro was, waarom is dat flesje water dan ineens een probleem? Waarom calculeert niemand dat in als ze een dagje uit gaan.

Omdat ik in juli nog op Stiermarken stond en ik gewoon flesjes bier kon drinken die meegebracht waren door iemand? Waarom kan het daar wel? Waarom kan ik daar wel op een meegebracht stoeltje zitten? Waarom kan je daar wel een koelbox meenemen? Alleen in Nederland is dat allemaal uit den boze. In Spa kon dit ook allemaal gewoon.

Ik zou zeggen dat juist omdat die paar honderd euro al is uitgegeven, dat het dan wel een keer genoeg is?
Maar iedereen zijn mening uiteraard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[Afbeelding]
Verboden te roken... sterkte daarmee organisatie haha
zelf vind ik dat prima hoor, maar ik zie het in de praktijk gewoon niet gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Mocht het toch koud en druilerig weer worden:
Wat erg goed werkt is een zeilbroek. Die bedekken ook je rug en borst waardoor je veel meer warmte vasthoudt als je stil zit. Jas maakt dan minder uit. Korte broek eronder en je kan alle weertypen aan :7

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Draai het eens om. Het is typisch Nederlands dat je niks mee naar binnen mag nemen.
Mensen die vaker naar een circuit zijn geweest, zijn gewent om zelf eten en drinken mee te mogen nemen.

En geloof me, die omzet op het circuit is er toch wel. Zeker als het 3+ uur stil ligt. Eergisteren genoeg lege koelkasten gezien bij het circuit...

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

dehardstyler schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Omdat ik in juli nog op Stiermarken stond en ik gewoon flesjes bier kon drinken die meegebracht waren door iemand? Waarom kan het daar wel? Waarom kan ik daar wel op een meegebracht stoeltje zitten? Waarom kan je daar wel een koelbox meenemen? Alleen in Nederland is dat allemaal uit den boze. In Spa kon dit ook allemaal gewoon.

Ik zou zeggen dat juist omdat die paar honderd euro al is uitgegeven, dat het dan wel een keer genoeg is?
Maar iedereen zijn mening uiteraard. :)
Sterker nog. Wij sleepte hele boelderkarren vol koelboxen met bier en bbq vlees mee en zaten als koningen op eveneens meegebrachte visstoeltjes op Spa. Om 0600u aan de poort staan voor de beste plekjes. Jaaaaren gedaan totdat Max in de F1 kwam. Toen is mij (ons) de zin vergaan om weer te gaan. Het boe roepen naar mensen als Hamilton en Vettel, het alles maar kut vinden als het geen Max is, het hossen op tribunes door in oranje uitgedoste mensen.... Nee, doe mij maar gewoon the good ol' times. (Ben ik nu een ouwe zeikbeer geworden?)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josmeerssman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 15:32
Als je op het resell platform kaartjes aanschaft voor de Super Friday (staat ook bij 03 september 2021).

Ben je dan verzekerd dat je aanstaande vrijdag er naar toe kan of kunnen hier ook kaartjes tussen zitten van mensen die uitgeloot zijn en doorgeschoven zijn naar volgend jaar?

PC: i7-3770k / GTX770 / 8GB RAM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:03
josmeerssman schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:35:
Als je op het resell platform kaartjes aanschaft voor de Super Friday (staat ook bij 03 september 2021).

Ben je dan verzekerd dat je aanstaande vrijdag er naar toe kan of kunnen hier ook kaartjes tussen zitten van mensen die uitgeloot zijn en doorgeschoven zijn naar volgend jaar?
Zijn kaartjes voor dit jaar, voor de mensen die zijn uitgeloot zijn hun kaarten (nog) niet zichtbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
dehardstyler schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:31:
[...]

Omdat ik in juli nog op Stiermarken stond en ik gewoon flesjes bier kon drinken die meegebracht waren door iemand? Waarom kan het daar wel?
Het gaat fout dat je de aanname doet dat het elders wel mag waarom het op Zandvoort niet mag. Het is allemaal niet zo relevant.

Waarom zijn auto's en brandstof in duitsland en belgie goedkoper dan hier?
waarom kan ik daar wel harder op de autobahn

Allemaal niet relevant. We wonen hier. Dus je zal met deze regels moeten leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josmeerssman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-09 15:32
Koploper07 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:36:
[...]

Zijn kaartjes voor dit jaar, voor de mensen die zijn uitgeloot zijn hun kaarten (nog) niet zichtbaar.
Top, klopt het overigens dat de kaartjes van mensen die uitgeloot zijn niet meer zichtbaar zijn in MyDGP? Ook niet onder bestellingen?

Je raad het al, ben uitgeloot en wil er toch bij zijn dit jaar :)

PC: i7-3770k / GTX770 / 8GB RAM

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Het zal wel doorgaan, gok ik zo. Maar dit is gewoon een logisch gevolg van de aanpak. Men heeft de GP er - eigenlijk toch wel tegen beter weten in - gewoon doorgedrukt en heeft daarmee op de koop toegenomen dat daar een hoop kritiek op zou komen vanuit verschillende richtingen. Men heeft zich vol op "de letter" gestort en ervoor gezorgd dat het op papier allemaal prima in orde was. Dat we daarmee de realiteit lichtelijk ondergeschikt hebben gemaakt..... Ach, dan zeggen we toch gewoon "sorry"?

Als we het niet over de GP maar over een ander grootschalig evenement (nog net niet) in een beschermd natuurgebied hadden gehad, was de situatie waarschijnlijk niet heel anders geweest. De rest van het land mocht namelijk helemaal niets dit jaar, dus scheve gezichten gegarandeerd.

Als ik de weersvoorspellingen mag geloven, zou er nog weleens een volgende golf kritiek kunnen komen. Wordt het eindelijk een keer mooi weer, kunnen we niet eens even naar het strand bij Zandvoort of Bloemendaal..... En ook daar zit wel iets in (maar het is nou eenmaal niet anders natuurlijk). We moeten een publieke attractie min of meer sluiten om een particulier evenement plaats te kunnen laten vinden. Dan ga je toch al een beetje in de richting van "privatize the profit, socialize the losses".
We stoppen ook 1000 Afghanen in een natuurgebeid hier bij Nijmegen:

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/heumensoord

Niemand die je er over hoort, ook meneer Vollenbroek niet (woont in Nijmegen), ondanks dat er bij de vorige gebruik als AZC (Syrieers) ook dieselgeneratoren stonden en het gebeid voor drinkwater winning gebruikt wordt.

Just saying, blijkbaar is de F1 een soort rode lap voor sommige groepen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
[...]

Het is toch gewoon lekker om te allen tijde even water bij je te hebben, en dat je niet 4x naar zo'n stand moet waar wellicht een taffes rij staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Plenkske schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Draai het eens om. Het is typisch Nederlands dat je niks mee naar binnen mag nemen.
Mensen die vaker naar een circuit zijn geweest, zijn gewent om zelf eten en drinken mee te mogen nemen.
Ik zou niet zeggen dat het typisch Nederlands is, zo werd er bijv. aangegeven dat Monza nog strenger is dan dat het hier mogelijk gaat zijn.

Maar ook bij andere evenementen zijn ze vaak, in ieder geval op papier, net zo streng is als hier. Als ik bijv. kijk naar een Pinkpop (in NL) of een Werchter (In België) zit daar eigenlijk geen verschil in bij wat je mee mag nemen volgens de regels en ook in de praktijk.

En ja, uiteraard zullen er ook landen c.q. evenementen zijn waar je wel eigen spul mee naar binnen mag nemen in grote hoeveelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat draai ik dus precies om: dit is een typisch Nederlands evenement. Je betaalt al fors voor het kaartje, dus waarom moet er dan óók nog gedwongen tegen woekerprijzen een flesje water aangeschaft worden? Dat is dus precies de Nederlandse graaiers-mentaliteit: pakken wat je pakken kan.

Misschien is het typisch F1, dat kan natuurlijk ook. Ik ben immers nog nooit naar de F1 geweest en heb daar dus alleen de verhalen van kennissen en familie als referentie. Mijn ervaring in het buitenland is dat die graaiersmentaliteit toch wel wat minder is daar. Natuurlijk wordt daar ook gewoon eten verkocht tegen hoge prijzen en wordt dat gretig afgenomen.... maar hier in Nederland dwingen ze dat gewoon af om hun zakken nóg voller te kunnen laden met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
DDX schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:25:
[...]

Over welke duinkaart heb je het precies ?
Boven het noorzeekanaal heb je een duinkaart nodig (van pwn) om in de duinen te mogen wandelen/fietsen etc.
Maar ten zuiden van het Noordzeekanaal heb je geen duinkaart nodig.
Iemand in dit topic opperde dat het geen probleem moest zijn omdat ie een duinkaart had. Geenidee over welke kaart in welk gebied geldig is, maar volgens mij is het uberhaupt niet toegestaan om van de paden af te wijken, ook al heb je een kaart (nodig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
RodeStabilo schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

Het gaat fout dat je de aanname doet dat het elders wel mag waarom het op Zandvoort niet mag. Het is allemaal niet zo relevant.

Waarom zijn auto's en brandstof in duitsland en belgie goedkoper dan hier?
waarom kan ik daar wel harder op de autobahn

Allemaal niet relevant. We wonen hier. Dus je zal met deze regels moeten leven.
Oke man! d:)b
Jackson6 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:40:
[...]

Het is toch gewoon lekker om te allen tijde even water bij je te hebben, en dat je niet 4x naar zo'n stand moet waar wellicht een taffes rij staat.
Ja precies en dan kun je alsnog naar keuze gewoon een gele rakker op het circuit halen. Zo komen er toch nog inkomsten binnen, maar je hoeft niet elke druppel vocht af te rekenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:39:
[...]

We stoppen ook 1000 Afghanen in een natuurgebeid hier bij Nijmegen:

https://www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/heumensoord

Niemand die je er over hoort, ook meneer Vollenbroek niet (woont in Nijmegen), ondanks dat er bij de vorige gebruik als AZC (Syrieers) ook dieselgeneratoren stonden en het gebeid voor drinkwater winning gebruikt wordt.

Just saying, blijkbaar is de F1 een soort rode lap voor sommige groepen.
Wil je nu serieus een vluchtelingecrisis gaan vergelijken met een evenement? Heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Dat draai ik dus precies om: dit is een typisch Nederlands evenement. Je betaalt al fors voor het kaartje, dus waarom moet er dan óók nog gedwongen tegen woekerprijzen een flesje water aangeschaft worden? Dat is dus precies de Nederlandse graaiers-mentaliteit: pakken wat je pakken kan.

Misschien is het typisch F1, dat kan natuurlijk ook. Ik ben immers nog nooit naar de F1 geweest en heb daar dus alleen de verhalen van kennissen en familie als referentie. Mijn ervaring in het buitenland is dat die graaiersmentaliteit toch wel wat minder is daar. Natuurlijk wordt daar ook gewoon eten verkocht tegen hoge prijzen en wordt dat gretig afgenomen.... maar hier in Nederland dwingen ze dat gewoon af om hun zakken nóg voller te kunnen laden met geld.
In het buitenland doet de overheid meestal mee in het financieren. Dus linksom of rechtsom, betalen de burgers daar mee. Dat is in NL niet en daarom een vergaande commercialisering van het evenement.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:18:
Geen rechter die de geschiedenisboeken in wil gaan als de rechter die voor de komende 100 jaar elk groot internationaal event in Nederland onmogelijk heeft gemaakt.
Zoals er ook geen rechter is die de krapte op de huizenmarkt nog groter maakt wegens stikstof/PFAS problematiek? Of die zo'n beetje alle NL boeren tegen zich krijgt met dezelfde uitspraak over stikstof?
Ik denk (en hoop) dat rechters daar totaal ongevoelig voor zijn en gewoon de wet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

Chiron schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Iemand in dit topic opperde dat het geen probleem moest zijn omdat ie een duinkaart had. Geenidee over welke kaart in welk gebied geldig is, maar volgens mij is het uberhaupt niet toegestaan om van de paden af te wijken, ook al heb je een kaart (nodig).
Doe me denken aan collega die in de pwn duinen ten noorden van het noordzeekanaal eens door eens boswachter om z'n duinkaart gevraagd is.
Die antwoorde vrij rap met waarom heb ik die nodig, ik heb toch google maps ?

Maar idd buiten de paden mag je zelfs met een duinkaart niet komen.
Maar in de Kennemerduinen heb je geen duinkaart nodig.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 11:34
dehardstyler schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:24:
[...]

Jij bent wel heel positief, ik denk namelijk
3 muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

toolkist schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:44:
[...]

Zoals er ook geen rechter is die de krapte op de huizenmarkt nog groter maakt wegens stikstof/PFAS problematiek? Of die zo'n beetje alle NL boeren tegen zich krijgt met dezelfde uitspraak over stikstof?
Ik denk (en hoop) dat rechters daar totaal ongevoelig voor zijn en gewoon de wet volgen.
Die beslissingen zijn terug te draaien. Als de rechter nu een streep zet door de GP is het lastig dat voor vrijdag ook weer ongedaan te krijgen.
De rechter zal het richting 6 september schuiven als er reden is om dat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:39

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik hoop niet dat die Mileu wappies gelijk gaan krijgen en Zandvoort word afgelast of dat iedereen zonder auto moet komen. Hopelijk hebben we dit weekend gewoon een raceweekend met publiek :)

Heb er ontzettend veel zin in :)

[ Voor 30% gewijzigd door G_Dragon op 31-08-2021 10:49 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Technofreakz schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

Jij bent wel heel positief, ik denk namelijk
3 muntjes.
afgelopen weekend spa: muntje 2.50
hamburger 6 muntjes
friet + frikandel 4 muntjes
paraplu 85euro !!!!!

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
G_Dragon schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:48:
Ik hoop niet dat die Mileu wappies gelijk gaan krijgen en Zandvoort word afgelast of dat iedereen zonder auto moet komen.
In die zin vind ik het wel raar dat die gasten de het strandbezoek nog niet verboden hebben. Met een beetje mooi weer staan de parkeerplaatsen bij het strand vol met auto's. En aangezien het daar altijd druk is, staan ze op de heen en terug weg met draaide motor in de file. Een zomer mooi weer geeft net zoveel, zo niet, meer vervuiling. Of breng ik ze nu op ideeën? :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
ThomasG schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:50:
[...]
In die zin vind ik het wel raar dat die gasten de het strandbezoek nog niet verboden hebben. Met een beetje mooi weer staan de parkeerplaatsen bij het strand vol met auto's. En aangezien het daar altijd druk is, staan ze op de heen en terug weg met draaide motor in de file. Een zomer mooi weer geeft net zoveel, zo niet, meer vervuiling. Of breng ik ze nu op ideeën? :O
Ze moeten ademen verbieden want dan stoot je CO2 uit

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 09:01
ThomasG schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Je zou maar achter iemand zitten die een paraplu gebruikt; dan is meteen je zicht weg. Dus ik snap wel dat ze het verbieden. Gelukkig bestaat er ook iets als een regenjas/poncho, wat vooral als je daar uren bent veel comfortabeler is dan constant je hand op houden.
lol en vervolgens kun je deze gewoon kopen als merch van de teams

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

SnowDude schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Ademen is sowieso dodelijk. 100% van de mensen die ademt gaat uiteindelijk dood. Dus hup per direct verbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Dat soort zaken is ook standaard op festivals, staat er iets van poncho 1 euro op een bordje bij stralend weer. Begint het te regenen staat er ineens een ander bordje met poncho 10 euro :P

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
Dennism schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Dat soort zaken is ook standaard op festivals, staat er iets van poncho 1 euro op een bordje. Begint het te regenen staat er ineens een ander bordje met poncho 10 euro :P
De generatie die op is gegroeid met RollerCoasterTycoon staat nu achter de kassa :P :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Al gaat het hier niet om CO2 (daar leven planten en bomen van), maar om NOx (Stikstofoxiden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Dat soort zaken is ook standaard op festivals, staat er iets van poncho 1 euro op een bordje bij stralend weer. Begint het te regenen staat er ineens een ander bordje met poncho 10 euro :P
Moet je voor de gein eens een keer in Rome gaan wandelen. Dat is eigenlijk een soort van 365 dagen per jaar evenement zonder organisatie maar mét een hoop straatverkopers. Die doen precies hetzelfde. Mooi weer: hele dure zonnebrillen en petjes. Slecht weer: hele dure waardeloze paraplu's en poncho's. Er tussenin: zonnebrillen, petjes, paraplu's, poncho's.... tegen een lagere prijs. :)

En zodra ze klaar zijn met venten, lopen ze naar een rustig zijstraatje en stappen daar in hun gloednieuwe dure bolide. Ze doen net of ze een beetje dom zijn en geen cent te makken hebben, maar het zijn eigenlijk gewoon ook hele goede acteurs.

Maar zelfs daar mag je ook gewoon je spullen in een winkel kopen, met vaste prijzen. :) Maar dat komt vast door het onbreken van een "organisatie" die dat verbiedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Wil je nu serieus een vluchtelingecrisis gaan vergelijken met een evenement? Heftig.
Gaat mij om de reacties op feit dat Zandvoort in een natuurgebied ligt. Echter, dan kan je amper meer buiten evenementen in NL houden.

Lees nu dat de Extinction Rebellion figuren een fietstocht gaan houden zondag. Dat wordt leuk met de vele afsluitingen en vele bezoekers die met de fiets naar dichtbij het circuit moeten komen. Benieuwd of de ringen (voor verkeer en beveiliging) z'n werk doen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:52
[...]

Nee, dat is namelijk een korte co2 kringloop dus co2 neutraal. Onzinargument.

Het is heel makkelijk als de gp verboden wordt, dan ligt het probleem bij de organisatie. Die hadden de regels dan beter moeten analyseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
loekf2 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:07:
[...]

Gaat mij om de reacties op feit dat Zandvoort in een natuurgebied ligt. Echter, dan kan je amper meer buiten evenementen in NL houden.

Lees nu dat de Extinction Rebellion figuren een fietstocht gaan houden zondag. Dat wordt leuk met de vele afsluitingen en vele bezoekers die met de fiets naar dichtbij het circuit moeten komen. Benieuwd of de ringen (voor verkeer en beveiliging) z'n werk doen.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze bij elke ring alle fietsers laten stoppen om te controleren voor toegang. Zie overigens dat er op Marktplaats veel doorlaatbewijzen te koop worden aangeboden door bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
Wat een draak is die resell website zeg.. Heb echt geen idee wat nu wat is :’) Zou opzich best een kaartje willen proberen te krijgen voor de zaterdag of vrijdag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Homeland schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:10:
[...]

Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze bij elke ring alle fietsers laten stoppen om te controleren voor toegang. Zie overigens dat er op Marktplaats veel doorlaatbewijzen te koop worden aangeboden door bewoners.
Die bewijzen heb je toch alleen nodig voor de auto? Volgens mij mag je het hele weekend gewoon door Zandvoort fietsen, zolang je de wegafsluitingen etc. maar respecteert. Zandvoort is niet ineens verboden terrein ofzo. Ik mag in theorie daar gewoon bij iemand op bezoek op zondag, zolang ik me maar netjes aan de verkeersregels hou.

Ik zie zo'n demonstratie dan een beetje voor me als een "flash mob". Dat er ineens 200 man zijn fiets op de grond knikkert en een leuk dansje gaat doen ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Die bewijzen heb je toch alleen nodig voor de auto? Volgens mij mag je het hele weekend gewoon door Zandvoort fietsen, zolang je de wegafsluitingen etc. maar respecteert. Zandvoort is niet ineens verboden terrein ofzo. Ik mag in theorie daar gewoon bij iemand op bezoek op zondag, zolang ik me maar netjes aan de verkeersregels hou.

Ik zie zo'n demonstratie dan een beetje voor me als een "flash mob". Dat er ineens 200 man zijn fiets op de grond knikkert en een leuk dansje gaat doen ofzo. :)
Klopt zie dat nu ook, met fiets/lopend kan je gewoon naar Zandvoort toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-07 09:12
Ik lees net een mail dat je dus geen eten en drinken mee mag nemen naar het circuit... gaan ze daar serieus streng op controleren?? Echt belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:14:
[...]
Om vervolgens door een meute afgerost te worden omdat het al enorm druk is en op die manier een enorme opstopping gecreeerd wordt, gevolgd door huilie-huilie-filmpjes met 'we deden helemaal niets verkeerd maar waren alleen maar de boel aan het frustreren door flink te zuigen" :')
Homeland schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:10:
Zie overigens dat er op Marktplaats veel doorlaatbewijzen te koop worden aangeboden door bewoners.
Parkeren is toch nergens mogelijk, alleen met vergunning, de overige parkeerplaatsen zijn allemaal afgesloten / bezet. Succes met je doorlaatbewijs :P

[ Voor 24% gewijzigd door naitsoezn op 31-08-2021 11:23 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
dglavimans schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:14:
Wat een draak is die resell website zeg.. Heb echt geen idee wat nu wat is :’) Zou opzich best een kaartje willen proberen te krijgen voor de zaterdag of vrijdag
Het is niet de meest overzichtelijke site, maar ik vind hem vrij duidelijk.
Eerst de dag kiezen waarop je wil gaan en vervolgens in de lijst kijken of ergens nog geen uitverkocht bij staat. Bij zondag zijn er nu 2 kaartjes beschikbaar en op zaterdag nog iets meer. Al kan dat tijdens het typen van deze post al weer anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
TheBrut3 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Het is niet de meest overzichtelijke site, maar ik vind hem vrij duidelijk.
Eerst de dag kiezen waarop je wil gaan en vervolgens in de lijst kijken of ergens nog geen uitverkocht bij staat. Bij zondag zijn er nu 2 kaartjes beschikbaar en op zaterdag nog iets meer. Al kan dat tijdens het typen van deze post al weer anders zijn.
Waar ik vooral over val zijn je hebt dan de year 3 en dan de Heineken Dutch grand prix? Of is de year 3 voor volgend jaar pas en moet je eigenlijk alleen kijken bij diegene van Heineken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:54
dglavimans schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:22:
Waar ik vooral over val zijn je hebt dan de year 3 en dan de Heineken Dutch grand prix? Of is de year 3 voor volgend jaar pas en moet je eigenlijk alleen kijken bij diegene van Heineken
Eerst heb je de tickets voor alle 3 de jaren. Vervolgens de passe partout tickets, volgens mij zijn die voor vrijdag+zaterdag+zondag van dit jaar. Dan weekendtickets, die zijn voor zaterdag+zondag dit jaar en daar onder de losse dagen voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
DoubleR schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:18:
Ik lees net een mail dat je dus geen eten en drinken mee mag nemen naar het circuit... gaan ze daar serieus streng op controleren?? Echt belachelijk!
Ze zetten het heel strict in de huisregels (zoals eigenlijk bij elk evenement, museum, etc) Of en hoe streng ze het gaan handhaven weet je pas als je binnen bent. Kan me zo voorstellen dat de hoeveelheid te verwachten gezeik aan de poort het handhaven onmogelijk gaat maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 10:14

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Met het vooruitzicht om voor elk drankje daar een kwartier in de rij te moeten gaan staan om een poot uitgedraaid te worden, wordt mijn enthousiasme al flink minder. :)
Mijn enthousiasme is in ieder geval ook al aardig bekoeld :'(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:36
Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Ze zetten het heel strict in de huisregels (zoals eigenlijk bij elk evenement, museum, etc) Of en hoe streng ze het gaan handhaven weet je pas als je binnen bent. Kan me zo voorstellen dat de hoeveelheid te verwachten gezeik aan de poort het handhaven onmogelijk gaat maken.
Ik verwacht dat met een flesje water en een koekje of iets wel binnenkomt, maar als je met een tas/koelbox vol etenswaren aan komt het wel een ander verhaal is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Ankona schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Of gewoon zoals het al jaren bij de grote festivals met vergelijkbare bezoekersaantallen en zelfs minder ingangen gaat: grote containers naast de ingang, controle van de tas en alles wat niet is toegestaan verdwijnt de container in (of je moet het nog ter plekke opeten/drinken, maar dan moet je wel de rij uit en mag je weer achteraan aansluiten), klaar. En nee, daar is ook geen groot drama als dat gebeurt, je weet het van tevoren. Als je dan toch gaat huilen als het gebeurt, ben je echt een klein kindje.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dehardstyler
Metalfreak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Of gewoon zoals het al jaren bij de grote festivals met vergelijkbare bezoekersaantallen en zelfs minder ingangen gaat: grote containers naast de ingang, controle van de tas en alles wat niet is toegestaan verdwijnt de container in (of je moet het nog ter plekke opeten/drinken, maar dan moet je wel de rij uit en mag je weer achteraan aansluiten), klaar. En nee, daar is ook geen groot drama als dat gebeurt, je weet het van tevoren. Als je dan toch gaat huilen als het gebeurt, ben je echt een klein kindje.
Ja precies, dit gaat 99% zeker gebeuren. Dit is in NL gewoon de standaard bij festivals / evenementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Metalfreak schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Ze zullen de handen er in ieder geval wel aan vol hebben bij de gate, ticket controle (geldig? tenaamstelling?), gevolgd door de Corona QR check (scannen en identiteit bezoeker checken), én dan ook nog de tassen/"verboden" spullen check. :+

En dan laat ik de discussies over van alles en nog wat even buiten beschouwing. :9

[ Voor 4% gewijzigd door TIGER1125 op 31-08-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32
Moet je ook een ID meenemen, of is dat niet nodig (zo ja, Rijbewijs voldoende?)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:33

Bezulba

Formerly known as Eendje

TIGER1125 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:35:
[...]

Ze zullen de handen er in ieder geval wel aan vol hebben bij de gate, ticket controle (geldig? tenaamstelling?), gevolgd door de Corona QR check (scannen en identiteit bezoeker checken), én dan ook nog de tassen/"verboden" spullen check. :+

En dan laat ik de discussies over van alles en nog wat even buiten beschouwing. :9
Ga maar uit van Spa taferelen maar dan met voetgangers ipv auto in de file staan bij de ingang.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:11
Juan schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 11:37:
Moet je ook een ID meenemen, of is dat niet nodig (zo ja, Rijbewijs voldoende?)
Ja en ja, rijbewijs is een geldig ID. Volgens mij moet je in NL sowieso altijd een ID bij je dragen :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Pagina: 1 ... 55 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen