Hebben ze al aangekondigd, de Gemeente Zandvoort ging een plaatsen regelen waar ze konden en mochten demonstreren maar daar gingen ze zich natuurlijk niet aan houden. Want, "ze gingen zich de mond niet laten snoeren door op een achteraf locatie te demonstreren".
Weet even niet zo snel waar ik dat gelezen heb, maar meen dat het vorige week ergens "in het nieuws" was.
Oeverloze gezeik overigens ondertussen allemaal: die Vollenbroek gaat ook nog even een ultieme poging doen om er een stokje voor te steken op basis van stikstofberekeningen die hij heeft laten maken. Die zijn 10x hoger dan het onderzoek waarmee Zandvoort de vergunning heeft gekregen.
Ik zou zeggen probeer het eens als een kans te benaderen als milieuorganisatie, er gaan ontzettend veel mensen met het OV die anders ook nooit met het OV zouden reizen. Probeer die te verleiden naar meer OV reizen in plaats van de auto te pakken. Scheelt toch weer uitstoot wanneer ze een keer hun auto laten staan daarna. En werk samen met de organisatie om (meer) duurzame evenementen te organiseren.
Jammer, dat alles wat die milieuorganisaties altijd lijken te proberen, het verzieken van andermans plezier is uiteindelijk.Ankona schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:37:
Er moet idd best veel wijken voor dit feestje voor een selecte doelgroep.
Ik vind het leuk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen daar heel anders over denken. Minder en dus vollere treinen is ook wel een coronadingetje om maar iets te noemen.
Zandvoort is gewoon geen handige plek. Zoek liever iets met minder gevoelige natuur en betere toegangswegen.
Assen bijvoorbeeld? Waardoor heel Nederland uiteindelijk met de auto naar het circuit komt? Ook goed voor het milieu daar.
Aan de andere kant heeft @
Tomcatter_31 gewoon gelijk, wat je zegt geldt eigenlijk voor ieder evenement in Nederland, er wordt altijd wel iemand geraakt, alleen is het de ene keer ingrijpender dan de andere keer.
Laten we anders als voorbeeld even de NSS in Den Haag noemen, in mijn ogen nog veel ingrijpender en voor een nog veel kleinere doelgroep van over de hele wereld, had, voor het milieu en voor de omgeving ook via Zoom gekund...
[
Voor 64% gewijzigd door
TIGER1125 op 24-08-2021 14:10
]