Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 50 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-07 06:55
We gaan het zien met het eten :).

Om even een andere erin te gooien......we kunnen al niet voorspellen wat het de volgende dag gaat doen, maar toch :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_Yz3G6NtmX_3woI_caH4sPkCzQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sF4STHmOluOy3yaaFHCpEXXr.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
VFRRijder schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:53:
We gaan het zien met het eten :).

Om even een andere erin te gooien......we kunnen al niet voorspellen wat het de volgende dag gaat doen, maar toch :)

[Afbeelding]
Een regen race zal wel het mooiste zijn, dan is er in elk geval meer actie te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:19
PalingDrone schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Daarbij is Heineken sponsor, die willen echt geen mensen met blikjes Grolsch op de tribune zien...
Bij andere gp's roest het ze aan de reet welk bier je hebt.. Oostenrijk kom je gewoon binnen met een paar sixpacks Gösser. Duitsland en spa exact hetzelfde. Alleen dan Warsteiner en Jupiler bv. Al was DE makkelijker zelf meenemen uit NL om statiegeld geneuzel te ontwijken

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 23-08-2021 14:08 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
PalingDrone schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:51:
[...]

Daarom ook geen blikjes en doppen op flesjes, dat gooit net iets te makkelijk en je breekt je nek er over wanneer iemand ze laat vallen. Liever plastic bekers (als ze slim zijn werken ze met statiegeld op bekers, dat scheelt ladingen puin opruimen na afloop)
Lees de huisregels maar door, alles wat je niet mee mag nemen verdwijnt zo in de container, dat gaat achteraf helemaal geen ophef opleveren wanneer ze dat al maanden van te voren aankondigen.

Goed kans dat wanneer je 's ochtends de eerste bent je alle aandacht krijgt van de beveiliging met tassencontrole en fouilleren maar wanneer de grote bubs komt worden ze vanzelf minder grondig om iedereen zsm binnen te laten.
Een pakje Sultana of een rolletje Mentos krijg je echt wel het terrein op, sixpack drank wordt een uitdaging, mede omdat je maar een kleine tas bij je mag hebben die onder je zitplaats past.
Daarbij is Heineken sponsor, die willen echt geen mensen met blikjes Grolsch op de tribune zien...
Paar lege flessen mee naar binnen en wat doppen in de box dus. Daarna binnen vullen bij de toiletten/waterpunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 13:33

Metalfreak

Hoije woh!

Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Paar lege flessen mee naar binnen en wat doppen in de box dus. Daarna binnen vullen bij de toiletten/waterpunten?
Grote kans dat zo'n waterpunten geen goedgekeurd drinkwater leveren wegens tijdelijke leidingen en slangen. Dus drinken op eigen risico ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:10

ralpje

Deugpopje

Qoine schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:44:
[...]
Het probleem daar was nooit het gooien (al zullen ze dat ook niet leuk hebben gevonden), maar de ervaring dat mensen de dop weer op het flesje draaien en dan op de grond gooien,
Of nog erger: alle losje dopjes die het (vaak gras)veld ingestampt worden. Probeer die maar eens netjes op te ruimen als organisatie als je dat terrein na afloop weer netjes 'op moet leveren'. Losse flesjes / plastic bekers kun je prima met wat machines en eventueel wat handwerk netjes opruimen, maar dopjes die in de grond zitten is een hels karwei.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:25:
Hoe gaan ze dat trouwens doen met water? Als je geen flessen mag meenemen, volgens mij is het verplicht op gratis water te verschaffen. Staan er dan vulpunten en kan je een lege fles meenemen?
Ze zullen wel van die toilet cabines hebben, met daarbij waterpunten om je handen te wassen/beker bij te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Als ze pakjes wel toestaan dan vind ik dat redelijk. Nog steeds niet ideaal maar dan kun je tenminste nog iets anders dan hopen dat de organisatie voor je zorgt. Zo'n stadion zal vast ook wel weten dat je geen bier in pakjes kan krijgen (he, gat in de markt) maar dan is er in ieder geval iets mogelijk voor wie dat nodig heeft.
Ik heb nog nooit iemand een blikje bier of flesje water op het circuit zien gooien dus ik geloof niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Bier heeft weinig zin inderdaad, sterke drank daarentegen... En ja dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Qoine schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

Bij de festivals/grote concerten waar ik achter de bar stond was het puur voor de veiligheid. Als we blikjes of flesjes verkochten moesten wij het blikje openmaken, of de dop eraf draaien en weggooien. Het probleem daar was nooit het gooien (al zullen ze dat ook niet leuk hebben gevonden), maar de ervaring dat mensen de dop weer op het flesje draaien en dan op de grond gooien, of een vol blikje ergens achterlaten, waardoor iemand anders valt als ze erop staan/springen. Als je het blikje openmaakt, en de flessendop niet meegeeft heb je dat probleem niet. Dus grote kans dat als jij een grote fles water meeneemt en de dop inlevert bij de ingang, dat die fles gewoon mee mag.
Qua doppen met name het in de grond stampen ervan doordat iedereen eroverheen loopt. Succes om die daarna allemaal uit de grond te gaan pulken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

Leeg 0,5 liter flesje mag toch gewoon?
Een paar grote flessen zou ik niet doen, travel light!
Meestal laat ik een flesje gewoon achter de bar met water vullen (de dop geef je niet af), zo'n spoelbak heeft een lopende kraan, gezien hoe enorm ik transpireer tijdens dansfestiviteiten heb ik nog nooit vragen gehad over de noodzaak van ettelijke H2O refills afgewisseld met een incidenteel bekertje cola voor de smaak.
EHBO posten zijn vaak ook een goeie plek om water te tappen mocht er bij de toiletten geen gelegenheid om bij te vullen zijn, daar snappen ze het nut van hydratatie vaak wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 14:31
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Ze zullen wel van die toilet cabines hebben, met daarbij waterpunten om je handen te wassen/beker bij te vullen.
Das dus niet hetzelfde! Let daar goed op... Vaak is het water bij de toiletten e.d. niet drinkbaar en puur alleen om je handen te wassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Metalfreak schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Grote kans dat zo'n waterpunten geen goedgekeurd drinkwater leveren wegens tijdelijke leidingen en slangen. Dus drinken op eigen risico ;)
Ze zijn verplicht gratis drinkwater aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Ze zijn verplicht gratis drinkwater aan te bieden.
Dat geldt pas boven bepaalde temperaturen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VFRRijder
Overigens staat op verschillende documenten van de gemeente en het circuit:

Watertappunten faciliteren voor publiek, om drinkflessen te hervullen

Dus zullen er vast genoeg zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
YouTube: Circuit Zandvoort 20-08-2021

Net dit filmpje gekeken, met zoveel tribunes ziet het er wel gaaf uit! Vraag me wel af waar ze in hemelsnaam alle motorhomes laten, zowel van de F1 als van alle ondersteunende klasses, er lijkt erg weinig ruimte te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:53
Homeland schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:43:

Net dit filmpje gekeken, met zoveel tribunes ziet het er wel gaaf uit! Vraag me wel af waar ze in hemelsnaam alle motorhomes laten, zowel van de F1 als van alle ondersteunende klasses, er lijkt erg weinig ruimte te zijn.
Paddock voor ingaan tunnel onder circuit door wordt ook gebruikt. Ruimte genoeg hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:43
Homeland schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 15:43:

Mooi overzicht. Je ziet ook de plekken waar de video schermen komen te staan, daar staan de frames al.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:35
Sommige mensen kunnen echt niet tegen hun verlies...
Natuurbeschermers willen verbod op vliegshow met straaljagers bij Formule 1 Zandvoort

Natuurbeschermers gaan de rechter vragen een flypast, een vliegshow van straaljagers en helikopters, rond de start van de Dutch Grand Prix in Zandvoort te verbieden. Stichting Vrienden van Middenduin heeft een kort geding aangespannen.

Marc Janssen van stichting Duinbehoud, die nauw bij diverse procedures tegen de Formule 1 in Zandvoort is betrokken, spreekt van "een vreemde situatie". "Het IPCC heeft net een alarmerend rapport over de CO2-uitstoot afgegeven en dan wil Defensie dit soort onnodige pleziervluchten gaan houden", zegt hij. Het IPCC is het panel van klimaatwetenschappers van de VN.

Naast de rechtszaak zijn tegenstanders ook een nieuwe bezwaarprocedure begonnen bij de provincie Noord-Holland. Die draait niet alleen om de vliegshow, maar ook om de evenementenvergunning voor de Formule 1, een vuurwerkshow en de vergunning voor het laten landen en opstijgen van helikopters met VIP's. Het is nog de vraag of die bezwaren op tijd zijn ingediend om voor het grote evenement te worden behandeld.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:42:

[...]
Het is hun goed recht om te procederen, net als jij naar de rechter kan stappen als iemand een fabriek naast je huis wilt bouwen.

En het is dan aan de rechter om te bepalen wie er gelijk heeft, heb hier nooit problemen mee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
martijn k. schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:14:
[...]

Paddock voor ingaan tunnel onder circuit door wordt ook gebruikt. Ruimte genoeg hoor
Het zal ook vast allemaal passen, net als dat het in Monaco paar naar het zal vast een aardige puzzel zijn.

Edit: komen de motorhomes wel naar Zandvoort? Of gaan die van Spa naar Monza?

[ Voor 11% gewijzigd door Homeland op 23-08-2021 18:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Homeland schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Het is hun goed recht om te procederen, net als jij naar de rechter kan stappen als iemand een fabriek naast je huis wilt bouwen.

En het is dan aan de rechter om te bepalen wie er gelijk heeft, heb hier nooit problemen mee eigenlijk.
De motieven beginnen wel bijzonder twijfelachtig te worden; er komt een punt dat procederen mag maar dat je kunt afvragen of het niet gewoon misbruik van het recht is.

In dit geval: Het geld voor die procedure komt van een stichting. Ik kan me betere bestemmingen bedenken waar een natuurstichting hun zuur-verdiende (gedoneerde) centen aan uit kunnen geven O-)

[ Voor 15% gewijzigd door naitsoezn op 23-08-2021 18:11 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:26

franssie

Save the albatross

naitsoezn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:09:
[...]

De motieven beginnen wel bijzonder twijfelachtig te worden; er komt een punt dat procederen mag maar dat je kunt afvragen of het niet gewoon misbruik van het recht is.

In dit geval: Het geld voor die procedure komt van een stichting. Ik kan me betere bestemmingen bedenken waar een natuurstichting hun zuur-verdiende (gedoneerde) centen aan uit kunnen geven O-)
Ach ja - doet mij denken aan bijvoorbeeld een stichting als "vrienden van het Vondelpark" die alles op alles zetten om alles daar te verbieden omdat zij dat als hun achtertuin zien ipv een park voor algemeen nut (waatrhet ooit voor aan de gemeente is gedoneerd).
De procedures vooraf, prima, maar tijdens niet, achteraf weer prima (zat dossiers waarbij bleek dat de overheid fout zat). Maar dit is emotioneel gezeur om het zeuren en niet om het gelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@hoevenpe een bezwaar tegen vuurwerk in een natuurgebied - daar ben ik het dan wel weer mee eens, zeker omdat dat na de zonsondergang plaatsvindt meestal en daar best wel heel wat leeft dat ervan schrikt.
Voor de rest is het allemaal kul.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:42:

[...]
Tja is zo'n vliegshow nou echt zo nodig terwijl je al midden in een natuurgebied zit? Voegt echt 0,0 toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
naitsoezn schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:09:
[...]

Het motief is rete simpel: ze willen geen heisa in een natuurgebied. Of denk je dat er iets anders achter zit en dat ze grinnikend in hun handen wrijven want ze hebben iets anders bedacht om F1 fans te zieken?

En over de besteding van de centen: ik gok dat dit prima valt bij de achterban. En als dat niet zo is, dan zullen ze minder binnenkrijgen in de toekomst en dan is het een zichzelf oplossend probleem :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-07 23:15

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Voor mij hoeft die vliegshow ook niet zo. Voor de korte tijd dat zo'n show duurt is het een hoop CO2 en kabaal bovenop wat F1 zelf al brengt. Het blijft ons kleine drukke Nederland waar natuur en rust al zo zeldzaam zijn.

Principieel heb ik ook iets tegen het inzetten van militaire vliegtuigen voor entertainment, daar zijn ze niet voor en het leger is al duur genoeg. Er is een redelijk tegenargument te maken dat die vliegtuigen toch wel vliegen omdat de piloten nu eenmaal moeten trainen en dan kunnen we er ook wel wat lol van hebben.
Het is misschien symboolpolitiek om zo'n vliegshow niet door te laten gaan, maar de makkelijke stappen niet nemen kun je ook zo zien.

Overigens bezoek ik ook wel eens de militaire vliegshow hier in de buurt. Het is niet dat ik daar niet van kan genieten, sterker nog dat is helemaal geweldig. Dat is ook met dubbele gevoelens want uiteindelijk is dat een wervingsdag waar ze mensen met veel kabaal en vervuiling lekker maken voor een baan. Mijn werkgever, waar die jets laag overheen stunten, hoeft niet eens te vragen om personeel te werven met een afterburner. Maar goed, ik ben, gelukkig of helaas, geen heilige en als ze hier dan toch over mijn huis duiken dan kan ik ook wel even naar de baan toe fietsen.

[ Voor 35% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23-08-2021 19:44 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:34:
Voor mij hoeft die vliegshow ook niet zo. Voor de korte tijd dat zo'n show duurt is het een hoop CO2 en kabaal bovenop wat F1 zelf al brengt. Principieel heb ik ook iets tegen het inzetten van militaire vliegtuigen voor entertainment, daar zijn ze niet voor en het leger is al duur genoeg. Er is een redelijk tegenargument te maken dat die vliegtuigen toch wel vliegen omdat de piloten nu eenmaal moeten trainen en dan kunnen we er ook wel wat lol van hebben.
Het is misschien symboolpolitiek om zo'n vliegshow niet door te laten gaan, maar de makkelijke stappen niet nemen kun je ook zo zien.
Wat ik me afvraag: is het nu typisch Nederlands om overal zo ontzettend over te gaan zeiken en maar alles te gaan napluizen om maar iets te verbieden, of gebeurt dat bij andere races ook en bereikt dat nieuws ons simpelweg niet?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02:02
Metalfreak schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Wat ik me afvraag: is het nu typisch Nederlands om overal zo ontzettend over te gaan zeiken en maar alles te gaan napluizen om maar iets te verbieden, of gebeurt dat bij andere races ook en bereikt dat nieuws ons simpelweg niet?
Nee dat is meer voor mensen die azijn in hun lichaam hebben ipv bloed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

In veel landen hebben mensen de optie niet, in Qatar, China, Vietnam etc. etc. valt er niets te procederen :F

En het is toch niet erg als er word geprocedeerd? Als alles via de regels gaat is er niets aan de hand, dat werkt nu met de F1 zo en werkt ook in andere situaties zo, je kan niet cherry-picken en zeggen dat er tegen de F1 nu teveel word geprocedeerd en dat bijv. straks niemand naar de rechter mag als men ergens een kerncentrale neer wilt zetten of een nieuwe woonwijk wilt bouwen.

Wees blij dat de optie om naar de rechter te gaan er is, dat is in lang niet elk land zo vanzelfsprekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Het is typisch Nederlands om alles tot in detail uit te zoeken, overal rekening mee te houden, steeds weer in overleg te gaan en te geloven dat de wereld rechtvaardig is dus als je maar lang genoeg vol houdt zul je uiteindelijk winnen als je het gelijk aan je kant hebt. Daar hebben we behoorlijk wat succes mee gehad.
Er zijn ook culturen waar ze denken 'F it. Ik ga lekker in het zonnetje zitten want ik kan de wereld toch niet veranderen. Leve de lol en wat later komt dat komt later. Yolo!"

Ik zie het als verdienste van ons land, al kost het wel ene hoop energie en is het af en toe erg vermoeiend.

PS. Binnen F1 is het uitpluizen van alle details van de regels deel van de sport. Laten we er van genieten dat anderen zo goed meespelen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 23-08-2021 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Homeland schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

In veel landen hebben mensen de optie niet, in Qatar, China, Vietnam etc. etc. valt er niets te procederen :F

En het is toch niet erg als er word geprocedeerd? Als alles via de regels gaat is er niets aan de hand, dat werkt nu met de F1 zo en werkt ook in andere situaties zo, je kan niet cherry-picken en zeggen dat er tegen de F1 nu teveel word geprocedeerd en dat bijv. straks niemand naar de rechter mag als men ergens een kerncentrale neer wilt zetten of een nieuwe woonwijk wilt bouwen.

Wees blij dat de optie om naar de rechter te gaan er is, dat is in lang niet elk land zo vanzelfsprekend.
Nou ja, in mijn ogen is het in dit geval gewoon een kwestie van zeiken om het zeiken en anderen geen plezier gunnen, het gaat hier om iets tijdelijks. Een kerncentrale is niet na een weekend weer weg. Vind het ook een beetje verspilling van resources bij de rechterlijke macht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Metalfreak schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:51:
Nou ja, in mijn ogen is het in dit geval gewoon een kwestie van zeiken om het zeiken en anderen geen plezier gunnen, het gaat hier om iets tijdelijks. Een kerncentrale is niet na een weekend weer weg. Vind het ook een beetje verspilling van resources bij de rechterlijke macht.
tip: mensen doen maar zelden iets met geen ander doel dan anderen dwars zitten. Zelfs nadrukkelijke pesterijen hebben meestal een reden, die in de ogen van de dader, een goed doel dient, zoals de de ander terecht wijzen of voor fouten behoeden.
Meestal is het uiteindelijk eigenbelang. Of het nu gaat om geld, macht, rechtvaardigheid, kinderen, aandacht, ego, seks of nog iets anders, er is altijd een belang.

Als je denkt dat iemand rottigheid uithaalt alleen maar om iemand anders te zieken dan zit je meestal op het verkeerde spoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-07 14:35
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Tja is zo'n vliegshow nou echt zo nodig terwijl je al midden in een natuurgebied zit? Voegt echt 0,0 toe
Het gaat om een fly-over. Het woord vliegshow maakt het geheel groter dan het werkelijk is en klopt dus ook niet. Er zullen 2 of misschien 4 F-16’s of F-35’s in formatie overvliegen, meer dan dat is het niet.

En wat betreft natuurgebied. Vliegtuigen van en naar Schiphol vliegen er elke dag overheen. Toen er tijdens corona/lockdown amper gevlogen werd door de airlines, vlogen F-16’s geregeld hier over het gebied omdat het nu rustig was en omdat het kon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tomcatter_31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:07:
[...]

Het gaat om een fly-over. Het woord vliegshow maakt het geheel groter dan het werkelijk is en klopt dus ook niet. Er zullen 2 of misschien 4 F-16’s of F-35’s in formatie overvliegen, meer dan dat is het niet.

En wat betreft natuurgebied. Vliegtuigen van en naar Schiphol vliegen er elke dag overheen. Toen er tijdens corona/lockdown amper gevlogen werd door de airlines, vlogen F-16’s geregeld hier over het gebied omdat het nu rustig was en omdat het kon.
klopt dat er vliegtuigen naar SPL vliegen, en als die zich aan de procedures houden hoor je ze nauwelijks (iets wat LVNL niet altijd handhaaft maar dat is iets anders).
Die paar F16's (zag er afgelopen weekeinde nog een drietal op een paar honderd voetjes) deden denk ik een trainingsvlucht, dat lijkt mij nuttig voor onze maatschappij.
Het overvliegen van het F1 circuit is niet nodig (niet dat ik er per sé tegen ben) maar het hoeft niet, er is geen nood aan.
En de F-35 maakt echt alles wakker dat niet dood is, misschien beter de dag na de race die over de campings te sturen ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:01
Stelletje azijnpissers zijn het. Lekker klagen voor het klagen. Die kisten maken hun uren elders op een andere plek. Is het dan zo een groot probleem dat ze een “route” over het circuit vliegen?

Ik heb verder geen mening over het wel/niet doorgaan, het toegansbeleid en alle randzaken. Maar dit soort lui die werkelijk alles aangrijpen om te klagen, daar irriteer ik me mateloos aan.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
franssie schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:22:
[...]

klopt dat er vliegtuigen naar SPL vliegen, en als die zich aan de procedures houden hoor je ze nauwelijks (iets wat LVNL niet altijd handhaaft maar dat is iets anders).
Die paar F16's (zag er afgelopen weekeinde nog een drietal op een paar honderd voetjes) deden denk ik een trainingsvlucht, dat lijkt mij nuttig voor onze maatschappij.
Het overvliegen van het F1 circuit is niet nodig (niet dat ik er per sé tegen ben) maar het hoeft niet, er is geen nood aan.
En de F-35 maakt echt alles wakker dat niet dood is, misschien beter de dag na de race die over de campings te sturen ;-)
Er is idd geen nood aan en ik zou ze persoonlijk ook niet missen als ze het niet zouden doen. Ik ben wel fan van luchtvaart en als ze het dan toch doen, vind ik het wel cool. Maar ben het eens dat ze voor het evenement niet noodzakelijk zijn. Maar kan me er ook niet echt druk om maken. En om zaken als CO2 erbij te halen en de overlast voor het natuurgebied vind ik ook weer wat overdreven. Voor de natuur moeten we naar structurele oplossingen kijken hoe we voertuigen en industrie schoner kunnen maken (waar F1 dan ook weer een rol in speelt) en niet gaan zeuren over die ene F-16 vlucht of de grand prix. Maar ja, het is tegenwoordig populair om mensen een schuldgevoel aan te praten als je een keer de auto pakt of met het vliegtuig op vakantie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-07 15:27
Je kan weer inloggen op https://dutchgp.com/my-dgp-account/ echter zie ik geen tickets of bestellingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-07 16:03
Katseviool schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:41:
Je kan weer inloggen op https://dutchgp.com/my-dgp-account/ echter zie ik geen tickets of bestellingen meer.
Hier wel gelukkig 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-07 21:55
Geen eten en drinken mee, ik ga er van uit dat een boterham of 4 in een zakje, en een fles water, niet geweigerd zal worden. Maar een koelbox voor 4 uit een gezin wel.
Of is het zo erg dat je als betalende klant dan echt eerst alles op moet eten of weggooien voor je naar binnen mag.?

Ik neem aan dat de regel is ontstaan nadat er mensen compleet met bbq en 4 koelboxen aan kwamen zetten.
Maar goed als het echt helemaal niks is wat mee mag naar binnen, dan kan je kiezen of je gaat of niet, maar aan de poort eenmaal, tja ik ben benieuwd hoe ze er mee omgaan met een beetje eten.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:02
Mel33 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:57:
Geen eten en drinken mee, ik ga er van uit dat een boterham of 4 in een zakje, en een fles water, niet geweigerd zal worden. Maar een koelbox voor 4 uit een gezin wel.
Of is het zo erg dat je als betalende klant dan echt eerst alles op moet eten of weggooien voor je naar binnen mag.?

Ik neem aan dat de regel is ontstaan nadat er mensen compleet met bbq en 4 koelboxen aan kwamen zetten.
Maar goed als het echt helemaal niks is wat mee mag naar binnen, dan kan je kiezen of je gaat of niet, maar aan de poort eenmaal, tja ik ben benieuwd hoe ze er mee omgaan met een beetje eten.
Ik weet het niet maar ik vrees dat er een zero tolerance is. Puur om discussie te voorkomen. (waarom 4 wel en 6 niet etc)

Die mensen die 75.000 mensen binnen moeten laten hebben meestal geen zin in discussie. Dus neem je boterhammen mee maar eet ze op voor je door de poort gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-07 15:10

Zal er net aan liggen hoe degene die bij jouw poortje staat die nacht heeft geslapen. En hoe lang de rij is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:45

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb de kaartjes te koop gezet via het resell platform. Zie wel dat je 10 euro administratiekosten per kaartje moet betalen... ach ja, het is niet anders. De kaartjes waren 29.50 voor de vrijdag (via de Jumbo)

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
@Mel33 in Monza (2018) was het zero tolerance. Alle tassen werden nagekeken.

Maar uiteindelijk wel heel makkelijk veel extra bier kunnen krijgen door dat bonnetjes systeem wat ze daar gebruikte... denk alleen niet dat het in Nederland zo makkelijk gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

LET OP dat als je een refund aanvraagt, je je IBAN rek.nr. vooraf moet invullen in je MyDGP account (bij mij was dit vakje nog leeg).
Je wordt hier in de mail wel op gewezen, maar je leest er makkelijk overheen (ik dan bijna toch... :P ).

Tot nu toe heb ik ook nog geen bevestiging ontvangen via mail, van mijn refund aanvraag, voor de zekerheid zou ik ook even een screenshotje maken van de bevestigingspagina, vlak na de refund aanvraag.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
IkWilbert schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:04:
Ik heb de kaartjes te koop gezet via het resell platform. Zie wel dat je 10 euro administratiekosten per kaartje moet betalen... ach ja, het is niet anders. De kaartjes waren 29.50 voor de vrijdag (via de Jumbo)
En DutchGP vraagt er vervolgens 50 euro voor, daar zit dus 2x een tientje winst. Proberen ze zo nog wat te verdienen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Denk dat het een combinatie is. Lokaal spelen dit soort dingen natuurlijk wel vaker, maar nu zitten we dichter bij het vuur, dus krijgen we meer mee. Maar in Nederland zitten ook veel meer zeikers. En het is voor deze generatie voor het eerst dat er zo'n evenement plaatsvind in Nederland.
Tel daar nog bij op dat het inderdaad een Natuurgebied is, waar veel races in de middle of nowhere zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vanochtend mailtje van F1 Experience… de Tracktour/guide en het foto maken met de beker (onderdeel van het programma) gaat gewoon door.

Wat niet doorgaat (wel verwacht maar toch jammer voor mn dochter) de pitlane walk… daar keek ze toch wel naar uit…

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-07 14:31

Hoe vaak ga je hier nog over door.... :)

Nederland regeltjesland, we willen nou graag alles vangen in regels en alles controleren, dan krijg je dit soort fratsen. Waarschijnlijk speelt ook mee dat deze GP om wat voor reden dan ook (en dan bedoel ik niet eens de 2/3e bezetting) amper winstgevend te krijgen is, dus ze willen iedere euro uit de bezoekers persen wat mogelijk is.

Het is vrij simpel; of je geeft je er aan over en gaat die kant op en haalt daar je eten/drinken. Wellicht kan je flesje meenemen voor het 'gratis drinkwater' wat er moet zijn, maar kans bestaat dat zo'n tappunt natuurlijk ergens compleet onlogisch zit. Optie B; je neemt het risico en gaat met je bammetjes en flesje cola daarheen, als je pech hebt mag dat inderdaad in de kliko voor je het terrein op gaat. Oh ja, optie C kan ook nog; je principes zijn je erg veel waard en je blijft gewoon lekker thuis en gaat met je bammetjes voor de TV zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

En wederom een rechtzaak rondom de grandprix:
Rechtszaak tegen vliegshow straaljagers bij Formule 1 Zandvoort

Natuurbeschermers gaan de rechter vragen een flypast, een vliegshow van straaljagers en helikopters, rond de start van de Dutch Grand Prix in Zandvoort te verbieden. Stichting Vrienden van Middenduin heeft een kort geding aangespannen.

Het kort geding dient volgende week woensdag voor de rechtbank in Haarlem, vier dagen voor de Formule 1-race, zo meldt het samenwerkingsverband Rust bij de Kust. Daarin trekken Vrienden van Middenduin en andere critici van het circuit samen op.

[......]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Als die mensen nou eens hun aandacht zouden steken in studie naar schonere motoren etc. Daar zou de wereld meer mee geholpen zijn dan telkens rechtzaken aanspannen om te proberen alles te verbieden.... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Rene schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:54:
Stelletje azijnpissers zijn het. Lekker klagen voor het klagen. Die kisten maken hun uren elders op een andere plek. Is het dan zo een groot probleem dat ze een “route” over het circuit vliegen?

Ik heb verder geen mening over het wel/niet doorgaan, het toegansbeleid en alle randzaken. Maar dit soort lui die werkelijk alles aangrijpen om te klagen, daar irriteer ik me mateloos aan.
Inderdaad, vooral dat klagen omdat andere mensen klagen, op een internetforum zodat het geklaag nieteens de mensen bereikt die de irritatie hebben opgewekt met hun geklaag. Hoe zinloos wil je het azijnpissen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:08
[...]

Komt uit de hoek van dezelfde mensen die al een rechtszaak verloren hebben over het inpalmen van delen van de duinen. Ze zijn gepikeerd en zoeken wat anders om zich druk over te maken.

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-07 15:43
Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:31:
[...]

En Le Mans is nog gekker (hoezo geen flesjes mee).

[Afbeelding]
Dat is op de camping niet op het circuit ;)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Even om het zeuren :). De AH komt op vrijdag en zaterdag niet de boodschappen brengen in de regio :D. Oh jeee, paniek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 18:26
VFRRijder schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:09:
Even om het zeuren :). De AH komt op vrijdag en zaterdag niet de boodschappen brengen in de regio :D. Oh jeee, paniek :)
Shit, moet men toch eten/drinken op het circuit kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Bundin schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

Inderdaad, vooral dat klagen omdat andere mensen klagen, op een internetforum zodat het geklaag nieteens de mensen bereikt die de irritatie hebben opgewekt met hun geklaag. Hoe zinloos wil je het azijnpissen hebben ;)
Och eerst zijn we er allemaal tegen en zitten we te schoppen en te slaan, maar als het er eenmaal is dan zitten we allemaal in Oranje juigend te kijken.

En kijken of je er toch nog wat aan kan overhouden.

(En dan vervolgens als natuurliefhebbert met je Hummer weer terug naar huis; want je wilt niet het natuurgebied slopen door te lopen. :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-08-2021 12:14 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-07 13:19
Ik begin door al het gezeur hier gewoon minder zin in de DGP te krijgen. Kunnen we ajb iets leuks of constructiefs verzinnen om over te praten hier? Anders moeten alle 'het is niet goed genoeg voor mij en mijn standaarden' maar even een eigen topic openen. Klagen onder gelijkgezinden is vast veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:08
Ik vraag me af of het FOM van al deze commotie wat van mee krijgt en of het zich hier druk om maakt.

Ik kan me voorstellen dat het FOM al deze commotie en rechtzaken toch als een risico zal zien. Stel dat het toch niet doorgaat (even corona buiten beschouwing gelaten want dat zie ik als overmacht) dan zal dat voor het FOM ook wel financiele gevolgen hebben neem ik aan.

En in die zin kan ik me voorstellen dat ze liever een race hebben die zeker is dan een race waar elke keer protesten tegen zijn.

Weet iemand of dat het bij andere gp's ook elk jaar zoveel weerstand is?

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
goldcard schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:20:
Ik begin door al het gezeur hier gewoon minder zin in de DGP te krijgen. Kunnen we ajb iets leuks of constructiefs verzinnen om over te praten hier? Anders moeten alle 'het is niet goed genoeg voor mij en mijn standaarden' maar even een eigen topic openen. Klagen onder gelijkgezinden is vast veel leuker.
Heeft de T.net userbase vaak een handje van. Denken in 0 of 1. :+

Op de vrijdag van de gp gaat een hoop duidelijk worden, tot dan is het slechts gissen.

.ik bekijk alles op de tv, heb er zin in! Hoop dat alle tweakers op locatie genieten van hun dag(en) uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 22-07 09:38
Edgenumber schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:40:
Ik vraag me af of het FOM van al deze commotie wat van mee krijgt en of het zich hier druk om maakt.

Ik kan me voorstellen dat het FOM al deze commotie en rechtzaken toch als een risico zal zien. Stel dat het toch niet doorgaat (even corona buiten beschouwing gelaten want dat zie ik als overmacht) dan zal dat voor het FOM ook wel financiele gevolgen hebben neem ik aan.

En in die zin kan ik me voorstellen dat ze liever een race hebben die zeker is dan een race waar elke keer protesten tegen zijn.

Weet iemand of dat het bij andere gp's ook elk jaar zoveel weerstand is?
Denk iets typisch Nederlandse cultuur, de een de ander niets gunnen, zeiken om het zeiken.
Nou weer meneer Vollenbroek die nog even een zaakje aanspant. Kap nou es.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
VFRRijder schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:09:
Ja, nu is de maat echt wel vol. Eerst kunnen de kinderen niet naar school en nu kunnen we ook geen boodschappen meer krijgen... schrappen die grand prix! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 22-07 09:38
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:29:
[...]

Ja, nu is de maat echt wel vol. Eerst kunnen de kinderen niet naar school en nu kunnen we ook geen boodschappen meer krijgen... schrappen die grand prix! :P
Je vergeet ook dat er een blik conducteurs en machinisten volgend weekend even naar Zandvoort verkassen zodat er minder treinen in de rest van NL rijden.

Nederland... armoe land.

Ik verwacht eigenlijk ook nog wel een leuke actie van bv. Extinction Rebellion, of zijn al die studenten de feutjes op weg aan het helpen komend weekend ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Er moet idd best veel wijken voor dit feestje voor een selecte doelgroep.

Ik vind het leuk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen daar heel anders over denken. Minder en dus vollere treinen is ook wel een coronadingetje om maar iets te noemen.

Zandvoort is gewoon geen handige plek. Zoek liever iets met minder gevoelige natuur en betere toegangswegen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Ankona schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:37:

Ik vind het leuk, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen daar heel anders over denken. Minder en dus vollere treinen is ook wel een coronadingetje om maar iets te noemen.

Zandvoort is gewoon geen handige plek. Zoek liever iets met minder gevoelige natuur en betere toegangswegen.
Ja, maar dat is toch voor meerdere evenementen zo? Met de vliegshow in Leeuwarden gooien ze oa de A31 dicht en moet je parkeren op de snelweg. Bij de vliegshow in Volkel is in die omgeving ook vanalles afgezet en is het ook erg druk. kan me zo voorstellen dat dat bij andere grote evenementen ook het geval is. Bij Spa staat de E42 ook vaak helemaal vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-07 11:55
loekf2 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:33:
[...]
Ik verwacht eigenlijk ook nog wel een leuke actie van bv. Extinction Rebellion, of zijn al die studenten de feutjes op weg aan het helpen komend weekend ?
Hebben ze al aangekondigd, de Gemeente Zandvoort ging een plaatsen regelen waar ze konden en mochten demonstreren maar daar gingen ze zich natuurlijk niet aan houden. Want, "ze gingen zich de mond niet laten snoeren door op een achteraf locatie te demonstreren".

Weet even niet zo snel waar ik dat gelezen heb, maar meen dat het vorige week ergens "in het nieuws" was.

Oeverloze gezeik overigens ondertussen allemaal: die Vollenbroek gaat ook nog even een ultieme poging doen om er een stokje voor te steken op basis van stikstofberekeningen die hij heeft laten maken. Die zijn 10x hoger dan het onderzoek waarmee Zandvoort de vergunning heeft gekregen.

Ik zou zeggen probeer het eens als een kans te benaderen als milieuorganisatie, er gaan ontzettend veel mensen met het OV die anders ook nooit met het OV zouden reizen. Probeer die te verleiden naar meer OV reizen in plaats van de auto te pakken. Scheelt toch weer uitstoot wanneer ze een keer hun auto laten staan daarna. En werk samen met de organisatie om (meer) duurzame evenementen te organiseren.

Jammer, dat alles wat die milieuorganisaties altijd lijken te proberen, het verzieken van andermans plezier is uiteindelijk.

Assen bijvoorbeeld? Waardoor heel Nederland uiteindelijk met de auto naar het circuit komt? Ook goed voor het milieu daar. :+

Aan de andere kant heeft @Tomcatter_31 gewoon gelijk, wat je zegt geldt eigenlijk voor ieder evenement in Nederland, er wordt altijd wel iemand geraakt, alleen is het de ene keer ingrijpender dan de andere keer.

Laten we anders als voorbeeld even de NSS in Den Haag noemen, in mijn ogen nog veel ingrijpender en voor een nog veel kleinere doelgroep van over de hele wereld, had, voor het milieu en voor de omgeving ook via Zoom gekund... :+

[ Voor 64% gewijzigd door TIGER1125 op 24-08-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Bundin schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:13:
Inderdaad, vooral dat klagen omdat andere mensen klagen, op een internetforum zodat het geklaag nieteens de mensen bereikt die de irritatie hebben opgewekt met hun geklaag. Hoe zinloos wil je het azijnpissen hebben
Om dit soort dingen te veranderen heb je steun van de grote massa nodig. Als een meerderheid dit soort extereme maatregelen normaal vind dan gaat de organisatie echt niet luisteren. Daarom is het niet zinloos om het te hebben over problemen.

Back on topic. Heeft iemand al iets gehoord van de Formula1 ticket store over wie er welkom is op Zandvoort? Vorige week kreeg ik nog een mail om te vragen of ik misschien liever thuis wilde blijven en sindsdien niks meer gehoord.

Even voor de zekerheid... op dutchgp.com zie ik vanalles over het personaliseren van je ticket. Ik neem aan dat dat alleen is voor mensen die daar hun ticket hebben gekocht? Of moet iedereen dat doen onafhankelijk van waar je een kaartje hebt gekocht?
Ik begin een beetje nerveus te worden of ik niet iets enorm over het hoofd zie want het blijft akelig stil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 12:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Doelgroep is heel Nederland, dus hoezo?

Bij ons in het dorp is
• elk jaar een defile van de wandelvierdaagse
• elk jaar carnaval, meerdere dagen
• elk jaar sinterklaasintocht
• elk jaar Sint-Maartensoptocht
• elk jaar dodenherdenking
En dan mis ik er vast nog wel een paar. Allemaal zaken waar niet iedereen in geïnteresseerd is maar die wel maatregelen vergen die iedereen kan treffen. Ik vind het gezeur tot en met om daar over te zeuren. Om te vinden dat je het dan maar niet moet doen. Als je anderen niets gunt dan hoop ik dat niemand jou iets gunt.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Richard117 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Dat is op de camping niet op het circuit ;)
De camping ligt aan het circuit, tenminste, degene achter het reuzenrad, daar kan je kamperen naast de baan. Mensen kijken daar vanaf het dak van hun camper. Daar stonden deze beermountains ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz

Het is gewoon jaloezie. 1x in de 36 jaar een keertje F1 in Nederland en iedereen begint te klagen. Zullen we carnaval maar afschaffen? Elk jaar kansloos zuipen, troep, geweld, hogere ziektekosten (alcohol is heel ongezond). Daar klagen we toch ook niet over?
In ruil daarvoor doen we dan de komende 50 jaar F1 en daarna staan we kiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek0416
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
goldcard schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 12:20:
Precies dit!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
Even iets leuks, mijn tickets waren geannuleerd, maar nu via het resell platform alsnog race tickets kunnen kopen! Dus als je uitgeloot bent loont het de moeite om die pagina te F5'en.

Uit chagrijn had ik al Monza tickets gekocht, wordt een double header dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Laatst online: 28-07 10:36
In het kader van 'iets anders dan klagen':

Ben even gaan zitten om de reis te plannen. Ik heb een Park&Bike gereserveerd, waarbij ik een parkeerplaats heb waar een huurfiets klaar staat. De parkeerplaats is in Noordwijk, en dan is het een half uur op de fiets naar het circuit.

Ik vind het moeilijk inschatten hoeveel tijd de randzaken gaan kosten, bijvoorbeeld: hoe groot is de kans op files naar die gereserveerde parkeerplaats, of is die weg afgesloten en alleen bereikbaar op vertoon van zo'n reservering. En, hoe snel is dan zo'n huurfiets te pakken (gaat via een app). En tot slot; hoe 'snel' is de toegangspoort ivm corona checks.

I know, niemand weet hier antwoorden op, dus het is ff afwachten. Maar omdat mensen verspreid over de dag aan zullen komen verwacht ik niet veel vertraging.

Enige wat me zal benieuwen is in hoeverre de wegen buiten het directe gebied rond Zandvoort - dus bijv. Noordwijk waar een F1-parkeerplaats is - last gaan hebben van opstoppingen. Want iedereen met Google Maps kan zien dat in Noordwijk een parkeerplaats is bijvoorbeeld.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-07 09:35
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:04:
Even iets leuks, mijn tickets waren geannuleerd, maar nu via het resell platform alsnog race tickets kunnen kopen! Dus als je uitgeloot bent loont het de moeite om die pagina te F5'en.

Klopt, helaas zijn mijn kaarten ook geannuleerd en ben daarom opzoek naar 4 tickets (het liefst naast elkaar), dus dat is aardig zoeken naar een spelt in een hooiberg
Ik zie helaas alleen de duurste kaarten vrijkomen, wat mij doet vermoeden dat toch vooral de goedkope kaarten eruit zijn gegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door Koploper07 op 24-08-2021 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
mikkelnl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:14:
In het kader van 'iets anders dan klagen':

Ben even gaan zitten om de reis te plannen. Ik heb een Park&Bike gereserveerd, waarbij ik een parkeerplaats heb waar een huurfiets klaar staat. De parkeerplaats is in Noordwijk, en dan is het een half uur op de fiets naar het circuit.

Ik vind het moeilijk inschatten hoeveel tijd de randzaken gaan kosten, bijvoorbeeld: hoe groot is de kans op files naar die gereserveerde parkeerplaats, of is die weg afgesloten en alleen bereikbaar op vertoon van zo'n reservering. En, hoe snel is dan zo'n huurfiets te pakken (gaat via een app). En tot slot; hoe 'snel' is de toegangspoort ivm corona checks.

I know, niemand weet hier antwoorden op, dus het is ff afwachten. Maar omdat mensen verspreid over de dag aan zullen komen verwacht ik niet veel vertraging.

Enige wat me zal benieuwen is in hoeverre de wegen buiten het directe gebied rond Zandvoort - dus bijv. Noordwijk waar een F1-parkeerplaats is - last gaan hebben van opstoppingen. Want iedereen met Google Maps kan zien dat in Noordwijk een parkeerplaats is bijvoorbeeld.......
Het is inderdaad heel lastig te voorspellen. Soms ben je in 3 uur van Amsterdam naast de baan in de Nurburgring, soms sta je nog in de file richting Spa als de race al bijna begint. Ik zou gewoon vroeg gaan, eten mee (oh nee, mag niet;)) en een tijdschrift mee voor het wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Koploper07 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Klopt, ik ben opzoek naar 4 tickets (het liefst naast elkaar), dus dat is aardig zoeken naar een spelt in een hooiberg
Ik zie helaas alleen de duurste kaarten vrijkomen, wat mij doet vermoeden dat toch vooral de goedkope kaarten eruit zijn gegooid.
Ik had er maar 1tje nodig en heb gewacht op een brons ticket, was de eerste die ik zag. De duurdere tickets zie je vaker voorbij komen inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:04:

Thanks voor de tip _/-\o_ Net 2 tickets voor de Pitstand gescoord :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Koploper07
1 rechtzaak is in ieder geval van de baan:
https://www.defensie.nl/a...e-1-zandvoort-geannuleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 16:20
Jammer maar begrijpelijk.
Ik had wel een F35 willen zien overvliegen.

[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 24-08-2021 16:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 21:23
Jammer. Gelukkig sturen ze het orkest wel :).

Overigens vind ik het jammer dat ze de paddock pal voor tarzan-in grandstand hebben gegegooid (daar zitten wij). Ik vraag me af wat er van het zicht over blijft op die plek. Zoals ik het nu zie kun je de auto's niet de bocht uit zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Koploper07 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Klopt, helaas zijn mijn kaarten ook geannuleerd en ben daarom opzoek naar 4 tickets (het liefst naast elkaar), dus dat is aardig zoeken naar een spelt in een hooiberg
Zou ook even kijken naar de weekend kaarten. Iedereen zit te F5’en voor de zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koploper07
Katseviool schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Zou ook even kijken naar de weekend kaarten. Iedereen zit te F5’en voor de zondag.
Ik zit bij de weekend en pass partouts te kijken ;) , maar alleen gold of main street lijkt vrij te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Katseviool schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:54:
[...]

Ik had juist andersom, weekendkaarten alleen voor 3 jaar beschikbaar. Zondagkaarten wel voor 1 jaar.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat het volgend jaar nog doorgaat, met alle rechtszaken, financiele ellende, corona, etc. etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
ruudonline schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:43:
[...]

Jammer. Gelukkig sturen ze het orkest wel :).
Kijken of de milieu organisaties nu hun pijlen richten op het orkest...is immers ook herrie in een natuurgebied... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Koploper07 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

Ik zit bij de weekend en pass partouts te kijken ;) , maar alleen gold of main street lijkt vrij te komen
Ja het overgrote deel dat is “ingeloot” is voornamelijk gold en hoger. Dat
minimale brons/zilver die wel mogen komen zijn voornamelijk van die pakketten.

Dus de kans dat je een < gold gaat vinden is denk ik eerlijk gezegd vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:59:
[...]

Ik had juist andersom, weekendkaarten alleen voor 3 jaar beschikbaar. Zondagkaarten wel voor 1 jaar.

Overigens heb ik er een hard hoofd in dat het volgend jaar nog doorgaat, met alle rechtszaken, financiele ellende, corona, etc. etc.
Vroeg me wel af of die weekendkaarten ook voor dit jaar zijn ingeloot - dus in de haast heb ik die maar overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:59:
Volgens mij hebben ze contract waar in staat dat ze enorm veel geld betalen, 100 miljoen iirc, voor het recht om die race te houden. Als ze het niet door laten gaan zijn ze dat geld kwijt. Dus zelfs als ze 50 miljoen verlies zouden lijden dan is het nog beter om het door te laten gaan dan om af te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:18:
[...]

Volgens mij hebben ze contract waar in staat dat ze enorm veel geld betalen, 100 miljoen iirc, voor het recht om die race te houden. Als ze het niet door laten gaan zijn ze dat geld kwijt. Dus zelfs als ze 50 miljoen verlies zouden lijden dan is het nog beter om het door te laten gaan dan om af te blazen.
Failliet is failliet en van een kale kip kun je niks plukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
buddow schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:35:
Zojuist bericht van formula1.com. Ze inventariseren eerst wie er nog steeds kan/wil gaan en gaan daarna pas selecteren. Hoor het pas na 22 augustus. Tjongejonge :)
Heb jij hier al wat van gehoord? Ik heb hetzelfde bericht gehad en daarna niets meer.
Ik begin nu wel wat ongeduldig te worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Het is gewoon jaloezie. 1x in de 36 jaar een keertje F1 in Nederland en iedereen begint te klagen
Hoe kom je tot de conclusie dat men jaloers zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:09:
[...]

Hoe kom je tot de conclusie dat men jaloers zou zijn?
Omdat er geklaagd wordt om niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

Omdat er geklaagd wordt om niks.
Het is prima dat je een andere mening toebedeeld bent en dat je het bestempeld als geklaat om niks maar dat maakt nog niet zo dat het voor iedereen zo is. Iedereen heeft zo zijn/haar eigen prioriteiten en die ligt niet voor iedereen bij een F1 race. Dat kan je ontkennen of wegzetten als geklaag/jaloezie maar dat maakt het niet onterecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:21:
[...]

Het is prima dat je een andere mening toebedeeld bent en dat je het bestempeld als geklaat om niks maar dat maakt nog niet zo dat het voor iedereen zo is. Iedereen heeft zo zijn/haar eigen prioriteiten en die ligt niet voor iedereen bij een F1 race. Dat kan je ontkennen of wegzetten als geklaag/jaloezie maar dat maakt het niet onterecht.
Neem die Johan Vollenbroek. Ketent die zich elke week aan een vliegtuig vast op Schiphol vanwege de stikstof? Nee, hij pakt een evenement wat voor het eerst in 36 jaar georganiseerd wordt en wat 3 dagen duurt. Het gaat hem echt niet om de stikstof, dan zijn er zoveel betere dingen waar je je energie in kan steken. Het is gewoon een ouwe chagrijn die anderen ze plezier niet gunt.
Hetzelfde met al die klagers, mijn kind moet ik 1 dag zelf naar school brengen |:( Als er sneeuw ligt rijdt die bus ook niet. Waarschijnlijk konden ze geen kaarten krijgen en zijn ze daarom maar gaan klagen.

Het gaat helemaal nergens over, het is puur de kift.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:25:
[...]

Neem die Johan Vollenbroek. Ketent die zich elke week aan een vliegtuig vast op Schiphol vanwege de stikstof? Nee, hij pakt een evenement wat voor het eerst in 36 jaar georganiseerd wordt en wat 3 dagen duurt. Het gaat hem echt niet om de stikstof, dan zijn er zoveel betere dingen waar je je energie in kan steken. Het is gewoon een ouwe chagrijn die anderen ze plezier niet gunt.
Hetzelfde met al die klagers, mijn kind moet ik 1 dag zelf naar school brengen |:( Als er sneeuw ligt rijdt die bus ook niet. Waarschijnlijk konden ze geen kaarten krijgen en zijn ze daarom maar gaan klagen.
En blijkbaar helpt het wel om in ieder geval aandacht te krijgen voor het probleem dat de door jou aangehaalde persoon kenbaar wil maken. Daarnaast is het procederen jegens de F1 en jezelf vastketenen aan een vliegtuig een vergelijken die compleet mank gaat. Dat het een evenement is dat nu eindelijk weer plaats gaat vinden doet overigens niets af aan de complicaties die het volgens hem meebrengt, volgens jouw logica kan je niets nieuws tegenhouden want "nieuw" (en ja ook dat gaat flink mank).

Bij je overige punt is het een feit dat men nu iets moet regelen terwijl dat normaal niet nodig is. Je verhoogt simpelweg de inzet die mensen moeten doen voor dingen die normaal geen additionele inzet behoeven. Er zullen dan altijd mensen zijn die daar niet blij mee zijn en ook dat is hun goed recht. net zoals het jouw recht is dat je daar weer over mag uiten.

Jij bent niet blij dat mensen niet blij zijn met een evenement als de F1
Zij zijn neit blij met een evenement als de F1

Wat maakt jou nou zo anders als die andere personen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Napo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:35:
[...]

En blijkbaar helpt het wel om in ieder geval aandacht te krijgen voor het probleem dat de door jou aangehaalde persoon kenbaar wil maken. Daarnaast is het procederen jegens de F1 en jezelf vastketenen aan een vliegtuig een vergelijken die compleet mank gaat. Dat het een evenement is dat nu eindelijk weer plaats gaat vinden doet overigens niets af aan de complicaties die het volgens hem meebrengt, volgens jouw logica kan je niets nieuws tegenhouden want "nieuw" (en ja ook dat gaat flink mank).

Bij je overige punt is het een feit dat men nu iets moet regelen terwijl dat normaal niet nodig is. Je verhoogt simpelweg de inzet die mensen moeten doen voor dingen die normaal geen additionele inzet behoeven. Er zullen dan altijd mensen zijn die daar niet blij mee zijn en ook dat is hun goed recht. net zoals het jouw recht is dat je daar weer over mag uiten.

Jij bent niet blij dat mensen niet blij zijn met een evenement als de F1
Zij zijn neit blij met een evenement als de F1

Wat maakt jou nou zo anders als die andere personen?
Het gaat er niet om dat het nieuw is het gaat erom dat het bijna niet voorkomt en daarom niet significant is om tegen te strijden. Steek je energie in het tegenhouden van subsidies van boerenbedrijven bijvoorbeeld. Een beroepstak die kunstmatig in leven wordt gehouden en veel meer stikstof uitstoot dan een keertje een GP.

Het leven is al kut genoeg, gun andere mensen ook hun plezier. Hier leven mensen voor, sommige gaan op zondag naar de kerk, sommige kijken F1. Wat dat betreft zou F1 net zo heilig moeten zijn als godsdienst. Eigenlijk is deze man dus tegen het F1-geloof, dat mag helemaal niet volgens de grondwet in Nederland.

Wat mij anders maakt? Ik gun anderen hun plezier, heb bijvoorbeeld helemaal niks met carnaval. Maar ik ga er niet tegen procederen, ondanks dat mijn ziektekosten premie omhoog gaat door al dat gezuip in het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:41:
[...]

Het gaat er niet om dat het nieuw is het gaat erom dat het bijna niet voorkomt en daarom niet significant is om tegen te strijden. Steek je energie in het tegenhouden van subsidies van boerenbedrijven bijvoorbeeld. Een beroepstak die kunstmatig in leven wordt gehouden en veel meer stikstof uitstoot dan een keertje een GP.
Whataboutisme.
Het leven is al kut genoeg, gun andere mensen ook hun plezier. Hier leven mensen voor, sommige gaan op zondag naar de kerk, sommige kijken F1. Wat dat betreft zou F1 net zo heilig moeten zijn als godsdienst. Eigenlijk is deze man dus tegen het F1-geloof, dat mag helemaal niet volgens de grondwet in Nederland.
In dat perspectief kan je stellen dat hij blijkbaar voor een beter klimaat is, sommige gaan zondag naar de kerk en sommige strijden op welke wijze dan ook voor een beter klimaat. Wat dat betreft zou het klimaat net zo heilig moeten zijn als godsdienst. Eigenlijk zijn mensen die hem wegzetten dus tegen het klimaat-geloof, dat mag helemaal niet volgens de grondwet in Nederland. waarbij er al gerechtelijke uitspraken zijn over de definitie van een godsdienst, een F1 zal daar niet bijzonder snel aan voldoen.
Wat mij anders maakt? Ik gun anderen hun plezier, heb bijvoorbeeld helemaal niks met carnaval. Maar ik ga er niet tegen procederen, ondanks dat mijn ziektekosten premie omhoog gaat door al dat gezuip in het zuiden.
Gun je de beste man dan ook zijn wenselijk klimaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Zeker geen whataboutisme, het gaat gewoon over stikstof en waar deze man zijn energie in steekt en wat zijn motivatie daar in is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Erapaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:52:
[...]

Zeker geen whataboutisme, het gaat gewoon over stikstof en waar deze man zijn energie in steekt en wat zijn motivatie daar in is.
Het is niet je eerste whataboutisme die je maakt. Na schiphol dus ook boerenbedrijven. Wat is de volgende? Welke zaken moeten eerst aangepakt worden eer iemand zich mag bemoeien met de stikstofuitstoot van een evenement als de F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Koploper07 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:58:
[...]

En nog gelukt? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Napo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:55:
Het is niet je eerste whataboutisme die je maakt. Na schiphol dus ook boerenbedrijven. Wat is de volgende? Welke zaken moeten eerst aangepakt worden eer iemand zich mag bemoeien met de stikstofuitstoot van een evenement als de F1?
Stikstof geeft een interessant manier om er naar te kijken omdat het vrij tastbare gevolgen heeft. Hoeveel woonhuizen kunnen we bouwen voor 1 GP? Hoeveel hamburgers moet je laten staan/had je kunnen eten voor een bezoek aan de GP? Wat als je er één moet kiezen? Zou je naar de GP gaan als jouw huis dan niet gebouwd kan worden?

Ik overigens dat het door moet gaan, anders had ik geen kaartjes gekocht, maar dat ontslaat ons niet van verantwoordig. Of het nu eenmalig is of ieder week gebeurt. Als het water aan de lippen staat is iedere druppel extra er een te veel.

Overigens denk ik liever in termen van meer of minder compenseren dan wel of niet verbieden.
Er wordt wel eens gesproken over een CO2-belasting. Dat vind ik eigenlijk de betere oplossing. Ik heb geen idee of we de tickets dan 1 euro duurder moeten maken of 1000 euro, maar voor de juiste prijs zou alles moeten kunnen. Dat compenseren is natuurlijk ook makkelijker gezegd dan gedaan maar hoe meer geld hoe meer er mogelijk is.
En als nu blijkt dat we alle tickets dan 10.000 euro moeten maken en niemand het nog kan betalen, tja, dat is dan maar zo. Als wij het niet betalen dan doen is kinderen het met rente.
Teletekst schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:57:

Heb jij hier al wat van gehoord? Ik heb hetzelfde bericht gehad en daarna niets meer.
Ik begin nu wel wat ongeduldig te worden. :|
Geen woord, ik heb al twee berichten naar de klantenservice gestuurd maar die reageren na een paar uur met een standaardbericht dat mijn vraag is ontvangen en ze heel hard werken om me zo snel mogelijk te antwoorden. Maar er staat in ieder geval nog niet dat de tickets gecancelled zijn dus er is nog hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper07
Nee nog niet, misschien even last minute kijken, of er tickets opkomen van mensen die niet kunnen. Voorlopig ga ik gewoon alleen vrijdag
Pagina: 1 ... 50 ... 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen