Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 49 ... 75 Laatste
Acties:

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
Roodaap schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:37:
Verstappentravel heeft e-mails ook verstuurd. Zowel vrienden als ikzelf positief nieuws ontvangen. Ze doen het op basis van bestel datum. Wij hebben op 18 maart besteld.
Ben ff benieuwd: maart 2020 of 2021?

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
mikkelnl schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:34:
[...]

Ben ff benieuwd: maart 2020 of 2021?
Afgelopen maart, 2021 dus.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:32
Wij hadden 4 kaarten vanaf het begin, we zijn helaas uitgeloot. We gaan er dan maar volgend jaar gebruik van maken.

Nu nog geld terug zien te krijgen van de slaapplaats (538 camping) maar heb al toegezegd gekregen dat dat goed komt.

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 05:16
martijn k. schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 18:58:
Wij hadden 4 kaarten vanaf het begin, we zijn helaas uitgeloot. We gaan er dan maar volgend jaar gebruik van maken.

Nu nog geld terug zien te krijgen van de slaapplaats (538 camping) maar heb al toegezegd gekregen dat dat goed komt.
Wel of niet uitgeloot?

• martijn k.
  • Laatst online: 23:32
We hadden tickets, nu niet meer. Dus we zijn er uit gehaald zeg maar. We schuiven ze door naar 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 09:29
Vandaag ook de bevestiging van de park & bike binnengekregen. Betaling van de laatste 90% gedaan. Wij gaan naar een parkeergelegenheid in bijna hartje Haarlem. Ben heeel benieuwd naar de bereikbaarheid daarvan!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:03
Allen,

Ik heb 2 gouden tickets voor in de S bocht voor de zaterdag en zondag.

Wij kunnen helaas niet op zaterdag dus mijn vraag is of iemand die alleen zondag kaarten heeft zou willen ruilen met ons? Hoe we deze ruil doen moeten we nog even bekijken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Roodaap schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 17:37:
Verstappentravel heeft e-mails ook verstuurd. Zowel vrienden als ikzelf positief nieuws ontvangen. Ze doen het op basis van bestel datum. Wij hebben op 18 maart besteld.
20 mei 2021 geboekt en geannuleerd helaas, ik was er graag bij geweest als Verstappen had gewonnen in Zandvoort. Als ik eerder had geweten dat verstappenshop kaarten verkocht had ik ze ook eerder geboekt, maar ik zag het pas in mei op de tv. Wel zuur, want ik was ook al uitgeloot voor kaarten van het circuit (en ik had met netjes aan de regels gehouden door niet over te bestellen in tegenstelling tot anderen) en had nog geprobeerd vrijgekomen kaarten te kopen en daar ook naast het net gevist.

Als Abu Dhabi maar door gaat want (en Verstappen daar zijn eerste titel pakt) daar heb ik ook kaarten voor....
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 14:22:
[...]
Inderdaad, ik zal daar ook echt wel wat kopen hoor, doe ik altijd wel. Maar ik vind het altijd een fijn gevoel om in ieder geval m'n broodjes (of banaan oid) gewoon bij me te hebben mochten er super lange rijen staan op het moment dat ik trek heb....
Ik heb het zelfde om de volgende redenen
1. Het is schreeuwend duur, en ik begrijp dat men er wat aan moet verdienen maar het is net als met de merchandise 2-3x zo duur als in de normale horeca/winkels (en die verdienen er ook aan)
2. Zodra een (deel) evenement is afgelopen dan staan er lange rijen. Als je pech hebt sta je er nog als het volgende (deel)evenement begint
3. Ik wil gewoon iets kunnen drinken (of eten) tijdens het evenement, als ik trek heb, zonder er iets van te moeten missen.
Koude/warme zaken koop ik daar wel, maar ik neem ook als het kan wat brood, fruit en snoep en water mee
Tomcatter_31 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Snap dat het een goede omzetgenerator is, maar vind het wel irritant. Onlangs nog gekeken bij Spa en daar mag je gewoon eten meenemen (en ook je SLR camera).
...
Elk circuit heeft zijn eigen regels, meestal omdat er in het verleden iets is gebeurd en de handhaving is niet altijd even consequent. Een paar anekdotes uit 20 jaar formule 1 bezoeken

Barcelona, mijn eerste F1GP, in de bus verkoopt de chauffeur blikjes. Hij verkocht genoeg, echter bij de gate mochten ze niet mee naar binnen......

Bij een van de 2 Duitse GP's, hadden we van die mooie kleine driepoot visstoeltjes gekocht en meegenomen. Ze mochten niet mee naar binnen. Op mijn vraag hoe die andere mensen dan hun complete tuinsets naar binnen hadden gekregen die je kon zien vanuit de gate, haalde de bewaker zijn schouders op en zei die stonden er al voordat ik begon..

De laatste race in Valencia, we wisten dat er geen doppen op flessen mee mochten, dus deze in de sok en we konden doorlopen, na de gate ze er weer op geschroefd. Iedereen deed dit…..

Ben 3 keer naar Monza geweest. Er zaten wat jaren tussen en de eerste twee keer geen enkel probleem met het meenemen van flessen maar voor de derde keer had ik gelezen hier op tweakers dat we ook geen doppen mee naar binnen mochten. Dus reserve doppen mee (om in te leveren, echte doppen in de sok). Natuurlijk wilden ze ook mijn rugzak controleren, maar met 2x 1,5 liter flessen water zonder dop in de hand, duurde dat wat (te) lang voordat ik mijn tas afhad, dus een snelle blik in de rugzak en ik mocht door. Maar goed ook want ik had mijn powerbank onderin liggen. In de voorwaarden stond dat die niet mee het circuit op mochten, dat wist ik van te voren (ik had het gecheckt nav het dop verhaal op tweakers). Verder had men ook van die hand metaal detectoren, voor alle controle plekken 1 (dus een stuk of 8-10 totaal), die men niet gebruikte bij de hoofdingang. Vermoedelijke reden het was te druk, en dat zou het stuwmeer aan mensen voor de ingang/controle nog groter laten worden. Later zag ik bij een zij ingang, een kleine gate, met 1 controleur en 1 tafel, 1 bezoeker aankomen. Die werd wel met de metaal detector gecontroleerd.

M.a.w. als de massa te groot is gaan de regels het raam uit (net als bij de controle op covid) en het is totale willekeur. Ook zet men zaken in de regels om op te kunnen treden bij misbruik, maar handhaven doen ze niet tenzij je het te bont maakt (dat zag je wel bij de inschrijving van de kaarten, ze zeiden af te gaan dwingen dat wat je besteld ook betaald, maar dat is niet gebeurd). Dus ik gok dat je je SLR wel mee naar binnen mag zolang je maar geen hoedje met pers er op draagt…..

Wel ik raad je aan de regels van elke race goed te lezen.... Dan weetje wat je in je sok moet stoppen… Past zo'n SLR in je sok?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26
jeanj schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:00:

Wel ik raad je aan de regels van elke race goed te lezen.... Dan weetje wat je in je sok moet stoppen… Past zo'n SLR in je sok?
_O- ik moest hardop lachen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
*Dubbel met verkeerd citaat.

[ Voor 93% gewijzigd door CreativeS op 20-08-2021 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Ben 3 keer naar Monza geweest. Er zaten wat jaren tussen en de eerste twee keer geen enkel probleem met het meenemen van flessen maar voor de derde keer had ik gelezen hier op tweakers dat we ook geen doppen mee naar binnen mochten. Dus reserve doppen mee (om in te leveren, echte doppen in de sok).
Herkenbaar... en gepast geld op de tribune voor de flesjes cola, et cetera :) Tegen de tijd dat jij je wisselgeld terug verwacht, staat dat volk alweer ergens anders. Wijze lessen hehe.

Maar als er dan eens iemand langs de rij wil glippen over het bospaadje... komen de tifosi wel even in actie. Wat was die lange wachtrij ineens een genot om mee te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:31
Ik lees dat jullie allerlei regels citeren voor toegang tot het circuit, maar waar lezen jullie dat allemaal?

Ik zie van alles over the Village wat daar wel en niet mag maar ik kan niets vinden over toegangsregels bij de race.

Misschien ligt het aan mij maar tegelijkertijd ben ik ook weer niet zo heel onhandig met zoeken en lezen dus vermoed dat er meer mensen zullen zijn die de regels niet goed kennen zometeen omdat deze informatie niet heel erg op de voorgrond staat.. Dat betekent dan waarschijnlijk veel vertraging en gedoe bij de ingangen.

Hoe dan ook zou ik een link naar de regels erg op prijs stellen.

[ Voor 3% gewijzigd door arene op 20-08-2021 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:20
[...]

20 mei 2021 geboekt en geannuleerd helaas, ik was er graag bij geweest als Verstappen had gewonnen in Zandvoort. Als ik eerder had geweten dat verstappenshop kaarten verkocht had ik ze ook eerder geboekt, maar ik zag het pas in mei op de tv. Wel zuur, want ik was ook al uitgeloot voor kaarten van het circuit (en ik had met netjes aan de regels gehouden door niet over te bestellen in tegenstelling tot anderen) en had nog geprobeerd vrijgekomen kaarten te kopen en daar ook naast het net gevist.

Als Abu Dhabi maar door gaat want (en Verstappen daar zijn eerste titel pakt) daar heb ik ook kaarten voor....

[...]

Ik heb het zelfde om de volgende redenen
1. Het is schreeuwend duur, en ik begrijp dat men er wat aan moet verdienen maar het is net als met de merchandise 2-3x zo duur als in de normale horeca/winkels (en die verdienen er ook aan)
2. Zodra een (deel) evenement is afgelopen dan staan er lange rijen. Als je pech hebt sta je er nog als het volgende (deel)evenement begint
3. Ik wil gewoon iets kunnen drinken (of eten) tijdens het evenement, als ik trek heb, zonder er iets van te moeten missen.
Koude/warme zaken koop ik daar wel, maar ik neem ook als het kan wat brood, fruit en snoep en water mee

[...]

Elk circuit heeft zijn eigen regels, meestal omdat er in het verleden iets is gebeurd en de handhaving is niet altijd even consequent. Een paar anekdotes uit 20 jaar formule 1 bezoeken

Barcelona, mijn eerste F1GP, in de bus verkoopt de chauffeur blikjes. Hij verkocht genoeg, echter bij de gate mochten ze niet mee naar binnen......

Bij een van de 2 Duitse GP's, hadden we van die mooie kleine driepoot visstoeltjes gekocht en meegenomen. Ze mochten niet mee naar binnen. Op mijn vraag hoe die andere mensen dan hun complete tuinsets naar binnen hadden gekregen die je kon zien vanuit de gate, haalde de bewaker zijn schouders op en zei die stonden er al voordat ik begon..

De laatste race in Valencia, we wisten dat er geen doppen op flessen mee mochten, dus deze in de sok en we konden doorlopen, na de gate ze er weer op geschroefd. Iedereen deed dit…..

Ben 3 keer naar Monza geweest. Er zaten wat jaren tussen en de eerste twee keer geen enkel probleem met het meenemen van flessen maar voor de derde keer had ik gelezen hier op tweakers dat we ook geen doppen mee naar binnen mochten. Dus reserve doppen mee (om in te leveren, echte doppen in de sok). Natuurlijk wilden ze ook mijn rugzak controleren, maar met 2x 1,5 liter flessen water zonder dop in de hand, duurde dat wat (te) lang voordat ik mijn tas afhad, dus een snelle blik in de rugzak en ik mocht door. Maar goed ook want ik had mijn powerbank onderin liggen. In de voorwaarden stond dat die niet mee het circuit op mochten, dat wist ik van te voren (ik had het gecheckt nav het dop verhaal op tweakers). Verder had men ook van die hand metaal detectoren, voor alle controle plekken 1 (dus een stuk of 8-10 totaal), die men niet gebruikte bij de hoofdingang. Vermoedelijke reden het was te druk, en dat zou het stuwmeer aan mensen voor de ingang/controle nog groter laten worden. Later zag ik bij een zij ingang, een kleine gate, met 1 controleur en 1 tafel, 1 bezoeker aankomen. Die werd wel met de metaal detector gecontroleerd.

M.a.w. als de massa te groot is gaan de regels het raam uit (net als bij de controle op covid) en het is totale willekeur. Ook zet men zaken in de regels om op te kunnen treden bij misbruik, maar handhaven doen ze niet tenzij je het te bont maakt (dat zag je wel bij de inschrijving van de kaarten, ze zeiden af te gaan dwingen dat wat je besteld ook betaald, maar dat is niet gebeurd). Dus ik gok dat je je SLR wel mee naar binnen mag zolang je maar geen hoedje met pers er op draagt…..

:D
Wordt lastig, is aardig stuk artillerie…

Monza ben ik ook 2x geweest en wij hadden geen probleem daar, maar is alweer wat jaartjes geleden. En idd het hangt ook af van de drukte. Ben laatste jaren aantal keer naar Spa geweest voor de vrijdagtrainingen en controleerden ze bij de ingang ook je rugtas. Maar meestal kijken ze snel erin en zien ze alleen wat er bovenin de tas zit, als je op de bodem een doos handgranaten hebt liggen, zouden ze het niet zien… :X maar goede tip idd om bij elk evenement vooraf de regels te checken. Dat doe ik doorgaans ook wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:43
arene schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:46:
Ik lees dat jullie allerlei regels citeren voor toegang tot het circuit, maar waar lezen jullie dat allemaal?

Ik zie van alles over the Village wat daar wel en niet mag maar ik kan niets vinden over toegangsregels bij de race.

Misschien ligt het aan mij maar tegelijkertijd ben ik ook weer niet zo heel onhandig met zoeken en lezen dus vermoed dat er meer mensen zullen zijn die de regels niet goed kennen zometeen omdat deze informatie niet heel erg op de voorgrond staat.. Dat betekent dan waarschijnlijk veel vertraging en gedoe bij de ingangen.

Hoe dan ook zou ik een link naar de regels erg op prijs stellen.
Bij deze het PDF bestand
https://www.circuitzandvoort.nl/bezoeker/huisregels/

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

Experts zien geen verschil tussen GP Zandvoort en festivals

De crux:
"In de kern zit er geen verschil tussen. Op de manier waarop ze de Grand Prix organiseren, zou je ook veel evenementen kunnen organiseren", zegt veldepidemioloog Amrish Baidjoe. "Wat mij betreft is het wat selectief."

Dat is precies het punt van kritiek dat vanuit de evenementensector klinkt. Meerdaagse festivals mogen niet doorgaan, terwijl er op 3, 4 en 5 september meer dan 200.000 racefans naar Zandvoort komen. Duizenden fans blijven meerdere dagen en overnachten op campings in de buurt. Nabij het circuit wordt zelfs een speciale Formule 1-camping opgetuigd.

"Vanuit het oogpunt van infectiepreventie snap ik het verschil niet", zegt Baidjoe. "Als je zegt dat de GP op een dusdanige manier wordt georganiseerd dat het heel veilig kan, zeg ik: oké, maar waarom zou dat voor andere evenementen niet kunnen? En andersom gesteld: als bepaalde evenementen niet veilig genoeg zijn, waarom is die F1-race dan wel veilig genoeg?"

Ook Frits Rosendaal, hoogleraar klinische epidemiologie van het Leids Universitair Medisch Centrum, ziet "weinig verschil" tussen bijvoorbeeld een festival en het raceweekend in Zandvoort.

"Ik denk wel dat 'meerdaagse evenementen' een heterogeen begrip is." Als voorbeeld vergelijkt Rosendaal het Shakespearetheater in het Drentse Diever met een dancefestival. "Maar punt blijft dat de Grand Prix een meerdaags evenement is waar extreem veel mensen op afkomen."
Dus eigenlijk zijn er vier opties:
1) GP wordt geheel afgeblazen wegens teveel risico.
2) GP zonder publiek.
3) GP met publiek, maar met duidelijke verschillen die verklaren waarom de GP wel kan en andere festivals in de buitenlucht niet.
4) Zoals nu op stal staat, en met wat pech wint het coronavirus de GP... :/

1) zie ik helaas best gebeuren, en 2) zal een hoop geklaag veroorzaken. 3) zou goed zijn. 4) willen we niet, maar verwacht ik eigenlijk gewoon, gezien de eerdere prestaties kwa massale heropening in NL

[ Voor 5% gewijzigd door Amphiebietje op 21-08-2021 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 16:52
Ik heb nog steeds geen mail gehad van Dutch GP, zijn er meer die ook nog wachten op de mail of ze mogen komen ja/nee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
Amphiebietje schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:38:

De crux:

[...]

2) GP zonder publiek.
3) GP met publiek, maar met duidelijke verschillen die verklaren waarom de GP wel kan en andere festivals in de buitenlucht niet.

1) zie ik helaas best gebeuren, en 2) zal een hoop geklaag veroorzaken. 3) zou goed zijn. 4) willen we niet, maar verwacht ik eigenlijk gewoon, gezien de eerdere prestaties kwa massale heropening in NL
Als de bezoekers bij festivals vaste zitplaatsen hebben, liefst ingedeeld in vakken, dan zie ik ook geen verschil.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Marc3l schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:17:
Ik heb nog steeds geen mail gehad van Dutch GP, zijn er meer die ook nog wachten op de mail of ze mogen komen ja/nee?
Ben jij degene die de kaarten aangeschaft heeft of iemand anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
Joris748 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:32:
[...]
Als de bezoekers bij festivals vaste zitplaatsen hebben, liefst ingedeeld in vakken, dan zie ik ook geen verschil.
Wat ik me afvraag: hoe kunnen vaste zitplaatsen (veel) veiliger zijn dan een los vak? Iedereen die wel eens in een stadion of bij een F1 race is geweest weet dat de drukste momenten die zijn waarbij je naar je plaats gaat en na afloop weg wilt. Iedereen staat dan minimaal een kwartier hutje mutje in elkaars nek te hijgen.

Nu heeft de F1 in Zandvoort nog als bijkomend probleem dat van tienduizenden mensen verwacht wordt dat ze (in ongetwijfeld overvolle) treinen de laatste 15km af gaan leggen.

Dan kun je op de tribune wel allerlei strenge maatregelen gaan treffen, maar het probleem zit eerder voor en na de race.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

De crux:

[...]

2) GP zonder publiek.

Even alle emotie aan de kant maar optie 2 lijkt mij eigenlijk de enige realistische. Ontzettend sneu voor de fans (waarvan er hier ook een aantal meelezen) maar het is gewoon even niet anders. We hebben al meer moeten missen en het is ook naar andere organisatoren en mensen niet te verkopen dat dat ene evenement nu ineens wel door mag gaan en ons in de strijd tegen corona weer een stap terug zal gooien terwijl heel veel andere leuke zaken van het leven nog steeds niet mogen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:08
Marc3l schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:17:
Ja nog steeds geen bericht. Mijn vrouw wel, die kreeg een mail dat ik afgelopen woensdag een mail gehad zou hebben met de melding dat we "ingeloot" zijn.

Even ge-apped met de organisatie en ik was buiten de mailing gevallen. Dus mijn advies, app even met ze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
Zie wel één klein verschil.

De festivals worden georganiseerd door partijen waar Rutte geen boodschap aan heeft, de F1 wordt georganiseerd door iemand die zijn nummer heeft en wiens telefoontjes hij ook dient te beantwoorden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De crux:
[...]

2) GP zonder publiek.

De crux is dat een lowlands met tribunes en vaste zitplaatsen ook zou mogen.
Maar om een of andere reden doen of willen die festivals dat niet, het klinkt meer als bergen met krokodillentranen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
alexbl69 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Wat ik me afvraag: hoe kunnen vaste zitplaatsen (veel) veiliger zijn dan een los vak? Iedereen die wel eens in een stadion of bij een F1 race is geweest weet dat de drukste momenten die zijn waarbij je naar je plaats gaat en na afloop weg wilt. Iedereen staat dan minimaal een kwartier hutje mutje in elkaars nek te hijgen.

Nu heeft de F1 in Zandvoort nog als bijkomend probleem dat van tienduizenden mensen verwacht wordt dat ze (in ongetwijfeld overvolle) treinen de laatste 15km af gaan leggen.

Dan kun je op de tribune wel allerlei strenge maatregelen gaan treffen, maar het probleem zit eerder voor en na de race.
Maar ik denk dat nu mensen niet hutjemutje gaan staan bij aankomst en vertrek, maar toch wel wat meer afstand houden (heb het hutjemutje ook nooit echt begrepen, het is niet dat je veel sneller binnen bent of iets). En zelfs als mensen hutjemutje staan bij aankomst en vertrek, is het maar een beperkt deel van de tijd, bij een beetje festival zal je continu hutjemutje staan in continu wisselende samenstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Technofreakz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Ben jij degene die de kaarten aangeschaft heeft of iemand anders?
Iemand anders maar kreeg wel de mail van Dutch GP op 13 augustus dat er uiterlijk 18 augustus per mail geïnformeerd zouden worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:11:
[...]

De crux is dat een lowlands met tribunes en vaste zitplaatsen ook zou mogen.
Maar om een of andere reden doen of willen die festivals dat niet, het klinkt meer als bergen met krokodillentranen.
Really, korkodillentranen? De evenementensector heeft 2 volledige seizoenen gemist, waardoor de inkomsten bijna volledig wegvallen. Intussen is 2/3 van de vakken in de Kuip 100% bezet met schreeuwende en springende supporters en moeten ze toezien hoe andere evenementen met 50k+ deelnemers wel door mogen gaan. Ik snap de frustratie volledig. Zitplaatsen op een festivalterrein zijn niet haalbaar. Behalve dat het enorm veel capaciteit kost, is zo'n terrein daar simpelweg niet op ingericht. Het is geen statisch geheel met 1 podium waar alles 4 uurtjes gebeurt en dan gaat men weer weg. Op die manier is het niet rendabel te maken: een argument dat F1 Zandvoort overigens ook heeft gebruikt.

Kan het misschien zijn dat je niet helemaal objectief bent omdat je F1 fan bent, waardoor je kritiek op F1 Zandvoort niet echt kan hebben en bezwaren van anderen maar wegwuift want ze komen aan "jouw hobby"?

Persoonlijk denk ik overigens ook dat de invloed van de afkomst van een van de grootste stakeholders niet uitgevlakt mag worden. Politiek = lobby, dat gaat nu eenmaal een stuk makkelijker wanneer je neef onder quick dial staat bij de minister-president.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
Marc3l schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Iemand anders maar kreeg wel de mail van Dutch GP op 13 augustus dat er uiterlijk 18 augustus per mail geïnformeerd zouden worden.
Degene die de kaarten besteld heeft. Krijgt de mail.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Bundin schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:27:
Zitplaatsen op een festivalterrein zijn niet haalbaar.
En daarom mag het niet doorgaan. Zolang ze in de 'wij kunnen niet met zitplaatsen'-bubbel blijven hangen moeten ze nog een jaartje wachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheBrut3

De crux:

2) GP zonder publiek.
Het verschil is, en dat schijnen die zelfbenoemde experts niet in te willen zien, dat Zandvoort, net als voetbalwedstrijden, zitplaatsen heeft. Daarom zijn ook alle GA kaarten geschrapt. De coronaregels stellen duidelijk dat wanneer je een evenement hebt met zitplaatsen, dat je dan 2/3 van de capaciteit mag benutten.

Door zitplaatsen zijn de mensen het grootste deel van de tijd rondom dezelfde mensen. Overig contact, zoals een keer pissen, is maar erg kort. Terwijl bij een festival, zeker met meerdere podia, mensen door elkaar lopen om verschillende artiesten te gaan bekijken. Daar komt nog bij dat bij veel festivals (nee, niet allemaal) grote tenten staan, terwijl de tribunes in Zandvoort in de openlucht zijn.

Dus optie 4 zal het zijn met testen voor toegang en dat is precies volgens de huidige regels.
Dat corona wint zal ook wel meevallen, gezien het aantal vaccinaties wat inmiddels gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Technofreakz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:41:
[...]

Degene die de kaarten besteld heeft. Krijgt de mail.
Thanks, hij heeft niets gehad gaf hij aan. Maandag kan je weer inloggen en gaat dan kijken gaf hij aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

TheBrut3 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Het verschil is, en dat schijnen die zelfbenoemde experts niet in te willen zien,
"Zelfbenoemd" zijn die experts echt niet, epidemioloog is toch echt iets waar je voor moet studeren, dus waarschijnlijk weten ze wel waar ze het over hebben...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
TheBrut3 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Het verschil is, en dat schijnen die zelfbenoemde experts niet in te willen zien, dat Zandvoort, net als voetbalwedstrijden, zitplaatsen heeft. Daarom zijn ook alle GA kaarten geschrapt. De coronaregels stellen duidelijk dat wanneer je een evenement hebt met zitplaatsen, dat je dan 2/3 van de capaciteit mag benutten.

Door zitplaatsen zijn de mensen het grootste deel van de tijd rondom dezelfde mensen. Overig contact, zoals een keer pissen, is maar erg kort. Terwijl bij een festival, zeker met meerdere podia, mensen door elkaar lopen om verschillende artiesten te gaan bekijken. Daar komt nog bij dat bij veel festivals (nee, niet allemaal) grote tenten staan, terwijl de tribunes in Zandvoort in de openlucht zijn.

Dus optie 4 zal het zijn met testen voor toegang en dat is precies volgens de huidige regels.
Dat corona wint zal ook wel meevallen, gezien het aantal vaccinaties wat inmiddels gezet is.
En dat is de reden dat Zandvoort zeker door gaat. Maar ook festivals zouden wat mij betreft door kunnen gaan. Testen voor toegang gaat immers strenger en dansen met Janssen is afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
kraanwagen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:09:
[...]

En dat is de reden dat Zandvoort zeker door gaat. Maar ook festivals zouden wat mij betreft door kunnen gaan. Testen voor toegang gaat immers strenger en dansen met Janssen is afgeschaft.
Festivals hebben er zelf voor gekozen om niet door te gaan. En dat testen voor toegang strenger was geworden was een van de belangrijkste redenen.
Een festival zou, net als de GP, iedereen op het eind van de dag van het terrein moeten trappen en de volgende ochtend moeten ze weer een groen vinkje laten zien. Wat bij een PCR test dus betekent dat je op het festival een test zou moeten doen. En als die vertraging heeft heb je een probleem.

3 dagen naar Zandvoort met testen-voor-toegang lijkt mij ook niet echt haalbaar. Maar intussen kan wel bijna iedereen op tijd volledig gevaccineerd zijn.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:26
Voor m’n gevoel is hier niemand op dit draadje die mensen een festival niet gunnen, of zelfs de huidige regels echt verdedigd.

Wil ik dat festivals doorgaan? Ja! Wil ik naar de GP? Ja! Snap ik dat met de huidige regels de GP wel door kan gaan en Lowlands niet? Ja! Vind ik dat echt klote voor Lowlands (en de sector) en snap ik hun frustratie? Jazeker! Kan de GP daar iets aan doen? Nee.

De regels zijn krom (vind ik), maar klaag daar alsjeblieft in een ander draadje over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Amphiebietje schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:02:
"Zelfbenoemd" zijn die experts echt niet, epidemioloog is toch echt iets waar je voor moet studeren, dus waarschijnlijk weten ze wel waar ze het over hebben...
In mijn ogen kom je anders niet echt wijs of geloofwaardig over wanneer je het verschil tussen staan en zitten niet begrijpt.

Wanneer men zit, zit men tijdens het evenement in de buurt van dezelfde personen. Wanneer je een festival hebt loopt men door elkaar van stage naar stage. Uurtje bij de ene artiest kijken, uurtje bij de volgende. Tevens sta je dan ook veel dichter op elkaar dan wanneer een evenement zitplaatsen heeft waarvan 2/3 bezet is. Mits men ook daadwerkelijk open stukken laat en niet complete tribunes leeg laat om de rest te vullen. :+

Al organiseert men nu een evenement voor 1 miljoen mensen, dan is dat gewoon toegestaan wanneer er 1.5 miljoen zitplaatsen zijn.
RocketKoen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:25:
3 dagen naar Zandvoort met testen-voor-toegang lijkt mij ook niet echt haalbaar. Maar intussen kan wel bijna iedereen op tijd volledig gevaccineerd zijn.
Toch zijn dat de regels voor Zandvoort, daar moeten de bezoeker ook voldoen aan de 'testen voor toegang' regels. Wanneer je geen vaccin hebt en alle 3 de dagen een kaartje zal je 3x moeten testen tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
TheBrut3 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Toch zijn dat de regels voor Zandvoort, daar moeten de bezoeker ook voldoen aan de 'testen voor toegang' regels. Wanneer je geen vaccin hebt en alle 3 de dagen een kaartje zal je 3x moeten testen tussendoor.
Ja, ik bedoel ook specifiek voor mensen die moeten testen.
Met een vaccinatiebewijs of herstelbewijs is het geen probleem. Maar als je moet testen heb je toch echt een probleem denk ik. het circuit is nu niet echt zo makkelijk bereikbaar dat je tussen trainingen door ff naar een teststraat kan. En ik betwijfel of je uberhaubt een 2e keer binnen mag met je kaartje op 1 dag.

Of de organisatie moet zelf een teststraat op het circuit zetten. Maar dat is voor hun een enorm risico. Dan zijn ze ook verantwoordelijk als het resultaat de volgende ochtend niet binnen is.

Reisorganisaties doen hetzelfde. In de algemene voorwaarden zetten ze dat ze er vanuit gaan dat alle reizigers volledig zijn gevaccineerd. PCR tests, beperkingen en quarantaine als gevolg van het niet gevaccineerd zijn is uw eigen verantwoordelijkheid.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

In mijn ogen kom je anders niet echt wijs of geloofwaardig over wanneer je het verschil tussen staan en zitten niet begrijpt.

Wanneer men zit, zit men tijdens het evenement in de buurt van dezelfde personen. Wanneer je een festival hebt loopt men door elkaar van stage naar stage. Uurtje bij de ene artiest kijken, uurtje bij de volgende. Tevens sta je dan ook veel dichter op elkaar dan wanneer een evenement zitplaatsen heeft waarvan 2/3 bezet is. Mits men ook daadwerkelijk open stukken laat en niet complete tribunes leeg laat om de rest te vullen. :+
Maar men zit niet de hele tijd. In de rij voor de ingang, horeca, fanshop, toilet, parkeerkaart en in het geval van Zandvoort ook een relevante: trein.

Los daarvan ben ik blij dat het door kan gaan voor diegenen die willen/mogen/kunnen gaan. De regelgeving zoals ie nu is staat het toe en dat is fijn voor fans en organisatie. Of de regelgeving strikt genoeg is, ik denk het niet. Maar het is wat het is op dit moment. Neemt niet weg dat ik het onderscheid F1 met camping er net naast en festival met geintegreerde camping moeilijk te maken vind, zeker vanuit de optiek van de evenementenbranche. Maar ook hier: het is wat het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Bundin schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:12:
[...]

Maar men zit niet de hele tijd. In de rij voor de ingang, horeca, fanshop, toilet, parkeerkaart en in het geval van Zandvoort ook een relevante: trein.

Los daarvan ben ik blij dat het door kan gaan voor diegenen die willen/mogen/kunnen gaan. De regelgeving zoals ie nu is staat het toe en dat is fijn voor fans en organisatie. Of de regelgeving strikt genoeg is, ik denk het niet. Maar het is wat het is op dit moment. Neemt niet weg dat ik het onderscheid F1 met camping er net naast en festival met geintegreerde camping moeilijk te maken vind, zeker vanuit de optiek van de evenementenbranche. Maar ook hier: het is wat het is.
En op de trein na kan je in alle gevallen enige afstand houden en gaat het om relatief kortdurende periodes. Dat is zo anders dan een festival (het waarom is hierboven al diverse malen uitgelegd), maar dat lijkt de festivalsector zelf niet te beseffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

RocketKoen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Festivals hebben er zelf voor gekozen om niet door te gaan.
Pardon??? Hoe dan? Als je denkt dat je een vaste zitplaats zou kunnen hebben op een festival ben je duidelijk nog nooit in de buurt van een festival geweest.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Metalfreak schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:49:
[...]

Pardon??? Hoe dan? Als je denkt dat je een vaste zitplaats zou kunnen hebben op een festival ben je duidelijk nog nooit in de buurt van een festival geweest.
Dat het niet eerder gebeurd is betekent niet dat het niet zou kunnen, dit heeft puur te maken met niet willen. Waarom kan een concert binnen wel zitplaatsen hebben en buiten niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

mark-k schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

Dat het niet eerder gebeurd is betekent niet dat het niet zou kunnen, dit heeft puur te maken met niet willen. Waarom kan een concert binnen wel zitplaatsen hebben en buiten niet?
Weet je eigenlijk wel wat een festival is? Meerdere podia met meerdere gelijktijdige optredens en alles daar omheen (vaak zijn randzaken net zo belangrijk als de optredens), het is niet hetzelfde als een concert he. Je bent dan vrij om bij welk podium dan ook te gaan kijken.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

RocketKoen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:37:
[...]

Ja, ik bedoel ook specifiek voor mensen die moeten testen.
Met een vaccinatiebewijs of herstelbewijs is het geen probleem. Maar als je moet testen heb je toch echt een probleem denk ik. het circuit is nu niet echt zo makkelijk bereikbaar dat je tussen trainingen door ff naar een teststraat kan. En ik betwijfel of je uberhaubt een 2e keer binnen mag met je kaartje op 1 dag.

Of de organisatie moet zelf een teststraat op het circuit zetten. Maar dat is voor hun een enorm risico. Dan zijn ze ook verantwoordelijk als het resultaat de volgende ochtend niet binnen is.

Reisorganisaties doen hetzelfde. In de algemene voorwaarden zetten ze dat ze er vanuit gaan dat alle reizigers volledig zijn gevaccineerd. PCR tests, beperkingen en quarantaine als gevolg van het niet gevaccineerd zijn is uw eigen verantwoordelijkheid.
Volgens mij stond er bij de info die ik kreeg van DutchGP dat als je daar meerdere dagen verblijft, je sowieso in Zandvoort afspraak moet maken om te testen en dat ze aan het kijken waren om een testlocatie te maken vlak bi het circuit. Heb er niet verder naar gekeken aangezien ik op donderdagmiddag eenafspraak vlak bij huis heb en ik enkel de vrijdag ga (iig, als vriend van me vrij krijgt :P).

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Metalfreak schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Weet je eigenlijk wel wat een festival is? Meerdere podia met meerdere gelijktijdige optredens en alles daar omheen (vaak zijn randzaken net zo belangrijk als de optredens), het is niet hetzelfde als een concert he. Je bent dan vrij om bij welk podium dan ook te gaan kijken.
Tja dan moet je daar maar concessies in doen als je graag wilt dat het doorgaat, je kunt prima van tevoren inschrijven op bepaalde podia bijvoorbeeld, zo kun je switchen en toch vaste plaatsen hebben.

In de afgelopen anderhalf jaar is bijna niks zoals het oude gebleven, waarom zouden festivals dan niet kunnen aanpassen? Je hebt 2 keuzes, aanpassen of annuleren, willen ze dat eerste niet moeten ze ook niet gaan zeiken dat optie 2 dan in werking treedt.

Maar dit gaat nogal off topic dus maybe beter in een ander topic reageren als je hier nog op door wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan.Gonning
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14-09 20:49
Blije bezitter van kaarten voor de zaterdag hier. Boven de pit / lange stuk. Ik vraag me af: vaak zie je op TV hele groepen met oranje Max T-shirts. Worden die uitgereikt op het circuit of kan je die nu al ergens bestellen?

Uiteraard in stijl die kant op ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Daan.Gonning schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:35:
Blije bezitter van kaarten voor de zaterdag hier. Boven de pit / lange stuk. Ik vraag me af: vaak zie je op TV hele groepen met oranje Max T-shirts. Worden die uitgereikt op het circuit of kan je die nu al ergens bestellen?

Er zal niets uitgereikt worden op het circuit. Als je iets wil hebben zal je het moeten kopen (ik zou alleen niet weten waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verstappen.com wellicht? Zou niet weten waar er verder Verstappen merch wordt verkocht.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Als je bij verstappen.com kaarten hebt besteld krijgt voor de oranje tribune je er dacht ik een oranje? shirt bij, maar check het, het staat in de bestelling bevestigingsemail biij mij (weekend kaarten). Het ophalen is wel op het circuit, dus binnen, meen ik me te herinneren.

De supermarkt dirk heeft een flink aantal weken terug redbull shirts, polo’s en petjes en oranje shirts in de aanbieding gehad. soms hebben ze nog liggen, zeker de kleinere maten Ik dacht er nog wel andere winkel ketens aanbiedingen hebben gehad. Je zou verwachten dat er nog een paar stunts aankomen....

Er zijn nog web shops, zoals die van verstappen, maar ook fuelforfans en vele anderen. Het is alleen wel reteduur, maar dat is het op circuit ook. Soms kan je buiten het circuit een koopje scoren, check wel de kwaliteit....
Fff heeft een opruiming van oudere spullen, let op dat je gen mclaren spul koop (ook oranje namelijk)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Weet iemand of ergens bekend is gemaakt of vermeld, of en waar video schermen worden geplaatst? Kan me vaag herinneren dit ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden :-)

Specifiek ben ik op zoek naar tribune Eastside 32 (https://dutchgp.com/c/u/2...it-Map-16x9-15-scaled.jpg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
mikkelnl schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 23:27:
Weet iemand of ergens bekend is gemaakt of vermeld, of en waar video schermen worden geplaatst? Kan me vaag herinneren dit ergens gelezen te hebben, maar kan het niet meer terugvinden :-)

Specifiek ben ik op zoek naar tribune Eastside 32 (https://dutchgp.com/c/u/2...it-Map-16x9-15-scaled.jpg)
Ik meen het ook gezien te hebben, toen ik de kaartjes kocht stond volgens mij op de plattegrond ook waar de schermen zouden komen, maar dat kaartje kan ik niet meer terugvinden.

Als ik deze tekening van de gemeente mag geloven, zal er bij 32 wel een scherm staan, maar zal het heel erg afhangen van waar je precies zit of je er echt veel aan hebt. Als je op zilver/brons zit kan je het denk ik wel vergeten, op goud alleen als je bij de bocht zit. Het scherm staat ook nog eens in de racerichting vanaf 32 gezien, als je naar links naar het scherm kijkt, zie je de auto's rechts niet aankomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Laatst online: 22:43
Hier staan de locaties van de grote schermen:

Afbeeldingslocatie: https://www.sportvideos.tv/wp-content/uploads/2021/08/b-1.png

BRON: sportvideos.tv

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Barfman schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:31:

[Afbeelding]

Bij bocht 9 is het dus maar gissen wat er voorderest gebeurt op de baan? (* DoeEensGek had kaarten voor de gp en zou in bocht 9 zitten, had.. :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
Barfman schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:31:

[Afbeelding]

Ik hoop dat het klopt wat die site zegt (dat er mogelijk meer schermen komen te staan) want de schermen op dat abstracte plaatje zou voor veel tribunes slecht uitpakken denk ik.

Ik zie trouwens op de andere link die ze plaatsen (https://pbs.twimg.com/med...format=jpg&name=4096x4096) dat er al meer staan geloof ik, wel ff zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Nog steeds niet gehoord van Formula1 of ik welkom ben of niet, *mopper* *mopper* *mopper*.

De regels van Zandvoort zijn ook eens maar nooit meer. Dat hele gedoe dat je geen eten en zelfs geen water mee mag nemen vind ik gewoon crimineel. Niemand zou je ooit mogen verbieden om drinkwater mee te nemen. En andere regels zijn ook maar stom, zoals dat je geen paraplu's mee mag nemen terwijl ze die, volgens de site, blijkbaar wel op het circuit verkopen.

[ Voor 66% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-08-2021 16:29 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:23:
Nog steeds niet gehoord van Formula1 of ik welkom ben of niet, *mopper* *mopper* *mopper*.

De regels van Zandvoort zijn ook eens maar nooit meer. Dat hele gedoe dat je geen eten en zelfs geen water mee mag nemen vind ik gewoon crimineel. Niemand zou je ooit mogen verbieden om drinkwater mee te nemen. En andere regels zijn ook maar stom, zoals dat je geen paraplu's mee mag nemen terwijl ze die, volgens de site, blijkbaar wel op het circuit verkopen.
Heb je al een keer gevlogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Of willekeurig welk groter festival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Maakt dat het beter dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat zeg ik niet, maar je doet voorkomen of de f1 als eerst en als enige dit soort beperkingen oplegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:23:

Drinkwater zijn ze verplicht gratis te verstrekken op dit soort evenementen.
Moet je wel natuurlijk eerst even je eerste ter plekke gekochte flesje of glas plastic leegdrinken anders heb je niks om het in op te vangen.
Ergens op het circuit zal vast wel een heel klein verborgen kraantje zijn om aan die regel te voldoen.
Roken is btw ook niet toegestaan op het hele terrein, lekker frisse zeelucht snuiven en gezond water drinken!
Zo kom je fitter terug dan dat je heen ging, sowieso ook een heel stuk lichter, wat wil je nog meer ;)

Tape wat zakjes Capri-sun op je lijf, eventueel gespiked met vodka, alsof die "prins" van Vollenhoven zich zo goed aan regeltjes houdt... ook alleen maar wanneer ze hem uitkomen, nou, wat let je dan om creatief met de regels van zijn feestje om te gaan?

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 22-08-2021 20:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 15:06
Ik ga zelden naar festivals, en met die eten en drinken regels weet ik weer waarom. Toen ik mijn kaarten gekocht waren die regels nog niet bekend.

Het is diep en diep triest om met mijn gold-kaarten van 500 euro nog te gaan lopen zeuren om een flesje water en een zak krentenbollen. Ik wil geen verlepte hamburgers voor veel te veel geld waar je veel te lang op moet wachten. Ik ben heel benieuwd of die regels er zijn om de excessen tegen te houden, of dat er strikt op gehandhaafd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Hark_k schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:16:
Ik ga zelden naar festivals, en met die eten en drinken regels weet ik weer waarom. Toen ik mijn kaarten gekocht waren die regels nog niet bekend.

Het is diep en diep triest om met mijn gold-kaarten van 500 euro nog te gaan lopen zeuren om een flesje water en een zak krentenbollen. Ik wil geen verlepte hamburgers voor veel te veel geld waar je veel te lang op moet wachten. Ik ben heel benieuwd of die regels er zijn om de excessen tegen te houden, of dat er strikt op gehandhaafd wordt.
Omdat de winst zit op de horecaverkoop. Vaak mag 1 flesje wter wel als je zegt dat het voor medicijnen is. Neem gewoon een doosje imodium desnoods mee.

Maar dit is toch gewoon standaard? Ik zie het probleem niet zo. Als iedereen z'n eten en drinken meeneemt, dan moeten de kaartjes fors duurder. Zo kun je het ook zien.

Beetje typische Nederlandse gierigheid wmb. Ik reserveer altijd 100 euro voor eten/drinken op het circuit.

[edit]
Ik vond het een groter probleem dat Heineken een sponsor werd. Je haalde altijd halve liters (blik) Bitburger bij Hockenheim voor 2,50-3 euro.
Nu met Heineken van de tap werd het 6 euro dacht ik (if 5,50). Maar dat was in Duitsland. Daar is het bier altijd nog goedkoop :)

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 22-08-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:43
PalingDrone schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:04:
[...]

Roken is btw ook niet toegestaan op het hele terrein,
Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
sig69 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?
De "rules" die hier een tijdje terug gepost werden.
Huisregels van circuit Zandvoort:
Artikel 8. Roken
Roken op het evenemententerrein is niet toegestaan. Roken veroorzaakt overlast voor
anderen. Roken schaadt bovendien uw gezondheid, is verslavend en kan dodelijk zijn.
Check hier de PDF

Banden roken mag dan weer wel...

[ Voor 48% gewijzigd door PalingDrone op 22-08-2021 20:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Adlermann schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:35:
Als iedereen z'n eten en drinken meeneemt, dan moeten de kaartjes fors duurder. Zo kun je het ook zien.
Prima, dan is het tenminste duidelijk. Om je portemonnee hoef je het niet te laten en dan kun je tenminste gewoon zoveel water drinken als je wil zonder daarvoor in een rij te moeten wachten.
Beetje typische Nederlandse gierigheid wmb. Ik reserveer altijd 100 euro voor eten/drinken op het circuit.
Net zo typisch als aannemen dat het om geld gaat. ;) Gezien de prijs van die tickets is dat niet het belangrijkste aspect. Maar als ik 100 euro uitgeef aan eten en drinken (echt geen probleem mee) dan wil ik ook wel iets fatsoenlijks. Ik verwacht vooral hamburgers met friet en pils.

Als we het dan toch over geld hebben dan hoort de hele prijs van een kaartje vooraf duidelijk te zijn. Als je een hele dag op een circuit aanwezig bent dan moet je toch echt wat drinken. Dus zou je kunnen redeneren dat het deel van de prijs van het ticket is. Dat soort verbogen kosten vind ik ook niet kloppen maar daar maak ik me niet druk over.

Maar drinkwater vind ik van een heel andere categorie. Dat hebben mensen echt nodig. En hoewel het dit jaar mee lijkt te vallen met de temperatuur kan het zomaar de hele dag 30 graden zijn en veel schaduw verwacht ik daar niet. Als mensen in een lange rij moeten wachten om duur water te kopen dan is de lol van zo'n dag snel voorbij. Helemaal als je moet kiezen tussen 'ik heb dorst' en 'de race begint over 15 minuten'.
En als mensen dan toch al fors moeten betalen voor wat drinken dan kiezen een hoop mensen altijd voor bier en drinken ze de hele dag geen water.
Ik vind het vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 17:23
PalingDrone schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

[...]

Check hier de PDF

Lol, tijdens een circuitdagje met de motor heb ik nog nooit iemand zo veel zien roken, dan de official die aan het einde van de pitsstraat stond... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
PalingDrone schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

[...]

Check hier de PDF

Ah, thanks. Kon het niet vinden. Nou ja, komt wel goed denk.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
m_rick schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:13:
[...]

Lol, tijdens een circuitdagje met de motor heb ik nog nooit iemand zo veel zien roken, dan de official die aan het einde van de pitsstraat stond... :*)
Was dat dit jaar?
Deze regels gelden vanaf 1 jan 2021.
En verder.... boeie, zo'n official offert ook zijn vrije dag op om gratis te staan vlaggen, of tegen een kleine vrijwilligersvergoeding.
Ga je dat verbieden dan houd je er echt te weinig (met veel ervaring) over om de boel in de gaten te houden.
Wie weet stamde hij nog uit de tijd dat racen gefinancierd werd door big tobacco, jarenlang overal Marlboro reclames langs de baan, reden de JPS, Benson & Hedges, Lucky Strike, West, Chesterfield en weet ik wat voor tabaksmerken in de rondte en daar heeft die arme man vast zijn verslaving aan overgehouden ;)

Wanneer je over een paar weken oranje rookwolken van een tribune ziet komen wil ik ook echt niet weten hoe ze dat siervuurwerk naar binnen gesmokkeld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_rick
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-09 17:23
PalingDrone schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:39:
[...]

En verder.... boeie, zo'n official offert ook zijn vrije dag op om gratis te staan vlaggen, of tegen een kleine vrijwilligersvergoeding.
Oh ja, ik maak me er niet druk om hoor ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Hark_k schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:16:

Ik verwacht dat de handhaving wel mee zal vallen en dat het echt zal zijn om excessen tegen te houden. Zeker als de toeloop enorm is, gaan ze niet alle tassen compleet ondersteboven keren om maar het eten en drinken eruit te vissen. Als je echt met een koelbox of echt grote tassen aan komt zetten, ja, dan zal je er bij de controle echt wel uitgevist worden, maar als het echt druk is verwacht ik dat ze liever mensen snel door laten lopen dan iedereen uitgebreid gaan controleren op verboden krentenbollen en flesjes water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Adlermann schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Omdat de winst zit op de horecaverkoop. Vaak mag 1 flesje wter wel als je zegt dat het voor medicijnen is. Neem gewoon een doosje imodium desnoods mee.

Maar dit is toch gewoon standaard? Ik zie het probleem niet zo. Als iedereen z'n eten en drinken meeneemt, dan moeten de kaartjes fors duurder. Zo kun je het ook zien.

Waarom zouden de kaartjes duurder moeten worden? Op Spa mag je alles meenemen en zijn kaartjes naar mijn weten niet duurder…

En gierigheid is een aanname. Kunnen allerlei redenen zijn dat mensen zelf mee willen nemen ipv ‘gedwongen’ worden tot een vette hap van twijfelachtige kwaliteit waarvoor je veel te lang in de rij moet staan… en om het dan toch op gierigheid te gooien… dat je voor die matige kwaliteit ook nog eens veel te veel geld moet betalen omdat ze weten dat je nergens anders heen kan. Maar kennelijk is veel te veel vragen voor slecht eten ok en als je erover klaagt of liever zelf eten meeneemt, dan is het kennelijk Hollandse gierigheid…. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Tsja, drie jaar geleden met de jumbo racedagen hadden we ook gewoon allemaal een rugzakje normaal pils mee want Veltins is gewoon niet te zuipen. Daar zijn ze gelukkig wel vanaf gestapt. Ik vind het echt niet erg om ergens voor te betalen hoor, maar dan moet het gewoon goed en goed geregeld zijn.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:12
betreffende het eten en drinken;
Misschien wordt de soep wel niet zo heet gegeten als dat in de huisregels beschreven staat. Ik kan me voorstellen dat ze de krentenbolletjes van een bezoekende familie niet zo'n probleem vinden. Maar zodra de bezoekende familie hun eigen frisdrank handeltje tijden de Zandvoort GP wil gaan starten...
In dat geval hebben ze de huisregels om op terug te vallen. Zoiets?

Zeker weten doen we het pas na het weekend. :/ Wat ik wel zeker weet is dat ik er zin in heb ! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:45
Racing-Paradise schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:14:
betreffende het eten en drinken;
Misschien wordt de soep wel niet zo heet gegeten als dat in de huisregels beschreven staat. Ik kan me voorstellen dat ze de krentenbolletjes van een bezoekende familie niet zo'n probleem vinden. Maar zodra de bezoekende familie hun eigen frisdrank handeltje tijden de Zandvoort GP wil gaan starten... In dat geval hebben ze de huisregels om op terug te vallen. Zoiets?

Zeker weten doen we het pas na het weekend. :/ Wat ik wel zeker weet is dat ik er zin in heb ! *O*
Precies dat, laten we afwachten wat de berichten op vrijdag 3 september zijn en op basis daarvan het aanvalsplan voor zaterdag en/of zondag bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:33:
[...]

Waarom zouden de kaartjes duurder moeten worden? Op Spa mag je alles meenemen en zijn kaartjes naar mijn weten niet duurder…

En gierigheid is een aanname. Kunnen allerlei redenen zijn dat mensen zelf mee willen nemen ipv ‘gedwongen’ worden tot een vette hap van twijfelachtige kwaliteit waarvoor je veel te lang in de rij moet staan… en om het dan toch op gierigheid te gooien… dat je voor die matige kwaliteit ook nog eens veel te veel geld moet betalen omdat ze weten dat je nergens anders heen kan. Maar kennelijk is veel te veel vragen voor slecht eten ok en als je erover klaagt of liever zelf eten meeneemt, dan is het kennelijk Hollandse gierigheid…. ;)
Ja, en denk aan gluten vrij eten e.d. wat mensen ook gewoon soms moeten hebben. Geen idee of je dat daar ook kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
Waar gaat dit over allemaal over. Glutenvrij eten op een festival/raceweekend.. damn..

Volgens mij kun je op een festival niet eens een biertje krijgen met de zekerheid dat er geen resten van noten in zitten. Super kut natuurlijk als je een notenallergie hebt, maar dat weet je van te voren..

Als jij je glutenvrije bammetjes met pindakaas mee wil nemen en je zegt dat het een noodzakelijk dieet is, dan is er echt niemand die dat gaat tegenhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
BasvanS schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:58:
Waar gaat dit over allemaal over. Glutenvrij eten op een festival/raceweekend.. damn..

Volgens mij kun je op een festival niet eens een biertje krijgen met de zekerheid dat er geen resten van noten in zitten. Super kut natuurlijk als je een notenallergie hebt, maar dat weet je van te voren..

Als jij je glutenvrije bammetjes met pindakaas mee wil nemen en je zegt dat het een noodzakelijk dieet is, dan is er echt niemand die dat gaat tegenhouden.
Ik vind het wel een goed voorbeeld. Er zijn genoeg mensen die speciaal dieet hebben vanwege bv gezondheidsredenen. En je zal dan vast iets met de organisatie kunnen regelen dat jij dat dan idd wel mee mag. maar ik vind die beperkingen die nu opgelegd worden gewoon sneu en niet nodig. Wat ik eerder al zei, mensen kopen toch wel bij die tentjes op het circuit. Dus het is niet nodig om je eigen bammetjes te verbieden.

Het is hun evenement, dus het zal hun goed recht zijn om het te doen het verbieden van eten, drinken en camera's etc. Maar bij mij wekt het eerder het effect op van... ok, volgende keer maar weer gewoon naar Spa...

[ Voor 9% gewijzigd door Tomcatter_31 op 23-08-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:07:
[...]
Helemaal als je moet kiezen tussen 'ik heb dorst' en 'de race begint over 15 minuten'.
En dus wacht je op een groot evenement, als je daar per se niks van wil missen, nooit tot het moment dat je dorst hebt, of dat je je grote boodschap echt niet langer meer op kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
mark-k schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:58:
[...]

Het kan wel en het is wel eens eerder gebeurd. Wel meer dan 1x ook. Of het leuk is is een tweede :+ :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Tomcatter_31 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

Ik vind het wel een goed voorbeeld. Er zijn genoeg mensen die speciaal dieet hebben vanwege bv gezondheidsredenen. En je zal dan vast iets met de organisatie kunnen regelen dat jij dat dan idd wel mee mag. maar ik vind die beperkingen die nu opgelegd worden gewoon sneu en niet nodig. Wat ik eerder al zei, mensen kopen toch wel bij die tentjes op het circuit. Dus het is niet nodig om je eigen bammetjes te verbieden.

Het is hun evenement, dus het zal hun goed recht zijn om het te doen het verbieden van eten, drinken en camera's etc. Maar bij mij wekt het eerder het effect op van... ok, volgende keer maar weer gewoon naar Spa...
Correct. Overigens staat het er vaker bij, maar ik neem altijd een dagrugzak vol met eten en drinken mee naar de GP. Ik heb nog nooit gedoe gehad om binnen te komen. Flessen water, cola blikjes, alles. Ergens heb ik het gevoel dat ze nu wel moeilijk gaan doen, omdat het Nederland is en vanwege corona zijn de controles toch al strenger.

Genoeg redenen om je eigen eten te willen. Niet iedereen een vet met veel dierproducten. Je moet gewoon je eigen eten kunnen meenemen.

Hoe gaan ze dat trouwens doen met water? Als je geen flessen mag meenemen, volgens mij is het verplicht op gratis water te verschaffen. Staan er dan vulpunten en kan je een lege fles meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Correct. Overigens staat het er vaker bij, maar ik neem altijd een dagrugzak vol met eten en drinken mee naar de GP. Ik heb nog nooit gedoe gehad om binnen te komen. Flessen water, cola blikjes, alles. Ergens heb ik het gevoel dat ze nu wel moeilijk gaan doen, omdat het Nederland is en vanwege corona zijn de controles toch al strenger.

Genoeg redenen om je eigen eten te willen. Niet iedereen een vet met veel dierproducten. Je moet gewoon je eigen eten kunnen meenemen.

Hoe gaan ze dat trouwens doen met water? Als je geen flessen mag meenemen, volgens mij is het verplicht op gratis water te verschaffen. Staan er dan vulpunten en kan je een lege fles meenemen?
Misschien valt het ook mee. Ben benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit jaar mogen. Controles zijn misschien strenger. Maar ook vanuit corona oogpunt, zou het beter zijn dat mensen zelf dingen meenemen ipv met zijn allen in een rij te moeten staan.

Voor water zullen er wel voorzieningen zijn dat je dat kan krijgen denk ik. Dat zijn ze als goed is idd verplicht te verschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

groggy schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:53:
Dat zeg ik niet, maar je doet voorkomen of de f1 als eerst en als enige dit soort beperkingen oplegt.
Tegen die anderen protesteer ik ook. Ik weiger te doen alsof dit normaal is. En F1 gaat zo te zien ook nog eens voor maximaal, alsof het een vliegveld is. Dat er veiligheidsmaatregelen zijn zoals geen vuurwerk snap ik maar dit is puur uit commerciele overwegingen. Ik zou het zelfs anti-veiligheid willen noemen als je geen drinkwater mag hebben.
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:26:
En dus wacht je op een groot evenement, als je daar per se niks van wil missen, nooit tot het moment dat je dorst hebt, of dat je je grote boodschap echt niet langer meer op kan houden.
Het vervelende is dat er 50.000 anderen zijn met hetzelfde tijdschema dus je zal heel veel tijd van te voren moeten nemen als je zeker op tijd terug wil zijn. Als ik een uur voor de race wat te drinken bestel is dat wel op voor de race goed en wel begint. Als je blikjes bier kan kopen dan is dat nog wel te doen maar steeds vaker krijg je alleen plastic bekers.
Natuurlijk is he wel te overleven maar ik wil op zo'n dag niet bezig zijn met nadenken wanneer ik de komende drie uur iets wil drinken. En ik wil de rest van het programma eigenlijk ook mee krijgen, niet alleen F1.

En dan hebben we het nog niet over de reis van en naar Zandvoort. We verwachten daar het verkeersinfarct van het jaar. Het zou zomaar kunnen dat we nog een paar uur bezig zijn met het terrein weer te verlaten en een plekje in een trein te krijgen. Dan wil ik ook gewoon kunnen drinken om het er maar niet over te hebben dat het etenstijd is. In theorie kun je dan nog wel Zandvoort in om op een terrasje wat te gaan eten of drinken maar die zullen ook wel vol zitten en als je wat verder weg woont kom je dan pas heel laat thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Water snap ik ook niet, of is de FOM bang voor een potje flesjes gooien zoals gisteravond tussen Nice en Marseille ? Andere kant, ik ben gewend dat in voetbalstadions (Arena, AZ) blikjes en flesjes niet mee naar binnen mogen, alleen pakjes drinken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

loekf2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:23:
Water snap ik ook niet, of is de FOM bang voor een potje flesjes gooien zoals gisteravond tussen Nice en Marseille ? Andere kant, ik ben gewend dat in voetbalstadions (Arena, AZ) blikjes en flesjes niet mee naar binnen mogen, alleen pakjes drinken.
Als ze pakjes wel toestaan dan vind ik dat redelijk. Nog steeds niet ideaal maar dan kun je tenminste nog iets anders dan hopen dat de organisatie voor je zorgt. Zo'n stadion zal vast ook wel weten dat je geen bier in pakjes kan krijgen (he, gat in de markt) maar dan is er in ieder geval iets mogelijk voor wie dat nodig heeft.
Ik heb nog nooit iemand een blikje bier of flesje water op het circuit zien gooien dus ik geloof niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:01

Crazy D

I think we should take a look.

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:15:
Natuurlijk is he wel te overleven maar ik wil op zo'n dag niet bezig zijn met nadenken wanneer ik de komende drie uur iets wil drinken. En ik wil de rest van het programma eigenlijk ook mee krijgen, niet alleen F1.
Ook niet dramatischer maken dan het is he. Tenzij ze maar 3 vreettentjes hebben op het hele circuit.. :X Heb bij nog geen enkele GP meegemaakt dat 50K man tegelijkertijd bij een standje staat. Ja, 2 minuten na de vlag is het even druk. Wacht je 10 minuten, is het al flink rustiger. En vergeet niet dat een deel van de mensen de andere klassen veel minder boeit. Bij alle GP's waar ik ben geweest was het echt 0,0 probleem om op tijd met wat drinken en eten terug te zijn. Wat meestal een groter probleem is (maar dat is tribune-eigen zeg maar): waar laat je je shitzooi. Tenzij je op de bovenste rij zit heb je al niet eens plek om je jas ff kwijt te kunnen. Laat staan als je met wat drinken en een hamburger daar zit. En al die mensen die steeds langs je willen lopen 8)7 Van alle circuit-bezoek-problemen is eten en drinken echt het minste van alle problemen :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Bundin schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:27:
Zitplaatsen op een festivalterrein zijn niet haalbaar.
En toch worden er hier ieder weekend meerdere zittende festivals georganiseerd met 350 man, op het Zwarte Cross terrein. Iedereen aan een tafeltje, optioneel diner vooraf, drinken wordt je gebracht en muziek/cabaret erbij.

Het kan dus wel, maar niet op de schaal van Lowlands etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
loekf2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

F1 is (gelukkig) geen voetbal natuurlijk. Heb eigenlijk nog nooit gekke dingen gezien. Op SPA ooit een groep (Engelsen) die blijkbaar al wat ervaring hadden met GP bezoek. Kwamen binnen met rolkoffers en bouwden een hele tribune op, met kisten vol bier, hamburgers en BBQ. Geniaal en hoort ook bij F1 wat mij betreft.

Ben bang dat de DutchGP dit wel een beetje stuk maakt met hun rare regels, oranje tribunes en hoempa publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Crazy D schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Ook niet dramatischer maken dan het is he. Tenzij ze maar 3 vreettentjes hebben op het hele circuit.. :X Heb bij nog geen enkele GP meegemaakt dat 50K man tegelijkertijd bij een standje staat. Ja, 2 minuten na de vlag is het even druk. Wacht je 10 minuten, is het al flink rustiger. En vergeet niet dat een deel van de mensen de andere klassen veel minder boeit. Bij alle GP's waar ik ben geweest was het echt 0,0 probleem om op tijd met wat drinken en eten terug te zijn. Wat meestal een groter probleem is (maar dat is tribune-eigen zeg maar): waar laat je je shitzooi. Tenzij je op de bovenste rij zit heb je al niet eens plek om je jas ff kwijt te kunnen. Laat staan als je met wat drinken en een hamburger daar zit. En al die mensen die steeds langs je willen lopen 8)7 Van alle circuit-bezoek-problemen is eten en drinken echt het minste van alle problemen :P
Nog een reden om wel je eigen eten/drinken mee te nemen. Ecologisch verpakt en het afval gaat terug in de tas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Crazy D schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:38:
Ook niet dramatischer maken dan het is he.
Sorry, ik krijg echt stress van de gedachte een dag lang op pad te gaan zonder voldoende drinkwater mee te nemen, zeker in de zomer. Normaal gaan wij nergens heen zonder dat ieder van ons minstens een liter water bij zich heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:29:
[...]
Ik heb nog nooit iemand een blikje bier of flesje water op het circuit zien gooien dus ik geloof niet dat het daar iets mee te maken heeft.
Dit is wel eens gebeurt, in elk geval in de US, toen ze nog in Indianapolis reden en daar door een banden problemen een race hadden met 6 auto's.

Ontopic: kan me niet voorstellen dat ze hier erg moeilijk over gaan doen, als ze het echt in 1 jaar voor zichzelf willen verpesten dan moeten ze inderdaad iedereen al het eten en drinken bij de ingang weg laten gooien. Ik zie de krantenkoppen al voor me op de maandag erna.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Homeland schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Dit is wel eens gebeurt, in elk geval in de US, toen ze nog in Indianapolis reden en daar door een banden problemen een race hadden met 6 auto's.

Ontopic: kan me niet voorstellen dat ze hier erg moeilijk over gaan doen, als ze het echt in 1 jaar voor zichzelf willen verpesten dan moeten ze inderdaad iedereen al het eten en drinken bij de ingang weg laten gooien. Ik zie de krantenkoppen al voor me op de maandag erna.
Ja want het zou echt ONGEHOORD zijn, ik denk dat het een 'breaking news' alert gaat worden van de NOS.

Nee, maar even serieus. Ik weet dat dit Tweakers is hoor, maar dit begint ondertussen wel van niveautje 'kom ik eindelijk eens van m'n zolderkamer af' te worden, het gaat de afgelopen twee weken bijna non-stop over wat je wel/niet mee mag nemen aan eten/drinken en hoe reeel de pakkans is. Dan ben je echt nog nooit op een festival oid geweest volgens mij. Het zijn vrij normale richtlijnen, en het dan gaan vergelijken met Spa of andere GP's is beetje appels/peren natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
The_Admin schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:11:
[...]

Ja want het zou echt ONGEHOORD zijn, ik denk dat het een 'breaking news' alert gaat worden van de NOS.

Nee, maar even serieus. Ik weet dat dit Tweakers is hoor, maar dit begint ondertussen wel van niveautje 'kom ik eindelijk eens van m'n zolderkamer af' te worden, het gaat de afgelopen twee weken bijna non-stop over wat je wel/niet mee mag nemen aan eten/drinken en hoe reeel de pakkans is. Dan ben je echt nog nooit op een festival oid geweest volgens mij. Het zijn vrij normale richtlijnen, en het dan gaan vergelijken met Spa of andere GP's is beetje appels/peren natuurlijk.
Je vergelijkt een festival met een Grand Prix, maar vergelijkingen met Spa en andere GP's mogen we niet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Het moedigt wel aan om Zandvoort te mijden en volgend jaar dan naar Spa te gaan, aangezien het daar dus wel 'gewoon' mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Waarom is een vergelijking met een festival wel geldig maar met andere GP's appels/peren? :?
Tuurlijk is het niet einde van de wereld, maar ik vind het wel een beetje sneu al die beperkingen. Ik ben door de jaren heen geregeld naar vliegshows en autoraces geweest. Die beperkingen komt wel eens voor (op eten/drinken dan, beperking op DSLR camera had ik nog niet eerder meegemaakt), maar normale richtlijnen zou ik het nog niet willen noemen. Misschien bij festivals wel, maar bij autosport en vliegshows niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomcatter_31 op 23-08-2021 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Voor mij zijn de idiote regels genoeg om to switchen, want je kan wel roepen dat het vergelijkbaar is met andere circuits, maar dat is het niet. Op Spa en in Oostenrijk heb ik wel gewoon toegang gekregen met mijn DSLR uitrusting en ook met eigen meegebracht eten en drinken heeft nooit iemand moeilijk gedaan. Op die circuits staat een dergelijk verbod ook niet in de voorwaarden.

Echte gemiste kans voor Zandvoort.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Erapaz schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Je vergelijkt een festival met een Grand Prix, maar vergelijkingen met Spa en andere GP's mogen we niet maken?
Zeker 8) Meer om aan te geven dat dit soort regels niet ongebruikelijk zijn bij evenementen van deze omvang, al kan je dan ook een Spa er bij pakken. Punt is meer dat dat sowieso over de grens is en dit soort dingen raar genoeg ook heel cultuurafhankelijk zijn.

Om het in de hoek van de festivals te houden. Hier in Nederland staat er vaak ook van alles in de regelementen over gasbrandertjes/pitjes en mag je niet BBQ'en, behalve soms op aangewezen locaties. Dan ga je in Duitsland naar een festival en daar nemen mensen gewoon complete generatoren mee en staat er de hele dag van alles te pruttelen, daarom is het dus lastig vergelijken met een ander land. Dan zou je eerder nog moeten kijken hoe bv. de Assen het doet rondom de TT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
The_Admin schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Zeker 8) Meer om aan te geven dat dit soort regels niet ongebruikelijk zijn bij evenementen van deze omvang, al kan je dan ook een Spa er bij pakken. Punt is meer dat dat sowieso over de grens is en dit soort dingen raar genoeg ook heel cultuurafhankelijk zijn.

Om het in de hoek van de festivals te houden. Hier in Nederland staat er vaak ook van alles in de regelementen over gasbrandertjes/pitjes en mag je niet BBQ'en, behalve soms op aangewezen locaties. Dan ga je in Duitsland naar een festival en daar nemen mensen gewoon complete generatoren mee en staat er de hele dag van alles te pruttelen, daarom is het dus lastig vergelijken met een ander land. Dan zou je eerder nog moeten kijken hoe bv. de Assen het doet rondom de TT?
Op Assen zaten er Duitsers naast mij te BBQ'en op de tribune, niet eens in GA (dat is nog veel gekker, met tentjes en einde dag van de modderdijken afglijden). Sowieso heb je je motormeuk ook vaak bij je op Assen.

Dit is hoe ze het op Mugello doen, gewoon kamperen langs de baan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUuZaJi2jVX_J8t5jM8Az-3wBl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uMv4gNaUj4dOBnk6enBjtp11.jpg?f=fotoalbum_large

En Le Mans is nog gekker (hoezo geen flesjes mee).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLreye945my6aSJL-M713SnsaQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/C11ggyHcKXSlR0sTyhkYXXBU.jpg?f=user_large

Hoort ook wel een beetje bij auto/motor sport dit. Gemoedelijke gekkenhuis, deze sfeer zijn ze dus aan het verpesten nu met de DutchGP.

[ Voor 28% gewijzigd door Erapaz op 23-08-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:53
Metalfreak schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Nee, dat is een beschrijving van een muziekfestival in de vorm zoals wij het veelal kennen. Er zijn ook andere vormen van festivals mogelijk. Of dat even leuk is als een muziekfestival zoals jij dat beschrijft, daar kan je (met recht) over twisten. Het betekent echter niet dat het uitgesloten is om iets dergelijks te organiseren en het nog steeds een (muziek)festival genoemd kan worden.

De hele discussie rondom wel voetbal, wel formule 1, geen festivals et cetera vind ik vermoeiend. Ik ben eerlijk gezegd blij dat er weer dingen kunnen, dat niet alles tegelijk open kan en dat daarbij (arbitraire) keuzes worden gemaakt neem ik op de koop toe.
Prima dat mensen erover klagen overigens, ook dat hoort er zeker bij.

[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 23-08-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Nou nou, spannende krantenkoppen dan "Niet toegestane zaken werden in vuilnisbakken gegooid zoals dat op elk evenement gebruikelijk is" of waar moet ik aan denken :? Of zou het toch meer in de trant zijn van "Epische titanenstrijd tussen Hamilton en Verstappen op Zandvoort"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06:07
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:29:
Bij de festivals/grote concerten waar ik achter de bar stond was het puur voor de veiligheid. Als we blikjes of flesjes verkochten moesten wij het blikje openmaken, of de dop eraf draaien en weggooien. Het probleem daar was nooit het gooien (al zullen ze dat ook niet leuk hebben gevonden), maar de ervaring dat mensen de dop weer op het flesje draaien en dan op de grond gooien, of een vol blikje ergens achterlaten, waardoor iemand anders valt als ze erop staan/springen. Als je het blikje openmaakt, en de flessendop niet meegeeft heb je dat probleem niet. Dus grote kans dat als jij een grote fles water meeneemt en de dop inlevert bij de ingang, dat die fles gewoon mee mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

De Telegraaf zal met liefde een verhaal schrijven over een familie die met veel moeite de kaartjes kon kopen en met een tas vol drinken en broodjes daar heen ging waarna een beveiliger ze hun tas leeg liet kieperen in een kliko. Dus wat dat betreft hebben ze veel te verliezen als ze die regels streng na gaan leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

Daarom ook geen blikjes en doppen op flesjes, dat gooit net iets te makkelijk en je breekt je nek er over wanneer iemand ze laat vallen. Liever plastic bekers (als ze slim zijn werken ze met statiegeld op bekers, dat scheelt ladingen puin opruimen na afloop)
Lees de huisregels maar door, alles wat je niet mee mag nemen verdwijnt zo in de container, dat gaat achteraf helemaal geen ophef opleveren wanneer ze dat al maanden van te voren aankondigen.

Goed kans dat wanneer je 's ochtends de eerste bent je alle aandacht krijgt van de beveiliging met tassencontrole en fouilleren maar wanneer de grote bubs komt worden ze vanzelf minder grondig om iedereen zsm binnen te laten.
Een pakje Sultana of een rolletje Mentos krijg je echt wel het terrein op, sixpack drank wordt een uitdaging, mede omdat je maar een kleine tas bij je mag hebben die onder je zitplaats past.
Daarbij is Heineken sponsor, die willen echt geen mensen met blikjes Grolsch op de tribune zien...
Pagina: 1 ... 49 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen