Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 48 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Tomcatter_31 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

Ja, idd, maar daarom dacht ik ook dat alle GA eruit was gegaan, wat Lammers ook zei. Maar AGee zei dat ze nog wat tribunes bijgebouwd hadden. Alleen hij heeft dat deel van de post verwijderd zo te zien. Dus ik weet het niet meer. :)
Klopt, heb ik ook al meerdere keren gezegd dat er een item op TV was met Jan Lammers en die vertelde dat ze extra tribunes zouden plaatsen.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32
PatrickC schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:46:
Dus… 67% van de totale capaciteit en dan zouden de vrije toegang plaatsen ook meegerekend worden in die berekening? Dat is een interpretatie van de Corona regels die volgens mij niet helemaal klopt, maar de regering heeft geen rekening gehouden met evenementen die mix van vaste zitplaatsen en vrije staanplaatsen heeft. Het idee achter de regels was volgens mij dat de tribunes voor 2/3 gevuld zouden zijn. Ben benieuwd of dit geen staartje gaat krijgen. Ik hoop van niet natuurlijk, want ik gun iedereen die een kaartje heeft en vooralsnog mag gaan, om naar de GP te gaan.
https://www.rijksoverheid...t/regels-voor-evenementen
Idee is natuurlijk inderdaad dat de zitplaatsen voor 2/3 gevuld moeten zijn. Anders kan je dus een evenement organiseren op een locatie met enkel zitplaatsen. Naast gelegen braakliggend terrein erbij huren die je verloren capaciteit opvangen en vervolgens je hele tribune volzetten met mensen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:30
https://www.rtlnieuws.nl/...-hemeltergend-dat-dit-mag
Kamerleden, festivalorganisatoren en anderen uit de evenementensector zijn stomverbaasd dat er pal naast het Formule 1-terrein in Zandvoort een camping verrijst met duizenden slaapplekken. Dit mag wel, terwijl het kabinet een streep zette door meerdaagse festivals met overnachting. "Getover met woorden, hemeltergend", klinkt de kritiek vanuit de evenementensector.
Serieus? Kamerleden die dit 'niet snappen' of überhaupt niet wisten? Of proberen ze een wit voetje te halen.
:')
2 aparte boekingen. Lijkt me logisch..

Men koopt geen f1 met overnachting, maar f1 en een overnachting

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2021 17:07 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 10:34
Veel kamervragen op dit moment over het doorgaan van de F1 maar bv afwijzen van een parade.
Ben benieuwd hoe Rutte en de Jong hierop gaan reageren straks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:41
Ik heb mijn vrijdag GA kaartje via het resell platform verkocht, maar kreeg vandaag toch nog een mailtje dat mijn kaartje geldig is. Ik heb ook nog steeds geen geld terug gezien (en we zijn de 10 werkdagen ruuuuuuim voorbij). Ze hebben de boel duidelijk nog niet op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb kaartjes bij f1experiences.com besteld, nog geen reactie/email, de chat blijft wederom (vorige week ook al even geïnformeerd) steken bij Queue position 1 (al een uurtje of wat.. , ja nog wel actief)

..maar... nu kreeg ik net een verzendbevestiging (voor aanmelding) van UPS; afzender Exclusive GP Limited... ze versturen dus schijnbaar (al) wel de extra's die bij de kaarten zitten of zou 't ....

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
dizzytal schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:24:
Ik heb kaartjes bij f1experiences.com besteld, nog geen reactie/email, de chat blijft wederom (vorige week ook al even geïnformeerd) steken bij Queue position 1 (al een uurtje of wat.. , ja nog wel actief)

..maar... nu kreeg ik net een verzendbevestiging (voor aanmelding) van UPS; afzender Exclusive GP Limited... ze versturen dus schijnbaar (al) wel de extra's die bij de kaarten zitten of zou 't ....
Een afwijzing per post...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vipertje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:02:
[...]

Idee is natuurlijk inderdaad dat de zitplaatsen voor 2/3 gevuld moeten zijn. Anders kan je dus een evenement organiseren op een locatie met enkel zitplaatsen. Naast gelegen braakliggend terrein erbij huren die je verloren capaciteit opvangen en vervolgens je hele tribune volzetten met mensen 8)7
Nee, je hebt gewoon een vergunning voor een specifiek aantal plaatsen (in dit geval 105k of 110k). Je kunt niet opeens doen alsof die vergunning niet bestaat en er een paar plaatsen bij toveren. Wat je wél kunt doen (en waar de GP niet de enige in is) is zoveel mogelijk zitplaatsen creëren binnen je vergunning om zoveel mogelijk mensen toegang te kunnen verlenen binnen de gestelde wettelijke kaders (die wettelijke kaders die gewoon... wettelijk zijn vastgesteld door o.a. de Tweede Kamer ;) ). Er zijn immers ook evenementen waar 'normaal' 0 zitplaatsen zouden zijn maar die nu toch door kunnen gaan omdat er zitplaatsen zijn gecreëerd.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 18-08-2021 17:33 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Homeland schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:50:
[...]

Het hele zaakje stinkt een beetje, ze hebben het over een loting terwijl het inderdaad gewoon een rekensom was om te zorgen dat ze zoveel mogelijk kunnen verdienen.

Nu ook die 538 camping... Dan is het toch zuur dat muziek festivals niet door mogen gaan en dit wel. De goodwill die ze 2 jaar geleden hadden neemt echt in rap tempo af.
Het is ook geen filantropische instelling en er moet ondanks de huidige situatie het maximale rendement behaald worden dan snap ik de keuze.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 23:08
Ik heb de kaarten nog steeds niet op naam gezet en ik vraag mij af of dit de reden is waarom ik nog steeds niets gehoord heb.

Zijn hier meer mensen die nog niets vernomen hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 19:32
naitsoezn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Nee, je hebt gewoon een vergunning voor een specifiek aantal plaatsen (in dit geval 105k of 110k). Je kunt niet opeens doen alsof die vergunning niet bestaat en er een paar plaatsen bij toveren. Wat je wél kunt doen (en waar de GP niet de enige in is) is zoveel mogelijk zitplaatsen creëren binnen je vergunning om zoveel mogelijk mensen toegang te kunnen verlenen binnen de gestelde wettelijke kaders (die wettelijke kaders die gewoon... wettelijk zijn vastgesteld door o.a. de Tweede Kamer ;) ). Er zijn immers ook evenementen waar 'normaal' 0 zitplaatsen zouden zijn maar die nu toch door kunnen gaan omdat er zitplaatsen zijn gecreëerd.
Is heel creatief/frauduleus boekhouden want die vergunning is afgegeven wanneer deze nog bestond uit staan en zitplaatsen en dus totaal irrelevant. Je zou een nieuw vergunning moeten afgeven die enkel kijkt naar het aantal zitplaatsen, daar waar de doelstelling is de zitplaatsen voor 2/3 te vullen en de doelstelling niet is 2/3 van je oude staan en zitplaatsen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:48
Ik heb een mail (vrijdag kaarten, via de Jumbo) gehad dat ik er gelukkig nog steeds bij mag zijn. Erg blij mee!
Ik weet alleen niet of ik ze nou op mijn naam gezet had (volgens mij wel). Is dat nog ergens te controlen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vipertje schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:43:
[...]

Is heel creatief/frauduleus boekhouden want die vergunning is afgegeven wanneer deze nog bestond uit staan en zitplaatsen en dus totaal irrelevant.
Neehoor, er wordt geen onderscheid gemaakt tussen staan- en zitplaatsen in de vergunning. Is ook totaal niet belangrijk voor zoiets.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Meeste positieve coronatesten in bijna twee weken, 212 patiënten op ic

Heel benieuwd wat er nog op stapel staat mochten de cijfers de komende dagen/weken langzaam omhoog blijven kruipen.

De voorkeurspositie die de F1 heeft gekregen is al vrij dubieus, maar het wordt dan wel steeds nijpender.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TripleQ schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:45:
Kunnen we het een beetje gezellig houden hier?

Vanmorgen zag ik met deze rechtstreekse URL nog mijn bestelling en tickets:
https://shop.ticketing.cm...dgp/account/personal-info
https://shop.ticketing.cm.com/webshopdgp/account/tickets

Als ik er nu heen ga, staat er "Geen tickets en "Geen bestelling" :X Hopelijk geen voorbode van geannuleerde tickets. Heb overigens een Silver tribune kaartje
Uiteindelijk bleek het bij mij ook echt geannuleerd te z'n.. helaas maar is niet anders.

Misschien een tip voor anderen die al een NS F1 retour hadden er er nu vanaf willen omdat hun ticket is geannuleerd. Stuur een NS een DM op Twitter en ze maken gelijk een restitutie aan en je krijgt je geld terug gestort op je rekening, net ook gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02
Goofyduck384 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:04:
Ik heb een mail (vrijdag kaarten, via de Jumbo) gehad dat ik er gelukkig nog steeds bij mag zijn. Erg blij mee!
Ik weet alleen niet of ik ze nou op mijn naam gezet had (volgens mij wel). Is dat nog ergens te controlen?
Ik vind het super voor je dat je erbij kan zijn maar tegelijk wrang voor mensen waaronder ikzelf die door de hele loting molen bij aanschaf van de tickets (voor het volle bedrag) gegaan zijn en eruit gemikt worden ten faveure voor een volle spaarkaart met Unox knakworst en Lipton Ice 8)7 . Maar nogmaals, veel plezier gewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
Erwin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:57:
Ik vind het super voor je dat je erbij kan zijn maar tegelijk wrang voor mensen waaronder ikzelf die door de hele loting molen bij aanschaf van de tickets (voor het volle bedrag) gegaan zijn en eruit gemikt worden ten faveure voor een volle spaarkaart met Unox knakworst en Lipton Ice 8)7 . Maar nogmaals, veel plezier gewenst!
Ja ik begrijp je frustratie. Zou ik ook hebben denk ik, dus zal het niet persoonlijk opvatten. Kan hier uiteraard zelf niks aan doen. En het feit dat ik via de jumbo de tickets gekocht heb (was een cadeau van m’n vrouw), maakt mij niet minder F1 fan. Daarvoor volg ik de F1 al te lang ;)
Dus helemaal wrang is het ook weer niet, zolang er maar zoveel mogelijk ‘echte’ fans op de tribune zitten, en niet alleen degene die voor het feest komen (welke gelukkig weer afgeslankt is :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Het is een vrijdag ticket hè.. Die gaan gewoonlijk ook wel via vakantieveilingen enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Laten we dat het belang van lokale ondernemers noemen :+

Heb wat mensen in de omgeving gevraagd en zoals verwacht, onder dure kaarten geen enkele “uitloting” :)

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 18-08-2021 21:19 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Glashelder schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:18:
[...]

Laten we dat het belang van lokale ondernemers noemen :+

Heb wat mensen in de omgeving gevraagd en zoals verwacht, onder dure kaarten geen enkele “uitloting” :)
Daarmee bedoel je dus zilver en goud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:21:
[...]

Daarmee bedoel je dus zilver en goud?
genoeg zilver kaartjes zijn door de schredder gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

Zilver kaarten (weekend) hier ook door de shredder. Waren er 2 jaar geleden als één van de eersten bij als jarenlange fans. Iedereen die wel mag veel plezier, maar voor ons is de lol er wel af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

@GAIAjohan De gouden kaarten inderdaad :).
naitsoezn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Dit is natuurlijk gewoon een loophole. Het strookt niet met de geest van de wet.

De F1 heeft de mazzel dat deze vergunningen al lang geleden zijn afgegeven. Als je nu een vergunning aanvraagt dan wordt uitgegaan van alleen maar zitplaatsen.

De Dutch GP propt straks gewoon alle tribunes vol. De geest van de wet is juist om te zorgen dat die tribunes niet vol zitten.

Net als die camping. Heel gelul over dat het verschillende organisaties zijn, maar het blijken gewoon dezelfde eigenaren te zijn, alleen verschillende BV’s O-) Puur omzeilen van de wet. Had ID&T dit niet ook kunnen bedenken? :D Of zullen de lijntjes tussen de Prins en VWS toch lekker kort zijn.. net of ze precies wisten hoe ze tussen de lijntjes konden kleuren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
Glashelder schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:28:

Net als die camping. Heel gelul over dat het verschillende organisaties zijn, maar het blijken gewoon dezelfde eigenaren te zijn, alleen verschillende BV’s O-) Puur omzeilen van de wet. Had ID&T dit niet ook kunnen bedenken? :D Of zullen de lijntjes tussen de Prins en VWS toch lekker kort zijn.. net of ze precies wisten hoe ze tussen de lijntjes konden kleuren.
Wordt die camping eigenlijk een festivalcamping met tentjes super dicht bij elkaar ? Of meer een camping zoals bij sommige andere GP's met een wat ruimere plek voor jezelf ?
Anders hebben de organisaties als ID&T geen recht van spreken vind ik, want dan is het totaal niet te vergelijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-09 17:12

Chakotay

Lick here to continue

@Plenkske je krijgt 7.5 m² per persoon voor een kampeerplekje, en al je zooi moet binnen die oppervlakte blijven. Klinkt als een aardig opeengepakte camping...

bron, onder "Bring your own"

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ter vergelijk, veel normale campings hebben plekken van 10x10 dus 100m2. Vij een Lowlands is je plek ongeveer je tent plus ingang dus 2x3 = 6m2 voor twee personen standaard werptenje.
7,5m2/pp is dus wel wat meer dan een MOJO/ID&T camping maar of het echt veel uitmaakt, denk het niet.
Anderhalve meter wordt krap in elk geval.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Inderdaad. En alles wat ze daar doen (1,5 meter, etc) hadden de festivalorganisatoren ook kunnen doen.

Bijzonder overigens dat de burgemeester zegt de critici ‘rustig kunnen gaan slapen’ _O-

Getuigt van weinig respect imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Chakotay schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:51:
@Plenkske je krijgt 7.5 m² per persoon voor een kampeerplekje, en al je zooi moet binnen die oppervlakte blijven. Klinkt als een aardig opeengepakte camping...

bron, onder "Bring your own"
Dat klinkt inderdaad meer als een festivalcamping. Je moet dan al met minstens 4-5 man zijn voor een normale ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:39
Plenkske schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Dat klinkt inderdaad meer als een festivalcamping. Je moet dan al met minstens 4-5 man zijn voor een normale ruimte.
De ruimte die je krijgt waarop je je tent mag zetten is redelijk festivalcamping, maar we weten niet hoe het verder gaat zijn. Proppen ze het helemaal vol, of wordt het wat ruimer opgezet en is de 7,5m2 vooral om te voorkomen dat mensen met gigantische tenten aan komen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Transportman schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

De ruimte die je krijgt waarop je je tent mag zetten is redelijk festivalcamping, maar we weten niet hoe het verder gaat zijn. Proppen ze het helemaal vol, of wordt het wat ruimer opgezet en is de 7,5m2 vooral om te voorkomen dat mensen met gigantische tenten aan komen zetten?
Ja klopt. Maar wat heb je aan een gigantische tent in je eentje dan ? ;)

Mijn ervaring is dat je juist niet te veel wil meesjouwen, maar die ruimte om je tent heen wel of niet hebben scheelt veel.
Met een grotere groep heb je dus in theorie meer plek daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07
Zonder me te richten op allerlei randvoorwaarden, wanneer je er vanuit gaat dat het 7,5 m2 per persoon is en er ook vanuit gaat dat de meeste mensen niet alleen zullen komen dan is een gemiddelde kampeerplaats bijna 4x4 meter. Moet ruim genoeg zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Redshark schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:01:
Zonder me te richten op allerlei randvoorwaarden, wanneer je er vanuit gaat dat het 7,5 m2 per persoon is en er ook vanuit gaat dat de meeste mensen niet alleen zullen komen dan is een gemiddelde kampeerplaats bijna 4x4 meter. Moet ruim genoeg zijn toch?
stel gemiddeld 2 personen = 7,2x2=15m2, wortel van 15 is inderdaad 3,9

Moet je nog wel je tent uit en in kunnen en niet over elkaar struikelen in de paden (los van de lijnen naar de haringen haha)

Ruim genoeg voor een werptentje om met scheerlijnen maar het houdt niets over. Geen groot verschil met een Lowlands / pinkpop camping (waar ik al 15 jaar niet geweest ben sinds Mojo maar dat is iets anders)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
groggy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:24:
[...]
genoeg zilver kaartjes zijn door de schredder gegaan
Zelfs zilver..bijzonder. Had zelf eigenlijk verwacht dat alleen alle GA afboeken voldoende zou zijn.. Was daarom al minder prettig verrast vanochtend met mijn gecancelde brons weekend.

Had eigenlijk verwacht dat Gold en silver helemaal niet geraakt zouden worden

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 18-08-2021 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:41
Hier inderdaad ook zilver door de shredder.

Maar ze willen natuurlijk geen lege tribunes langs de baan dus ze hebben goud, VIP’s en zakenrelaties vooral gelaten en daarna overal de kaasschaaf over getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik had en heb geen kaarten maar mocht wellicht wel meeliften met vrienden die in de overlast zone wonen en daarom kaarten konden kopen. Wie weet gebeurd dat als nog.
Dat gezegd hebbende snap ik wel dat de sponsors, VIP etc etc voorrang krijgen, dat zijn de bedrijven die hun nek hebben uitgestoken om een GP in Zandvoort mogelijk te maken. Als je die nu weg saneert dan krijg je in NL nooit meer een vergelijkbaar evenement van de grond (los van de vraag of dat erg is).

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:07
franssie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:14:
[...]

stel gemiddeld 2 personen = 7,2x2=15m2, wortel van 15 is inderdaad 3,9

Moet je nog wel je tent uit en in kunnen en niet over elkaar struikelen in de paden (los van de lijnen naar de haringen haha)
Volgens mij komt het in de paden wel goed. Dat struikelen zal er wel bij horen, net als op festivals.
Ruim genoeg voor een werptentje om met scheerlijnen maar het houdt niets over. Geen groot verschil met een Lowlands / pinkpop camping (waar ik al 15 jaar niet geweest ben sinds Mojo maar dat is iets anders)
Ik ook al eventjes niet maar de laatste paar keer dat ik op lowlands was stonden de tentje letterlijk minder dan 0,5 meter uit elkaar en dan lijkt het op deze camping wat ruimer te zijn.

Hoe dan ook, dit is op dit moment wat er toegestaan wordt en ik heb er geen plezier van want mijn kaartjes zijn helaas kan ingetrokken :(

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het zou mij niet verbazen als het terrein gewoon 37.500m2 groot is, dan heb je met 5000 bezoekers dus 7.5m2 per persoon maar daar vallen misschien looppaden ook gewoon onder. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze 5000 vakken gaan markeren.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

TheVMaster

Moderator WOS
Pfff…hier ook 2x Zilver kaarten voor zaterdag en zondag gecancelled :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Homeland schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:34:
Het zou mij niet verbazen als het terrein gewoon 37.500m2 groot is, dan heb je met 5000 bezoekers dus 7.5m2 per persoon maar daar vallen misschien looppaden ook gewoon onder. Kan me namelijk niet voorstellen dat ze 5000 vakken gaan markeren.
Zo lastig is het niet, wat linten spannen. Zijn al genoeg festival campings die zoiets doen om looppaden vrij te houden (maar dan minder gedetailleerd natuurlijk)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

@GAIAjohan De gouden kaarten inderdaad :).

[...]

Dit is natuurlijk gewoon een loophole. Het strookt niet met de geest van de wet.
De geest van de wet is dat iedereen een zitplaats heeft, niet dat de tribunes maar 2/3 gevuld zijn. Anderhalve meter is immers ook niet meer nodig, dus ik ben het absoluut niet met je eens dat volle tribunes niet in de geest van de wet is. Anders hadden ze de anderhalve meter niet losgelaten. Er wordt af en toe imho heel populistische creatieve interpretaties losgelaten op de regels.

Ik begreep juist dat dit welbekend was bij ID&T en overige festivalorganisators, het gaat gewoon om de dagelijkse controle die ID&T en andere festivals niet konden of wilden inrichten, maar wat bij de GP gewoon wel op orde is. Van de camping naar de GP moet je gewoon door de poort naar binnen, inclusief bijbehorende dagelijkse controle op vaccinatie / test-resultaat. Meerdaagse festivals wilden hier niet aan beginnen. Da's het grote verschil, niet de verschillende BV's ;)

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 19-08-2021 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Om 01:49 een mail gekregen van F1 Experiences waarbij ik alvast welkom geheten wordt bij het Dutch GP weekend... Order betaald voor augustus de 16de krijg ik mijn 'package' voor 28 augustus, althans bij verzenden, anders kan ik mijn kaarten ophalen in 't Hilton..

Dus.. volgens mij kan ik mijn dochter eindelijk eens blij maken met iets wat nu wel doorgaat.. :-)

(BTW; ik heb geen google sheetje in moeten vullen of zo ;-) )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dizzytal schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:24:
Om 01:49 een mail gekregen van F1 Experiences waarbij ik alvast welkom geheten wordt bij het Dutch GP weekend... Order betaald voor augustus de 16de krijg ik mijn 'package' voor 28 augustus, althans bij verzenden, anders kan ik mijn kaarten ophalen in 't Hilton..
Hoe weet je dat iets (veel te) duur is?
Als het afhaal punt in het Hilton is :+

• 21x2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-08-2021
Iemand al bericht gekregen van Verstappen Travel ?

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:32
Zat even bij de gemeente op de kaart te kijken wat er allemaal afgesloten gaat worden. Nou, best veel haha, er gaan ook een aantal fietspaden in Haarlem/Overveen dicht, en ook lijkt het erop dat de oversteek bij de zeeweg voor fietsers (ter hoogte van Brouwerskolkje) dicht gaat. Vraag me af of je dan aan beide kanten van de Zeeweg (fietspad) richting circuit kan gaan fietsen, anders moet ik zelfs om gaan fietsen :D

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Wij zouden kaarten krijgen via Heineken. Ging er vanuit dat deze sowieso geannuleerd zouden worden, maar nog altijd geen bericht.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@VFRRijder Zeeweg heeft toch tweerichting-fietspaden aan beide kanten? Hoe dan ook gaat het druk worden want erg breed zijn ze niet. Ik ga meestal door de duinen (het oude vispad) die kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VFRRijder
franssie schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:42:
@VFRRijder Zeeweg heeft toch tweerichting-fietspaden aan beide kanten? Hoe dan ook gaat het druk worden want erg breed zijn ze niet. Ik ga meestal door de duinen (het oude vispad) die kant op.
Klopt, dus hoop/ga er vanuit dat de linkerkant gewoon open is (ik kom van Brouwerskolkje kant). Maar, volgens mij zijn dus alle fietspaden in de duinen dicht.

Edit: kaart:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQHOyKjzt4_yOI0-Yxbb0NMqJiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EgBWv4NxlKnSQWgIYEwIbYmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Edit 2: Site waar je ook de tijden van afsluitingen etc kan zien
https://www.arcgis.com/ap...ceed9443f90687a48318209c5

[ Voor 37% gewijzigd door VFRRijder op 19-08-2021 08:59 ]

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
21x2 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:08:
Iemand al bericht gekregen van Verstappen Travel ?
Ik nog niet…

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:44:
[...]

Klopt, dus hoop/ga er vanuit dat de linkerkant gewoon open is (ik kom van Brouwerskolkje kant). Maar, volgens mij zijn dus alle fietspaden in de duinen dicht.

[Afbeelding]

Hoe heb jij die parkeerverbod borden verborgen?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:44:
[...]

[Afbeelding]

Aangezien het niet de bedoeling is dat er uberhaupt verkeer over de Zeeweg gaat, was eigenlijk mijn vermoeden / hoop dat ze fietsverkeer gewoon over de weg zouden leiden. Zeeweg is toch 2x2 baans dus eventueel kunnen ze 1x2 baans vrijhouden en 1x2 baans als fietspad inrichten :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
miicker schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:15:
[...]

Hoe heb jij die parkeerverbod borden verborgen?
Doorscrollen, dan krijg je de "fietskaart". Blijkbaar zijn toch nog paar wegen open, als je er op klikt zie je de datum wanneer een afsluiting of eenrichting is.

• Katseviool
franssie schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:40:
Ik had en heb geen kaarten maar mocht wellicht wel meeliften met vrienden die in de overlast zone wonen en daarom kaarten konden kopen. Wie weet gebeurd dat als nog.
Dat gezegd hebbende snap ik wel dat de sponsors, VIP etc etc voorrang krijgen, dat zijn de bedrijven die hun nek hebben uitgestoken om een GP in Zandvoort mogelijk te maken. Als je die nu weg saneert dan krijg je in NL nooit meer een vergelijkbaar evenement van de grond (los van de vraag of dat erg is).
Ben ik met je eens hoor :) maar het blijft wel zuur dat je er als fan gewoon uit wordt geknikkerd.

Anyway, ik hou gewoon onze kaarten voor volgend jaar. Ik had graag bij de eerste editie willen zijn en zeker gezien de huidige strijd. Maar anderzijds hoop ik dat het volgend jaar gewoon weer een "normale race" wordt, met volle bak publiek, incl. alle randactiviteiten en minder/geen nadruk op dat hele COVID gebeuren :)

Verwijderd

COVID cijfers stijgen momenteel weer hard en de weerstand tegen de "vrijstellingen" van DGP begint weer te groeien. Dit kán nog spannend gaan worden, zeker met de "DGP camping die van een andere BV van dezelfde organisator is" waardoor een meerdaags evenement met overnachting ineens geen probleem meer is. Vanaf nu gaan alle meerdaagse evenement met overnachting dus in deze constructie dus gewoon weer door, tenzij ze er nú een stokje voor gaan steken. En dat is natuurlijk ook voor Den Haag een dilemma. Want als ze dit door laten gaan, dan is het niet meer te stoppen. Dan is het draagvlak voor die "meerdaagse regels" natuurlijk gereduceerd tot 0. Een apart BV'tje opzetten voor een festivalcamping heb je in 1 weekendje wel geregeld.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2021 09:37 ]

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:33
naitsoezn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:16:
[...]

Aangezien het niet de bedoeling is dat er uberhaupt verkeer over de Zeeweg gaat, was eigenlijk mijn vermoeden / hoop dat ze fietsverkeer gewoon over de weg zouden leiden. Zeeweg is toch 2x2 baans dus eventueel kunnen ze 1x2 baans vrijhouden en 1x2 baans als fietspad inrichten :P
Denk dat de Zeeweg voor bussen en calamiteiten is?
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:34:
COVID cijfers stijgen momenteel weer hard en de weerstand tegen de "vrijstellingen" van DGP begint weer te groeien. Dit kán nog spannend gaan worden, zeker met de "DGP camping die van een andere BV van dezelfde organisator is" waardoor een meerdaags evenement met overnachting ineens geen probleem meer is. Vanaf nu gaan alle meerdaagse evenement met overnachting dus in deze constructie dus gewoon weer door, tenzij ze er nú een stokje voor gaan steken. En dat is natuurlijk ook voor Den Haag een dilemma. Want als ze dit door laten gaan, dan is het niet meer te stoppen. Dan is het draagvlak voor die "meerdaagse regels" natuurlijk gereduceerd tot 0. Een apart BV'tje opzetten voor een festivalcamping heb je in 1 weekendje wel geregeld.
Zo hard stijgen de cijfers toch ook weer niet? De daling is alleen gestagneerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

zeker met de "DGP camping die van een andere BV van dezelfde organisator is" waardoor een meerdaags evenement met overnachting ineens geen probleem meer is. Vanaf nu gaan alle meerdaagse evenement met overnachting dus in deze constructie dus gewoon weer door, tenzij ze er nú een stokje voor gaan steken. En dat is natuurlijk ook voor Den Haag een dilemma. Want als ze dit door laten gaan, dan is het niet meer te stoppen. Dan is het draagvlak voor die "meerdaagse regels" natuurlijk gereduceerd tot 0. Een apart BV'tje opzetten voor een festivalcamping heb je in 1 weekendje wel geregeld.
Dit is al afgevinkt. Overnachting bij je evenement is geen probleem, ook niet voor de Lowlands van deze wereld, maar het gaat om het dagelijkse controle-moment / ingang. Als Lowlands tussen de camping en het festival-terrein een aparte ingang voor de festival zou hebben gehad (zoals de GP wel heeft) waar iedereen op groen vinkje gecontroleerd kan worden, dan hadden ze het ook zo mogen inrichten, maar dat wilden ze zelf niet. Het gaat niet om de populistische 'aparte BV' ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

HansAnders07 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:38:
[...]

Denk dat de Zeeweg voor bussen en calamiteiten is?

[...]

Zo hard stijgen de cijfers toch ook weer niet? De daling is alleen gestagneerd.
Gisteren alweer +500 nieuwe besmettingen. Van 23nogwat naa 28nogwat. Eergisteren ook een stijging, maar dan van "maar 100". Als deze trend doorzet, dan hebben we volgende week of de week daarna toch wel weer een probleempje.

• stylezzz
  • Laatst online: 19:31
Denk je nou echt dat de mojo's en id&t's van deze wereld ineens als een soort rebelse actie nog lowlands uit de grond gaan stampen?

Verwijderd

naitsoezn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:39:
[...]

Dit is al afgevinkt. Overnachting bij je evenement is geen probleem, ook niet voor de Lowlands van deze wereld, maar het gaat om het dagelijkse controle-moment / ingang. Als Lowlands tussen de camping en het festival-terrein een aparte ingang voor de festival zou hebben gehad (zoals de GP wel heeft) waar iedereen op groen vinkje gecontroleerd kan worden, dan hadden ze het ook zo mogen inrichten, maar dat wilden ze zelf niet. Het gaat niet om de populistische 'aparte BV' ;)
Daar trappen mensen dus niet meer in. Dit gaat gewoon in tegen de geest van de regel. Dat ziet men in Den Haag ook wel en het is "onder het volk" nu al min of meer het volgende lachertje. Mensen trappen daar echt niet meer in. Dit schept gewoon een precedent en verwachtingen.

Ze moeten nu kiezen of ze nog grote evenementen tegen willen kunnen houden. Als dit doorgaat, dan is het hek van de dam. Dat kan natuurlijk ook gewoon de uitkomst zijn, misschien willen ze vanaf nu ook gewoon niets meer tegenhouden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Daar trappen mensen dus niet meer in. Dit gaat gewoon in tegen de geest van de regel. Dat ziet men in Den Haag ook wel en het is "onder het volk" nu al min of meer het volgende lachertje. Mensen trappen daar echt niet meer in. Dit schept gewoon een precedent en verwachtingen.

Ze moeten nu kiezen of ze nog grote evenementen tegen willen kunnen houden. Als dit doorgaat, dan is het hek van de dam. Dat kan natuurlijk ook gewoon de uitkomst zijn, misschien willen ze vanaf nu ook gewoon niets meer tegenhouden.
Dit discussie past prima in Themaforum: Coronavirus maar heeft bijzonder weinig met de GP in Zandvoort van doen. Imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Verwijderd dan schrappen ze die camping toch lekker, probleem opgelost.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 08:18:
Zat even bij de gemeente op de kaart te kijken wat er allemaal afgesloten gaat worden. Nou, best veel haha, er gaan ook een aantal fietspaden in Haarlem/Overveen dicht, en ook lijkt het erop dat de oversteek bij de zeeweg voor fietsers (ter hoogte van Brouwerskolkje) dicht gaat. Vraag me af of je dan aan beide kanten van de Zeeweg (fietspad) richting circuit kan gaan fietsen, anders moet ik zelfs om gaan fietsen :D
Zandvoortselaan is toch gewoon open voor fietsers of kijk ik niet goed? En Zandvoortselaan is toch ook sneller tov brouwerskolk?

Verwijderd

stylezzz schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Denk je nou echt dat de mojo's en id&t's van deze wereld ineens als een soort rebelse actie nog lowlands uit de grond gaan stampen?
Nee, maar dit heeft over de hele linie impact natuurlijk. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die in dit gat gaan springen op iets kleinere schaal. Je bent gewoon een instrument kwijt nu. Kan ook een bewuste keuze zijn. Wie weet willen ze dit instrument helemaal niet meer in gaan zetten.

Ik zie het volgende commentaar ook eigenlijk ook al: als we straks op TV mutjevolle tribunes zien, dan slaan Rutte en co natuurlijk het volgende modderfiguur. Dan is het wachten op de volgende set kamervragen.

• VFRRijder
Tomcatter_31 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Zandvoortselaan is toch gewoon open voor fietsers of kijk ik niet goed? En Zandvoortselaan is toch ook sneller tov brouwerskolk?
Nee, ik heb een fietsparkeerplek bij de Zeeweg omdat die "dichter" bij mijn ingang zit. Jaja, het is niet zoals normaal gewoon je fiets tegen een hek ergens aangooien en doorlopen, zelfs je fiets moet je nu gereserveerd parkeren :D

Maar, klopt Zandvoortselaan is open en de oude tramfietspad is smiddags alleen vanuit Zandvoort qua richting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BasvanS
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Gisteren alweer +500 nieuwe besmettingen. Van 23nogwat naa 28nogwat. Eergisteren ook een stijging, maar dan van "maar 100". Als deze trend doorzet, dan hebben we volgende week of de week daarna toch wel weer een probleempje.
Kijk een naar de afgelopen 3 weken, pieken altijd op de donderdag/woensdag. Daarbij komen er ook veel mensen terug van vakantie die in sommige gevallen moeten testen. Dus meer tests.

Is er ergens een percentage positieve testen te zien?

• BasvanS
  • Nu online
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Nee, ik heb een fietsparkeerplek bij de Zeeweg omdat die "dichter" bij mijn ingang zit. Jaja, het is niet zoals normaal gewoon je fiets tegen een hek ergens aangooien en doorlopen, zelfs je fiets moet je nu gereserveerd parkeren :D

Maar, klopt Zandvoortselaan is open en de oude tramfietspad is smiddags alleen vanuit Zandvoort qua richting.
Parkeren voor EUR 25 toch :P Voor een fiets!?

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
BasvanS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Kijk een naar de afgelopen 3 weken, pieken altijd op de donderdag/woensdag. Daarbij komen er ook veel mensen terug van vakantie die in sommige gevallen moeten testen. Dus meer tests.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/weekcijfers

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Verwijderd

naitsoezn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:52:
[...]

Dit discussie past prima in Themaforum: Coronavirus maar heeft bijzonder weinig met de GP in Zandvoort van doen. Imho.
Natuurlijk wel. Deze kritiek gecombineerd met de (helaas) weer wat oplopende COVID cijfers zijn toch weer een donker wolkje aan de hemel, waar het 2 weken geleden nog min of meer "stralend blauw" was. En dat is ook wel een beetje tekenend voor deze tijd: als de cijfers en het OMT gaan steigeren, dan kunnen de regels morgen weer anders zijn.

Ik hoop dat het allemaal gewoon doorgaat. Zou volgend jaar of in 2023 misschien ook wel naar de F1 willen en als dit jaar niet doorgaat, dan worden mijn kansen in de volgende edities natuurlijk gewoon nóg kleiner.

Camping daar begin ik overigens toch niet aan. Onze tent is écht te groot. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Ah ok. Maar ja dan is het klein stukje omrijden via Zandvoortselaan. :)
Dat er fietsparkeerplekken zijn wist ik, ik had er ook een gereserveerd toen ik mijn kaarten op naam ging zetten. Ik had plek gereserveerd aan andere kant, bij dat hotel daar in de buurt. Misschien kan je mijn parkeerplek overnemen, gezien imijn kaarten geannuleerd zijn.... ;)
Niet dat je er wat aan hebt, want de tribune is nog steeds aan andere kant.... :p

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 19-08-2021 10:03 ]

• Plenkske

Klein want offtopic.

Volgens mij is dit ook een vergunning dingetje. Bestaande festivals die nu nog op zo'n manier een vergunning gaan aanvragen zullen gemeentes niet zo goedkeuren.
Volgens mij was het Lowlands die over wilde gaan op elke dag apart, toen meerdaagse niet meer mochten. Maar dat kregen ze niet geregeld.

Daarnaast is hierboven al het eea. gezegt over testen.

• Waah
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Misschien moet je even naar de trend kijken van de cijfers :+
en dan vooral het verschil tussen het weekend, en dan de maandag (en mindere mate dinsdag).

Het is wel opvallend dat in het weekend er altijd een daling is, gevolgd door een piek op Maandag. Dat Coronavirus is ook een 9-5 maandag-vrijdag werker :D

of een groot deel van de ziekenhuizen/testlabs geeft de info niet door in het weekend maar maandag en dinsdag

En daarom kijkt men naar de weekcijfers :D

Verwijderd

BasvanS schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:59:
[...]

Vorige week lag de piek anders op vrijdag en zaterdag. Laten we vooral hopen dat dat geen voorspellende waarde heeft voor deze week.
miicker schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:54:
@Verwijderd dan schrappen ze die camping toch lekker, probleem opgelost.
Laten we vooral hopen dat dat niet hoeft. Het is nu al "op het randje" met een hoop teleurgestelde fans.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2021 10:13 ]

• stylezzz
  • Laatst online: 19:31
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:55:
[...]

Nee, maar dit heeft over de hele linie impact natuurlijk. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die in dit gat gaan springen op iets kleinere schaal. Je bent gewoon een instrument kwijt nu. Kan ook een bewuste keuze zijn. Wie weet willen ze dit instrument helemaal niet meer in gaan zetten.

Ik zie het volgende commentaar ook eigenlijk ook al: als we straks op TV mutjevolle tribunes zien, dan slaan Rutte en co natuurlijk het volgende modderfiguur. Dan is het wachten op de volgende set kamervragen.
Ik denk dat het allemaal wel zal meevallen. Misschien dat een of andere rebelse vereniging in zuidoost drente het erop waagt, maar de meeste professionele organisatoren hebben allang hun conclusies getrokken en hun peilen op volgend jaar gericht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:De corona discussie houden we in Themaforum: Coronavirus

On-topic weer graag

Tweakers Discord

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

naitsoezn schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:24:
[...]

De geest van de wet is dat iedereen een zitplaats heeft, niet dat de tribunes maar 2/3 gevuld zijn. Anderhalve meter is immers ook niet meer nodig, dus ik ben het absoluut niet met je eens dat volle tribunes niet in de geest van de wet is. Anders hadden ze de anderhalve meter niet losgelaten. Er wordt af en toe imho heel populistische creatieve interpretaties losgelaten op de regels.

[...]

Ik begreep juist dat dit welbekend was bij ID&T en overige festivalorganisators, het gaat gewoon om de dagelijkse controle die ID&T en andere festivals niet konden of wilden inrichten, maar wat bij de GP gewoon wel op orde is. Van de camping naar de GP moet je gewoon door de poort naar binnen, inclusief bijbehorende dagelijkse controle op vaccinatie / test-resultaat. Meerdaagse festivals wilden hier niet aan beginnen. Da's het grote verschil, niet de verschillende BV's ;)
Als dit niet de geest van de wet is, kan je mij dan eens uitleggen waarom Feyenoord publiekelijk een veeg uit de pan kreeg?

Of mag dit nu niet meer? Zie nu pas de modbreak ;)

Verwijderd

Waah schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Misschien moet je even naar de trend kijken van de cijfers :+
en dan vooral het verschil tussen het weekend, en dan de maandag (en mindere mate dinsdag).

Het is wel opvallend dat in het weekend er altijd een daling is, gevolgd door een piek op Maandag. Dat Coronavirus is ook een 9-5 maandag-vrijdag werker :D

of een groot deel van de ziekenhuizen/testlabs geeft de info niet door in het weekend maar maandag en dinsdag

En daarom kijkt men naar de weekcijfers :D
Op zondag laten heel veel mensen zich gewoon niet testen. Ik heb ooit 1 keer een test moeten doen en dat was naar aanleiding van Bron en Contactonderzoek en dan krijg je dus gewoon een datum. Dat was een zondag toevallig. Mijn vrouw had al eerder een test moeten doen en was al druk aan het vertellen dat we met de fiets niet in de rij tussen de auto's hoefden te staan.... Wij komen daar aan, niemand. Alle 3 getest, nog steeds niemand. Pas toen we op de fiets stapten en vertrokken kwam er toevallig nog iemand aan. Op andere dagen stond er toch regelmatig een rij.

• Waah
  • Nu online
Ontopic dan maar: Ik ben benieuwd hoe Maandag de kaartverkoop erbij staat O-)
Wat zal groter zijn: Vraag of aanbod O-)

• KJG23
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2021
Wacht er nog iemand van jullie op een berichtje over zijn of haar (Jumbo) kaartjes voor Super Friday?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:54
[b]AGee schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 07:24:
Dat lijkt me onzin, ik ben bij heel wat grote festivals (gemiddeld minstens 1 per jaar) geweest de laatste 15 jaar (denk aan Pinkpop, Werchter, Zwarte Cross) en al deze festivals hebben standaard al een redelijk strenge 100%* controle tussen camping en festival terrein, waarbij je zowel door een controle moet wanneer je het festival terrein op wil vanaf de camping (regelmatig, uitzondering Zwarte Cross, zit daar namelijk ook een stuk openbaar terrein tussen, Werchter is bijv. 5 tot +-20 minuten lopen, afhankelijk van welke camping je zit, Pinkpop vergelijkbaar), maar ook wanneer je van festival weer de camping op gaat.

Als je die controles standaard al goed voor elkaar hebt is controleren op vaccinatie / test ook niet onoverkomelijk.

*Het zal vast ieder jaar wel voorkomen dat er mensen doorglippen, maar ik ben nog geen editie voorgekomen waar ik niet iedere keer gecontroleerd ben tussen festival en camping en omgekeerd.

Edit: @naitsoezn @The_Admin Lowlands benoemde ik dan inderdaad ook niet, omdat dat nu juist een uitzondering op de regel is in mijn ervaring. :) Werchter is nog altijd hetzelfde :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 19-08-2021 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dennism schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:14:
[...]

Dat lijkt me onzin, ik ben bij heel wat grote festivals (gemiddeld minstens 1 per jaar) geweest de laatste 15 jaar (denk aan Pinkpop, Werchter, Zwarte Cross) en al deze festivals hebben standaard al een redelijk strenge 100%* controle tussen camping en festival terrein, waarbij je zowel door een controle moet wanneer je het festival terrein op wil vanaf de camping (regelmatig, uitzondering Zwarte Cross, zit daar namelijk ook een stuk openbaar terrein tussen, Werchter is bijv. 5 tot +-20 minuten lopen, afhankelijk van welke camping je zit, Pinkpop vergelijkbaar), maar ook wanneer je van festival weer de camping op gaat.

Als je die controles standaard al goed voor elkaar hebt is controleren op vaccinatie / test ook niet onoverkomelijk.

*Het zal vast ieder jaar wel voorkomen dat er mensen doorglippen, maar ik ben nog geen editie voorgekomen waar ik niet iedere keer gecontroleerd ben tussen festival en camping en omgekeerd.
offtopic:
"Volgens Rutte hadden de organisatoren van Lowlands aangegeven dat mensen na een keer testen meerdere dagen met overnachtingen op het festival zouden zijn en dat elke dag testen van de bezoekers niet mogelijk was."
https://nos.nl/liveblog/2...er-covidpatienten-op-ic-s

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:08
[...]

Goed, we gaan redelijk offtopic, maar dat geldt inderdaad voor de meeste festival, zo niet voor Lowlands (en waarschijnlijk alles daar bij Walibi). De 24-uurstent staat bv. buiten het festivalterrein en is bereikbaar vanaf de campings, je kan/kon ook zo iedere camping oplopen, waar je bv. bij Werchter altijd wel een speciaal campingbandje nog kreeg (kan anders zijn nu hoor, is al wat jaartjes geleden). Zeker Lowlands gaat natuurlijk prat op de 'beleving' en verkoopt ook geen dagkaarten. Er is wel een simpele controle bij opgang festivalterrein, maar dit meer even fouilleren en verder, niet echt een serieuze toegangscontrole zoals die andere festivals wel hebben (moet ook wel, daar hebben ze wel dagkaarten).

• Katseviool
Voor de Tweakers die zijn uitgeloot: houden jullie ook de kaarten aan voor volgend jaar of gaan jullie een refund aanvragen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Edit: @naitsoezn @The_Admin Lowlands benoemde ik dan inderdaad ook niet, omdat dat nu juist een uitzondering op de regel is in mijn ervaring. :) Werchter is nog altijd hetzelfde :)

Het gaat niet om de controle, maar om het elke dag testen. Organisatoren gaven aan dat ze dat niet voor elkaar zouden krijgen. Pukkelpop in België is daar ook op geannuleerd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Bij de F1 zijn camping en toegang tot circuit altijd gescheiden. Elke dag weer moet je een toegangskaart laten zien.
En wat maakt het uit voor die ene camping? Dan gaan mensen naar een andere camping (oh nee, die zijn allemaal al volgeboekt en op dezelfde manier afgescheiden van het circuit).. |:(

Had Lowlands ook prima kunnen doen.

Maar als jij de F1 camping wil verbieden, zul je álle campings moeten verbieden..
en vakantieparken
en hotels
en airbnb huisjes
en..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 19-08-2021 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Katseviool schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:39:
Voor de Tweakers die zijn uitgeloot: houden jullie ook de kaarten aan voor volgend jaar of gaan jullie een refund aanvragen?
Ik twijfel nog.. Denk dat ik ze hou ivm de behoorlijk straffe inflatie op dit moment. Waardoor mijn kaarten relatief goedkoop zullen zijn.. Al zou ik na de betaling in ik vermoed 2019 toch graag eens wat terug willen zien van het geld
Verder heb je volgend jaar natuurlijk de nieuwe wagens.

[ Voor 16% gewijzigd door GAIAjohan op 19-08-2021 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

GAIAjohan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Ik twijfel nog.. Denk dat ik ze hou ivm de behoorlijk straffe inflatie op dit moment. Waardoor mijn kaarten relatief goedkoop zullen zijn.. Al zou ik na de betaling in ik vermoed 2019 toch graag eens wat terug willen zien van het geld
En je ontloopt de toewijzing van volgend jaar - je hebt zeker kaarten dus geen last van "over-inschrijving".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Bij de F1 zijn camping en toegang tot circuit altijd gescheiden. Elke dag weer moet je een toegangskaart laten zien.
En wat maakt het uit voor die ene camping? Dan gaan mensen naar een andere camping (oh nee, die zijn allemaal al volgeboekt en op dezelfde manier afgescheiden van het circuit).. |:(

Had Lowlands ook prima kunnen doen.

Maar als jij de F1 camping wil verbieden, zul je álle campings moeten verbieden..
en vakantieparken
en hotels
en airbnb huisjes
en..
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik hoop juist dat het, ondanks de huidige kritiek en iets minder florissante COVID cijfers momenteel, allemaal gewoon door kan gaan, ook de camping. En dat hoop ik juist omdat dit de deur voor andere wat grotere evenementen ook weer wat verder open zet. Daarnaast is cancellen niet in mijn voordeel, omdat de vraag naar kaarten voor de volgende edities dan alleen maar groter zal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Ik wilde eerst voor de refund gaan op basis van dat er in de regels staat dat je zelf geen eten en drinken mee mag en geen camera buiten telefoon of compact camera... maar bedacht later dat het toch wel bijzonder is dat we hier een gp hebben, dus nu toch besloten ze aan te houden voor volgend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
Tomcatter_31 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Ik wilde eerst voor de refund gaan op basis van dat er in de regels staat dat je zelf geen eten en drinken mee mag en geen camera buiten telefoon of compact camera... maar bedacht later dat het toch wel bijzonder is dat we hier een gp hebben, dus nu toch besloten ze aan te houden voor volgend jaar.
En je kan ook even kijken hoe het dit jaar uitpakt. Kan me niet voorstellen dat ze mijn bammetjes met pindakaas en m'n krentenbol gaan innemen. Doen ze het wel....dan maar één broodje daar kopen en verder niets :D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Ik ben niet uitgeloot (had geen kaarten om te beginnen), maar ik persoonlijk zou ze houden en volgend jaar gaan.

Redenen voor mij zouden zijn:

1. Je bent dan 'zeker' van een kaartje (tenzij we nog met deze maatregelen zitten), kaart prijzen zijn volgend jaar vast hoger, en mogelijk grijp je mis.
2. Het geld heb je toch al uitgegeven (ik heb dat zelf altijd met festival kaarten, die koop je ook maanden van te voren en als het dan tijd is voor het festival mis je dat geld ook niet meer). Ik schrijf dat soort aankopen in mijn hoofd altijd al af op moment van aankoop. Dan erger ik me er niet meer aan dat ik eigenlijk maanden voor bank speel. Als dat geld dan later weer terug zou komen zou ik het waarschijnlijk uitgeven aan andere 'onzin'.

• Katseviool
GAIAjohan schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:52:
[...]

Ja die inflatie is inderdaad ook wel een risico - de terug verdientermijn is natuurlijk begroot op 3 toegezegde GP's dus het zou me inderdaad niet verbazen als ze dus die tickets gaan verhogen.

Ik had overigens stiekem zelf wel gehoopt dat mensen die niet geselecteerd waren, ook de optie kregen om gelijk een upgrade voor 2022 te kopen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennism
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

En je kan ook even kijken hoe het dit jaar uitpakt. Kan me niet voorstellen dat ze mijn bammetjes met pindakaas en m'n krentenbol gaan innemen. Doen ze het wel....dan maar één broodje daar kopen en verder niets :D.
Ik zou die verwachting niet direct hebben, genoeg festivals gezien (meerdaags, maar ook 1 daags) waar je al het eten en drinken bij de ingang 'mag' consumeren en anders in de afvalbak mag deponeren. Onderscheid maken ze dan ook niet direct. Opzich ook wel logisch, immers catering is een belangrijke omzet generator voor een festival.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
Dennism schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

Ik ben niet uitgeloot (had geen kaarten om te beginnen), maar ik persoonlijk zou ze houden en volgend jaar gaan.

Redenen voor mij zouden zijn:

1. Je bent dan 'zeker' van een kaartje (tenzij we nog met deze maatregelen zitten), kaart prijzen zijn volgend jaar vast hoger, en mogelijk grijp je mis.
2. Het geld heb je toch al uitgegeven (ik heb dat zelf altijd met festival kaarten, die koop je ook maanden van te voren en als het dan tijd is voor het festival mis je dat geld ook niet meer). Ik schrijf dat soort aankopen in mijn hoofd altijd al af op moment van aankoop. Dan erger ik me er niet meer aan dat ik eigenlijk maanden voor bank speel. Als dat geld dan later weer terug zou komen zou ik het waarschijnlijk uitgeven aan andere 'onzin'.
Ja eens, we hebben dat geld inderdaad al uitgegeven :) daarom leek me de optie van een upgrade wel mooi, ik geef met alle liefde nu weer wat extra uit.

Reactie EventTravel mbt de busreis - zullen allicht gewoon kijken naar de reizigers en de no-shows gewoon terug betalen - op zich wel een pragmatische aanpak :)
Bedankt voor je mail. Vervelend om te horen dat jullie niet naar Zandvoort kunnen.
We krijgen erg veel mailtjes hierover.
Uiteraard krijg je je geld van de bus tickets terug; we streven er naar om dit binnen 2 weken na de races weer op jouw rekening te storten. We hopen op je begrip dat dit iets langer duurt.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 20% gewijzigd door Katseviool op 19-08-2021 12:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
VFRRijder schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:10:
[...]

Ik hoor wel of je er met je bammetjes op gekomen bent. Check ook even of je mensen met SLR camera's rond ziet lopen...die geen professionele hesjes aan hebben... :)
Dennism schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:15:
Ik zou die verwachting niet direct hebben, genoeg festivals gezien (meerdaags, maar ook 1 daags) waar je al het eten en drinken bij de ingang 'mag' consumeren en anders in de afvalbak mag deponeren. Onderscheid maken ze dan ook niet direct. Opzich ook wel logisch, immers catering is een belangrijke omzet generator voor een festival.
Snap dat het een goede omzetgenerator is, maar vind het wel irritant. Onlangs nog gekeken bij Spa en daar mag je gewoon eten meenemen (en ook je SLR camera). Ondanks dat zijn er genoeg mensen die daar op circuit eten en drinken kopen. Die tentjes verkopen toch wel, dus naar mijn mening niet nodig om dan met verbod te komen op zelf meenemen....en vervolgens dat je eten moet gaan halen tegen evenemententarief...sta je 10 euro voor een bak patat af te rekenen... dat is gewoon afzetterij omdat ze weten dat je nergens anders heen kan.

Edit, dit idee wat Seinfeld beschrijft. :)
YouTube: seinfeld airport tuna

[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 19-08-2021 12:52 ]

• Plenkske
Tomcatter_31 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Ik hoor wel of je er met je bammetjes op gekomen bent. Check ook even of je mensen met SLR camera's rond ziet lopen...die geen professionele hesjes aan hebben... :)

[...]

Snap dat het een goede omzetgenerator is, maar vind het wel irritant. Onlangs nog gekeken bij Spa en daar mag je gewoon eten meenemen (en ook je SLR camera). Ondanks dat zijn er genoeg mensen die daar op circuit eten en drinken kopen. Die tentjes verkopen toch wel, dus naar mijn mening niet nodig om dan met verbod te komen op zelf meenemen....en vervolgens dat je eten moet gaan halen tegen evenemententarief...sta je 10 euro voor een bak patat af te rekenen... dat is gewoon afzetterij omdat ze weten dat je nergens anders heen kan.

Edit, dit idee wat Seinfeld beschrijft. :)
YouTube: seinfeld airport tuna
Misschien komt het omdat je in Nederland bij geen enkel festival eten/drinken mee mag nemen.
Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat in andere landen bij andere festivals is.
Bij Spa is inderdaad zo dat letterlijk alles mee naar binnen mag, behalve glaswerk. En zoals je al zegt, er wordt alsnog genoeg eten en drinken gekocht omdat er toch genoeg mensen zijn die geen zin hebben om het mee te nemen.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:34
Plenkske schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Misschien komt het omdat je in Nederland bij geen enkel festival eten/drinken mee mag nemen.
Bij Spa is inderdaad zo dat letterlijk alles mee naar binnen mag, behalve glaswerk. En zoals je al zegt, er wordt alsnog genoeg eten en drinken gekocht omdat er toch genoeg mensen zijn die geen zin hebben om het mee te nemen.
Bij de F! op de nurburgring namen we ook blikken warme erwtensoep mee, mocht allemaal :)

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
[...]

Zou kunnen. Ik ben zelf niet zo'n festivalganger, dus weet ook niet hoe dat daar werkt. Ga wel geregeld naar autoraces en vliegshows in binnen- en buitenland. Bij veruit de meeste daarvan mocht ik zelf alles gewoon meenemen. Alleen bij vliegshows in de VS mocht het niet wat ik me herinner vanwege veiligheidsredenen (eten, SLR mocht wel gewoon)...bij de indy500 daarentegen kon ik wel gewoon meeenemen wat ik me herinner. En is niet zo dat ik te cheap ben, want meestal haal ik naast mn broodjes evengoed wel een snack of wat te drinken. Gaat me meer om het principe. :)
Vooral de camera vind ik apart. En misschien is het zo wat mensen eerder zeiden dat je eigen SLR wel mag en alleen echt professioneel spul niet... maar dat wordt nu niet duidelijk zoals de regels geformuleerd zijn. Zoals het er nu staat geschreven mag je alleen je telefoon of een compact camera mee.

• VFRRijder
Tomcatter_31 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:27:
[...]

Zou kunnen. Ik ben zelf niet zo'n festivalganger, dus weet ook niet hoe dat daar werkt. Ga wel geregeld naar autoraces en vliegshows in binnen- en buitenland. Bij veruit de meeste daarvan mocht ik zelf alles gewoon meenemen. Alleen bij vliegshows in de VS mocht het niet wat ik me herinner vanwege veiligheidsredenen (eten, SLR mocht wel gewoon)...bij de indy500 daarentegen kon ik wel gewoon meeenemen wat ik me herinner. En is niet zo dat ik te cheap ben, want meestal haal ik naast mn broodjes evengoed wel een snack of wat te drinken. Gaat me meer om het principe. :)
Vooral de camera vind ik apart. En misschien is het zo wat mensen eerder zeiden dat je eigen SLR wel mag en alleen echt professioneel spul niet... maar dat wordt nu niet duidelijk zoals de regels geformuleerd zijn. Zoals het er nu staat geschreven mag je alleen je telefoon of een compact camera mee.
Inderdaad, ik zal daar ook echt wel wat kopen hoor, doe ik altijd wel. Maar ik vind het altijd een fijn gevoel om in ieder geval m'n broodjes (of banaan oid) gewoon bij me te hebben mochten er super lange rijen staan op het moment dat ik trek heb. Le Mans was het toen ook totaal geen probleem. Maar, we gaan het zien....na de vrijdag weet ik meer :).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goofyduck384
KJG23 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:13:
Wacht er nog iemand van jullie op een berichtje over zijn of haar (Jumbo) kaartjes voor Super Friday?
Ik heb dat gisteren al gekregen en gelukkig gehoord dat ik gewoon mag komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat heeft meer met de organisatie te maken dan met NL vrees ik. Pretparken hebben ook jaren geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen, maar tegenwoordig doen ze het daar ook al niet meer. Bij de Efteling staat ook nog alleen nog maar beschreven dat je je eigen consumpties niet mag nuttigen bij een horeca-gelegenheid van de Efteling zelf bijvoorbeeld. Op zich nog wel redelijk dus. En mensen kopen toch wel.

Ik vind "eigen consumptie verboden" meer een pauper-instelling van de organisatie. Pure koppel-verkoop, meer niet. (en dure koppel-verkoop) Ga je daar "gestapo-style" elke dag tientduizenden bezoekers staan controleren op flesjes cola en die in de afvalbak gooien. Grote jongen hoor..... Ik zou het zeker proberen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roodaap
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 08:57
Verstappentravel heeft e-mails ook verstuurd. Zowel vrienden als ikzelf positief nieuws ontvangen. Ze doen het op basis van bestel datum. Wij hebben op 18 maart besteld.
Pagina: 1 ... 48 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen