franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Goed punt. Maar het is natuurlijk ook even de vraag welk percentage van de kaarten GA zijn, is dat bekend?franssie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:16:
[...]
Ik denk dat ze daar nog even op juridisch advies over aan het inwinnen zijn. Lastige keuzen tussen inkomsten (en wellicht voortbestaan) en redelijkheid en billijkheid die bij een loting wellicht beter te verdedigen is.
Want als dat een derde is dan kun je de tribunes verder gevuld laten lijkt me voor die toegestane twee derde van de geplande bezoekers. En willen Gold kaarthouders wel ineens op een Silver locatie geplaatst worden?
Ik niet.....
Hier te lezen
https://nl.motorsport.com...021-van-overdijk/6646883/
nou veel? Ik lees niets nieuwsTripleQ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:42:
Veel wordt duidelijk in het interview met de directeur vanavond,
Hier te lezen
De onvermijdelijke vervolgvraag: jullie gaan mensen uiterlijk 18 augustus informeren of ze wel of niet mogen komen, maar hoe ziet dat proces eruit? Wordt dat een loting?
Afgelopen week is natuurlijk weer ontzettend rommelig verlopen, al is dat iedere keer zo doordat we nog op de dagkoers van de besmettingen varen. Om 19.00 uur vanavond hebben wij ook pas het officiële nieuws gekregen en gehoord dat dit de regels worden. Dat betekent dat we echt nog wel een paar dagen nodig hebben om de verdere puzzel te leggen. Ik denk dat we iedere dag bij elkaar zullen komen om deze vragen te bespreken, over de procedure valt nu nog niet veel te zeggen. Het wordt een enorme uitdaging en helaas kunnen we niet anders dan mensen teleurstellen,
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Sportvideo.tv
Ik weet niet hoe betrouwbaar deze site is, maar ziet er wel oké uit met al die informatie.
Wat dacht je van de VIP plekken en de lounges? Die gaan voor een paar duizend euro stuk.bvk schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:39:
[...]
Goed punt. Maar het is natuurlijk ook even de vraag welk percentage van de kaarten GA zijn, is dat bekend?
Want als dat een derde is dan kun je de tribunes verder gevuld laten lijkt me voor die toegestane twee derde van de geplande bezoekers. En willen Gold kaarthouders wel ineens op een Silver locatie geplaatst worden?
Ik niet.....
Wel fout vind ik dat er nog steeds kaarten te koop zijn op marktplaats, kaarten die mogelijk niet eens toegang bieden voor de race als je niet wordt uitgeloot.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is maar een heel klein percentage van de bezoekers, je het het misschien over 1000 man. De lounges op de VIP galerij zijn zeg maar 10x10 meter gemiddeld (je hebt grotere en kleinere ruimtes) en verder is er nog die tent bij de Tarzan bocht. Allemaal binnen zonder of beperkte zitplaatsen dus zul je de 1,5 meter regel moeten hanteren.SinergyX schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:50:
[...]
Wat dacht je van de VIP plekken en de lounges? Die gaan voor een paar duizend euro stuk.
Dus een maximaal X aantal personen per vierkante meter en vrijelijk rondlopen in de paddock gaat ook lastig worden. Dus ook de huurders van de lounges en de sponsors met hun eigen ruimtes zullen een aantal van hun gasten moeten teleurstellen.
Het idee was dat we twee leuke dagen zouden hebben en voor de belangrijke momenten goede zit plekken voor de race. Het is voor allebei de eerste keer, en we hadden er echt ontzettend zin in. Maar als ik dan nu lees dat het allemaal in afgeslankte vorm moet, en alle niet-race leukigheidjes eraf worden gehaald, begint mij een beetje het gevoel te bekruipen dat ik niet duizend piek heb betaald voor twee leuke volle dagen, maar voor twee dagen op de tribune zitten.
Ik snap dat dit verwend klinkt maar als je zo uitkijkt naar iets, om de sfeer te proeven etc, dan is het wel een forse domper zo allemaal. Ik snap dat ze kosten moeten besparen, maar ik ga nog even nadenken of ik mijn kaarten alsnog niet verkoop als ik ingeloot blijk.
Mochten wij niet kunnen komen dan gaan wij allemaal ons geld terug vragen.
Ik snap je helemaal.Djerro123 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 06:48:
Ik begin een beetje een dubbel gevoel te krijgen. Ik heb twee kaarten gekocht voor de Grandstand voor in totaal zo’n 1000 euro. Het was een (uit de bocht gevlogen) verjaardag/kerst/Sinterklaas cadeau voor m’n vriendin, maar we zijn allebei sinds een paar jaar fan van de sport (zij nog iets meer dan ik). Kaarten zijn voor zaterdag en zondag.
Het idee was dat we twee leuke dagen zouden hebben en voor de belangrijke momenten goede zit plekken voor de race. Het is voor allebei de eerste keer, en we hadden er echt ontzettend zin in. Maar als ik dan nu lees dat het allemaal in afgeslankte vorm moet, en alle niet-race leukigheidjes eraf worden gehaald, begint mij een beetje het gevoel te bekruipen dat ik niet duizend piek heb betaald voor twee leuke volle dagen, maar voor twee dagen op de tribune zitten.
Ik snap dat dit verwend klinkt maar als je zo uitkijkt naar iets, om de sfeer te proeven etc, dan is het wel een forse domper zo allemaal. Ik snap dat ze kosten moeten besparen, maar ik ga nog even nadenken of ik mijn kaarten alsnog niet verkoop als ik ingeloot blijk.
Het gaat in zo’n weekend niet alleen om het racen zelf, maar ook om de hele sfeer/feest er omheen. Ik ben zelf verschillende keren naar Spa geweest en dan is het gewoon leuk om over het hele circuit te gaan en ook de fanzone/main stage te bezoeken. Maar in Zandvoort zou nog veel meer uitgepakt worden met bekende artiesten en DJ’s. Je krijgt nu dus veel minder waar voor je dure kaartjes.Eén derde van je capaciteit schrappen, betekent gewoon dat je minder kosten kunt maken. Dus het hele festival, de 'main stage', dat zal er allemaal niet zijn. We hadden bijna alle bekende artiesten en DJ's van Nederland op de rol staan, maar die zullen we moeten schrappen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eens, hier opperde mijn vriendin ook dat het allicht wel beter is als we kaarten voor volgend jaar krijgen. Waarschijnlijk zijn die festiviteiten er dan wel, is het wel volle bak en kun je wel relaxt een beetje rondstruinen. Dit begint toch allemaal een beetje gehavend aan te voelen.Djerro123 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 06:48:
Ik begin een beetje een dubbel gevoel te krijgen. Ik heb twee kaarten gekocht voor de Grandstand voor in totaal zo’n 1000 euro. Het was een (uit de bocht gevlogen) verjaardag/kerst/Sinterklaas cadeau voor m’n vriendin, maar we zijn allebei sinds een paar jaar fan van de sport (zij nog iets meer dan ik). Kaarten zijn voor zaterdag en zondag.
Ik ben trouwens ook benieuwd hoe Eventtravel hiermee omgaat. Heb 2 x 2 bustickets.
Ik hoop namelijk nog steeds (ondanks de afgeslankte vorm) dat mijn kaartje geldig blijft….
Weer van die onzin beperkingen, GA in open veld en lucht heeft minder risico op corona verspreiding dan vaste plekken op tribunes.
Dat gaat ongetwijfeld nog problemen geven, mensen die hun kaartje hebben verkocht via marktplaats en dan bij de organisatie hun geld terug vragen en de kaarten dus ongeldig maken... Ik verwacht de nodige dramatische berichten op de Telegraaf de komende weken van bedrogen mensen.SinergyX schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:50:
[...]
Wel fout vind ik dat er nog steeds kaarten te koop zijn op marktplaats, kaarten die mogelijk niet eens toegang bieden voor de race als je niet wordt uitgeloot.
De prijzen zijn gewoon normale F1 prijzen. Echt niet duurder of goedkoper dan gelijkwaardige plaatsen op Spa en Nurburgring. Dat ze "belooft" hebben dat er artiesten en DJ's zouden zijn is leuk maar de tickets zijn er niet duurder door geworden. Shit happens.kraanwagen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:20:
Dit soort zaken moet mijn inziens wel vergoed worden. Of geldigheid van ticket voor volgend jaar. Je krijgt immers minder dan waarvoor je hebt betaald. De organisatie heeft er immers voor gekozen het evenement door te laten gaan, wetende dat dit soort zaken gaan spelen. En dus minder winst accepterend. Anders had ze het evenement niet door moeten laten gaan.
Ik ben vooral benieuwd of ze daadwerkelijk tests of vaccinatie eisen bij binnenkomst
Exact expert nodig?
Lijkt me niet meer dan logisch. Iedereen heeft tegen die tijd ruim gelegenheid gehad om twee prikjes te halen, als je er voor gekozen hebt om dat niet te doen is dat jammer dan.Crazy D schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of ze daadwerkelijk tests of vaccinatie eisen bij binnenkomst
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Verwijderd
Ik verwacht hier eigenlijk gewoon een kleine ramp, die Zandvoort 2021 voor veel mensen een heel nare nasmaak gaat geven. Kaarten worden voor veel hogere bedragen doorverkocht en nu mogelijk ingetrokken. Veel succes met je geld terugkrijgen dan. En dat staat dus nog los van eventuele oplichting met doorverkochte kaarten die door de "eerste eigenaar" verzilverd worden door een refund aan te vragen.Homeland schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:31:
[...]
Dat gaat ongetwijfeld nog problemen geven, mensen die hun kaartje hebben verkocht via marktplaats en dan bij de organisatie hun geld terug vragen en de kaarten dus ongeldig maken... Ik verwacht de nodige dramatische berichten op de Telegraaf de komende weken van bedrogen mensen.
Moet je dat als organisatie wel willen? Jouw naam staat wel op de papertrail van dit soort zaken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2021 10:09 ]
Andersom trouwens ook, je zou je kaarten maar zwart tegen de hoofdprijs verkocht hebben aan wat minder fijne figuren die nog weten waar je huis woont...
[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 14-08-2021 10:12 ]
Verwijderd
Dat wordt zeker wel een probleem voor de organisator. Dat wordt gewoon een media circus met huilende 14 jarigen jongetjes die "zoooo hard gespaard hadden voor dat kaartje en de laatste centen van pa en ma hadden gekregen om het tóch te kunnen kopen".toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:09:
Niet het probleem van de organisator.. Als je in deze tijden bewust zo'n risico neemt om je kaarten zwart te kopen....
Daarnaast heeft de organisator natuurlijk ook gewoon heel veel kaarten in omloop gebracht in deze tijden (door het evenement door te laten gaan op de reeds verkochte kaarten). Die kan nu sec gezien gewoon niet leveren, wat hij wél overeengekomen is. Die organisator neemt dus ook gewoon bewust zo'n risico.
Dat is eenvoudig op te lossen. Die kunnen hun geld gewoon terugkrijgen. De verkoper is hooguit zijn winst kwijt, maar kan de oorspronkelijke aankoopprijs gewoon laten refunden.toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:09:
[...]
Andersom trouwens ook, je zou je kaarten maar zwart tegen de hoofdprijs verkocht hebben aan wat minder fijne figuren die nog weten waar je huis woont...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2021 10:14 ]
Geloof ik helemaal niets van; die verkoop via marktplaats en woekerprijzen is altijd al minimaal grijs geweest, in dit geval hebben ze altijd volgehouden dat de enige manier om aan een kaartje te komen is via hun platform. Als er geen corona geweest zou zijn, was het risico ook levensgroot dat je niet naar binnen kon komen met een dergelijk kaartje. Net als dat dit risico bij elk ander evenement bestaat en bestond (pre- en post-corona).Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Dat wordt zeker wel een probleem voor de organisator. Dat wordt gewoon een media circus met huilende 14 jarigen jongetjes die "zoooo hard gespaard hadden voor dat kaartje en de laatste centen van pa en ma hadden gekregen om het tóch te kunnen kopen".
Je bent inderdaad wel oliedom als je voor dit evenement nog illegale woekerprijzen betaald hebt, het risico op afblazen is eigenlijk zelfs al voor corona nooit weggeweest (er was pre-corona ook genoeg scepsis tegen het doorgaan van het evenement).
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Verwijderd
Allemaal niet relevant voor dat moment. Het gaan er veel zijn deze keer en dat gaat gewoon scoren in de media. Reken maar dat er dingen verwacht gaan worden en dat er gezeur over gaat komen. Kun je nog zo gelijk hebben, die mensen voelen zich gedupeerd m.b.t. dit evenement en gaan dat luidkeels uiten.naitsoezn schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:22:
[...]
Geloof ik helemaal niets van; die verkoop via marktplaats en woekerprijzen is altijd al minimaal grijs geweest, in dit geval hebben ze altijd volgehouden dat de enige manier om aan een kaartje te komen is via hun platform. Als er geen corona geweest zou zijn, was het risico ook levensgroot dat je niet naar binnen kon komen met een dergelijk kaartje. Net als dat dit risico bij elk ander evenement bestaat en bestond (pre- en post-corona).
Je bent inderdaad wel oliedom als je voor dit evenement nog illegale woekerprijzen betaald hebt, het risico op afblazen is eigenlijk zelfs al voor corona nooit weggeweest (er was pre-corona ook genoeg scepsis tegen het doorgaan van het evenement).
We hebben het hier niet over een toegangskaartje voor de dierentuin a 25 euro. Dit gaat voor veel mensen om serieus geld. Ik twijfel of dat een stempeltje is wat je op een eerste editie wil hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2021 10:43 ]
Dat is nederlands volkseigen, dat zeuren .Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
. Reken maar dat er dingen verwacht gaan worden en dat er gezeur over gaat komen.
Ja en? Gekocht via marktplaats of dergelijke is gewoon je eigen schuld. Kunnen ze 3 kranten volschrijven het blijft een groot risico. Met de voetbal zie je ook mensen die niet binnenkomen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
Allemaal niet relevant voor dat moment. Het gaan er veel zijn deze keer en dat gaat gewoon scoren in de media. Reken maar dat er dingen verwacht gaan worden en dat er gezeur over gaat komen. Kun je nog zo gelijk hebben, die mensen voelen zich gedupeerd m.b.t. dit evenement en gaan dat luidkeels uiten.
We hebben het hier niet over een toegangskaartje voor de dierentuin a 25 euro. Dit gaat voor veel mensen om serieus geld. Ik twijfel of dat een stempeltje is wat je op een eerste editie wil hebben.
En wat kan DutchGP hier aan doen dan? Vanaf het begin zeggen ze dat je ze niet moet doorverkopen via MK, enkel via eigen platform.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:35:
[...]
Ik twijfel of dat een stempeltje is wat je op een eerste editie wil hebben.
En de mensen die via MK dan ongeldige gemaakte kaartjes hebben gekocht, die kunnen moeilijk aankloppen bij DutchGP, zij hebben helemaal geen kaartje of iets dergelijks wat ze kunnen laten zien. Enkel een "belofte" van een verkoper die de kaartjes persoonlijk heeft gemaakt
Verwijderd
Natuurlijk zegt DutchGP dat je die kaartjes alleen bij hun moet kopen. Wij van WC-eend.... Kaartje = kaartje, dus waar je dat kaartje nou precies koopt is volgens mij niet zo heel boeiend.TripleQ schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:49:
[...]
En wat kan DutchGP hier aan doen dan? Vanaf het begin zeggen ze dat je ze niet moet doorverkopen via MK, enkel via eigen platform.
En de mensen die via MK dan ongeldige gemaakte kaartjes hebben gekocht, die kunnen moeilijk aankloppen bij DutchGP, zij hebben helemaal geen kaartje of iets dergelijks wat ze kunnen laten zien. Enkel een "belofte" van een verkoper die de kaartjes persoonlijk heeft gemaakt
Wat DutchGP in beginsel gewoon moet doen, is leveren. Dat wordt nu dus een uitdaging en ik denk dat daar dus gewoon een heleboel gezeur van kan komen als ze dit niet goed doordacht uitvoeren. Andere organisatoren nemen dit risico bewust niet (zie TT Assen voorbeeld) en verkopen nieuwe kaartjes voor 2021 en leveren de kopers van kaartjes voor 2020 weer een volwaardig evenement in 2022 (of hun geld terug). Dan heb je dit gezeur dus niet (of in ieder geval veel minder). Dan heb je ook geen mensen die nu een kaartje hebben, mogelijk gewoon kunnen gaan, maar eigenlijk geen zin hebben in een "half evenement" omdat veel van de entourage ontbreekt. Heel eerlijk: ik was niet gegaan en had mijn kaartje verkocht in dat geval. Better luck next year.
Als DutchGP kaartjes wil die niet doorverkocht kunnen worden, moeten ze gewoon op het moment van aankoop direct persoonlijk gemaakt worden en enkel refundable waarna het weer verkocht kan worden door de organisatie. "Dit kaartje is van dhr. Arend Barendsz uit Amstelveen, geboortedaum XX-XX-XX." Dan kun je hem dus niet verkopen aan Barend Cornelissen uit Bennekom, geboortedatum YY-YY-YY. Maar..... dat willen ze natuurlijk niet! Want dan kunnen ze zelf geen doorverkoop-zwendel opzetten.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2021 11:19 ]
De DGP levert nog steeds een volwaardig evenement, alleen door overheidsbesluit mogen ze niet iedereen die voor dit jaar een kaartje heeft naar binnen laten. Kaartjes van vorig jaar zijn allemaal doorgeschoven naar dit jaar, en wordt je nu uitgeloot, kan je kiezen voor kaartjes voor 2022 krijgen of je geld terug.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Natuurlijk zegt DutchGP dat je die kaartjes alleen bij hun moet kopen. Wij van WC-eend.... Kaartje = kaartje, dus waar je dat kaartje nou precies koopt is volgens mij niet zo heel boeiend.
Wat DutchGP in beginsel gewoon moet doen, is leveren. Dat wordt nu dus een uitdaging en ik denk dat daar dus gewoon een heleboel gezeur van kan komen als ze dit niet goed doordacht uitvoeren. Andere organisatoren nemen dit risico bewust niet (zie TT Assen voorbeeld) en verkopen nieuwe kaartjes voor 2021 en leveren de kopers van kaartjes voor 2020 weer een volwaardig evenement in 2022 (of hun geld terug). Dan heb je dit gezeur dus niet (of in ieder geval veel minder).
En wat is hun eigen doorverkoop-zwendel dan? Ze verkopen de kaartjes voor dezelfde prijs...Als DutchGP kaartjes wil die niet doorverkocht kunnen worden, moeten ze gewoon op het moment van aankoop direct persoonlijk gemaakt worden en enkel refundable waarna het weer verkocht kan worden door de organisatie. "Dit kaartje is van dhr. Arend Barendsz, geboortedaum XX-XX-XX." Dan kun je hem dus niet verkopen aan Barend Cornelissen, geboortedatum YY-YY-YY. Maar..... dat willen ze natuurlijk niet! Want dan kunnen ze zelf geen doorverkoop-zwendel opzetten.
Daarnaast, wie zegt dat als jij je kaartje via MP koopt, dat dat kaartje daadwerkelijk op jouw naam wordt gezet? Ik kan het nu niet controleren omdat ze de omgeving offline hebben gezet, maar volgens mij kon ik als koper van de kaartjes de kaartjes alsnog op een andere naam zetten nadat ik ze al een keer op naam had gezet.
Hoe kan je dit nou met een straight face claimen? Ze geven zelf toch al aan dat het afgeslankt gaat worden om kosten te besparen? Festival terrein gat niet door, artiesten zijn afgezegd, hele festijn is teruggebracht naar enkel de race met toeschouwers. En dat is niet waarvoor ik kaartjes had gekocht, ik had ze gekocht voor een daadwerkelijk volwaardig evenement.Transportman schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:21:
[...]
De DGP levert nog steeds een volwaardig evenement, alleen door overheidsbesluit mogen ze niet iedereen die voor dit jaar een kaartje heeft naar binnen laten.
Ik ga nog met m’n meisje in conclaaf en we wachten woensdag natuurlijk gewoon af, we weten simpel weg niet wat er totaal onderaan de streep overblijft.
Inderdaad, iedereen die via de officiële weg een kaartje heeft gekocht, heeft een keuze: naar de GP of een refund.TripleQ schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:49:
[...]
En wat kan DutchGP hier aan doen dan? Vanaf het begin zeggen ze dat je ze niet moet doorverkopen via MK, enkel via eigen platform.
Maar het geeft wel een hoop gedoe en gezeik.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
En dan krijg je 5 euro korting wegens het ontbrekende 'festival'...Djerro123 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
Hoe kan je dit nou met een straight face claimen? Ze geven zelf toch al aan dat het afgeslankt gaat worden om kosten te besparen? Festival terrein gat niet door, artiesten zijn afgezegd, hele festijn is teruggebracht naar enkel de race met toeschouwers. En dat is niet waarvoor ik kaartjes had gekocht, ik had ze gekocht voor een daadwerkelijk volwaardig evenement.
Ik ga nog met m’n meisje in conclaaf en we wachten woensdag natuurlijk gewoon af, we weten simpel weg niet wat er totaal onderaan de streep overblijft.
Veel meer zal het aandeel in de kosten ervan niet zijn.
Nee, DGP kiest er voor om een niet-volwaardig evenement te organiseren. DGP had ook kunnen zeggen, zoals ze vorig jaar deed, volwaardig en alles inclusief en anders niet. Ze kiest nu voor doorgaan mét geshit (hopelijk valt het mee).Transportman schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:21:
[...]
De DGP levert nog steeds een volwaardig evenement, alleen door overheidsbesluit mogen ze niet iedereen die voor dit jaar een kaartje heeft naar binnen laten. Kaartjes van vorig jaar zijn allemaal doorgeschoven naar dit jaar, en wordt je nu uitgeloot, kan je kiezen voor kaartjes voor 2022 krijgen of je geld terug.
Veel raceliefhebbers zal alles eromheen worst wezen. Er zijn ook mensen die alleen voor de wedstrijd komen. Die worden nu iig bediend door de race door te laten gaan.kraanwagen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:42:
[...]
Nee, DGP kiest er voor om een niet-volwaardig evenement te organiseren. DGP had ook kunnen zeggen, zoals ze vorig jaar deed, volwaardig en alles inclusief en anders niet. Ze kiest nu voor doorgaan mét geshit (hopelijk valt het mee).
Verwijderd
Je gaat natuurlijk voor de beleving naar zo'n evenement. Dat de waarde in euro's van een podium met artiesten (voorbeeldje) niet zo enorm hoog is, doet er dan helemaal niet toe. Zonder dat podium (en andere randzaken) is de beleving natuurlijk wel wat slapjes. Daarom zou ik - als ik kaartjes had gekocht - zeker gewoon mijn geld terugvragen (of kaartjes doorschuiven naar 2022, in de hoop op een volwaardig evenement dan).toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:41:
[...]
En dan krijg je 5 euro korting wegens het ontbrekende 'festival'...
Veel meer zal het aandeel in de kosten ervan niet zijn.
En jij denkt dat ze daar gevoelig voor zijn?Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Dat wordt zeker wel een probleem voor de organisator. Dat wordt gewoon een media circus met huilende 14 jarigen jongetjes die "zoooo hard gespaard hadden voor dat kaartje en de laatste centen van pa en ma hadden gekregen om het tóch te kunnen kopen".
Daarnaast heeft de organisator natuurlijk ook gewoon heel veel kaarten in omloop gebracht in deze tijden (door het evenement door te laten gaan op de reeds verkochte kaarten). Die kan nu sec gezien gewoon niet leveren, wat hij wél overeengekomen is. Die organisator neemt dus ook gewoon bewust zo'n risico.
"eenvoudig" ja... Totdat er bij verkoop niks afgesproken is over annuleren..Dat is eenvoudig op te lossen. Die kunnen hun geld gewoon terugkrijgen. De verkoper is hooguit zijn winst kwijt, maar kan de oorspronkelijke aankoopprijs gewoon laten refunden.
Wat een onzin. Bij de meeste GP's is er helemaal geen DJ met optredens. Bij de meeste GP's ben je al blij als er iets meer te eten is dan patat met braadworstVerwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:46:
[...]
Je gaat natuurlijk voor de beleving naar zo'n evenement. Dat de waarde in euro's van een podium met artiesten (voorbeeldje) niet zo enorm hoog is, doet er dan helemaal niet toe. Zonder dat podium (en andere randzaken) is de beleving natuurlijk wel wat slapjes. Daarom zou ik - als ik kaartjes had gekocht - zeker gewoon mijn geld terugvragen (of kaartjes doorschuiven naar 2022, in de hoop op een volwaardig evenement dan).

Exact expert nodig?
Oh vooral doen als een gemist optreden van Jantje Smit of weetikveel voor iemand een reden is om niet te gaan. Hoe meer liefhebbers van het racen zelf er wel de 1e keer bij kunnen zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:46:
[...]
Je gaat natuurlijk voor de beleving naar zo'n evenement. Dat de waarde in euro's van een podium met artiesten (voorbeeldje) niet zo enorm hoog is, doet er dan helemaal niet toe. Zonder dat podium (en andere randzaken) is de beleving natuurlijk wel wat slapjes. Daarom zou ik - als ik kaartjes had gekocht - zeker gewoon mijn geld terugvragen (of kaartjes doorschuiven naar 2022, in de hoop op een volwaardig evenement dan).
Verwijderd
Ja, dat denk ik wel. Want er was nu al fors verzet tegen de komst van de F1 naar Nederland en als dit inderdaad voor veel mensen op een fiasco uitloopt met het bijbehorende media circus, gaat dat het draagvlak voor toekomstige edities echt niet verhogen. Gezeur vooraf, gezeur naderhand... dan knaag je toch aan het "maatschappelijk belang" waar ze het nu nog nét op hebben kunnen redden bij de rechter.toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:48:
[...]
En jij denkt dat ze daar gevoelig voor zijn?
[...]
Ik denk dat ze een erg groot belang hebben om dit goed te doen en daarom ben ik dus wel benieuwd naar hoe ze dit aan gaan pakken.
Niet leveren is refund, zo simpel is het dan ook wel weer. Daar hoef je geen afspraken over te maken. En louche figuren (waar we het hier over hadden), gaan een hoop herrie maken voor je deur als je ze kaartjes hebt verkocht die "het niet deden" waardoor ze in Zandvoort tegen een heel grote teleurstelling aanliepen. Ik denk dat je bij bepaald volk al heel blij mag zijn dat je er met "geld terug" vanaf zou komen.[...]
"eenvoudig" ja... Totdat er bij verkoop niks afgesproken is over annuleren..
Je gaat hier wel naar het feestje van WC eend, hun feestje hun regels is dan geen vreemde stelling.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:12:
[...]
Natuurlijk zegt DutchGP dat je die kaartjes alleen bij hun moet kopen. Wij van WC-eend.... Kaartje = kaartje, dus waar je dat kaartje nou precies koopt is volgens mij niet zo heel boeiend.
Met zoveel gedoe kunnen ze misschien beter nu een website openen waarop mensen vrijwillig aan kunnen geven dat ze hun kaarten liever volgend jaar willen gebruiken. Wellicht valt er dan al een heel stuk minder te loten.
Dat hebben ze gedaan. En als een ouder dan met z'n stomme kop z'n kind een kaart op de zwarte markt laat kopen, tja...Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:56:
[...]
Ja, dat denk ik wel. Want er was nu al fors verzet tegen de komst van de F1 naar Nederland en als dit inderdaad voor veel mensen op een fiasco uitloopt met het bijbehorende media circus, gaat dat het draagvlak voor toekomstige edities echt niet verhogen. Gezeur vooraf, gezeur naderhand... dan knaag je toch aan het "maatschappelijk belang" waar ze het nu nog nét op hebben kunnen redden bij de rechter.
Ik denk dat ze een erg groot belang hebben om dit goed te doen en daarom ben ik dus wel benieuwd naar hoe ze dit aan gaan pakken.
Kaartje is toch geleverd? Zo simpel is het.Niet leveren is refund, zo simpel is het dan ook wel weer. Daar hoef je geen afspraken over te maken. En louche figuren (waar we het hier over hadden), gaan een hoop herrie maken voor je deur als je ze kaartjes hebt verkocht die "het niet deden" waardoor ze in Zandvoort tegen een heel grote teleurstelling aanliepen. Ik denk dat je bij bepaald volk al heel blij mag zijn dat je er met "geld terug" vanaf zou komen.
En ik zal het 1e voorbeeld en het 2e even voor je combineren..
Wil je dat de organisatie het verschil tussen aankoopprijs en marktplaats prijs gaat compenseren voor een kind, als de marktplaatsverkoper niet thuis geeft/onvindbaar is? Dan heeft spontaan heel zwart kopend NL een kind/neefje die dat kaartje gekocht heeft...
Moeten ze het natuurlijk niet de afgelopen paar jaar gepresenteerd hebben als een groot racefestival voor het hele gezin...Crazy D schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:50:
[...]
Wat een onzin. Bij de meeste GP's is er helemaal geen DJ met optredens. Bij de meeste GP's ben je al blij als er iets meer te eten is dan patat met braadworstDat _jij_ blijkbaar naar de GP wilde gaan omdat er is verteld dat er een artiest komt optreden, maakt het niet meteen tot een slappe belevenis. Als je van racen houdt is er helemaal niets slaps aan een GP weekend zonder DJ en bandje.
Ladingen mensen die al die bijzaken maar onzin vinden maar daar wel geld voor neergelegd hebben, ook is het nogal een essentieel onderdeel van het vervoersplan, zonder de "artiesten" en aanverwante leut (pitstopchallenges, simulators etc.) krijg je nu dus dat alles en iedereen gelijk na de race op zondag deel gaat nemen aan een kolossaal logistiek verkeersinfarct waar zelfs Spa nog een puntje aan kan zuigen.
Armin van Buren moest er echt voor zorgen dat het langzaam leeg zou druppelen en het OV en de fietsenboeren een beetje gedoseerd al die mensen te verwerken zouden krijgen, dat dreigt nu dus niet meer volgens planning te gaan verlopen.
Maar het echte 'festival' daar was het Fan Village, en daar betaalde je gewoon flink extra voor inclusief tent/zeecontainer en douches.. Al was dat wel een lekker weekend moet ik zeggen..
Duitsland 2018(?) dat Seb in de banden kwam was niks. Qua eten ook lastiger. Sowieso qua vervoer daar dramatisch.. Heb weinig trek weer in dergelijke situaties met ondergelopen tunnels en uren wachten.
België had ook geen optredens zover ik me kan herinneren.. Ja misschien wel op de campings.. Maar daar zat ik niet.
[ Voor 54% gewijzigd door GAIAjohan op 14-08-2021 12:13 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Er is "iets" geleverd, maar geen kaartje voor de F1 op Zandvoort dit jaar. Anders was er geen geschil geweest. Het leek wel op een kaartje, maar hij deed het echt niet. Dus toch geen kaartje blijkbaar.toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:03:
[...]
Dat hebben ze gedaan. En als een ouder dan met z'n stomme kop z'n kind een kaart op de zwarte markt laat kopen, tja...
[...]
Kaartje is toch geleverd? Zo simpel is het.
En ik zal het 1e voorbeeld en het 2e even voor je combineren..
Wil je dat de organisatie het verschil tussen aankoopprijs en marktplaats prijs gaat compenseren voor een kind, als de marktplaatsverkoper niet thuis geeft/onvindbaar is? Dan heeft spontaan heel zwart kopend NL een kind/neefje die dat kaartje gekocht heeft...
Ze bieden gewoon een race met kwalificatie en trainingen aan, dus een volwaardig evenement. Dat er extra entertainment had kunnen zijn die nu toch niet aanwezig is maakt het niet opeens minder volwaardig (misschien wel minder leuk, dat kan ik me voorstellen). Daarnaast is het natuurlijk niet hun eigen keuze om artiesten af te zeggen, de overheid verbiedt op dit moment festivals en grote concerten zonder zitplekken. Een klein groepje op klapstoeltjes naar Armin van Buren laten luisteren zal misschien officieel mogen, maar het lijkt me logisch dat je dat niet gaat proberen te organiseren.Djerro123 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
Hoe kan je dit nou met een straight face claimen? Ze geven zelf toch al aan dat het afgeslankt gaat worden om kosten te besparen? Festival terrein gat niet door, artiesten zijn afgezegd, hele festijn is teruggebracht naar enkel de race met toeschouwers. En dat is niet waarvoor ik kaartjes had gekocht, ik had ze gekocht voor een daadwerkelijk volwaardig evenement.
Sowieso lijkt me dat bij dit soort evenementen, net als bij festivals, het programma “onder voorbehoud van wijzigingen” is. Bij Pinkpop ook een paar keer gedoe geweest toen een headliner afzei (Depeche Mode en Foo Fighters volgens mij), maar dan krijgen mensen echt hun geld niet terug, daar begint een organisatie niet aan.
Tja, dat was het ook geweest als COVID geen roet in het eten had gegooid.PalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:03:
[...]
Moeten ze het natuurlijk niet de afgelopen paar jaar gepresenteerd hebben als een groot racefestival voor het hele gezin...
Dat infarct valt met 2/3 van het normale aantal bezoekers natuurlijk ook mee.Ladingen mensen die al die bijzaken maar onzin vinden maar daar wel geld voor neergelegd hebben, ook is het nogal een essentieel onderdeel van het vervoersplan, zonder de "artiesten" en aanverwante leut (pitstopchallenges, simulators etc.) krijg je nu dus dat alles en iedereen gelijk na de race op zondag deel gaat nemen aan een kolossaal logistiek verkeersinfarct waar zelfs Spa nog een puntje aan kan zuigen.
Armin van Buren moest er echt voor zorgen dat het langzaam leeg zou druppelen en het OV en de fietsenboeren een beetje gedoseerd al die mensen te verwerken zouden krijgen, dat dreigt nu dus niet meer volgens planning te gaan verlopen.
Djerro123 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:35:
[...]
Voor mij is het volwaardige evenement de trainingen, kwalificatie en race (en de support klasses die rijden), al het overige er omheen is opvulling. Dat in dat overige nu geschrapt wordt maakt het evenement in mijn ogen niet minder volwaardig.kraanwagen schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:42:
[...]
Nee, DGP kiest er voor om een niet-volwaardig evenement te organiseren. DGP had ook kunnen zeggen, zoals ze vorig jaar deed, volwaardig en alles inclusief en anders niet. Ze kiest nu voor doorgaan mét geshit (hopelijk valt het mee).
[ Voor 16% gewijzigd door Transportman op 14-08-2021 14:27 ]
On the positive side: Met 2/3 bezetting is het minder druk!

[ Voor 11% gewijzigd door naitsoezn op 14-08-2021 14:51 ]
Verwijderd
Dat vind ik als buitenstaander dus eigenlijk wel apart. Ik heb zo nu en dan spontaan weleens wat grotere sportevenementen bezocht (vooral in het buitenland en wat meer traditioneel, Highland Games in Schotland bijvoorbeeld) en dan was het eigenlijk juist wel de entourage met activiteiten, een podium, kraampjes etc die het echt een leuk geheel maakten voor het hele gezin. De een zat misschien het grootste deel van de tijd op de tribune naar de sport te kijken, terwijl de ander misschien wel meer dan de helft van de tijd bij andere activiteiten was.naitsoezn schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 14:50:
^^ Eens. Sowieso was het hele randprogramma nog niet eens bekend toen de kaartjes verkocht werden,als je daarvoor het kaartje kocht dan nam je sowieso al een gok. Het race-programma is vziw niet aangetast. Dat het minder leuk wordt dan je had gehoopt is uiteraard zuur.
On the positive side: Met 2/3 bezetting is het minder druk!![]()
Ben ook weleens naar een of andere Racing Day (weet niet precies welke, was via een leverancier) geweest in Assen. Leuk, maar daar moet je het als "aanhang" wel vooral hebben van een rondje paddock als je niet de hele tijd op de tribune wil zitten. Ik vermaak me daar nog wel, maar mijn vrouw en dochter zouden er bijvoorbeel heel snel klaar mee zijn.
Ik zou zelf echt graag eens naar een GP op Zandvoort gaan, maar ik denk dat ik dat maar beter even op de lange baan kan schuiven.
Maar zeg nou zelf, zou je 300 euro betalen om met name wat van de activiteiten er omheen te gaan ervaren? Nee toch?Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:31:
[...]
Dat vind ik als buitenstaander dus eigenlijk wel apart. Ik heb zo nu en dan spontaan weleens wat grotere sportevenementen bezocht (vooral in het buitenland en wat meer traditioneel, Highland Games in Schotland bijvoorbeeld) en dan was het eigenlijk juist wel de entourage met activiteiten, een podium, kraampjes etc die het echt een leuk geheel maakten voor het hele gezin. De een zat misschien het grootste deel van de tijd op de tribune naar de sport te kijken, terwijl de ander misschien wel meer dan de helft van de tijd bij andere activiteiten was.
Ben ook weleens naar een of andere Racing Day (weet niet precies welke, was via een leverancier) geweest in Assen. Leuk, maar daar moet je het als "aanhang" wel vooral hebben van een rondje paddock als je niet de hele tijd op de tribune wil zitten. Ik vermaak me daar nog wel, maar mijn vrouw en dochter zouden er bijvoorbeel heel snel klaar mee zijn.
Ik zou zelf echt graag eens naar een GP op Zandvoort gaan, maar ik denk dat ik dat maar beter even op de lange baan kan schuiven.2022 zal wel "populair" worden vrees ik.
Persoonlijk keek ik uit naar het hele festijn, de sfeer, de mensen, alles. Dat valt voor mij volledig weg als ik twee dagen op een tribune zit maar naar een klein deel van de race kan kijken. Dus ja, voor mij was het geld wel degelijk naar het geheel en niet alleen de race.toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Maar zeg nou zelf, zou je 300 euro betalen om met name wat van de activiteiten er omheen te gaan ervaren? Nee toch?
intergalactic.fm
Verwijderd
Waarom niet? Als je maar een mooie dag hebt. Je hoeft geen die-hard fan te zijn om zoiets te waarderen.toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Maar zeg nou zelf, zou je 300 euro betalen om met name wat van de activiteiten er omheen te gaan ervaren? Nee toch?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Aangezien maar 2/3e mag komen, komt nu k2 in plaats van k3.miicker schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:14:
Waar kan ik info vinden over de zaken die hier benoemd worden zoals het door laten gaan in afgeslankte vorm, dus zonder artiesten e.d.? Ik kan zo snel geen bron vinden.

miicker schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:14:
Waar kan ik info vinden over de zaken die hier benoemd worden zoals het door laten gaan in afgeslankte vorm, dus zonder artiesten e.d.? Ik kan zo snel geen bron vinden.
TripleQ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:42:
Veel wordt duidelijk in het interview met de directeur vanavond,
Hier te lezen
Zit je ook zo aan 2/3e publiek (of minder)!DoeEensGek schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:22:
Aangezien maar 2/3e mag komen, komt nu k2 in plaats van k3.
Ja of de 2J'sDoeEensGek schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:22:
[...]
Aangezien maar 2/3e mag komen, komt nu k2 in plaats van k3.
Guus Meeuw mag ook niet ontbreken in Zandvoort

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
En de Beach Boys natuurlijk!Trenchdog schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:02:
[...]
Guus Meeuw mag ook niet ontbreken in Zandvoort

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Maar dit werd wel gepresenteerd als een enorm event waarbij de race de hoofdact was maar er enorm veel omheen te doen zou zijn. Oorspronkelijk (pre corona) zou er zelfs buiten het circuit enorm veel te doen zijn.toolkist schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Zou humor zijn als zij ook met 2 ipv 3 vliegtuigen over komen vliegen.Nox schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 18:39:
https://www.nhnieuws.nl/n...gers-voor-start-formule-1
De luchtmacht komt ook even hoi zeggen
Jup, feestweek voor Zandvoort in de aanloop naar de race (om de bevolking te paaien) en een aantal evenementen en concerten op het "festivalterrein" van het circuit.Homeland schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:39:
[...]
Maar dit werd wel gepresenteerd als een enorm event waarbij de race de hoofdact was maar er enorm veel omheen te doen zou zijn. Oorspronkelijk (pre corona) zou er zelfs buiten het circuit enorm veel te doen zijn.
Gewoon 1 F23,333PalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
Zou humor zijn als zij ook met 2 ipv 3 vliegtuigen over komen vliegen.![]()
Nee komen 3 stuks, maar eenmaal aangekomen boven Zandvoort moet één piloot uitstappenPalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
Dacht ik ook aanWaah schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:28:
[...]
Nee komen 3 stuks, maar eenmaal aangekomen boven Zandvoort moet één piloot uitstappen
Edit: Hij mag ook kiezen om volgend jaar nog eens mee te doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Playa del C. op 14-08-2021 23:46 ]
De lokale bevolking wordt nu best genaaid, die hebben er dus niets aan en ben ook benieuwd hoe de bereikbaarheid gaat zijn want je kan er vanuit gaan dat 70.000 mensen op redelijk hetzelfde tijdstip aan willen komen en vertrekken omdat er verder niets is om ze langer bij het circuit te houden na de race.PalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:22:
[...]
Jup, feestweek voor Zandvoort in de aanloop naar de race (om de bevolking te paaien) en een aantal evenementen en concerten op het "festivalterrein" van het circuit.
Dat was toch sowieso het plan?Homeland schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:08:
[...]
De lokale bevolking wordt nu best genaaid, die hebben er dus niets aan en ben ook benieuwd hoe de bereikbaarheid gaat zijn want je kan er vanuit gaan dat 70.000 mensen op redelijk hetzelfde tijdstip aan willen komen en vertrekken omdat er verder niets is om ze langer bij het circuit te houden na de race.
F1 bezoekers lopen alleen maar door Zandvoort heen vanaf het station naar het circuit, daar wordt iedereen geacht lol te hebben en geld uit te geven en na afloop is het hophop snel de trein in en naar huis.
De lokale bevolking houd er hooguit wat naar pis stinkende geraniums in de voortuin aan over.
Missing man formation zou ook symbolisch erg mooi zijn.PalingDrone schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Als je serieuze twijfels hebt zou ik proberen contact op te nemen met de organisatie en vragen of het mogelijk is je vrijwillig op te geven voor de 33% die niet mag komen en dan vragen of je kaarten wel geldig blijven voor volgend jaar.. En anders desnoods geld terug.. Het zijn inderdaad erg dure kaarten en dan wil je gewoon tevreden zijn met de ervaring.. Dat is voor iedereen anders, als je puur voor de F1 gaat is er weinig aan de hand, dan zou ik gewoon gaan..Katseviool schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:09:
[...]
Eens, hier opperde mijn vriendin ook dat het allicht wel beter is als we kaarten voor volgend jaar krijgen. Waarschijnlijk zijn die festiviteiten er dan wel, is het wel volle bak en kun je wel relaxt een beetje rondstruinen. Dit begint toch allemaal een beetje gehavend aan te voelen.
Mmm, beetje overtrokken.Marc H schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 04:53:
[...]
Missing man formation zou ook symbolisch erg mooi zijn.
Heb zoiets 2x mogen zien waarvan 1x vlak boven ons huis, heel mooi en indrukwekkend maar ongepast in een ordinaire flyby boven een sportwedstrijd.
Verwijderd
De bevolking zou er een feestweek aan overhouden, ter compensatie van de herrie en andere overlast. Maar.... helaas gaat de herrie en de overlast wél door, maar de compensatie niet. (Wat een verrassing.....)PalingDrone schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:14:
[...]
Dat was toch sowieso het plan?
F1 bezoekers lopen alleen maar door Zandvoort heen vanaf het station naar het circuit, daar wordt iedereen geacht lol te hebben en geld uit te geven en na afloop is het hophop snel de trein in en naar huis.
De lokale bevolking houd er hooguit wat naar pis stinkende geraniums in de voortuin aan over.
Denk wel dat er hier nog wel een goedmakertje voor gaat komen, want anders ben je voor veel mensen natuurlijk volgend jaar geen "graag geziene gast" meer. En dan ga je - misschien niet direct - weer richting wat eerder gebeurde: Zandvoort moest juist om die overlast en het overschrijden van geluidslimieten eigenlijk zelfs helemaal dicht. Er zijn heel wat vrijstellingen, ontheffingen en verbogen regels voor nodig geweest om e.e.a. überhaupt weer mogelijk te maken. Een groot deel van Zandvoort was het met de dreigende sluiting overigens ook niet eens, omdat vooral de GP natuurlijk ook geld naar Zandvoort bracht. Maar dat laatste is nu dus volledig beperkt tot de opbrengsten van de GP zelf. Alle cashflow eromheen gaat niet door. En daarmee breekt de gemeente met een voor heel veel menen belangrijke uitspraak:
Dit is dus gewoon gereduceerd tot 0 of misschien zelfs wel een negatief rendement. Dan heb je als gemeente wel wat te repareren natuurlijk.Mogelijk maken van maximaal economisch rendement voor inwoners en ondernemers in Zandvoort.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2021 10:42 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Tomcatter_31 op 15-08-2021 11:23 ]
Door dit te doen zou je juist het symbool teniet kunnen doen. Er zit een bepaalde zwaarte aan zo'n formatie die je niet te onpas moet gebruiken.Marc H schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 04:53:
[...]
Missing man formation zou ook symbolisch erg mooi zijn.
Ik had daar geen probleem mee gehad. Vond de alles-of-niets-uitspraak van DGP vorig jaar ook verstandig.Tomcatter_31 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:22:
De organisatie en gemeente hadden zelf ook graag gezien dat het evenement gewoon door kon gaan zoals oorspronkelijk gepland. Dit is gewoon overmacht door de situatie waar we nu in zitten. Wees blij dat de grand prix zelf (daar waar het hele evenement om draait) in elk geval nog gehouden kan worden ipv klagen over wat er nu allemaal niet doorgaat. Ze proberen er in elk geval nog iets van te maken. Het evenement had ook in zijn geheel geschrapt kunnen worden, dan had je helemaal niks gehad….
Verwijderd
Maar dat is dus precies wat de inwoners en ondernemers in Zandvoort nu hebben: helemaal niets. Ik gun al die fans hun race-feestje hoor, daar gaat het niet om. Maar ik vind het wel vrij "not done" om alle toezeggingen die aan de omgeving gedaan zijn om het evenement mogelijk te maken in te trekken en het evenement tóch door te laten gaan. Dat is gewoon een dikke middelvinger naar heel veel menen, als je voor hen nu niets gaat regelen.Tomcatter_31 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:22:
De organisatie en gemeente hadden zelf ook graag gezien dat het evenement gewoon door kon gaan zoals oorspronkelijk gepland. Dit is gewoon overmacht door de situatie waar we nu in zitten. Wees blij dat de grand prix zelf (daar waar het hele evenement om draait) in elk geval nog gehouden kan worden ipv klagen over wat er nu allemaal niet doorgaat. Ze proberen er in elk geval nog iets van te maken. Het evenement had ook in zijn geheel geschrapt kunnen worden, dan had je helemaal niks gehad….
De inwoners en ondernemers van Zandvoort hebben momenteel meer aan elke willekeurige "track day" en "club races", omdat dat ook leven brengt in het centrum en op de boulevard. De mensen die nu komen, krijgen min of meer oogkleppen op en worden zo snel mogelijk van en naar het station of ander vervoer geleid. Die krijgen nog niet de kans om 1 euro uit te geven. En de badgast blijft weg, want die heeft geen zin om tussen die puinhoop door in Zandvoort even naar het strand te gaan. De niet-F1-fans in Zandvoort komen er nu bijzonder bekaaid vanaf. Dit kost ze gewoon geld. Voor de mensen in Zandvoort was schrappen op korte termijn veruit de beste oplossing geweest. De ondernemers daar hebben ook een heel zwaar jaar gehad en die worden nu eigenlijk gewoon nog verder op achterstand gezet. Die hebben een "lockdown" weekend in het vooruitzicht. Ze zouden gecompenseerd worden, maar dat gaat niet door.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2021 11:55 ]
Sommige drinken graag accuzuur als ontbijt. Zolang we maar kunnen klagen. (Oh en graag namens anderen praten.)Tomcatter_31 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:03:
En zo zie je maar weer, je kan het nooit goed doen… als het niet doorgaat gaan mensen klagen dat hun feestje verpest is. Probeer je er, ondanks de omstandigheden waar we met ze allen in zitten, toch nog wat van te maken, gaan mensen evengoed klagen…
Je zou bijna denken dat elk mens een andere mening kan hebbenTomcatter_31 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:03:
En zo zie je maar weer, je kan het nooit goed doen… als het niet doorgaat gaan mensen klagen dat hun feestje verpest is. Probeer je er, ondanks de omstandigheden waar we met ze allen in zitten, toch nog wat van te maken, gaan mensen evengoed klagen…
Ik ben er een beetje dubbel in. Enorm blij dat het door gaat want.. F1
Maar goed. Geef mij maar gewoon een vette race en dan ben ik wel blij hoor
Primair gaat het om de vrije trainingen, kwalificatie en de uiteindelijke race. Dat gaat door enkel in afgeslankte vorm en de pure sportliefhebber zal hier geen mindering aan ervaring missen.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
En andersom natuurlijk ook de mensen die boos zijn op de organisatie omdat het feest niet door gaat als gepland.
Ik heb zelf ook kaartjes van €500 p.s. gekocht. Als ik word ingeloot baal ik ook dat ik dit jaar hetzelfde betaal als mensen die volgend jaar gaan en er wel een heel feest bij krijgen, ja dat voelt inderdaad een beetje krom. Maar aan de andere kant kun je het de organisatie niet kwalijk nemen. Daarbij als je wordt ingeloot heb je waarschijnlijk alsnog wel de kans je tickets te verkopen als het je niet bevalt.
Als je nu wordt ingeloot heb je wel 1 ding dat de mensen volgend jaar niet hebben: je bent namelijk weer bij de eerste grote prijs van Nederland sinds jaren en je maakt een legendarische titelstrijd van dichtbij mee in een jaar waar het voor het eerst weer spannend lijkt te zijn welk team de titel gaat pakken.
Precies, die formatie wordt alleen gebruikt voor een overleden piloot.Napo schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 11:25:
[...]
Door dit te doen zou je juist het symbool teniet kunnen doen. Er zit een bepaalde zwaarte aan zo'n formatie die je niet te onpas moet gebruiken.
De prijs is volgens mij redelijk zelfde als andere gp’s waar je al die festiviteiten ook niet overal krijgt. Zoals ik er tegenaan kijk koop ik kaartjes voor de F1 en is al het andere bonus. Dus ik voel me niet tekort gedaan als de race gewoon doorgaat en andere dingen niet.miicker schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:10:
Waarom moet iedereen hier zo zwart wit denken? AlLe MeNsEN dIE nU ZeUreN ziJn AziJnzEiKErDS
En andersom natuurlijk ook de mensen die boos zijn op de organisatie omdat het feest niet door gaat als gepland.
Ik heb zelf ook kaartjes van €500 p.s. gekocht. Als ik word ingeloot baal ik ook dat ik dit jaar hetzelfde betaal als mensen die volgend jaar gaan en er wel een heel feest bij krijgen, ja dat voelt inderdaad een beetje krom. Maar aan de andere kant kun je het de organisatie niet kwalijk nemen. Daarbij als je wordt ingeloot heb je waarschijnlijk alsnog wel de kans je tickets te verkopen als het je niet bevalt.
Als je nu wordt ingeloot heb je wel 1 ding dat de mensen volgend jaar niet hebben: je bent namelijk weer bij de eerste grote prijs van Nederland sinds jaren en je maakt een legendarische titelstrijd van dichtbij mee in een jaar waar het voor het eerst weer spannend lijkt te zijn welk team de titel gaat pakken.
En ik hoor 99% zeker tot de groep afvallers, want ik heb staanplaatsen. Maar ik heb wel begrip voor de situatie en vind het goed dat ze er nog wat van proberen te maken met de mogelijkheden die ze hebben.
In b4 max eraf in Belgiëmiicker schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 14:10:
Waarom moet iedereen hier zo zwart wit denken? AlLe MeNsEN dIE nU ZeUreN ziJn AziJnzEiKErDS
Maar inderdaad, er is dit jaar wel strijd. Ook wel eens leuk.
Maar ik snap mensen wel. 500 euro is (voor mij iig) veel geld. Dan hoop je ook op het complete pakket. Niet vast op een tribune zitten met niets extras.
Zelf enkel ticket voor de vrijdag, gekregen zelfs. Maar vind 500 knaken een hoop geld voor een dagje racen kijken
Jep, het is ook veel geld. Voor mij wordt het mijn eerst GP ooit, nog nooit bij een GP geweest. Wilde graag de eerste keer in Zandvoort er bij zijn, dus meteen gouden tickets gekocht. Bij het aanschaffen ga je er toch vanuit dat je naast de race allerlei randzaken erbij krijgt wat die 500 euro net iets beter te verantwoorden maakt, dus dan is het gewoon balen als dat allemaal weg valt.Waah schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:18:
[...]
In b4 max eraf in BelgiëHamilton lachend eerste
![]()
Maar inderdaad, er is dit jaar wel strijd. Ook wel eens leuk.
Maar ik snap mensen wel. 500 euro is (voor mij iig) veel geld. Dan hoop je ook op het complete pakket. Niet vast op een tribune zitten met niets extras.
Zelf enkel ticket voor de vrijdag, gekregen zelfs. Maar vind 500 knaken een hoop geld voor een dagje racen kijken
Maar goed, die 500 heb ik inmiddels 1,5 geleden (of langer?) uitgegeven, dus die mis ik inmiddels niet meer
Verwijderd
Ik vraag me af waarom je niets zou kunnen regelen ter compensatie voor de afgelaste festiviteiten, terwijl je wel een GP kunt regelen met 70k bezoekers. In mijn ogen prima dat ze die festiviteiten op exact dat moment niet door willen laten gaan, maar presenteer dan als gemeente gewoon op zijn minst plannen voor "een goedmakertje binnenkort". Iedereen weer blij en de fans gewoon lekker naar de F1. Of je zonder de entourage wel of niet wil gaan, dat moet ieder maar voor zichzelf bepalen. Ik zou skippen, maar ik ben dus geen die-hard fan. Ik ben meer een "geïnteresseerde passant" op zoek naar een leuk dagje uit.naitsoezn schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:10:
Ik wilde net ongeveer hetzelfde zeggen idd.... Dikke middelvinger, yeah right. De meeste inwoners en ondernemers in Zandvoort (ken er wel een paar) vinden de hele situatie net zo vervelend als ieder ander maar snappen precies wat er aan de hand is. Die vinden het nog steeds beter om iets in de afgeslankte vorm te hebben dan wederom een hoop teleurstelling. En al die teleurgestelde fans? Sure, er zijn er echter ook een heleboel niet teleurgesteld en die zijn gewoon blij dat ze alsnog eindelijk een paar mooie dagen kunnen beleven.
de gemeente Zandvoort is hierin geen partij. Dit is gewoon een (prima) kostenbesparing van de organisatie van de GP.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 07:28:
[...]
Ik vraag me af waarom je niets zou kunnen regelen ter compensatie voor de afgelaste festiviteiten, terwijl je wel een GP kunt regelen met 70k bezoekers. In mijn ogen prima dat ze die festiviteiten op exact dat moment niet door willen laten gaan, maar presenteer dan als gemeente gewoon op zijn minst plannen voor "een goedmakertje binnenkort". Iedereen weer blij en de fans gewoon lekker naar de F1. Of je zonder de entourage wel of niet wil gaan, dat moet ieder maar voor zichzelf bepalen. Ik zou skippen, maar ik ben dus geen die-hard fan. Ik ben meer een "geïnteresseerde passant" op zoek naar een leuk dagje uit.
Verwijderd
Jazeker wel, want de gemeente Zandvoort heeft naar de inwoners en ondernemers een commitment afgegeven voor het behalen van een "optimaal rendement". Die hebben hier dus zeker wel een inspanningsverplichting. Sec gezien is dat "optimale rendement" voor hen de race skippen en de badgasten hun geld naar de lokale ondernemers te laten brengen. Nou, dat willen we dus niet (dat wil ik ook zeker niet ter discussie stellen). Maar dan ligt daar dus wel een taak. (En een kans om jezelf positief te profileren, maar dat zien heel veel mensen dan dus weer niet.)Den_S85 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:09:
[...]
de gemeente Zandvoort is hierin geen partij. Dit is gewoon een (prima) kostenbesparing van de organisatie van de GP.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2021 08:16 ]
Maar nu ga je er vanuit dat er geen cent wordt uitgegeven in Zandvoort. Bij vrijwel iedere GP stapt 99% van de bezoekers direct na de race in de auto en rijdt terug naar huis en spendeert geen cent aan de lokale economie. Hooguit bij de lokale benzinepomp om de tank weer te vullen.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:12:
[...]
Jazeker wel, want de gemeente Zandvoort heeft naar de inwoners en ondernemers een commitment afgegeven voor het behalen van een "optimaal rendement". Die hebben hier dus zeker wel een inspanningsverplichting. Sec gezien is dat "optimale rendement" voor hen de race skippen en de badgasten hun geld naar de lokale ondernemers te laten brengen. Nou, dat willen we dus niet. Maar dan ligt daar dus wel een taak.
Al die gasten op de 538 camping gaan gewoon lekker uit eten in Zandvoort, prima.
Iedereen weet toch dat die "belofte" van de gemeente alleen marketing was en bedoeld om zieltjes te winnen? Kom op, lekker naief
Verwijderd
Belofte maakt schuld. Dat is dan de prijs van de gewonnen zieltjes.Den_S85 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:15:
[...]
Maar nu ga je er vanuit dat er geen cent wordt uitgegeven in Zandvoort. Bij vrijwel iedere GP stapt 99% van de bezoekers direct na de race in de auto en rijdt terug naar huis en spendeert geen cent aan de lokale economie. Hooguit bij de lokale benzinepomp om de tank weer te vullen.
Al die gasten op de 538 camping gaan gewoon lekker uit eten in Zandvoort, prima.
Iedereen weet toch dat die "belofte" van de gemeente alleen marketing was en bedoeld om zieltjes te winnen? Kom op, lekker naief
Dan heb jij nog geen ervaring met de hedendaagse lobby en politiek. Er zit een groot verschil in toezeggen en daadwerkelijk uitvoeren.Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:17:
[...]
Belofte maakt schuld. Dat is dan de prijs van de gewonnen zieltjes.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Zandvoort zit normaal qua restaurants in het eerste weekend van september (laatste week zomervakantie voor regio zuid dit jaar zelfs nog) toch wel vol. En vol = vol met de huidige regels. En overdag zie je die gasten niet.Den_S85 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:15:
[...]
Maar nu ga je er vanuit dat er geen cent wordt uitgegeven in Zandvoort. Bij vrijwel iedere GP stapt 99% van de bezoekers direct na de race in de auto en rijdt terug naar huis en spendeert geen cent aan de lokale economie. Hooguit bij de lokale benzinepomp om de tank weer te vullen.
Ik zie eigenlijk maar 1 scenario wat "gunstig" uit zou kunnen pakken: heel slecht weer.
Maar wat zou er mis zijn met een nieuw evenement op 24, 25 en 26 september in Zandvoort? Doen we gewoon een "racing fan weekend", ook nog wat dingetje op het circuit organiseren. Ik zie eigenlijk alleen maar winnaars. Toevallig ook nog eens geen 1,5 meter meer en ook geen mondkapjes meer in de trein. Pak je gewoon wat highlights uit het runbook wat er eigenlijk lag voor dit jaar, vul aan met een paar andere dingetjes omdat het circuit dat weekend ook beschikbaar is.....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2021 08:37 ]
Natuurlijk, een heel nieuw tweede evenement opzetten en iedereen met hetzelfde al betaalde kaartje naar binnen laten. Daar is de business case vast heel goed voor te maken. Gelukkig heeft de organisatie voldoende geld in kas....oh wacht...Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:35:
[...]
Maar wat zou er mis zijn met een nieuw evenement op 24, 25 en 26 september in Zandvoort? Doen we gewoon een "racing fan weekend", ook nog wat dingetje op het circuit organiseren. Ik zie eigenlijk alleen maar winnaars. Toevallig ook nog eens geen 1,5 meter meer en ook geen mondkapjes meer in de trein. Pak je gewoon wat highlights uit het runbook wat er eigenlijk lag voor dit jaar, vul aan met een paar andere dingetjes omdat het circuit dat weekend ook beschikbaar is.....
Verwijderd
Nee, los zien van deze GP. Die gaat gewoon door, zónder alles eromheen. Dat kan vanwege COVID echt niet. Denk dat iedereen daar ook nog wel wát begrip voor op zou moeten kunnen brengen. Dat het misschien een leuke aanvulling is op deze GP (commerciëel gezien is het dat natuurlijk wel), is niet meer dan mooi meegenomen.goldcard schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 08:39:
[...]
Natuurlijk, een heel nieuw tweede evenement opzetten en iedereen met hetzelfde al betaalde kaartje naar binnen laten. Daar is de business case vast heel goed voor te maken. Gelukkig heeft de organisatie voldoende geld in kas....oh wacht...
Kaartjes van deze GP doen er even helemaal niet meer toe. Gewoon een feestweekend "F1 style" desnoods, ter compensatie van het aflassen van die evenementen rondom de GP. Alles gewoon buiten, dus na 20 september zou dat in principe best verantwoord kunnen. Lijkt mij een prima manier om het beste uit een wat mindere situatie te halen. Die situatie, daar kunnen we nu niets aan veranderen. Dat is een vast gegeven. Ik denk dat het 1 groot feest wordt hoor, ook financiëel voor Zandvoort.
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen