Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Erapaz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Baby voeding mag wel, gewoon de macaroni van gister in potjes Olvarit doen dus. Fles water, baby flesje en een blik melkpoeder mee :)
Als jij dan de luier aan trekt en voor baby speelt :+ zeg ik goed plan :+.

Ben zelf uitgenodigd om mee te gaan naar de vrijdag. Nog nooit een F1 gezien in het echt. Enkel de MotoGP en superbikes. Dus ben wel benieuwd.

Volgens mij voor de vrijdag nog plek zat. Ook geen enkele race. Dus als 2/3e wordt dikke prima.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Waah schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:05:
[...]

Als jij dan de luier aan trekt en voor baby speelt :+ zeg ik goed plan :+.

Ben zelf uitgenodigd om mee te gaan naar de vrijdag. Nog nooit een F1 gezien in het echt. Enkel de MotoGP en superbikes. Dus ben wel benieuwd.

Volgens mij voor de vrijdag nog plek zat. Ook geen enkele race. Dus als 2/3e wordt dikke prima.
Gewoon zeggen dat je vrouw er zo aankomt maar nog even met de luiers bezig is :) ik neem op zaterdag mijn dochter mee, maar die is wat groot voor een fles helaas.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
loekf2 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:19:
Hmm.... is er dan hoop voor mijn GA kaartje ?
Ik zou er niet vanuit gaan, kan het alleen meevallen.
Volgens mij hebben ze een vergunning om 90 vaste zitplaatsen aan te bieden, dus dat worden dan 60.000 bezoekers per dag. Ik denk niet dat ze zomaar 60.000 tribuneplekken bij mogen (en kunnen) bouwen zodat iedereen met een kaartje toch kan komen.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
TheBrut3 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

Ik zou er niet vanuit gaan, kan het alleen meevallen.
Volgens mij hebben ze een vergunning om 90 vaste zitplaatsen aan te bieden, dus dat worden dan 60.000 bezoekers per dag. Ik denk niet dat ze zomaar 60.000 tribuneplekken bij mogen (en kunnen) bouwen zodat iedereen met een kaartje toch kan komen.
Vergunningstechnisch niet mogelijk….

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mr Magic schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:55:
Zojuist in het NOS journaal werd ook 2/3 gezegd. Denk dat dat wel klopt en dat de organisatie daar ook al van op de hoogte is. Zal toch iets van een loting worden denk ik.
Ja, die gaat uit van info dat "gelekt" is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
CH4OS schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:13:
[...]
Ja, die gaat uit van info dat "gelekt" is.
Tot nu toe zijn bij alle persconferenties de 'lekken' van de dag ervoor correct geweest. Er wordt wel eens gesuggereerd dat men dat met opzet doet zodat het publiek er vast aan kan wennen oid.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08:43
nvm.. spuit 11 hier..

[ Voor 92% gewijzigd door DonJunior op 12-08-2021 22:38 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Misschien breiden ze wel de huidige maximum aantal plaatsen uit zodat toch iedereen kan komen (ze waren al flink aan het bouwen) maar ze wel voldoen aan de capaciteitsregels
Capaciteit ligt overal al vast op een dikke 100k per dag, daar 2/3 van dus, tenzij die huisjesmelker er een uitzonderingetje uitgeperst heeft voor zichzelf wat mij totaal niet zal verbazen.
Die 1/3 betaalt waarschijnlijk de rest van Nederland wel weer via de overheid.

50k zitplaatsen bijbouwen was meer een geintje ;)

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 12-08-2021 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:00
Die 538 camping kunnen ze iig op hun buik schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AtlAntA schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:28:
Tot nu toe zijn bij alle persconferenties de 'lekken' van de dag ervoor correct geweest. Er wordt wel eens gesuggereerd dat men dat met opzet doet zodat het publiek er vast aan kan wennen oid.
Ja, vandaar de dubbele quotes er omheen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:34

Sandyman538

SandstorM [148839]

VFRRijder schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:07:
Die 538 camping kunnen ze iig op hun buik schrijven.
Waarom denk je dat? Alle campings in Nederland zijn toch gewoon open?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DoeEensGek schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Geen idee hoe streng ze zijn, maar professionele foto camera mag niet mee.

[Afbeelding]
Ik snap de reden niet helemaal?
Als je een hele cameratas vol verschillende gear hebt, dan kan ik me dat indenken. Maar een basic spiegelreflex is toch even goed als een telefooncamera? Ik heb ooit eens met een andere evenement die discussie gehad, en antwoord was: "Staat in de regels..." 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 13-08-2021 00:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
AW_Bos schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:56:
[...]

Ik snap de reden niet helemaal?
Als je een hele cameratas vol verschillende gear hebt, dan kan ik me dat indenken. Maar een basic spiegelreflex is toch even goed als een telefooncamera? Ik heb ooit eens met een andere evenement die discussie gehad, en antwoord was: "Staat in de regels..." 8)7
bescherming van de persfotografen denk ik :+

Maar misschien hetzelfde idee waarom je geen drinken mee mag: Je kan er best hard mee gooien/slaan. Al is het wel een duur item om mee te gooien O-)

Een tas ter grootte van een A4tje... Das een handtas O-)

heb net mijn Sony RX100 VII verkocht. Was een prima cameraatje geweest voor dit werk :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 13-08-2021 01:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Waah schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 01:02:

Een tas ter grootte van een A4tje... Das een handtas O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOwRwctSIWbD2L8YPIleHeHD540=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FdDonFkN3WVIqyLG5hk1VsLU.jpg?f=user_large (foto van @Frozen )

:)

Of van die Tweakers Expres tasjes, daar neem ik er zelf eentje van mee. Lijkt me gewoon A4 formaat en kun je best wel wat in meenemen.

Maar we gaan het zien, ik heb zelf samen met @Lampuhkap een kaartje voor de zaterdag voor de Tarzan Grandstand 1 Gold en het zou fijn zijn als we niet pas een paar dagen van tevoren weten of we wel of niet gaan...

Voor mij trouwens de eerste keer dat ik op de tribune zit op Zandvoort, ik ben er vaak geweest maar keek de races altijd vanaf de andere (pitsstraat/boxen) kant. Hetzij als medewerker, hetzij als "VIP" gast ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 11:07
Het valt me net op dat we al wel stoel nummers toegewezen hebben gekregen. Als je inlogt op Dutchgp en dan kijkt bij “mijn tickets” staat er nu meer dan eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Sandyman538 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:24:
[...]

Waarom denk je dat? Alle campings in Nederland zijn toch gewoon open?
Omdat er dan een overnachting is en dat mag volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
VFRRijder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 06:09:
[...]

Dat is toch niet georganiseerd door DutchGP?
En wat wil je dan precies verbieden? Alle campings in een straal van X aantal kilometers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:30
Maar die 2/3e slaat toch ook als een tang op een varken, een beetje onderbuik regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 18:47
VFRRijder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 06:09:
[...]

De overnachting is niet op het terrein van het evenement. Zou ook een beetje krom zijn als ik wel in een volle trein of bus naar huis mag, of op een andere camping in de buurt mag slapen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
DoeEensGek schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:00:
[...]

Geen idee hoe streng ze zijn, maar professionele foto camera mag niet mee.

[Afbeelding]
Zucht, ook al geen camera mee. Word wel beetje moe van al die regels bij Zandvoort. Van mij hoeft het al niet meer eigenlijk. Volgende keer maar weer lekker naar Spa….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

Tomcatter_31 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:49:
[...]

Zucht, ook al geen camera mee. Word wel beetje moe van al die regels bij Zandvoort. Van mij hoeft het al niet meer eigenlijk. Volgende keer maar weer lekker naar Spa….
Op de rules van Spa staat ook dat je geen professionele apparatuur mee mag nemen hoor. En daarmee bedoelen ze zoals al vaker hier gezegd, echt niet je dure spiegelreflex mee. Wel als je daar met 2 statieven, 3 dikke telelenzen en nog wat andere shit aan komt. Niet als jij als amateur gewoon met een goede camera aankomt. Overigens denk ik dat je op Zandvoort vooral veel hekken voor je neus krijgt, ik kan me geen race herinneren me tribunes op Zandvoort waar je vrij zicht hebt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
PalingDrone schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 22:44:
Capaciteit ligt overal al vast op een dikke 100k per dag, daar 2/3 van dus
Volgens mij alleen van de zit capaciteit, dus de tribunes 2/3. Dus de GA moet je er eerst nog af halen.
DoeEensGek schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:18:
Maar die 2/3e slaat toch ook als een tang op een varken, een beetje onderbuik regel.
Ze hadden ook de helft kunnen zeggen, dan moesten er nog meer mensen worden teleurgesteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Crazy D schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:56:
[...]

Op de rules van Spa staat ook dat je geen professionele apparatuur mee mag nemen hoor. En daarmee bedoelen ze zoals al vaker hier gezegd, echt niet je dure spiegelreflex mee. Wel als je daar met 2 statieven, 3 dikke telelenzen en nog wat andere shit aan komt. Niet als jij als amateur gewoon met een goede camera aankomt. Overigens denk ik dat je op Zandvoort vooral veel hekken voor je neus krijgt, ik kan me geen race herinneren me tribunes op Zandvoort waar je vrij zicht hebt.
Misschien wel, maar dan zouden ze dat best kunnen vermelden dat je wel je eigen slr mee mag nemen… maar goed, ik heb geen tribunekaarten, maar staanplaatsen voor vrijdag. Dus grote kans dat het voor mij toch niet doorgaat.

Edit, ik weet niet waar jij hebt gezien bij Spa dat je geen professionele apparatuur mee mag nemen, ik zie alleen dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q7zLEJRQcPq85eEVcdO1rw1TyAs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YgIcEdrccrCVl5pUM7osYctS.png?f=fotoalbum_large

Daarnaast lees ik in de faq bij Spa dat je gewoon eten en drinken mee mag nemen en ook stoeltjes en paraplu etc. Items die bij Zandvoort vermeld staan dat ze niet mogen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tomcatter_31 op 13-08-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09
Maar hoe gaan ze dat doen met 2/3 capaciteit? Ik heb enkele gold kaarten maar als je naast elkaar zit heb je uiteraard geen 1,5mtr afstand. Wordt het dan om en om welke wel mag gaan? Zal gezellig worden dan...

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Hari-Bo schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:11:
Maar hoe gaan ze dat doen met 2/3 capaciteit? Ik heb enkele gold kaarten maar als je naast elkaar zit heb je uiteraard geen 1,5mtr afstand. Wordt het dan om en om welke wel mag gaan? Zal gezellig worden dan...
Het kromme bij de voetbalwedstrijden op dit moment is dat ze dus 2/3 van het stadion mogen vullen, maar 1,5 meter hoeft dan binnen niet meer. Want iedereen is gevaccineerd of getest. Maar waarom dan niet een vol stadion 8)7 geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
RocketKoen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:26:
[...]

De overnachting is niet op het terrein van het evenement. Zou ook een beetje krom zijn als ik wel in een volle trein of bus naar huis mag, of op een andere camping in de buurt mag slapen.
Ah, ik zie dat het er net naast zit idd. Nou, ben benieuwd. En is natuurlijk niet de schuld van de dutchgp maar de vage regels van de overheid.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:55
Plenkske schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 08:32:
[...]

Het kromme bij de voetbalwedstrijden op dit moment is dat ze dus 2/3 van het stadion mogen vullen, maar 1,5 meter hoeft dan binnen niet meer. Want iedereen is gevaccineerd of getest. Maar waarom dan niet een vol stadion 8)7 geen idee...
Dat zei de Jong (zonder 'e' aan het eind, die van de ECV) gister ook bij Humberto Tan. Bij 2/3 capaciteit is afstand houden ook al van tafel, waarom dan niet het hele stadion vullen. Het is BS verhaal dat je bij 2/3 veiliger bent dan 100%.

Als ik gister de tribunes bij die wedstrijd van Feyenoord zag is het inderdaad onzin. 1/3 lege tribunes, 2/3 volle tribunes (allemaal 1e ring). Slaat nergens op.

Heerlijk jeuk ook van een discussie op Radio 1 net. Eric Corton (cultuur sector) snapt het ook niet. Kreeg nog meer jeuk van mensen die inbellen en klagen dat F1 "milieu-onvriendelijk" gedrag aanmoedigt, zoals te hard rijden. |:(

[ Voor 13% gewijzigd door loekf2 op 13-08-2021 09:55 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
loekf2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Dat zei de Jong (zonder 'e' aan het eind, die van de ECV) gister ook bij Humberto Tan. Bij 2/3 capaciteit is afstand houden ook al van tafel, waarom dan niet het hele stadion vullen. Het is BS verhaal dat je bij 2/3 veiliger bent dan 100%.

Als ik gister de tribunes bij die wedstrijd van Feyenoord zag is het inderdaad onzin. 1/3 lege tribunes, 2/3 volle tribunes (allemaal 1e ring). Slaat nergens op.

Heerlijk jeuk ook van een discussie op Radio 1 net. Eric Corton (cultuur sector) snapt het ook niet. Kreeg nog meer jeuk van mensen die inbellen en klagen dat F1 "milieu-onvriendelijk" gedrag aanmoedigt, zoals te hard rijden. |:(
Ik gok dat het ze niet gaat om de afstand, maar om alle evenementen íéts kleiner te houden.

Waarom? Ik gok politiek. Als je alles "gewoon" laat doorgaan denkt iedereen: "Corona is voorbij, knallen maar". Door toch íéts van restricties er in te houden blijft men toch nog aandacht houden dat het virus nog niet weg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40

-tom-562

Oliesjeik

Waar zouden ze die 2/3 capaciteit op baseren? Zoals eerder geopperd, zouden ze niet gewoon een bult extra 'loze' tribunes kunnen bouwen?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:33
En zoals ook al eerder gezegd. Er is een vergunning afgegeven voor 100000 bezoekers per dag..... Dan kun je niet eens nog 30K stoelen bijplaatsen om zo onder de regels door het maximale bezoekers per dag te kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

-tom-562 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:43:
Waar zouden ze die 2/3 capaciteit op baseren? Zoals eerder geopperd, zouden ze niet gewoon een bult extra 'loze' tribunes kunnen bouwen?
Dat moet je gewoon opgeven in de vergunning ;)
Deze aanvraag is bv van 2020, maar die van 2021 zal niet opeens heel anders zijn :P https://www.zandvoort.nl/...ts__DGP-SE___anoniem_.pdf

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
naitsoezn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

Dat moet je gewoon opgeven in de vergunning ;)
Deze aanvraag is bv van 2020, maar die van 2021 zal niet opeens heel anders zijn :P https://www.zandvoort.nl/...ts__DGP-SE___anoniem_.pdf
We hopen dat er een loophole is. Dat ik een evenement vergunning heb voor 100k mensen betekent niet dat je maar Max 100k plaatsen mag hebben. Ik kan een vergunning voor 20.000 bezoekers krijgen in de Arena, waar er toch echt veel meer in kunnen bijvoorbeeld.

Door 50k stoeltjes bij de plaatsen ergens kan iedereen op de tribune haar vaste plek behouden. Maar ja, als je dat opzichtig doet dan valt heel de maatschappij over je heen natuurlijk (niet geheel onterecht, maar andere kant is de regel ook idioot dus ja)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-09 14:08
loekf2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:53:
[...]

Eric Corton is sowieso jeuk, maar als liefhebber van zowel Formule 1 als live muziek snap ik wel waar de schoen wringt. Voetbal/F1 mag nu doorgaan met 40.000 - 70.000 bezoekers, omdat het een geplaceerd evenement is, maar zoals je zelf al zegt; kijk even een voetbal (of F1) wedstrijd en iedereen staat lekker te springen en juichen, wat natuurlijk te verwachten is. Vervolgens krijgen de (eendaagse) festivals wel het deksel op hun neus en mag daar niks/weinig. Nou vind ik whataboutism nooit zo'n heel sterk argument, maar ik snap nu wel de muzieksector denkt 'maar hunnie dan...'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:30
Die 2/3 bezetting is inderdaad een wassen neus aangezien je verder niet op afstand zit, maar 1/3 van de tribunes leeg blijft.
Het is afwachten wat dat voor gevolgen heeft qua verkochte kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
The_Admin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Eric Corton is sowieso jeuk, maar als liefhebber van zowel Formule 1 als live muziek snap ik wel waar de schoen wringt. Voetbal/F1 mag nu doorgaan met 40.000 - 70.000 bezoekers, omdat het een geplaceerd evenement is, maar zoals je zelf al zegt; kijk even een voetbal (of F1) wedstrijd en iedereen staat lekker te springen en juichen, wat natuurlijk te verwachten is. Vervolgens krijgen de (eendaagse) festivals wel het deksel op hun neus en mag daar niks/weinig. Nou vind ik whataboutism nooit zo'n heel sterk argument, maar ik snap nu wel de muzieksector denkt 'maar hunnie dan...'.
Ookal staan ze te springen en juichen, dan is dat nog steeds niet te vergelijken met duizenden mensen die voor een podium met artiest x staan te feesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-09 14:08
stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Ookal staan ze te springen en juichen, dan is dat nog steeds niet te vergelijken met duizenden mensen die voor een podium met artiest x staan te feesten.
Waarom niet eigenlijk? Wat is precies het verschil, zeker als je uitgaat dat bv. bij beide evenementen dezelfde toegangseisen zouden gelden (gevaccineerd of getest). Het is beiden gewoon een hoop zuipen, springen, juichen en lol maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
The_Admin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:34:
[...]

Waarom niet eigenlijk? Wat is precies het verschil, zeker als je uitgaat dat bv. bij beide evenementen dezelfde toegangseisen zouden gelden (gevaccineerd of getest). Het is beiden gewoon een hoop zuipen, springen, juichen en lol maken.
Yep, maar toch heb je in een stadion een stuk meer spreiding van het publiek. Natuurlijk heb je wel wat clubjes die elkaar opzoeken, maar als <insert artiest> op het podium staat wil toch iedereen zo dichtbij mogelijk komen. Daarnaast zijn veel festivals ook niet 100% in de buitenlucht, maar voorzien van tenten etc.... het blijft natuurlijk nederland qua weer. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Mark my words, de goedkoopste tribunekaarten worden afgezegd bij een 2/3e bezetting. Gold zal allemaal mogen komen, die leveren namelijk ook het meeste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Djerro123 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:13:
[...]

We hopen dat er een loophole is. Dat ik een evenement vergunning heb voor 100k mensen betekent niet dat je maar Max 100k plaatsen mag hebben. Ik kan een vergunning voor 20.000 bezoekers krijgen in de Arena, waar er toch echt veel meer in kunnen bijvoorbeeld.
De vraag was waar ze die 2/3 op zouden baseren. Nou, voila, vergunning. Of het zinnig is, is een discussie waar ik me graag buiten wil houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
Den_S85 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:54:
Mark my words, de goedkoopste tribunekaarten worden afgezegd bij een 2/3e bezetting. Gold zal allemaal mogen komen, die leveren namelijk ook het meeste op.
Logisch, reken er maar op dat we weinig mensen in de duinen zien zitten dit jaar ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
BasvanS schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Logisch, reken er maar op dat we weinig mensen in de duinen zien zitten dit jaar ;)
Kunnen de zandhagedissen en gestreepte padden tenminste ook rustig hun NSFW paringsrituelen uitvoeren... zucht....

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:09
Ik hoop het dan gaat het tenminste door voor mij. :D

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Maar ja en dan? Lege goedkope tribune met links en rechts daarvan een overvolle dure tribune. :+ Dan is de hele regeling van 2/3 toch gewoon een wassen neus. Is het natuurlijk ook wanneer je naar het voetbal kijkt.

Maar goed we gaan het zien, ik ben erg benieuwd wat het gaat betekenen voor de bezoekers met kaarten. Misschien weren ze wel alle bezoekers met een buitenlands adres? In het kader van kijk ons eens goed bezig zijn door geen besmettingen te importeren.

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 13-08-2021 13:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Het blijft allemaal speculeren. Persoonlijk denk ik dat al bekend is hoe ze het aan willen gaan pakken, maar dat ze dat pas na de persconferentie naar buiten brengen. Dus vanavond of maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
naitsoezn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:59:
[...]

De vraag was waar ze die 2/3 op zouden baseren. Nou, voila, vergunning. Of het zinnig is, is een discussie waar ik me graag buiten wil houden ;)
En waar baseer je op dat het op basis van de vergunning is? En waar in de vergunning staat dan hoeveel zitplaatsen er zijn? Want als het op vergunning is, dus inclusief sta plaatsen, dan telt die mee in de 1/3e. Dan mogen de tribunes bijna vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-07 22:02
Volgens de NOS:
Het zijn miljoenen die grotendeels terugverdiend moesten worden met de kaartverkoop. Nu dat slechts deels lijkt te gebeuren, staat de organisatie voor de opdracht dat gat op een andere manier te dichten.
Met andere woorden: de terugverdientijd van de verbouwing wordt langer, boze investeerders omdat hun rendement lager is dit jaar, en ze draaien geen verlies op de lopende/dynamische kosten van de organisatie an sich.
Het feestje gaat dus gewoon door. (volgens mijn glazen bol)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:18

Pierre

Van nature lui!

Op radio 1 vanmorgen was het een felle discussie over het doorgaan, vele tegenstanders en terecht als je het mij vraagt.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Hadden ze ook nog steekhoudende argumenten? Ik vrees nogal wat mensen die uit emotie wat lopen te ranten van 'waarom hun wel, en mag ik niet naar paaspop????'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 16:45:
Hadden ze ook nog steekhoudende argumenten? Ik vrees nogal wat mensen die uit emotie wat lopen te ranten van 'waarom hun wel, en mag ik niet naar paaspop????'
Nou ik denk dat de culturele sector toch wel een groot argument heeft, en nee ik ben niet werkzaam in die sector, maar ze hebben zeker een punt. En ik kijk ook F1 hoor al jaren met veel plezier. Maar ik ga ook graag naar concerten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
Pierre schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Nou ik denk dat de culturele sector toch wel een groot argument heeft, en nee ik ben niet werkzaam in die sector, maar ze hebben zeker een punt. En ik kijk ook F1 hoor al jaren met veel plezier. Maar ik ga ook graag naar concerten.
Ik kan me anders iets herinneren van een Europees songfestival dat door mocht gaan terwijl sportevenementen geen publiek mochten. Vanwege de internationale belangen die er aan zo'n meerdaags festival zaten.

En er is een groot verschil tussen iets als F1, waar je toch het grootste deel van de dag op je stoeltje (of kleedje) zit, en een lowlands waar iedereen bij elkaar staat te dansen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Pierre schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Ik mis even het argument? Een sportevenement kun je niet vergelijken met een festival of concert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Ik mis even het argument? Een sportevenement kun je niet vergelijken met een festival of concert.
Volgens de tegenstanders is het niet eerlijk, kan ik me wel voorstellen. Maar ik lig er absoluut niet wakker van, ik kijk sowieso naar de F1 wedstrijd. Wel lekker op de bank dan kan ik hem even op pauze zetten als ik even een biertje pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Pierre schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Volgens de tegenstanders is het niet eerlijk, kan ik me wel voorstellen. Maar ik lig er absoluut niet wakker van, ik kijk sowieso naar de F1 wedstrijd. Wel lekker op de bank dan kan ik hem even op pauze zetten als ik even een biertje pak.
Maar waarom is het niet eerlijk? Is het niet een kwestie van emotie en frustratie? Kan ik ook goed begrijpen hoor.... die zien de zomerse afsluiting met wat feesten nu wel door hun neus geboord worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

stylezzz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Maar waarom is het niet eerlijk? Is het niet een kwestie van emotie en frustratie? Kan ik ook goed begrijpen hoor.... die zien de zomerse afsluiting met wat feesten nu wel door hun neus geboord worden.
Ben ik met je eens, maar ik snap het wel. En laten we hier maar stoppen, nogmaals ik lig er niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Daarmee benadeel je wel veel echte racefans - Ik denk dat ze gewoon over de hele linie heen gaan loten. Grijp je mis dan krijg je kaarten voor volgend jaar met evt mogelijkheid om met voorrang gelijk een upgrade te kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik voel me best wel verscheurd. Ik ben dusver een Corona-heilige geweest die zich keurig aan alle maatregelen heeft gehouden en daar zelf nog een schepje bovenop heeft gedaan (ik zie overheidsregels als het absolute minimum, maar wil daar verder hier en nu niet over in discussie gaan). En hoewel ik beide prikjes heb gehad voel ik me nog steeds niet helemaal happy met een bezopen hossende massa want Delta gaat razendsnel. Dit is toch al niet mijn wereld maar ik heb besloten om één keer uit m'n leven buiten deze "comfort zone" te gaan om F1 van dichtbij mee te maken. Ik heb aan deze kaartjes dan ook meer uitgegeven dan ik in de rest van m'n leven samen heb gedaan voor dit soort evenementen (dat zegt vooral iets over hoeveel andere sportevenementen ik heb bezocht). Mijn hoofd zegt dat het "dom" is om daar in de massa te gaan staan, mijn hart zegt dat ik het "verdient" heb. Beide kloppen niet. De waarheid ligt in het midden en de prijs van de kaartjes duwt het ook wel een bepaalde kant uit.
Dat er ondanks die rechtzaken nog steeds geen duidelijkheid is helpt niet. Ik ben geloof ik blij dat ik geen hotel heb gereserveerd in Zandvoort.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Djerro123 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 13:41:
[...]

En waar baseer je op dat het op basis van de vergunning is? En waar in de vergunning staat dan hoeveel zitplaatsen er zijn? Want als het op vergunning is, dus inclusief sta plaatsen, dan telt die mee in de 1/3e. Dan mogen de tribunes bijna vol?
Prima, dan niet. Ik heb geen zin in dit spelletje. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:18
Voor mij is het glas twee derde vol", aldus jan Lammers, sportief directeur van de Dutch Grand Prix. "We gaan het gewoon doen. De drie bedrijven achter de Dutch Grand Prix, Circuit Zandvoort, SportVibes en TIG Sports, hebben besloten te investeren in de toekomst van de F1 in Nederland.
Hij gaat in ieder geval door. Ik heb er zin aan! Ook al ga ik hem op TV kijken (sorry, maar ik wil niet tussen al die Nederlanders zitten haha).
Jeugddroom. 35 jaar opgewacht!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Adlermann schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Hij gaat in ieder geval door. Ik heb er zin aan! Ook al ga ik hem op TV kijken (sorry, maar ik wil niet tussen al die Nederlanders zitten haha).
Ik waarschijnlijk ook gewoon op TV, wel in Haarlem dus met de ramen open en de juiste windrichting en bewolking hoor ik er ook nog iets van ;) Vrienden van ons hebben kaarten maar weten nog niet of ze met het hele gezin gaan of alleen mannen/jongens dus wellicht kan ik daarop meeliften.
Hoe dan ook - goed dat ze gaan racen in Zandvoort.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Adlermann schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 18:44:
[...]

Voor mij ook jeugd droom, daarom ga ik wel. Maar inderdaad dubbel gevoel tussen alle gekke Nederlanders. Ook het gedoe met eigen eten meenemen. Ik neem altijd een hele wandelrugzak vol met eten en drinken mee. Maar goed, ze zullen het financieel nodig hebben, dus laten we maar dure patat halen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:28
Mag ik nu met een sta plaats wel of niet heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Technofreakz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:16:
Wat ik las (maar zoek het zelf ook even op) dacht ik dat er woensdag een email komt voor tickethouders.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 23:49
Dat weet nog niemand, je moet even de persco van de DGP afwachten. Die misschien vanavond of anders maandag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47
Staanplaatsen zijn er uitgehaald.
Mensen met een tribunekaart krijgen voor woensdag te horen of ze er bij mogen zijn

Ik heb zelf bronze tribune kaarten, maar vrees dat deze, als eerste eruit zullen worden gehaald

[ Voor 14% gewijzigd door Koploper07 op 13-08-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Koploper07 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:21:
[...]

Mensen met een tribunekaart krijgen voor woensdag te horen of ze er bij mogen zijn
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47
Dutch GP in Zandvoort gaat door, organisatie draait zelf op voor gemiste opbrengsten

https://www.ad.nl/formule...ste-opbrengsten~ab9600ee/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kon 5 minuten geleden nog inloggen. Nu krijg je dit te zien. Afwachten dus maar. Heb zelf een tribune kaart voor. Maar zal het niet erg vinden om er weer een langer op te moeten wachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wagn2ouWmb-wM3iJng1lmqUgQls=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vo49CfQLeoEWtqwMJdcg4v06.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik vraag mij toch nog af of het 2/3 van de 105.000 is, of 2/3 van enkel alle zitplaatsen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:30:
Ik vraag mij toch nog af of het 2/3 van de 105.000 is, of 2/3 van enkel alle zitplaatsen. Weet iemand dat?
Nee
Zolang de organisatie er niks over zegt weet niemand het

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Koploper07 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:26:
[...]

Dutch GP in Zandvoort gaat door, organisatie draait zelf op voor gemiste opbrengsten

https://www.ad.nl/formule...ste-opbrengsten~ab9600ee/
ah deze zin dus:
Er wordt alleen gewerkt met tribuneplaatsen, de zogenoemde kaarten voor ‘algemene toegang’ worden eruit gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
Net bevestigd door Rutte dat het 1/3 is als ze geen groen vinkje vragen en 2/3 als ze dat wel vragen.

Dat wordt dus in ieder geval je vaccin hebben. Of je moet elke dag testen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
2/3 van de beschikbare zitplaatsen, lijkt mij, als ik zojuist de uitleg van Rutte begrepen heb.

En de overheid gaat de organisatie niet compenseren, dus die zal bij de FOM aan moeten kloppen.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 13-08-2021 19:41 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Volgens de media 70.000 per dag, dus dat zou 2/3 van het totaal zijn. GA schrappen en je bent al een heel eind.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Koploper07 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:21:
[...]

Ik heb zelf bronze tribune kaarten, maar vrees dat deze, als eerste eruit zullen worden gehaald
Als de tribunes 2/3 vol mogen zijn is het 2/3 van alles, dus gelijk verdeeld over alle kleuren. We gaan het zien. Eigenlijk zouden ze opt-out moeten mogelijk maken voor mensen die niet willen/kunnen onder deze omstandigheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Erapaz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:46:
[...]

Als de tribunes 2/3 vol mogen zijn is het 2/3 van alles, dus gelijk verdeeld over alle kleuren. We gaan het zien. Eigenlijk zouden ze opt-out moeten mogelijk maken voor mensen die niet willen/kunnen onder deze omstandigheden.
Misschien doen ze dat ook nog wel. We zullen het lezen woensdag of eerder.
Hoe dan ook is juist GA het leukste vindt ik, lekker rondlopen zoals je ook bij de TT of de Millitary doet langs de baan, leuker dan op een tribune want dan is de TV toch snel een beter alternatief (mijn mening).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:40:
2/3 van de beschikbare zitplaatsen, lijkt mij, als ik zojuist de uitleg van Rutte begrepen heb.
Dat begrijp ik ook. Dus dan hou je nog 'maar' 57k over, bijna de helft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
franssie schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Misschien doen ze dat ook nog wel. We zullen het lezen woensdag of eerder.
Hoe dan ook is juist GA het leukste vindt ik, lekker rondlopen zoals je ook bij de TT of de Millitary doet langs de baan, leuker dan op een tribune want dan is de TV toch snel een beter alternatief (mijn mening).
Ik vind GA ook het leukst. Helaas laatste jaren niet mogelijk. Mugello vorig jaar was verplicht tribune en op Hockenheim ging de GA niet in de algemene verkoop. Tenminste ik kon die kaarten niet kopen. Op Spa en de Nurburgring wel altijd GA gedaan en dan elke dag ergens anders zitten. Met de TT ooit in de jaren 90 de hele baan rond gelopen, maar ook daar laatste keer op de tribune gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Er werd nog een opmerking gemaakt over wat je nu ziet in voetbal stadions, waar bepaalde tribunes leeg zijn en anderen voor 100% gevuld. En dat mag dus eigenlijk niet. Daaruit kun je afleiden dat een bepaalde tribune maar voor 2/3 gevuld mag zijn.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
Erapaz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:06:
[...]

Voor mij ook jeugd droom, daarom ga ik wel. Maar inderdaad dubbel gevoel tussen alle gekke Nederlanders. Ook het gedoe met eigen eten meenemen. Ik neem altijd een hele wandelrugzak vol met eten en drinken mee. Maar goed, ze zullen het financieel nodig hebben, dus laten we maar dure patat halen daar.
Ik ging persoonlijk altijd het liefst naar Hockenheim. Mercedes-grandstand (echt een goed overzicht daar). En was fors duurder. Dus alle spring en hos mensen zaten daar niet. Je had ook gewoon een normaal-toilet-gebouw daar met normale wc's en geen dixies.

Dat had ik wel nodig, want de laatste bratwurst van de dag was dus een braakwurst :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Adlermann schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:57:
[...]

Ik ging persoonlijk altijd het liefst naar Hockenheim. Mercedes-grandstand (echt een goed overzicht daar). En was fors duurder. Dus alle spring en hos mensen zaten daar niet. Je had ook gewoon een normaal-toilet-gebouw daar met normale wc's en geen dixies.

Dat had ik wel nodig, want de laatste bratwurst van de dag was dus een braakwurst :D
Hockenheim is echt top, parkeren is top, toiletten schoon. Veel zicht in het stadiongedeelte, na de race terug naar huis kunnen rijden. Stappen in Mannheim en dan brak met 40+ graden fp1 kijken op vrijdag. Baal echt dat ze daar niet meer rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
PatrickC schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:54:
Er werd nog een opmerking gemaakt over wat je nu ziet in voetbal stadions, waar bepaalde tribunes leeg zijn en anderen voor 100% gevuld. En dat mag dus eigenlijk niet. Daaruit kun je afleiden dat een bepaalde tribune maar voor 2/3 gevuld mag zijn.
Jup, vanuit het midden met aan linker- en rechterzijde 1/6 lege zitplaatsen.
Wanneer iedereen een beetje synchroon meedoet blijft de onderlinge afstand dan keurig gelijk tijdens ons nieuwe volkslied: "Van links naar rechts" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Erapaz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Hockenheim is echt top, parkeren is top, toiletten schoon. Veel zicht in het stadiongedeelte, na de race terug naar huis kunnen rijden. Stappen in Mannheim en dan brak met 40+ graden fp1 kijken op vrijdag. Baal echt dat ze daar niet meer rijden.
Ja, wij sliepen altijd in Darmstadt. En daar dan de kroeg in op vrijdag, zaterdag en zondag..

Hockenheim is echt briljant. Maar ok, dit is het zandvoort topic. Ik kijk echt hier wel naar uit. Alleen al omdat het jeugdsentiment is. Ik ehb wel een race op zandvoort meegekregen (ben uit 80). Maar pas echt toen het een paar jaar voorbij was. Ik ben echt heel benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik hoop voor de mensen die uitgeloot worden, dat de mogelijkheid om een refund aan te vragen open blijft tot na de race van dit jaar. Dan kunnen mensen ten minste nog aankijken of het de moeite is om volgend jaar te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Kunnen ze niet nog wat vaste zitplekken creëren op de duinen die voor GA waren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
Nou spannend, net in de mail:
Tickets
Gelukkig krijgt het grootste deel van de fans de mogelijkheid om de Dutch Grand Prix live mee te maken! We begrijpen de teleurstelling van de fans die er dit jaar niet bij kunnen zijn en dus nog een jaar geduld moeten hebben. Uiterlijk woensdag 18 augustus word je daarom per e-mail geïnformeerd of je dit jaar de race mee kan maken. Mocht je er niet bij kunnen zijn, dan is er de mogelijkheid om jouw ticket(s) door te schuiven naar de Dutch Grand Prix van 2022 of een refund aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Kaarten doorschuiven naar 2022? Maar 2022 was toch al uitverkocht?
Hertog_Martin schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:14:
Kunnen ze niet nog wat vaste zitplekken creëren op de duinen die voor GA waren?
Nee. Je moet voor het evenement een vergunning aanvragen waar alles op staat, dus ook waar je de tribunes gaat bouwen. Daarop krijg je een vergunning, dan kan je niet zomaar 60.000 plekken bijzetten om te compenseren voor de coronaregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Staat alleen niks over evt loting of andere selectie rationale in de mail. Dat voelt wel een beetje vreemd eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Katseviool schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:51:
Staat alleen niks over evt loting of andere selectie rationale in de mail. Dat voelt wel een beetje vreemd eerlijk gezegd.
Ja. mee eens. Heeft het zin om die club te mailen of bellen ? Anders is het gewoon geld terug en voor de buis naar Olav en co kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
loekf2 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Ja. mee eens. Heeft het zin om die club te mailen of bellen ? Anders is het gewoon geld terug en voor de buis naar Olav en co kijken.
Er staat toch dat je voor woensdag bericht krijgt?

Ze zullen even met de financiële en juridische afdeling gaan kijken hoe ze dit moeten oplossen om straks geen problemen te krijgen.

Want ga je loten? Of de goedkoopste kaartjes doorschuiven (financieel aantrekkelijk). En wat staat er ook alweer in de contracten met je sponsoren over de kaartjes die aan hun zijn beloofd?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

[...]

Dat doen de meeste Nederlanders.
Wel zwaar K#dt dat een deel van de tribune kaarten nu terug getrokken moeten worden. Je zal maar een kaartje hebben dat straks niet meer geldig is. Vermoedelijk gaat het kaartje van Jan Modaal er het eerste aan. Echt een klote situatie.
Maar Zandvoort kan er verder ook niks aan doen. Ben al blij dat ze doorgaan. Dat is dan weer wel positief.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
RocketKoen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Er staat toch dat je voor woensdag bericht krijgt?

Ze zullen even met de financiële en juridische afdeling gaan kijken hoe ze dit moeten oplossen om straks geen problemen te krijgen.

Want ga je loten? Of de goedkoopste kaartjes doorschuiven (financieel aantrekkelijk). En wat staat er ook alweer in de contracten met je sponsoren over de kaartjes die aan hun zijn beloofd?
Wel vreemd, die scenario's hadden ze maanden geleden al uit kunnen werken, kan me voorstellen dat je dat een paar jaar geleden niet zou doen maar nu hoor je als evenement toch wel wat corona gerelateerde draaiboeken klaar te hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Homeland schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 21:12:
[...]

Wel vreemd, die scenario's hadden ze maanden geleden al uit kunnen werken, kan me voorstellen dat je dat een paar jaar geleden niet zou doen maar nu hoor je als evenement toch wel wat corona gerelateerde draaiboeken klaar te hebben liggen.
Het draaiboek was geen beperkingen of afgelasten. Maar dat heeft flink wat tegendruk gekregen denk ik.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mogen de tribunes maar voor 2/3 gevuld worden?

Het AD schrijft dat de general admission (duin kaarten) in elk geval ingetrokken worden. Als ze dan op de tribune ook nog eens 2/3e moeten aanhouden dan is het effectieve aantal bezoekers veel lager (en minder dan 50%?).

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 14:30
Gewoon de vrijdag geen bezoekers, dat is ook 1/3e. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik ben ook benieuwd of het per bestelling wordt uitgeloot of per stoel.

Wij hebben 7 kaarten in 2 bestellingen (5 en 2). Zal mij benieuwen :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Vorig jaar zei de organisatie van de F1 in NL dat ze alleen Zandvoort wilden door laten gaan bij volledige bezetting. Nu denken ze er anders over en accepteren ze blijkbaar een verlies (of: minder winst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
[...]

Ja eerlijk gezegd is het gewoon maar afwachten en hopen dat niet alles naar sponsoren en allerlei gold kaarten gaat. We zijn nu gewoon overgeleverd aan de keuze die zij maken. Bellen/mailen heeft IMO ook geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
Glashelder schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:03:
Ik ben ook benieuwd of het per bestelling wordt uitgeloot of per stoel.

Wij hebben 7 kaarten in 2 bestellingen (5 en 2). Zal mij benieuwen :p
Er wordt nergens gesproken over loting ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

kraanwagen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:26:
Vorig jaar zei de organisatie van de F1 in NL dat ze alleen Zandvoort wilden door laten gaan bij volledige bezetting. Nu denken ze er anders over en accepteren ze blijkbaar een verlies (of: minder winst).
Het geduld van de FOM is natuurlijk ook niet oneindig. Zeker niet als er ook andere circuits aan de deur staan te kloppen...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Ze zullen niet alleen de goedkopere eruit gooien lijkt me. Op de tribune heb je (bij iig de Pon tribune) zilver en goud. Dus daar moeten van beide wat af want je gaat niet alle zilver wegdoen en dan mensen met goud op de zilveren plek zetten.
Pagina: 1 ... 44 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen