Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 33 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
Erapaz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:15:
@Glashelder Wat dacht je van geen muziek? Het is een F1 race, geen festival. Zorgen voor een goed bijprogramma (F3, F2, Boss GP, klassieke race), pitwalk, goed gevuld F1 village met merchandise en een markt met oudere team kleding / goedkopere modelauto's. Handtekeningensessies, coureurs op een podium, tenten met klassieke/oude F1 auto's en andere raceauto's. Desnoods een mini-kermis zoals op Le Mans. Na een paar dagen om 8 uur langs de baan te staan ben je toch zo gaar dat je op tijd naar huis wilt om nog enigszins van de race te kunnen genieten op zondag.
Dat jij dat niks vindt, betekent niet dat iedereen dat niks vindt.
Afgelopen jaar was het in Oostenrijk ook een fantastisch feest. En ja, daar zat ook muziek bij na de race/trainingen etc.
Juist de combinatie van race + festival-achtige sfeer maakt het voor veel mensen een must do. Ook om bv familie mee te trekken die gewoonlijk niks met F1 hebben.
Als aan zulke mensen ook kaartjes verkocht wordt, is voor de organisatie alleen maar een big plus.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19
Animatie en drone beelden van VolkerWessels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Toch wel jammer dat het hele duin bij de Tarzan bocht weg is, voor F1 komen daar dus tijdelijke tribunes maar met andere races sta je op gelijk niveau met de baan, zie je dus erg weinig en kan je op asfalt gaan zitten?...

Ben erg benieuwd, lijkt alsof er veel concessies zijn gedaan voor de F1 die andere races en het publiek daarbij niet ten goede komen.

Zie nu dat er meerdtduinen weg zijn dus zal op meerdere plekken zo zijn qua slechter zicht en zitplekken als er geen tribunes staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• babbelmb
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:38:
[...]

In Zandvoort straks heb je niet alleen F2 en F3 (!) tijdens het F1 weekend, maar ook de Formule W. Ben benieuwd hoe ze dat logistiek en qua tijd allemaal in gaan passen.
Wseries is alleen bij de GP in Mexico en de VS, niet de rest van het seizoen. Ze gaan wel racen op Assen in september

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Chiron schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:38:
[...]

In Zandvoort straks heb je niet alleen F2 en F3 (!) tijdens het F1 weekend, maar ook de Formule W. Ben benieuwd hoe ze dat logistiek en qua tijd allemaal in gaan passen.
Da's helemaal niet waar, hoe kom je daarbij :z

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 17-01-2020 19:34 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:58
Homeland schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:17:
Ben erg benieuwd, lijkt alsof er veel concessies zijn gedaan voor de F1 die andere races en het publiek daarbij niet ten goede komen.
Wellicht dat sommige van deze concessies gedaan zijn om het allemaal op tijd af te krijgen en worden ze weer verbeterd na de eerste race...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
GAIAjohan schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 16:13:
[...]

Dat jij dat niks vindt, betekent niet dat iedereen dat niks vindt.
Afgelopen jaar was het in Oostenrijk ook een fantastisch feest. En ja, daar zat ook muziek bij na de race/trainingen etc.
Juist de combinatie van race + festival-achtige sfeer maakt het voor veel mensen een must do. Ook om bv familie mee te trekken die gewoonlijk niks met F1 hebben.
Als aan zulke mensen ook kaartjes verkocht wordt, is voor de organisatie alleen maar een big plus.
Ik wil helemaal geen familie mee die niks met F1 heeft. Ik wil andermans familie die niks met F1 heeft daar ook niet tegenkomen en ik wil helemaal niet dat die mensen mijn kaartjes voor mijn neus weg kopen. Als ze willen feesten gaan ze lekker naar een festival. F1 gaat om de races en is voor de racefan. Niet voor de muziek of Max fan. Spa is een drama sinds Max rijdt en de gesprekken met de mensen op de maandag na de race die nu opeens wel kijken omdat er een Nederlander meedoet zijn ook tenenkrommend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Erapaz wees blij dat de race zo'n succes is. Door al die mensen die een kaartje kopen is de race er en (als het zo doorgaat) blijft de race.

Dus stop met zeuren op mensen die iets later zijn ingestapt in het formule 1 circus en gun die mensen ook wat.

Het is niet alleen jouw feestje. Je zal moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
babbelmb schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 19:16:
[...]

Wseries is alleen bij de GP in Mexico en de VS, niet de rest van het seizoen. Ze gaan wel racen op Assen in september
Ahh ja, Assen is er ook nog natuurlijk.
Goed dat Formule W in Amerika wel tegelijk met F1 is.
Anyhoo, naast de F1 is er het weekend in Zandvoort genoeg op de baan qua andere klassen, en ben benieuwd wat er terecht gaat komen van de caravanrace/achteruitrij-race die ik in een van de aankondigingen voorbij zag komen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:19:
@Erapaz wees blij dat de race zo'n succes is. Door al die mensen die een kaartje kopen is de race er en (als het zo doorgaat) blijft de race.

Dus stop met zeuren op mensen die iets later zijn ingestapt in het formule 1 circus en gun die mensen ook wat.

Het is niet alleen jouw feestje. Je zal moeten delen.
Succes? Er ligt nog niet eens overal asfalt en jij hebt het al over een succes? Dat moet eerst nog maar eens blijken, voorlopig ligt er een leuk stukje crossen voor 2 Coronels in een Dakar buggy, op een magische manier zijn er ook nog kaarten te koop voor iets wat volgens eerdere succesverhalen al lang en breed uitverkocht was... Er gaan ook een flinke lading kaarten richting sponsors en mocht het een beetje tegenvallen dan heeft men altijd het excuus nog om het succes over de komende 3 jaar uit te smeren.

@Erapaz De instappers die de laatste jaren door Max Verstappen de F1 zijn gaan volgen haal je echt niet over om voor de hoofdprijs een half uurtje Guus Meeuwis c.s. (met festivalbier) aan te horen, die komen om Verstappen te zien winnen, de concerten zijn vooral als opvulling tussen races en om geen mega verkeersinfarct te veroorzaken wanneer iedereen na afloop en masse op weg gaat richting de piepers thuis, waarbij velen nog ff een paar kilometer naar IJmuiden/Spaarnwoude mogen fietsen.
Je gaat toch voor de sfeer naar zo'n circuit? Wil je de race goed volgen dan kan je beter in je mancave naar de tv kijken, erger je je ook veel minder aan al die wortelkleurige fans.

Ik hoop werkelijk voor het publiek en de organisatie dat het een beetje fatsoenlijk weer is (zelf hou ik meer van regenraces ;) ) maar waar je ook kijkt is het na de afsluitende F1 race gewoon afgelopen en wil iedereen liefst zo snel mogelijk naar huis. Het is soms superlekker, maar kan ook bruut koud zijn begin mei aan de Hollandse kust.
Het succes en of mensen volgend jaar weer gaan hangt m.i. erg af van de ervaring die ze dit jaar gaan krijgen en daarin speelt het weer een hele grote rol.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@PalingDrone niet zo pessimistisch. Het is helemaal uitverkocht. Daarmee bedoel ik succes. Financieel dus. En dat is toch waar de F1 omdraait. Je kan nog zo'n toffe race hebben (hockenheim vorig jaar?), maar als je te weinig geld opbrengt bestaat je race volgend jaar niet meer.
Het is volledig uitverkocht en ik ga er vanuit dat de organisatie professioneel genoeg is om een sluitende begroting te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Jelte schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:51:
@PalingDrone niet zo pessimistisch. Het is helemaal uitverkocht. Daarmee bedoel ik succes. Financieel dus. En dat is toch waar de F1 omdraait. Je kan nog zo'n toffe race hebben (hockenheim vorig jaar?), maar als je te weinig geld opbrengt bestaat je race volgend jaar niet meer.
Het is volledig uitverkocht en ik ga er vanuit dat de organisatie professioneel genoeg is om een sluitende begroting te maken.
Uitverkocht?

https://tickets.formula1.com/en/f1-42837-netherlands

Edit: en mogelijk hier ook nog, maar geen zin om al m'n gegevens in te moeten vullen.
https://dutchgp.com/tickets/

[ Voor 9% gewijzigd door Homeland op 18-01-2020 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Wat ik niet echt snap is dat ze 8+ graden nodig hebben voor asfalteren en dan eind februari planden klaar te zijn.

Het is nu zeer zachte winter maar maxima ligt rond de 8 graden.

Normaal gesproken zou het kouder zijn.

Weet alleen niet hoe lang ze die 8 graden nodig hebben? Want wordt ook nu niet 24 uur lang 8+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Homeland schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:42:
[...]

Uitverkocht?

https://tickets.formula1.com/en/f1-42837-netherlands

Edit: en mogelijk hier ook nog, maar geen zin om al m'n gegevens in te moeten vullen.
https://dutchgp.com/tickets/
Net alsof je niet weet dat gereserveerde tickets die niet betaald worden weer vrijkomen ;)

Of een veranderde tribune planning toch iets meer plaatsen oplevert. :)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 18-01-2020 11:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als je nu nog blijft volhouden dat er maar matige belangstelling voor is en denkt dat er nog volop kaarten te koop zijn, dan ben je gewoon aan het trollen |:(
Hertog_Martin schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:07:
Wat ik niet echt snap is dat ze 8+ graden nodig hebben voor asfalteren en dan eind februari planden klaar te zijn.
Gaat om het moment van aanbrengen, dus overdag. Aan de kust is de temperatuur sowieso vaak een stuk milder. Maar het is helemaal aan het begin idd als risico benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
naitsoezn schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:53:
Als je nu nog blijft volhouden dat er maar matige belangstelling voor is en denkt dat er nog volop kaarten te koop zijn, dan ben je gewoon aan het trollen |:(
Wie zegt dat dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@Homeland ok, er zijn nog enkele kaarten te koop. Je hebt gelijk het is niet volledig uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:16

mphilipp

Romanes eunt domus

Ach, een handvol kaarten nog. Ik durf er wel een wedje op te leggen dat het op raceday stam-en-stampvol zit. Uitverkocht huis. Ook de andere dagen zal er meer dag genoeg publiek zijn, want er zijn altijd mensen die alleen de training willen/kunnen zien. Ik twijfel er niet aan of het gewoon uitverkocht is. Misschien nu nog niet, maar dat komt echt wel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

Wortelkleurige fans vond ik toch een betere trollpoging. Hoe hautain wil je het hebben.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Ik kijk al F1 sinds 1994, ben al naar meerdere F1 races geweest en ben zowel naar een Nick & Simon als een Guus Meeuwis concert geweest. Ik welke categorie val ik dan?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Ach, een handvol kaarten nog. Ik durf er wel een wedje op te leggen dat het op raceday stam-en-stampvol zit. Uitverkocht huis. Ook de andere dagen zal er meer dag genoeg publiek zijn, want er zijn altijd mensen die alleen de training willen/kunnen zien. Ik twijfel er niet aan of het gewoon uitverkocht is. Misschien nu nog niet, maar dat komt echt wel.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de zondag niet uitverkocht is uiteindelijk maar voor de vrijdag zou het me niet verbazen als ze via Jumbo ladingen kaarten weg gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 16:54
Als ik dat filmpje van volker wessels zie wordt ik toch wel exited hoor!! Hopelijk is het straks een fantastische race!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:18:
Wortelkleurige fans vond ik toch een betere trollpoging. Hoe hautain wil je het hebben.
Successupporter, McLaren presteert even niet top en gelijk is oranje te min.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Wom schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:48:
Ik kijk al F1 sinds 1994, ben al naar meerdere F1 races geweest en ben zowel naar een Nick & Simon als een Guus Meeuwis concert geweest. Ik welke categorie val ik dan?
De categorie raceliefhebber met matige muzieksmaak? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Wom schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:48:
Volgens mij val jij dan met je neus in de boter :)

Categorie : doelgroep

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 19-01-2020 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TechnoHead
  • Laatst online: 23-07 15:20
Tussen het einde van de Luyendyk bocht en opkomen rechte stuk gaat klaarblijkelijk ook nog 2 meter hoogte verschil zitten :*)
"Het is namelijk niet alleen de banking, maar de hele bocht gaat ook nog een metertje of twee omhoog. Dus als je [daarna] het rechte stuk opkomt, ga je eigenlijk weer de heuvel af. Dit kan wellicht helpen bij een inhaalactie richting de Tarzanbocht, coureurs krijgen immers een soort extra aanloop. "
https://nl.motorsport.com...data-jan-lammers/4655757/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heeft iemand eigenlijk enig idee of er iets geregeld is voor mindervaliden? Ik heb begrepen dat je - ook al kom je met de fiets - 3 km moet lopen naar de ingang. Mijn schoonvader kan wel lopen maar 3km is echt te ver.

Voor ik contact opneem met de organisatie, heb ik iets gemist?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 19 januari 2020 @ 21:37:
Heeft iemand eigenlijk enig idee of er iets geregeld is voor mindervaliden? Ik heb begrepen dat je - ook al kom je met de fiets - 3 km moet lopen naar de ingang. Mijn schoonvader kan wel lopen maar 3km is echt te ver.

Voor ik contact opneem met de organisatie, heb ik iets gemist?
https://dutchgp.com/faq-categorie/mindervaliden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Nu op NPO1 Andere Tijden Sport over de F1 op Zandvoort.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

sjaool schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:33:
Nu op NPO1 Andere Tijden Sport over de F1 op Zandvoort.
Op zich leuke beelden, maar een beetje chronologie was fijn geweest. Gaat echte alle kanten op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

PWM schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:41:
[...]

Op zich leuke beelden, maar een beetje chronologie was fijn geweest. Gaat echte alle kanten op.
Klopt, maar het lijkt qua sfeer wel lekker weg. Anders had het weer zo'n droge documentaire geweest. Nu kunnen ze meer unieke beelden laten zien en zie je niet alles wat je al een keer eerder gezien hebt in die andere Zandvoort documentaire van Ziggo Sport.

4 banden wisselen in 30 seconden, ga er maar aan staan... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

sjaool schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:52:
[...]

Klopt, maar het lijkt qua sfeer wel lekker weg. Anders had het weer zo'n droge documentaire geweest. Nu kunnen ze meer unieke beelden laten zien en zie je niet alles wat je al een keer eerder gezien hebt in die andere Zandvoort documentaire van Ziggo Sport.

4 banden wisselen in 30 seconden, ga er maar aan staan... :+
Inclusief in- en uitrijden pitstraat natuurlijk!

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
PWM schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:41:
[...]

Het idee erachter was om een GP van voor te achter te laten zien met beelden van verschillende jaren. Maar het kwam nogal rommelig/chaotisch over zo. Dan vond ik de documentaire op Ziggo veel fijner om naar te kijken.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

pro_6or schreef op zondag 19 januari 2020 @ 22:54:
[...]

Inclusief in- en uitrijden pitstraat natuurlijk!
Nope, puur het wisselen van de banden. Zelfs de coureur hielp een handje mee... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

sjaool schreef op maandag 20 januari 2020 @ 00:03:
[...]

Nope, puur het wisselen van de banden. Zelfs de coureur hielp een handje mee... :P
Woah, dát zou een leuke regelwijziging zijn! Geen pitcrew meer voor banden, coureur moet zelf de banden verwisselen :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Er stond heel even een RBR wagen voor de poort:

https://www.nhnieuws.nl/n...t-begint-nu-echt-te-leven

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:43

basvn

Breezand - NHN

FTFY

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/roare77pw3c41.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door basvn op 21-01-2020 16:49 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hertog_Martin schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 11:07:

Het is nu zeer zachte winter maar maxima ligt rond de 8 graden.

Normaal gesproken zou het kouder zijn.

Weet alleen niet hoe lang ze die 8 graden nodig hebben? Want wordt ook nu niet 24 uur lang 8+.
Asfalteren kan ook wanneer het vriest dat het kraakt, hoe denk je dat men in de winter gaten op snelwegen repareert? Met purschuim? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
Bart-Willem schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:51:
[...]

Asfalteren kan ook wanneer het vriest dat het kraakt, hoe denk je dat men in de winter gaten op snelwegen repareert? Met purschuim? :+
Dat doen ze ook enkel omdat ze geen keuze hebben, het moet zo snel mogelijk gerepareerd worden. Maar heb je wel eens gezien hoe het asfalt er daarna uit ziet? Daar kun je echt niet op racen. Zelf op de snelweg wordt het daarna vaak alsnog vervangen. Vriezen is trouwens ook de grootste vijand van het Zoab op onze wegen: als er vocht tussen komt en het vriest, zit het zo vol gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 23:32
Bart-Willem schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:51:
[...]

De kerel van dromo meldde de eis van 8+ graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Ik vind het ook maar lastig ingepland. Februari is meestal de koudste wintermaand (gebaseerd op mijn wetenschappelijke gedachte: De meeste Elfstedentochten zijn in februari gereden O-) ).
De kans dat het dan 8+ graden is, is dan vrij klein.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gaat blijkbaar meevallen met de koude februari maand.
https://www.nu.nl/binnenl...ri-lijkt-uitgesloten.html

Is klimaatverandering toch nog ergens goed voor... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

pinda powerrr schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 18:10:
Ik vind het ook maar lastig ingepland. Februari is meestal de koudste wintermaand (gebaseerd op mijn wetenschappelijke gedachte: De meeste Elfstedentochten zijn in februari gereden O-) ).
De kans dat het dan 8+ graden is, is dan vrij klein.
Mwa, denk dat ze er in het ergste geval een grote tent(expotent oid) op zetten, en die verwarmen.
8c is prima te halen met een lading machines daarin.

Was hier gister trouwens op zijn koudst 6c (wel aan de kust, maar nog een stuk naar het noorden)
Zit een groot verschil tussen zandvoort en Limburg qua temperaturen

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Homeland schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 17:17:
Toch wel jammer dat het hele duin bij de Tarzan bocht weg is, voor F1 komen daar dus tijdelijke tribunes maar met andere races sta je op gelijk niveau met de baan, zie je dus erg weinig en kan je op asfalt gaan zitten?...

Zie nu dat er meerdtduinen weg zijn dus zal op meerdere plekken zo zijn qua slechter zicht en zitplekken als er geen tribunes staan.
Bij welk ander evenement dan een F1 weekend is er zoveel volk dat je niet vooraan kunt staan of niet op de hoofdtribune kunt zitten vraag ik me dan af?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
FastFred schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:06:
[...]

Bij welk ander evenement dan een F1 weekend is er zoveel volk dat je niet vooraan kunt staan of niet op de hoofdtribune kunt zitten vraag ik me dan af?
De Jumbo Racedagen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:06:
[...]

In het verleden kon je juist fijn op een duin zitten, zonnetje erbij, was het altijd goed te doen, die hoofdtribune is nou niet de meest inspirerende plek om te zitten, zowel vanwege het uitzicht als vanwege de tribune zelf. Op meerdere plekken zijn duinen compleet weggehaald waar je normaal dus wel goed zou kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Homeland schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:38:
[...]

In het verleden kon je juist fijn op een duin zitten, zonnetje erbij, was het altijd goed te doen, die hoofdtribune is nou niet de meest inspirerende plek om te zitten, zowel vanwege het uitzicht als vanwege de tribune zelf. Op meerdere plekken zijn duinen compleet weggehaald waar je normaal dus wel goed zou kunnen zitten.
Ja maar het is kiezen of delen toch .
Zonder deze aanpassingen was er geen GP geweest . Als de beleving maar mooi is en het gezellig wordt dan kan je met een voldaan gevoel naar huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Fantasma7988 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:43:
[...]

Ja maar het is kiezen of delen toch .
Zonder deze aanpassingen was er geen GP geweest . Als de beleving maar mooi is en het gezellig wordt dan kan je met een voldaan gevoel naar huis.
Dat is zo maar hoop toch wel dat ze met iets permanenters komen uiteindelijk, al is het maar dat ze bijv. tot eind zomer de tribunes laten staan, er zijn zat evenementen om ze voor te gebruiken en dan bijvoorbeeld volgende winter iets permanenters bouwen.

Had in eerste instantie verwacht dat ze juist de duinen zouden gebruiken om op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Een evenement waar ik weet niet hoeveel duizenden mensen op af komen dus. Dan zetten ze daar waarschijnlijk toch wel een tribune neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hertog_Martin schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 17:46:
[...]

De kerel van dromo meldde de eis van 8+ graden.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/6HwTJVS/zandvoort.png

Voorlopig qua temps geen probleem. Droog is het daarentegen niet, weet niet of dat een vereiste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
kevlar01 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

Voorlopig qua temps geen probleem. Droog is het daarentegen niet, weet niet of dat een vereiste is?
Door regen zal het sneller afkoelen, regen + lage temperatuur is niet ideaal want met snelle afkoeling is er een grotere kans op oneffenheden/hobbels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Denk dat het allemaal wel goed gaat, onze snelwegen zijn toch al 1 van de betere vergeleken met het buitenland. En daar gooien we ook Asfalt op in elke weersomstandigheid. En anders gewoon een zandbak met spike-banden. :p.

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/dam/fom-website/manual/Misc/Snow/dne0705fe01.jpg.transform/9col/image.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 22-01-2020 11:40 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:49

Damian

Insane Obtrusion

Nu is het ook zo dat asfalt er met een beetje moeite wel in 1 dag op kan liggen, dat is echt het minste werk van het hele verhaal.

Vaak genoeg gezien dat ze voor een GP een deel van de baan nog even opnieuw asfalteren omdat het wat hobbelig is naar F1 standaarden.

Al het spul er omheen is spannender (Hospitality, toegangswegen/tunnels, Pitstraat gebouwen, Tribunes e.d.) en daarvan hebben ze aangegeven dat het allemaal ruim op tijd klaar zal zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Damian op 22-01-2020 14:57 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Damian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:57:
Nu is het ook zo dat asfalt er met een beetje moeite wel in 1 dag op kan liggen, dat is echt het minste werk van het hele verhaal.

Vaak genoeg gezien dat ze voor een GP een deel van de baan nog even opnieuw asfalteren omdat het wat hobbelig is naar F1 standaarden.

Al het spul er omheen is spannender (Hospitality, toegangswegen/tunnels, Pitstraat gebouwen, Tribunes e.d.) en daarvan hebben ze aangegeven dat het allemaal ruim op tijd klaar zal zijn.
Ze doen vaak genoeg na practice #2 en voor de quali nog reparaties aan het asfalt.

Tijdens de 2004 Bathurst 1000 V8 Supercars race werd het asfalt tijdens de race gerepareerd. Wedstrijd werd natuurlijk wel even stilgelegd ervoor, maar de normale race afstand werd toen gewoon afgelegd.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.newsapi.com.au/image/v1/be2aa5de5b7d948257e268eaa3722067?width=1024

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 22-01-2020 15:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:57:

Dat gaat echt niet in 1 dag, alleen die kombocht zal al langer duren, meerdere lagen, onder een hoek etc. Is niet zo makkelijk als even ergens 10 meter asfalt leggen op een vlak stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Homeland schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Dat gaat echt niet in 1 dag, alleen die kombocht zal al langer duren, meerdere lagen, onder een hoek etc. Is niet zo makkelijk als even ergens 10 meter asfalt leggen op een vlak stuk.
Er staat dan ook nergens dat ze dat in het geval van Zandvoort in 1 dag gaan doen ;) Ik geef alleen aan dat asfalt niet heel spannend is om te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Luckeh schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:04:
[...]

Ze doen vaak genoeg na practice #2 en voor de quali nog reparaties aan het asfalt.

Tijdens de 2004 Bathurst 1000 V8 Supercars race werd het asfalt tijdens de race gerepareerd. Wedstrijd werd natuurlijk wel even stilgelegd ervoor, maar de normale race afstand werd toen gewoon afgelegd.

[Afbeelding]
Mwa, die auto's hebben wel flink minder downforce.
Een F1 wagen trekt dat reparatie asfalt er zo uit, als ze dat zo vlak van tevoren/tijdens proberen.

(in de Indycar is dat wel eens gebeurd, kwamen complete asfalt reparatiestukken uit het beton los door de downforce van de indycars)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 17:54

scorpie

Supra Addict

Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Er komen 2 (of waren het er nu 3?) kombochten op Zandvoort, dat is bekend. Maar dat zijn dus expliciet niet bochten waarvan alleen de buitenkant een hoogteverschil kent tov de binnenkant van de bocht, met andere woorden die bochten staan niet alleen onder een bepaalde hoek, maar er zit dus ook een kromming in de bocht. Wat doet dat voor die auto's? Ik neem aan dat de diffusers minder goed werken, gezien ze de auto minder goed naar het asfalt kunnen trekken, en ook de banden slijten anders, ze staan immers niet recht op het rijvlak, right?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

scorpie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:38:
Waar ik dus wel benieuwd naar ben: Er komen 2 (of waren het er nu 3?) kombochten op Zandvoort, dat is bekend. Maar dat zijn dus expliciet niet bochten waarvan alleen de buitenkant een hoogteverschil kent tov de binnenkant van de bocht, met andere woorden die bochten staan niet alleen onder een bepaalde hoek, maar er zit dus ook een kromming in de bocht. Wat doet dat voor die auto's? Ik neem aan dat de diffusers minder goed werken, gezien ze de auto minder goed naar het asfalt kunnen trekken, en ook de banden slijten anders, ze staan immers niet recht op het rijvlak, right?
De banden staan door de camber aan de voorkant iets beter op het wegdek.
Voor de diffuser maakt het eigenlijk niet uit. De afstand naar de grond voor de ‘seal’ aan de zijkant blijft gelijk.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TechnoHead
  • Laatst online: 23-07 15:20
Extra perron station Zandvoort. Schiet aardig op.
@RMalteser
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO0hy8nX4AEDKrM.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
scorpie schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 17:38:
Een diffuser zorgt niet alleen voor ground effect, zo'n diffuser zorgt voor minder "drag" achter de auto waarbij de (snelle) lucht van onder en de (langzamere) lucht die over de auto heengaan beter mengen wat voor verbeterde luchtweerstand zorgt.
In de jaren 70 van de vorige eeuw waren er wel F1 auto's die zich zegmaar vastzogen (ground effect) aan het wegdek en die hadden daar skirts voor nodig waardoor je mega downforce kreeg (wat uiteraard vrij snel verboden werd in F1)
(verlies je deze onderdruk dan is ook gelijk heel veel "downforce" weg en dus gevaarlijk)
Indycars gebruiken wel ground effect en die rijden bijna continu op ovals met flinke camber dus het zal echt geen probleem zijn.

De pr molen van Zandvoort draait overuren maar zo bijzonder is een beetje verkante bocht echt niet.
In vroegah tijden was een baan met kombochten eerder regel dan uitzondering omdat men toen nog geen andere mogelijkheid had om zijdelingse krachten in bochten op te vangen en zonder spoilers met van die ballonbandjes toch hoge bochtsnelheden te kunnen rijden.
Voorbeeldje

De binnenkant van zo'n bocht lijkt mij wel een erg kicke plek voor een tribune, dan kijk je als het ware bovenop de auto's.

[ Voor 7% gewijzigd door PalingDrone op 22-01-2020 23:43 . Reden: Bold woordje extra, zie de aanvulling hieronder door @YakuzA ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:54:
[...]

Een diffuser zorgt niet voor ground effect, zo'n diffuser zorgt voor minder "drag" achter de auto waarbij de (snelle) lucht van onder en de (langzamere) lucht die over de auto heengaan beter mengen wat voor verbeterde luchtweerstand zorgt.
De difuser zorgt voor ca 40% van de downforce via ground effect en expansie van lucht onder de auto.

Het is iets minder effectief dan de skirts van vroeger, maar het blijft gewoon ground effect.

PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:58
AVUS in Berlijn had vroeger pas kombochten...
Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/JLvxtFHNQHaEMr1VRMbyFw?w=1200&h=1207&fm=webp&auto=compress&lossless=true&fit=crop&crop=faces

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TechnoHead schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:35:
Extra perron station Zandvoort. Schiet aardig op.
@RMalteser
[Afbeelding]
Hoop dat ze ook aan de OV chipkaart zuilen gedacht hebben, met 4 zuilen red je het niet :+
Of ze moeten van die speciale papieren kaartjes enkel voor dit event gaan gebruiken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:25
Bensimpel schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 07:45:
[...]

Hoop dat ze ook aan de OV chipkaart zuilen gedacht hebben, met 4 zuilen red je het niet :+
Of ze moeten van die speciale papieren kaartjes enkel voor dit event gaan gebruiken.
Ik denk dat je (al mag het niet ;) ) gewoon in kunt stappen zonder dat er ook maar iemand je controleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Volgens mij zijn het gewoon combi-tickets, omdat je enkel met de trein naar het circuit kunt komen (de rest is afgesloten voor het publiek). Dus zullen ze inderdaad niet je trein kaartje gaan controleren. Je hebt er (indirect) toch al voor betaald. Ik zou het in ieder geval heel raar vinden als CPZ dat niet op zo'n manier met de NS geregeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En is grotendeels nog te bezoeken (op de bocht na):

http://www.circuitsofthepast.nl/nl-NL/avus

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[...]

NS had ergens op twitter gezegd dat er waarschijnlijk dagkaarten beschikbaar komen.
vanaf je eigen station - zandvoort en retour.
Maar er zullen wel een lading nood palen komen, denk dat daar wel aan gedacht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:41:
[...]

NS had ergens op twitter gezegd dat er waarschijnlijk dagkaarten beschikbaar komen.
vanaf je eigen station - zandvoort en retour.
Maar er zullen wel een lading nood palen komen, denk dat daar wel aan gedacht is
Vermoed dat op het combiticket gewoon de passagepas-QRcode staat, dan hoef je alleen te scannen als het nodig is op je vertrek station.

Verder niet zo heel boeiend om hier op GoT te bespreken lijkt mij :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08:25
Even een flashback naar de Dutch GP in 1978:[YouTube: GP Olanda, Zandvoort 1978 Incidente tra Patrese e Pironi]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Volgende oplossing van een probleem!

Formule 1 zorgt voor grotere stroomvraag in Zandvoort, Liander legt versneld 'zwaardere' kabels aan
Niet alleen boven de grond vinden er de komende zes maanden werkzaamheden plaats om de Formule 1 in Zandvoort mogelijk te maken. Ook ondergronds moet er nog veel gebeuren. Zo heeft netbeheerder Liander besloten om versneld nieuwe elektriciteitskabels aan te leggen om de stroomcapaciteit naar het kustdorp uit te breiden.
Dit komt niet zozeer door het elektriciteitsverbruik van de F1, maar is met name toe te schrijven aan de te verwachten activiteiten rondom de race, zoals verhoogde elektriciteitsafname door de horeca, festivalactiviteiten, maar ook de verwachte komst van vele e-bikes die moeten worden opgeladen
zn fiets pakt pakt 100w ofzo 8)7

edit: @naitsoezn je hebt gelijk

[ Voor 25% gewijzigd door basvn op 23-01-2020 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

basvn schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:33:
Volgende ´probleem

Formule 1 zorgt voor grotere stroomvraag in Zandvoort, Liander legt versneld 'zwaardere' kabels aan

[...]
Ik lees geen probleem maar een oplossing :P

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 23-01-2020 14:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
kevlar01 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:09:
[...]

[Afbeelding]

Het eerste nieuwe asfalt ligt er sinds vandaag:

https://twitter.com/Jeroe...tatus/1220325923343491074

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EO9387IWAAA81U9?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:33
Moet zeggen:

Ben eerder in dit topic best negatief geweest over hoe het allemaal geregeld was. Hoe in minder dan een jaar het circuit aanpassen, toegang regelen, vervoer regelen, etc, etc. (En mede daardoor voor Assen.)
Maar als ik zo zie hoe door zowel overheid als privaat er wordt aangepakt, en het allemaal redelijk op tijd klaar lijkt te zijn, hulde aan alle betrokken tot zover!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Hier zie ik ook al flink wat nieuw asfalt.

Goed nieuws.
Nog 100 dagen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
kevlar01 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 16:08:
[...]

[YouTube: Circuit Zandvoort 19-1-2020]
Hier zie ik ook al flink wat nieuw asfalt.

Goed nieuws.
Nog 100 dagen :)
De bekisting van de fundering van het verlengen van de pitboxen schiet ook al aardig op :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zullen we stiekem niet beetje mazzel hebben met de best bizar zachte winter? Ze lijken nog steeds behoorlijk op schema te liggen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:19
De directeur van Circuit Zandvoort geeft aan dat de laatste asfaltlagen ergens halverwege/eind februari aangebracht zullen worden.

Jan Lammers verwacht ergens begin maart dat de eerste ritten kunnen plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Docu over Zandvoort in 1980:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Hebben ze serieus Guus f-ing Meeuwis als entertainment aangedragen?? Best wel zielig tegenover de artiesten die bij andere races aanwezig waren :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@basvn
10.000 x 100w = 1.000.000w dat is toch wel heel veel hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:13:
Jan Lammers verwacht ergens begin maart dat de eerste ritten kunnen plaatsvinden.
[YouTube: Jan Lammers: Wellicht staat de hele F1aan de start van een clubrace]
Kan me inderdaad niet voorstellen dat F1 teams niet zo snel mogelijk zelf data gaan verzamelen, die gaan gewoon zelf het circuit scannen en hebben dan de data van Duomo niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Homeland schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:45:
[...]

Kan me inderdaad niet voorstellen dat F1 teams niet zo snel mogelijk zelf data gaan verzamelen, die gaan gewoon zelf het circuit scannen en hebben dan de data van Duomo niet nodig.
Hoe dan? Dan zullen ze met een scanner auto tijdens een van de andere raceklasses aan de gang moeten gaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Chiron schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Hoe dan? Dan zullen ze met een scanner auto tijdens een van de andere raceklasses aan de gang moeten gaan oid.
Ik neem aan dat als een team aanklopt dat ze best even met de scanners de baan op mogen (zijn geen auto's maar soort van flitspalen :P. Zandvoort is volgens mij 80% van de tijd leeg...

Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2010/03/track-scanning-australia.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:28:
[...]

Dagje het circuit huren en ze hebben alle data die ze nodig hebben.

Edit, ze zullen lijkt me zowel de baan op willen meten alsook het asfalt willen checken (dikte, ruwheid etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Homeland op 24-01-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Homeland schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Dagje het circuit huren en ze hebben alle data die ze nodig hebben.
En 'Zandvoort' zal het zomaar toestaan dat het circuit een dag verhuurd wordt, in de periode tot aan FP1? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:24

DDX

Gewoon meedoen met een race of vrij rijden sessie voordat de f1 races zijn en ze hebben volgens mij genoeg data.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:36
Nou, de MTB kan voorlopig thuis blijven, half het parkoers is 'weg'...

Maar de baan zelf ziet er wel heel goed uit, lay-out gaat wel tof worden naast de twee kombochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Homeland schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:45:
[...]
En om het circuit te scannen of überhaupt op te mogen heb je ook helemaal geen toestemming nodig... :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mphilipp schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:03:
[...]

En om het circuit te scannen of überhaupt op te mogen heb je ook helemaal geen toestemming nodig... :X
Misschien laten ze er een drone met 3d scanner over vliegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Wom

Zou Codemasters de layout al hebben? Die moeten hem toch ook in F1 2020 pompen :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Chiron schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:38:
[...]

En 'Zandvoort' zal het zomaar toestaan dat het circuit een dag verhuurd wordt, in de periode tot aan FP1? ;)
Waarom zouden ze dat niet, er zal grof geld voor worden betaald, is toch makkelijk verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Homeland schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:40:
[...]
Waarom zouden ze dat niet, er zal grof geld voor worden betaald, is toch makkelijk verdiend.
Omdat ze een paar dagen geleden zelf bekend maakten dat ze zoveel mogelijk data van de teams weg willen houden tot aan de vrijdag van de eerste training. Zo is het voor iedereen nieuw. Dus Max Verstappen die het eerste rondje rijdt, kunnen we vergeten... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Homeland schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:40:
[...]

Dromo houdt bewust data achter vanwege de 'surprise factor'. Geen enkel team heeft alle data, met het doel een 'interessante' FP1 te creeeren.

Denk je dan echt dat ze gaan toestaan dat een team het circuit ff een dagje afhuurt voor de race in mei plaats vindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:03:
[...]

Toestemming van het circuit, en die worden dan goed betaald, een team loopt een dag rond met paar man, rijd auto met meetapparatuur paar rondjes over de baan
mphilipp schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:41:
[...]

Omdat ze een paar dagen geleden zelf bekend maakten dat ze zoveel mogelijk data van de teams weg willen houden tot aan de vrijdag van de eerste training. Zo is het voor iedereen nieuw. Dus Max Verstappen die het eerste rondje rijdt, kunnen we vergeten... :+
Weg willen houden tot welk bedrag? Met genoeg geld zal er echt wel iets mogelijk zijn hoor, stel dat Ferrari een miljoen euro wil betalen voor een dag toegang, dan staat de prins in z'n handen te wrijven van enthousiasme en aan het eind van de dag is hij toch echt de baas (tenzij FOM ze heeft verboden toegang te geven aan teams maar dat kan ik me niet voorstellen).

Tevens voelt het erg artificiel aan om data achter te houden om het op die manier spannend te maken, daar moet je het als circuit toch niet van hebben, dat werkt hooguit 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Zouden ze niet bijv. een Codemasters toegang geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Homeland schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:44:
[...]
Met genoeg geld zal er echt wel iets mogelijk zijn hoor, stel dat Ferrari een miljoen euro wil betalen voor een dag toegang, dan staat de prins in z'n handen te wrijven van enthousiasme en aan het eind van de dag is hij toch echt de baas (tenzij FOM ze heeft verboden toegang te geven aan teams maar dat kan ik me niet voorstellen).
Ja, dan kan ik weer zeggen 'waarom zou ie dat doen?'. Als zij dat zo zeggen, denk ik dat ze dat ook gewoon doen. Je kunt dit niet stiekem doen, dus als met Ferrari laat komen, is de boot aan. Dus ik denk dat het zeer onverstandig is om het toch voor veel geld of wat dan ook toe te staan. Als jij denkt dat ze het wél doen of moeten doen, ook goed. Ik denk van niet. Klaar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Wom schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:39:
Zou Codemasters de layout al hebben? Die moeten hem toch ook in F1 2020 pompen :+
Denk layout wel, maar verder niks.
2019 spel kwam toch pas uit op 25 juni 2019
dus ze hebben nog wel even na de GP om hem goed in het spel te krijgen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:36
Jongens, de layout van Zandvoort is geen geheim. De vernieuwingen zijn geen geheim. De computer nerds van de teams maken die al vast voor in de simulator en kunnen ze vast beginnen met oefenen. In het weekend zelf mogen ze vanaf woensdag of donderdag de baan op, dan gaan ze meten welk asfalt het is etc. Dit stoppen ze in dezelfde simulator, laten de reserve rijder non-stop er in rijden en vrijdag weten ze voor 99.5% zeker hoe de auto zich gaat gedragen. Dat geheim houden is voor de bühne, teams zijn zo veel verder dan de F1 kan tegenhouden.
Pagina: 1 ... 33 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen