Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 31 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 13:12
Chiron schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:43:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het voor 'normale' trackday wagens zal zijn met de nieuwe layout, er werd al gevreesd dat alle lol eraf is omdat die wagens zo langzaam zijn dat ze altijd vol gas kunnen rijden :+
Die kombocht lijkt me niet zo 'eng', Scheivlak is enger vanwege de blinde hoek die erin zit.

Ben ook wel benieuwd hoeveel slachtoffers Scheivlak gaat maken bij de F1 rookies zonder ervaring op deze baan, Scheivlak lijkt verder ongewijzigd })
Toevallig vandaag druk lopen googlen of er al inschrijvingen waren voor de nieuwe layout.

helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Joris748 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:39:
[...]

Luijendijk was al geen fijne bocht tijdens circuitdagen. Te vroeg insturen resulteerde in een ontmoeting met de vangrail. Heb daar een jongen zien verongelukken ;( Weet niet of die verkanting het beter of slechter maakt.
Was imho al de naarste bocht inderdaad, maar omdat hij zo bekend stond werd er ook zelden ingehaald (in mijn ervaring iig), je wilde daar niet zomaar van je lijn af. Ben bang dat het straks meer als recht stuk benaderd wordt.
Chiron schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:43:
[...]

Ik ben benieuwd hoe het voor 'normale' trackday wagens zal zijn met de nieuwe layout, er werd al gevreesd dat alle lol eraf is omdat die wagens zo langzaam zijn dat ze altijd vol gas kunnen rijden :+
Die kombocht lijkt me niet zo 'eng', Scheivlak is enger vanwege de blinde hoek die erin zit.

Ben ook wel benieuwd hoeveel slachtoffers Scheivlak gaat maken bij de F1 rookies zonder ervaring op deze baan, Scheivlak lijkt verder ongewijzigd })
Ik vond Scheivlak echt heerlijk, enige nadeel was dat het aan het eind van een redelijk recht stuk ligt waardoor je daar als langzame rijder veel ingehaald wordt. Grootste risico is volgens mij gas los boven open de heuvel, maar dat is zo'n extreme rookie fout dat ik F1 rijders 'm niet zie maken. Alhoewel, misschien Grosjean en Gio. :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 11:37:
[...]

Lijkt er inderdaad op:

[...]
Als er in de Tarzan bocht wat olie ligt of een gele vlag zwaait is een ritje door de pitstraat straks nog sneller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Robertdj schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 14:18:
[...]
Ik vond Scheivlak echt heerlijk, enige nadeel was dat het aan het eind van een redelijk recht stuk ligt waardoor je daar als langzame rijder veel ingehaald wordt. Grootste risico is volgens mij gas los boven open de heuvel, maar dat is zo'n extreme rookie fout dat ik F1 rijders 'm niet zie maken. Alhoewel, misschien Grosjean en Gio. :X :P
Mwoa GRO is er al wel bekend mee, en GIO heeft er zelfs een race gewonnen:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:34

Bestla

Kvinne

Ik zie dat er wel ingehaald word op Zandvoort. En niet bepaald aan het aan het eind van het rechte stuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-09 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/9uZ5t9VmWIzIWtVV8v3c_ZEU9x_o6MPMBfyYXo84vUY.jpg?width=640&height=426&crop=smart&auto=webp&s=f8e142696b49f88c2a289abed82a207edbe0d942

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer F1 circuits met zulke kombochten? Ben bang dat die een beetje een Nederlandse poging tot inovatief zijn is die compleet anders uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:32:
Zijn er meer F1 circuits met zulke kombochten? Ben bang dat die een beetje een Nederlandse poging tot inovatief zijn is die compleet anders uitpakt.
Indianapolis had het vroeger, gezien dat een oval is. Maar volgens mij is de banking op Zandvoort iets meer, not sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:54
Vergeet nou iedereen de laatste bocht voor het rechte stuk in China? Dat is gewoon een kombocht die er al jaren ligt en nooit problemen geeft met de banden. Oke, kommetje, maar er zit wel degelijk meer verkanting in dan een standaard bocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://www.racingcircuits.info/assets/gallery/16/203.jpg
Deze inderdaad.
Niet heel veel banking, maar wel een beetje.

Vanaf 1:02 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Indianapolis is niet parabolisch. China heeft ook een kombocht, maar de snelheid is daar veel lager.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:44
Neem aan dat Zandvoort ook nieuwe brede kerbs krijgt net als andere banen zoals China?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:51
Bestla schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:28:
Ik denk dat de F1 wagens op deze baan in de buurt van de 1.01 gaan rijden tijdens Q3
Dat is wel heel snel denk ik. Q3 dit jaar in Canada was 1.10 en dat is een hele snelle baan en die is 50 meter langer dan Zandvoort. Dus ik denk dat ze rond 1.08 uit gaan komen verwacht ik.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Snelste ronde ooit (met de huidige/oude layout) is 1:19,511 op naam van ene M.Verstappen in de RB8 tijdens een demodag.

De baan wordt met de nieuwe layout wel sneller, ze kunnen harder door de Hugenholz, de Luyendijk en de chicane. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:23
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:32:
Het oude Monza circuit? Die was toch ook parabolisch volgens mij?
YouTube: Monza - Oval (1966)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickC schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:27:
[...]

Het oude Monza circuit? Die was toch ook parabolisch volgens mij?
YouTube: Monza - Oval (1966)
Kijk dat is nog eens parabolisch.

Ben gewoon benieuwd wat voor effect die kombochten op een moderne F1 wagen hebben en hoe ze de race beinvloeden. Of dat toch geen negatieve gevolgen heeft (toch lastiger inhalen, toch hogere slijtage of weet ik wat) en we van "vooruitstrevend inovatief" naar "tegenvallende eerste race" gaan.

Ene kan heel leuk dat men niet voor "standaard en veilig" gaat, anderzijds ook wel dapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Zandvoort is wat dat betreft altijd al een redelijk onverbiddelijke baan geweest :)

Al zie ik nu wel dat de Tarzan een runoff krijgt na het rechte stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Enige waar ik me zorgen om maak is de 2021 wagens. Die krijgen grondeffect en door de curve in de bocht heb je midden onder de auto een relatief grotere afstand tussen de auto en asfalt in deze bocht. Zal niet veel schelen maar als je met grondeffect de bocht op snelheid in gaat en dat effect is ineens weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Holkers schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:54:
Enige waar ik me zorgen om maak is de 2021 wagens. Die krijgen grondeffect en door de curve in de bocht heb je midden onder de auto een relatief grotere afstand tussen de auto en asfalt in deze bocht. Zal niet veel schelen maar als je met grondeffect de bocht op snelheid in gaat en dat effect is ineens weg...
Dat zal reuze meevallen denk ik. Heb je gezien hoe hobbelig Austin was? En daar zijn ze grip limited. Banking in de bochten zie je overal; die van Zandvoort wordt alleen een stukje steiler dan de rest.

Zelfs als het grond effect wegvalt; zal een F1 wagen genoeg grip hebben. Heel veel klassen (inclusief F1) kunnen al makkelijk vol gas door de Luyendijk bocht. De banking wordt alleen toegevoegd zodat ze het ook met de DRS open kunnen doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Holkers schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:54:
Heeft vrijwel geen effect, de zijkanten dichten nog steeds even goed af.
Dus de werking van de diffuser zal gelijk blijven, tenzij de extra centimeter ruimte een airflow stall geeft, maar dat betwijfel ik als de auto op snelheid is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 20-09 11:14
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een antwoord maar kan het niet vinden. Tenminste niet eenduidig.
Mijn vraag is of de mensen die een kaartje hebben voor een bepaalde tribune (zoals ik op Arena Grandstand 1) een kaartje met een plaatsnummer krijgen of dat je maar gewoon een plek moet zoeken ergens op de betreffende tribune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

arene schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:41:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een antwoord maar kan het niet vinden. Tenminste niet eenduidig.
Mijn vraag is of de mensen die een kaartje hebben voor een bepaalde tribune (zoals ik op Arena Grandstand 1) een kaartje met een plaatsnummer krijgen of dat je maar gewoon een plek moet zoeken ergens op de betreffende tribune.
De gold-tribunes in Spa hebben allemaal genummerde plaatsen. Maar zodra je je kaartje krijgt, weet je het definitieve antwoord ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:56

Wom

Bij de GP's die ik bezocht heb waren zowel de Gold als de Zilver kaarten allemaal genummerd. Dit dit werd op de tribunes ook braaf opgevolgd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:26
arene schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:41:
Ik meen dat er iemand hier op het forum, in dit topic betrokken was bij de kaart verkopende partij. Misschien weet die het antwoord. Ben der ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
Verwijderd schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:30:
[...]

Kijk dat is nog eens parabolisch.

Ben gewoon benieuwd wat voor effect die kombochten op een moderne F1 wagen hebben en hoe ze de race beinvloeden. Of dat toch geen negatieve gevolgen heeft (toch lastiger inhalen, toch hogere slijtage of weet ik wat) en we van "vooruitstrevend inovatief" naar "tegenvallende eerste race" gaan.

Ene kan heel leuk dat men niet voor "standaard en veilig" gaat, anderzijds ook wel dapper.
Misschien wel stilvallende auto's, omdat ze zo strak afgetankt zijn dat dat laatste beetje benzine naar de andere kant van de tank klotst waar niet de aanzuiging zit. _/-\o_ :P

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 22:13
DoeEensGek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:01:
[...]

Ik meen dat er iemand hier op het forum, in dit topic betrokken was bij de kaart verkopende partij. Misschien weet die het antwoord. Ben der ook wel benieuwd naar.
DTM kaartjes op Zandvoort waren vroeger op plek nummer. Je had een vaste plek op de tribune.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ga er maar vanuit, want anders ga je het gedoe (zeker met Nederlanders die hun held willen zien en ook alleen hun held) dat iedereen plekjes gaat claimen en niet weg wil. Ik zou het zelf fijner vinden als het gewoon op rij en nummer gaat; geen gezeur en gezeik en als je een biertje wil halen voor 18,35 per glas (plastic) dat je dan gewoon naar je eigen plekje terug kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

TheBrut3 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:49:
[...]

Indianapolis had het vroeger, gezien dat een oval is. Maar volgens mij is de banking op Zandvoort iets meer, not sure.
32% ja :o

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Dat is best wat, net zoveel als de superspeedway in Talladega :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TheBrut3 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:15:
[...]

Dat is best wat, net zoveel als de superspeedway in Talladega :+
Die is 32 graden ;) Luyendijk wordt bovenaan 18 graden (32%)

Die fout heb ik ook gemaakt :+

Talladega is twee keer zo steil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Op het parkeerterrein is een proefbocht gestort:

https://autobahn.eu/artik...zandvoort-er-echt-uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ohwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww...... Dan valt het allemaal wel weer mee. Net zoveel als de banking op het start/finish stuk van Daytona dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Laatst online: 20-09 16:14
DoeEensGek schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:01:
[...]

Hoi :w

Lijkt mij dat als het gaat om een tribune met stoeltjes dat je gewoon een toegewezen nummertje krijgt waar je moet plaats nemen. Anders wordt het een grote ongecontroleerde chaos van mensen die het perfecte stoeltje willen hebben.

Zal kijken of ik iemand kan vragen op het werk hierover, maar logischerwijs lijkt mij bovenstaand van toepassing.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

In de VS en Oostenrijk was dit zo, dus lijkt me ook zo dat het bij ons gaat..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Chiron schreef op donderdag 5 december 2019 @ 08:18:
[...]

Die is 32 graden ;) Luyendijk wordt bovenaan 18 graden (32%)

Die fout heb ik ook gemaakt :+

Talladega is twee keer zo steil.
Inderdaad. Het blijft altijd verwarrend, de graden en de hellingsgraad 8)7. De 32% betekend trouwens dat je voor iedere afstand die je aflegt, 32% omhoog gaat. Ofwel, als de bocht 100 meter breed zou zijn is het verschil tussen de binnen- en buiten-bocht 32 meter. Ik weet niet hoe breed de bocht precies wordt, maar laten we zeggen 8 á 9 meter dan wordt het zo'n 2.6~2.9 meter hoogte verschil.

[ Voor 60% gewijzigd door ThomasG op 05-12-2019 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hugenholz gaat steiler ogen trouwens, door de radius en het grotere verloop in procent van de parabool :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
ThomasG schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:18:
[...]
Inderdaad. Het blijft altijd verwarrend, de graden en de hellingsgraad 8)7. De 32% betekend trouwens dat je voor iedere afstand die je aflegt, 32% omhoog gaat. Ofwel, als de bocht 100 meter breed zou zijn is het verschil tussen de binnen- en buiten-bocht 32 meter. Ik weet niet hoe breed de bocht precies wordt, maar laten we zeggen 8 á 9 meter dan wordt het zo'n 2.6~2.9 meter hoogte verschil.
Hoogteverschil van de Luyendijk wordt 4,5 (!) meter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:28
Chiron schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:53:
[...]

Hoogteverschil van de Luyendijk wordt 4,5 (!) meter :)
Dan wordt de bocht dus zo'n 14 meter breed. Een stuk breder dan dat het nu is, wat met zo'n hellingsgraad ook niet geheel onverstandig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Glashelder schreef op donderdag 5 december 2019 @ 11:07:
In de VS en Oostenrijk was dit zo, dus lijkt me ook zo dat het bij ons gaat..
Duitsland ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
https://www.nhnieuws.nl/n...tuk-duingebied-herstellen

Eerste overwinning van de milieuclubjes is binnen hoor...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
De schade aan het duin waar de dwangsom om draait, komt voort uit het plaatsen van zogeheten paddenschermen. Die waren nodig om rugstreeppadden te weren van het terrein. Die diertjes hebben een beschermde status. "Het had nog wel wat forser gemogen", vindt Marc Janssen van Duinbehoud. "De natuur doet er zeker vijf jaar over om te herstellen."
Dus even die schermen eruit en de boel weer glad bulldozeren :z
Het ironische is juist dat die schermen zijn geplaatst om te voorkomen dat die zeldzame padden het terrein op zouden kruipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Chiron schreef op donderdag 5 december 2019 @ 12:35:
[...]

[...]

Dus even die schermen eruit en de boel weer glad bulldozeren :z
Het ironische is juist dat die schermen zijn geplaatst om te voorkomen dat die zeldzame padden het terrein op zouden kruipen.
Schermen , over welke "schermen" heb je het dan die stukken plastic die prins B nog over had van vorige Sinterklaas lol

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EFUn35oWsAYBLMG.png

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
leekers schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:48:
[...]

Schermen , over welke "schermen" heb je het dan die stukken plastic die prins B nog over had van vorige Sinterklaas lol

[Afbeelding]
Boeit het? Blijkbaar heeft het gewerkt, want er zijn maar 4 padden ofzo op het terrein aangetroffen voordat de graafmachines los gingen.
En als dat die afschermingen zijn dan is het een kwestie van paaltjes eruit en die scherm/folietroep oprollen en klaar, dus valt het ook wel weer mee met de 'schade' :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
Gaat wel heel hard daar... De stikstof/pfas crisis gaat blijkbaar aan deze paar vierkante kilometer voorbij :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:35:
Gaat wel heel hard daar... De stikstof/pfas crisis gaat blijkbaar aan deze paar vierkante kilometer voorbij :)
Volgens mij gaan ze gewoon lekker door en als over een paar weken een geitenwollensok langskomt is het al af... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

rimave schreef op woensdag 4 december 2019 @ 16:12:
[...]

Misschien wel stilvallende auto's, omdat ze zo strak afgetankt zijn dat dat laatste beetje benzine naar de andere kant van de tank klotst waar niet de aanzuiging zit. _/-\o_ :P
Fuel klotst niet in F1 auto's doordat het in een foam embedded zit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meusel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-10-2023
Mooie drone beelden

YouTube: F1 New Circuit Zandvoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
OK, twee kombochten, dat wist ik niet. Ik dacht dat de hugenholtz alleen verbreed zou worden.... Gaaf!!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Inmiddels is Geobrugg ook al bezig om de catchfences/hekken te plaatsen, dat gaat rap!

https://www.gpblog.com/nl...or-circuit-zandvoort.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

[Instagram: Zandvoort will have banked corners steeper than Indianapolis 🤯 #f1 #formula1 #zandvoort #dutchgp #wtf1]

ik weet niet waarom het plaatje niet werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door basvn op 10-12-2019 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

alexbl69 schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:35:
[...]

Er werd heel vaak gereden op Zandvoort en door de verbouwing ligt dat stil. Dat scheelt een grote hoeveelheid uitstoot. Blijkbaar is de uitstoot van de verbouwing lager dan als er wel gereden zou zijn.

Voor een nieuwbouwhuis valt er weinig te compenseren. Dat gaat nou eenmaal uitstoot opleveren t.o.v. iets wat eerst een weiland was :p.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Update van de Luyendijk, wordt aardig steil zo als ze de hoek van het neergelegde zand aanhouden :O

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELhlfWcXkAAT0bZ?format=jpg&name=large
[imghttps://pbs.twimg.com/media/ELhlfWUXkAEjpAx?format=jpg&name=large[/img]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELhlfWgWwAEZGlm?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ELhlfZMW4AUub8C?format=jpg&name=large

https://twitter.com/henks...tatus/1204824533586321408

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

Chiron schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:10:
Update van de Luyendijk, wordt aardig steil zo als ze de hoek van het neergelegde zand aanhouden :O

[Afbeelding]
[imghttps://pbs.twimg.com/media/ELhlfWUXkAEjpAx?format=jpg&name=large[/img]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://twitter.com/henks...tatus/1204824533586321408
Ik ben heel benieuwd! Zaterdag 7 maart als eerste raceklasse mogen we erop om het uit te proberen :9~

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Meusel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-10-2023
Nieuwe mooie drone beelden

YouTube: F1 New Circuit Zandvoort Part II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Het gaat lekker snel daar op Zandvoort, ziet er super uit.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Tijn96 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:52:
[...]

Ik ben heel benieuwd! Zaterdag 7 maart als eerste raceklasse mogen we erop om het uit te proberen :9~
Oh wat voor iets rij je dan als ik vragen mag?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 16:48

Tijn96

In speed we trust

mark-k schreef op zondag 15 december 2019 @ 11:10:
[...]

Oh wat voor iets rij je dan als ik vragen mag?
We rijden mee met het WEK (winter endurance kampioenschap) in een Porsche 991.2 GT3 cup

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TechnoHead
  • Laatst online: 23-07 15:20
Weer een drone update
YouTube: F1 New Circuit Zandvoort Part III

Hugenholz gaat ook aardig op de schop zeg :o

• Holk
TechnoHead schreef op donderdag 19 december 2019 @ 17:49:
Weer een drone update
YouTube: F1 New Circuit Zandvoort Part III

Hugenholz gaat ook aardig op de schop zeg :o
Ik moest even terug scrollen in het filmpje om te herkennen welke bocht het was. Die gaat een heel stuk ruimer worden, los van de banking. Ook goed te zien dat ze die twee kleine natte tunnels onder het rechte stuk naar het binnen terrein gaan uitbreiden met tunnels bij de Tarzanbocht en tunnels bij de Luyendijk bocht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EMN2AMOXYAAUf3l?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:34
Die uitloop is toch wel krap op de baan daar. Kan daar geen auto over heen vliegen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Willem30 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:23:
[...]

Die uitloop is toch wel krap op de baan daar. Kan daar geen auto over heen vliegen? :/
Als in de Bathurst jump? Ze komen van de linkerkant en dat stuk is niet erg lang. Maar een F1 auto accelereert wel belachelijk snel dus die komen zeker met 220 aanzetten.

Als je side by side door de Tarzan gaat, kom je elkaar hier weer tegen. Een flinke bandenstapel lijkt me dan wel op z'n plek. Daar ligt nu ook een kleine grasuitloop strook en een bandenmuur. Die zal wel een stuk groter worden.

De bocht lijkt me wel een stuk krapper te worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Coole bocht hoor, maar daar komt toch geen auto langs :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 15:20
Luckeh schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 11:44:
[...]

Als je side by side door de Tarzan gaat, kom je elkaar hier weer tegen. Een flinke bandenstapel lijkt me dan wel op z'n plek. Daar ligt nu ook een kleine grasuitloop strook en een bandenmuur. Die zal wel een stuk groter worden.
Is het niet de Audi S op de foto? Is nog een stukje rijden vanaf Tarzan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

XNL073 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:19:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Circuit_Zandvoort_1.png

Lijkt er wel op.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

XNL073 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 12:19:
[...]

Och, natuurlijk. Daar ligt zelfs een DRS zone nu. Dus de aanrijdsnelheid is dan nog een stuk hoger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat zou de naam zijn voor de marlborobocht komend jaar? Of word ie naamloos/bocht7?

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:46:
Wat zou de naam zijn voor de marlborobocht komend jaar? Of word ie naamloos/bocht7?
De MissionWinnow bocht... O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Lauda bocht ofzo, die was toch de laatste F1 winnaar op Zandvoort?

p.s.: De uitspraken van sommige bochten wordt weer leuk. (Gggchrochel :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-12-2019 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Meer kaarten en extra info over het vervoersplan:
50.000 extra kaarten voor Grand Prix Zandvoort

De trein zal grofweg een derde van alle bezoekers aan- en afvoeren en wordt daarmee het belangrijkste vervoermiddel voor racefans. Gevolgd door pendelbussen en de fiets. Voor automobilisten komen er tijdelijke fietstransferia in IJmuiden, Noordwijk en Hoofddorp.

Dutch GP heeft ook meer bekend gemaakt over de andere activiteiten tijdens het weekeinde. Zowel op zaterdag als zondag zullen er optredens zijn. Onder wie Nick en Simon, De Jeugd van Tegenwoordig, Duncan Lawrence en het Metropole Orkest.
Nick en Simon? Hebben we echt niets beters qua entertainment in de aanbieding... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

YakuzA schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 14:46:
[...]

Marlborobocht heet al een poosje geen Marlborobocht meer, dus daar hoeven ze niets aan te veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:51:

[...]

Nick en Simon? Hebben we echt niets beters qua entertainment in de aanbieding... :/
Klaarblijkelijk is dat de muziek gewenst door de doelgroep :)
naitsoezn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:56:
[...]

Marlborobocht heet al een poosje geen Marlborobocht meer, dus daar hoeven ze niets aan te veranderen ;)
Ok. Ken duidelijk de ins en outs niet van Zandvoort :)

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2019 17:01 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
YakuzA schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 17:00:
Klaarblijkelijk is dat de muziek gewenst door de doelgroep :)
Nick en Simon, serieus? :P

Tiesto, Armin van Buuren, Golden Earring, Guus Meeuwis desnoods...

Waarom geen Andre Rieu of de Snollebollekes? 200.000 man (m/v) van links, maar rechts... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Het mobiliteitsplan staat online: https://www.zandvoort.nl/..._Ter_Inzage__anoniem_.pdf

Dit is nog een voorstel, en moet nog goedgekeurd worden diverse partijen.

Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/PB_KaD6hv1xzUjjxdWO3MlMZTaw/diocontent/158792935/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9

[ Voor 43% gewijzigd door naitsoezn op 20-12-2019 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:14:
p.s.: De uitspraken van sommige bochten wordt weer leuk. (Gggchrochel :P)
Of gewoon turn 1 t/m 13 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
hoevenpe schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:51:

[...]

6. Sideprogrammering wordt ingezet voor spreiding vanin- en uitstroom en is dagvullend. Side events
haken in op vermaak van de al aanwezige bezoekers en zullen niet gericht zijn op het trekken van
extra bezoekers.
Het is juist de bedoeling om B-artiesten te programmeren... We zouden die muziek eens goed kunnen vinden, en daarom allemaal vroeg komen, of laat weggaan... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Serieus, is nu de keuze van de muziek al onderdeel van de kritiek? :') Welke groep je daar ook zou laten optreden, er is altijd wel een significant deel wat het niets zou vinden }:O

De azijnpissers hebben weinig meer om over te zeuren, of wat? :+

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 20-12-2019 19:14 . Reden: Laat maar :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
Het is toch wel een event om je internationaal mee te profileren, en dan denk ik dat we als Nederlanders toch wel wat 'betere' artiesten daar neer kunnen zetten dan dit... Los van een ieders muziek smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Pyr0_ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:40:
Het is toch wel een event om je internationaal mee te profileren, en dan denk ik dat we als Nederlanders toch wel wat 'betere' artiesten daar neer kunnen zetten dan dit... Los van een ieders muziek smaak.
Want je denkt dat het bijprogramma vooral internationale bezoekers moet trekken? :D 8)7 Hoeveel internationale bezoekers denk je dat er overgehaald moeten worden om naar Zandvoort te komen? Zo'n beetje de enige reden waarom dit evenement plaats kan vinden is omdat er zoveel Nederlanders in de rij staan om te komen. Die hoeven niet overgehaald te worden, maar die wil je laten blijven hangen. En laten er bij 100.000 bezoekers nou net ongeveer 100.000 verschillende muziek-smaken zijn :+

[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 20-12-2019 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:33
naitsoezn schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:45:
[...]

Want je denkt dat het bijprogramma vooral internationale bezoekers moet trekken? :D 8)7 Hoeveel internationale bezoekers denk je dat er overgehaald moeten worden om naar Zandvoort te komen? Zo'n beetje de enige reden waarom dit evenement plaats kan vinden is omdat er zoveel Nederlanders in de rij staan om te komen. Die hoeven niet overgehaald te worden, maar die wil je laten blijven hangen. En laten er bij 100.000 bezoekers nou net ongeveer 100.000 verschillende muziek-smaken zijn :+
Nee zeker niet, maar voor de al aanwezige internationale mensen wil je natuurlijk wel met je beste beentje voor de dag komen, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Pyr0_ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:50:
[...]

Nee zeker niet, maar voor de al aanwezige internationale mensen wil je natuurlijk wel met je beste beentje voor de dag komen, toch? ;)
Uhm, moah.... Neuh. Bovendien: Zoveel mensen, zoveel wensen. Je hebt wel door dat het bijprogramma niet alleen bestaat uit Nick en Simon, en je hebt ook door wat de rol van het bijprogramma is toch? Ik vind dergelijke commentaar nog steeds azijnpisserij maar zal het hierbij laten :>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
Oekiejoekie schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:10:
Het is juist de bedoeling om B-artiesten te programmeren... We zouden die muziek eens goed kunnen vinden, en daarom allemaal vroeg komen, of laat weggaan... :+
Nick en Simon zijn vooral nuttig als onderdeel van de ontruimingsoefening.... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Ik verwacht een tiesto, martin garrix, afro jack maar ook zoiets als de snolle bollekes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Lekker op de fiets. 3 hele kilometer lopen (grinnik, dat is niets) en dan een dagje F1, F2, F weet ik veel en andere klassen, 3 kilometer terug, fietsje pakken en naar huis trappen. Lekker!

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• hoevenpe
Zo gedetailleerd was ik hem nog nergens tegengekomen:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ht6cpjy1p9641.jpg
Op klikken en je ziet zelfs waar je straks kunt pissen en bier halen...

Interessant nieuw detail: zowel de Tarzan als Audi-S krijgen een asfalt bypass achter de grindbak langs, schiet iemand door dan is dat hoe men weer de baan op komt.

[ Voor 60% gewijzigd door hoevenpe op 23-12-2019 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Als iemand zich verremd is asfalt uitloop handiger, als ze crashen grind. Denk dat dit het beste van beide is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 23 december 2019 @ 02:04:
[Afbeelding]

Interessant nieuw detail: zowel de Tarzan als Audi-S krijgen een asfalt bypass achter de grindbak langs, schiet iemand door dan is dat hoe men weer de baan op komt.
Mooi gedetailleerd ook! Het enige wat ik eigenlijk nog mis is waar de schermen komen te staan.

Edit: nvm, gevonden :D

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Goede tekening inderdaad, lijkt mijn alleen niet helemaal de bedoeling dat deze openbaar is gemaakt, gezien de AutoCAD achtige layout. (BrickCAD?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Daarom is waarschijnlijk ook het nodige onherkenbaar gemaakt waarmee de lekker geïdentificeerd zou kunnen worden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Mooi dat de helipad komt op de plek waar je bij Slotemaker z'n slipschool de rondjes draait op de natte baan:

https://www.google.com/ma...2!3d52.3711487!4d4.533355

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chiron schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:39:
Mooi dat de helipad komt op de plek waar je bij Slotemaker z'n slipschool de rondjes draait op de natte baan:

https://www.google.com/ma...2!3d52.3711487!4d4.533355

_O-
Lijkt me handig dat ze die paal dan ook even weghalen :p

https://www.google.com/ma...bfov%3D100!7i13312!8i6656

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Komt gewoon van hun site zelf :) https://www.zandvoort.nl/...it_overview__anoniem_.pdf

Bron: https://www.skyscrapercit...read.php?t=336885&page=84
Pathogen schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:29:
Daarom is waarschijnlijk ook het nodige onherkenbaar gemaakt waarmee de lekker geïdentificeerd zou kunnen worden :Y

iemand iets leuks?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:12
Illegal_Alien schreef op maandag 23 december 2019 @ 11:13:
Goede tekening inderdaad, lijkt mijn alleen niet helemaal de bedoeling dat deze openbaar is gemaakt, gezien de AutoCAD achtige layout. (BrickCAD?).
Het lijkt inderdaad een soort kaart voor medewerkers. Op festivals als Zwarte Cross, Lowlands, Concert at Sea hebben ze ook her en der dit soort kaarten hangen voor medewerkers (maar dan staat er ook op waar de bunker zit (voor geld/munten opslag etc, waar backstage de verschillende leveranciers opgesteld staan, agregraten, technische dienst, overige infra etc.). Ik maak er altijd een foto van met m'n telefoon dan hoef ik niet telkens een A0 vel mee te sjouwen :P

grappig weetje, op Lowlands is niet overal riool, dus alles wordt backstage opgeslagen in meerdere grote zakken die lijken op gigantische luchtkussens. Wordt iedere dag met tankwagens geleegd :X

[ Voor 28% gewijzigd door FastFred op 23-12-2019 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Leuk dat ze documenten plaatsen met label "vertrouwelijk" zie de APV aanvraag voor een camping. :P. Ligt het aan mij, of is er voor deze GP wel heel veel info te vinden. (vergunningen e.d.) dan bij andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:39
Illegal_Alien schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:23:
Leuk dat ze documenten plaatsen met label "vertrouwelijk" zie de APV aanvraag voor een camping. :P. Ligt het aan mij, of is er voor deze GP wel heel veel info te vinden. (vergunningen e.d.) dan bij andere?
Zijn allemaal gewoon openbare procedures.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Prost en Piquet tijdens de Dutch GP 1983:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

hoevenpe schreef op maandag 23 december 2019 @ 02:04:
[Afbeelding]
Gek dat Engels en Nederlands door elkaar staat vermeld.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1 ... 31 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen