Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 27 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Barfman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:00:
Er komt gewoon een race hoor, veel verhalen uit kranten zijn gewoon op sensatie gebaseerd, mensen klikken daar nou eenmaal sneller op ;)

Hier een update van Jantje
https://nl.motorsport.com...els-gp-nederland/4547552/
Jantje heeft er ook helemaal geen belang bij om mooi weer te spelen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Barfman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 08:00:
Er komt gewoon een race hoor, veel verhalen uit kranten zijn gewoon op sensatie gebaseerd, mensen klikken daar nou eenmaal sneller op ;)

Hier een update van Jantje
https://nl.motorsport.com...els-gp-nederland/4547552/
De normale reaktie van de Zandvoort organisatie doen of er niets aan de hand is , hopen op geluk en zonder plan verder .

Weer een interview van Lammers wat nergens antwoorden op geeft en doet of de "heilige spirit" van Zandvoort buiten de wet staat geen vergunningen nodig heeft .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
Zandvoort probeert gewoon door te modderen tot het Point of no return bereikt is en alles wel door moet gaan. (en dan hopen ze op steun van overheden om de problemen aan de kant te beuken)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
Meusel schreef op donderdag 26 september 2019 @ 22:53:
Jammer dat de F1 niet als kans gezien wordt voor het oplossen van het stikstof probleem.

22 teams op bezoek met de werelds beste ingenieurs en een jaarlijks budget van 2 miljard met als doel betere hybride motoren.

https://www.formula1.com/...JbQ072G8dIfMsK8CANtk.html

Het werkelijke probleem:

https://www.otar.nl/neder...er-luchtvervuiling-autos/

Hoeveel stikstof stoot een hybride F1 auto uit?
Het probleem zit hem met name in de (extra) stikstofuitstoot door bouwen/verbouwen en uitbreidingen van faciliteiten op en om het circuit.
President schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 06:55:
[...]

https://www.google.com/se...QAQ&biw=360&bih=664&dpr=3

Als ik zo wat afbeeldingen bekijk dan is Nederland toch niet echt te vergelijken met Duitsland als je het landelijk gemiddelde bekijkt
Maar de Duitse (en Belgische) Natura 2000-gebieden net over de grens met Nederland zijn net zo goed overbelast dan de gebieden daar vlakbij in Nederland. België hanteert ook een hogere grenswaarde (hoger dan 0,00 wat nu in Nederland is toegestaan!). Het hanteren van veel hogere grenswaarden door het buitenland is discutabel. Ik heb ergens gelezen dat dit bij de EU is aangekaart (kan zo snel geen bron vinden).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
We hebben groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:51
En het verkeerde topique. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er zou vandaag persoonlijke links worden gestuurd per e-mail voor de webshop echter tot nu toe nog niks ontvangen. Hebben anderen wel mail ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
"de KNAF houdt zich voor het verkrijgen van Grade One nog 'gewoon' vast aan de initiële planning. "Dat zal begin 2020 zijn, in januari waarschijnlijk. De aanpassingen moeten dan al wel allemaal gedaan zijn, maar het circuit gaat tot die tijd natuurlijk ook dicht"

https://m.gpupdate.net/nl...-licentie-voor-zandvoort/

Dus de verbouwing begint pas in november en is dan in januari klaar? Het word toch wel een wonderlijk verhaal allemaal, zonder vergunningen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dit topic is als een vastgelopen grammafoonplaat waarbij een handje vol users alles op alles zetten om de hele tijd negatief te zijn :/

Misschien een idee om daar mee te stoppen totdat er écht weer iets over te melden is? d:)b :9

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Glashelder schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:21:
Dit topic is als een vastgelopen grammafoonplaat waarbij een handje vol users alles op alles zetten om de hele tijd negatief te zijn :/

Misschien een idee om daar mee te stoppen totdat er écht weer iets over te melden is? d:)b :9
Also er binnenkort nieuws is over goedgekeurde vergunningen of het begin van werkzaamheden zal ik dat net zo graag delen, op het moment echter is vrijwel alle aandacht negatief, daar kan je niet omheen. Vanuit de organisatie is er vooral weinig duidelijkheid over hoe het er voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ja en dat is al meer dan genoeg gezegd in dit topic, dat weten we nu wel :p Als er niks te melden is dan zakken topic hier doorgaans omlaag. Het topic hoéft niet perse de hele tijd actief te blijven :p.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:43
Homeland schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:40:
[...]

Also er binnenkort nieuws is over goedgekeurde vergunningen of het begin van werkzaamheden zal ik dat net zo graag delen, op het moment echter is vrijwel alle aandacht negatief, daar kan je niet omheen. Vanuit de organisatie is er vooral weinig duidelijkheid over hoe het er voor staat.
Je valt elke keer in de herhaling, want wat je net hebt gepost is gisteren ook al gepost. Bovendien is de organisatie niet verplicht om alles met ons te delen, ze zijn er mee bezig en ik heb daar in ieder geval vertrouwen in. Er zitten daar geen stelletje koekenbakkers zoals sommige hier het wel verwoorden.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• leekers
Barfman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:20:
[...]

Je valt elke keer in de herhaling, want wat je net hebt gepost is gisteren ook al gepost. Bovendien is de organisatie niet verplicht om alles met ons te delen, ze zijn er mee bezig en ik heb daar in ieder geval vertrouwen in. Er zitten daar geen stelletje koekenbakkers zoals sommige hier het wel verwoorden.
Als je de gang van zaken gaat bekijken zijn het zeker geen professionals ook in ieder geval 8)7 .
Mijn kleine neefje van 3 weet nog dat je zonder bouwvergunning niets kunt bouwen in Nederland .

Vergunningen zijn gewoon niet aangevraagd en er is niet duidelijk of er gebouwd mag worden onder huidige vergunningen dus je kunt niet van professionele mensen praten in dit geval .
Afgezien van het stikstof verhaal zijn er nog genoeg problemen met milieu en het natuurgebied en de normaal gangbare vergunningen .

Inmiddels is ook in jet buitenland duidelijk aan het worden dat de F1 van 2020 in Nederland weleens een probleem kan gaan worden .
Diverse websites en kranten in Italie en Spanje brengen artikelen uit hieronder een voorbeeld .
https://www.marca.com/mot...978822601d00228b459f.html

Verder willen sommigen alleen maar positief nieuws zien over Zandvoort maar misschien moeten jullie dan eens gaan klagen bij de op zijn minst "gebrekkige" organisatie van Circuit Zandvoort die deze problemen over zichzelf afroept wetende dat je in Nederland geen F1 kan organisren zonder vergunningen en geen kaarten kan verkopen zonder een circuit wat geschikt em klaar is voor een degelijk evenement .

"Beautiful Clean Coal"

• Barfman
Heb jij ook een bron waar in een 100% betrouwbare bevestiging staat dat er geen vergunningen zijn aangevraagd. Je lult de hele tijd maar dat er geen vergunningen zijn aangevraagd, maar je hebt nog nooit een echte bron kunnen laten zien waar dat bevestigd staat. Kom dan niet met verhalen uit de krant die niet bevestigd zijn door een organisator. Zoals ik al eerder zei, ze geven niet alles prijs en zijn misschien wel verder dan dat jij suggereert.

[ Voor 12% gewijzigd door Barfman op 28-09-2019 08:10 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:01
https://www.google.com/ur...AHw2&ust=1569738409169373

En dan ga ik er voor t gemak wel vanuit dat dit inderdaad in die rechtbankdocumenten staat

• Homeland
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:09:
Heb jij ook een bron waar in een 100% betrouwbare bevestiging staat dat er geen vergunningen zijn aangevraagd. Je lult de hele tijd maar dat er geen vergunningen zijn aangevraagd, maar je hebt nog nooit een echte bron kunnen laten zien waar dat bevestigd staat. Kom dan niet met verhalen uit de krant die niet bevestigd zijn door een organisator. Zoals ik al eerder zei, ze geven niet alles prijs en zijn misschien wel verder dan dat jij suggereert.
https://www.nu.nl/binnenl...amheden-gp-zandvoort.html

"Racecircuit Zandvoort heeft nog geen natuurvergunning aangevraagd voor de werkzaamheden die voorafgaand aan de Grand Prix van 2020 verricht moeten worden, blijkt dinsdag uit een brief die de provincie Noord-Holland naar de rechtbank Noord-Holland heeft gestuurd en in handen is van NU.nl.

De provincie verstuurde de brief naar aanleiding van het bericht dat milieuorganisaties naar de rechter stappen om bezwaar te maken tegen de geplande werkzaamheden."

En omdat er geen vergunningen zijn kon er geen bezwaar worden gemaakt waarna er een verzoek is ingediend om handhavend op te treden bij eventuele werkzaamheden.

[ Voor 6% gewijzigd door Homeland op 28-09-2019 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
Barfman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:09:
Misschien kun je in je post zetten dat mensen praten of schrijven ipv "lullen" is wel zo netjes !

Een selectie :

https://www.zakelijk-dagb...ng-en-milieuorganisaties/

https://www.volkskrant.nl...lag-al-gevallen~bc062bc3/

https://www.nrc.nl/nieuws...ce-bij-zandvoort-a3974395

https://www.gpupdate.net/...voort-niet-problematisch/

Lammers herhaalt nog maar eens dat het organiseren van een Grand Prix een complex proces is, waarbij men respect moet tonen voor ieders agenda en belangen. "We moeten onze plaats kennen in de vergunningsaanvraag en die zaken rustig afwerken. We denken er verstandig aan te doen om gewoon ons werk te doen en te luisteren naar eventuele bezwaren met respect voor ieders belangen", vervolgt de voormalig F1-coureur. "Er werken nu mensen hard aan de vergunningen en de juridische zaken. Ik wil hen rustig hun werk laten doen en het daar verder bij laten."

En tot slot het Noorden is solidair met Zandvoort

https://www.max33voormax.nl/

https://www.dvhn.nl/econo...r-Zandvoort-24866909.html

[ Voor 29% gewijzigd door leekers op 28-09-2019 09:19 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

We weten ook niet welke vergunningen er wel zijn (het circuit ligt er tenslotte al langer dan dat wij oud zijn) en wat er mogelijk is binnen die vergunningen..

• Barfman
rik86 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:28:
https://www.google.com/ur...AHw2&ust=1569738409169373

En dan ga ik er voor t gemak wel vanuit dat dit inderdaad in die rechtbankdocumenten staat
Hele goede bron via www.nu.nl 8)7
Kranten zijn nou niet altijd betrouwbaar.
Ook weten jullie niet hoever ze zijn in de aanvragen etc.. Dus beetje kort door de bocht door te zeggen er is nog niets aangevraagd.

[ Voor 14% gewijzigd door Barfman op 28-09-2019 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
"Racecircuit Zandvoort heeft nog geen natuurvergunning aangevraagd voor de werkzaamheden die voorafgaand aan de Grand Prix van 2020 verricht moeten worden, blijkt dinsdag uit een brief die de provincie Noord-Holland naar de rechtbank Noord-Holland heeft gestuurd en in handen is van NU.nl."

Dit klinkt overtuigend. Maar negeer het allemaal gerust, wie weet komt het goed. Mocht het niet goedkomen dan zullen er vast mensen zijn die zeggen dat ze het nooit aan hadden zien komen.

• Barfman
Dus omdat een krant dit zegt zonder het document te laten zien moet het maar kloppen, laat dan het document zien.

• leekers
Glashelder schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 09:56:
We weten ook niet welke vergunningen er wel zijn (het circuit ligt er tenslotte al langer dan dat wij oud zijn) en wat er mogelijk is binnen die vergunningen..
Nog maar eens dan

https://www.gpfans.com/nl...ergunningen-verbouwingen/

Het net als een struisvogel de kop in het Zandvoortse zand steken zal niet voorkomen dat er geen F1 wordt verreden helaas .
Ik heb geen enkel bezwaar tegen een F1 in Zandvoort mits het binnen alle regels valt en geen overheidsgeld kost .
Het konstant doen alsof er geen enkel probleem is door mensen en bij alles roepen dat het fake nieuws is zal het probleem niet oplossen maar zoals ik al zei we zullen zien of er een F1 gereden wordt in Zandvoort in 2020

[ Voor 36% gewijzigd door leekers op 28-09-2019 10:15 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
@leekers Laat maar, volgens mij kan jij niet begrijpend lezen.
Weer een krant die het van clickbaits moet hebben, zolang ze geen stukken kunnen laten zien waaruit dat blijkt geloof ik geen ene krant.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

leekers schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:11:
[...]

Nog maar eens dan

https://www.gpfans.com/nl...ergunningen-verbouwingen/

Het net als een struisvogel de kop in het Zandvoortse zand steken zal niet voorkomen dat er geen F1 wordt verreden helaas .
Ik heb geen enkel bezwaar tegen een F1 in Zandvoort mits het binnen alle regels valt en geen overheidsgeld kost .
Het konstant doen alsof er geen enkel probleem is door mensen en bij alles roepen dat het fake nieuws is zal het probleem niet oplossen maar zoals ik al zei we zullen zien of er een F1 gereden wordt in Zandvoort in 2020
Le-zen..

Voor bepaalde zaken zijn vergunningen nodig maar we weten niet wat ze nu wel al hebben en wat er mogelijk is binnen die vergunningen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:32
Barfman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:15:
Weer een krant die het van clickbaits moet hebben, zolang ze geen stukken kunnen laten zien waaruit dat blijkt geloof ik geen ene krant.
uhm volgens mij kom jij ook met geen enkel bewijs dat er wel iets geregeld is. want dat jan Lammers wat roept betekent ook niet dat het waar is als het geregeld is zou jij toch ook wel even met officiële documenten kunnen komen want je verwacht het wel van een ander.

maar ik zie nergens staan dat het niet toegestaan is in dit topic om een ander geluid te laten horen dan alleen maar het positieve geluid (wat jij lijkt te willen). en van de negatieve posters eisen met harde bewijzen te komen maar zelf jan Lammers op zijn blauwe ogen geloven/als waarheid laten berusten.

in meerdere van de hierboven gelinkt artikelen word gewezen op berichten die naar een rechtbank zijn gestuurd zijn die stukken lijken nog niet door de rechtbank openbaar te zijn gemaakt. dus word het voor ieder ander dan die de brieven heeft gezien onmogelijk om ze te plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Glashelder schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:37:
[...]

Le-zen..

Voor bepaalde zaken zijn vergunningen nodig maar we weten niet wat ze nu wel al hebben en wat er mogelijk is binnen die vergunningen.
Je zou zelf ook even kunnen lezen voordat je een ander beschuldigd in een andere post hierboven staat de vergunning met naam genoemd .
Maar je kunt ook gewoon roepen fake nieuws natuurlijk en net als sommige anderen alles negeren wat je niet bevalt |:(

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:15:
Want nieuwsmedia delen altijd officiële documenten om alles te onderbouwen? Op deze manier is een normale discussie onmogelijk, als je geen enkele krant/bron wilt geloven dan gaat het lastig worden.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

leekers schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 10:40:
[...]

Je zou zelf ook even kunnen lezen voordat je een ander beschuldigd in een andere post hierboven staat de vergunning met naam genoemd .
Maar je kunt ook gewoon roepen fake nieuws natuurlijk en net als sommige anderen alles negeren wat je niet bevalt |:(
Oke en wat zijn de grenzen van die vergunning dan? Wat mag wel en wat niet?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:39
Barfman schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 20:20:
[...]
Er zitten daar geen stelletje koekenbakkers zoals sommige hier het wel verwoorden.
Nope, maar ze zijn wel heel opportunistisch en inmiddels aardig wanhopig.

Onder 'normale' omstandigheden waren ze er ook wel mee weg gekomen. Honderd-duizenden kaarten verkopen voordat er vergunningen worden aangevraagd, de gemeente Zandvoort langzaam in een positie manoeuvreren dat ze niet meer terug kunnen. Gewoon, de gebruikelijke gang van zaken zoals dit soort evenementen in zowel Nederland als daarbuiten er doorgedrukt worden.

Echter... de stikstofuitspraak heeft alles veranderd. En voor Zandvoort kwam die op precies het verkeerde moment. Bouwwerkzaamheden in het hele land zijn en worden platgelegd. Dit aangezien de uitstoot 0 moet zijn, iets dat bij bouwen onmogelijk is.

Tot die tijd is het zinloos een vergunning aan te vragen aangezien deze toch wordt afgewezen. Dat is de reden dat CPZ geen vergunning(en) aan heeft gevraagd. Voor de stikstofproblematiek zal ongetwijfeld op afzienbare termijn een oplossing worden gevonden, maar de kans is levensgroot dat dit voor Zandvoort te laat is. Als ze de vergunningen pas over 1 of 2 maanden in kunnen dienen en het traject (met bezwaarschriften ed) dan pas start kunnen ze nooit op tijd beginnen met bouwen.

Als het niet doorgaat zullen de kaarten terug moeten worden betaald. Hetzij Zandvoort zal de kaarten volledig terugbetalen, waarbij het maar de vraag is of ze dat nog kunnen (het gaat om tientallen miljoenen). Hetzij het gebeurt door de verzekering waarover ze het in de algemene voorwaarden hebben 'tot het bedrag dat de verzekering dekt'. Waarbij nooit is gemeld welk bedrag dit is. Als dit niet de volledige ticketprijs is (en die kans lijkt me groot anders was dat voorbehoud niet gemaakt) zal niemand er happig op zijn om kaarten voor het jaar erna te kopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Homeland
  • Niet online
alexbl69 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:32:
[...]

Als het niet doorgaat zullen de kaarten terug moeten worden betaald. Hetzij Zandvoort zal de kaarten volledig terugbetalen, waarbij het maar de vraag is of ze dat nog kunnen (het gaat om tientallen miljoenen). Hetzij het gebeurt door de verzekering waarover ze het in de algemene voorwaarden hebben 'tot het bedrag dat de verzekering dekt'. Waarbij nooit is gemeld welk bedrag dit is. Als dit niet de volledige ticketprijs is (en die kans lijkt me groot anders was dat voorbehoud niet gemaakt) zal niemand er happig op zijn om kaarten voor het jaar erna te kopen.
Als het niet door gaat denk ik dat de Dutch GP BV failliet gaat en dat er grote kans is dat het feest ook voor 2021 en 2022 niet door gaat. Op dat moment komt Assen weer kijken, waar ze dan ook een Grade One circuit hebben liggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
GPNL... :9
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r1CsD89.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:29
alexbl69 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 11:32:
Als het niet doorgaat zullen de kaarten terug moeten worden betaald. Hetzij Zandvoort zal de kaarten volledig terugbetalen
Waar staat dat? Kopers van de kaarten zijn akkoord gegaan met de bijbehorende voorwaarden. Daar staat, zover mij bekend, nergens dat een koper de volledige waarde van het kaartje terug krijgt. Er staat dat er een verzekering is welke uitkeert tot een onbekend maximum. Dat kan dus ook €50 per kaartje zijn.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Edit: ik lees zelf niet goed, reactie was gewijzigd blijkbaar, pardon :p

[ Voor 91% gewijzigd door Glashelder op 28-09-2019 14:13 ]

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ik wacht nog even totdat de Schiphol troef gespeeld gaat worden.

Die gaat als volgt:
Jamaar hunnie met die vliegtuigen mogen ook gewoon doorgaan, daar wordt wel een uitzondering voor gemaakt, en da's niet eerlijk aldus een mokkende Jan Lammers.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28

Laguna

Connaisseur

Wel frappant dat zodra bekend wordt dat er extra geld nodig is, er vervolgens extra kaarten beschikbaar worden gesteld (vooral herkenbaar voor de mensen die Fyre hebben gezien).

Ondertussen gisteravond een mail ontvangen met een persoonlijke link waarmee ik vanaf aanstaande maandag een week de tijd heb om kaarten te kopen.

Echter zoals inmiddels wel duidelijk is moet er nog veel gebeuren voordat het circus daadwerkelijk plaatsvindt. Daarom wil ik alvorens de kaarten te kopen wel de garantie dat ik het volledige bedrag terugkrijg mocht het hele feest niet doorgaan. Aangezien die garantie niet wordt geboden in de voorwaarden, had ik gehoopt dat betalen met m'n creditcard dit wel bewerkstelligt. Echter zo te lezen zijn entreebewijzen bij iedere creditcard uitgesloten van de aankoopverzekering, wat resulteert in een dilemma.

Zijn er meer mensen die hier aankomende week mee worstelen?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Echter zo te lezen zijn entreebewijzen bij iedere creditcard uitgesloten van de aankoopverzekering, wat resulteert in een dilemma.
Is dat zo? Ik las dat je niet verzekerd bent als je een kaartje kwijt raakt. Maar ben je ook niet verzekerd als er niet geleverd wordt? Dacht dat je bij de laatste situatie wel verzekerd was.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Glashelder schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:22:
[...]

Is dat zo? Ik las dat je niet verzekerd bent als je een kaartje kwijt raakt. Maar ben je ook niet verzekerd als er niet geleverd wordt? Dacht dat je bij de laatste situatie wel verzekerd was.
Ik ga maandag voor de zekerheid nog wel even bellen, maar tevens geldt de verzekering vaak maar 180 dagen na aankoop (naast een eigen risico, in mijn geval €50), dus dat zou ook al niet toereikend zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijne is één jaar na aankoop. Maar ik ben benieuwd, hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Glashelder schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 19:22:
[...]
Er wordt wel 'geleverd', namelijk een schadevergoeding door de verzekering van CP Zandvoort. Dat niemand weet wat dat bedrag is is voor de cc-maatschappij niet relevant. Zolang de verzekeringsmaatschappij maar uitkeert bij het niet doorgaan van het evenement - als is het bijvoorbeeld maar 1 euro - is voor de cc-maatschappij de kous af aangezien er voldaan is aan de algemene voorwaarden.

Denk dat je eens een belletje moet plegen met CPZ welk bedrag die verzekering uitkeert bij het niet doorgaan. Vermoed dat je geen antwoord krijgt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is wel heel simpel geredeneerd en zo zal het vast niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Nou dat waren 10 spannende minuten. Voor hele weekend alleen nog gold-kaarten op tribune die ik qua prijs-kwaliteit niet ok vond. Verder alleen nog 3-jaar kaarten of zaterdagkaarten. In beiden geen interesse.
Hopelijk wordt het "doorverkoop-platform" nog wat, en anders gewoon lekker op tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Ik sta al een half uur in de rij. Iemand al iets kunnen bestellen?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Shiver23 schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:28:
Ik sta al een half uur in de rij. Iemand al iets kunnen bestellen?
Ja ik was er dus na 10 minuten al door.
Weekendkaarten zijn inmiddels op. Zaterdag nog wel wat en passepartouts voor 3 jaar waren er ook nog (zilver en goud).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Om 12:00:02 op de link gedrukt, om 12:00:20 een time out.
2 seconden later weer op de linn gedrukt en sta nu nog in de wachtrij.

Kan iemand me vertellen wat die gold kaarten kosten? Zodat ik daar alvast over na kan denken?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:31:
Om 12:00:02 op de link gedrukt, om 12:00:20 een time out.
2 seconden later weer op de linn gedrukt en sta nu nog in de wachtrij.

Kan iemand me vertellen wat die gold kaarten kosten? Zodat ik daar alvast over na kan denken?
Weekend is niet meer beschikbaar, was 485 euro.
Zaterdag zilver was vanaf 185, andere prijzen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Hmm, sta al een poosje in de rij. Krijg net melding dat er alleen nog weekendkaarten voor 3 jaar zijn en losse zaterdagtickets. Nu maar nadenken wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik had vooraf al bepaald dat ik alleen voor een zaterdag-ticket wilde gaan, maar sta nu nog steeds in de wachtrij :z . Hopelijk haken er nu veel af :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

naitsoezn schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:44:
Ik had vooraf al bepaald dat ik alleen voor een zaterdag-ticket wilde gaan, maar sta nu nog steeds in de wachtrij :z . Hopelijk haken er nu veel af :P
heb een plekje voor je vrij gemaakt :)

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Waren er om 12 uur überhaupt nog weekend tickets voor de duinen twv €170 beschikbaar? Anders sloeg die persoonlijke link ook nergens op in mijn geval, aangezien ik vooraf al had aangegeven alleen interesse in de duinen te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:42
Nog steeds in de rij.... zou verwachten dat het op een gegeven moment toch wel snel gaat als de dure kaarten over blijven en het aantal geïnteresseerden afneemt

Update 1340: nog steeds in de wachtrij

14:15 nog beschikbaar:

Zaterdag GOLD; €205 op de Tarzan, Ben Pon en Eastside
Weekend Uitverkocht
3 jaar weekend: €1455 op dr Tarzan In Grandstand 1 & 2

€4.382,- is me toch net ff te veel om zomaar uit te geven....

[ Voor 47% gewijzigd door Stinger_Ventura op 30-09-2019 14:19 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
205 per ticket voor alleen de zaterdag (waarvan imo alleen dat uurtje kwalificatie echt interessant is). Heb er 2 nodig dus kom ik op 410 voor 1 uurtje kijken. Ik blijf wel thuis en ga dan wel weer naar Spa denk ik, 150 voor zaterdag en zondag en dan ben ik inclusief verblijf alsnog veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-09 11:54
Net twee kaarten gekocht,kon jammer genoeg alleen voor Zaterdag kopen,maar toch maar gedaan,Tarzan In Grandstand 3 - Saturday - Silver I (hoop wel dat ze voor 2021 een eerlijker ticket verkoop systeem hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Even een gekke vraag, wat gebeurt er als er gewoon zonder vergunning gestart wordt met bouwen? Ik heb de klachten rond de festivals in Amsterdam dit jaar een beetje gevolgd, en er zitter er tussen waarbij de vergunning dus niet rond is, te laat rond is, niet gepubliceerd wordt zodat er geen bezwaar gemaakt kan worden, etc. Deze festivals worden soms ook in natuurgebieden gehouden.

Uiteindelijk gaat het allemaal om geld, bouwen zonder vergunning, boetes betalen en door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
De gemeente kan de bouw dan stilleggen. Derden kunnen een verzoek om handhaving indienen.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:02
Erapaz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:43:
Even een gekke vraag, wat gebeurt er als er gewoon zonder vergunning gestart wordt met bouwen? Ik heb de klachten rond de festivals in Amsterdam dit jaar een beetje gevolgd, en er zitter er tussen waarbij de vergunning dus niet rond is, te laat rond is, niet gepubliceerd wordt zodat er geen bezwaar gemaakt kan worden, etc. Deze festivals worden soms ook in natuurgebieden gehouden.

Uiteindelijk gaat het allemaal om geld, bouwen zonder vergunning, boetes betalen en door.
Dit lijkt me onverstandig.. Elke milieu club dient direct bezwaar in en deze wordt dan ook direct gegrond verklaart, immers zonder vergunning bouwen is direct stoppen. En dan kan het circuit het daarna wel vergeten nog een vergunning te krijgen (Wat terecht is in dat geval!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:28
De NS/Pro Rail begint zich er ook flink mee te bemoeien:

NS en Prorail dreigen: geen treinen naar F1 Zandvoort zonder extra geld
Als er geen miljoenen worden geïnvesteerd in spoor- en stationsaanpassingen tussen Haarlem en Zandvoort, dan rijden er voortaan geen treinen meer bij grote evenementen op het circuit Zandvoort, zoals de Jumbo Racedagen of de Formule 1.

Dat hebben NS en ProRail volgens wethouder Berkhout van de gemeente Haarlem aangegeven in gesprekken over de bereikbaarheid van Zandvoort, waar volgend jaar mei een Grand Prix verreden gaat worden.

De opstelling van de spoorbedrijven blijkt uit een brief die de wethouder naar de gemeenteraad heeft gestuurd, in aanloop naar een commissievergadering over de kwestie.

Tien treinen per uur
NS en ProRail verwachten zo'n toeloop van bezoekers dat ze deze met de huidige vier of zes treinen per uur niet veilig aan en af kunnen voeren van de perrons. Het is daarom de bedoeling dat er in mei 2020, tijdens de Dutch GP, tot tien treinen per uur gaan rijden.

Om dit mogelijk te maken, hebben verschillende overheden 7 miljoen euro uitgetrokken, om perron- en spooraanpassingen te kunnen doen. Vier gemeentes, de rijksoverheid en de provincie Noord-Holland trekken de portemonnee. Maar in de gemeentes en de provincie hebben raadsleden en Statenleden er nog iets over te zeggen en dus is het nog niet zeker dat het geld er ook daadwerkelijk komt.
De spoorbedrijven zetten dus alvast de nodige druk op de besluitvorming.

Gevaarlijke situaties
Van een ultimatum - 'geen centen, dan ook geen treinen' - is volgens een woordvoerder van ProRail geen sprake. Normaal rijden naar Zandvoort twee treinen per uur, met maximaal 1500 passagiers in totaal. Tijdens de Formule 1 verwacht men dagelijks 40.000 bezoekers aan en af te moeten voeren. "Dat is in de huidige situatie onverantwoord en levert mogelijk gevaarlijke situaties op", aldus de woordvoerder.

"De keus is dan: zorgen voor voldoende treinen, of niet rijden, omdat je geen veilige reis kunt garanderen." Dat klinkt toch als een ultimatum, maar dat wil de woordvoerder niet voor zijn rekening nemen. De gemeente Haarlem reageerde nog niet op een verzoek om toelichting.

Vier gemeentes moeten nog beslissing nemen
In de overige gemeentes, Bloemendaal, Heemstede en Zandvoort komt het onderwerp ook eerst in commissievergaderingen en dan in raadsvergaderingen aan de orde. Van Haarlem wordt een bijdrage verwacht van 977 duizend euro. Bloemendaal moet 144 duizend euro bijdragen, Heemstede 170 duizend en Zandvoort 1,3 miljoen.

De provincie betaalt 1,45 miljoen euro en de rijksoverheid 2,35 miljoen. Eind oktober is naar verwachting alle besluitvorming afgerond. ProRail gaat ondertussen verder met de voorbereidingen, waardoor het volgens Haarlem nog altijd mogelijk is om de werkzaamheden voor mei 2020 uitgevoerd te hebben. Als de stikstofuitspraak geen stok in de wielen steekt.
https://www.rtlnieuws.nl/...mule-1-extra-geld-treinen

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Sand0rf schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:21:
De NS/Pro Rail begint zich er ook flink mee te bemoeien:

NS en Prorail dreigen: geen treinen naar F1 Zandvoort zonder extra geld

[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...mule-1-extra-geld-treinen
"Tijdens de Formule 1 verwacht men dagelijks 40.000 bezoekers aan en af te moeten voeren."

Hoe komen die overige 60 tot 80.000 er dan elke dag? Lijkt me toch niet met bussen want dat zijn dan zo'n 1000 busladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Homeland schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:43:
[...]

"Tijdens de Formule 1 verwacht men dagelijks 40.000 bezoekers aan en af te moeten voeren."

Hoe komen die overige 60 tot 80.000 er dan elke dag? Lijkt me toch niet met bussen want dat zijn dan zo'n 1000 busladingen.
Fiets :P Ik ga op zaterdag en was niet van plan om dan de trein of bus te pakken :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
Ik ben normaal gesproken echt geen doemdenker maar als we kijken naar de huidige situatie en vergelijkbare evenementen in Nederland gaat dit toch niet meer goedkomen?

Ik ben toevallig een paar weken geleden op Zandvoort geweest voor een racing experience maar behalve een geplaatst paddenscherm is er nog helemaal niets gebeurd op of rond het circuit. Zelfs het personeel dat ik tijdens die dag sprak had grote twijfels of het wel goed zou komen..

Verder werk in de bouw en heb ik veel met omgevingsmanagement te maken, de milieuorganisaties (specifiek bij beschermde duingebieden) hebben zo ontzettend veel macht in het vergunningen proces.. Daar waar er in andere landen wel eens een zak geld op tafel komt en de vergunning magisch wordt afgegeven zie ik dat hier zeker niet gebeuren.

Sorry als dit niet de plek is voor dit commentaar trouwens maar ik lees steeds meer problemen en ben benieuwd wat jullie inschatting is voor volgend jaar mei? Ik ben diehard F1 fan en hoop op een mooie race maar ik zie het op dit moment echt niet gebeuren..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
Grimmie187 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:05:

Verder werk in de bouw en heb ik veel met omgevingsmanagement te maken, de milieuorganisaties (specifiek bij beschermde duingebieden) hebben zo ontzettend veel macht in het vergunningen proces.. Daar waar er in andere landen wel eens een zak geld op tafel komt en de vergunning magisch wordt afgegeven zie ik dat hier zeker niet gebeuren.
Op deze link is het "paddeplan" te bekijken in details en de te treffen maatregelen

https://www.odnhn.nl/Over...oiteitenplan_Redacted.pdf

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Grimmie187 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:05:
Ik ben normaal gesproken echt geen doemdenker maar als we kijken naar de huidige situatie en vergelijkbare evenementen in Nederland gaat dit toch niet meer goedkomen?

Ik ben toevallig een paar weken geleden op Zandvoort geweest voor een racing experience maar behalve een geplaatst paddenscherm is er nog helemaal niets gebeurd op of rond het circuit. Zelfs het personeel dat ik tijdens die dag sprak had grote twijfels of het wel goed zou komen..

Sorry als dit niet de plek is voor dit commentaar trouwens maar ik lees steeds meer problemen en ben benieuwd wat jullie inschatting is voor volgend jaar mei? Ik ben diehard F1 fan en hoop op een mooie race maar ik zie het op dit moment echt niet gebeuren..
Dit ga ik maar toestaan. Misschien omdat ik al maanden steeds verder oplopende twijfels koester over de organisatie en ik dat laatst ook maar eens kort heb geuit. :P

Ik had al snel een slecht gevoel en het lijkt erger en erger te worden. Het zou zonde zijn als de GP terugkomt en het zo verpest zou worden. Ben er alleen bang voor dat het zal gebeuren. :/
DaniëlWW2 in "[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort"

Dan nog een huishoudelijke mededeling. Voor de stikstofproblematiek is er nu een apart topic: :)
De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:21

DDX

Erapaz schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 20:43:

Dan krijg je dit :
https://www.nhnieuws.nl/n...den-stil-na-fout-gemeente

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik vind dit wel typisch Nederlands hoor, waar andere landen dit met open armen zouden ontvangen moeten we weer de braafste jongetje uit de klas spelen voor een evenement wat 1 keer in het jaar zal plaatsvinden. Ik vind het betutteling en eeuwig zonde. Ik had als FIA (of welke organisatie dan ook wie de programmering regelt) de stekker meteen eruit getrokken en het gegeven aan een land die er niet moeilijk over doet.

[ Voor 25% gewijzigd door magnifor op 03-10-2019 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
CrazyOne schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:19:
[...]

Kan ook allemaal prima in Nederland, in het noorden ligt een circuit wat aan bijna alle eisen voldoet, hoef je nog maar heel weinig voor te doen.
Met al dat milieu-gebrabbel hier in Nederland waren er vast en zeker ook issues geweest wanneer de GP in Assen zou worden gehouden. Men denkt in dit land alleen in problemen en niet in oplossingen. De rechters waren niet nodig geweest als een paar boom-knuffelaars niet zo aan het janken waren. Het is hier altijd gezeik en gezeur wanneer het om dit soort dingen gaat.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
magnifor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Met al dat milieu-gebrabbel hier in Nederland waren er vast en zeker ook issues geweest wanneer de GP in Assen zou worden gehouden. Men denkt in dit land alleen in problemen en niet in oplossingen. De rechters waren niet nodig geweest als een paar boom-knuffelaars niet zo aan het janken waren. Het is hier altijd gezeik en gezeur al het om dit soort dingen gaat.
Dit is niks geen gezeik, Nederland heeft jarenlang de kantjes er vanaf gelopen en dit is gewoon een gevolg ervan.

Tevens had de organisatie ook kunnen weten dat (het voortraject) bouwwerkzaamheden sowieso moeilijk gingen worden (lees: veel tijd kosten) omdat het circuit nu eenmaal midden in een natuurgebied ligt.

(ik ben zelf ook een groot f1 fan trouwens en heb ook liever dat het toch allemaal lukt). Maar de schuld ligt niet bij de boomknuffelaars, of bij de rechters. Je moet de schuld zoeken bij het Nederlandse stikstofbeleid (overheid).

We leven in een rechtsstaat, klaar. DAar zijn regels. Die gelden voor iedereen, ook voor (wannabe) f1 circuits.

Het was mogelijk al minder een issue geweest als ze pas in 2022 gingen racen op zandvoort. Maar nee, het moest binnen 10 maanden ofzo gebeuren.

Maar ik denk dat ik Jan Lammers en Bernard jr. nat zien gaan leuker ga vinden dan een f1 race in Zandvoort. Die is toch 99% zeker saai :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
magnifor schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:23:
[...]

Met al dat milieu-gebrabbel hier in Nederland waren er vast en zeker ook issues geweest wanneer de GP in Assen zou worden gehouden. Men denkt in dit land alleen in problemen en niet in oplossingen. De rechters waren niet nodig geweest als een paar boom-knuffelaars niet zo aan het janken waren. Het is hier altijd gezeik en gezeur wanneer het om dit soort dingen gaat.
Fijn he, dat we hier duinen hebben, en bossen, en schone lucht en mooie natuur. Dat is er vanwege de wetgeving, die natuur moet beschermt worden anders zijn er ontwikkelaars die alles rustig vol gaan bouwen. Jij noemt het boom-knuffelaars maar ik ben hartstikke blij dat er organisaties zijn die opkomen voor de natuur en zorgen dat het behouden blijft.

Gezeik en gezeur is er als organisaties zich niet aan de wet houden, maarja, dat heeft iemand ook als die persoon met 80 door een woonwijk heen rijd, of is dat dan ook maar allemaal gezeik en gezeur en moet dat gewoon kunnen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:10
Spotmatic schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 14:54:
Vraag: was dit gezeik er ook geweest als de F1 naar Assen was gekomen?
Assen hoeft niet te (veel) verbouwen. Assen ligt niet midden in natura2000. Dan heb je de grootste struikelblokken al opgelost ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.dronewatch.nl/wp-content/uploads/2018/12/Kadaster-kaart-drones-Natura-2000.jpg

Groen is natura2000; de rest kan je negeren voor dit topic (dat is voor dronevliegen)

[ Voor 24% gewijzigd door Adlermann op 03-10-2019 14:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
Vergelijk tussen beiden (op dezelfde schaal)

Zandvoort
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X9CndIi.png

Assen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BNtTFqX.png

Goh, welke zou zowel milieutechnisch als qua logistiek de veruit de meest logische keuze zijn?

In ieder geval niet het circuit dat 'gewonnen' heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
wowly schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:16:
Jup, goed idee. Krijgen we tenminste een echte race ipv en optocht.
Mwah, of Assen nou een spectaculairdere race dan Zandvoort op zou leveren weet ik niet..

Onderstaand filmpje geeft een redelijk beeld van een moderne F1 auto op Assen en dan zie ik eigenlijk ook weinig tot geen inhaalmogelijkheden:

Maar dat Assen (zeker op de korte termijn) een beter geschikte locatie zou zijn lijkt me verder wel duidelijk. Het leek mij ook veel logischer om als Nederland samen de GP terug te halen en dan de eerste paar jaar op Assen en daarna als er op een normale manier verbouwd is switchen naar Zandvoort. Bijvoorbeeld het systeem wat de Nurgburgring en Hockenheim jaren hebben gehanteerd.

[ Voor 17% gewijzigd door Grimmie187 op 03-10-2019 16:08 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
het wordt hoe dan ook een aanfluiting op alle fronten.
- prulcircuit (inhalen, ho maar)
- slechte infrastructuur, je kan er gewoon niet komen
- veel verbouwingen nodig
- natuurgebieden in de buurt
- veel te dure hotels
- veel te weinig slaapplekken in de buurt

Ik zou zeggen: verlies pakken en overlaten aan een echt circuit.

Houdoe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Grimmie187 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:05:
[...]

Mwah, of Assen nou een spectaculairdere race dan Zandvoort op zou leveren weet ik niet..

Onderstaand filmpje geeft een redelijk beeld van een moderne F1 auto op Assen en dan zie ik eigenlijk ook weinig tot geen inhaalmogelijkheden:
[YouTube: Onboard ronde Nico Hülkenberg op TT Circuit Assen]
Maar dat Assen (zeker op de korte termijn) een beter geschikte locatie zou zijn lijkt me verder wel duidelijk. Het leek mij ook veel logischer om als Nederland samen de GP terug te halen en dan de eerste paar jaar op Assen en daarna als er op een normale manier verbouwd is switchen naar Zandvoort. Bijvoorbeeld het systeem wat de Nurgburgring en Hockenheim jaren hebben gehanteerd.
Maar ja, Zandvoort kan je "marketen" als Amsterdam West...en is natuurlijk van "de prins"....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Witte schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:22:
- veel te dure hotels

Het niet kunnen inhalen ben ik wel benieuwd naar of het een tactisch spelletje gaat worden met 3 of zelfs 4 pitstops. Plus het grillige Nederlandse weer. Dat kan nog weleens interessanter worden dan een circuit waar MER of FER standaard op motorvermogen wint.

Bereikbaarheid mee eens, maar dat is ook zonder F1 drama en had sowieso iets aan moeten gebeuren.
En in Spa en Paul Ricard is het ook een nachtmerrie. Dan is Zandvoort zelfs nog minder erg. Ben wel benieuwd met wat voor verkeersplan ze gaan komen, denk dat de twee toegaande wegen hermetisch afgesloten gaan worden.

Verbouwingen valt wel mee, die stukken baan aanpassen en asfalteren kan in 10 dagen gefixt zijn. Als ze dat bij mij in de wijk in een week fixen dan kan dat ook in Zandvoort. Men doet net alsof de complete tracklayout veranderd wordt en opnieuw gelegd..
Voor de rest is het alleen de paddockgebouwen iets verlengen zodat de pitboxen iets dieper zijn en een berg tijdelijke tribunes erbij, dat is een kwestie van dagen voor op en afbouw.

Hotelprijzen is maar net wat de gek ervoor geeft :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:16:
[...]

Het niet kunnen inhalen ben ik wel benieuwd naar of het een tactisch spelletje gaat worden met 3 of zelfs 4 pitstops. Plus het grillige Nederlandse weer. Dat kan nog weleens interessanter worden dan een circuit waar MER of FER standaard op motorvermogen wint.

Bereikbaarheid mee eens, maar dat is ook zonder F1 drama en had sowieso iets aan moeten gebeuren.
En in Spa en Paul Ricard is het ook een nachtmerrie. Dan is Zandvoort zelfs nog minder erg. Ben wel benieuwd met wat voor verkeersplan ze gaan komen, denk dat de twee toegaande wegen hermetisch afgesloten gaan worden.

Verbouwingen valt wel mee, die stukken baan aanpassen en asfalteren kan in 10 dagen gefixt zijn. Als ze dat bij mij in de wijk in een week fixen dan kan dat ook in Zandvoort. Men doet net alsof de complete tracklayout veranderd wordt en opnieuw gelegd..
Voor de rest is het alleen de paddockgebouwen iets verlengen zodat de pitboxen iets dieper zijn en een berg tijdelijke tribunes erbij, dat is een kwestie van dagen voor op en afbouw.

Hotelprijzen is maar net wat de gek ervoor geeft :)
Gisteren of eergisteren stond er in dit topic een link naar een bestand met daarin wat ze gaan doen. Ze gaan een flink aantal duinen afgraven, een weg aanleggen, voetpaden maken en een paar tunnels maken, het is dus best wel wat werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Heb het idee dat de organisatie het aantal verkochte kaarten als pressiemiddel wil gaan gebruiken naar overheden en andere betrokkenen om het vooral door te laten gaan zonder enige vorm van due diligence.

Volkomen onverantwoord, en vind het ook niet vreemd van NS om te zeggen: Tot hier en niet verder (vrij letterlijk) als er geen uitbreidingen aan het spoor gedaan kunnen worden.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barfman
Mensen lees ff het rode blok, jullie vervallen weer in het Zandvoort - Assen verhaal.

Het is Zandvoort klaar :P

[ Voor 15% gewijzigd door Barfman op 03-10-2019 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Barfman schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:19:
Mensen lees ff het rode blok, jullie vervallen weer in het Zandvoort - Assen verhaal.

Inderdaad vergeet Assen gewoon kaarten en geld is in Zandvoort dus Assen is onmogelijk geworden .
Daarbij is Assen niet geschikt voor F1 en een motorsport baan en dat zal zo blijven .

Nu blijkt dat de organisatite in Zandvoort gewoon te kort is geschoten en totaal niet heeft gepland maar gewoon blindelings in het diepe is gesprongen wordt het gewoon tijd om kaarten voor Spa aan te schaffen als je in 2020 een F1 wedstrijd wilt gaan kijken .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 14:14

Crazy D

I think we should take a look.

Witte schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 17:22:
Dat wordt bij minimaal de helft van alle circuits op de kalender gezegd.
Alsof Spa en Paul Ricard zo goed bereikbaar zijn. En Silverstone heeft ook weleens file gestaan. En uh welke race was dat, jaren terug, China of zo. Waar de race al begon en de heli nog de file lieten zien van de mensen die nog onderweg waren.
Een aantal ja. Lijkt me niet het grootste probleem (even los van vergunningen gedoe maar puur de verbouwingen zelf zijn volgens mij niet mega groot).
Yup, maar is dat een probleem?
- veel te dure hotels
Weleens bij andere grand prix geweest? Of in een random stad iets proberen te vinden als er een grote beurs is? Dat heeft niets met Zandvoort te maken maar met hoe het werkt: evenement? Prijzen x 1.5. Groot evenement: prijzen 2 x.. ..... Wat denk je dat straks de prijzen rondom het Songfestival gaan doen?
In Zandvoort is het denk ik wel beperkt ja. Hoewel iedere weldenkende Zandvoordenaar een stukje van zijn huis op AirBNB gooit en die pakt in 1 weekend de halve hypotheekkosten van dat jaar :+ Denk dat Haarlem wel aardig wat slaapplek heeft. En, vergeet niet, bij een gemiddelde F1 race is het heel normaal dat je op een uurtje rijden zit hoor. Er zijn weinig circuits waar 100.000 man binnen 10 minuten lopen van het circuit kan slapen. Heb regelmatig uurtje-zonder-file gezeten, in Duitsland, Engeland, Spanje. Eigenlijk alleen op Spa een paar x op camping Eau Rouge en dan zit je 10 minuten lopen of zo. Maar voor de rest is hetgeen dat betaalbaar is (en nog beschikbaar is als je niet al ruim voordat de kalender definitief is boekt) altijd verder weg. Hoewel met AirBNB misschien tegenwoordig (destijds was dat er nog niet) je wellicht en kamertje dichterbij vind.
8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Barfman schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 23:19:

Het is eerder dat we door de meer invloedrijke lobby van Zandvoort nu waarschijnlijk helemaal geen GP in Nederland gaan krijgen.

Nou ja, niet dat ik dat zo'n ramp vind overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

alexbl69 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:40:
[...]

Het is eerder dat we door de meer invloedrijke lobby van Zandvoort nu waarschijnlijk helemaal geen GP in Nederland gaan krijgen.

Nou ja, niet dat ik dat zo'n ramp vind overigens.
Hoe kom je erbij dat dit allemaal aan Zandvoort ligt? Liberty had eigenlijk ook alleen maar interesse in Zandvoort.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zullen we de discussie omtrend stikstof in het AWM topic houden? En de discussie Zandvoort vs Assen, daar heb ik al eerder over bericht... Dat kan achterwege gelaten worden.

Tevens mogen op de man spelende mensen stoppen met die ongein, ik word er simpel van.

[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2019 09:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
trouwens ik snap ook niet zo goed waarom het rijk niet mee subsidieerd met zon grootschalig project,het lijkt wel oven ze wel te lusten maar niet de lasten willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
pronkje schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 11:34:
trouwens ik snap ook niet zo goed waarom het rijk niet mee subsidieerd met zon grootschalig project,het lijkt wel oven ze wel te lusten maar niet de lasten willen hebben.
Het rijk betaald wel mee hoor, via lokale overheden en ook voor het aanpassen van het spoor en station.

En tijdens het event in de vorm van politie en hulpdiensten die hier bakken met geld aan kwijt zullen zijn om het te begeleiden.

[ Voor 14% gewijzigd door Homeland op 04-10-2019 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
Homeland schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:21:
[...]

Het rijk betaald wel mee hoor, via lokale overheden en ook voor het aanpassen van het spoor en station.

En tijdens het event in de vorm van politie en hulpdiensten die hier bakken met geld aan kwijt zullen zijn om het te begeleiden.
Oke had ik even gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Crazy D schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 08:39:
Een aantal ja. Lijkt me niet het grootste probleem (even los van vergunningen gedoe maar puur de verbouwingen zelf zijn volgens mij niet mega groot).
Nou... Als ik het PDF bestand op de vorige pagina bekijk dan lijkt er nog een hoop te doen. Daar zie ik geen aanpassingen van de pitstraat en het pitcomplex. Dus of dat dat wordt uitgesteld of een apart plan is weet ik niet, maar volgens mij moet er stiekem best wat gebeuren.
Homeland schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:21:
Inderdaad. De veiligheid binnen de hekken is verantwoordelijkheid en op kosten van de organisatie, maar alle openbare orde en veiligheid is op kosten van de overheid en dus de burger.

[ Voor 28% gewijzigd door TheBrut3 op 04-10-2019 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
TheBrut3 schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:26:
[...]

Inderdaad. De veiligheid binnen de hekken is verantwoordelijkheid en op kosten van de organisatie, maar alle openbare orde en veiligheid is op kosten van de overheid en dus de burger.
Daarvoor kunnen natuurlijk ook voorwaarden opgenomen worden in de evenementen vergunning.

(mooi feestje hoor, maar ik zie niet in waarom het een overheidstaak is om daar belastinggeld aan te besteden.)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Openbare orde is nou eenmaal een taak van de overheid.

Dat geld voor alle evenementen. Die hebben nou eenmaal het monopolie om die orde ook af te kunnen dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:23
Ik weet niet of deze hier al voor bij was gekomen, maar hier een update over centerparcs in Zandvoort.
U heeft zich onlangs aangemeld voor deze eenmalige update met betrekking tot de Formule 1 in Zandvoort of een verblijf in de maand mei 2020. Zoals u waarschijnlijk reeds heeft vernomen, zal de race plaatsvinden op 3 mei 2020 in Zandvoort.

Center Parcs is op dit moment in gesprek met een externe partij voor het gebruik van het park. Het ligt niet in de verwachting dat wij nieuwe individuele reserveringen kunnen aannemen voor de periode van 27 april t/m 3 mei 2020. Voor de overige aankomsten in de maand mei kunt u op korte termijn reserveren. De komende weken zal hier meer over bekend worden.

[ Voor 8% gewijzigd door MuVo op 04-10-2019 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik neem aan dat de organisatie daar de medewerkers van de F1 en de teams wil laten logeren. Die moeten ze ook ergens kwijt en zal voorrang krijgen op bezoekers en overige toeristen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Het is dat ze heb vast hebben gelegd aan de kant, maar ze kunnen bijvoorbeeld (even heel erg creatief.) de SS Rotterdam (https://ssrotterdam.nl/contact-bereikbaarheid/) "even" slepen naar Zandvoort, is nu voornamelijk een hotel :P.

Genoeg wat je kan doen met het strand en de zee.

p.s.: De zinsopbouw zuigt, i know... #dunglish

[ Voor 15% gewijzigd door Illegal_Alien op 04-10-2019 14:12 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
MuVo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:17:
Ik weet niet of deze hier al voor bij was gekomen, maar hier een update over centerparcs in Zandvoort.

[...]
Naar wat ik heb begrepen gaat centerparks geheel door een sponsor gehuurd worden. Daar kan je dus geen huisje als individu huren waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Zelfde idee als Lowlands, daar zit de crew ook in het bungalowpark ertegenover. Bungalowpark zal wel vol zitten met pers, hospitality en tech crew.

Zandvoort hotel is ook volledig afgehuurd en niet beschikbaar voor ‘normale klanten’ en las ook dat er coureurs per helikopter arriveren. Zullen gewoon in een luxe hotel in Amsterdam zitten. Als Lewis zn huis eindelijk gekocht heeft in Amsterdam kan ie op de fiets ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Chiron schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 14:02:
Zelfde idee als Lowlands, daar zit de crew ook in het bungalowpark ertegenover. Bungalowpark zal wel vol zitten met pers, hospitality en tech crew.

Zandvoort hotel is ook volledig afgehuurd en niet beschikbaar voor ‘normale klanten’ en las ook dat er coureurs per helikopter arriveren. Zullen gewoon in een luxe hotel in Amsterdam zitten. Als Lewis zn huis eindelijk gekocht heeft in Amsterdam kan ie op de fiets step ;)
:+

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:48
DoeEensGek schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 12:15:
[...]

Naar wat ik heb begrepen gaat centerparks geheel door een sponsor gehuurd worden. Daar kan je dus geen huisje als individu huren waarschijnlijk.
Park (inclusief hotel) wordt inderdaad volledig door een externe partij afgekocht bij Center Parcs, alleen nog niet bekend of deze partij de huisjes aan particulieren of aan teams/FOM zal verkopen. Externe partij is in ieder geval door FOM hiervoor ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

https://www.nu.nl/weekend...ls-rond-gp-zandvoort.html

De natuurvergunning is inmiddels aangevraagd en komende week wordt hier waarschijnlijk al een besluit over genomen. Zal de organisatie gewacht hebben op het kabinetbesluit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Glashelder schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:22:

De natuurvergunning is inmiddels aangevraagd en komende week wordt hier waarschijnlijk al een besluit over genomen. Zal de organisatie gewacht hebben op het kabinetbesluit?
Komende week een besluit, meteen daarna bezwaar door diverse groeperingen en dan begint het officiële (bureaucratische) traject dus pas echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Glashelder schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:22:

Als er geen criteria zijn voor de toekenning van de vergunning heeft het idd geen zin om die aan te vragen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Homeland schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 19:21:
[...]

Komende week een besluit, meteen daarna bezwaar door diverse groeperingen en dan begint het officiële (bureaucratische) traject dus pas echt.
Precies. Het maakt niet uit hoe e.a. onderbouwd wordt, er moet toch bezwaar gemaakt worden om alles zoveel mogelijk te frustreren.

Ongeacht of de uitstoot gecomponseerd wordt door verminderd gebruik van het circuit tot de F1 plaatsvindt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Bezwaren kunnen prima snel afgehandeld worden en een gang naar de rechter kan dat niet vertragen.

Als de bezwaren ongegrond worden verklaard wordt de vergunning gewoon verstrekt en mogen ze beginnen. Na afloop van een juridische procedure komt het er vaak op neer dat of de gemeente of de aanvrager mogelijk fout zat en wordt dat afgedaan met een boete.

Het is niet zo dat je een vergunning aanvraag zomaar kan vertragen als je geen harde echte bezwaren hebt dus als ze het goed in elkaar hebben zitten dan komt die vergunning er gewoon.

Daarnaast zie ik veel mensen moeilijk doen over de kosten en de stikstof en weet ik wat allemaal. Maar we zitten wel elk weekend in de kuip de arena of noem een stadion naar voetbal te kijken waar pas echt miljoenen en miljoenen aan subsidie inzit. En dan is een paar miljoen voor een f1 weekend in ene de grootst mogelijke probleem in de wereld.

Nou dan zou ik zeggen geen f1 = geen voetbal meer. Dan trekken we tenminste echt gelijke kaarten in Nederland.

Wat dat betreft draaien we we helemaal door in dit gekke land en kan en mag er straks echt niets meer. Misschien moeten dit soort mensen eens een jaartje in Rusland gaan wonen dan zijn ze snel genezen.

Dat we rekening moeten houden met elkaar en het milieu is 100% waar maar de laatste 10 jaar is Nederland wel een land geworden wat alleen nog maar draait om het niet gunnen van elkaar. Het socialisme is volledig aan het verdwijnen. Gun een ander eens wat en je zal veel meer ontvangen.

Om maar wat van die eeuwige punten op te noemen waar nog geen 3% van de Nederlanders achter zit maar 85% last van heeft.

- zwarte pieten
- stikstof
- mega stallen
- f1 zandvoort
- etc etc.

Mensen we leven in een klein land we hebben altijd heel veel voor mekaar gekregen door dingen samen te doen. Samenwerken is de oplossing en bij de ander stokken tussen de wielspaken steken werkt op lange termijn alleen maar tegen iedereen dus ook jezelf. Wil je wat bijdragen wees creatief en draag ook echt wat bij. Zeuren kunnen we allemaal maar lost niks op en drijft ons alleen maar verder uit elkaar.
Pagina: 1 ... 27 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen