Dat wordt bij minimaal de helft van alle circuits op de kalender gezegd.
- slechte infrastructuur, je kan er gewoon niet komen
Alsof Spa en Paul Ricard zo goed bereikbaar zijn. En Silverstone heeft ook weleens file gestaan. En uh welke race was dat, jaren terug, China of zo. Waar de race al begon en de heli nog de file lieten zien van de mensen die nog onderweg waren.
- veel verbouwingen nodig
Een aantal ja. Lijkt me niet het grootste probleem (even los van vergunningen gedoe maar puur de verbouwingen zelf zijn volgens mij niet mega groot).
- natuurgebieden in de buurt
Yup, maar is dat een probleem?
- veel te dure hotels
Weleens bij andere grand prix geweest? Of in een random stad iets proberen te vinden als er een grote beurs is? Dat heeft niets met Zandvoort te maken maar met hoe het werkt: evenement? Prijzen x 1.5. Groot evenement: prijzen 2 x.. ..... Wat denk je dat straks de prijzen rondom het Songfestival gaan doen?
- veel te weinig slaapplekken in de buurt
In Zandvoort is het denk ik wel beperkt ja. Hoewel iedere weldenkende Zandvoordenaar een stukje van zijn huis op AirBNB gooit en die pakt in 1 weekend de halve hypotheekkosten van dat jaar

Denk dat Haarlem wel aardig wat slaapplek heeft. En, vergeet niet, bij een gemiddelde F1 race is het heel normaal dat je op een uurtje rijden zit hoor. Er zijn weinig circuits waar 100.000 man binnen 10 minuten lopen van het circuit kan slapen. Heb regelmatig uurtje-zonder-file gezeten, in Duitsland, Engeland, Spanje. Eigenlijk alleen op Spa een paar x op camping Eau Rouge en dan zit je 10 minuten lopen of zo. Maar voor de rest is hetgeen dat betaalbaar is (en nog beschikbaar is als je niet al ruim voordat de kalender definitief is boekt) altijd verder weg. Hoewel met AirBNB misschien tegenwoordig (destijds was dat er nog niet) je wellicht en kamertje dichterbij vind.
Ik zou zeggen: verlies pakken en overlaten aan een echt circuit.