Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

• mphilipp
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:59
De discussie in dit topic is net het verkeer richting Zandvoort: het schiet voor geen meter op. 96 pagina's over de onbereikbaarheid... Gefeliciteerd!

Alsof de auto de enige manier is om ergens te komen. Als het verkeer vast staat, hebben de mensen dat aan zichzelf te danken. Er zijn meer opties. Kies voor een betere optie en zet jezelf niet klem. Het is met elk groot evenement een probleem. De toevoerwegen kunnen nu eenmaal niet voor één evenement per jaar worden aangelegd.

Maar goed, ik kijk wel op TV. Geen file, koud drankje erbij...geen probleem :+

Поехали! - Mijn Spacenerd Tweakblog

• Illegal_Alien
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Laguna schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 12:43:
[...]

Je toon bevalt me niet en je constatering is ongegrond, daarnaast vraag ik mij af waarom je je genoodzaakt voelt om hier als één of andere moraalridder op te treden.
Hij is 1 van de mensen die er 100 heeft gereserveerd? :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• draytek2950
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 10:19
Illegal_Alien schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 13:21:
[...]

Hij is 1 van de mensen die er 100 heeft gereserveerd? :p
Nee hoor. Maar mensen hier zijn echt van het pad af, als je oprecht hoopt dat mensen die een gokje wagen desnoods loonbeslag verdienen, terwijl de organisator de kaarten ook op een totaal andere wijze in omloop kan brengen.

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:42

Laguna

Connaisseur

Een gokje wagen? Een gokje wagen is bewust meerdere kaarten kopen om door te verkopen. Meerdere aanvragen indienen om op die manier meer kans te maken op kaarten, terwijl je tijdens de aanvraagprocedure meerdere keren erop gewezen wordt dat je een betaalverplichting aangaat is gewoon dom en dan zul je de consequenties moeten ondergaan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
draytek2950 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

Nee hoor. Maar mensen hier zijn echt van het pad af, als je oprecht hoopt dat mensen die een gokje wagen desnoods loonbeslag verdienen, terwijl de organisator de kaarten ook op een totaal andere wijze in omloop kan brengen.
Dat is jou mening.

En dit is mijn mening:
als je zo "slim" bent je 20x in te schrijven je ook niet moet zeiken als je ze daarna moet afrekenen. En ja ik zou het graag zien gebeuren. Want alleen dat soort voorbeelden schikken genoeg af vrees ik.

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14:04

PcDealer

HP ftw \o/

Laguna schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 23:16:
Een gokje wagen? Een gokje wagen is bewust meerdere kaarten kopen om door te verkopen. Meerdere aanvragen indienen om op die manier meer kans te maken op kaarten, terwijl je tijdens de aanvraagprocedure meerdere keren erop gewezen wordt dat je een betaalverplichting aangaat is gewoon dom en dan zul je de consequenties moeten ondergaan.
En dan eerlijke inschrijvers zonder kaart ;( :'(

LinkedIn WoT Cash Converter

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:15

Gé Brander

MS SQL Server

Kan er een apart Zandvoort Grand Prix kaarten topic gestart worden?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Emielvanputten
  • Nu online
Gé Brander schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 08:54:
Kan er een apart Zandvoort Grand Prix kaarten topic gestart worden?
Ja, tuurlijk iedereen kan een topic starten.
Maak een goede topic start en post hem.

Of de mods verplaatsen wat berichten uit zich zelf, of je vraagt het aan ze.

Suc6

• draytek2950
Zuur sfeertje hier wel. :)

• Laguna
  • Laatst online: 10:42

Laguna

Connaisseur

You reap what you sow...

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Emielvanputten
  • Nu online
Valt toch wel mee.

Jij hebt een mening, ik heb een mening. De rest heeft een mening.

Ik ben het niet eens met jou mening, maar voor mij verpest dat de sfeer echt niet,. Het wordt er niet zoeter of zuurder van voor mij.
Of misschien laat ik een mening die niet mijn mening is niet mijn humeur verpesten.

En ik heb er vrede mee dat wij nooit de zelfde mening hier over gaan hebben. Dus trek het je niet aan dat andere andere meningen hebben, en kijk er gewoon door heen.

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:58
Ja, dat is jou mening ;)

• frickY
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 09:46
Iemand al bezig om vervoer naar het circuit per water te organiseren?
Hippe hovercraft vanuit Amsterdam ofzo
Of een drijfende kade aan het strand.

Buitenkansje voor een ondernemer omop in te springen toch

frickY wijzigde deze reactie 31-08-2019 12:22 (32%)

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 12:20:
Iemand al bezig om vervoer naar het circuit per water te organiseren?
Hippe hovercraft vanuit Amsterdam ofzo
Of een drijfende kade aan het strand.

Buitenkansje voor een ondernemer omop in te springen toch
Wel eens op een Nederlands strand geweest?

• Crazy D
  • Laatst online: 11:27

Crazy D

I think we should take a look.

shoombak schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Wel eens op een Nederlands strand geweest?
Met een hovercraft heb je toch geen last van kuilen gravende Duitsers? >:)

Exact expert nodig? itwize.nl

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
draytek2950 schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 22:50:
[...]

Eens, wat een gehuilebalk :')

• draytek2950
Voor allen die hier liepen te huilen: ik krijg net bericht dat mijn foutief bestelde tickets niet meer afgenomen hoeven (of zelfs kunnen) worden.

Ik vermoed dat dit ook geldt voor de mensen die zich dertig keer ingeschreven hebben.

:)

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13:28
Er zal wel een extra loting komen of ze gaan de vrije verkoop in, kunnen buitenlandse fans ook nog kans maken.

• draytek2950
TheBrut3 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 18:21:
Er zal wel een extra loting komen of ze gaan de vrije verkoop in, kunnen buitenlandse fans ook nog kans maken.
In de mail stond onder andere dat ik de website in de gaten moest houden mocht ik onverhoopt toch nog tickets willen. Ik denk dus dat je gelijk hebt.

• Emielvanputten
  • Nu online
draytek2950 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 17:59:
Voor allen die hier liepen te huilen: ik krijg net bericht dat mijn foutief bestelde tickets niet meer afgenomen hoeven (of zelfs kunnen) worden.
Volgens mij was jij de huilebalk met je verkeerd bestelde kaartjes.
Aangezien ik niks heb besteld hoor jij mij niet huilen over kaartjes die ik verkeerd heb of 20x teveel.

Ik vind het 4 ledig.

1 vind ik het goed dat de kaartjes op hun eigen platform blijven en dus ook de prijs die normaal blijft.

2 aan de andere kant, je beloond iemand die het bewust doet, en je maakt het voor buitenlandse kopers ( in de 2de ronden) onmogelijk nog een slaapplek te vinden,. Die waren al na de 1ste verkoop ronden weg ( waar Sven uit Zweden geen kaartje kon krijgen omdat er malloten waren die zich 20x in schreven.

3. Creëer je hier mee niet de zelfde verwachtingen voor volgend jaar, weer malloten die zich 20x inschrijven omdat ze weten dat het geen probleem is. Waardoor andere mensen weer achter het net vissen.

4. Ik gok dat kaartjes altijd een probleem zullen zijn,. En niet alleen voor de perongelukkige foutjes. 6 kaartjes ipv 4. Maar ook de echte grote woekerverkopers die zullen nooit uit zich zelf stoppen. Niet bij F1, niet bij tennis en niet bij muziek. En gelukkig is het niet aan mij, want ik zou er geen gemakkelijke werkbare oplossing voor kunnen bedenken. Dus ik hoop dat iemand het ideale verkoop systeem bedenkt, zodat dit "probleem" in alle kaartverkoop opgelost kan worden.

@draytek2950 zoals je leest heb ik niet echt problemen met iemand die 1 of 2 kaartjes "verkeerd" koopt. En die niet wil afnemen.
Mijn irritaties gaan vooral over die ratjes die zich 20x inschrijven. Dus voel je niet aangesproken met je 1 of 2 kaartjes.

• TheBrut3
Emielvanputten schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:41:
en je maakt het voor buitenlandse kopers ( in de 2de ronden) onmogelijk nog een slaapplek te vinden,. Die waren al na de 1ste verkoop ronden weg ( waar Sven uit Zweden geen kaartje kon krijgen omdat er malloten waren die zich 20x in schreven.
En Sven uit Zweden kon dat nu wel? Alleen hier in Nederland werd zoveel reclame gemaakt dat je jezelf nu al kon inschrijven voor 3 jaar, dat is nergens zo. Zo'n Sven uit Zweden gaat pas naar kaartjes zoeken als de (voorlopige) kalender bekend is. Zoals het nu is gegaan zijn veel buitenlanders op voorhand al buitenspel gezet.

• Emielvanputten
  • Nu online
Nee dat is ook wel zo.

schrap mijn 2de punt van bezwaar/hier heb ik een probleem mee maar.

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:53

Saffie_time

Why use this? 42!

Emielvanputten schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:41:
[...]

Volgens mij was jij de huilebalk met je verkeerd bestelde kaartjes.
Aangezien ik niks heb besteld hoor jij mij niet huilen over kaartjes die ik verkeerd heb of 20x teveel.

Ik vind het 4 ledig.

1 vind ik het goed dat de kaartjes op hun eigen platform blijven en dus ook de prijs die normaal blijft.

2 aan de andere kant, je beloond iemand die het bewust doet, en je maakt het voor buitenlandse kopers ( in de 2de ronden) onmogelijk nog een slaapplek te vinden,. Die waren al na de 1ste verkoop ronden weg ( waar Sven uit Zweden geen kaartje kon krijgen omdat er malloten waren die zich 20x in schreven.

3. Creëer je hier mee niet de zelfde verwachtingen voor volgend jaar, weer malloten die zich 20x inschrijven omdat ze weten dat het geen probleem is. Waardoor andere mensen weer achter het net vissen.

4. Ik gok dat kaartjes altijd een probleem zullen zijn,. En niet alleen voor de perongelukkige foutjes. 6 kaartjes ipv 4. Maar ook de echte grote woekerverkopers die zullen nooit uit zich zelf stoppen. Niet bij F1, niet bij tennis en niet bij muziek. En gelukkig is het niet aan mij, want ik zou er geen gemakkelijke werkbare oplossing voor kunnen bedenken. Dus ik hoop dat iemand het ideale verkoop systeem bedenkt, zodat dit "probleem" in alle kaartverkoop opgelost kan worden.

@draytek2950 zoals je leest heb ik niet echt problemen met iemand die 1 of 2 kaartjes "verkeerd" koopt. En die niet wil afnemen.
Mijn irritaties gaan vooral over die ratjes die zich 20x inschrijven. Dus voel je niet aangesproken met je 1 of 2 kaartjes.
Simpel op te lossen door kaarten op naam te verkopen.

Wil je 6 kaarten? Prima, dan willen je de 6 namen die op de kaarten komen te staan van je weten.
Bij binnenkomst legitimeren bij de kaart, komt het niet overeen dan kom je er niet in.
In BE werkt het zo al bij festivals en dat gaat prima zo.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• draytek2950
Saffie_time schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:43:
[...]

Simpel op te lossen door kaarten op naam te verkopen.

Wil je 6 kaarten? Prima, dan willen je de 6 namen die op de kaarten komen te staan van je weten.
Bij binnenkomst legitimeren bij de kaart, komt het niet overeen dan kom je er niet in.
In BE werkt het zo al bij festivals en dat gaat prima zo.
Incorrect. Sinds het opgeven van namen eigenlijk altijd na aankoop gebeurt, heb je een tijdwindow waarin je de kaarten door kunt verpatsen en ze alsnog op naam kunt zetten van de koper. Bovendien is het vaak gewoon onuitvoerbaar gezien de enorme toestroom aan mensen.

Ook die blockchainoplossing is geen échte oplossing, hoogstens een extra horde. Sinds je kaarten drie uur van tevoren kunt overdragen, kun je gewoon aan de poort je extra poen cash ontvangen.

Daarnaast blijf ik me altijd verbazen over de maatschappelijke frustraties rondom de tweedehands ticketmarkt. De handel is inherent aan het feit dat artiesten / eventorganisatoren hun product tegen een irreëel lage prijs in de markt zetten. Daardoor slaat de balans tussen vraag en aanbod door.

Ik koop met grote regelmaat kaarten tegen een hogere prijs. Adele bijvoorbeeld voor 220 euro. Dat komt omdat ik een avondje naar Adele zo'n bedrag waard vind. Als de duurste kaarten dan 85€ zijn, wat verwacht je dan dat er gebeurt. Voor dat geld willen wel een miljoen mensen naar het concert, met 18.000 plekken.

Het is veel functioneler om als artiest de tickets trapsgewijs te verkopen. Begin met 600€, en laat de prijs elke dag een tientje zakken. Na een aantal weken heb je dan nog de kans om een overgebleven set kaarten in de verkoop te doen tegen sterk gereduceerde prijzen (bijvoorbeeld 15€), omdat de kapitaalkrachtigen al gezorgd hebben voor flinke inkomsten.

Bots worden dan automatisch minder aantrekkelijk, want de markt rijkeren die toch wel aan kaarten komt is reeds bediend (en het geld vloeit richting de artiesten zelf). De spoeling (afzetmarkt) aan de bovenkant van de markt wordt zo automatisch dunner. Bovendien zijn de minder kapitaalkrachtigen ook nog eens goedkoper uit.

Steeds meer artiesten krijgen dit trucje inmiddels door. Adele had een Golden circle voor 300€ en ook Taylor Swift verkoopt haar kaarten trapsgewijs (en heeft andere trucs om haar echte fans te bereiken, bijvoorbeeld door de afzet van merchandising te koppelen aan je kans op kaarten).

Maar nee hoor, lekker verontwaardigd gaan doen over mensen die zien dat hier makkelijk te verdienen geld in zit, omdat artiesten te naïef zijn over te gaan tot betere systemen.

Als Ferrari's ineens te verkrijgen zijn voor 1500€ het stuk terwijl je weet dat ze 3 ton het stuk waard zijn gezien de beperkte beschikbaarheid, neem je dan ook niet de gok om ze te kopen en dik te cashen? Het is niet pervers, het is volledig te begrijpen dat mensen deze gok nemen. Gelukkig heb ik daar gezien mijn baan totaal geen noodzaak toe. Ik ben echter wel blij met deze mensen die de markt meer in balans brengen.

Zo heb ik in ieder geval door een premiumprijs te betalen nu alweer kaarten voor Rangers - Feyenoord. Ik ben vooral dankbaar dat iemand zichzelf zo wil verrijken: ik ben tenminste 100% bij een wedstrijd waar ik anders op geluk moet rekenen dat ik bij de ongetwijfeld hogere vraag aan kaarten kom voor een "normale" prijs.

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12:53

Saffie_time

Why use this? 42!

draytek2950 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:42:
[...]
Incorrect. Sinds het opgeven van namen eigenlijk altijd na aankoop gebeurt, heb je een tijdwindow waarin je de kaarten door kunt verpatsen en ze alsnog op naam kunt zetten van de koper. Bovendien is het vaak gewoon onuitvoerbaar gezien de enorme toestroom aan mensen.

Ook die blockchainoplossing is geen échte oplossing, hoogstens een extra horde. Sinds je kaarten drie uur van tevoren kunt overdragen, kun je gewoon aan de poort je extra poen cash ontvangen.

Daarnaast blijf ik me altijd verbazen over de maatschappelijke frustraties rondom de tweedehands ticketmarkt. De handel is inherent aan het feit dat artiesten / eventorganisatoren hun product tegen een irreëel lage prijs in de markt zetten. Daardoor slaat de balans tussen vraag en aanbod door.

Ik koop met grote regelmaat kaarten tegen een hogere prijs. Adele bijvoorbeeld voor 220 euro. Dat komt omdat ik een avondje naar Adele zo'n bedrag waard vind. Als de duurste kaarten dan 85€ zijn, wat verwacht je dan dat er gebeurt. Voor dat geld willen wel een miljoen mensen naar het concert, met 18.000 plekken.

Het is veel functioneler om als artiest de tickets trapsgewijs te verkopen. Begin met 600€, en laat de prijs elke dag een tientje zakken. Na een aantal weken heb je dan nog de kans om een overgebleven set kaarten in de verkoop te doen tegen sterk gereduceerde prijzen (bijvoorbeeld 15€), omdat de kapitaalkrachtigen al gezorgd hebben voor flinke inkomsten.

Bots worden dan automatisch minder aantrekkelijk, want de markt rijkeren die toch wel aan kaarten komt is reeds bediend (en het geld vloeit richting de artiesten zelf). De spoeling (afzetmarkt) aan de bovenkant van de markt wordt zo automatisch dunner. Bovendien zijn de minder kapitaalkrachtigen ook nog eens goedkoper uit.

Steeds meer artiesten krijgen dit trucje inmiddels door. Adele had een Golden circle voor 300€ en ook Taylor Swift verkoopt haar kaarten trapsgewijs (en heeft andere trucs om haar echte fans te bereiken, bijvoorbeeld door de afzet van merchandising te koppelen aan je kans op kaarten).

Maar nee hoor, lekker verontwaardigd gaan doen over mensen die zien dat hier makkelijk te verdienen geld in zit, omdat artiesten te naïef zijn over te gaan tot betere systemen.

Als Ferrari's ineens te verkrijgen zijn voor 1500€ het stuk terwijl je weet dat ze 3 ton het stuk waard zijn gezien de beperkte beschikbaarheid, neem je dan ook niet de gok om ze te kopen en dik te cashen? Het is niet pervers, het is volledig te begrijpen dat mensen deze gok nemen. Gelukkig heb ik daar gezien mijn baan totaal geen noodzaak toe. Ik ben echter wel blij met deze mensen die de markt meer in balans brengen.

Zo heb ik in ieder geval door een premiumprijs te betalen nu alweer kaarten voor Rangers - Feyenoord. Ik ben vooral dankbaar dat iemand zichzelf zo wil verrijken: ik ben tenminste 100% bij een wedstrijd waar ik anders op geluk moet rekenen dat ik bij de ongetwijfeld hogere vraag aan kaarten kom voor een "normale" prijs.
Wij staan dan fundamenteel hier anders in.
Als je zat geld hebt is dat een leuke manier om het te bekijken maar als je jan-modaal ook achter de geraniums (of van zijn krat bier in de voortuin) uit wil trekken werkt het niet. En ik vind dat vermaak niet alleen voor de 'elite' mag/kan zijn.
Daarnaast worden, volgens mij, artiesten niet onder druk gezet om kaarten tegen € xx,xx tarief van de hand te doen. Kaartjes voor shows gaan weg voor bedragen die platenmaatschappij bedenkt in samenspraak met een venue. Kaartjes in, pak hem beet, Zuid Amerika, zullen vast en zeker goedkoper zijn dan in Europa. Denk je écht dat een artiest dan een mindere gage zal krijgen voor een optreden in Zuid Amerika dan hier?

Daarnaast was mijn opmerking dat je bij de aankoop van de kaarten per direct namen op moet geven, daarmee is er dus geen tijd meer voor tussentijds doorverkopen ;)

Maar we gaan wel erg OT zo. O-)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Nu online
Saffie_time schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:51:
[...]

Wij staan dan fundamenteel hier anders in.
Als je zat geld hebt is dat een leuke manier om het te bekijken maar als je jan-modaal ook achter de geraniums (of van zijn krat bier in de voortuin) uit wil trekken werkt het niet. En ik vind dat vermaak niet alleen voor de 'elite' mag/kan zijn.
Daarnaast worden, volgens mij, artiesten niet onder druk gezet om kaarten tegen € xx,xx tarief van de hand te doen. Kaartjes voor shows gaan weg voor bedragen die platenmaatschappij bedenkt in samenspraak met een venue. Kaartjes in, pak hem beet, Zuid Amerika, zullen vast en zeker goedkoper zijn dan in Europa. Denk je écht dat een artiest dan een mindere gage zal krijgen voor een optreden in Zuid Amerika dan hier?

Daarnaast was mijn opmerking dat je bij de aankoop van de kaarten per direct namen op moet geven, daarmee is er dus geen tijd meer voor tussentijds doorverkopen ;)

Maar we gaan wel erg OT zo. O-)
Geld mag ook wel een bepaalde waarde hebben, niet alles hoeft volgens het socialistische ideaal voor iedereen even bereikbaar te zijn.

alles kan off-topic

• TheBrut3
Saffie_time schreef op woensdag 4 september 2019 @ 09:51:
Zo werkt het leven toch? Ik zou ook best een Ferrari LaFerrari, of nog beter een FXX-K, willen om lekker over het circuit te jagen. Kan ik helaas ook niet betalen. Ik moet het doen met af en toe een trackday of trip naar de Nordschleife en dat kunnen/willen sommige ook niet betalen. (of ze hebben een Tesla en kunnen niet naar een trackday :+ )

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Modbreak:Zullen we het hier gezellig houden en elkaar niet op de man afserveren? Dank u.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Zo te lezen lopen de voorbereidingen alsnog voorspoedig, volgens Jan Lammers zelf.
De 63-jarige Lammers benadrukt dat er momenteel geen struikelblokken zijn. "Alles gaat volgens plan om het circuit op tijd klaar te hebben", vervolgde de sportief directeur.
Het circuit hoeft geen enorme veranderingen te ondergaan om aan de eisen voor een GP te voldoen. Wel zal de start- en finishlijn verplaatst worden en wordt een aantal bochten breder gemaakt. De bocht voor het lange rechte stuk krijgt een schuine helling, waardoor de auto's een hogere snelheid kunnen halen.
https://www.nu.nl/sport/5...egint-nog-deze-maand.html

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Pirelli was toch niet zo blij met die schuine bocht? Mag toch hopen dat je niet Indianapolis taferelen krijgt daardoor.

• Holkers
Homeland schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 21:46:
Pirelli was toch niet zo blij met die schuine bocht? Mag toch hopen dat je niet Indianapolis taferelen krijgt daardoor.
Het zal vast geen 30 of 45 graden banking worden. De bocht voor het rechte stuk in China ligt er ook schuin in en daar heb ik Pirelli nog nooit over gehoord

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06:55
Wat dacht je van eau rouge en raidillon?
Dat is misschien nog wel heftiger voor de banden.

• DJTimo
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Nou mensen, de kogel is door de kerk. All aboard!
Straks kunnen er tien treinen per uur over de lijn rijden. ProRail, NS en de overheid hebben vanochtend een akkoord bereikt over de kosten.

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En we gaan de geel groen gestipte, 5 potige Hagedis ook weer verdedigen:

https://nos.nl/artikel/23...rmule-1-op-zandvoort.html

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Told you so :+

FastFred wijzigde deze reactie 11-09-2019 22:23 (77%)

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Nu online
DJTimo schreef op woensdag 11 september 2019 @ 14:46:
Nou mensen, de kogel is door de kerk. All aboard!

[...]
Ach, als ik zie hoeveel belastinggeld er richting het iig voor mij totaal irrelevante voetbal verdwijnt dan mogen we blij zijn dat er wat pegels geïnvesteerd worden om de bereikbaarheid van het strand te verbeteren. Toch handig dat die B) dat in een on-Nederlands tempo weet door te drukken.

My DnB is Liquid

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Illegal_Alien schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:47:
En we gaan de geel groen gestipte, 5 potige Hagedis ook weer verdedigen:

https://nos.nl/artikel/23...rmule-1-op-zandvoort.html
:F

Je kunt echt werkelijk niks meer doen tegenwoordig zonder dat er mensen gaan lopen klagen om wat dan ook. Nou snap ik dat een bedreigde diersoort beschermd dient te worden, maar ik heb het idee dat men tegenwoordig steeds sneller direct naar de rechter stapt. Meteen grof geschut gebruiken. Dat doe je niet om samen tot een goed einde te komen, dat doe je om alles in jouw voordeel gedaan te krijgen.

Hier in de buurt ligt een motorcrosscircuit (worden ook GP's gereden) dat een paar jaar gesloten is geweest omdat omwonenden een procedure waren gestart. Circuit ging deels door de bossen en vanwege een of andere wetgeving was dat verboden. Nou hebben ze uiteindelijk aan kunnen tonen dat het hele zaakje verjaard was, maar die hebben zó veel gezeik gehad. Héél vaak om de tafel met de gemeente, de provincie en waarschijnlijk nog een hoop andere organisaties. Hopelijk valt Zandvoort ook niet ten prooi aan dat soort ellende. Voorheen was het niet zo spannend om tegen de schenen van Zandvoort te schoppen, maar nu met de F1 zullen er ongetwijfeld gekkies zijn die een mooi podium zien voor hun activisme.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:50
SomerenV schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:57:
[...]

Je kunt echt werkelijk niks meer doen tegenwoordig zonder dat er mensen gaan lopen klagen om wat dan ook. Nou snap ik dat een bedreigde diersoort beschermd dient te worden, maar ik heb het idee dat men tegenwoordig steeds sneller direct naar de rechter stapt. Meteen grof geschut gebruiken. Dat doe je niet om samen tot een goed einde te komen, dat doe je om alles in jouw voordeel gedaan te krijgen.

Hier in de buurt ligt een motorcrosscircuit (worden ook GP's gereden) dat een paar jaar gesloten is geweest omdat omwonenden een procedure waren gestart. Circuit ging deels door de bossen en vanwege een of andere wetgeving was dat verboden. Nou hebben ze uiteindelijk aan kunnen tonen dat het hele zaakje verjaard was, maar die hebben zó veel gezeik gehad. Héél vaak om de tafel met de gemeente, de provincie en waarschijnlijk nog een hoop andere organisaties. Hopelijk valt Zandvoort ook niet ten prooi aan dat soort ellende. Voorheen was het niet zo spannend om tegen de schenen van Zandvoort te schoppen, maar nu met de F1 zullen er ongetwijfeld gekkies zijn die een mooi podium zien voor hun activisme.
Er zijn regels in Nederland en die zal je nu eenmaal na moeten leven F1 of geen F1 .
Dar er mensen zijn die gewoon als blinden alles willen doen om een GP te krijgen is gewoon dom .
Het is nu eenmaal al snel in Nederland dat het klimaat alleen belangrijk is als het bij iemand in zijn eigen achtertuin is en mensen gewoon oostindisch doof spelen en doen alsof temperaturen van 40+ een gewone zaak zijn in Nederland !

Gelukkig is er een stikstof besluit in Nederland waar ook Zandvoort zich aan heeft te houden en een GP in 2020 een onwaarschijnlijke zaak wordt .

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14:33
De stikstofproblematiek hoeft geen probleem te zijn. Er zijn mogelijkheden om, bij het ontbreken nu van een toetsingskader (het PAS, door de Raad van State onderuit gehaald) toch activiteiten uit te voeren. Voorwaarde is dan wel dat er geen (tijdelijke) toename van stikstofdepositie op Natura 2000-gebieden mag plaatsvinden. Dit kan bijv. door interne saldering, het (tijdelijk) uitwisselen van vergunde activiteiten voor nieuwe activiteiten.
Bovenstaande gaat over de zogenaamde gebiedsbescherming in het kader van de Wet natuurbescherming. Daarnaast heb je ook de soortenbescherming (beschermde planten en dieren), waarvoor milieu-organisaties nu naar de rechter stappen.

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:59
hansvk schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:22:
De stikstofproblematiek hoeft geen probleem te zijn. Er zijn mogelijkheden om, bij het ontbreken nu van een toetsingskader (het PAS, door de Raad van State onderuit gehaald) toch activiteiten uit te voeren. Voorwaarde is dan wel dat er geen (tijdelijke) toename van stikstofdepositie op Natura 2000-gebieden mag plaatsvinden. Dit kan bijv. door interne saldering, het (tijdelijk) uitwisselen van vergunde activiteiten voor nieuwe activiteiten.
Bovenstaande gaat over de zogenaamde gebiedsbescherming in het kader van de Wet natuurbescherming. Daarnaast heb je ook de soortenbescherming (beschermde planten en dieren), waarvoor milieu-organisaties nu naar de rechter stappen.
Er zijn toch flink wat (stikstofuitstotende) bouwactiviteiten gepland in en om (spoor) het circuit. Welke gelijk vervuilende activiteit heeft de gemeente Zandvoort tussen nu en april volgend jaar nog in de planning welke ter compensatie zou kunnen vervallen? Denk niet dat het ze lukt om dit te compenseren.

In het hele land worden bouw- (het betreft werkelijk duizenden woningen, meest nul-op-de-meter i.v.m. nabijheid natura 2000) en infraprojecten abrupt beëindigd omdat de bouwwerkzaamheden extra stikstofuitstoot betekenen. En dan zou er midden in een natura-2000 gebied nu nog een enorme verbouwing moeten beginnen die op geen enkele wijze gecompenseerd kan worden?

Nog los van de procedures die de milieuclubs nu aanspannen zie ik het niet gebeuren. Wellicht dat het kan middels een Koninklijke Beschikking (de circuiteigenaar schijnt daar een paar contacten te hebben), maar dat is politiek en maatschappelijk niet te verkopen.

iRacing Profiel

• hansvk
alexbl69 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 07:50:
[...]

Er zijn toch flink wat (stikstofuitstotende) bouwactiviteiten gepland in en om (spoor) het circuit. Welke gelijk vervuilende activiteit heeft de gemeente Zandvoort tussen nu en april volgend jaar nog in de planning welke ter compensatie zou kunnen vervallen? Denk niet dat het ze lukt om dit te compenseren.
Dat ben ik met je eens. Ik had het in mijn post ook alleen over de verbouwingen op/aan het circuit.
In het hele land worden bouw- (het betreft werkelijk duizenden woningen, meest nul-op-de-meter i.v.m. nabijheid natura 2000) en infraprojecten abrupt beëindigd omdat de bouwwerkzaamheden extra stikstofuitstoot betekenen. En dan zou er midden in een natura-2000 gebied nu nog een enorme verbouwing moeten beginnen die op geen enkele wijze gecompenseerd kan worden?
Met interne saldering zou dat kunnen. Dat kan bijv. zijn het laten vervallen van bepaalde activiteiten. De emissie/depositie die daarmee wordt voorkomen kan dan worden ingezet voor de verbouwing. Per saldo moet de stikstofdepositie op het Natura 2000-gebied dan niet toenemen.
Nog los van de procedures die de milieuclubs nu aanspannen zie ik het niet gebeuren. Wellicht dat het kan middels een Koninklijke Beschikking (de circuiteigenaar schijnt daar een paar contacten te hebben), maar dat is politiek en maatschappelijk niet te verkopen.
Gelukkig zijn de rechters in Nederland (voor zover ik weet) onafhankelijk.

hansvk wijzigde deze reactie 12-09-2019 08:17 (0%)
Reden: typo

• Holkers
Plus dat ik verwacht dat met Prinsjesdag een maatregel wordt gepresenteerd waar de PAS mee wordt gecompenseerd of omzeild via een noodwet

• alexbl69
Holkers schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:29:
Plus dat ik verwacht dat met Prinsjesdag een maatregel wordt gepresenteerd waar de PAS mee wordt gecompenseerd of omzeild via een noodwet
Ben heel benieuwd hoe ze dit gaan repareren. De PAS was bijkans al een noodwet, en daar is door de RvS een streep door gezet. Er zal toch iets zeer rigoureus moeten gebeuren (intrekken natura-2000 statussen of een soortement van noodtoestand afkondigen) om bouwactiviteiten weer op te kunnen starten.

Maar het lijkt me logischer dat de aldus vrijgekomen ruimte benut wordt voor de bouw van woningen en de meest nijpende verkeersknelpunten, in plaats van voor een circuit.

iRacing Profiel

• Sand0rf
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
SomerenV schreef op woensdag 11 september 2019 @ 23:57:
[...]

Ik kan me nog herrineren dat de landmacht een stel vrachtwagens had verkocht en in afwachting van het ophalen van de nieuwe eigenaar (Ik meen Duitsland) de wagens op een parkeerterrein op vliegbasis Soesterberg had geparkeerd. Daar is toen kennelijk een één of ander bijzonder plantje onder die vrachtwagens gaan groeien. Er is toen ook geprocedeerd dat die wagens niet weg mochten vanwege die plantjes. Eindstand is dat ze bijna een jaar stil hebben gestaan. :'(

Ik zie hier nog wel problemen voor het circuit van komen als ze de verkeerde rechter treffen...

/post

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:23
Sand0rf schreef op donderdag 12 september 2019 @ 08:49:
[...]

Ik kan me nog herrineren dat de landmacht een stel vrachtwagens had verkocht en in afwachting van het ophalen van de nieuwe eigenaar (Ik meen Duitsland) de wagens op een parkeerterrein op vliegbasis Soesterberg had geparkeerd. Daar is toen kennelijk een één of ander bijzonder plantje onder die vrachtwagens gaan groeien. Er is toen ook geprocedeerd dat die wagens niet weg mochten vanwege die plantjes. Eindstand is dat ze bijna een jaar stil hebben gestaan. :'(

Ik zie hier nog wel problemen voor het circuit van komen als ze de verkeerde rechter treffen...
Dat heeft niets met wie de rechter is te maken, althans dat zou niet zo mogen zijn. Je moet niet vergeten dat Circuit Zandvoort aan 2 kanten wordt omringt door een beschermd natuurgebied, de naam zegt het al: beschermd. Dat is niet zomaar een labeltje, daar zijn allemaal wetten en regels voor. Als de tegenpartij kan aantonen dat dit gebied door de verbouwingen van CP Zandvoort en/of de Grand Prix in gevaar komt, dan heeft Zandvoort gewoon een probleem. En als dat het geval is, hebben ze bij Zandvoort helaas hun huiswerk niet goed gedaan. Ze hadden dit namelijk kunnen zien aankomen, en als ze slim zijn hebben ze zich hier al op voorbereid.

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 12:56
Nooit vinden ze iets en nu ineens spontaan uit het niets vinden ze een pad en een hagedis.

je zou bijna denken he.

• XNL073
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 14:01
Stel dat de baan nu voor de Clio Cup aangepast moest worden dan had je er niemand over gehoord.

• Ankona
  • Nu online
Laten we eerlijk zijn, wie zou er echt moeite mee hebben als het feest niet door zou gaan? Circuit is niet bepaald van een ontwerp dat een mooie race oplevert en de milieu aspecten zijn er ook niet bij gebaat.

Alleen prins Bernhard zal dan misschien geen nieuwe bril kunnen kopen.

alles kan off-topic

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ankona schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:51:
Laten we eerlijk zijn, wie zou er echt moeite mee hebben als het feest niet door zou gaan?
De beschikbare kaarten zo'n 20x uitverkocht maar niemand zou er moeite mee hebben als het niet doorging, sure :')

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Mel33
  • Nu online
Ik vind het 1 jaar te vroeg, en het succes van 1 man laten afhangen, Wat als..
Het is nogal een ingreep, een grote ingreep op de hele omgeving, en burgers/middenstand.
misschien is het ook maar 1 jaar. En hoeveel zal hiervan voordeel hebben.

ik snap het wel, het is ook leuk en populair en een prestige nostalgisch verdienmodel, daar drijft het op.

Maar ik heb toch het idee dat het ten koste gaat van veel.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• mphilipp
Ankona schreef op donderdag 12 september 2019 @ 11:51:
Laten we eerlijk zijn, wie zou er echt moeite mee hebben als het feest niet door zou gaan? Circuit is niet bepaald van een ontwerp dat een mooie race oplevert en de milieu aspecten zijn er ook niet bij gebaat.
Dat milieugeneuzel is natuurlijk grote onzin. Die natuurclubs roepen maar wat omdat ze toch niets met racen hebben, dus hebben ze het liever nergens. Gestreepte boshagedis of niet. Die gasten doen alsof de natuur compleet ineenstort als er een plekje niet meer beschikbaar is voor de beestjes om sex te hebben. Nou, ik heb nieuws voor ze: dat lukt ze best. De mens is er nog niet zo heel lang en mét of zonder mensen hebben ze zich prima gered. Er gaat ook wel eens een stuk gebied verloren door natuurgeweld en de natuur herstelt zich prima daarvan.
Bovendien storen dieren zich nauwelijks aan het motorgeluid rondom het circuit. Mensen storen zich er (soms) aan, maar dieren hebben inmiddels in de gaten dat er niets aan de hand is. Ooit heeft een bioloog zich heel populair gemaakt onder de natuurbeschermers door het eens te gaan onderzoeken rondom het TT circuit in Assen. De vogels kijken niet op of om als Rossi eraan komt. Het is ook niet de hele dag door herrie. Er is een sessie van 1 uur of 2 uur, en daarna is het weer even stil. Daarbij komt dat dieren een andere perceptie hebben van geluid/herrie. Als ze een vreemd geluid horen (vliegtuig of auto) dan schrikken ze soms even, maar als ze zien (bij herhaling) dat er niets op hen af komt, nemen ze aan dat het geluid erbij hoort en laten ze het broeden niet storen.

Maar ja, die bioloog kreeg natuurlijk doodsbedreigingen omdat zijn onderzoek niet was wat zij wilden. Een paar meters duinzand wegscheppen is echt niet fataal voor een padje of salamander. Die vinden elders wel weer wat. Als de natuur zó fragiel was, was het allang afgelopen met de beestjes. Het zijn niet allemaal van die domme panda's die maar op een plek kunnen wonen omdat ze zo'n restrictief dieet hebben. Volgens Darwin hadden die beesten al lang uitgestorven moeten zijn. Zoals 99% van alles wat hier ooit geleefd heeft.

Zo, en nu weer verder bomen over de bereikbaarheid van het circuit, dan kan ik weer weg... :+

• hansvk
@mphilipp Leuke uiteenzetting maar zo werkt het niet. Hiervoor zijn wetten en regels opgesteld om een en ander te toetsen. Die natuurclubs roepen niet zomaar wat.
Ik hoop echter wel dat alles gewoon door kan gaan.

edit: door de provincie is overigens i.v.m. de voorgenomen verbouwingen een ontheffing verleend voor het verbod op verstoring van het leefgebied van de rugstreeppad en de zandhagedis.

hansvk wijzigde deze reactie 12-09-2019 12:23 (30%)

• Mel33
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:16:
[...]

Dat milieugeneuzel is natuurlijk grote onzin. Die natuurclubs roepen maar wat omdat ze toch niets met racen hebben, dus hebben ze het liever nergens. Gestreepte boshagedis of niet. Die gasten doen alsof de natuur compleet ineenstort als er een plekje niet meer beschikbaar is voor de beestjes om sex te hebben. Nou, ik heb nieuws voor ze: dat lukt ze best. De mens is er nog niet zo heel lang en mét of zonder mensen hebben ze zich prima gered. Er gaat ook wel eens een stuk gebied verloren door natuurgeweld en de natuur herstelt zich prima daarvan.
Bovendien storen dieren zich nauwelijks aan het motorgeluid rondom het circuit. Mensen storen zich er (soms) aan, maar dieren hebben inmiddels in de gaten dat er niets aan de hand is. Ooit heeft een bioloog zich heel populair gemaakt onder de natuurbeschermers door het eens te gaan onderzoeken rondom het TT circuit in Assen. De vogels kijken niet op of om als Rossi eraan komt. Het is ook niet de hele dag door herrie. Er is een sessie van 1 uur of 2 uur, en daarna is het weer even stil. Daarbij komt dat dieren een andere perceptie hebben van geluid/herrie. Als ze een vreemd geluid horen (vliegtuig of auto) dan schrikken ze soms even, maar als ze zien (bij herhaling) dat er niets op hen af komt, nemen ze aan dat het geluid erbij hoort en laten ze het broeden niet storen.

Maar ja, die bioloog kreeg natuurlijk doodsbedreigingen omdat zijn onderzoek niet was wat zij wilden. Een paar meters duinzand wegscheppen is echt niet fataal voor een padje of salamander. Die vinden elders wel weer wat. Als de natuur zó fragiel was, was het allang afgelopen met de beestjes. Het zijn niet allemaal van die domme panda's die maar op een plek kunnen wonen omdat ze zo'n restrictief dieet hebben. Volgens Darwin hadden die beesten al lang uitgestorven moeten zijn. Zoals 99% van alles wat hier ooit geleefd heeft.

Zo, en nu weer verder bomen over de bereikbaarheid van het circuit, dan kan ik weer weg... :+
Dus ondanks dat je in een straal van 400KM naar een circuit kan met een F1 race.,
We zeggen al jaren dat beton leggen niet goed is, en autogassen ook niet goed zijn, en toch ga je door ;w :F

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• mphilipp
hansvk schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:21:
Die natuurclubs roepen niet zomaar wat.
Dat doen ze wel. Zij hebben nl maar één belang en dat is Nederland of de hele wereld één groot natuurpark maken. Daar passen auto's en eigenlijk alles wat een verbrandingsmotor heeft niet in. Dus zijn ze tegen alles waar dat bij komt kijken. Zo simpel werkt het. Heel voorspelbaar ook.

En natuurlijk zijn dingen met een verbrandingsmotor niet al te best voor het milieu. Ik ben niet helemaal dom natuurlijk. Maar zo krampachtig als die lui aan alles trekken dat hen niet aanstaat wordt een beetje vermoeiend.

• mphilipp
Mel33 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:21:
[...]
Dus ondanks dat je in een straal van 400KM naar een circuit kan met een F1 race.,
We zeggen al jaren dat beton leggen niet goed is, en autogassen ook niet goed zijn, en toch ga je door ;w :F
Ja, je kunt ook lopend naar Parijs. Deden ze vroeger ook. Autogassen worden overigens al jaren behoorlijk gereduceerd. Helaas 30 jaar te laat, maar goed, het is wat het is om met Mol spreken. En voorlopig vervuild de industrie vele malen erger, en die zijn steeds met rust gelaten vanwege economisch belang. Wat niet wil zeggen dat wij niets moeten doen, maar ik denk dat 1 dag Hoogovens net zoveel uitstoot als 1 GP.

Zo kunnen we dus wel bezig blijven. 1 GP per continent doen dan maar? Zijn we gauw klaar, weten we binnen 2 maanden wie WK is.

• bkor
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:43:
Maar zo krampachtig als die lui aan alles trekken dat hen niet aanstaat wordt een beetje vermoeiend.
Het circuit ligt in een natuurgebied. Dit was al van te voren bekend. Ik ben al ontiegelijk lang een Formule 1 fan, maar deze beslissing (circuit aanpassen) was al enorm lang twijfelachtig. Van alle mogelijke plekken expres een locatie kiezen welke veel nadelen heeft. Tja, je kan klagen dat er nadelen zijn (milieu), of misschien geen slechte beslissing maken.

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18-09 17:05
Maandag mijn laaste circuitdag op Zandvoort, ben heel benieuwd hoe hij volgend jaar gaat rijden !

• Ankona
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:16:
[...]

Een hoop feitelijke onjuistheden om de eigen agenda te verdedigen. Realiseer je je dat de wereld al zo'n 4,5 miljard jaar bestaat. De laatste 12 000 jaar zijn de mensen dominant geworden en met name de laatste 200 jaar hebben ze enorm huisgehouden in het destabiliseren en uitleven van de wereld. Of je het leuk vindt of niet maakt niet zoveel uit, je kop in het zand steken kan niet meer.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen lokaal en mondiaal milieu. Maar alles bij elkaar, ik geniet meer van natuur dan van de gevolgen van een evenement. Dingen stuk maken gaat sneller dan het weer herstellen.

Ja, best geinig zo'n F1 op Zandvoort, maar als het niet kan dan liever niet. (en voor de race zelf eigenlijk ook liever niet)

alles kan off-topic

• leekers
mphilipp schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:43:
[...]

Dat doen ze wel. Zij hebben nl maar één belang en dat is Nederland of de hele wereld één groot natuurpark maken. Daar passen auto's en eigenlijk alles wat een verbrandingsmotor heeft niet in. Dus zijn ze tegen alles waar dat bij komt kijken. Zo simpel werkt het. Heel voorspelbaar ook.
Echt totale onzin post en zo voorspelbaar |:(

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:38
leekers schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:07:
[...]

Echt totale onzin post en zo voorspelbaar |:(
Waarom? Je hoort de mileufanatici alleen maar over dat ze pertinent geen F1 willen in Zandvoort. Basta.
Het liefst zien ze het hele circuit weggebuldozerd worden en omgetoverd tot natuurpark.

Je hoort ze in ieder geval niet over of er misschien een manier bestaat waarop het wel milieuverantwoord kan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Mel33
  • Nu online
mphilipp schreef op donderdag 12 september 2019 @ 12:46:
[...]

Ja, je kunt ook lopend naar Parijs. Deden ze vroeger ook. Autogassen worden overigens al jaren behoorlijk gereduceerd. Helaas 30 jaar te laat, maar goed, het is wat het is om met Mol spreken. En voorlopig vervuild de industrie vele malen erger, en die zijn steeds met rust gelaten vanwege economisch belang. Wat niet wil zeggen dat wij niets moeten doen, maar ik denk dat 1 dag Hoogovens net zoveel uitstoot als 1 GP.

Zo kunnen we dus wel bezig blijven. 1 GP per continent doen dan maar? Zijn we gauw klaar, weten we binnen 2 maanden wie WK is.
sorry maar de laatste 100 jaar wint de industrie en de mens aan oppervlakte, dus is dit dan niet juist een goed voorbeeld, van hoe het niet moet doorgaan? Alles wijken voor de mens en zijn plezier en leven?
Een pas op de plaats mag ook wel eens hoor, dus ik snap de mensen, die het niet nog eens er bovenop willen hebben, wel steeds beter.
Beetje gezond verstand mag ook nou toch wel eens de kop op steken, ipv aldoor maar tegen de milieu-mensen/voorstanders/onderzoekers te zijn.

• mphilipp
Mel33 schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:30:
[...]
Beetje gezond verstand mag ook nou toch wel eens de kop op steken ipv aldoor maar tegen de milieu mensen/voorstanders/onderzoekers te zijn.
Ik ben niet overal automatisch tegen, maar soms gaat men veel te ver en worden er onrealistische dingen geroepen.

Probleem is gewoon - maar nu gaan we vreselijk offtopic - dat we afhankelijk zijn van politici voor beleid. En politici zijn van nature opportunisten. Dertig of veertig jaar geleden riep men ook al van alles, maar durfden de politici niets te doen uit vrees voor stemmenverlies. Er is in de tussentijd wel een heleboel gebeurd, maar er had meer kunnen gebeuren. Zoals de industrie verplichten minder te vervuilen. Helaas dus. Momenteel heeft de burger (terecht) het gevoel dat alles weer op hén wordt afgewenteld. Wij moeten van het gas, aan de warmtepomp, electrische auto's kopen en mogen niet meer naar de F1. Dus ja, in essentie hebben ze gelijk, ook al slaan ze vaak door en liegen ze soms net zo hard als de tegenpartij over bepaalde zaken, maar we kunnen niet in een paar jaar alles ineens terugdraaien.

En tot zover mijn bijdrage aan dit topic... :+ Deze discussie krijgen we niet binnen 6 weken afgerond en ik ga morgen op reis (ja, met het vliegtuig!)

• Mel33
  • Nu online
@mphilipp politiek heeft maar bar weinig te zeggen over de mensen die geld in dit zien hoor, dus nu ga je een beetje zelf offtopic, maar ik snap je punt. De politiek is idd meer met geld verdienen bezig en prestige en kiezers winnen. Ze zijn opgeslokt door het bedrijfsleven (net als wijzelf, noem nuts bedrijven monopolie als voorbeeld)

Mel33 wijzigde deze reactie 12-09-2019 13:46 (18%)

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 12:44
mphilipp schreef op donderdag 12 september 2019 @ 13:36:
[...]

Ik ben niet overal automatisch tegen, maar soms gaat men veel te ver en worden er onrealistische dingen geroepen.

Probleem is gewoon - maar nu gaan we vreselijk offtopic - dat we afhankelijk zijn van politici voor beleid. En politici zijn van nature opportunisten. Dertig of veertig jaar geleden riep men ook al van alles, maar durfden de politici niets te doen uit vrees voor stemmenverlies. Er is in de tussentijd wel een heleboel gebeurd, maar er had meer kunnen gebeuren. Zoals de industrie verplichten minder te vervuilen. Helaas dus. Momenteel heeft de burger (terecht) het gevoel dat alles weer op hén wordt afgewenteld. Wij moeten van het gas, aan de warmtepomp, electrische auto's kopen en mogen niet meer naar de F1. Dus ja, in essentie hebben ze gelijk, ook al slaan ze vaak door en liegen ze soms net zo hard als de tegenpartij over bepaalde zaken, maar we kunnen niet in een paar jaar alles ineens terugdraaien.

En tot zover mijn bijdrage aan dit topic... :+ Deze discussie krijgen we niet binnen 6 weken afgerond en ik ga morgen op reis (ja, met het vliegtuig!)
Ik vind dit wel degelijk een relevante discussie en ik vind het ook een beetje jammer dat je er tussenuit piept zodra je tegengas krijgt. Naast wat er al gezegd is: De "politici" bestaan niet. Ze zijn er in vele soorten en maten. Allemaal zijn ze direct of indirect gekozen door burgers. Daarom heten ze ook "volksvertegenwoordiger". Dat velen in het verleden en nog steeds hun agenda lieten en laten bepalen door lobbygroepen of populistische motieven doet niets aan het onderwerp af dat aangekaart wordt door milieugroeperingen: Er sterven niet minder dieren en planten uit en er smelt geen kuub minder ijs door dat te constateren. Sterker, uit jouw "relativerende" reactie (en die van vele anderen) blijkt dat er nog een hoop moet gebeuren. Persoonlijk kan ik er dan wel begrip voor opbrengen dat dit evenement met zijn hoge exposure wordt gebruikt om het klimaat onder de aandacht te brengen. En over onrealistische dingen roepen gesproken: Dat is bij uitstek het bagatelliseren van het milieuprobleem.
Ik zou graag het topic opgesplitst willen hebben want het is niet echt fijn meer om te lezen. Elke keer maar weer het verhaaltje welles nietes, milieu problemen etc... Dit topic is toch bedoeld om naar de eerste F1 race van Nederland uit te kijken. Eerst was het de discussie assen/zandvoort ja/nee verhaal, nu weer alle milieu boefjes die de boel hier komen verstoren. Maak een eigen topic aan AUB. Dan kunnen wij straks mooie plaatjes schieten van de verbouwing en het echte nieuwe delen over de F1 race in Zandvoort.

En nee, dit heeft niets met wegkijken te maken, maar er zijn wel ergere dingen in de wereld waar ik me druk om zou kunnen maken.

Barfman wijzigde deze reactie 12-09-2019 16:28 (12%)

System | Racing is in my Blood

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

^^ Dit past allemaal wat mij betreft perfect in dit topic, gaat allemaal over de Grand Prix van Nederland (en de randzaken.). Maar een modje mag er een klap op geven.

• Chiron
Het station krijgt in ieder geval extra perrons: https://www.nhnieuws.nl/n...-en-nieuwe-bovenleidingen

Dat zou niet alleen voor de F1, maar ook voor de gemiddelde warme zomerdag een zegen zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Homeland
  • Registratie: februari 2011
  • Niet online
Deze discussie past hier toch goed? Er zit duidelijk een verloop in het topic. Zandvoort/Assen, daarna over de tickets, nu over procederen, daarna waarschijnlijk over werkzaamheden, vervolgens over wederverkoop van tickets zodra dat platform online is, dan over de voorbereidingen, wie gaan er, en hoe, vervolgens vanaf het circuit wat foto's en daarna napraten en vooruitblikken op het jaar daarna.

Het is dus niet zo raar dat de discussie over tijd van onderwerp verandert, het is namelijk wel altijd in relatie tot de GP.

• Holkers
Het is erg makkelijk om te zeggen dat er een ‘blauwgestreepte bospad’ gevonden is en de ‘stoffige natuurfanaten’ er voor gaan liggen.

De tijd dat we onze neus optrokken voor het milieu liggen wel een aantal jaren achter ons en moeten we goed bekijken en beseffen wat de impact van sommige zaken op het milieu is. Als je a la Trump #fakenews roepen als het om klimaatverandering gaat leef je onder een steen en pardon my french, niet goed bij je knikker. Je kunt je zelfs afvragen of ze dat niet hadden moeten doen voordat ze Jan Lammers met een pitbord naast de snor van Liberty lieten staan.

Aan de ene kant ligt er al een circuit, is er afgesproken wat wel en niet kan qua uitstoot en geluid dus binnen die kaders moet je opereren. Blijkt daaruit dat je een DTM of andere race niet kan houden moet je daarop inspringen en niet doordrukken, beetje meeveren mag dan zeker.

Aanpassingen aan de baan zijn minimaal, mits ze geen vaste tribunes gaan maken (wat volgens mij geen optie was) want dan moet natuur, hoe klein en onzinnig dit volgens sommige mensen is, aan de kant. De grootste uitdagingen gaan zijn de bijgebouwen en asfalt platen voor parkeren etc., die zijn nieuw dus procedures moeten rekening houden met het milieu, zeker met de PAS in de prullenbak

Daarin moet je samenwerken en niet bij voorbaat elkaar als tegenstander zien want dan krijg je politieke toestanden; polarisatie en (ver)harde discussie. Ga de bezwaren bekijken en weerleg ze als dat kan, pas aan indien nodig etc. Dit soort zaken met deze exposure moet je niet pushen, want dat is alleen koren op de molen van media en tegenstanders.

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind een discussie rondom het beleid, milieu, kaartverkoop, OV e.d. helemaal niet verstorend. Het is namelijk ook helemaal niet duidelijk wat er allemaal nog op het pad komt tot aan de GP. Wanneer de wedstrijd er zelf aankomt, komt er een nieuw topic en kan deze dan tzt dicht.

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• TheBrut3
Ik snap niet dat men het gelijk heeft over het niet doorgaan van het evenement. Als sommige werkzaamheden niet doorgaan zal niet gelijk het hele evenement worden afgezegd, tenzij het leidt tot een afkeur van de accommodatie vanuit de FIA. Als sommige tribunes of toegangswegen niet mogen, dan zullen er hooguit kaarten worden teruggekocht en de wachtrijen zullen langer zijn. Maar er moet wel meer gebeuren dan een kleine tegenslag wil het hele evenement niet doorgaan.

Overigens doorgaans hebben alle grote evenementen dit soort tegenslagen, zal met het Songfestival in Rotterdam ook wel zo worden.

• Ankona
  • Nu online
TheBrut3 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:01:
Ik snap niet dat men het gelijk heeft over het niet doorgaan van het evenement. Als sommige werkzaamheden niet doorgaan zal niet gelijk het hele evenement worden afgezegd, tenzij het leidt tot een afkeur van de accommodatie vanuit de FIA. Als sommige tribunes of toegangswegen niet mogen, dan zullen er hooguit kaarten worden teruggekocht en de wachtrijen zullen langer zijn. Maar er moet wel meer gebeuren dan een kleine tegenslag wil het hele evenement niet doorgaan.

Overigens doorgaan alle grote evenementen dit soort tegenslagen, zal met het Songfestival in Rotterdam ook wel zo worden.
Ik ben eigenlijk best benieuwd naar hoe dat geregeld is. In de praktijk (olympische spelen, voetbal) zie je dat grote evenementen toch gewoon doorgaan ondanks dat de toezeggingen niet allemaal nagekomen worden.

Maar als een overheid er voor gaat liggen (al dan niet onder druk van een rechter) . Hoeveel speelruimte is er dan bij de FIA? Een circuit dat niet of beperkt aangepast wordt, minder toeschouwers etc .

alles kan off-topic

• TheBrut3
Ankona schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:12:
Maar als een overheid er voor gaat liggen (al dan niet onder druk van een rechter) . Hoeveel speelruimte is er dan bij de FIA? Een circuit dat niet of beperkt aangepast wordt, minder toeschouwers etc .
Het circuit, en alles daar omheen, moet voldoende zijn om een FIA grade one rating te krijgen. Minder toeschouwers is geen probleem van de FIA.

• alexbl69
Ankona schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:12:
[...]

Ik ben eigenlijk best benieuwd naar hoe dat geregeld is. In de praktijk (olympische spelen, voetbal) zie je dat grote evenementen toch gewoon doorgaan ondanks dat de toezeggingen niet allemaal nagekomen worden.

Het is allemaal prestige, dus er zal de overheid (gemeente en landelijk) heel veel aan gelegen zijn om het door te laten gaan. Uitspraken van de rechter kunnen door de overheid tot op zekere hoogte gepareerd worden. Als de overheid er zelf voor gaat liggen is het einde oefening.

De overheid zal zich niet snel in een positie laten drukken dat anderen (de FIA) de macht krijgen. Kan me herinneren dat we destijds een WK aan onze neus voorbij hebben laten gaan omdat de FIFA teveel noten op de zang had.

Zoals @TheBrut3 terecht zegt zal het de FIA een worst zijn wat er op het gebied van toeschouwers gebeurt/niet gebeurt. Hoewel Liberty er wellicht iets meer aan gelegen is dan Bernie vroeger.

iRacing Profiel

• leekers
alexbl69 schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 09:48:
[...]

Uitspraken van de rechter kunnen door de overheid tot op zekere hoogte gepareerd worden. Als de overheid er zelf voor gaat liggen is het einde oefening.
Zeg jij nu gewoon dat de overheid uitspraken van een rechter even terug kan draaien omdat het landsbelang van een F1 in Nederland groter is dan de rechtspraak lol ?????

Laten we nu met zijn allen niet vergeten dat er een 17 miljoen mensen in Nederland wonen waarvan er een kleine 16.5 miljoen totaal geen interesse hebben in het F1 circuit in Zandvoort .

Leten we nu ook niet vergeten dat het mileu in Nederland iets belangrijker is dan een F1 evenement waar een paar mensen die al geld bezitten in 3 dagen nog even wat meer geld binnen kunnen snaaien .

• Holkers
leekers schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 06:12:
[...]

Zeg jij nu gewoon dat de overheid uitspraken van een rechter even terug kan draaien omdat het landsbelang van een F1 in Nederland groter is dan de rechtspraak lol ?????

Laten we nu met zijn allen niet vergeten dat er een 17 miljoen mensen in Nederland wonen waarvan er een kleine 16.5 miljoen totaal geen interesse hebben in het F1 circuit in Zandvoort .

Leten we nu ook niet vergeten dat het mileu in Nederland iets belangrijker is dan een F1 evenement waar een paar mensen die al geld bezitten in 3 dagen nog even wat meer geld binnen kunnen snaaien .
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat het mogelijk is voor de regering om sommige uitspraken naast zich neer te leggen. De rest van je relaas is een conclusie die jij er bij haalt, niet verdraaien of woorden in z’n mond leggen.

• alexbl69
Bedoelde met 'pareren' eigenlijk 'reageren'. Zolang de overheid een evenement echt wil kan men - Indien mogelijk - reageren op uitspraken van de rechter (met ander beleid oid).

iRacing Profiel

• Holkers
F2 is ook bevestigd voor 2020. Mooie klasse en meer FP/Q/Races te zien tijdens het weekend

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-09 17:48

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Xbox Live: Miesjh NL

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Dat wordt nog druk daar :X :+

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Alvast excusez moi enzo, maar welke bocht zou de meeste acties/uitstapjes veroorzaken? Ben niet geheel bekend met Zandvoort, maar in iedergeval de Tarzanbocht lijkt mij er eentje.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

De Porsche Supercup zal dan ook nog wel volgen. Die rijden nu een groot deel van hetzelfde Europese schema.

CPU's en GPU's ontleed!

• Chiron
Illegal_Alien schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:49:
Alvast excusez moi enzo, maar welke bocht zou de meeste acties/uitstapjes veroorzaken? Ben niet geheel bekend met Zandvoort, maar in iedergeval de Tarzanbocht lijkt mij er eentje.
Scheivlak is een beruchte...

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Nu online
Illegal_Alien schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:49:
Mwah die vind ik zelf niet heel lastig. Ik zou eerder zeggen bocht 7 (het rechterknikje op de heuvel na de Slotemakersbocht). Geen zicht, een heuveltje, en als je een verkeerde lijn hebt kegel je er snoeihard af in het Scheivlak. Sowieso is het circuit achterin vrij breed, ook met verschillende lijnen te rijden. In lagere raceklasses zie je daar best vaak actie.

Maar misschien rijden de huidige F1 wagens wel met 2 vingers in de neus en volgas door Scheivlak, ik weet het niet ;)

PV Output

• Chiron
De crux van Scheivlak zit 'm idd in de bochten daarvoor, als die setup al niet lekker is donder je er in Scheivlak vanaf :9

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:23
Alle bochten gaan wel leuk worden, vooral in de kwalificatie. Door de banking in de laatste bocht zal de verplichte bandendruk heel hoog zijn, maar als gevolg hebben ze daardoor minder grip in de andere bochten.
Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True