Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 18 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ewoud75 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:52:
Hardcore fan of niet: Je moet realistisch blijven met wat je zelf wilt en wenst te betalen.
We schrijven het jaar 1982. Ik was 16 toen.
Mijn ouders waren lid van de ANWB, en via hun kon je kaarten met 50% korting kopen.
Een gewone plek in de duinen, maar wat kon mij het boeien, ik kon naar de Formule 1 !
In plaats van 50 gulden, 25. Dat waren nog eens prijzen.

In '85 weer geweest, toen was er geen kortingsactie, en vraag me niet meer wat het toen kostte, maar
genoten van de overwinning van Lauda, een van mijn helden.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:30
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Waarom zou je ze niet allemaal pakken? Ga ik ook proberen. Zoveel mogelijk kaarten kopen en ik kom er toch wel vanaf met winst. Ik zie daar echt geen problemen in. Kaarten doorverkopen is bijna niet te controleren en ik vraag me ook af of het makkelijk te verbieden is. Mensen worden ziek of kunnen om welke reden dan ook niet meer. Wel zo makkelijk als iemand anders dan kan genieten van de wedstrijd.
Bij veel festivals hebben we ook vaak meer kaarten dan nodig en je komt er altijd wel vanaf. Als het een groot en bekend festival is voor meer dan de aankoopprijs en als het een klein festival is voor dezelfde prijs of soms minder.
Waarom niet? Is gewoon ronduit asociaal gedrag. Als iedereen nou gewoon normaal doet, is het voor iedereen ook een stuk leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:59:
Gelukkig kan het niet snel uitverkocht zijn, men gaat plekken om een ticket verloten. In schrijven kan vanaf maandag 9:00 tot 17 juni hier. Er zal gigantisch overvraagd gaan worden, omdat men het niet wil missen en mogelijk mensen die de kaartje willen doorverkopen....

En nog benieuwd hoe ze het gaan toekennen en wat het kost.
Ik maak uit de email van Dutch GP van vanmorgen op dat ik al geregistreerd ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-10 19:25
Toch vindt ik het een beetje raar dat je afgelopen Zaterdag al tickets voor de F1 van Zandvoort kon winnen bij veronica.

[ Voor 5% gewijzigd door pronkje op 26-05-2019 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

pronkje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:32:
Toch vindt ik het een beetje raar dat je afgelopen Zaterdag al tickets voor de F1 van Zandvoort kon winnen bij veronica.
En sinds maandag bij Radio 538.
De sponsor heeft kaarten, wat gek...

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 26-05-2019 19:34 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Turbo-Puppy schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 22:22:
[...]
(als keiharde fan van het eerste uur)
Oh, jij bent al over de 100? ;) :+ :9

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
pronkje schreef op zondag 26 mei 2019 @ 17:32:
Daarvoor moet je een beetje begrijpen hoe de wereld achter de F1 in elkaar steekt. Er zijn een par hele grote markteting bureau's (JMI bijvoorbeeld) die potentiele sponsoren en F1 teams / FOM met elkaar in contact brengt. Onderdeel van een sponsorbijdrage is wat een sponsor er voor terug krijgt, vaak in de vorm van kaarten / toegangspassen.

Heineken sponsort bijvoorbeeld een aantal circuits, en betaalt daar zeg 10 miljoen per jaar voor aan het marktetingburau. 8 miljoen gaat naar de gesponsorde circuits waar ze als naamgever aan verbonden zijn, 1 miljoen gaat naar reclame/hospitality op alle 21 circuits en 1 miljoen wordt besteed aan toegangskaarten, paddock club toegang en reizen etc.

Talpa (Radio 10/538) heeft in dit geval gewoon een contract gesloten waarbij ze X miljoen betalen met daarvoor terug reclame rondom het circuit, logo's op het briefpapier, X toegangskaarten etc.

Vooraf is er uiteraard al lang een business case opgesteld met daarin gedetailleerde tribuneplannen, verkoopopbrengsten van toegangskaarten etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03
Overigens moet je maar afwachten of je wel echt kaarten krijgt. Heb ook wel eens iets 'gewonnen' op de radio (jaar of 20 geleden, radio 10? of zo. Werd zelf door ze gebeld voor een spelletje). Had ik zogenaamd een t-shirt en een prijzenpakket gewonnen. Nooit meer iets van vernomen. Nu zal zoiets in de huidige tijd van social media wellicht eerder aan het licht komen.

Het zou zomaar kunnen zijn dat de prijswinnaars een kaartje óf het bedrag in contanten winnen, waarbij het eerste alleen gegarandeerd is als het radiostation de kaarten t.z.t. kan bemachtigen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-10 18:45
mphilipp schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:13:
[...]

Oh, jij bent al over de 100? ;) :+ :9
Het zou kunnen. ;) F1 is begonnen in 1950. Stel je voor dat de gebruiker toen 18 was, dan zou hij/zij nu 87 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Gelukkig kan het niet snel uitverkocht zijn, men gaat plekken om een ticket verloten. In schrijven kan vanaf maandag 9:00 tot 17 juni hier. Er zal gigantisch overvraagd gaan worden, omdat men het niet wil missen en mogelijk mensen die de kaartje willen doorverkopen....

500.000 inschrijving nu. Maar de vraag is hoe concreet het gaat worden en welke aantallen er overblijven als de prijzen bekend worden. Ik vermoed dat meer mensen zich hebben ingeschreven om kans te maken op. Maar het aantal daadwerkelijk geinteresseerd wellicht wat lager zal liggen. Neemt niet weg dat vraag en aanbod elkaar gaan beinvloeden en de prijs op kan drijven. Zeker op de 2de hands markt.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 20:48

spartacusNLD

This is Sparta!!

koentjuh1987 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:18:
[...]

500.000 inschrijving nu. Maar de vraag is hoe concreet het gaat worden en welke aantallen er overblijven als de prijzen bekend worden. Ik vermoed dat meer mensen zich hebben ingeschreven om kans te maken op. Maar het aantal daadwerkelijk geinteresseerd wellicht wat lager zal liggen. Neemt niet weg dat vraag en aanbod elkaar gaan beinvloeden en de prijs op kan drijven. Zeker op de 2de hands markt.
waar haal je die 500.000 vandaan? Dat is wel echt heel veel zeg :F

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
[...]

Partijen die kaarten opkopen voor de doorverkoop verzieken de markt. Net zoals dat bij concerten e.d. ook gebeurt. Ze zouden tickets gewoon op naam moeten zetten.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:34

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Neemt niet weg dat vraag en aanbod elkaar gaan beinvloeden en de prijs op kan drijven. Zeker op de 2de hands markt.
Het Glastonbury festival in Engeland werkt met persoonlijke tickets. Je moet een account aanmaken met foto. Daarmee kun je kaarten kopen. Als je kaarten moet kopen voor meerdere mensen kan dat, maar dan moeten zij ook een account maken en jou een code geven waarmee jij kaarten voor hen kunt bestellen.
Zo voorkomen ze woekerverkoop. Als je niet kan, kun je gedurende een bepaalde periode je kaarten teruggeven en dan krijg je je geld terug, minus admin kosten.

Goed systeem, zo doen ze het al jaren.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
spartacusNLD schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:20:
[...]

waar haal je die 500.000 vandaan? Dat is wel echt heel veel zeg :F
Bron: https://www.formule1.nl/n...es-voor-tickets-dutch-gp/

hier dus :-)

...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• knol_02
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 09:48
TheBrut3 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:30:
[...]

Waarom zou je ze niet allemaal pakken? Ga ik ook proberen. Zoveel mogelijk kaarten kopen en ik kom er toch wel vanaf met winst. Ik zie daar echt geen problemen in. Kaarten doorverkopen is bijna niet te controleren en ik vraag me ook af of het makkelijk te verbieden is. Mensen worden ziek of kunnen om welke reden dan ook niet meer. Wel zo makkelijk als iemand anders dan kan genieten van de wedstrijd.
Bij veel festivals hebben we ook vaak meer kaarten dan nodig en je komt er altijd wel vanaf. Als het een groot en bekend festival is voor meer dan de aankoopprijs en als het een klein festival is voor dezelfde prijs of soms minder.
Door dit soort egoïstisch gedrag zorg je er dus voor dat de 'echte' fan die iedere grand prix met zijn zoontje kijkt en hard werkt om toch vrij dure kaartjes (F1 is nou eenmaal duurder dan een potje Graafschap - Willem II) te kopen misschien net mis grijpt en jouw 'winst' buiten hun budget valt niet heen kunnen. Door die paar extra centen voor jou dat zoontje die dag mist die hem de rest van zijn leven bij blijft en nu gewoon een grand prix thuis wordt net als die 20 andere zondagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Men verwacht 200.000 bezoekers voor het gehele weekend. Meestal komt minder dan 50% van het totaal op zondag, dus als ik kijk naar de cijfers voor de UK en Mexico dan er zullen minder als 100.000 man op zondag er bij kunnen zijn

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 23:19
Ik heb me iig ingeschreven hiervoor. Ik zie wel of het wel of niet lukt. Geen prio maar zou het wel leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
jeanj schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 06:34:
[...]

Men verwacht 200.000 bezoekers voor het gehele weekend. Meestal komt minder dan 50% van het totaal op zondag, dus als ik kijk naar de cijfers voor de UK en Mexico dan er zullen minder als 100.000 man op zondag er bij kunnen zijn
Daar zal het in de praktijk wel op uit gaan komen ja.
Ben vooral benieuwd wat de capaciteit van Zandvoort gaat worden als het gaat om tribunes etc. Kan ik namelijk zelf ook weer verder denken over bereikbaarheidsissues...
want 100.000 man naar Zandvoort brengen is nog wel een uitdaging.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ome Ernst schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 15:06:
[...]

We schrijven het jaar 1982. Ik was 16 toen.
Mijn ouders waren lid van de ANWB, en via hun kon je kaarten met 50% korting kopen.
Een gewone plek in de duinen, maar wat kon mij het boeien, ik kon naar de Formule 1 !
In plaats van 50 gulden, 25. Dat waren nog eens prijzen.

In '85 weer geweest, toen was er geen kortingsactie, en vraag me niet meer wat het toen kostte, maar
genoten van de overwinning van Lauda, een van mijn helden.
Mijn vader vertelde dat hij 25 gulden kwijt was voor de zondag in 1985 en dat hij 5 minuten voor de start arriveerde achterop de motor van mijn oom. Kan een sterk verhaal zijn en hij kan er ook zomaar 10 jaar naast zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
nldls schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:11:
Ik heb me iig ingeschreven hiervoor. Ik zie wel of het wel of niet lukt. Geen prio maar zou het wel leuk vinden.
Hier precies hetzelfde. Laatste keer was voor mij spa toen Jos nog de verstappen lijst aanvoerde. Dus mocht het lukken zou het leuk zijn. En anders niet geschoten altijd mis. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

500.000 inschrijving nu. Maar de vraag is hoe concreet het gaat worden en welke aantallen er overblijven als de prijzen bekend worden. Ik vermoed dat meer mensen zich hebben ingeschreven om kans te maken op. Maar het aantal daadwerkelijk geinteresseerd wellicht wat lager zal liggen.
dat vermoed ik ook. De gemiddelde F1-fan weet wel wat een toegangskaartje kost voordat hij/zij zich inschrijft, maar ik denk dat een hoop mensen zich opportunistisch hebben aangemeld, maar wel terugkrabbelen als ze horen hoeveel het daadwerkelijk kost. Die gaan uit van dezelfde prijs als voor een CL-groepsfasekaartje voor Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vroeger, toen mijn vrouw paddockkaarten had gekocht voor de laatste Marlboro Masters (2005) met een weekend weg in het Centerparcs Hotel :p

Kind 1 is drie weken te vroeg geboren op 26-02-2006 O-)

[ Voor 17% gewijzigd door PcDealer op 28-05-2019 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
@PcDealer
Zeker geen safety-car... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

John Player Special ;)
(ook gefotografeerd)

Was gepland trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door PcDealer op 28-05-2019 23:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Je had gewoon 'party mode'... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Eddy Irvine gefotografeerd vanaf de tribune:
Eddy Irvine @ Marlboro Masters 2005
Tommie:
Tom Coronel @ Marlboro Masters 2005
Allard en consorten met een lekker biertje:
Allard Kalff @ Marlboro Masters 2005

Hamilton won. Hoeveel namen komen jullie bekend voor in de uitslag?

[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 29-05-2019 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen uitslag alleen maar foto's.

Maar op de laatste foto staat Renault, die naam herken ik wel

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2019 00:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 09:58

Absurd systeem weer hier in Nederland. In andere landen nog nooit meegemaakt dat men zo werkt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik heb echt nog géén idee of ik iets met kaarten zou willen. Ik weet wel dat ik me in moet schrijven als ik uberhaupt kans wil maken om ze te mogen kopen bij de gratie van de Zandvoortse Goden.

Ja, dan schrijf je je maar in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 17:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ThomasG schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:21:
Partijen die kaarten opkopen voor de doorverkoop verzieken de markt. Net zoals dat bij concerten e.d. ook gebeurt. Ze zouden tickets gewoon op naam moeten zetten.
knol_02 schreef op maandag 27 mei 2019 @ 12:44:
Door dit soort egoïstisch gedrag zorg je er dus voor dat de 'echte' fan die iedere grand prix met zijn zoontje kijkt en hard werkt om toch vrij dure kaartjes (F1 is nou eenmaal duurder dan een potje Graafschap - Willem II) te kopen misschien net mis grijpt en jouw 'winst' buiten hun budget valt niet heen kunnen. Door die paar extra centen voor jou dat zoontje die dag mist die hem de rest van zijn leven bij blijft en nu gewoon een grand prix thuis wordt net als die 20 andere zondagen.
en zo is het maar net.
koentjuh1987 schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 07:21:
Ben vooral benieuwd wat de capaciteit van Zandvoort gaat worden als het gaat om tribunes etc.
ja en dan hebben ze het over wat tijdelijke tribunes ... WTF?? Dat is zooooo 1985 ....

Flikker een laag beton over die duinen met wat zitjes erop en dan hoef je nooit meer, hoeveel moeite is dat? :( Heeft Assen ook al sinds jaar en dag ..

Afbeeldingslocatie: https://www.haitsma.nl/media/4348/tribune-tt-assen-noordlus-3-trede-haitsma-beton.jpg

maargoed, misschien zien ze het licht nog es .. B) valt vast niet mee met al die €€€€ in hun ogen

/nofi, ben hartstikke blij dat de F1 naar nederland komt hoor :)F

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-05-2019 10:59 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:46:
[...]

en zo is het maar net.

[...]

ja en dan hebben ze het over wat tijdelijke tribunes ... WTF?? Dat is zooooo 1985 ....

Flikker een laag beton over die duinen met wat zitjes erop en dan hoef je nooit meer, hoeveel moeite is dat? :( Heeft Assen ook al sinds jaar en dag ..

[Afbeelding]

maargoed, misschien zien ze het licht nog es .. B) valt vast niet mee met al die €€€€ in hun ogen

Assen heeft altijd al langlopende contracten met Dorna gehad voor de MotoGP. Het huidige loopt tot 2026. Dan kunnen mega-investeringen in vaste tribunes wel uit. Zandvoort krijgt zo'n businesscase niet rond met een contract voor 3 jaar.

* Joris748 zit over een maand weer op deze tribune (rechtsonder ter hoogte van de eerste trapopgang op de foto) *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 29-05-2019 10:17 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-10 12:49
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 09:46:
[...]

en zo is het maar net.

[...]

[Afbeelding]

Wat denk je dat de duinen voor een functie hebben? Zomaar asfalteren kan natuurlijk niet 8)7

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zeewering toch? Hondsbossche Zeewering?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

KW25 schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 10:27:
Wat denk je dat de duinen voor een functie hebben? Zomaar asfalteren kan natuurlijk niet 8)7
je snapt me best, ik bedoel uiteraard niet het gehele duinengebied O+
.. maar dat bultje zand rond de baan, giet daar op 1 kant beton overheen en schroef en zitjes op, klaaar :z

/kortdoordebocht

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThomasG
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:02:
[...]

.. maar dat bultje zand rond de baan, giet daar op 1 kant beton overheen en schroef en zitjes op, klaaar :z

/kortdoordebocht
Toch denk ik dat de duinen (bij mooiweer) lekkerder zitten dan zo'n plastic stoeltje. Als het de typische tribunekwaliteit is, heb je na 15 minuten al een koutenreet door die dingen.

Edit: waar ik mij meer zorgen om maak is het fatsoen van de mensen. Die zullen waarschijnlijk weer al hun afval lekker in de natuur smijten, want naar de vuilnisbak lopen kost moeite :') Er zijn weinig evenementen in Nederland waarbij het geen zwijnenstal wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door ThomasG op 29-05-2019 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

welkom bij de moderne mentaliteit! :N

Onze ouders hebben ons altijd opgevoed je rotzooi in een plastictasje te doen als je geen afvalbak in de buurt hebt en dan neem je dat mee tot je ergens wél een afvalbak vind en gooi je het in 1x weg.

Maar nee, we vliegen naar de McDrek en al vretend jakkeren we weg en halverwege thuis/bios/kroeg/hangplaats keilen we de bende door de open ruit naar buiten en succes ermee :z

:(

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 29-05-2019 15:46 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ThomasG schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:34:
[...]
[knip] Er zijn weinig evenementen in Nederland waarbij het geen zwijnenstal wordt.
Evenementen? Elk park of natuurgebied ligt ook vol met troep, al staan de afvalbakken 5 meter verderop of zelfs direct naast een bankje. Alles wordt maar op de grond geflikkerd. En het is grotendeels die generatie die nu heel hard roept dat er wat moet veranderen voor het milieu die het er neer flikkert. En als je er wat van durft te zeggen dan kan je een hele grote mond verwachten, waar ik me druk over maak? Nou, over die troep dus!

Afijn, er zal ook tijdens en na dit evenement een verschrikkelijke teringzooi liggen, binnen en buiten het circuit. Zie niet in waarom dat nu anders zou gaan? Hopelijk krijgt het duingebied het niet al teveel te verduren door het komende "feest".

Wakker worden medelanders, ruim je eigen zooi op en neem de rommel mee naar huis als de bakken vol zitten, en spreek een ander erop aan indien hij er schijt aan lijkt te hebben.

@Pathogen, opvoeden is eigenlijk bijna het hele werk. Met de paplepel ingeven dat je niets aan afval op de grond gooit, en in onze ervaring heeft dat ook goed uitgepakt, het gaat als vanzelf.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 31-05-2019 11:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Hulde :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 00:25:
Ik zie geen uitslag alleen maar foto's.
Ik heb ook niet aangegeven dat ik de uitslag heb gepost. Zie wikipedia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Erapaz schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 20:16:
Mijn vader vertelde dat hij 25 gulden kwijt was voor de zondag in 1985 en dat hij 5 minuten voor de start arriveerde achterop de motor van mijn oom. Kan een sterk verhaal zijn en hij kan er ook zomaar 10 jaar naast zitten :)
Ik durf het niet meer te zeggen wat de kaartjes in '85 kostten, maar iig niet meer via de ANWB voor die prijs.
Het zal echter ook geen honderden guldens zijn geweest, anders was ik daar toen niet heen gegaan zijn.
Ik denk dat het in de buurt van 100 gulden is geweest, maar pin me er niet op vast.
Ik zat toen trouwens in de buurt van de Hunzerug. Lekker dicht op de baan.

[ Voor 5% gewijzigd door Ome Ernst op 30-05-2019 11:42 ]

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

hardware-lover schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 20:29:
[...]

Evenementen? Elk park of natuurgebied ligt ook vol met troep, al staan de afvalbakken 5 meter verderop of zelfs direct naast een bankje. Alles wordt maar op de grond geflikkerd. En het is grotendeels die generatie die nu heel hard roept dat er wat moet veranderen voor het milieu die het er neer flikkert. En als je er wat van durft te zeggen dan kan je een hele grote mond verwachten, waar ik me druk over maak? Nou, over die troep dus!

Afijn, er zal ook tijdens en na dit evenement een verschrikkelijke teringzooi liggen, binnen en buiten het circuit. Zie niet in waarom dat nu anders zou gaan? Hopelijk krijgt het duingebied het niet al teveel te verduren door het komende "feest".

Wakker worden medelanders, ruim je eigen zooi op en neem de rommel mee naar huis als de bakken vol zitten, en spreek een ander erop aan indien hij er schijt aan lijkt te hebben.
Zo blij dat mijn dochter het gisteren bij een hardloopevenement nodig/leuk vond om papiertjes van de grond te rapen en in de bak te gooien <3 Opvoeding is het halve werk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Alfa90_Buttje schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:02:
[...]

/kortdoordebocht
Ik vind persoonlijk in de duinen of op het talud zitten veel fijner dan op een krap hard stoeltje. Je hebt ook nog eens meer vrijheid (op de vrijdag en zaterdag) en plek voor een dutje tussen de sessies. Ik hoop dat ze op Zandvoort veel duinplekken behouden en niet teveel tribunes bij maken.

Het is altijd jammer als circuits geen staanplaatsen verkopen . Zo heeft Hockenheim best een aardig stagedeelte, maar daar verkopen ze dus geen kaartjes los voor. Zandvoort heeft mazzel met die duinen, in Assen heb je de taluds en Spa heeft ook natuurlijke heuvels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:33
P.O. Box schreef op dinsdag 28 mei 2019 @ 22:50:
[...]

dat vermoed ik ook. De gemiddelde F1-fan weet wel wat een toegangskaartje kost voordat hij/zij zich inschrijft, maar ik denk dat een hoop mensen zich opportunistisch hebben aangemeld, maar wel terugkrabbelen als ze horen hoeveel het daadwerkelijk kost. Die gaan uit van dezelfde prijs als voor een CL-groepsfasekaartje voor Ajax.
Het is ook een logisch gevolg van het inschrijven. Ik heb het er met een tweetal stellen over gehad om heen te gaan als we de kans krijgen, iedereen heeft zich ingeschreven voor de maximaal 6 kaarten. Hiervan zou er dus slechts 1 door gaan als iemand überhaupt uitgeloot wordt.

//EDIT: En wij zullen zeker niet de enigen zijn die het zo doen, dus er is waarschijnlijk een enorme overlap in de inschrijvingen. Daarbij zeggen ze 500.000 inschrijvingen, maar ik kan nergens vinden of het om 500.000 kaarten gaat of werkelijk inschrijvingen maal x kaarten.

[ Voor 16% gewijzigd door BernardV op 31-05-2019 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 21:50
bernardV schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 11:57:
[...]

Het is ook een logisch gevolg van het inschrijven. Ik heb het er met een tweetal stellen over gehad om heen te gaan als we de kans krijgen, iedereen heeft zich ingeschreven voor de maximaal 6 kaarten. Hiervan zou er dus slechts 1 door gaan als iemand überhaupt uitgeloot wordt.

//EDIT: En wij zullen zeker niet de enigen zijn die het zo doen, dus er is waarschijnlijk een enorme overlap in de inschrijvingen. Daarbij zeggen ze 500.000 inschrijvingen, maar ik kan nergens vinden of het om 500.000 kaarten gaat of werkelijk inschrijvingen maal x kaarten.
Inderdaad, bij mij heeft ook alles en iedereen zich ingeschreven om maar zoveel mogelijk kans te maken bij de loting.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

To bank or not to bank, that's the question...

Pirelli concerned by plans for banked corner at Zandvoort
...
Pirelli motorsport director Mario Isola told RaceFans making tyres suitable for use on such a banked corner would be “technically a big challenge” and he would “prefer not to have banking”.
...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

The banking may not be added until 2021, the second year of F1’s deal to return to the circuit. This would coincide with the sport’s switch to a new 18-inch wheel format.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 05:21

Bestla

Kvinne

hardware-lover schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:07:
To bank or not to bank, that's the question...

Pirelli concerned by plans for banked corner at Zandvoort
...
Pirelli motorsport director Mario Isola told RaceFans making tyres suitable for use on such a banked corner would be “technically a big challenge” and he would “prefer not to have banking”.
...
Deal with it Mr Isola.

Brazilië is ook banked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

https://www.nhnieuws.nl/n...ule-1-hoort-bij-autosport

Gut gut gut, de PVV denkt ook nog even te kunnen scoren bij de massa :')

Laten we vooral gewoon maar de FIA / FOM volgen in het protocol, dan wordt het al uitdaging genoeg :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:51
Als ze niet kunnen banken is het qua inhalen ook gelijk klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:20
Als het al allemaal kan doorgaan, zie hier.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:46
hansvk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:40:
Die milieudrammers worden per dag irritanter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
hansvk schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:40:
Tja, die lui zijn juist blij dat de Zandvoort GP er komt, kunnen ze lekker gaan demonstreren en iedereen voor fascist, racist, narcist etc etc uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Adlermann schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Die milieudrammers worden per dag irritanter......
Toch vind ik het niet zo heel raar. Er loopt van het circuit een pad richting het strand. Zandvoort wil hier de hoofdingang maken. Aan de ene kant van het pad ligt een camping, aan de andere kant een stuk beschermd natuurgebied. De camping wilt geen grond afstaan, en aan het beschermde natuurgebied mogen ze niet aankomen. Maar zandvoort wilt daar wel aankomen. En dat ze daar op tegen zijn vind ik zo gek nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

ThomasG schreef op woensdag 29 mei 2019 @ 11:34:
[...]
Toch denk ik dat de duinen (bij mooiweer) lekkerder zitten dan zo'n plastic stoeltje. Als het de typische tribunekwaliteit is, heb je na 15 minuten al een koutenreet door die dingen.

Edit: waar ik mij meer zorgen om maak is het fatsoen van de mensen. Die zullen waarschijnlijk weer al hun afval lekker in de natuur smijten, want naar de vuilnisbak lopen kost moeite :') Er zijn weinig evenementen in Nederland waarbij het geen zwijnenstal wordt.
Die zwijnenstal wordt vervolgens toch altijd opgeruimd door een legioen gemeente werkers? Dat zal in Zandvoort ongetwijfeld ook wel weer gaan gebeuren. De overige onzin over 'tegenwoordig' die ik hier voorbij zie komen overal, ga ik niet eens op in. 'Vroeger' mochten CFK's nog vrijelijk een gat in de ozon laag branden om maar een voorbeeld te noemen...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:20
ThomasG schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:57:
[...]
Toch vind ik het niet zo heel raar. Er loopt van het circuit een pad richting het strand. Zandvoort wil hier de hoofdingang maken. Aan de ene kant van het pad ligt een camping, aan de andere kant een stuk beschermd natuurgebied. De camping wilt geen grond afstaan, en aan het beschermde natuurgebied mogen ze niet aankomen. Maar zandvoort wilt daar wel aankomen. En dat ze daar op tegen zijn vind ik zo gek nog niet.
Ze (CPZ) zullen er voor moeten zorgen dat per saldo geen toename van effecten zal plaatsvinden (in ieder geval voor stikstofdepositie op het Natura 2000-gebied).

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik loop al maanden te roepen dat het verkrijgen van vergunningen een probleem gaat worden gezien de historie met Zandvoort en omwonenden .
We leven in een klein landje met allerlei regels en het is nog steeds zo dat iedereen bezwaar kan maken tegen bepaalde veranderingen .

Als ik zie hoe sommigen reageren dan is dat weer als vanouds en vraag ik me weer af of diezelfde mensen ook zo zouden reageren als Zandvoort zich in hun achtertuin zou bevinden .
Mijn mening is nog steeds dat het naar Nederland halen van F1 in deze tijd totale waanzin is en geldverspilling en zeker op de manier zoals het nu gebeurd ,

We gaan zien of er inderdaad in 2020 een F1 race gereden kan worden maar gewoon domweg roepen dat milieu of cfk niet belangrijk is in deze tijd is gewoon een plaat voor je hoofd hebben ,

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Vergunningsaanvraag is zo gedaan, dan 6 weken openbaar, bezwaren verzamelen en deze en masse afwijzen omdat ze niet gestaafd zijn. Milieu is geen punt als ze de vergunning op de juiste wijze aanvragen, geluid is afgedekt in je jaarlijkse vergunning, etc etc. Nu niet doen alsof bezwaren altijd alles tegenhouden want dat is zeldzamer dan we denken of ze (media) doen lijken. Zet je 20 motorhomes in de duinen naast het circuit, ja dan heb je een probleem maar de baan zelf en de faciliteiten zelf is geen issue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

leekers schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 05:14:
Ik loop al maanden te roepen dat het verkrijgen van vergunningen een probleem gaat worden gezien de historie met Zandvoort en omwonenden .
We leven in een klein landje met allerlei regels en het is nog steeds zo dat iedereen bezwaar kan maken tegen bepaalde veranderingen .

Als ik zie hoe sommigen reageren dan is dat weer als vanouds en vraag ik me weer af of diezelfde mensen ook zo zouden reageren als Zandvoort zich in hun achtertuin zou bevinden .
Mijn mening is nog steeds dat het naar Nederland halen van F1 in deze tijd totale waanzin is en geldverspilling en zeker op de manier zoals het nu gebeurd ,

We gaan zien of er inderdaad in 2020 een F1 race gereden kan worden maar gewoon domweg roepen dat milieu of cfk niet belangrijk is in deze tijd is gewoon een plaat voor je hoofd hebben ,
Als je naast circuit Zandvoort gaat wonen dan weer je toch waar je aan begint en wat daar rond rijd?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

YakuzA schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:09:
[...]

Als je naast circuit Zandvoort gaat wonen dan weer je toch waar je aan begint en wat daar rond rijd?
+1.
Net zoiets als naast een vliegveld gaan wonen en dan klagen dat er vliegtuigen overkomen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Zij hopen dat ze door de vergunningsaanvragen te frustreren het circuit onder druk kunnen zetten om afspraken te maken over een beperking van de milieueffecten en geluidsoverlast de rest van het jaar.
gevolgd door:
"We zijn niet van het procederen om het procederen", zegt Akkerman.
Tja....Volgens mij ben je dan gewoon aan het procederen om het procederen....

En met betrekking tot de milieuimpact: kan CPZ niet gewoon een paar certificaatjes ergens opkopen zodat ze dan "klimaatneutraal" bezig zijn? #poppenkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dr.lowtune schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 09:01:
[...]

gevolgd door:

[...]

Tja....Volgens mij ben je dan gewoon aan het procederen om het procederen....

En met betrekking tot de milieuimpact: kan CPZ niet gewoon een paar certificaatjes ergens opkopen zodat ze dan "klimaatneutraal" bezig zijn? #poppenkast
Ik heb toch liever wat natuurgebieden in NL dan wat opgekochte certificaten in Oekiewoekiestan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-10 15:49
leekers schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 05:14:

Precies, en daarom denk ik dat hij alsnog niet doorgaat omdat ze de boel gewoon niet op tijd af gaan krijgen. Als in dat duingebied per ongeluk een eenpotige roze witstaart mus blijkt te leven kunnen de milieuterroristen een toekennen van een vergunning maandeling traineren, net als de omwonenden denk ik. Als het toch 'verplicht' op Zandvoort uit moeten komen, waarom dan niet het eerste jaar op Assen? Alles is daar zo goed als klaar en zo had Zandvoort 2 jaar de tijd om orde op zaken te stellen. En daar moet nogal wat gebeuren voordat je voor je lol naar dat circuit gaat. Los van de verschrikkelijk slechte bereikbaarheid.

Mij maakt het niet uit waar ze rijden, beide circuits zijn totaal ongeschikt voor spannende F1 races, maar die zijn er toch al niet veel meer de laatste tijd. Ik ben alsnog blij dat we in NL een race hebben, dat zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik zou het sowieso frappant vinden als bijv. de A4 ca. 10 jaar lang onderzocht moet worden, vergunningen, tracé-wetten, rekenmodellen. Uiteindelijk wordt alles uitgerekend dat een 2-baans weg wel zou moeten kunnen om zo de vergunning erdoor te krijgen. Vervolgens blijkt het alsnog een file knelpunt en kost het nog minimaal 6 jaar om weer alle procedures te doorlopen.

Maar aan de andere kant mogen twee commerciele partijen wel even een handtekening zetten onder een F1-race op Zandvoort zonder uberhaupt naar de vergunningen/toestemmingen te kijken. Daar komt écht wel veel meer onderzoek bij kijken dan we denken. Milieu-rapportages, geluidsrapportages, effecten op de omgeving, de natuur, de verkeersoverlast, het evenement zelf... dat is echt niet zomaar geregeld en akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:51
Vergunning kan je toch makkelijk onderwater doen?
- Gemeente portaal bouwen voor vergunningen waar inwoners van de gemeente in kunnen loggen met DigiD.
- Daar verschillend vergunningen publiceren. Relatief onbelangrijke met die van de F1 ook er tussen.
- Nog niet actief communiceren.
- Bezwaarperiode laten verlopen.

Of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Wat mij eigenlijk al tijden verbaasd is dat de (milieu)rechtszaken/punten zo snel zijn afgewimpeld.

Voor een provinciale weg of snelweg kan er hierdoor een vertraging van jaren ontstaan en voor een GP is het in no-time opgelost. Nu snap ik wel dat een GP iets minder pertinent is als een nieuwe weg of een aanpassing van die weg, maar in dat laatste geval zijn er ook een hoop meer mensen die er langere tijd profijt van hebben.

EDIT: wat @Divak dus als voorbeeld geeft.

[ Voor 5% gewijzigd door B-Real op 13-06-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Bestla schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:16:
[...]

Deal with it Mr Isola.

Brazilië is ook banked.
En wel meer. Het is niet zo dat alle circuits een vlakke Paul Ricard zijn. Dat er in die Pirelli's nou allemaal vreemde techniek moet zitten, heeft iedereen ondertussen toch een hekel aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Divak schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:23:
Ik zou het sowieso frappant vinden als bijv. de A4 ca. 10 jaar lang onderzocht moet worden, vergunningen, tracé-wetten, rekenmodellen. Uiteindelijk wordt alles uitgerekend dat een 2-baans weg wel zou moeten kunnen om zo de vergunning erdoor te krijgen. Vervolgens blijkt het alsnog een file knelpunt en kost het nog minimaal 6 jaar om weer alle procedures te doorlopen.

Maar aan de andere kant mogen twee commerciele partijen wel even een handtekening zetten onder een F1-race op Zandvoort zonder uberhaupt naar de vergunningen/toestemmingen te kijken. Daar komt écht wel veel meer onderzoek bij kijken dan we denken. Milieu-rapportages, geluidsrapportages, effecten op de omgeving, de natuur, de verkeersoverlast, het evenement zelf... dat is echt niet zomaar geregeld en akkoord.
Je weet dat Zandvoort al die vergunningen al heeft voor geluidsdagen, milieu, evenementendagen etc en dat die gewoon jaarlijks vastgesteld en uitgegeven worden?

(dat jij aanneemt dat CPZ daar niet naar heeft gekeken/over nagedacht/overlegd met de gemeente is puur jouw interpretatie?)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-06-2019 11:53 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:55
TheBrut3 schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:25:
Vergunning kan je toch makkelijk onderwater doen?
- Gemeente portaal bouwen voor vergunningen waar inwoners van de gemeente in kunnen loggen met DigiD.
- Daar verschillend vergunningen publiceren. Relatief onbelangrijke met die van de F1 ook er tussen.
- Nog niet actief communiceren.
- Bezwaarperiode laten verlopen.

Of mag dat niet?
Nee ik dacht dat er een wet is dat deze gepubliceerd moeten worden in een krant of iets die vrij te ontvangen is voor iedereen. Dus de lokale koerier of wat dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 21:08
Pathogen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:53:
[...]

+1.
Net zoiets als naast een vliegveld gaan wonen en dan klagen dat er vliegtuigen overkomen :Y
Meh niet helemaal mee eens, ik heb langs het spoor gewoond toen er per uur 4 passagierstreinen + 4 (lichte) goederentreinen per dag langs kwamen.

Nu komen er per uur 8 passagierstreinen en 8 goederentreinen (waarvan minimaal 2 zware waarbij je de kopjes in kast kan horen trillen) per dag langs.

Niet iets wat je kan weten als je er gaat wonen.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
YakuzA schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Je weet dat Zandvoort al die vergunningen al heeft voor geluidsdagen, milieu, evenementendagen etc en dat die gewoon jaarlijks vastgesteld en uitgegeven worden?
Ook eraan gedacht dat tegen uitbreiding van die vergunning jaarlijks bezwaar gemaakt kan worden ?

Duingebied is bescherm en ook daar zijn vergunningen voor nodig er is gewoon niet genoeg nagedacht en het is complete waanzin om dit allemaal op touw te zetten voor een kontrakt van 3 jaar belachelijk gewoon !

Ga gewoon eens met je verstand te werk als circuit zijnde en sluit een kontrakt af voor min 10 jaar dan kun je iets plannen en investeringen doen maar niet op deze amateuristische wijze !!

[ Voor 13% gewijzigd door leekers op 13-06-2019 13:22 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-10 15:58
Puc van S. schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 12:32:
[...]

Meh niet helemaal mee eens, ik heb langs het spoor gewoond toen er per uur 4 passagierstreinen + 4 (lichte) goederentreinen per dag langs kwamen.

Nu komen er per uur 8 passagierstreinen en 8 goederentreinen (waarvan minimaal 2 zware waarbij je de kopjes in kast kan horen trillen) per dag langs.

Niet iets wat je kan weten als je er gaat wonen.
Je kan het niet weten idd, maar je kan wel aannemen als je op zo'n plek gaat wonen dat het treinverkeer in de toekomst toe gaat nemen. Net als wanneer je bij Schiphol gaat wonen je ook kan aannemen dat het aantal vliegbewegingen in de toekomst toe gaat nemen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 09:18
DTM Zandvoort tribune

Dit is 1 van de tijdelijke tribunes die er in 2005 stonden bij de DTM. Ik had daar ook een plekje op, maar ben ook een rondje circuit gelopen. Deze tribune stond bij de Kumhobocht. Als ik de foto's zo terug zie dan was het vrij rustig tijdens die DTM. Ik zit het liefste in de duien bij de Mastersbocht. Daar stond toen overigens geen tribune:

Mastersbocht

Nog wat sfeerkiekjes van een Minardi F1 wagen en Hakkinen:

Minardi

Hakkinnen

Geen idee wie er toen in die F1 demo wagen zat? Ik vermoed Christijan Albers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uJ8NL0IIHoip0Wu6yvVI7fgz/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door rimave op 13-06-2019 14:51 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:36

Wom

Aan de helm te zien was dat Albers inderdaad. Wat doet die tegenwoordig eigenlijk?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:46
Wom schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 14:52:
Aan de helm te zien was dat Albers inderdaad. Wat doet die tegenwoordig eigenlijk?
Investeerder e.d. dacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:48
leekers schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 13:19:
[...]

Ook eraan gedacht dat tegen uitbreiding van die vergunning jaarlijks bezwaar gemaakt kan worden ?

Duingebied is bescherm en ook daar zijn vergunningen voor nodig er is gewoon niet genoeg nagedacht en het is complete waanzin om dit allemaal op touw te zetten voor een kontrakt van 3 jaar belachelijk gewoon !

Ga gewoon eens met je verstand te werk als circuit zijnde en sluit een kontrakt af voor min 10 jaar dan kun je iets plannen en investeringen doen maar niet op deze amateuristische wijze !!
Denk je nou echt dat er een paar dombo's zijn die dit allemaal regelen, natuurlijk is er over nagedacht, al lang voordat het bekend werd dat Zandvoort een GP mag organiseren.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bansheeben schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:57:
[...]
Die zwijnenstal wordt vervolgens toch altijd opgeruimd door een legioen gemeente werkers? Dat zal in Zandvoort ongetwijfeld ook wel weer gaan gebeuren. De overige onzin over 'tegenwoordig' die ik hier voorbij zie komen overal, ga ik niet eens op in. 'Vroeger' mochten CFK's nog vrijelijk een gat in de ozon laag branden om maar een voorbeeld te noemen...
En je geeft precies aan waar het misgaat, er wordt standaard maar vanuit gegaan dat een ander de rommel wel opruimt. Dat de rommel in de tussentijd vervolgens de gelegenheid krijgt om "elders" naartoe te waaien, dat laten we maar eens even buiten beschouwing? Lekker vergelijk met die CFK's, je kon niets anders bedenken?

@Bansheeben, gewoon je kop in het zand steken (ligt er plastic misschien?), en het over de muur bij een ander op zijn bordje gooien ja, lekker gemakkelijk. Ik hoef geen legertje bij elkaar te trommelen, als ik iets langs het wandelpad zie liggen wat er niet hoort, dan ruim ik het op (of maak er melding van). Dat heb ik altijd al gedaan, en mijn kinderen ook.

Ik begrijp gewoon niet dat een gedeelte van jonge generatie zich tegenwoordig druk lijkt te maken over het milieu maar dat een ander groot gedeelte van diezelfde generatie er gewoon schijt aan heeft, en het ook nog openlijk toegeeft. Ik heb het hier niet specifiek over festivals maar gewoon over "onze" leefomgeving.
Met gemak pleur ik het ruim naast de afvalbak.

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 13-06-2019 16:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

hardware-lover schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 15:47:
[...]

En je geeft precies aan waar het misgaat, er wordt standaard maar vanuit gegaan dat een ander de rommel wel opruimt. Dat de rommel in de tussentijd vervolgens de gelegenheid krijgt om "elders" naartoe te waaien, dat laten we maar eens even buiten beschouwing? Lekker vergelijk met die CFK's, je kon niets anders bedenken?
Ach man, wat een drogrede. Dat heet gewoon werkgelegenheid. Je moet eens op een festival komen. Zie daar maar eens al je zooi in een prullenbak te mikken. Onmogelijk, want die dingen puilen uit. Als je het zoveel beter weet dan de 'jeugd van tegenwoordig', waarom organiseer je dan niet zelf je opruim legertje?

Ik word nogal moe van dat vroeger was alles beter sentiment wat alle senielen roepen. Vroeger kon je CFK's dumpen, vroeger kon je de ongewilde output van elk willekeurig fabricage proces zo in de rivier in de buurt dumpen, vroeger gebruikte men asbest nog vrijelijk (stonden timmermannen gewoon te zagen). Vroegah.... Hoe toch op

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
YakuzA schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 11:42:
[...]

(dat jij aanneemt dat CPZ daar niet naar heeft gekeken/over nagedacht/overlegd met de gemeente is puur jouw interpretatie?)
Het leuke aan bureaucratie is juist dat je denkt dat je alles op orde hebt maar er iemand of een organisatie tóch nog iets weet te vinden om er een zaak van te maken. Waarom denk je dat sommige infra projecten soms jarenlang worden uitgesteld of tijdens uitvoering jaren vertraging oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Divak schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 17:59:
[...]
Het leuke aan bureaucratie is juist dat je denkt dat je alles op orde hebt maar er iemand of een organisatie tóch nog iets weet te vinden om er een zaak van te maken. Waarom denk je dat sommige infra projecten soms jarenlang worden uitgesteld of tijdens uitvoering jaren vertraging oplopen.
Ja klopt. Er zijn altijd mensen die zo hartgrondig plezier haten dat ze toch alle uitersten gaan om iets waar andere mensen plezier of profijt van hebben te dwarsbomen :)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Zoals er ook genoeg mensen zijn die maar vinden dat milieu/natuur maar moeten wijken als het hun zo uitkomt, onder het mom van plezier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:50
Zou goed zijn voor de leesbaarheid in het topic om mensen die natuur een warm hart toe dragen niet gelijk milieudrammers/milieuterroristen of boomknuffelaars te noemen. Dit topic is toch juist voor om de ins en outs van de keuze voor Zandvoort te bespreken? Natuur is daar een integraal onderdeel van.
Pathogen schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 08:53:
[...]

+1.
+1
Net zoiets als een F1 race proberen te organiseren naast een beschermd natuurgebied.

[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 13-06-2019 21:26 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10 17:36

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik dacht wat gelezen te hebben, dat de huidige F1 wagens niet eens in de buurt van de maximale geluidsnormen komen. Ook uitstoot schijnt niet veel meer dan de gemiddelde personen auto te zijn. Weet niet of er tijdens het weekend ook andere races worden gereden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hopelijk ook de formule 2 en formule 3.
Paar jaar terug op Spa was dit in de morgen op zondag ook. Zo is er nog wat te zien als je vanaf 8 uur op het circuit aanwezig bent... Zeker handig om de spreiding van de aankomst te bevorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
NoFearCreations schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 21:38:
Ik dacht wat gelezen te hebben, dat de huidige F1 wagens niet eens in de buurt van de maximale geluidsnormen komen. Ook uitstoot schijnt niet veel meer dan de gemiddelde personen auto te zijn. Weet niet of er tijdens het weekend ook andere races worden gereden?
In ieder geval een 'race' voor 150k toeschouwers om er te komen en weer te vertrekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Zo, 16 juni is geweest.
En nu?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wat verwacht je? Ik neem aan dat je xoniq in "[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort" bedoelt?
Je kunt je nu niet meer registreren dus als je volgend jaar een kaartje wil kopen en je je niet geregistreerd hebt kan het zijn dat je achter het net vist.
De kaartverkoop begint uiteraard nog niet, er is nog geen definitieve kalender. 3 mei lijkt het meest aannemelijk maar het kan ook nog 10 mei worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Maasluip schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:22:
Wat verwacht je? Ik neem aan dat je xoniq in "[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort" bedoelt?
Je kunt je nu niet meer registreren dus als je volgend jaar een kaartje wil kopen en je je niet geregistreerd hebt kan het zijn dat je achter het net vist.
De kaartverkoop begint uiteraard nog niet, er is nog geen definitieve kalender. 3 mei lijkt het meest aannemelijk maar het kan ook nog 10 mei worden.
in eerdere berichten was te lezen dat zandvoort het liever niet op 3/4/5 mei ziet gebeuren ivm de 75 jarige herdenking van de oorlog... combi van allerlei festiviteiten etc.

Even wachten tot FOM de nieuwe racekalender publiceert

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij Ziggo liet Olaf Mol een kalender zien die ze als verslaggevers onderelkaar hadden samengesteld. Dus wat zij het meest waarschijnlijk vonden.
Daar stond Spanje nog altijd genoemd, op 10 mei, maar Spanje zit op de wip. Dus als Spanje door gaat zal het waarschijnlijk 3 mei worden, anders 10 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Maasluip schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:22:
Duidelijkheid?
Beetje vage bende zo. Hoe lang moet je nu wachten.
Ze hadden ff kunnen mailen met een update.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

https://www.haarlemsdagbl...-voor-formule-1-zandvoort
Ruim een kwart miljoen mensen hebben zich geregistreerd voor de Formule 1 op Zandvoort. Zij krijgen het exclusieve recht om per registratie maximaal zes entreebewijzen te kopen voor het race-evenement in het eerste of tweede weekend van mei volgend jaar.

Registreren kon tot zondagavond middernacht. Wie de moeite nam zijn of haar gegevens gratis door te geven aan Heineken Dutch Grand Prix, krijgt op 24 juni een unieke, eenmalig geldende link. Die geeft toegang tot de Dutch GP-webshop. Daar kunnen tussen 25 juni en uiterlijk 9 juli kaarten worden besteld.

,,Er zijn verschillende categorieën en ook het aantal dagen dat je toegang wilt kan variëren’’, zegt woordvoerder Simon Keijzer van de Dutch GP. De organisatie benadrukt dat het niet uitmaakt of je op de eerste of pas de laatste verkoopdag kaarten besteld. ,,Iedereen heeft gelijke kansen. Het is wel zo dat als je kaarten besteld, je verplicht bent die af te nemen. Maar je hebt dus tijd om erover na te denken. De link vervalt pas als je op de bestelknop hebt gedrukt’’, zegt Keijzer.

Of de gewenste kaarten beschikbaar zijn, wordt eind juli of begin augustus duidelijk. Keijzer: ,,We moeten eerst kijken hoeveel mensen hetzelfde willen.’’ Dutch GP raadt geïnteresseerden aan om de mogelijkheid van alternatieve tickets aan te vinken. ,,Het kan dus wat duurder of juist goedkoper uitvallen.’’

Echt schaarse kaarten worden eventueel verloot. Daar komt een notaris aan te pas.

Wie een kaartje voor de Formule 1 op Zandvoort bestelt, kan meteen ook een parkeerplaats of treinticket regelen via Dutch GP. Verplicht is zo’n combi-ticket niet, zegt Keijzer: ,,Je kunt mensen nu eenmaal niet dwingen om voor een bepaald vervoermiddel te kiezen. We weten wel dat hoewel het gaat om racefans velen bereid zijn om met de fiets, de bus of de trein te komen.’’

De ticketprijzen liggen op het niveau van de Grand Prix in België. Dat betekent een vanaf-prijs van zo’n 140 euro.

[ Voor 112% gewijzigd door DDX op 17-06-2019 16:18 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkkingll
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-08 17:59
Prijzen zijn ook bekend: duinplek voor alleen zondag is al 140 euro.

Zie Dutchgp.com, maar de duurste kaarten zijn 585 euro, main straight zaterdag +zondag

[ Voor 28% gewijzigd door darkkingll op 17-06-2019 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:10
Top systeem!
Het is wel zo dat als je kaarten besteld, je verplicht bent die af te nemen.
Dus als ik het goed begrijp: we gaan met een x-aantal man, zeg voor het gemak even 3 personen. Alle 3 alvast geregistreerd en hebben dus net als iedereen een kans om de kaarten te kopen. Ze moeten dus allemaal bestellen omdat niet zeker is dat ze dat ze kaarten krijgen, vervolgens gaan de 3 in totaal 9 kaarten bestellen. Hebben geluk en moeten dus 9 kaarten afnemen... |:(

Alles wat we niet willen met kaarten gaan we even in de hand werken... 8)7 (lees: illegale doorverkoop)

Edit: Ik corrigeer, we gaan voor half volle tribunes:
FAQ dutchGP.com
Mag ik mijn tickets doorverkopen?

Het is strikt verboden om een ticket door te verkopen of aan te bieden op iedere andere commerciële wijze. Bij (poging tot) doorverkoop of commercieel gebruik in strijd met de voorwaarden van de organisator, is Formula 1 Dutch Grand Prix gerechtigd de betreffende aanvragen/tickets ongeldig te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 17-06-2019 17:30 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

darkkingll schreef op maandag 17 juni 2019 @ 16:57:
Prijzen zijn ook bekend: duinplek voor alleen zondag is al 140 euro.

Zie Dutchgp.com, maar de duurste kaarten zijn 585 euro, main straight zaterdag +zondag
Prachtig... €140 betalen om lekker in de meeuwenstront te mogen zitten....op een circuit met de uitstraling van een natte rol toiletpapier.

Ik sla hem even over. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10 21:44
TIGER1125 schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:20:

Alles wat we niet willen met kaarten gaan we even in de hand werken... 8)7 (lees: illegale doorverkoop)

Edit: Ik corrigeer, we gaan voor half volle tribunes:

[...]
De organisatie benadrukt dat het niet uitmaakt of je op de eerste of pas de laatste verkoopdag kaarten besteld. ,,Iedereen heeft gelijke kansen. Het is wel zo dat als je kaarten besteld, je verplicht bent die af te nemen. Maar je hebt dus tijd om erover na te denken. De link vervalt pas als je op de bestelknop hebt gedrukt’’, zegt Keijzer.
Er lijkt een bepaalde bedenktijd te zijn tussen de mogelijkheid om te kopen en daadwerkelijk kopen. En ik hoop dat dit niet zo iets is van een reservering van 15 minuten, maar gewoon 24-48 uur. Dan zou iedereen elkaar toch wel moeten kunnen bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Maasluip schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:39:
Bij Ziggo liet Olaf Mol een kalender zien die ze als verslaggevers onder elkaar hadden samengesteld. Dus wat zij het meest waarschijnlijk vonden.
In Formule 1 Café van afgelopen vrijdag? Dat was Jack Plooij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-10 17:10
Zeara schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:39:
[...]

[...]

Er lijkt een bepaalde bedenktijd te zijn tussen de mogelijkheid om te kopen en daadwerkelijk kopen. En ik hoop dat dit niet zo iets is van een reservering van 15 minuten, maar gewoon 24-48 uur. Dan zou iedereen elkaar toch wel moeten kunnen bereiken.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt, helaas staat het zo niet in dat artikel:
Ik lees in het artikel en op de site van DutchGP dat je moet bestellen. Dan hoor na de laatste "verkoopdag" dat je ingeloot bent, maar je hebt wel een koopverplichting.

Het gaat er niet om dat je 3 x 3 kaarten zou kopen het gaat er meer om dat je eigenlijk een koopverplichting aan moet gaan voor 9 kaarten omdat je helemaal niet zeker bent van uberhaupt 3 kaarten.

[ Voor 30% gewijzigd door TIGER1125 op 17-06-2019 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Ik zou lekker op de vrijdag gaan, gold is dan iets meer dan 100 euro en heb je 2 vrije trainingen, tussenklasses en kun je ook nog de hospitality units bekijken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
Afbeeldingslocatie: https://dutchgp.com/c/u/v5-Tribune-overview-website-Dutch-Grand-Prix-170619.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://dutchgp.com/c/u/F1-Prijzenlijst-Dutch-GP-website-black-1.png

[ Voor 31% gewijzigd door Holk op 17-06-2019 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PcDealer schreef op maandag 17 juni 2019 @ 17:43:
[...]

In Formule 1 Café van afgelopen vrijdag? Dat was Jack Plooij.
Nu je het zegt, dat was Jack ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

je besteld, je besteld :X

Ik ben echt wel benieuwd welk percentage van de geïnteresseerden daadwerkelijk kaarten aanschaft. Zelf twijfel ik ook nog :)
Pagina: 1 ... 18 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen