De hotels zullen goede zaken doen, de strandtenten weet ik niet. Circuitbezoekers zullen niet zo snel gaan. Misschien achteraf, maar dan hebben ze een kort piekmoment waar ze vol zitten. Overdag zullen er bij goed weer veel minder reguliere toeristen komen, want die ontwijken Zandvoort dat weekend.naitsoezn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:06:
Strandtenten zullen wel goede zaken doen
Goed weer is geen garantie, die GP welTheBrut3 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:28:
[...]
De hotels zullen goede zaken doen, de strandtenten weet ik niet. Circuitbezoekers zullen niet zo snel gaan. Misschien achteraf, maar dan hebben ze een kort piekmoment waar ze vol zitten. Overdag zullen er bij goed weer veel minder reguliere toeristen komen, want die ontwijken Zandvoort dat weekend.
Het was één geheelal vraag ik me af hoe makkelijk het is om het circuit op en af te komen..... Als je eenmaal op het circuit bent, ga je dan 'even' naar een strandtent voor een lunch of een borrel of is dat dan teveel gedoe? Bovendien zijn de dichtstbijzijnde plaatsen op het strand momenteel vergeven aan standhuisjes.....
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 16-05-2019 20:46 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
De enige manier om (nu) in de paddock aan de binnenkant van de baan te komen is via de tunnel. Vroeger was er ook nog een tunneltje aan de noordkant, maar ik denk dat het grootste gedeelte, zo niet alle 'gewone' toeschouwers aan de buitenkant worden geplaatst.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Dit is natuurlijk goed voor iedereen. Hotels, strandtenten, benzinestations, zelfs in Noordwijk zal het wel gemerkt worden. Het zijn toch +100.000 mensen die even een weekendje in de buurt vertoeven. DTM, Paasraces, enz, ik ben er geweest maar dat is echt een dagje uit voor 90% van de mensen. De F1 zal voor vele fans echt een weekend worden. Ik denk dat de F1 niet te vergelijken is met de grootste evenementen die ze tot nu op Zandvoort hebben gehad (ik gok de Jumbo Racedagen).

Uit de brochure van de "Founders Club". Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Nou die boten linksbovenin kunnen ze al vergeten: die kunnen daar nooit komen en als dat wel lukt, dan komen ze er nooit meer weg!
Heb je zo niet een te klein paddock voor de teams? Ze kunnen zo te zien alleen de vrachtwagens kwijt.Tackleberry schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:19:
[Afbeelding]
Uit de brochure van de "Founders Club". Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
In deze podcast verteld Olav mol (of iemand anders in de podcast) dat op dat 2e terein de motorhome etc komen. Daar is dus geen plaats voor festival shizzle.Tackleberry schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:19:
[Afbeelding]
https://www.google.com/po...lLTI1ODgtMGQxNDk2ZWM0MGVk
In een zeer speciale nieuwe aflevering van F1 Aan Tafel bespreken Chase Carey, Alain Prost, Alexander Wurz, Valtteri Bottas, David Coulthard, Olav Mol, Jack Plooij, Rob Steltman en presentator René Hoogterp alle details rondom de terugkeer van de Nederlandse Grand Prix in 2020 op Zandvoort.
[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 16-05-2019 22:00 ]
Dan is mijn vraag gelijk of je dan op het binnenveld wel al die tribunes kan plaatsen? Lijkt mij dat je publiek en motorhomes gescheiden wil houden.Dacuuu schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:00:
In deze podcast verteld Olav mol (of iemand anders in de podcast) dat op dat 2e terein de motorhome etc komen. Daar is dus geen plaats voor festival shizzle.
Het is de GP van Nederland hoor. Laat er dan ook maar echt Nederlands weer zijn.naitsoezn schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 20:30:
[...]
Goed weer is geen garantie, die GP wel. Ik denk dat de meesten nu zouden kiezen voor een garantie, achteraf kijk je een koe in de kont. Bovendien miste je een stukje in het deel dat je quote
:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze zullen toch wel verteld hebben dat het soms nog weleens wil hagelen of sneeuwen in Mei?DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:22:
[...]
Het is de GP van Nederland hoor. Laat er dan ook maar echt Nederlands weer zijn.
-
Sneeuwen zal denk ik net niet op zeeniveau aan de kust. Hagel is gewoon leuk want als die auto's half aan puin worden gebombardeerd dan zal de aerodynamica ook zwakker worden.Edd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Ze zullen toch wel verteld hebben dat het soms nog weleens wil hagelen of sneeuwen in Mei?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Behalve dat een golfbal-effect (of hagelschade-effect) juist voor extra aerodynamica zorgt!DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:28:
[...]
Sneeuwen zal denk ik net niet op zeeniveau aan de kust. Hagel is gewoon leuk want als die auto's half aan puin worden gebombardeerd dan zal de aerodynamica ook zwakker worden.
Laten we hopen dat Mercedes daar niet aan denkt.Bart-Willem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:46:
[...]
Behalve dat een golfbal-effect (of hagelschade-effect) juist voor extra aerodynamica zorgt!
[YouTube: Dimple Car Experiment]
Te beginnen met golfbal-helmen!DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:47:
[...]
Laten we hopen dat Mercedes daar niet aan denkt.

Pirelli heeft er al een band voorEdd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:27:
[...]
Ze zullen toch wel verteld hebben dat het soms nog weleens wil hagelen of sneeuwen in Mei?

Die mockup is leuk maar volgens mij is het niet handig om de duinen weg te halen. Die dingen hebben ook nog een functie en het zou zonde zijn als Noord/Zuid Holland overstroomd vanwege een grote ingang bij Zandvoort 
Verder wat ik me nog afvroeg: is de baan in huidige vorm ook niet nog veel te kort? Gaan ze straks niet keihard onder de 1.10 duiken? Zeker met de wijzigingen, lijkt het me dat de baan nog sneller wordt dus wellicht zelfs onder de minuut?
Verder wat ik me nog afvroeg: is de baan in huidige vorm ook niet nog veel te kort? Gaan ze straks niet keihard onder de 1.10 duiken? Zeker met de wijzigingen, lijkt het me dat de baan nog sneller wordt dus wellicht zelfs onder de minuut?
Wat is daar het probleem van? Oostenrijk zit ook op dat soort tijden.
De duinen in Zandvoort zijn natuurlijk ook prachtige natuurlijk tribunes. Ik heb een paar jaar geleden heerlijk een paar uur in de Gerlachbocht in een Jumbo strandstoel van de Racedagen mogen genieten.
"When you grow up your heart dies"
Hopelijk trekken ze voor de TV beelden een Nederlandse regisseur aan. Wij kunnen dat soort dingen echt beter en het MOET beter!
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Blote tetten dusSpotmatic schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:26:
Hopelijk trekken ze voor de TV beelden een Nederlandse regisseur aan. Wij kunnen dat soort dingen echt beter en het MOET beter!
Ik hoop dat we de duinen zoals ze nu zijn gewoon kunnen behouden.Dat is voor mij nou net het leuke aan Zandvoort
Missen er in deze graphic niet een paar duinen a.k.a. bulten van best wel wat meters hoog?Tackleberry schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:19:
[Afbeelding]
Piekbelasting is zelden echt goed.Divak schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:14:
Dit is natuurlijk goed voor iedereen. Hotels, strandtenten, benzinestations, zelfs in Noordwijk zal het wel gemerkt worden. Het zijn toch +100.000 mensen die even een weekendje in de buurt vertoeven. DTM, Paasraces, enz, ik ben er geweest maar dat is echt een dagje uit voor 90% van de mensen. De F1 zal voor vele fans echt een weekend worden. Ik denk dat de F1 niet te vergelijken is met de grootste evenementen die ze tot nu op Zandvoort hebben gehad (ik gok de Jumbo Racedagen).
[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 17-05-2019 09:43 ]
Bij de laatste 2 bochten wil je toch aan de buitenkant zitten? Dan zie je veel meer, anders komen ze echt in een flits voorbij en zie je ze amper.Tackleberry schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 21:19:
[Afbeelding]
Boeien. Het andere uiterste is Spa, zie je ze 44 x voorbij komen en omdat de baan zo lang is, geen uitloopronde. Kun je niet eens zwaaien naar je held... Dan liever een korte baan en dat ze 100 x voorbij komen.Martinspire schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:12:
Exact expert nodig?
Ik denk dat je überhaupt geen tribunes aan de binnenkant van het circuit zou moeten plaatsen. Niet alleen zie je de helft niet, maar het blokkeert ook het zicht op de baan van de goede tribunes. Juist hier zou je met tribunes rond de buitenkant van de baan ook heel veel moeten kunnen zien.Homeland schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:52:
[...]
Bij de laatste 2 bochten wil je toch aan de buitenkant zitten? Dan zie je veel meer, anders komen ze echt in een flits voorbij en zie je ze amper.
Dankzij alle duinen en dergelijke zie je sowieso relatief weinig, zelfs van bovenaf de hoofdtribune is het deel van de baan dat je ziet niet superveel. Het platte kaartje vertekend dat wel. Maar ben het wel met je eens want met tribunes aan de binnenkant van de baan zal het zicht sowieso nooit meer wordenDaniëlWW2 schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:01:
Ik denk dat je überhaupt geen tribunes aan de binnenkant van het circuit zou moeten plaatsen. Niet alleen zie je de helft niet, maar het blokkeert ook het zicht op de baan van de goede tribunes. Juist hier zou je met tribunes rond de buitenkant van de baan ook heel veel moeten kunnen zien.
Exact expert nodig?
Ik denk gewoon in Nederlandse geografie, plat dus.Crazy D schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Dankzij alle duinen en dergelijke zie je sowieso relatief weinig, zelfs van bovenaf de hoofdtribune is het deel van de baan dat je ziet niet superveel. Het platte kaartje vertekend dat wel. Maar ben het wel met je eens want met tribunes aan de binnenkant van de baan zal het zicht sowieso nooit meer worden
Maar vanaf de hoofdtribune valt het nog wel mee. Niet als je alles gaat blokkeren met nog meer tribunes.
Mja maar dan zit er weer zo weinig tussen bij een kwalificatie en kan de rijder minder het verschil maken. Bovendien verandert het de strategieën (zeker bij regen) en hoef je minder risico te nemen bij kwalificeren, want je kunt immers een nieuwe ronde snel beginnen en hoeft dus niet tijd goed te maken.Crazy D schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:34:
[...]
Boeien. Het andere uiterste is Spa, zie je ze 44 x voorbij komen en omdat de baan zo lang is, geen uitloopronde. Kun je niet eens zwaaien naar je held... Dan liever een korte baan en dat ze 100 x voorbij komen.
Ideale banen zijn imo rond de 1m30s. Maar ik zie ze met de huidige plannen en huidige auto's wel onder de minuut duiken. Zelfs met demobanden zit de 1.10 er wel in denk ik
Snelste lap (ronde record) van Max op Zandvoort is 1:19.511 met een Red Bull RB8
https://redbullracing.redbull.com/article/hello-zandvoort#
In de simulator bij Formule 1 Café zit de snelste ronde ergens rond de 1:12 geloof ik.Barfman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:53:
Snelste lap (ronde record) van Max op Zandvoort is 1:19.511 met een Red Bull RB8
En het circuit gaat aangepast - sneller - worden, dus die 1:19 gaat er sowieso aan.sjaool schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:28:
[...]
In de simulator bij Formule 1 Café zit de snelste ronde ergens rond de 1:12 geloof ik.
ping 127.212.23.124
Iedereen pikt een graantje mee:
- https://www.omroepwest.nl/nieuws/3833910/Driemaal-scheepsrecht-Haal-Formule-1-demo-naar-Den-Haag
- https://www.omroepwest.nl/nieuws/3833910/Driemaal-scheepsrecht-Haal-Formule-1-demo-naar-Den-Haag
Ik verwacht inderdaad niet dat ze (al dan niet tijdelijke) tribune gaan bouwen op de duinen. Dat zullen ze waarschijnlijk alleen op enigszins vlakke stukken doen.Rukapul schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:41:
[...]
Missen er in deze graphic niet een paar duinen a.k.a. bulten van best wel wat meters hoog?
Prachtig dat het circuit zo door de duinen slingert, maar het beperkt wel de mogelijkheden om uit te breiden. Aan de andere kant zou ik ook niet weten waar, want de Tarzanbocht en Hugenholz t/m Scheivlak wil je echt niet kwijt... Daadwerkelijk uitbreiden zal altijd ten koste van de natuur gaan en dat krijgen ze daar echt niet voor elkaar natuurlijk.
Die 1:19 is wel op demobanden met 0 gripBarfman schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:53:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ziggo F1 Race Cafe is er nu op en geeft veel uitleg
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Afgelopen weekeind was Jean Todt ook aanwezig bij de Jumbo racedagen. Het inhaalprobleem van Zandvoort werd met hem ook besproken. Hierover zei hij het volgende:
Nu is Zandvoort momenteel nog een grade 2 circuit. Weet iemand wat er allemaal gedaan zou moeten worden om van Zandvoort toch nog een grade 1 circuit te maken? Ik dacht dat grade 1 voornamelijk over faciliteiten ging (voldoende mediaruimte, paddocks, etc).Desalniettemin beseft Todt ook wel dat het eventuele inhaalprobleem van Zandvoort niet alleen met deze rigoureuze maatregelen te ondervangen valt. "Het inhalen ligt natuurlijk ook aan het ontwerp van dit circuit. Maar ik ben nog niet heel bekend met Zandvoort. We zullen nog onderzoeken om het circuit naar de 'Grade 1'-faciliteiten te brengen en het inhalen maakt daar ook onderdeel van uit", zegt de voormalig Ferrari-man heel Zandvoort op F1-niveau te willen krijgen.
Wat een kartbaan. Als een antieke F1 wagen zonder race afstelling op demobanden al 1:19 rijdt...
alles kan off-topic
Dat valt toch wel mee? Er zijn meerdere circuits met snelle rondes, denk aan:Ankona schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:37:
Wat een kartbaan. Als een antieke F1 wagen zonder race afstelling op demobanden al 1:19 rijdt...
- Monaco: 1.10.810
- Canada: 1.10.764
- Oostenrijk: 1.03.130
- Hockenheim: 1.11.212
- Brazilië: 1.07.281
Van wat ik begrijp uit een snelle zoektocht. (Heel simpel, don`t shoot me.)Woudloper schreef op maandag 20 mei 2019 @ 08:01:
Afgelopen weekeind was Jean Todt ook aanwezig bij de Jumbo racedagen. Het inhaalprobleem van Zandvoort werd met hem ook besproken. Hierover zei hij het volgende:
[...]
Nu is Zandvoort momenteel nog een grade 2 circuit. Weet iemand wat er allemaal gedaan zou moeten worden om van Zandvoort toch nog een grade 1 circuit te maken? Ik dacht dat grade 1 voornamelijk over faciliteiten ging (voldoende mediaruimte, paddocks, etc).
Grade 2 -> Grade 1 = Faciliteiten
Grade 2 -> Grade 1, Runoffs + Safety.
En voor zover ik weet is Zandvoort al een Grade 1 test iets.
[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 20-05-2019 09:28 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Monaco dien je mijns inziens volledig buiten beschouwing te laten. Dat circuit zou nieuw nooit meer op de kalender komen.Woudloper schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:06:
[...]
Dat valt toch wel mee? Er zijn meerdere circuits met snelle rondes, denk aan:
- Monaco: 1.10.810
- Canada: 1.10.764
- Oostenrijk: 1.03.130
- Hockenheim: 1.11.212
- Brazilië: 1.07.281
Het grote verschil tussen Zandvoort en de overige genoemde circuits is dat er op de laatsten overduidelijk wel goede inhaalmogelijkheden zijn, waar deze er bij Zandvoort nu niet zijn.

Het stuk van de Tarzanbocht (bocht 1) tot en met de Kumhobocht (bocht 12) is weliswaar een mooie rollercoaster, maar inhalen zal niet lukken.
Bocht 13 in aanloop naar het rechte stuk is vergelijkbaar met de aanloop naar het rechte stuk in Barcelona, en je zult er dus dezelfde problemen krijgen. Je kunt door het verlies aan downforce niet binnen een seconde van je voorganger het rechte stuk op komen, en het rechte stuk is hier ook nog eens een paar honderd meter korter dan in Barcelona waar ze elkaar al amper voorbij komen.
Mijns inziens zou bocht 13 veel meer geknepen moeten worden waardoor de snelheid er juist uitgaat. Dan kan men dichter op de voorganger het rechte stuk op komen om nog enige kans op een passeermogelijkheid te krijgen. Een beetje zoals de hairpin in Canada.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
13 knijpen is direct voor de rest van de klasses wel erg rigoureus en lastig herstelbaar. Dan zou ik bocht 12 verder knijpen en lage snelheid maken. Dan hebben ze een langer recht stuk.alexbl69 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Monaco dien je mijns inziens volledig buiten beschouwing te laten. Dat circuit zou nieuw nooit meer op de kalender komen.
Het grote verschil tussen Zandvoort en de overige genoemde circuits is dat er op de laatsten overduidelijk wel goede inhaalmogelijkheden zijn, waar deze er bij Zandvoort nu niet zijn.
[Afbeelding]
Het stuk van de Tarzanbocht (bocht 1) tot en met de Kumhobocht (bocht 12) is weliswaar een mooie rollercoaster, maar inhalen zal niet lukken.
Bocht 13 in aanloop naar het rechte stuk is vergelijkbaar met de aanloop naar het rechte stuk in Barcelona, en je zult er dus dezelfde problemen krijgen. Je kunt door het verlies aan downforce niet binnen een seconde van je voorganger het rechte stuk op komen, en het rechte stuk is hier ook nog eens een paar honderd meter korter dan in Barcelona waar ze elkaar al amper voorbij komen.
Mijns inziens zou bocht 13 veel meer geknepen moeten worden waardoor de snelheid er juist uitgaat. Dan kan men dichter op de voorganger het rechte stuk op komen om nog enige kans op een passeermogelijkheid te krijgen. Een beetje zoals de hairpin in Canada.
Bocht 13 wordt meer een kombocht, waardoor downforce minder belangrijk wordt.
Zoals eerder gezegd: het is gewoon een Hungaroring type baan, leuk om op te racen maar qua races niet heel veel inhaalacties denk ik. Maar met het klimaat en de 1e bocht zal er best wat actie zijn denk ik !
Ik hoop ook dat ze de grindbakken in tact houden en niet vervangen door die bagger! Zorgt ook voor meer spanning tijdens de races imho.
Denk dat 13 eerder vergelijkbaar zal zijn met de laatste bocht van Interlagos, zeker omdat ze dus de buitenkant gaan ophogen zodat ze er met DRS open doorheen kunnen. In dat geval gaat dat echt wel prima overtake opportunities geven.alexbl69 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:43:
[...]
Monaco dien je mijns inziens volledig buiten beschouwing te laten. Dat circuit zou nieuw nooit meer op de kalender komen.
[Afbeelding]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Is er nog nooit onderzocht of je bij bocht 4 en tussen bocht 9/10 een 8-vorm ongelijkvloerse kruising kan maken zoals bij Suzuka? Volgens mij heb je dan wat nuttigere rechte stukken en uitrempunten wanneer je de middensector in de tegengestelde richting rijdt, even een paintmeesterwerk als voorbeeld:

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Vin ik wel een goeie!!!
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
@Lasmibalsingh Jij wil dus gewoon een kopie van het zustercircuit in Japan hebben. 
Btw. alle wijzigingen die gedaan gaan worden zijn toch al redelijk goed uitgelegd door Jan Lammers? Volgens mij zijn het niet eens zulke heel rigoreuze ingrepen. Ze zijn vooral bedoeld om een goede flow voor de F1 wagens te creëren. De laatst bocht richting het rechte stuk doet mij trouwens meer denken aan Brazilië alleen dan rechtsom in plaats van linksom.
Zandvoort is voor de coureurs wel een heel mooie uitdaging om op de te rijden. Je hoort van verschillende coureurs dat het een behoorlijk adrenaline verhogend circuit is.
Btw. alle wijzigingen die gedaan gaan worden zijn toch al redelijk goed uitgelegd door Jan Lammers? Volgens mij zijn het niet eens zulke heel rigoreuze ingrepen. Ze zijn vooral bedoeld om een goede flow voor de F1 wagens te creëren. De laatst bocht richting het rechte stuk doet mij trouwens meer denken aan Brazilië alleen dan rechtsom in plaats van linksom.
Zandvoort is voor de coureurs wel een heel mooie uitdaging om op de te rijden. Je hoort van verschillende coureurs dat het een behoorlijk adrenaline verhogend circuit is.
Voila:Lasmibalsingh schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Is er nog nooit onderzocht of je bij bocht 4 en tussen bocht 9/10 een 8-vorm ongelijkvloerse kruising kan maken zoals bij Suzuka? Volgens mij heb je dan wat nuttigere rechte stukken en uitrempunten wanneer je de middensector in de tegengestelde richting rijdt, even een paintmeesterwerk als voorbeeld:
[Afbeelding]

bron: autoblog.nl
Met die crossover maak je de mooiste bocht van het circuit kapot.
Niet doen.
Tarzan 1:1 een paar honderd meter opschuiven en het stuk tussen de Masters bocht en Arie Luyendijk opnieuw doen.
óf gewoon accepteren dat het een optocht wordt.
Niet doen.
Tarzan 1:1 een paar honderd meter opschuiven en het stuk tussen de Masters bocht en Arie Luyendijk opnieuw doen.
Er hoeft helemaal niets aan de layout gewijzigd te worden, het enige wat nodig voor een onderhoudende race zijn wisselende weersomstandigheden. Komen die er niet dan zal het idd uitdraaien op een optocht, zoals op andere circuits ook al vaak het geval is.
Testing, one, two ...
De enige reden waarom de meeste races een optocht zijn, is omdat de meeste coureurs geen ballen meer hebben. Als ze het zouden proberen en het lukt niet, is het misschien niet mogelijk. Ze proberen echter vaak niet eens om in te halen. Het "inhalen in onmogelijk" is gewoon een fabeltje. Ze durven geen risico te nemen. Van Monaco wordt ook altijd gezegd dat je niet in kunt halen, en Verstappen had vorig jaar laten zien dat het dus wel kan; als je het maar probeert.hardware-lover schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:16:
Er hoeft helemaal niets aan de layout gewijzigd te worden, het enige wat nodig voor een onderhoudende race zijn wisselende weersomstandigheden. Komen die er niet dan zal het idd uitdraaien op een optocht, zoals op andere circuits ook al vaak het geval is.
Vergeet in ieder geval niet de invloed van de factor wind. Het circuit ligt vlak bij het strand dus wind vanuit het westen kan nog weleens voor verrassingen zorgen op het vlak van grip, omdat er dan zand vanaf het strand op de baan wordt geblazen of ergens anders weer wordt weggeblazen.
Parkeren is een vak, geen twee vakken.
@ThomasG, Verstappen heeft op Monaco helaas ook laten zien dat het NIET altijd mogelijk is 
Maar aan ballen waarschijnlijk geen gebrek, al zaten ze soms in zijn keel ipv zijn broek
Maar aan ballen waarschijnlijk geen gebrek, al zaten ze soms in zijn keel ipv zijn broek
Testing, one, two ...
Ah is dat het probleem.ThomasG schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:22:
[...]
De enige reden waarom de meeste races een optocht zijn, is omdat de meeste coureurs geen ballen meer hebben. Als ze het zouden proberen en het lukt niet, is het misschien niet mogelijk. Ze proberen echter vaak niet eens om in te halen. Het "inhalen in onmogelijk" is gewoon een fabeltje. Ze durven geen risico te nemen. Van Monaco wordt ook altijd gezegd dat je niet in kunt halen, en Verstappen had vorig jaar laten zien dat het dus wel kan; als je het maar probeert.
Niet de Pirelli banden die vergaan als je een half rondje pusht.
Niet de aerodynamica die verpest dat je iemand goed kan volgen.
Niet de brede wagens die minder ruimte laten op de baan (voor andere lijnen)
Nee gewoon wat er bij Max wél en bij de rest niet in het broekje zit.
Hoe komt het dat sommige coureurs (Verstappen, Kvyat, Albon, e.d.) wel kunnen inhalen in bochten waar andere dat niet doen? Nee, ligt allemaal aan de banden, aero en breedte van de auto..P.K. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:27:
[...]
Ah is dat het probleem.
Niet de Pirelli banden die vergaan als je een half rondje pusht.
Niet de aerodynamica die verpest dat je iemand goed kan volgen.
Niet de brede wagens die minder ruimte laten op de baan (voor andere lijnen)
Nee gewoon wat er bij Max wél en bij de rest niet in het broekje zit.
Want vroeger had je geen coureurs die beter waren in inhalen dan anderen?ThomasG schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:40:
[...]
Hoe komt het dat sommige coureurs (Verstappen, Kvyat, Albon, e.d.) wel kunnen inhalen in bochten waar andere dat niet doen? Nee, ligt allemaal aan de banden, aero en breedte van de auto..
Jawel. En dat is dus precies het punt. Een aantal coureurs klaagt dat ze niet kunnen inhalen want dit dat zus zo, en andere coureurs proberen het gewoon op een andere manier. Inhalen is een stuk tactiek, en vereist gewoon goed kennis van het circuit.P.K. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:49:
[...]
Want vroeger had je geen coureurs die beter waren in inhalen dan anderen?
Als je de goede inhaal acties bekijkt, zie je dat het tactisch sterke acties zijn. De auto wordt in bocht A al dusdanig gepositioneerd dat ze in bocht B vol in de aanval kunnen. En dat hebben ze zo gepland. Net zoals dat sommige coureurs goed verdedigen, en andere zich gewoon voorbij laten rijden.
Als een aantal wel kunnen inhalen, en andere niet (soms met dezelfde auto), dan ligt het misschien niet alleen aan de auto en banden.
Het probleem is dat de delta te groot moet zijn om in te kunnen halen. Door de dirty air kun je met een klein verschil niet dichtbij genoeg komen (behalve straights) om in te kunnen halen bij tegenstanders met vergelijkbare snelheden. Daar klaagt Max net zo hard over.ThomasG schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Jawel. En dat is dus precies het punt. Een aantal coureurs klaagt dat ze niet kunnen inhalen want dit dat zus zo, en andere coureurs proberen het gewoon op een andere manier. Inhalen is een stuk tactiek, en vereist gewoon goed kennis van het circuit.
Als je de goede inhaal acties bekijkt, zie je dat het tactisch sterke acties zijn. De auto wordt in bocht A al dusdanig gepositioneerd dat ze in bocht B vol in de aanval kunnen. En dat hebben ze zo gepland. Net zoals dat sommige coureurs goed verdedigen, en andere zich gewoon voorbij laten rijden.
Als een aantal wel kunnen inhalen, en andere niet (soms met dezelfde auto), dan ligt het misschien niet alleen aan de auto en banden.
Als er 2 seconden verschil per rondje zit, ja dan lukt het sommige / de rijders wel.
Ook dat is relatief. Als je de delta bekijkt één bocht voor de inhaalactie, dan kun je verschillende situaties tegenkomen:
- Rijder 2 positioneert zich bij bocht A zodanig dat zijn exit bij bocht B veel beter is en een inhaalactie bij bocht C mogelijk is.
- Rijder 2 komt met eenzelfde exit uit bocht B als Rijder 1 en doet een poging tot inhalen dmv uitremmen.
Hier kun je met eenzelfde delta rond bocht B een compleet ander resultaat krijgen. Ook met verdedigen zie je met enige regelmaat dat de 2-3 bochten ná een inhaalpoging net zo belangrijk zijn.
- Rijder 2 positioneert zich bij bocht A zodanig dat zijn exit bij bocht B veel beter is en een inhaalactie bij bocht C mogelijk is.
- Rijder 2 komt met eenzelfde exit uit bocht B als Rijder 1 en doet een poging tot inhalen dmv uitremmen.
Hier kun je met eenzelfde delta rond bocht B een compleet ander resultaat krijgen. Ook met verdedigen zie je met enige regelmaat dat de 2-3 bochten ná een inhaalpoging net zo belangrijk zijn.
Goed, laten we er maar over op houden.ThomasG schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:22:
[...]
Jawel. En dat is dus precies het punt. Een aantal coureurs klaagt dat ze niet kunnen inhalen want dit dat zus zo, en andere coureurs proberen het gewoon op een andere manier. Inhalen is een stuk tactiek, en vereist gewoon goed kennis van het circuit.
Scheivlak moet je niet gaan verpesten idd, dat is nou juist een van de bochten waar het kaf van het koren gescheiden wordtP.K. schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:42:
Met die crossover maak je de mooiste bocht van het circuit kapot.
Niet doen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Of gewoon grotere ballen en een plaat voor je kop. Sommigen gaat wat sneller voor een Do or Die actie dan anderen. (Maldonado maar ook een (jongere) Verstappen of een gefrustreerde Vettel)ThomasG schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:22:
[...]
alles kan off-topic
Tja, als je niet bereid bent om risico's te nemen, wordt je natuurlijk nooit kampioen. Tenzij je in de beste auto rijdt waardoor dat niet hoeft *kuch* Mercedes *kuch* (al krijgen ze dit jaar welicht onderlinge strijd), of als je Maldonado heet. Zelfs de grote namen zijn meer dan eens gecrashed of hebben andere van de baan gekegeld omdat ze over het limiet zijn gegaan, maar daar hebben ze meestal ook van geleerd.Ankona schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:51:
[...]
Of gewoon grotere ballen en een plaat voor je kop. Sommigen gaat wat sneller voor een Do or Die actie dan anderen. (Maldonado maar ook een (jongere) Verstappen of een gefrustreerde Vettel)
De eerste kaarten voor Zandvoort zijn al te winnen bij Radio Veronica en 538 deze week. (zie: https://www.radioveronica...grand-prix-2020-zandvoort)
Mooi resultaat vanuit de sponsordeal door Talpa. Ze genereren direct extra luistercijfers en publiciteit. Zeg dat ze 500 plaatsen hebben voor op de tribune, heb je toch een mooie investering.oly2k5 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 16:43:
De eerste kaarten voor Zandvoort zijn al te winnen bij Radio Veronica en 538 deze week. (zie: https://www.radioveronica...grand-prix-2020-zandvoort)
Waarom ongelijkvloers? ....Lasmibalsingh schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:14:
[...]
Is er nog nooit onderzocht of je bij bocht 4 en tussen bocht 9/10 een 8-vorm ongelijkvloerse kruising kan maken zoals bij Suzuka?

Heel mei 2020 staat dicht voor de verkoop. Het desbetreffende weekend is ook verkocht aan de organisatie van de F1, dus regulier een huisje boeken zal ook niet mogelijk zijn.hoevenpe schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:19:
Zou CenterParcs Zandvoort dat weekend al in de verkoop hebben? Nu snel een huisje huren naast het circuit is waarschijnlijk een gouden greep...
Van het spoorwegen topic:
Nieuws voor degene die met de trein hier naartoe wouden gaan.EDIT schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 14:19:
Voor alle mensen die discussie voerden over Haarlem - Zandvoort: volgens de NS Weekly van deze week is er een kleine update: de bovenleiding/onderstations gaan als het goed is gewoon aangepast worden, dus kan het plan van NS met een heleboel IC's per uur gewoon uitgevoerd worden. Er komen dus geen creatieve oplossingen
[YouTube: NS Weekly #3]
Edit... Verkeerde topic.
[ Voor 87% gewijzigd door TheBrut3 op 23-05-2019 18:10 ]
Wat een saai nieuws. Het kan dus gewoon echtpolopolo150 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:34:
Van het spoorwegen topic:
[...]
Nieuws voor degene die met de trein hier naartoe wouden gaan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Goed nieuws, vooral omdat daardoor op zomerse dagen ook veel meer capaciteit mogelijk is.polopolo150 schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:34:
Nieuws voor degene die met de trein hier naartoe wouden gaan.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Het vervoersprobleem in Zandvoort in een klap opgelost door Ziggo
Ziggo maakt de Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort volgend jaar voor heel Nederland gratis beschikbaar. Dat betekent dat óók huishoudens zonder Ziggo-abonnement het hele raceweekend thuis kunnen volgen.
Will Moerer, directeur van Ziggo Sport, laat in een reactie weten: ,,De populariteit van de Formule 1 in Nederland is groter dan ooit. Dit zien we ook terug in de recordaantallen kijkers. Met de komst van de Grand Prix naar Zandvoort komt de wereld van de Formule 1 nog dichterbij. Heel Nederland leeft nu al massaal mee. Van zo’n uniek Nederlands evenement moet iedereen kunnen genieten.’’
Bron : AD
Ziggo maakt de Formule 1 Dutch Grand Prix in Zandvoort volgend jaar voor heel Nederland gratis beschikbaar. Dat betekent dat óók huishoudens zonder Ziggo-abonnement het hele raceweekend thuis kunnen volgen.
Will Moerer, directeur van Ziggo Sport, laat in een reactie weten: ,,De populariteit van de Formule 1 in Nederland is groter dan ooit. Dit zien we ook terug in de recordaantallen kijkers. Met de komst van de Grand Prix naar Zandvoort komt de wereld van de Formule 1 nog dichterbij. Heel Nederland leeft nu al massaal mee. Van zo’n uniek Nederlands evenement moet iedereen kunnen genieten.’’
"Beautiful Clean Coal"
Was het sowieso niet verplicht dat zulke grote evenementen gratis beschikbaar worden gesteld in Nederland?leekers schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:28:
https://www.ed.nl/show/fo...-zien-via-ziggo~a2cc269e/
Formule 1 in Zandvoort gratis te zien via Ziggo
Formule 1 in Zandvoort gratis te zien via Ziggo
Ik meen mij dat wel te herinneren met de TT in Assen die via de NOS werd uitgezonden. Betekent dit ook dat de NOS Louis Dekker en consorten dingen op tv laat doen, of zendt NOS zelf niks uit en linken ze door naar Ziggo?Adlermann schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Was het sowieso niet verplicht dat zulke grote evenementen gratis beschikbaar worden gesteld in Nederland?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Nee, alleen als deze op de lijst "van aanmerkelijk belang voor de samenleving"wordt gezet door de overheid.Adlermann schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:31:
[...]
Was het sowieso niet verplicht dat zulke grote evenementen gratis beschikbaar worden gesteld in Nederland?
Ik vermoed dat ze gewoon het kanaal Ziggo Sport Select bij iedereen openzetten bij alle aanbieders.Maarten_E schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Ik meen mij dat wel te herinneren met de TT in Assen die via de NOS werd uitgezonden. Betekent dit ook dat de NOS Louis Dekker en consorten dingen op tv laat doen, of zendt NOS zelf niks uit en linken ze door naar Ziggo?
-
Je kan natuurlijk(als je het er voor over heb) ook met de helikopter..
https://www.nhnieuws.nl/n...dion-naar-gp-in-zandvoort
https://www.nhnieuws.nl/n...dion-naar-gp-in-zandvoort
Haha, ja iedereen blijft thuis kijken ipv naar het circuit te gaanleekers schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:28:
Exact expert nodig?
@Crazy D Des te meer ruimte wij hebben om live te genieten van F1 
Zonder gekkigheid: mochten de circuitkaarten echt buitensporig duur zijn; kan er altijd vanuit huis worden gekeken.
Zonder gekkigheid: mochten de circuitkaarten echt buitensporig duur zijn; kan er altijd vanuit huis worden gekeken.
zal echt wel tussen de 300-500 euro zitten per kaartje hoor.ewoud75 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 14:53:
@Crazy D Des te meer ruimte wij hebben om live te genieten van F1
Zoveel kost een tribuneplek in Duitsland bv ook.
Dat denk ik niet als je gratis naar Ziggo Sport kunt kijken. De NOS was het alternatief voor EuroSport die ook altijd MotoGP doet, maar onderdeel is van een pakket waar je voor moet betalen. Dus als iedereen gratis kan kijken, de noodzaak voor de NOS weg is. En dan nog: wie wil naar Dekker luisteren als je Mol kunt hebben....?Maarten_E schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Ik meen mij dat wel te herinneren met de TT in Assen die via de NOS werd uitgezonden. Betekent dit ook dat de NOS Louis Dekker en consorten dingen op tv laat doen, of zendt NOS zelf niks uit en linken ze door naar Ziggo?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Graag ontopicAdlermann schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:32:
[...]
zal echt wel tussen de 300-500 euro zitten per kaartje hoor.
Zoveel kost een tribuneplek in Duitsland bv ook.
[ Voor 18% gewijzigd door Outerspace op 24-05-2019 15:50 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Het enige nadeel is dat Zandvoort niet heel erg uitnodigend is voor darmpatienten (like me..). Dan maar 2 kilio loperamide slikken voor de race om niet aan de race te geraken
Hockenheim bij de mercedes grandstand had gewoon fatsoenlijke normale toiletten die non stop schoongemaakt werden...
Ik vermoed dat bij zandvoort meer euh dixies zijn
[ Voor 9% gewijzigd door Adlermann op 24-05-2019 15:51 ]
Want echte fans herken je aan hoeveel ze betalen.
En echte fans komen niet naar de Jumbo dagen.
Graag dit soort uitingen achterwege laten
Graag dit soort uitingen achterwege laten
[ Voor 20% gewijzigd door Outerspace op 24-05-2019 15:51 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Ben geen Jumbo racedag bezoeker. Het moet wel betaalbaar blijven. En om nu ff 500 euries neer te leggen, per kaartje, gaat mij persoonlijk te ver. Ook mijn portemonnee heeft zijn grenzen.
Hardcore fan of niet: Je moet realistisch blijven met wat je zelf wilt en wenst te betalen.
Ik ben in verleden ook naar een aantal GP's geweest en heb genoten. Kijk al sinds 1992 naar F1.
Hardcore fan of niet: Je moet realistisch blijven met wat je zelf wilt en wenst te betalen.
Ik ben in verleden ook naar een aantal GP's geweest en heb genoten. Kijk al sinds 1992 naar F1.
Nee, zeiken over wie echte fan is, is verheffend...kap daar gewoon mee. Iedereen die het leuk vindt, mag dat beleven op zijn of haar eigen manier. Klaar. Het zijn vaak juist die zogenaamde 'echte' fans die de grootste snobs zijn.matthijst schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:42:
Want echte fans herken je aan hoeveel ze betalen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als er gewoon echt al 500.000 vooraanvragen zijn, dan raken ze kaartjes echt wel kwijt voor 300-500 euro.
Er is gewoon minder plek, vraag-aanbod gaat dan ook gewoon zijn werk doen en de prijs opdrijven.
Meer vraag, laag aanbod. Hogere prijs.
Er zijn nu ook minder reiskosten en verblijfskosten dan bij een buitenlandse GP.
Naar zuid-duitsland rijden is ook niet gratis en een hotel is ook 100 per nacht.
Er is gewoon minder plek, vraag-aanbod gaat dan ook gewoon zijn werk doen en de prijs opdrijven.
Meer vraag, laag aanbod. Hogere prijs.
Er zijn nu ook minder reiskosten en verblijfskosten dan bij een buitenlandse GP.
Naar zuid-duitsland rijden is ook niet gratis en een hotel is ook 100 per nacht.
[ Voor 25% gewijzigd door Adlermann op 24-05-2019 16:00 ]
Dat was ook mijn punt?mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:55:
[...]
Nee, zeiken over wie echte fan is, is verheffend...kap daar gewoon mee. Iedereen die het leuk vindt, mag dat beleven op zijn of haar eigen manier. Klaar. Het zijn vaak juist die zogenaamde 'echte' fans die de grootste snobs zijn.
Haters everywhere but I don’t really care
Ik vermoed dat 500.000 mensen op Geintresseerd hebben geklikt op FacebookAdlermann schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:59:
Als er gewoon echt al 500.000 vooraanvragen zijn, dan raken ze kaartjes echt wel kwijt voor 300-500 euro.
Exact expert nodig?
Gelukkig kan het niet snel uitverkocht zijn, men gaat plekken om een ticket verloten. In schrijven kan vanaf maandag 9:00 tot 17 juni hier. Er zal gigantisch overvraagd gaan worden, omdat men het niet wil missen en mogelijk mensen die de kaartje willen doorverkopen....
En nog benieuwd hoe ze het gaan toekennen en wat het kost.
En nog benieuwd hoe ze het gaan toekennen en wat het kost.
Everything is better with Bluetooth
Het maakt geen ene reet uit wat de prijs is en of je het wel of niet wil neerleggen voor een kaartje. Ik zou het (als keiharde fan van het eerste uur) een straf vinden om naar een GP te moeten. De kosten zijn het punt geenszins, ik vlieg echter liever naar de pre & mid season testen. Die drukte is niets voor mij. En soms sla ik zelfs een test over omdat ook die al erg druk bezocht worden.mphilipp schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:55:
[...]
Nee, zeiken over wie echte fan is, is verheffend...kap daar gewoon mee. Iedereen die het leuk vindt, mag dat beleven op zijn of haar eigen manier. Klaar. Het zijn vaak juist die zogenaamde 'echte' fans die de grootste snobs zijn.
Ergo.. wel of niet fan zijn, dat heeft geen reet te maken met wel of niet een bezoek brengen en heeft al helemaal niets van doen met de prijs daarvan.

En daar raak je het tere punt van de kaartverkoop .jeanj schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:59:
Gelukkig kan het niet snel uitverkocht zijn, men gaat plekken om een ticket verloten. In schrijven kan vanaf maandag 9:00 tot 17 juni hier. Er zal gigantisch overvraagd gaan worden, omdat men het niet wil missen en mogelijk mensen die de kaartje willen doorverkopen....
We zitten in Nederland nog steeds met het doorverkopen van tickets die door personen en bedrijven massaal worden opgekocht om ze tegen woekerprijzen door te verkopen .
Mijn hoop is dat er nu eindelijk iets tegen gedaan gaat worden (kaarten op naam en id tonen bij controle) anders wordt dit weer het zoveelste evenement wat misbruikt wordt .
"Beautiful Clean Coal"
En zo lang er mensen zijn die duurdere kaarten blijven kopen, blijven mensen die verkopen.leekers schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 06:02:
[...]
En daar raak je het tere punt van de kaartverkoop .
We zitten in Nederland nog steeds met het doorverkopen van tickets die door personen en bedrijven massaal worden opgekocht om ze tegen woekerprijzen door te verkopen .
Mijn hoop is dat er nu eindelijk iets tegen gedaan gaat worden (kaarten op naam en id tonen bij controle) anders wordt dit weer het zoveelste evenement wat misbruikt wordt .
Vraag en aanbod
Aan elk systeem, dus ook deze zitten nadelen. Wij gaan ook meederde keren inschrijven voor 6 tickets. We zijn in iedergeval met vier man, en mogelijk 6. Ook willen we bij elkaar zitten, we gaan ieder reigsteren. Geen idee of je bij registeren al aan moet geven met hoeveel je gaat, maar dat zal in ons geval 6 zijn. Dus dat betekent dat wij als groep 4x6=24 tickets voorregisteren en er maar 4-6 nodig hebben en zullen afnemen.
Sterker nog ik zit te overwegen om met meerdere eigen email adressen in te schrijven, om zo de kans te vergroten op kaarten... Ik verwacht dat de echte vraag naar kaarten 3-5 keer zo groot zal zijn naar kaarten, dus de kans dat je toegewezen krijgt zal 20-33% zijn....
Hier tegen helpt op naam registeren niet, namen zijn niet uniek. Dan moet je ook geboorte datum vragen, dan heb je een behoorlijk hoge uniciteit (BSN mogen ze niet). En dan moet je de kaaren ook nog op naam uitgeven en je moet er op controleren bij de ingang, dat vertraagd weer in de chaos die het al wordt. En wat maakt het de organisatie uit, als alle kaarten maar verkocht zijn....
Ben wel benieuwd wat de kaarten gaan kosten, normaal ben ik voor reis, hotel en kaarten 500-1000+ kwijt, dus het zal iedergeval een stuk goedkoper zijn, of ik koop duurdere kaarten....
Sterker nog ik zit te overwegen om met meerdere eigen email adressen in te schrijven, om zo de kans te vergroten op kaarten... Ik verwacht dat de echte vraag naar kaarten 3-5 keer zo groot zal zijn naar kaarten, dus de kans dat je toegewezen krijgt zal 20-33% zijn....
Hier tegen helpt op naam registeren niet, namen zijn niet uniek. Dan moet je ook geboorte datum vragen, dan heb je een behoorlijk hoge uniciteit (BSN mogen ze niet). En dan moet je de kaaren ook nog op naam uitgeven en je moet er op controleren bij de ingang, dat vertraagd weer in de chaos die het al wordt. En wat maakt het de organisatie uit, als alle kaarten maar verkocht zijn....
Ben wel benieuwd wat de kaarten gaan kosten, normaal ben ik voor reis, hotel en kaarten 500-1000+ kwijt, dus het zal iedergeval een stuk goedkoper zijn, of ik koop duurdere kaarten....
[ Voor 16% gewijzigd door jeanj op 25-05-2019 08:54 ]
Everything is better with Bluetooth
Waarom zou je ze niet allemaal pakken? Ga ik ook proberen. Zoveel mogelijk kaarten kopen en ik kom er toch wel vanaf met winst. Ik zie daar echt geen problemen in. Kaarten doorverkopen is bijna niet te controleren en ik vraag me ook af of het makkelijk te verbieden is. Mensen worden ziek of kunnen om welke reden dan ook niet meer. Wel zo makkelijk als iemand anders dan kan genieten van de wedstrijd.jeanj schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 08:47:
Dus dat betekent dat wij als groep 4x6=24 tickets voorregisteren en er maar 4-6 nodig hebben en zullen afnemen.
Bij veel festivals hebben we ook vaak meer kaarten dan nodig en je komt er altijd wel vanaf. Als het een groot en bekend festival is voor meer dan de aankoopprijs en als het een klein festival is voor dezelfde prijs of soms minder.
En daar zit precies het probleem, waarom meer tickets kopen? Om iemand anders te naaien en meer te laten betalen?
Dat is tegenwoordig normaal gedrag inderdaad fuck iedereen als ik er maar op verdien .Homeland schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 09:57:
[...]
En daar zit precies het probleem, waarom meer tickets kopen? Om iemand anders te naaien en meer te laten betalen?
"Beautiful Clean Coal"
Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen