In mijn omgeving ben ik een van de weinigen die F1 kijkt, een paar zijn nu veel meer gaan kijken nu max mee doet wat ik ook wel begrijp. Maar die zien alleen Max - Nederland - Zandvoort helemaal geweldig. Niet alles wat er omheen hangt. Alle kosten die een circuit moet maken (zie Spa, Monza en vrijwel elk ander Europees land met een circuit dat moeite heeft om rond te komen wanneer de F1 neerstrijkt). Ik zou het sowieso niet in nederland willen houden alleen al hierom. Financieel worden er twee partijen rijker van (Prins Bernard en FOM) en gaat Nederland hier flink verlies op lijden door alle onkosten die moeten worden gemaakt. Het slaat echt allemaal nergens op gatver kan er echt kwaad om worden. Hopen dat het slecht weer wordt dan hebben de F1 fans die erheen gaan iig geen last van de strandgangers die naar zandvoort trekken en krijg je een spannendere race wat iedereen tegenwoordig hopelijk wel wilt.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:25:
Je kan bij hoog en laag het tegendeel beweren maar Assen is toch echt wel de betere keus geweest. Hoe meer ik er over lees hoe meer ik het idee krijg dat het een prestigeproject is van prins Bril en consorten. Verschrikkelijk veel achterstallig onderhoud, infrastructuur wat er helemaal niet op berekend is, vergunningen voor het bouwen duren al lang en dan zijn er ook nog de milieuvergunningen die in de regel nog langer duren om aan te vragen. De financiën zijn nog amper rond, politieke partijen die voor/tegen zijn, omwonenden en ga zo maar door.
Ik moest even zoeken maar bij GeenStijl stond een soort van kostenplaatje in het volgende artikel: https://www.geenstijl.nl/...s-assen-feiten-en-cijfers
USA staat helaas niet bekend om goedkope evenementprijzen. USD is ook nog eens superduur momenteel. Hockenheim valt ook erg tegen moet ik zeggen. Dit zijn denk ik dan bovengemiddelde prijzen (t.o.v. de gehele kalender)?Phusebox schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:03:
[...]
Ik ben in Hockenheim en Austin geweest; eerste rond de 350 euro voor een middenklasse ticket en Austin 550 euro voor een high end (maar niet top class) ticket.
Heb ze even teruggezocht. Allemaal weekendkaarten.TheBrut3 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:11:
[...]
Waar en wanneer was dat dan? Als dat je verwachtingen zijn kom je waarschijnlijk bedrogen uit. De goedkoopste tribune kaarten voor Spa zijn €379,- (F1.com, natuurlijk zijn er acties en aanbiedingen te vinden) en er is aangegeven dat prijzen vergelijkbaar worden met Spa. Silverstone zijn de goedkoopste kaartjes 250 pond geweest (Silverstone.co.uk).
Oostenrijk 2017 99 euro
Hongarije 2018 150 euro
Singapore 2018 168 euro (258SGD)
Duitsland 2019 250 euro
Ik zie nu wel een stijgende lijn.
Misschien moeten ze zich maar eens een maandje in deze contreien gaan ophouden, dan komen ze er wel achter wat werkelijk herrie is (en waar niets tegen te doen valt)Edd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:26:
[...]
Je bedoelt het clubje "Rust bij de kust"? Wees niet bang, die blijven strijden
https://www.haarlemsdagbl...an-formule-1-op-zandvoort
Een moderne F1 (F2 en F3) bolide produceert nauwelijks nog echte herrie, en zeker niet dusdanig dat dit werkelijk indruk zou maken. Die helikopter(s) beslist wel meer, en de stroom aan auto's zal zeker voor de nodige overlast gaan zorgen. Maar dat zal afgelopen zomer (incluis voorjaar), ook wel wekelijks het geval zijn geweest met iedereen die maar naar het strand toe wilde.
Gouden tijden breken aan voor AirBNB-ers, boeren met een flinke strook land, horeca in de omgeving, en ga zo maar door.
Overigens leuk bedacht om met zijn allen dat laatste stuk met de fiets te gaan, maar met een bult nattigheid zal dat enthousiasme ook wel snel overwaaien
Testing, one, two ...
Kunnen we niet eens nokken met deze terugkerende discussie de hele tijd?Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:25:
Je kan bij hoog en laag het tegendeel beweren maar Assen is toch echt wel de betere keus geweest. Hoe meer ik er over lees hoe meer ik het idee krijg dat het een prestigeproject is van prins Bril en consorten. Verschrikkelijk veel achterstallig onderhoud, infrastructuur wat er helemaal niet op berekend is, vergunningen voor het bouwen duren al lang en dan zijn er ook nog de milieuvergunningen die in de regel nog langer duren om aan te vragen. De financiën zijn nog amper rond, politieke partijen die voor/tegen zijn, omwonenden en ga zo maar door.
Ik moest even zoeken maar bij GeenStijl stond een soort van kostenplaatje in het volgende artikel: https://www.geenstijl.nl/...s-assen-feiten-en-cijfers
De race zal in Zandvoort zijn, punt, klaar. Deal with it..
De financien zijn verder gewoon rond en ook zijn er nauwelijk omwonenden tegen. Dat is een heeeel select clubje mensen (man of 20). Nou boehoe. Vrijwel alle klachten over geluidsoverlast komen van dat selecte clubje mensen.
Overigens..
Oftewel, je baalt dat het niet in Het Noorden is?Woonplaats Het Noorden
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Maar ik heb het over de prijzen van de races waarvan de organisatie zegt dat de prijs in Zandvoort overeen gaat komen. Overigens zit er bij Spa bijna geen verschil tussen zondag of weekend kaarten.DJTimo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:35:
Heb ze even teruggezocht. Allemaal weekendkaarten.
Oostenrijk 2017 99 euro
Hongarije 2018 150 euro
Singapore 2018 168 euro (258SGD)
Duitsland 2019 250 euro
Ik zie nu wel een stijgende lijn.![]()
Ik gok €200 voor duinkaarten en vanaf €400 voor tribunes in Zandvoort. Ze weten toch dat ze kunnen vragen wat ze willen en ik verwacht dat er relatief weinig tribuneplekken zijn, waardoor de prijs ook hoger wordt.
Bij het NOS Sportjournaal wordt het duidelijker uitgelegd door Jan Lammers aan de hand van de plattegrond van het circuit.DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:37:
Jan Lammers vertelt ook even wat ze gaan aanpassen aan de baan. Lijkt me allemaal eigenlijk goed.
https://www.ziggosport.nl...ngen-aan-het-circuit.html
Vanaf 08:55
Verwijderd
Hoever zijn ze hier al mee met zandvoort niemand die het exact weet. Ook daar zijn ze al lang met dat project begonnen dus echt niet dat ze nu nog alles moeten voorbereiden.Homeland schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:07:
[...]
En hoe ver van tevoren begonnen ze met plannen, aanbesteden, selecteren, voorbereiden van werkzaamheden? Aan die ene nacht ging veel tijd en werk vooraf dus dat is een waanzinnig kromme vergelijking.
Gemeentes werken langzaam, voordat iets gebeurt is er een flinke lading bureaucreatie die plaats vind en grote delen daarvan kan je niet sneller laten verlopen. Het zal uiteindelijk vast wel goed komen met de GP maar Lammers die zegt dat in 2 weken het circuit klaar kan zijn slaat nergens op, het circuit is mogelijk het makkelijkst aan te passen en ook dat is absoluut niet in 2 weken mogelijk.
Schiphol heeft er draaiboeken voor en die zullen er nu ook echt al wel liggen bij zandvoort
Iemand wierp hier trouwens laatst het idee op van een Verstappen bocht op, zou dat mogen van de FIA? Dat zou natuurlijk wel een dikke stunt zijn. Bocht 10 of 11?
Aah ok, nou we gaan het zien. Het feit dat er een voorinschrijving plaatsvindt is geen goed teken inderdaad. Ze kunnen daardoor exact de animo peilen en de prijs daarop afstemmen. Festivals die dat concept hanteren zijn over het algemeen ook bovengemiddeld geprijsd. Ik ben iig niet van plan om 200 piek te lappen voor een duinplaats.TheBrut3 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Maar ik heb het over de prijzen van de races waarvan de organisatie zegt dat de prijs in Zandvoort overeen gaat komen. Overigens zit er bij Spa bijna geen verschil tussen zondag of weekend kaarten.
Ik gok €200 voor duinkaarten en vanaf €400 voor tribunes in Zandvoort. Ze weten toch dat ze kunnen vragen wat ze willen en ik verwacht dat er relatief weinig tribuneplekken zijn, waardoor de prijs ook hoger wordt.
Ik heb het eerder gezegd deze week. Ik denk dat het weekend, zeker de zondag, stijf uitverkocht gaat zijn al dan niet met behulp van wat Jumbo/Red Bull acties.
De prijzen voor een kaartje wordt daar gewoon op afgestemd en aangezien het nog maar afwachten is hoeveel plek er überhaupt is denk ik niet dat het volgend jaar de goedkoopste Europese GP gaat worden.
De prijzen voor een kaartje wordt daar gewoon op afgestemd en aangezien het nog maar afwachten is hoeveel plek er überhaupt is denk ik niet dat het volgend jaar de goedkoopste Europese GP gaat worden.
een bocht op naam; zo iets moet je verdienen-ION- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:30:
Iemand wierp hier trouwens laatst het idee op van een Verstappen bocht op, zou dat mogen van de FIA? Dat zou natuurlijk wel een dikke stunt zijn. Bocht 10 of 11?
FIA gaat niet over de namen welke een circuit geeft aan de bochten. Dus ja, dat mag.-ION- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:30:
Over het algemeen worden bochten vernoemd naar een persoon welke een historie heeft met de baan, maar een sponsor kan ook. Zo heeft de S-bocht op Zandvoort verschillende namen gehad; Nissan bocht, Audi-S en nu Hans Ernst Bocht.
De Schumacher-S op de Nürburgring werd in 2007 ingehuldigd. Toen Michael terugkwam bleef de bocht zijn naam behouden dus het zou wel mogen.-ION- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:30:
Je kan nog altijd claimen dat het om Jos Verstappen gaat natuurlijk, letterlijk de vader van het succes.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Zonder de Verstappens zou er nooit meer een Grand Prix op Zandvoort zijn gereden denk ik. Lijkt mij een mooi eerbetoon aan Jos en Max ^^
Dit zou inderdaad een stunt zijn, er zijn zover ik weet 3 bochten nog zonder naam op het circuit (voormalig Renaultbocht, Vodafonebocht).
Met al dat grint op Zandvoort heeft Jos geen bocht nodigMaarten_E schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:51:
[...]
De Schumacher-S op de Nürburgring werd in 2007 ingehuldigd. Toen Michael terugkwam bleef de bocht zijn naam behouden dus het zou wel mogen.
Je kan nog altijd claimen dat het om Jos Verstappen gaat natuurlijk, letterlijk de vader van het succes.
Zonder Sophie ook niet hoor-ION- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:54:
Zonder de Verstappens zou er nooit meer een Grand Prix op Zandvoort zijn gereden denk ik. Lijkt mij een mooi eerbetoon aan Jos en Max ^^
Das flauw... Maar oké, je hebt wel gelijk.ThomasG schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:54:
[...]
Met al dat grint op Zandvoort heeft Jos geen bocht nodig![]()
![]()
Vind de Kumhobocht wel een klunzige naam, zal vast een leuke sponsordeal aan hangen maar toch.
Van de Verstappenbocht door naar de Arie Luyendijk bocht zou een mooie combi zijn imo.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Over gesponsorde bochten gesproken. Zandvoort had altijd de Marlboro bocht, maar die heet tegenwoordig de MastersbochtMaarten_E schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:56:
[...]
Das flauw... Maar oké, je hebt wel gelijk.![]()
Vind de Kumhobocht wel een klunzige naam, zal vast een leuke sponsordeal aan hangen maar toch.
Van de Verstappenbocht door naar de Arie Luyendijk bocht zou een mooie combi zijn imo.

Misschien kunnen we een grindbak naar hem vernoemen?ThomasG schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:54:
Met al dat grint op Zandvoort heeft Jos geen bocht nodig![]()
![]()
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nee, die vernoemen we naar Kees van der Grint.hoevenpe schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:01:
[...]
Misschien kunnen we een grindbak naar hem vernoemen?
Verwijderd
Nee, daar 'nok' ik niet mee. Niet zolang het uiteindelijk de burger geld gaat kosten zoals nu met 4,1 miljoen Euro. Dat de FOM Zandvoort heeft aangewezen zegt helemaal niet dat de deadline ook gehaald gaat worden. Dat is nog zo'n acht maanden effectief. Het is niet alleen het 'selecte groepje van 20 mensen' waar jij het over hebt, er zijn ook politieke partijen en andere belanghebbenden die er schier op tegen zijn dat de F1 in Zandvoort plaatsvindt gezien alle milieu-, en geluidsoverlast.Milieuvergunningen zijn een bitch en je kan beroep op beroep stapelen. Acht maandjes zijn zo voorbij en dan kan je niet racen.Glashelder schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:00:
[...]
Kunnen we niet eens nokken met deze terugkerende discussie de hele tijd?
De race zal in Zandvoort zijn, punt, klaar. Deal with it..
De financien zijn verder gewoon rond en ook zijn er nauwelijk omwonenden tegen. Dat is een heeeel select clubje mensen (man of 20). Nou boehoe. Vrijwel alle klachten over geluidsoverlast komen van dat selecte clubje mensen.
Overigens..
[...]
Oftewel, je baalt dat het niet in Het Noorden is?
Het gaat om tientallen miljoenen Euro's en de gemeente springt nergens meer bij tenzij prins Bril nog wat contacten hier en daar heeft. Zandvoort wordt een farce.
Assen heeft zijn eigen historie en die is veel groter dan die van Zandvoort behalve dat er geen F1 gereden is wat als enige in het voordeel spreekt van Zandvoort. Alle capaciteiten zijn aanwezig in Assen. Er is geen enkele steun nodig in financieel opzicht, alle infra ligt er en er is zelfs een vliegveld nabij. De voorbeelden zijn legio waarom Assen de betere papieren heeft maar de lobby is mooi geweest van prins Bernhard en Lammer en consorten. Assen heeft zich keurig gedragen in de aanloop naar wie het zou worden waar Zandvoort dat niet heeft gedaan.
En nee, ik baal niet dat het niet in Assen verreden wordt omdat ik in het noorden woon. Is dat nodig dat je een sneer uitdeelt? Onvolwassen.
[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-05-2019 14:14 ]
En daarachter een Lance Stroll muur?TheBrut3 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:03:
Kunnen we niet combineren? De Max Verstappen bocht met aangrenzend de Jos Verstappen grindbak?
Maar even zonder gekkigheid, ik denk dat juist nu het een mooi moment is om een bocht naar de Verstappens te vernoemen. Aankomend weekend Jumbo Racedagen, ik zeg doen!
[ Voor 25% gewijzigd door -ION- op 15-05-2019 14:06 ]
En je kunt hoog en laag springen, maar de beslissing is genomen. Deze discussie is behalve vermoeiend ook zinloos. Het gaat niet gebeuren. Klaar.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:25:
Je kan bij hoog en laag het tegendeel beweren maar Assen is toch echt wel de betere keus geweest.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Net een broken record in dit topic, die maar blijft schreeuwen dat het verschrikkelijk is dat de F1 naar NL komt. Er wordt alleen naar kosten gekeken en niet naar de wereldwijde exposure.
De financiën zijn ook nog eens rond en er wordt gezeken over die paar miljoen vanuit de overheid? Dat is waar je je zo druk om maakt? Maak je druk om de miljarden die nu een verkeerde bestemming hebben vanuit onze overheid, niet over deze druppel op een gloeiende plaat.
Een wereldevenement organiseren kost geld en organiseer je niet met het doel om winst te maken. Niks nieuws aan en ook niks mis mee.
De financiën zijn ook nog eens rond en er wordt gezeken over die paar miljoen vanuit de overheid? Dat is waar je je zo druk om maakt? Maak je druk om de miljarden die nu een verkeerde bestemming hebben vanuit onze overheid, niet over deze druppel op een gloeiende plaat.
Een wereldevenement organiseren kost geld en organiseer je niet met het doel om winst te maken. Niks nieuws aan en ook niks mis mee.
Boehoehoe. We weten het inmiddels wel. Bereikbaarheid, vliegveld, moderner. Als je het vaker zegt, word je argument niet krachtiger. Niet elke beslissing wordt puur rationeel genomen en dat lijkt hier ook aan de hand. Het "prins Bril" wordt ook wat vermoeiend zo langzamerhand.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:02:
[...]
Nee, daar 'nok' ik niet mee. Niet zolang het uiteindelijk de burger geld gaat kosten zoals nu met 4,1 miljoen Euro. Dat de FOM Zandvoort heeft aangewezen zegt helemaal niet dat de deadline ook gehaald gaat worden. Dat is nog zo'n acht maanden effectief. Het is niet alleen het 'selecte groepje van 20 mensen' waar jij het over hebt, er zijn ook politieke partijen en andere belanghebbenden die er schier op tegen zijn dat de F1 in Zandvoort plaatsvindt gezien alle milieu-, en geluidsoverlast.Milieuvergunningen zijn een bitch en je kan beroep op beroep stapelen. Acht maandjes zijn zo voorbij en dan kan je niet racen.
Het gaat om tientallen miljoenen Euro's en de gemeente springt nergens meer bij tenzij prins Bril nog wat contacten hier en daar heeft. Zandvoort wordt een farce.
Assen heeft zijn eigen historie en die is veel groter dan die van Zandvoort behalve dat er geen F1 gereden is wat als enige in het voordeel spreekt van Zandvoort. Alle capaciteiten zijn aanwezig in Assen. Er is geen enkele steun nodig in financieel opzicht, alle infra ligt er en er is zelfs een vliegveld nabij. De voorbeelden zijn legio waarom Assen de betere papieren heeft maar de lobby is mooi geweest van prins [mbr] Bernhard[/mbr] en Lammer en consorten. Assen heeft zich keurig gedragen in de aanloop naar wie het zou worden waar Zandvoort dat niet heeft gedaan.
En nee, ik baal niet dat het niet in Assen verreden wordt omdat ik in het noorden woon. Is dat nodig dat je een sneer uitdeelt? Onvolwassen.
Hoe kan je het nu al een farce noemen als je niet eens alle details weet. Wacht gewoon tot de eerste is geweest en dan kan je oordelen of het werkt of niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 15-05-2019 14:31 ]
PSN: Sluuz
Verwijderd
Natuurlijk is het besluit genomen, en dat is ook verder prima. Alleen kijk ik wel wat verder dan een neus lang is omdat het in mijn ogen niet de juiste beslissing is geweest maar af is gegaan op de F1 historie van Zandvoort. En verder is er eigenlijk niet gekeken. Vergelijk het maar met de Olympische Spelen en wat daarvoor verbouwd en gebouwd wordt. En kijk dan een paar jaar later eens hoe het verlopen is en wat er nog van over is.mphilipp schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:06:
[...]
En je kunt hoog en laag springen, maar de beslissing is genomen. Deze discussie is behalve vermoeiend ook zinloos. Het gaat niet gebeuren. Klaar.
Het is voor mij geen Assen vs Zandvoort. Dat is het niet. Feit is gewoon wel dat Assen volledig klaar is en was en alles op de rit had en heeft. Nu gaat het allejezus veel geld kosten met alle problemen die daaromheen nog komen. En daar ben ik op tegen. Prima dat de F1 naar Nederland komt maar wel op een verantwoorde manier. En dat zie ik hier niet gebeuren.
Sluuz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Boehoehoe. We weten het inmiddels wel. Bereikbaarheid, vliegveld, moderner. Als je het vaker zegt, word je argument niet krachtiger. Niet elke beslissing wordt puur rationeel genomen en dat lijkt hier ook aan de hand. Het "prins Bril" wordt ook wat vermoeiend zo langzamerhand.
Hoe kan je het nu al een farce noemen als je niet eens alle details weet. Wacht gewoon tot de eerste is geweest en dan kan je oordelen of het werkt of niet.
Het is trouwens geen argument maar een feit dat Assen de betere kandidaat is geweest.Sluuz schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Boehoehoe. We weten het inmiddels wel. Bereikbaarheid, vliegveld, moderner. Als je het vaker zegt, word je argument niet krachtiger. Niet elke beslissing wordt puur rationeel genomen en dat lijkt hier ook aan de hand. Het "prins Bril" wordt ook wat vermoeiend zo langzamerhand.
Prins Bril, Prins Pils zijn allebei maatschappelijk geaccepteerde namen voor een paar leden van het koningshuis.
Pak de cijfers er bij en de kostenramingen zoals eerder gepost is en dan zie je wie er onderaan de streep de rode cijfers in gaat.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2019 14:37 ]
Volgens mij is het niet prima want je blijft er maar over doorzeuren.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Natuurlijk is het besluit genomen, en dat is ook verder prima. Alleen kijk ik wel wat verder dan een neus lang is omdat het in mijn ogen niet de juiste beslissing is geweest maar af is gegaan op de F1 historie van Zandvoort. En verder is er eigenlijk niet gekeken. Vergelijk het maar met de Olympische Spelen en wat daarvoor verbouwd en gebouwd wordt. En kijk dan een paar jaar later eens hoe het verlopen is en wat er nog van over is.
Het is voor mij geen Assen vs Zandvoort. Dat is het niet. Feit is gewoon wel dat Assen volledig klaar is en was en alles op de rit had en heeft. Nu gaat het allejezus veel geld kosten met alle problemen die daaromheen nog komen. En daar ben ik op tegen. Prima dat de F1 naar Nederland komt maar wel op een verantwoorde manier. En dat zie ik hier niet gebeuren.
Als je het prima vind stop dan met de discussie over waarom niet en waarom wel. Ik vind het echt vermoeiend worden namelijk...

En dan... Verandert niets aan het feit dat het een done deal is en dat we over 12 maanden kunnen beoordelen of het goed was of niet. Tot die tijd is het luchtfietserij.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Feit is gewoon wel dat Assen volledig klaar is en was en alles op de rit had en heeft..
Dat gezeur over bereikbaarheid is ook een non-verhaal. Er zijn legio mogelijkheden om het goed te laten gaan. Of ze de juiste manier gaan kiezen is de vraag, maar onmogelijk is het niet. En op elk evenment dat veel bezoekers trekt is het een gedoe om er te komen en weer terug te keren. Daar zijn geen uitzonderingen op. Ook niet bij de TT van Assen staan mensen in lange files. Dat ligt voornamelijk aan de domheid van de mensen zelf die erop staan om tot aan de deur met de auto te willen gaan. Dat zie je overal. Zat knuppels die een dagje winkelen in Amsterdam tot aan de Kalverstraat met de auto willen beginnen. Is Amsterdam daarom slecht bereikbaar? Nee, niet als je de auto op de juiste plaats parkeert en met de metro verder gaat.
We gaan het zien. Verder discussiëer ik er niet meer over.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Je niet kijken naar wat het kost, maar wat het oplevert. De Gemeente Zandvoort kan sowieso een infrastructuur upgrade gebruiken, want met mooi weer staat het geheid in Haarlem muur vast. De GP is voor de gemeente Zandvoort gewoon een excuus om daar iets aan te kunnen doen. Daarnaast is het goed voor de horecagelegenheden en hotels in Zandvoort. Doordat de infrastructuur en het circuit zelf worden aangepakt is dat ook gunstig voor andere race klassen, wat weer gunstig is voor de gemeente Zandvoort.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Natuurlijk is het besluit genomen, en dat is ook verder prima. Alleen kijk ik wel wat verder dan een neus lang is omdat het in mijn ogen niet de juiste beslissing is geweest maar af is gegaan op de F1 historie van Zandvoort. En verder is er eigenlijk niet gekeken. Vergelijk het maar met de Olympische Spelen en wat daarvoor verbouwd en gebouwd wordt. En kijk dan een paar jaar later eens hoe het verlopen is en wat er nog van over is.
Verwijderd
@Swaxie
Dat er een besluit is genomen is goed. Dan is dat uit de lucht en dan kan er gekeken worden naar wat er nog bij komt kijken voor CPZ. En dan is het lijstje heel erg lang en kostbaar en en en ....
En als je het vermoeiend vindt reageer dan niet.
@mphilipp
Acht maanden effectief en dan moet alles af zijn. Eerst maar eens bekijken of dat gehaald wordt en daarna maar eens bekijken wat een F1 race onder aan de streep oplevert minus alle kosten die al gedaan zijn en op welke termijn CPZ dat denkt terug te verdienen.
Bereikbaarheid is echt een probleem. Daar wordt op dit moment volop over nagedacht hoe ze dat willen oplossen. Het is zeker wel een issue.
@ThomasG
Zoals ik in deze reply al aangeef: ... daarna maar eens bekijken wat een F1 race onder aan de streep oplevert minus alle kosten die al gedaan zijn en op welke termijn CPZ dat denkt terug te verdienen.
knip
Dat er een besluit is genomen is goed. Dan is dat uit de lucht en dan kan er gekeken worden naar wat er nog bij komt kijken voor CPZ. En dan is het lijstje heel erg lang en kostbaar en en en ....
@mphilipp
Acht maanden effectief en dan moet alles af zijn. Eerst maar eens bekijken of dat gehaald wordt en daarna maar eens bekijken wat een F1 race onder aan de streep oplevert minus alle kosten die al gedaan zijn en op welke termijn CPZ dat denkt terug te verdienen.
Bereikbaarheid is echt een probleem. Daar wordt op dit moment volop over nagedacht hoe ze dat willen oplossen. Het is zeker wel een issue.
@ThomasG
Zoals ik in deze reply al aangeef: ... daarna maar eens bekijken wat een F1 race onder aan de streep oplevert minus alle kosten die al gedaan zijn en op welke termijn CPZ dat denkt terug te verdienen.
knip
[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-05-2019 14:54 ]
Zandvoort is veel vetter dan Assen man zeker voor de F1, strand, zee, etc past beter in het plaatje
Monaco is ook tering slecht bereikbaar, zal vast wel een circuit op 50km zijn wat beter bereikbaar zal zijn oh ik bedoel natuurlijk : een stuk weg wat je af kunt zetten...
Maar toch knallen ze door monaco heen.
Joh als je er heen wil dan of er staat lange tijd in de file of je pakt het slim aan, dat is je eigen keus. niet gaan piepen dat je dat niet kon weten
Monaco is ook tering slecht bereikbaar, zal vast wel een circuit op 50km zijn wat beter bereikbaar zal zijn oh ik bedoel natuurlijk : een stuk weg wat je af kunt zetten...
Joh als je er heen wil dan of er staat lange tijd in de file of je pakt het slim aan, dat is je eigen keus. niet gaan piepen dat je dat niet kon weten
Hé hallo zeg, Discussie hier en daar oké.
Laten wij 1 ding niet vergeten: Na 35 jaar wachten, komt Formule1 weer naar Nederland! Men heeft gekozen voor Zandvoort, boven Assen. En nee, ik woon niet op het circuit zelf.
Het maakt mij niet uit waar de race wordt, als deze maar gehouden wordt in Nederland: Zandvoort, Assen, Lelystad, Rondweg Rotterdam of Rond Eindhoven. Als deze maar wordt verreden.
FOM / FIA heeft gekozen. Zandvoort heeft schijnbaar de financiën rond met mooie praatjes en volgend jaar gaan wij met z'n alle gigantisch genieten van de Formule1, met een zekere Max V in de hoofdrol!
Laten wij 1 ding niet vergeten: Na 35 jaar wachten, komt Formule1 weer naar Nederland! Men heeft gekozen voor Zandvoort, boven Assen. En nee, ik woon niet op het circuit zelf.
Het maakt mij niet uit waar de race wordt, als deze maar gehouden wordt in Nederland: Zandvoort, Assen, Lelystad, Rondweg Rotterdam of Rond Eindhoven. Als deze maar wordt verreden.
FOM / FIA heeft gekozen. Zandvoort heeft schijnbaar de financiën rond met mooie praatjes en volgend jaar gaan wij met z'n alle gigantisch genieten van de Formule1, met een zekere Max V in de hoofdrol!
Monaco heeft 37.000 zitplaatsen op de tribunes, dat is dus absoluut niet te vergelijken en tevens komt een aanzienlijk deel aan via het water, mogelijk dat dat voor Zandvoort dus ook een optie is, maar al zijn dat er 10.000 vanaf het water (5 flinke cruise schepen voor de kust) dan is dat een druppel op een gloeiende plaat.LockeJohn schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:43:
Zandvoort is veel vetter dan Assen man zeker voor de F1, strand, zee, etc past beter in het plaatje
https://www.volkskrant.nl...-naar-nederland~bc23e495/
Vooral boeiend vind ik het laatste stuk. Thuisrace voor Verstappen? Toch meer voor zijn fans
Ik vraag me of Verstappen wel zit te wachten op een race in Zandvoort.
Vooral boeiend vind ik het laatste stuk. Thuisrace voor Verstappen? Toch meer voor zijn fans
Goed punt inderdaad, ik moet zeggen dat ikzelf altijd in de veronderstelling was dat hij Spa als thuisrace zag vanwege de gigantische hoeveelheid aan Nederlandse fans. Maar hij is inderdaad opgegroeid in België en had een Belgische kartbaan als thuisbasis. En zeker wat Jos zelf zegt, zelfs in België staat de druk er vol op voor Max om een goed resultaat te halen voor de fans, laat staan bij een GP op Zandvoort (of Assen for that matter), aangezien hij eigenlijk de enige reden is dat F1 terugkeert naar Nederland.Alsatian schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:30:
Ah joh, kan ie sowieso dat ronde-record van em even officieel maken.Alsatian schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:30:
Zullen we een apart NIMBY topic openen? Dan kunnen we het hier gewoon weer over de GP hebben...
Geintje natuurlijk, iedereen zijn eigen mening, maar vind het persoonlijk jammer als iemand liever een zure mening verkondigt dan een positieve mening. Er komen er nu wel een hoop boven drijven helaas (laat staan op de andere media, Facebook is al helemaal dramatisch wat dat betreft....)
Geintje natuurlijk, iedereen zijn eigen mening, maar vind het persoonlijk jammer als iemand liever een zure mening verkondigt dan een positieve mening. Er komen er nu wel een hoop boven drijven helaas (laat staan op de andere media, Facebook is al helemaal dramatisch wat dat betreft....)
Verstappen zal het echt een worst zijn of er wel of geen NL'se GP is. Natuurlijk is het tof om in eigen land (naja, volgens paspoort dan) voor zoveel fans te racen, maar het gaat hem om de resultaten.
Ik kan me zelfs voorstellen dat de enorme publiciteit en druk die op hem gelegd gaat worden volgend jaar mei het juist een stuk minder leuk maakt.
En ach, hij is geboren in NL woonde al die tijd in België reist al vanaf kleins af aan heel Europa door voor wedstrijden en reist inmiddels ook al een paar jaar de hele wereld over voor wedstrijden en woont in Monaco. Dus wat is "thuis"?
Ik kan me zelfs voorstellen dat de enorme publiciteit en druk die op hem gelegd gaat worden volgend jaar mei het juist een stuk minder leuk maakt.
En ach, hij is geboren in NL woonde al die tijd in België reist al vanaf kleins af aan heel Europa door voor wedstrijden en reist inmiddels ook al een paar jaar de hele wereld over voor wedstrijden en woont in Monaco. Dus wat is "thuis"?
Hasselt is in BelgiëB-Real schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:08:
En ach, hij is geboren in NL
Geboren in België dus ook nog, ik dacht NL vanwege Nederlands paspoort. Maakt voor het verhaal ook niet echt uit.
Ik ben best wel blij dat het geen Assen is geworden, dan kunnen ze het asfalt voor de motoren tenminste niet vernachelen
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ik ben best tevreden met het feit dat de F1 naar zandvoort komt. Moet er regelmatig racen. Dat alles dus vernieuwd wordt vind ik zeer fijn en het feit dat de baan anders wordt lijkt mij ook wel tof. Bosuit (zoals ik het nog altijd noem) wordt dan zelfs in een Porsche GT3 cup volgas!
Dus buiten het feit dat ik er niet naar toe ga ben ik zeer content met het feit dat het komt!
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Open Wheel Racing op Assen is gedoemd om te mislukken. Dan waren er zoveel verbredingen nodig geweest dat het zijn charme voor de TT verloor. Ben blij dat het Zandvoort is inderdaad,
Er zijn tal van voorbeelden van moderne circuits die alles op orde hadden, maar oersaaie races hadden of andere blunders maakten buiten de accommodatie om.
Leuk dat je het zo stellig beweerd, maar dat een circuit moderner is, wil niet zeggen dat het voor beter geschikt is voor een F1 weekend.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Het is trouwens geen argument maar een feit dat Assen de betere kandidaat is geweest.
Er zijn tal van voorbeelden van moderne circuits die alles op orde hadden, maar oersaaie races hadden of andere blunders maakten buiten de accommodatie om.
[ Voor 58% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-05-2019 16:34 ]
Je doet een hoop loze aannames en bekijkt het precies andersom. Het is niet zo dat ze nu pas na de handtekening eens gaan kijken hoe ze het allemaal gaan fixen het komende jaar. Dat werk is in een proces van jaren allemaal al gedaan, die handtekening is slechts een formaliteit.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:43:
@Swaxie
@mphilipp
@ThomasG
[mbr] knip [/mbr]
Als bedrijf en overheid wat een aanzienlijke hoeveelheid tijd, geld en resources in zo'n avontuur gaat steken wil je toch wel een waterdichte onderbouwing, zekerheid, plannen en garanties, voordat die krabbel er komt. Die krabbel zelf is slechts het sluitstuk op jaren akkoorden sluiten, onderhandelen en plannen, voor het grootste gedeelte achter de schermen.
Mee eens dat Assen in bijna alle opzichten beter was geweest, behalve het belangrijkste, de baan zelf. Het is een platte parkeerplaats in een weiland waar zonder ingrijpende veranderingen niet valt in te halen.
Ga dat ding ook niet aanpassen want dan verpest je een stuk historie, wat Zandvoort is voor het autoracen, is Assen voor het motorracen.
Dat kan anders
[ Voor 0% gewijzigd door Outerspace op 15-05-2019 17:33 ]
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op Radio 538 was net al te horen dat de actie eraan komt om kaarten te winnen voor de GP.
Vanaf volgende week.
https://www.538.nl/acties...h-grand-prix-in-zandvoort
Vanaf volgende week.
https://www.538.nl/acties...h-grand-prix-in-zandvoort
[ Voor 5% gewijzigd door petjekel op 15-05-2019 17:14 ]
Bij dezen het vriendelijke verzoek om de discussie Zandvoort vs Assen te stoppen. De beslissing om Zandvoort te kiezen boven Assen is ondertussen al gemaakt en daarom heeft de discussie weinig toegevoegde waarde.
+Titelfix
+Titelfix
[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 15-05-2019 17:18 . Reden: Titelfix ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Weet iemand of er al een grafische presentatie is gemaakt van hoe alle vernieuwingen er waarschijnlijk uit zullen gaan zien? Het zal nog wel te vroeg zijn maar daar ben ik wel heel benieuwd naar!
een treffende spreuk
pro_6or schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:43:
Weet iemand of er al een grafische presentatie is gemaakt van hoe alle vernieuwingen er waarschijnlijk uit zullen gaan zien? Het zal nog wel te vroeg zijn maar daar ben ik wel heel benieuwd naar!
-ION- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:02:
[...]
Bij het NOS Sportjournaal wordt het duidelijker uitgelegd door Jan Lammers aan de hand van de plattegrond van het circuit.
Vanaf 08:55
Het ziet er eigenlijk best goed uit. Extreem korte pitstops, lang stuk waar een auto met meer neerwaartse druk langzaam kan inlopen en dan een flinke DRS zone om het af te maken. Denk dat de start nog steeds problematisch kan zijn, maar ik zie de baan ook niet als volslagen hopeloos.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Hoor/lees alleen nergens meer dat het rechte stuk verbreed gaat worden...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Volgens mij gisteren op TV geweest, nu te zien op Youtube.
[YouTube: 'Het wordt een groot feest in de duinen' 😎 | Onthulling Dutch Grand Prix 2020 Zandvoort | Formule 1]
[YouTube: 'Het wordt een groot feest in de duinen' 😎 | Onthulling Dutch Grand Prix 2020 Zandvoort | Formule 1]
-
Grasstrook aan de tribune kant gaan ze asfalteren.hoevenpe schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:38:
Hoor/lees alleen nergens meer dat het rechte stuk verbreed gaat worden...
gebbetje
F1 Circuit Zandvoort krijgt looping
F1 Circuit Zandvoort krijgt looping
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Denk dat het een soort snelle versie van Monaco wordt met iets meer inhaalmogelijkheden. De spanning zal voornamelijk komen van wie de volgende wordt die er afvliegt. Met safetycars etc en enkele inhaal mogelijkheden hier en daar. Spannend circuit zo ver ik kan inschatten. Maar kan het ook totaal verkeerd hebben. Wat denken jullie ?
Spektakel of optocht ?
Spektakel of optocht ?
14 seconden voor een pitstop, dat is extreem kort.. dat kan nog leuke strategieen opleveren. En natuurlijk de onvermijdelijke safetycar als er iemand het grind in gaat...
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Is dat wel mogelijk?Chiron schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:19:
14 seconden voor een pitstop, dat is extreem kort.. dat kan nog leuke strategieen opleveren. En natuurlijk de onvermijdelijke safetycar als er iemand het grind in gaat...
Een pitstop duurt (incl. afremmen en accelereren) ca. 3 seconden. Dan hou je 11 seconden over waarin je met 80km/u. 244 meter aflegt. Dat is wel extreem kort. De pitstraat van de Hungaroring (toch ook niet de langste) is zo op het oog al 350 meter.
Het tijdverlies van een pitstop in Monaco (volgens mij momenteel de kortste pitstraat op de kalender) is 20,5s. Hoe kan dat in Zandvoort dan maar 14 seconden zijn?
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
14 seconden pit stop delta wordt er mogelijk bedoelt. Het kost normaal ook een paar seconden om dat stuk op volle snelheid te rijden.
Zo zal het ongeveer gaan worden. Ik denk dat S3 na bocht tien zal beginnen en nog interessant gaat worden. Het gaat toch al een erg interessante baan worden denk ik. Erg technisch, zeer veel neerwaartse druk maar je moet ook wat vermogen hebben. De marge is minimaal waardoor het ook een SC festijn kan worden. Ik heb er eigenlijk wel zin in.

[ Voor 56% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2019 00:02 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zou zonde zijn als die Hans Ernst-chicane zo gaat worden, want dat zou anders een leuke inhaalmogelijkheid geweest kunnen zijn.
Ik denk dat dit juist beter is. Na bocht een tot en met bocht tien zal je met gigantisch veel dirty air zitten waardoor binnen 2s volgen bijna onmogelijk gaat zijn. Je hebt dus een flink eind rechte stukken met weinig hinder nodig om vanaf bocht tien tot het einde van het rechte stuk in te lopen. In principe kan de voorligger op deze manier een gat slaan waardoor je een serieus slipstream effect zal krijgen. Breek je dat op bij die chicane, dan is het waarschijnlijk een optocht.Bart-Willem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:04:
Zou zonde zijn als die Hans Ernst-chicane zo gaat worden, want dat zou anders een leuke inhaalmogelijkheid geweest kunnen zijn.
Heb je er ooit gereden?
Die chicane is awesome, want je komt er met behoorlijk wat snelheid op af en moet dan diep in de ankers.
Als het met een (gemodificeerde) straatauto al leuk is, dan zou je er met een F1-wagen helemaal leuk kunnen uitremmen en inhalen.
Aan die chicane heb ik goede herinneringen: vroeg remmen en vroeg op het gas en ik kon een leuk gat slaan naar de Raceplanet-Alfa75's en E36's achter me.
En dat met een oude Volvo 164 (wel voorzien van Megasquirt en wat andere mods).
Zeker een hele mooie chicane maar geen inhaalmogelijkheid voor een F1 auto, zie b.v.:Bart-Willem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:12:
Heb je er ooit gereden?Die chicane is awesome, want je komt er met behoorlijk wat snelheid op af en moet dan diep in de ankers.
Als het met een (gemodificeerde) straatauto al leuk is, dan zou je er met een F1-wagen helemaal leuk kunnen uitremmen en inhalen.
Aan die chicane heb ik goede herinneringen: vroeg remmen en vroeg op het gas en ik kon een leuk gat slaan naar de Raceplanet-Alfa75's en E36's achter me.
YouTube: Should Formula 1 Race At Zandvoort?
Door zo'n aanpassing als nu voorgesteld wordt de inhaalmogelijkheid kleiner op dat punt.melcon schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:08:
Zeker een hele mooie chicane maar geen inhaalmogelijkheid voor een F1 auto, zie b.v.:
YouTube: Should Formula 1 Race At Zandvoort?
Door hoe sommige mensen hier reageren over het circuit weet ik dat antwoord van diegene wel
[ Voor 23% gewijzigd door TheBrut3 op 16-05-2019 09:24 ]
Zandvoort heeft een hele korte pit entry en pit exit, waarbij ze de pit entry sneller gaan maken. De tijd dat je op Zandvoort in de pit doorbrengt zal dus gewoon veel korter zijn dan andere cicruits. Zelfs Monaco heeft een enorme pitstraat qua lengte vergeleken met Zandvoort.alexbl69 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:17:
[...]
Is dat wel mogelijk?
Een pitstop duurt (incl. afremmen en accelereren) ca. 3 seconden. Dan hou je 11 seconden over waarin je met 80km/u. 244 meter aflegt. Dat is wel extreem kort. De pitstraat van de Hungaroring (toch ook niet de langste) is zo op het oog al 350 meter.
Het tijdverlies van een pitstop in Monaco (volgens mij momenteel de kortste pitstraat op de kalender) is 20,5s. Hoe kan dat in Zandvoort dan maar 14 seconden zijn?
De lengte van Monaco valt ook mee, maar de snelheid waar je er doorheen mag rijden ligt lager en daardoor lijkt het sowieso langer.ThomasG schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:30:
[...]
Zandvoort heeft een hele korte pit entry en pit exit, waarbij ze de pit entry sneller gaan maken. De tijd dat je op Zandvoort in de pit doorbrengt zal dus gewoon veel korter zijn dan andere cicruits. Zelfs Monaco heeft een enorme pitstraat qua lengte vergeleken met Zandvoort.
Monaco was idd 60 de speed limit ipv 80Bart-Willem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:51:
[...]
De lengte van Monaco valt ook mee, maar de snelheid waar je er doorheen mag rijden ligt lager en daardoor lijkt het sowieso langer.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Hou wel in het achterhoofd dat het een compleet andere wereld is als je een F1 wagen gaat vergelijken met een Alfaatje. Rempunten en racelijnen zijn totaal anders.Bart-Willem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:12:
Heb je er ooit gereden?Die chicane is awesome, want je komt er met behoorlijk wat snelheid op af en moet dan diep in de ankers.
Je wil in een F1 wagen ook niet te langzaam door zo'n bocht heen, in verband met de temperatuur van de banden. Volgens mij is dat ding zoals ie er nu ligt voor een F1 wagen nog erger dan de hairpin in Monaco
Het is een baan die vergelijkbaar is met Hongarije denk ik. Amper inhaalmogelijheden, maar wel gaaf om op te racen. En zeker in ons land met het onvoorspelbare klimaat, gaan er best wat leuke races aankomen denk ik!
Zandvoort zal - net als Monaco - ook een hele drukke pitstraat worden/zijn, dus wellicht wordt dat ook 60km/u.
Het zal zeker passen en meten worden. Een moderne pitstraat vergt nogal wat ruimte. Naast pitboxen voor de teams (20 wagens à minimaal een meter of 6) is er aan het begin van de pits ook ruimte nodig voor de FIA (weegbrug ed) en aan het eind pitboxen voor de safetycar en medical car.
Het zal zeker passen en meten worden. Een moderne pitstraat vergt nogal wat ruimte. Naast pitboxen voor de teams (20 wagens à minimaal een meter of 6) is er aan het begin van de pits ook ruimte nodig voor de FIA (weegbrug ed) en aan het eind pitboxen voor de safetycar en medical car.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En omdat het rechte stuk net te kort is begint het DRS stuk al in de Luyendijk, als ie verbouwd is tot brede kombocht
Net als in Silverstone, DRS in een bocht.
Daar heb je wel wat ballen voor nodig om die in een bocht open te durven gooien (Max was een van de eerste toen volgens mij
)
Daar heb je wel wat ballen voor nodig om die in een bocht open te durven gooien (Max was een van de eerste toen volgens mij
[ Voor 42% gewijzigd door Chiron op 16-05-2019 10:37 ]
Nope.Bart-Willem schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 00:12:
Ik ben dan ook meer geïnteresseerd in de race zelf en ik zie dat die bocht gewoon problematisch is. Ik hoop dat ze de oude lijn ook behouden, maar er moet wel wat aan gedaan worden.
Klopt het wordt door de aanpassing alleen maar minder. Zandvoort is een heel leuk circuit om te rijden als maar om te racen is het toch wat minder leuk, vooral als je niet op pole kwalificeert.TheBrut3 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:23:
[...]
Door zo'n aanpassing als nu voorgesteld wordt de inhaalmogelijkheid kleiner op dat punt.
Snelheid wordt alleen omlaag gedaan als de breedte van de pits niet toereikend of gevaarlijk is, vziw is de breedte van de pitlane wel ok op Zandvoort?alexbl69 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:30:
Zandvoort zal - net als Monaco - ook een hele drukke pitstraat worden/zijn, dus wellicht wordt dat ook 60km/u.
PSN

zou de rode lijn werken om wat meer snelheid te krijgen en eventueel de Kumho-bocht iets te knijpen (desnoods zo'n suffe 90-grader) voor een inhaal/divebomb-actie?
Dan kan je iig de huidige bocht laten liggen. Maar ik snap de groene lijn wel. Minder afremmen, meer snelheid meenemen richting Kuhmo, de kombocht en het rechte stuk.vhal schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:45:
[Afbeelding]
zou de rode lijn werken om wat meer snelheid te krijgen en eventueel de Kumho-bocht iets te knijpen (desnoods zo'n suffe 90-grader) voor een inhaal/divebomb-actie?
Het meest interessant vind ik de mogelijkheid tot snelle pitstops...3-stoppers hebben we al lang niet meer gezien, en het kan erg cool zijn om met een super agresieve bandenstrategie, 3 pitstops, en dan met groot snelheidsverschil wel de inhaalacties kunnen maken.
https://wren.co/join/Devian
Als je em zou veranderen naar de rode lijn is het veel moeilijker voor de 2e auto om dicht te volgen en in te halen.vhal schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:45:
[Afbeelding]
PSN
Met name degene die achteraan de top 6 en achter het middenveld rijden kunnen nog wel wat proberen. De rest behoudt liever positie denk ik.Devian schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:23:
Het meest interessant vind ik de mogelijkheid tot snelle pitstops...3-stoppers hebben we al lang niet meer gezien, en het kan erg cool zijn om met een super agresieve bandenstrategie, 3 pitstops, en dan met groot snelheidsverschil wel de inhaalacties kunnen maken.
Zou inderdaad wel tof kunnen zijn als het genoeg is om wel inhaalacties te plaatsen.
[ Voor 7% gewijzigd door Racierox op 16-05-2019 13:55 ]
Dat lijkt mij ook wel wat. De pitstraat schijnt nogal kort te worden vergeleken met andere circuits, hopelijk gaan ze dat niet compenseren door een lage snelheid van 60. Laat ze daar maar lekker 80 of zelfs 100 rijden als het verantwoord is.Devian schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:23:
Misschien gaan we dan idd nog wat interessante strategieën en gevechten zien ;0
Volgens mij moet je dan einde snelheidsbeperking vrij vroeg laten beginnen en dan een binnenbocht bij Tarzan zodat ze na de Tarzan de baan op komen. Dan kan je zomaar wat seconden snoepen. Anders lijkt mij 14 seconden wel heel erg snel.alexbl69 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:17:
Is dat wel mogelijk?
Knip, zie topicwaarschuwing en eerdere waarschuwing in het topic.
[ Voor 92% gewijzigd door Outerspace op 16-05-2019 15:21 ]
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Volgens mij worden alle maatregelen genomen om het circuit zo snel mogelijk te maken. Ik ben er echt heel benieuwd naar hoe de race gaat verlopen.TheBrut3 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:49:
[...]
Dan kan je iig de huidige bocht laten liggen. Maar ik snap de groene lijn wel. Minder afremmen, meer snelheid meenemen richting Kuhmo, de kombocht en het rechte stuk.
"When you grow up your heart dies"
ik hoop toch wel dat de hans ernst bocht zoveel mogelijk in deze vorm wordt behouden. Wellicht een bredere entry en grotere uitloop om wellicht naast mekaar in/door de bocht te gaan zonder teveel tijd verliezen.vhal schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:45:
[Afbeelding]
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Die ene tribune in Zandvoort zal in ieder geval ook vervangen of in ieder geval flink uitgebreid moeten worden, want daar past maar 2700 man op. en ze verwachten 200.000 bezoekers
[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-05-2019 17:22 ]
Hm, mn reactie is weg
Was niet de bedoeling als A vs Z. Puur ter illustratie wat er nog op Zandvoort moet gebeuren, het verbaasde me dat de 'grote' tribune 'maar' 2700 man kan herbergen, als je de bezoekersaantallen voorbij ziet komen die ze gaan verwachten (200k).
Nog maar een poging:
Die grote tribune heeft dus nog wat werk nodig.
https://www.dagjeweg.nl/i...t_circuit-1557922707.jpeg
In de richting van de tarzan kan je zoals je ziet wel 5 van die tribunes kwijt, en wellicht kunnen ze een soort stadion setup bouwen rondom de tarzan. Dat zou wel een mooie zichtlijn geven ook.
Kan ook allemaal supersnel en tijdelijk, want in Monaco heb je iets soortgelijks bij de Jachthaven/Tabac:
https://f1destinations.co...-monaco-gp-2-1024x683.jpg
Nog maar een poging:
In de richting van de tarzan kan je zoals je ziet wel 5 van die tribunes kwijt, en wellicht kunnen ze een soort stadion setup bouwen rondom de tarzan. Dat zou wel een mooie zichtlijn geven ook.
Kan ook allemaal supersnel en tijdelijk, want in Monaco heb je iets soortgelijks bij de Jachthaven/Tabac:
Bij de DTM hadden ze paar extra tribunes :
http://autosport.nl/klasse/nieuws/9993/dtm-zandvoort-2004-2
Zoiets zal er nu wel weer komen ?
http://autosport.nl/klasse/nieuws/9993/dtm-zandvoort-2004-2
Zoiets zal er nu wel weer komen ?
ik denk als je de duinen op veel plekken vlak maakt en ze beter begaanbaar maakt qua lopen dat je stiekem rondom zandvoort veel tribunes kwijt kan. Zolder bewijst het dit weekend tijdens het DTM. Daar worden 80.000 man verwacht en staan een bui tijdelijke tribunes dat je dr eng van wordt.Chiron schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:30:
Hm, mn reactie is wegWas niet de bedoeling als A vs Z. Puur ter illustratie wat er nog op Zandvoort moet gebeuren, het verbaasde me dat de 'grote' tribune 'maar' 2700 man kan herbergen, als je de bezoekersaantallen voorbij ziet komen die ze gaan verwachten (200k).
Nog maar een poging:
Waar een wil is, is een weg
Bijzonder verhaal mocht je nog op zoek zijn naar een stekje in de buurt van het circuit. Gegarandeerd de komende 3 jaar een slaapplek nabij het circuit.
Ziek Pauline veilt huis aan F1 fans voor dure behandeling
Niet alleen Formule1-fans zijn dolblij met de Grand Prix in Zandvoort. Voor Pauline Jongmans zou het weleens haar redding kunnen betekenen. Ze hoopt door de verhuur van haar huis tijdens het raceweekend een dure hersenletselbehandeling te kunnen bekostigen die niet in Nederland wordt uitgevoerd.‘Ik hoop dat iemand zegt: dit vind ik zo mooi, ik wil toch, ik kom bij jou logeren'.
Waarom zou je de duinen vlak willen maken om daar een tribune te plaatsen? De duinen zijn een tribune.Tijn96 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:36:
[...]
ik denk als je de duinen op veel plekken vlak maakt en ze beter begaanbaar maakt qua lopen dat je stiekem rondom zandvoort veel tribunes kwijt kan. Zolder bewijst het dit weekend tijdens het DTM. Daar worden 80.000 man verwacht en staan een bui tijdelijke tribunes dat je dr eng van wordt.
Waar een wil is, is een weg
omdat je geen 200 eu kan rekenen voor een broek vol zand?ThomasG schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:50:
[...]
Waarom zou je de duinen vlak willen maken om daar een tribune te plaatsen? De duinen zijn een tribune.
Nee, die plastic tribune stoeltjes zitten lekker..Tijn96 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]
omdat je geen 200 eu kan rekenen voor een broek vol zand?
In Spa doen ze het ook en die kaarten krijgen ze toch wel verkochtTijn96 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]
Als Spa €150,- voor staanplaatsgebieden kan rekenen dan kan Zandvoort dat prima voor een plekje in de duinen.Tijn96 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]
"When you grow up your heart dies"
dan kunnen ze er nog meer voor vragen. Ik zou in ieder geval voor tribunes gaan. Beter geregeld, veiliger en meer mensen op de m2
Als je de tribune tegen de bestaande duin aan zet is het zelfs nog makkelijker omdat je minder materiaal nodig hebt tov een vlakke ondergrond.Tijn96 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:52:
[...]

PSN
Van die 200k zullen er hoogstens 100k op een tribune zitten, tegen de dubbele of driedubbele prijs van de 150 euro voor een staanplaats uiteraard.
In Spa word je voor die bedragen ook letterlijk het bos in gestuurd
En ik verwacht ook nog wel broodjes Unox a 12,50
Zandvoort is altijd al schreeuwend duur geweest, gelijk aan de strandtenten. Maar daar komen de mensen ook voor
Ben wel benieuwd of ze ook echt wat aan die hoofdtribune gaan doen, want op het circuit zelf schuiven ze de startlijn ook een eind naar voren richting Tarzan voor 2020, omdat de grid dan beter voor de (bestaande?) tribune te zien zou zijn.
In Spa word je voor die bedragen ook letterlijk het bos in gestuurd

En ik verwacht ook nog wel broodjes Unox a 12,50
Zandvoort is altijd al schreeuwend duur geweest, gelijk aan de strandtenten. Maar daar komen de mensen ook voor
Ben wel benieuwd of ze ook echt wat aan die hoofdtribune gaan doen, want op het circuit zelf schuiven ze de startlijn ook een eind naar voren richting Tarzan voor 2020, omdat de grid dan beter voor de (bestaande?) tribune te zien zou zijn.
Gelukkig gaan er ook geen 200k mensen zijn en zeker geen 100k op de tribune.
En €200 vragen voor een duinkaartje kan makkelijk.
En €200 vragen voor een duinkaartje kan makkelijk.
Die duinen lijken me een stuk comfortabeler met meer zicht dan de bronzen kaartjes voor Spa. 
Maar was een paar jaar geleden bij DTM geweest, en zat toen op een tribune in de Hans Ernstbocht. En er stonden meer tribunes op plekken waar ze normaal niet staan, dus dat kan geen probleem zijn.
En die hoofdtribune gaat gewoon blijven staan waar ie staat hoor
Die gaan ze echt niet een paar meter opschuiven
. Bovendien hoeft de startlijn niet dezelfde lijn te zijn als de finish, en hoeft de startlijn voor de F1 niet de nieuwe norm te worden.
Strandtenten zullen wel goede zaken doen, al vraag ik me af hoe makkelijk het is om het circuit op en af te komen..... Als je eenmaal op het circuit bent, ga je dan 'even' naar een strandtent voor een lunch of een borrel of is dat dan teveel gedoe? Bovendien zijn de dichtstbijzijnde plaatsen op het strand momenteel vergeven aan standhuisjes.....
Nou ja, we gaan het zien
Maar was een paar jaar geleden bij DTM geweest, en zat toen op een tribune in de Hans Ernstbocht. En er stonden meer tribunes op plekken waar ze normaal niet staan, dus dat kan geen probleem zijn.
En die hoofdtribune gaat gewoon blijven staan waar ie staat hoor
Strandtenten zullen wel goede zaken doen, al vraag ik me af hoe makkelijk het is om het circuit op en af te komen..... Als je eenmaal op het circuit bent, ga je dan 'even' naar een strandtent voor een lunch of een borrel of is dat dan teveel gedoe? Bovendien zijn de dichtstbijzijnde plaatsen op het strand momenteel vergeven aan standhuisjes.....
Nou ja, we gaan het zien
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen