Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 15 ... 75 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28
Destruction schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:27:
[...]

Waar schrijf ik dat de clubs er belang bij hebben dat er ongeregeldheden zijn? Wijs het maar aan..

[...]

Wederom doe je een aanname waaruit blijkt dat je mijn post niet goed gelezen hebt. Geen belastinggeld naar F1 (mijn interesse) is prima, maar doe dat dan ook niet meer naar voetbal. Van het geld dat de staatskas dan overhoudt kan de BTW op de boodschappen weer omlaag, en daar wordt iedereen beter van.
Ten eerste, politie inzet is niet het zelfde als geld naar een evenement overmaken. Politie inzet is beschikbaar voor ieder evenement, mits dit in de capaciteit en planning past. Ik snap dus niet waarom voetbal wedstrijden nu in eens verboden moeten worden? Omdat jij dingen niet leuk vindt mogen we in Nederland niks meer organiseren?

Leef en laat leven, is toch niet zo moeilijk?

Als we alle voorzieningen afschaffen waar ik geen gebruik dan maak dan zijn je boodschappen voortaan gratis, maar of Nederland daar leuker van wordt...

[ Voor 11% gewijzigd door GrooV op 14-05-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden:

Op de Golfbaan The Dunes komt een camping:
https://www.facebook.com/campingzandvoort/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Leviathius schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Voor de nieuwsgierigen, uiterst links is Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com en tevens mijn baas. CM zal verantwoordelijk zijn voor de verkoop van de tickets voor de GP en het afhandelen van verkoop van drinken en etenswaren via de mobiele telefoon. Er kan dus cashloos betaald worden en tevens zonder pinpas. Gaat allemaal volledig automatisch. Ik weet niet hoeveel ik er van vrij mag geven, maar we hebben het laatst op het werk getest bij een evenement en ik moet zeggen het werkt écht heel prettig.

De toegangsbewijzen zullen dus ook volledig digitaal zijn, er hoeft niets uitgeprint te worden.

Dat CM de GP modern maakt middels software en technologie zou de GoT bezoeker juist warm moeten maken! :)
Bredaas bedrijf en afgelopen jaren hoofdsponsor van m'n cluppie. Na de degradatie helaas niet meer maar ik geloof dat ze ook verantwoordelijk waren voor het hele ticketingsysteem bij wedstrijden van NAC, dus wel een geweldige mogelijkheid voor dat bedrijf het op deze schaal te kunnen gaan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trixi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 17:31
Zal wel weer een saaie optocht worden aangezien die baan toch niet breed genoeg is om fatsoenlijk in te halen. Beetje Monaco 2.0 maar dan met minder flair en aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 17:21
Trixi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:19:
Zal wel weer een saaie optocht worden aangezien die baan toch niet breed genoeg is om fatsoenlijk in te halen. Beetje Monaco 2.0 maar dan met minder flair en aanzien.
Stroll zorgt meestal wel voor wat actie op de baan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Daar is iedereen bang voor. Ik ga denk ik wel een training en/of Q bekijken denk ik en de wedstrijd lekker thuis. Laatste race die ik daar gezien heb was nog met mijn opa, dat is heel lang geleden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 08:48
Ik volg dit topic nu toch al een aantal dagen. En het leuke is. vrijwel 90% van de posts wat hier gemaakt zijn, zijn in de vorm van:

"Infrastructuur is *#%R^!$"
"Wordt toch Treintje rijden"

Echt. kunnen we niet gewoon inhoudelijk reageren en blij zijn dat de FOM heeft besloten die race naar NL te halen. Of dat nu in Assen is of in Zandvoort.

Laten we nou maar eens eerst kijken wat het wordt volgend jaar, en dan evalueren of het allemaal zo slecht was zoals iedereen hier verwacht of dat het uiteindelijk toch allemaal mee blijkt te vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 18:09

vhal

ಠ_ಠ

Leviathius schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:42:
[...]

Voor de nieuwsgierigen, uiterst links is Jeroen van Glabbeek, CEO van CM.com en tevens mijn baas. CM zal verantwoordelijk zijn voor de verkoop van de tickets voor de GP en het afhandelen van verkoop van drinken en etenswaren via de mobiele telefoon. Er kan dus cashloos betaald worden en tevens zonder pinpas. Gaat allemaal volledig automatisch. Ik weet niet hoeveel ik er van vrij mag geven, maar we hebben het laatst op het werk getest bij een evenement en ik moet zeggen het werkt écht heel prettig.

De toegangsbewijzen zullen dus ook volledig digitaal zijn, er hoeft niets uitgeprint te worden.

Dat CM de GP modern maakt middels software en technologie zou de GoT bezoeker juist warm moeten maken! :)
Leuk met de hedendaagse smartphones en hun bijbehorende belabberde accuduur als iedereen (verticaal) gaat filmen en 1000 foto's dumpt op social media :P Ik hoop dat je ook gewoon contactloos kan betalen met je bankpas, sommige dingen moet je niet gecompliceerder maken dan nodig is.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:14
vhal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Leuk met de hedendaagse smartphones en hun bijbehorende belabberde accuduur als iedereen (verticaal) gaat filmen en 1000 foto's dumpt op social media :P Ik hoop dat je ook gewoon contactloos kan betalen met je bankpas, sommige dingen moet je niet gecompliceerder maken dan nodig is.
Het is een mogelijkheid, geen verplichting. En als ik het goed begreep zou het alleen toegepast worden bij de wat meer vip tribunes. Nogmaals, ik weet er nog niet het fijne van.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

vhal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Ik zie een leuk gat waar men in kan duiken... Max Verstappen-branded Powerbanks ;)

Carey over F1 naar Zandvoort.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D6hrlu3XoAEdR72.jpg

Ik ben benieuwd of de politiek of NOS nog gaan lopen zeuren dat het op het open net moet komen..

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 15:54
Swaxie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:44:
Ik volg dit topic nu toch al een aantal dagen. En het leuke is. vrijwel 90% van de posts wat hier gemaakt zijn, zijn in de vorm van:

Echt. kunnen we niet gewoon inhoudelijk reageren en blij zijn dat de FOM heeft besloten die race naar NL te halen. Of dat nu in Assen is of in Zandvoort.

Laten we nou maar eens eerst kijken wat het wordt volgend jaar, en dan evalueren of het allemaal zo slecht was zoals iedereen hier verwacht of dat het uiteindelijk toch allemaal mee blijkt te vallen.
Wat dat betreft begint het hier steeds meer het niveau van FB discussies op te gaan. Een hoop gespeculeer op heel weinig informatie. Ja, er zijn eerder race-evenementen geweest in Zandvoort waarbij het heel druk was. Ja de baan is nu smal waardoor het nu treintje rijden zou zijn. Maar ze gaan nu wel voor het eerst ook echt iets doen aan de baan, faciliteiten, en toegangswegen (voor zover mogelijk), dus geef het een kans.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mogen we op deze groene F1 nog met de helikopter komen? In Budapest vlieg je zo voor €300,- met 5 man naar het circuit. Geen last van files en leuke beleving. Als er ergens een bereikbaar heliport is, zou dat een mooie uitkomst zijn. Ze vliegen gewoon af en aan.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 14-05-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:59
Edd schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:55:
[...]

Ik zie een leuk gat waar men in kan duiken... Max Verstappen-branded Powerbanks ;)

Carey over F1 naar Zandvoort.
[Twitter]

[Twitter]

[Afbeelding]

Ik ben benieuwd of de politiek of NOS nog gaan lopen zeuren dat het op het open net moet komen..
Dit is wel het geval bij de MotoGP in Assen, ik kan mij voorstellen dat NOS er wel graag een graantje van wil meepikken.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:13

Chakotay

Lick here to continue

@Edd @Maarten_E ik heb één keer de MotoGP race in Assen op de NOS gekeken, daar mis je echt helemaal niets aan... Compleet ongeinteresseerd commentaar van verslaggevers die totaal geen binding met de sport hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Maarten_E schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:08:
[...]

Dit is wel het geval bij de MotoGP in Assen, ik kan mij voorstellen dat NOS er wel graag een graantje van wil meepikken.
Ja nu ineens wel, jaren hebben ze er nooit intresse ingehad maar nu ineens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
PWM schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:06:
Mogen we op deze groene F1 nog met de helikopter komen? In Budapest vlieg je zo voor €300,- met 5 man naar het circuit. Geen last van files en leuke beleving. Als er ergens een bereikbaar heliport is, zou dat een mooie uitkomst zijn. Ze vliegen gewoon af en aan.
Grote kan dat dát om verschillende redenen niet mag, of gewoon niet mogelijk is (overlast, veiligheid, in de buurt van Schiphol, e.d.). Dus ga er maar vanuit van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-09 18:30
Helikopters zijn er hoe dan ook dus dat zal het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:49
tlpeter schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:19:
Helikopters zijn er hoe dan ook dus dat zal het probleem niet zijn.
Natuurlijk zullen er helikopters zijn, van de FOM en voor een aantal hoge pieten. Maar om bezoekers aan te voeren is een ander verhaal, en ga er maar vanuit dat dát niet gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:51
PWM schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:06:
Als je maar genoeg betaald dan kan dat vast. Ik gok dat er voor mensen met Paddock Club kaarten (€€€€) wel een dergelijke mogelijkheid bestaat.

Voor het klootjesvolk met hun reguliere kaarten (€€) zal dat geen mogelijkheid zijn denk en al helemaal niet voor 300eu :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ajoh. Gewoon iedereen op de elektrische step vanaf Haarlem CS :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het circuit van Zantvoort net zover van de Dam als het circuit van Barcelona van de Ramblas, dus dat maakt niet zoveel uit.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
devil-strike schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:17:
[...]

NOS post al een jaar of twee/drie met regelmaat over de F1. Uiteraard met de tag: Max Verstappen. Ze doen het best aardig en krijg zo af en toe zelfs het idee dat ze het algemene topic hier meelezen. Maar de berichten van vandaag zijn wel echt extreem haha. Het kan niet mogelijk zijn dat een beetje normaal nieuwslezend persoon nu niet weet wie Lammers is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
The Circuit of Zandvoort has a long history as a Formula 1 venue, and over the coming months, the facility will be rebuilt with help from Zandvoort town council and several other partners. The track and the infrastucture will be modified in order to meet the standards laid out by the FIA in order to host a Formula 1 World Championship event.
Aldus de F1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leviathius
Preregistratie voor de GP kan hier: https://dutchgp.cmtickets.com/

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

De burgemeester van Zandvoort vindt dus dat we allemaal maar met de elektrische fiets vanuit A'dam moeten komen. Als dat de oplossingen zijn voor een toch wel groot probleem dan houd ik m'n hart vast. En de NS is ook niet heel bereidwillig om mee te denken. Ondertussen worden appartementen voor duizenden euro's per nacht aangeboden. Bizar dat er voor Zandvoort gekozen is, aan de andere kant gelukkig dat Assen nu gewoon zo blijft. Amsterdam Beach haha.

Ik denk dat Spa het nog steeds wel druk krijgt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:10

pinda powerrr

Slow down...

Wat een hoop zure reacties hier zeg 8)7 Nederland weer op zijn best. Een internationaal groot evenement binnenslepen en dan alleen maar de nadelen uitvergroten.

Het zal heus niet perfect gaan, maar vast ook niet dramatisch slecht. Paul Ricard heeft niet eens een treinstation, maar daar hoor ik hier niemand over klagen.
Monaco is ook smal, maar niet te betalen voor de gewone burger, dus nu kan die ook eens een meekijken bij de optocht :P
Bij elk circuit is er vast wel iets en toch gaat het al jaren prima. Let it go en geef het een kans d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik weet nog dat ik de A1GP heb gezien op Zandvoort, mooiste waterballet wat ik ooit heb gezien. Dus ik heb goede hoop :D

[ Voor 5% gewijzigd door Rudolf op 14-05-2019 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@pinda powerrr De prijzen in Monaco zijn prima te doen hoor. Eten en drinken heeft normale (festival)prijzen, op andere circuits kan dat een stuk duurder zijn. En in principe kan je gewoon op een willekeurige camping in Frankrijk gaan staan of een hotel in de omgeving, bijvoorbeeld rond Nice. Eventueel een F1 hotel dus :’) Valt best mee allemaal. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wat @pinda powerrr zegt. Ik verwacht wel dat het goed komt. Misschien niet perfect, zeker de eerste keer niet, maar het gaat ongetwijfeld een leuk feest worden. Zandvoort en consorten hebben denk ik prima door dat heel de wereld meekijkt en als het geen succes wordt, dan is het weer bye bye Nederland na drie jaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maarten_E
Ben wel benieuwd naar alle commentatoren die de namen van de bochten gaan vernaggelen. :+
"And that's Grosjean through the Hoegenhaltszbahgt"

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-09 07:59

Amphiebietje

In de blubber

ThomasG schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:02:
[...]
Je kunt nergens aan de kust parkeren, behalve als je al bijna in Zandvoort bent; en dat zit je dus met de teogangswegen en Haarlem dat helemaal vast loopt. Geen oplossing dus. Plus, grote schepen kun je daar helemaal niet laten afmeren.

Misschien is een fietsverhuurbedrijf beginnen in Haarlem gewoon de beste optie :+
Ijmuiden heeft en de ruimte en de faciliteiten om een grote hoeveelheid bezoekers naar Zandvoort te verschepen.

Dat ze er ter hoogte van Zandvoort niet aan land kunnen komen, is een ander issue. :+
Chiron schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:15:
Senna in 1984 op Zandvoort:

YouTube: Dutch Grand Prix 1984, Zandvoort

Tegenwoordig is het qua veiligheidsmaatregelen wel een stuk beter aangepakt :X
Vroeger, voordat ze het oude circuit inkortten, hockeyde mijn vader op een sportterrein binnen de lus van het circuit. Vlak bij het clubhuis was een tunneltje onder de baan door, en daar kon je naar boven klimmen. Zag je de auto's langszoefen met alleen een hek tussen jou en de baan... :D

Overigens, hierbij de oplossing voor de vervoersproblemen:

https://nl.wikipedia.org/...dam_-_Haarlem_-_Zandvoort

Leg deze tramlijn opnieuw aan!

Het tracé is grotendeels nog beschikbaar achter de huizen in Heemstede-Aerdenhout, Bloemendaal en Zandvoort langs. Daar loopt nu een fietspad en ligt er een grasperk. De tram kan door het grasperk worden aangelegd.

[ Voor 46% gewijzigd door Amphiebietje op 14-05-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:32
bernardV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Voor een normale weg-auto blijft dit met 7:32 ook knap:
[YouTube]
Dat is de Giulia Q. Ik heb die mazzel niet, ik moet het doen met de 2.2JTDM versie :+ .

Waar je naar kijkt is een 4 deurs Ferrari. Er staat alleen Alfa Romeo op :9 . En dat gaat best hard. 8)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[YouTube: "De Formule 1 komt terug naar Nederland" | Interview met Chase Carey | Formule 1 2019]
Mol wist het allang want in dit interview is Carey nog nooit op Zandervoort circuit geweest.
Rivanov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:27:
Mogelijk de race ook op SBS6 of Veronica aangezien Talpa als partner aangeschreven staat?
Zodat de race ook op een open kanaal te zien is.
Ze geven in ieder geval binnenkort al de eerste kaarten voor de race weg via 538 en Veronica, of het openbaar op TV komt is niet duidelijk.
Peter de Mönnink, CEO van Talpa Network: “We zijn heel blij voor de vele fans van de Formule 1 en van Max Verstappen dat dit – mede dankzij oer-Hollands ondernemerschap – is gelukt. Talpa Network is een trotse partner van Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix. Wij willen eraan bijdragen dat zoveel mogelijk Nederlanders kunnen genieten van de Formule 1 in Zandvoort, de meesterlijke prestaties van de teams en natuurlijk in het bijzonder Max Verstappen.”

Binnenkort zal al merkbaar zijn dat Talpa Network mediapartner is voor de Heineken Dutch Grand Prix wanneer op Radio 538 en Radio Veronica de eerste kaarten voor de race te winnen zullen zijn.
bron

[ Voor 72% gewijzigd door Humma Kavula op 14-05-2019 19:29 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:06
Humma Kavula schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:17:
[YouTube: "De Formule 1 komt terug naar Nederland" | Interview met Chase Carey | Formule 1 2019]
Mol wist het allang want in dit interview is Carey nog nooit op Zandervoort circuit geweest.
Mol heeft gisteravond in Peptalk inderdaad gezegd dat hij afgelopen weekend een interview geeft gehad met Carey. De inhoud was onder embargo. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:19
Humma Kavula schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:17:
Dat is ook weer niet zo gek. Meestal zijn er wel voldoende nieuwsoutlets die informatie hebben over aanstaande gebeurtenissen/bekendmakingen. Uiteraard onder een NDA.

Zie ook nu op de frontpage alhier. Een volledige (video) review over een telefoon die vandaag pas is aangekondigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:36

Player1S

Probably out in the dark

Pfff, net bij 1vandaag zo'n groenlinks lulletje. "Het zijn allemaal auto liefhebbers dus die gaan niet met de trein en gaan dus allemaal met de auto dus files!!!!1111oneoneone".

Nou, nee. Als ik de knaken had om een ticket te kopen zou ik zeker kijken naar de alternatieven ook al ben ik een auto liefhebber. En zo zullen velen er over denken.
Ook al ben je een autoliefhebber, je wilt niet uren in de file staan.....

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Player1S schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:35:
Pfff, net bij 1vandaag zo'n groenlinks lulletje. "Het zijn allemaal auto liefhebbers dus die gaan niet met de trein en gaan dus allemaal met de auto dus files!!!!1111oneoneone".

Nou, nee. Als ik de knaken had om een ticket te kopen zou ik zeker kijken naar de alternatieven ook al ben ik een auto liefhebber. En zo zullen velen er over denken.
Dat is wel heel erg iets met 1 kam. Wie zei dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:37:
[...]

Dat is wel heel erg iets met 1 kam. Wie zei dat?
Zo'n lokale politicus van groenlinks

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Player1S schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:35:

Ik heb ook een fragment van éénvandaag gehoord met een aantal groenlinksers erin, maar heb deze quote niet meegekregen. Heb je een linkje?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 00:07

Chiron

Moderator Discord
James Hunt en Murray Walker, en ze spreken Marlborobocht gewoon uit als Marlborobocht :D

En hier, 1979:

[YouTube: F1 1979 - Race 12 - Dutch Grand Prix (50fps Remaster)]

[ Voor 47% gewijzigd door Chiron op 14-05-2019 19:54 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

naitsoezn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Ik heb ook een fragment van éénvandaag gehoord met een aantal groenlinksers erin, maar heb deze quote niet meegekregen. Heb je een linkje?
Hier zit ie in: https://www.npostart.nl/eenvandaag/14-05-2019/AT_2115078

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:08

Destruction

(ex-)Automonteur

GrooV schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:59:
[...]

Ten eerste, politie inzet is niet het zelfde als geld naar een evenement overmaken. Politie inzet is beschikbaar voor ieder evenement, mits dit in de capaciteit en planning past. Ik snap dus niet waarom voetbal wedstrijden nu in eens verboden moeten worden? Omdat jij dingen niet leuk vindt mogen we in Nederland niks meer organiseren?
I rest my case, je leest niet wat ik schrijf maar valt mij aan op wat jij ervan maakt. Dat heeft natuurlijk geen enkele zin.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 17:13
Ik vond Coronel aan tafel bij M wel ronduit stuitend. Maargoed, da's wat dat betreft niets nieuws :)

PSN: xMaurice93

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devil-strike
Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:56:
Ajoh. Gewoon iedereen op de elektrische step vanaf Haarlem CS :+
Achja ok woon er om de hoek :P haarlem zuid dus lekker op de fiets :)
Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:09:
[...]

NOS post al een jaar of twee/drie met regelmaat over de F1. Uiteraard met de tag: Max Verstappen. Ze doen het best aardig en krijg zo af en toe zelfs het idee dat ze het algemene topic hier meelezen. Maar de berichten van vandaag zijn wel echt extreem haha. Het kan niet mogelijk zijn dat een beetje normaal nieuwslezend persoon nu niet weet wie Lammers is. :P
Ja maar doelde meer op de uitzend rechten en zo.

[ Voor 19% gewijzigd door devil-strike op 14-05-2019 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

devil-strike schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:17:
[...]

En dus? Ik begrijp de negativiteit van wat extra aandacht nooit zo goed. Who cares dat ze weinig tot geen aandacht hadden voor de Formule 1 in een tijd dat de overgrote meerderheid van Nld ook geen aandacht voor de F1 had? Nu zijn er veel mensen geïnteresseerd, dan is het toch niet raar dat een nationale omroep daar dan ook tijd aan besteed? :?
Jasphur schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:09:
[...]
Het kan niet mogelijk zijn dat een beetje normaal nieuwslezend persoon nu niet weet wie Lammers is. :P
Jij onderschat de gemiddelde NOS-kijker :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarabass
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

pinda powerrr schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:51:
Wat een hoop zure reacties hier zeg 8)7 Nederland weer op zijn best. Een internationaal groot evenement binnenslepen en dan alleen maar de nadelen uitvergroten.

Het zal heus niet perfect gaan, maar vast ook niet dramatisch slecht. Paul Ricard heeft niet eens een treinstation, maar daar hoor ik hier niemand over klagen.
Monaco is ook smal, maar niet te betalen voor de gewone burger, dus nu kan die ook eens een meekijken bij de optocht :P
Bij elk circuit is er vast wel iets en toch gaat het al jaren prima. Let it go en geef het een kans d:)b
Aan jou de eer om de voordelen uit te vergroten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Leesvoer over het ontstaan, en de geschiedenis van het circuit, de layout, en waarom het circuit de layout heeft zoals het er nu bij ligt, totdat ze de aanpassingen voor 2020 gaan doen;

http://www.orangehat.nl/gscpznl.htm

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 15:02
Mooi nieuws! Complimenten aan de betrokkenen. Al zal ik zelf waarschijnlijk de race vanaf de comfortabele bank volgen B) . Tenzij ik word meegesleurd...

Is er iets zinnigs te zeggen over de impact van de baan op de banden? Jan Lammers spreekt in onderstaande video over drie stops, het is mij niet helemaal duidelijk wat hij ermee wil zeggen. Een tweestopper zou mooi zijn, een driestopper knotsgek :).

https://nos.nl/l/2284584

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Al dat waaiende zand slijt de banden zo vlug, de baan is net schuurpapier ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tommy The Cat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:56:
Mooi nieuws! Complimenten aan de betrokkenen. Al zal ik zelf waarschijnlijk de race vanaf de comfortabele bank volgen B) . Tenzij ik word meegesleurd...

Is er iets zinnigs te zeggen over de impact van de baan op de banden? Jan Lammers spreekt in onderstaande video over drie stops, het is mij niet helemaal duidelijk wat hij ermee wil zeggen. Een tweestopper zou mooi zijn, een driestopper knotsgek :).

https://nos.nl/l/2284584
Het heeft niet zozeer met de impact van de baan op de banden te maken, maar met het feit dat de pitlane heel erg kort is. Daardoor is een pitstop relatief 'goedkoop' qua tijd en zou het sneller kunnen zijn om een of twee keer extra te stoppen voor verse banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 10:54
asing schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:12:
[...]

Dat is de Giulia Q. Ik heb die mazzel niet, ik moet het doen met de 2.2JTDM versie :+ .

Waar je naar kijkt is een 4 deurs Ferrari. Er staat alleen Alfa Romeo op :9 . En dat gaat best hard. 8)
Haha, met die 2.2 heb je nog steeds geluk 😉
Prachtige auto!
Ik moet ook wel lachen om de video, lekker in een t-shirt rijden; hoezo racepak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Chiron schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:04:
[...]

Het heeft niet zozeer met de impact van de baan op de banden te maken, maar met het feit dat de pitlane heel erg kort is. Daardoor is een pitstop relatief 'goedkoop' qua tijd en zou het sneller kunnen zijn om een of twee keer extra te stoppen voor verse banden.
Je zult toch alle pitboxen langsmoeten, dus zal hooguit een paar seconden schelen.

Wel een interessante gedachte om de baan voor zover mogelijk relatief belastend voor de banden te maken. Meer pitstops, meer actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tommy The Cat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Je zult toch alle pitboxen langsmoeten, dus zal hooguit een paar seconden schelen.

Wel een interessante gedachte om de baan voor zover mogelijk relatief belastend voor de banden te maken. Meer pitstops, meer actie.
De paddock is ook al vrij kort, maar het gaat dus om het stuk naar de pits toe, en het stuk de pits uit naar de baan, vergeleken met andere circuits waar je een enorm lang stuk moet rijden voordat je de paddock in rijdt, en weer uit komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tommy The Cat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Extra pitsstop = geen issue op Zandvoort, die gaat straks in totaal 14 sec. (aldus CEO Lammers) d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jan Lammers vertelt ook even wat ze gaan aanpassen aan de baan. Lijkt me allemaal eigenlijk goed. :)
https://www.ziggosport.nl...ngen-aan-het-circuit.html

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Damn dat is snel. Dit betekent dat je op Zandvoort drie pitstops doet in dezelfde tijd waarop je twee pitstops doet op de meeste andere banen: 3 x 14 versus 2 x 22.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tommy The Cat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:39:
Damn dat is snel. Dit betekent dat je op Zandvoort drie pitstops doet in dezelfde tijd waarop je twee pitstops doet op de meeste andere banen: 3 x 14 versus 2 x 22.
Yup. Nu maar hopen dat de baan een beetje hard slijt en Pirelli lekker extreem zacht gaat op de banden. Combineer dat met de baan iets sneller maken en dan gaat het potentieel nog een zeer interessante race worden ook. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Tommy The Cat schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:39:
Dusdat :)

Ik denk dat het ondanks de potentie voor een gevreesde optochtbaan nog best eens interessant kan worden.

Zandvoort is een bloedsnelle, extreem technische en meedogenloze baan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:48:
[...]

Yup. Nu maar hopen dat de baan een beetje hard slijt en Pirelli lekker extreem zacht gaat op de banden. Combineer dat met de baan iets sneller maken en dan gaat het potentieel nog een zeer interessante race worden ook. :Y
Totdat blijkt dat inhalen onmogelijk is, en dus track position het aller belangrijkste is. Dan gaan ze gewoon lekker met 100KM/u over het rechte stuk en 50KM/u door de bochten en doen ze een eenstopper.
Zie Monaco vorig jaar voor wat er mogelijk is qua langzaam rijden en niet ingehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

RobertMe schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:11:
[...]

Totdat blijkt dat inhalen onmogelijk is, en dus track position het aller belangrijkste is. Dan gaan ze gewoon lekker met 100KM/u over het rechte stuk en 50KM/u door de bochten en doen ze een eenstopper.
Zie Monaco vorig jaar voor wat er mogelijk is qua langzaam rijden en niet ingehaald worden.
Gelukkig zijn de Pirelli banden zo waardeloos dat als je even te te langzaam gaat, je zoveel grip verliest dat je zomaar van de baan kan schieten. Laat Zandvoort nu een technisch lastig circuit blijken te zijn met bijna geen ruime voor fouten want grind of muur. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:14:
[...]

Gelukkig zijn de Pirelli banden zo waardeloos dat als je even te te langzaam gaat, je zoveel grip verliest dat je zomaar van de baan kan schieten. Laat Zandvoort nu een technisch lastig circuit blijken te zijn met bijna geen ruime voor fouten want grind of muur. ;)
Dan ga je toch nog langzamer door de bocht heen. Zolang inhalen niet kan is dat toch een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Lachwekkend dat deze baan op de agenda komt. Zandvoort heeft alleen geschiedenis, voor de rest ver bij wegblijven.
Swaxie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:44:

Natuurlijk, het is alleen inhoudelijk als jij je mening geeft. Ik zou zeggen kijk naar de baan, kijk naar de geschiedenis en luister naar de plannen.

[ Voor 125% gewijzigd door NotSoSteady op 14-05-2019 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
naitsoezn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:50:
[...]

Wat een kwatsch, ik stem al jaren groen links en kijk al sinds mijn jeugd.... Wel lekker makkelijk om er een zwart wit dingetje van te maken. Nog ff een ze beginnen over "hippies" "geitenwollensokken" en " gekkies".......

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 15:00
Van de officiële F1 Youtube,3D Zandvoort 'Circuit Guide'..

Maar bespreken alleen turn 1... van de andere bochten konden ze zeker geen crashes of inhaalacties vinden in 35 jaar :+

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 14-05-2019 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:51
@Barfman Vraagteken mag wel uit topictitel. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 14-05-2019 22:35 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Deze heb ik destijds gekregen van Hans Ernst hem zelve:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IjX8Csjh.jpg

Ik vraag me af wat een dergelijke kaart (incl. F1 toegang) volgend jaar zou gaan kosten.... ;)

Edit: Ik werkte toen bij een hotel wat de catering deed in de "Tarzan Corner" en tevens sponsor was van het circuit. We gingen dus sowieso al met een gekoeld busje (vol met eten en drinken) een paar keer per jaar naar het circuit, ook in de jaren voor en na 1995.

Was altijd al gaaf ook al was er toen geen F1, maar tijdens een F3 race met een rokkostuum aan door de pitsstraat lopen was wel grappig. En uiteraard was ik goede maatjes met de baanmensen die ik van een hapje en drankje voorzag ;)

Mooie tijden waren dat, maar met die ervaring weet je wel dat het circuit echt nog een hele uitdaging heeft voor komend jaar. Maar dat gaat vast lukken!

[ Voor 61% gewijzigd door bvk op 14-05-2019 23:49 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ben benieuwd wat de Assenaren aan het vliegtuig hebben gehangen wat morgen over Zandvoort vliegt _o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
wowly schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:29:
[...]

Wat een kwatsch, ik stem al jaren groen links en kijk al sinds mijn jeugd.... Wel lekker makkelijk om er een zwart wit dingetje van te maken. Nog ff een ze beginnen over "hippies" "geitenwollensokken" en " gekkies".......
Meschien is F1 motor in huidige formaat wel een stuk schoner? dan een gemiddelde nl auto die rond rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Divak schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:31:
Van de officiële F1 Youtube,3D Zandvoort 'Circuit Guide'..

[YouTube: Zandvoort 3D Circuit Guide | Dutch Grand Prix]

Maar bespreken alleen turn 1... van de andere bochten konden ze zeker geen crashes of inhaalacties vinden in 35 jaar :+
Bocht 1 is eigenlijk de enige bocht die 100% hetzelfde is en er geen (of minder) dodelijke ongelukken gebeurd zijn. Om laatstgenoemde nou in zo'n filmpje te stoppen is ook weer zoiets. :+

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
Rivanov schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:34:
@Barfman Vraagteken mag wel uit topictitel. ;)
Die is toch al weg!

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Swaxie
  • Laatst online: 01-09 08:48
NotSoSteady schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:20:
Lachwekkend dat deze baan op de agenda komt. Zandvoort heeft alleen geschiedenis, voor de rest ver bij wegblijven.

[...]

Natuurlijk, het is alleen inhoudelijk als jij je mening geeft. Ik zou zeggen kijk naar de baan, kijk naar de geschiedenis en luister naar de plannen.
Ik volg alleen het topic voor de rest post ik niks omdat ik niks inhoudelijks toe te voegen heb. Het enige waar ik me druk om maak zijn de 100en reacties dat het treintje rijden wordt en dat de infrastructuur bagger is. Die posts was ik gewoon zat omdat ik gewoon inhoudelijke reacties wil die niet gebaseerd zijn op dingen uit het verleden.

Zoals ik al in mijn post aangaf moeten we blij zijn dat we de F1 weer in NL hebben. En dat we moeten zien of het inderdaad treintje rijden en infrastructuur technisch zo slecht is als iedereen beweerd(en dan bedoel ik dus volgend jaar en niet komend strand seizoen).
Als volgend jaar blijkt dat het allemaal bagger was de race en de infrastructuur dan ben ik de beroerdste niet om je gelijk te geven.

Het enige punt van mij was dat het gewoon tijd werdt voor andere discussies en andere verhalen dan:
Dit is *^&#
Dat is *#$&*(

Daar heeft niemand wat aan. En verder stop ik nu ook met deze discussie want die is ook niet inhoudelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 16:33
Stoelpoot schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:54:
[...]

Laten we het wel wat realisticher houden: 2021. Volgend jaar rijden ze nog gewoon met dezelfde regels als nu, dus gaat de winst naar een Silver Arrow.
Daarom zei ik ook: Een gigantische regenboogdroom

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 15-09 18:51
Benieuwd hoe alle "sinds-Max-F1-fan" Nederlanders straks reageren als blijkt dat een ticket 400-500 euro gaat kosten en we hier ook wereldsterren als Blof en Ilse de Lange de zaterdag en zondag mogen opluisteren 8)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 15-09 11:06
Ticketprijzen zouden "conform de markt" worden geprijsd volgens Lammers. De GP's waar ik heen ben geweest heb ik tussen de 100 en de 180 euro betaald voor een weekendkaart. Dit waren tribunekaarten, dus geen staanplaatsen. Ik verwacht dat een weekendkaart voor Zandvoort ook iets van gemiddeld 150 euro zal zijn. Kaartje voor alleen de zondag iets van 100 euro oid. :)

Verder verwacht ik na de race op het strand een dik podium met top DJ's en goede bands. Dan houd je nog een hoop volk vast wat de leegloop van het dorp beter stroomlijnt. (net als het dichthouden van de campings na de race bv.)

Maar goed, ik verwacht wel vaker dingen en daar klopt dan niks van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Kon mij een event op zandvoort herinneren (masters of A1GP oid) waar een mega crash was met vuur, waar een marshal zeer laat met zijn overall half over zijn heupen met een ijsje in zijn hand kwam aansjokken. Mega respect voor de marshals, maar dat moet echt anders/professioneler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@Phusebox Ticketprijzen zouden vergelijkbaar worden met Spa (ca. €150 voor GA) en Silverstone (ca. €220 voor GA). Maar tuurlijk, wees maar benieuwd hoe men zou reageren in jouw onrealistische scenario :z

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 17:21
Zou je ontopic willen blijven en niet willen 'zuigen' op de politieke partijen

[ Voor 77% gewijzigd door Outerspace op 15-05-2019 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:03
Valt me nog mee dat GroenLinks geen maximumsnelheid 100 met trajectcontrole op het circuit heeft afgedwongen... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

ppbruins schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:18:
en dan zijn er volgende week vast mensen die nog op zo,n partij gaan stemmen |:(

[snip]
Ik snap het politiekbashen niet zo. Autorijden voor de lol is niet duurzaam, dat is een gegeven. Daar doet compensatie niks aan af. Wel racen is altijd slechter voor het milieu dan niet racen, anders had je die compensatie überhaupt niet nodig gehad.

Het enige argument dat je daadwerkelijk aan kunt dragen vóór duurzaamheid van F1 is dat het de ontwikkeling van autotechniek versnelt en daarmee dus mede veroorzaakt dat auto's efficiënter en schoner worden.

Persoonlijk vind ik autosport echter gewoon leuk, ook al ben ik begaan met de staat van de natuur en het milieu. Een mens is gelukkig niet verplicht alles volgens dezelfde principes te doen, een politicus helaas vaak wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 15-05-2019 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Blijft een unieke beslissing om Formule 1 naar Nederland te halen. Zandvoort is natuurlijk wel met de historie erbij een prachtig circuit. Is nog maar een maand of 10 om dit allemaal te gaan realiseren. En 'allemaal' is een groot begrip, immers is er nog veel te doen. Vooral benieuwd hoe zit dit planmatig gaan realiseren. Enkele punten die hierbij van belang zijn:
  • Aanpassing infrastructuur door gemeente Zandvoort;
    Er is wel geld beschikbaar, maar (ambtelijke) plannen moeten nog gemaakt worden en gemeenteraad moet nog besluiten, verder moet aannemer hiervoor ook nog geselecteerd worden, etc
  • Aanpassingen op circuit;
    Denk dan aan: beveiliging/hekwerk, asfaltering, grind vervangen asfalt, paddockboxes aanpassen, etc. etc. Hiervoor zijn legio aannemers beschikbaar en die markt is overspannen. Als je nu je huis wil laten verbouwen moet je minimaal 6 maanden/1 jaar wachten
  • Aanpassingen Openbaar Vervoer;
    Zie hiervoor eerdere berichten van Prorail met extra energievoorzieningen, tijdelijke verlenging perrons, etc
  • Realisatie camping(s) en parkeervoorzieningen;
    Ondanks dat de oproep is om met OV te komen zal er toch extra parkeervoorzieningen geregeld moeten worden. Ook voor de pendelfietsen van Gazelle waar je op gepaste afstand ergens moet parkeren;
En dan verder alle andere logistieke werkzaamheden. Hotels, cateraars, restaurants, etc die dit ook allemaal moeten inplannen, etc.

Leuke uitdaging om je de komende periode mee bezig te mogen houden als projectmanager die betrokken is bij de organisatie van de DutchGP.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 15-09 14:40
"Congratulations to Mercedes on their 1-2 in the 2020 Dutch Grand Prix"
:D

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben gisteren zelf al gezegd in de bekendmaking dat het grote deel van plannen er al ligt dus hoezo moeten ze eerst nog plannen maken? Ze gaan voor de zomer nog beginnen met diverse aanpassingen. En hebben voldoende ruimte in de planning om het te halen.

Denk je nou echt dat de FIA akkoord gaat als dat niet al lang uitgewerkt is.

En dat geneuzel altijd over ja weet je wel hoeveel tijd alles kost... Op Schiphol vervangen ze een complete baan in 1 nacht. (JA 1 nacht) en dan zouden we in 11 maanden niet een stuk asfalt kunnen leggen of de capaciteit van een bovenleiding kunnen verhogen.... het is echt geen kwestie van kunnen maar van willen.

Er zijn teveel pessimisten in Nederland die alleen maar roepen we kunnen het niet maar eigenlijk zeggen we willen het niet. Als kunnen moeten wordt kan in ene alles.

Ik heb genoeg werkzaamheden gedaan op Schiphol waarvan de concurrent riep het Kan niet. En wij het wel deden.

Allemaal mensen langs de kant van de weg die alleen maar roepen het Kan niet zonder ook maar een keer goed er naar gekeken te hebben of ook maar enig idee te hebben wat er nou echt moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 05-09 13:48
Hopelijk komt zandvoort nu ook in wat meer in VR simulatorspellen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xilantof
  • Laatst online: 22:38

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Woudloper schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:28:
Blijft een unieke beslissing om Formule 1 naar Nederland te halen. Zandvoort is natuurlijk wel met de historie erbij een prachtig circuit. Is nog maar een maand of 10 om dit allemaal te gaan realiseren. En 'allemaal' is een groot begrip, immers is er nog veel te doen. Vooral benieuwd hoe zit dit planmatig gaan realiseren. Enkele punten die hierbij van belang zijn:
    Er is wel geld beschikbaar, maar (ambtelijke) plannen moeten nog gemaakt worden en gemeenteraad moet nog besluiten, verder moet aannemer hiervoor ook nog geselecteerd worden, etc
    Denk dan aan: beveiliging/hekwerk, asfaltering, grind vervangen asfalt, paddockboxes aanpassen, etc. etc. Hiervoor zijn legio aannemers beschikbaar en die markt is overspannen. Als je nu je huis wil laten verbouwen moet je minimaal 6 maanden/1 jaar wachten
    Zie hiervoor eerdere berichten van Prorail met extra energievoorzieningen, tijdelijke verlenging perrons, etc
    Ondanks dat de oproep is om met OV te komen zal er toch extra parkeervoorzieningen geregeld moeten worden. Ook voor de pendelfietsen van Gazelle waar je op gepaste afstand ergens moet parkeren;
En dan verder alle andere logistieke werkzaamheden. Hotels, cateraars, restaurants, etc die dit ook allemaal moeten inplannen, etc.

Leuke uitdaging om je de komende periode mee bezig te mogen houden als projectmanager die betrokken is bij de organisatie van de DutchGP.
Eén van de sponsoren is VolkerWessels, de één na grootste bouwer van Nederland. Er zullen vast wat afspraken zijn gemaakt over dat zij dan wat asfalt gaan leggen en overige infrastructuur aan kan passen.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:36:
Dan vergeten we Bianchi maar even voor het gemak zeker?
YouTube: HD. Jules Bianci fatal crash 2014 Suzuka. New leaked material.

Ik ben bang dat elke auto problemen heeft als ze zo'n bulldozer frontaal raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:40:
En dat geneuzel altijd over ja weet je wel hoeveel tijd alles kost... Op Schiphol vervangen ze een complete baan in 1 nacht. (JA 1 nacht) en dan zouden we in 11 maanden niet een stuk asfalt kunnen leggen of de capaciteit van een bovenleiding kunnen verhogen.... het is echt geen kwestie van kunnen maar van willen.
Ben echt niet pessimistisch, het gaat allemaal zeker lukken. Helemaal als je kijkt naar de plannen die via de DutchGP zijn gekomen. Deze zijn al lang en breed uit gedekt. Uitdaging zit hem meer in de zaken eromheen. Denk hierbij aan lokale en centrale overheid. Voordat die met plannen (opstelling door ambtenaren, selectie van partijen, goedkeuring college, goedkeuring gemeenteraad, etc) en goedkeuringen komen ben je vaak snel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 18:17

Wallie

Herr

SuBBaSS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:20:
[...]

Wat @MrAngry zegt.
En daarnaast: weet je hoeveel bussen daar voor nodig zijn?
Ter voorbeeld: afgelopen bekerfinale kwamen er bijna 14.500 supporters van Willem II met bussen naar de wedstrijd. Dat waren er 225 in totaal (en dat liep al niet lekker).
Natuurlijk gaan ze lang niet alle bezoekers vervoeren maar (ook dit) is niet 'zomaar' even te doen.

Net zoals dat de NS 'dan maar gewoon diesel locs in moet zetten'. Hebben die zelf überhaupt nog van die dingen of moeten ze die dan extern gaan inhuren?
Had de NS nu nog maar diesel spul, maar dat hebben ze niet meer, de buffeltjes zijn buiten dienst gesteld. Je zou natuurlijk een dubbeldekker kunnen gaan slepen door een diesellok, maar dat gaat minder snel, en volgens mij heb je dan ook geen stroom voor de rijtuigen of airco. Maar ja, out of the box denken is wel de sleutel denk ik.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Woudloper schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:28:

Terechte punten, maar het is natuurlijk niet zo dat daar nu pas mee begonnen is. Ze zijn al dik 1,5 jaar bezig met de plannen, ik denk dat alle nagenoeg alle offertes al definitief zijn en zelfs de ambtelijke molen al een tijdje draait.

En ik denk dat een aannemer liever tussendoor een toonaangevende klus op Circuitpark Zandvoort doet als voor jou een woning bouwen ;)

Ik denk dat alle plannen, tekeningen, ontwerpen, offertes, vergunningen etc echt al voor een heel groot deel gereed zijn en dat nu alles definitief in gang gezet kan worden omdat het feestje officieel doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:40:

En hoe ver van tevoren begonnen ze met plannen, aanbesteden, selecteren, voorbereiden van werkzaamheden? Aan die ene nacht ging veel tijd en werk vooraf dus dat is een waanzinnig kromme vergelijking.

Gemeentes werken langzaam, voordat iets gebeurt is er een flinke lading bureaucreatie die plaats vind en grote delen daarvan kan je niet sneller laten verlopen. Het zal uiteindelijk vast wel goed komen met de GP maar Lammers die zegt dat in 2 weken het circuit klaar kan zijn slaat nergens op, het circuit is mogelijk het makkelijkst aan te passen en ook dat is absoluut niet in 2 weken mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:07:
[...]
ik denk dat alle nagenoeg alle offertes al definitief zijn en zelfs de ambtelijke molen al een tijdje draait.
Pas eind maart besloot de gemeenteraad om 4 miljoen beschikbaar te stellen, daar liggen dus echt nog niet zo veel plannen klaar, laat staan aanbestedingen die plaats moeten vinden.

https://www.ad.nl/formule...komst-formule-1~a67d5403/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 18:45
Ik ben er van overtuigd dat binnen 2 weken die baan aangepast kan zijn. Je vergist je in wat Nederlandse bedrijven voor elkaar krijgen als het ff moet. Dat asfalteren van een landingsbaan in een nacht, ik sta er niet meer van te kijken wat competente mensen kunnen.
Gemeenteraden daarentegen zullen wel wat meer moeite hebben, maar als er genoeg voordelen tegenover staat is er al snel consensus hoor....

We gaan het meemaken!

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Homeland schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Pas eind maart besloot de gemeenteraad om 4 miljoen beschikbaar te stellen, daar liggen dus echt nog niet zo veel plannen klaar, laat staan aanbestedingen die plaats moeten vinden.

https://www.ad.nl/formule...komst-formule-1~a67d5403/
Denk je echt dat ze die 4 miljoen beschikbaar stellen zonder dat er al een (detail)planning aan ten grondslag ligt?

Geloof me, de plannen (voor alles) zijn in een ver gevorderd stadium en alles wordt nu met een sneltreinvaart in gang gezet. Daarbij denk ik dat veel zaken, welke normaal veel meer tijd kosten, nu sneller afgehandeld kunnen worden vanwege de aard/publiciteit van het evenement.

EDIT: het enige waar ik mij over verbaas is dat er nog geen milieugroepje is opgestaan welke het hele gebeuren via een juridische weg wil gaan verbieden en daarmee de boel ophoudt.

[ Voor 10% gewijzigd door B-Real op 15-05-2019 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:03
B-Real schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:22:
EDIT: het enige waar ik mij over verbaas is dat er nog geen milieugroepje is opgestaan welke het hele gebeuren via een juridische weg wil gaan verbieden en daarmee de boel ophoudt.
Die zijn te druk bezig met boeren pesten in Brabant... >:)
(met de auto erheen ook nog)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 15-09 18:28

Edd

Je bedoelt het clubje "Rust bij de kust"? Wees niet bang, die blijven strijden ;)
https://www.haarlemsdagbl...an-formule-1-op-zandvoort

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Denk je echt dat ze die 4 miljoen beschikbaar stellen zonder dat er al een (detail)planning aan ten grondslag ligt?
Helaas is dat wel zo. In de gemeentelijke politiek is het zo dat er eerst geld gereserveerd wordt. Daarna gaan de ambtenaren aan de slag met planvorming en tekeningen. Vervolgens komt daar aanbesteding bij, etc. Zie dit persoonlijk al één van de meest uitdagende punten in het plan. Het is niet zo dat ze in Zandvoort geen andere (prestige) projecten hebben, over twee weken nemen ze ook nog een besluit over een Metropoolboulevard langs de kust.
Geloof me, de plannen (voor alles) zijn in een ver gevorderd stadium en alles wordt nu met een sneltreinvaart in gang gezet. Daarbij denk ik dat veel zaken, welke normaal veel meer tijd kosten, nu sneller afgehandeld kunnen worden vanwege de aard/publiciteit van het evenement.
Die sneltrein zal er zeker wel komen, maar dat gaat niet zonder slag of stoot.
Vermoedelijk zal die er nog gaan komen. Er is immers al een groepering die klaagt over de geluidsoverlast. Echter hoor ik voornamelijk positieve geluiden vanuit Zandvoort en omgeving. Denk dat 90% voorstander is van extra investeringen in de plaats en in de bereikbaarheid en dat een klein percentage klaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

Ja, eerst geld, dan plannen, dan aanbesteden, dan selecteren en dan pas kan een bedrijf beginnen met het uitvoeren. Er gaat (normaal gesproken) echt een flinke tijd overheen.

Alleen al voor het aanbesteden staat minimaal 45 dagen, dat is de tijd die je bedrijven moet geven om te reageren op de opdracht die er ligt, in die tijd kan je daar dus niet verder aan werken. Omdat het de overheid is kost alles meer tijd, er zijn veel procedures die moeten worden gevolgd om iedereen inspraak te geven in de besluitvorming en ook te zorgen dat de aanbesteding correct verloopt.

Gemeente Zandvoort heeft hier overigens veel info over de GP: https://zandvoort.nl/formule-1-naar-zandvoort/

[ Voor 4% gewijzigd door Homeland op 15-05-2019 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Edd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 11:26:
[...]

Je bedoelt het clubje "Rust bij de kust"? Wees niet bang, die blijven strijden ;)
https://www.haarlemsdagbl...an-formule-1-op-zandvoort
Ze willen dat de vergunning wordt aangepast.

Dat gaat vast en zeker ook wel gebeuren: MEER geluid >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 15-09 18:51
DJTimo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:01:
Ticketprijzen zouden "conform de markt" worden geprijsd volgens Lammers. De GP's waar ik heen ben geweest heb ik tussen de 100 en de 180 euro betaald voor een weekendkaart. Dit waren tribunekaarten, dus geen staanplaatsen. Ik verwacht dat een weekendkaart voor Zandvoort ook iets van gemiddeld 150 euro zal zijn. Kaartje voor alleen de zondag iets van 100 euro oid. :)

Verder verwacht ik na de race op het strand een dik podium met top DJ's en goede bands. Dan houd je nog een hoop volk vast wat de leegloop van het dorp beter stroomlijnt. (net als het dichthouden van de campings na de race bv.)

Maar goed, ik verwacht wel vaker dingen en daar klopt dan niks van. :+
Ik ben in Hockenheim en Austin geweest; eerste rond de 350 euro voor een middenklasse ticket en Austin 550 euro voor een high end (maar niet top class) ticket.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 23:11
DJTimo schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:01:
Waar en wanneer was dat dan? Als dat je verwachtingen zijn kom je waarschijnlijk bedrogen uit. De goedkoopste tribune kaarten voor Spa zijn €379,- (F1.com, natuurlijk zijn er acties en aanbiedingen te vinden) en er is aangegeven dat prijzen vergelijkbaar worden met Spa. Silverstone zijn de goedkoopste kaartjes 250 pond geweest (Silverstone.co.uk).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan bij hoog en laag het tegendeel beweren maar Assen is toch echt wel de betere keus geweest. Hoe meer ik er over lees hoe meer ik het idee krijg dat het een prestigeproject is van prins Bernhard en consorten. Verschrikkelijk veel achterstallig onderhoud, infrastructuur wat er helemaal niet op berekend is, vergunningen voor het bouwen duren al lang en dan zijn er ook nog de milieuvergunningen die in de regel nog langer duren om aan te vragen. De financiën zijn nog amper rond, politieke partijen die voor/tegen zijn, omwonenden en ga zo maar door.

Ik moest even zoeken maar bij GeenStijl stond een soort van kostenplaatje in het volgende artikel: https://www.geenstijl.nl/...s-assen-feiten-en-cijfers

[ Voor 1% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-05-2019 14:13 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 75 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen