rjong5 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:49:
Ik dacht het is eens tijd om de indeling van firefly om te gooien.
In de loop der jaren heb ik meer dan 100 categorieen aangemaakt. ( Nadeel van niet consequent handmatig invoeren ).
Ik wil dit dus drastisch verminderen en het dan ook overal consequent toepassen.
Hoe doen anderen dit, lees welke categorieen gebruiken jullie ( evt verder gedetailleerd dmv tags)
Ik ben vooralsnog hiervoor gegaan en dat is ook omdat ik veel van deze categorieen altijd al zo had in Orov (vorige app die ik gebruikte om inzicht te krijgen).
Categorie met daarachter de
tags die ik gebruik. Als er (vastelasten) bij een tag staat dan krijgt die tag dus ook altijd de vastelasten tag mee. Op die manier kan ik vrij makkelijk rapporteren op mijn vastelasten.
Abonnementen ---- Bankrekening (vastelasten), Webhosting, Internet (vastelasten), Mobiel (vastelasten)
Allerlei ----[wat ik niet echt ergens anders kwijt kan]
Beleggen ----Crypto, Aandelen, etc.
Boodschappen ----altijd alle uitgaven met de tag (vastelasten)
Computer ----[ik heb altijd kosten voor en rond de computer hieronder gezet dus ben dat maar blijven doen].
Creditcard ----[ik zet momenteel handmatig in de omschrijving de zaken erin die ik via CC heb gekocht, op die manier kan ik alsnog makkelijk terug vinden wanneer ik ook alweer die speakers via Amazon had gekocht :)]
Giften ----(vastelasten) in geval van maandelijks. Adhoc giften zijn geen vaste lasten en krijgen die tag niet
Health ----Zorgverzekering (vastelasten), Sportschool (vastelasten) [zou ook bij Abo kunnen)
Inkomen ----Salaris, Belastingteruggaaf
Kado ----[kado's voor verjaardagen enzo.]
Kleding ----[deze zou ook onder Lifestyle met een Tag kunnen, maar ik deed het zo al jaren dus ik heb het zo gehouden]
Lifestyle ----electronica, kapper, tuincentrum, etc.
Pinnen ----
Sparen ----[overboekingen van/naar spaarrekeningen]
Uitjes ----Bioscoop, uiteten, dagje uit etc.
Vakanties ----[ik wil makkelijk terug kunnen zien wat een vakantie kostte dus hier komen ook boodschappen, uitjes etc. onder als ik op vakantie ben]
Vervoer ----AutoGarage, AutoOverig, AutoTanken, Autoverzekering (vastelasten), Autowegenbelasting, Fiets, Parkeren, OV
Woning ----Gemeentebelasting (vastelasten), Gas/Water/Licht (vastelasten), Hypotheek (vastelasten), Woonverzekering (vastelasten), Klussen [kosten voor wat grotere klussen in en om het huis]
Omdat het een en/of rekening is geef ik elke uitgave via de pinpas ook automatisch een extra tag mee van mijzelf of van mijn partner, afhankelijk van het pasnummer.
Vrijwel alles gaat al automatisch met regels maar e.e.a. moet natuurlijk wel handmatig (zoals de vakantie uitgaven).
[
Voor 6% gewijzigd door
PuckStar op 06-11-2024 18:25
]