Hier wil je een bestaande asset account selecteren, die je als het goed is al hebt gemaakt. Zie /accounts/assetTyrian81 schreef op zondag 28 januari 2024 @ 22:02:
[...]
Thanks dat heeft het gedaan !
alleen hoe krijg ik nu :
GoCardless ID
GoCardless key
had me al aangemeld en bank gekoppeld op gocardless ....?!
Yup hebbes , alleen nu blijft de importer haken
Default import account:
Select the asset account you want to link transactions to, if your import doesn't have enough meta data to determine this.
Deze moet geselecteerd worden , maar kan de optie Assets Liabilities niet selecteren ¿
Ik heb net een fout ontdekt die ik gelukkig nog maar net heb kunnen herstellen.
Ik had een cash uitgave die ik wilde updaten: het toevoegen van een notitie.
In plaats van opslaan drukte ik per ongeluk op split, daarna pas op opslaan. Ik kreeg een foutmelding dat opslaan niet mogelijk was, waarschijnlijk omdat mijn spilt sectie geen data had. Ik probeerde er uit te gaan met terug. Vervolgens gaf de 'betaalrekening' cash continue een foutmelding met de tekst 'Firefly III is stuk'.
Ik heb toen heel vaak in mijn browser op terug geklikt en kon toen gelukkig nog de actie 'verwijderen' op de hele transactie kiezen dus ik heb de fout nu denk ik niet meer.
Misschien zijn deze stappen wel te gebruiken om dit te reproduceren. Was nogal een monkey move aan mijn kant
Als je wil kan ik een issue maken vanuit een veilige testomgeving zonder echte data. Kijken of ik het nog eens voor elkaar krijg.
Ik had een cash uitgave die ik wilde updaten: het toevoegen van een notitie.
In plaats van opslaan drukte ik per ongeluk op split, daarna pas op opslaan. Ik kreeg een foutmelding dat opslaan niet mogelijk was, waarschijnlijk omdat mijn spilt sectie geen data had. Ik probeerde er uit te gaan met terug. Vervolgens gaf de 'betaalrekening' cash continue een foutmelding met de tekst 'Firefly III is stuk'.
Ik heb toen heel vaak in mijn browser op terug geklikt en kon toen gelukkig nog de actie 'verwijderen' op de hele transactie kiezen dus ik heb de fout nu denk ik niet meer.
Misschien zijn deze stappen wel te gebruiken om dit te reproduceren. Was nogal een monkey move aan mijn kant
Als je wil kan ik een issue maken vanuit een veilige testomgeving zonder echte data. Kijken of ik het nog eens voor elkaar krijg.
[ Voor 7% gewijzigd door jmk op 29-01-2024 20:45 ]
Yippie kayak, other buckets!
Graag gedaan hoor! Verder ben ik wel heel blij met Firefly III. Voorheen was ik best lang bezig met invoeren van allerlei data in Excel maar nu kan ik altijd direct zien hoe hij het staat met mijn budgetten en wat ik overhou.
Bespaart me veel tijd en zie heel veel handige overzichten van bijvoorbeeld winkels en categorieën.
Bespaart me veel tijd en zie heel veel handige overzichten van bijvoorbeeld winkels en categorieën.
@Firefly III , hier enig idee over?
pieterjangoeman schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 16:09:
Heeft iemand Firefly III al geïnstalleerd op Truenas, als app?
Ik krijg het wel werkend, maar in dezelfde app zou ook de data importer moeten zitten volgens de config, maar op die poort krijg ik geen werkende pagina.
Het spijt me nee, ik weet echt helemaal niks van Truenas.pieterjangoeman schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:32:
[...]
@pieterjangoeman
Heb je in de config well 'data importer' geactiveerd?pieterjangoeman schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 15:32:
[...]
Heb jij toevallig ergens een guide voor hoe firefly te installeren op portainer? Ik heb firefly eerder aan de praat gekregen op mijn eigen ubuntu server met docker, maar ik begrijp niet hoe ik het met portainer moet opzetten. Ik zie o.a. op een tutorial gemaakt voor firefly en synology dat ik eerst een stack moet aanmaken?RudolfR schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:59:
@HeyHey
Ik heb dit in portainer, was even opletten met het dedupliceren van variabelen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 version: '3.3' # # The Firefly III Data Importer will ask you for the Firefly III URL and a "Client ID". # You can generate the Client ID at http://localhost/profile (after registering) # The Firefly III URL is: http://app:8080 # # Other URL's will give 500 | Server Error # services: app: image: fireflyiii/core:latest hostname: app container_name: firefly_iii_core networks: - firefly_iii restart: always volumes: - firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload env_file: stack.env ports: - '80:8080' depends_on: - db db: image: mariadb hostname: db container_name: firefly_iii_db networks: - firefly_iii restart: always env_file: stack.env volumes: - firefly_iii_db:/var/lib/mysql importer: image: fireflyiii/data-importer:latest hostname: importer restart: always container_name: firefly_iii_importer networks: - firefly_iii ports: - '81:8080' depends_on: - app env_file: stack.env cron: # # To make this work, set STATIC_CRON_TOKEN in your .env file or as an environment variable and replace REPLACEME below # The STATIC_CRON_TOKEN must be *exactly* 32 characters long # image: alpine container_name: firefly_iii_cron restart: always command: sh -c "echo \"0 3 * * * wget -qO- http://app:8080/api/v1/cron/<STATIC_CRON_TOKEN>\" | crontab - && crond -f -L /dev/stdout" networks: - firefly_iii volumes: firefly_iii_upload: firefly_iii_db: networks: firefly_iii: driver: bridge
Portainer op een Synology NAS? Of portainer op een linux os?Ircghost schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:15:
[...]
Heb jij toevallig ergens een guide voor hoe firefly te installeren op portainer? Ik heb firefly eerder aan de praat gekregen op mijn eigen ubuntu server met docker, maar ik begrijp niet hoe ik het met portainer moet opzetten. Ik zie o.a. op een tutorial gemaakt voor firefly en synology dat ik eerst een stack moet aanmaken?
Op linux OS, ik had al gekeken naar de handleiding voor op synology, maar die kan ik dus niet (volledig) volgen.PuckStar schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:24:
[...]
Portainer op een Synology NAS? Of portainer op een linux os?
Ok want ik zat met precies dezelfde vraag en heb het uiteindelijk toch maar gewoon even zonder Portainer geinstalleerd (omdat ik nergens een handleiding kon vinden). Deze heb ik gevolgd (dan heb je de basis + de importer bij elkaar) https://docs.firefly-iii....rter/installation/docker/Ircghost schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 18:28:
[...]
Op linux OS, ik had al gekeken naar de handleiding voor op synology, maar die kan ik dus niet (volledig) volgen.
Daarna zal je wel gewoon de images etc. van Firefly zien in Portainer. Dus je kunt ze vanaf dan ook makkelijk vanuit Portainer stoppen/starten en bijv. logs bekijken (zoals die van de importer die ik wel eens bekeek om te zien waarom een import niet goed ging).
Updaten van Firefly doe ik dan nog wel via de commandline (omdat ik ook niet echt veel kennis van Portainer heb
[ Voor 8% gewijzigd door PuckStar op 17-02-2024 18:37 ]
Ok, dus jij hebt vanuit de normale gui op diezelfde server de normale docker procedure gevolgd? En daarna is alles gewoon beschikbaar in Portainer? Interesting.
Al zou ik het wel liever doen in portainer, lijkt mij wel leuk om te leren, maar het is nu allemaal wel heel onbekend
@ThinkPad ik zag dat jij een handleiding had gepost naar reddit? Het is een besloten community waar ik niet in zit, heb toegang gevraagd, maar (nog) niet gekregen. Heb jij de handleiding toevallig nog beschikbaar voor Portainer installatie?
Al zou ik het wel liever doen in portainer, lijkt mij wel leuk om te leren, maar het is nu allemaal wel heel onbekend
@ThinkPad ik zag dat jij een handleiding had gepost naar reddit? Het is een besloten community waar ik niet in zit, heb toegang gevraagd, maar (nog) niet gekregen. Heb jij de handleiding toevallig nog beschikbaar voor Portainer installatie?
@Ircghost Ik gebruik al jaren geen FFIII meer (ook geen ander product overigens). Ik zie dat ik zelf ook niet meer bij die Reddit post mag (als hij er nog is, als ik de foutmelding zo lees is hij misschien ook wel verwijderd).
@Ircghost Ik heb FF in Portainer opgezet, maar niet a.d.h.v. een handleiding. En ook geen handleiding gemaakt eigenlijk.
Zo uit m'n hoofd:
- nieuwe stack
- docker compose code van app en db container gecopy paste
- inhoud van env files in advanced mode er bij geplakt
- stack starten
- verdere configuratieopties afwerken, zoals de app key en dergelijke
De importer container toevoegen heb ik pas gedaan toen de applicatie helemaal draaide.
Niet de meest uitgebreide aanwijzingen, maar misschien kun je er iets mee?
Zo uit m'n hoofd:
- nieuwe stack
- stack starten
De importer container toevoegen heb ik pas gedaan toen de applicatie helemaal draaide.
@Ircghost
Nee, dat heb ik gedaan op basis van de officiële documentatie; maar je harkt alles bij elkaar, met alle services in een stack. Zie mijn post. Denk dat de verwijzing naar stack.env onzin is, overigens.
En aangezien er meerdere env-files zijn, komen sommige variabelen meermaals voor (1x per service die m nodig heeft). Die duplicatie moet je eruit filteren, aangezien de stack al een environment deelt..
Nee, dat heb ik gedaan op basis van de officiële documentatie; maar je harkt alles bij elkaar, met alle services in een stack. Zie mijn post. Denk dat de verwijzing naar stack.env onzin is, overigens.
En aangezien er meerdere env-files zijn, komen sommige variabelen meermaals voor (1x per service die m nodig heeft). Die duplicatie moet je eruit filteren, aangezien de stack al een environment deelt..
[ Voor 7% gewijzigd door RudolfR op 17-02-2024 21:44 ]
Ik had eindelijk mijn set van 20 jaar transacties klaar dus ben gisteravond begonnen met importeren.
De eerste stap duurde ongeveer 30minuten en de tweede stap heeft ongeveer 6u gelopen.
Voor wie het interessant vindt, dit is op een intel nuc.
Maar er gaat iets niet goed (en na testen zie ik dat zelfs als ik 1 transactie importeer), namelijk ik vink uit dat de importer Regels moet toepassen (dus Rules vinkje staat uit, want vinkje aan betekend Yes) maar toch past hij de regels toe!
Rara hoe kan dat?
Ik zal nu als workaround denk ik maar helemaal opnieuw beginnen en dan eerst de Regels allemaal op inactief zetten voordat ik het weer ga importeren..
De eerste stap duurde ongeveer 30minuten en de tweede stap heeft ongeveer 6u gelopen.
Voor wie het interessant vindt, dit is op een intel nuc.
Maar er gaat iets niet goed (en na testen zie ik dat zelfs als ik 1 transactie importeer), namelijk ik vink uit dat de importer Regels moet toepassen (dus Rules vinkje staat uit, want vinkje aan betekend Yes) maar toch past hij de regels toe!
Rara hoe kan dat?
Ik zal nu als workaround denk ik maar helemaal opnieuw beginnen en dan eerst de Regels allemaal op inactief zetten voordat ik het weer ga importeren..
Hoe heb je deze fields anders kunnen mappen?KerstmanSint schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:03:
[...]
Ik liep tegen precies hetzelfde aan. Helaas wordt de naam aan het IBAN nummer gekoppeld binnen Firefly terwijl in realiteit op de afschriften wij verschillende bedrijfsnamen te zien krijgen terwijl het naar hetzelfde IBAN nummer wordt gestort via een Multipay / Adyen / noem maar op.
Om dit op te lossen heb ik de fields anders gemapped en maak ik geen gebruik meer van de rekeningnamen. In plaats daarvan map ik:
Namen vanuit het afschrijf → Beschrijving in Firefly
Beschrijving vanuit het afschrift → Notitie in Firefly
Ik heb het project 'Firefly' voor mezelf maar eens het stof weer afgeblazen om te kijken of ik het in gebruik kan nemen, maar loop toch tegen een paar eigenaardigheden aan.
Voorbeeld:
Af en toe een lekkere hap op de vrijdag-lunch. Een collega haalt, wordt terugbetaald via Tikkie/betaalverzoek. Hoe moet ik dat instellen op basis van een budget?
Lees: ik geef mezelf 50 euro lunchbudget. Als ik dan degene bent die lunch haalt en betaald (35 euro, fictief), en ik krijg van collega's hun deel teruggestort (28 euro, fictief), dan wil ik dat er 35 - 28 = 7 euro van het budget af gaat.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om inkomende transacties te koppelen aan een budget...
----------
Mocht ik het nou verkeerd in mijn hoofd hebben zitten hoor ik het ook graag, maar dan ben ik benieuwd hoe ik het wél logisch en goed in moet stellen, het liefst met voorbeelden erbij.
Voorbeeld:
Af en toe een lekkere hap op de vrijdag-lunch. Een collega haalt, wordt terugbetaald via Tikkie/betaalverzoek. Hoe moet ik dat instellen op basis van een budget?
Lees: ik geef mezelf 50 euro lunchbudget. Als ik dan degene bent die lunch haalt en betaald (35 euro, fictief), en ik krijg van collega's hun deel teruggestort (28 euro, fictief), dan wil ik dat er 35 - 28 = 7 euro van het budget af gaat.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om inkomende transacties te koppelen aan een budget...
----------
Mocht ik het nou verkeerd in mijn hoofd hebben zitten hoor ik het ook graag, maar dan ben ik benieuwd hoe ik het wél logisch en goed in moet stellen, het liefst met voorbeelden erbij.
Ik vermoed dat de logica is dat je je expense moet splitten. 1 deel is je eigen kosten vd lunch (7e) en deel2 zijn de kosten van je collega's (27e). Deel 1 hang je dan aan je budget, deel 2 laat je budget leeg.Stuupje schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:37:
Ik heb het project 'Firefly' voor mezelf maar eens het stof weer afgeblazen om te kijken of ik het in gebruik kan nemen, maar loop toch tegen een paar eigenaardigheden aan.
Voorbeeld:
----------
Ik denk dat de logica is dat budgetten altijd spend is.
note hierboven 'ik denk' en 'ik vermoed'
@Stuupje
Dat voorbeeld staat ergens in de documentatie, twee opties:
Alleen eigen uitgave invoeren en voorschieten/terugbetalen buiten firefly houden. Of budget verhogen met het bedrag voorgeschoten.
Gevonden: https://docs.firefly-iii.org/tutorials/finances/refund/
Alleen eigen uitgave invoeren en voorschieten/terugbetalen buiten firefly houden. Of budget verhogen met het bedrag voorgeschoten.
[ Voor 14% gewijzigd door RudolfR op 13-03-2024 22:53 ]
Mijn suggestie past daar in; Ik mis daar optie "3": de expense gewoon splitten. Alles blijft netjes intact en al je overzichten en budgetten kloppen.RudolfR schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 22:49:
@Stuupje
Bedankt voor de reacties!
Ik moet toegeven dat het bij YNAB nét ietsje makkelijker geregeld is/was aangezien je daar zonder problemen inkomsten aan een budget kon hangen en de verrekening automatisch verliep.
In Firefly zal ik dan importregels moeten negeren of verwijderen en handmatig de uitgaven moeten her-berekenen, wat jammergenoeg een stuk arbeidsintensiever is..
Ik moet toegeven dat het bij YNAB nét ietsje makkelijker geregeld is/was aangezien je daar zonder problemen inkomsten aan een budget kon hangen en de verrekening automatisch verliep.
In Firefly zal ik dan importregels moeten negeren of verwijderen en handmatig de uitgaven moeten her-berekenen, wat jammergenoeg een stuk arbeidsintensiever is..
Ik ga ook eens klooien via Portainer. Blijft bij mij dat ik het één keer werkend heb gehad met de manier via de website en daarna nooit meer. Blijf het maar niet kunnen vinden wat het heel frustrerend maakt. Mede ook omdat het wel gewerkt heeft en door een domme verwijder actie ik alles kwijt ben geraakt. Niet dat ik ver was met importeren, maar het hele instellen was wel klaar.WheeleE schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 19:02:
@Ircghost Ik heb FF in Portainer opgezet, maar niet a.d.h.v. een handleiding. En ook geen handleiding gemaakt eigenlijk.
Zo uit m'n hoofd:
- nieuwe stack
- stack starten
Ik heb een werkende portainer setup. Zal m zo ff opsnorren.
Been there, done thatArunia schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:25:
[...]
Ik ga ook eens klooien via Portainer. Blijft bij mij dat ik het één keer werkend heb gehad met de manier via de website en daarna nooit meer. Blijf het maar niet kunnen vinden wat het heel frustrerend maakt. Mede ook omdat het wel gewerkt heeft en door een domme verwijder actie ik alles kwijt ben geraakt. Niet dat ik ver was met importeren, maar het hele instellen was wel klaar.
Sinds ik begin vorig jaar mij hele installatie opnieuw heb gedaan loopt er elke nacht een backup van alle containerdata en een export van de database.
Een verse portainer-installatie doen staat ergens op mijn todo lijst maar het is er nog niet van gekomen.
@Arunia @WheeleE onderstaande werkt bij mij;
- draait achter een rev proxy dus als je dat niet gebruikt moet je poorten exposen en je urls correct aanpassen
- 32 random char invullen
- wachtwoorden aanpassen
- importer oauth token invullen of de importer weg-commenten
- draait achter een rev proxy dus als je dat niet gebruikt moet je poorten exposen en je urls correct aanpassen
- 32 random char invullen
- wachtwoorden aanpassen
- importer oauth token invullen of de importer weg-commenten
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
| version: '3.3' services: app: image: fireflyiii/core:version-6.1.9 hostname: app container_name: firefly_iii_core restart: always volumes: - /path/to/dir/upload:/var/www/html/storage/upload - /path/to/dir/import:/import - /etc/localtime:/etc/localtime:ro #env_file: .env networks: - firefly_iii #- proxy-tier # hangt bij mij achter een revproxy # ports: # - 8080 # hangt bij mij achter een revproxy dus ik expose geen poorten depends_on: - db environment: - VIRTUAL_HOST=firefly.mijndomein.com #voor rev proxy - VIRTUAL_PORT=8080 #voor rev proxy - VIRTUAL_PROTO=http #voor rev proxy - APP_ENV=local - APP_DEBUG=false - SITE_OWNER=mail@example.com - APP_KEY=<mooie-32char-random-key> - DEFAULT_LANGUAGE=en_US - DEFAULT_LOCALE=equal - TZ=Europe/Amsterdam - TRUSTED_PROXIES=** #voor rev proxy - LOG_CHANNEL=stack - APP_LOG_LEVEL=info - AUDIT_LOG_LEVEL=emergency - AUDIT_LOG_CHANNEL= - PAPERTRAIL_HOST= - PAPERTRAIL_PORT= - DB_CONNECTION=mysql - DB_HOST=db - DB_PORT=3306 - DB_DATABASE=firefly - DB_USERNAME=firefly - DB_PASSWORD=secret_firefly_password - DB_SOCKET= - MYSQL_USE_SSL=false - MYSQL_SSL_VERIFY_SERVER_CERT=true - MYSQL_SSL_CAPATH=/etc/ssl/certs/ - MYSQL_SSL_CA= - MYSQL_SSL_CERT= - MYSQL_SSL_KEY= - MYSQL_SSL_CIPHER= - PGSQL_SSL_MODE=prefer - PGSQL_SSL_ROOT_CERT=null - PGSQL_SSL_CERT=null - PGSQL_SSL_KEY=null - PGSQL_SSL_CRL_FILE=null - PGSQL_SCHEMA=public - CACHE_DRIVER=file - SESSION_DRIVER=file - REDIS_SCHEME=tcp - REDIS_PATH= - REDIS_HOST=127.0.0.1 - REDIS_PORT=6379 - REDIS_USERNAME= - REDIS_PASSWORD= - REDIS_DB="0" - REDIS_CACHE_DB="1" - COOKIE_PATH="/" - COOKIE_DOMAIN= - COOKIE_SECURE=false - COOKIE_SAMESITE=lax - MAIL_MAILER=log - MAIL_HOST=null - MAIL_PORT=2525 - MAIL_FROM=changeme@example.com - MAIL_USERNAME=null - MAIL_PASSWORD=null - MAIL_ENCRYPTION=null - MAIL_SENDMAIL_COMMAND= - MAILGUN_DOMAIN= - MAILGUN_SECRET= - MAILGUN_ENDPOINT=api.mailgun.net - MANDRILL_SECRET= - SPARKPOST_SECRET= - SEND_ERROR_MESSAGE=true - SEND_REPORT_JOURNALS=true - ENABLE_EXTERNAL_MAP=false - ENABLE_EXTERNAL_RATES=false - MAP_DEFAULT_LAT=1 - MAP_DEFAULT_LONG=1 - MAP_DEFAULT_ZOOM=6 - VALID_URL_PROTOCOLS= - AUTHENTICATION_GUARD=web - AUTHENTICATION_GUARD_HEADER=REMOTE_USER - AUTHENTICATION_GUARD_EMAIL= - PASSPORT_PRIVATE_KEY= - PASSPORT_PUBLIC_KEY= - CUSTOM_LOGOUT_URL= - DISABLE_FRAME_HEADER=false - DISABLE_CSP_HEADER=false - TRACKER_SITE_ID= - TRACKER_URL= - ALLOW_WEBHOOKS=false - STATIC_CRON_TOKEN=<mooie-32char-random-key> - DKR_BUILD_LOCALE=false - DKR_CHECK_SQLITE=true - DKR_RUN_MIGRATION=true - DKR_RUN_UPGRADE=true - DKR_RUN_VERIFY=true - DKR_RUN_REPORT=true - DKR_RUN_PASSPORT_INSTALL=true - APP_NAME=FireflyIII - BROADCAST_DRIVER=log - QUEUE_DRIVER=sync - CACHE_PREFIX=firefly - PUSHER_KEY= - IPINFO_TOKEN= - PUSHER_SECRET= - PUSHER_ID= - DEMO_USERNAME= - DEMO_PASSWORD= - FIREFLY_III_LAYOUT=v1 - APP_URL=https://firefly.mijndomein.com #<publieke url FFiii> # url wat je als gebruiker invult in je browser, kan een http://ip:port zijn als je het alleen lokaal draait db: image: mariadb:lts hostname: db container_name: firefly_iii_db restart: always #env_file: .db.env networks: - firefly_iii volumes: - /path/to/dir/mariadb:/var/lib/mysql - /etc/localtime:/etc/localtime:ro environment: - MYSQL_RANDOM_ROOT_PASSWORD=yes - MYSQL_USER=firefly - MYSQL_PASSWORD=secret_firefly_password - MYSQL_DATABASE=firefly importer: image: fireflyiii/data-importer:latest hostname: importer restart: always container_name: firefly_iii_importer volumes: - /path/to/dir/import:/import networks: - firefly_iii #- proxy-tier # hangt bij mij achter een revproxy # ports: # - '81:8081' #hangt bij mij achter een revproxy dus ik expose geen poorten depends_on: - app environment: - VIRTUAL_HOST=fireflyimporter.mijndomein.com #voor rev proxy - VIRTUAL_PORT=8080 #voor rev proxy - VIRTUAL_PROTO=http #voor rev proxy - FIREFLY_III_URL=http://app:8080 #interne(docker) url waarop ffiii bereikbaar is. niet nodig om aan te passen als alle containers hierboven op hetzelfde network zitten - VANITY_URL=https://firefly.mijndomein.com #<publieke url van FFiii, hetzelfde als APP_URL bij de FFiii container> # url wat je als gebruiker invult in je browser, kan een http://ip:port zijn als je het alleen lokaal draait - FIREFLY_III_ACCESS_TOKEN=<oauth token> - FIREFLY_III_CLIENT_ID= - NORDIGEN_ID= - NORDIGEN_KEY= - NORDIGEN_SANDBOX=false - SPECTRE_APP_ID= - SPECTRE_SECRET= - USE_CACHE=false - IGNORE_DUPLICATE_ERRORS=false - AUTO_IMPORT_SECRET=<mooie-32char-random-key> - CAN_POST_AUTOIMPORT=true - CAN_POST_FILES=false - IMPORT_DIR_ALLOWLIST= - VERIFY_TLS_SECURITY=true - JSON_CONFIGURATION_DIR= - CONNECTION_TIMEOUT=31.41 - APP_ENV=local - APP_DEBUG=false - LOG_CHANNEL=stack - LOG_RETURN_JSON=false - LOG_LEVEL=info - TRUSTED_PROXIES=** - TZ=Europe/Amsterdam - ASSET_URL= - ENABLE_MAIL_REPORT=false - EXPECT_SECURE_URL=false - MAIL_MAILER= - MAIL_DESTINATION=noreply@example.com - MAIL_FROM_ADDRESS=noreply@example.com - MAIL_HOST=smtp.mailtrap.io - MAIL_PORT=2525 - MAIL_USERNAME=username - MAIL_PASSWORD=password - MAIL_ENCRYPTION=null - MAILGUN_DOMAIN= - MAILGUN_SECRET= - MAILGUN_ENDPOINT= - POSTMARK_TOKEN= - BROADCAST_DRIVER=log - CACHE_DRIVER=file - QUEUE_CONNECTION=sync - SESSION_DRIVER=file - SESSION_LIFETIME=120 - IS_EXTERNAL=false - REDIS_HOST=127.0.0.1 - REDIS_PASSWORD=null - REDIS_PORT=6379 - REDIS_DB="0" - REDIS_CACHE_DB="1" - TRACKER_SITE_ID= - TRACKER_URL= - APP_NAME=DataImporter - APP_URL=https://fireflyimporter.mijndomein.com #<publieke url FFiii-importer> # url wat je als gebruiker invult in je browser, kan een http://ip:importer-port zijn als je het alleen lokaal draait - IMPORT_DIR_ALLOWLIST="/import" - FALLBACK_IN_DIR=true cron: # # To make this work, set STATIC_CRON_TOKEN in your .env file or as an environment variable and replace REPLACEME below # The STATIC_CRON_TOKEN must be *exactly* 32 characters long # image: alpine restart: always container_name: firefly_iii_cron command: sh -c "echo \"0 3 * * * wget -qO- http://app:8080/api/v1/cron/<mooie-32char-random-key>\" | crontab - && crond -f -L /dev/stdout" networks: - firefly_iii volumes: - /etc/localtime:/etc/localtime:ro networks: firefly_iii: name: firefly_iii #proxy-tier: # name: proxy-tier # external: true |
Net begonnen met Firefly, transacties geïmporteerd via GoCardLess, is er ook een manier om de html tags te verwijderen? Ik zie nu in de omschrijving bijv:
00<br>Doorlopende incasso<br>Overige partij: He
Ik heb daar ook eens naar gezocht maar niks kunnen vinden. Het enige wat ik kon bedenken was na de import in de database entries updaten. Dat zou wel betekenen dat eventuele dubbele transacties niet meer herkend worden bij een volgende import. Die worden op omschrijving gematched (althans, dat dacht ik).PatrickH schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 14:49:
Net begonnen met Firefly, transacties geïmporteerd via GoCardLess, is er ook een manier om de html tags te verwijderen? Ik zie nu in de omschrijving bijv:
[...]
Goedemorgen,
In het verleden met Firefly III gewerkt - gebruikte toen de bunq importer en was daar happy mee.
Als ik het goed begrijp wordt dat niet meer ondersteund.
Heb de opties van gocardless, etc gezien - maar wil niet van alles gaan uitproberen en daarna weer moeten afmelden etc.
Wat is nu beste manier om het e.e.a. via Bunq te importeren?
Hopelijk kan iemand mij in de goede richting wijzen.
In het verleden met Firefly III gewerkt - gebruikte toen de bunq importer en was daar happy mee.
Heb de opties van gocardless, etc gezien - maar wil niet van alles gaan uitproberen en daarna weer moeten afmelden etc.
[ Voor 17% gewijzigd door Tap_ op 01-04-2024 10:32 ]
Ik ben nu voornamelijk bezig met CSV bestanden te importeren. Mocht er een makkelijker manier zijn dat verneem ik dat ook graag!Tap_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:31:
Goedemorgen,
GoCardless ondersteund via Firefly III veel Nederlandse banken(in ieder geval nu nog gratis).
Ik zie Bunq er helaas niet bij staan:
https://gocardless.com/bank-account-data/coverage/
(Werkt met ABN prima in mijn Firefly III installatie.)
Ik zie Bunq er helaas niet bij staan:
https://gocardless.com/bank-account-data/coverage/
(Werkt met ABN prima in mijn Firefly III installatie.)
Via Gocardless scheelt het exporteren en heen en weer schuiven met csv's. Ik heb het twee keer getest met ING en het werkt, maar plakt <br> in alle omschrijvingen. Daarom hou ik het bij ee csv-import 2 keer in de maand.
Het is denk ik vooral persoonlijke voorkeur. Met 1 rekening 2 keer in de maand een csv importeren is misschien 20 minuten werk in totaal. Met 4 rekeningen is Gocardless misschien handiger en sneller.
Beide manieren werken prima.
Het is denk ik vooral persoonlijke voorkeur. Met 1 rekening 2 keer in de maand een csv importeren is misschien 20 minuten werk in totaal. Met 4 rekeningen is Gocardless misschien handiger en sneller.
Beide manieren werken prima.
CAMT export van je bank importeren. Dat werkt in mijn ervaring het beste.
Ik zat wat in de ffiii repo te struinen en zag dat er recent zelfs (eindelijk) een optie is toegevoegd om meerdere bestanden met 1 config json kan importeren.
Ik zat wat in de ffiii repo te struinen en zag dat er recent zelfs (eindelijk) een optie is toegevoegd om meerdere bestanden met 1 config json kan importeren.

Heb vandaag de installatie via Portainer gedaan. Kom nu uit op een error 500 wanneer ik wil koppelen aan importer. 
De soap continues. Heb eigenlijk de route gevolgd zoals in de handleiding aangegeven. Ook geen poorten aangepast en dergelijke alleen eigen wachtwoord, maar dat lijkt me niet het probleem.
Moet even kijken hoe ik bij de logs kom om daar eens in te struinen wat er nu aan de hand is.
De soap continues. Heb eigenlijk de route gevolgd zoals in de handleiding aangegeven. Ook geen poorten aangepast en dergelijke alleen eigen wachtwoord, maar dat lijkt me niet het probleem.
Moet even kijken hoe ik bij de logs kom om daar eens in te struinen wat er nu aan de hand is.
500 is een “ik kan het niet vinden” error. Dikke kans dat je app url of vanity url niet correct is. Of mogelijk een poort verkeerd (als je die veranderd hebt) of een poort niet bereikbaar.Arunia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:23:
Heb vandaag de installatie via Portainer gedaan. Kom nu uit op een error 500 wanneer ik wil koppelen aan importer.
@Arunia Heb je de een: .importer.env en heb je die ook aangepast met: FIREFLY_III_URL=http://app:8080
Axanary
@jeroen.wouda Verrek! Er stond http://app.8080. Ofwel geen : .
En dat werkt. Maar nou wil ik natuurlijk een aanpassing doen en kijken of ik het op een andere poort kan draaien vanuit de webbrowser. Daar ging het de vorige keer finaal de mist mee in. Hou niet van 8080. 80 en 81 gebruiken.
Ga het binnenkort toch proberen. Eindelijk dat het nu iets doet.
Ofwel, dank je wel!
En dat werkt. Maar nou wil ik natuurlijk een aanpassing doen en kijken of ik het op een andere poort kan draaien vanuit de webbrowser. Daar ging het de vorige keer finaal de mist mee in. Hou niet van 8080. 80 en 81 gebruiken.
Ofwel, dank je wel!
[ Voor 3% gewijzigd door Arunia op 04-04-2024 12:38 ]
TIP: achter een reverse proxy gooien. Ben je voor altijd er vanaf en kan je gewoon per subdomein naar je verschillende services. Het aantal logische poort-nummers raakt een keer op/niet meer te onthouden.Arunia schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:38:
@jeroen.wouda Verrek! Er stond http://app.8080. Ofwel geen : .
Ofwel, dank je wel!
Reverse proxy moet ik echt eens in gaan verdiepen. Zeker omdat ik voor toegang af wil van de ip-adressen met poortnummers en inderdaad subdomeinen gebruiken.sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 12:40:
[...]
TIP: achter een reverse proxy gooien. Ben je voor altijd er vanaf en kan je gewoon per subdomein naar je verschillende services. Het aantal logische poort-nummers raakt een keer op/niet meer te onthouden.
@Arunia Als je toch met reverse proxy wilt werken zou ik je aanraden om hier eens naar te kijken:
https://nginxproxymanager.com/
Een veiliger alternatief is
Cloudflare's Zero Trust -> Tunnel oplossing.
https://www.cloudflare.com/products/tunnel/
Axanary
Als je puur in jouw eigen netwerk het wilt gebruiken lijkt mij een reserve proxy veiliger. Gewoon alles op naam en poort 80 of 443 benaderen. Ik gebruik swag me letsencrypt, maar mijn sites zijn alleen intern bereikbaar.jeroen.wouda schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:23:
@Arunia Als je toch met reverse proxy wilt werken zou ik je aanraden om hier eens naar te kijken:
Als je het ook onderweg/buitenhuis wilt benaderen is cloudflare tunnel een oplossing (maar waarom zou je je Firefly III van buiten willen benaderen?).
Hi allemaal, klein vraagje,
Ik draai een dockerized firefly iii achter een dockerized nginx proxy manager....
Maar ik heb t met nginx nog niet goed werkend gekregen.
Benaderen via http://ip:port werkt allemaal prima.
Maar wanneer ik via http://domain inlog dan is het net of de firefly iii UI alle css styling is verloren.!?
In de stack.env heb ik wel 'Trusted_proxy=http://'ip_van_nginx'
Maar dat maakte geen verschil.
Weet iemand toevallig hoe ik in nginx de proxyhost voor firefly iii moet configureren (via de nginx UI pls) ?
Mijn dank is groot.
Ik draai een dockerized firefly iii achter een dockerized nginx proxy manager....
Maar ik heb t met nginx nog niet goed werkend gekregen.
Benaderen via http://ip:port werkt allemaal prima.
Maar wanneer ik via http://domain inlog dan is het net of de firefly iii UI alle css styling is verloren.!?
In de stack.env heb ik wel 'Trusted_proxy=http://'ip_van_nginx'
Maar dat maakte geen verschil.
Weet iemand toevallig hoe ik in nginx de proxyhost voor firefly iii moet configureren (via de nginx UI pls) ?
Mijn dank is groot.
Ik ben niet bekend met nginx UI.
Het klinkt alsof niet alle paths gefwd worden naar je ffiii container. als ik even snel kijk zie ik bv een css geladen worden
Wat zie je in je browser's network monitor? fails voor het ophalen van de css sheets?
Het klinkt alsof niet alle paths gefwd worden naar je ffiii container. als ik even snel kijk zie ik bv een css geladen worden
code:
. Wellicht wordt dat niet goed gefwd.1
| .../v1/lib/fa/css/font-awesome.min.css?v=6.1.9 |
Wat zie je in je browser's network monitor? fails voor het ophalen van de css sheets?
Ha thnx voor je snelle reactie, ik denk wel dat je gelijk hebt, maar wat het precies veroorzaakt is mij een raadsel. (ongetwijfelt iets kleins)sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:26:
Ik ben niet bekend met nginx UI.
Het klinkt alsof niet alle paths gefwd worden naar je ffiii container. als ik even snel kijk zie ik bv een css geladen wordencode:. Wellicht wordt dat niet goed gefwd.
1 .../v1/lib/fa/css/font-awesome.min.css?v=6.1.9
Ik krijg iig geen foutmeldingen als de pagina laadt,... maar eindigt met enkel een niet functionerende, en slechter uitziende login pagina
:strip_exif()/f/image/TBaXI34MKmAmYTx2osAEKGoP.jpg?f=fotoalbum_large)
Versus als ik inlog via ip-address:
:strip_exif()/f/image/Szyf4ZtFoc7G6t5lqlfb9FHv.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk eens in de netwerk monitor als je de pagina opent via de proxy. Dan kan je zien of de css geladen wordt.Hutas schreef op donderdag 4 april 2024 @ 19:45:
[...]
Ha thnx voor je snelle reactie, ik denk wel dat je gelijk hebt, maar wat het precies veroorzaakt is mij een raadsel. (ongetwijfelt iets kleins)
Ik krijg iig geen foutmeldingen als de pagina laadt,... maar eindigt met enkel een niet functionerende, en slechter uitziende login pagina![]()
[Afbeelding]
Versus als ik inlog via ip-address:
[Afbeelding]
Voor Firefox bv: https://firefox-source-do...etwork_monitor/index.html
Gisteren aan de praat. Nu dacht ik even de poorten van FFIII en Importer aan te passen, maar buiten dat ik het wel kan bereiken, kan ik nu niet meer koppelen vanuit importer.
Kan me niet voorstellen dat het allemaal zo moeilijk zou moeten zijn. Maar goed, het zal volkomen aan mij liggen natuurlijk.
Kan me niet voorstellen dat het allemaal zo moeilijk zou moeten zijn. Maar goed, het zal volkomen aan mij liggen natuurlijk.
Bedankt voor de tip, dit was de eerste x dat ik over netwerk monitor heb gehoord. Ik heb het gecheckt en inderdaad, de CSS file wordt geblockt.sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:09:
[...]
Kijk eens in de netwerk monitor als je de pagina opent via de proxy. Dan kan je zien of de css geladen wordt.
Voor Firefox bv: https://firefox-source-do...etwork_monitor/index.html
Nu rest de vraag waarom? Alle andere 17 docker-containers werken prima achter de ngnx proxy manager (NPM).
Hieronder de network monitor van de goed werkende URL via ip-adres:
/f/image/w8QWXOKDPLZiiq7GXSTms6e2.png?f=fotoalbum_large)
en de network monitor van de niet-werkende URL via NPM:
/f/image/O0WjNuO6i0PMFdF5mRxlPhAf.png?f=fotoalbum_large)
Ik had wat googles gevonden dat wanneer NPM css blockt, dit vaak te maken heeft dat mime.type niet aan de NPM libraries zijn toegevoegd in de nginx.conf file....
na snelle check vond ik in mijn npm docker-container de 'nginx.conf' file, en daarin vond ik het volgende regeltje:
http {
include /etc/nginx/mime.types;
dus 'mime.types' kan volgens mij niet de oorzaak zijn.
Dus nog geen oplossing, maar wel weer wat wereldwijzer geworden in korte tijd, dank daarvoor.
Ik denk dat je een denkfout maakt. Je draait FF-III In de (docker)container, dus als je de poorten zou willen aanpassen (wat ik niet aan zou raden) dan moet je dat IN de container doen. Je past dan je docker-compose.yml aan:Arunia schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:20:
Gisteren aan de praat. Nu dacht ik even de poorten van FFIII en Importer aan te passen, maar buiten dat ik het wel kan bereiken, kan ik nu niet meer koppelen vanuit importer.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| app: ... ... ports: - '80:8080' ... ... importer: ... ... ports: - '81:8080' |
Axanary
@jeroen.wouda Dat was waar ik het inderdaad aan heb gepast. Maar om één of andere reden maakt hij dan geen verbinding terwijl ik wel op die manier op de pagina van beide kan komen.
Maar wellicht dat er iets anders al op die poort iets doet. Dat zou ik nog uit kunnen zoeken.
Maar voor nu werkt het wel op de standaard manier.
Maar wellicht dat er iets anders al op die poort iets doet. Dat zou ik nog uit kunnen zoeken.
Maar voor nu werkt het wel op de standaard manier.
Hutas schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:45:
[...]
Bedankt voor de tip, dit was de eerste x dat ik over netwerk monitor heb gehoord. Ik heb het gecheckt en inderdaad, de CSS file wordt geblockt.
Nu rest de vraag waarom? Alle andere 17 docker-containers werken prima achter de ngnx proxy manager (NPM).![]()
Hieronder de network monitor van de goed werkende URL via ip-adres:
[Afbeelding]
en de network monitor van de niet-werkende URL via NPM:
[Afbeelding]
Ik had wat googles gevonden dat wanneer NPM css blockt, dit vaak te maken heeft dat mime.type niet aan de NPM libraries zijn toegevoegd in de nginx.conf file....
na snelle check vond ik in mijn npm docker-container de 'nginx.conf' file, en daarin vond ik het volgende regeltje:
http {
include /etc/nginx/mime.types;
dus 'mime.types' kan volgens mij niet de oorzaak zijn.
Dus nog geen oplossing, maar wel weer wat wereldwijzer geworden in korte tijd, dank daarvoor.
SOLUTION:
Zoals ik dacht was het iets kleins:see https://docs.firefly-iii.org/references/faq/install/
How do I configure a reverse proxy in Docker?
To run the data importer behind a reverse proxy, make sure you set the TRUSTED_PROXIES environment variable to either * or the IP address of your reverse proxy.
wat nog gek is: als ik een ' * ' gebruik werkt FF naar behoren, echter als ik het IP van NPM invul, dan niet meer.... (dus zal voorlopig ' * ' gebruiken.)
Zoals veel mensen spaar ik koopzegels bij de supermarkten.
Hoe gaan jullie hier mee om? Zelf splits ik deze uitgaves en geef 1 deel de categorie 'Boodschappen' en de ander 'Sparen', dit werkt op zich wel aardig, maar kan ik dit ook automatiseren? Ik kan daar nog niet echt iets voor vinden.
Hoe gaan jullie hier mee om? Zelf splits ik deze uitgaves en geef 1 deel de categorie 'Boodschappen' en de ander 'Sparen', dit werkt op zich wel aardig, maar kan ik dit ook automatiseren? Ik kan daar nog niet echt iets voor vinden.
Ik doe niks bijzonders met koopzegels in m'n administratie, gaan gewoon met de boodschappen-categorie mee. Ik geef ze uiteindelijk namelijk toch weer aan boodschappen uit.
Enige is dat je de 'rente' die je erop krijgt dan niet inzichtelijk hebt.
Enige is dat je de 'rente' die je erop krijgt dan niet inzichtelijk hebt.
Ik laat ze altijd uitbetalen op m'n rekening en zet ze vervolgens op een eigen spaardoel bij ING. Voor die overboeking heb ik een regel gemaakt zodat dit een transactie wordt naar de juiste spaarrekening in Firefly
Hmm blijkbaar ben ik toch de enige die het apart wil specificeren
Ik heb het ook enigszins apart. Ik heb er een apart spaardoel voorPatrickH schreef op woensdag 24 april 2024 @ 20:58:
Hmm blijkbaar ben ik toch de enige die het apart wil specificeren
Ik heb een nieuwe poging gewaagd om via Portainer Firefly te installeren echter zit ik met de Volumes mapping.
Ik gebruik de Trash methode waarbij op mijn Synology de indeling als volgt is.
Volume1/docker/app (hier staan alle docker apps geinstalleerd)
Volume1/data/media/*** Hier staat alle media in onderliggende mappen zoals TV sersies films etc etc.
Volume1/data/personal/*** Hier staat persoonlijke info, aangiftes documentatie etc.
Nu is de opbouw van de YAML iets anders dan ik gewend ben wat betreft volume mapping met onderin een aparte variabele van volumes, Hier heb ik dus de koppeling naar Firefly gelegd, maar betwijfel of dit nu goed is.
Kan het ook gewoon onder de betreffende zaken plakken voor zowel DB als Upload zoals volgt.
volumes:
- /volume1/docker/firefly/upload/firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload
Wie heeft voor mij het verlossende woord
Volume1/data/media/*** Hier staat alle media in onderliggende mappen zoals TV sersies films etc etc.
Volume1/data/personal/*** Hier staat persoonlijke info, aangiftes documentatie etc.
Nu is de opbouw van de YAML iets anders dan ik gewend ben wat betreft volume mapping met onderin een aparte variabele van volumes, Hier heb ik dus de koppeling naar Firefly gelegd, maar betwijfel of dit nu goed is.
Kan het ook gewoon onder de betreffende zaken plakken voor zowel DB als Upload zoals volgt.
volumes:
- /volume1/docker/firefly/upload/firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
| version: '3.3' # # The Firefly III Data Importer will ask you for the Firefly III URL and a "Client ID". # You can generate the Client ID at http://localhost/profile (after registering) # The Firefly III URL is: http://app:8080 # # Other URL's will give 500 | Server Error # services: app: image: fireflyiii/core:latest hostname: app container_name: firefly_iii_core networks: - firefly_iii restart: always volumes: - firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload env_file: stack.env ports: - '94:8080' depends_on: - db db: image: mariadb:lts hostname: db container_name: firefly_iii_db networks: - firefly_iii restart: always env_file: stack.env volumes: - firefly_iii_db:/var/lib/mysql importer: image: fireflyiii/data-importer:latest hostname: importer restart: always container_name: firefly_iii_importer networks: - firefly_iii ports: - '95:8080' depends_on: - app env_file: stack.env cron: # # To make this work, set STATIC_CRON_TOKEN in your .env file or as an environment variable and replace REPLACEME below # The STATIC_CRON_TOKEN must be *exactly* 32 characters long # image: alpine container_name: firefly_iii_cron restart: always command: sh -c "echo \"0 3 * * * wget -qO- http://app:8080/api/v1/cron/REPLACEME\" | crontab - && crond -f -L /dev/stdout" networks: - firefly_iii volumes: firefly_iii_upload: /volume1/docker/firefly/upload/ firefly_iii_db: /volume1/docker/firefly/db networks: firefly_iii: driver: bridge |
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Je moet het hele volume hoofdstuk onderin weghalen.Rubman schreef op donderdag 25 april 2024 @ 09:53:
Ik heb een nieuwe poging gewaagd om via Portainer Firefly te installeren echter zit ik met de Volumes mapping.
volumes:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 version: '3.3' # # The Firefly III Data Importer will ask you for the Firefly III URL and a "Client ID". # You can generate the Client ID at http://localhost/profile (after registering) # The Firefly III URL is: http://app:8080 # # Other URL's will give 500 | Server Error # services: app: image: fireflyiii/core:latest hostname: app container_name: firefly_iii_core networks: - firefly_iii restart: always volumes: - firefly_iii_upload:/var/www/html/storage/upload env_file: stack.env ports: - '94:8080' depends_on: - db db: image: mariadb:lts hostname: db container_name: firefly_iii_db networks: - firefly_iii restart: always env_file: stack.env volumes: - firefly_iii_db:/var/lib/mysql importer: image: fireflyiii/data-importer:latest hostname: importer restart: always container_name: firefly_iii_importer networks: - firefly_iii ports: - '95:8080' depends_on: - app env_file: stack.env cron: # # To make this work, set STATIC_CRON_TOKEN in your .env file or as an environment variable and replace REPLACEME below # The STATIC_CRON_TOKEN must be *exactly* 32 characters long # image: alpine container_name: firefly_iii_cron restart: always command: sh -c "echo \"0 3 * * * wget -qO- http://app:8080/api/v1/cron/REPLACEME\" | crontab - && crond -f -L /dev/stdout" networks: - firefly_iii volumes: firefly_iii_upload: /volume1/docker/firefly/upload/ firefly_iii_db: /volume1/docker/firefly/db networks: firefly_iii: driver: bridge
Per container daarna je “/path/to/data:/path/inside/container” invullen.
Zie mijn voorbeeld een paar Posts terug
Bedankt dit lijkt te werken.sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 25 april 2024 @ 10:14:
[...]
Je moet het hele volume hoofdstuk onderin weghalen.
Per container daarna je “/path/to/data:/path/inside/container” invullen.
Zie mijn voorbeeld een paar Posts terug
Nu enkel nog bij firefly_iii_core Unhealthy oplossen, maar dat is een ander issue gok ik.
* Rubman gaat even puzzelen.
en gevonden, paar karakters teveel in de API

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 25-04-2024 11:49 ]
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Een copy paste van mijn config met alleen de paden aanpassen moet werken met alle groenRubman schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:45:
[...]
Bedankt dit lijkt te werken.
Nu enkel nog bij firefly_iii_core Unhealthy oplossen, maar dat is een ander issue gok ik.
* Rubman gaat even puzzelen.
*knip* Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Firefly III. Voor ervaringen met/discussie over een ander budgetsysteem kan je een eigen topic starten.
[ Voor 79% gewijzigd door Zr40 op 04-05-2024 12:58 ]
[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]
Een nieuwe companion-app voor Firefly III; Firefly-pico:
https://github.com/cioraneanu/firefly-pico
https://www.reddit.com/r/...st_firefly_iii_companian/
Kennelijk is er ook iets als 'Waterfly III'
https://github.com/dreautall/waterfly-iii
Ik ben er niet in geslaagd pico werkend te krijgen, niet in een eigen portainer stack en niet in de bestaande. Suggesties welkom.
Inmiddels gelukt; alles in een portainer stack. Met dank aan:
https://github.com/cioraneanu/firefly-pico/issues/1
Pico Backend URL: http://<portainer-host-lan-ip>:6976
environment:
- FIREFLY_URL=app:8080 (dus zonder http://)
https://github.com/cioraneanu/firefly-pico
https://www.reddit.com/r/...st_firefly_iii_companian/
Kennelijk is er ook iets als 'Waterfly III'
https://github.com/dreautall/waterfly-iii
Ik ben er niet in geslaagd pico werkend te krijgen, niet in een eigen portainer stack en niet in de bestaande. Suggesties welkom.
Inmiddels gelukt; alles in een portainer stack. Met dank aan:
https://github.com/cioraneanu/firefly-pico/issues/1
Pico Backend URL: http://<portainer-host-lan-ip>:6976
environment:
- FIREFLY_URL=app:8080 (dus zonder http://)
[ Voor 58% gewijzigd door RudolfR op 07-05-2024 10:22 ]
Sinds ik met Docker en Portainer ben beginnen experimenteren heb ik ook Firefly III eens geïnstalleerd.
En ik ben grote fan! Zelfs mijn kleinbank wordt ondersteund
Maar gisteren was plots al mijn data om zeep na een automatische import
Ik heb netjes hun guide gevolgd: een manuele import gedaan via de Importer Tool en dat ging perfect. Geen duplicates, bedragen klopten nog allemaal. Dan de gegenereerde config.json gedownload en een dag later gebruikt voor een automatische import.
Ineens zat hij er duizenden euros naast. Met overschrijvingen als bijvoorbeeld "drankje bij de lokale kruidenier" die zogezegd op de rekening van de huisarts terecht zijn gekomen
Toch maar eens de handleiding nog eens grondig nalezen. Zou het kunnen komen doordat ik na een initiële import sommige expense accounts heb overgezet naar asset accounts?
En ik ben grote fan! Zelfs mijn kleinbank wordt ondersteund
Maar gisteren was plots al mijn data om zeep na een automatische import
Ineens zat hij er duizenden euros naast. Met overschrijvingen als bijvoorbeeld "drankje bij de lokale kruidenier" die zogezegd op de rekening van de huisarts terecht zijn gekomen

Toch maar eens de handleiding nog eens grondig nalezen. Zou het kunnen komen doordat ik na een initiële import sommige expense accounts heb overgezet naar asset accounts?
Vandaag tot de ontdekking gekomen dat een in Januari ge-reconcilede transactie op een compleet verkeerde crediteur was geboekt. Met wat knutselwerk in de database heb ik dat gelukkig weten te fixen. Kwam mijn werkervaring als DBA toch nog eens van pas 
Dat klinkt als een zeer plausibele reden voor je vreemde saldo. Ik sluit niet uit dat de bij het account behorende transacties door die omzetting ineens als inkomsten worden gezien in plaats van uitgaven.iqcgubon schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:17:
Sinds ik met Docker en Portainer ben beginnen experimenteren heb ik ook Firefly III eens geïnstalleerd.
En ik ben grote fan! Zelfs mijn kleinbank wordt ondersteund![]()
Maar gisteren was plots al mijn data om zeep na een automatische importIk heb netjes hun guide gevolgd: een manuele import gedaan via de Importer Tool en dat ging perfect. Geen duplicates, bedragen klopten nog allemaal. Dan de gegenereerde config.json gedownload en een dag later gebruikt voor een automatische import.
Ineens zat hij er duizenden euros naast. Met overschrijvingen als bijvoorbeeld "drankje bij de lokale kruidenier" die zogezegd op de rekening van de huisarts terecht zijn gekomen![]()
[ Voor 70% gewijzigd door WheeleE op 01-06-2024 16:36 ]
Ja dat was het denk ik. Nog eens opnieuw begonnen, eerst de accounts aangemaakt met juiste IBAN en dan pas import doen.WheeleE schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:33:
[...]
Dat klinkt als een zeer plausibele reden voor je vreemde saldo. Ik sluit niet uit dat de bij het account behorende transacties door die omzetting ineens als inkomsten worden gezien in plaats van uitgaven.
Nu loopt er elke avond netjes een sync
Ik heb wat moeite met het laden van de gegevens.
Het is me opgevallen dat betalingen die gedaan worden dmv iDeal vaak een verkeerde tegenrekening krijgen. Op zich niet zo heel gek, het tegenrekening nummer is immers een gemeenschappelijke (Mollie/Adyen/..)
Nu ben ik nieuwsgierig hoe andere dit oplossen.
Tips?
Het is me opgevallen dat betalingen die gedaan worden dmv iDeal vaak een verkeerde tegenrekening krijgen. Op zich niet zo heel gek, het tegenrekening nummer is immers een gemeenschappelijke (Mollie/Adyen/..)
Tips?
ik heb ook veel last van, met Mollie en Adyen en moet alles controleren, terwijl als je in je rekening kijkt staat de goed tegenpartij, maar de importer leest dat niet helaas.babbelbox schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 21:02:
Ik heb wat moeite met het laden van de gegevens.
Tips?
Voor winkels/shops waar ik maandelijks bestel doe ik het zo:
Regel maken:
Als:
- Omschrijving bevat 'DeelVanDeWinkel'
Dan:
- Doelrekening instellen als 'NaamWinkel'
- Toekennen aan budget/categorie
Regel maken:
Als:
- Omschrijving bevat 'DeelVanDeWinkel'
Dan:
- Doelrekening instellen als 'NaamWinkel'
- Toekennen aan budget/categorie
Het account krijgt de naam van het bedrijf dat toevallig bij jouw import als eerste dat Adyen iban heeft. Dus een andere transactie later, met het zelfde iban lijkt dan een betaling naar het eerste bedrijf te zijn. Dus ik heb alle accounts van zulke payment processors hernoemt naar Adyan (catch-all). En dan icm automations op basis van omschrijving
Ah, dus zo werkt dat! Ik werd er al helemaal gek van dat betalingen aan 'verkeerde' bedrijven werden gekoppeld. Ik ga eens kijken hoe ik dat structureel kan fixen op basis van jullie tips.
Hoi! Ook ik ben afgelopen weekend gestart met het gebruiken van Firefly-iii op mijn Synology NAS. Ik heb hiervoor een tutorial op Youtube gevolgd https://www.youtube.com/watch?v=quJgB0STYac. Daarna moest ik nog wat toegangsrechten goed zetten met in de DB maar nu werkt Firefly-iii. Dit heb ik gedaan met behulp van een Reddit post. https://www.reddit.com/r/...nd_having_issues_with_db/
Echter werkt de Dataimporter nog niet. Ik voer (volgens mij) het juiste adres in en heb ook de oAuth gegevens aangemaakt in Firefly. Wanneer ik vervolgens op submit klik krijg ik nog de vraag om de importer te autoriseren. Dit doe ik en vervolgens krijg ik een Error 500. Geen enkele logging of andere foutmelding zichtbaar. Volgens mij is dit hetzelfde probleem als user @HeyHey maar ik zag geen fix. Iemand een idee?
Echter werkt de Dataimporter nog niet. Ik voer (volgens mij) het juiste adres in en heb ook de oAuth gegevens aangemaakt in Firefly. Wanneer ik vervolgens op submit klik krijg ik nog de vraag om de importer te autoriseren. Dit doe ik en vervolgens krijg ik een Error 500. Geen enkele logging of andere foutmelding zichtbaar. Volgens mij is dit hetzelfde probleem als user @HeyHey maar ik zag geen fix. Iemand een idee?
Misschien helpt dit: PuckStar in "Het grote "Firefly III" topic"Egge schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:55:
Hoi! Ook ik ben afgelopen weekend gestart met het gebruiken van Firefly-iii op mijn Synology NAS. Ik heb hiervoor een tutorial op Youtube gevolgd https://www.youtube.com/watch?v=quJgB0STYac. Daarna moest ik nog wat toegangsrechten goed zetten met in de DB maar nu werkt Firefly-iii. Dit heb ik gedaan met behulp van een Reddit post. https://www.reddit.com/r/...nd_having_issues_with_db/
Thanks. Ga ik vanavond even proberen!PuckStar schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:52:
[...]
Misschien helpt dit: PuckStar in "Het grote "Firefly III" topic"
Helaas, ik krijg dan bij de importer de error:
If you set VANITY_URL you must also set FIREFLY_III_URL
Als ik bij FIREFLY_III_URL ook het IP adres van mijn Synology NAS invoer
krijg ik een 404 error. Dat lijkt dus ook niet de oplossing voor mij te zijn..
[ Voor 36% gewijzigd door Egge op 19-06-2024 19:38 ]
Ja er moet iets staan en zoals ik zei heb ik dat ongemoeid gelaten.Egge schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:04:
[...]
Thanks. Ga ik vanavond even proberen!
Helaas, ik krijg dan bij de importer de error:
If you set VANITY_URL you must also set FIREFLY_III_URL
Als ik bij FIREFLY_III_URL ook het IP adres van mijn Synology NAS invoer
krijg ik een 404 error. Dat lijkt dus ook niet de oplossing voor mij te zijn..
Wat stond er bij jou eerst dan?
Ik heb daar dit staan:
FIREFLY_III_URL=http://app:8080
Helpt dat wellicht?
Eerst stond er niks, dat werd ook gezegd in de YT tutorial die ik volgde. Inmiddels http://app:8080 ingevuld bij FIREFLY_III_URL en de Vanity URL voorzien van Synology IP+port en nu werkt het!PuckStar schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:52:
[...]
Ja er moet iets staan en zoals ik zei heb ik dat ongemoeid gelaten.
Wat stond er bij jou eerst dan?
Ik heb daar dit staan:
FIREFLY_III_URL=http://app:8080
Helpt dat wellicht?
Thanks!
Hey allemaal!
Na verschillende pogingen om mijn geldzaken met Firefly op te volgen toch maar weer een poging.
Ik zit met volgende vraag:
Momenteel heb ik redelijk wat betaal en spaarrekeningen. Die zijn dan ook gewoon toe te voegen aan Firefly.
Maar hoe doen jullie het met beleggingen? Maken jullie daar ook een 'rekening' voor aan?
Het gaat mij daarbij niet om het rendement bij te houden maar gewoon zoiets van: dat is geld van mij dat ik overboek en ook van mij blijft dus dat is in mijn hoofd ook een "spaarrekening".
Voorlopig heb ik nog niks geïmporteerd en bekijk ik het even aan hoe anderen het opgelost hebben en ga ik er eerst voor zorgen dat mijn basis gegevens in orde staan vooraleer te importeren.
Als ik hier zoek op beleggingen kom ik het antwoord dat ik zoek nog niet echt tegen.
Na verschillende pogingen om mijn geldzaken met Firefly op te volgen toch maar weer een poging.
Ik zit met volgende vraag:
Momenteel heb ik redelijk wat betaal en spaarrekeningen. Die zijn dan ook gewoon toe te voegen aan Firefly.
Maar hoe doen jullie het met beleggingen? Maken jullie daar ook een 'rekening' voor aan?
Het gaat mij daarbij niet om het rendement bij te houden maar gewoon zoiets van: dat is geld van mij dat ik overboek en ook van mij blijft dus dat is in mijn hoofd ook een "spaarrekening".
Voorlopig heb ik nog niks geïmporteerd en bekijk ik het even aan hoe anderen het opgelost hebben en ga ik er eerst voor zorgen dat mijn basis gegevens in orde staan vooraleer te importeren.
Als ik hier zoek op beleggingen kom ik het antwoord dat ik zoek nog niet echt tegen.
Belegging zelf kan je niet bijhouden in ff3. Je kan wel je beleggings rekening toevoegen als rekening. Het overgemaakte geld is dan zichtbaar, het rendement niet.
Het rendement bijhouden hoeft voor mij ook niet. Daar bestaan andere programma's voor.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:14:
Belegging zelf kan je niet bijhouden in ff3. Je kan wel je beleggings rekening toevoegen als rekening. Het overgemaakte geld is dan zichtbaar, het rendement niet.
Voor mij is het belangrijker dat ik weet hoeveel ik al overgemaakt heb naar een broker.
Hoi allen,
Toch even een nieuwe reactie omdat dit een ander probleem is.
De importer vraagt elke keer opnieuw naar de url waar firefly staat geïnstalleerd.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
De importer vraagt elke keer opnieuw naar de url waar firefly staat geïnstalleerd.
Probeer dit eens:Asterion schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 09:54:
Hoi allen,
PuckStar in "Het grote "Firefly III" topic"
En als je nu niets hebt staan bij FIREFLY_III_URL
Zet dit daar dan achter: http://app:8080
Dus: FIREFLY_III_URL=http://app:8080
En dus wat ik in mijn post link schreef.
Dat kan dus prima, zoals anders ook al aangeven.Asterion schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 10:52:
[...]
Het rendement bijhouden hoeft voor mij ook niet. Daar bestaan andere programma's voor.
Voor mij is het belangrijker dat ik weet hoeveel ik al overgemaakt heb naar een broker.
Je kunt andere rekeningen maken. Eventueel boek je daar af en toe (bijv. per 3 maanden ofzo) een handmatige transactie om toch winst/verlies een beetje bij te kunnen houden.
[ Voor 31% gewijzigd door PuckStar op 10-07-2024 11:25 ]
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar FireFly, ter vervanging van Quicken.
Nu gebruik ik in Quicken de Calendar view best vaak (zie ook deze vraag op Reddit, niet van mij overigens
)
Nu ben ik óf blind, óf ik zoek niet goed, óf het is er niet: maar zit er iets gelijkaardigs in FireFly?
Nu gebruik ik in Quicken de Calendar view best vaak (zie ook deze vraag op Reddit, niet van mij overigens
Nu ben ik óf blind, óf ik zoek niet goed, óf het is er niet: maar zit er iets gelijkaardigs in FireFly?
Ik zie dat er gebruik moet gemaakt worden van een .env config bestand.PuckStar schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:24:
[...]
Probeer dit eens:
PuckStar in "Het grote "Firefly III" topic"
En als je nu niets hebt staan bij FIREFLY_III_URL
Zet dit daar dan achter: http://app:8080
Dus: FIREFLY_III_URL=http://app:8080
Dat heb ik dus niet van beiden. Wrs omdat ik dat via unraid aangemaakt heb.
Ik heb dus ook geen data map beschikbaar. Die moet er wellicht zijn om te kunnen linken naar dat .env bestand?
Dit is mijn werkende docker setup. Ik gebruik geen .env file maar alles via ENV variabelen.Asterion schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:05:
[...]
Ik zie dat er gebruik moet gemaakt worden van een .env config bestand.
Dat heb ik dus niet van beiden. Wrs omdat ik dat via unraid aangemaakt heb.
Ik heb dus ook geen data map beschikbaar. Die moet er wellicht zijn om te kunnen linken naar dat .env bestand?
sjorsjuhmaniac in "Het grote "Firefly III" topic"
[ Voor 7% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 10-07-2024 14:28 ]
Gelukt!sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:28:
[...]
Dit is mijn werkende docker setup. Ik gebruik geen .env file maar alles via ENV variabelen.
sjorsjuhmaniac in "Het grote "Firefly III" topic"
Door de volgende variabelen te gebruiken gebeurt het nu automatisch.
Bedankt!
code:
1
2
3
| - FIREFLY_III_URL=http://app:8080 #interne(docker) url waarop ffiii bereikbaar is. niet nodig om aan te passen als alle containers hierboven op hetzelfde network zitten - VANITY_URL=https://firefly.mijndomein.com #<publieke url van FFiii, hetzelfde als APP_URL bij de FFiii container> # url wat je als gebruiker invult in je browser, kan een http://ip:port zijn als je het alleen lokaal draait - FIREFLY_III_CLIENT_ID= |
Iemand? Toevallig?Ben.Hahlen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:06:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar FireFly, ter vervanging van Quicken.
Nu gebruik ik in Quicken de Calendar view best vaak (zie ook deze vraag op Reddit, niet van mij overigens)
Nee, zo'n kalender zit niet in FF. Je kunt je transacties per maand of zelfgekozen periode weergeven in een lijst, en bij je Bills-lijst zien wanneer die voor het laatst betaald is of verwacht wordt.
Dank!WheeleE schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 14:14:
[...]
Nee, zo'n kalender zit niet in FF. Je kunt je transacties per maand of zelfgekozen periode weergeven in een lijst, en bij je Bills-lijst zien wanneer die voor het laatst betaald is of verwacht wordt.
Jammer, dan is het niet voor mij, helaas.
Hey allen,
Ik probeer een regel aan te maken maar loop even vast.
Het is me wel al gelukt om verschillende regels aan te maken en die ook succesvol te laten werken maar deze wilt niet meewerken.
Ik probeer een regel aan te maken welke een omschrijving en een bronrekening moet controleren.
De omschrijving moet correct zijn want anders gaat hij andere omschrijvingen ook vinden.
Maar daar loop het al vast.
Ik neem als trigger Beschrijving is en bij Trigger bij waarde kies ik het juiste uit de lijst wanneer je begint te typen.
Als ik dan even kijk welke transacties hieraan voldoen, dan vindt hij er geen?
Doe ik iets verkeerd van handelingen?
Edit: ik heb het kunnen oplossen door volgende triggers:
Beschrijving bevat en dan één woord dat in de beschrijving staat
Bronrekening is waarbij je de rekening selecteert waar het vandaan komt.
Ik probeer een regel aan te maken maar loop even vast.
Het is me wel al gelukt om verschillende regels aan te maken en die ook succesvol te laten werken maar deze wilt niet meewerken.
Ik probeer een regel aan te maken welke een omschrijving en een bronrekening moet controleren.
De omschrijving moet correct zijn want anders gaat hij andere omschrijvingen ook vinden.
Maar daar loop het al vast.
Ik neem als trigger Beschrijving is en bij Trigger bij waarde kies ik het juiste uit de lijst wanneer je begint te typen.
Als ik dan even kijk welke transacties hieraan voldoen, dan vindt hij er geen?
Doe ik iets verkeerd van handelingen?
Edit: ik heb het kunnen oplossen door volgende triggers:
Beschrijving bevat en dan één woord dat in de beschrijving staat
Bronrekening is waarbij je de rekening selecteert waar het vandaan komt.
[ Voor 13% gewijzigd door Asterion op 17-07-2024 09:56 ]
@Asterion Afhankelijk van de precieze omschrijving heb je de keus uit 'beschrijving is', 'beschrijving bevat', 'beschrijving begint met' en 'beschrijving eindigt met'. Het is even puzzelen en proberen welke het beste voor jouw casus werkt maar zo te zien ben je er al uit gekomen.
Je kunt in jouw geval ook meerdere triggers 'beschrijving bevat' strikt instellen in 1 regel als dat helpt om consistenter te selecteren.
Je kunt in jouw geval ook meerdere triggers 'beschrijving bevat' strikt instellen in 1 regel als dat helpt om consistenter te selecteren.
Inderdaad, ik begrijp ook de verschillen ertussen.WheeleE schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:05:
@Asterion Afhankelijk van de precieze omschrijving heb je de keus uit 'beschrijving is', 'beschrijving bevat', 'beschrijving begint met' en 'beschrijving eindigt met'. Het is even puzzelen en proberen welke het beste voor jouw casus werkt maar zo te zien ben je er al uit gekomen.
Ik loop (liep) echter vast wanneer ik een exacte omschrijving wou gebruiken. Hij vond het niet, ook al was het exact hetzelfde.
Ik werk voor mijn werk best vaak met MT940 bestanden en dan zit er soms wel een regelafbreking/enter in een omschrijving en soms niet. Die kan dan ook weer anders getoond worden in Firefly. Ook kan die regelafbreking soms op een andere plek zitten. Geen idee of dit de oorzaak is maar kan er mee te maken hebben.Asterion schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:21:
[...]
Inderdaad, ik begrijp ook de verschillen ertussen.
Ik loop (liep) echter vast wanneer ik een exacte omschrijving wou gebruiken. Hij vond het niet, ook al was het exact hetzelfde.
'Omschrijving bevat' met een kleinst mogelijke tekst die identificerend is, is dan de beste oplossing, maar dat had je dus zelf al zo opgelost.
Ik was wel benieuwd hoe er hier omgegaan wordt met de volgende situatie.
Ik heb een regel die verschillende accounts categoriseert als 'algemeen'. Bv Hema, Bol, Kruidvat. Wat van die ditje-datjes uitgaven. Als het tientjes-werk is maakt het mij niet zo veel uit als het bv een keertje in de categorie 'cadeau' had gemoeten. Maar wanneer het bv een duur cadeau was, maar wel bij Bol gekocht is, pas ik het handmatig aan, ik wijzig de categorie van Algemeen naar Cadeau. Maar stel dat ik eens later de regel aanpas, ik voeg bv Blokker toe aan de regel. Als ik een regel aanpas, dan voer ik hem ook uit. Handmatige aanpassingen aan een transactie worden dan weer ongedaan gemaakt. Dat is wat ik dan niet meer wil.
Eigenlijk wil ik een checkbox bij een transactie die aangeeft dat die transactie niet meegenomen hoeft te worden bij een automatische regel.
Maar zijn er andere oplossingen hiervoor?
Ik heb een regel die verschillende accounts categoriseert als 'algemeen'. Bv Hema, Bol, Kruidvat. Wat van die ditje-datjes uitgaven. Als het tientjes-werk is maakt het mij niet zo veel uit als het bv een keertje in de categorie 'cadeau' had gemoeten. Maar wanneer het bv een duur cadeau was, maar wel bij Bol gekocht is, pas ik het handmatig aan, ik wijzig de categorie van Algemeen naar Cadeau. Maar stel dat ik eens later de regel aanpas, ik voeg bv Blokker toe aan de regel. Als ik een regel aanpas, dan voer ik hem ook uit. Handmatige aanpassingen aan een transactie worden dan weer ongedaan gemaakt. Dat is wat ik dan niet meer wil.
Eigenlijk wil ik een checkbox bij een transactie die aangeeft dat die transactie niet meegenomen hoeft te worden bij een automatische regel.
Aangepaste transactie taggen en dan die tag excluden in je regel?Tim Schuhmacher schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:26:
Ik was wel benieuwd hoe er hier omgegaan wordt met de volgende situatie.
Is inderdaad een idee, maar werkt helaas alleen met strikte regels. En mijn regel om de categorie algemeen toe te kennen is dat niet. Zou het strikt moeten, dan zijn het gelijk 10-15 extra regels.babbelbox schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:43:
[...]
Aangepaste transactie taggen en dan die tag excluden in je regel?
Je zou binnen elke regelgroep( als je er meerdere hebt), bovenaan elke groep een rule kunnen maken op basis van bijv een tag ( voot je selectie)
Dan zet je het vinkje aan bij " stop met verwerken", om latere regels in de groep niet te verwerken.
Als actie dan iets simpels zoals iets invullen in de notities oid.
Dan zet je het vinkje aan bij " stop met verwerken", om latere regels in de groep niet te verwerken.
Als actie dan iets simpels zoals iets invullen in de notities oid.
Ik ben een tijdje bezig met homeassistant en kwam daar ook firefly tegen.
Nu dus tijdje in gebruik, en vind het wel een fijn programma.
Maar wil het eigenlijk uit mij HA hebben, want het staat er eigenlijk los van.
Nu ik HA in proxmox en ook een paar andere daarin zitten, wil ik firefly daar ook in zetten.
Ik zie veel soort handleidingen, maar wat vinden jullie de makkelijkste manier?
Nu ik HA in proxmox en ook een paar andere daarin zitten, wil ik firefly daar ook in zetten.
Is er een mogelijkheid om via Docker te werken?jwbokx schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:54:
Ik ben een tijdje bezig met homeassistant en kwam daar ook firefly tegen.
Je database kan je, als ik het goed heb, backuppen en terug importeren.
Misschien is dat zelfs niet nodig want het werkt via een mysql database of vergelijksbaar.
Die twee staan ook gewoon los van elkaar.
Hmm docker in proxmox?
dn wordt het docker in een vm in proxmox.
dan krijg je zoiets als hier beschreven: https://docs.vultr.com/ho...refly-iii-on-ubuntu-20-04
Maar ziet er best heftig uit voor een niet zo linux man....
Hier staat ook nog iets: https://gist.github.com/e...ec8e160c66ff2422660b3fea0
maar geldt wel beetje zelfde voor...
Het aller makkelijkst is een script dat hier https://tteck.github.io/Proxmox/#miscellaneous beschikbaar is. Maar zo makkelijk hoeft niet perse, maar ben je wel snel op weg.
In het docker-kubernetes deel staat nog tipi. In tipi is firefly dan weer een "app" die zo te installeren is.
Dus zou in ieder geval een makkelijkere weg zijn, al voelt het een beetje dubbellaags in proxmox.
Waar wel een volledig script voor is, is voor actual budget.
Die komt dan dus direct onder proxmox te draaien. (ik zie die ook bij tipi staan)
Is ook een budget pakket, maar die ken ik weer helemaal niet.
Ik heb hier op tweakers daar ook naar gezocht, maar is niet zo erg bekend kennelijk...
dn wordt het docker in een vm in proxmox.
dan krijg je zoiets als hier beschreven: https://docs.vultr.com/ho...refly-iii-on-ubuntu-20-04
Maar ziet er best heftig uit voor een niet zo linux man....
Hier staat ook nog iets: https://gist.github.com/e...ec8e160c66ff2422660b3fea0
maar geldt wel beetje zelfde voor...
Het aller makkelijkst is een script dat hier https://tteck.github.io/Proxmox/#miscellaneous beschikbaar is. Maar zo makkelijk hoeft niet perse, maar ben je wel snel op weg.
In het docker-kubernetes deel staat nog tipi. In tipi is firefly dan weer een "app" die zo te installeren is.
Dus zou in ieder geval een makkelijkere weg zijn, al voelt het een beetje dubbellaags in proxmox.
Waar wel een volledig script voor is, is voor actual budget.
Die komt dan dus direct onder proxmox te draaien. (ik zie die ook bij tipi staan)
Is ook een budget pakket, maar die ken ik weer helemaal niet.
Ik heb hier op tweakers daar ook naar gezocht, maar is niet zo erg bekend kennelijk...
@jwbokx Je kunt ook een docker lxc in Proxmox uitrollen van z'n Proxmox Helper Script. Daarna kun je dan met de installatiehandleiding van Firefly zelf de boel opzetten. Zelfs voor een niet-zo Linuxman moet dat wel te doen zijn, geloof me.
En anders zijn we altijd nog hier om je met raad en daad bij te staan
En anders zijn we altijd nog hier om je met raad en daad bij te staan