Ik voel me echt zo dom met het instellen van alles via Docker.
Om een of andere reden loop ik wanneer ik dit opnieuw doe, tegen een muur op waarbij ik iedere keer alles opnieuw lijk te moeten uitvogelen.
Enige wat ik eigenlijk verander is het poortnummer van zowel Data Importer als Firefly III zelf in de docker-compose.
Beide starten wel op en FireFly III werkt gewoon. Maar Data Importer lijkt geen verbinding te maken met FFIII.
Heb beide bij Oauth ingevuld zodat ik een client ID heb en die hele lange string.
Beide ingevuld in de .env voor Data Importer. Wellicht dat het fout loopt bij het ip-adres (is het nu het ip van de container of het ip van de host met het juiste poortnummer) in die env voor firefly III.
De melding die ik krijg is dat er geen authenticatie is naar FFIII. Error accessing ...../about? en dan op die pagina:
unauthorised. Ofwel, hij krijgt geen authorisatie van de server.
Heb die lange string ook al een paar keer opnieuw ingesteld en de cookies verwijderd uit de browser. Dan FFIII in Docker uit en aangezet zodat de instellingen opnieuw binnen komen.
Het moet gewoon iets sufs zijn, dat kan niet anders.
/edit
Wat me trouwens opvalt in de handleiding, is dat bij het eerste gedeelte er gezegd wordt dat je de firefly url in de .importer.env altijd moet instellen als https://app:8080
Maar bij de configuratie staat dat je deze in moet stellen naar het interne docker ip van de FFIII installatie.
/edit2
Basis instellingen gedaan, maar probleem blijft hetzelfde. Zal iets in Docker Desktop moeten zijn. Maar dat moet ik dan een keer rustig gaan uitzoeken.
/edit3
Aan de hand van een fix voor een probleem op de github weer een stap verder. Nu een 500 server error.
Probeer nu elke stap te omschrijven. Blijft een ding. Zie echt niet wat ik aan de hand van de handleiding fout doe en wat ogenschijnlijk ik alleen fout doe.
Hij wil authorizen, dus de verbinding is er wel, maar geeft aan naar localhost te gaan. Lijkt me dat dat niet helemaal goed gaat zonder poortnummer.
Morgen weer een dag om er naar te kijken.
[Voor 32% gewijzigd door Arunia op 09-05-2023 13:44]