• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:04
Firefly III schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:20:
[...]

Check even de logs van je data importer container. Daar klaagt-ie over de "waarom" van het niet kunnen importeren.
Log geeft dit aan.
[2023-04-04 08:45:31] local.DEBUG: Found 0 FF3 accounts with the same IBAN or number

Dit is nadat ik authorisatie heb gegeven via mijn bank. Ik geef eigenlijk verder niets handmatig aan.
Ik ga er morgen eens rustig in duiken naar het hoe en wat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:26:
[...]

Log geeft dit aan.
[2023-04-04 08:45:31] local.DEBUG: Found 0 FF3 accounts with the same IBAN or number

Dit is nadat ik authorisatie heb gegeven via mijn bank. Ik geef eigenlijk verder niets handmatig aan.
Ik ga er morgen eens rustig in duiken naar het hoe en wat.
Thanks, ik zal ook even kijken. Hij zou dan al je FF3 accounts moeten listen. Heb je al wel asset accounts in Firefly III? Ja toch?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
Firefly III schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:27:
[...]

Thanks, ik zal ook even kijken. Hij zou dan al je FF3 accounts moeten listen. Heb je al wel asset accounts in Firefly III? Ja toch?
Niet meer. Was opnieuw begonnen. Dan zou dat het kunnen zijn? Dus eerst een asset account aanmaken en dan tijdens die koppeling aan elkaar koppelen?

Dan denk ik dat dat het probleem zal zijn.

/edit:
En ja hoor, dat was hem. Op naar de volgende stap, alles netjes bij het importeren onder de juiste categorieën laten plaatsen.

Het is eindelijk gelukt! :D

[Voor 15% gewijzigd door Arunia op 05-04-2023 00:24]

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:12
Firefly III schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:20:
[...]

Nee met opzet niet, het is een free-format veld. Maar als je begint te typen krijg je een autocomplete dropdown
Inderdaad, de autocomplete dropdown is al een positief punt.
Alhoewel ik soms niet goed weet welke categoriën ik allemaal heb aangemaakt dus dan moet ik wel even het overzicht erbij halen. :9

Verder heb ik nog een vraagje over de importer.
Op de FAQ is het me niet echt duidelijk.
https://docs.firefly-iii.org/data-importer/how-to-use/map/

Maakt het uit als ik tijdens het mappen een expensive of een revenue account aanduid?
Soms heb je een bedrijf waar je zowel geld naar stort als geld ontvangt. Dan denk ik bvb aan Paypal.
Tijdens het mappen moet ik dus eigenlijk kiezen of het een expensive of een revenue overschrijving is. Maar dat kan ik tijdens het mappen niet zien.

Aangezien je de keuze geeft tijdens het importen vermoed ik dat dat een invloed zal hebben.
Alhoewel beide accounts gewoon hetzelfde rekeningnummer hebben denk ik dan weer dat het niet uitmaakt.

• Arunia
Eerste import is gedaan. Alleen nu nog regels maken en zorgen dat met de import ook de namen goed komen. Maar wat ik zie in de documentatie over mapping van bijvoorbeeld een Albert Heijn, krijg ik niet een naam zonder cijfers in het lijstje. Uiteraard ga ik er vanuit dat bij de import er gekeken wordt naar namen die al voorkomen.
Is het mogelijk ergens al namen in te vullen om je verschillende transacties aan te koppelen?
Ik ben heel erg OCD op dat gebied. Liefste maak ik al die dingen van te voren aan en kan ik ze bij de automatische import meteen meenemen.

Hoe doen jullie dat met groeperen? Ofwel boodschappen, brandstof, weet ik veel?
Soort van niet het wiel opnieuw uitvinden. Of zijn er ergens online al voorbeelden te vinden van mensen met een ING rekening en hoe zij dit gedaan hebben?

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:11

WheeleE

Dinges

Arunia schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:03:
Eerste import is gedaan. Alleen nu nog regels maken en zorgen dat met de import ook de namen goed komen. Maar wat ik zie in de documentatie over mapping van bijvoorbeeld een Albert Heijn, krijg ik niet een naam zonder cijfers in het lijstje. Uiteraard ga ik er vanuit dat bij de import er gekeken wordt naar namen die al voorkomen.
Is het mogelijk ergens al namen in te vullen om je verschillende transacties aan te koppelen?
Ik ben heel erg OCD op dat gebied. Liefste maak ik al die dingen van te voren aan en kan ik ze bij de automatische import meteen meenemen.

Hoe doen jullie dat met groeperen? Ofwel boodschappen, brandstof, weet ik veel?
Soort van niet het wiel opnieuw uitvinden. Of zijn er ergens online al voorbeelden te vinden van mensen met een ING rekening en hoe zij dit gedaan hebben?
Wat ik heb gedaan is na het inlezen van de eerste maand een aantal expense accounts hernoemd. Albert Heijn Filiaal 123 naar Albert Heijn bijvoorbeeld. Bij de volgende import kun je in het mapping-scherm dan Filiaal 123 mappen naar Albert Heijn.
Het configbestand wat je dan na afloop van de import kunt downloaden kun je bij de volgende import dan weer gebruiken zodat de al gedane mappings hergebruikt worden. Er staan bij mij inmiddels een stuk of 5 Albert Heijnfilialen gemapped naar een overkoepelende Albert Heijn.

Boodschappen/supermarkten vallen bij in de categorie Huishouden, met de tag Boodschappen.
Onder de categorie Wonen zet ik hypotheek, energie, verzekeringen.
De categorie Auto heeft brandstof, wegenbelasting en onderhoud, zonder losse tags.
De Abonnementencategorie bevat internet, netflix,de krant, en vergelijkbare dingen.

[Voor 10% gewijzigd door WheeleE op 06-04-2023 16:44]

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Nu zelf een uitdaging: een import van januari 2023, csv met 61 transacties. De importer pruttelt door tot en met Line 10, dan geeft ie de melding "The submission could not be started, or failed due to an error. Please check the log files. "
In FF zelf zie ik echter wel gewoon 61 transacties staan.
De logfiles van zowel de importer als de app-container laten geen error zien. Moet ik me zorgen maken dat er ergens iets niet klopt of is het puur cosmetisch van de importer-webpage?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Asterion schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:42:
[...]

Inderdaad, de autocomplete dropdown is al een positief punt.
Alhoewel ik soms niet goed weet welke categoriën ik allemaal heb aangemaakt dus dan moet ik wel even het overzicht erbij halen. :9

Verder heb ik nog een vraagje over de importer.
Op de FAQ is het me niet echt duidelijk.
https://docs.firefly-iii.org/data-importer/how-to-use/map/

Maakt het uit als ik tijdens het mappen een expensive of een revenue account aanduid?
Soms heb je een bedrijf waar je zowel geld naar stort als geld ontvangt. Dan denk ik bvb aan Paypal.
Tijdens het mappen moet ik dus eigenlijk kiezen of het een expensive of een revenue overschrijving is. Maar dat kan ik tijdens het mappen niet zien.

Aangezien je de keuze geeft tijdens het importen vermoed ik dat dat een invloed zal hebben.
Alhoewel beide accounts gewoon hetzelfde rekeningnummer hebben denk ik dan weer dat het niet uitmaakt.
Die zal ik even aanvullen, het maakt idd niet uit welk type het is, Firefly III doet dat nog even checken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
WheeleE schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:10:
Nu zelf een uitdaging: een import van januari 2023, csv met 61 transacties. De importer pruttelt door tot en met Line 10, dan geeft ie de melding "The submission could not be started, or failed due to an error. Please check the log files. "
In FF zelf zie ik echter wel gewoon 61 transacties staan.
De logfiles van zowel de importer als de app-container laten geen error zien. Moet ik me zorgen maken dat er ergens iets niet klopt of is het puur cosmetisch van de importer-webpage?
Sommige reverse proxies kappen ermee na 30 seconden. De importer loopt dan op de achtergrond gewoon door. Dat zou het nog kunnen zijn: de importer heeft (nog) geen goede oplossing om dat te valideren.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Firefly III schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:01:
[...]

Sommige reverse proxies kappen ermee na 30 seconden. De importer loopt dan op de achtergrond gewoon door. Dat zou het nog kunnen zijn: de importer heeft (nog) geen goede oplossing om dat te valideren.
Alles draait lokaal op mijn Synology zonder reverse proxy. Maar aangezien de transacties inhoudelijk verder allemaal kloppen en ook de logfiles niks bijzonders laten zien hou ik het op een hikje en vind ik het wel best :)

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:55
Ik loop een beetje vast in de installatie.

Ik heb in mijn Proxmox een LXC container aangemaakt met Ubuntu 20.04.
Daarna deze tutorial gevolgd: https://geekrewind.com/how-to-install-firefly-iii-on-ubuntu/

Echter kom ik op deze pagina uit na alle stappen te hebben doorlopen:

Ik vermoed dat het hier in zit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;

server_name  example.com www.example.com;
    root   /var/www/firefly-iii/public;
    index  index.php;

access_log /var/log/nginx/example.com.access.log;
    error_log /var/log/nginx/example.com.error.log;

client_max_body_size 100M;

autoindex off;

location / {
    try_files $uri $uri/ /index.php$is_args$args;
      }

location ~ \.php$ {
         include snippets/fastcgi-php.conf;
         fastcgi_pass unix:/var/run/php/php7.4-fpm.sock;
         include fastcgi_params;
         fastcgi_intercept_errors on;
    }
}

Heb niet zoveel kaas gegeten van nginx.. :(

EDIT: Fixed it :P

server_name example.com www.example.com; veranderd naar server_name IP_ADRES_SERVER;

Krijg nu alleen wel dit te zien:

Maar als ik dan naar de pagina ga:

[Voor 26% gewijzigd door marcel19 op 20-04-2023 20:47]

• marcel19
Eindelijk up and running gekregen, nu volledig vanuit Docker.

Loop tegen een paar dingen aan:

1. Ik heb de ING bankieren, en heb daaruit een overzicht gedownload en als ik deze importeer dan staan alle transacties op de datum van vandaag?

2. Ik heb mijn saldo op 1-1-2023 ingevuld in de rekening, en daar ook aangegeven dat het 1-1-2023 was van at saldo. Maar na de import klopt het bedrag niet in het dashboard met wat er nu op mijn rekening staat.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:33:
Eindelijk up and running gekregen, nu volledig vanuit Docker.

Loop tegen een paar dingen aan:

1. Ik heb de ING bankieren, en heb daaruit een overzicht gedownload en als ik deze importeer dan staan alle transacties op de datum van vandaag?

2. Ik heb mijn saldo op 1-1-2023 ingevuld in de rekening, en daar ook aangegeven dat het 1-1-2023 was van at saldo. Maar na de import klopt het bedrag niet in het dashboard met wat er nu op mijn rekening staat.
Heb je bij de configuratie van de import het juiste datumformat gekozen, en de kolommen correct gemapped?

Voor het saldo zou je als eerste check het aantal transacties in FF en in je export kunnen vergelijken. Als dat klopt zou het kunnen zijn dat de laatste paar transacties die in je Mijn ING staan niet in je export staan.
In mijn export staat in de éénlaatste kolom 'saldo na mutatie'. Komt het saldo in FF wellicht overeen met de waarde in die kolom van de meest recente transcatie in je csv?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcel19
WheeleE schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:38:
[...]

Heb je bij de configuratie van de import het juiste datumformat gekozen, en de kolommen correct gemapped?

Voor het saldo zou je als eerste check het aantal transacties in FF en in je export kunnen vergelijken. Als dat klopt zou het kunnen zijn dat de laatste paar transacties die in je Mijn ING staan niet in je export staan.
In mijn export staat in de éénlaatste kolom 'saldo na mutatie'. Komt het saldo in FF wellicht overeen met de waarde in die kolom van de meest recente transcatie in je csv?
EDIT: Gefixed. Blijkbaar heb ik met het openen van de csv ergens een puntje gemaakt.
Na het opnieuw downloaden staan nu wel alle datums er goed in. :)

En blijkbaar heeft die ook het probleem opgelost met het saldo :) 8)

[Voor 41% gewijzigd door marcel19 op 21-04-2023 13:39]

• marcel19
Is er een mogelijkheid in Firefly dat als ik bijvoorbeeld de pintransactie bij de Albert Hein aanpas en deze als categorie "boodschappen" neerzet. Dat daarna alle transacties van de Albert Hein in de categorie "boodschappen" wordt neergezet? :)

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 21:29
Ik heb firefly weer eens van stal getrokken, poosje niet veel aan gedaan en dan loop je achter de feiten aan.

Via Nordigen importeer ik nu PayPal, deze laat ik op een aparte Betaalrekening boeken (PayPal).
De transacties komen uiteraard ook via de Bank binnen.

Hoe kan ik deze nu netjes tegen elkaar wegstrepen? Of is er een betere manier om dit te regelen?

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:19:
Is er een mogelijkheid in Firefly dat als ik bijvoorbeeld de pintransactie bij de Albert Hein aanpas en deze als categorie "boodschappen" neerzet. Dat daarna alle transacties van de Albert Hein in de categorie "boodschappen" wordt neergezet? :)
Door middel van regels kun je transacties automatisch laten toekennen aan categoriën.
Als doelrekeningnaam = Albert Heijn Dan categorie = Boodschappen.
Zo'n regel kun je ook achteraf nog een keer aftrappen om al geïmporteerde transacties te verwerken.
vanisher schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:30:
Ik heb firefly weer eens van stal getrokken, poosje niet veel aan gedaan en dan loop je achter de feiten aan.

Via Nordigen importeer ik nu PayPal, deze laat ik op een aparte Betaalrekening boeken (PayPal).
De transacties komen uiteraard ook via de Bank binnen.

Hoe kan ik deze nu netjes tegen elkaar wegstrepen? Of is er een betere manier om dit te regelen?
De transactie van ej betaalrekening naar je paypal kun je met een regel omzetten naar een overschrijving tussen betaalrekening en Paypal. Dan staat ie zowel aan je betaalrekening als je paypalrekening gekoppeld. De bijbehorende transactie die via je paypal-import binnenkomt is dan eigenlijk overbodig en zou je direct bij de import kunnen verwijderen, ook met een regel.

[Voor 40% gewijzigd door WheeleE op 22-04-2023 09:40]

• Arunia
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:37:
[...]

Door middel van regels kun je transacties automatisch laten toekennen aan categoriën.
Zo'n regel kun je ook achteraf nog een keer aftrappen om al geïmporteerde transacties te verwerken.
Kun je ook achteraf de namen aan laten passen van de verschillende (voorbeeld) Albert Heins?

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Arunia schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:40:
[...]

Kun je ook achteraf de namen aan laten passen van de verschillende (voorbeeld) Albert Heins?
Ja. Van mijn INGrekening komen transacties van AH binnen met als naam 'Albert Heijn <filiaalnummer> <plaatsnaam>'. Met een regel kun je met 'als doelrekeningnaam begint met Albert Heijn dan Verander doelrekening naar Albert Heijn' de boel omzetten.

Maar het is nog handiger de diverse Albert Heijns direct bij je import al te mappen naar 1 algemene Albert Heijn. Dan staat er voor elke AH een regeltje in je import-json:
code:
1
2
            "ALBERT HEIJN 123 LUTJEBROEK": 29,
            "ALBERT HEIJN 456 LUTJEBROEK": 29,

• marcel19
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:37:
[...]

[...]
Is het dan ook zo te maken dat ik in één regel zowel de Lidl als de Albert Heijn, als de Boni kan verwerken?
Want anders krijg ik 3 aparte regels voor elk één supermarkt. :9

Of is het dan een kwestie van in één regel 3x "Omschrijving is" aanmaken?

[Voor 6% gewijzigd door marcel19 op 22-04-2023 12:11]

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:05:
[...]

Is het dan ook zo te maken dat ik in één regel zowel de Lidl als de Albert Heijn, als de Boni kan verwerken?
Want anders krijg ik 3 aparte regels voor elk één supermarkt. :9

Of is het dan een kwestie van in één regel 3x "Omschrijving is" aanmaken?
Dat kan in 1 regel ja. Je kan een niet-strikte regel maken die voor alledrie de supermarkten de omschrijving checkt.

Ik heb het zelf ingericht door tijdens de import alle verschillende filialen te mappen naar 1 crediteur per keten. Vervolgens wordt door zo'n niet-strikte regel de categorie Boodschappen toegekend aan alle transacties waarvan de doelrekeningnaam Albert Heijn of Jumbo, of Lidl is.

• marcel19
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:43:
[...]

Dat kan in 1 regel ja. Je kan een niet-strikte regel maken die voor alledrie de supermarkten de omschrijving checkt.

Ik heb het zelf ingericht door tijdens de import alle verschillende filialen te mappen naar 1 crediteur per keten. Vervolgens wordt door zo'n niet-strikte regel de categorie Boodschappen toegekend aan alle transacties waarvan de doelrekeningnaam Albert Heijn of Jumbo, of Lidl is.
Alleen ik zie geen doelrekenningnaam 8)7

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:01:
[...]

Alleen ik zie geen doelrekenningnaam 8)7
Het is zo zonder een goed beeld van hoe je inrichting en import in elkaar zit lastig om goed te troubleshooten.
Voer je transacties handmatig in of importeer je ze via een csv van je bank? En indien je importeert: gebruik je een configuratiebestand voor je import met daarin mappings naar bestaande crediteuren?

Elke transactie heeft een bronrekening/ -naam, doelrekening/ -naam, bedrag en omschrijving.
Met een regel als dit kun je dan je supermarkten/boodschappen klassificeren:
https://i.ibb.co/9c0WS9s/1.png

• marcel19
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:28:
[...]

Het is zo zonder een goed beeld van hoe je inrichting en import in elkaar zit lastig om goed te troubleshooten.
Voer je transacties handmatig in of importeer je ze via een csv van je bank? En indien je importeert: gebruik je een configuratiebestand voor je import met daarin mappings naar bestaande crediteuren?

Elke transactie heeft een bronrekening/ -naam, doelrekening/ -naam, bedrag en omschrijving.
Met een regel als dit kun je dan je supermarkten/boodschappen klassificeren:
[Afbeelding]
Ik kan op 2 manieren een CSV downloaden:

Als ik dat doe op basis puntkommagescheiden van dan krijg ik het zo in CSV:
https://tweakers.net/i/Q67Fy8yV0KqIvqOKsQFttRUOuiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EHf6VeagbyetiRgWDXokw03Z.png?f=fotoalbum_large

Doe ik het op basis van kommagescheiden dan krijg ik het zo in CSV:
https://tweakers.net/i/MkmmsI9ysVUA6HJsK9uu4Xocydk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bsGG8ba6VV9lfm38b2LeCjmV.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan diegene met puntkommagescheiden inlaad in Firefly dan selecteer ik dit:

Maar dan kan ik vrij weinig op het volgende scherm:

Doe ik het met de kommagescheiden manier:

Dan heb ik meer opties, maar snap niet zo goed wat ik nou moet kiezen bij de optie Role

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:58:
[...]

Ik kan op 2 manieren een CSV downloaden:
[Afbeelding]

Als ik dat doe op basis puntkommagescheiden van dan krijg ik het zo in CSV:
[Afbeelding]

Doe ik het op basis van kommagescheiden dan krijg ik het zo in CSV:
[Afbeelding]

Als ik dan diegene met puntkommagescheiden inlaad in Firefly dan selecteer ik dit:
[Afbeelding]

Maar dan kan ik vrij weinig op het volgende scherm:
[Afbeelding]

Doe ik het met de kommagescheiden manier:
[Afbeelding]

Dan heb ik meer opties, maar snap niet zo goed wat ik nou moet kiezen bij de optie Role
[Afbeelding]
Je bent op de goede weg. Komma- of puntkommagescheiden downloaden maakt niet uit, als je bij de import maar de juiste optie kiest.
In het scherm van je laatste screenshot kies je bij Role voor respectievelijk Date, Opposing Account, Asset Account, Opposing Account, Ignore, ING specific debit/credit indicator, Amount, Tags, Description, Ignore, Ignore.
Dan zou je de csv moeten kunnen importeren en worden alle kolommen goed verwerkt.
mocht je er toch niet uit komen dan mag je ook DM-en. dan vullen we het topic niet zo snel

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Doe ook het vinkje bij "headers", anders mislukt de eerste rij direct.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
Gloeiende, was even docker desktop aan het opruimen, stond het vinkje nog bij Firefly III. :+ Dus die opnieuw in aan het stellen. Had er nog niets functioneel in zitten, dus dat valt dan nog wel mee, maar de instellingen zijn het belangrijkste nu. Kijken of het nu wel in 1 keer lukt. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Sinds vandaag problemen met laden van transacties via de Nordigen API (Rabobank)

Ik krijg de volgende errors:
code:
1
2
3
4
5
Line #0: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "NLZIET CB BTcNUOTce79Y89Rs")
Line #1: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "1928.85.782 Aut. incasso inzake Rente : XXXX")
Line #2: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "320028908219 0020008160906438 00000032000393590267 xui-99180144")
Line #3: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Maandelijkse inleg Rabo OpbouwSpaarrekening")
Line #4: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045 Google Pay")

En een log entry van één van de transacties:
code:
1
2
3
4
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Submitting to Firefly III: {"apply_rules":true,"error_if_duplicate_hash":true,"transactions":[{"type":"withdrawal","date":"2023-04-30","amount":"25.740000000000","description":"Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay","payment_date":"2023-04-30","order":0,"currency_code":"EUR","tags":[],"category_name":null,"category_id":null,"notes":"","external_id":"7701f03a462bc5454a415f352d4f34e3","internal_reference":"","source_id":297,"destination_name":"BP XXXXXXXXXX"}]}
[2023-05-02 13:50:56] production.ERROR: Submission error: 0 ["Er is op zijn minst één transactie nodig."]
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: This is not a duplicate transaction error
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Add error on index #4 (line no. 5): transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay")

Kan niets vreemds vinden zover... Heb wel gisteren de upgrade van 5.* naar 6.* gedaan, maar daarna nog succesvolle import gedraaid.. Naja succesvol, hij voegde een paar transacties toe die al geladen waren, maar dat zie ik wel vaker na een upgrade van de import tool..

[Voor 6% gewijzigd door DutchHammer op 02-05-2023 14:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-05 13:54
Hi Tweakers, ik gebruik sinds kort Firefly III, wat een fantastisch stukje software! Wel heb ik een paar vragen waar ik nog niet helemaal uitkom. Ik gebruik de Firefly III Data Import Tool waarbij ik CSV’tjes uit mijn ING bankrekeningen trek, dit werkt over het algemeen prima.
  • Als ik de import gedraaid heb staan de tegenrekeningen niet goed en komen als “no name” te staan, vermoedelijk doe ik iets fout in de import maar kom er nog niet uit wat.
  • Ik heb een gezamelijke rekening met mijn partner en ik zou graag willen dat alle uitgaves zijn die van de gezamelijke rekening maar voor 50% tellen in berekeningen. Aangezien ik en mijn partner er beide altijd even veel geld in doe en alle gezamelijke dingen daarvan betalen. Dus dan zou boodschappen van 50.- die met de gezamelijke betaald worden in de categorie boodschappen dan maar voor 25.- voor mij persoonlijk tellen. Is dit te realiseren?
Alvast bedankt!

PS: Ik zag al een paar mooie automation regels voorbij komen, zijn deze op een makkelijke manier te importen/exporten?

https://tweakers.net/i/HGjN6MjQ6r3j73FHoHVS68RlyMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aTFYJvQixHDHVyJUrEw1BvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:43
heb je de ING import config al getest? ik denk dat waar je nu 'description' mapt je de opposing account name moet hebben. je mapt nu description 2x.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:07
Ik heb 2 installaties van Firefly draaien, mijn eigen met meer dan een jaar aan data. En een 2e die ik vanmiddag heb opgezet voor mijn vriendin. Ik heb per ongeluk een half jaar van haar data geimporteerd in mijn installatie. Veel errors, maar ook veel transacties die dus niet in mijn installatie thuis horen.... Oeps

Is er een manier om de laatste import ongedaan te maken?

@Firefly III Volstaat om in de db enkel de database entries in 'transactions' van vandaag te verwijderen?

[Voor 12% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 07-05-2023 17:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arunia
Ik voel me echt zo dom met het instellen van alles via Docker.
Om een of andere reden loop ik wanneer ik dit opnieuw doe, tegen een muur op waarbij ik iedere keer alles opnieuw lijk te moeten uitvogelen.
Enige wat ik eigenlijk verander is het poortnummer van zowel Data Importer als Firefly III zelf in de docker-compose.
Beide starten wel op en FireFly III werkt gewoon. Maar Data Importer lijkt geen verbinding te maken met FFIII.
Heb beide bij Oauth ingevuld zodat ik een client ID heb en die hele lange string.
Beide ingevuld in de .env voor Data Importer. Wellicht dat het fout loopt bij het ip-adres (is het nu het ip van de container of het ip van de host met het juiste poortnummer) in die env voor firefly III.
De melding die ik krijg is dat er geen authenticatie is naar FFIII. Error accessing ...../about? en dan op die pagina:
unauthorised. Ofwel, hij krijgt geen authorisatie van de server.
Heb die lange string ook al een paar keer opnieuw ingesteld en de cookies verwijderd uit de browser. Dan FFIII in Docker uit en aangezet zodat de instellingen opnieuw binnen komen.

Het moet gewoon iets sufs zijn, dat kan niet anders. :+

/edit
Wat me trouwens opvalt in de handleiding, is dat bij het eerste gedeelte er gezegd wordt dat je de firefly url in de .importer.env altijd moet instellen als https://app:8080
Maar bij de configuratie staat dat je deze in moet stellen naar het interne docker ip van de FFIII installatie.

/edit2
Basis instellingen gedaan, maar probleem blijft hetzelfde. Zal iets in Docker Desktop moeten zijn. Maar dat moet ik dan een keer rustig gaan uitzoeken.

/edit3
Aan de hand van een fix voor een probleem op de github weer een stap verder. Nu een 500 server error.
Probeer nu elke stap te omschrijven. Blijft een ding. Zie echt niet wat ik aan de hand van de handleiding fout doe en wat ogenschijnlijk ik alleen fout doe.
Hij wil authorizen, dus de verbinding is er wel, maar geeft aan naar localhost te gaan. Lijkt me dat dat niet helemaal goed gaat zonder poortnummer.
Morgen weer een dag om er naar te kijken.

[Voor 32% gewijzigd door Arunia op 09-05-2023 13:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09
mgizmo schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:15:
[...]

@mithe Reactie gekregen waar ik positief verrast ben door het antwoord:
Thank you for all the provided details!

I have provided all of this information to our developer in charge of this integration and they will reach out to the bank to get this resolved.

As soon as there will be an update or any news on this i will reach out to you.

Of ik tussen de regels door mag lezen dat ze ook de transactiedatum willen meenemen in de api naar de klanten en ophalen bij KNAB.... of dat een van de attributen anders wordt ingevuld door KNAB... of...
@mithe Wederom reactie gekregen zojuist:
Karlis (Nordigen)
May 10, 2023, 18:30 GMT+3

Good news - our team has released a fix for the reported issue, so now everything should be working as expected and transaction date field should be present.

If the problem still persists, please feel free to reply to this message and we will be happy take a further look.

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 21:36
Hoi allen!

Ik ben FF aan het testen, en strand op de import van bestanden van ABN AMRO. Hoewel ik redelijk n00b ben, lijkt het alsof ABN AMRO de export van mutaties nogal grof aanbiedt, met slechts deze kolommen:

- Rekeningnummer (mijne)
- Muntsoort
- Transactiedatum
- Rentedatum
- Beginsaldo
- Eindsaldo
- Transactiebedrag
- Omschrijving

En in het Omschrijving-veld staat enorm veel rommelige data, waaronder de naam van de begunstige.

Is er een manier om bijv. de Begunstigde daar netjes uit te trekken?

Oldskool NL.nl

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:48
mikkelnl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:46:
Hoi allen!

Ik ben FF aan het testen, en strand op de import van bestanden van ABN AMRO. Hoewel ik redelijk n00b ben, lijkt het alsof ABN AMRO de export van mutaties nogal grof aanbiedt, met slechts deze kolommen:

- Rekeningnummer (mijne)
- Muntsoort
- Transactiedatum
- Rentedatum
- Beginsaldo
- Eindsaldo
- Transactiebedrag
- Omschrijving

En in het Omschrijving-veld staat enorm veel rommelige data, waaronder de naam van de begunstige.

Is er een manier om bijv. de Begunstigde daar netjes uit te trekken?
Heb je een voorbeeld ?
Als je namelijk doelt op rommelige opties zoals Albert Heijn dan kun je het beste regels aanpassen die de namen dan goedzet (dus filiaal nummers aanpast).
Zou in het begin iet wat meer werk zijn maar gaande weg heb je alles dan goed ingesteld!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Schiet mij maar lek! :D
Alles draaide als een zonnetje op mijn Synology na eind maart vanaf scratch te zijn begonnen. Ik was helemaal bij tot en met begin mei, meerdere imports gedaan, ingericht, alles. Dagelijks draaide een databasebackupjob die een tar-file van ongeveer 7 mb produceerde.
Afgelopen dinsdag is mijn Synology gereboot en van de stroom geweest. In FF staat nu alleen de allereerste import van eind maart. Ik snap echt werkelijk waar niet hoe dat kan, door alleen maar een reboot. Volgens mij heeft mn Synolgoy in de afgelopen maanden minstens 1 keer een herstart gehad vanwege een OS-update.

En om het af te maken lijkt de db-backup ook niet bij te zijn. Daar zit ook niks meer dan de import van maart in.
Gelukkig lijken alle rules an categoriën er wel goed in te zitten, een kleine troost.

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:54:
Ik heb 2 installaties van Firefly draaien, mijn eigen met meer dan een jaar aan data. En een 2e die ik vanmiddag heb opgezet voor mijn vriendin. Ik heb per ongeluk een half jaar van haar data geimporteerd in mijn installatie. Veel errors, maar ook veel transacties die dus niet in mijn installatie thuis horen.... Oeps

Is er een manier om de laatste import ongedaan te maken?

@Firefly III Volstaat om in de db enkel de database entries in 'transactions' van vandaag te verwijderen?
Dat volstaat, maar standaard krijgt elke import een tag, en die tag kan je ook gebruiken om de transacties terug te vinden.
Arunia schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:13:
Ik voel me echt zo dom met het instellen van alles via Docker.
Om een of andere reden loop ik wanneer ik dit opnieuw doe, tegen een muur op waarbij ik iedere keer alles opnieuw lijk te moeten uitvogelen.
Enige wat ik eigenlijk verander is het poortnummer van zowel Data Importer als Firefly III zelf in de docker-compose.
Beide starten wel op en FireFly III werkt gewoon. Maar Data Importer lijkt geen verbinding te maken met FFIII.
Heb beide bij Oauth ingevuld zodat ik een client ID heb en die hele lange string.
Beide ingevuld in de .env voor Data Importer. Wellicht dat het fout loopt bij het ip-adres (is het nu het ip van de container of het ip van de host met het juiste poortnummer) in die env voor firefly III.
De melding die ik krijg is dat er geen authenticatie is naar FFIII. Error accessing ...../about? en dan op die pagina:
unauthorised. Ofwel, hij krijgt geen authorisatie van de server.
Heb die lange string ook al een paar keer opnieuw ingesteld en de cookies verwijderd uit de browser. Dan FFIII in Docker uit en aangezet zodat de instellingen opnieuw binnen komen.

Het moet gewoon iets sufs zijn, dat kan niet anders. :+
De data importer heeft ook de knop [Reauthenticate], gebruik je die ook?
/edit
Wat me trouwens opvalt in de handleiding, is dat bij het eerste gedeelte er gezegd wordt dat je de firefly url in de .importer.env altijd moet instellen als https://app:8080
Maar bij de configuratie staat dat je deze in moet stellen naar het interne docker ip van de FFIII installatie.
Beide werken, maar dat het inconsistent is, is niet handig.
/edit2
Basis instellingen gedaan, maar probleem blijft hetzelfde. Zal iets in Docker Desktop moeten zijn. Maar dat moet ik dan een keer rustig gaan uitzoeken.

/edit3
Aan de hand van een fix voor een probleem op de github weer een stap verder. Nu een 500 server error.
Probeer nu elke stap te omschrijven. Blijft een ding. Zie echt niet wat ik aan de hand van de handleiding fout doe en wat ogenschijnlijk ik alleen fout doe.
Hij wil authorizen, dus de verbinding is er wel, maar geeft aan naar localhost te gaan. Lijkt me dat dat niet helemaal goed gaat zonder poortnummer.
Morgen weer een dag om er naar te kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arunia
@Firefly III reauthenticate en die andere knop doen bij mij zo lijkt het niets.

Probleem is ook dat ik geen tijd heb om er een lange tijd mee bezig te zijn.

Basis instellingen met alleen de nodige instellingen vervangen werkte ook niet. Er is gewoon iets wat ik mis of wat er in mijn setup anders is. Alleen ook dat uitvogelen is een dingetje.

Komt wel goed. Het heeft gewerkt. Dus moet het weer werken.
Alleen moet ik het zien te omschrijven.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:07
Firefly III schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 04:52:
[...]

Dat volstaat, maar standaard krijgt elke import een tag, en die tag kan je ook gebruiken om de transacties terug te vinden.
Ik had de tag gevonden, maar om onduidelijke redenen waren niet alle geimporteerde transacties daaraan gekoppeld. Maar de import zelf had ook wat fouten. Maar ik kon ze handmatig vinden en verwijderen. Het waren er niet veel. Maar bedankt, nu weet ik dat het goed verwijderd is.

• WheeleE

WheeleE

Dinges

WheeleE schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:29:
Schiet mij maar lek! :D
Alles draaide als een zonnetje op mijn Synology na eind maart vanaf scratch te zijn begonnen. Ik was helemaal bij tot en met begin mei, meerdere imports gedaan, ingericht, alles. Dagelijks draaide een databasebackupjob die een tar-file van ongeveer 7 mb produceerde.
Afgelopen dinsdag is mijn Synology gereboot en van de stroom geweest. In FF staat nu alleen de allereerste import van eind maart. Ik snap echt werkelijk waar niet hoe dat kan, door alleen maar een reboot. Volgens mij heeft mn Synolgoy in de afgelopen maanden minstens 1 keer een herstart gehad vanwege een OS-update.

En om het af te maken lijkt de db-backup ook niet bij te zijn. Daar zit ook niks meer dan de import van maart in.
Gelukkig lijken alle rules an categoriën er wel goed in te zitten, een kleine troost.
Na wat onderzoek denk ik te weten waarom mijn backup oud is. De databasecontainer draait/draaide nog tijdens het maken van de dagelijkse backup. Waarschijnlijk worden de open databasefiles dan niet gebackupped? Zelfde geldt voor een restore, zo kwam ik net achter.

Waarom mijn gevulde database na de reboot/power off van afgelopen dinsdag is verdwenen en ik met een db van eind maart zit, geen flauw idee nog. To be continued.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:09
mgizmo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:40:
[...]

@mithe Wederom reactie gekregen zojuist:
Karlis (Nordigen)
May 10, 2023, 18:30 GMT+3

Good news - our team has released a fix for the reported issue, so now everything should be working as expected and transaction date field should be present.

If the problem still persists, please feel free to reply to this message and we will be happy take a further look.
Update: geen transaction date veld te bespeuren. Gevraagd om verduidelijking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:13
Ha ik loop tegen een issue aan bij de installatie op mijn Synology NAS. Heb de stappen gevolgd zoals beschreven op mariushosting, waarbij gebruik wordt gemaakt van Redis. Dit resulteert in een succesvolle installatie!

Echter wou ik ook gebruik maken van de importer. Heb daarom de gebruikte stack uitgebreid met een Firefly-importer container, met daarbij de in de documentatie genoemde settings (dus inclusief die FIREFLY_III_URL setting op http://app:8080). Maar bij het opstarten krijg ik nu de volgende fout:
[2023-05-23 15:54:31] production.ERROR: Please make sure the PHP Redis extension is installed and enabled. {"exception":"[object] (LogicException(code: 0): Please make sure the PHP Redis extension is installed and enabled. at /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Redis/Connectors/PhpRedisConnector.php:83)
Mijn gok zou zijn op bovenstaande dat de predis package zou missen. Iemand anders die dezelfde stack gebruikt heeft en/of hier tegen aan gelopen is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Graxo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-05 18:30
Hallo,

Ik ben bezig met Firefly iii en zit momenteel bij Bunq met al mijn geldzaken.
Nu zoek ik een manier om via de Bunq API automatisch transacties etc in te laden, maar een handleiding hiervoor kan ik niet vinden. Nu zijn er via de importer (docker) manieren om Spectre of Nordigen te gebruiken.. maar mijn doel is juist om niet van derden afhankelijk te zijn en ik vind het niet prettig om deze data via een onbekende partij te laten lopen. Daarom mijn vraag hier, bestaat er een handleiding om via de Bunq API iets van automation in te stellen?

Groet,
Graxo

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
aidanl schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:20:
Ha ik loop tegen een issue aan bij de installatie op mijn Synology NAS. Heb de stappen gevolgd zoals beschreven op mariushosting, waarbij gebruik wordt gemaakt van Redis. Dit resulteert in een succesvolle installatie!

Echter wou ik ook gebruik maken van de importer. Heb daarom de gebruikte stack uitgebreid met een Firefly-importer container, met daarbij de in de documentatie genoemde settings (dus inclusief die FIREFLY_III_URL setting op http://app:8080). Maar bij het opstarten krijg ik nu de volgende fout:

[...]

Mijn gok zou zijn op bovenstaande dat de predis package zou missen. Iemand anders die dezelfde stack gebruikt heeft en/of hier tegen aan gelopen is?
Check even welke variabelen in je .env file naar redis verwijzen. Firefly III kan in principe zonder.
Graxo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:30:
Hallo,

Ik ben bezig met Firefly iii en zit momenteel bij Bunq met al mijn geldzaken.
Nu zoek ik een manier om via de Bunq API automatisch transacties etc in te laden, maar een handleiding hiervoor kan ik niet vinden. Nu zijn er via de importer (docker) manieren om Spectre of Nordigen te gebruiken.. maar mijn doel is juist om niet van derden afhankelijk te zijn en ik vind het niet prettig om deze data via een onbekende partij te laten lopen. Daarom mijn vraag hier, bestaat er een handleiding om via de Bunq API iets van automation in te stellen?

Groet,
Graxo
Zowel bunq als Firefly III hebben een excellente API (al zeg ik het zelf :*) ). Bunq dus ook, maar daar is geen directe importer meer voor. Als je hier mee aan de slag wil zal je zelf iets moeten klussen in python, PHP, of wat je wil.

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

DutchHammer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:00:
Sinds vandaag problemen met laden van transacties via de Nordigen API (Rabobank)

Ik krijg de volgende errors:
code:
1
2
3
4
5
Line #0: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "NLZIET CB BTcNUOTce79Y89Rs")
Line #1: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "1928.85.782 Aut. incasso inzake Rente : XXXX")
Line #2: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "320028908219 0020008160906438 00000032000393590267 xui-99180144")
Line #3: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Maandelijkse inleg Rabo OpbouwSpaarrekening")
Line #4: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045 Google Pay")

En een log entry van één van de transacties:
code:
1
2
3
4
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Submitting to Firefly III: {"apply_rules":true,"error_if_duplicate_hash":true,"transactions":[{"type":"withdrawal","date":"2023-04-30","amount":"25.740000000000","description":"Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay","payment_date":"2023-04-30","order":0,"currency_code":"EUR","tags":[],"category_name":null,"category_id":null,"notes":"","external_id":"7701f03a462bc5454a415f352d4f34e3","internal_reference":"","source_id":297,"destination_name":"BP XXXXXXXXXX"}]}
[2023-05-02 13:50:56] production.ERROR: Submission error: 0 ["Er is op zijn minst één transactie nodig."]
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: This is not a duplicate transaction error
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Add error on index #4 (line no. 5): transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay")

Kan niets vreemds vinden zover... Heb wel gisteren de upgrade van 5.* naar 6.* gedaan, maar daarna nog succesvolle import gedraaid.. Naja succesvol, hij voegde een paar transacties toe die al geladen waren, maar dat zie ik wel vaker na een upgrade van de import tool..
Vandaag eindelijk wat tijd om hier in te kijken.. Het probleem blijft, zelfs bij een database restore als een schone installatie.. Ik gok dat er dus gewoon iets mis is met mijn import config file..
Pagina: 1 ... 13 14 15 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee