Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Firefly III schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:20:
[...]

Check even de logs van je data importer container. Daar klaagt-ie over de "waarom" van het niet kunnen importeren.
Log geeft dit aan.
[2023-04-04 08:45:31] local.DEBUG: Found 0 FF3 accounts with the same IBAN or number

Dit is nadat ik authorisatie heb gegeven via mijn bank. Ik geef eigenlijk verder niets handmatig aan.
Ik ga er morgen eens rustig in duiken naar het hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Topicstarter
Arunia schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:26:
[...]

Log geeft dit aan.
[2023-04-04 08:45:31] local.DEBUG: Found 0 FF3 accounts with the same IBAN or number

Dit is nadat ik authorisatie heb gegeven via mijn bank. Ik geef eigenlijk verder niets handmatig aan.
Ik ga er morgen eens rustig in duiken naar het hoe en wat.
Thanks, ik zal ook even kijken. Hij zou dan al je FF3 accounts moeten listen. Heb je al wel asset accounts in Firefly III? Ja toch?

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Firefly III schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:27:
[...]

Thanks, ik zal ook even kijken. Hij zou dan al je FF3 accounts moeten listen. Heb je al wel asset accounts in Firefly III? Ja toch?
Niet meer. Was opnieuw begonnen. Dan zou dat het kunnen zijn? Dus eerst een asset account aanmaken en dan tijdens die koppeling aan elkaar koppelen?

Dan denk ik dat dat het probleem zal zijn.

/edit:
En ja hoor, dat was hem. Op naar de volgende stap, alles netjes bij het importeren onder de juiste categorieën laten plaatsen.

Het is eindelijk gelukt! :D

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 05-04-2023 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Firefly III schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 20:20:
[...]

Nee met opzet niet, het is een free-format veld. Maar als je begint te typen krijg je een autocomplete dropdown
Inderdaad, de autocomplete dropdown is al een positief punt.
Alhoewel ik soms niet goed weet welke categoriën ik allemaal heb aangemaakt dus dan moet ik wel even het overzicht erbij halen. :9

Verder heb ik nog een vraagje over de importer.
Op de FAQ is het me niet echt duidelijk.
https://docs.firefly-iii.org/data-importer/how-to-use/map/

Maakt het uit als ik tijdens het mappen een expensive of een revenue account aanduid?
Soms heb je een bedrijf waar je zowel geld naar stort als geld ontvangt. Dan denk ik bvb aan Paypal.
Tijdens het mappen moet ik dus eigenlijk kiezen of het een expensive of een revenue overschrijving is. Maar dat kan ik tijdens het mappen niet zien.

Aangezien je de keuze geeft tijdens het importen vermoed ik dat dat een invloed zal hebben.
Alhoewel beide accounts gewoon hetzelfde rekeningnummer hebben denk ik dan weer dat het niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Eerste import is gedaan. Alleen nu nog regels maken en zorgen dat met de import ook de namen goed komen. Maar wat ik zie in de documentatie over mapping van bijvoorbeeld een Albert Heijn, krijg ik niet een naam zonder cijfers in het lijstje. Uiteraard ga ik er vanuit dat bij de import er gekeken wordt naar namen die al voorkomen.
Is het mogelijk ergens al namen in te vullen om je verschillende transacties aan te koppelen?
Ik ben heel erg OCD op dat gebied. Liefste maak ik al die dingen van te voren aan en kan ik ze bij de automatische import meteen meenemen.

Hoe doen jullie dat met groeperen? Ofwel boodschappen, brandstof, weet ik veel?
Soort van niet het wiel opnieuw uitvinden. Of zijn er ergens online al voorbeelden te vinden van mensen met een ING rekening en hoe zij dit gedaan hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:45

WheeleE

Dinges

Arunia schreef op donderdag 6 april 2023 @ 15:03:
Eerste import is gedaan. Alleen nu nog regels maken en zorgen dat met de import ook de namen goed komen. Maar wat ik zie in de documentatie over mapping van bijvoorbeeld een Albert Heijn, krijg ik niet een naam zonder cijfers in het lijstje. Uiteraard ga ik er vanuit dat bij de import er gekeken wordt naar namen die al voorkomen.
Is het mogelijk ergens al namen in te vullen om je verschillende transacties aan te koppelen?
Ik ben heel erg OCD op dat gebied. Liefste maak ik al die dingen van te voren aan en kan ik ze bij de automatische import meteen meenemen.

Hoe doen jullie dat met groeperen? Ofwel boodschappen, brandstof, weet ik veel?
Soort van niet het wiel opnieuw uitvinden. Of zijn er ergens online al voorbeelden te vinden van mensen met een ING rekening en hoe zij dit gedaan hebben?
Wat ik heb gedaan is na het inlezen van de eerste maand een aantal expense accounts hernoemd. Albert Heijn Filiaal 123 naar Albert Heijn bijvoorbeeld. Bij de volgende import kun je in het mapping-scherm dan Filiaal 123 mappen naar Albert Heijn.
Het configbestand wat je dan na afloop van de import kunt downloaden kun je bij de volgende import dan weer gebruiken zodat de al gedane mappings hergebruikt worden. Er staan bij mij inmiddels een stuk of 5 Albert Heijnfilialen gemapped naar een overkoepelende Albert Heijn.

Boodschappen/supermarkten vallen bij in de categorie Huishouden, met de tag Boodschappen.
Onder de categorie Wonen zet ik hypotheek, energie, verzekeringen.
De categorie Auto heeft brandstof, wegenbelasting en onderhoud, zonder losse tags.
De Abonnementencategorie bevat internet, netflix,de krant, en vergelijkbare dingen.

[ Voor 10% gewijzigd door WheeleE op 06-04-2023 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Nu zelf een uitdaging: een import van januari 2023, csv met 61 transacties. De importer pruttelt door tot en met Line 10, dan geeft ie de melding "The submission could not be started, or failed due to an error. Please check the log files. "
In FF zelf zie ik echter wel gewoon 61 transacties staan.
De logfiles van zowel de importer als de app-container laten geen error zien. Moet ik me zorgen maken dat er ergens iets niet klopt of is het puur cosmetisch van de importer-webpage?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Asterion schreef op woensdag 5 april 2023 @ 16:42:
[...]

Inderdaad, de autocomplete dropdown is al een positief punt.
Alhoewel ik soms niet goed weet welke categoriën ik allemaal heb aangemaakt dus dan moet ik wel even het overzicht erbij halen. :9

Verder heb ik nog een vraagje over de importer.
Op de FAQ is het me niet echt duidelijk.
https://docs.firefly-iii.org/data-importer/how-to-use/map/

Maakt het uit als ik tijdens het mappen een expensive of een revenue account aanduid?
Soms heb je een bedrijf waar je zowel geld naar stort als geld ontvangt. Dan denk ik bvb aan Paypal.
Tijdens het mappen moet ik dus eigenlijk kiezen of het een expensive of een revenue overschrijving is. Maar dat kan ik tijdens het mappen niet zien.

Aangezien je de keuze geeft tijdens het importen vermoed ik dat dat een invloed zal hebben.
Alhoewel beide accounts gewoon hetzelfde rekeningnummer hebben denk ik dan weer dat het niet uitmaakt.
Die zal ik even aanvullen, het maakt idd niet uit welk type het is, Firefly III doet dat nog even checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
WheeleE schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 22:10:
Nu zelf een uitdaging: een import van januari 2023, csv met 61 transacties. De importer pruttelt door tot en met Line 10, dan geeft ie de melding "The submission could not be started, or failed due to an error. Please check the log files. "
In FF zelf zie ik echter wel gewoon 61 transacties staan.
De logfiles van zowel de importer als de app-container laten geen error zien. Moet ik me zorgen maken dat er ergens iets niet klopt of is het puur cosmetisch van de importer-webpage?
Sommige reverse proxies kappen ermee na 30 seconden. De importer loopt dan op de achtergrond gewoon door. Dat zou het nog kunnen zijn: de importer heeft (nog) geen goede oplossing om dat te valideren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Firefly III schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 08:01:
[...]

Sommige reverse proxies kappen ermee na 30 seconden. De importer loopt dan op de achtergrond gewoon door. Dat zou het nog kunnen zijn: de importer heeft (nog) geen goede oplossing om dat te valideren.
Alles draait lokaal op mijn Synology zonder reverse proxy. Maar aangezien de transacties inhoudelijk verder allemaal kloppen en ook de logfiles niks bijzonders laten zien hou ik het op een hikje en vind ik het wel best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:04
Ik loop een beetje vast in de installatie.

Ik heb in mijn Proxmox een LXC container aangemaakt met Ubuntu 20.04.
Daarna deze tutorial gevolgd: https://geekrewind.com/how-to-install-firefly-iii-on-ubuntu/

Echter kom ik op deze pagina uit na alle stappen te hebben doorlopen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVivo3YnQWeCCcXqDP4p76ZeTA4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lRluS3ByR33CVaJvUZnQZcCJ.png?f=user_large

Ik vermoed dat het hier in zit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
server {
    listen 80;
    listen [::]:80;

server_name  example.com www.example.com;
    root   /var/www/firefly-iii/public;
    index  index.php;

access_log /var/log/nginx/example.com.access.log;
    error_log /var/log/nginx/example.com.error.log;

client_max_body_size 100M;

autoindex off;

location / {
    try_files $uri $uri/ /index.php$is_args$args;
      }

location ~ \.php$ {
         include snippets/fastcgi-php.conf;
         fastcgi_pass unix:/var/run/php/php7.4-fpm.sock;
         include fastcgi_params;
         fastcgi_intercept_errors on;
    }
}

Heb niet zoveel kaas gegeten van nginx.. :(

EDIT: Fixed it :P

server_name example.com www.example.com; veranderd naar server_name IP_ADRES_SERVER;

Krijg nu alleen wel dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LTMQITqlu332loP26dh7RtG0EA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/18ivDuTHrMNShPHfJtywETnv.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik dan naar de pagina ga:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZDVQQ9jEgyR_O4umEcjZibOXRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SrDWXLAWNf8pE2UeRmbi0MaO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door marcel19 op 20-04-2023 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Eindelijk up and running gekregen, nu volledig vanuit Docker.

Loop tegen een paar dingen aan:

1. Ik heb de ING bankieren, en heb daaruit een overzicht gedownload en als ik deze importeer dan staan alle transacties op de datum van vandaag?

2. Ik heb mijn saldo op 1-1-2023 ingevuld in de rekening, en daar ook aangegeven dat het 1-1-2023 was van at saldo. Maar na de import klopt het bedrag niet in het dashboard met wat er nu op mijn rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:33:
Eindelijk up and running gekregen, nu volledig vanuit Docker.

Loop tegen een paar dingen aan:

1. Ik heb de ING bankieren, en heb daaruit een overzicht gedownload en als ik deze importeer dan staan alle transacties op de datum van vandaag?

2. Ik heb mijn saldo op 1-1-2023 ingevuld in de rekening, en daar ook aangegeven dat het 1-1-2023 was van at saldo. Maar na de import klopt het bedrag niet in het dashboard met wat er nu op mijn rekening staat.
Heb je bij de configuratie van de import het juiste datumformat gekozen, en de kolommen correct gemapped?

Voor het saldo zou je als eerste check het aantal transacties in FF en in je export kunnen vergelijken. Als dat klopt zou het kunnen zijn dat de laatste paar transacties die in je Mijn ING staan niet in je export staan.
In mijn export staat in de éénlaatste kolom 'saldo na mutatie'. Komt het saldo in FF wellicht overeen met de waarde in die kolom van de meest recente transcatie in je csv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcel19
WheeleE schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:38:
[...]

Heb je bij de configuratie van de import het juiste datumformat gekozen, en de kolommen correct gemapped?

Voor het saldo zou je als eerste check het aantal transacties in FF en in je export kunnen vergelijken. Als dat klopt zou het kunnen zijn dat de laatste paar transacties die in je Mijn ING staan niet in je export staan.
In mijn export staat in de éénlaatste kolom 'saldo na mutatie'. Komt het saldo in FF wellicht overeen met de waarde in die kolom van de meest recente transcatie in je csv?
EDIT: Gefixed. Blijkbaar heb ik met het openen van de csv ergens een puntje gemaakt.
Na het opnieuw downloaden staan nu wel alle datums er goed in. :)

En blijkbaar heeft die ook het probleem opgelost met het saldo :) 8)

[ Voor 41% gewijzigd door marcel19 op 21-04-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
Is er een mogelijkheid in Firefly dat als ik bijvoorbeeld de pintransactie bij de Albert Hein aanpas en deze als categorie "boodschappen" neerzet. Dat daarna alle transacties van de Albert Hein in de categorie "boodschappen" wordt neergezet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:57
Ik heb firefly weer eens van stal getrokken, poosje niet veel aan gedaan en dan loop je achter de feiten aan.

Via Nordigen importeer ik nu PayPal, deze laat ik op een aparte Betaalrekening boeken (PayPal).
De transacties komen uiteraard ook via de Bank binnen.

Hoe kan ik deze nu netjes tegen elkaar wegstrepen? Of is er een betere manier om dit te regelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 08:19:
Is er een mogelijkheid in Firefly dat als ik bijvoorbeeld de pintransactie bij de Albert Hein aanpas en deze als categorie "boodschappen" neerzet. Dat daarna alle transacties van de Albert Hein in de categorie "boodschappen" wordt neergezet? :)
Door middel van regels kun je transacties automatisch laten toekennen aan categoriën.
Als doelrekeningnaam = Albert Heijn Dan categorie = Boodschappen.
Zo'n regel kun je ook achteraf nog een keer aftrappen om al geïmporteerde transacties te verwerken.
vanisher schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:30:
Ik heb firefly weer eens van stal getrokken, poosje niet veel aan gedaan en dan loop je achter de feiten aan.

Via Nordigen importeer ik nu PayPal, deze laat ik op een aparte Betaalrekening boeken (PayPal).
De transacties komen uiteraard ook via de Bank binnen.

Hoe kan ik deze nu netjes tegen elkaar wegstrepen? Of is er een betere manier om dit te regelen?
De transactie van ej betaalrekening naar je paypal kun je met een regel omzetten naar een overschrijving tussen betaalrekening en Paypal. Dan staat ie zowel aan je betaalrekening als je paypalrekening gekoppeld. De bijbehorende transactie die via je paypal-import binnenkomt is dan eigenlijk overbodig en zou je direct bij de import kunnen verwijderen, ook met een regel.

[ Voor 40% gewijzigd door WheeleE op 22-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:37:
[...]

Door middel van regels kun je transacties automatisch laten toekennen aan categoriën.
Zo'n regel kun je ook achteraf nog een keer aftrappen om al geïmporteerde transacties te verwerken.
Kun je ook achteraf de namen aan laten passen van de verschillende (voorbeeld) Albert Heins?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Arunia schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:40:
[...]

Kun je ook achteraf de namen aan laten passen van de verschillende (voorbeeld) Albert Heins?
Ja. Van mijn INGrekening komen transacties van AH binnen met als naam 'Albert Heijn <filiaalnummer> <plaatsnaam>'. Met een regel kun je met 'als doelrekeningnaam begint met Albert Heijn dan Verander doelrekening naar Albert Heijn' de boel omzetten.

Maar het is nog handiger de diverse Albert Heijns direct bij je import al te mappen naar 1 algemene Albert Heijn. Dan staat er voor elke AH een regeltje in je import-json:
code:
1
2
            "ALBERT HEIJN 123 LUTJEBROEK": 29,
            "ALBERT HEIJN 456 LUTJEBROEK": 29,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 09:37:
[...]

[...]
Is het dan ook zo te maken dat ik in één regel zowel de Lidl als de Albert Heijn, als de Boni kan verwerken?
Want anders krijg ik 3 aparte regels voor elk één supermarkt. :9

Of is het dan een kwestie van in één regel 3x "Omschrijving is" aanmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door marcel19 op 22-04-2023 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:05:
[...]

Is het dan ook zo te maken dat ik in één regel zowel de Lidl als de Albert Heijn, als de Boni kan verwerken?
Want anders krijg ik 3 aparte regels voor elk één supermarkt. :9

Of is het dan een kwestie van in één regel 3x "Omschrijving is" aanmaken?
Dat kan in 1 regel ja. Je kan een niet-strikte regel maken die voor alledrie de supermarkten de omschrijving checkt.

Ik heb het zelf ingericht door tijdens de import alle verschillende filialen te mappen naar 1 crediteur per keten. Vervolgens wordt door zo'n niet-strikte regel de categorie Boodschappen toegekend aan alle transacties waarvan de doelrekeningnaam Albert Heijn of Jumbo, of Lidl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 12:43:
[...]

Dat kan in 1 regel ja. Je kan een niet-strikte regel maken die voor alledrie de supermarkten de omschrijving checkt.

Ik heb het zelf ingericht door tijdens de import alle verschillende filialen te mappen naar 1 crediteur per keten. Vervolgens wordt door zo'n niet-strikte regel de categorie Boodschappen toegekend aan alle transacties waarvan de doelrekeningnaam Albert Heijn of Jumbo, of Lidl is.
Alleen ik zie geen doelrekenningnaam 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:01:
[...]

Alleen ik zie geen doelrekenningnaam 8)7
Het is zo zonder een goed beeld van hoe je inrichting en import in elkaar zit lastig om goed te troubleshooten.
Voer je transacties handmatig in of importeer je ze via een csv van je bank? En indien je importeert: gebruik je een configuratiebestand voor je import met daarin mappings naar bestaande crediteuren?

Elke transactie heeft een bronrekening/ -naam, doelrekening/ -naam, bedrag en omschrijving.
Met een regel als dit kun je dan je supermarkten/boodschappen klassificeren:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/9c0WS9s/1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
WheeleE schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:28:
[...]

Het is zo zonder een goed beeld van hoe je inrichting en import in elkaar zit lastig om goed te troubleshooten.
Voer je transacties handmatig in of importeer je ze via een csv van je bank? En indien je importeert: gebruik je een configuratiebestand voor je import met daarin mappings naar bestaande crediteuren?

Elke transactie heeft een bronrekening/ -naam, doelrekening/ -naam, bedrag en omschrijving.
Met een regel als dit kun je dan je supermarkten/boodschappen klassificeren:
[Afbeelding]
Ik kan op 2 manieren een CSV downloaden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkwiRu6gSMTM9S-aY_-yvgFhWnI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jWC5NDDqZxShkPqHAu6owuxx.png?f=user_large

Als ik dat doe op basis puntkommagescheiden van dan krijg ik het zo in CSV:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q67Fy8yV0KqIvqOKsQFttRUOuiY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EHf6VeagbyetiRgWDXokw03Z.png?f=fotoalbum_large

Doe ik het op basis van kommagescheiden dan krijg ik het zo in CSV:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MkmmsI9ysVUA6HJsK9uu4Xocydk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bsGG8ba6VV9lfm38b2LeCjmV.png?f=fotoalbum_large

Als ik dan diegene met puntkommagescheiden inlaad in Firefly dan selecteer ik dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0vL69iF4c1XW0D2KO6WN0Tl2xM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ukYdWVBHzEwC3aoY6fVU8zAC.png?f=fotoalbum_large

Maar dan kan ik vrij weinig op het volgende scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN4RO6G5Ha_u6hxcu4dFtnONh1o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7dR3yzsTzG5rAOZX3AxlsRyV.png?f=fotoalbum_large

Doe ik het met de kommagescheiden manier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QGcHpZZJmoBC5IJk3pcONR07wxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7XXWTnFUGjiksfHpHDaWuDnb.png?f=fotoalbum_large

Dan heb ik meer opties, maar snap niet zo goed wat ik nou moet kiezen bij de optie Role
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pR9BxbEL1wqlAFb75-CWTBMTTqA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WcPNN84t7PDXkoMDA3ofVQvp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

marcel19 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:58:
[...]

Ik kan op 2 manieren een CSV downloaden:
[Afbeelding]

Als ik dat doe op basis puntkommagescheiden van dan krijg ik het zo in CSV:
[Afbeelding]

Doe ik het op basis van kommagescheiden dan krijg ik het zo in CSV:
[Afbeelding]

Als ik dan diegene met puntkommagescheiden inlaad in Firefly dan selecteer ik dit:
[Afbeelding]

Maar dan kan ik vrij weinig op het volgende scherm:
[Afbeelding]

Doe ik het met de kommagescheiden manier:
[Afbeelding]

Dan heb ik meer opties, maar snap niet zo goed wat ik nou moet kiezen bij de optie Role
[Afbeelding]
Je bent op de goede weg. Komma- of puntkommagescheiden downloaden maakt niet uit, als je bij de import maar de juiste optie kiest.
In het scherm van je laatste screenshot kies je bij Role voor respectievelijk Date, Opposing Account, Asset Account, Opposing Account, Ignore, ING specific debit/credit indicator, Amount, Tags, Description, Ignore, Ignore.
Dan zou je de csv moeten kunnen importeren en worden alle kolommen goed verwerkt.
mocht je er toch niet uit komen dan mag je ook DM-en. dan vullen we het topic niet zo snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Doe ook het vinkje bij "headers", anders mislukt de eerste rij direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gloeiende, was even docker desktop aan het opruimen, stond het vinkje nog bij Firefly III. :+ Dus die opnieuw in aan het stellen. Had er nog niets functioneel in zitten, dus dat valt dan nog wel mee, maar de instellingen zijn het belangrijkste nu. Kijken of het nu wel in 1 keer lukt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Sinds vandaag problemen met laden van transacties via de Nordigen API (Rabobank)

Ik krijg de volgende errors:
code:
1
2
3
4
5
Line #0: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "NLZIET CB BTcNUOTce79Y89Rs")
Line #1: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "1928.85.782 Aut. incasso inzake Rente : XXXX")
Line #2: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "320028908219 0020008160906438 00000032000393590267 xui-99180144")
Line #3: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Maandelijkse inleg Rabo OpbouwSpaarrekening")
Line #4: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045 Google Pay")

En een log entry van één van de transacties:
code:
1
2
3
4
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Submitting to Firefly III: {"apply_rules":true,"error_if_duplicate_hash":true,"transactions":[{"type":"withdrawal","date":"2023-04-30","amount":"25.740000000000","description":"Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay","payment_date":"2023-04-30","order":0,"currency_code":"EUR","tags":[],"category_name":null,"category_id":null,"notes":"","external_id":"7701f03a462bc5454a415f352d4f34e3","internal_reference":"","source_id":297,"destination_name":"BP XXXXXXXXXX"}]}
[2023-05-02 13:50:56] production.ERROR: Submission error: 0 ["Er is op zijn minst één transactie nodig."]
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: This is not a duplicate transaction error
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Add error on index #4 (line no. 5): transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay")

Kan niets vreemds vinden zover... Heb wel gisteren de upgrade van 5.* naar 6.* gedaan, maar daarna nog succesvolle import gedraaid.. Naja succesvol, hij voegde een paar transacties toe die al geladen waren, maar dat zie ik wel vaker na een upgrade van de import tool..

[ Voor 6% gewijzigd door DutchHammer op 02-05-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 18:58
Hi Tweakers, ik gebruik sinds kort Firefly III, wat een fantastisch stukje software! Wel heb ik een paar vragen waar ik nog niet helemaal uitkom. Ik gebruik de Firefly III Data Import Tool waarbij ik CSV’tjes uit mijn ING bankrekeningen trek, dit werkt over het algemeen prima.
  • Als ik de import gedraaid heb staan de tegenrekeningen niet goed en komen als “no name” te staan, vermoedelijk doe ik iets fout in de import maar kom er nog niet uit wat.
  • Ik heb een gezamelijke rekening met mijn partner en ik zou graag willen dat alle uitgaves zijn die van de gezamelijke rekening maar voor 50% tellen in berekeningen. Aangezien ik en mijn partner er beide altijd even veel geld in doe en alle gezamelijke dingen daarvan betalen. Dus dan zou boodschappen van 50.- die met de gezamelijke betaald worden in de categorie boodschappen dan maar voor 25.- voor mij persoonlijk tellen. Is dit te realiseren?
Alvast bedankt!

PS: Ik zag al een paar mooie automation regels voorbij komen, zijn deze op een makkelijke manier te importen/exporten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGjN6MjQ6r3j73FHoHVS68RlyMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aTFYJvQixHDHVyJUrEw1BvK.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/poiGI6YbBXB2xPh5szCfOE1Igzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MEUAMSMhFLqivoeOEvW9adSs.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFzLxuLD9KMEKIhX7iwb6ObeeEQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1xMP1XZpp30mh0nFV7Nca6LX.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIn9Im542-xDNGZ7PKFnfgB9QjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GzXOwYtP9srSuuAZoi5NQTJb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
heb je de ING import config al getest? ik denk dat waar je nu 'description' mapt je de opposing account name moet hebben. je mapt nu description 2x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb 2 installaties van Firefly draaien, mijn eigen met meer dan een jaar aan data. En een 2e die ik vanmiddag heb opgezet voor mijn vriendin. Ik heb per ongeluk een half jaar van haar data geimporteerd in mijn installatie. Veel errors, maar ook veel transacties die dus niet in mijn installatie thuis horen.... Oeps

Is er een manier om de laatste import ongedaan te maken?

@Firefly III Volstaat om in de db enkel de database entries in 'transactions' van vandaag te verwijderen?

[ Voor 12% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 07-05-2023 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik voel me echt zo dom met het instellen van alles via Docker.
Om een of andere reden loop ik wanneer ik dit opnieuw doe, tegen een muur op waarbij ik iedere keer alles opnieuw lijk te moeten uitvogelen.
Enige wat ik eigenlijk verander is het poortnummer van zowel Data Importer als Firefly III zelf in de docker-compose.
Beide starten wel op en FireFly III werkt gewoon. Maar Data Importer lijkt geen verbinding te maken met FFIII.
Heb beide bij Oauth ingevuld zodat ik een client ID heb en die hele lange string.
Beide ingevuld in de .env voor Data Importer. Wellicht dat het fout loopt bij het ip-adres (is het nu het ip van de container of het ip van de host met het juiste poortnummer) in die env voor firefly III.
De melding die ik krijg is dat er geen authenticatie is naar FFIII. Error accessing ...../about? en dan op die pagina:
unauthorised. Ofwel, hij krijgt geen authorisatie van de server.
Heb die lange string ook al een paar keer opnieuw ingesteld en de cookies verwijderd uit de browser. Dan FFIII in Docker uit en aangezet zodat de instellingen opnieuw binnen komen.

Het moet gewoon iets sufs zijn, dat kan niet anders. :+

/edit
Wat me trouwens opvalt in de handleiding, is dat bij het eerste gedeelte er gezegd wordt dat je de firefly url in de .importer.env altijd moet instellen als https://app:8080
Maar bij de configuratie staat dat je deze in moet stellen naar het interne docker ip van de FFIII installatie.

/edit2
Basis instellingen gedaan, maar probleem blijft hetzelfde. Zal iets in Docker Desktop moeten zijn. Maar dat moet ik dan een keer rustig gaan uitzoeken.

/edit3
Aan de hand van een fix voor een probleem op de github weer een stap verder. Nu een 500 server error.
Probeer nu elke stap te omschrijven. Blijft een ding. Zie echt niet wat ik aan de hand van de handleiding fout doe en wat ogenschijnlijk ik alleen fout doe.
Hij wil authorizen, dus de verbinding is er wel, maar geeft aan naar localhost te gaan. Lijkt me dat dat niet helemaal goed gaat zonder poortnummer.
Morgen weer een dag om er naar te kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 09-05-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:58
mgizmo schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:15:
[...]

@mithe Reactie gekregen waar ik positief verrast ben door het antwoord:
Thank you for all the provided details!

I have provided all of this information to our developer in charge of this integration and they will reach out to the bank to get this resolved.

As soon as there will be an update or any news on this i will reach out to you.

Of ik tussen de regels door mag lezen dat ze ook de transactiedatum willen meenemen in de api naar de klanten en ophalen bij KNAB.... of dat een van de attributen anders wordt ingevuld door KNAB... of...
@mithe Wederom reactie gekregen zojuist:
Karlis (Nordigen)
May 10, 2023, 18:30 GMT+3

Good news - our team has released a fix for the reported issue, so now everything should be working as expected and transaction date field should be present.

If the problem still persists, please feel free to reply to this message and we will be happy take a further look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 13:50
Hoi allen!

Ik ben FF aan het testen, en strand op de import van bestanden van ABN AMRO. Hoewel ik redelijk n00b ben, lijkt het alsof ABN AMRO de export van mutaties nogal grof aanbiedt, met slechts deze kolommen:

- Rekeningnummer (mijne)
- Muntsoort
- Transactiedatum
- Rentedatum
- Beginsaldo
- Eindsaldo
- Transactiebedrag
- Omschrijving

En in het Omschrijving-veld staat enorm veel rommelige data, waaronder de naam van de begunstige.

Is er een manier om bijv. de Begunstigde daar netjes uit te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0lden23
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:13
mikkelnl schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:46:
Hoi allen!

Ik ben FF aan het testen, en strand op de import van bestanden van ABN AMRO. Hoewel ik redelijk n00b ben, lijkt het alsof ABN AMRO de export van mutaties nogal grof aanbiedt, met slechts deze kolommen:

- Rekeningnummer (mijne)
- Muntsoort
- Transactiedatum
- Rentedatum
- Beginsaldo
- Eindsaldo
- Transactiebedrag
- Omschrijving

En in het Omschrijving-veld staat enorm veel rommelige data, waaronder de naam van de begunstige.

Is er een manier om bijv. de Begunstigde daar netjes uit te trekken?
Heb je een voorbeeld ?
Als je namelijk doelt op rommelige opties zoals Albert Heijn dan kun je het beste regels aanpassen die de namen dan goedzet (dus filiaal nummers aanpast).
Zou in het begin iet wat meer werk zijn maar gaande weg heb je alles dan goed ingesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Schiet mij maar lek! :D
Alles draaide als een zonnetje op mijn Synology na eind maart vanaf scratch te zijn begonnen. Ik was helemaal bij tot en met begin mei, meerdere imports gedaan, ingericht, alles. Dagelijks draaide een databasebackupjob die een tar-file van ongeveer 7 mb produceerde.
Afgelopen dinsdag is mijn Synology gereboot en van de stroom geweest. In FF staat nu alleen de allereerste import van eind maart. Ik snap echt werkelijk waar niet hoe dat kan, door alleen maar een reboot. Volgens mij heeft mn Synolgoy in de afgelopen maanden minstens 1 keer een herstart gehad vanwege een OS-update.

En om het af te maken lijkt de db-backup ook niet bij te zijn. Daar zit ook niks meer dan de import van maart in.
Gelukkig lijken alle rules an categoriën er wel goed in te zitten, een kleine troost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:54:
Ik heb 2 installaties van Firefly draaien, mijn eigen met meer dan een jaar aan data. En een 2e die ik vanmiddag heb opgezet voor mijn vriendin. Ik heb per ongeluk een half jaar van haar data geimporteerd in mijn installatie. Veel errors, maar ook veel transacties die dus niet in mijn installatie thuis horen.... Oeps

Is er een manier om de laatste import ongedaan te maken?

@Firefly III Volstaat om in de db enkel de database entries in 'transactions' van vandaag te verwijderen?
Dat volstaat, maar standaard krijgt elke import een tag, en die tag kan je ook gebruiken om de transacties terug te vinden.
Arunia schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:13:
Ik voel me echt zo dom met het instellen van alles via Docker.
Om een of andere reden loop ik wanneer ik dit opnieuw doe, tegen een muur op waarbij ik iedere keer alles opnieuw lijk te moeten uitvogelen.
Enige wat ik eigenlijk verander is het poortnummer van zowel Data Importer als Firefly III zelf in de docker-compose.
Beide starten wel op en FireFly III werkt gewoon. Maar Data Importer lijkt geen verbinding te maken met FFIII.
Heb beide bij Oauth ingevuld zodat ik een client ID heb en die hele lange string.
Beide ingevuld in de .env voor Data Importer. Wellicht dat het fout loopt bij het ip-adres (is het nu het ip van de container of het ip van de host met het juiste poortnummer) in die env voor firefly III.
De melding die ik krijg is dat er geen authenticatie is naar FFIII. Error accessing ...../about? en dan op die pagina:
unauthorised. Ofwel, hij krijgt geen authorisatie van de server.
Heb die lange string ook al een paar keer opnieuw ingesteld en de cookies verwijderd uit de browser. Dan FFIII in Docker uit en aangezet zodat de instellingen opnieuw binnen komen.

Het moet gewoon iets sufs zijn, dat kan niet anders. :+
De data importer heeft ook de knop [Reauthenticate], gebruik je die ook?
/edit
Wat me trouwens opvalt in de handleiding, is dat bij het eerste gedeelte er gezegd wordt dat je de firefly url in de .importer.env altijd moet instellen als https://app:8080
Maar bij de configuratie staat dat je deze in moet stellen naar het interne docker ip van de FFIII installatie.
Beide werken, maar dat het inconsistent is, is niet handig.
/edit2
Basis instellingen gedaan, maar probleem blijft hetzelfde. Zal iets in Docker Desktop moeten zijn. Maar dat moet ik dan een keer rustig gaan uitzoeken.

/edit3
Aan de hand van een fix voor een probleem op de github weer een stap verder. Nu een 500 server error.
Probeer nu elke stap te omschrijven. Blijft een ding. Zie echt niet wat ik aan de hand van de handleiding fout doe en wat ogenschijnlijk ik alleen fout doe.
Hij wil authorizen, dus de verbinding is er wel, maar geeft aan naar localhost te gaan. Lijkt me dat dat niet helemaal goed gaat zonder poortnummer.
Morgen weer een dag om er naar te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Firefly III reauthenticate en die andere knop doen bij mij zo lijkt het niets.

Probleem is ook dat ik geen tijd heb om er een lange tijd mee bezig te zijn.

Basis instellingen met alleen de nodige instellingen vervangen werkte ook niet. Er is gewoon iets wat ik mis of wat er in mijn setup anders is. Alleen ook dat uitvogelen is een dingetje.

Komt wel goed. Het heeft gewerkt. Dus moet het weer werken.
Alleen moet ik het zien te omschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Firefly III schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 04:52:
[...]

Dat volstaat, maar standaard krijgt elke import een tag, en die tag kan je ook gebruiken om de transacties terug te vinden.
Ik had de tag gevonden, maar om onduidelijke redenen waren niet alle geimporteerde transacties daaraan gekoppeld. Maar de import zelf had ook wat fouten. Maar ik kon ze handmatig vinden en verwijderen. Het waren er niet veel. Maar bedankt, nu weet ik dat het goed verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

WheeleE schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:29:
Schiet mij maar lek! :D
Alles draaide als een zonnetje op mijn Synology na eind maart vanaf scratch te zijn begonnen. Ik was helemaal bij tot en met begin mei, meerdere imports gedaan, ingericht, alles. Dagelijks draaide een databasebackupjob die een tar-file van ongeveer 7 mb produceerde.
Afgelopen dinsdag is mijn Synology gereboot en van de stroom geweest. In FF staat nu alleen de allereerste import van eind maart. Ik snap echt werkelijk waar niet hoe dat kan, door alleen maar een reboot. Volgens mij heeft mn Synolgoy in de afgelopen maanden minstens 1 keer een herstart gehad vanwege een OS-update.

En om het af te maken lijkt de db-backup ook niet bij te zijn. Daar zit ook niks meer dan de import van maart in.
Gelukkig lijken alle rules an categoriën er wel goed in te zitten, een kleine troost.
Na wat onderzoek denk ik te weten waarom mijn backup oud is. De databasecontainer draait/draaide nog tijdens het maken van de dagelijkse backup. Waarschijnlijk worden de open databasefiles dan niet gebackupped? Zelfde geldt voor een restore, zo kwam ik net achter.

Waarom mijn gevulde database na de reboot/power off van afgelopen dinsdag is verdwenen en ik met een db van eind maart zit, geen flauw idee nog. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:58
mgizmo schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 17:40:
[...]

@mithe Wederom reactie gekregen zojuist:
Karlis (Nordigen)
May 10, 2023, 18:30 GMT+3

Good news - our team has released a fix for the reported issue, so now everything should be working as expected and transaction date field should be present.

If the problem still persists, please feel free to reply to this message and we will be happy take a further look.
Update: geen transaction date veld te bespeuren. Gevraagd om verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aidanl
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 18:11
Ha ik loop tegen een issue aan bij de installatie op mijn Synology NAS. Heb de stappen gevolgd zoals beschreven op mariushosting, waarbij gebruik wordt gemaakt van Redis. Dit resulteert in een succesvolle installatie!

Echter wou ik ook gebruik maken van de importer. Heb daarom de gebruikte stack uitgebreid met een Firefly-importer container, met daarbij de in de documentatie genoemde settings (dus inclusief die FIREFLY_III_URL setting op http://app:8080). Maar bij het opstarten krijg ik nu de volgende fout:
[2023-05-23 15:54:31] production.ERROR: Please make sure the PHP Redis extension is installed and enabled. {"exception":"[object] (LogicException(code: 0): Please make sure the PHP Redis extension is installed and enabled. at /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Redis/Connectors/PhpRedisConnector.php:83)
Mijn gok zou zijn op bovenstaande dat de predis package zou missen. Iemand anders die dezelfde stack gebruikt heeft en/of hier tegen aan gelopen is?

Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graxo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06 19:59
Hallo,

Ik ben bezig met Firefly iii en zit momenteel bij Bunq met al mijn geldzaken.
Nu zoek ik een manier om via de Bunq API automatisch transacties etc in te laden, maar een handleiding hiervoor kan ik niet vinden. Nu zijn er via de importer (docker) manieren om Spectre of Nordigen te gebruiken.. maar mijn doel is juist om niet van derden afhankelijk te zijn en ik vind het niet prettig om deze data via een onbekende partij te laten lopen. Daarom mijn vraag hier, bestaat er een handleiding om via de Bunq API iets van automation in te stellen?

Groet,
Graxo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
aidanl schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:20:
Ha ik loop tegen een issue aan bij de installatie op mijn Synology NAS. Heb de stappen gevolgd zoals beschreven op mariushosting, waarbij gebruik wordt gemaakt van Redis. Dit resulteert in een succesvolle installatie!

Echter wou ik ook gebruik maken van de importer. Heb daarom de gebruikte stack uitgebreid met een Firefly-importer container, met daarbij de in de documentatie genoemde settings (dus inclusief die FIREFLY_III_URL setting op http://app:8080). Maar bij het opstarten krijg ik nu de volgende fout:

[...]

Mijn gok zou zijn op bovenstaande dat de predis package zou missen. Iemand anders die dezelfde stack gebruikt heeft en/of hier tegen aan gelopen is?
Check even welke variabelen in je .env file naar redis verwijzen. Firefly III kan in principe zonder.
Graxo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:30:
Hallo,

Ik ben bezig met Firefly iii en zit momenteel bij Bunq met al mijn geldzaken.
Nu zoek ik een manier om via de Bunq API automatisch transacties etc in te laden, maar een handleiding hiervoor kan ik niet vinden. Nu zijn er via de importer (docker) manieren om Spectre of Nordigen te gebruiken.. maar mijn doel is juist om niet van derden afhankelijk te zijn en ik vind het niet prettig om deze data via een onbekende partij te laten lopen. Daarom mijn vraag hier, bestaat er een handleiding om via de Bunq API iets van automation in te stellen?

Groet,
Graxo
Zowel bunq als Firefly III hebben een excellente API (al zeg ik het zelf :*) ). Bunq dus ook, maar daar is geen directe importer meer voor. Als je hier mee aan de slag wil zal je zelf iets moeten klussen in python, PHP, of wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 15:29

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

DutchHammer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:00:
Sinds vandaag problemen met laden van transacties via de Nordigen API (Rabobank)

Ik krijg de volgende errors:
code:
1
2
3
4
5
Line #0: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "NLZIET CB BTcNUOTce79Y89Rs")
Line #1: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "1928.85.782 Aut. incasso inzake Rente : XXXX")
Line #2: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "320028908219 0020008160906438 00000032000393590267 xui-99180144")
Line #3: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Maandelijkse inleg Rabo OpbouwSpaarrekening")
Line #4: transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045 Google Pay")

En een log entry van één van de transacties:
code:
1
2
3
4
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Submitting to Firefly III: {"apply_rules":true,"error_if_duplicate_hash":true,"transactions":[{"type":"withdrawal","date":"2023-04-30","amount":"25.740000000000","description":"Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay","payment_date":"2023-04-30","order":0,"currency_code":"EUR","tags":[],"category_name":null,"category_id":null,"notes":"","external_id":"7701f03a462bc5454a415f352d4f34e3","internal_reference":"","source_id":297,"destination_name":"BP XXXXXXXXXX"}]}
[2023-05-02 13:50:56] production.ERROR: Submission error: 0 ["Er is op zijn minst één transactie nodig."]
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: This is not a duplicate transaction error
[2023-05-02 13:50:56] production.DEBUG: Add error on index #4 (line no. 5): transactions.0.description: Er is op zijn minst één transactie nodig. (original value: "Betaalautomaat 11:42 pasnr. 045    Google Pay")

Kan niets vreemds vinden zover... Heb wel gisteren de upgrade van 5.* naar 6.* gedaan, maar daarna nog succesvolle import gedraaid.. Naja succesvol, hij voegde een paar transacties toe die al geladen waren, maar dat zie ik wel vaker na een upgrade van de import tool..
Vandaag eindelijk wat tijd om hier in te kijken.. Het probleem blijft, zelfs bij een database restore als een schone installatie.. Ik gok dat er dus gewoon iets mis is met mijn import config file..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Heeft iemand heel toevallig al de importer werkend gekregen sinds Nordigen is overgenomen?

Ik zie dat Nordigen is overgenomen door gocardless.com. De oude web-interface van Nordigen is niet meer te gebruiken voor registratie. Wel is de oude API-url nog bereikbaar, maar ik wil me voor het eerst registreren.

Het is me uiteindelijk gelukt via https://bankaccountdata.gocardless.com/ een account aan te maken en te koppelen met mijn eigen bankrekening. Om dit vervolgens via de Firefly importer te koppelen is helaas niet gelukt (en ik kan hem ook niet bewerken, met de melding 'The Nordigen API is configured incorrectly and cannot be used to import data.)

Iemand die het voor elkaar heeft gekregen sinds de nieuwe ontwikkelingen bij Nordigen / Gocardless?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Cheaps schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 11:27:
Heeft iemand heel toevallig al de importer werkend gekregen sinds Nordigen is overgenomen?

Ik zie dat Nordigen is overgenomen door gocardless.com. De oude web-interface van Nordigen is niet meer te gebruiken voor registratie. Wel is de oude API-url nog bereikbaar, maar ik wil me voor het eerst registreren.

Het is me uiteindelijk gelukt via https://bankaccountdata.gocardless.com/ een account aan te maken en te koppelen met mijn eigen bankrekening. Om dit vervolgens via de Firefly importer te koppelen is helaas niet gelukt (en ik kan hem ook niet bewerken, met de melding 'The Nordigen API is configured incorrectly and cannot be used to import data.)

Iemand die het voor elkaar heeft gekregen sinds de nieuwe ontwikkelingen bij Nordigen / Gocardless?
Ik heb de documentatie er op aangepast, ze hebben de plek van de login / registratie ietwat verstopt.

https://docs.firefly-iii....nd-nordigen/#nordigen-api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheaps
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-12-2024
Bedankt voor het updaten van de documentatie! Is nu iets duidelijker! Ondanks dat is het me helaas nog niet gelukt om het werkend te krijgen. Heb al meerdere keren mijn stack van 0 af aan opgebouwd, maar krijg iedere keer een 500-error bij de impoerter. Als ik kijk in de logs dan zie ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
firefly_iii_importer | HOST - - [17/Jul/2023:13:36:12 +0200] "GET /token/validate HTTP/1.1" 200 1158 "LOKAAL-IPADRES" "Mozilla/5.0 (X11; CrOS x86_64 14541.0.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/114.0.0.0 Safari/537.36"
firefly_iii_importer | [2023-07-17 13:36:12] local.ERROR: Client error: `POST https://ob.nordigen.com/api/v2/token/new/` resulted in a `401 Unauthorized` response:
firefly_iii_importer | {"summary":"Authentication failed","detail":"No active account found with the given credentials","status_code":401}
firefly_iii_importer |  {"exception":"[object] (GuzzleHttp\\Exception\\ClientException(code: 401): Client error: `POST https://ob.nordigen.com/api/v2/token/new/` resulted in a `401 Unauthorized` response:
firefly_iii_importer | {\"summary\":\"Authentication failed\",\"detail\":\"No active account found with the given credentials\",\"status_code\":401}
firefly_iii_importer |  at /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/Exception/RequestException.php:113)
firefly_iii_importer | [stacktrace]
firefly_iii_importer | #0 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/Middleware.php(72): GuzzleHttp\\Exception\\RequestException::create()
firefly_iii_importer | #1 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(209): GuzzleHttp\\Middleware::GuzzleHttp\\{closure}()
firefly_iii_importer | #2 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(158): GuzzleHttp\\Promise\\Promise::callHandler()
firefly_iii_importer | #3 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/TaskQueue.php(52): GuzzleHttp\\Promise\\Promise::GuzzleHttp\\Promise\\{closure}()
firefly_iii_importer | #4 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(251): GuzzleHttp\\Promise\\TaskQueue->run()
firefly_iii_importer | #5 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(227): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->invokeWaitFn()
firefly_iii_importer | #6 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(272): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->waitIfPending()
firefly_iii_importer | #7 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(229): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->invokeWaitList()
firefly_iii_importer | #8 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(69): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->waitIfPending()
firefly_iii_importer | #9 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/Client.php(189): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->wait()
firefly_iii_importer | #10 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/ClientTrait.php(95): GuzzleHttp\\Client->request()
firefly_iii_importer | #11 /var/www/html/app/Services/Nordigen/Request/PostNewTokenRequest.php(62): GuzzleHttp\\Client->post()
firefly_iii_importer | #12 /var/www/html/app/Services/Nordigen/TokenManager.php(77): App\\Services\\Nordigen\\Request\\PostNewTokenRequest->post()
firefly_iii_importer | #13 /var/www/html/app/Services/Nordigen/AuthenticationValidator.php(66): App\\Services\\Nordigen\\TokenManager::getNewTokenSet()
firefly_iii_importer | #14 /var/www/html/app/Http/Controllers/ServiceController.php(55): App\\Services\\Nordigen\\AuthenticationValidator->validate()
firefly_iii_importer | #15 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Controller.php(54): App\\Http\\Controllers\\ServiceController->validateNordigen()

Als ik hetzelfde verzoek via postman configureer (met secret_id en secret_key) krijg ik wel gewoon een token terug.

Is het ook mogelijk om van 0 af aan de Firefly Importer Nordigen koppeling te configureren in de GUI? Misschien dat ik uberhaupt iets verkeerd doe, als ik de stack volledig stop, en alle gemounte volumes verwijder, dan zou ik toch verwachten dat hij een soort 'open' configuratie geeft in de gui van de importer, net als voor Spectre of Import a file... (voor Nordigen geeft hij onderwater een 500-error, en ook als ok de volledige .import.env leeglaat blijft hij die 500-error geven).

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Edit: na 10 pogingen bleek dat een incognito-browser het trucje deed, en opnieuw de mogelijkheid gaf om de Nordigen-koppeling te configureren. Blijkbaar worden die gegevens ergens lokaal gecached. Anyway, na diverse pogingen heb ik eindelijk een import geconfigureerd!

[ Voor 3% gewijzigd door Cheaps op 17-07-2023 14:22 . Reden: Problem solved ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Cheaps schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:43:
Bedankt voor het updaten van de documentatie! Is nu iets duidelijker! Ondanks dat is het me helaas nog niet gelukt om het werkend te krijgen. Heb al meerdere keren mijn stack van 0 af aan opgebouwd, maar krijg iedere keer een 500-error bij de impoerter. Als ik kijk in de logs dan zie ik

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
firefly_iii_importer | HOST - - [17/Jul/2023:13:36:12 +0200] "GET /token/validate HTTP/1.1" 200 1158 "LOKAAL-IPADRES" "Mozilla/5.0 (X11; CrOS x86_64 14541.0.0) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/114.0.0.0 Safari/537.36"
firefly_iii_importer | [2023-07-17 13:36:12] local.ERROR: Client error: `POST https://ob.nordigen.com/api/v2/token/new/` resulted in a `401 Unauthorized` response:
firefly_iii_importer | {"summary":"Authentication failed","detail":"No active account found with the given credentials","status_code":401}
firefly_iii_importer |  {"exception":"[object] (GuzzleHttp\\Exception\\ClientException(code: 401): Client error: `POST https://ob.nordigen.com/api/v2/token/new/` resulted in a `401 Unauthorized` response:
firefly_iii_importer | {\"summary\":\"Authentication failed\",\"detail\":\"No active account found with the given credentials\",\"status_code\":401}
firefly_iii_importer |  at /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/Exception/RequestException.php:113)
firefly_iii_importer | [stacktrace]
firefly_iii_importer | #0 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/Middleware.php(72): GuzzleHttp\\Exception\\RequestException::create()
firefly_iii_importer | #1 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(209): GuzzleHttp\\Middleware::GuzzleHttp\\{closure}()
firefly_iii_importer | #2 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(158): GuzzleHttp\\Promise\\Promise::callHandler()
firefly_iii_importer | #3 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/TaskQueue.php(52): GuzzleHttp\\Promise\\Promise::GuzzleHttp\\Promise\\{closure}()
firefly_iii_importer | #4 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(251): GuzzleHttp\\Promise\\TaskQueue->run()
firefly_iii_importer | #5 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(227): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->invokeWaitFn()
firefly_iii_importer | #6 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(272): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->waitIfPending()
firefly_iii_importer | #7 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(229): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->invokeWaitList()
firefly_iii_importer | #8 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/promises/src/Promise.php(69): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->waitIfPending()
firefly_iii_importer | #9 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/Client.php(189): GuzzleHttp\\Promise\\Promise->wait()
firefly_iii_importer | #10 /var/www/html/vendor/guzzlehttp/guzzle/src/ClientTrait.php(95): GuzzleHttp\\Client->request()
firefly_iii_importer | #11 /var/www/html/app/Services/Nordigen/Request/PostNewTokenRequest.php(62): GuzzleHttp\\Client->post()
firefly_iii_importer | #12 /var/www/html/app/Services/Nordigen/TokenManager.php(77): App\\Services\\Nordigen\\Request\\PostNewTokenRequest->post()
firefly_iii_importer | #13 /var/www/html/app/Services/Nordigen/AuthenticationValidator.php(66): App\\Services\\Nordigen\\TokenManager::getNewTokenSet()
firefly_iii_importer | #14 /var/www/html/app/Http/Controllers/ServiceController.php(55): App\\Services\\Nordigen\\AuthenticationValidator->validate()
firefly_iii_importer | #15 /var/www/html/vendor/laravel/framework/src/Illuminate/Routing/Controller.php(54): App\\Http\\Controllers\\ServiceController->validateNordigen()

Als ik hetzelfde verzoek via postman configureer (met secret_id en secret_key) krijg ik wel gewoon een token terug.

Is het ook mogelijk om van 0 af aan de Firefly Importer Nordigen koppeling te configureren in de GUI? Misschien dat ik uberhaupt iets verkeerd doe, als ik de stack volledig stop, en alle gemounte volumes verwijder, dan zou ik toch verwachten dat hij een soort 'open' configuratie geeft in de gui van de importer, net als voor Spectre of Import a file... (voor Nordigen geeft hij onderwater een 500-error, en ook als ok de volledige .import.env leeglaat blijft hij die 500-error geven).

Iemand een idee wat ik nog kan doen?

Edit: na 10 pogingen bleek dat een incognito-browser het trucje deed, en opnieuw de mogelijkheid gaf om de Nordigen-koppeling te configureren. Blijkbaar worden die gegevens ergens lokaal gecached. Anyway, na diverse pogingen heb ik eindelijk een import geconfigureerd!
Welke versie van de data importer draai je nu?

https://docs.firefly-iii....-to-set-the-configuration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 19:45
Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer. Ik heb firefly III en de data import in docker draaien op mijn server.
Kan ik Firefly koppelen aan Bunq en automatisch de data binnen laten halen? Het is best heftig om 10+ rekeningen handmatig elke keer te exporteren via csv bestanden. Ik kan niet zo goed vinden hoe ik dit moet instellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0lden23
Sandburger schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 23:36:
Ik zie helaas door de bomen het bos niet meer. Ik heb firefly III en de data import in docker draaien op mijn server.
Kan ik Firefly koppelen aan Bunq en automatisch de data binnen laten halen? Het is best heftig om 10+ rekeningen handmatig elke keer te exporteren via csv bestanden. Ik kan niet zo goed vinden hoe ik dit moet instellen.
Ik denk het snelste is https://www.saltedge.com/ gebruiken zie: https://docs.firefly-iii....n/#salt-edges-spectre-api

En anders zou je zelf iets moeten bouwen om dit te regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandburger
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18-09 19:45
Hoe veilig is het om dan bij een andere partij je banking data toe te vertrouwen? Het mooie van firefly is natuurlijk dat het lokaal draait. Maar als er niets anders op zit, dan moet ik het gewoon handmatig doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 16:03
Sandburger schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:34:
Hoe veilig is het om dan bij een andere partij je banking data toe te vertrouwen? Het mooie van firefly is natuurlijk dat het lokaal draait. Maar als er niets anders op zit, dan moet ik het gewoon handmatig doen.
Dat vraag ik me dus ook af... om deze reden houd ik het nog maar gewoon bij een periodieke CSV import.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0lden23
Dat is een andere discussie :P

Ik zelf ben nu bezig om een endpoint te maken waar bunq een event naar kan schrijven.

https://doc.bunq.com/#/callbacks
In het bijzonder moet ik voor mijn gevoel: MUTATION gebruiken en die ontvangen op mijn eigen listener.
Zo kan die direct in firefly een transactie maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Tja, dat hangt van je definitie van "veilig" af, en wat je denkt dat anderen met die transactiedata doen mocht het eenmaal gestolen zijn.

Over het algemeen is het redelijk veilig. De bedrijven die deze API's aanbieden zullen, afhankelijk van de voorwaarden, jouw data gebruiken om hun eigen classificatiemodellen te trainen. Verder mogen ze er niet niet zoveel mee, ook niet van de aangesloten banken. Je zult je koopgedrag niet snel terugvinden in Google Analytics bijvoorbeeld.

Mocht er eenmaal data op straat liggen kan je je daar wel zorgen over maken. Dan is het een lastig argument of het inderdaad relevant is wat jij koopt of dat je "opgaat in de massa".

Zelf maak ik met veel plezier gebruik van Nordigen, voor zolang het duurt. Ook hun voorwaarden zijn aan het veranderen want het aanbieden van dit soort unified API's is niet een heel winstgevende onderneming. Qua data-voorwaarden zit je daar prima, en dat zal wel zo blijven. Maar ik verwacht nog wel dat ze een x geld gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 10:54
Ik doe nog steeds csv. Maar ook dat heeft nadelen met rondslingerende bestandjes.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 00:00
nog maar eens en keer een zoveelste poging ondernomen en ditmaal het spateeplan van mariushoqsting gevold tot ik een werkende versie kreeg. ik vulde met opzet niets in met data want ik wilde eerst zien wat er ging gebeuren bij een update en helaas toe er op de synology een update was en ik die installeerde geraakte ik daarna niet meer op het inlogscherm. Er was nog geen nieuwe firefly release was nog steeds .26 maar in portainer was er toch een update van iets al herinner ik me niet exaxt meer wat. Toen ik zag dat .27 uit was heb iki het plan van mariushosting gevolgd maar nu ook geen goede afloop, ik krijg namelijk volgende fout
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

bartmaniac schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:33:
nog maar eens en keer een zoveelste poging ondernomen en ditmaal het spateeplan van mariushoqsting gevold tot ik een werkende versie kreeg. ik vulde met opzet niets in met data want ik wilde eerst zien wat er ging gebeuren bij een update en helaas toe er op de synology een update was en ik die installeerde geraakte ik daarna niet meer op het inlogscherm. Er was nog geen nieuwe firefly release was nog steeds .26 maar in portainer was er toch een update van iets al herinner ik me niet exaxt meer wat. Toen ik zag dat .27 uit was heb iki het plan van mariushosting gevolgd maar nu ook geen goede afloop, ik krijg namelijk volgende fout
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Over wat voor update op de synology heb je het? Een nieuwe versie van DSM, of een nieuwe versie van een van Firefly-images?
In het eerste geval kan het een (nog) niet gestartte container zijn geweest. In het tweede geval: het updaten van images via de Container Manager in DSM werkt in mijn ervaring niet goed bij containers die biuiten de container manager om in een Portainer-stack zitten. Die kun je het beste alleen via Portainer (redeploy stack & re-pull images) of compleet handmatig via de commandline updaten.

De handleiding van Mariushosting lijkt een eigen sausje over de standaard dockerspecifieke handleiding van FF te hebben gegoten. Ik zie een redis en een cron container genoemd worden, die zitten niet in de standaardhandleiding. Heeft die nooit gewerkt voor je?

Mariushosting maakt overigens prima handleidingen dus het zal ongetwijfeld een werkende zijn. Wellicht is er ergens een tikfoutje ingeslopen of een vinkje weggevallen tijdens je installatie, maar dat is remote lastig te achterhalen.

/edit:
@bartmaniac - Ik heb de handleiding nu net gevolgd en ben niks bijzonders tegengekomen. Het enige wat me opvalt is dat het aanmaken/opbouwen van de applicatiecontainer een flinke tijd duurt. Maar dat is een kwestie van geduld. Tot ie op Healthy staat zul je nog niet op de webinterface kunnen komen.

[ Voor 7% gewijzigd door WheeleE op 21-10-2023 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
bartmaniac schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:33:
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
Is dit inmiddels al een beetje gelukt, of heeft deze poging ook moeten stranden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Lang geleden, maar toch nog eens proberen. :+
Beginnend met de vraag: Zijn er hier andere Tweakers die gebruik maken van Docker Desktop op Windows?

Ik verander eigenlijk de poort van FireFly III naar 8088 en de poort voor de Data Importer naar 8089. Dit zijn de poorten van Windows naar de containers toe. Dit werkt gewoon. Beide apps kan ik bereiken via de browser op deze poorten.
Nu lijkt me dat ik deze poorten ook in de .env bestanden aan moet passen en moet gebruiken bij OAuth.

Probleem is dat de standaard poorten bij mij al in gebruik zijn. 8080 voor Unifi controller. Behalve 81 dan.
Zie ik ergens iets verkeerd? Kom ook echt nergens uitleg tegen over hoe anderen dit doen. Om nu een VM met Linux speciaal te maken voor FireFly III is ook weer zoiets en dan Docker daarop.
Andere optie zal dan een hosting te maken zoals ook omschreven is.
Vind het zo raar dat zelf poorten kiezen niet goed werkt. Het moet werken, want zoals al eerder omschreven, heeft het gewerkt, maar ja. Ik ben een beetje dom en heb dus die bestanden niet bewaard toen. >_<
Ik wil zo graag FFIII gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:49

rjong5

?

En als je poort van unifi dan verandert?

Dan kan je voor firefly wel de default poorten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Arunia schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:11:
Lang geleden, maar toch nog eens proberen. :+
Beginnend met de vraag: Zijn er hier andere Tweakers die gebruik maken van Docker Desktop op Windows?

Ik verander eigenlijk de poort van FireFly III naar 8088 en de poort voor de Data Importer naar 8089. Dit zijn de poorten van Windows naar de containers toe. Dit werkt gewoon. Beide apps kan ik bereiken via de browser op deze poorten.
Nu lijkt me dat ik deze poorten ook in de .env bestanden aan moet passen en moet gebruiken bij OAuth.

Probleem is dat de standaard poorten bij mij al in gebruik zijn. 8080 voor Unifi controller. Behalve 81 dan.
Zie ik ergens iets verkeerd? Kom ook echt nergens uitleg tegen over hoe anderen dit doen. Om nu een VM met Linux speciaal te maken voor FireFly III is ook weer zoiets en dan Docker daarop.
Andere optie zal dan een hosting te maken zoals ook omschreven is.
Vind het zo raar dat zelf poorten kiezen niet goed werkt. Het moet werken, want zoals al eerder omschreven, heeft het gewerkt, maar ja. Ik ben een beetje dom en heb dus die bestanden niet bewaard toen. >_<
Ik wil zo graag FFIII gebruiken. :D
Ik heb mijn FF ook op andere poorten draaien omdat ik al iets anders op 8080 heb draaien. Weliswaar op Linux, maar dat zou geen rol moeten spelen.
Helpt deze documentatiepagina wellicht om je door de configuratie heen te helpen?
Je hoeft voor het koppelen niets met OAuth te doen, je moet een Personal Access Token aanmaken. En daar zit geen FF-url in. Zolang je in je .env de waarde FIREFLY_III_URL correct invult ( http://<ip-adres>:<poort> ) zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@rjong5 Daar heb ik toen geen optie voor gevonden, maar daar kan ik nog wel een keer in duiken.

@WheeleE Die pagina heb ik ook gebruikt inderdaad. Met deze erbij om opnieuw schoon te proberen: https://docs.firefly-iii....stallation/configuration/

Wat ik las, moet je de internal ip en port gebruiken. Ben benieuwd of anderen ook mijn setup gebruiken zeg maar en het daar zonder problemen op hebben draaien. De containers zijn Linux containers overigens.
Volgende stap wordt zelf maar een webserver installeren in plaats van via Docker. Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Arunia schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:16:
@rjong5 Daar heb ik toen geen optie voor gevonden, maar daar kan ik nog wel een keer in duiken.

@WheeleE Die pagina heb ik ook gebruikt inderdaad. Met deze erbij om opnieuw schoon te proberen: https://docs.firefly-iii....stallation/configuration/

Wat ik las, moet je de internal ip en port gebruiken. Ben benieuwd of anderen ook mijn setup gebruiken zeg maar en het daar zonder problemen op hebben draaien. De containers zijn Linux containers overigens.
Volgende stap wordt zelf maar een webserver installeren in plaats van via Docker. Who knows.
Hmm, daar heb je misschien wel een goed punt. Ik gebruik het alleen intern, maar ik vermoed dat de 2 contaienrs (web/app en importer) onder water ook alleen intern communiceren. Dus ookal zou jij de websites extern aanroepen dan zou je als je het interne ip (en jouw aangepaste poort) hebt geconfigureerd wel moeten werken.
Opzich is jouw setup niet wezenlijk anders dan die van iemand met Docker op Linux. Ik kan me niet iets bedenken wat anders zou moeten voor jouw configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
De containers "communiceren" zowel intern als "extern". Hoewel de data importer alleen intern tegen de container aanpraat (de API) wordt je wel degelijk "extern" naar de OAuth geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door rjong5 op 01-11-2023 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

@Arunia
Dit is voor de configuratie van de importer toch?.

In mijn test firefly heb ik ook een .importer env file waar een url in staat (http://app:8080).

Dat is dus een specifieke env file voor de importer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik geloof dat iedereen hier wel 'last' heeft van tussenpartijen die de betaling afhandelen voor meerdere bedrijven. Dus dat bv Pathe en een of andere webshop beide het zelfde rekeningnummer van Adyen gebruiken.

In Firefly heb ik ze nu als volgt genaamd: via Adyen, via Buckaroo, via Mollie, via PAY.nl

Maar goed het betekent ook dat wanneer een transactieomschrijving enkel een ID bevat en geen bedrijfsnaam of iets anders herkenbaar, dan kan ik niet meer automatisch een categorie aan een transactie toekennen.

`Naam tegenpartij` moet wel gemapt blijven op `opposing account (name) voor transacties die wel een eigen IBAN hebben. Dus eigenlijk zou ik de naam van de tegenpartij óók willen toevoegen aan de description. Exact dit ticket https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/8077

@Firefly III (ik neem aan de jij JC5 daar bent?) je verwijst naar een issue `ultimate creditor field` Maar welke bedoel je?

En verder ben ik benieuwd hoe anderen dit probleem aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Dit veld @Tim Schuhmacher, zit in de JSON van Nordigen, maar dit verschilt per bank en de stand van de maan of het wel een onderdeel is van de import. Zo niet, dan niet. Ik meen dat de Rabobank nu zoetjes aan begint met het includen van deze informatie

En idd, op GitHub ben ik JC5.

[ Voor 5% gewijzigd door Firefly III op 03-11-2023 20:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Firefly III schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:24:
De containers "communiceren" zowel intern als "extern". Hoewel de data importer alleen intern tegen de container aanpraat (de API) wordt je wel degelijk "extern" naar de OAuth geleid.
Hieropvolgend. Dit zie je terug in de docker-compose-importer.yml die ook op GitHub staat.

Sowieso op regel 58 wat een interne referentie is naar "app", het adres van Firefly III als je van binnenuit de container kijkt. Waarom poort 8080, zelfs als je die veranderd hebt? Dat komt zometeen.

In de installatiehandleiding lees je dat je voor FIREFLY_III_URL de waarde http://app:8080 moet invullen. Dit is een interne referentie naar "app", het adres van Firefly III als je van binnenuit kijkt. Ook weer met poort 8080. Waarom? Als je van buitenaf besluit dat de poort 80 moet zijn, of 8088 of wat je ook maar wil, verandert dat niks aan de interne poort. Dus van binnenuit, altijd "app:8080".

Daarom zie je in diezelfde installatie ook dat je de VANITY_URL moet instellen op http://localhost. Sowieso "localhost" omdat we nu van buitenaf komen, en in de meeste gevallen is dit localhost.

Bij sommige hippe users is dit het adres van hun NAS of Raspberry of wat dan ook, dus iets als 192.168.1.12. Hier zie je "8080" niet meer terug, in de docker compose die ik eerder linkte staat op regel 23 "80:8080" wat betekent dat we externe poort 80 doorlussen naar interne poort 8080. En laat poort 80 nou de default zijn, die hoef je niet te benoemen.

Dus: de Data Import zal jou in de meeste gevallen buitenom naar Firefly III toesturen om een access token op te halen. Dit moet wel buitenom, want jouw browser moet het snappen. Firefly III zal je op zijn beurt ook buitenom weer terug sturen naar de data importer.

Eenmaal daar aangekomen kan de data importer het opgehaalde access token gebruiken om intern te communiceren met Firefly III.

Als jij zelf een personal access token instelt, zal de data importer nooit buitenom hoeven te gaan. Toch wil de data importer dit wel graag weten, want dan kan-ie netjes naar de transacties linken die die importeert.

Hoop dat dit helpt!

[ Voor 14% gewijzigd door Firefly III op 03-11-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Firefly III Dank je wel voor je reactie. Duidelijk wat de onderdelen doen.
Heb het bestand aangepast naar de basis instellingen zoals aangegeven, maar om één of andere reden werkt het toch niet. Blijf op hetzelfde punt hangen met de melding dat de pagina niet te bereiken is wanneer ik de Client ID invul.

Het kan niet mijn installatie van Docker Desktop zijn omdat het wel gewerkt heeft eenmalig.
Volledig opnieuw begonnen en alles weggegooid, maar ook dat geeft geen andere melding.
Verwijzen naar het ip van mijn server in plaats van locahost werkt ook niet.
Overal uiteraard http:// voor gezet en geen / erachter.

localhost weigerd om verbinding te maken. Firewall? Maar lijkt me sterk omdat het op dezelfde machine is.

code:
1
http://localhost/oauth/authorize?client_id=3&redirect_uri=http%3A%2F%2Flocalhost%3A8089%2Fcallback&response_type=code&scope=&state=8IMeoKMYYfr4tEaU7FdkGjUnvRkuYHRH2YSki6fF&code_challenge=diB0iAIvEZ6-kdAsbjEA91ciQENhPnDTDJofqbKxmsw&code_challenge_method=S256

Mij kennende moet het gewoon iets heel sufs zijn wat er niet goed is. Maar kom er echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 14:19

Poenzkie

Just being Hendrick

Even een vraagje m.b.t. leningen. Onder passiva heb ik de studielening van mijn vriendin toegevoegd. Alle betalingen die ze doet aan DUO boek in netjes naar deze passiva en voilà het resterende bedrag loopt mooi gelijk met het bedrag dat bij DUO bekend is. Dit werkt mooi voor de afgelopen 2 jaar. Maaar vanaf 2024 moet ze 2,95% rente gaan betalen over haar studielening. En kunnen we het bedrag wat ze aan DUO betaald niet meer 1 op 1 aftrekken van de passiva omdat er tenslotte een deel rente op zit.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Je kan bij een passiva wel het rente percentage invullen alleen de documentatie zegt het volgende:

"Although you can set the interest rate for a liability, Firefly III will not automatically calculate the interest due."

Ik zat zelf te denken om een automatiseren te maken die elke maand een stukje rente toevoegt, alleen bereken je dit dan over het bedrag aan het begin van het jaar of maand en wat als je nog een deel van de lening extra aflost? DUO zelf geeft aan dat ze werken met een maandperunage en geven een voorbeeld berekening alleen geven daarbij niet aan of die berekend wordt over je start bedrag of over je huidige bedrag.

Iemand die hier al mee gestoeid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
Hi, mijn huidige setup is FF iii draait onder finances.<example.com>, de FF importer draait onder financeimporter.example.com,
Als ik bij de importer probeer data op te halen via Nordigen loop ik telkens tegen een nginx gateway timeout aan. Dit geldt zowel de webinterface als Artisan op de console draaien.
En deze gateway timeout komt exact 1 minuut na de laatste DEBUG output van Artisan.

Ik heb alle PHP instellingen dubbel gechecked, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Ook nginx heb ik dubbel gechecked
Weet iemand wat er hier gaande is?

phpinfo: https://paste.linux.chat/...3w76m5vrTYo9Rxcy8gQYLnj4B

excerpt van Artisan: https://paste.linux.chat/...PvGz2p1Y21RVASjFZLJLjVEQS

EDIT: nevermind, gevonden nadat ik alles nog eens door heb genomen.

in nginx
code:
1
2
3
4
5
        proxy_connect_timeout 3000;
        proxy_send_timeout 3000;
        proxy_read_timeout 3000;
        fastcgi_send_timeout 3000;
        fastcgi_read_timeout 3000;

[ Voor 28% gewijzigd door looc op 17-11-2023 15:21 . Reden: fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-09 18:08
mithe schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:51:
[...]

Mijn config bestand die ik gebruik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
{
    "version": 3,
    "source": "fidi-0.9.17",
    "created_at": "2023-03-08T20:45:07+01:00",
    "date": "",
    "default_account": 1,
    "delimiter": "comma",
    "headers": false,
    "rules": true,
    "skip_form": false,
    "add_import_tag": true,
    "roles": [
        "account-iban",
        "date_process",
        "currency-code",
        "generic-debit-credit",
        "amount",
        "opposing-iban",
        "opposing-name",
        "_ignore",
        "note",
        "description",
        "_ignore",
        "sepa_db",
        "sepa_ci",
        "note",
        "knab-transaction-id",
        "date_transaction",
        "_ignore"
    ],
    "do_mapping": [
        false,
        true,
        true,
        true,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false,
        false
    ],
    "mapping": [],
    "duplicate_detection_method": "cell",
    "ignore_duplicate_lines": false,
    "unique_column_index": 0,
    "unique_column_type": "external-id",
    "flow": "nordigen",
    "identifier": "0",
    "connection": "0",
    "ignore_spectre_categories": false,
    "map_all_data": false,
    "accounts": {  },
    "date_range": "partial",
    "date_range_number": 30,
    "date_range_unit": "d",
    "date_not_before": "2023-02-06",
    "date_not_after": "",
    "conversion": false,
    "ignore_duplicate_transactions": false
}

Dit heb ik verder niet gemeld en helaas geen reactie (al kan/mag je natuurlijk niet de wereld verwachten van een opensource owner!)
Maar wel een goed idee ja :)
Gebruik jij deze config nog steeds voor een KNAB import? Ik ben op zoek naar een goede config en deze lijkt niet (meer) te werken.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithe
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 12:36
@Space21 ik heb al een tijdje niks meer geïmporteerd. Dus ik zou het niet weten.
Wel gebruik ik een iets aangepaste importer. (zie eerdere berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:44
Gisteren heb ik Firefly bare metal geinstalleerd in een LXC container op proxmox, installatie liep vlot en Firefly werkt netjes.

Hoe werken jullie met Firefly? voeren jullie alle transacties manueel in of doen jullie periodiek een import van CVS bestand?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

@The-dragon Ik importeer 3 keer per maand een csv-export uit mijn bankrekening. De export doe ik handmatig, voor het importeren gebruik ik de FF3-importer. Na elke import loop ik de geïmporteerde transacties langs om te kijken of er iets aangepast moet worden of dat er een nieuwe trigger nodig is.
De enige transactie die ik handmatig aanmaak is de maandelijkse rente van mijn spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:44
WheeleE schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:30:
@The-dragon Ik importeer 3 keer per maand een csv-export uit mijn bankrekening. De export doe ik handmatig, voor het importeren gebruik ik de FF3-importer. Na elke import loop ik de geïmporteerde transacties langs om te kijken of er iets aangepast moet worden of dat er een nieuwe trigger nodig is.
De enige transactie die ik handmatig aanmaak is de maandelijkse rente van mijn spaarrekening.
thx, de FF3 importer heb ik ook geinstalleerd, zal vandaag eens bekijken hoe dit precies werkt.

de connectie met saltedge, hoe veilig is dit?

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

The-dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:33:
[...]

thx, de FF3 importer heb ik ook geinstalleerd, zal vandaag eens bekijken hoe dit precies werkt.

Ik heb een jaar of 2 geleden een keer geprutst met (toen het nog Nordigin was) Saltedge en voor zover ik het kan beoordelen is het veilig.
Het is denk ik een kwestie van afwegen hoeveel tijd het scheelt en hoe erg je het vertrouwt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KerstmanSint
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 07:03
Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:02:
Ik geloof dat iedereen hier wel 'last' heeft van tussenpartijen die de betaling afhandelen voor meerdere bedrijven. Dus dat bv Pathe en een of andere webshop beide het zelfde rekeningnummer van Adyen gebruiken.

In Firefly heb ik ze nu als volgt genaamd: via Adyen, via Buckaroo, via Mollie, via PAY.nl

Maar goed het betekent ook dat wanneer een transactieomschrijving enkel een ID bevat en geen bedrijfsnaam of iets anders herkenbaar, dan kan ik niet meer automatisch een categorie aan een transactie toekennen.

`Naam tegenpartij` moet wel gemapt blijven op `opposing account (name) voor transacties die wel een eigen IBAN hebben. Dus eigenlijk zou ik de naam van de tegenpartij óók willen toevoegen aan de description. Exact dit ticket https://github.com/firefly-iii/firefly-iii/issues/8077

@Firefly III (ik neem aan de jij JC5 daar bent?) je verwijst naar een issue `ultimate creditor field` Maar welke bedoel je?

Ik liep tegen precies hetzelfde aan. Helaas wordt de naam aan het IBAN nummer gekoppeld binnen Firefly terwijl in realiteit op de afschriften wij verschillende bedrijfsnamen te zien krijgen terwijl het naar hetzelfde IBAN nummer wordt gestort via een Multipay / Adyen / noem maar op.

Om dit op te lossen heb ik de fields anders gemapped en maak ik geen gebruik meer van de rekeningnamen. In plaats daarvan map ik:

Namen vanuit het afschrijf → Beschrijving in Firefly
Beschrijving vanuit het afschrift → Notitie in Firefly

Vervolgens is de eerste regel die bij elke import utgevoerd wordt een check of de geïmporteerde transactie wel een beschrijving (dus naam vanuit afschrift) bevat. En zo niet, vervang dan de beschrijving (vanuit firefly) voor de notitie (vanuit firefly).

Dit zorgt ervoor dat de beschrijving in Firefly altijd de naam van het bedrijf bevat en alle extra info in de notities staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O3ttkLK_rje7RcASLxillc9OLdc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D6FCnXrAd52mgpfvcmTvVIQE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:12:
@Firefly III Dank je wel voor je reactie. Duidelijk wat de onderdelen doen.
Heb het bestand aangepast naar de basis instellingen zoals aangegeven, maar om één of andere reden werkt het toch niet. Blijf op hetzelfde punt hangen met de melding dat de pagina niet te bereiken is wanneer ik de Client ID invul.

Het kan niet mijn installatie van Docker Desktop zijn omdat het wel gewerkt heeft eenmalig.
Volledig opnieuw begonnen en alles weggegooid, maar ook dat geeft geen andere melding.
Verwijzen naar het ip van mijn server in plaats van locahost werkt ook niet.
Overal uiteraard http:// voor gezet en geen / erachter.

localhost weigerd om verbinding te maken. Firewall? Maar lijkt me sterk omdat het op dezelfde machine is.

code:
1
http://localhost/oauth/authorize?client_id=3&redirect_uri=http%3A%2F%2Flocalhost%3A8089%2Fcallback&response_type=code&scope=&state=8IMeoKMYYfr4tEaU7FdkGjUnvRkuYHRH2YSki6fF&code_challenge=diB0iAIvEZ6-kdAsbjEA91ciQENhPnDTDJofqbKxmsw&code_challenge_method=S256

Mij kennende moet het gewoon iets heel sufs zijn wat er niet goed is. Maar kom er echt niet op.
Even denken hoor. Wat je zou kunnen doen is in de configuratie van de data importer de FIREFLY_III_URL en de VANITY_URL invullen. De eerste URL is het interne adres (dus docker IP:8080 of "app:8080"), en de tweede is "http://localhost"
Poenzkie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:58:
Even een vraagje m.b.t. leningen. Onder passiva heb ik de studielening van mijn vriendin toegevoegd. Alle betalingen die ze doet aan DUO boek in netjes naar deze passiva en voilà het resterende bedrag loopt mooi gelijk met het bedrag dat bij DUO bekend is. Dit werkt mooi voor de afgelopen 2 jaar. Maaar vanaf 2024 moet ze 2,95% rente gaan betalen over haar studielening. En kunnen we het bedrag wat ze aan DUO betaald niet meer 1 op 1 aftrekken van de passiva omdat er tenslotte een deel rente op zit.

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Je kan bij een passiva wel het rente percentage invullen alleen de documentatie zegt het volgende:

"Although you can set the interest rate for a liability, Firefly III will not automatically calculate the interest due."

Ik zat zelf te denken om een automatiseren te maken die elke maand een stukje rente toevoegt, alleen bereken je dit dan over het bedrag aan het begin van het jaar of maand en wat als je nog een deel van de lening extra aflost? DUO zelf geeft aan dat ze werken met een maandperunage en geven een voorbeeld berekening alleen geven daarbij niet aan of die berekend wordt over je start bedrag of over je huidige bedrag.

Iemand die hier al mee gestoeid heeft?
Daarom zit het niet in Firefly III. Elke organisatie berekent dit zelf en vaak nog heel lastig ook. Ik houd mijn eigen studieschuld 1x per jaar in sync.
looc schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:53:
Hi, mijn huidige setup is FF iii draait onder finances.<example.com>, de FF importer draait onder financeimporter.example.com,
Als ik bij de importer probeer data op te halen via Nordigen loop ik telkens tegen een nginx gateway timeout aan. Dit geldt zowel de webinterface als Artisan op de console draaien.
En deze gateway timeout komt exact 1 minuut na de laatste DEBUG output van Artisan.

Ik heb alle PHP instellingen dubbel gechecked, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Ook nginx heb ik dubbel gechecked
Weet iemand wat er hier gaande is?

phpinfo: https://paste.linux.chat/...3w76m5vrTYo9Rxcy8gQYLnj4B

excerpt van Artisan: https://paste.linux.chat/...PvGz2p1Y21RVASjFZLJLjVEQS

EDIT: nevermind, gevonden nadat ik alles nog eens door heb genomen.

in nginx
code:
1
2
3
4
5
        proxy_connect_timeout 3000;
        proxy_send_timeout 3000;
        proxy_read_timeout 3000;
        fastcgi_send_timeout 3000;
        fastcgi_read_timeout 3000;
Blij om te zien dat het is gelukt!
The-dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:26:
Gisteren heb ik Firefly bare metal geinstalleerd in een LXC container op proxmox, installatie liep vlot en Firefly werkt netjes.

Hoe werken jullie met Firefly? voeren jullie alle transacties manueel in of doen jullie periodiek een import van CVS bestand?
Ik deed eerder alles met de hand importeren, tegenwoordig doe ik het via Nordigen / GoCardless.
The-dragon schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:33:
[...]

Veilig is relatief. De PSD2 waar dit onder valt is streng over het gebruik van die data; je mag daar als provider niet zomaar van alles mee doen. Maar ze zullen ze wel degelijk lezen en automatisch verwerken, zie ook hun voorwaarden. Veilig is het sowieso wel.
KerstmanSint schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:03:
[...]

Ik liep tegen precies hetzelfde aan. Helaas wordt de naam aan het IBAN nummer gekoppeld binnen Firefly terwijl in realiteit op de afschriften wij verschillende bedrijfsnamen te zien krijgen terwijl het naar hetzelfde IBAN nummer wordt gestort via een Multipay / Adyen / noem maar op.

Om dit op te lossen heb ik de fields anders gemapped en maak ik geen gebruik meer van de rekeningnamen. In plaats daarvan map ik:

Namen vanuit het afschrijf → Beschrijving in Firefly
Beschrijving vanuit het afschrift → Notitie in Firefly

Vervolgens is de eerste regel die bij elke import utgevoerd wordt een check of de geïmporteerde transactie wel een beschrijving (dus naam vanuit afschrift) bevat. En zo niet, vervang dan de beschrijving (vanuit firefly) voor de notitie (vanuit firefly).

Dit zorgt ervoor dat de beschrijving in Firefly altijd de naam van het bedrijf bevat en alle extra info in de notities staan.

[Afbeelding]
De meeste banken zijn op weg naar een systeem om dit soort grote payment providers te onderscheiden, ook van IBAN. Zelf heb ik voor de meest voorkomende IBANs een generieke "catch-all" expense account die ik update met regels.

Thx voor jullie geduld, ik ben ff niet op Tweakers geweest met deze acct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Firefly III schreef op zondag 17 december 2023 @ 10:14:

[...]

De meeste banken zijn op weg naar een systeem om dit soort grote payment providers te onderscheiden, ook van IBAN. Zelf heb ik voor de meest voorkomende IBANs een generieke "catch-all" expense account die ik update met regels.
Kun je wat voorbeelden van zulke regels delen? (screenshot misschien?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:55:
[...]

Kun je wat voorbeelden van zulke regels delen? (screenshot misschien?)
Als voorbeeld, Adyen doet veel vanaf NL04 ADYB 2017 4001 57. Je kan dus een crediteur toevoegen met die naam en dat rekeningnummer. Iets als "TODO catch-all Adyen".

Nieuwe transacties krijgen die account als naam en vervolgens kan je je rule daar op instellen. Maar het verschilt een beetje per winkel hoe de transactie heet, dus veel verder ben ik nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Alright, ok - dat is inderdaad wat ik zelf nu ook heb. Ik hoopte op misschien een nieuw inzicht hoe het ook zou kunnen. Het is inderdaad te hopen dat de exports vanuit de banken die fraaier oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik split maandelijks de CC afschrijving naar bv VPN, Youtube premium en wat nog meer die maand met de CC is betaalt. Als het allemaal betalingen zijn, werkt dit prima. Maar hoe gaan jullie om met een retour, dus dat er geld terug komt? Bij het splitsen kun je niet een negatief bedrag invullen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WheeleE

WheeleE

Dinges

Tim Schuhmacher schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
Ik split maandelijks de CC afschrijving naar bv VPN, Youtube premium en wat nog meer die maand met de CC is betaalt. Als het allemaal betalingen zijn, werkt dit prima. Maar hoe gaan jullie om met een retour, dus dat er geld terug komt? Bij het splitsen kun je niet een negatief bedrag invullen namelijk.
Als ik een retour op m'n rekening krijg koppel ik dat aan een source account met dezelfde naam als de crediteur waar het origineel naartoe ging. En als ik er dan nog aan denk koppel ik de transactie aan de originele uitgave met de toelichting "(partially) refunds"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Same. Afhankelijk van de uitgave en de teruggave wil ik ook nog weleens de originele aanpassen naar een lager bedrag. Bijvoorbeeld bij tikkies. Als ik 400 afreken en ik krijg 3x100 terug, houd ik het vaak bij 1 transactie van 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Tim Schuhmacher schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:02:

Ik heb dit probleem ook. Je krijgt van een payment provider zoals Mollie of Adyen alleen een vaag referentienummer maar niet bij welke originele crediteur zoals de naam van een internet dienst het hoort.

Ik los dit als volgt op:
- Ik maak voor abonnementen wel een entry aan als 'contract' waar ik mijn maandelijkse lasten maar ook in een aparte groep de jaarlijkse abonnementen in op neem. In deze contracten neem ik altijd de verlengdatum mee zodat ik weet welke kosten ik kan verwachten. In de opmerking van dit soort contracten zet ik zoveel mogelijk relevante info over mijn contract, de voorwaarden, etc, zodat het een jaar later eenvoudiger is een beslissing te maken over een verlenging. Dit is ook handig als je een 'deal' krijgt. (Is het echt een deal??)
- Ik boek zo'n betaling, die altijd per e-mail wordt aangemeld in mijn ervaring, handmatig op dit contract in Firefly, door de transactie te bewerken. Ook voeg ik die dan toe aan een categorie zoals 'vaste kosten'.

Zo weet ik wel wat ik moet betalen en wanneer maar moet ik het nog handmatig toekennen aan een contract.

Dit moet als ik kijk bij mij 8,5 keer per jaar als het gaat om mijn contracten. Valt best mee :)

Als het een eenmalige aanschaf is voor iets in mijn huis zit dit niet aan een contract vast maar wel aan categorie zoals 'ínrichting', 'aanschaf PC', 'games', etc

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Ik moet ook zeggen dat het programma Firefly III zich extreem goed leent om alles perfect in te stellen maar ook te voorzien van veel categorieën en notities. Heel erg tevreden mee!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyHey
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-01-2024
Hello,

Inmiddels heb ik, na lang ploeteren, het voor elkaar gekregen om firefly werkend te krijgen via portainer op m’n Synology NAS, nu wil ik graag de Data Importer installeren maar ik kan nergens een goeie installation guide vinden voor de installatie van de Data Importer is er iemand die me kan helpen? :)

Alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

https://github.com/firefl...cker-compose-importer.yml

Bovenstaande compose file bevat ook de importer.

Je kan het importer stukje toevoegen aan je huidige stack in portainer eventueel.

Let op dat je de .env importer ook download en aanpast naar je situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firefly III
  • Niet online

Firefly III

Topicstarter
Ik kan je er niet stap voor stap doorheen lullen maar als je tegen specifieke zaken aanloopt, laat maar weten!

@rjong5 verwijst naar de goede tutorials, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

https://mariushosting.com...iii-on-your-synology-nas/

Deze gast maakt ook altijd wel goede tutorials, zeker icm docker op synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyHey
Thanks zover!

Mag ik de port aanpassen van Data Importer van 8080 naar een ander? Ik gebruik deze al voor SABnzb

Daarnaast ben ik benieuwd of data importer naast Firefly draait, of wordt hij geintergreerd?

Als hij geintergreerd wordt moet ik dan dezelfde portnummer gebruiken als Firefly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

8080 is de port "in" de container , vanaf je host (synology ) is het port 81 ( dat is zoals het in die compose file staat.

Importer draait naast firefly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5

rjong5

?

En die mag je niet aanpassen dacht ik ( de interne dan)

Inde compose file zie je

-ports. 81:8080

De eerste is hoe je vanaf je host de container, in dit geval de importer benaderd ( die mag je wel aanpassen).

2de is binnen de container en daar krijg je geen conflicten op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyHey
Duidelijk!

Als ik hem toevoeg op de stack van die van Mariushosting kan ik de stack niet deployen.

Grrr ‘t valt niet mee… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 11:28
Laat anders ff je huidige (niet werkende) compose file zien, dan kunnen we misschien zien wat er mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyHey
Ik heb de stack configuratie van van Mariushosting deze is werkend;

https://mariushosting.com...iii-on-your-synology-nas/

Nu wilde ik deze data importer gewoon toevoegen aan deze stack;

(Uit deze bron)
https://github.com/firefl...cker-compose-importer.yml

Maar dan kan hij hem niet uitvoeren, het leek me ook te mooi om waard te zijn.
Maar ik heb echt geen idee hoe ik de data importer via portainer moet uitrollen.

Ik ben geen pro, maar meestal met een klein zetje d.m.v. een guide kom ik er wel, maar hier ben ik echt het spoor bijster haha :)
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste