Roenie schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:04:
[...]
Doordat migranten die welvaart in Nederland ook willen stijgt in Nederland juist belasting op het milieu. Hoe ironisch

Dus ik stel voor dat je deze posting even doorgeeft aan alle migranten uit veilige landen en aan degenen die in een ander veilig land dan Nederland, Europa zijn binnengekomen.
Je hebt dus helemaal niets begrepen van de strekking van mijn post. Ik ga hier verder niet op in want dat hebben een andere Tweakers hierboven al beter en met meer geduld verwoord dan waartoe ik in staat ben.
Maar goed, dat is natuurlijk wel hoe de wereld draait. We kunnen hier wel lekker ons afval scheiden, maar de Chinezen met hun opkomende markt en flink grote bevolking doet dat 'ons' werk in een fractie van een seconde weer teniet. Nu kun je zeggen dat alle beetjes helpen, maar het is echt een druppel op de gloeiende plaat als individu
China bestaat ook uit 1,4 miljard individuen, dat zijn ook 1,4 miljard kleine beetjes en druppels op een gloeiende plaat.
en wellicht voor sommigen meer een soort van aflaat om het geweten af te kopen. Nederland zou een meer sturende rol moeten hebben om de grote economieën te laten veranderen.
Zelfs als dit waar is dan is het effect alsnog positief, er wordt iets gedaan. Veel erger is je verschuilen achter "wij zijn zo klein wij hebben geen invloed" en dus maar niets doen.
Inderdaad moeten we een sturende rol hebben als klein rijk land, door het goede voorbeeld te geven, als individu en uiteindelijk als natie (en Europa).
Zie ook hierboven. Die mensen gaan hier dus ook bijdragen aan een grotere belasting van het milieu en die stoppen echt niet ineens met kinderen maken, Dat is wellicht een oudedagsvoorziening, maar ook een deel cultuur.
Bedankt voor deze volledige ongefundeerde stelling.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:00:
Dat was wat ik ook het eerst aan dacht. Totdat ik eens wat verder nadacht. Wij verbruiken zo'n 1700m3 gas per jaar.
De drie zomer maanden is het verbruik 15m3 per maand. Dus voor warm water verbruiken wij 12x15m3 = 180m3. De rest is voor verwarming. Als wij nu niet in Nederland zouden wonen, maar meer zuidelijk (waar toch de meeste derdewereld landen zijn), zouden wij geen 1550m3 per jaar aan verwarming verstoken, vermoed ik...
Dus ja, immigratie naar noord Europa is slecht voor het milieu. Niet alleen omdat er meer welvaart is, maar ook omdat er minder herbruikbare natuurlijke bronnen
het gehele jaar door beschikbaar zijn.
Akkoord met de overweging maar de impact door het verschil in temperatuur zal mijn inziens minimaal zijn. In een woestijn wordt het 's nachts ook gewoon koud, het verschil is dat daar geen kachel aangezet wordt.
Als jij een woning van 20m2 hebt en die tot 10-15 graden celcius verwarmt is je energieverbruik in Nederland een fractie van wat je nu verbruikt.
[
Voor 22% gewijzigd door
assje op 01-05-2019 11:02
]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]