breew schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 13:23:
[...]
bekend ;-)
wellicht een tip terug: sokkenclips/-knijpers
https://www.amazon.nl/Sok...chtstreeks/dp/B09TPXRYPY/
Als je jezelf (en kinderen) opvoedt om deze te gebruiken voordat ze hun meuk in de wasmand gooien, dan raak je nooit meer een sok kwijt, hoef je niet meer te sorteren, heb je altijd complete paren sokken, en...
je kunt ze aan de clip zo aan de waslijn hangen..
Alternatief gebruik: Ik maak er de dekbedovertrekken mee dicht, zodat die niet stiekem de kussenslopen/handdoeken 'opeten' in de wasmachine.
ooh dat is wel handig ja, kende ik niet, ik doe altijd alleen beddengoed (en gebruik dan van die broekhangers, een 2x2m dekbedovertrek neemt aan 4 van die hangers net zoveel ruimte in beslag als 4 t shirts
Bij ons hangt het in de houtschuur onder een dak dus, maar wel twee wanden die open zijn, dus ik heb wasknijpers op plm elke 10cm zodat de hangers niet tegen elkaar aan waaien als er een flinke tocht door trekt.
de lijnen boven het loop deel daar hangen de hangertjes aan, geen was, dat loopt fijner.
sokken, ik heb enkel zwart en knal ze over een rek, dan als droog, schep ik ze in 1 keer in een mand voor in de kast, hoef niet uit te zoeken. maar de sokken van de rest hangen aan rekjes met veel kleine knijpertjes, daar hang ik ze wel in paren aan. die clips zijn wel erg nice. Als ze een keer bij de acion liggen neem ik ze mee, bedankt voor de tip.
En weer een tip terug, wasnoten
Alleen voor de bonte was, drie schilletjes in klein jute zakje erbij, en die 3 keer gebruiken. (niet zoveel als instructies zeggen) en niet voor witte was (wat citroenschillen in dikke oude sok, scheut azijn in wasmiddelbakje, lepel soda tussen de was bij gewoon te wassen of een lepel zuurstofpoeder
https://www.action.com/nl...jderaar-white-brilliance/ als het wat extra nodig heeft)
wasnoten zijn leuk, komen uit moeilijke gebieden dus je helpt er economisch aldaar mee, en 1 zak doe je zo lang mee, het is ook veel goedkoper dan welk wasmiddel dan ook en na gebruik kunnen ze gewoon bij compost of mulch