Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 11:38
beebie121 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:48:
ik ben ook helemaal voor om bijvoorbeeld 2 of 3 (1 pvp, 1 pve en een rp) nieuwe TBC server te maken.
Misschien zou ik er zelf ook nog op gaan ook.
fresh start vind ik wel leuk, aan de andere kant, ik heb een warrior nu in naxx gear. Ook wel beetje zonde om daar niks meer mee te doen haha.

Ben nu bezig een druid te levelen. En zit er dik aan te denken om er een healer van te maken in TBC.
Heb in Classic aldoor dps gespeeld maar druid healer lijkt me erg leuk.
Weet alleen niet of die een beetje goed zijn in TBC eerlijk gezegd.

beertank zijn wel aardig goed in tbc geloof ik
Voor mij gaat het ook vooral om het community gegeven. Op de huidige mega servers is het moeilijk om je er tussen te proppen. Dan een economie die beetje doodgefarmed is geweest door botters is het toch wel moeilijk om nieuweling daar te starten.

Ik ga zelf dranei shaman gaan, liefst vers maar als het moet level ik ook eerst een druid tot 60 die dan zowat dingen voorziet voor de shaman. Dit wil dus zeggen als ze vanavond zeggen, geen verse servers dan ga ik op één van de PvE servers beginnen met de druid. Ik neem waarschijnlijk herbalism/skinning en zorg dat die klaarstaat. Als er toch verse servers komen dan kan ik nog wat rusten tot launch :).

Druid is inderdaad heel sterk in TBC. Ik speelde toen een Spriest (wat ook top klasse was) maar had een kameraad met een druid waar ik regelmatig op logde. Travel form is zalig voor herbing in gewoon dingen te doen. Solo is druid is een beest en je bent zo flexibel. Druid tank is sterk (maar net niet goed genoeg voor MT T6) maar wij hadden steeds 2 druids offtank mee en die deden ook regelmatig DPS als het moest. Heel toffe TBC klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
PepieNL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:16:
Die leak is een document bedoeld voor de pers en is daarom wellicht wat dunnetjes qua info.
In de loop vd dag weten we vast wel meer als de show gestart is.
Ja is zo, maar de polarisatie op reddit was weer niet te doen. Iedereen in paniek omdat hun ding niet werd vermeld en natuurlijk ineens "lets make a poll" of "we need to send a message that we want fresh servers". Redelijk verschrikkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 14:56

Seraphin

Meep?

beebie121 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 09:48:
ik ben ook helemaal voor om bijvoorbeeld 2 of 3 (1 pvp, 1 pve en een rp) nieuwe TBC server te maken.
Misschien zou ik er zelf ook nog op gaan ook.
fresh start vind ik wel leuk, aan de andere kant, ik heb een warrior nu in naxx gear. Ook wel beetje zonde om daar niks meer mee te doen haha.

Ben nu bezig een druid te levelen. En zit er dik aan te denken om er een healer van te maken in TBC.
Heb in Classic aldoor dps gespeeld maar druid healer lijkt me erg leuk.
Weet alleen niet of die een beetje goed zijn in TBC eerlijk gezegd.

beertank zijn wel aardig goed in tbc geloof ik
Aan de andere kant; de power creep van vanilla naar TBC is dermate groot dat je aan het eind van HFP, en zéker na Zangarmarsh het meeste / alles van je Naxx gear al hebt vervangen. Daar kan ik me indertijd nog wel wat public outrage van herinneren. ;)

Druids zijn fantastisch in TBC. Ben (nagenoeg) mijn hele wow-leven druid main geweest en TBC was wel de expansie waarin druids het leukst waren. (wotlk haalt een aantal nadelen definitief weg, maar daardoor werden ook de class differences vanaf toen veel minder spannend).

Healer in raids en arena zijn zeer goed. Alleen in 5-man hebben ze nog wel het probleem dat ze geen ooc res zonder cooldown hebben (die kwam pas in wotlk als ik het me goed herinner).

Bear tanks hebben de grootste single target threat en effective health pool, missen wel de toolkit die warriors hebben om viable te zijn in iedere encounter, en missen de insane AoE threat van pala's.

Overall feral-pvp is in BG's ook verrassend leuk (warriors en rogues vreet je op voor ontbijt). Resto-pvp wordt wel meer gewaardeerd door de rest van de gemeenschap.

Boomkins zijn pas viable vanaf wotlk imo, vanwege mana issues.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
ik heb ook nog een rogue en dus mn warrior dps. En stiekem heb ik 1 doel in TBC: de warglaves halen.
En ja dan kan ik dat eigenlijk alleen doen op rogue/warrior.
Nadeel vind ik is dat deze classes qua dps zwaar onderperformen t.o.v. de andere dps classes.
Rogue kan nog wel misschien maar fury warrior is niet best volgens mij in TBC. Verbeter me graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
beebie121 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:50:
ik heb ook nog een rogue en dus mn warrior dps. En stiekem heb ik 1 doel in TBC: de warglaves halen.
En ja dan kan ik dat eigenlijk alleen doen op rogue/warrior.
Nadeel vind ik is dat deze classes qua dps zwaar onderperformen t.o.v. de andere dps classes.
Rogue kan nog wel misschien maar fury warrior is niet best volgens mij in TBC. Verbeter me graag!
Eum, het is al enkele jaren geleden natuurlijk. En we speelden zeker niet optimaal (er waren toen geen platformen zoals discord/reddit waar het beste van het beste werd gedeeld. Waar we op keken was elitistjerks :p). Maar we hebben wel alles gecleared voor nerfs, en ben dus trots eigenaar van de "Hand of A'dal" titel.

Maar wij hadden denk ik geen fury warrior. Wij hadden wel 3 rogues en die hadden steeds hun plaatsje. Een Troll rogue met warglaives was toen fantastisch om te zien. Het klopt dat melee moeilijk was om dat de bazen vaak niet melee vriendelijk zijn. Maar uiteindelijk is alles wel te doen, het is allemaal niet super moeilijk en als je guild het ziet zitten om veel melee mee te nemen waarom dan je droom laten voorbijgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 14:56

Seraphin

Meep?

TBC was niet melee-vriendelijk nee.... pfffff ik herinner me nog het gedoe met Vashj om op tijd naar die elementals toe te rennen. Die hadden we dus niet pre-nerf neer. :/

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12-09 18:04
Nou daar heeft de huidige min-max cultuur een oplossing voor verzonnen hoor :)
https://tbc-twinhead.twinstar.cz/?item=29530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik denk dat ik dan voor rogue (moet) gaan en als healer een druid.
Dat lijkt me heel erg gaaf.

Ik heb in TBC nooit echt geraid, karazhan heb ik gedaan maar thats it.
En die heb ik toen als tank gedaan.

Dus het wordt een vrij nieuwe ervaring voor me :) Mara heb er mega veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Seraphin schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Aan de andere kant; de power creep van vanilla naar TBC is dermate groot dat je aan het eind van HFP, en zéker na Zangarmarsh het meeste / alles van je Naxx gear al hebt vervangen. Daar kan ik me indertijd nog wel wat public outrage van herinneren. ;)
Juist niet. De nodige classes/specs begonnen de TBC raids in t3 gear nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
Traditiegetrouw staat er weer een topic klaar voor Blizzcon:

Blizzcon Online 2021 (gratis)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Ik denk dat we kunnen concluderen dat er geen verse servers gaan komen. Er is geen woord over gerept en er is zelfs nu een betaalbare level 58 boost. Er is wel nog de Q&A vanavond waar misschien een finaal antwoord wordt gegeven.

Wat zijn de plannen van iedereen? Ik ga waarschijnlijk starten met een druid te levellen op een PvE server (Mirage Raceway) en als de prepatch komt een Dranei Shaman die mijn main wordt. Die geraakt toch niet tot 60 wanneer TBC launched en zal ik niet in de mega draaikolk van launch terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plan is om een blood elf paladin te gaan levelen zodra dit kan. Kan nu al gaan beginnen met wat gear te verzamelen hier voor.
Ik heb al een 60 mage en 56 priest, character boost dus niet echt nodig daar pally de main zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Iemand enig idee wat TBC met de XP rate van classic deed?
Ik ben level 42 in classic, dat is nog niet de helft van 60 xp wise.

Het is voor mij te tijd rovend maar ik meen mij te herinneren dan de XP rate werd opgeschroefd bij de release van TBC?
Dit zou het voor mij als vieze casual wat beter te doen maken om door te levelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:50
In de pre patch werd de xp die je nodig had per level met 30% verlaagd iirc. Ik neem aan dat dit nu weer zo is al heb ik het nog niet ergens teruggevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
Zspirit schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:45:
Iemand enig idee wat TBC met de XP rate van classic deed?
Ik ben level 42 in classic, dat is nog niet de helft van 60 xp wise.

Het is voor mij te tijd rovend maar ik meen mij te herinneren dan de XP rate werd opgeschroefd bij de release van TBC?
Dit zou het voor mij als vieze casual wat beter te doen zijn om door te levelen.
Bij prepatch was er een nerf voor 1-60 XP en dan bij 2.3 patch nog een grotere. Kans is groot dat 2.4.3 gereleased wordt en dat er dus een grote XP nerf gaat zijn voor 1-60. Sowieso wordt levellen makkelijker met aangepaste talents en spells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Thanks guys, misschien vreemd om te lezen voor de fans hier.
Toen ik 15 was begon ik met WoW en toen was TBC al uit.
Classic/Vanilla vond ik fantastisch maar na 20 scarlet monastery runs vond ik het wel heel grindy worden.
Toch zou ik graag nog doorleveren, denk dat ik het binnenkort weer een rustig oppak.
Die pre patch fase is een maand of wat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Hoe lang die pre patch fase gaat duren is een mysterie natuurlijk. Een maand kan maar veel langer zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 15:01
Paterpor schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:50:
[...]

Bij prepatch was er een nerf voor 1-60 XP en dan bij 2.3 patch nog een grotere. Kans is groot dat 2.4.3 gereleased wordt en dat er dus een grote XP nerf gaat zijn voor 1-60. Sowieso wordt levellen makkelijker met aangepaste talents en spells.
Ik kan mij niks herinneren van een nerf vroeger qua xp met leveren van vanilla naar tbc. Dat gebeurde pas in cataclysme dat het aanzienlijk makkelijker werd.

Zelf ben ik ook weer beetje begonnen met levelen. Ik had mijn eigen raidguild in tbc en heb daar goede herinneringen aaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
invine schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:33:
[...]Ik kan mij niks herinneren van een nerf vroeger qua xp met leveren van vanilla naar tbc. Dat gebeurde pas in cataclysme dat het aanzienlijk makkelijker werd.
Wel je herinneringen zijn dus niet correct. Van de 2.3 patchnotes:
Many leveling improvements have been made for the old world.

The amount of experience needed to gain a level has been decreased between levels 11 and 60. In addition, the amount of experience granted by quests has been increased between levels 30 and 60.
Level 1-60 dungeon quests have had their experience and faction rewards increased.
Many elite creatures and quests in the level 1-60 experience have been changed to accommodate solo play.
Je kan het verschil ook hier terugvinden: https://wow.gamepedia.com/Experience_to_level

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PepieNL
Ik ben eigenlijk heel blij met hoe Blizz TBC aan gaat pakken.
Ik heb vanilla heel bewust meegemaakt al die jaren terug en tot cata erg van genoten, maar de huidige community is nu eenmaal niet meer wat het was.
Er zit 20 Jr tussen joh, 'we' zijn veranderd.
De eerste weken classic was voor mij wel een reality check hoor, met al die min-maxers.
Ik heb dat geaccepteerd na de eerste weken classic en het maar genomen zoals het is.

Zelfs de boost naar 58, je kan er over discussiëren of dat wel nodig is maar kijk gewoon eens heel realistisch naar de huidige Community.
Een klein deel leveled nog normaal zonder mage boosts.
Je kan letterlijk je char parkeren in een dungeon, filmpje aanzetten en je hoort vanzelf wel via discord als je er ff uit moet lopen voor een reset.
Houdt dat een paar dagen vol en dat karakter is 60.
Ik vind het heerlijk om te zien dat het nu ook officieel via Blizzard kan met alle gemakken en zonder gezeur.

Ik wilde Alliance PVE gaan voor TBC, puur voor de korte BG queue maar heb geen alliance chars in Classic, alle maar horde want heb altijd horde gespeeld.
Ik ga dus nu een hunter levelen op Pyrewood om alvast een bodempje te bouwen daar, sprokkel alvast wat gold bij elkaar en wat grote tassen om het m'n Dranei Shaman wat makkelijk te maken dat vanaf de pre patch m'n main wordt en lekker chill alvast ga levelen.
Daarnaast koop ik dan nog een 58 boost voor een Druid en dan ben ik wel klaar voor TBC.
Heerlijk vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Paterpor schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 09:42:
[...]

Wel je herinneringen zijn dus niet correct. Van de 2.3 patchnotes:

[...]

Je kan het verschil ook hier terugvinden: https://wow.gamepedia.com/Experience_to_level
Ja je hebt gelijk, dan is het mij nooit opgevallen wellicht. Ik weet dat na cata het echt veel sneller ging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De keus van je bestaande character overzetten is goed maar waarom je niet met een level 58 begint op het moment dat je vers begint op een TBC server snap ik niet. Al maakt de shop dat wel duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Paterpor schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 07:45:
Ik denk dat we kunnen concluderen dat er geen verse servers gaan komen. Er is geen woord over gerept en er is zelfs nu een betaalbare level 58 boost. Er is wel nog de Q&A vanavond waar misschien een finaal antwoord wordt gegeven.

Wat zijn de plannen van iedereen? Ik ga waarschijnlijk starten met een druid te levellen op een PvE server (Mirage Raceway) en als de prepatch komt een Dranei Shaman die mijn main wordt. Die geraakt toch niet tot 60 wanneer TBC launched en zal ik niet in de mega draaikolk van launch terecht komen.
Ik ben er ook bang voor ja. Die boost zegt het eigenlijk al wel. 'Voor nieuwe spelers'. Als er verse servers waren gekomen, dan hadden ze dat wel gezegd. ;(

Betekent ook dat ik niet weet of ik wel aan TBC ga beginnen. De hele economie is zo verschrikkelijk verpest. Als ik weer terug kom loopt de halve server met T3 en 10.000g op zak rond. De hele outland leveling experience zal flink tegenvallen als je rusht door alle dungeons met ubergear.

Naja, als de roep om verse servers groot genoeg is komt het er misschien nog wel van.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 20-02-2021 17:05 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pre patch zullen de servers wel weer over vol zijn. Ben dan wel van om van pvp naar pve realm te gaan. Geen zin om geganked te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik ben een beetje aan het lezen over WoW Vanilla, TBC en WOTLK. Enzo. Nostalgie. Even snel: Heb WoW tot WoTLK gespeeld. Cata tot de helft meegemaakt, en MoP heel even een maandje gespeeld. WoW Classic een weekje aangeraakt. Was niet meer hetzelde, maar goed.

Terzake Ik heb weleens gold gekocht via Randyrun. Weet iemand trouwens wat er met hun gebeurd is? Was een prima website. Prima service, enzovoort. Volgens mij ook best groot geworden. Na wat onderzoek zijn ze al bijna 10 jaar of iets korter van het podium verdwenen. Heeft iemand wellicht wat informatie over hoe en wat? Zou dat best tof vinden voor nostalgie redenen. Gold kopen hoorde er ook een beetje bij vroeger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
MariusSim schreef op maandag 22 februari 2021 @ 01:44:
Ik ben een beetje aan het lezen over WoW Vanilla, TBC en WOTLK. Enzo. Nostalgie. Even snel: Heb WoW tot WoTLK gespeeld. Cata tot de helft meegemaakt, en MoP heel even een maandje gespeeld. WoW Classic een weekje aangeraakt. Was niet meer hetzelde, maar goed.

Terzake Ik heb weleens gold gekocht via Randyrun. Weet iemand trouwens wat er met hun gebeurd is? Was een prima website. Prima service, enzovoort. Volgens mij ook best groot geworden. Na wat onderzoek zijn ze al bijna 10 jaar of iets korter van het podium verdwenen. Heeft iemand wellicht wat informatie over hoe en wat? Zou dat best tof vinden voor nostalgie redenen. Gold kopen hoorde er ook een beetje bij vroeger.
Volgens mij is het gewoon hartstikke illegaal om 1) goud te kopen in wow en 2) er hier over te berichten met een naam van een goldseller erbij.
Ik heb nooit goud gekocht en ik zal het ook nooit doen.
I.m.o. hoorde goud kopen er ABSOLUUT NIET bij.

OT: ben heel beneiuwd wanneer ze los gaan met de Beta. je kan je hier https://worldofwarcraft.com/en-gb/wowclassic aanmelden.
Ik kan niet wachten eerlijk gezegd.
Wat ik me wel afvraag: hierboven wordt genoemd dat de economie verpest is, maar hoe dat zo dan?
Hadden we het met de originele ook niet dat er mensen waren die al heel veel goud hadden?
Ik zie het helemaal niet zo als verpest, ik speel op mirage raceway.
Maar ben wel benieuwd hoe dat zit met de verpeste economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Kwam trouwens ergens op een forum een post tegen dat het op zich logisch is dat Blizzard nu nog niet zegt dat ze nieuwe TBC servers gaan openen. Dat betekent dat mensen die toch opnieuw gaan starten hun sub laten verlopen en pas weer opstarten bij TBC release.
En dat nu mensen juist subbed blijven of resubben om zich voor te bereiden op TBC op hun oude servers. Het levert dus geld op.

En dan paar weekjes voor TBC alsnog nieuwe servers aankondigen vanwege de 'grote vraag'

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dat zou idd zomaar kunnen @FunkyTrip
Ik zou het wel overwegen om een nieuwe char aan te maken denk ik op een fresh server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

beebie121 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:25:
Dat zou idd zomaar kunnen @FunkyTrip
Ik zou het wel overwegen om een nieuwe char aan te maken denk ik op een fresh server.
Ik ga het 100% doen dus :)
Zonder fresh servers zal ik het ook wel spelen, maar ik zal wel enigszins teleurgesteld en met detached gevoel gaan spelen. Mijn oud-guildies zullen me ontgroeid zijn; de outlands stort zich vol met T3 geared spelers met duizenden gold daar waar ik met een paar honderd gold in T2 enter. Op level 70 kan iedereen die afgelopen maanden door heeft gespeeld instant epic flying mount aanschaffen en iedereen heeft natuurlijk zijn professions ook al goed voorbereid.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gold kopen hoorde er nooit bij, want illegaal net als botting. Server economieen werden verruinneerd door botting en goldbuying en daar heb jij dus actief aan mee geholpen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
FunkyTrip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Zonder fresh servers zal ik het ook wel spelen, maar ik zal wel enigszins teleurgesteld en met detached gevoel gaan spelen. Mijn oud-guildies zullen me ontgroeid zijn; de outlands stort zich vol met T3 geared spelers met duizenden gold daar waar ik met een paar honderd gold in T2 enter. Op level 70 kan iedereen die afgelopen maanden door heeft gespeeld instant epic flying mount aanschaffen en iedereen heeft natuurlijk zijn professions ook al goed voorbereid.
Ik denk dat je het hiermee wel goed samenvat ja..

Even wat anders, als je tijd hebt moet je eens een lvl1 aanmaken op pyrewood alliance en eens rondkijken in Elwynn forest.
Sinds zaterdag is daar een stortvloed aan nieuwe levellers echt te bizar om te zien.
Pyrewood was daarvoor al redelijk goed om te levellen, in alle lvl brackets waren er over de 50 karakters bezig, Maar dit is nog een stapje verder...

[ Voor 7% gewijzigd door PepieNL op 22-02-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PepieNL schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat je het hiermee wel goed samenvat ja..

Even wat anders, als je tijd hebt moet je eens een lvl1 aanmaken op pyrewood alliance en eens rondkijken in Elwynn forest.
Sinds zaterdag is daar een stortvloed aan nieuwe levellers echt te bizar om te zien.
Pyrewood was daarvoor al redelijk goed om te levellen, in alle lvl brackets waren er over de 50 karakters bezig, Maar dit is nog een stapje verder...
Denk dat
- veel spelers nog even een alt naar 60 willen brengen
- PvP server players een move doen naar PvE omdat de toegevoegde waarde van spelen op PvP in TBC echt nihiel is.
- veel spelers nooit Classic hebben gespeeld, maar wel TBC willen spelen die hoopten op fresh moeten nu toch flink aan de slag om voor te bereiden en te rushen naar 60.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MariusSim
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03-2021
Ok, ok, ok. Laat dan maar. Lekker agressief weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
MariusSim schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:46:
Ok, ok, ok. Laat dan maar. Lekker agressief weer.
Dat agressieve komt mogelijk omdat je het zegt alsof het waarheid is, want ook in mijn beleving was destijds gold kopen niet iets wat erbij hoorde. Er is niet voor niets de term 'farming' om zo gold te verkrijgen.
Maar goed, die gasten die gold verkochten zijn ook ouder geworden en verder gegaan. Wie weet komen ze terug, geen idee, maar wat is er nostalgisch aan? Om weer gold te kopen?

Ikzelf ben ook wat aan het inlezen wat ze met TBC classic willen gaan doen, en heb vernomen dat je één boost kunt kopen naar lvl.58 en je Vanilla classic characters kunt meenemen.
Maar er is geen optie dat je je 'live' characters kunt kopiëren naar een TBC classic server of wel?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Freaky Maus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:19:
[...]

Dat agressieve komt mogelijk omdat je het zegt alsof het waarheid is, want ook in mijn beleving was destijds gold kopen niet iets wat erbij hoorde. Er is niet voor niets de term 'farming' om zo gold te verkrijgen.
Maar goed, die gasten die gold verkochten zijn ook ouder geworden en verder gegaan. Wie weet komen ze terug, geen idee, maar wat is er nostalgisch aan? Om weer gold te kopen?

Ikzelf ben ook wat aan het inlezen wat ze met TBC classic willen gaan doen, en heb vernomen dat je één boost kunt kopen naar lvl.58 en je Vanilla classic characters kunt meenemen.
Maar er is geen optie dat je je 'live' characters kunt kopiëren naar een TBC classic server of wel?
Wat bedoeld je precies met live characters?
je hebt 3 opties nu nog:
1: je character blijft op Classic (dus tot lvl 60)
2: je character gaat mee op TBC en kan dus naar lvl 70
3: je kan, met geld, iets kopen dat je beide hebt, dus en de classic en de tbc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
beebie121 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Wat bedoeld je precies met live characters?
je hebt 3 opties nu nog:
1: je character blijft op Classic (dus tot lvl 60)
2: je character gaat mee op TBC en kan dus naar lvl 70
3: je kan, met geld, iets kopen dat je beide hebt, dus en de classic en de tbc.
Ik bedoelde met 'live' characters dat ik mijn toons die nu nog onder het stof liggen weer soort van tot leven kan brengen, gewoon kopiëren zegmaar (al dan niet betaald).

Wat ik wil is namelijk dezelfde naam en poppetje, en dat keer 9 (was het toch?) als ik toen had.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Je hebt nog wel goldsellers, maar in tegenstelling tot die tijd moet je er nu zelf naar op zoek.
Ik heb een tijdje terug in /2 nog eens gevraagd waar de goldsellers allemaal waren, maar ik kreeg daadwerkelijk een wisp van een GM met het verzoek dit onderwerp niet meer aan te snijden in chat.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

FunkyTrip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:56:
[...]

Gold kopen hoorde er nooit bij, want illegaal net als botting. Server economieen werden verruinneerd door botting en goldbuying en daar heb jij dus actief aan mee geholpen.
Kom op, doe eens niet zo dramatisch.

Ik ben nog niet zo lang geleden opnieuw begonnen met spelen in Classic. Alsof voor mij de economie ook al niet naar de knoppen is. Dat is juist wat goldbuying in de hand werkt.

Ze zijn niet voor niets uiteindelijk begonnen met het verkopen van gametime voor goud.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

avotar schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:35:
[...]

Kom op, doe eens niet zo dramatisch.

Ik ben nog niet zo lang geleden opnieuw begonnen met spelen in Classic. Alsof voor mij de economie ook al niet naar de knoppen is. Dat is juist wat goldbuying in de hand werkt.

Ze zijn niet voor niets uiteindelijk begonnen met het verkopen van gametime voor goud.
De economie is naar de knoppen door goldbuying. Zo moeilijk is dat niet te bevatten. Bots en goldbuyers pompen miljoenen aan extra gold de economie in. 24/7
Waarom denk je anders dat er tijdens GDPK runs 150.000 gold voor items wordt betaald. Daar moet je een jaar urenlang elke dag voor farmen.

Blizzard koos de makkelijke voor hen goedkoopste weg met die tokens. 1 GM per paar servers die een beetje weet hoe het werkt en je hebt geen last meer van bots. Maar goed, dat kost ze een paar ton per jaar.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 02:24
FunkyTrip schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:37:
[...]

De economie is naar de knoppen door goldbuying. Zo moeilijk is dat niet te bevatten. Bots en goldbuyers pompen miljoenen aan extra gold de economie in. 24/7
Waarom denk je anders dat er tijdens GDPK runs 150.000 gold voor items wordt betaald. Daar moet je een jaar urenlang elke dag voor farmen.

Blizzard koos de makkelijke voor hen goedkoopste weg met die tokens. 1 GM per paar servers die een beetje weet hoe het werkt en je hebt geen last meer van bots. Maar goed, dat kost ze een paar ton per jaar.
De economie zal altijd naar de knoppen zijn, het is enkel aan welke kant jij staat of je dit nadelig of voordelig vind. In afgelopen jaren zijn er zoveel onderzoeken en rapporten geweest, blindstaren op slechts bots of goldselling (maar de flippers, AH scripters en - mijn tijd - multiboxers compleet negeren) en de hoop op een GM om dit tegen te houden? Dan komt vanzelf het alternatief, terug naar menselijke farmers. Waar een vraag is, is een markt, zij bieden slechts aanbod op de vraag, elimineer de eerste aanbod, de vraag blijft bestaan, een alternatief zal er komen zolang de vraag blijft en dit interessant genoeg is voor aanbieders. De basis is altijd tijd vs geld, geld vs tijd geweest, afhankelijk aan welke kant jij dan zit, vind je dit slecht of juist 'eerlijk'. Immers, Blizz zelf ging er zelfs aan meedoen met de subscription tokens, gecontrolleerd en ze verdienen er zelf nog wat extra aan, want ook zij weten dondersgoed dat je zoiets niet kan tegenhouden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 22 februari 2021 @ 09:54:
[...]

Ik heb dit weekend mijn sub weer geactiveerd om nu alvast wat gold te verdienen. Gewoon een beetje herben en/of farmen levert al snel 50g per uur op.
In Outland zul je gaandeweg al snel die T3 gear gaan vervangen en op 70 begint iedereen opnieuw met gearen dus daar zou ik mij niet druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 12:27
Freaky Maus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 22:35:
[...]

Ik bedoelde met 'live' characters dat ik mijn toons die nu nog onder het stof liggen weer soort van tot leven kan brengen, gewoon kopiëren zegmaar (al dan niet betaald).

Wat ik wil is namelijk dezelfde naam en poppetje, en dat keer 9 (was het toch?) als ik toen had.
Als je met 'live' characters de retail characters bedoeld is dat iets wat niet zal gebeuren. Retail en Classic zijn 2 aparte dingen en characters tussen beide uitwisselen gaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
https://www.mmocult.com/w...-for-the-burning-crusade/

Voor mensen die nog een fresh start willen voor TBC. Gaat volgens mij 5 maart los.
Op zich lijkt het me wel wat eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er van overtuigd dat je met machine learning vrij eenvoudig de bots eruit kan pikken. Je kunt ook denken over bijvoorbeeld captcha achtige constructies. In Runescape "Random Events", alleen die zijn niet random genoeg en worden ook gescript...

Ben er van overtuigd dat het puur en geldkwestie is . Die bots betalen immers ook maandelijks hun sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden de in-game achievements ook toegevoegd bij TBC? Of werden die destijds ingevoerd bij Wrath?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:10:
Worden de in-game achievements ook toegevoegd bij TBC? Of werden die destijds ingevoerd bij Wrath?
Deze werden ingevoerd in de pre-patch van Wrath. Nog even geduld hebben hiervoor. Ik had het overigens wel leuk gevonden als deze al gewoon in classic vanilla hadden gezeten. Ik snap #nochanges, maar dit zou het spelplezier alleen maar ten goede komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
destroye schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:19:
[...]

Deze werden ingevoerd in de pre-patch van Wrath. Nog even geduld hebben hiervoor. Ik had het overigens wel leuk gevonden als deze al gewoon in classic vanilla hadden gezeten. Ik snap #nochanges, maar dit zou het spelplezier alleen maar ten goede komen
Er is een aparte addon voor achievements gemaakt die best goed moet werken.
Ik heb er nog niet naar gekeken maar vind achievement hunting altijd super tof bij WoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:38
beebie121 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:58:

Voor mensen die nog een fresh start willen voor TBC. Gaat volgens mij 5 maart los.
Ik ga ook mee doen :D
Twijfel nog tussen Horde of Alliance.. en een class helemaal geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

beebie121 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 07:58:

Ik vind het ergens jammer. Nu denkt Blizzard 'oh, ze verzinnen zelf een oplossing', welke natuurlijk totaal niet voldoet aan het echte fresh gevoel. En het is PvP, terwijl ik PvE wil, dus moet er ook weer zo'n project op een dooie PvE server worden geinitieerd.

Maar goed, ik ga er nog steeds vanuit dat Blizz een nieuwe fresh TBC server gaat starten. Maar voor hen is het onverstandig om dat te announcen, want mensen zullen unsubben en wachten tot die live gaat. En nu gaan veel mensen ook juist weer subben om zich voor te bereiden op hun oude server.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

FunkyTrip schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:24:
[...]

Ik vind het ergens jammer. Nu denkt Blizzard 'oh, ze verzinnen zelf een oplossing', welke natuurlijk totaal niet voldoet aan het echte fresh gevoel. En het is PvP, terwijl ik PvE wil, dus moet er ook weer zo'n project op een dooie PvE server worden geinitieerd.

Maar goed, ik ga er nog steeds vanuit dat Blizz een nieuwe fresh TBC server gaat starten. Maar voor hen is het onverstandig om dat te announcen, want mensen zullen unsubben en wachten tot die live gaat. En nu gaan veel mensen ook juist weer subben om zich voor te bereiden op hun oude server.
Ik vraag me altijd af waarom mensen perse zo'n race willen.
Vreselijk zo'n eerste week na een grote release. Queues, campen op spawnpunten voor questen, a-sociaal gedrag.

Trekt mij persoonlijk totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
avotar schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 07:37:
[...]

Ik vraag me altijd af waarom mensen perse zo'n race willen.
Vreselijk zo'n eerste week na een grote release. Queues, campen op spawnpunten voor questen, a-sociaal gedrag.

Trekt mij persoonlijk totaal niet.
Volgensmij gaat het niet zo zeer om de race naar lvl 60, maar meer omdat de economieën van de huidige populated servers gewoon enorm slecht zijn. Ik wil met TBC graag weer beginnen met classic, maar nu ben ik maar lvl 23, en als ik iets van de AH wil kopen is het gewoon ontzettend duur. Daarnaast kunnen dalijk veel spelers al direct hun flying mount kopen op 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

destroye schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Volgensmij gaat het niet zo zeer om de race naar lvl 60, maar meer omdat de economieën van de huidige populated servers gewoon enorm slecht zijn. Ik wil met TBC graag weer beginnen met classic, maar nu ben ik maar lvl 23, en als ik iets van de AH wil kopen is het gewoon ontzettend duur. Daarnaast kunnen dalijk veel spelers al direct hun flying mount kopen op 70.
Denk dat hij reageerde op het stukje 'voorbereiding' en niet op het eventuele racen op een nieuwe server.
Op de fora denk veel mensen dat Blizzard het hele botting/goldbuying probleem in Classic gewoon cultiveert en dan met tokens gaat komen.

Uiteindelijk zitten aan de top van Activision alleen mensen met hart voor geld en niet voor de game. Een paar GMs of parttime vrijwilligers kunnen elke bot bannen voor ze level 30 zijn, zo moeilijk is het niet. Maar ja, dat kost wat extra geld dat naar de aandeelhouders moet.

Stiekem hoop ik dat er ooit een biljonair-nerd op staat die denkt fuck it, ik geef 50 miljoen per jaar uit waarmee ik de coolste MMORPG maak ooit en onderhoud zonder winstoogmerk :D

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

destroye schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:48:
[...]

Wat is volgens jou een 'slechte' economie?
Juist op low level kun je nu makkelijker meer gold verdienen, omdat simpele mats ook meer waard zijn. Met een gathering profession verdien je prima door enkel de mats te verkopen.
Ik zit nu in een guild waar veel mensen vers zijn begonnen en een aantal hebben al 100+ gold rond level 35. Die kunnen dus prima een mount kopen op 40. Zelf ben ik nu weer 2 weken aan het spelen en heb met 1-2 uurtjes per dag alweer 500g verdiend. Dit met herb/alchemy vooral simpele potions, en met tailoring bags maken en mooncloth verkopen.
Classic TBC is nog ver weg, verwacht zelf pas na de zomer. Dus tijd genoeg om te levelen / gold te verdienen.

Edit: Bots zijn inderdaad wel een probleem. Gewoon reporten en met genoeg druk vanuit de community wordt dat echt wel aangepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Wat is volgens jou een 'slechte' economie?
Juist op low level kun je nu makkelijker meer gold verdienen, omdat simpele mats ook meer waard zijn. Met een gathering profession verdien je prima door enkel de mats te verkopen.
Ik zit nu in een guild waar veel mensen vers zijn begonnen en een aantal hebben al 100+ gold rond level 35. Die kunnen dus prima een mount kopen op 40. Zelf ben ik nu weer 2 weken aan het spelen en heb met 1-2 uurtjes per dag alweer 500g verdiend. Dit met herb/alchemy vooral simpele potions, en met tailoring bags maken en mooncloth verkopen.
Classic TBC is nog ver weg, verwacht zelf pas na de zomer. Dus tijd genoeg om te levelen / gold te verdienen.

Edit: Bots zijn inderdaad wel een probleem. Gewoon reporten en met genoeg druk vanuit de community wordt dat echt wel aangepakt.
Ik pas er voor om nu Classic te gaan grinden om gold te verdienen voor TBC. Dat kan in TBC zelf ook wel en dan verdien je een stuk meer omdat je op lvl 70 veel sneller kan farmen dan op lvl 60. En tegen die tijd is de inflatie nog veel extremer dan nu gezien everyone and his mother nu aan het goldbuyen/farmen is. Niet voor niets dat er 100k+ voor items wordt geboden in GDKP runs. Allemaal bot-money. Tenzij spelers natuurlijk zelf 200 dagen lang uren per dag hebben gefarmed voor dat ene item in die ene run.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Nou ja, ik speel sinds een paar maanden weer op de server Mirage Raceway.

Ik begon aan de horde kant en al spelend kon ik dankzij skinning en herbing en mining met 2 poppetjes allebei een mount kopen op 40, door gewoon zo'n beetje alles op het AH te zetten wat ik haalde. Met name ook linen en wool leverde goed op.

Nu is de verhouding horde alliance ongeveer 1:2 .

Ik ben twee weken geleden met een zelfde strategie begonnen aan de alliance kant. Ik ben nu ongeveer lvl 25 met mijn eerste char, maar ik heb amper 20g. Terwijl ik dezelfde strategie heb.
Veel drukker, meer aanbod en dus lagere prijzen.

En dat ga je dus ook hebben op zo'n verse server vermoed ik als je zo'n grote groep hebt die tegelijk gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

avotar schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:18:
En dat ga je dus ook hebben op zo'n verse server vermoed ik als je zo'n grote groep hebt die tegelijk gaat beginnen.
Heel fijn dus! Dat betekent dat de hoeveelheid gold in de economie nog in verhouding staat met de arbeid die je poppetje moet verrichten om een bepaald aantal gold te krijgen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

mentalozzie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:33:
[...]

Ik ga ook mee doen :D
Twijfel nog tussen Horde of Alliance.. en een class helemaal geen idee..
We zitten er klaar voor, leuke experience altijd deze ‘nieuwe’ servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitwiz
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 15:46
Ik ga denk ik ook een poging wagen op The Fresh Crusade. Enige nadeel is dat het een PVP server wordt maar goed. Zelf ben ik altijd Horde geweest dus misschien een keer Alliance, maar not sure yet. Iemand anders al keuze gemaakt tussen Horde/Alliance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 14:28:
[...]

Ik pas er voor om nu Classic te gaan grinden om gold te verdienen voor TBC. Dat kan in TBC zelf ook wel en dan verdien je een stuk meer omdat je op lvl 70 veel sneller kan farmen dan op lvl 60. En tegen die tijd is de inflatie nog veel extremer dan nu gezien everyone and his mother nu aan het goldbuyen/farmen is. Niet voor niets dat er 100k+ voor items wordt geboden in GDKP runs. Allemaal bot-money. Tenzij spelers natuurlijk zelf 200 dagen lang uren per dag hebben gefarmed voor dat ene item in die ene run.
Dat is een heel extreem voorbeeld maar je hebt een punt. Er zijn ook wel zat echte spelers met 100k gold. Denk maar eens aan mages die ZG enzo boosten voor ca. 50g per run. Sommige mensen hebben geen echt leven en spelen 80u per week. Dan gaat het snel.
Maar ik begrijp dat wanneer je nu geen character op 40+ hebt je straks liever opnieuw begint.
Intussen ben ik stiekem ook een beetje aan spelen op mijn priest, nu bijna 58. Vermaak me er prima mee, al heb ik niet echt een doel. Zie het wel, gewoon lekker spelen af en toe. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Vitwiz schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:29:
Ik ga denk ik ook een poging wagen op The Fresh Crusade. Enige nadeel is dat het een PVP server wordt maar goed. Zelf ben ik altijd Horde geweest dus misschien een keer Alliance, maar not sure yet. Iemand anders al keuze gemaakt tussen Horde/Alliance?
Je kunt altijd gaan voor deze (semi)fresh experience voor de leuk. De rijen in de start areas brengen wel leuke memories terug (dat wil ik ook weer haha!). En dan uiteindelijk migreren naar een PvE. Dat geld is wellicht de fresh experience wel waard.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:48
zijn er hier nog horde spelers op Nethergarde Keep die een upcoming tank nodig hebben? Ik zoek nog een guild waarmee ik kan samenspelen. Helstar is de naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Ik zit er aan te denken om het weer eens te gaan proberen. Dit keer op een pve server omdat ik beperkte tijd heb en gewoon casual wil spelen (alliance). Mirage Raceway een aanrader? Wordt er nog steeds veel geboost en kan ik dungeons op mijn buik schrijven? Of valt het mee op deze server?

Of is het uberhaubt niet meer waard om te starten?

[ Voor 9% gewijzigd door Nielster op 06-03-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Nielster schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 16:20:
Ik zit er aan te denken om het weer eens te gaan proberen. Dit keer op een pve server omdat ik beperkte tijd heb en gewoon casual wil spelen (alliance). Mirage Raceway een aanrader? Wordt er nog steeds veel geboost en kan ik dungeons op mijn buik schrijven? Of valt het mee op deze server?

Of is het uberhaubt niet meer waard om te starten?
Ik zou gewoon op Dragonfang starten. Daar zijn gisteren 10k spelers gestart op level 1, een betere ervaring ga je niet meer krijgen. Is wel PvP maar de ervaring om met gelijkgestemden door dungeons te gaan lijkt me veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
tuinïnen schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:50:
[...]

Ik zou gewoon op Dragonfang starten. Daar zijn gisteren 10k spelers gestart op level 1, een betere ervaring ga je niet meer krijgen. Is wel PvP maar de ervaring om met gelijkgestemden door dungeons te gaan lijkt me veel waard.
Ik vraag mij alleen af hoelang dit 'nieuw' gevoel gaat duren. Zou mij niets verbazen als het merendeel van deze 10k spelers inmiddels zeer ervaren (of zelf die-hard) spelers zijn die zo door de content heen blazen. Ik betwijfel of je daar als gemiddelde speler bij aan kunt haken. [edit: En met gemiddeld bedoel ik niet specifiek het spelniveau/de ervaring, maar vooral ook de hoeveelheid tijd die je erin kan steken.] Maar misschien valt het heel erg mee hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door Cannoli op 07-03-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-09 16:03
Dat is ook de reden dat ik graag pve wil spelen. Heb de launch meegemaakt op Zandalar Tribe. Super ervaring! Maar uiteindelijk afgehaakt doordat ik te veel gegankt werd. In de beperkte tijd die ik heb wil ik lekker kunnen questen/dungeon doen zonder op mijn hoede te hoeven zijn voor Horde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
Ik speel horde op ZT. Grappig dat jij het andersom ervaren hebt

ZT alliance - horde is zo'n beetje 60% - 40% verhouding en Alliance daar heeft een aantal zeer extreme guilds rondlopen daar wordt je idd niet vrolijk van (RAW/Praxis/Pertento).
In P2 was het zo erg dat die guilds heel UC bezet hadden.
Al schijnt de horde wel meer volk erbij te krijgen de laatste maand, maar of dat voldoende is tzt met TBC moeten we maar afwachten..

Wat ik daar vooral merk ik de verbroedering onder de horde populatie, juist door dat extreem toxistische gedoe vanaf Alliance.
En dat is best wel lekker.

[ Voor 18% gewijzigd door PepieNL op 07-03-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie op Firemaw heel veel vers gestarte spelers. Continu worden (low lvl) dungeon groepjes gemaakt. Sommigen blazen er ook wel doorheen, de ander doet rustig aan.
Speelde vrijdagavond met een druid die level 50 was, hij is nu 60...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is een prima moment om te beginnen ook al is er geen "fresh" server. Er zijn zeer veel mensen aan het levelen sinds de TBC aankondiging en groepen zijn goed te vinden, tevens kun je goed verdienen aan de AH.
Mochten mensen twijfelen, gewoon beginnen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:37:
Nu is een prima moment om te beginnen ook al is er geen "fresh" server. Er zijn zeer veel mensen aan het levelen sinds de TBC aankondiging en groepen zijn goed te vinden, tevens kun je goed verdienen aan de AH.
Mochten mensen twijfelen, gewoon beginnen. :Y
Dit is mijns insziens precies de reden waarom Blizzard niets loslaat over nieuwe TBC servers. Duizenden mensen zijn nu aan het resubben om toch maar vast te gaan levelen en/of verder voor te bereiden op TBC release. Dat hadden die mensen allemaal niet gedaan als ze hadden geroepen dat er een paar verse servers openen in de prepatch week. Ka-ching!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:36:
[...]

Dit is mijns insziens precies de reden waarom Blizzard niets loslaat over nieuwe TBC servers. Duizenden mensen zijn nu aan het resubben om toch maar vast te gaan levelen en/of verder voor te bereiden op TBC release. Dat hadden die mensen allemaal niet gedaan als ze hadden geroepen dat er een paar verse servers openen in de prepatch week. Ka-ching!
Ik vind dit echt een beetje doemdenkerij.
Meeste van die verse spelers vinden het gewoon leuk om te spelen. is mijn ervaring.
Zou er ook niet zomaar van uit gaan dat er verse servers komen, we hebben eerder gezien dat er dan eventueel weer layering wordt toegepast. (waar ik overigens geen fan van ben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-09 13:25

Moonsugar

Communitymanager
Ik ben redelijk actief in het retail-topic maar heb mijn neus hier nog niet laten zien. :)

Ik wil jullie heel graag wijzen op een hele toffe giveaway die ik zojuist online heb gezet waarmee je deze gave goodie kunt winnen: Win de 'Helm of Domination' replica van World of Warcraft!

Has wares if you have coin 💰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
"If you wish to clone your character and play in both versions. That service will be available for free"

Holy moly.. kan je WoW spelen in 3 versies! Classic, TBC & Retail...

We worden toch wel verwend jongens... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
mentalozzie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:30:
"If you wish to clone your character and play in both versions. That service will be available for free"

Holy moly.. kan je WoW spelen in 3 versies! Classic, TBC & Retail...

We worden toch wel verwend jongens... :D
"If you wish to clone your character and play in both versions. That service will be available for free a fee"

Het gaat je wat kosten om jouw character te dupliceren. Of je blijft 60, of je gaat door naar Outland, wil je beide met één character. dan betaal je een vooralsnog onbekend bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
Marshalty schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:42:
[...]

"If you wish to clone your character and play in both versions. That service will be available for free a fee"

Het gaat je wat kosten om jouw character te dupliceren. Of je blijft 60, of je gaat door naar Outland, wil je beide met één character. dan betaal je een vooralsnog onbekend bedrag
Oeps... letters zijn een beetje klein.... dacht dat het een typo was van blizzard.

Afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

mentalozzie schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Oeps... letters zijn een beetje klein.... dacht dat het een typo was van blizzard.

Afwachten dan maar
Juist andersom.
Meestal is het een typo als ze iets gratis weggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01:08
Hey iedereen,
Ik ben net ook begonnen met WoW classic, mijn speeltijd dateert nog van net na TBC dus dat is al even geleden. Toen had ik een Level 15 Dwarf Hunter en een Level 25 Tauren Druid.
Ben sinds deze week terug met WoW begonnen en speelde de retail maar ik weet het niet, het gaat me allemaal iets te snel en kan niet echt wennen aan het nieuwe sfeertje (ben daar op 2 dagen tijd level 30..)

Dus vandaar ben ik overgeschakeld naar WoW Classic om te kijken of dat terug meer mijn ding is.
Ben momenteel een Orc Warlock genaamd "Kulra" en spelend op Nethergarde Keep Realm.
Benieuwd of ik terug dat nostalgic sfeertje van vroeger kan oproepen. :D

Enige dat ik wel wat mis (vroeger was dit via add-ons) en in retail zit dit geimplementeerd, is een questmarker.
Waar de locatie van de quest zich bevindt, dit is iets of wat onduidelijk :+
--> ondertussen terug gevonden en Questie geinstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Moechy op 12-03-2021 16:01 ]

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
Na een tijdje eruit geweest te zijn, speel ik ook Horde op Nethergarde keep en zit in een erg casual guild. We doen ook wel wat raiden, maar bijv nog te weinig gegearde 60's om zonder puggers BWL, AQ40 of Naxx te clearen. Veel levelers en leuke sfeer, dus als je zin hebt kun je joinen.

Hoop dit weekend 60 te dingen met m'n druid en dan als healer nog wat end game mee te kunnen pikken.

M'n 60 warrior heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer aangeraakt en beleef ik in raids weinig plezier aan.

[ Voor 12% gewijzigd door virtualJac op 12-03-2021 15:59 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
virtualJac schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 15:58:
Na een tijdje eruit geweest te zijn, speel ik ook Horde op Nethergarde keep en zit in een erg casual guild. We doen ook wel wat raiden, maar bijv nog te weinig gegearde 60's om zonder puggers BWL, AQ40 of Naxx te clearen. Veel levelers en leuke sfeer, dus als je zin hebt kun je joinen.

Hoop dit weekend 60 te dingen met m'n druid en dan als healer nog wat end game mee te kunnen pikken.

M'n 60 warrior heb ik eigenlijk al een tijdje niet meer aangeraakt en beleef ik in raids weinig plezier aan.
Stuur me maar een Whisper IG, mis het sociale wel een beetje :P

Het levelen bevalt me al iets beter. 2uurtjes bezig en net level 7.
In retail was ik nu al minstens level 14..

[ Voor 7% gewijzigd door Moechy op 12-03-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moechy schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Stuur me maar een Whisper IG, mis het sociale wel een beetje :P

Het levelen bevalt me al iets beter. 2uurtjes bezig en net level 7.
In retail was ik nu al minstens level 14..
Oei, ik ben meestal binnen 2 uurtjes level 10. Wellicht dat je nog een beetje moet zoeken. Even Questie downloaden voor classic, dat scheelt een boel.
Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moechy
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:09:
[...]

Oei, ik ben meestal binnen 2 uurtjes level 10. Wellicht dat je nog een beetje moet zoeken. Even Questie downloaden voor classic, dat scheelt een boel.
Have fun!
Ja Questie heb ik al.
Ben wel een trage leveler en wissel ook af tussen retail en classic, misschien dat het daarom wat trager gaat.
Heb ook nooit echt met Warlock gespeeld, heeft er ook wel iets mee te maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Levelt iedereen momenteel een hunter alt ter voorbereiding op TBC Classic? Voor mijn gevoel is meer dan de helft van de levelers welke ik momenteel tegenkom een hunter. Was vandaag aan het questen in Feralas en kwam langs de kust gewoon 9 hunters en slechts 1 mage en 1 paladin tegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Cannoli schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:52:
Levelt iedereen momenteel een hunter alt ter voorbereiding op TBC Classic? Voor mijn gevoel is meer dan de helft van de levelers welke ik momenteel tegenkom een hunter. Was vandaag aan het questen in Feralas en kwam langs de kust gewoon 9 hunters en slechts 1 mage en 1 paladin tegen. :)
Ook veel warlocks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannoli schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:52:
Hunters toppen de dps meters in TBC, dat zal de reden zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
De mails voor TBC classic beta worden verstuurd!
Aangezien er geen date was denk ik dat dit nog steeds vroeger dan verwacht was.

In de mail staat dat je in de beta keuze hebt om een nieuwe char te maken of een bestaande te kopieren naar de Beta, helaas heb ik die mogelijkheid alleen niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Marshalty op 24-03-2021 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Moest je je aanmelden voor die beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
invine schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:53:
Moest je je aanmelden voor die beta?
Jep! Het is nog steeds mogelijk maar vermoed dat ze de lijst aflopen, niet iedereen krijgt direct toegang.

Bijna onderaan staat opt-in knop, daarna maakt jouw account pas kans op de beta.
https://worldofwarcraft.com/en-us/wowclassic

[ Voor 12% gewijzigd door Marshalty op 24-03-2021 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
@Marshalty Thanks! Hoef het niet perse te spelen, vermaak mij nu prima met het levelen van mijn warlock :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Is er al een aanwijzing / educated gues wanneer de mogelijke release van TBC Classic gaat zijn? Ik kan mij voorstellen dat de meeste Classic spelers inmiddels wel aan TBC toe zijn, maar persoonlijk hoop ik dat de release pas na de zomervakantie is. Mocht het (veel) eerder zijn dan ga ik er waarschijnlijk niet aan beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PepieNL
Nee niets officieel.
Beta is best buggy en veel man loopt er nog niet rond.
Desondanks gaan ze deze week beginnen met alle tier 4 raids te testen via een ander realm met lvl 70 templates.

Ik zet m'n geld nog steeds op 18 mei voor prepatch met dus de nieuwe races en talents.
TBC zelf een paar maanden later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoeKoe
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 08:44
PepieNL schreef op maandag 12 april 2021 @ 07:01:
Nee niets officieel.
Beta is best buggy en veel man loopt er nog niet rond.
Desondanks gaan ze deze week beginnen met alle tier 4 raids te testen via een ander realm met lvl 70 templates.

Ik zet m'n geld nog steeds op 18 mei voor prepatch met dus de nieuwe races en talents.
TBC zelf een paar maanden later.
Ik zet mijn geld ook in op 18 mei v.w.b. de prepatch. Zelf denk ik dat de release van TBC ergens in augustus zal zijn, rond de datum dat Classic een paar jaar geleden ook gereleased werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
RoeKoe schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:33:
[...]

Ik zet mijn geld ook in op 18 mei v.w.b. de prepatch. Zelf denk ik dat de release van TBC ergens in augustus zal zijn, rond de datum dat Classic een paar jaar geleden ook gereleased werd.
Ja inderdaad, dat denken de meesten wel. tenminste, dat hopen we met zn allen :+
Geeft iedereen een hele zomer om lekker aan te kloten met overpowered specs en de nieuwe classes/races.

En het zou voor veel guilds ook wel een oppepper zijn die ze nodig hebben, want wat ik op mijn realm merk is dat er steeds meer zijn die hun nax raids niet meer kunnen vullen zonder puggers mee te nemen.
Kan me voorstellen dat officers dit niet lang gaan trekken zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ergens ook wel logisch dat je de top raids niet meer vol krijgt omdat TBC eraan zit te komen.
Voor veel classes/specs is er gewoon niets te halen wat je helpt in TBC, waarom zou je je tijd verdoen in een raid waar anderen wel betere gear krijgen die ze helpt in TBC en jij alleen kosten voor hebt?

Mijn ervaring is dat er meestal genoeg DPS is, zelfs dat die nog gebenched worden terwijl er te weinig tanks en healers zijn voor de raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoeKoe schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:33:
[...]

Dat zou een pre- patch van ca. 3 maanden betekenen. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Deze periode zal eerder 3 weken omvangen.
Ook heeft Blizzard al aangegeven niets te willen rushen. En gezien de hoeveelheid spelers die zich op dit moment nog vermaken met de huidige content, denk ik niet dat het 18 mei wordt.
Mij lijkt het logischer dat het over de zomer wordt getild, dus dan krijg je half/eind augustus pas pre- patch, en een aantal weken later TBC release. Zet maar in je agenda;
- 11 augustus pre- patch
- 1 september TBC
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:02
Die drie weken lijkt mij weer onwaarschijnlijk. Ze zullen mensen de tijd willen geven om een Bloodelf of Dranaei naar 60 te levelen. De gemiddelde speler gaat dit niet redden in 3 weken.

Zeker na de mail van vandaag denk ik ook mei pre-patch en aug. release.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
virtualJac schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:56:
Die drie weken lijkt mij weer onwaarschijnlijk. Ze zullen mensen de tijd willen geven om een Bloodelf of Dranaei naar 60 te levelen. De gemiddelde speler gaat dit niet redden in 3 weken.

Zeker na de mail van vandaag denk ik ook mei pre-patch en aug. release.
Zal je verbazen, van 1-60 is maar 7 dagen game time. Als je rested handig gebruikt en je quests en dungeons handig weet te gebruiken en dat is niet eens zo lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
plus is het ook niet zo dat als pre-patch er is dan gaat het levelen sneller?

vandaag de boon gehaald om je world buffs in te storen zodat je wel verder spelen.
Ik vind het een leuke toevoeging, nu ging ik worldbuffs halen en dan niets meer doen tot raid.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik eerst dacht aan een 1 april grap toen ze dit aankondigden.

Ze hadden van mij wel duel spec mogen toevoegen. Ik bedoel ze hebben toch al een aantal dingen veranderd die er in Vanilla nog niet in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:38:

vandaag de boon gehaald om je world buffs in te storen zodat je wel verder spelen.
Ik vind het een leuke toevoeging, nu ging ik worldbuffs halen en dan niets meer doen tot raid.

Moet wel eerlijk bekennen dat ik eerst dacht aan een 1 april grap toen ze dit aankondigden.
Ehh, wut ? Mis ik iets, waar haal ik dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
Ze zouden juist world buffs moeten afschalen of gewoon veel meer moeten beperken ipv te zorgen dat iedereen ze nu standaard heeft.

Gewoon world buffs uit het spel of dat ze alleen werken in de open world en niet in instances zou zo veel gezeur oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 13:42:
[...]

Ehh, wut ? Mis ik iets, waar haal ik dat?
bij CHromie in Andorhal. moet je wel een quest hebben gedaan geloof ik. iets met time wormpjes ofzo. had hem al gedaan.
Die kan je dus halen voor 10g.

@Shadowhawk00 waarom dan? ik vind het altijd wel kutwerk om de buffs te halen.
maar ze zijn super nuttig.
je suggestie zou kunnen, maar dan misschien in pvp en dat ze persist through death zijn ofzo.
Pagina: 1 ... 55 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat