Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
beebie121 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:23:
[...]

bij CHromie in Andorhal. moet je wel een quest hebben gedaan geloof ik. iets met time wormpjes ofzo. had hem al gedaan.
Die kan je dus halen voor 10g.

@Shadowhawk00 waarom dan? ik vind het altijd wel kutwerk om de buffs te halen.
maar ze zijn super nuttig.
je suggestie zou kunnen, maar dan misschien in pvp en dat ze persist through death zijn ofzo.
Het is ook kutwerk om ze te halen, daarom haalde ik ze eigenlijk ook gewoon niet, heb nu even een pauze omdat er niets te halen meer was in de game.
Als ze gewoon niet werken in raid instances is het probleem opgelost hoef je ze niet meer te halen en is dat kut werkje weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:04
Shadowhawk00 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:32:
[...]

Het is ook kutwerk om ze te halen, daarom haalde ik ze eigenlijk ook gewoon niet, heb nu even een pauze omdat er niets te halen meer was in de game.
Als ze gewoon niet werken in raid instances is het probleem opgelost hoef je ze niet meer te halen en is dat kut werkje weg.
lol, klopt, straks is dat ook weg als tbc er is :)

en met de boon kan je ze halen en dan dus opslaan en later gebruiken. zo kan je dus wel pvp doen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Kan je ze dan ook 2x hebben dus 1x in de boon en 1x op jezelf?
Want als dat werkt dan lost het niets op behalve dat je ze 2x moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Shadowhawk00 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 15:14:
Kan je ze dan ook 2x hebben dus 1x in de boon en 1x op jezelf?
Want als dat werkt dan lost het niets op behalve dat je ze 2x moet halen.
neen, als je een boon vol buffs hebt kan je niet nogmaals de buffs halen.

je haalt de buffs, activeerd je boon en klaar. dan kan je niet nogmaals de buffs halen. als je de boon activeert heb je de buffs en kan je geen nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 11:38
Er is "per ongeluk" op de launcher een post geplaatst geweest met release date voor TBC op 1 juni.

https://tbc.wowhead.com/n...releasing-june-1st-322149

Dat zou dan overeenkomen met de prepatch op 18mei en dan launch op 1 juni. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Ik denk nog steeds dat dit stuk later gaat zijn.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik hoop dat het waar is. 2 weken is wel kort voor pre-patch heb ik het idee.
Maar goed, nogmaals, ik hoop dat het waar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
beebie121 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:57:
ik hoop dat het waar is. 2 weken is wel kort voor pre-patch heb ik het idee.
Maar goed, nogmaals, ik hoop dat het waar is!
Ik hoop het ook hoor. Ik ga wel voor Draenei Shaman gaan en ben zeker geen hardcore speler dus twee weken haal ik sowieso niet voor level 60. Maar nu speel ik helemaal niet en wacht echt tot prepatch om terug te beginnen. Ook heb ik heel rustige werk weken vanaf juni, helpt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Paterpor schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:00:
[...]

Ik hoop het ook hoor. Ik ga wel voor Draenei Shaman gaan en ben zeker geen hardcore speler dus twee weken haal ik sowieso niet voor level 60. Maar nu speel ik helemaal niet en wacht echt tot prepatch om terug te beginnen. Ook heb ik heel rustige werk weken vanaf juni, helpt wel :)
hehe ja dat helpt zeker! Maar volgens mij is het hele levelen ook sneller dan. dus dat scheelt ook al een hoop.

ik ben niet van plan een paladin te levelen. Ik heb nu een fury warr, dat wordt niks in tbc dus ik denk dat ik switch naar rogue, mage of druid. Misschien wel een shaman... verdorie ik weet het niet hahaah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
pre patch destijds was 1.5 maand, dus nu 2 weken lijkt mij niet aannemelijk.

Zelfs als de pre patch deze week onverwacht live zou gaan verwacht ik nog steeds niet dat 1 juni de daadwerkelijk release van TBC zal zijn. Wellicht dat 1 juni de eerste datum was die ze in gedachten hadden, op de foto is te zien dat het daadwerkelijk om release gaat (return to Ouland).

De patch die bekend is zal ervoor zorgen dat je van level 20 tot 60 minder xp nodig hebt, daarnaast geven questen tussen 30-60 meer xp. Ik kan het fout hebben maar volgens mij kwam dit destijds neer op 30% sneller levelen, tevens is de mount op level 30 beschikbaar wat ook aardig helpt.

Al met al erg veel zin in TBC!

Zijn er nog (nl) guilds die een speler nodig hebben? Afgelopen 2 jaar op een private TBC server prot pala gespeeld en waarschijnlijk gaat het nu ook weer prot pala worden.
PVE/PVP server maakt mij niet heel veel uit, als het maar wel Alliance is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:37
Ik denk dat een release op 1 juni onwaarschijnlijk is. Dat zou dan een hele korte periode betekenen voor pre patch.
Ik meen mij te herinneren dat een pre patch altijd 4 a 5 weken was oid.

Dat gezegd hebbende zou ik die pre patch héél graag deze maand willen hebben! De release mag dat wmb in juli/augustus komen. Ik kijk enorm uit naar het levelen van mijn Shammy :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Marshalty schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:

Zijn er nog (nl) guilds die een speler nodig hebben? Afgelopen 2 jaar op een private TBC server prot pala gespeeld en waarschijnlijk gaat het nu ook weer prot pala worden.
PVE/PVP server maakt mij niet heel veel uit, als het maar wel Alliance is!
Ik zit een leuke en actieve Alliance guild op de Pyrewood Village server (PvE).
We staan altijd open voor nieuwe leden.
De voertaal is Engels maar we hebben een hoop NL guildies :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vortigen op 05-05-2021 12:41 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Vortigen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Ik zit een leuke en actieve Alliance guild op de Pyrewood Village server (PvE).
We staan altijd open voor nieuwe leden.
De voertaal is Engels maar we hebben een hoop NL guildies :)
Klinkt goed! Wat is de naam vd guild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

virtualJac schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:26:
Ik denk nog steeds dat dit stuk later gaat zijn.
Dat denk ik dus ook.
1 juni pre patch zou kunnen, dan eind juni BC release, maar is vlak voor de zomer vakanties..
Ik verwacht nog altijd augustus pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Marshalty schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 13:08:
[...]

Klinkt goed! Wat is de naam vd guild?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Heb zelf een aantal chars op Pyrewood Village en ben ook op zoek naar een guild. Dus als ik kan/mag joinen als 'filthy casual', dan graag. :)

Ga waarschijnlijk ook nog een shammy levelen maar denk dat ik die (heel basic) ga dualboxen samen met mijn level 40 mage. Gratis drinks + intbuff + portals + extra vuurkracht in 'oh shit' situaties is wel verrekte handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
@Marshalty en @Cannoli The Stormwind Crusaders.
Welkom alvast :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Vandaag begonnen met een priest. Ik join ook 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Hier nog een site met informatie over wat de verwachte DPS, Heals etc gaan doen in TBC per class.
Ook zijn er talent builds en BiS lijsten te vinden.
Leuk om alvast te kijken ;)

https://wowtbc.gg/class-rankings/pve-rankings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Ik hoorde een leak over een burning crusade launch op 1 juni. Dat zou wel wreed zijn. Lekker de rustige maandjes met werk en chill heel veel wow-en om de zomer door te komen ivm corona. Oh wat klinkt het mooi maar helaas is het nog niet confirmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Vortigen schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 18:31:
Hier nog een site met informatie over wat de verwachte DPS, Heals etc gaan doen in TBC per class.
Ook zijn er talent builds en BiS lijsten te vinden.
Leuk om alvast te kijken ;)

https://wowtbc.gg/class-rankings/pve-rankings/
Handige site wel! Alleen Demo Lock op 3 in de DPS lijst snap ik niet. Daarna is het ook niet bekend op hoe ''late game'' dit is gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Marshalty schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 20:07:
[...]

Handige site wel! Alleen Demo Lock op 3 in de DPS lijst snap ik niet. Daarna is het ook niet bekend op hoe ''late game'' dit is gebaseerd.
Ja die snap ik ook niet echt. Maar het is allemaal "predicted" dus zeker niet 100% correct.

Maar vind het wel leuk om alvast een glimp te krijgen wat bv de rotatie van een resto Shammy zal zijn. Dat gaat de mijne iig worden op lvl 70 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marshalty
Nou...BluePost heeft uitsluitsel gegeven, tegen heel wat verwachtingen in toch 1 juni release, voor NL 2 juni.
18 mei zal de pre-patch ingaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Marshalty schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:19:
Nou...BluePost heeft uitsluitsel gegeven, tegen heel wat verwachtingen in toch 1 juni release, voor NL 2 juni.
18 mei zal de pre-patch ingaan
Je bent me net voor ;)

Hier de link met de countdown: https://worldofwarcraft.c...-crusade-classic%E2%84%A2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja bizar. Totaal niet verwacht, en maar 2 weken pre patch. Lekker hardcore allemaal weer. Dan is mijn pally lvl 20 ofzo 2 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Heel bizar dat het op deze manier allemaal wordt aangekondigd. Achja ik ga er niet om malen, 18 mei kan ik Draenei beginnen levellen. Totaal geen haast om die tot max level te krijgen, we zien wel.

Die Dark Portal Pass en deluxe versie is wel nen serieue 8)7

Edit: 18 mei is bij ons 19 mei zeker? (waarom houden ze nog die verschillende data aan? :()

[ Voor 16% gewijzigd door Paterpor op 06-05-2021 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Bizar, dacht dat ik nog even had tot augustus/september om naar 60 te gaan :) spannend hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Veel te snel, en de tijd van prepatch tot launch is veel te kort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Blizzard heeft het mij in ieder geval makkelijk gemaakt. Een, naar mijn mening, veel te korte pre-patch en 1 juni is een belabberde release dag voor mij. Sub loopt over 5 dagen af. Ga ik die niet meer verlengen. Helaas, maar geen drama. Genoeg leuke dingen te doen in het leven en toch al te weinig tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Ik begrijp echt niks van Blizzard 8)7

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik vind het juist supergaaf en ben er hard aan toe!

ben zo klaar met classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
18 mei (19 mei voor ons) pre patch vind ik fantastisch! Heb enorm veel zin om m'n Shaman te levelen.
1 juni (2 juni voor ons) is wel errug kort dag! In twee weekjes ga ik lvl 60 - of lvl 58 - niet redden.
Nou ja, dan maar iets later de Outland in. Misschien zijn de starting zones dan ook wat rustiger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Cannoli schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:30:
Blizzard heeft het mij in ieder geval makkelijk gemaakt. Een, naar mijn mening, veel te korte pre-patch en 1 juni is een belabberde release dag voor mij. Sub loopt over 5 dagen af. Ga ik die niet meer verlengen. Helaas, maar geen drama. Genoeg leuke dingen te doen in het leven en toch al te weinig tijd.
Wat maakt een release dag nou uit?
Paterpor schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:47:
Heel bizar dat het op deze manier allemaal wordt aangekondigd. Achja ik ga er niet om malen, 18 mei kan ik Draenei beginnen levellen. Totaal geen haast om die tot max level te krijgen, we zien wel.

Die Dark Portal Pass en deluxe versie is wel nen serieue 8)7

Edit: 18 mei is bij ons 19 mei zeker? (waarom houden ze nog die verschillende data aan? :()
Omdat het onderhoud op verschillende dagen gebeurt. TBC launch zelf is wel overal tegelijk.

De Dark Portal Pass (boost incl lvl 40 mount) gaat 40 dollar kosten. Dat is me de pijn van het levellen van 0 naar 58 wel waard.

[ Voor 43% gewijzigd door toolkist op 06-05-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
toolkist schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:59:
[...]

Wat maakt een release dag nou uit?
[...]

Omdat het onderhoud op verschillende dagen gebeurt. TBC launch zelf is wel overal tegelijk.

De Dark Portal Pass (boost incl lvl 40 mount) gaat 40 dollar kosten. Dat is me de pijn van het levellen van 0 naar 58 wel waard.
waar vind je de prijzen? net ff snel gekeken maar kan het niet vinden.

Edit: nu staan ze er wel bij

[ Voor 3% gewijzigd door beebie121 op 06-05-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kwam ik met wat googlen tegen, stond blijkbaar in de Investor Press Release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ja eerst nog niet. toen stond er dat het nog niet bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:47
Belachelijke prijzen voor dit! helemaal die 35 focking euro's voor het klonen van je character... 15 euro ofzo had ik oke gevonden maar dit is echt te belachelijk.

En dan ook nog is die deluxe editie van 70 euro kom op zeg.
Je hebt de game 15 jaar geleden al gekocht (waarschijnlijk). je koopt alle expansions, betaald al ontiechelijk lang elke maand voor die game en dan nog zulk geld hiervoor vragen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
addictive schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:22:
Veel te snel, en de tijd van prepatch tot launch is veel te kort :/
Nou dit dus.. een Draenei shaman had mij wel leuk gevonden. Zit nu nog een flinke tijd vast in het levelen in classic voordat ik bij outland ben waarschijnlijk. Aangezien je draenei en bloodelfs ook niet kan boosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Enige manier waarop ik kan reageren op de prijzen die Blizzard durft te vragen: HAHAHAHAHAHAHA. Ik wilde wel weer een kijkje gaan nemen en e.e.a. "vanity" crap kopen, maar nu ZEKER niet meer.... Wat een gierige honden worden het zeg... ongekend.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Blizzard is Blizzard niet meer...

Stiekem doet dit nog steeds pijn bij mij. Als collega's of vrienden vroegen wat speel jij? Was het standaard bijna alleen maar Blizzard games. Van World of Warcraft tot Overwatch.

Maar wat ze gedaan hebben met Warcraft III reforged is ongelooflijk, en het is helemaal onbegrijpelijk dat ze het niet eens oplossen maar gewoon dood laten bloeden.
Zet er wat goede mensen op en zorg voor een Rank systeem / Clan systeem...

Anyway...

Ik heb wel weer zin in TBC.
Nee ik koop geen Deluxe editie.
Nee ik ga mijn characters niet clonen (voor zo'n prijs)

Ik betaal mijn monthly sub en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Blizzards werkwijze van #NoChanges naar #SomeChanges lijkt er bij mij alleen maar op om zo cosmetics en deluxe editions te kunnen rechtvaardigen. Feit blijft dat het een 15 jaar oud spel is waar ze nu enorme kansen in zien...€35 om jouw character te kopieren is naar mijn mening gewoon van de zotte.

De SomeChanges die er nu in zitten zoals drums en Seals is een mooi voorbeeld hoe ze door hadden moeten gaan. Wellicht dat er behoefte is aan meer zoals aan dual spec, heroic raids, fresh servers of group/dungeon finder?

Eens met Mentalozzie, Blizzard is Blizzard niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 23:42
Wat bedoelen jullie met 2 juni voor NL? Ze launching in Europa op 11 pm CET op 1 juni. Dat is toch gewoon 1 juni in NL dan aangezien deze tijdsnotering hier van toepassing is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Blizzard is Blizzard niet meer ...

En sinds ik dat heb aanvaard kan ik pas terug genieten van dit spel door gewoon de helft van keuzes te negeren. Zo is Classic WoW ook totaal niet Vanilla WoW en zal TBC classic ook niet TBC vanilla zijn. De eerste maanden zat ik me daar aan te ergeren. Na dat ik zag dat Blizzard Blizzard niet meer was kon ik terug spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
japps schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:43:
Wat bedoelen jullie met 2 juni voor NL? Ze launching in Europa op 11 pm CET op 1 juni. Dat is toch gewoon 1 juni in NL dan aangezien deze tijdsnotering hier van toepassing is...
11PM CET is 12CEST dus bij ons om 00u 2 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps
Paterpor schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:44:
[...]

11PM CET is 12CEST dus bij ons om 00u 2 juni.
Maar werkt dat zo? Volgens https://time.is/nl/CET is CET (terwijl we in zomertijd leven) op dit moment gewoon 9:45 in bv Parijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
japps schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:47:
[...]

Maar werkt dat zo? Volgens https://time.is/nl/CET is CET (terwijl we in zomertijd leven) op dit moment gewoon 9:45 in bv Parijs.
Er staat een afbeelding op de website:
https://images.blz-conten....jpg?auto=webp&quality=75

https://worldofwarcraft.com/en-us/wowclassic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel weer duidelijk, ze willen zoveel mogelijk cashen zolang de hype er is. Veel mensen hebben echt zin in TBC en zo een hype periode is perfect voor blizzard om zoveel mogelijk geld binnen te harken.
Ik verwacht vlak na TBC dat ze amper aandacht gaan geven aan de game en dat ze hopen dat men weer aanschuift bij de volgende shadowlands patch..
Minder spelers maakt hun niet uit want de omzet is prima op deze manier, de boel verkoopt toch wel.

Ik betaal mijn sub en meer krijgen ze niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Blizzard is duidelijk niet meer de oude Blizzard. 35 eur voor het klonen van je character en 70 eur vragen voor een digital deluxe versie van Burning Crusade van een game die je notabene al hebt gekocht. Dacht toch mooi niet dat ik aan die cashgrabs ga meedoen. Ik sluit me helemaal aan met ik betaal wel voor de sub en ga wel rustig beginnen met het levelen van een nieuwe leven in een blood elf (net zoals vroegah)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Soulizer schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:08:
Blizzard is duidelijk niet meer de oude Blizzard. 35 eur voor het klonen van je character en 70 eur vragen voor een digital deluxe versie van Burning Crusade van een game die je notabene al hebt gekocht. Dacht toch mooi niet dat ik aan die cashgrabs ga meedoen. Ik sluit me helemaal aan met ik betaal wel voor de sub en ga wel rustig beginnen met het levelen van een nieuwe leven in een blood elf (net zoals vroegah)
Sommige dingen waren in het begin ook zo duur.
Renamen van een character of het veranderen van horde naar alliance kostte ook al snel een tientje of iets.

Nou, beetje inflatie etc er over heen.
Ik vind het niet heel gek.

Ik zou het er niet aan uitgeven, maar ik vind de prijs niet heel raar.

Toevallig vorige week toch maar shadowlands gekocht, 32 euro.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:51

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Daarom doen die game toko's ook wat ze doen: jullie spelen toch wel en kopen het allemaal toch maar. Milking the player base.

Dat is het nadeel van games: ze zijn verslavend, dus je kunt niet eenvoudig besluiten 'niet te spelen' als game companies zich als een eikel gedragen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Vanmorgen een beta invite gekregen voor TBC. Kon de verleiding niet weerstaan om eens een Hellfire Ramparts run te doen op mijn holy pala (blue dungeon gear zonder enchants). Tank was een epic geared druid. Geen wipes, geen cc, run duurde ~20 minuten (wat trash geskipped) en gaf 12% xp. Healen was goed te doen. Bosses waren makkelijk. Belangrijkste is een goede tank.

Had op YT een video gezien waarin gesuggereerd werd dat dungeon xp ge-nerfed was, maar die indruk had ik niet. Dungeons spammen lijkt mij (zowel qua xp als rep) de way-to-go bij release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Is dan ook de dungeonfinder er al, of kwam die pas bij wotlk?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
avotar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:36:
Die kwam er pas bij WOTLK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
avotar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:36:
In de huidige beta kan ik de dungeon finder tool nog niet vinden, maar deze zou wel moeten komen. Blizzard heeft aangegeven dat er wat 'improvements' doorgevoerd zullen worden t.o.v. het origineel. We krijgen uiteraard geen automatische ports naar dungeons, etc. maar de ge-dataminede strings suggereren dat de groepsvorming mogelijk wel iets meer geautomatiseerd/makkelijker zal gaan dan vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Cannoli schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:47:
[...]

In de huidige beta kan ik de dungeon finder tool nog niet vinden, maar deze zou wel moeten komen. Blizzard heeft aangegeven dat er wat 'improvements' doorgevoerd zullen worden t.o.v. het origineel. We krijgen uiteraard geen automatische ports naar dungeons, etc. maar de ge-dataminede strings suggereren dat de groepsvorming mogelijk wel iets meer geautomatiseerd/makkelijker zal gaan dan vroeger.
Mag toch hopen dat dit enkel de dungeon finder tool zal zijn in de status zoals deze was voor de geheel geautomatiseerde en cross realm dungeon finder van WOTLK. Dat laatste zou namelijk het gehele sociale element van WoW weer verpesten. Wat mij betreft is WoW door die introductie en later LFR enorm achteruit gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:22:
Daarom doen die game toko's ook wat ze doen: jullie spelen toch wel en kopen het allemaal toch maar. Milking the player base.

Dat is het nadeel van games: ze zijn verslavend, dus je kunt niet eenvoudig besluiten 'niet te spelen' als game companies zich als een eikel gedragen.
Volgens mij is het gewoon gratis, tenzij je niet wilt levelen of je en in Classic en TBC wilt spelen.
Gratis een level boost geven is onzin. En als in Classic en Classic TBC wilt spelen zijn er dus extra servers nodig, ik zie het probleem niet??

Mensen klagen altijd maar dat dingen geld kosten, alsof de ontwikkelaars e.d. niet betaald moeten worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2021 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
destroye schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:57:
[...]

Mag toch hopen dat dit enkel de dungeon finder tool zal zijn in de status zoals deze was voor de geheel geautomatiseerde en cross realm dungeon finder van WOTLK. Dat laatste zou namelijk het gehele sociale element van WoW weer verpesten. Wat mij betreft is WoW door die introductie en later LFR enorm achteruit gegaan.
Nee, dit is gewoon de hele basic dungeon finder tool zoals deze er toentertijd ook was. Geen x-realm, ports, rol-selectie, etc.

Maar strings als:
  • "ERR_MATCHMAKING_MEMBER_ADDED_S - %s has been added to the group by the LFG matchmaking system."
  • "ERR_MATCHMAKING_OTHER_MEMBER_LEFT - Party member has left. Looking for a new party in the LFG matchmaking system."
suggereren dat de dungeon finder tool automatisch mensen kan added of de groep automatisch weer kan listen en dat was vroeger volgens mij niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Volgens mij is het gewoon gratis, tenzij je niet wilt levelen of je en in Classic en TBC wilt spelen.
Gratis een level boost geven is onzin. En als in Classic en Classic TBC wilt spelen zijn er dus extra servers nodig, ik zie het probleem niet??

Mensen klagen altijd maar dat dingen geld kosten, alsof de ontwikkelaars e.d. niet betaald moeten worden?
ja maar dat is het ding... Je betaald al elke maand voor WoW.

En dat het geld kost is geen enkel probleem... maar hou het realistisch. 35 euro voor een character copy slaat nergens op helemaal niet als je 2 characters geleveld hebt in classic en ze beide wilt blijven spelen in classic en TBC.

Is gewoon 70 euro. Als je nou voor 35 euro je hele account kon kopiëren was het enigsinds oke imo maar vind het belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Cannoli schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Nee, dit is gewoon de hele basic dungeon finder tool zoals deze er toentertijd ook was. Geen x-realm, ports, rol-selectie, etc.

Maar strings als:
  • "ERR_MATCHMAKING_MEMBER_ADDED_S - %s has been added to the group by the LFG matchmaking system."
  • "ERR_MATCHMAKING_OTHER_MEMBER_LEFT - Party member has left. Looking for a new party in the LFG matchmaking system."
suggereren dat de dungeon finder tool automatisch mensen kan added of de groep automatisch weer kan listen en dat was vroeger volgens mij niet zo.
Gelukkig, dat zou betekenen dat we dus de dungeon finder list zouden krijgen, wat ik wel fijn zou vinden. Dat automatisch adden vind ik persoonlijk dan weer problematisch. Dan wordt het voor mijn gevoel een beetje hetzelfde als wat je hebt met de world quests in retail wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:21:
[...]

ja maar dat is het ding... Je betaald al elke maand voor WoW.

En dat het geld kost is geen enkel probleem... maar hou het realistisch. 35 euro voor een character copy slaat nergens op helemaal niet als je 2 characters geleveld hebt in classic en ze beide wilt blijven spelen in classic en TBC.

Is gewoon 70 euro. Als je nou voor 35 euro je hele account kon kopiëren was het enigsinds oke imo maar vind het belachelijk.
Vind ik dus niet, je wilt op twee verschillende servers blijven spelen, dat kost gewoon geld en ja natuurlijk winnen ze daar dan op, maar dat is dan jouw keuze.
Voor dat maandelijkse fee speel je Classic, classic TBC en Shadowlands, ik vind het allemaal wel meevallen. En wat is nou 35 euro :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Vind ik dus niet, je wilt op twee verschillende servers blijven spelen, dat kost gewoon geld en ja natuurlijk winnen ze daar dan op, maar dat is dan jouw keuze.
Voor dat maandelijkse fee speel je Classic, classic TBC en Shadowlands, ik vind het allemaal wel meevallen. En wat is nou 35 euro :O
nou voor sommige mensen heel wat minder dan andere dus blijkbaar. :|
en jij noemt het 35 euro. Maar ik met 2 characters noem het 70. Daarom had ik 35 euro voor je account wel oke gevonden maar niet per character. En in sommige landen is 35 euro/dollar veel meer dan voor ons.

Maarja onze meningen verschillen hier gewoon in en als je dus het internet mee krijgt dan ben ik niet de enige die het echt van de zotte vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 20:43

Felyrion

goodgoan!

Ze hebben ergens in een interview ook wel aangegeven dat de prijs ook een deel "ontmoedigend" moet werken. Als het te goedkoop is of gratis, dan zou iedereen zijn characters clonen en moeten ze dus al die servers in de lucht houden, met daarbij het lastige dat ze slecht kunnen inschatten of de servers wel actief genoeg blijven om fatsoenlijk op te kunnen spelen.

Met dit bedrag filteren ze de mensen die er niet serieus over zijn er vlot tussenuit. De spelers die het er wel voor over hebben zijn waarschijnlijk ook van plan redelijk actief te zijn en vormen samen dus vermoedelijk wel vrij actieve servers.

Persoonlijk vind ik het aan de hoge kant, ook voor zo'n "filter" maar ik snap wel dat het geen tientje is geworden om bovenstaande redenen.

Ik verwacht zelf ook dat dit niet zozeer een cashgrab is, althans niet rechtstreeks. Wellicht uiteindelijk wel, omdat ze een zootje servers kunnen afschalen om classic era in de lucht houden.

In other news :+
Gisteren met onze guild 4 Horsemen voor het eerst gehaald. Wat een heerlijke fight blijf ik dat vinden. We gaan nog een ultieme poging doen om komende reset 15/15 te halen voor de prepatch :9

[ Voor 9% gewijzigd door Felyrion op 11-05-2021 16:33 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worden er ook ingame achievements toegevoegd met de uitbreiding naar Classic: TBC? Of was dat pas een stuk later in de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:09:
Worden er ook ingame achievements toegevoegd met de uitbreiding naar Classic: TBC? Of was dat pas een stuk later in de game?
Dat kwam pas in WotLK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
[...]

En wat nou als iemand gewoon TBC wil spelen en/of herbeleven en meer niet. Dan moet hij maar betalen of door heel de base game gaan om in outland te kunnen raken? Classic is toch een manier om een oud deel (opnieuw) te kunnen spelen of zie jij het als een WoW reset waarbij we het hele riedeltje maar weer opnieuw door gaan?
Wat boeit zo een persoon dat nou dat je tevens een sub hebt voor SL en de base game kunt spelen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2021 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Konden we in TBC eigenlijk al summonen met de meeting stone? Of kwam dat later pas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Vortigen schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 10:58:
Konden we in TBC eigenlijk al summonen met de meeting stone? Of kwam dat later pas?
Yep, dat was in TBC inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:07:
[...]

[...]

En wat nou als iemand gewoon TBC wil spelen en/of herbeleven en meer niet. Dan moet hij maar betalen of door heel de base game gaan om in outland te kunnen raken? Classic is toch een manier om een oud deel (opnieuw) te kunnen spelen of zie jij het als een WoW reset waarbij we het hele riedeltje maar weer opnieuw door gaan?
Wat boeit zo een persoon dat nou dat je tevens een sub hebt voor SL en de base game kunt spelen?
Toevallig ben ik zo'n persoon, TBC heb ik destijds hardcore gespeeld ik was erg laat in vanilla gestapt en daarom eigenlijk ook niet aan Classic gedaan. Ik koop dus inderdaad zo'n boost, want 1-60 ook met pre-patch is een lange rit. Die 35 euro zijn het dan zeker waard. Het is wat het is niks is gratis, mijn werk is dat gelukkig ook niet :)

Destijds kon je zo'n boost niet kopen en moest je levelen.. Time is money :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:07:
[...]

[...]

ja dat is dan idd de keuze die mensen hebben als ze TBC willen herbeleven. Maar dat geeft toch niet?
Ik heb nu al meerdere 60's maar wil graag een shaman of druid hebben. Die heb ik nu nog niet. Dan heb ik de keuze om weer een char aan te maken en te levelen of te betalen. Ik ga dus betalen.

Komt nog bij dat het hele levelen in classic straks ook 30% ofzo sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja laten we het er maar op houden dat wanneer de genoeg mensen dit allemaal prima vinden, dan doet blizzard het goed. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2021 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Nog een weekje en dan kan mijn classic WoW avontuur beginnen. Ik ga starten op de RP (Hydraxion Waterlords) server met een Draenei Shaman. Ik heb in afwachting van de patch een druid geleveld tot level 40 die ik ooit nog eens op level 70 wil krijgen. Shaman en druid waren mijn favoriete classes in TBC.

Plan is om het rustig aan te doen. Eerst al eens 70 geraken, zal al lang duren. Het helpt wel dat ik op een rustige server zit. En door de twee weken prepatch zal er niet veel Draenei Shamans zijn dus ik vind mijn plaatsje wel in een guild op level 70. Ik was van plan om van begin tot einde elemental te gaan maar ik heb op de PTR even de speelstijlen (elemental vs enhance) geprobeerd en ben toch conclussie gekomen dat ik wel enhance wil proberen. Speelstijl is iets leuker op hoger level en ook die instant ghost wolf is zalig om mee te levellen.

Wat zijn de plannen voor iedereen hier?

[ Voor 19% gewijzigd door Paterpor op 12-05-2021 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 14:40:
Nou ja laten we het er maar op houden dat wanneer de genoeg mensen dit allemaal prima vinden, dan doet blizzard het goed. ;)
Goed plan, het is iig leuk dat het uitkomt, TBC was destijds een geweldige expansion. Natuurlijk ook andere tijden en andere normen/waarden van de spelers. Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Weet iemand nog een goede leveling guide voor Shamans in TBC?
Wat ik tot nu toe heb gevonden spreekt elkaar soms tegen.

Is het beter om Elemental of Enhancement to gaan? 1h+shield of toch maar voor 2h staff?

Ik speel Alliance dus ben echt een noob op dat gebied ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28

Grvy

Bot

@Vortigen enha tot level 40 dan elemental voor 100% efficiëntie.

1h + shield (dagger, snel) als je moeite hebt met overleven anders een 2h die langzaam is (3.00+) en hoge DPS heeft.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Grvy schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:42:
@Vortigen enha tot level 40 dan elemental voor 100% efficiëntie.

1h + shield (dagger, snel) als je moeite hebt met overleven anders een 2h die langzaam is (3.00+) en hoge DPS heeft.
Dankjewel :)
Weet je toevallig ook welke talents je het beste kan nemen en in welke volgorde?

[ Voor 20% gewijzigd door Vortigen op 14-05-2021 13:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ricmaniac
We dit it boys!

Blizzard has announced that they are lowering the price to clone a character in WoW Classic to $15.00 USD (NA) / €15 (EU)!

En dit is opzich een prijs waar ik me in kan vinden en is het direct prima. Dit is wat we verwacht hadden van te voren.. Kost je voor 2 characters dan 30 euro ipv 70.

[ Voor 24% gewijzigd door Ricmaniac op 14-05-2021 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Ricmaniac schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:25:
We dit it boys!

Blizzard has announced that they are lowering the price to clone a character in WoW Classic to $15.00 USD (NA) / €15 (EU)!

En dit is opzich een prijs waar ik me in kan vinden en is het direct prima. Dit is wat we verwacht hadden van te voren.. Kost je voor 2 characters dan 30 euro ipv 70.
Slim gedaan van Blizzard. Hoog inzetten en dan zakken en dan lijkt het mee te vallen. :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paterpor
Vortigen schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:02:
[...]
Dankjewel :)
Weet je toevallig ook welke talents je het beste kan nemen en in welke volgorde?

Edit: eindelijk iets gevonden. Klinkt goed.
https://youtu.be/T3U38nJMhQc
Ik wil hier zeker niet de elite kerel uithangen maar Metagoblin staat bekend voor onwetendheid. Hij heeft redelijk wat fouten in zijn Tips en ook zijn talents zijn in mijn ogen niet correct. Denk dus vooral zelf na over hoe jij speelt en hoe je er rond kan bouwen.

Een paar zaken dat ik anders ga doen:
  • Aangezien ik van 0-40 met 1hand waepon + shield ga levellen ga voor Shield Specialization. Die 5% mana stelt echt niks voor, zelfs elemental shamans skippen die.
  • Je wil op level 20 improved ghost wolf. Instant ghost wolf is veel belangrijker dan 2% crit op level 20.
  • Improved Lightning shield vind ik persoonlijk niet belangrijk. Ik ga meestal voor 3% dodge maar er zijn er ook die enhancing totems nemen.
  • Vanaf level 50 zou ik niet voor elemental gaan maar naar resto. Die hit van Nature Guidance is meer waard dan die hele elemental tree. Let wel, naar schijnt is die op dit moment bugged en krijg je gewoon geen hit.
Aangezien het hier in België vandaag een vakantiedag is doe ik graag alsof ik belangrijke dingen op de laptop moet doen bij de kinderen. Daarom ben ik even bezig geweest met te kijken welke wapen progressie ik ga doen:

Via filters kan je op deze lijst kijken welke wapens je wanneer kan gaan: https://tbc.wowhead.com/i...filter=2;1;0#items;0+3+19

Er zijn er enkele die opvallen:
Deze heeft een requirement van level 22: https://tbc.wowhead.com/i...escent-of-forlorn-spirits Die gaat eigenlijk mee tot level 38.
Op level 40 heb je twee heel goeie opties: https://tbc.wowhead.com/item=9651/gryphon-riders-stormhammer en https://tbc.wowhead.com/item=10744/axe-of-the-ebon-drake . Hier heb je wel hulp van buitenaf voor nodig aangezien het hoge level quests zijn maar beide weapons gaan mee tot einde level 50 waar enkele BRD wapens beter beginnen te worden (buiten dan die groene axe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Heel veel dank voor je uitgebreide reactie @Paterpor !!
Ik heb de link in mijn post weggehaald omdat het inderdaad niet de juiste info geeft.
Ik heb via een Shaman discord gelijksoortige info gevonden als wat jij schrijft.

En ook bedankt voor de links met wapens. Echt heel nuttig om te weten :)

P.S. ik had ondertussen ook besloten om tot lvl 40 1h+shield te gaan ;) Dan val ik iets sneller aan en heb wat mitigation met het shield. Dan op lvl 40 dual wield.
Ergens in de buurt van lvl 70 wil ik resto gaan. Ik heb begrepen dat je voor die tijd alle normale dungeons gewoon kan healen als je wat intellect gear hebt.

[ Voor 35% gewijzigd door Vortigen op 14-05-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Vortigen schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:28:
Heel veel dank voor je uitgebreide reactie @Paterpor !!
Ik heb de link in mijn post weggehaald omdat het inderdaad niet de juiste info geeft.
Ik heb via een Shaman discord gelijksoortige info gevonden als wat jij schrijft.

En ook bedankt voor de links met wapens. Echt heel nuttig om te weten :)

P.S. ik had ondertussen ook besloten om tot lvl 40 1h+shield te gaan ;) Dan val ik iets sneller aan en heb wat mitigation met het shield. Dan op lvl 40 dual wield.
Ergens in de buurt van lvl 70 wil ik resto gaan. Ik heb begrepen dat je voor die tijd alle normale dungeons gewoon kan healen als je wat intellect gear hebt.
Graag gedaan! Ik ben blij dat ik je kan helpen.
Btw die lijst is enkel en alleen BoP gear (dus quest en dungeons). Je kan zelf nog heel goeie BoE dingen vinden maar die zijn ofwel te duur of heel veel RNG :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als shaman wil je toch gewoon een trage 2H aan zodra je windfury hebt? Of zie ik dat verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:24:
Als shaman wil je toch gewoon een trage 2H aan zodra je windfury hebt? Of zie ik dat verkeerd..
Sulfuras, Hand of Ragnaros

:)

Dat is natuurlijk een voorbeeld... Maar inderdaad: een trage 2-hander normaliter. :)

NB. Ik zie dat ik niet helemaal meer thuis ben in de Classic; dus lees en leer van onderstaande members! :)

[ Voor 29% gewijzigd door RustStorm op 14-05-2021 19:57 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28

Grvy

Bot

Nope, in TBC wil je sowieso DW doen en als je aan het levelen bent wil je een snelle dagger (FT procs) en een shield voor surviving.

Dan op max level ga je in classic voor een trage 2H maar in TBC ga je absoluut DW.

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paterpor
Nee eigenlijk totaal niet. Voor PvP wel want daar wil je burst damage. Voor het levellen wil je consistente damage. Bij windfurry heb je het probleem dat je letterlijk voor 90% van de mob kan staan koekeloeren en dan de laatste 10% een proc die niks doet. Volgende mob gebeurd er dan weer niks. Soms heb je wel eens gelukt dat een mob zo dood gaat met een goeie WF proc maar gemiddeld gezien ben je gewoon beter af met Rockbiter en gaan voor je highest damage weapon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
RustStorm schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:52:
[...]

Sulfuras, Hand of Ragnaros

:)

Dat is natuurlijk een voorbeeld... Maar inderdaad: een trage 2-hander normaliter. :)
Nogal moeilijk voor een Draenei :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Hoe is de player base op dit moment van classic? Ik zou graag eens een keertje classic willen proberen gezien de oude content me ook het meeste aantrekt in retail :). Is er een gezonde populatie van tanks/healers/dps zodat je netjes groepen kunt vinden?

Heb tot nu toe niet echt in classic gespeeld maar het lijkt me met de release van tbc in het vooruitzicht wel eens fun om te proberen :). Gaat TBC de playerbase nog verder opsplitsen of hoe hebben ze dit geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
In tbc krijg je ern 2 deling. Mensen blijven beide spelen of mensen gaan naar tbc of blijven in classic. Het mooiste zou zijn als alles beide is. Echter ik denk dat als je classic wil spelen dat je wel het beste over kunt naar tbc. Meeste mensen zijn klaar in classic.
Maar volgens mij kan je atijd een character anamaken voor classic, dus tot lvl 60 en niet verder. Maar na dinsdag is de verhouding tank/healer bij horde waarschijnlijk toegenomen met de komst van paladin en dan denk ik dat het makkelijker is om groepen te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

De playerbase is meer dan goed, met TBC zelfs weer iets té goed denk ik haast. Maar problemen met groepen zou ik de komende tijd niet verwachten.
Overigens was dat sowieso al geen probleem eigenlijk. Diverse alts naar 60 gebracht en geen enkele heeft moeite gehad met alle dungeons doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Alright, you've convinced me :). Ik ga classic eens een poging geven. Had zo te zien blijkbaar wel eens een spriest aangemaakt, maar nooit ver mee gekomen op classic. Daar gaat m'n vrije tijd :p.

Human paladin, herinner me dat ik die seals en retri in de tijd altijd plezant vond, dus dat wil ik nog wel een keertje herbeleven. Kan uiteindelijk dan wel nog naar healing over gaan, want dat blijft toch echt m'n ding. Ben eens benieuwd hoe verschillend het speelt met retail. Heb in de tijd wel paladin gespeeld maar nooit healing volgens mij. Uitdaging één wordt de route to 60 :p.

Edit: Zo eerste avondje paladin zit er op (level 6). Moet zeggen dat de tragere gameplay me zelfs beter bevalt dan de spambutton fest dat retail is, wat een verschil :). Geen quest trackers, icoontjes die je alles tonen waar je moet zijn. Vind het wel fijn tot nu toe die clean look and feel.

Ik zie nu wel dat de AH closed is, is dat voor de introductie van TBC? Wou snel wat silver pakken met ore te sellen, maar dat zit er dus voorlopig niet in :P

[ Voor 28% gewijzigd door Powerblast op 16-05-2021 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Powerblast schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 21:46:
Alright, you've convinced me :). Ik ga classic eens een poging geven. Had zo te zien blijkbaar wel eens een spriest aangemaakt, maar nooit ver mee gekomen op classic. Daar gaat m'n vrije tijd :p.

Human paladin, herinner me dat ik die seals en retri in de tijd altijd plezant vond, dus dat wil ik nog wel een keertje herbeleven. Kan uiteindelijk dan wel nog naar healing over gaan, want dat blijft toch echt m'n ding. Ben eens benieuwd hoe verschillend het speelt met retail. Heb in de tijd wel paladin gespeeld maar nooit healing volgens mij. Uitdaging één wordt de route to 60 :p.

Edit: Zo eerste avondje paladin zit er op (level 6). Moet zeggen dat de tragere gameplay me zelfs beter bevalt dan de spambutton fest dat retail is, wat een verschil :). Geen quest trackers, icoontjes die je alles tonen waar je moet zijn. Vind het wel fijn tot nu toe die clean look and feel.

Ik zie nu wel dat de AH closed is, is dat voor de introductie van TBC? Wou snel wat silver pakken met ore te sellen, maar dat zit er dus voorlopig niet in :P
Woensdag komt te prepatch uit wat wil zeggen dat alle systemen van TBC uitkomen juist nog niet de content zelf. Paladin levellen zal dan een pak gemakkelijker worden! Inderdaad, daarom is AH momenteel even dicht.

Op welke server ben je begonnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Paterpor schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:55:
[...]

Woensdag komt te prepatch uit wat wil zeggen dat alle systemen van TBC uitkomen juist nog niet de content zelf. Paladin levellen zal dan een pak gemakkelijker worden! Inderdaad, daarom is AH momenteel even dicht.

Op welke server ben je begonnen?
Ben samen met een maatje paladin begonnen op mirage raceway. Retail doen we nu ook combo van hij tank, ik healer (wel shaman). Bevalt tot nu erg goed, heel relaxed spelen en we doen gewoon elke quest en stukje van de zones. Leuk om die oude zones en sfeer nog eens terug te zien. Komen zoveel bekende dingen terug van tijdens m'n tijd in vanilla :).

Speelt heel wat rustiger dan retail vind ik. Niks moet en we doen gewoon rustig aan. Begin was wat wennen zoals dat je niet meer alles mined in één poging, je weapon skills moet up levelen, maar ben het eigenlijk al terug gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
De downtime voor de pre patch gaat volgens blizzard ongeveer 8 uur duren.
Dat zou dus 9 uur op woensdag ochtend voor ons zijn.
(Was een melding in de beta. De launcher zegt 1 uur)

De ervaring leert mij dat het om een schatting gaat en het zomaar enkele uren later (en soms vroeger) kan zijn.

Hoe dan ook, I am prepared :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paterpor
Powerblast schreef op zondag 16 mei 2021 @ 21:26:
[...]

Ben samen met een maatje paladin begonnen op mirage raceway. Retail doen we nu ook combo van hij tank, ik healer (wel shaman). Bevalt tot nu erg goed, heel relaxed spelen en we doen gewoon elke quest en stukje van de zones.
Veel plezier!
Vortigen schreef op maandag 17 mei 2021 @ 23:30:
De ervaring leert mij dat het om een schatting gaat en het zomaar enkele uren later (en soms vroeger) kan zijn.

Hoe dan ook, I am prepared :D
Ja inderdaad, ik verwacht morgen eigenlijk niet veel te spelen. Gewone launch was verschrikkelijk met ellenlange queues en onstabiele servers. Hopelijk deze keer niet. Veel succes!

Ikzelf heb last minute nog van class verandert. Ik wou Shaman gaan maar ben toch maar voor Warlock gegaan. Shaman was het idee om te raiden maar ik bedacht net dat de kans dat ik ga raiden redelijk klein is. Ik hoop 70 te geraken. Karazhan raiden zou leuk zijn en eigenlijk hoop ik nog een SSC raid maar ik verwacht er niet veel van, heb namelijk niet de tijd meer savond. Warlock levelt toch een pak makkelijker dan Shaman en Warlock is in TBC ook goed dus komt wel goed. Ik heb allesinds de warlock tot level 14 geleveld gisteren en vandaag. Maar stop er nu even mee want de level 15 talents zijn in TBC echt wel beter + de xp nerf schiet nu ook echt in gang. Ik kijk er allesinds naar uit!

Wel straf, ik heb jaren uitgekeken naar classic wow. Door omstandigheden (werk en gewoon 30+ zijn :)) niet veel gespeeld maar TBC heb ik toen heel hardcore gespeeld. Alles pre nerf gecleared toen. Ik vind TBC dan ook een betere classic versie dus ik kijk er naar uit maar straf dat classic vanavond afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ja same, bij release van classic was het redelijk dramatisch volgens mij, kon toen zelfs niet op retail inloggen omdat bnet er ook uit lag :). Waar zijn de dagen dat we dit elke expansion meemaakten :).

Ik ga het morgen waarschijnlijk wel zien na de patch, maar hoe werkt het overgaan naar tbc expansion eigenlijk? Ben nu nog maar lvl 14 en heb dus nog wel even te gaan vooraleer ik outland (opnieuw) zal zien. Moet je al bij inloggen direct een keuze maken of je classic era blijft of tbc wil doen?

Ik kan me eigenlijk niet zo direct meer herinneren wat er van changes waren door tbc aan de vanilla zone's. Zo ver gaat m'n geheugen niet meer :p. Wat ik lees 30% minder xp, maar geen quest/zone changes neem ik aan?

Net zoals in de oude tijd, herbalism runs door elwynn of genoeg mats te hebben om de dag erna potions te gebruiken voor het levelen :D. Waar is de tijd...

Bij vanilla/tbc nooit echt geraid, wel meegemaakt, maar geen serieuze raiding, enkel dungeons en farming/leveling. Kan me zelfs niet meer herinneren wat ik allemaal gedaan heb op max level.

[ Voor 18% gewijzigd door Powerblast op 18-05-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Powerblast schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 20:42:
Ik ga het morgen waarschijnlijk wel zien na de patch, maar hoe werkt het overgaan naar tbc expansion eigenlijk? Ben nu nog maar lvl 14 en heb dus nog wel even te gaan vooraleer ik outland (opnieuw) zal zien. Moet je al bij inloggen direct een keuze maken of je classic era blijft of tbc wil doen?

Ik kan me eigenlijk niet zo direct meer herinneren wat er van changes waren door tbc aan de vanilla zone's. Zo ver gaat m'n geheugen niet meer :p. Wat ik lees 30% minder xp, maar geen quest/zone changes neem ik aan?
Ik ben niet 100% zeker maar morgen ga je bij inloggen per character keuze krijgen om naar TBC te gaan of in classic te blijven. Als je TBC gaat kan je nog 15 euro betalen om alsnog classic te gaan.

Hele systemen veranderen maar zones minimaal. Er zijn een paar zones die wat extra quests krijgen maar bij de meeste verandert er niks in Azeroth. Maar levellen gaat gewoon zoveel makkelijker worden. Je bent gewoon algemeen sterker en in totaal minder xp nodig en je krijgt meer xp. Je krijgt op level 30 je eerste mount ook wat gigantisch is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
@Powerblast Morgen moet je inderdaad bij elk karakter de keuze al maken of je doorgaat naar TBC of in alleen Classic wilt blijven.

Wat ik begrijp met de xp is dat tussen lvl 20-60 je minder nodig hebt en dan van lvl 30-60 de questen ook nog eens meer xp geven. Dat zou inderdaad op ongeveer 30% sneller uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
Met de release van TBC Classic ga ik de game ook weer oppakken, denk dat ik een blood elf priest ga rollen. Zijn er hier nog actieve guilds die nog een healer voor toekomstige raids zoekt? Engels of Nederlandstalig maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Helaas, had gehoopt vanmorgen al even een paar uurtjes mee te kunnen pakken van de prepatch maar zie nu dat het onderhoud uitgesteld is tot 13:00 uur. Had al verwacht dat het uitgesteld zou worden maar toch jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door Cannoli op 19-05-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Het is bij NA redelijk hard uitgelopen dus EU zal ook wel uitlopen. Ik ben pas thuis om 13u dus ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Paterpor schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:57:
Ik ben pas thuis om 13u dus ideaal.
Nou ja, 'ideaal'. Waarschijnlijk was het beter geweest als de servers om 9:00 uur online waren gegaan. Nu zit je om 13:00 uur met alle (inlog)drukte. :)
Pagina: 1 ... 56 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat