Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 20:04

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 05-05 16:41

Ryada

Anoniem: 1240358

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jEtzBGL0lbKAMJEBouX3Kz3o/full.jpg?nohitcount=1

World of Warcraft (vaak afgekort als WoW) is een massively multiplayer online role-playing game (MMORPG). Het spel werd ontwikkeld en uitgebracht door Blizzard Entertainment. Blizzard Entertainment kondigde World of Warcraft aan op 2 september 2001 en bracht het spel op 23 november 2004 uit. Het is het vierde spel dat zich afspeelt in de fantasiewereld Warcraft. World of Warcraft vindt plaats binnen de wereld van Azeroth, ongeveer vier jaar na de gebeurtenissen van Warcraft III: The Frozen Throne.

Dit is de World of Warcraft zoals we hem kennen zonder alle uitbreidingen.

World of Warcraft: Classic, is een vanilla game.
Dit wilt zeggen World of Warcraft zonder alle uitbreidingen. Level 60 als hoogste level, geen flying mounts en alle toevoegingen die zijn gebracht nadat de game voor het eerst wereldwijd lanceerde.

Tijdens Blizzcon 2017 heeft blizzard aangekondigd aan Classic Wow te werken.
De aankondiging is hier terug te vinden
https://www.youtube.com/watch?v=dUSRkBwQdc8

Onlangs heeft het ontwikkelingsteam van deze versie meer informatie vrijgegeven:
“The process of restoring the classic game is not straightforward, and it’s important to us to take the time and effort to get it right–this includes poring over numerous game versions, data, and code; meticulously scrutinizing all the changes we’ve made over the years,” schrijft het Blizzard dev team.

“All the work we’re doing will ultimately allow us to recreate an authentic classic experience on a platform that is much more optimized and stable, helping us avoid latency and stability issues. Additional improvements will include modern anti-cheat/botting detection, customer service and Battle.net integration, and similar conveniences that do not affect the core gameplay experience.”
Er is nog geen release datum bekend voor WoW: Classic. Het team laat weten dat een oude game terugbrengen in deze tijd is niet zo makkelijk als dat het lijkt. De game zal Battle.net support en integratie krijgen en anti-cheat. Nieuwe systemen die simpelweg niet overweg kunnen met een oude client van de game.

Wat we tot nu toe weten.
Blizzard heeft een 2 tal "Dev WaterCooler" blogs geschreven, die je hier kan lezen

https://worldofwarcraft.c...world-of-warcraft-classic

https://worldofwarcraft.c...aft-classic-blizzcon-demo

Graag wil ik dit topic weiden aan Classic WoW ( en ver weg blijven van Wow Retail :+ )
Dit is tevens mijn eerste topic post en zal proberen dit zo veel mogelijk aan te vullen.
Indien je tip en tricks hebt, of je wilt mede auteur worden, dan hoor ik dit natuurlijk graag

--
er is op 23 oktober een Classic Cliënt beschikbaar gesteld o.a. voor mensen met een Virtual Blizzcon kaartje.
Deze Client heeft Build 1.13 gekregen
Meer info is hier terug te vinden:
https://www.wowhead.com/n...ic-patch-1-13-build-28211

Wie speelt er waar?

De volgende lijst is nog niet compleet, maar wordt gaandeweg aangevuld en gecorrigeerd. DM belastingdizzle als je in de lijst wil!

GoT naamRolFactieServerIn-game naam
BelastingdizzleTauren druidHordeStonespineCowsaysmoo
VirtualJacGnome WarlockAllianceNethergarde keep?
Dft??Skullflame?
Junglebeast??Mirage?
vBr8??Flamelash?
Kneth87??Earthshaker?
Felsch?HordeTen storm?
Maartenlu??Ten storms?
Bvl3Human rogueAllianceZandalar tribe?
Tribinus??Firemaw?
HerrProxOrc WarriorHordeDreadmistProx
ZyperDwarf PriestAllianceHydraxian waterlords?
Xeple??Razorgore?
Pirader?HordeStonespine?
Brummetje??Flamelash?
Hoolz14DwarfAlliancePyrewood village?
Funky TripDwarf HunterAllianceHydraxian waterlordsbones
SandsOfArrakisPaladinAllianceMirage SpeedwayJeannedârc
TituPaladinAlliancePyrewood VillageTitu
Deleon78Undead PriestHordeFlamelashDeleon
KlootzakHuman WarriorAlliancePyrewood VillageDrakey
PerseveranceHuman mageAllianceNethergarde KeepReckoner
PaffeltonUndead WarlockHordeSkullflamePafke
PewPwqTroll MageHordeFiremawPewpew
BlaSfem0nOrc WarriorHordeMirage RacewayAtilla
Xtr3me4meMageHordeDreadmistKnorretje

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 1240358 op 18-10-2019 12:18 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
gereserveerde post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
gereserveerde 2e post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:22
Ik heb er wel zin in, alleen de community er omheen is al grondig verziekt voordat het uit is. Zie reddit/MMo champion maar.

Discussie is niet mogelijk, alle current content van WoW is kut en als je dat speelt verdien je het niet om classic te spelen :-(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Wat een grote groep liefhebbers van het eerste uur graag willen is #Nochanges
maar hier wordt voornamelijk naar gameplay gerefereerd.

Battle.net integratie was er bijvoorbeeld niet in Classic, maar is bijvoorbeeld nu wel aangekondigd in de aanstaande Demo.
Dit soort QoL changes zijn voor mij meer dan welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Pablo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:23:
Wat een grote groep liefhebbers van het eerste uur graag willen is #Nochanges
maar hier wordt voornamelijk naar gameplay gerefereerd.

Battle.net integratie was er bijvoorbeeld niet in Classic, maar is bijvoorbeeld nu wel aangekondigd in de aanstaande Demo.
Dit soort QoL changes zijn voor mij meer dan welkom
QoL changes graag

Anti botting/exploiting? Graag (Daar wordt nu boos over gedaan)
Battle.net? Graag
Achievements? Dat zou wel cool zijn, niet nodig
Auto loot als optie ipv alleen met shift? Hell yea

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Ik ben heel benieuwd, ga zeker 'n kijkje nemen en m'n vriendin meeslepen. Die is pas heel recent met WoW begonnen en weet dus niets van de oude talents (en wat er verder allemaal tegenwoordig niet meer is). Ben uiteindelijk bang dat het gaat tegenvallen, maar wil het in ieder geval proberen.

Stiekem hoop ik dat ze ook nog eens een server gaan optuigen met TBC, dat is toch de content die ik met afstand het meest intensief heb gespeeld

[ Voor 6% gewijzigd door anboni op 24-10-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
het #NoChange front is ondertussen een groot meme front aan het worden.
Iedereen schreeuwt van alles onder het motto no changes.

uiteraard lijkt het altijd dat de grootste schreeuwers de meerderheid vormen.
Dus daar kan ik enigszins op filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
corset schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:19:
Ik heb er wel zin in, alleen de community er omheen is al grondig verziekt voordat het uit is. Zie reddit/MMo champion maar.

Discussie is niet mogelijk, alle current content van WoW is kut en als je dat speelt verdien je het niet om classic te spelen :-(
Ach de community. Ben al een hele tijd gestopt met WoW ( vlak voor Wrath of the lich king) en een van de redenen was de community. Vanaf dag 1 (gerekend vanaf de US Beta) was het kommer en kwel. Alleen maar negativiteit en als je dan een positief iemand tegen kwam was dat waarschijnlijk iemand die zich zo voordeed zodat je zijn Guild joinde..

Ik ben heel benieuwd naar de Wow Classic. Vooral ook wat ze er dan precies wel en wat ze er precies niet in stoppen. Want volgens mij ben je snel uitgekeken als je alleen de quests tot aan burning crusade hebt... En om alles nou steeds opnieuw te moeten doen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Webgnome schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:32:
[...]

Ach de community. Ben al een hele tijd gestopt met WoW ( vlak voor Wrath of the lich king) en een van de redenen was de community. Vanaf dag 1 (gerekend vanaf de US Beta) was het kommer en kwel. Alleen maar negativiteit en als je dan een positief iemand tegen kwam was dat waarschijnlijk iemand die zich zo voordeed zodat je zijn Guild joinde..

Ik ben heel benieuwd naar de Wow Classic. Vooral ook wat ze er dan precies wel en wat ze er precies niet in stoppen. Want volgens mij ben je snel uitgekeken als je alleen de quests tot aan burning crusade hebt... En om alles nou steeds opnieuw te moeten doen?
Maar in vanilla was alles beter!!!!

Dat roepen ze tenminste, ze vergeten alleeen:

Niet bestaande class balance
Resist gear farming
Pugging van dungeons tijdens levellen was niet te doen
van de 40 man in de raid deden 20 goed werk, de andere 20 konden AFK staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vandaar mijn vragen ook wat ze precies er in gaan stoppen. Ik geloof nooit dat er mensen zijn die daadwerkelijk zoveel tijd (opnieuw) in een game willen steken zoals dat tijdens Vanilla ging.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Het gaat mij om die moeilijkheidsgraad.
De tijd die je moest investeren, voordat je daadwerkelijk mee kon naar Onyxia.

De eerste 5 keer dat ik die boss heb gedaan was echt een "WauW" momentje.
Zelfde met ZG.. jammer dat toen ik eindelijk lvl60 was niet heel kort daarna TBC uit kwam en de eerste beste green-drop mijn epic gear belachelijk maakte....

Heb een tijdje op een private realm gespeeld en heb daar veel fun beleefd in nieuwe characters en end game contect
Toch weer die Bis Gear Farmen alleen, toch weer gestopt omdat servers Buggy waren.

De eerste 15 levels is echt doorheen bijten IMO, daarna wordt het weer leuk.
ik blijf erbij dat je hier niet zomaar op uit gekeken bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
Ik ga dit draadje in de gaten houden. Interesse om weer te gaan spelen, maar niet als paladin. Wat een hel was dat, geen DPS en healing was zo zo. Je ging mee om de buffs die je elke 5 minuten moest verversen, later gelukkig verhoogd naar 15 minuten.

Ik twijfel of de oude tijden gaan herleven aangezien je alles al hebt gezien, Alle raids bosses heb je al meegemaakt en dus geen "WAUW!" momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik heb zelf wel zin om vooral de nostalgie nog eens te beleven. De uren die je nodig had om te levelen en zones te ontdekken. Het farmen zoals vroeger mis ik soms ook in de huidige WoW. Dat heb je imo niet echt meer. Farm spots worden snel generfed. In vanilla was het de norm.

Er zullen ook wel wat minpunten zijn zoals urenlang in WC vastzitten omdat mensen niet weten wat ze moeten doen en omdat het gewoon een stuk trager was. Maar wellicht dat ik dungeons gewoon skip - in ieder geval om naar 60 te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pablo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:29:
het #NoChange front is ondertussen een groot meme front aan het worden.
Iedereen schreeuwt van alles onder het motto no changes.

uiteraard lijkt het altijd dat de grootste schreeuwers de meerderheid vormen.
Dus daar kan ik enigszins op filteren :)
Joh, het zijn altijd maar een paar grote schreeuwers. Ik 'member nog de carebear vs PvP discussies in 2004. Dat was ook bittere strijd.

En xp-loss bij doodgaan. Ook zo'n ding.

Het enige argument van #nochangers is de slippery slope en 'als iedereen zijn wijzigingen mag doorvoeren eindigen we weer met retail' . En dat zijn gewoon slechte argumenten.

Ik vertrouw Blizz dat ze enkele QoL's invoeren en wellicht wat class balances/raid rebalances zonder dat de vanilla experience minder wordt.

Zelf neem ik in ieder geval een weekje of 3 vrij en speel het spel kapot. Dan ben ik 60 en ga weer lekker casual beetje dungeons doen tot ik het zat ben. En dan is het definitief klaar. (Dacht ik al in 2009 overigens).

Tot ze alsnog progressive content doen richting TBC en dan sub ik weer natuurlijk :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
op de huidige Wow ben ik altijd bij mijn shaman gebleven.

Hier werd ik in Vanilla en TBC geforceerd om resto te spelen :(
bij Begin WotLK ben ik na 2 weken gestopt.... vond er weinig meer aan.

Legion weer gespeeld en toch ook maar weer gestopt.
Het gene wat ik leuk vond aan Wow was de tijd die je er in moest investeren.

Huidige WoW of Retail zoals het genoemd wordt op diverse fora, wordt alles maar in je schoot geworpen vind ik. er is niks moeilijk aan... het is toegankelijk gemaakt voor het grote publiek.

Daarom zit k met zoveel spanning te wachten op Classic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
FunkyTrip schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:58:
[...]
Tot ze alsnog progressive content doen richting TBC en dan sub ik weer natuurlijk :Y
Ik hoop stiekem dat ze de Caverns Of Time (her?)introduceren.
Dit gebied is er al en er was gepland om toe te voegen in Vanilla.

Zou mij leuk lijken als ze raids & dungeons toevoegen van retail WoW, maar dan downscalen naar lvl60.
elke maand een nieuwe rotatie van raids en dungeons.
(Hoe ze hier dan met drops.loot om moeten gaan weet ik niet, maar dat gaat vast gezeur opleveren #NOCHANGES !!)

[ Voor 4% gewijzigd door Pablo op 24-10-2018 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik neem aan dat je dus multi glad bent en mythic allang gecleared bent, genoeg uitdaging te vinden in WoW al zeg ik het zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
ik speel geen retail op het moment
Legion was ik snel klaar mee
Zelfde als BfA, het trekt me niet.

ik snap de uitdaging van Mythic + ( keystones e.d.)
Maar de manier van uitdaging ligt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Ik hoop dat ze het aanpakken zoals old-school runescape. Community bepaalt deels wat er aan QOL wordt toegevoegd en elke paar maanden wat nieuwe content.

Wat mij betreft mogen de graphic updates van de huidige wow mee naar classic, dit verbetert de ervaring gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mango84
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Voor nu ziet het er erg goed uit! Ik ben redelijk voorstander van het #nochanges kamp, maar ik hoop wel dat ze class- en raidbalances blijven uitvoeren.

Ik zie graag weinig verandering, maar het zou jammer zijn als alles meteen gecleared wordt.
Anoniem: 882605 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:28:
Ik hoop dat ze het aanpakken zoals old-school runescape. Community bepaalt deels wat er aan QOL wordt toegevoegd en elke paar maanden wat nieuwe content.

Wat mij betreft mogen de graphic updates van de huidige wow mee naar classic, dit verbetert de ervaring gewoon.
De graphics mogen wat mij betreft gewoon blijven zoals ze waren. Ik vind die oude modellen echt beter, maar dat is persoonlijk.

Hoop dat net als toen WoW voor het eerst uitkwam, hier op tweakers een server wordt gekozen waar we met z'n alle heengaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:02
Vraag me af of ze wel de nieuwere class models gaan gebruiken, dat is dan iets dat ik _wel_ zou toejuichen bij Classic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:57

GforceNL

Out of memory....

Ik sla hem over, maar leuk voor de mensen met een roze bril die graag de begintijden nog eens willen meemaken. Het was destijds leuk, maar dat was omdat we toen niet beter wisten.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mango84
danslo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:00:
Vraag me af of ze wel de nieuwere class models gaan gebruiken, dat is dan iets dat ik _wel_ zou toejuichen bij Classic.
De datamining heeft geen nieuwe modellen gevonden voor de Blizzcon demo. Ik acht de kans dan ook klein.
GforceNL schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:04:
Ik sla hem over, maar leuk voor de mensen met een roze bril die graag de begintijden nog eens willen meemaken. Het was destijds leuk, maar dat was omdat we toen niet beter wisten.
Dit geldt misschien voor sommige, maar zeker niet voor allen. Ik speel ook nog regelmatig op private servers en vermaak me hier al maanden/jaren. Voor mij is het geen roze bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:47
Zal wel een character aanmaken, maar denk dat teveel mensen een beetje te roze bril ophebben mbt Classic.

Class balance was ten tijde van vanilla ook gewoonweg rommel, wat lootbugs etc etc
Zijn toch graag dingen die je graag verbetert zou zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
uit recente data mining van de Demo Client, kunnen we dit (al) stellen:

Talents are 1.12

Early mount system looks like it will be in the game (meaning high mount cost, low training cost, and unarmored mounts)

Wall Jumping/Stormwind glitching is (still) in the game

Higher resolution options with a "Classic" Option

New Interface Options Menu

Colorblind mode confirmed

Auto-loot option in game

All original vanilla emotes in game

Progressive itemization does not appear to be in the game (as of now)

Honor system appears to be disabled (as of now)

Tier 2 is the updated version (not using placeholders)

Talisman of Binding shard is in the game

Thorium Point Quest Hub is in the game with flight path

Naxxramas is NOT in the game, strongly suggesting progressive content release

no LFG tool

No cash shop

Also, side note, Dragon Isles, Hyjal, and Emerald dream are all in the game as well but didnt show those shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mount system en geen LFG zijn voor mij al een reden om het te skippen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 22:24
Geen lfg en naar de dungeon lopen was toch wel verschrikkelijk in vanilla

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

-dubbel-

[ Voor 98% gewijzigd door FunkyTrip op 24-10-2018 15:15 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Mango84 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:32:
Voor nu ziet het er erg goed uit! Ik ben redelijk voorstander van het #nochanges kamp, maar ik hoop wel dat ze class- en raidbalances blijven uitvoeren.

Ik zie graag weinig verandering, maar het zou jammer zijn als alles meteen gecleared wordt.

[...]

De graphics mogen wat mij betreft gewoon blijven zoals ze waren. Ik vind die oude modellen echt beter, maar dat is persoonlijk.

Hoop dat net als toen WoW voor het eerst uitkwam, hier op tweakers een server wordt gekozen waar we met z'n alle heengaan!
Bloodscalp PvP :D
The Lowlanders :D

Maar goed, ik ben inmiddelseen RP PVE-er geworden, dus ik roll op de RP PvE server. Vond dat hele gankville gedoe drie keer niks. Liever PvP ik als ik dat zelf wel en niet als iemand anders dat wil.
Als ik een sense of danger wil, toggle ik PvP wel aan, plenty of world PvP dan ineens :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mango84
FunkyTrip schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Maar goed, ik ben inmiddelseen RP PVE-er geworden, dus ik roll op de RP PvE server. Vond dat hele gankville gedoe drie keer niks. Liever PvP ik als ik dat zelf wel en niet als iemand anders dat wil.
Als ik een sense of danger wil, toggle ik PvP wel aan, plenty of world PvP dan ineens :Y
Ik zat bij Disorder, maar Lowlanders heb ik ook nog even bijgezeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:07
FunkyTrip schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:37:
[...]

Ah The Lowlanders 8) gegarandeerd iedere vrijdag guilddrama! *O* oOo Tot half TBC ingezeten (en ergens halverwege gemerged met een andere NL guild en realmhopped naar Trollbane)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:34
Wat is de reden van dit topic? Kan dit niet gewoon in Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 286??

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Er gaan 2 versies van Word of Warcraft bestaan, namelijk:
Retail (8.1) & Classic (1.13)
Deze 2 zullen weliswaar dezelfde engine gebruiken, maar zijn verschillend in versie nummer.
Dit Topic kan gebruikt worden voor Classic / Vanilla Talk only, met wat kleine verwijzingen naar Retail wellicht, maar hier hoeven geen Retail gesprekken gevoerd te worden.

Kortom Classic WoW zal als aparte game naast Retail Wow bestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pablo op 24-10-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Pablo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:59:
Huidige WoW of Retail zoals het genoemd wordt op diverse fora, wordt alles maar in je schoot geworpen vind ik. er is niks moeilijk aan... het is toegankelijk gemaakt voor het grote publiek.
Daar heb ik op zich nog niet eens echt moeite mee (ik ben zo'n filty casual tenslotte), ik vind het alleen erg jammer dat de classes zo uitgekleed zijn. Ik heb jaren een hunter gespeeld. Dus inclusief het moeten tamen en levellen van een pet, het meezeulen van eten voor je pet, het meezeulen van pijlen in een aparte quiver die je een plek van een bag kostte, skills moeten leren van pets die je verder niet gebruikte om ze weer door te leren aan je echte pet, de deadzone waarin je je ranged wapen niet kon gebruiken en je met je melee wapen aan de gang moest, etc, etc. En het was heerlijk. En het is allemaal weg. Natuurlijk was het niet altijd handig en soms irritant (mid-MC zonder ammo of food voor je pet zitten :+ ), maar het gaf de hunter iets unieks. En volgens mij had iedere class wel zoiets in meer of mindere mate.

Toen ik laatst weer 's inlogde op m'n hunter werd ik toch wel erg bedroefd hoor. Voor mij waren de hoogtijdagen WotLK, maar WoW Classic zal ik zeker nog 's proberen, met een hunter. Alleen jammer dat ik dat zonder m'n transmog van Rhok'delar zal moeten doen. Maar wie weet kan ik die weer opnieuw bemachtigen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Puc van S. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Ah The Lowlanders 8) gegarandeerd iedere vrijdag guilddrama! *O* oOo Tot half TBC ingezeten (en ergens halverwege gemerged met een andere NL guild en realmhopped naar Trollbane)
Ik was toen opnieuw gerolled naar Defias Brotherhood RP PvP.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gaius schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:00:
[...]

Daar heb ik op zich nog niet eens echt moeite mee (ik ben zo'n filty casual tenslotte), ik vind het alleen erg jammer dat de classes zo uitgekleed zijn. Ik heb jaren een hunter gespeeld. Dus inclusief het moeten tamen en levellen van een pet, het meezeulen van eten voor je pet, het meezeulen van pijlen in een aparte quiver die je een plek van een bag kostte, skills moeten leren van pets die je verder niet gebruikte om ze weer door te leren aan je echte pet, de deadzone waarin je je ranged wapen niet kon gebruiken en je met je melee wapen aan de gang moest, etc, etc. En het was heerlijk. En het is allemaal weg. Natuurlijk was het niet altijd handig en soms irritant (mid-MC zonder ammo of food voor je pet zitten :+ ), maar het gaf de hunter iets unieks. En volgens mij had iedere class wel zoiets in meer of mindere mate.
Ik speel dus nu weer op een pserver als hunter en Eye of the Beast en Eagle Eye is geweldig :D
Bestuur je eigen pet en/of klik ergens ver weg op een toren en zie de wereld vanaf die positie! Prachtige screenshots zo.

Eye of the beast is zelfs nog handig ook als ik ergens wat mobs op de eerste verdieping in een huisje naar buiten wil pullen.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Akaendra schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:09:
Zal wel een character aanmaken, maar denk dat teveel mensen een beetje te roze bril ophebben mbt Classic.

Class balance was ten tijde van vanilla ook gewoonweg rommel, wat lootbugs etc etc
Zijn toch graag dingen die je graag verbetert zou zien.
Absoluut. Ik denk dat mensen ook onderschatten hoe hard het doelpubliek veranderd is en hoe grind-heavy het originele spel was.

Toen het uitkwam was ik een no-lifer die thuis bij mama en papa iedere vrij moment zat te gamen. En ik heb er verschillende maanden over gedaan om level 60 te worden. Eens we aan raids begonnen ging het heel scherp bergaf. Ik MOEST ieder vrij moment gold en materials craften om mijn pots te kunnen veroorloven om op de andere dagen te kunnen raiden. Hell, gedurende een paar weken was ik iedere avond aan het farmen enkel om mijn virtuele "schulden" aan een speler af te lossen die de kosten voor mijn epic mount had voorgeschoten.

Qua MMO's speel ik momenteel hooguit af en toe wat Guild Wars 2. Het is de enige die ik na WoW nu al meerdere jaren kan spelen, en om een heel eenvoudige reden: Ongeacht hoeveel/weinig tijd je investeert: Na een avondje werken, koken en kinderen met huiswerk helpen kan ik gewoon inloggen en 10 minuten later in een event train met tientallen spelers een gigantische baas bevechten. Als ik het beu ben of er is geen nieuwe content voor mij laat ik het spel gewoon een halfjaar liggen en daarna kan ik het terug oppikken en ik kan meteen mee met iedereen.

Classic WoW heeft de verplichting om al je tijd te investeren in farming als je mee wil zijn met alle content. De late tieners/vroege twintigers zullen hier wel kandidaat voor zijn, maar zij zijn opgegroeid met heel andere games die je ook toelaten om met minimale effort met vrienden samen te spelen. Mensen die vol lof praten over de "hechte community" zijn volgens mij ook compleet vergeten wat voor shitfest het werkelijk was. Binnen je guild was het prima ja, maar ik weet nog dat ik bvb trade chat permanent had uitgeschakeld omdat het gewoon om te huilen was.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Grind heavy is het zeker en dat mis ik aan Retail.
Het is Casual friendly geworden en dat begrijp ik ook wel enigszins.

Daarom vind ik het geweldig dat er gehoord wordt gegeven aan een (deel van) de community en dat Classic/Vanilla een nieuw leven krijgt en dit dus gebaseerd wordt op 1.12

Die verplichting om veel te spelen ligt denk ik ook aan je speel richting PVE of PVP.
Toen der tijd zat ik in een semi casual guild waar ik maar 1x per week mee ging raiden (soms 2x keer)
PVP is niet zo'n mega grindfest qua mats tenzij je natuurlijk de nummer 1 wou worden :)

als je echt een super serieuze raider was, of je zat in de Progress groep, ja dan kon je nog wel eens gek worden van de Repair kosten, zeker als je een Plate drager was :O

Al die Potions heb je denk ik niet zo zeer nodig , ja het maakte het een stuk makkelijker, maar die werden dacht ik voornamelijk in de Progress groepen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Puc van S. schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:47:
[...]

Toevallig naar Denial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1130793

Als er een nieuwe Lowlanders/Denial komt, ben ik er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mango84
Anoniem: 1130793 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:31:
Als er een nieuwe Lowlanders/Denial komt, ben ik er bij.
Same! En als er mensen van disorder zijn hoop ik dat die ook aansluiten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
wel Horde toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Yes! dat was hem!

Jij was daar (ondermeer) een (shadow) priest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:01

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Nah Loev was een Slackende Palydan.

Als er weer wat met Denial gedaan wordt, moet ik misschien ook maares kijken...

*Hunter Classleader reporting for duty*

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:27
Mensen hier van Ravenblood/Blackraven? (Of het vervolg: Drama) Wellicht leuk om weer een guild te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Puc van S. schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:26:
[...]

Yes! dat was hem!

Jij was daar (ondermeer) een (shadow) priest toch?
Klopt en een holydin.
TepelStreeltje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:31:
Nah Loev was een Slackende Palydan.

Als er weer wat met Denial gedaan wordt, moet ik misschien ook maares kijken...

*Hunter Classleader reporting for duty*
Classleader :') zet dat maar op je CV...

[ Voor 42% gewijzigd door Loev op 25-10-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
Loev schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:51:
[...]

Classleader :') zet dat maar op je CV...
De echte pro's waren natuurlijk zowel officer als classleader O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:47
Munki schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:32:
Mensen hier van Ravenblood/Blackraven? (Of het vervolg: Drama) Wellicht leuk om weer een guild te starten?
Drama van Outland heel toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
Thunderhorn ftw! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 13:14
Nice, een topic voor classic, kan niet wachten tot de release. Al heb ik net als de meesten er veel te weinig tijd voor. Ik kan niet eens kiezen welke class ik wil gaan spelen.

Wel jammer dat de virtual tickets voor blizzcon zo duur zijn, wel erg veel geld om een demo te spelen (de rest heeft voor mij geen toegevoegde waarde).

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-05 16:55
Ik speel op een pserver nu classic wow.
Ik ben een werkende echtgenoot met 2 kids.
Vroeger moest ik ook alles doen. Maar op de 1 of andere manier ben ik berustender geworden dat ik niet alles hoef te doen.
En ik denk dat er zo veel meer mensen zullen zijn in classic.
Ik kan niet wachten erop. Ik betaal graag voor een goede classic server elke maand. Boeit me niet. De tijd die ik er wel op speel heb ik zo veel plezier.
Die roze bril die kan direct al af als je rond lvl 44/45 bent. Dan ben je op de helft maarsoms weet je niet meer wat je moet doen.
Tering eindes lopen naar je corpse vaak etc etc.
En toch en toch... ik heb zoveel plezier in het spel.

Vroeger duurde het levelen voor mijn gevoel ook langer. Kan ook zijn dat ik het nu met een rustiger hart doe zeg maar.
Nogmaals: ik heb er zin in.

Ben wel benieuwd naar de max population op een server,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
enige waar ik een hekel aan heb is alle pre level 15.
Wat een drama om een beetje uit de noob zone te komen.
Volgensij heb je ook echt een uur of 4 nodig, voordat je dit level bereikt ongeveer.

Na level 15 gaat de Wereld van Warcraft pas echt voor je open :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khiu
De eerste keer is het leuk, daarna wordt het snel repetitief. Al vind ik het groepen voor Hogger altijd wel leuk, zal wel een drukke bedoeling zijn de eerste paar dagen.
beebie121 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:23:
Ben wel benieuwd naar de max population op een server,
Ja, ik ook. Op Nostalrius e.d. was het veel te hoog, maar ik hoop wel dat het wat hoger wordt dan de standaard in vanilla. Hou wel van een goed gevulde wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Pablo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:29:
enige waar ik een hekel aan heb is alle pre level 15.
Wat een drama om een beetje uit de noob zone te komen.
Volgensij heb je ook echt een uur of 4 nodig, voordat je dit level bereikt ongeveer.

Na level 15 gaat de Wereld van Warcraft pas echt voor je open :)
Na een anderhalf/2 uur ben je wel level 15 als doorspeelt.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
op dag 1 , zonder server sharding..... ik hoop het ook, maar ben bang van niet.
:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Pablo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:59:
op dag 1 , zonder server sharding..... ik hoop het ook, maar ben bang van niet.
:) :)
Dat ging zo goed bij het AQ opening event.. totaal geen lag ofzo :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Denk dat dat toen der tijd meer met de server hardware had te maken

vandaag de dag, verwacht ik dat (denk ik) niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:48
Sinds 3 dagen heb ik (na 14 jaar) geen WoW subscription meer maar voor Classic ga ik direct weer terug komen :)
Enhancement shaman. Toen konden we nog een 2handed wapen gebruiken. Good times hehe.

PS, wel bizar hoe veel tijd je overhoudt als je geen WoW meer speelt :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zeror schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Mij lijkt dat erg rooskleurig?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:08
Webgnome schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 13:56:
[...]

Mij lijkt dat erg rooskleurig?
In mijn herinnering had je als Dwarf al een kwartier nodig om vanuit de starter zone naar Kharanos te lopen :+

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
HellPunk schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 14:06:
[...]

In mijn herinnering had je als Dwarf al een kwartier nodig om vanuit de starter zone naar Kharanos te lopen :+
Laat staan om met je Night Elf naar Kharanos of Elwynn Forest te lopen. Ik denk dat de krokodillen in Wedlands na de eerste week een paar jaar geen honger meer hebben. :+

Maar het boeit me geen reet hoe lang het levellen straks duurt. Ik ga er van genieten. #zinin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Je kan ook om de bergen heen lopen:
YouTube: Night Elf "Shortcut" to Dun Morogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zeror schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Als je 'gewoon' speelt, dan ben ja n 2u lvl 10 en na een uur of 4-5 lvl 15. Als je rusht en niet op je gemakje je bags op orde houdt, je skills meelevelt, quests leest, chat enzo, dan niet.

Ben nu op 5 classes naar lvl 20 gegaan en altijd ongeveer 24u nodig gehad.

Op een pserver met 0.5x xp rate voor de mobs (om questen af te dwingen) ben ik nu lvl 36 na 3.5 dag spelen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pablo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:28:
Denk dat dat toen der tijd meer met de server hardware had te maken

vandaag de dag, verwacht ik dat (denk ik) niet meer
Zeker nooit op Draenor-EU gespeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10-2024
Deze High Warlord priest gaat zich ook wel aanmelden ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Ik ga 'm ook halen, dat is vrijwel zeker. Ten tijde van vanilla ook op Bloodscalp begonnen, maar met de free migration waren we met de guild (Nightwatchers) naar Twisting Nether gegaan.

Maar ik ben er nog niet over uit of ik Warlock of Warrior ga rollen... Warlock tot SSC in TBC gespeeld, daar overgegaan op Warrior omdat we tanks nodig hadden. En sindsdien eigenlijk altijd een tank geweest (ook in andere MMO's, zoals FFXIV nu).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Grumpmeister schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 16:51:
Ik ga 'm ook halen, dat is vrijwel zeker. Ten tijde van vanilla ook op Bloodscalp begonnen, maar met de free migration waren we met de guild (Nightwatchers) naar Twisting Nether gegaan.

Maar ik ben er nog niet over uit of ik Warlock of Warrior ga rollen... Warlock tot SSC in TBC gespeeld, daar overgegaan op Warrior omdat we tanks nodig hadden. En sindsdien eigenlijk altijd een tank geweest (ook in andere MMO's, zoals FFXIV nu).
Lol in Nightwatchers heb ik ook nog gezeten met mijn priest. Ik wil classic zeker proberen, of ik het nog steeds zo leuk vind als toen weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad. Speel nog steeds op diezelfde priest.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomderanged
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-04 16:09
Mijn beleving van private servers was dat het wel degelijk een goede ervaring was!
Vooral omdat de oude wereld "gewoon" goed populated was, was het veel interessanter.

Ik kijk hier iig erg naar uit!

PSN: Deltoidius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
FunkyTrip schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:18:
[...]

Als je 'gewoon' speelt, dan ben ja n 2u lvl 10 en na een uur of 4-5 lvl 15.
Dan ben ik benieuwd hoe je mijn speelstijl noemt, want in 2 uur tijd level 10 is supersnel. Ik ben al twee uur bezig in het startersgebied, dus nog voordat je bij het eerste stad met inn bent.

De droprate is in vanilla sterk verminderd dus om 8 items te krijgen moet je minstens 24 mobs afmaken. En uiteraard één voor één en pull je er per ongeluk eentje extra dan is het rennen geblazen. Dan zit je rugzak snel weer vol met rommel, maar dat bewaar je toch, zodat je het kan verkopen om je spells te kunnen kopen.
Begin gebied zit vol met andere spelers, wat bij simpele afmaak quests al soms onhandig is, maar als je pompoenen moet verzamelen is het steeds wachten tot die zijn gerespawned. Zelfde geldt voor speciale mobs die je moet verslaan, sta je daar met zijn allen te wachten op de respawn plek. Zonder een addon als questie is het ook goed zoeken waar je nou eigenlijk moet zijn.

In gedachte duurde het levelen nog langer, ik verbaasde me dat ik eigenlijk al supersnel level 5 was. Maar als je dan op een gegeven moment bij je eerste stad komt krijg je zoveel quests in alle richtingen, dat red ik niet allemaal binnen twee uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
En vergeet ook niet dat de hele quest experience met Cataclysm behoorlijk gestroomlijnd is. Daarvoor had je allerlei losse questgivers in plaats van centrale quest hubs, en moest je regelmatig behoorlijke afstanden heen en terug afleggen om je quest te doen en weer in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Speedy55 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Lol in Nightwatchers heb ik ook nog gezeten met mijn priest. Ik wil classic zeker proberen, of ik het nog steeds zo leuk vind als toen weet ik niet, maar proberen kan geen kwaad. Speel nog steeds op diezelfde priest.
Nice :D

M'n Warlock toentertijd was Recca, mocht je dat nog herinneren (al was ik volgens mij wat irritant puberaal als 18-19 jarige :') )

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Droefsnoet schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:38:
Dan ben ik benieuwd hoe je mijn speelstijl noemt, want in 2 uur tijd level 10 is supersnel. Ik ben al twee uur bezig in het startersgebied, dus nog voordat je bij het eerste stad met inn bent.
Dat was mijn eigen ervaring (10+ karakters in Vanilla naar lvl 10, dus ik scheur nu wel door die startquestgebieden heen). Als het relatief nieuw is, dan doe je er idd gewoon een uurtje of 4-5 over.

Elke mob teveel is kans op doodgaan. Je bag zit elke keer vol, je moet elke keer die quest goed lezen en/of op de map kijken hoe je de quests het beste kan doen in de juiste volgorde etc.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
Denk dat de spelers die niet zo lang geleden op een private vanilla server hebben gespeeld wel een voordeel hebben.
Ik ga een mage rollen. Zo handig met food & drinks, portals en buffs.
alleen die portals verkoop je al voor 1 goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

beebie121 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:01:
Denk dat de spelers die niet zo lang geleden op een private vanilla server hebben gespeeld wel een voordeel hebben.
Ik ga een mage rollen. Zo handig met food & drinks, portals en buffs.
alleen die portals verkoop je al voor 1 goud.
Dat duurt wel even voor de ze 1g aantikken :D
De eerste twee maanden is iedereen vet arm en aan het sparen voor mounts. Je mag blij zijn als je reagent cost + wat silver er voor krijgt ;)
stacks of copper enzo gaan voor 20s, de eerste blauwe items gaan voor 2g max. Niemand heeft g om het te betalen en nog niemand is voor twinks bezig op dat moment.

Leuk om te zien hoe die initiele maand er aan toe gaat :Y

(Was ooit Sylva, druid in de Lowlanders...heb ik nog steeds, is lvl 60 en nog steeds dressed in T0.5)

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 26-10-2018 09:13 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
FunkyTrip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Dat duurt wel even voor de ze 1g aantikken :D
De eerste twee maanden is iedereen vet arm en aan het sparen voor mounts. Je mag blij zijn als je reagent cost + wat silver er voor krijgt ;)
stacks of copper enzo gaan voor 20s, de eerste blauwe items gaan voor 2g max. Niemand heeft g om het te betalen en nog niemand is voor twinks bezig op dat moment.

Leuk om te zien hoe die initiele maand er aan toe gaat :Y
Voordat ik zover ben dat ik portals kan maken zijn we ook maanden verder he :)
En als ik zie hoe het eraan toegaat op de private servers verwacht (hoop?) ik dat het net zo gaat zijn.
ook daar is copper etc 20s voor een stack.
Tevens kan het maar zo zijn dat de mensen die nu retail spelen denken WTF 20s voor een stack copper?? die moet ik allemaal kopen. Om er dan achter te komen dat het een normale prijs is :D

Nogmaals: ik denk dat mensen die op een pserver vanilla hebben gespeeld de laatste tijd een voordeel hebben.
maar goed, we zullen zien. heb er zoveel zin in he. Maar ben bang dat het nog erg lang gaat duren voor het komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Grumpmeister schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

Nice :D

M'n Warlock toentertijd was Recca, mocht je dat nog herinneren (al was ik volgens mij wat irritant puberaal als 18-19 jarige :') )
Mijn char heet Missdivine en ik was toen samen met een dwarf priest(naam weet ik even niet meer) main healer. Recca komt mij enigzins bekent voor :P. En waren we toen allemaal niet een beetje puberaal :P

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

beebie121 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:15:
[...]

Voordat ik zover ben dat ik portals kan maken zijn we ook maanden verder he :)
En als ik zie hoe het eraan toegaat op de private servers verwacht (hoop?) ik dat het net zo gaat zijn.
ook daar is copper etc 20s voor een stack.
Tevens kan het maar zo zijn dat de mensen die nu retail spelen denken WTF 20s voor een stack copper?? die moet ik allemaal kopen. Om er dan achter te komen dat het een normale prijs is :D

Nogmaals: ik denk dat mensen die op een pserver vanilla hebben gespeeld de laatste tijd een voordeel hebben.
maar goed, we zullen zien. heb er zoveel zin in he. Maar ben bang dat het nog erg lang gaat duren voor het komt.
Vooral die eerste 10 levels zijn zo mooi....Dat je een gat in de lucht springt als een 6s bag dropt omdat die 5s bij de vendor ECHT niet te betalen zijn. Of je checkt de AH op lvl 12 ofzo omdat je effe gespaard hebt om te kijken of er een mooi groen wapen beschikbaar is (dat helpt echt wel met level snelheid, zeker als je nog met quest reward lvl 5 white weapons rondloopt) en je moet nadenken of je daar wel 10s aan wil spenderen.

Ook heirloom-spelers zullen moeten wennen aan hun 2.1 dps wapen op lvl 5 en hun white statloze gear tot lvl10+ en de 8dps die je doet op een mob...terwijl er een andere mob op je in begint te slaan!

good times _O_

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
FunkyTrip schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:35:
[...]
Ook heirloom-spelers zullen moeten wennen aan hun 2.1 dps wapen op lvl 5 en hun white statloze gear tot lvl10+ en de 8dps die je doet op een mob...terwijl er een andere mob op je in begint te slaan!

good times _O_
Jaaaa! Zat nog te denken bij je vorige comment aan de Gnoll-kampjes in Westfall. Hoe je vroeger van buiten naar binnen moest werken en moest opletten dat je er maar één pullt. Dat je moest opletten op de patrols, respawns en wegvluchtende Gnolls* (als ze bijna dood waren). Heb het daar regelmatig op een rennen moeten zetten om een corpserun te voorkomen. :D

Tijdje terug nog een paladin geleveld op retail. En het was meer een oefening in hoeveel kon je er pullen. En dan bedoel ik niet hoeveel je er aan kon zonder dood te gaan. Ik bedoel dat je een kamp in rent, zoveel mogelijk mobs pullt, en vervolgens kijkt of er nog meer mobs zijn die je ook nog kunt pullen. Vervolgens doe je 1-2 AoE-attacks, alles flikkert dood neer, je loot, en je rent zonder downtime door naar de volgende groep mobs. Nul risico, nul uitdaging, en helaas dus ook nul engagement. Het is wel leuk voor een uurtje, maar daarna wordt het toch al erg snel saai.

* god, ik herinner me plotseling ook de wegvluchtende Murlocs, die na 5 seconden terugkwamen met 3-4 vriendjes. Aaaaaughibbrgubugbugrguburgle! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gaius schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:52:

* god, ik herinner me plotseling ook de wegvluchtende Murlocs, die na 5 seconden terugkwamen met 3-4 vriendjes. Aaaaaughibbrgubugbugrguburgle! :D
Dat was kut ook in Elwynn forest. Daar in het NE gedeelte met dat lumber camp moet je ook wat van die murlocs slopen, maar als je moet wegrennen omdat er vriendjes komen ren je recht in ronddwalende lvl 9-10 beren en wolven. Heel naar allemaal. Zeker omdat je zelf lvl 8-9 bent.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Had hem ook al op Reddit gepost, maar kan hem jullie niet onthouden.
Heb deze pareltjes maar weer uit het opslaghok getrokken :)

https://imgur.com/a/1wNTZUO :+ 8)

Het begint aardig te kriebelen allemaal.
ben echt benieuwd wat er bij Blizzcon allemaal verteld / aangekondigd gaat worden over Classic :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Pablo op 26-10-2018 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Pablo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:35:
Had hem ook al op Reddit gepost, maar kan hem jullie niet onthouden.
Heb deze pareltjes maar weer uit het opslaghok getrokken :)

https://imgur.com/a/1wNTZUO :+ 8)

Het begint aardig te kriebelen allemaal.
ben echt benieuwd wat er bij Blizzcon allemaal verteld / aangekondigd gaat worden over Classic :9~
opslaghok!!! Bij mij staan ze nog steeds, net als de diablo 3 collectors edition, in de kast.. je gaat ze toch niet in een opslag hok doen!!

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Webgnome schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:09:
[...]

opslaghok!!! Bij mij staan ze nog steeds, net als de diablo 3 collectors edition, in de kast.. je gaat ze toch niet in een opslag hok doen!!
ja de berging / ruimte op de zolder.
misschien niet het juiste woord.
Feit was wel, dat ze lagen te verstoffen. 8)7

forgive me father for i have sinned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Pablo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 14:11:
[...]

ja de berging / ruimte op de zolder.
misschien niet het juiste woord.
Feit was wel, dat ze lagen te verstoffen. 8)7

forgive me father for i have sinned
Het is u vergeven. Hoewel ik Lich king nooit gespeeld heb zou ik die coll edition nog wel graag willen hebben voor in de kast. Zijn er van de vervolg uitbreidingen eigenlijk ooit coll. editions uit gekomen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Yup ,
zo te zien wel:

MOP: https://i.ytimg.com/vi/hoE814gwW9w/maxresdefault.jpg

WOD: https://static.giantbomb....2-2014-11-13+13.27.37.jpg

Legion: https://i.ytimg.com/vi/iWVBvhhOhOU/maxresdefault.jpg

en BFA is nog te koop op alle grotere webshops

Ik ben tijdens WoTLK gestopt met spelen... en dus met het kopen van de Collectors editions...
achteraf misschien zonde, maar was het niet eens met de richting waar het heen ging (/ was gegaan met TBC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik ga dit topic ook volgen :-) Ik zit al met smart te wachten op meer details. Ik ben begonnen met WoW toen het spel ongeveer een jaar uit was (ergens in November 2005). Ik heb het spel redelijk intens gespeeld tot het einde van Wrath of the Lich King en sindsdien af en toe, bij het uitkomen van de expansions, kort weer gesubscribed maar telkens weer teleurgesteld in het steeds verder achteruitgaan van de community. Ik heb ook zelf even vertoefd op vanilla private servers ten tijde van Nostalrius maar redelijk snel na de sluiting van Nostalrius besloten om te wachten op een legale versie van Vanilla.

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit met welke class ik wil gaan spelen maar ik ben er hard over aan het nadenken om een weekje vrij te nemen bij de release om het spel even like the good old times te spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:34
Ze mogen haast wel een Journey mode toevoegen waar je bij Vanilla begint dan overgaat naar TBC etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Psyonara schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:14:
Ze mogen haast wel een Journey mode toevoegen waar je bij Vanilla begint dan overgaat naar TBC etc
Op pservers noemen ze dat "progressive content". Zou inderdaad mooi zijn als ze dat (na verloop van tijd) mogelijk maken! Kun je de hele WoW experience (her-)beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:34
stefanass schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:19:
[...]

Op pservers noemen ze dat "progressive content". Zou inderdaad mooi zijn als ze dat (na verloop van tijd) mogelijk maken! Kun je de hele WoW experience (her-)beleven!
Zou me niks verbazen dat Blizz dat op termijn in de planning heeft staan. Maar ze moeten toch ergens beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
stefanass schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:19:
[...]

Misschien ze nog tot Wrath of the Lich King gaan, maar verder dan dat verwacht ik dan niet.
Want alles wat daarna komt, kun je nu ook nog gewoon beleven vrijwel op de manier zoals het toen ook al was.
WoW Classic zou een pre-Cataclysm server kunnen zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Zeror op 29-10-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:19

KipCurreh

Nightcrawler

Men WoW ervaring beperkt zich tot enkele maanden klooien op wat private servers die tot TBC of max WotLK gingen..

Misschien moet ik dit maar eens proberen, om het een beetje goed te maken tov Blizzard :)

Enige probleem is wat tijd vinden tussen al die andere games in, in combinatie met het leven van een jonge vader haha 8)

Is dit wat casual te spelen zoals in enkele uurtjes per dag/week vraag ik me dan af

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Delen van het spel wel, het ligt er ook aan hoe lang je sessies dan zijn. Als die 2 uur of meer zijn dan kan je prima de meeste dungeons doen. Als het minder is dan wat dat al lastig, vooral omdat een groep vinden ook al veel tijd kost. Levelen en group quests zijn sowieso wel te doen met een paar uur speeltijd.
Ik zit in hetzelfde schuitje en ga daarom ook op een PvE server spelen, met zo weinig tijd heb ik geen zin om vaak geganked te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Heb ik het gemist, of is er nog niks bekend gemaakt over wat het spel zelf en wat een eventueel abonnement gaat kosten? Ik neem aan niet de volle mep zoals voor retail?

Sorry als het al gevraagd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Dat is idd nog niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:12
Oh de herinneringen aan dat spel. Spelen vanaf dag 1. Eerste MMO voor mijn ook nog eens. Een vriend van me pikte me op in de Elven start zone om naar de Dwarfs te gaan. Hoe vaak we wel niet dood gegaan zijn onder weg door die vervloekte Krokodillen. Maar stond wel meteen te kijken hoe groot de wereld was! Heb het jaren gespeeld tot het einde van Cataclysm.

Heeft me zoveel tijd gekost niet normaal mee. Nooit meer een spel gevonden wat me zo opzoog

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik verwacht eigenlijk ten inste één abonnement voor zowel WoW Battle for Azeroth als WoW Classic. Twee aparte abonnementen schieten zichzelf behoorlijk mee in de voeten. Er zullen maar weinig spelers twee abonnementen gaan betalen verwacht ik. Iig niet zonder tegenzin.

Ik verwacht ook nog wel dat WoW Classic gewoon gratis gaat zijn overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 29-10-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:48

Salmon

.NET developer

Zeror schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

------
Dan gaat het nog druk worden denk ik... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Salmon schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:18:
[...]

Dan gaat het nog druk worden denk ik... :>
Juist alleen maar goed dat het druk wordt. Kan me sowieso niet voorstellen dat Blizzard hier iets extra's voor gaat vragen (zou ook dom zijn in mijn ogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

Kek

3flix

Brummetje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:21:
[...]

Juist alleen maar goed dat het druk wordt. Kan me sowieso niet voorstellen dat Blizzard hier iets extra's voor gaat vragen (zou ook dom zijn in mijn ogen).
Servers draaien en onderhouden is niet gratis.... Ze moeten er op een of andere manier wel aan verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Zeror schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:13:
[...]
Gratis lijkt me heel onwaarschijnlijk. Eerder inbegrepen bij je reguliere WoW abonnement.
Pagina: 1 2 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat