Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 19:42

rolandos582

Gaming addict x)

Felyrion schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:07:
[...]

Maar kom dan niet aan met dat BWL een "joke" is. Je bent duidelijk hardcore in vergelijking met 99% van de rest. Ik kan je vertellen dat in mijn guild men begint rond 20:30, want kinderen naar bed en stopt om 23:00 want werk de volgende dag. En zo gaat het de meesten (althans, op mijn server.... wellicht dat het de uitzondering is...?).

Als jij om 1u 's nachts doordeweeks nog een raid team bij elkaar weet te krijgen van 40 man, dan zit je overduidelijk niet in een gemiddelde guild. Geen probleem, maar jammer dat je het dan nodig vind om het een joke te noemen wat het voor de meerderheid overduidelijk niet is.

De meesten van ons missen simpelweg de gear om de DPS race van Vael te winnen, want dat is het. Wellicht is dat de voorbereiding waarover je het hebt, want de tactieken zijn nou ook weer niet zo hoogdravend.
En ja... de meesten van ons hebben het ook vroeger gespeeld.

Met je laatste opmerking ben ik het zeker eens. Voor elk wat wils, maar laten we elkaar in hun waarde laten.
Wij raiden ook gewoon 1 a 2x pw van 2000 tot 2300 oid. We zijn allemaal wel zo'n beetje max geared want MC is alweer wat. Een maand of 5/6 uit? Met maximale consumables/buffs etc. was het echt allemaal niet heel spannend. Volgens mij 9 deaths in the hele run, ja we zijn zeker een HC guild maar dit is voor iedereen goed te doen. MC is vergelijkbaar, zodra je dat een beetje snapt en wat gear hebt verzameld kan je dat niet eens een uitdaging noemen. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie raids er aan toe gaan. O-)

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• Felyrion
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-05 15:38

Felyrion

goodgoan!

rolandos582 schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 01:14:
[...]

Wij raiden ook gewoon 1 a 2x pw van 2000 tot 2300 oid. We zijn allemaal wel zo'n beetje max geared want MC is alweer wat. Een maand of 5/6 uit? Met maximale consumables/buffs etc. was het echt allemaal niet heel spannend. Volgens mij 9 deaths in the hele run, ja we zijn zeker een HC guild maar dit is voor iedereen goed te doen. MC is vergelijkbaar, zodra je dat een beetje snapt en wat gear hebt verzameld kan je dat niet eens een uitdaging noemen. Maar ik ben wel benieuwd hoe jullie raids er aan toe gaan. O-)
Akkoord, je speeld de game op een andere manier dan "ons" :) We zijn een stuk meer casual, wat inhoud dat de meesten van ons ook nog meer dan voldoende gear nodig hebben uit MC. We hebben bijvoorbeeld net de 2e Benediction gescoord laatste week (ja.. beetje pech ook, want wel 6 leaves ofzo al). En flasks bijvoorbeeld kan bijna niemand van ons zich echt veroorloven, en dat verwachten we ook niet.

We hadden MC ook niet cleared de eerste weken.
Ik denk dat daar het grote verschil zit. De meesten van ons zijn nog niet maxed out qua gear. Dan is Vael nog een beste kluif.

Tactieken kent iedereen wel. De meesten van onze guild hebben het in Vanilla ook gespeeeld. En moeilijk is het ook niet op dat vlak.
De uitdaging zet hem er voor ons op dit moment in dat we alles uit onze huidige gear moeten halen om bosses down te krijgen. En eerlijk gezegd vind ik dat ook heerlijk _/-\o_ Daar zit voor mij ook de fun.

En dan kan ik me ook voorstellen dat jij het allemaal maar "meh" vindt.

Ik zag toevallig dit filmpje van Tips Out nog voorbij komen waarbij hij het goed weet te verwoorden, met name rond dit tijdstip:

YouTube: My Thoughts on Blackwing Lair, Pugging, and Min/Max Culture

Wij zitten daarbij dus aan de kant van totaal niet min-maxen, maar fun O+

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• FunkyTrip
  • Laatst online: 23:20
Felyrion schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 23:07:
De meesten van ons missen simpelweg de gear om de DPS race van Vael te winnen, want dat is het. Wellicht is dat de voorbereiding waarover je het hebt, want de tactieken zijn nou ook weer niet zo hoogdravend.
En ja... de meesten van ons hebben het ook vroeger gespeeld.
Wij raiden vr 21.30 - 0.00 of za van 20.00-0.00 en nu dus allebei de dagen. 40 man halen we meestal niet.

Hebben ook te weinig dps warriors voor echte fast cleans, maar wel een paar goede rogues. Ook matige mages die met full bis 250dps doen...meh. Sommige prebuffen, maar veel ook niet.

BWL tot Firemaw zaterdag gedaan met 8 wipes ofzo.
Ga er van uit dat het ons nog een paar weken kost om BWL te clearen. Lijkt me typische casual guild.

Dit was onze Vael kill:
https://classic.warcraftl...D4BkF6gCQrvPypJ/#fight=12

Dit dus.

• MrVegeta
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:45

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gisteravond met de guild BWL 8/8 gedaan. Begin was pittig, maar het werd steeds makkelijker. Rond 18:30 begonnen en rond 01:00 Nefarian down. We hadden 1 speler mee die zo'n beetje alles wist van elke encounter, dat scheelt een boel. Maar die is er de komende tijd niet, dus ben benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Kleaudzak
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11-03 16:36
Het gaat er om dat iedereen "fun" heeft op z'n eigen manier.

Hardcore guilds die maanden oefenen op private servers. (Bosses resetten, items en consumables spawnen).
Semi-hardcore die de tactics weten en mss enkele keren wipen.
Of wat meer casual waar bij het uitvogelen is en niemand consumables gebruikt.

Natuurlijk is het spectrum wat breder, maar misschien geeft dit een indicatie.
Voor ieder wat wils!
[...]

Dat je op deze wijze geen uitdaging hebt snap ik wel. Zelfs voor een zeer casual guild als de mijne is Classic tot nu toe veel te makkelijk, Onze eerste Ony kill was met +-20 man en kostte ons 3-4 wipes uit mijn hoofd en dat was niet omdat we graag splitraids wilden doen, maar omdat we gewoon weg niet meer attuned spelers hadden. Als je dan met 40 man, volledig voorbereid doormiddel van PTR training en met volledige consumes / worldbuffs gaat mag je dan eigenlijk ook geen challenge verwachten.

Net als Rag, onze eerste rag kill was ook met een man of 30 en net niet pre-sons. En daar was ik eigenlijk ook wel blij mee. Rag zonder een sons phase is totaal geen uitdaging, tegenwoordig gaan ie meestal pre-sons neer en dat is eigenlijk gewoon jammer. Verder kom ik er duidelijk achter dat het veel leuker is de raids te clearen met <40 mensen dan alles te face rollen.

Nu woensdag Razorgore neer na een try of 5 met 28 man, wat best een challenge was. Met 40 man was het gewoon een makkelijke faceroll geweest wat eigenlijk gewoon zonde is.

Verder snap ik ook nooit zo dat Hardcore guilds zo enorm prat gaan op hun "efficiëntie", maanden lang uren per dag oefenen op PTR's daarnaast nog uren grinden voor gold ofwel mats voor consumes, sommigen doen zelfs de R14 grind enkel om beter te kunnen zijn in PVE. Al met al is dat niet heel efficiënt, ik durf eigenlijk wel te stellen dat de gemiddelde casual guild veel minder tijd en andere resources investeert in het clearen van Ony, MC of BWLen dus al met al een stuk efficiënter is.

Neemt niet weg dat ik het mooi vind om te zien hoe bijv. een guild als APES BWL clearde in 32 min en een beetje. Absoluut mooi als je van die manier van spelen houd. Maar efficiënt vind ik het totaal niet.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Efficient? Het zijn speedruns.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-05 12:41
Als casual guilds al Onyxia killen met 20 man wat ben ik dan met 1 level 50 toon? :'(

Moet zeggen dat ik het nog steeds wel naar mijn zin heb. Ben weer vol van de omgevingen aan het genieten en de questen die me van elke uiteinde van de wereld sturen. Maraudon blijft toch ook wel een prachtige dungeon. Meteen wat leuke loot kunnen scoren van de "princess".

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

MrFl0ppY schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:25:
Als casual guilds al Onyxia killen met 20 man wat ben ik dan met 1 level 50 toon? :'(

Moet zeggen dat ik het nog steeds wel naar mijn zin heb. Ben weer vol van de omgevingen aan het genieten en de questen die me van elke uiteinde van de wereld sturen. Maraudon blijft toch ook wel een prachtige dungeon. Meteen wat leuke loot kunnen scoren van de "princess".
Ligt misschien ook aan de defnitie :)
Ik zie onze guild als casual omdat we 1-2 avondjes raiden per week, geen regels hebben als minimaal deze consumes of altijd worldbuffs, geen eisen stellen aan classes, ben je attuned en kan je de instance in dan mag je mee (zolang we geen 40 man hebben, zouden we ooit meer dan 40 man hebben dan moeten er uiteraard helaas wat mensen uitzitten), zo hadden we al een lvl 55 priest en een lvl 55 hunter met eye / leaf en flink wat andere epics ;)

In de basis zijn we eigenlijk met een man of 20 dezelfde guild begonnen als 15 jaar geleden :)
Waarbij vaak het argument gebruikt wordt dat die speedruns heel erg efficiënt zijn omdat die runs zo snel gaan. Als je dan echter kijkt hoeveel man uur er nodig zijn voor zo'n speedrun (vooral qua voorbereiding) en een iets langzamere run (neem bijv. een 25 min MC run tegenover een 2 uur MC run) zijn die speedruns juist helemaal niet efficiënt.

[Voor 19% gewijzigd door Dennism op 18-02-2020 13:38]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dat argument heb ik nog nooit gehoord. Overigens ben ik liever elke dag 30 minuten bezig consumbles te farmen om dan op 1 avond in 3 uur MC/BWL te clearen dan 1 dag 5 uur bezig zijn (2 uren consumables grinden en raiden)

[Voor 70% gewijzigd door MrVegeta op 18-02-2020 14:08]

Ik zie dat regelmatig langskomen op o.a. reddit, maar ook in Podcasts komt het regelmatig ter sprake, onder andere in C2C en GMA heb ik het meermalen langs horen komen..
Waarbij dan wordt aangegeven dat die top guilds heel efficiënt zijn omdat ze maar "een uurtje" raiden per week. Terwijl andere guilds wel een avond of misschien zelfs wel meedere avonden doen over diezelfde raid. Waarbij dan vergeten wordt dat die top guilds juist heel veel tijd "upfront" besteden (o.a.farmen consumables, R14 grind en PTR trainen).

• DildoShwaggins
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 12-03 20:04
[...]

Ik zit zelf in Lowlands, Gandling (Nederlandse guild) en hoor zo nu en dan weleens wat voorbij komen over Aim. O.a. dat zij een privé server hebben waarop ze veel hebben geoefend met BWL. Kan je dat toevallig bevestigen? Erg benieuwd of de geruchten waar zijn.

• Pewpew
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-05 13:40
Zelf heb ik helemaal niks met dat hardcore gedoe, maar prima als je dat wel hebt. MC is nu 6 maanden uit, maar in onze guild hebben de meesten 2-3 maanden gedaan over level 60 en een beetje gearen.
Wij doen dus ook pas 3 maanden MC en Ony. Die clearen we nu in 1,5-2 uur. Inderdaad, heb je wat pre-bis gear mag je mee. Verder zijn er geen/weinig eisen aan gear, consumes of enchants. Lekker casual 2x raiden per week.
Gisteren voor het eerst BWL, door wat zieken en queue helaas maar met 35 man. Na bijna 3 uur wipen op Razorgore kregen we hem de laatste try down. Ouderwetse ontlading op discord! :)

• RustStorm
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-05 10:21
Ik zit zowaar in een guild, en deze guild moet nog opgebouwd worden om te raiden. We hebben niet eens genoeg man voor Onyxia of MC, waardoor er PUGS mee moeten. Opbouwen in dit stadium valt niet mee, want mensen kiezen liever voor een guild dat MC al gecleared heeft en alles op farm heeft waardoor ze lekker snel gegeared zijn...

Oh well... :) ik zie wel wat de toekomst brengt. Ik vermaak me sowieso wel. :)

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

@RustStorm hoeveel man heb je dan? Ony is bijvoorbeeld met 20 man prima te clearen, ook als je geen pre-bis, consumes of andere zaken gebruikt, MC is met 20+ ook goed te doen, al zou ik voor Ragnaros 30 wel aanraden eigenlijk.

Maar ook bijvoorbeeld Razorgore hadden wij zondag in een try of 5 down met slechts 28 man.

• RustStorm
@Dennism als we mazzel hebben signen er 10 voor een raid... en om heel eerlijk te zijn: het zijn niet echt heel goede spelers, is mijn ervaring... :-/

Ettibby - Hunter - Chamber of Aspects (A) - PM voor Battle.net ID - Tweakers WoW chars

• Insehh
  • Laatst online: 06-03 11:28

Insehh

Define good enough.

RustStorm schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:49:
@Dennism als we mazzel hebben signen er 10 voor een raid... en om heel eerlijk te zijn: het zijn niet echt heel goede spelers, is mijn ervaring... :-/
Wij zitten met ons derde raidteam op pakweg 20-30 personen, dus als je in een goed georganiseerde groep wilt mee runnen, kunnen we wel een keer kletsen. ;)

De enige ekte... PUBG Discord hierrrr: https://discord.gg/CcHAx4W

• RustStorm
Insehh schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 14:44:
[...]

Wij zitten met ons derde raidteam op pakweg 20-30 personen, dus als je in een goed georganiseerde groep wilt mee runnen, kunnen we wel een keer kletsen. ;)
Dat waardeer ik. Thanks! :)

Kan natuurlijk alleen maar als je ook Alliance speelt op Nethergarde Keep server...

• Barnagma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-04 13:23
RustStorm schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:41:
[...]

Dat waardeer ik. Thanks! :)

Kan natuurlijk alleen maar als je ook Alliance speelt op Nethergarde Keep server...
Ik kan uit ervaring zeggen dat het de 25 euro wel waard is om uit eindelijk in een non toxic guild te spelen met een "bekend" vriendelijk gezicht ;)

• RustStorm
Barnagma schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:50:
[...]

Ik kan uit ervaring zeggen dat het de 25 euro wel waard is om uit eindelijk in een non toxic guild te spelen met een "bekend" vriendelijk gezicht ;)
Haha. Mja. Ik ga er sowieso geen geld aan uitgeven. :) Ik geef Daybreak sowieso een kans een mooi team op te zetten. Ik heb geen haast en vind het leuk om er vanaf het begin bij te zitten en er wat "effort" in te stoppen. In plaats van een farm guild joinen waar de loot voor het oprapen ligt. :)

• Barnagma
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 24-04 13:23
RustStorm schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Haha. Mja. Ik ga er sowieso geen geld aan uitgeven. :) Ik geef Daybreak sowieso een kans een mooi team op te zetten. Ik heb geen haast en vind het leuk om er vanaf het begin bij te zitten en er wat "effort" in te stoppen. In plaats van een farm guild joinen waar de loot voor het oprapen ligt. :)
Dan moet je het ook zeker niet doen :). Wat Classic dan wel weer heeft is dat je telkens van tier naar tier moet gaan wil je als (nieuwe) guild progress maken. Dus van MC naar BWL, naar AQ40 naar Naxx. Je zal dus altijd wel wat animo hebben voor previous content.
Wat ik zowel een voor als na deel vind van Classic.

• BlaSfem0n
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-03 09:27

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Sinds vorige reset beginnen raiden met andere guild samen, want de vorige co-op voor te raiden was uiteen gevallen door release BWL..
Zondag ermee BWL gaan doen, Razor was al neer. Samen voor eerste keer de draakjes gedaan.
Gisteren terug BWL in, en alles ge-oneshot tot Chrom, en Chrom zelf 2de keer neer!
Benieuwd of Neffie ook zo vlotjes zal gaan..

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 24-05 11:06
-knip-

[Voor 99% gewijzigd door Sosua op 27-02-2020 14:13]

psn: NL-SosuA-

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

De volgende content staat er al weer aan te komen:
To be specific, our plan is to open Arathi Basin on all realms the week of March 10. At that time, we will also kick off the Battleground Holidays system.

We plan to open Zul’Gurub and release the fabled Dragons of Nightmare in April.
Ik kijk wel uit naar ZG. Ik vond dat altijd erg leuk om te doen. Anders dan de rest in elk geval :)

(en ik herinner me nog het corrupted blood incident :D )

[Voor 20% gewijzigd door Felyrion op 29-02-2020 20:08]

• stomley
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:55
Felyrion schreef op zaterdag 29 februari 2020 @ 20:04:
De volgende content staat er al weer aan te komen:

[...]

Ik kijk wel uit naar ZG. Ik vond dat altijd erg leuk om te doen. Anders dan de rest in elk geval :)

(en ik herinner me nog het corrupted blood incident :D )
Lijkt me ook heerlijk weer alleen voor gear doen we het niet gezien bwl beter gear heeft en we dat nu wel clearen. Denk meer voor de mount :p

• Pdvdp81
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-05 13:46
Gisteren voor de derde keer op rij BWL gecleared met de guild.
Door een 2tal onnodige wipes op Chromaggus deden we er 1 uur en 34 minuten over.
Het bizarre is, dat we niet eens super snel zijn, maar zonder die 2 wipes (waarvan 1 een reset wipe was) hadden we na 1 uur en 10 minuten klaar kunnen zijn.

We doen niet aan flasks, maar je merkt wel het verschil tussen het wel en niet gebruiken ervan. Er was 1 mage die een flask gebruikt en kwam echt met kop en schouders boven de overige mages uit.
Vanzelfsprekend waren de warriors en rogues de top dps.

Op Neffy geen mage class call en de laatste call was een druid call, terwijl die al dood was (ja we hadden maar 1 druid in de raid). Al met al een soepele run. Daarna nog even MC en Onyxia gedaan in minder dan 1 uur en 10 minuten.

Oh, en Neltharion's tear gekregen, dus qua trinkets zit ik voorlopig goed, ik had ToEP al.

Nu weer lekker farmen deze week en op naar een volgende clearance, misschien (waarschijnlijk) weer sneller.

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 22-05 12:55

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Pdvdp81 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:54:
Gisteren voor de derde keer op rij BWL gecleared met de guild.
Door een 2tal onnodige wipes op Chromaggus deden we er 1 uur en 34 minuten over.
Het bizarre is, dat we niet eens super snel zijn, maar zonder die 2 wipes (waarvan 1 een reset wipe was) hadden we na 1 uur en 10 minuten klaar kunnen zijn.

We doen niet aan flasks, maar je merkt wel het verschil tussen het wel en niet gebruiken ervan. Er was 1 mage die een flask gebruikt en kwam echt met kop en schouders boven de overige mages uit.
Vanzelfsprekend waren de warriors en rogues de top dps.

Op Neffy geen mage class call en de laatste call was een druid call, terwijl die al dood was (ja we hadden maar 1 druid in de raid). Al met al een soepele run. Daarna nog even MC en Onyxia gedaan in minder dan 1 uur en 10 minuten.

Oh, en Neltharion's tear gekregen, dus qua trinkets zit ik voorlopig goed, ik had ToEP al.

Nu weer lekker farmen deze week en op naar een volgende clearance, misschien (waarschijnlijk) weer sneller.
Nice wij hebben nog steeds geen trinket drops gekregen van Neffy. Ik zelf zit eerst te wachten op de staff of shadowflame. Neffy trinket komt wel wat later.

De warlock officier zit een beetje te zanniken omtrent die trinket, alsof wij mages hem niet nodig hebben |:(
Maar goed, gelukkig ben ik zelf ook officier en de raidleader en ons systeem is DKP=KING. Easy simpel oldskool vanilla DKP systeem.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Bartosy
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:22
Xtr3me4me schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Nice wij hebben nog steeds geen trinket drops gekregen van Neffy. Ik zelf zit eerst te wachten op de staff of shadowflame. Neffy trinket komt wel wat later.

De warlock officier zit een beetje te zanniken omtrent die trinket, alsof wij mages hem niet nodig hebben |:(
Maar goed, gelukkig ben ik zelf ook officier en de raidleader en ons systeem is DKP=KING. Easy simpel oldskool vanilla DKP systeem.
het is een stuk moeilijker om +hit met spells te krijgen met een warlock dan met een mage. Je kan het wel aan een mage geven maar daar doe je uiteindelijk de raid mee tekort. de warlock zal uiteindelijk ook een van de emps moeten tanken in aq40 en kijken hoe dat verloopt dan als hij een spel of 2 mist. een goede raidleader houd hiermee rekening.. net zoals met zoveel mogelijk mensen een goede set bonus geven ipv een persoon meteen 8 pieces.

[Voor 7% gewijzigd door Bartosy op 02-03-2020 09:49]

• Pdvdp81
Xtr3me4me schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Dat herken ik vooral uit mijn vorige guild. Daar zat altijd een mage in die maar bleef zeuren om loot, terwijl ik echt ruim boven hem stond en ook dat item nodig had. Gelukkig zit ik nu niet meer in een guild met DKP, maar waar ze EPGP gebruik. Een systeem waar nieuwe spelers ook wat aan hebben.

Uit de drie neffy kills hebben we al 2 trinkets en nog geen staff (helaas). Iedereen loopt al rond met Mageblade of SoD, behalve ik. Hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar als ik in de raid zit dan dropt er geen mageblade of SoD.

Ben sinds enkele weken onderdeel van deze guild en ik moet zeggen dat het super soepel gaat. Komt waarschijnlijk vooral doordat de GM en Officers het heel goed met elkaar kunnen vinden en elkaar al jaren kennen uit de Private Server scene.

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 22-05 12:55

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Pdvdp81 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Dat herken ik vooral uit mijn vorige guild. Daar zat altijd een mage in die maar bleef zeuren om loot, terwijl ik echt ruim boven hem stond en ook dat item nodig had. Gelukkig zit ik nu niet meer in een guild met DKP, maar waar ze EPGP gebruik. Een systeem waar nieuwe spelers ook wat aan hebben.

Uit de drie neffy kills hebben we al 2 trinkets en nog geen staff (helaas). Iedereen loopt al rond met Mageblade of SoD, behalve ik. Hoe ik het voor elkaar krijg weet ik niet, maar als ik in de raid zit dan dropt er geen mageblade of SoD.

Ben sinds enkele weken onderdeel van deze guild en ik moet zeggen dat het super soepel gaat. Komt waarschijnlijk vooral doordat de GM en Officers het heel goed met elkaar kunnen vinden en elkaar al jaren kennen uit de Private Server scene.
Dat helpt natuurlijk enorm als men mekaar ook kent. Onze guild doet qua progressie behoorlijk goed moet ik zeggen. Maar toen MC uit kwam tot de dag van vandaag hebben wij maar 1 x 2h Wapen van Raggy gekregen en van Onyxia maar 1 x 1h wapen. De pech qua item drops is gewoon te bizar voor woorden echt.
Gaat gewoon nergens over meer, maar ja kunnen niks aan doen.

De trinket is iets waar ik zeker voor wil gaan. Qua DKP zit 1 mage op nr 1 en ik ben nr2 en de warlock nr 4.
Nu weet ik dat de mage die op nr1 staat de trinket graag wilt, maar ja hij wilt ook heel graag de bracers van broodlord.
Als hij die neemt, ga ik gewoon voor de trinket. :9

De warlock heeft toch al problemen met threat, met de curses en shadowweave erbij doet hij insane veel dps, dat de fury/prot al problemen heeft met hem. Dus ik neem de trinket, want van de 10 frostbolts mis ik 50%. Gewoon belachelijk.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Ik wil mijn (horde) characters migreren naar een PvE server. Kan iemand mij een goede PvE server aanraden met raid guilds op niveau en een sterke populatie?

• Pdvdp81
xelfer schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 10:57:
Ik wil mijn (horde) characters migreren naar een PvE server. Kan iemand mij een goede PvE server aanraden met raid guilds op niveau en een sterke populatie?
Pyrewood Village is een prettige server aan Horde kant.
Genoeg raid guilds die met de besten meedoen (Vex, Crimson, Avalanche bijv.)

• Bluebe
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:51

Bluebe

Roar

Pdvdp81 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Pyrewood Village is een prettige server aan Horde kant.
Genoeg raid guilds die met de besten meedoen (Vex, Crimson, Avalanche bijv.)
Pyrewood Village is inderdaad een prima server, we zoeken toevallig bij Vex nog extra raiders :P Aan horde kant aantal prima guilds, wel lange Que's (40 min+) voor AV als je dat doet.

[Voor 10% gewijzigd door Bluebe op 04-03-2020 12:35]

• HerrProx
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22-05 13:13
Wij zoeken nog resto shamans en een Hunter of 2 voor onze guild op dreadmist. Hebben bwl nog niet gecleared maar zijn een heel eind op weg met 5 uit 8 bazen 😁

Het is lastig active mensen te vinden die ook blijven. Niet zozeer dat ze gaan lopen wel dat ze stoppen met spelen 😑

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:44
Bluebe schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:33:
[...]

Pyrewood Village is inderdaad een prima server, we zoeken toevallig bij Vex nog extra raiders :P Aan horde kant aantal prima guilds, wel lange Que's (40 min+) voor AV als je dat doet.
Grappig ik zit ook op die server, maar veel guilds nemen het raiden beetje te serieus lijkt het.

Vanilla clearden we MC/BWL/AQ40 met gewoon gear zonder flasks/elixirs zonder echt grote problemen, en toen hadden de bosses nog wel ietsje meer HP dan nu.
Nu roept iedereen dat je flasks nodig hebt en DM buffs en Ony buff en dan kunnen ze ragnaros ook aan.

Heb nog een resto druid in de aanbieding btw.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15-05 08:07
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Grappig ik zit ook op die server, maar veel guilds nemen het raiden beetje te serieus lijkt het.

Vanilla clearden we MC/BWL/AQ40 met gewoon gear zonder flasks/elixirs zonder echt grote problemen, en toen hadden de bosses nog wel ietsje meer HP dan nu.
Nu roept iedereen dat je flasks nodig hebt en DM buffs en Ony buff en dan kunnen ze ragnaros ook aan.

Heb nog een resto druid in de aanbieding btw.
Hier verbaas ik mij ook over in mijn huidige guild, en iedereen lijkt het ook te accepteren. Het is geen mythic raiding het is nog is simpel ook die oude raids... Wat ik vooral ook bijzonder vindt is dat ze het beschouwen als nieuwe game terwijl alles bekend is het al tot in den treuren is gefarmed en tactics al 100 jaar bekend zijn.

Dit staat mij zo tegen dat de lol er eigenlijk wel vanaf is en eigenlijk mee wil/ga stoppen.

[Voor 3% gewijzigd door krypto936 op 10-03-2020 18:59]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik ben met elixirs gestopt voor nu. Ben gold aan het stacken voor AQ40 waar het misschien wel nodig is :)

• Shadowhawk00
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:44
MrVegeta schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 19:36:
Ik ben met elixirs gestopt voor nu. Ben gold aan het stacken voor AQ40 waar het misschien wel nodig is :)
Nah AQ40 is ook generfed in patch 1.12 dus zal ook wel makkelijker zijn. Naxx misschien.

• Themperror
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-05 15:50
We hebben laatst onyxia gedaan met 2x 15-man (splitrun), best goed te doen allemaal, enigste dat soms een wipe veroorzaakt is de onverwachte deep breath (doen meerdere runs zonder een enkele breath, en dan besluit ze ineens 2x in 1 raid te doen :P) dus daar zijn we vaak niet op voorbereid.

maarja BWL en MC totaal gecleared ofc en genoeg mensen met gear onderhand..

Ik zit alleen nog op die gvd binding van geddon te wachten, want die van Garr heb ik al (ben de een van de tanks), wordt elke keer zo nerveus als we Garr doen omdat ik stiekem niet wil dat er een 2e binding dropt waardoor die laatste contested wordt :D

Rig: i7 6700K, 32GB DDR4, Inno3D GTX1080

• Seroczynski
  • Laatst online: 20:37
krypto936 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:56:
[...]

Hier verbaas ik mij ook over in mijn huidige guild, en iedereen lijkt het ook te accepteren. Het is geen mythic raiding het is nog is simpel ook die oude raids... Wat ik vooral ook bijzonder vindt is dat ze het beschouwen als nieuwe game terwijl alles bekend is het al tot in den treuren is gefarmed en tactics al 100 jaar bekend zijn.

Dit staat mij zo tegen dat de lol er eigenlijk wel vanaf is en eigenlijk mee wil/ga stoppen.
Het is niet zo dat het nodig is, maar het maakt sommige encounters wel gemakkelijker en sneller. World buffs zijn zeker niet mis. Wij pakken altijd even DMT en Dragonslayer mee voordat we beginnen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

• beebie121
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-05 14:10
Gister voor het eerst Nef neer gekregen. Mooi moment voor ons.
Hij dropte mooie caster spullen: de trinket en de headpiece.

Nef is een stukje makkelijker dan Chromaggus.

Nu ff wachten op ZG en AQ natuurlijk.

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | GTX 1080TI | Fractal Design Define R6 | Asus RoG Swift PG278Q | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• RustStorm
Ik loop nog steeds een heel stuk achter ten opzichte van de meesten van jullie. Ik ben nu met mijn guild sinds enkele weken Onyxia en MC aan het doen, zonder dat er PuGs bij zitten. Dat is wel leuk! Onyxia lijkt nu op farmstand te zitten, MC nog niet helemaal. Alleen Ragnaros moeten we nog neer krijgen, de rest is wel al gelukt. Wel leuk hoor! Ben inmiddels aan van de tanks, maar ik merk dat ik geen zin heb op 3 of meer dagen per week te raiden.

En nee, ik weet dat dat niet nodig hoeft te zijn: maar wij zijn nog lang niet zo ver dat alles in een avond gecleard kan worden helaas... Mogelijk in de nabije toekomst wel, maar dan zullen ze zich ook met BWL bezighouden. Al met al blijven ze regelmatig per week raiden...

• beebie121
RustStorm schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:06:
Ik loop nog steeds een heel stuk achter ten opzichte van de meesten van jullie. Ik ben nu met mijn guild sinds enkele weken Onyxia en MC aan het doen, zonder dat er PuGs bij zitten. Dat is wel leuk! Onyxia lijkt nu op farmstand te zitten, MC nog niet helemaal. Alleen Ragnaros moeten we nog neer krijgen, de rest is wel al gelukt. Wel leuk hoor! Ben inmiddels aan van de tanks, maar ik merk dat ik geen zin heb op 3 of meer dagen per week te raiden.

En nee, ik weet dat dat niet nodig hoeft te zijn: maar wij zijn nog lang niet zo ver dat alles in een avond gecleard kan worden helaas... Mogelijk in de nabije toekomst wel, maar dan zullen ze zich ook met BWL bezighouden. Al met al blijven ze regelmatig per week raiden...
Het scheelt een hele hoop als je een beetje geluk hebt met de drops en de tanks krijgen wat gear.
Merk wel dat vooral tanks en healers gear dependend zijn.
Heb je al een mooi beetje fireres gear? of 1 van de andere tanks? Dat scheelt een hele hoop hoor.
Ik weet nog dta toen wij MC deden dat op een gegeven moment komt dat omslagpunt qua gear en dan rij je er zo doorheen.
Zelfde met Onyxia, die doen we nu in 10 minuten van start, Dat zijn leuke dingen om dan ff tussendoor te doen.
MC doen we nu in ongeveer 1 uur en 30-45 minuten. En dat zonder buffs o.i.d. We zijn zeker niet hardcore.
Maar dan hebben we nog ongeveer 2 uur de tijd voor BWL. Laatste keer hadden we daar in 2 uur ook al 6 bosses down. Dat was eerder 2 max 3. Mensen moeten ook wennen aan tactics enzo.

En verder: lekekr op je eigen tempo spelen :) Wij raiden ook 2 avonden in de week. Dat is ook maximaal wat ik kan doen qua gezinsleven etc. En dat vind ik prima.

AMD 7 3700X | Gigabyte X570 Aorus Elite | GTX 1080TI | Fractal Design Define R6 | Asus RoG Swift PG278Q | Be Quiet Dark Pro 4 | Astro A50 | G.Skill DDR4 Aegis 2x8GB 3200MHz | Logitech G910 Orion Spark RGB | Logitech G502 Proteus Core

• RustStorm
@beebie121 Qua drops nog nauwelijks tank gear; alleen maar rogue, hunter en mage voornamelijk. Soms iets voor een priest, lock of paladin. Maar echt, nauwelijks warrior gear! PAar BoE's, en een keer de headpiece, maar daar houdt het dan mee op...!

Op Rag had ik vorige keer incl. buffs 169 fire res ofzo. Dat had "good" bescherming.... Het was ook niet per se de tank dat dood ging, maar langzaamaan de raid... (dps).

GM en andere willen volgens mij zo snel mogelijk bezig met BWL en dat clearen, want "ze hebben het idee ontzettend achter te lopen en will bij zijn...". Ik wil eerlijk gezegd niet meer dan twee avonden per week raiden, want het is precies wat je zegt: in real life vergt veel tijd en is VEEL belangrijker dan het spelletje...

• beebie121
RustStorm schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 10:00:
@beebie121 Qua drops nog nauwelijks tank gear; alleen maar rogue, hunter en mage voornamelijk. Soms iets voor een priest, lock of paladin. Maar echt, nauwelijks warrior gear! PAar BoE's, en een keer de headpiece, maar daar houdt het dan mee op...!

Op Rag had ik vorige keer incl. buffs 169 fire res ofzo. Dat had "good" bescherming.... Het was ook niet per se de tank dat dood ging, maar langzaamaan de raid... (dps).

GM en andere willen volgens mij zo snel mogelijk bezig met BWL en dat clearen, want "ze hebben het idee ontzettend achter te lopen en will bij zijn...". Ik wil eerlijk gezegd niet meer dan twee avonden per week raiden, want het is precies wat je zegt: in real life vergt veel tijd en is VEEL belangrijker dan het spelletje...
wij hebben ook veel rogue gear gehad. ook in BWL. al behoorlijk wat t2 rogue spul moeten disenchanten. We hebben 3 rogues en die hebben alles al.
Wellicht is het goed om een Blacksmith darkiron gear te laten maken. Dan kan je als tank ook FR capped zijn.julie zijn alliance? dus geen fr totem
gaan de melee dps wel op tijd terug bij raggy?

en tja, achterlopen als guild. Het is maar net wat je wil, wat ik em dan wel afvraag is wat wil je als guild zijnde. je hebt in BWL echt wel behoorlijk MC gear nodig. en die heb je niet na 1 clear. dat kost tijd.
Ik zou als ik jullie was eerst focus op MC en ony. Dan komt BWL vanzelf.
Wij raiden al tijd MC en dus hebben we de gear ook wel zeg maar.

Bij ons is het zo dat je als raider wel wordt gevraagd om attendance, maar RL issues zijn veel belangrijker. Moet wel zeggen dat we een behoorlijk loyale groep raiders hebben in de guild. eigenlijk altijd wel een man of 45 die mee willen/kunnen.

• RustStorm
beebie121 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:27:
[...]

wij hebben ook veel rogue gear gehad. ook in BWL. al behoorlijk wat t2 rogue spul moeten disenchanten. We hebben 3 rogues en die hebben alles al.
Wellicht is het goed om een Blacksmith darkiron gear te laten maken. Dan kan je als tank ook FR capped zijn.julie zijn alliance? dus geen fr totem
gaan de melee dps wel op tijd terug bij raggy?

en tja, achterlopen als guild. Het is maar net wat je wil, wat ik em dan wel afvraag is wat wil je als guild zijnde. je hebt in BWL echt wel behoorlijk MC gear nodig. en die heb je niet na 1 clear. dat kost tijd.
Ik zou als ik jullie was eerst focus op MC en ony. Dan komt BWL vanzelf.
Wij raiden al tijd MC en dus hebben we de gear ook wel zeg maar.

Bij ons is het zo dat je als raider wel wordt gevraagd om attendance, maar RL issues zijn veel belangrijker. Moet wel zeggen dat we een behoorlijk loyale groep raiders hebben in de guild. eigenlijk altijd wel een man of 45 die mee willen/kunnen.
Ik ben aan het kijken of er wat gear gecraft kan worden (ik ben te lui geweest om reputation met betreffende faction te farmen, dus ik kan het sowieso niet zelf maken helaas). Hebben alleen nog niet veel mats beschikbaar volgens mij, maar daar zal ik de GM even over moeten contacten.

Ik heb ook al gezegd dat we eerst op MC en Ony moeten focussen en dat BWL dan vanzelf wel komt. Maar de GM is bang dat mensen de guild zullen verlaten om een BWL guild te joinen. En daar zit natuurlijk wat in, maar toch heb ik dezelfde mening als jij. Alles op zijn tijd... de rest komt vanzelf wel.

Hij wil ook al met alle geweld ZG gaan doen zodra het er is...

Nou ja, ik zie het allemaal wel! Ik ben tot Class Leader benoemd, omdat de GM onder de indruk is van m'n spelen... maar goed.... Ik ga wel zeggen dat i niet meer dan tweemaal per week wil raiden, want anders gaat het als een verplichting / baan voelen en dat wil ik niet.

Dusch... :) We gaan het zien wat de toekomst brengt... ;)

• beebie121
ZG is wel veel makkelijker dan mc he. Dus ik snap het wel dat ie zg in wil. daar haal je ook direct de gear waarmee je mc makkelijker kan clearen.

meeste dingen in zg zijn voor ons ook geen upgrades meer. Alleen voor casters heb je de hit gear in ZG welke super handig is.

ZG veranderd vooral voor casters veel.

Vind ZG wel een hele gave raid trouwens.

• RustStorm
beebie121 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:46:
ZG is wel veel makkelijker dan mc he. Dus ik snap het wel dat ie zg in wil. daar haal je ook direct de gear waarmee je mc makkelijker kan clearen.

meeste dingen in zg zijn voor ons ook geen upgrades meer. Alleen voor casters heb je de hit gear in ZG welke super handig is.

Wat ik mij kan herinneren van ZG is dat deze moeilijker was! Haha, maar toch.... dat is heul lang geleden! ;) We gaan het gewoon zien... :)

• MetalPool
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-05 10:14
Heb even de start pagina bekeken maar zie nergens een NL guild Horde staan :O
Heeft iemand misschien een aanrader qua guild voor mij?

Ben zelf redelijk casual speler....maar raiden lijkt me ook wel weer leuk om te doen.

Lvl 25 lock op Firemaw btw.

Ben voorzien ;)

[Voor 11% gewijzigd door MetalPool op 30-03-2020 15:47]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

beebie121 schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:46:

Als Huntard krijg ik eindelijk meer toegang tot melee weapons dankzij ZG. Hoewel de volgende Core Hound Tooth en Brutality Blade wel voor mij zijn, nu alle melee voorzien zijn.

• beebie121
xelfer schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:48:
[...]

Als Huntard krijg ik eindelijk meer toegang tot melee weapons dankzij ZG. Hoewel de volgende Core Hound Tooth en Brutality Blade wel voor mij zijn, nu alle melee voorzien zijn.
je bedoeld dta de drops in ZG meer voor hunters zijn?
ik zou toch voor de MC of BWL dingen gaan denk ik als dat kan haha.

eigenlijk is ZG niet interessant voor andere classes dan casters als je MC en BWL al farmed.

Enige wat echt goed is zijn de enchants.

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-05 18:48

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ondertussen is er een survey uitgezet die lijkt te hinten op een TBC Classic
https://www.wowhead.com/n...n-survey-sent-by-blizzard

Zou een mooi vervolg kunnen geven aan het Classic avontuur. Ben uiteindelijk wel benieuwd wat het gaat worden, verder met je huidige Classic character. En of de mogelijkheid er bijvoorbeeld blijft om enkel Vanilla Classic te blijven spelen.

PV Output

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pdvdp81
tuinïnen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:58:

Zou een mooi vervolg kunnen geven aan het Classic avontuur. Ben uiteindelijk wel benieuwd wat het gaat worden, verder met je huidige Classic character. En of de mogelijkheid er bijvoorbeeld blijft om enkel Vanilla Classic te blijven spelen.
Het mooiste zou ik vinden als we een kopie kunnen maken van ons Classic Vanilla toon naar een TBC classic server. Zodat je in feite 2 characters hebt, maar gewoon verder kan gaan met TBC waar je in Vanilla gebleven bent.
Daarnaast kun je, als je totaal geen trek meer hebt in die TBC ervaring weer terugvallen op je Vanilla toon.

Al met al ben ik benieuwd wat ze gaan doen.

Wel jammer dat er geen optie is voor een Classic+ editie. Dus meer content toevoegen voor level 60.

• beebie121
Het liefste zie ik het volgende:
Classic + (dus extra content in classic)
helaas zie ik dit niet snel gebeuren, kost heel veel resources zowel bouwen als design natuurlijk.

of TBC waarbij je kan kiezen of je je char wil laten prgressen van classic naar tbc. Maar je kan ook kiezen voor locked Classic.

Ik vond TBC de beste wow game eerlijk gezegd. Een hoop nare dingen waren eruit gesloopt en goede punten zaten er in.

laat TBC maar komen. En misschien kunnen ze dan een TBC + maken. hebben ze meer ervaring in het gebruiken van "oude" content en het opzetten hiervan waardoor er meer resources vrij zijn om nieuwe dingen te maken :)

beebie121 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:32:
[...]

je bedoeld dta de drops in ZG meer voor hunters zijn?
ik zou toch voor de MC of BWL dingen gaan denk ik als dat kan haha.

eigenlijk is ZG niet interessant voor andere classes dan casters als je MC en BWL al farmed.

Enige wat echt goed is zijn de enchants.
In ZG droppen wapens met 1 crit en 28 attack power. Dat zijn goeie statsticks voor Hunters.

• Tweakwondo
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 20-05 16:20
Ik heb zojuist WoW classic opgepakt na lang geen wow te hebben gespeeld. Is er een NL/Be guild op de realm Mirage Raceway (EU). Ik join graag :)

• Pdvdp81
Nog 7 uur en bijna 40 minuten en het is zover! De terugkeer van "The Ancient City" Zul'Gurub.
Helaas kan ik niet bij de eerste clear zijn, gezien onze guild dat vannacht om 00:01 gaat doen.
Vrijdag ben ik er wel bij en tot die tijd ga ik lekker crocs farmen!

Heb erg veel zin om weer terug te gaan naar deze instance. Heb echt heel veel plezier gehad in de vanilla tijd met deze instance. De mechanics waren vernieuwend en je had zowaar meerdere tanks nodig die de gevechten snapte.

In de Vanilla tijd heb ik niet het genoegen gehad om een van de mounts te krijgen, maar dit keer gaat het me lukken, ik voel het gewoon! :P

Nog meer mensen die zin hebben in ZG?

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-05 16:42
Pdvdp81 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:23:
Nog 7 uur en bijna 40 minuten en het is zover! De terugkeer van "The Ancient City" Zul'Gurub.
Helaas kan ik niet bij de eerste clear zijn, gezien onze guild dat vannacht om 00:01 gaat doen.
Vrijdag ben ik er wel bij en tot die tijd ga ik lekker crocs farmen!

Heb erg veel zin om weer terug te gaan naar deze instance. Heb echt heel veel plezier gehad in de vanilla tijd met deze instance. De mechanics waren vernieuwend en je had zowaar meerdere tanks nodig die de gevechten snapte.

In de Vanilla tijd heb ik niet het genoegen gehad om een van de mounts te krijgen, maar dit keer gaat het me lukken, ik voel het gewoon! :P

Nog meer mensen die zin hebben in ZG?
Volledig eens, ik vond het in Vanilla een van de leukste raids om te doen.
Meer mechanics en overall een lekker sfeertje daar.

En … ik heb zowel de tijger als de raptor zien droppen daar, good 'ol times :D

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

• beebie121
ik heb ZG heel vaak gedaan. Misschien wel te vaak.
ik heb nooit aq40 en naxx gedaan. Eerlijk gezegd kijk ik daar meer naar uit.

Voor casters is ZG natuurlijk een game changer met de %hit die je kan krijgen. Daardoor worden andere encounters ook weer makkelijker.

Maar ik ga meer voor d eaq en naxx raids denk ik.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Het is vooral leuk omdat het weer eens iets anders is. Totaal andere setting en sfeer. Voor BWL geared guilds is het natuurlijk weinig uitdagend, maar wel leuk om er bij te doen af en toe. En toch nog leuke upgrades soms zoals de enchants.

Ik vind het ook vooral een leuke instance om alts naartoe te nemen. Je plant het wat makkelijker op een verloren zondagmiddag bijvoorbeeld. 20 man is wat dat betreft nou eenmaal wat makkelijker te organiseren.

tuinïnen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:58:

Dan ga ik gelijk weer spelen :+ magisch !

• Ricmaniac
  • Laatst online: 19:48

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gisteravond 40 geworden.. maar heb geen genoeg gold voor me mount XD echt balen haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23-05 16:42
Mektheb schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:00:
[...]

Dan ga ik gelijk weer spelen :+ magisch !
Zo zie je maar, want dit is voor mij een reden om per direct te stoppen.

Ik hoop wel dat Blizzard tijdig aangeeft wat ze van plan zijn. Als ze de bestaande Classic servers gaan mergen naar TBC dan houdt het avontuur voor mij op.

Anderzijds zijn er veel mensen begonnen met spelen de afgelopen maanden sinds COVID en is het in de 20-40 area's nog behoorlijk druk. Ik verwacht voor zomer 2021 niet heel veel wijzigingen.

We zullen zien, hopelijk maken ze niet weer dezelfde fouten als voorheen door content er te snel doorheen te drukken en de top1-3% playerbase te voeden.

Intel i7 4770K | MSI Z87-G45 Gaming5 | Noctua DH-15 | Kingston HyperX Savage DDR3 1866 16GB | Gigabyte GTX980Ti | BeQuiet! Straight Power10 800W | Focusrite Scarlet 2i4 | Logitech G903 | Logitech G910 Orion Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum |

Dhrax schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:29:
[...]

Zo zie je maar, want dit is voor mij een reden om per direct te stoppen.

Ik hoop wel dat Blizzard tijdig aangeeft wat ze van plan zijn. Als ze de bestaande Classic servers gaan mergen naar TBC dan houdt het avontuur voor mij op.

Anderzijds zijn er veel mensen begonnen met spelen de afgelopen maanden sinds COVID en is het in de 20-40 area's nog behoorlijk druk. Ik verwacht voor zomer 2021 niet heel veel wijzigingen.

We zullen zien, hopelijk maken ze niet weer dezelfde fouten als voorheen door content er te snel doorheen te drukken en de top1-3% playerbase te voeden.
Ho wacht ik bedoel neit die van Vanilla erbij.

Maar echt net als Vanilla ( classic dus ) gewoon alleen enkel TBC servers

• beebie121
mja ik ben wel bang dat je dan de playerbase opsplitst. weet niet of dat goed is eerlijk gezegd.
ik vind TBC de betere wow versie. Wellicht de beste. zoals die was dat je eerst revered moest zijn om dungeons op heroic te doen etc.

Ik zou het mooiste denk ik vinden, als er nieuwe content komt. dus nieuwe dungeons. misschien een update dat geen tbc is maar een verlenging van classic. en dan tot bijvoorbeeld lvl 65 (ik noem maar wat).
maar dat zal nooit gebeuren.

@Ricmaniac welke server en kant speel je? ik speel op mirage raceway horde. je kan van mij wel lenen hoor. heb ff genoeg goud. Zit nu op 1500goud

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

beebie121 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:46:

@Ricmaniac welke server en kant speel je? ik speel op mirage raceway horde. je kan van mij wel lenen hoor. heb ff genoeg goud. Zit nu op 1500goud
Sick bedrag! maar helaas ik speel op mograine Alliance

• FunkyTrip
Felyrion schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:52:
Het is vooral leuk omdat het weer eens iets anders is. Totaal andere setting en sfeer. Voor BWL geared guilds is het natuurlijk weinig uitdagend, maar wel leuk om er bij te doen af en toe. En toch nog leuke upgrades soms zoals de enchants.

Ik vind het ook vooral een leuke instance om alts naartoe te nemen. Je plant het wat makkelijker op een verloren zondagmiddag bijvoorbeeld. 20 man is wat dat betreft nou eenmaal wat makkelijker te organiseren.
Wij raiden al een tijdje MC/BWL dus ik heb nu eigenlijk alles zo'n beetje wel als hunter:
7xT1
4xT2
Raggie's cloak
Neph's amulet
Rhok de hunter bow

1e keer ZG, meteen de Ring en Seal of Jin, dus die BiS ook compleet.
Nu ga ik maar voor de enchants.

Toch duurt ZG nog best wel lang; we zijn er toch wel 2u in zoet.

Dit dus.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

FunkyTrip schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:54:
[...]

Wij raiden al een tijdje MC/BWL dus ik heb nu eigenlijk alles zo'n beetje wel als hunter:
7xT1
4xT2
Raggie's cloak
Neph's amulet
Rhok de hunter bow

1e keer ZG, meteen de Ring en Seal of Jin, dus die BiS ook compleet.
Nu ga ik maar voor de enchants.

Toch duurt ZG nog best wel lang; we zijn er toch wel 2u in zoet.
Nice, ja, voor ons duurt het ook nog wel een uur of 2, maar dat komt ook omdat we nog wel alles clearen ivm rep, bloodvine en de rich thorium.

Voor mijn priest is er ook niet bijzonder veel te halen, alleen de neck van Jin'do en de trinket is geschikt. Maar de enchants alleen al zijn de moeite waard :P

• Pdvdp81
Als mage ben ik behoorlijk blij met ZG. Eindelijk weer een nieuwe omgeving en lekker na de zondagse raid naar fire speccen. Heerlijk om alvast even te oefenen in 2 raids van ZG om vervolgens weer de 1 spell rotation van frost op te pakken tijdens de main raid day.

ZG komt ook met wat leuke upgrades die voornamelijk met +hit te maken hebben.
Ik had Neltharion's Tear al en ook de Ringo's Blizzard boots, maar voor de rest was het qua +hit nogal behelpen, naast dan een blauwe neck die ik al heb sinds voor het raiden van MC.
Na 2 runs in ZG heb ik nu al +9% hit dankzij 1 enchant op mijn broek (1%). Chest en Broek van Bloodvine (3%) en een van de Zanzil ringen (1%).

Dankzij talents zit ik dus al op 15% hit en heb ik nog maar 1% nodig om niet meer te missen op raidbosses.

Vanaf dat moment is het min/maxen en wachten tot AQ zodat ik volop fire kan speccen en echt de top van de damage meters kan aanvallen.
In ZG was ik gisteren met 2 vingers in mijn neus al nummer 1, alleen enkele bizar gegearde warriors kwamen dichtbij. Uiteraard bleven de frostmages ver achter.

Al met al, ZG is een zeer welkome afwisseling, alhoewel het farmen ervan redelijk triviaal is nadat iemand een glitch heeft gevonden op een brug en ervoor heeft gezorgd dat alleen de pull nog lastig is om crocs en tigers te farmen.

• Marleytjuh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08-05 12:49
Ik heb een vraag aan alle enthousiastelingen hier. Ik sta op het punt om te beginnen met WoW. Ik dacht eerst dat het geen zin heeft om hieraan te beginnen, omdat het zo'n oud spel is met een playerbase die waarschijnlijk al meer dan 10 jaar aan het spelen is. Toch hoor ik vaak dat het zelfs nu nog leuk is om aan WoW te beginnen, omdat de endgame zo intens en veelzijdig is. Ik vraag me af hoe lang het ongeveer duurt om max level te bereiken met 'casual gaming'? Kost zoiets maanden tijd?

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-05 18:48

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ja, ligt er natuurlijk aan hoe casual je speelt. Maar bij 1 a 2 uur per dag ben je er 2-3 maanden wel mee bezig. Een hele leuke ervaring, zeker de eerste keer. :)

PV Output

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-05 12:21
Marleytjuh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:10:
Ik heb een vraag aan alle enthousiastelingen hier. Ik sta op het punt om te beginnen met WoW. Ik dacht eerst dat het geen zin heeft om hieraan te beginnen, omdat het zo'n oud spel is met een playerbase die waarschijnlijk al meer dan 10 jaar aan het spelen is. Toch hoor ik vaak dat het zelfs nu nog leuk is om aan WoW te beginnen, omdat de endgame zo intens en veelzijdig is. Ik vraag me af hoe lang het ongeveer duurt om max level te bereiken met 'casual gaming'? Kost zoiets maanden tijd?
Ik ben ermee gestopt omdat ik het niet meer leuk vond dat alle end-game content (raids, dungeons, gear etc.) helemaal uitgedokterd was en daar niks meer te ontdekken viel. Maar ik heb wel erg veel plezier gehad in het levelen van mijn character :)

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 24-05 12:41
Inderdaad, het leuke van WoW is dat je prima in je eentje kunt levelen. Je zult er dan wel wat langer over doen maar dat is juist één van de charmes waar iedereen in het begin voor viel. Het probleem nu is dat alles bekend is dus je kunt ook allemaal opzoeken wat je mist. Dat was er toen niet. Je was blij met de drop die je kreeg in de dungeon waar je zat, want je wist niet dan in die andere dungeon een betere drop was :+.

Dus mijn advies, niet teveel opzoeken en zo blank mogelijk aan de reis beginnen. Want die is in veel opzichten leuker dan het eindpunt.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• beebie121
Marleytjuh schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:10:
toch vraag ik me af of je classic bedoeld of normale wow. Classic is prima te starten. Dat loopt pas (weer) van augustus 2019. De normale game is al jaren oud met een grote playerbase. Echter is er zoveel veranderd etc dat ook dat prima te doen is om nu te starten.
Zeker als straks de nieuwe xpac uitkomt en je dan een beetje bij bent is dat goed te doen.

• Pewpew
Pdvdp81 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:36:

Dankzij talents zit ik dus al op 15% hit en heb ik nog maar 1% nodig om niet meer te missen op raidbosses.
Volgens mij blijft er altijd een 1% miss/resist mogelijk op raid bosses. Ook als je hit capped bent.
Overigens wel jaloers op je gear ;)

• Pdvdp81
Pewpew schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 15:32:
[...]

Volgens mij blijft er altijd een 1% miss/resist mogelijk op raid bosses. Ook als je hit capped bent.
Overigens wel jaloers op je gear ;)
Dat klopt natuurlijk ook wel, het is niet dat ik nooit geen "Resist" meer ga zien. Maar vanuit de hit/miss mechanics zal het niet meer voorkomen.
In veel gevallen hebben raid bosses echter nog wel een magical resistance tegen mijn spells en dan wil er nog wel eens wat volledig geresist worden.

Vanavond weer ZG en dan hoop ik mijn laatste procent binnen te halen. Morgen nog een keer als fire knallen in ZG en dan respec naar frost en zal ik dat blijven tot AQ uit is.

Het leuke van fire is trouwens te typeren in hoe ik gisteren alle silithus quests gedaan heb: Solo.
Ik had de Dragonslayer buff (ik denk van Ony head) en dus 10% crit. Met de 41 yard range op fireball en 36 yard range op scorch waren 9 van de 10 elites al dood voor ze bij me kwamen. Van degenen die dat nog niet waren was een fireblast vaak al genoeg.

Ik ga de ignite chains missen. Soms denk ik dat ik nooit voor de gein fire had moeten speccen vorige week.

Frostbolt spam is toch wel saai :D Voorspelbaar en saai.

• zerocool82
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:06

zerocool82

Ignorance causes chaos

Tweakwondo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:38:
Ik heb zojuist WoW classic opgepakt na lang geen wow te hebben gespeeld. Is er een NL/Be guild op de realm Mirage Raceway (EU). Ik join graag :)
Ik hou mij ook aanbevolen (in geval van Horde), na Wrath of the Lich King ben ik destijds afgehaakt. Na af en toe op private servers te hebben gespeeld, sinds 2 maanden weer gestart met Classic. Waarbij ik mij voornamelijk richt op questing (en levelling), ook in verband met werk, kinderen e.d. geen intentie om dungeons te doorlopen (op dit moment) of te gaan raiden.

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | TP-Link Deco M4

• Zspirit
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 24-05 11:32
Ik heb advies nodig.
Op level 41 ben ik afgehaakt omdat het erg grindy begon te worden.
bijna alle level appropriate STV q's gedaan en kan Scarlet Monastery niet meer zien.
Verder heb ik ook vast op andere plekken als half lopen questen.
Mijn probleem is een beetje dat de structuur weg is, ik weet niet waar te levelen/questen en dit maak het moeilijk om het weer op te pakken.

Iemand tips hoe je een char weer oppakt na een paar maanden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pdvdp81
Zspirit schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:32:
Ik heb advies nodig.
bijna alle level appropriate STV q's gedaan en kan Scarlet Monastery niet meer zien.
Mijn probleem is een beetje dat de structuur weg is, ik weet niet waar te levelen/questen en dit maak het moeilijk om het weer op te pakken.

Toch leuk dat je er weer over na denkt om terug te komen.
Heel herkenbaar wat je hebt gedaan. Classic is niet zo gestructureerd als Retail als het gaat om questen en levelen. Het is niet altijd zo dat er genoeg quests zijn om te kunnen levelen, dus als je daarop uit bent dan reis je jezelf een breuk.

Mijn advies is om vooral tussen quest-punten (waar je hem ophaalt, waar je moet grinden, waar je hem in moet leveren) zoveel mogelijk mobs te killen. Dat zorgt voor de nodige XP en maakt het allemaal wat overzichtelijker.

Daarnaast zou ik proberen toch zoveel mogelijk consumables die jouw leven makkelijker maken mee te nemen zodat het killen wat sneller gaat.

Verder zijn er addons die je kunt gebruiken om het overzicht te bewaren. Een belangrijke is Questie.
Daarmee kun je zien waar welke quests zitten. Waar dit wel voor zorgt is dat je zelf niet meer aan het ontdekken bent. Voor velen, mijzelf incluis, is de ontdekking altijd het leukste geweest van WoW. Zelf uitzoeken waar een quest zich afspeelt is minstens de helft van de lol. Mocht je toch naar level 60 willen om daar zoveel mogelijk te doen en je dus niet zoveel om de 'journey' geeft dan zou ik deze addon zeker aanraden.

Verder denk ik dat het wijs is dat je niet zoveel instances doet. Je zegt dat je SM niet meer kunt zien en dat begrijp ik als je die heel vaak gedaan hebt. In tegenstelling tot Retail is het in Classic niet heel nuttig om een instance super vaak te doen op laag level. De XP die je buiten de instance kunt krijgen is veel hoger.

Om je journey wat leuker te maken kan ik je daarnaast aanbevelen om lekker je secondary professions te levelen. Fishing, Cooking en First Aid zijn op hoger niveau het belangrijkste.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

• bvr1986
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 20-05 09:39
Ik heb advies nodig.

Desolace, Arathi Highlands en Swamp of Sorrows heb je aardig wat eind 30 begin 40 questen, heb ze net allemaal gehad, daarna kun je naar Feralas, Hinterlands.

Over de TBC discussie, mijn favoriete wow expansion en zal ook switchen. Mijns insziens is een kopie van je 60 character naar een TBC server de beste optie en dan alleen soulbound gear mee, zoals Asmongold in zijn video ook aan gaf. Want helemaal vanaf nul beginnen zie ik niet zitten en classic servers upgraden vergooit de hele reden waarom we dit in gang gezet hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Ik heb advies nodig.

De leveling guide van classicwow.live kan mogelijk nog wat ideeën geven?

Vraag die ik nog had, hoe kijken jullie aan tegen het (gelijktijdig) levellen van twee characters om zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van de rested XP?

Xiaomi Pocophone F1 128GB | iPhone 8 | Apple iPad Wi-Fi 128GB (2017) | Raspberry Pi | Sony KD-65XE9005 65" | AOC 32" Q3279VWF | Samsung HW-MS65 | TP-Link Deco M4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:48
zerocool82 schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 11:23:
[...]
Vraag die ik nog had, hoe kijken jullie aan tegen het (gelijktijdig) levellen van twee characters om zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van de rested XP?
Als je van plan bent om meerdere alts te gaan spelen dan is dat optimaal gebruik maken van rested XP wel handig. Maar met slechts 1 alt is de XP winst wellicht niet zo groot; Als je bv. alle classes op zowel alliance als horde hebt, dan kan het wel serieus tijd schelen als je die allemaal bij wilt houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

stefanass schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 12:44:
[...]

Als je van plan bent om meerdere alts te gaan spelen dan is dat optimaal gebruik maken van rested XP wel handig. Maar met slechts 1 alt is de XP winst wellicht niet zo groot; Als je bv. alle classes op zowel alliance als horde hebt, dan kan het wel serieus tijd schelen als je die allemaal bij wilt houden.
Optimaal gebruik er van maken wordt inderdaad moeilijk, omdat je 5% XP van je huidige level (1 bubble) krijgt voor elke 8 uur uitrusten met een maximum van 150% XP van je huidige level (30 bubbles). Eens dat je dan optimaal gebruik er van kan maken; maar dan weegt de 'winst' die je behaalt waarschijnlijk niet meer op tegen de tijd die het kost om alle characters te levellen.

Mogelijk dat je met 2 of 3 characters nog wel een bepaalde mate van efficiëntie kan behalen als elk van je characters bijv. 3 dagen rusten (45% XP van je huidige level). Al heb ik bij het gelijktijdig spelen van meerdere characters er wel 'last van' dat het ook weer tijd kost om weer even bekend te worden met het character / de class (quest status, rotatie, talents, spells etc.).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pewpew
Ons groepje vrienden was al uitgedund van 5 naar 1, ik dus. Helaas van de week ook besloten om te stoppen. Het continu herhalen van dezelfde content wordt me echt te saai. ZG is leuk, maar de verschrikkelijke grind (de zoveelste) naar exalted zie ik niet meer zitten. Ook BWL en MC komen m'n neus uit. Was een alt priest aan het levelen, nu 55, wat wel leuks was. Maar tijdens het questen en AV (grind) begint dit ook al te vervelen. Layering is ook echt een drama. Voelt weer helemaal raar, en wat een gedoe om world buffs te fixen. Blizzard heeft echt gefaald in het aantal realms beschikbaar stellen. Hopelijk leren ze hier nu eens van !
Misschien keer ik nog eens terug bij AQ of Naxx, maar denk het niet. Is mooi geweest.
Mocht TBC ooit opnieuw uitkomen wil ik die wel weer proberen. Vond dat toch het leukste deel om te spelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TwanJ
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15-05 15:44

Ik heb eindelijk mijn 2de BWL Axe deze week gekregen van Nefarian net als de shoulders (doom's edge had ik al een tijdje). Ik speel sinds de release en moet zeggen dan ik nog graag raid met een leuke guild, BWL cleare we op zijn best in 1:30 uur (niet snel ik weet het, maar we zijn geen hardcore raiding guild en maken nog wel eens een foutje.

Kan niet wachten op AQ20/40.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beebie121
TwanJ schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:48:
[Afbeelding]

Ik heb eindelijk mijn 2de BWL Axe deze week gekregen van Nefarian net als de shoulders (doom's edge had ik al een tijdje). Ik speel sinds de release en moet zeggen dan ik nog graag raid met een leuke guild, BWL cleare we op zijn best in 1:30 uur (niet snel ik weet het, maar we zijn geen hardcore raiding guild en maken nog wel eens een foutje.

Kan niet wachten op AQ20/40.
ik gebruik nu de Deathbringer in MH en doom's edge in offhand. DB heeft wel een lagere dps maar is een slow axe. ik hoop dat die Nef axe dropped. Dan wil ik die eigenlijk in oh doen.
Of moet ik dan die nef axe in MH doen? DB is slow en heeft dus hoge weapon damage. Zijn wel beetje vragen die ik heb :)

mooie gear hoor en ik kan ook niet wachten op AQ. Vind ZG niet superleuk of boeiend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik hoop dat ze niet te lang gaan wachten met het AQ gebeuren. ZG is leuk, maar geen volwaardige raid als je BWL al makkelijkt cleared.
AQ is wat dat betreft weer wat meer het echte werk.

Ik heb er nog steeds prima plezier in al met al. M'n priest zit inmiddels op zo'n 850 +healing, ik mis eigenlijk alleen nog wat fatsoenlijke ringen, de ZG necklace en boots of pure thought.

We zijn als guild al wel bezig met de voorbereidingen voor AQ, cenarion circle rep voor wat professions en wat NR gear uit andere dungeons.

Verder heb ik het idee dat Corona voor Blizzard niet slecht uitkomt. Op raid start tijden zijn er queues van 30min tot een uur ofzo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beebie121
ik kan ook niet wachten tot AQ uitkomt. Dan heb je eigenlijk het beste van 2 werelden, 20 man en 40 man.
ZG vind ik ook niet de leukste raid.
BWL vind ik erg leuk om te doen. MC en ONY vind ik ook al niet leuk meer. Dat zijn echt facerolls.

AQ40 en naxx. Dat zijn de dingen waar ik echt naar uit kijk.
Vraag me wel echt af, dat stel dat over 9 maanden alle raids uit zijn. Wat gaat Blizz dan doen met classic?

Zou er echt een tbc komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FunkyTrip
beebie121 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:49:
ik kan ook niet wachten tot AQ uitkomt. Dan heb je eigenlijk het beste van 2 werelden, 20 man en 40 man.
ZG vind ik ook niet de leukste raid.
BWL vind ik erg leuk om te doen. MC en ONY vind ik ook al niet leuk meer. Dat zijn echt facerolls.

AQ40 en naxx. Dat zijn de dingen waar ik echt naar uit kijk.
Vraag me wel echt af, dat stel dat over 9 maanden alle raids uit zijn. Wat gaat Blizz dan doen met classic?

Zou er echt een tbc komen?
TBC is een zekerheidje wat mij betreft. Gratiesj geld. Alleen hoe ze het gaan inrichten is me nog niet helder. Er zijn veel scenario's over hoe ze het kunnen uitrollen met elk hun eigen voor- en nadelen.

Dit dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik hoop dat ze met een aparte TBC server komen maar dat je je level 60 van classic kan kopiëren naar die server. zodat je wel nog gewoon je vanilla character houd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snelfrink
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 24-05 16:02
Na 7 jaar niet gespeeld te hebben net WoW Classic weer opgestart. Wat is jullie ervaring met PvP Realms? De way to go of nu al te veel hoge level tegenstanders die het leven zuur maken?

Is er een realm waar veel Nederlandse Alliance characters actief zijn? Ik ga weer voor een Night Elf Priest. Voorheen speelde ik Alliance op Zenedar.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Waarom kies je voor een PvP realm? Bij ons op de server zijn heel veel "vluchtelingen" van PvP realms die later bedachten toch maar PvE te gaan.
Met name om het gegank tijdens het levelen en het corpse runnen naar de raid instances.

Battlegrounds zijn op PvE servers net zo goed actief volgens mij.

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
mhm.... Een deel van dit topic doorgelezen en het brengt toch leuke herinneringen terug. Toch zal ik nooit meer gaan raiden. De manier die ik het leukste vond, kost veel en veel te veel tijd.

Voor mij zat de lol namelijk grotendeels in het uitvinden hoe en wat, in een tijd zonder mods. Eerste try van 4HM ooit? Alle tanks en pallies naar binnen sturen om te zien wat er precies gebeurt, daarmee de tactiek voor de eerste 20 seconden proberen te bepalen en concluderen dat je eerst nog 2 tanks moet recruiten voordat je ergens kan komen. Sommige bosses kosten een paar maanden, maar dan heb je ook wat.

Bij het leren van C'thun hebben we nog dikke ruzie in de guild over de eerste specifieke encounter gerelateerde mod ooit in de guild: eentje die piepte wanneer je te dicht bij iemand anders stond en eyebeams zou kunnen chainen. Uiteindelijk is die mod alleen verplicht gesteld voor die paar man die vaker dan 10x een wipe hadden veroorzaakt. Een paar hebben de guild ervoor verlaten "because I don't need a fking bleeping mod ffs!!!". Maar in Naxx was het al gewoner (Thaddeus met mod die je vertelt of je van lading bent veranderd of niet bijv). Jammer, maar de content was zo retemoeilijk dat de weerstand afnam. Ondanks de mods hebben we KT nooit neergekregen in Vanilla en die frostdragon maar ene keer of 2.

Maar de keerzijde was inderdaad eindeloos farmen. Nature prot pots, nature res trinkets uit maraudon, nightmare dragons voor gear, want AQ40. En nog meer res kit in tig smaakjes voor Naxx. Begin ik niet meer aan, maar raiden met mods en compleet uitgewerkte tactics trekt me ook niet. Gelukkig maar, ik kan zonder de verslaving van WoW :P

Maar toch.... als ik hier dan weer meelees, dan kriebelt het toch... :X En aangezien ik TBC (na AQ40) de mooiste tijd in WoW vond... wie weet :)

[Voor 3% gewijzigd door Bundin op 13-05-2020 12:58]

I like bacon!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Mijn priest is net level 40; nu van plan om te respeccen naar volledig shadow (voor o.a. Shadowform). Ik ben er wel redelijk uit welke talents ik ga nemen (alle talents, echter nog niet volledig alle punten, behalve Shadow Affinity, Improved Fade en Improved Vampiric Embrace).

Maar ik twijfel nog over de volgende twee, ofwel 2 punten in Improved Psychic Scream en een punt in Silence) of 3 punten in Improved Mind Blast (3/5). Wat ik hierover heb kunnen vinden, is dat men zeer verdeeld is over welke talent het meest bruikbaar is.

Ik verwacht MB niet te vaak de spammen, gezien de mana inefficiëntie; echter is het wel de spell met de hoogste DPS. PS gebruik ik voornamelijk in noodsituaties (dus die zal ik niet vaker gebruiken dan 1 keer binnen een korte tijd), ook gezien 9 van de 10 keer hierdoor juist meer mobs worden aangetrokken. Voor Silence zie ik wel enige bruikbaarheid in PvE, bij bijv. een heal door een caster. Ik neig dan ook om voor Silence te gaan. Heeft er iemand advies (PvE server, voornamelijk questing)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pewpew
zerocool82 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:38:
Mijn priest is net level 40; nu van plan om te respeccen naar volledig shadow (voor o.a. Shadowform). Ik ben er wel redelijk uit welke talents ik ga nemen (alle talents, echter nog niet volledig alle punten, behalve Shadow Affinity, Improved Fade en Improved Vampiric Embrace).

Maar ik twijfel nog over de volgende twee, ofwel 2 punten in Improved Psychic Scream en een punt in Silence) of 3 punten in Improved Mind Blast (3/5). Wat ik hierover heb kunnen vinden, is dat men zeer verdeeld is over welke talent het meest bruikbaar is.

Ik verwacht MB niet te vaak de spammen, gezien de mana inefficiëntie; echter is het wel de spell met de hoogste DPS. PS gebruik ik voornamelijk in noodsituaties (dus die zal ik niet vaker gebruiken dan 1 keer binnen een korte tijd), ook gezien 9 van de 10 keer hierdoor juist meer mobs worden aangetrokken. Voor Silence zie ik wel enige bruikbaarheid in PvE, bij bijv. een heal door een caster. Ik neig dan ook om voor Silence te gaan. Heeft er iemand advies (PvE server, voornamelijk questing)?
Ben tot level 55 full shadow geweest. Misschien is dit een goede build voor je?
https://classic.wowhead.c...riest/-2-5502520103211031

Healing focus in geval van noodzakelijke heal cast(s).
Darkness en shadow weaving kun je gaandeweg verder volproppen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Pewpew schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 10:14:
[...]

Ben tot level 55 full shadow geweest. Misschien is dit een goede build voor je?
https://classic.wowhead.c...riest/-2-5502520103211031

Healing focus in geval van noodzakelijke heal cast(s).
Darkness en shadow weaving kun je gaandeweg verder volproppen.
En daarna respec tbv healing?

Bedankt voor het meedenken; heb vwb Shadow grotendeels dezelfde talents genomen. Met het enige verschil dat ik (op dit moment) 2 punten in Shadow Focus (i.p.v. 5) en 5 punten in Shadow Weaving (i.p.v. 2) heb opgenomen. De volgende 5 punten gaan in Wand Spec (Discipline).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pewpew
zerocool82 schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 11:40:
[...]

En daarna respec tbv healing?

Bedankt voor het meedenken; heb vwb Shadow grotendeels dezelfde talents genomen. Met het enige verschil dat ik (op dit moment) 2 punten in Shadow Focus (i.p.v. 5) en 5 punten in Shadow Weaving (i.p.v. 2) heb opgenomen. De volgende 5 punten gaan in Wand Spec (Discipline).
Als je dungeons/raids gaat healen wel ;) Eind 50's respeccen.
Shadow focus volmaken, scheelt je heel veel resists/misses.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snelfrink
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 24-05 16:02
zerocool82 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 11:38:

Mag ik vragen welke volgorde in je spells je dan gebruikt als je niet MB niet veel spamt? Ik gebruik het best vaak al lvl 20 priest.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zerocool82

zerocool82

Ignorance causes chaos

Pewpew schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Als je dungeons/raids gaat healen wel ;) Eind 50's respeccen.
Shadow focus volmaken, scheelt je heel veel resists/misses.
Yep, dat wordt na Wand Spec waarschijnlijk degene die ik ga volmaken. Met +15% damage van Shadow Weaving, +15% damage van Shadow Form en +25% damage van Wand Spec, ga ik nog veel plezier beleven aan mijn wand.

T.a.v. Shadow Focus, met 2/5 Shadow Focus zou je een 2% kans hebben om te missen in geval van +2 level mobs en met 3+/5 zou je een kans van 1% hebben om te missen in geval van +2 level mobs.
Snelfrink schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 15:42:
[...]

Mag ik vragen welke volgorde in je spells je dan gebruikt als je niet MB niet veel spamt? Ik gebruik het best vaak al lvl 20 priest.
Rond lvl20 had ik de volgende rotatie, uiteraard nog wel afhankelijk van o.a. level, HP etc. van een mob: voor starten in elk geval PWF, IF en (indien nodig) PWS. Vervolgens Holy Fire, SWP, MB en vervolgens SWP zijn werk laten doen en wanden. Dit geeft ook de mogelijkheid voor regenereren van je mana (5 seconde regel), zeker in samenwerking met Spirit Tap. Hoewel het niet de snelste manier is (dat is met o.a. spammen van MB) zou je (zolang je de mobs één voor één aanvalt) zonder downtime door kunnen gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Retawsuna
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 24-05 11:11

Retawsuna

Koffie!

Ik heb Classic ook maar weer eens opgepakt.

Voordat Classic uit kwam had ik bedacht om Alliance-Human-Paladin te rollen maar omdat een grote groep RL-vrienden voor Horde had gekozen ben ik daar maar achteraan gehobbeld.
Nu praktisch die hele groep is gestopt heb ik toch maar mijn originele plan weer getrokken en mijn Paladin is ondertussen lvl16.
In vanilla nooit Paladin gespeeld en tot nu toe bevalt het best prima, het levelt wel een stuk trager/moeizamer dan mijn Hunter maar geeft wel meer uitdaging.

Ik speel op Nethergarde Keep en ben nog guild-loos. Mocht er iemand nog een aanbeveling hebben dan hoor ik het graag!

superhippe witte identicon

Pagina: 1 ... 51 52 53 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True