Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 15:12

Kevinr1989

I am the danger

Na jarenlang niet gespeeld te hebben (laatste was Shadowlands) begon ik toch steeds meer interesse te krijgen in classic. Vooral omdat ik vanaf TBC heb gespeeld en toch nog de ervaring mee wilde pakken, hetzij in een modern jasje :) Afgelopen weekend begonnen als Alliance op Thunderstrike en inmiddels level 13 met al mijn proffs zo goed als up to date.

Voelt heerlijk, zeker als casual speler, om rustig aan te levelen en je eigen ding te doen :) Zijn er nog guilds waar mede Tweakers in zitten?

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Ben ook weer begonnen met classic anniversary en het is ook lekker druk dat verbaasde me. Destijds bij de classic launch op Flamelash gespeeld die toen helemaal leeg liep nadat er tot een bepaalde tijd free transfers waren.

Speel nu op een Steam Deck met de addon consoleport, dit werkt echt perfect. Lekker lui onderuitgezakt op de bank op de tv een beetje youtube kijken en tegelijk een roque lvlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:18
Mensen hier die misschien season of discovery spelen op Living Flame?
Of nog een 60 daar hebben?

Ik zoek een groepje om wat SM Armory mee te runnen voor de shoulders en miss cathedral voor de legs en 2h mace.

Maar die shoulders zijn het belangrijkst.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
inmiddels is mijn hunter nu een tijdje 60 en heb ik 2x MC gedaan op HC!

nu kreeg ik alleen gister ancient petrified leaf (geeft de beste boog ingame uiteindelijk) maar die questchain lijkt erg tricky op hc....

4x demons, die 4x verschillende weaknesses hebben in winterspring, silithius, burning steppes en un goro, waar je geen hulp en geen pet bij mag gebruiken....

met een AH die erg leeg is (wilde de mats voor +25 agi op wapen kopen) bijvoorbeeld wel een lastig geheel... en moet nog genoeg groepen vinden voor ony attunement zodat ik andere drop benodigd voor de boog ook kan krijgen... dus 3x ubrs nog minstens nodig...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:32
Lord_T schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:44:
inmiddels is mijn hunter nu een tijdje 60 en heb ik 2x MC gedaan op HC!

nu kreeg ik alleen gister ancient petrified leaf (geeft de beste boog ingame uiteindelijk) maar die questchain lijkt erg tricky op hc....

4x demons, die 4x verschillende weaknesses hebben in winterspring, silithius, burning steppes en un goro, waar je geen hulp en geen pet bij mag gebruiken....

met een AH die erg leeg is (wilde de mats voor +25 agi op wapen kopen) bijvoorbeeld wel een lastig geheel... en moet nog genoeg groepen vinden voor ony attunement zodat ik andere drop benodigd voor de boog ook kan krijgen... dus 3x ubrs nog minstens nodig...
Er zijn er een paar met wat hulp van youtube video's wel makkelijk te voltooien. Vond zelf die van Silithius het moeilijkste..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Als iemand die de hunter questchain op classic heeft gedaan, krijg ik al de kriebels als je zegt deze op HC te willen doen.

Ik zou zeggen dat je deze eerst op een normale classic server moet gaan doen, want ik vond het verdraaid lastig. Ookal had ik tig filmpjes gekeken.

En nu kan je wel op bepaalde manieren hulp krijgen bij deze quests, dus dat zou ik zeker aanraden. En koop/ farm alle prepots en mats die je hierbij nodig kan hebben.

Als ik het me goed herinner had ik in unguru met het kiten wel eens een elite t-rex aan mn broek hangen. en bij het kiten in winterspring kreeg ik ook wel eens random mob aggro, waardoor ik dood ging.

Doe voorzichtig en veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Season of Discovery heeft een release date voor phase 8 :D

Toch wat meer in tijd in SoD stoppen komende tijd om beetje bij te raken denk ik :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ewsv0B4PqjBZuuedI-nrQR09LZc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HdTk7ph6vy1KlraUvK5NRwVG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Ga weer lekker in SoD:) inmiddels level 49. doel is om over 2 weken toch wel 60 te zijn. dan hopen dat er nog groepen te vinden zijn voor de oudere raids :P veel mensen zitten al op naxx progression en klaar aan het maken voor de Scarlet crusade raid in april natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32
Onlyfangs down op de meest lullige manier die je kan bedenken. Dood door DC door waarschijnlijk targeted DDOS ;w

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 24-03-2025 22:19 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:36
Zeror schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:04:
Onlyfangs down op de meest lullige manier die je kan bedenken. Dood door DC door waarschijnlijk targeted DDOS ;w

[YouTube: IT's F*CKING OVER]
Blue post van Blizz, ze gaan de chars reviven die door de DDoS gestorven zijn. Weet overigens niet goed wat ik van OnlyFangs moet vinden. Op zich leuk initiatief om veel streamers op HC te krijgen maar je krijgt wel belachelijk veel drama. Zal aan de ene kant wel wat views opleveren maar ik bekijk daarom geen OnlyFangs streams. Dus hoopte een beetje dat dit het einde was van OnlyFangs :9

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:38
Kreekje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:58:
[...]

Blue post van Blizz, ze gaan de chars reviven die door de DDoS gestorven zijn. Weet overigens niet goed wat ik van OnlyFangs moet vinden. Op zich leuk initiatief om veel streamers op HC te krijgen maar je krijgt wel belachelijk veel drama. Zal aan de ene kant wel wat views opleveren maar ik bekijk daarom geen OnlyFangs streams. Dus hoopte een beetje dat dit het einde was van OnlyFangs :9
Had het wel verwacht. Dit gaat teveel geld kosten als ze dit niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Wow insane! ik zat het live te kijken toen het gebeurde. ook die dag ervoor al.
Maar ik denk inderdaad dat ze het reviven omdat heel classic WoW draaide rondom onlyfangs zowat :P (in de twitch section bedoel ik dan) en hoe meer ogen daar zijn hoe meer spelers het toch willen blijven spelen.

Maar had echt niet verwacht dat blizzard dit zou doen. Hier gaan ze heeeel veel backlash van krijgen omdat mensen dan denken die een weekje eerder door een DC ofzo dood gingen van waarom wordt ik niet revived.

Ze leggen wel expliciet uit dat het alleen om deads gaat tijdens die mass attacks maar toch.
Goed dat ze op deze manier niet de DDoSers niet laten winnen though want anders weet je dat volgende keer het alleen maar weer meer gebeurd.

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 25-03-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Kreekje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:58:
[...]

maar ik bekijk daarom geen OnlyFangs streams. Dus hoopte een beetje dat dit het einde was van OnlyFangs :9
Hahah waarom hopen dat het het einde is als je toch niet kijkt :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kreekje
  • Laatst online: 20:36
Ricmaniac schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:56:
[...]

Hahah waarom hopen dat het het einde is als je toch niet kijkt :9
Kan het moeilijk verklaren. Heb het gewoon niet voor van die aandachttrutjes. :)
Maar oké, met DDoS hun char verliezen is ook wel lullig dus versta het wel van Bliz.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Laatst online: 23:02

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Kreekje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:10:
[...]

Kan het moeilijk verklaren. Heb het gewoon niet voor van die aandachttrutjes. :)
Maar oké, met DDoS hun char verliezen is ook wel lullig dus versta het wel van Bliz.
Tsja, ik weet niet hoor. Dit is niet echt een damned if you do, damned if you don't- maar een damned if you do, wallet be damned if you don't-situatie. Nooit heeft Blizzard iets aan HC deaths gedaan, niet door server disconnects noch bugs -- en het lijkt mij onhoudbaar dit niet onder "which we deem inconsistent with the integrity of the game" te scharen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Morgen begint dus Phase 8 in Season of Discovery.

Helaas niet de tijd genomen om het te redden voor die phase :P Ben level 54 al een tijdje en niet meer verder gespeeld maar nu phase 8 komt deze week met de nieuwe Scarlet Crusade raid wil ik er wel bij zijn.

Maargoed voordat ik klaar ben voor de scarlet crusade duurt het nog wel even gezien ilvl.

Zijn er hier andere die SoD spelen en de nieuwe raid al gaan doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:23
Jazeker gaan wij dat doen! ik ben aldoor verder gegaan. Moet nu alleen aq40 nog doen en strat voor mn Atiesh.
ik hoop dat we dat nog kunnen doen voor de nieuwe raid en dan zondag lekker daarin bezig.
Ben wel heel beneiuwd hoe het wordt.

Ik vind SoD op dit moment de leukste versie van wow. Als ik classic speel, wat ik altijd deed, dan mis ik gewoon de abilities die je in SoD (direct) wel hebt.

Speel op wild growth server als Horde. we hebben wel bodies nodig voor de raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Klauwhamer schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:03:
[...]

Tsja, ik weet niet hoor. Dit is niet echt een damned if you do, damned if you don't- maar een damned if you do, wallet be damned if you don't-situatie. Nooit heeft Blizzard iets aan HC deaths gedaan, niet door server disconnects noch bugs -- en het lijkt mij onhoudbaar dit niet onder "which we deem inconsistent with the integrity of the game" te scharen.
Dit. De rode lijn die al bestaat sinds hc een ding is, blijkt flexibel als de groep die is geraakt door een event maar genoeg clout heeft. All animals are equal, but some animals are more equal than others. Maargoed, dat past wel bij OnlyFangs want hun interne regels zijn ook meer flexibel naarmate je een bekendere streamer met meer volgers bent.

En uiteindelijk zIjn zowel Blizzard als de streamers geen charitatieve instelling, het gaat om de bottom line. Een revive is logisch vanuit dat perspectief. De grote vraag is nu dus wat er gaat gebeuren bij een server event waar geen grote groep streamers door wordt getroffen.

[ Voor 22% gewijzigd door Bundin op 08-04-2025 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Bundin schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:47:
[...]

Dit. De rode lijn die al bestaat sinds hc een ding is, blijkt flexibel als de groep die is geraakt door een event maar genoeg clout heeft. All animals are equal, but some animals are more equal than others.
Maar dat is niet zo. de groep die geraakt is zijn mega mega veel spelers geweest.
Die groep is alleen maar groter doordat inderdaad die streamers er ook bij zitten maar iedereen is toch hersteld.

Dit was gewoon een mega grote DDOS attack wat waarschijnlijk ook alleen gedaan was doordat die streamers er zijn. Ook lullig om de rest dan daar de dupe van te zijn toch.

Er waren zo ontzettend veel characters gesneuveld at was nog niet op deze schaal gebeurd. Dus dat blizzard nu zegt dat ze dit kunnen doen op zo'n moment van malicious attack neemt niks af van de rest van de hardcore challenge. Het is zeker in best interest voor het bedrijf om de spelers terug te zetten maar het is ook de DDoSers niet laten winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
beebie121 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:22:

Ik vind SoD op dit moment de leukste versie van wow. Als ik classic speel, wat ik altijd deed, dan mis ik gewoon de abilities die je in SoD (direct) wel hebt.
Dit ervaar ik nu ook ja. het voelt fris maar toch classic.
Het is wel dat die 150% buff er is denk ik hoor anders had ik het waarschijnlijk niet gered :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:52:
[...]

Maar dat is niet zo. de groep die geraakt is zijn mega mega veel spelers geweest.
Die groep is alleen maar groter doordat inderdaad die streamers er ook bij zitten maar iedereen is toch hersteld.

Dit was gewoon een mega grote DDOS attack wat waarschijnlijk ook alleen gedaan was doordat die streamers er zijn. Ook lullig om de rest dan daar de dupe van te zijn toch.

Er waren zo ontzettend veel characters gesneuveld at was nog niet op deze schaal gebeurd. Dus dat blizzard nu zegt dat ze dit kunnen doen op zo'n moment van malicious attack neemt niks af van de rest van de hardcore challenge. Het is zeker in best interest voor het bedrijf om de spelers terug te zetten maar het is ook de DDoSers niet laten winnen.
En dan is er een niet-dddos server crash, ergens midden op de dag dus een relatief kleiner percentage characters is geraakt. Vanuit speler perspectief echter precies hetzelfde als deze: de server is omgevallen, ik ben mijn char kwijt zonder zelf enige invloed gehad te hebben. Geen bekende bug, geen verkeerde acties ingame.

Waar het antwoord vroeger superduidelijk was: "dood is dood, sorry", is het dat nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:52:
[...]

Het is zeker in best interest voor het bedrijf om de spelers terug te zetten maar het is ook de DDoSers niet laten winnen.
Schijnbaar blijft Blizzard last houden van DDoS-aanvallen. Daaruit volgt dat reviven HC-deaths niet betekent dat je de DDoSers laat verliezen. Blizzard zal hier infrastructureel een oplossing voor moeten vinden want schijnbaar hebben ze dat niet (afdoende) of willen ze daar om kostentechnische redenen niet aan.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Klauwhamer schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]

Blizzard zal hier infrastructureel een oplossing voor moeten vinden
Dit 100% ja. Maar is technisch heel moeilijk om tegen te gaan. DDoS blijft uiteindelijk gewoon een illegale praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:03:
[...]

Dit 100% ja. Maar is technisch heel moeilijk om tegen te gaan. DDoS blijft uiteindelijk gewoon een illegale praktijk.
Het is primair een kwestie van resources en centjes willen afschrijven op louter beschikbaarheid van je service. Een kosten/baten-afweging dus, en dat zeg ik zonder waardeoordeel. Maar als Blizzard dan zélf als argument vóór revival stelt "[..] which we deem inconsistent with the integrity of the game" denk ik dat dit niet chique is ten opzichte van character deaths door bugs of andere server-gerelateerde nonsense. Ineens wordt het arbitrair bepaald op basis van body count door event X of crash Y.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zeg ik start net mijn Blizz client op en Wow classic zegt doodleuk dat ik hem moet installeren... wtf? De map staat zelfs gewoon op mijn schijf, kan hem zo zien. De client is hem kwijt.. als ik reinstall ben ik dan ook al mijn mods kwijt of wat? Als ik zeg 'locate game' en de map selecteer zeg hij dat dit niet de goeie versie van de game is.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-04-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
HTT-Thalan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:07:
Zeg ik start net mijn Blizz client op en Wow classic zegt doodleuk dat ik hem moet installeren... wtf? De map staat zelfs gewoon op mijn schijf, kan hem zo zien. De client is hem kwijt.. als ik reinstall ben ik dan ook al mijn mods kwijt of wat? Als ik zeg 'locate game' en de map selecteer zeg hij dat dit niet de goeie versie van de game is.
Ik had het ook. bij mij werkte het wel om locate game te doen though. Gewoon de classic folder selecteren in je WoW folder. (dat is wat ik deed althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:48

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ricmaniac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:10:
[...]

Ik had het ook. bij mij werkte het wel om locate game te doen though. Gewoon de classic folder selecteren in je WoW folder. (dat is wat ik deed althans)
Nou dat werkte niet, maar wel de algemene wow folder :? nu vind hij hem weer. Weird!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Ik heb inmiddels rogue 54, naast mijn Hunter 60. Ancient leaf met senew geloot uit onyxia run en MC... en moet dus mijn Hunter quest gaan doen op hc.... zie er beetje tegenop, wel gister uit aq20 een boog gekregen die in ieder geval iets beter was dan mijn gun...

Kortom slow progress maar druk met werk

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Lord_T schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:06:
Ik heb inmiddels rogue 54, naast mijn Hunter 60. Ancient leaf met senew geloot uit onyxia run en MC... en moet dus mijn Hunter quest gaan doen op hc.... zie er beetje tegenop, wel gister uit aq20 een boog gekregen die in ieder geval iets beter was dan mijn gun...

Kortom slow progress maar druk met werk
RIP hunter :(

deed de winterspring demon van leaf quest en ging dood bij 2x demon... 1ste keer was restorative pot, 2e keer dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Lord_T schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:16:
[...]

RIP hunter :(

deed de winterspring demon van leaf quest en ging dood bij 2x demon... 1ste keer was restorative pot, 2e keer dood :(
Awhh balen man! zuur.. welk level was die? 60 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Ricmaniac schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:31:
[...]

Awhh balen man! zuur.. welk level was die? 60 of niet?
yep met de 60 mount etc :X en half raid geared...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Scarlet Enclave al gespeeld guys? Wel echt next level lastig hahaha.
Supergaaf dat er nieuwe content is in classic wow.
Ik hoop zo dat ze gewoon doorgaan met zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:27
Op de Anniversary realm eindelijk bijna pvp rank 14, volgende week gaat het gebeuren.
Intussen ook een andere, internationale guild gevonden. Ik zat al in hun vaste pug raid en dat gaat super soepel. We clearen BWL en MC op een avond binnen 2,5 uur.
Priest alt is level 52, langzaam maar zeker kruipt ze naar 60 voor wat afwisseling. Vooralsnog speel ik shadow dps want dat healen kennen we nu wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:34

porn*

...take on the world!

beebie121 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:39:
Scarlet Enclave al gespeeld guys? Wel echt next level lastig hahaha.
Supergaaf dat er nieuwe content is in classic wow.
Ik hoop zo dat ze gewoon doorgaan met zoiets.
Zeker! Wij hebben fun en dit is echt weer een mooie (mega) step up van Naxx, dat was echt veel te easy door de sancti buff. Zijn nu aan 't wipen op de laatste boss, maar als casual guild hebben we maar 1 (main) raid avond per week dus kan ff duren voor we die plat hebben :)

Denk wel dat de krappe loot een teken is dat de phase best even gaat duren, de meesten van ons hebben pas net 2 tier tokens (incl die van de weekly box) dus duurt wel ff voor je richting full bis kunt.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

En Cal is plat! Helaas de mount niet gewonnen :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Goedemorgen WoW Tweakers :)

Even een vraagje voor degenen die ook de Tradeskillmaster addon gebruiken.
Ik zag in de desktop app dat er bij de Cata servers (zoals Pyrewood Village) de laatste update maar uit 2024 komt ....
Is er misschien een workaround om de nieuwste date te krijgen?

Ik wil namelijk terugkeren voor Mists of Pandaria die 21 juli launched (met 1 juli de pre patch) maar moet dan misschien een andere addon nemen. Auctionator ofzo.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:09
Vortigen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 06:58:
Goedemorgen WoW Tweakers :)

Even een vraagje voor degenen die ook de Tradeskillmaster addon gebruiken.
Ik zag in de desktop app dat er bij de Cata servers (zoals Pyrewood Village) de laatste update maar uit 2024 komt ....
Is er misschien een workaround om de nieuwste date te krijgen?

Ik wil namelijk terugkeren voor Mists of Pandaria die 21 juli launched (met 1 juli de pre patch) maar moet dan misschien een andere addon nemen. Auctionator ofzo.
Om op mezelf terug te komen: Blizzard levert dus geen AH data meer voor de Cata servers ... SoD en Classic werken nog wel.
Dat wordt dus een andere addon zoeken :O

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:05
Vortigen schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:46:
[...]

Om op mezelf terug te komen: Blizzard levert dus geen AH data meer voor de Cata servers ... SoD en Classic werken nog wel.
Dat wordt dus een andere addon zoeken :O
Zwaar irritant dit inderdaad, ben benieuwd of dit met MoP wel weer beschikbaar gemaakt zal worden. Blizzard kennende niet aangezien er niets aan verdienen valt voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Ik heb WoW gespeeld vanaf 2007 dus heb nostalgische gevoelens bij TBC, zodoende ook WoW Classic gespeeld toen hier TBC uitkwam. Weer gestopt toen progression naar Cataclysm kwam. Nu zie ik dat er WoW Classic 20th Anniversary bestaat en deze servers eind dit jaar TBC krijgen.

Ik heb al wat gezocht, maar er zijn best veel versies van WoW en ik vraag mij af wat het idee achter de Classic Anniversary versie is? Blijft Anniversary naast de bestaande Classic lopen?
Na MoP altijd op non-Blizzard servers rond gehangen in TBC, zou het prachtig vinden als ik op de officiële servers dit weer kon doen. Maar ik wil niet tig characters aanmaken die na x maanden weer nutteloos zijn. Wat is wijsheid/ wat is het plan van Blizzard? De roadmap gaat enkel tot en met dit jaar..

Nog een vraag over Classic Anniversary: is er werkelijk dual spec vanaf lvl 40?
Andere vraag, is Alterac Valley actief? Zowel Thunderstrike als Spineshatter?

[ Voor 9% gewijzigd door Freaky Maus op 24-06-2025 02:54 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 15:46
Freaky Maus schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 02:38:
Nog een vraag over Classic Anniversary: is er werkelijk dual spec vanaf lvl 40?
Andere vraag, is Alterac Valley actief? Zowel Thunderstrike als Spineshatter?
Ja, Dual spec is beschikbaar vanaf lvl 40.
Ja, Alterac Valley is actief op zowel Thunderstrike als Spineshatter.

de roadmap gaat inderdaad maar tot TBC release, maar ik denk dat het vrij veilig is om te zeggen dat anniversary gewoon hetzelfde traject zal volgens als de huidige "classic" (die ondertussen naar MoP gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 17:39

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Pre-patch van MoP is live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Pandaren de starter zone aan het uitlevelen op dit moment voor de mount die je dan ook in War within krijgt :)
Verder niet zo behoefte aan MoP classic voor mij persoonlijk.

Vooral niet door pandaria remix vorig jaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JPf-O52vARRldsIMFb-6VgJbKtw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wOI0XnC6iwsxnfs94t1ZrH4g.png?f=fotoalbum_large

speelde eigenlijk best wel lachen weer in MoP classic :P maar blijf bij mijn standpunt haha.
Die mount binnen in War within in ieder geval :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yY8BHu-fqAqSFWihxMdZISw6dkE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/nmIu3dfBhLAVCZ7BKXB3Bnd1.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Na een hele leuke uitstap afgelopen 1,5 jaar in SOD lijkt dat nu, na de aankondiging dat er geen nieuwe content meer komt, heel snel een stille dood te sterven. We raidloggen nog voor een wekelijkse SE clear met 2 teams, maar that's it.
Zelf weer in Cata classic aan de slag gegaan en nu dus MoP prepatch. Gisteren even zitten klooien maar werd steeds disconnected, tot de servers rond 23.30 helemaal plat gingen. Vanavond maar eens kijken hoe 't voelt. Heb sowieso nog een 85 boost klaarliggen van SOD :)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Servers waren gisteren echt om te janken inderdaad, vooral binnen de grote steden moest je zorgen dat je binnen een minuut weg was anders sowieso een DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:49

R.G

Wanneer f2p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
Niet, je hebt een abo nodig. Ik verwacht niet dat dit ooit F2P gaat worden.
Je hoeft voor classic (vanilla/SoD/MoP/Anniversary) echter geen expansions aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
stefanass schreef op donderdag 3 juli 2025 @ 21:24:
[...]

Niet, je hebt een abo nodig. Ik verwacht niet dat dit ooit F2P gaat worden.
Je hoeft voor classic (vanilla/SoD/MoP/Anniversary) echter geen expansions aan te schaffen.
Als er al iets gaat komen wat in de buurt van free-to-play zal komen, is dat het onderdeel gaat worden van de Gamepass van Microsoft, maar zelfs die kans is nihil gezien het geld wat WoW blijft binnen brengen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Ricmaniac schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:05:
Pandaren de starter zone aan het uitlevelen op dit moment voor de mount die je dan ook in War within krijgt :)
Verder niet zo behoefte aan MoP classic voor mij persoonlijk.

Vooral niet door pandaria remix vorig jaar denk ik.
Die panda's waren echt het einde van mijn retail WoW avontuur. Om dat nu in 'classic' te zien doet pijn aan de ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
dus we gaan verder in de cylus van Anniversary classic die einde dit jaar weer naar tbc gaat :D?
dit keer net zoals SOD met dual spec!

[ Voor 16% gewijzigd door dfbt op 04-07-2025 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
dfbt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:37:
dus we gaan verder in de cylus van Anniversary classic die einde dit jaar weer naar tbc gaat :D?
Welke server speel je?
Voor nieuwelingen kan ik wel wat bags enzo maken als je Horde speelt op Thunderstrike.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

dfbt schreef op vrijdag 4 juli 2025 @ 13:37:
Heb ik heel even overwogen maar nog een keer door die vanilla zut heen, mij niet gezien :P Al vond ik TBC nog zo fantastisch.

[ Voor 4% gewijzigd door porn* op 07-07-2025 11:58 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Heerlijk om nu met een Pandaren Monk weer door heel vanilla heen te levelen. Heb de mount voor retail maarja retail is helaas retail.
Echt weer genieten dit in classic :D Net level 15 aangetikt en weer the barrens doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Soulizer schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 23:19:
Heerlijk om nu met een Pandaren Monk weer door heel vanilla heen te levelen. Heb de mount voor retail maarja retail is helaas retail.
Echt weer genieten dit in classic :D Net level 15 aangetikt en weer the barrens doen :D
Bestaat Barrens Chat nog? Ik heb nog steeds een [Dirge] in mijn bank zitten op mijn main.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Seraphin

Meep?

avotar schreef op maandag 14 juli 2025 @ 11:28:
[...]

Bestaat Barrens Chat nog? Ik heb nog steeds een [Dirge] in mijn bank zitten op mijn main.
De (in mijn ogen algemeen geaccepteerde verklaring voor de) oorsprong van Barrens Chat is dat de Barrens een combinatie was van een grote lvl range, eindeloze afstanden, en de relatief grote kans op (vaak herhaalde) beginnersvragen.

Oftewel: een speler zit voor de zoveelste avond op rij voor de zoveelste keer verveeld naar het achterste van zijn toon op autorun te kijken, om voor de zoveelste keer in de chat de vraag te zien waar Mankrik's vrouw ligt, of waarom Blizz het in z'n hoofd heeft gehaald een lvl 40 elite parrot te laten spawnen op de piratenboot --> genoeg animo om sarcasme te delen.

Die onderliggende factoren zijn simpelweg niet meer aanwezig zodra het spel overgaat naar Cata: het gebied is opgeknipt, je level time is versneld, er is native support van quest markers op je kaart en in je omgeving, en minder mensen starten als absolute beginner.

Dus nee; het "echte" Barrens chat zou niet meer (zoveel) voor moeten komen. Willekeurige momenten van soms trollerige en soms simpelweg absoluut hilarische discussies kunnen natuurlijk altijd en overal voorkomen.

[ Voor 3% gewijzigd door Seraphin op 14-07-2025 13:40 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
Op Anniversary staat AQ voor de deur. Mijn sub loopt volgende week af en ik heb het eigenlijk wel even gezien. Ik log al weken alleen nog maar in om te raiden en kijk stiekem meer uit naar TBC. Lekker een (prot) paladin levelen en spelen.
Tot december, Azeroth!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Advizor schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:16:
Op Anniversary staat AQ voor de deur. Mijn sub loopt volgende week af en ik heb het eigenlijk wel even gezien. Ik log al weken alleen nog maar in om te raiden en kijk stiekem meer uit naar TBC. Lekker een (prot) paladin levelen en spelen.
Tot december, Azeroth!
Mijn hunter is lvl 45, en idd ga ik ook voor een prot paladin in TBC.
Zijn wel een x aantal items die t eventueel worth maken om te raiden als paladin en eventueel zo'n item mee te pakken voor TBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
dfbt schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:27:
[...]

Mijn hunter is lvl 45, en idd ga ik ook voor een prot paladin in TBC.
Zijn wel een x aantal items die t eventueel worth maken om te raiden als paladin en eventueel zo'n item mee te pakken voor TBC.
Ik speel Horde dus dat is helaas niet mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Wat een waardeloze launch weer haha, lijkt wel alsof ze het er om doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

joostmakaay schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 22:50:
Wat een waardeloze launch weer haha, lijkt wel alsof ze het er om doen.
Is traditie. Als je met AQ launch niet minstens 1x met de boot van Menethil naar Theramore in Stonetalon Mountains uitkomt, doe je het verkeerd.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Gisteren voor het eerst weer een maand WOW genomen om hardcore te proberen. Maar wat zijn alle servers leeg. Waar zit iedereen tegenwoordig? Ik heb een dwarf priest gemaakt op Soulseeker. Het ging bijna op level 6 al fout met een level 8 bear. Dat scheelde maar niks :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:10
Oh oh, ik heb een probleem. Voor "de lol" Classic geïnstalleerd voor mn Legion Go S en op de Anniversary server gestart. Met de ConsolePort addon speelt dit echt top en ben ik direct weer helemaal erin gezogen. Dit had ik nooit moeten doen haha. Op de bank WoW Classic spelen is veel te leuk. Sorry vriendin en kind, ik moet Elwynn Forest weer veilig maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Daan0s schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:03:
Oh oh, ik heb een probleem. Voor "de lol" Classic geïnstalleerd voor mn Legion Go S en op de Anniversary server gestart. Met de ConsolePort addon speelt dit echt top en ben ik direct weer helemaal erin gezogen. Dit had ik nooit moeten doen haha. Op de bank WoW Classic spelen is veel te leuk. Sorry vriendin en kind, ik moet Elwynn Forest weer veilig maken.
Hahah! dat lijkt mij super chill met zo'n handheld ja. Denk alleen leveling though. Kan me niet voorstellen dat het fijn is in dungeons maarja ik heb het niet ervaren dus geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Ricmaniac schreef op zondag 27 juli 2025 @ 12:08:
[...]

Hahah! dat lijkt mij super chill met zo'n handheld ja. Denk alleen leveling though. Kan me niet voorstellen dat het fijn is in dungeons maarja ik heb het niet ervaren dus geen idee.
Dungeons lijkt mij ook wat lastiger als healer, en ik was altijd healer. Snel de juiste teammate selecteren om te healen lijkt me een uitdaging. Mijn allereerste char met release van WoW was een warrior en die heb ik nu weer gemaakt. Tanken lijkt me wel prima te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostmakaay
Is het al iemand gelukt om Loremaster of Pandaria te unlocken? Krijg met geen mogelijkheid de laatste quests van hoofdstukken Slum It in the Summit (The Yak Wash) en Rally the Valley (The Stormstout Brewery) gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Advizor schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 10:16:
Tot december, Azeroth!
Nou het heeft wel geteld een week geduurd.
Ik ben vorige week alvast begonnen met gear/items verzamelen en enchanten voor mijn future paladin. Veel rare's en sommige epics staan soms voor een prikkie te koop.
Daarnaast een beetje herben en gold verdienen. Herb/alchemy is echt een goudmijn momenteel met de AQ launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Advizor schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 18:27:
[...]

Nou het heeft wel geteld een week geduurd.
Ik ben vorige week alvast begonnen met gear/items verzamelen en enchanten voor mijn future paladin. Veel rare's en sommige epics staan soms voor een prikkie te koop.
Daarnaast een beetje herben en gold verdienen. Herb/alchemy is echt een goudmijn momenteel met de AQ launch.
Welke spullen ben je al aan t verzamelen al voor je tank?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Advizor
dfbt schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 20:43:
[...]

Welke spullen ben je al aan t verzamelen al voor je tank?
Allerlei mail en plate armor van level 5 t/m 54 met waar mogelijk (goedkopere) stat enchants. Boots met minor run speed, dat soort handige dingen.
Wapens. Iedere 5-6 levels een nieuwe 2H met fiery weapon enchant.
Vanaf level 40 ga ik prot aoe levelen. Dan een 1h met 30 spellpower en een epic shield met thorium shield spike.
Een lading wizard oil, spellpower pots, mana pots, etc.
Inmiddels een aparte bank char gemaakt voor alle spullen.

Oké, het is misschien wat uit de hand gelopen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
Advizor schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Allerlei mail en plate armor van level 5 t/m 54 met waar mogelijk (goedkopere) stat enchants. Boots met minor run speed, dat soort handige dingen.
Wapens. Iedere 5-6 levels een nieuwe 2H met fiery weapon enchant.
Vanaf level 40 ga ik prot aoe levelen. Dan een 1h met 30 spellpower en een epic shield met thorium shield spike.
Een lading wizard oil, spellpower pots, mana pots, etc.
Inmiddels een aparte bank char gemaakt voor alle spullen.

Oké, het is misschien wat uit de hand gelopen :9
je ging Blood Elf spelen toch?
Wellicht iemand zoeken die tijdens pre-launch kan boosten?
Of vind je op ze gemak wel prima?
Toen tijdens de 1e keer Classic TBC hadden we 2 weken prepatch?
Met alle boosts die tegenwoordig bestaan kan je behoorlijk ver komen.
En tijdens Pre-launch update heb je vaak zoveel Dranei/Blood elfs dat boosten echt enorm in is.

Mijn paladin heb ik 2 weken aangemaakt en had van een Mage maatje van mij 2000g gekregen om boost te kopen. Ben nu bijna lvl 40 en ik kan maar heel weinig spelen. Wil graag lvl 60 zijn met een beetje gear, zodra TBC launchd ga ik ook wat daagjes vrij nemen. Die eerste 2 weken door de dungeons heen tanken, I love it haha

[ Voor 4% gewijzigd door dfbt op 05-08-2025 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
@dfbt Klopt inderdaad blood elf. Ik heb geen haast, maar ben eigenlijk van plan om een 2e account te maken en een mage boost level 58 te kopen zodat ik mijzelf soms kan boosten. Tot en met Scarlet Monastary lukt dat prima zonder gear.
Daarna Zul' farrak kan ik zelf solo graveyard farmen. Eventueel wat Maraudon of Stratholme boosts kopen.
Pre patch zal vast weer 2 of 3 weken zijn. Heb niet de illusie dan level 60 te zijn.

Heel veel gold uitgeven aan boosts kan/wil ik liever niet. Heb momenteel 1800g en dat is veel voor mijn doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Advizor schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:25:
@dfbt Klopt inderdaad blood elf. Ik heb geen haast, maar ben eigenlijk van plan om een 2e account te maken en een mage boost level 58 te kopen zodat ik mijzelf soms kan boosten. Tot en met Scarlet Monastary lukt dat prima zonder gear.
Daarna Zul' farrak kan ik zelf solo graveyard farmen. Eventueel wat Maraudon of Stratholme boosts kopen.
Pre patch zal vast weer 2 of 3 weken zijn. Heb niet de illusie dan level 60 te zijn.

Heel veel gold uitgeven aan boosts kan/wil ik liever niet. Heb momenteel 1800g en dat is veel voor mijn doen.
Geen idee hoe de community op dit moment is, maar bij de eerste classic TBC launch viel het mij op hoeveel fresh chars er rondliepen en hoeveel gratis boosts er werden aangeboden in LFG channel.

Doorgaans een fresh char die een lvl 60 buddy had, waarbij ze het niet erg vonden om nog 3 andere randoms op sleeptouw te nemen. Potdorie nu begint het bij mij weer te kriebelen! :+

[edit]
@dfbt hier beneden: ah dat verklaart een hoop. Maakt e.e.a. een stuk minder altruïstisch, maar niet minder leuk. :o

[ Voor 5% gewijzigd door Seraphin op 05-08-2025 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
sterker nog, je moet echt 3-4 mensen meenemen om party level naar beneden te halen zodat je vriend/eigen char genoeg XP krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Seraphin schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:04:
[...]

Geen idee hoe de community op dit moment is, maar bij de eerste classic TBC launch viel het mij op hoeveel fresh chars er rondliepen en hoeveel gratis boosts er werden aangeboden in LFG channel.

Doorgaans een fresh char die een lvl 60 buddy had, waarbij ze het niet erg vonden om nog 3 andere randoms op sleeptouw te nemen. Potdorie nu begint het bij mij weer te kriebelen! :+

[edit]
@dfbt hier beneden: ah dat verklaart een hoop. Maakt e.e.a. een stuk minder altruïstisch, maar niet minder leuk. :o
Gratis boosts zijn nog maar heel zeldzaam, soms als je echt aan de onderkant van de levelrange zit om gemiddelde van de groep omlaag te halen maar vaak betaal je gewoon de hoofdprijs. en probeer je daar als 'nieuwe' boostende mage tussen te komen dan word je massaal gereport door je concurrentie ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
Uiteindelijk toch maar een Paladin begonnen, en gister voor het eerst Deadmines gedaan op level 18. Moest tanken maar dat is best lastig met een Pala op low level, amper threat generation haha. En op een handheld is het nog iets lastiger. Denk dat healen een stuk makkelijker is dan. Maar wel wel echt leuk om Deadmines te doen met een groep rond de level 20. Ben nu zelf ook 20 en level rustig door.

WoW Classic op een handheld is echt genieten.

• dfbt
Volgens mij krijg je op lvl 20 Consecration(als je eerste 10 punten in holy heb gedaan) en righteusfury aan moet t in Dungeons wel goedkomen imo..

• Daan0s
dfbt schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:35:
Volgens mij krijg je op lvl 20 Consecration(als je eerste 10 punten in holy heb gedaan) en righteusfury aan moet t in Dungeons wel goedkomen imo..
Klopt, maar was level 18 ;) En tanken is nooit helemaal mijn ding geweest, altijd healer geweest. Dus hoop vervolgens die rol aan te nemen, of dps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Inmiddels level 24, ook de Paladin quest aan t doen voor die blauwe 2h mace, waar je alles uit Dungeons moet halen geloof ik. Ding van Deadmines is binnen, nu de rest nog.

Mocht iemand zin hebben om te helpen of gewoon samen te levelen, stuur maar dm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:13

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Hoe is de paladin?? Ik ben ook sinds kort aan wow classic begonnen. Met een maar speel ik samen, hij mage en ik warlock.. inmiddels lvl 47.. het is leuk,.maar geen idee of het echt mn ding is.

Ook een hunter aangemaakt, lvl 12.. dat speelt wel tof.

Graag wil ik ook iets van een vette char die een grote 2h sword/axe vastheb.. dan kom je op warrior of palli.. geen idee of dat iets is haha..

Of gewoon doorgaan met warlock naar lvl60. Dan begint het pas.. schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:32

Grvy

Bot

Nickrsd schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:10:
Hoe is de paladin?? Ik ben ook sinds kort aan wow classic begonnen. Met een maar speel ik samen, hij mage en ik warlock.. inmiddels lvl 47.. het is leuk,.maar geen idee of het echt mn ding is.

Graag wil ik ook iets van een vette char die een grote 2h sword/axe vastheb.. dan kom je op warrior of palli.. geen idee of dat iets is haha..

Dan moet je warrior doen, een paladin draagt een jurk en een onehander op endgame. :D

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Ik vind Paladin erg tof, nooit eigenlijk echt gespeeld in al die jaren dat ik actief WoW heb gespeeld. Warrior was ik mee begonnen in 2004 en hoewel tof, wel erg lastig. Heel weinig skills om jezelf te redden in een noodgeval en je bent afhankelijk van First Aid en voedsel om je health weer terug te krijgen. Tenminste, zo herinner ik me het van toen, was natuurlijk wel allemaal nieuw en vrij slecht haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Daan0s schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:10:
Ik vind Paladin erg tof, nooit eigenlijk echt gespeeld in al die jaren dat ik actief WoW heb gespeeld. Warrior was ik mee begonnen in 2004 en hoewel tof, wel erg lastig. Heel weinig skills om jezelf te redden in een noodgeval en je bent afhankelijk van First Aid en voedsel om je health weer terug te krijgen. Tenminste, zo herinner ik me het van toen, was natuurlijk wel allemaal nieuw en vrij slecht haha.
In de echte classic (vanilla WoW) is paladin DPS heel erg slecht.
Ze zijn eigenlijk in endgame op een serieus level alleen goed in Buffen en healen :P en vergeleken met andere healers blinken ze er niet in uit.

Nou weet ik niet hoe serieus zulke raidgroepen en dungeon groepen dat nog nemen though... iedereen is nu zo veel beter dan vroeger natuurlijk en betere hardware wat ook al scheelt :P

Vanaf burning crusade werden ze wel goed in DPS. Weet niet welke versie je nu precies speelt.

Maar ben het er mee eens dat Paladin tof is hoor :P was zelf ook met de launch van classic voor het levelen gewoon paladin gerolled en in Hardcore Classic ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Nickrsd schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 12:10:

Warrior is hier je juiste optie. Levelen voelt traag en gelangere tijd een stuk pittig dan een mage,lock of hunter zeker weten maar high lvl + wat gear blazen warriors alle DPS weg :P

Ben je echt classic classic begonnen of pandaria classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Wat ik zo mooi/grappig/ironisch vind: back in the days (2005ish) werd warrior doorgaans als een toch ietwat underpowered class gezien. Grosso modo werd je geacht op endgame prot te speccen en te tanken. Nu weten we wat een extreme S-tier dps class het is (en ja; er waren ook toen mensen die dat zagen / riepen, maar het werd niet algemeen onderkend, en ik imo waren de raw raid dps numbers van een warrior ook nog geen fractie van wat nu in classic era wordt gerealiseerd).

Voor mij persoonlijk komt daar nog eens bij wat een verkeerd beeld ik / sommigen hadden bij stats. Zeker tot lvl 30 (en misschien wel tot ongeveer lvl 40) zou ik voor warrior nu gewoon stamina + spirit stacken, gelet op de extreem veel betere health regen die een warrior per punt SPI krijgt t.o.v. alle andere classes. En daarbij de betrekkelijk lage waarde van STR (tot lvl 30-40ish bedoel ik dus) omdat scaling tot die tijd nog nauwelijks een merkbaar effect heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Seraphin op 26-08-2025 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Ricmaniac schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:46:
[...]

In de echte classic (vanilla WoW) is paladin DPS heel erg slecht.
Ze zijn eigenlijk in endgame op een serieus level alleen goed in Buffen en healen :P en vergeleken met andere healers blinken ze er niet in uit.

Nou weet ik niet hoe serieus zulke raidgroepen en dungeon groepen dat nog nemen though... iedereen is nu zo veel beter dan vroeger natuurlijk en betere hardware wat ook al scheelt :P

Vanaf burning crusade werden ze wel goed in DPS. Weet niet welke versie je nu precies speelt.

Maar ben het er mee eens dat Paladin tof is hoor :P was zelf ook met de launch van classic voor het levelen gewoon paladin gerolled en in Hardcore Classic ook.
Klopt, Paladin was eigenlijk niet zo goed in Classic. Ik speel Classic op de Anniversary server, dus zeker niet de beste versie van de class. Maar ik vind het wel leuk spelen. En ik speel het toch gewoon voor de lol, ga niet raiden of wat dan ook. Wat Dungeons en verder zien hoe ver ik kom met levelen.

Heb t nu enorm naar mn zin in ieder geval en geeft veel rust om gewoon lekker rustig te levelen. Krijg vaak groepen voor Dungeons of quests, iedereen helpt elkaar. Echt opvallend nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik speel de 20th anni wow classic. Most of time wel met de warlock omdat dat samen met een maat is.

Als ik tijd overheb, dan rustig een alt levelen.. heb nu hunter lvl 14.. maar vind het allemaal zo gaaf.. een druid lijkt me wat! Een goede warrior dan.. haha dan laat ik de paladin maar ff zitten.. al kan die goed zichzelf levend houden met zn heals.

Heb wow nooit echt gespeeld.. maar het heeft me wel goed te pakken haha 😆

[ Voor 10% gewijzigd door Nickrsd op 26-08-2025 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJMvD
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ik heb een tijdje Turtle WoW gespeeld. Maar omdat ze nu een hele andere richting opgaan met de talents enzo, wil ik misschien toch Classic Anniversary proberen. Ik heb TBC Classic gemist, en zou leuk zijn om TBC Anniversary mee te maken.

Is er misschien een Nederlandse of een Tweakers Community op Classic Anniversary? Turtle WoW begon een beetje leeg te voelen door het constante spelen met anderen mensen (PUGs) en niet echt een guild kunnen vinden of een community gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:34
RJMvD schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:56:
Ik heb een tijdje Turtle WoW gespeeld. Maar omdat ze nu een hele andere richting opgaan met de talents enzo, wil ik misschien toch Classic Anniversary proberen. Ik heb TBC Classic gemist, en zou leuk zijn om TBC Anniversary mee te maken.

Is er misschien een Nederlandse of een Tweakers Community op Classic Anniversary? Turtle WoW begon een beetje leeg te voelen door het constante spelen met anderen mensen (PUGs) en niet echt een guild kunnen vinden of een community gevoel.
Er zijn wel een aantal NL/BE guilds in elk geval. Voor TBC ben je nog ruim op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
Heb geen guild maar het is bizar hoe makkelijk ik mensen vind om elite q's of Dungeons te doen. Dus daarvoor heb je niet perse een guild nodig gelukkig.

• beebie121
RJMvD schreef op woensdag 3 september 2025 @ 16:56:

ik zt met mijn alt warrior in de Guild the leveling guild. (ja echt) en daar zitten dus allemaal lower lvls in waardoor je sneller hulp kan krijgen in dungeons enzo.
aantal hebben ook hogere lvl characters dus ook die kan je inschakelen.

grappig is dat je mensen ziet die roepen looking for leveling guild, dan krijgen ze een invite van ons en is het, damn ik wist niet dat het LETTERLIJK leveling guild is hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Advizor
Ik speel Horde op Thunderstrike. Stuur maar een dm mocht je hulp, bags, items, nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

Gisteren een ouderwets potje Deadmines gedaan. Ik als 17 priest(healer), 17 lock, 17 warrior (tank), 18 priest, en een 21 rogue. GIng nog best goed. Uiteindelijk 2 x gewiped. Eerste keer op het schip omdat er extra mobs werden gepulld. Tweede keer bij VanCleef. Was gewoon chaos omdat iedereen maar wat deed. Gevolg was dat iedereen schade kreeg en niet meer te healen was. Na die wipe kwam de rogue niet meer online. beste man gekicked en een vriendelijke 60 guildie wilde ons gelukkig helpem. Heb weer een staf die wat levels meegaat :)

Lekke WoW spelen zo, relaxed, heerlijk gamen zo.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
TTLCrazy schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:12:
Gisteren een ouderwets potje Deadmines gedaan. Ik als 17 priest(healer), 17 lock, 17 warrior (tank), 18 priest, en een 21 rogue. GIng nog best goed. Uiteindelijk 2 x gewiped. Eerste keer op het schip omdat er extra mobs werden gepulld. Tweede keer bij VanCleef. Was gewoon chaos omdat iedereen maar wat deed. Gevolg was dat iedereen schade kreeg en niet meer te healen was. Na die wipe kwam de rogue niet meer online. beste man gekicked en een vriendelijke 60 guildie wilde ons gelukkig helpem. Heb weer een staf die wat levels meegaat :)

Lekke WoW spelen zo, relaxed, heerlijk gamen zo.
Het is zo mooi dat je ook gewoon nog steeds kan wipen in Deadmines, ook al weet iedereen nu alles veel beter. Maak je een fout, kan dat fataal zijn. Zelfde is tijdens het questen. Is 1 van de grootste krachten van Classic voor mij.

Ben nu level 32 met Paladin maar komende maand wordt t druk met veel games, maar blijf dit 100% tussendoor spelen, liggend op de bank.

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb een warlock op 52. Begin een beetje Endgame spul te verzamelen.. duurt lang 😅 voor ff tussendoor een alt aangemaakt met soms ff wat anders te doen met een maat hij is een hunter.. ik heb een druid aangemaakt (lvl14) maar tis nog niet mn ding.. zelf nog is een paladin gemaakt.. dat vind ik wel leuker spelen. Grote 2h mace en wat healen tussendoor. Alleen jammer wetende dat la hij ooit lvl60 is, een meme dps is. Een healer wil ik eigenlijk niet zijn. Einde dit jaar komt TBC classic toch? Dan verandert de paladin toch wel, beter voor tank en wat dps?

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Seraphin schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:52:
Wat ik zo mooi/grappig/ironisch vind: back in the days (2005ish) werd warrior doorgaans als een toch ietwat underpowered class gezien. Grosso modo werd je geacht op endgame prot te speccen en te tanken. Nu weten we wat een extreme S-tier dps class het is (en ja; er waren ook toen mensen die dat zagen / riepen, maar het werd niet algemeen onderkend, en ik imo waren de raw raid dps numbers van een warrior ook nog geen fractie van wat nu in classic era wordt gerealiseerd).
Kwam ook vooral doordat threat toen een dingetje was. De DPS warriors moesten zich inhouden omdat ze weinig threat konden droppen en de tank genereerde niet zoveel threat. Maar maxxen van hit rating was niet meteen iets wat men doorhad. Edgemasters was lange tijd een epic die je voor 3x niks op de AH kon vinden.

Dit dus.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

FunkyTrip schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:56:
Maar maxxen van hit rating was niet meteen iets wat men doorhad. Edgemasters was lange tijd een epic die je voor 3x niks op de AH kon vinden.
Dat, en wie zou toendertijd hebben bedacht dat voor druids de Wolfshead helm tot en met endgame TBC gewoon BiS zou zijn (even het feit negerende dat er in classic era nagenoeg geen kitty druids rondliepen). :o

Ik meen ooit een artikel gelezen te hebben in de strekking van "the most misunderstood mechanics of classic", waar bv de weapon skill racials van Orcs en Humans een prominente plek innamen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Seraphin schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:45:
[...]

Dat, en wie zou toendertijd hebben bedacht dat voor druids de Wolfshead helm tot en met endgame TBC gewoon BiS zou zijn (even het feit negerende dat er in classic era nagenoeg geen kitty druids rondliepen). :o

Ik meen ooit een artikel gelezen te hebben in de strekking van "the most misunderstood mechanics of classic", waar bv de weapon skill racials van Orcs en Humans een prominente plek innamen.
Mijn druid T0 had +allestats itemization haha. Had ik toen geweten dat ik gewoon had moeten focussen op +int en +regen en +healing.. had ik aardig meer gehealed. Gelukkig had ik wel snel door dat T0 voor rogues mijn kitty dps wel enorm ophoogde. Al waren de rogues daar in dungeon runs niet blij mee

Dit dus.

• Nickrsd

Nickrsd

Dat de warrior top dps is geloof ik graag. Heb een warrior op lvl 10 maar wat is dat zwaar solo, daarnaast een pally op lvl 14.. dat speelt nu zo makkelijk met je escape shield en heal.. haha

Op hoger lvl schaalt de warrior bij en is het makkelijk om solo pve te doen??

[ Voor 8% gewijzigd door Nickrsd op 10-09-2025 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Nickrsd schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:04:
Dat de warrior top dps is geloof ik graag. Heb een warrior op lvl 10 maar wat is dat zwaar solo, daarnaast een pally op lvl 14.. dat speelt nu zo makkelijk met je escape shield en heal.. haha

Op hoger lvl schaalt de warrior bij en is het makkelijk om solo pve te doen??
volgens mij pas echt bij lvl 45+ ofso. Warriors zijn echt gebaat bij gear/buffs en ook shitton aan potions en weet ik veel wat.

Weet nog wel dat ik in Classic 2019 met een vriend speelde die alt warrior ging levelen. Hij kocht gewoon via zijn main elke keer een nieuw wapen op de AH met crusader enchants en wat mooie itempies en shit ton aan pots om continue te poppen. Toen ging t levelen best makkelijk volgens hem, maar je 1e warrior solo levelen en questen. petje af hoor is gewoon lastig. Je zit veel te eten/bandages en groep pulls etc is super lastig.

• beebie121
Voordeel voor een warrior is dat je meestal wel in een dungeon komt als tank. Dat levelt best snel.

hebben jullie ook andere channels als de standaard General en combat info?
Ik gebruik daarnaast altijd de lookingforgroup channel, maar van de week attendeerde een guildie me op de channel services.
Dat is handig voor bijvoorbeeld DMT buffs of een summon naar DMF.

zijn er zo nog andere channels die handig kunnen zijn?

• dfbt
ik doe meestal /join LFG voor groep zoeken en daar wordt ook wel eens wat in geadventeerd. Zelfde als /join World die channel wordt ook wel veel gebruikt
Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat