Ben weer te veel aan het switchen tussen alts zoals gewoonlijk, heb nu 3 chars tussen 30 en 40 staan qua level. Op de AH wel lekker bezig opzich, kan voor alle drie riding skill/mount aanschaffen als het moet.
Oef dat is zuur...Cannoli schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:21:
[...]
Ik vond het de afgelopen week juist helemaal niet zo druk. Was heel relaxt levelen. Het was allemaal redelijk voorspelbaar/betrouwbaar. Maar sinds gisteren is het opeens veel drukker. Weet niet of er meer mensen spelen of dat Blizzard wat layers uitgeschakeld heeft maar het heeft mijn level 31 de kop gekost. Was er wel zuur onder.
Had (door de drukte) opeens hyperspawns en daar was ik totaal niet op ingesteld. Ben vandaag opnieuw begonnen en houd er nu rekening mee. Een pad clearen naar een questmob is gewoon link. De mob die je net gedood hebt kan binnen een seconde weer respawnen en als je hem vervolgens nogmaals doodt staat 'ie er met een beetje pech na een paar seconden alweer.
Geen idee hoe het dynamische respawnsysteem exact werkt, maar van mij mogen ze het een beetje down tunen. Liever ietsjes langer op een mob wachten dan dezelfde mob 3x achter elkaar moeten killen en/of hele groepen tegelijk zien respawnen.
Ja ik bedoelde niet per se zo druk op een layer maar gewoon de server in zijn algemeen en dat valt voornamelijk op door hoe veel deaths er gewoon continue gebeuren
Ik zit nog early game (westfall) dus logisch dat ik daar wel veel players zie.
Denk dat je 1-20 veel meer spelers ziet dan 20-60
Hier ook weer de klassieke 'fout' gemaakt aan een alt te beginnen, inmiddels een 31 priest.joostmakaay schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:15:
Ben weer te veel aan het switchen tussen alts zoals gewoonlijk, heb nu 3 chars tussen 30 en 40 staan qua level. Op de AH wel lekker bezig opzich, kan voor alle drie riding skill/mount aanschaffen als het moet.
Main is nu 39 shaman. Focus gaat voorlopig weer even daar op, wil over 4 weken MC in.
Valt mij de laatste tijd op dat er in HC een zekere luiheid / lafheid aan het intreden is bij mensen. Dat in de LFG om relatief hoge lvls wordt gevraagd voor (b.v.) RFC/WC is nog verklaarbaar, maar wat me dit weekend zoal opviel:
* Lvl 24 Rogue die in de Barrens Chat om een "lvl 35 or higher" vroeg om hem door de poison q te boosten. Toen ik daar op reageerde dat je dat op lvl 24 in principe best zelf zou moeten kunnen, reageerde hij als door een wesp gestoken, en begon me voor rotte vis uit te maken. Vervolgens foeterde hij dat hij geen daggers had om met Ambush de boss the "cheesen", en dáárom dus om hulp vroeg.... (want nee dat is niet cheesen).
* lvl 29(!!) warrior die om meer mensen vroeg voor Besseleth in Stonetalon. Die spin heb ik al 2-3 keer met speels gemak solo omgelegd met een lvl 23-24 warrior: pop retaliation, WC staff gebruiken en die spin ligt binnen 10 seconden.
* lvl 9 druid die in TB zit te spammen om hulp voorde "Bristleback interloper" q (= lvl 9-10 normals killen). Nou ben je als druid best kwetsbaar voordat je bear form hebt, maar kom op; als je de q zo moeilijk vind grind dan een lvl. En daarbij; ik heb Mulgore inmiddels al een keer of 30 doorlopen in de afgelopen 20 jaar, je kan met gemak lvl 12 zijn voor je aan die q toe bent (ook met classic / vanilla xp progresison).
In die zin zat er misschien wel iets in de HC regel op Hydraxian dat je buiten dungeons om geen groups mocht formen. Dat dwong je om het maximale uit jezelf en je char te halen.
* Lvl 24 Rogue die in de Barrens Chat om een "lvl 35 or higher" vroeg om hem door de poison q te boosten. Toen ik daar op reageerde dat je dat op lvl 24 in principe best zelf zou moeten kunnen, reageerde hij als door een wesp gestoken, en begon me voor rotte vis uit te maken. Vervolgens foeterde hij dat hij geen daggers had om met Ambush de boss the "cheesen", en dáárom dus om hulp vroeg.... (want nee dat is niet cheesen).
* lvl 29(!!) warrior die om meer mensen vroeg voor Besseleth in Stonetalon. Die spin heb ik al 2-3 keer met speels gemak solo omgelegd met een lvl 23-24 warrior: pop retaliation, WC staff gebruiken en die spin ligt binnen 10 seconden.
* lvl 9 druid die in TB zit te spammen om hulp voorde "Bristleback interloper" q (= lvl 9-10 normals killen). Nou ben je als druid best kwetsbaar voordat je bear form hebt, maar kom op; als je de q zo moeilijk vind grind dan een lvl. En daarbij; ik heb Mulgore inmiddels al een keer of 30 doorlopen in de afgelopen 20 jaar, je kan met gemak lvl 12 zijn voor je aan die q toe bent (ook met classic / vanilla xp progresison).
In die zin zat er misschien wel iets in de HC regel op Hydraxian dat je buiten dungeons om geen groups mocht formen. Dat dwong je om het maximale uit jezelf en je char te halen.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik zie het probleem niet. Als je 1 a 2 dagen in je karakter al hebt zitten, dan neem je gewoon weinig risico. Er is al genoeg risico. Zit je daar in je eentje bij Besseleth, spawnen er nog 2 spiders op je neus. "Makkie", maar dan effe niet.Seraphin schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:28:
Valt mij de laatste tijd op dat er in HC een zekere luiheid / lafheid aan het intreden is bij mensen. Dat in de LFG om relatief hoge lvls wordt gevraagd voor (b.v.) RFC/WC is nog verklaarbaar, maar wat me dit weekend zoal opviel:
Dit dus.
Ik heb nu een level 32 hunter en een level 28 mage. Nog geen echte close calls, behalve beetje eng met de whelps in reridge.
Ik zit in de guild “the Forlorn Few” en speel nu vooral op “Loganis”. Heb erg veel lol
Ik zit in de guild “the Forlorn Few” en speel nu vooral op “Loganis”. Heb erg veel lol
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
nog een paar dagen voor de nieuwe phase met dire maul en wat world pvp. Levelen in een PVP server wordt echt geen makkie. Iedereen wilt de nieuwe honor gear zo snel gaan krijgen, dat als je casual wilt levelen of beter even kan wachten of gewoon dungeons kan spammen. (pvp server)
ben zelf nu bijna 45 op hunter, probeer elke dag 1 a 2 levels te pakken maar ook 60 zit er voor mij niet in.
ben zelf nu bijna 45 op hunter, probeer elke dag 1 a 2 levels te pakken maar ook 60 zit er voor mij niet in.
Ik wil tenminste uit STV of Hillsbrand zijn voordat het PVP feest begint, want daar valt niet te levelen. Ben nu 36 met mijn human warlock en ben bang dat ik het niet ga halen.
volg je leveling guides van rested of dergelijke?invine schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:10:
Ik wil tenminste uit STV of Hillsbrand zijn voordat het PVP feest begint, want daar valt niet te levelen. Ben nu 36 met mijn human warlock en ben bang dat ik het niet ga halen.
Ja ik gebruik restedXP, ben net pas begonnen aan STV. Hillsbrand gelukkig afgeronddfbt schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:23:
[...]
volg je leveling guides van rested of dergelijke?
Is Rested XP per maand of een eenmalige license zeg maar?invine schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:08:
[...]
Ja ik gebruik restedXP, ben net pas begonnen aan STV. Hillsbrand gelukkig afgerond
Oh damn nog best wel prijzig als je alle classic+HC guides wilt
Maarja het is wel heel handig natuurlijk.
Voor 50 dollar krijg je echt een berg waarde, gebruik hem ook, en is erg veel werk in gaan zitten vermoed ik 
Per class krijg je ook nog wat andere suggesties, zeker een aanrader.
4 maandjes WoW time is het zeker waard
Per class krijg je ook nog wat andere suggesties, zeker een aanrader.
4 maandjes WoW time is het zeker waard
Mijn mage is nu level 37 op hardcore, we gaan gestaag door. Paar momentjes waar mijn hartslag wel heel erg hoog was, maar nog niet onder de 20% hp gekomen. Deze ervaring is echt 1 van de leukste die ik in mijn afgelopen gamen heb gehad.
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Ik vind het wel grappig. Mensen hebben een hekel aan bots en vervolgens speel je het spel zelf als een bot door gewoon een guide exact te volgenRicmaniac schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:34:
Oh damn nog best wel prijzig als je alle classic+HC guides wiltMaarja het is wel heel handig natuurlijk.
En nadat je het script hebt gevolgd ga je 100x dezelfde dungeon in voor een bepaalde loot. En die dungeon volgt ook exact hetzelfde script.
Zelf houd ik het gewoon bij questie en doe lekker alles op mijn eigen manier. En ja, dat betekent dat ik soms een aantal keertjes heen en weer moet. Maar ik kan ook de hotspots overslaan omdat de guide nu eenmaal vindt dat je die 1 elemental shards quest moet doen.
Dit dus.
Mijn allergrootste ergernis is mensen die overal om layers vragen. Ja, het is soms druk. Ja, je moet soms wachten. Maar als je overal doorheen wil rausen, ga dan een ander spel doen (of kies retail). Classic is juist bedoeld om alles samen en/of op een lager tempo te spelen.
Je merkt dat in 20 jaar de community heel erg veranderd is. Ook de manier waarop ze om hulp vragen, vaak geen bedankjes, elkaar soms echt helemaal niks gunnen, de legio boosting reclame in chat... en helaas is na korte tijd de inflatie ook hier weer toegeslagen. Items gaan voor duizenden goudstukken en alles is weer handel geworden.
Je merkt dat in 20 jaar de community heel erg veranderd is. Ook de manier waarop ze om hulp vragen, vaak geen bedankjes, elkaar soms echt helemaal niks gunnen, de legio boosting reclame in chat... en helaas is na korte tijd de inflatie ook hier weer toegeslagen. Items gaan voor duizenden goudstukken en alles is weer handel geworden.
Ik heb al eerder hier gedeeld, dat ik eventueel mijn betaalde versie kan oversturen. Die bestanden slepen in je Rested XP addon en je hebt gewoon een gratis programma 
ik heb een layering weak aura, als je in een guild zit en iedereen die weak aura gebruikt, worden invites etc allemaal automatisch geregeld. Guildie in layer 1, ik in 4. Wilt hij layer swappen, klikt hij op de weak aura, invite ik hem automatisch, en dan moet je alleen even handmatig leaven als je klaar ben.
Ik gebruik dat nu bijna dagelijks. In sommige gebieden met 15-20 mobs worden alle mobs in groepen gekilled en getagged. Heb vorige week toevallig een uur over 15 mobs gedaan en ben dan pas 10% in mijn level, terwijl ik ongeveer 2,5-3 uurtjes per level nodig heb als ik gewoon door kan gaan. Het is echt steendruk en layering werkt echt. Soms switch ik dus even layer en sta ik in compleet leeg gebied en kan ik mijn ding doen.
ik heb een layering weak aura, als je in een guild zit en iedereen die weak aura gebruikt, worden invites etc allemaal automatisch geregeld. Guildie in layer 1, ik in 4. Wilt hij layer swappen, klikt hij op de weak aura, invite ik hem automatisch, en dan moet je alleen even handmatig leaven als je klaar ben.
Ik gebruik dat nu bijna dagelijks. In sommige gebieden met 15-20 mobs worden alle mobs in groepen gekilled en getagged. Heb vorige week toevallig een uur over 15 mobs gedaan en ben dan pas 10% in mijn level, terwijl ik ongeveer 2,5-3 uurtjes per level nodig heb als ik gewoon door kan gaan. Het is echt steendruk en layering werkt echt. Soms switch ik dus even layer en sta ik in compleet leeg gebied en kan ik mijn ding doen.
Ik ben een meme geworden, maar papa van 2 kids, full time baan ( nee geen 10 fulltime banenHTT-Thalan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:45:
Mijn allergrootste ergernis is mensen die overal om layers vragen. Ja, het is soms druk. Ja, je moet soms wachten. Maar als je overal doorheen wil rausen, ga dan een ander spel doen (of kies retail). Classic is juist bedoeld om alles samen en/of op een lager tempo te spelen.
maar als ik 2-3x in de week 2-3 uurtjes kan spelen is het al veel. Als ik enigszins nog een keer 60 wilt worden, wil ik inderdaad niet uren lang wachten. Een druk gebied, en af en toe samen iets doen is voor mij echt geen probleem. EN dan is PVP server ook niet handig...
Layering met je eens. Ik gebruik het zelf niet en heb er ook heel weinig last van tot dusver. In de guild gebruiken we een apart channel voor layer swapping, dus die kun je uitzetten.HTT-Thalan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:45:
Voor wat betreft het tweede punt ervaar ik dit totaal anders. Op de PvE realm vind ik de sfeer en behulpzaamheid echt prima. Boosting lekker negeren en inflatie valt ook nog reuze mee.
Puntje m.b.t. behulpzaamheid merk ik zelf ook niet echt, vaak genoeg gehad dat een andere speler/party mijn (elite) mob helpt te doden, ook na het vormen van een groep voor quests na afloop vrijwel altijd "ty group" of iets in die trant. Naarmate er minder spelers in een gebied overblijven, zullen het aantal layers ook afnemen.
Boosting in verkeerde chat channels is Blizzard toevallig sinds enkele dagen bans voor aan het uitdelen.
Boosting in verkeerde chat channels is Blizzard toevallig sinds enkele dagen bans voor aan het uitdelen.
Hmm ik herken mij hier niet helemaal in, maar je moet zelf wel vaak de eerste aanzet doen voor een gesprek. Maar als ik met een kill X aantal mobs quest aan het doen en zie iemand anders dat ook doen dan invite ik diegene gewoon (gebeurd zelden andersom dat is wel apart). Meestal heb je dan wel even een gesprekje en een bedankje. Meer hoeft het ook niet te zijn.HTT-Thalan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:45:
Met gold ben ik nog niet zo bezig dus zal mij een zorg zijn zolang ik mijn proffesions met gevonden items kan doen
De boosters die ignore ik direct, wegwezen hoef ik niet te lezen. Mijn gevoel is dat er een stuk minder sweatlords aanwezig zijn dan bij de eerste release van classic en dat bevalt mij wel. Ik zit ook in een leuke guild die mega casual is. De meeste members zijn ergens tussen de 30 en de 40 (veel Nederlands ook).
Nou, het is weer zover hoor
het oude gankparadijs. Ja, ik speel willens en wetens PVP realm, want goeie pvp is leuk. Maar die level 60 ganksquads die door gebieden heen gaan om alles dood te campen... 3, 4 of 5v1 fights nadat ze een 1v1 verliezen... het laat weer prima zien wat voor mensen zich online begeven helaas. Ik heb ze dagenlang met rust gelaten als ze gewoon questen en mij met rust laten, maar blijkbaar bestaat zoiets als goeie karma niet
.

Sorry maar dit had je met 20 jaar ervaring kunnen weten. Zes keer corpse runnen om BRM in te komen, ben er jaren lang ingetrapt.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:27:
Nou, het is weer zover hoorhet oude gankparadijs. Ja, ik speel willens en wetens PVP realm, want goeie pvp is leuk. Maar die level 60 ganksquads die door gebieden heen gaan om alles dood te campen... 3, 4 of 5v1 fights nadat ze een 1v1 verliezen... het laat weer prima zien wat voor mensen zich online begeven helaas. Ik heb ze dagenlang met rust gelaten als ze gewoon questen en mij met rust laten, maar blijkbaar bestaat zoiets als goeie karma niet
.
Kleine update. Shaman is level 47, klaar voor hinterlands. Na het weekend questen en dan hoop ik donderdag 51 te zijn voor AV.Advizor schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:36:
[...]
Hier ook weer de klassieke 'fout' gemaakt aan een alt te beginnen, inmiddels een 31 priest.
Main is nu 39 shaman. Focus gaat voorlopig weer even daar op, wil over 4 weken MC in.
Priest intussen toch 36. Kan het niet laten om toch af en toe die resten xp te benutten.
Yup daarom geen PvP realm meer voor mij desondanks ik een PvP Enjoyer ben.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:27:
Nou, het is weer zover hoorhet oude gankparadijs. Ja, ik speel willens en wetens PVP realm, want goeie pvp is leuk. Maar die level 60 ganksquads die door gebieden heen gaan om alles dood te campen... 3, 4 of 5v1 fights nadat ze een 1v1 verliezen... het laat weer prima zien wat voor mensen zich online begeven helaas. Ik heb ze dagenlang met rust gelaten als ze gewoon questen en mij met rust laten, maar blijkbaar bestaat zoiets als goeie karma niet
.
Je wist dat dit eraan zou komen natuurlijk met die ene week geen BG's maar wel honor system. Wees blij dat Blizzard in 'al hun wijsheid'HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:27:
.
Zodra de BG's open zijn de 16de om 23:00, zijn die ganksquads ook wel weer zo weg *. En doordat er maar 1 PVP server is per region zal je ook niet zien dat in die periode allemaal realms ten onder gaan qua pop gelukkig.
* Tenzij Blizzard alsnog gefailed heeft met de realm pop balance en een faction veel hogere queue's heeft dan de ander, dan zal het volop ganken van iedereen die honor waar is wel even blijven nog.
[ Voor 9% gewijzigd door Dennism op 11-01-2025 21:15 ]
Had dit in de release week al in ArathiHTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:27:
.
Afgelopen week eindelijk de 60 aangetikt. Voelde toen paar dagen niet de behoefte om te spelen en dat deed me eigenlijk realiseren dat ik de stekker er weer uit ga trekken. De eindeloze zoektocht om een dungeon group te vinden van gelijkgestemden en de raid instances prereqs voor elkaar te krijgen en het vooruitzicht om honderden gold voor een epic mount te gaan grinden... ik heb er eigenlijk geen zin meer in. Ineens weer zeeën van tijd nu dus
Dit dus.
Ik herken dat ook wel. De weg naar 60 vind ik uiteindelijk leuker en afwisselender dan de grind die erna komt.
Voor mijzelf, 2 weken terug op 52 in ZF mijn dwarf paladin geripped. Ninja pull van dps terwijl tank (ik) en healer op 25% zaten.
Ondertussen weer een nieuwe op net 40. Die 60 moet ik toch een keer halen. Verwacht dat het daarna ook wel klaar is
Voor mijzelf, 2 weken terug op 52 in ZF mijn dwarf paladin geripped. Ninja pull van dps terwijl tank (ik) en healer op 25% zaten.
Ondertussen weer een nieuwe op net 40. Die 60 moet ik toch een keer halen. Verwacht dat het daarna ook wel klaar is
Make a program idiotproof and someone will make a better idiot
Ben je ook op hardcore aan het spelen? Ik ben toevallig level 41. Voel je vrij om mij toe te voegen! (En anderen natuurlijk ook als je hardcore speelt)Xhale schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:19:
Ik herken dat ook wel. De weg naar 60 vind ik uiteindelijk leuker en afwisselender dan de grind die erna komt.
Falk#21732
Sja, zo heb ik precies 1x op een pvp realm gespeeld, was superleuk tot StV. Toen na een paar uur non-stop ganks voorgoed genezen. Goeie pvp was voor mij vooral SS/TM world pvp, 9 op 10 keer vooraf besproken tussen horde en alliance zodat er ook wat te doen was. En natuurlijk leader kills. De rest was AV want dat duurde ook uren in een grijs verleden.HTT-Thalan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:27:
.
Grootste voordeel in AV later (WotLK denk ik?) was de engineering chopper. Er klom altijd wel een random in de sidecar en met een macro was die te ejecten. Prima afleiding als je achterna gezeten werd door een clubje vijanden
Als je nu in een guild komt die al mc op farm heb, dan hoef je ook niet perse nog heel je pre-bis grind te doen.
Guilds die MC op farm hebben zoeken niet echt spelers meer en als je dan toch op trial mag, dan verwachten ze dat je het voorwerk hebt verricht (ik zat in zo'n guild...wellicht dat dit ook meespeelde...de meeste guildies waren al lang 60 en wel vriendelijk maar niet echt hulpvaardig)dfbt schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:33:
Als je nu in een guild komt die al mc op farm heb, dan hoef je ook niet perse nog heel je pre-bis grind te doen.
Dit dus.
Herkenbaar, had ik toen ik ging starten. Ik ben 3 of 4 weken later begonnen, nog een week ziek geweest en algemeen niet erg veel tijd om te spelen en wil ook andere spellen spelen. Dus was misschien level 10 of 15 toen zij allemaal al 60 waren. Uiteindelijk een random guild gejoined van een nederlander (maar wel internationale guild) en dit blijkt een super leuke guild te zijn met veel gelijkgestemde. Dit heeft er wel voor gezorgd dat ik ben blijven spelen anders was ik allang afgehaakt.FunkyTrip schreef op zondag 12 januari 2025 @ 23:29:
[...]
Guilds die MC op farm hebben zoeken niet echt spelers meer en als je dan toch op trial mag, dan verwachten ze dat je het voorwerk hebt verricht (ik zat in zo'n guild...wellicht dat dit ook meespeelde...de meeste guildies waren al lang 60 en wel vriendelijk maar niet echt hulpvaardig)
Als je je verveelt, stap over naar Hardcore. Ik kan nu persoonlijk geen seconde meer op een 'normale' server spelen. Dan voel ik dat de uitdaging compleet weg is, wetende dat mijn andere character op de Hardcore server met gevaar voor eigen leven dezelfde route bewandelt. De aanpak is anders en veel bedachtzamer. Ik had nooit gedacht dat WoW op die manier ook gespeeld kon worden en het is echt genieten. De spelers lijken ook allemaal wat behulpzamer, dungeons zijn veel leuker/spannender, enz. Ik wil eigenlijk niets anders meer wat betreft WoW Classic.
Spelen jullie ook nog Cataclysm Classic? Of zit iedereen nu in de Anniversary realms tot Pandaria weer komt kijken?
Spelen jullie ook nog Cataclysm Classic? Of zit iedereen nu in de Anniversary realms tot Pandaria weer komt kijken?
Cata en retail hier, anniversary sla ik over, echt geen tijd voor dit keerDivak schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:30:
Voorlopig nog steeds raiden op 2 chars in Cata:

Ik speel alleen anniversary en vermaak mij daar prima
classic wow is toch een andere game dan alles wat erna kwam
Hier ook rustig verder hobbelen op anniversary, level 43 en kan vandaag hopelijk mijn mount kopen.
Race niet naar 60 omdat ik ook niet echt een raider ben, zou het wel leuk vinden maar met jonge kinderen s'avonds die niet altijd even rustig slapen werkt het gewoon niet zo goed.
Maar rustig aan levelen en questen en wat met professions bezig zijn houdt mij nog wel even bezig. Gisteren nog met een leuke groep elite-quests gedaan in Arathi Highlands. Dat zijn de leuke classic ervaringen die je niet veel hebt in Wotlk t/m retail. Het samen lopen naar en door de gebieden, tijd samen doorbrengen, partychat wat praten over de voortgang etc. heel relaxed allemaal.
Hardcore is wel leuk overigens en zal ik ook zeker oppakken zodra ik mij ga vervelen op de gewone PvE realm.
Race niet naar 60 omdat ik ook niet echt een raider ben, zou het wel leuk vinden maar met jonge kinderen s'avonds die niet altijd even rustig slapen werkt het gewoon niet zo goed.
Maar rustig aan levelen en questen en wat met professions bezig zijn houdt mij nog wel even bezig. Gisteren nog met een leuke groep elite-quests gedaan in Arathi Highlands. Dat zijn de leuke classic ervaringen die je niet veel hebt in Wotlk t/m retail. Het samen lopen naar en door de gebieden, tijd samen doorbrengen, partychat wat praten over de voortgang etc. heel relaxed allemaal.
Hardcore is wel leuk overigens en zal ik ook zeker oppakken zodra ik mij ga vervelen op de gewone PvE realm.
Zo speel ik ook, rustig aan levelen en ook de professions meepakken. En als ik lvl 60 ben dan start ik weer opnieuw. Heb nooit eerder Horde gespeeld dus ik heb na orc nog wel wat te proberen. En Classic bevalt me zovéél beter dan het huidige WoW dat ik nog wel even bezig ben, net zoals 20 jaar geleden.tuinïnen schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:18:
Hier ook rustig verder hobbelen op anniversary, level 43 en kan vandaag hopelijk mijn mount kopen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Inmiddels level 55. Helaas een ruime week goed ziek geweest en niet kunnen spelen.Advizor schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:40:
[...]
Kleine update. Shaman is level 47, klaar voor hinterlands. Na het weekend questen en dan hoop ik donderdag 51 te zijn voor AV.
Priest intussen toch 36. Kan het niet laten om toch af en toe die resten xp te benutten.
Intussen dual spec aangeschaft en de resto gearset begint vorm te krijgen. Ook al wat AV gegrind en halverwege revered.
Ik heb veel plezier gehad tijdens het levelen, maar merk nu wel dat het einde snel mag komen. Hoop komende week ergens 60 te worden en dan ook een eerste MC te kunnen doen!
Cataclysm Classic spelen is wel verleidelijk met de 50% XP Buff die momenteel actief is, maar merk toch dat ik hem na 20/30 minuten steeds weer af sluit.
Misschien eens volledig buiten m'n comfortzone stappen en dungeons gaan healen of iets.
Misschien eens volledig buiten m'n comfortzone stappen en dungeons gaan healen of iets.
Same, dacht er ook in te gaan met de buff maar heb hetzelfde.. lukt me nooit om door te spelenjoostmakaay schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:47:
Cataclysm Classic spelen is wel verleidelijk met de 50% XP Buff die momenteel actief is, maar merk toch dat ik hem na 20/30 minuten steeds weer af sluit.
Vermaak mij te veel in Classic hardcore
[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 30-01-2025 21:37 ]
Ik ben sinds 2 dagen ook weer een beetje begonnen met Season of Discover on the side.
Vooral phase 7 met karazhan crypts spreekt me heel erg aan
Zo'n toffe hidden plek waar we bijna 20 jaar geleden al eens in liepen maar er niks was eigenlijk
en ze er nu wat van gemaakt hebben.
Die XP buff levelt wel heel lekker weg vind ik.
Toch het gevoel van classic maar wel met wat snellere leveling.
Denk niet dat ik het uiteindelijk naar 60 ga halen though gezien de tijd en games die ik speel haha maar voor nu vind ik het levelen wel leuk.
Speel een Dwarf Hunter op de realm Wild Growth
Vooral phase 7 met karazhan crypts spreekt me heel erg aan
Die XP buff levelt wel heel lekker weg vind ik.
Toch het gevoel van classic maar wel met wat snellere leveling.
Denk niet dat ik het uiteindelijk naar 60 ga halen though gezien de tijd en games die ik speel haha maar voor nu vind ik het levelen wel leuk.
Speel een Dwarf Hunter op de realm Wild Growth
Daarover: RIP lvl 44 hunterRicmaniac schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 21:37:
[...]
Vermaak mij te veel in Classic hardcore
En ja ik weet het: hoe krijg je het voor elkaar om dood te gaan met een hunter.....
Dustwallow Marsh, die groot uitgevallen kreeften aan het farmen voor de q chain waarbij je het mysterie van de platgebrandde herberg probeert op te lossen. Hersenloos die beesten (technisch zijn het humanoids?) afbuksen in het water. Tot er eentje wegrende en een caster pullde. En nog een melee. Om de een of andere reden lukte het me niet om deze mobs snel genoeg dood te krijgen en te voorkomen dat ze wegzwommen en weer 1-2 nieuwe aantrokken (waaronder dus casters), en begon mijn pet het leven te laten.
Toen mijn pet op +/- 30%hp zat voelde ik nattigheid (letterlijk en figuurlijk, want ik zwom in het water). Pet zich dood laten vechten, vluchten, FD en weer door.
Althans: dat was het plan. Het vluchten ging langzaam. Want; zwemmen in het water. De mobs waren sneller (want: aquatic). Eenmaal bij de oever aangekomen FD. *resist* -> neee
Snel wegrennen. K*k ik kom die steile hellingen hier niet op, ik *moet* verder langs te kuststrook vluchten. En nog meer mobs. En nog meer mobs....
Erg frusterend om zo je eigen dood te zien naderen. Gebruik van slumber sand hield maar 1 beest op afstand. De uitkomst is bekend.
Enerzijds: such is life en daarom biedt HC de thrill die de spanning van 2005 weer enigszins terugbrengt. Anderzijds: man wat voelt het zuur. 285 cooking, 275 LW, 235 fishing. Money spent on mount: allemaal down the drain.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
@Seraphin gewoon verder spelen op een normale server? Is geen schande.
aaah zuur! maarja kan ook altijd op 60 uiteindelijk als je een epic mount heb etc etcSeraphin schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:02:
[...]
Daarover: RIP lvl 44 hunter![]()
Money spent on mount: allemaal down the drain.
Elke class kan uiteindelijk dood gaan
Dit zou je kunnen doen idd maar mij lukte het nietAdvizor schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:43:
@Seraphin gewoon verder spelen op een normale server? Is geen schande.
Dit dus. Heb nog een 30 warrior en een 29 mage, dus vermaak me nog wel even. Indien (zodra) de dood zijn migreer ik waarschijnlijk naar een normal realm. Of ik stop er mee. Misschien.Ricmaniac schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:27:
[...]
Dit zou je kunnen doen idd maar mij lukte het niethad een death overgezet en dacht daarmee verder te gaan maar miste gelijk die spanning dus gewoon weer opnieuw begonnen haha
Hunter wordt gezien als de makkelijkste class om hc mee te doen (en daar ben ik het op zich wel mee eens) maar als ik de Deathlog statistieken erbij pak dan (b)lijkt het momenteel de class te zijn die het minst vaak level 60 haalt; slechts 1,07%. Grappig genoeg staan warriors (die gezien worden als een moeilijke class) met kop en schouders bovenaan; iets meer dan 4%.Seraphin schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 16:02:
[...]
Daarover: RIP lvl 44 hunter![]()
En ja ik weet het: hoe krijg je het voor elkaar om dood te gaan met een hunter.....
En ik denk dat het hem daar een beetje in zit. Warriors zijn zich continu bewust van het gevaar en moeten daarom relatief veilig spelen. Hunters zijn heel erg makkelijk en daardoor sukkel je een beetje in slaap. Ben een keer een level 54 hunter kwijtgeraakt terwijl ik nog target dummies en Light of Elune had simpelweg omdat het levelen zo makkelijk was dat ik mijn 'Oh SHIT!'-routine niet in de vingers had. Ben inmiddels weer 45 op een SSF hunter en maak het mezelf af en toe opzettelijk iets moeilijker om mij bewust te blijven van het gevaar en ook het tijdig wegrennen te oefenen.
Heb de hunter nu even in Feralas geparkeerd en ben begonnen met een druid. Vooral omdat het weer te makkelijk en daardoor saai aan het worden was. Zag mijzelf wel weer iets doms doen waardoor ik hem wederom zou verliezen. Dan maar even naar een alt toe.
Helemaal eens @Cannoli, op mijn warrior check ik altijd 3 dingen voordat ik een mob aanval:
1) wat is mijn hp%?
2) welke andere mobs zitten er in de buurt?
3) wat is mijn vluchtroute?
Op mijn hunter was het idd half slapend icoontjes aanklikken en pet er op af sturen, ook omdat ik in een gebied zat dat gemiddeld genomen wat lager lvl mobs had dan ik was (dustwallow op een lvl44, overigens waren de mobs die ik aan het farmen was ongeveer 42-43).
De grootste fout die ik maakte was dat ik totaal niet doorhad dat ik in een plas water zwom met hele steile kusthellingen (ik was vanaf een ander gebied aangekomen), en mezelf dus eigenlijk in een soort killbox had vastgezet. Oh well..
1) wat is mijn hp%?
2) welke andere mobs zitten er in de buurt?
3) wat is mijn vluchtroute?
Op mijn hunter was het idd half slapend icoontjes aanklikken en pet er op af sturen, ook omdat ik in een gebied zat dat gemiddeld genomen wat lager lvl mobs had dan ik was (dustwallow op een lvl44, overigens waren de mobs die ik aan het farmen was ongeveer 42-43).
De grootste fout die ik maakte was dat ik totaal niet doorhad dat ik in een plas water zwom met hele steile kusthellingen (ik was vanaf een ander gebied aangekomen), en mezelf dus eigenlijk in een soort killbox had vastgezet. Oh well..
Ook met een hunter kan je doodgaan, ik zie continu mensen doodgaan in deathlog.
Zelf met een beetje geluk en wat sketchy momenten vandaag level 60 gehaald. Was wel een beetje emotioneel, ik vond de laatste levels wel echt heel erg spannend. Ik wilde het echt heel graag halen.
Zelf met een beetje geluk en wat sketchy momenten vandaag level 60 gehaald. Was wel een beetje emotioneel, ik vond de laatste levels wel echt heel erg spannend. Ik wilde het echt heel graag halen.
Gefeliciteerd! Was dat ook op een hunter?Ecological schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 23:25:
Ook met een hunter kan je doodgaan, ik zie continu mensen doodgaan in deathlog.
Kan me dat goed voorstellen. Denk dat ik de laatste levels ook wel wat zenuwachtig ga worden. Vooral een dc ofzo zou ik echt ruk vinden. Had gisteren opeens wat server lag waardoor het beeld ~10 seconden stilstond en ik vervolgens nog maar 20% health had op mijn druid. Gelukkig overleefd.
Dat zou ik afhankelijk van speelstijl ook niet snel doen nee, je speelt hardcore om een reden en dat zijn vaak andere redenen dan waarvoor je Anniversary op een normale PVE realm zou spelen.Ricmaniac schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 22:27:
Dit zou je kunnen doen idd maar mij lukte het niethad een death overgezet en dacht daarmee verder te gaan maar miste gelijk die spanning dus gewoon weer opnieuw begonnen haha
Tenzij je toch voor end game raiding of PVP wil doorknallen naar 60, dan ben je al wel een leuk stukje op weg.
[ Voor 30% gewijzigd door Dennism op 07-02-2025 11:53 ]
Dat zullen deels inderdaad redenen zijn, maar denk er ook aan dat Hunter wordt weggezet als de 'noob' class, en warrior als de lastigste class om 60 te halen in ook bijv, 'pick a class guides' e.d. dus redelijk veel nieuwe spelers zullen hunter kiezen en niet warrior.Cannoli schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 08:45:
[...]
Hunter wordt gezien als de makkelijkste class om hc mee te doen (en daar ben ik het op zich wel mee eens) maar als ik de Deathlog statistieken erbij pak dan (b)lijkt het momenteel de class te zijn die het minst vaak level 60 haalt; slechts 1,07%. Grappig genoeg staan warriors (die gezien worden als een moeilijke class) met kop en schouders bovenaan; iets meer dan 4%.
En ik denk dat het hem daar een beetje in zit. Warriors zijn zich continu bewust van het gevaar en moeten daarom relatief veilig spelen. Hunters zijn heel erg makkelijk en daardoor sukkel je een beetje in slaap. Ben een keer een level 54 hunter kwijtgeraakt terwijl ik nog target dummies en Light of Elune had simpelweg omdat het levelen zo makkelijk was dat ik mijn 'Oh SHIT!'-routine niet in de vingers had. Ben inmiddels weer 45 op een SSF hunter en maak het mezelf af en toe opzettelijk iets moeilijker om mij bewust te blijven van het gevaar en ook het tijdig wegrennen te oefenen.
Heb de hunter nu even in Feralas geparkeerd en ben begonnen met een druid. Vooral omdat het weer te makkelijk en daardoor saai aan het worden was. Zag mijzelf wel weer iets doms doen waardoor ik hem wederom zou verliezen. Dan maar even naar een alt toe.
Terwijl juist, omdat ze de kracht kennen van de warrior, geoefende spelers met jaren lange wow ervaring die niet enkel voor 60 gaan, maar bijvoorbeeld ook end game willen raiden in hardcore massaal voor Warrior gaan, want simpelweg te goed in raids, in beide rollen die ze kunnen uitvoeren. En er is ook nooit een overschot aan warriors, want hoe meer in je raid, hoe beter.
Was op een mage! Erg leuk om te spelen.Cannoli schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 11:45:
[...]
Gefeliciteerd! Was dat ook op een hunter?
Kan me dat goed voorstellen. Denk dat ik de laatste levels ook wel wat zenuwachtig ga worden. Vooral een dc ofzo zou ik echt ruk vinden. Had gisteren opeens wat server lag waardoor het beeld ~10 seconden stilstond en ik vervolgens nog maar 20% health had op mijn druid. Gelukkig overleefd.
Level 60! De laatste levels gingen eigenlijk vanzelf. Direct Hide of the Wild laten maken en ook exalted AV aangetikt, dus de eerste epics zijn binnenAdvizor schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 19:08:
[...]
Inmiddels level 55. Helaas een ruime week goed ziek geweest en niet kunnen spelen.
Intussen dual spec aangeschaft en de resto gearset begint vorm te krijgen. Ook al wat AV gegrind en halverwege revered.
Ik heb veel plezier gehad tijdens het levelen, maar merk nu wel dat het einde snel mag komen. Hoop komende week ergens 60 te worden en dan ook een eerste MC te kunnen doen!
Nu nog de laatste pre bis items verzamelen en MC in.
Na een lange tijd besloten om met een vriend het weer eens wat nieuw leven in te blazen, ditmaal op hardcore
. Weet iemand of er Nederlandse guilds zijn op de Soulseeker realm toevallig ?
Mijn journey in Hardcore is wel voorbij nu though voor een tijdje denk ik. Level 36 paladin dood gegaan.
Laatst dus ook begonnen met SoD en ik moet zeggen dat ik me daar heeel erg vermaak.
voelt toch als classic maar wel met veel extra's op een goeie manier imo.
Hoorde veel negativiteit op latere phases maar het levelen vind ik in ieder geval leuk
Bijna level 40 om de raid van gnomeregan te doen. ben benieuwd.
Laatst dus ook begonnen met SoD en ik moet zeggen dat ik me daar heeel erg vermaak.
Hoorde veel negativiteit op latere phases maar het levelen vind ik in ieder geval leuk
Die is er wel ja alleen weet ik niet meer hoe die heetdemokert schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 14:13:
Na een lange tijd besloten om met een vriend het weer eens wat nieuw leven in te blazen, ditmaal op hardcore. Weet iemand of er Nederlandse guilds zijn op de Soulseeker realm toevallig ?
Eerlijk gezegd vind ik SOD de leukste variant van WoW. Had ook op fresh classic een herstart maar ik miste gewoon de spells die je wel hebt in SOD.Ricmaniac schreef op zondag 16 februari 2025 @ 21:53:
Mijn journey in Hardcore is wel voorbij nu though voor een tijdje denk ik. Level 36 paladin dood gegaan.
Hoorde veel negativiteit op latere phases maar het levelen vind ik in ieder geval leuk![]()
Het is ook gewoon leuk dat je nu op lvl 1 alle runes kan kopen waardoor je gewoon zwaar overpowered bent. Overpowered zijn (op low lvl) is gewoon super leuk
Gnomeregan vond ik echt een dikke faal, ik vind nog steeds dat ze SM hadden moeten kiezen voor een raid. 4 wings met 3 bosses per wing ofzo. Op alle classic varianten die ik heb gespeeld werd Gnomeregan eigenlijk nooit echt gespeeld en dan maken ze daar een raid van.
Maar in ieder geval heel veel plezier in SOD. Ik vin dhet echt tegek.
Ook dat ze nu met Naxx verschillende moeilijkheidsgraden hebben gedaan. Dat vind ik een mooie toevoeging.
gister is het eindelijk gelukt....
mijn hunter is op hc 60 geworden! Dat is mijn eerste char op 60!
Wel helaas vrij stil als het gaat om groepen vinden om dungeons enzo mee te doen...
Zit op Nek'Rosh en victory bijvoorbeeld raid wel, maar heel weinig in LFG tool
Wel helaas vrij stil als het gaat om groepen vinden om dungeons enzo mee te doen...
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Is necrosh zo'n nieuwe server ?Lord_T schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:08:
Wel helaas vrij stil als het gaat om groepen vinden om dungeons enzo mee te doen...Zit op Nek'Rosh en victory bijvoorbeeld raid wel, maar heel weinig in LFG tool
Op Soulseeker zie ik echt heeel veel activiteit als het om Hardcore aankomt.
Stiches ook nog steeds redelijk wat maar die nieuwe server is volgens mij wel populairder.
Maar gratz man! Hele mooie achievement! Ik heb die "droom" opgegeven
Nek'rosh is één van de 2 "oude" HC servers, samen met Stitches. Wordt op Soulseeker (de "nieuwe") als "dood" bestempeld door de mensen van Victory die ik ken. Daar staat tegenover dat er op Nek'rosh nu wel heel serieus op end-tier wordt geraid. Los van dat alles; waanzinnig gaaf en big GZ met 60!
Ik merk dat ik sinds mijn hier eerder gedeelde verlies van een lvl 44 niet meer echt de puf heb om door te zetten met mijn overgebleven warrior (30) en/of mage (28).
Ik merk dat ik sinds mijn hier eerder gedeelde verlies van een lvl 44 niet meer echt de puf heb om door te zetten met mijn overgebleven warrior (30) en/of mage (28).
Gefeliciteerd! Wat een opluchting hè? Ik ben nu weer andere dingen aan het spelen, maar het was een hele vette ervaring!Lord_T schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:08:
Wel helaas vrij stil als het gaat om groepen vinden om dungeons enzo mee te doen...Zit op Nek'Rosh en victory bijvoorbeeld raid wel, maar heel weinig in LFG tool
ik moet wel zeggen het gemak waarmee je op 60 met wat quests nu 90g bij elkaar raapt (voor alt mount) is vrij insane...
petri flask heb ik nog niet, die zijn 114g en tja... hopelijk binnenkort
en nooit nodig...
gear: nu 4 set pieces van beaststalker
pet: naast de owl nu ook de wolf uit ubrs voor howl 4 en bite 8.
alts: rogue 45, shammy 31, lock 31
petri flask heb ik nog niet, die zijn 114g en tja... hopelijk binnenkort
gear: nu 4 set pieces van beaststalker
pet: naast de owl nu ook de wolf uit ubrs voor howl 4 en bite 8.
alts: rogue 45, shammy 31, lock 31
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Na jarenlang niet gespeeld te hebben (laatste was Shadowlands) begon ik toch steeds meer interesse te krijgen in classic. Vooral omdat ik vanaf TBC heb gespeeld en toch nog de ervaring mee wilde pakken, hetzij in een modern jasje
Afgelopen weekend begonnen als Alliance op Thunderstrike en inmiddels level 13 met al mijn proffs zo goed als up to date.
Voelt heerlijk, zeker als casual speler, om rustig aan te levelen en je eigen ding te doen
Zijn er nog guilds waar mede Tweakers in zitten?
Voelt heerlijk, zeker als casual speler, om rustig aan te levelen en je eigen ding te doen
PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989
Ben ook weer begonnen met classic anniversary en het is ook lekker druk dat verbaasde me. Destijds bij de classic launch op Flamelash gespeeld die toen helemaal leeg liep nadat er tot een bepaalde tijd free transfers waren.
Speel nu op een Steam Deck met de addon consoleport, dit werkt echt perfect. Lekker lui onderuitgezakt op de bank op de tv een beetje youtube kijken en tegelijk een roque lvlen.
Speel nu op een Steam Deck met de addon consoleport, dit werkt echt perfect. Lekker lui onderuitgezakt op de bank op de tv een beetje youtube kijken en tegelijk een roque lvlen.
Mensen hier die misschien season of discovery spelen op Living Flame?
Of nog een 60 daar hebben?
Ik zoek een groepje om wat SM Armory mee te runnen voor de shoulders en miss cathedral voor de legs en 2h mace.
Maar die shoulders zijn het belangrijkst.
Of nog een 60 daar hebben?
Ik zoek een groepje om wat SM Armory mee te runnen voor de shoulders en miss cathedral voor de legs en 2h mace.
Maar die shoulders zijn het belangrijkst.
inmiddels is mijn hunter nu een tijdje 60 en heb ik 2x MC gedaan op HC!
nu kreeg ik alleen gister ancient petrified leaf (geeft de beste boog ingame uiteindelijk) maar die questchain lijkt erg tricky op hc....
4x demons, die 4x verschillende weaknesses hebben in winterspring, silithius, burning steppes en un goro, waar je geen hulp en geen pet bij mag gebruiken....
met een AH die erg leeg is (wilde de mats voor +25 agi op wapen kopen) bijvoorbeeld wel een lastig geheel... en moet nog genoeg groepen vinden voor ony attunement zodat ik andere drop benodigd voor de boog ook kan krijgen... dus 3x ubrs nog minstens nodig...
nu kreeg ik alleen gister ancient petrified leaf (geeft de beste boog ingame uiteindelijk) maar die questchain lijkt erg tricky op hc....
4x demons, die 4x verschillende weaknesses hebben in winterspring, silithius, burning steppes en un goro, waar je geen hulp en geen pet bij mag gebruiken....
met een AH die erg leeg is (wilde de mats voor +25 agi op wapen kopen) bijvoorbeeld wel een lastig geheel... en moet nog genoeg groepen vinden voor ony attunement zodat ik andere drop benodigd voor de boog ook kan krijgen... dus 3x ubrs nog minstens nodig...
Er zijn er een paar met wat hulp van youtube video's wel makkelijk te voltooien. Vond zelf die van Silithius het moeilijkste..Lord_T schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 11:44:
inmiddels is mijn hunter nu een tijdje 60 en heb ik 2x MC gedaan op HC!
Als iemand die de hunter questchain op classic heeft gedaan, krijg ik al de kriebels als je zegt deze op HC te willen doen.
Ik zou zeggen dat je deze eerst op een normale classic server moet gaan doen, want ik vond het verdraaid lastig. Ookal had ik tig filmpjes gekeken.
En nu kan je wel op bepaalde manieren hulp krijgen bij deze quests, dus dat zou ik zeker aanraden. En koop/ farm alle prepots en mats die je hierbij nodig kan hebben.
Als ik het me goed herinner had ik in unguru met het kiten wel eens een elite t-rex aan mn broek hangen. en bij het kiten in winterspring kreeg ik ook wel eens random mob aggro, waardoor ik dood ging.
Doe voorzichtig en veel succes
Ik zou zeggen dat je deze eerst op een normale classic server moet gaan doen, want ik vond het verdraaid lastig. Ookal had ik tig filmpjes gekeken.
En nu kan je wel op bepaalde manieren hulp krijgen bij deze quests, dus dat zou ik zeker aanraden. En koop/ farm alle prepots en mats die je hierbij nodig kan hebben.
Als ik het me goed herinner had ik in unguru met het kiten wel eens een elite t-rex aan mn broek hangen. en bij het kiten in winterspring kreeg ik ook wel eens random mob aggro, waardoor ik dood ging.
Doe voorzichtig en veel succes
Ga weer lekker in SoD:) inmiddels level 49. doel is om over 2 weken toch wel 60 te zijn. dan hopen dat er nog groepen te vinden zijn voor de oudere raids
veel mensen zitten al op naxx progression en klaar aan het maken voor de Scarlet crusade raid in april natuurlijk
Onlyfangs down op de meest lullige manier die je kan bedenken. Dood door DC door waarschijnlijk targeted DDOS

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 24-03-2025 22:19 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Blue post van Blizz, ze gaan de chars reviven die door de DDoS gestorven zijn. Weet overigens niet goed wat ik van OnlyFangs moet vinden. Op zich leuk initiatief om veel streamers op HC te krijgen maar je krijgt wel belachelijk veel drama. Zal aan de ene kant wel wat views opleveren maar ik bekijk daarom geen OnlyFangs streams. Dus hoopte een beetje dat dit het einde was van OnlyFangsZeror schreef op maandag 24 maart 2025 @ 22:04:
Onlyfangs down op de meest lullige manier die je kan bedenken. Dood door DC door waarschijnlijk targeted DDOS![]()
[YouTube: IT's F*CKING OVER]
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Had het wel verwacht. Dit gaat teveel geld kosten als ze dit niet doen.Kreekje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:58:
[...]
Blue post van Blizz, ze gaan de chars reviven die door de DDoS gestorven zijn. Weet overigens niet goed wat ik van OnlyFangs moet vinden. Op zich leuk initiatief om veel streamers op HC te krijgen maar je krijgt wel belachelijk veel drama. Zal aan de ene kant wel wat views opleveren maar ik bekijk daarom geen OnlyFangs streams. Dus hoopte een beetje dat dit het einde was van OnlyFangs
Wow insane! ik zat het live te kijken toen het gebeurde. ook die dag ervoor al.
Maar ik denk inderdaad dat ze het reviven omdat heel classic WoW draaide rondom onlyfangs zowat
(in de twitch section bedoel ik dan) en hoe meer ogen daar zijn hoe meer spelers het toch willen blijven spelen.
Maar had echt niet verwacht dat blizzard dit zou doen. Hier gaan ze heeeel veel backlash van krijgen omdat mensen dan denken die een weekje eerder door een DC ofzo dood gingen van waarom wordt ik niet revived.
Ze leggen wel expliciet uit dat het alleen om deads gaat tijdens die mass attacks maar toch.
Goed dat ze op deze manier niet de DDoSers niet laten winnen though want anders weet je dat volgende keer het alleen maar weer meer gebeurd.
Maar ik denk inderdaad dat ze het reviven omdat heel classic WoW draaide rondom onlyfangs zowat
Maar had echt niet verwacht dat blizzard dit zou doen. Hier gaan ze heeeel veel backlash van krijgen omdat mensen dan denken die een weekje eerder door een DC ofzo dood gingen van waarom wordt ik niet revived.
Ze leggen wel expliciet uit dat het alleen om deads gaat tijdens die mass attacks maar toch.
Goed dat ze op deze manier niet de DDoSers niet laten winnen though want anders weet je dat volgende keer het alleen maar weer meer gebeurd.
[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 25-03-2025 08:39 ]
Hahah waarom hopen dat het het einde is als je toch niet kijktKreekje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 07:58:
[...]
maar ik bekijk daarom geen OnlyFangs streams. Dus hoopte een beetje dat dit het einde was van OnlyFangs
Kan het moeilijk verklaren. Heb het gewoon niet voor van die aandachttrutjes.Ricmaniac schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 08:56:
[...]
Hahah waarom hopen dat het het einde is als je toch niet kijkt
Maar oké, met DDoS hun char verliezen is ook wel lullig dus versta het wel van Bliz.
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Tsja, ik weet niet hoor. Dit is niet echt een damned if you do, damned if you don't- maar een damned if you do, wallet be damned if you don't-situatie. Nooit heeft Blizzard iets aan HC deaths gedaan, niet door server disconnects noch bugs -- en het lijkt mij onhoudbaar dit niet onder "which we deem inconsistent with the integrity of the game" te scharen.Kreekje schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 10:10:
[...]
Kan het moeilijk verklaren. Heb het gewoon niet voor van die aandachttrutjes.![]()
Maar oké, met DDoS hun char verliezen is ook wel lullig dus versta het wel van Bliz.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Morgen begint dus Phase 8 in Season of Discovery.
Helaas niet de tijd genomen om het te redden voor die phase
Ben level 54 al een tijdje en niet meer verder gespeeld maar nu phase 8 komt deze week met de nieuwe Scarlet Crusade raid wil ik er wel bij zijn.
Maargoed voordat ik klaar ben voor de scarlet crusade duurt het nog wel even gezien ilvl.
Zijn er hier andere die SoD spelen en de nieuwe raid al gaan doen ?
Helaas niet de tijd genomen om het te redden voor die phase
Maargoed voordat ik klaar ben voor de scarlet crusade duurt het nog wel even gezien ilvl.
Zijn er hier andere die SoD spelen en de nieuwe raid al gaan doen ?
Jazeker gaan wij dat doen! ik ben aldoor verder gegaan. Moet nu alleen aq40 nog doen en strat voor mn Atiesh.
ik hoop dat we dat nog kunnen doen voor de nieuwe raid en dan zondag lekker daarin bezig.
Ben wel heel beneiuwd hoe het wordt.
Ik vind SoD op dit moment de leukste versie van wow. Als ik classic speel, wat ik altijd deed, dan mis ik gewoon de abilities die je in SoD (direct) wel hebt.
Speel op wild growth server als Horde. we hebben wel bodies nodig voor de raid.
ik hoop dat we dat nog kunnen doen voor de nieuwe raid en dan zondag lekker daarin bezig.
Ben wel heel beneiuwd hoe het wordt.
Ik vind SoD op dit moment de leukste versie van wow. Als ik classic speel, wat ik altijd deed, dan mis ik gewoon de abilities die je in SoD (direct) wel hebt.
Speel op wild growth server als Horde. we hebben wel bodies nodig voor de raid.
Dit. De rode lijn die al bestaat sinds hc een ding is, blijkt flexibel als de groep die is geraakt door een event maar genoeg clout heeft. All animals are equal, but some animals are more equal than others. Maargoed, dat past wel bij OnlyFangs want hun interne regels zijn ook meer flexibel naarmate je een bekendere streamer met meer volgers bent.Klauwhamer schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 10:03:
[...]
Tsja, ik weet niet hoor. Dit is niet echt een damned if you do, damned if you don't- maar een damned if you do, wallet be damned if you don't-situatie. Nooit heeft Blizzard iets aan HC deaths gedaan, niet door server disconnects noch bugs -- en het lijkt mij onhoudbaar dit niet onder "which we deem inconsistent with the integrity of the game" te scharen.
En uiteindelijk zIjn zowel Blizzard als de streamers geen charitatieve instelling, het gaat om de bottom line. Een revive is logisch vanuit dat perspectief. De grote vraag is nu dus wat er gaat gebeuren bij een server event waar geen grote groep streamers door wordt getroffen.
[ Voor 22% gewijzigd door Bundin op 08-04-2025 09:50 ]
Maar dat is niet zo. de groep die geraakt is zijn mega mega veel spelers geweest.Bundin schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:47:
[...]
Dit. De rode lijn die al bestaat sinds hc een ding is, blijkt flexibel als de groep die is geraakt door een event maar genoeg clout heeft. All animals are equal, but some animals are more equal than others.
Die groep is alleen maar groter doordat inderdaad die streamers er ook bij zitten maar iedereen is toch hersteld.
Dit was gewoon een mega grote DDOS attack wat waarschijnlijk ook alleen gedaan was doordat die streamers er zijn. Ook lullig om de rest dan daar de dupe van te zijn toch.
Er waren zo ontzettend veel characters gesneuveld at was nog niet op deze schaal gebeurd. Dus dat blizzard nu zegt dat ze dit kunnen doen op zo'n moment van malicious attack neemt niks af van de rest van de hardcore challenge. Het is zeker in best interest voor het bedrijf om de spelers terug te zetten maar het is ook de DDoSers niet laten winnen.
Dit ervaar ik nu ook ja. het voelt fris maar toch classic.beebie121 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:22:
Het is wel dat die 150% buff er is denk ik hoor anders had ik het waarschijnlijk niet gered
En dan is er een niet-dddos server crash, ergens midden op de dag dus een relatief kleiner percentage characters is geraakt. Vanuit speler perspectief echter precies hetzelfde als deze: de server is omgevallen, ik ben mijn char kwijt zonder zelf enige invloed gehad te hebben. Geen bekende bug, geen verkeerde acties ingame.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:52:
[...]
Maar dat is niet zo. de groep die geraakt is zijn mega mega veel spelers geweest.
Die groep is alleen maar groter doordat inderdaad die streamers er ook bij zitten maar iedereen is toch hersteld.
Dit was gewoon een mega grote DDOS attack wat waarschijnlijk ook alleen gedaan was doordat die streamers er zijn. Ook lullig om de rest dan daar de dupe van te zijn toch.
Er waren zo ontzettend veel characters gesneuveld at was nog niet op deze schaal gebeurd. Dus dat blizzard nu zegt dat ze dit kunnen doen op zo'n moment van malicious attack neemt niks af van de rest van de hardcore challenge. Het is zeker in best interest voor het bedrijf om de spelers terug te zetten maar het is ook de DDoSers niet laten winnen.
Waar het antwoord vroeger superduidelijk was: "dood is dood, sorry", is het dat nu niet meer.
Schijnbaar blijft Blizzard last houden van DDoS-aanvallen. Daaruit volgt dat reviven HC-deaths niet betekent dat je de DDoSers laat verliezen. Blizzard zal hier infrastructureel een oplossing voor moeten vinden want schijnbaar hebben ze dat niet (afdoende) of willen ze daar om kostentechnische redenen niet aan.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:52:
[...]
Het is zeker in best interest voor het bedrijf om de spelers terug te zetten maar het is ook de DDoSers niet laten winnen.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Dit 100% ja. Maar is technisch heel moeilijk om tegen te gaan. DDoS blijft uiteindelijk gewoon een illegale praktijk.Klauwhamer schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
[...]
Blizzard zal hier infrastructureel een oplossing voor moeten vinden
Het is primair een kwestie van resources en centjes willen afschrijven op louter beschikbaarheid van je service. Een kosten/baten-afweging dus, en dat zeg ik zonder waardeoordeel. Maar als Blizzard dan zélf als argument vóór revival stelt "[..] which we deem inconsistent with the integrity of the game" denk ik dat dit niet chique is ten opzichte van character deaths door bugs of andere server-gerelateerde nonsense. Ineens wordt het arbitrair bepaald op basis van body count door event X of crash Y.Ricmaniac schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:03:
[...]
Dit 100% ja. Maar is technisch heel moeilijk om tegen te gaan. DDoS blijft uiteindelijk gewoon een illegale praktijk.
Zeg ik start net mijn Blizz client op en Wow classic zegt doodleuk dat ik hem moet installeren... wtf? De map staat zelfs gewoon op mijn schijf, kan hem zo zien. De client is hem kwijt.. als ik reinstall ben ik dan ook al mijn mods kwijt of wat? Als ik zeg 'locate game' en de map selecteer zeg hij dat dit niet de goeie versie van de game is.
[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-04-2025 08:07 ]
Ik had het ook. bij mij werkte het wel om locate game te doen though. Gewoon de classic folder selecteren in je WoW folder. (dat is wat ik deed althans)HTT-Thalan schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:07:
Zeg ik start net mijn Blizz client op en Wow classic zegt doodleuk dat ik hem moet installeren... wtf? De map staat zelfs gewoon op mijn schijf, kan hem zo zien. De client is hem kwijt.. als ik reinstall ben ik dan ook al mijn mods kwijt of wat? Als ik zeg 'locate game' en de map selecteer zeg hij dat dit niet de goeie versie van de game is.
Nou dat werkte niet, maar wel de algemene wow folderRicmaniac schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:10:
[...]
Ik had het ook. bij mij werkte het wel om locate game te doen though. Gewoon de classic folder selecteren in je WoW folder. (dat is wat ik deed althans)
Ik heb inmiddels rogue 54, naast mijn Hunter 60. Ancient leaf met senew geloot uit onyxia run en MC... en moet dus mijn Hunter quest gaan doen op hc.... zie er beetje tegenop, wel gister uit aq20 een boog gekregen die in ieder geval iets beter was dan mijn gun...
Kortom slow progress maar druk met werk
RIP hunterLord_T schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:06:
Ik heb inmiddels rogue 54, naast mijn Hunter 60. Ancient leaf met senew geloot uit onyxia run en MC... en moet dus mijn Hunter quest gaan doen op hc.... zie er beetje tegenop, wel gister uit aq20 een boog gekregen die in ieder geval iets beter was dan mijn gun...
deed de winterspring demon van leaf quest en ging dood bij 2x demon... 1ste keer was restorative pot, 2e keer dood
Awhh balen man! zuur.. welk level was die? 60 of niet?Lord_T schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 19:16:
[...]
RIP hunter
deed de winterspring demon van leaf quest en ging dood bij 2x demon... 1ste keer was restorative pot, 2e keer dood
yep met de 60 mount etcRicmaniac schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 20:31:
[...]
Awhh balen man! zuur.. welk level was die? 60 of niet?

Scarlet Enclave al gespeeld guys? Wel echt next level lastig hahaha.
Supergaaf dat er nieuwe content is in classic wow.
Ik hoop zo dat ze gewoon doorgaan met zoiets.
Op de Anniversary realm eindelijk bijna pvp rank 14, volgende week gaat het gebeuren.
Intussen ook een andere, internationale guild gevonden. Ik zat al in hun vaste pug raid en dat gaat super soepel. We clearen BWL en MC op een avond binnen 2,5 uur.
Priest alt is level 52, langzaam maar zeker kruipt ze naar 60 voor wat afwisseling. Vooralsnog speel ik shadow dps want dat healen kennen we nu wel
Intussen ook een andere, internationale guild gevonden. Ik zat al in hun vaste pug raid en dat gaat super soepel. We clearen BWL en MC op een avond binnen 2,5 uur.
Priest alt is level 52, langzaam maar zeker kruipt ze naar 60 voor wat afwisseling. Vooralsnog speel ik shadow dps want dat healen kennen we nu wel
Zeker! Wij hebben fun en dit is echt weer een mooie (mega) step up van Naxx, dat was echt veel te easy door de sancti buff. Zijn nu aan 't wipen op de laatste boss, maar als casual guild hebben we maar 1 (main) raid avond per week dus kan ff duren voor we die plat hebbenbeebie121 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:39:
Scarlet Enclave al gespeeld guys? Wel echt next level lastig hahaha.
Denk wel dat de krappe loot een teken is dat de phase best even gaat duren, de meesten van ons hebben pas net 2 tier tokens (incl die van de weekly box) dus duurt wel ff voor je richting full bis kunt.
Bnet pindle#2913
En Cal is plat! Helaas de mount niet gewonnen
Bnet pindle#2913
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat