7 plusjes/kuisjes - 2027?Ricmaniac schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:44:
Classic+ weer hinted door blizzard?![]()
Denk echt dat het gaat komen volgend jaar.
[Afbeelding]
Dit is de hele afbeelding though
[Afbeelding]
3960wp SE | Model Y RWD
Ik hoor verhalen dat je een pakket van 80 euro moet kopen namelijk ...
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Ik verwacht dat die nog wel gaat komen (denk na de release wellicht), maar inderdaad, je krijgt een "Vortigen schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 15:15:
Even een vraagje: kunnen we nog een losse character boost kopen voor TBC?
Ik hoor verhalen dat je een pakket van 80 euro moet kopen namelijk ...
Level 58 Character Boost (Anniversary)³" bij de Outland Epic Edition. Deze kost €79,99. Natuurlijk krijg je er ook een hoop andere dingen bij, maar het is een behoorlijke prijs
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ben paar dagen terug voor het eerst begonnen op classic
Helaas een jaar te laat en daarmee vanilla gemist
[ Voor 9% gewijzigd door Squishie op 29-12-2025 19:23 ]
- Dit is voor Nederland ergens na middernacht toch? Dus speelbaar vanaf ongeveer 05:00 (na onderhoud) op 14 januari 2026?
Winst = Papie = ZeroT0ne
Hahah doe mij maar gewoon een healthbar en full vision on low healthWinst schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:00:
Wat wil je nog meer/minder? 😂
Ultra hardcore is mij een beetje TE haha.. wel leuk om de youtube content te bekijken met de death compilations.
[ Voor 5% gewijzigd door Winst op 06-01-2026 11:27 ]
Winst = Papie = ZeroT0ne
Zelfde hier! al wat gevonden?Squishie schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:22:
Zijn er hier mensen die op Spineshatter - Horde een leuke leveling en daarna casual raiding guild (1 avond) voor ex mythic raiders.....
Ben paar dagen terug voor het eerst begonnen op classic. Lekker druk zeg!
Helaas een jaar te laat en daarmee vanilla gemist, maargoed TBC komt eraan!
Nope. Ik ga mssn ook Alliance tegelijk spelen op Thunderstrike. Levelen is wel echt moeizamer dan ik me herinner
[ Voor 10% gewijzigd door Squishie op 09-01-2026 10:54 ]
Geen ultra, kom ze wel eens tegen met hun party-meldingen (grouping with me is very dangerous...). Ik doe 'gewoon' HC voorzover dat 'gewoon' is natuurlijk. Wel self-found. en dan kom je regelmatig nieuwe uitdagingen tegen waar je eerder nooit over nadacht. Zo moet je het van drops/finds, quest reward en self-crafted gear hebben, maar als LW Rogue kom ik er dan b.v. tegenaan gelopen dat je geen salt shaker kunt krijgen... want die moet je van een andere profession kopen. En dan vind je ineens een hele dikke blue world drop waar je zelf niks aan hebt, dus dan maar vendoren. Voor bepaalde quests heb je ook zaken nodig die je alleen van de AH of een andere speler kunt kopen... je kunt een hoop dingen dus gewoon niet doen.Winst schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:00:
Ik ben momenteel bezig met Classic Ultra HC op Soulseeker EU. Hoge hartslag, mooie solos en geweldige death clips. Wat wil je nog meer/minder? 😂
Kan je in classic dan ook op Spineshatter Alliance aanmaken als je al horde bent? Op dit moment kan dat nog niet.dfbt schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:30:
Met levelen zou ik persoonlijk nog een paar dagen wachten. Met de prepatch die eraan komt gaat levelen ongeveer 25% sneller. 12-13 januari komt de prepatch van tbc. @Squishie
Wil eigenlijk beide factions spelen op pvp.... en dat kleine beetje gold wat ik nu heb ook gebruiken om m'n andere char te levelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Squishie op 09-01-2026 20:11 ]
Ik ben ff balen en me bezinnen of ik dit nog ga blijven doen.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Aaaaiii... hoe ?Seraphin schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:34:
Deze doet toch wel pijn: mijn HC Mage op lvl 59 gestorven.
Dat gaat helaas nietSquishie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:10:
[...]
Kan je in classic dan ook op Spineshatter Alliance aanmaken als je al horde bent? Op dit moment kan dat nog niet.
Wil eigenlijk beide factions spelen op pvp.... en dat kleine beetje gold wat ik nu heb ook gebruiken om m'n andere char te levelen.
Balen man!Seraphin schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:34:
Leuk! Ik speel ook SF tot 60 dan stap ik over op guild-found. Als ik zover kom natuurlijk. Voor mij is voor SF simpelweg een aanpassing nodig van je verwachtingen. Dus niet ervan uit gaan dat je elk item kan/moet willen hebben.HTT-Thalan schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:23:
[...]
Geen ultra, kom ze wel eens tegen met hun party-meldingen (grouping with me is very dangerous...).... je kunt een hoop dingen dus gewoon niet doen.
Alliance of Horde?
Winst = Papie = ZeroT0ne
Alliance, guild The Forlorn Few.Winst schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:58:
[...]
Balen man!Ik ken het gevoel.
[...]
Leuk! Ik speel ook SF tot 60 dan stap ik over op guild-found. Als ik zover kom natuurlijk. Voor mij is voor SF simpelweg een aanpassing nodig van je verwachtingen. Dus niet ervan uit gaan dat je elk item kan/moet willen hebben.
Alliance of Horde?
Shit man! Kan me goed voorstellen dat dat heel zuur voeltSeraphin schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:34:
Mijn hoogste HC was een 41 priest (maanden terug) en vorige week mijn 31 priest. Nu weer bezig met nog een priest van bijna lvl 20.
Misschien volgende week even in TBC kijken op de Anniversary servers?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Poooh 59 is Zuuur! volgens mij is dat nog erger dan uiteindelijk op 60 dood gaat want dan heb je iig de 60 gehaaldSeraphin schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:34:
Niet om je neer te halen ofzo hoor echt niet maar dat is wel pijnlijk ja.
Hoe is het gebeurd?
Ikzelf ken dit dilemma gelukkig niet, mijn main in TBC is een druid en vanwege tijdsgebrek tevens mijn enige character. Als WotLK uitkomt wordt druid sowieso niet meer mijn main. Heb daar niet zoveel plezier aan beleefd tijdens live vanwege de spell changes (Nourish + haste = win). Mage maakt voor WotLK voor mij de beste kans denk ik, maar paladin tank is ook leuk om te spelen. Misschien iets voor eind TBC.
Ah dat is zuur man. In ieder geval goed gedaan naar 59. Heel veel mensen redden dat niet,Seraphin schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 00:34:
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Zijn er nog Tweakers die in een Nederlandse guild zitten toevallig?
Thunderstrike Horde.
Zou graag een Nederlandse guild joinen.
ik zit nog wel in een NL guild op horde. Weet niet waar je speelt.Rotinomm schreef op maandag 12 januari 2026 @ 07:59:
Ik ben gister ook weer begonnen op de classic anniversary servers.
Zijn er nog Tweakers die in een Nederlandse guild zitten toevallig?
Thunderstrike Horde.
Zou graag een Nederlandse guild joinen.
Speel op Thunderstrike (volgens mij zo uit mijn hoofd)beebie121 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:24:
[...]
ik zit nog wel in een NL guild op horde. Weet niet waar je speelt.
lees net bericht hieronder, ja ik zit in een NL guild erg groot.
Beneluxoriuos ofzo
[ Voor 43% gewijzigd door beebie121 op 12-01-2026 11:19 ]
Hij zei in zijn bericht ook al Thunderstrike Hordebeebie121 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:18:
hehe, sorry ik ben niet duidelijk, horde of alliance
The Lowlands Militia is een grote NL gilde op alliance Thunderstrike. Ik zit er zelf ook in met mijn priest.Roshnak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:22:
Ik ga met Classic TBC ook weer beginnen, ditmaal als Alliance ( Resto Shaman ) is iedereen hier Horde of is er ook een leuke Alliance NL Guild die gaat raiden in TBC?
Gisteravond waren er bv 68 spelers online.
Even /who Lowlands Militia typen en aan iemand een invite vragen.
Welke realm? Hier Alliance op Spineshatter.Roshnak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 11:22:
Ik ga met Classic TBC ook weer beginnen, ditmaal als Alliance ( Resto Shaman ) is iedereen hier Horde of is er ook een leuke Alliance NL Guild die gaat raiden in TBC?
3960wp SE | Model Y RWD
Realm maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar niet uitgestorven isXrypta schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:38:
[...]
Welke realm? Hier Alliance op Spineshatter.
Zijn weinig realms echt uitgestorven:Roshnak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:40:
[...]
Realm maakt mij niet zoveel uit, zolang het maar niet uitgestorven is
/f/image/BDsCsj9MXDSzAvCfvmQch5W4.png?f=fotoalbum_large)
Mocht je spineshatter gaan zijn er diverse guilds, waaronder waar ik in zit (oude SoD guild welke nu doorgaat in TBC).
3960wp SE | Model Y RWD
op Thunderstrike Horde waren er 2 weken geleden 3 layers, gecombineerd iets van mss 8k spelers?
nu met Pre patch/TBC in aantocht zitten we de laatste dagen op 8 layers met gecombineerd rond de 100k spelers..
Spineshatter is wel mooi qua percentage Alliance/Horde, wordt daar wel veel PvE gedaan, aangezien het een PvP server is?Xrypta schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:44:
[...]
Zijn weinig realms echt uitgestorven:
[Afbeelding]
Mocht je spineshatter gaan zijn er diverse guilds, waaronder waar ik in zit (oude SoD guild welke nu doorgaat in TBC).
PVP/ PVE server is alleen of je elkaar als Horde en Alliance kan aanvallen, heeft vooreerst geen andere impact of PVE wel of niet gedaan wordt. Wel moet je er een bepaalde mindset voor hebben, want je kan door de andere fractie enorm dwars gezeten worden :-) (en andersom ofcourse!).Roshnak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:48:
[...]
Spineshatter is wel mooi qua percentage Alliance/Horde, wordt daar wel veel PvE gedaan, aangezien het een PvP server is?
3960wp SE | Model Y RWD
Dat snap ikXrypta schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:51:
[...]
PVP/ PVE server is alleen of je elkaar als Horde en Alliance kan aanvallen, heeft vooreerst geen andere impact of PVE wel of niet gedaan wordt. Wel moet je er een bepaalde mindset voor hebben, want je kan door de andere fractie enorm dwars gezeten worden :-) (en andersom ofcourse!).
Toen zat ik op een PvP server en werd er niet echt aan PvE gedaan, daarom mijn vraag of het op Spineshatter dat wel het geval is.
Jazeker! Aantal van de "top" guilds op wclogs zitten op spineshatter.Roshnak schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:54:
[...]
Dat snap ikspeel als sinds Vanilla.
Toen zat ik op een PvP server en werd er niet echt aan PvE gedaan, daarom mijn vraag of het op Spineshatter dat wel het geval is.
3960wp SE | Model Y RWD
Wat kan ik het beste doen/farmen voor TBC?
Nice door al het gepraat hier raak ik ook weer geintresseerd toch welVortigen schreef op maandag 12 januari 2026 @ 13:21:
[...]
The Lowlands Militia is een grote NL gilde op alliance Thunderstrike. Ik zit er zelf ook in met mijn priest.
Gisteravond waren er bv 68 spelers online.
Even /who Lowlands Militia typen en aan iemand een invite vragen.
Wil ook Alliance erbij hebben, beetje jammer, zeker omdat helemaal geen gold laat staan bags heb op Thunderstrike. Weer vanaf scratch, :"(.
Ja is balen dat je niet beide op een pvp server kan hebben. Irriteerde ik me 21 jaar geleden al aan hahahSquishie schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 01:16:
Zou zo graag zowel horde als alliance op pvp server willen hebben. Paar weken terug begonnen horde op Spineshatter
Wil ook Alliance erbij hebben, beetje jammer, zeker omdat helemaal geen gold laat staan bags heb op Thunderstrike. Weer vanaf scratch, :"(.
Ik vrees dat het hoe/wat/waar/waarom het verhaal er niet beter op maakt. Het was namelijk een noobish actie uit de categorie "WTF wat dacht je dán?" Maar vanwege de meelevendheid voel ik me veprlicht eea toe te lichten.
Ik was zo snugger om in Winterspring één van die elite frost giants in het zuiden aan te vallen. Immuun voor frost damage, en belangrijker; de root / slow effects van Frost Nova en/of Frostbolt.
Dus tja; nadat ik doorhad "dit gaat helemaal fout" en weg probeerde te rennen maar toch nog een rank1 frostbolt probeerde, werd ik al vrij snel dazed en in elkaar gebutst.
Dus nu vraag je je af: "wat bezielt je om zo'n elite met frost resist aan te vallen????"
Ik was vermoeid en verveeld (2u in de queue staan voor dungeons terwijl je furbolgs aan het farmen bent is saaai).
Daarnaaast was ik die avond van frost naar fire spec gegaan, juist omdat veel mobs in Winterspring (yeti's vooral) een redelijk hoge frost resistance leken te hebben. Ik was bij mobs her en der aan het uitproberen hoe Pyro + fireball etc. werkte. Dat ging best goed (dwz dps was fors hoger dan ik als full frost spec gewend was). Echter was ik óók nog wat onwennig dat ik eea zonder ice barrier en cold snap moest doen.
Brumeran (lvl 55 elite caster) ging echter zonder (veel) moeite goed. Toen ik op wowhead de frost giants (ook een qo objective) opzocht, zag ik vooral comments dat die op lvl 60 appeltje eitje werden gevonden. Dus ik dacht "ik waag een gokje, als het niet goed gaat dan ren ik gewoon terug naar de safe spot".
Dat ging dus niet goed door daze, gebrek aan ice barrier (oh en een potion cooldown...). *splat*
Het ergste aan het verhaal: ik had nog really sticky glue, slumber sand en petri kunnen gebruiken om te kiten en/of simpelweg ooc te gaan (mijn place of death was al op de safe spot waar ik na petri gewoon had kunnen eten / drinken).
Dus tja; een ongelijk zit in een klein hoekje als je moe bent.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
is dat toevallig Frontline legends?Xrypta schreef op maandag 12 januari 2026 @ 14:44:
[...]
Zijn weinig realms echt uitgestorven:
[Afbeelding]
Servers zijn nog NIET online.
Tevens kan je al addons voor TBC downloaden in de curseforge app. Even zoeken naar nieuwe games na installatie en "BCC Anniversary" verschijnt.
Niet normaal hoeveel versies van WoW ik nu geïnstalleerd heb staan hahah.Vortigen schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 20:01:
Er is een download beschikbaar voor TBC in the battlenet app. Iets van 1.76 bij mij. Daarna download ie nog wat op de achtergrond.
Servers zijn nog NIET online.
Tevens kan je al addons voor TBC downloaden in de curseforge app. Even zoeken naar nieuwe games na installatie en "BCC Anniversary" verschijnt.
The war within
Classic
TBC Anniversary
Mist of pandaria classic
Midnight beta
Hoe laat komen servers online dan?
WTF Wat dacht je dán?Seraphin schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 12:41:
Dank allen voor de reacties nav mijn eerdere post over de dood van mijn 59 HC Mage.
Ik vrees dat het hoe/wat/waar/waarom het verhaal er niet beter op maakt. Het was namelijk een noobish actie uit de categorie "WTF wat dacht je dán?" Maar vanwege de meelevendheid voel ik me veprlicht eea toe te lichten.
Ik was zo snugger om in Winterspring één van die elite frost giants in het zuiden aan te vallen. Immuun voor frost damage, en belangrijker; de root / slow effects van Frost Nova en/of Frostbolt.
Dus tja; nadat ik doorhad "dit gaat helemaal fout" en weg probeerde te rennen maar toch nog een rank1 frostbolt probeerde, werd ik al vrij snel dazed en in elkaar gebutst.
Dus nu vraag je je af: "wat bezielt je om zo'n elite met frost resist aan te vallen????"
Ik was vermoeid en verveeld (2u in de queue staan voor dungeons terwijl je furbolgs aan het farmen bent is saaai).
Daarnaaast was ik die avond van frost naar fire spec gegaan, juist omdat veel mobs in Winterspring (yeti's vooral) een redelijk hoge frost resistance leken te hebben. Ik was bij mobs her en der aan het uitproberen hoe Pyro + fireball etc. werkte. Dat ging best goed (dwz dps was fors hoger dan ik als full frost spec gewend was). Echter was ik óók nog wat onwennig dat ik eea zonder ice barrier en cold snap moest doen.
Brumeran (lvl 55 elite caster) ging echter zonder (veel) moeite goed. Toen ik op wowhead de frost giants (ook een qo objective) opzocht, zag ik vooral comments dat die op lvl 60 appeltje eitje werden gevonden. Dus ik dacht "ik waag een gokje, als het niet goed gaat dan ren ik gewoon terug naar de safe spot".
Dat ging dus niet goed door daze, gebrek aan ice barrier (oh en een potion cooldown...). *splat*
Het ergste aan het verhaal: ik had nog really sticky glue, slumber sand en petri kunnen gebruiken om te kiten en/of simpelweg ooc te gaan (mijn place of death was al op de safe spot waar ik na petri gewoon had kunnen eten / drinken).
Dus tja; een ongelijk zit in een klein hoekje als je moe bent.
Zeker!
3960wp SE | Model Y RWD
Denk dat ik voor alliance Spineshatter ga gezien het de enige PvP realm is.
En wilde eigenlijk al alliance.
Zoo lame dat ze nooit goed communiceren met EU tijden.. ging blijkbaar dus vanmorgen offline bij ons tot morgen ochtend.
[ Voor 31% gewijzigd door Ricmaniac op 13-01-2026 22:22 ]
Niet, zo blijkt.
Toch een moment van achteloosheid, en gewend zijn geraakt aan "als het mis dreigt te gaan, kan ik me altijd nog uit de voeten maken". En dan slaat op het moment supreme de paniek toe en vergeet je de opties die je hebt om op een doodsimpele manier jezelf in veiligheid te brengen (Petri, stond zelfs op een hotkey en gegeven de afstand zou de giant terug zijn gerend naar ruim buiten aggro range).
Het is niet anders.
[ Voor 18% gewijzigd door Squishie op 14-01-2026 02:37 ]
Doen ze wel hoor, maar de meeste hebben de battle.net launcher taal op English (US), en dan krijg je de US tijden.Ricmaniac schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:55:
Zoo lame dat ze nooit goed communiceren met EU tijden.. ging blijkbaar dus vanmorgen offline bij ons tot morgen ochtend.
als je de taal op English (UK) zet krijg je de CET tijden in de launcher.
Convert naar NL tijd is dit als het goed is 08:00.. maar nog steeds zijn de servers offline
Ja 60 euro is echt belachelijk. Helemaal nog is extra omdat ze ook boosten niet mogelijk hebben gemaakt ofzo. weet niet precies hoe en wat maar dat had ik gelezenSquishie schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 02:36:
Lol geen WoW tokens, race/faction change of mgirations, maar wel boost van 60 Euro..... moet niet gekker worden.
en boosten is "onmogelijk" gemaakt omdat er ergens halverwege/eind TBC aanpassingen zijn gebeurd aan CC en AoE (max 10 enemy's die damage nemen, en na x secconden zijn mobs CC immune iirc).
en aangezien wij op de laatste patch van TBC zullen spelen, zijn deze dingen al van toepassing sinds pre-patch.
vergeet ook niet dat het MAAR pre-patch is.. je mist heus niks door een paar uur/dagen later te spelen.
Komt goed idd!Deathaspire schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 09:45:
die boost zal binnenkort* wel werken, is al een blue post van. :-)
vergeet ook niet dat het MAAR pre-patch is.. je mist heus niks door een paar uur/dagen later te spelen.
Absoluut gekkenhuis natuurlijk in de starting zone
Hunter geworden. Wilde origineel vroeger in TBC altijd al hunter spelen maar was een mage en kon niet van character switchen voor mijn gevoel
[ Voor 32% gewijzigd door Ricmaniac op 14-01-2026 11:27 ]
volgens mij kreeg je met de boost in 2021 een 58 char met wat green gear, niks bijzonder, je 60% mount en 50g.Squishie schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 11:26:
Weet iemand hoeveel gold en wat voor items je meekrijgt op een boosted char?
tenzij je het helemaal prima vind om 60€ neer te leggen natuurlijk.
Moet iedereen voor zichzelf weten. vind het wel eroverheen nog een keer extra belachelijk dat het een boost naar 58 is voor dat geld trouwens en niet 60
[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 14-01-2026 12:12 ]
Als het XP sneller gaat zijn die laatste 2 levels wel te overzien :-)Ricmaniac schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:11:
Gezien het nog prepatch is voor 3 weken denk ik echt als je een beetje speeltijd hebt die boost overbodig is. XP gaat best snel nu naar 58 volgens mij. Merk iig de eerste 10 levels al heel veel verschil
tenzij je het helemaal prima vind om 60€ neer te leggen natuurlijk.
Moet iedereen voor zichzelf weten. vind het wel eroverheen nog een keer extra belachelijk dat het een boost naar 58 is voor dat geld trouwens en niet 60
Grappig dat je dat zo ervaart, de xp buff is namelijk pas vanaf lvl 20 in tbc 😁Ricmaniac schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:11:
Gezien het nog prepatch is voor 3 weken denk ik echt als je een beetje speeltijd hebt die boost overbodig is. XP gaat best snel nu naar 58 volgens mij. Merk iig de eerste 10 levels al heel veel verschil
Iedereen moet lekker zelf maar weten of het de 60 euro waard is om 1-58 te skippen.. ik snap heel goed dat mensen wel klaar zijn met dezelfde 1-60 content na Classic 2019, SOM 2021, SOD 2023 en dan nu weer Anniversary...
Ik heb al maanden een Shaman en Warlock klaar staan voor tbc in rank 10 Gear op Thunderstrike Horde, ik zal ze één deze dagen eens uit de mottenballen halen.
Dat is apart dan haha.. Placebo effectPepieNL schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 16:04:
[...]
Grappig dat je dat zo ervaart, de xp buff is namelijk pas vanaf lvl 20 in tbc 😁
Ik levelde namelijk begin deze week een hunter puur met mob kills van 2 naar 3 en had veel meer kills nodig dan dat ik nu hetzelfde deed. (voor mijn idee dan)
waarschijnlijk dat laatsteCannoli schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:10:
Is er met de komst van de TBC prepatch ook iets gewijzigd aan Clasic HC? Wil altijd nog eens een hc ssf warrior naar 60 levelen en ben daar gisteren mee begonnen. Had verwacht dat de meeste spelers op één van de (toekomatige) TBC servers zouden zitten maar het was hartstikke druk in de starterzones van de hc server. Of kwam dat simpelweg omdat mensen ruim 30 uur niet hadden kunnen spelen?
Er is verder niks gewijzigd aan de hardcore servers nee. Op de PTR van TBC is recentelijk een buff toegevoegd die verder niks doet behalve laat zien dat je niet dood bent gegaan. Ik hoop dat dat snel naar live komt want dan geeft weer nieuwe mogelijkheden voor TBC
Verder had een guildie een bug bij het wisselen van LW specialization.
Na het levelen ga je in principe voor power dungeons farmen. dan heroic dungeons en dan raids. Raids is uiteindelijk waar je je meeste BiS items haalt. Er is geen M+ nee.FreeShooter schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:03:
Ik twijfel om ook te beginnen. Maar ik speel eigenlijk alleen Mythic+ in retail. Hoe leuk ga ik TBC vinden? Is raiden de voornaamste end-game content of wat doen mensen na het levelen?
PvP is in TBC opzich ook wel een grote scene. weet niet of dat nu op anniversary classic ook zal zijn.
@FreeShooter meeste bossen zullen voor grotendeel tank/spank zijn. Stilstaan, heel weinig bewegen/speciale effecten/tactics. Vooral de nerfed content.
PVP arena is groot, maar eigenlijk weinig balance. Mage/Rogue/Druid/Priest heersen daar.
Ik heb toen (bijna) alles geraid wat er te raiden viel (alleen SWP nooit gedaan, en toegegeven; de enige 2 Illidan kills van onze guild was ná de 30%hp nerf vlak voor WOTLK). Tijdens TBC-classic begon ik vol goede moed, maar bemerkte ik al snel dat ik eigenlijk vooral aan het wachten was op classic WOTLK.
En nu? HC heb ik nu wel even gehad (zie een pagina terug
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
/f/image/xaw0hwAyEg1Tv7uEBqOnwJ6P.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mshzkJNuz4WON2o2yNxdKabj.png?f=fotoalbum_large)