• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-02 12:43
Unigo schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:43:
Stomme vraag: ik overweeg een boost te kopen, ben net weer gestart! Ik zie dat er ook een 'outland epic pack' is met een mount, boost, gametime. Ik vraag me alleen af of de mount account-wide is. Daarnaast zit er volgens mij geen riding-skill bij toch?
Het is inderdaad de mount, je krijgt bij een 58 boost een 60% mount , geen 100% en in de outland epic pack zit idd al een flying/epic flying alleen idd je skill moet je nog afrekenen straks op level 70.
Als je voor 60 euro een standalone boost, kan je idd net zo goed die epic outland pack kopen. dan heb je 60 euro boost, 13 euro maand en voor ''7euro'' koop je wat gimmicks haha.
In 2021 toen Classic naar TBC ging koste een boost standalone 30 euro. Voelt voor mij wel heel erg veel geld. En poppetje naar het eindlevel halen in zo'n spel. Een moderne AAA+ game kost vandaag de dag net iets meer...

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 31-01 23:57
dfbt schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:18:
[...]

Het is inderdaad de mount, je krijgt bij een 58 boost een 60% mount , geen 100% en in de outland epic pack zit idd al een flying/epic flying alleen idd je skill moet je nog afrekenen straks op level 70.
Als je voor 60 euro een standalone boost, kan je idd net zo goed die epic outland pack kopen. dan heb je 60 euro boost, 13 euro maand en voor ''7euro'' koop je wat gimmicks haha.
In 2021 toen Classic naar TBC ging koste een boost standalone 30 euro. Voelt voor mij wel heel erg veel geld. En poppetje naar het eindlevel halen in zo'n spel. Een moderne AAA+ game kost vandaag de dag net iets meer...
Thanks! Dan laat ik 'm nu nog even liggen denk ik. Vind het levellen nu ook nog wel prima. Ben ook nog aan het afwegen of ik horde of alliance wil. Nu een level 9 tauren druid, maar 'vroeger' altijd alliance gespeeld. Tot level 60 (of 70) op een PVP-realm, maar wil nu iets minder stress en ga voor normal. Ook maar eens kijke naar een leuke guild :)

3ds fc: 4270-0926-7440

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:50
Inderdaad, 60 euro is veel. maar toch hebben velen in mijn guild de boost gekocht. Ze willen gewoon die grind naar 60 levelen vermijden, ondanks dat dit ook sneller is geworden. Het is een goeie cash-koe voor Blizzard zo.

• Extracnix
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:44
Ik heb zelf ook de boost gekocht, vind het levelen wel prima maar ik heb dat nu zo vaak gedaan dat ik het de tijd investering niet meer waard vind.

Nu kan ik in de Pre-patch mooi wat gear verzamelen inplaats van de hele patch te besteden aan het levelen van een character ;)

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:56
Zelf (nog) geen boost gekocht. Ben een shaman aan het levelen wat plezierig is en ik heb een lvl 60 priest klaarstaan.
Maar wie weet als ik verveeld mocht raken dat ik ook een boost koop ;)
Blizz heeft het iig slim bekeken door de standalone 60 euro te maken en de epic pack 80. Goeie upselling techniek.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:04
Inmiddels level 11 op een hunter. Denk echt dat het me wel makkelijk moet lukken. zou zonde zijn om daar 60 euro aan uit te geven imo.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-02 13:37
Ik heb dus de boost wel gekocht, maar het rare is dat ik niet weet welke class ik moet boosten hehe.
speel nu horde, heb een warrior, hunter en ben nu bezig met een warlock.

ik zou zelfs kunnen overwegen om een alliance te maken. Heb nog nooit die kant gespeeld eerlijk gezegd.
Paladin tank ofzo zou wel wat kunnen zijn, human heeft aardige racials geloof ik met de sword en 10% increased rep toch? Dat is wel handig natuurlijk.
twijfel twijfel

• Vortigen
beebie121 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:48:
Ik heb dus de boost wel gekocht, maar het rare is dat ik niet weet welke class ik moet boosten hehe.

ik zou zelfs kunnen overwegen om een alliance te maken. Heb nog nooit die kant gespeeld eerlijk gezegd.
Paladin tank ofzo zou wel wat kunnen zijn, human heeft aardige racials geloof ik met de sword en 10% increased rep toch? Dat is wel handig natuurlijk.
twijfel twijfel
Humans hebben inderdaad sword specialization en de 10% rep. Vooral de rep bonus vond ik destijds fijn in TBC.
Maar aan de andere kant, het is niet OP ofzo en je kan prima een Dwarf Paladin spelen. Of een Blood elf natuurlijk 8)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

Seraphin

Meep?

beebie121 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:48:

twijfel twijfel
De rep bonus van Humans is extreem nuttig. Daartegenover staat dat de Draenei +1% hit racial (niet alleen voor je eigen char maar voor alle chars in je group!) zo'n beetje game-breaking goed is. Dwz in raids.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• dfbt
Ik vind levelen ook niet het allerleukste, maar die boost ingame zou wat mij betreft na x aantal maanden er wel in mogen komen. Ik snap echt dat ze geld willen verdienen, maar nu is t zo van he jongens TBC komt eraan, hier is je 58 boost zodat je door kan gaan naar outland zonder het eerste stuk mee te maken, voor nog eens 60 euro ook. Heb ook een flinke mening over het hele boost gedoe in Classic. Maar blijkbaar hadden ze een oplossing ervoor, en konden ze die alleen toepassen tijdens de pre-patch. Als ze weten dat er weer een groot gedeelte player base terug komt en dan makkelijk voor 60 piek een boost gaat kopen. Het is allemaal erg cheap van Blizzard. Ik vindt t echt een hele goede game. Maar nadat t overgenomen is, is t voor mij niet het zelfde.

Er zijn genoeg dingen te implementeren om het zowel aantrekkelijk te houden voor nieuwe spelers en oudere spelers zonder boost/geld/cashflows systemen. ( moet je nagaan dat je in OSRS nu een boost kan kopen waardoor alles al 99 is voor 60 euro) om maar even een vergelijk te maken.

Je kan wel iets maken van joh: Bij 1x lvl 60 char op je account ontvang je 25-33% XP boost op elk char die erna volgt. Bij 2x lvl 60 wordt dat 50-60% etc etc..
Moeten mensen alsnog de wereld zien, bewandelen, quest doen, dungeons runnen. ( dan houd je t leuk voor spelers die wat later joinen) Pak je het boosten aan.

[ Voor 28% gewijzigd door dfbt op 21-01-2026 14:10 ]

• Extracnix
  • Laatst online: 17:44
dfbt schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:07:
Ik vind levelen ook niet het allerleukste, maar die boost ingame zou wat mij betreft na x aantal maanden er wel in mogen komen. Ik snap echt dat ze geld willen verdienen, maar nu is t zo van he jongens TBC komt eraan, hier is je 58 boost zodat je door kan gaan naar outland zonder het eerste stuk mee te maken, voor nog eens 60 euro ook. Heb ook een flinke mening over het hele boost gedoe in Classic. Maar blijkbaar hadden ze een oplossing ervoor, en konden ze die alleen toepassen tijdens de pre-patch. Als ze weten dat er weer een groot gedeelte player base terug komt en dan makkelijk voor 60 piek een boost gaat kopen. Het is allemaal erg cheap van Blizzard. Ik vindt t echt een hele goede game. Maar nadat t overgenomen is, is t voor mij niet het zelfde.

Er zijn genoeg dingen te implementeren om het zowel aantrekkelijk te houden voor nieuwe spelers en oudere spelers zonder boost/geld/cashflows systemen. ( moet je nagaan dat je in OSRS nu een boost kan kopen waardoor alles al 99 is voor 60 euro) om maar even een vergelijk te maken.

Je kan wel iets maken van joh: Bij 1x lvl 60 char op je account ontvang je 25-33% XP boost op elk char die erna volgt. Bij 2x lvl 60 wordt dat 50-60% etc etc..
Moeten mensen alsnog de wereld zien, bewandelen, quest doen, dungeons runnen. ( dan houd je t leuk voor spelers die wat later joinen) Pak je het boosten aan.
Ik snap je punt, maar bekijk het eens van mijn kant.
Vroeger had ik zeeën van tijd, en heb ik ontzettend veel WoW gespeeld.
Nu ben ik wat jaartjes ouder en is de tijd erg beperkt.

Ik wou graag TBC spelen want vroeger in de eerste jaren heb ik dat ook gespeeld, ik had dus geen character. Als ik nu een nieuwe compleet moest levelen (ook al is het nu versneld) zou dat dus wel een dealbreker zijn om niet te gaan spelen. ik kan nu dus 3/4 dagen playtime (~ 72 tot 96 uur) kopen voor € 60.
Voor mij dus een makkelijke beslissing want ik kan direct met vrienden weer spelen. Dan werk ik wel een uurtje langer en is dat ook weer terug verdiend in plaats van al die uren in het levelen te steken.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

dfbt schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:07:

Oprecht: erg leuk idee en wat mij betreft zou dit 100% ingevoerd moeten worden. WoW was altijd al relatief alt-unfriendly (aardig wat MMO's waarbij je bv account-shared bank, housing, achieves en/of skills hebt).

Helaas snap ik ook wel de beweegredenen van Blizzard (Activision dus): waarom gaan rommelen aan de code als a) een significant deel van de spelers juist zo dicht mogelijk bij de originele content wil blijven, en b) je met deze oplossing bakken met geld kan verdienen?

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• dfbt
Seraphin schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Oprecht: erg leuk idee en wat mij betreft zou dit 100% ingevoerd moeten worden. WoW was altijd al relatief alt-unfriendly (aardig wat MMO's waarbij je bv account-shared bank, housing, achieves en/of skills hebt).

Helaas snap ik ook wel de beweegredenen van Blizzard (Activision dus): waarom gaan rommelen aan de code als a) een significant deel van de spelers juist zo dicht mogelijk bij de originele content wil blijven, en b) je met deze oplossing bakken met geld kan verdienen?
Nouja, tegendeel was wel bewezen dat spelers niet echt bij originele content wilde blijven.
We gingen naar Looking for Group, Dual-Spec, Debuff-buff cap removes etc, Chronobuff, . Best wel aardig wat tweaks. En wat mij betreft hadden ze meer QoL changes mogen doen.(dingen zoals 30-60 min blessings voor paladins) summon stones, wellicht arena... Maar ongeveer 90% van alle alts werden door mages vanaf stockade tot sm tot maraudon tot ZG/Strat/Dire maul geboost. hele dag was trade channel alleen WTS boost.

Ik heb originele WoW classic in 2004 gespeeld, en de 2019 versie, in de 2019 versie konden we na halen van buffs onze chars een week niet aanraden. Dat was iedereen snel zat haha. Toen kwam in laatste fase die chronoboom nog. Maar iets te laat. SOD vond ik persoonlijk weer iets te gek. in mijn ogen hoorde mages geen healers te zijn, warlocks geen tanks etc. TBC Talents/Specs en spells zouden wat mij betreft Classic versie helemaal omtoveren en het geen warrior expansion maken.

En ja geld verdienen is super voor een bedrijf. En spelers blijven het doen, dus ik snap t ergens wel. Maar dan snap ik die 60 piek gewoon niet. Zou 25-30 euro meer dan zat vinden.

• Ricmaniac
dfbt schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:16:
[...]

En ja geld verdienen is super voor een bedrijf. En spelers blijven het doen, dus ik snap t ergens wel. Maar dan snap ik die 60 piek gewoon niet. Zou 25-30 euro meer dan zat vinden.
Dit dus. ik weet dat als die 25 was geweest ik het direct gekocht had :P
maarja je ziet maar... Wij zijn in de minderheid denk ik want er worden gewoon zooo veel boosts verkocht haha.

• Ricmaniac
Inmiddels level 14 en aan het questen in Darkshore. Hunter speelt echt super lekker weg voor solo levelen in classic.
Alleen wel irritant dat je op zo veel skills je pet attack macro toe wilt voegen :P .. zou eigenlijk gewoon de "assist stance" uit retail willen.

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
Boosts zijn simpelweg de manier om het FOMO gevoel bij spelers weg te nemen. De prijs is altijd relatief aan vorige boosts en in veel mindere mate aan de verwachte hype.

Blizzard ziet het juist. Er zijn hordes casuals die maar wat graag een beetje mee willen doen in de hype.
Zeer jammer daarentegen dat er zo weinig permanente ontwikkeling gaande is, zoals wat OSRS al jaren geweldig doet. Het enige wat Blizzard heeft zijn een paar devopsers die wat versies pushen, actieve ontwikkeling ho maar.

Winst = Papie = ZeroT0ne

• dfbt
Ricmaniac schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 09:15:
Inmiddels level 14 en aan het questen in Darkshore. Hunter speelt echt super lekker weg voor solo levelen in classic.
Alleen wel irritant dat je op zo veel skills je pet attack macro toe wilt voegen :P .. zou eigenlijk gewoon de "assist stance" uit retail willen.
haha ik heb op mijn hunter petattack gewoon op muisover/scroll wheel gebind. Dus als ik mob aanklik om aan te vallen is het voor mij 1 simpel handelingetje.

• Dementii
Ik vraag me inderdaad af hoeveel procent van de boosts na een paar weken of maanden toch weer afhaakt. Tegen het begin van zo'n expansion is het altijd erg druk, tot onspeelbaar aan toe. Dat zie je nu al in de gebieden voor lv 58+. Bij de start van TBC zullen de eerste twee gebieden ondoenlijk zijn. In mijn guild hebben veel mensen het over dungeon-levelen om die reden.

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:17
als je voor de massa geraakt is questen zeker sneller, maar voor 90% van de spelers gaat dungeon levelen echt wel sneller zijn omdat de zones overspoeld worden.

maar zoals je zelf al zegt, na een week of 2 is de helft van die massa alweer weg.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Heb nu een warlock met half tier 2 en bloodvine set.. heeft het nog nut om aq40 te doen , naxx zal ik nooit kunnen doen vanwege rep/ gold issues..

Of gewoon ff wachten tot tbc eris en dan lekker levelen.. en de gear zal wel snel beter zijn??

Ben nu met een alt bezig allemaal leuk.. druid tank lvl 50, hunter lvl 32.. paladin lvl 28, mag lvl 22.. Geen idee waar ik nog ff mee wil knallen. Om als alt mee te nemen

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• dfbt
Deathaspire schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:43:
als je voor de massa geraakt is questen zeker sneller, maar voor 90% van de spelers gaat dungeon levelen echt wel sneller zijn omdat de zones overspoeld worden.

maar zoals je zelf al zegt, na een week of 2 is de helft van die massa alweer weg.
Het is een wrang systeem, maar door de reputation needs voor heriocs om uiteindelijk je karazhan attunement te halen is t wel degelijk echt veel makkelijker/beter om dungeons te spammen.
Tevens als je lvl 60-70 alle quest doet krijg je ongeveer 2000 gold total. Als je op lvl 70 gaat beginnen met alle outland quest heb je iets meer dan 5k te pakken. Dus questen op lvl 70 zorgt er ook voor dat je epic flying kan betalen.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 12:22
dfbt schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Het is een wrang systeem, maar door de reputation needs voor heriocs om uiteindelijk je karazhan attunement te halen is t wel degelijk echt veel makkelijker/beter om dungeons te spammen.
Tevens als je lvl 60-70 alle quest doet krijg je ongeveer 2000 gold total. Als je op lvl 70 gaat beginnen met alle outland quest heb je iets meer dan 5k te pakken. Dus questen op lvl 70 zorgt er ook voor dat je epic flying kan betalen.
Dat wil ik deze keer proberen, enkel dungeons runnen (en CE rep darmen in Zangar). Dus hopelijk kan ik een vaste groep vinden zodat het een beetje vlot verloopt.

Ben wel beter voorbereid dit keer, kan nog veel beter maar gezien de tijd die ik heb niet gek. Maar dan merk je pas hoe knullig je bezig was in 2007. Is ook niet erg trouwens, de game blijft even leuk. Maar dit maal is mijn doel om serieus te raiden en niet enkel Kara, Gruul en ZA. Kijken of mijn huidige guild en ikzelf daar een goede combi zijn.

Zit er zo goed als klaar voor, nog enkel de Epic PvP head halen. d:)b

Specs

• Deathaspire
dfbt schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 20:06:
[...]

klopt, en uiteindelijk verdien je nog redelijk wat gold door het spammen van dungeons ook.
maar het is niet voor iedereen, om hele dagen dungeons te spammen :).

ik heb een google doc met een step by step van 60-70, inclusief het maximaliseren van de reputation.
Dan zit je dus 8x dungeon A, 10x dungeon B, 11x dungeon C, 10x dungeon D, ... ik snap wel dat niet iedereen daar zin in heeft.

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-02 11:49
Deathaspire schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 07:45:
[...]

klopt, en uiteindelijk verdien je nog redelijk wat gold door het spammen van dungeons ook.
maar het is niet voor iedereen, om hele dagen dungeons te spammen :).

ik heb een google doc met een step by step van 60-70, inclusief het maximaliseren van de reputation.
Dan zit je dus 8x dungeon A, 10x dungeon B, 11x dungeon C, 10x dungeon D, ... ik snap wel dat niet iedereen daar zin in heeft.
Zou je die willen delen? :) Ik wilde zelf zoiets maken adh wat youtube videos :D

• dfbt
demokert schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:21:
[...]

Zou je die willen delen? :) Ik wilde zelf zoiets maken adh wat youtube videos :D
https://wowtbc.gg/leveling-guide/

dit is ook wel makkelijk :)

• Ricmaniac
Tja handig voor speedlevelers :P ik ga toch liever rustig de zones door questen en genieten van TBC haha

Ben er in 2020/21 niet bijgeweest met TBC. alleen vroeger in 2006 ofzo

• Deathaspire
demokert schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:21:
[...]

https://docs.google.com/s...E4HQRc4Q/edit?gid=0#gid=0

deze heb ik. hier kan je ook aanduiden aan welke stap je zit, en dan zegt ie je hoeveel rep/exp je hoort te hebben

• dfbt
Ricmaniac schreef op vrijdag 23 januari 2026 @ 13:55:
[...]

Tja handig voor speedlevelers :P ik ga toch liever rustig de zones door questen en genieten van TBC haha

Ben er in 2020/21 niet bijgeweest met TBC. alleen vroeger in 2006 ofzo
Snap ik helemaal, maar als je dan wilt klaarstomen om te gaan raiden als je lvl 70 bent, kan je op dat moment dungeon spammen om je rep te halen en dan ''krijg je er geen xp'' voor.

• Ricmaniac
Toch ineens besloten niet door te gaan met classic.

Ik heb gewoon teveel andere dingen te spelen die ik op dit moment leuker vind en WoW Classic is dan toch echt een grote time investment :P

Moet zeggen dat ik het levelen toch iets trager vond dan ik had verwacht dat het zou gaan met die XP nerfs.

Maargoed heel veel plezier voor degene die wel losgaan in TBC :D

• dfbt
Ricmaniac schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:17:
Toch ineens besloten niet door te gaan met classic.

Ik heb gewoon teveel andere dingen te spelen die ik op dit moment leuker vind en WoW Classic is dan toch echt een grote time investment :P

Moet zeggen dat ik het levelen toch iets trager vond dan ik had verwacht dat het zou gaan met die XP nerfs.

Maargoed heel veel plezier voor degene die wel losgaan in TBC :D
gewoon de 58 boost kopen 8) :+

• Vortigen
@Ricmaniac Ja, het is idd een grote investering van je tijd dus ik snap je wel. Soms heb ik dat ook ineens met MMO's ... dan ineens is die "drive" weg :)
Dat punt heb ik nog niet bereikt met classic dus ik ga nog even door met de grind in AV om wat epic gear te scoren voordat volgende week de TBC gekte losbarst :D

• dfbt
Ben zelf ook onwijs bewust dat de vrije tijd die ik heb eigenlijk wil steken in bijvoorbeeld extra rondje sporten ,maar dan door de ''verplichting'' van raid guild om op x dag zoveel uur te spelen je weer anders doet laten denken. TBC is voor mij gewoon pure nostalgie. in 2007 alles gedaan, in 2021 met TBC classic alles weer herbeleefd. Ik blijf het de beste WoW periode ooit vinden. Dus ik skip deze periode ook t liefst niet. Maar met een gezin met 2 jonge kinderen, sporten, full time baan en nog beetje sport ben je toch gelimiteerd in je uurtjes.

• Ricmaniac
dfbt schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:23:
[...]

gewoon de 58 boost kopen 8) :+
Los je het niet mee op. alleen voor de pre-patch haha maar dan straks met TBC moet ik alsnog die time investen :P

Mede doordat mijn IRL vrienden waar ik altijd mee game ook niet spelen hoor. Stel dat de hele kliek zou spelen motiveer je elkaar ook meer om ervoor te gaan.

Maar zie mezelf niet gauw meer classic spelen denk ik. Mogelijk alleen wanneer ze met een ECHTE classic + komen. Vond Season of Discovery ook tof.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

RIP lvl 44 HC warrior.

Badlands elementals farmen voor de q-serie daar. Laatste q met lvl 46ish elementals. En daar had ik -achteraf gezien is makkelijk lullen- als lvl 44 warrior natuurlijk uiterst voorzichtig mee moeten zijn. Het gebied waar die elementals zitten is ook een beetje een kommetje, waardoor je vluchtroutes beperkt zijn.

Ik had er bewust 2 gepulled om met sweeping strikes en cleave af te maken, er kwam echter een 3e bij. Wat mij de das om deed is dat de Advanced Target Dummy genegeerd leek te worden; ze bleven op mij inhakken ook nadat ik de aftocht al had ingezet.

Mixed bag of emotions:
- ik had voorzichtiger moeten zijn, zeker als warri
- raar dat dummy niet werkte
- hoort erbij

Dat gezegd hebbende ben ik er nu ook wel klaar mee. Toen de Anniversary HC server live ging heb ik 4 karakters aangemaakt met de belofte aan mezelf dat ik het daar bij zou laten. De laatste is nu dus overleden. Denk ik dat ik TBC (mijn HC mage en Hunter waren nog "op tijd" dood om naar de TBC server te transferren) toch maar even laat passeren.

• Vortigen
Seraphin schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 11:00:
RIP lvl 44 HC warrior.

Badlands elementals farmen voor de q-serie daar. Laatste q met lvl 46ish elementals. En daar had ik -achteraf gezien is makkelijk lullen- als lvl 44 warrior natuurlijk uiterst voorzichtig mee moeten zijn. Het gebied waar die elementals zitten is ook een beetje een kommetje, waardoor je vluchtroutes beperkt zijn.

Ik had er bewust 2 gepulled om met sweeping strikes en cleave af te maken, er kwam echter een 3e bij. Wat mij de das om deed is dat de Advanced Target Dummy genegeerd leek te worden; ze bleven op mij inhakken ook nadat ik de aftocht al had ingezet.

Mixed bag of emotions:
- ik had voorzichtiger moeten zijn, zeker als warri
- raar dat dummy niet werkte
- hoort erbij

Dat gezegd hebbende ben ik er nu ook wel klaar mee. Toen de Anniversary HC server live ging heb ik 4 karakters aangemaakt met de belofte aan mezelf dat ik het daar bij zou laten. De laatste is nu dus overleden. Denk ik dat ik TBC (mijn HC mage en Hunter waren nog "op tijd" dood om naar de TBC server te transferren) toch maar even laat passeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usN5Vfkch6TEZWGcrplZVWwX9lU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/4PPN2rnbBGkmU4f0ruTgRdMs.jpg?f=user_large

Dat is flink balen kan ik me voorstellen ... :(

Hopelijk vind je een andere game waar je plezier aan gaat beleven. Of ... je hervind je plezier in 1 van de vele varianten van WoW B)

• Winst
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
F

Dat doet zeer, ja. Toevallig was ik op diezelfde plek met m'n 42 priest, dat was ook voor mij een momentje waarvan ik dacht jeesh deze knakkers hitten best hard en resisten een hoop.
Hopelijk vind je weer een volgende uitdaging 😃

Winst = Papie = ZeroT0ne

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
@Seraphin Dat is zuur! Balen man.

Ik ben nu level 28 op mijn hc ssf warrior en merk dat ik het vooral ver-schrik-ke-lijk saai vind. Maar ik wil hem toch naar level 60 proberen te krijgen omdat het imo de moeilijkste class is om in hc te levelen.

Had eergisteren een bijna dood ervaring. Er was maar één layer op de server en de Worgen in Duskwood hadden daardoor bijna instant respawns. Op de meeste plekken amper/geen tijd om tussen de gevechten door te eten voor hp. Had op een gegeven moment een miss van mijn execute en de mob had vervolgens een crit op mij. Overleefde het met 2hp over. 😅 Ben toen maar ergens anders gaan questen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cannoli op 30-01-2026 14:57 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ben op dit moment met mijn rogue hoger gekomen dan ooit op HC: level 46. Ik spaar wel regelmatig rested en, na lering op vorige karakters die eerder de dood vonden, bewaar mijn escapes voor waar ze voor bedoeld zijn - vanish, sprint, potions enzo dus. Ik heb LoE uiteraard in de tas voor het geval dat, maar nog geen situaties gehad waarbij die nodig was.

Ik level nu ook 'veiliger' door geen mobs 3-4 levels boven me te proberen, niet alleen (te) diep in grotten te komen en eerst mijn vluchtwegen te overwegen voor ik probeer grote groepen uit te dunnen.

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 19:16
Momenteel Nederlandse guild op Thunderstrike EU horde side?

• Boyangles
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:58
Rotinomm schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 13:03:
Momenteel Nederlandse guild op Thunderstrike EU horde side?
Ik houd me ook aanbevolen (Thunderstrike/horde). Recent weer begonnen na lange tijd, en op zoek naar een NL guild.

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-02 12:22
Zijn er nog mensen die vrijdag dungeons induiken op Thunderstrike (alliance)?

Ben van plan dit maal via dungeons te levelen als dat bevalt. Ben een bear tank of healer dus dat moet helpen. Zit in de guild TLM.

Specs

• Seraphin

Seraphin

Meep?

HTT-Thalan schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 17:13:
Ik ben op dit moment met mijn rogue hoger gekomen dan ooit op HC: level 46. Ik spaar wel regelmatig rested en, na lering op vorige karakters die eerder de dood vonden, bewaar mijn escapes voor waar ze voor bedoeld zijn - vanish, sprint, potions enzo dus. Ik heb LoE uiteraard in de tas voor het geval dat, maar nog geen situaties gehad waarbij die nodig was.

Ik level nu ook 'veiliger' door geen mobs 3-4 levels boven me te proberen, niet alleen (te) diep in grotten te komen en eerst mijn vluchtwegen te overwegen voor ik probeer grote groepen uit te dunnen.
Hou vol! :P
Mobs hoger lvl dan jijzelf is eigenlijk zelfs op "softcore" geen goed idee. De verhoogde kans op misses etc. maakt het ook gewoon inefficiënt levelen (behalve als hunter dan).

Ik moet wel zeggen dat HC mij wel een hernieuwde ervaring van vanilla heeft gegeven. Doordat ik doorgaans alleen q's wilde doen met mobs op hetzelfde lvl of lager (en stukken minder dungeon runs) heb ik vele gebieden weer helemaal "leeg gequest"; ik ben zelfs een paar keer op stukjes geweest waar ik op mijn allereerste char in 2006 nooit ben geweest.

Een soort van eye-opener was hoe ongelooflijk nuttig Alchemy is. Free action potion, limited invulnerability potion, swiftness potion, restorative potion. Al die dingen waarvan je op een normale server denkt "ja leuk maar wat heb ik er aan" blijken opeens letterlijke life-savers te zijn.

Maar goed, voor mij niet meer dus. Inmiddels een beetje AV aan het grinden op Thunderstrike; als ik mezelf dan toch weer in TBC ga gooien, dan op zijn minst op een Frostwolf Howler. :D

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:12

avotar

P0werd by Black Coffee

Klopt het dat je voor Classic MoP geen active subscription nodig hebt of heb ik een bug te pakken?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• dfbt
avotar schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:48:
Klopt het dat je voor Classic MoP geen active subscription nodig hebt of heb ik een bug te pakken?
je hebt dan een bug te pakken. Voor elke versie om wow te spelen moet je een subscriptie hebben :D

• Loolladin
  • Laatst online: 13:50
Boyangles schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Ik houd me ook aanbevolen (Thunderstrike/horde). Recent weer begonnen na lange tijd, en op zoek naar een NL guild.
Ik vermoed dat ik in de grootste Nederlands/Vlaamse guild zit op Thunderstrike. Een massa actieve spelers en een toffe bende. Ze zijn ook al enkele jaren actief op Classic.
Beneluxurious. Ik zelf heb verschillende chars er inzitten. Onder andere Hagelbol (Mage), Holyprotter (Paladin).

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Ik moet wel zeggen dat ik mijn hart vast hou over de eerste dagen TBC straks. Kijkend naar hoe overvol de server (Thunderstrike) nu al is, zal dat straks, als iederéén zich concentreert in HFP, tot vervelende taferelen kunnen leiden met q mobs.

Gisteren dacht ik "even" in WPL middels een paar q's mijn UC rep naar revered te brengen (2400 rep nodig, scheelt toch weer 30g voor de 100% ground mount riding skill). Door het constante mob taggen duurde dat uiteindelijk ongeveer 3 uur.

• dfbt
Seraphin schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:38:
Ik moet wel zeggen dat ik mijn hart vast hou over de eerste dagen TBC straks. Kijkend naar hoe overvol de server (Thunderstrike) nu al is, zal dat straks, als iederéén zich concentreert in HFP, tot vervelende taferelen kunnen leiden met q mobs.

Gisteren dacht ik "even" in WPL middels een paar q's mijn UC rep naar revered te brengen (2400 rep nodig, scheelt toch weer 30g voor de 100% ground mount riding skill). Door het constante mob taggen duurde dat uiteindelijk ongeveer 3 uur.
Uiteindelijk zal een groot gross mensen via dungeons levelen.

• Deathaspire
volgens Nove world buffs hadden we voor pre-patch ongeveer 20k-30k spelers online over 3-4 layers.
na pre-patch heb ik 1.6 milljoen spelers gezien over 10 layers.

Geen id hoe accuraat NWB is, maar als dat klopt gaat het idd druk worden aan de portal

• Dementii
Ik heb geen idee of het aantal layers aan een maximum gebonden is, maar ze zouden wel iets aan de respawn tijd kunnen doen van de mobs. Als je 10 minuten moet wachten op een respawn die dan voor je neus weggekaapt wordt is dat vrij frustrerend en heel lang levelen.

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
avotar schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 09:48:
Er was vroeger altijd een trial account mogelijkheid waarmee je (met beperkingen) tot level 20 kon spelen. Als dat nog steeds bestaat dan ben je daar nu waarschijnlijk gebruik van aan het maken.

edit: Je zou het op de account management pagina (van Battle.net) moeten kunnen zien of je een trial account hebt. Of je kunt het in-game testen door een speler, die niet op je vriendenlijst staat, een whisper te sturen. Dat kan namelijk niet met een trial account.

[ Voor 24% gewijzigd door Cannoli op 04-02-2026 14:33 ]

• Ricmaniac
Cannoli schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:28:
[...]

Er was vroeger altijd een trial account mogelijkheid waarmee je (met beperkingen) tot level 20 kon spelen. Als dat nog steeds bestaat dan ben je daar nu waarschijnlijk gebruik van aan het maken.

edit: Je zou het op de account management pagina (van Battle.net) moeten kunnen zien of je een trial account hebt. Of je kunt het in-game testen door een speler, die niet op je vriendenlijst staat, een whisper te sturen. Dat kan namelijk niet met een trial account.
Dit bestaat alleen met Retail. In classic niet helaas en moet je echt sub hebben om te spelen.

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:00
Zijn er mensen die wow classic op linux aan de praat hebben gekregen en het stabiel draaien?

• joostmakaay
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-02 12:46
rhjgiesen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:16:
Zijn er mensen die wow classic op linux aan de praat hebben gekregen en het stabiel draaien?
Methode met Lutris al geprobeerd?

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:03
Het begint toch een beetje te kribbelen om de old skool Burning Crusade wereld te ontdekken, jaren geleden Mage gespeeld gestopt nadat alle vrienden waren gestopt. Maar nu lijkt het mij toch leuk om casual door de wereld heen te gaan. Maar er is zo veel veranderd in de afgelopen jaren, dus ik weet echt niet wat ik moet doen en welke spel ik moet installeren. Ik lees wel dat je WoW retail hebt en WoW classic, ik denk dat ik voor WoW classic moet gaan, en dat het liefst een instant level 58 heb zodat ik gelijk in de wereld van Burning Crusade kan duiken.

Is de installatie van Burning Crusade voldoende om het spel te kunnen spelen? Want ik zie namelijk maar 2 servers Thunderspike en Spineshatter maar zijn dat alle servers?

Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18:48
Buizerd__NL schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 20:04:
Het begint toch een beetje te kribbelen om de old skool Burning Crusade wereld te ontdekken, jaren geleden Mage gespeeld gestopt nadat alle vrienden waren gestopt. Maar nu lijkt het mij toch leuk om casual door de wereld heen te gaan. Maar er is zo veel veranderd in de afgelopen jaren, dus ik weet echt niet wat ik moet doen en welke spel ik moet installeren. Ik lees wel dat je WoW retail hebt en WoW classic, ik denk dat ik voor WoW classic moet gaan, en dat het liefst een instant level 58 heb zodat ik gelijk in de wereld van Burning Crusade kan duiken.

Is de installatie van Burning Crusade voldoende om het spel te kunnen spelen? Want ik zie namelijk maar 2 servers Thunderspike en Spineshatter maar zijn dat alle servers?
Ja dat is voldoende. De servers die je noemde zijn de juiste servers voor TBC (dat vanavond live gaat). Door de layering techniek kunnen er veel meer mensen op een server spelen dan vroeger zonder dat de zones overbelast raken (er worden als het ware extra instances van de open world gestart). Dus eigenlijk hoef je alleen maar te kiezen of je PVP of PVE wil.

Je kunt met een abbo zowel live als classic spelen dus als je later ook nog even retail wil proberen kan dat ook. Vind daar zelf niks meer aan, vibe is totaal anders. Ik doe alleen classic.

De namen in de launcher zijn nogal verwarrend. Met live bedoelen ze retail, en live-classic zijn ook weer 3 varianten in. Je moet Burning Crusade Anniversary hebben als je de op TBC severs wil spelen die vanavond live gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjoIV5X8sttLu_Kbpgz7hSIovK4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZH6AQZ9FdpM05eFbg7xdQKBJ.png?f=user_large

• Ricmaniac
Zijn al mensen ruim in de 62 :P die gaan als een jacko!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21
Freaky Maus schreef op zondag 1 februari 2026 @ 15:46:
Zijn er nog mensen die vrijdag dungeons induiken op Thunderstrike (alliance)?

Ben van plan dit maal via dungeons te levelen als dat bevalt. Ben een bear tank of healer dus dat moet helpen. Zit in de guild TLM.
Mogelijk, add me maar: Bamihap.
Holy of shadow priest.

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 06-02-2026 03:03 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:21
Ricmaniac schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 01:08:
Beetje te doen qua server lag of disconnects?

• Ricmaniac
Clavis schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 03:04:
[...]

Beetje te doen qua server lag of disconnects?
EU was prima.
US servers hadden veel issues in de nieuwe zone en dungeon instances

• Buizerd__NL
Ik ben niks anders gewend, vroeger was het altijd een race wie als eerste World First was. :P

Ik ben nog niet helemaal over uit Horde of Alliance te kiezen, Welke kant zitten hier de meeste?

[ Voor 15% gewijzigd door Buizerd__NL op 06-02-2026 08:23 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13
Beetje rare vraag misschien maar is er een manier waarop je over langere tijd (minimaal een jaar) verzekerd bent van een manier om WoW Classic te spelen met een behoorlijke server population? Ik ben extreem casual gamer en ik heb heel veel Vanilla en TBC gespeeld in 2005-2006 maar het spel toen laten liggen. Ik heb ook geen interesse in alle content daarna maar zou wel graag die tijd herbeleven. Ik heb een jaar of twee terug eens Classic geprobeerd maar de spelersaantallen in Vanilla waren dermate laag dat de wereld heel leeg aanvoelde. Ik speel sowieso relatief weinig dus ben op zoek naar een manier om het spel te ervaren over langere periodes met zo nu en dan een maandje playtime.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ricmaniac
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:44:
Beetje rare vraag misschien maar is er een manier waarop je over langere tijd (minimaal een jaar) verzekerd bent van een manier om WoW Classic te spelen met een behoorlijke server population? Ik ben extreem casual gamer en ik heb heel veel Vanilla en TBC gespeeld in 2005-2006 maar het spel toen laten liggen. Ik heb ook geen interesse in alle content daarna maar zou wel graag die tijd herbeleven. Ik heb een jaar of twee terug eens Classic geprobeerd maar de spelersaantallen in Vanilla waren dermate laag dat de wereld heel leeg aanvoelde. Ik speel sowieso relatief weinig dus ben op zoek naar een manier om het spel te ervaren over langere periodes met zo nu en dan een maandje playtime.
Heel eerlijk voor WoW Classic denk ik niet.
Denk wel dat de anniversary realms nu je beste keus is. maar ook die zullen over een half jaar een stuk leger zijn denk ik. maar wel de drukste van de classic servers denk ik zo.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Gisteravond had ik geen tijd om nog laat te gamen, maar heb ik al wel alvast mijn char bij de dark portal neergezet om klaar te staan. Daar stonden (vele) anderen met iedere denkbare worldbuff in hun chronoboon.

Die zullen de eerste 2 uur na launch als een bezetene tekeer zijn gegaan. Als je dan (aanname van mij) in een dungeon cleave group zit met mensen die soortgelijk gebuffed zijn, kan ik me voorstellen dat één rondje Ramparts in (iets meer dan?) 10 minuten gedaan is. Dus 10-12x ramparts terwijl je nog buffed bent, en dan de key quests in HFP. Dan ben je idd snel 62.

Ben heel benieuwd hoe snel de world first 70 gaat zijn.

• DDarkmoon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-02 11:46
Ricmaniac schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 08:03:
[...]

EU was prima.
US servers hadden veel issues in de nieuwe zone en dungeon instances
Goh, prima zou ik de EU servers nu ook niet noemen :') Ik was om middernacht aan de dark portal op Spineshatter. Enorme lag, geen npcs, geen quests die ingeleverd konden worden, disconnects, world server down,.... Tegen 1u wel gestabiliseerd :)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
dfbt schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:26:
[...]

je hebt dan een bug te pakken. Voor elke versie om wow te spelen moet je een subscriptie hebben :D
Ze hadden een x aantal dagen free access gegeven vorige week. Zo heb ik even ingelogd om mn goud cadeau te geven aan iemand waar ik jaren mee gespeeld heb (ik doe zelf "stop met wow" poging nr 3 die nu 3 maanden duurt ofzo). Wellicht was dat de 4e nog actief?

• Vortigen
Vanochtend rond 05.00 uur heb ik probleemloos een uurtje kunnen gamen.
Het was wel druk maar de mobs respawnde lekker snel.
Geen queue, lag of DC's gehad in dat uurtje.
Hopelijk blijft dat zo voor dit weekend :) #fingerscrossed

• Juok
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Vannacht om 2400 door de portal heen gaan was weer drama, alles liep vast d/c. terug inloggen duurde 10 minuten. Er doorheen gelopen, weer liep alles vast dus maar een ALT F4 tje en gaan slapen. benieuwd hoe t vanavond zal gaan.

• Seraphin

Seraphin

Meep?

Gisteravond ging ook niet helemaal vlekkeloos: problemen bij inloggen (ik lreeg een leeg scherm bij het char selection screen) en willekeurige d/c’s (ook in instances).

Desalniettemin wel vermaakt. Toen ik omstreeks 20:30 in HFP rondliep zag ik al een lvl 68 online, en iets voor middernacht zelfs een lvl 70. Die heeft er minder dan 24u over gedaan. Damn.

• Vortigen
Gisteren voor het eerst ramparts gehealed als Holy priest met voornamelijk guildies.
De eerste run was voor ons allemaal even wennen maar we hebben het gedaan.
De volgende runs gingen steeds beter en beter en we hebben allemaal wat leuke loot gevonden :)

Als healing priest ben ik nog wel aan het tweaken met welke heals - en welke rank - ik het beste kan gebruiken.
Voor nu heb ik greater heal downranked naar rank 3 (was rank 5) en de rest op max rank. Gisteren deed ik greater heal nog op max rank en moest na zowat elke pull drinken. Eens kijken hoe dat vandaag gaat.

En mocht er iemand nog tips hebben hiervoor, laat het me weten aub 8)

• Dementii
Vortigen schreef op zondag 8 februari 2026 @ 09:24:
Gisteren voor het eerst ramparts gehealed als Holy priest met voornamelijk guildies.
De eerste run was voor ons allemaal even wennen maar we hebben het gedaan.
De volgende runs gingen steeds beter en beter en we hebben allemaal wat leuke loot gevonden :)

Als healing priest ben ik nog wel aan het tweaken met welke heals - en welke rank - ik het beste kan gebruiken.
Voor nu heb ik greater heal downranked naar rank 3 (was rank 5) en de rest op max rank. Gisteren deed ik greater heal nog op max rank en moest na zowat elke pull drinken. Eens kijken hoe dat vandaag gaat.

En mocht er iemand nog tips hebben hiervoor, laat het me weten aub 8)
Het ging best prima. (Lionbird hier :P )

• Vortigen
Dementii schreef op zondag 8 februari 2026 @ 22:22:
[...]

Het ging best prima. (Lionbird hier :P )
Heeej jij ook hier op Tweakers! Wat leuk oOo

Heb vandaag geen dungeons gedaan vanwege de vele dc's. Hopelijk wordt dat snel opgelost.
Volgende keer proberen we Blood furnace 8)

• Deathaspire
zo, level 70 is ook weer behaald 8)
zoals al wel gemeld hierboven hebben de servers het lastig.
regelmatig last van lagspikes, een AH dat niet/amper wil werken, vendoren duurt een uur, ...

Verwacht wel dat het binnen een week ofzo beter gaat zijn, dan is de hype alweer wat weg en is de helft van de spelers alweer door naar een ander spel.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-02 10:29
rhjgiesen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:16:
Ik draai WoW retail + classic op Debian (met een Nvidia kaart) via de Faugus Launcher (https://github.com/Faugus/faugus-launcher) werkt erg goed, nooit echt issues (na alles een keertje juist instellen)

• Buizerd__NL
Laatste paar dagen is het savond's echt verschrikkelijk om te spelen, zo veel lag en disconnects steeds.

• Vortigen
Buizerd__NL schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 21:21:
Laatste paar dagen is het savond's echt verschrikkelijk om te spelen, zo veel lag en disconnects steeds.
Ja het is in de avonduren en ook afgelopen weekend vaak zeer onstabiel.
Gisteravond had ik gelukkig geen last van dc's maar wel lag.
Ik tel mijn zegeningen ;)

Pagina: 1 ... 83 84 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat