Ja ben ook een groot voorstander geworden van guildfound guilds in classic. Maakt het veel interactiever en leuker mits je mensen hebt die niet uit alles gold willen verdienenAreowen schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:33:
Ik ben paar dagen geleden weer begonnen met Classic TBC. Heb een guild gevonden waarin we volledig afhankelijk moeten zijn van eigen guild members, dus geen vendor, AH of traden met spelers buiten de guild. Je mag alleen traden met guild members of de guild bank. Gevonden items mogen ook niet gebruikt wordt![]()
Leuker dan verwacht, ik merk dat ik daardoor veel socialer ben in de guild omdat je elkaar echt nodig hebt voor gear
Ik als gatherer doneer alles aan de guild en de guild gebruikt dat weer voor crafting en deelt het uit aan members etc
Via een addon kun je aantal dingen blokkeren: sackys-guildlocked. Maar het gebruik van items die je vind is lastig te controleren, tenzij je een inspect doet natuurlijkrhjgiesen schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:41:
Gewoon benieuwd… hoe wordt dit ‘gecontroleerd’? Lijkt me wel een tof idee
Via addons.rhjgiesen schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 09:41:
Gewoon benieuwd… hoe wordt dit ‘gecontroleerd’? Lijkt me wel een tof idee
De gildes gebruiken de "SoD Guildfound" addon die zorgt dat je de AH niet kan gebruiken en alleen kan traden en mail versturen/ontvangen van je guildmembers en guilds die de addon ook gebruiken en op een whitelist staan.
Ik begin er aan te wennen moet ik zeggen, is best een leuke ervaring
En je hebt ook een addon die "Guildfound Market" heet waar je spullen te koop kan zetten en rond kan kijken welke guildmembers iets te koop aanbieden.
De daadwerkelijke trade gaat dan gewoon via het trade window (heb ik zelf nog niet gedaan).
En je moet je xp stopzetten (bij een innkeeper) wanneer je lvl 25 hebt bereikt. Want we doen met zn allen alsof dit de eerste fase is
Op een andere datum mag je dan weer verder levelen naar - ik dacht - lvl 40 wat de tweede fase is. En zo gaat het stapsgewijs verder tot lvl 60.
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Was SoD niet ten einde?Ricmaniac schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 20:06:
Haha dat is grappig ik ben sinds eergister ook weer terug in WoW en ben ook mee gegaan met streamers naar een nieuwe run voor Season of Discovery![]()
Vind allemaal plaats op EU - Wildgrowth. Ben de guild van Savix gejoined wat een guildfound groep is.
Benieuwd hoe lang dat leuk blijft
Ten einde als in offline nee. maar er wordt idd niet meer aan ontwikkeld.
Dit is gewoon een nieuwe run met fases die de community nu zelf gemaakt heeft. XP locken in elke fase zoals het "origineel" was voor een bepaalde tijd en dan weer een fase verder en weer xp locken op de volgende mijlpaal etc en zo SoD eigenlijk opnieuw doorspelen met de community
En er zijn als je wel de streamers volgt leuke community events die gedaan worden. Maar de activiteit is echt booming. Heel veel spelers overal
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat