![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 184% gewijzigd door Vuurvoske op 24-09-2026 08:29 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Graag nodigen we je uit om deel te nemen aan het Tweakers halfjaaronderzoek. Via deze enquête willen we een beeld krijgen van hoe je Tweakers ervaart en de verschillende onderdelen waardeert. Invullen duurt ongeveer vijf tot tien minuten.
Ik Henk 'm!
Topicstarter
![]() | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
[ Voor 184% gewijzigd door Vuurvoske op 24-09-2026 08:29 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Do more
[ Voor 115% gewijzigd door Vuurvoske op 12-09-2026 21:13 ]
Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44
Do more
Geen group finder is verschrikkelijk voor mensen die niet hele dagen spelen.RetroHead schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:10:
Wensenlijstje:
geen flying mounts, geen summoning portals, geen group finder.. new content: CLASSIC FOREVER
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Denk t ook. Las ergens dat er ook een hardcore variant komt. Of ze laten die servers doodbloeden of ze gaan ze vroeg of laat sluiten en zo pushen richting forever.beebie121 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:31:
ja ik denk dat classic of anniversairy nu klaar is.
Ik ga wel met de launch spelen. En dan 5 uur in de wachtrij zitten.Zerora schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:34:
Zoals gewoonlijk is er een beta opt-in op de website van WoW Forever.
Ik kreeg juist het idee dat retail klaar gaat zijn na de last titan. En dat forever de reboot is. Al had ik wel een console release verwacht.junglebeast schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:31:
Ik ga het morgen wel allemaal bekijken. Vraag is wel of dit de doodsteek is van de huidige Classic. Retail gaat wel door denk ik. Daar pak je gewoon elke week een aantal uurtjes mee.
In Forever gaat wel wat meer tijd inzitten denk ik zo.
[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 12-09-2026 22:06 ]
Als ik het goed begrijp moet je wel een pack van 30 euro kopen om de Skyborne te spelen....Ricmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:29:
Er is een speciale pack voor gekomen. Maar niet nodig om te spelen. Een sub is genoeg.
[Afbeelding]
Als het om de journey gaat dan moet het spel ook niet overdreven tuned zijn of dat je retail - mythic skill moet hebben.Zerora schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:05:
Ik hoop alleen niet op een WoW Forever Armory eigenlijk. Het zo enorm vooroordelend als mensen je vooraf gaan opzoeken op de armory en je vervolgens kicken omdat je game progress hun niet bevalt.
Dat moet een foutje zijn, toch? toch?RetroHead schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]
Ik dacht nog voor €150... maybe.. maar die shipping costs? 😆
Mijn shipping komt op 294 uit 😂RetroHead schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]
jaVlaanderen1 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:19:
Is dit nu de '' classic '' van vroeger, maar met meer uitbreiding? Dus echt lang over het levelen doen, veel exploren en vrienden maken onderweg?
Ik was hier net naar aan het kijken en bij mij zegt die ook 296 shipping kosts.. gaat helemaaaal nergens over natuurlijk.
Idd. Kun je hem niet ophalen? Een vliegticket naar het magazijn zou zo maar eens goedkoper kunnen zijn...Ricmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:25:
[...]
Ik was hier net naar aan het kijken en bij mij zegt die ook 296 shipping kosts.. gaat helemaaaal nergens over natuurlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 12-09-2026 22:30 ]
De shipping costs zijn bij mij nog hoger.. Ik woon in Nederland...RetroHead schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]
Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44
Bij mij 446,- eur naar NL toe.RetroHead schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]
Ja, en dat ze nog veel meer grote plannen hebben voor de toekomst.Navi schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:28:
Ik kreeg ook het gevoel dat wow forever en de titans expansion voor retail de laatste zullen gaan zijn en dat er voor daarna iets nieuws komt waar ze het nog niet over wilden hebben?
Ze had het in het begin ook over dat dit de grondlegging wordt voor de komende 20 jaar.
Is toch veel leuker dat allemaal opnieuw uit te gaan vinden tijdens het spelen ipv alles al van te voren te weten?Freaky Maus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:32:
WoW Forever is mooi nieuws, maar zoveel vragen.. hoe is class balance? Aangezien ze paladins bruikbaar willen maken, wat doen ze met de rest. Doen ze ook wat aan de rare items, bijvoorbeeld die met +spirit voor melee? Krijgen we dual of onbeperkte spec builds? Wellicht morgen meer nieuws in de deep dive.
WoW: Forever zegt als titel denk ik genoegNavi schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:28:
Ik kreeg ook het gevoel dat wow forever en de titans expansion voor retail de laatste zullen gaan zijn en dat er voor daarna iets nieuws komt waar ze het nog niet over wilden hebben?
Ze had het in het begin ook over dat dit de grondlegging wordt voor de komende 20 jaar.
[ Voor 45% gewijzigd door Daan0s op 12-09-2026 22:49 ]
Hadden ze dat niet laten zien in een screenshot ? Volgens mij kwam er account wide achievements of iets in die trant.addictive schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:22:
Heel benieuwd naar de Talent Trees!
En ik hoop dat er achievements komen. Als dit 'WoW Forever' is, dan moeten ze zorgen dat er veel replayability is, dan vind ik Achievements wel een must
Ik heb het niet gezien, maar kan zijn dat ik het gemist heb. Wowhead maar even goed in de gaten houdenRicmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:27:
[...]
Hadden ze dat niet laten zien in een screenshot ? Volgens mij kwam er account wide achievements of iets in die trant.
Maar ze moeten idd wel om het voor deze huidige tijd interessant te maken met lange termijn in mind.
[ Voor 44% gewijzigd door Squishie op 13-09-2026 00:09 ]
Tja was in TBC ook altijd al toch. Je had Karazhan wat 10 man was en Slave pens, Gruuls lair, magtheridon etc van 25 man was. Loopt vanzelf wel op rolletjesJBplap schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:34:
Hoe gaat dat werken met guild sizes dan icm die verschillende raid sizes?
20 man kun je gewoon met je huidige mythic guild doen qua roster, maar hoe ga je 2 groepen van 10 maken dan? 2/4/14 vertaald slecht naar 2/2/6. Dan heb je opeens 2 extra tanks nodig.
Gaat de gear uit 20 mans ook beter zijn dan uit 10 mans? Dan hoef je je misschien niet druk te maken om 10 mans, al zijn het wel andere raids ipv scaling.
Update: er waren "problemen" bij de leverancier, de shipping prijzen klopten niet. Er is een optie nu bijgekomen voor 45 Euro shipping.Squishie schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:03:
WoW Forever #hyped...
Streams die class talents/racials etc. showcasen zien er goed uit.
Oh, Collector's edition, nice....
150 Euro...., okay... could be worse.
Shipping costs:
EU Shop
NL: 296 Euro![]()
DE: 248 Euro![]()
US Shop
USA: 500!!! Dollar![]()
Voor de grap t-shirt en Hoodie in het mandje.
Shipping costs:
20 Euro![]()
![]()
![]()
Right...........
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Haha ik wacht wel even de beta afVortigen schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:22:
Ge-wel-dig nieuws!
Ik heb alvast die 60 euro variant gekocht zodat ik op zeker de beta kan spelen
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/1wexeu1/i_played_forever_for_6_hours_straight/Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:09:
[...]
Haha ik wacht wel even de beta afHeb de beta optin gedaan en als ik gewoon access krijg heb ik voor mijzelf geen reden om 1 van die packs te kopen want Skyborn heb ik 0 interesse in.
Ben toch druk in een andere game die de 15e uit komt met vrienden dus nu kopen zou gewoon zonde zijn.
Ik heb er wel zo veel zin in. Ik hoop wel dat de UI aan te passen is naar een hele classic stijl want als ik die streamers zag spelen die hadden allemaal moderne uitziende healthbars etc etc. Haalde voor mij het classic gevoel een beetje boel weg.
Ga ik volledig classic met grafics of toch retail, lastig...The UI is like full blown retail. Which you can toggle off to go Classic UI.
[ Voor 3% gewijzigd door Ryatzu op 13-09-2026 09:24 ]
Do more
Dat vind ik persoonlijk dan wel weer jammer. We waren hier in huis verrast door de aankondiging, en gisteren ook wel erg blij. Sinds de kinderen er zijn (oudste is 4) hebben we WoW vaarwel gezegd, omdat het niet te combineren was met werk en gezinsleven. Dit leek een mooie om weer casual in te stappen en samen weer rustig hier en daar te kunnen levelen. Maar als we nu uren moeten gaan zoeken naar vriendjes om sommige dungeon quests af te kunnen ronden, dan zal het plezier weer snel verdwijnen. Maar ik snap dat er mensen zijn die dat aspect juist weer fantastisch vinden, om weer sociaal te moeten zijn.RetroHead schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:34:
https://www.invenglobal.com/articles/25888/why-was-world-of-warcraft-forever-created
Interview omtrent de creatieve richting van de game, o.a. wordt de group finder besproken:
"Does that mean automated group finder features like those in modern WoW will be restricted in Forever?
Ana Resendes: We value the experience of players talking to each other and manually forming groups. In past WoW, as players searched for companions to run dungeons or raids with, they naturally conversed with others and built relationships.
Of course, the process of finding people shouldn't be overly inconvenient. We can provide tools that help players find who they need, but we are taking a different direction from pressing a single button to automatically assemble a group and immediately teleport into content.
The process of searching for people, communicating, and embarking on an adventure together is one of the core experiences we want to revive in Forever."
Ik heb hetzelfde, 2 kids van 8 en 9, druk gezinsleven en werk. Toch lijkt mij een avontuur beleven met meer contact tussen spelers een betere optie dan group finder. Als je een leuke guild hebt met aanwezigen kun je toch redelijk snel 5 man dungeons samenstellen. Later zal er een raidschema beschikbaar zijn (10-player group raids & 20-player raids) om op 'vaste' dagen te raiden. Daarnaast stap ik er niet in men de intentie om qua end-game meteen wekelijkse raids te doen, ik kijk vooral uit naar het avontuur om 60 te dingen, nieuwe content te beleven en weer dat echte MMO gevoel terug te krijgen i.p.v. het gevoel dat je met bots speelt.Prx schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:10:
[...]
Dat vind ik persoonlijk dan wel weer jammer. We waren hier in huis verrast door de aankondiging, en gisteren ook wel erg blij. Sinds de kinderen er zijn (oudste is 4) hebben we WoW vaarwel gezegd, omdat het niet te combineren was met werk en gezinsleven. Dit leek een mooie om weer casual in te stappen en samen weer rustig hier en daar te kunnen levelen. Maar als we nu uren moeten gaan zoeken naar vriendjes om sommige dungeon quests af te kunnen ronden, dan zal het plezier weer snel verdwijnen. Maar ik snap dat er mensen zijn die dat aspect juist weer fantastisch vinden, om weer sociaal te moeten zijn.
Do more
Die ervaring heb ik ook op de officiele WoW servers. Maar dan in Hardcore.RetroHead schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:22:
[...]
Ik heb het eerder ervaren op Nostalrius en later Turtle WoW, de sfeer en de chemie was echt fantastisch. Spelers die elkaar steevast een buff toewerpen als je toevallig langsloopt, helpen met quests onderling en in dungeons weer echt moeten pullen, crowd controle toepassen, skilled players vinden om vaker mee te spelen.. ik hoop dat ze dat weer terug kunnen krijgen in de game.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Dit is wat ik bedoelde gisteren.addictive schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:32:
[...]
Ik heb het niet gezien, maar kan zijn dat ik het gemist heb. Wowhead maar even goed in de gaten houden
:strip_exif()/f/image/Aj0GtwEvojIYqwM90e7hoFmU.png?f=user_large)
Damn dat is snel!stevosmax schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:27:
https://talentsforever.com
Hier kan je alle talents, racials en perks zien
[ Voor 34% gewijzigd door stevosmax op 13-09-2026 12:45 ]
Hoe snel het lvlen gaat is nog maar afwachten. Het is geen Classic dus kan maar zo dat de EXP curve meer richting retail zit.stevosmax schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:43:
De priest racials staan er wel (nog) niet op.
Dwarf heeft bijvoorbeeld desperate prayer en chastise
Fear ward en douvering Plague zijn nu geen priest racials meer. Elke priest kan dat dus leren.
Human ziet er wel op uit voor PVP. Horde is generfed voor PVP.
Ik zou graag een priest spelen maar dat levelen gaat dan veel te traag gaan (tenzij shadow). Misschien Warlock spelen mmmm
[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 13-09-2026 14:44 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ik speel al jaren wow classic op een base model MacBook Air m1, 8gb ram. Draait als een zonnetje. Graphics op 4 en een steady 60 fpsPedr0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:43:
Deze ouwe (WOW Classic + TBC) speler van ondertussen 43 krijgt toch weer kriebels. Game eigenlijk niet veel meer, dat doen de kids wel ondertussen maar zoek al langer weer een game om af en toe te spelen. Mobile games vindt ik persoonlijk helemaal niks en WoW Classics blijft toch een game die ik altijd in me hart gesloten heb.
Ik neem aan de het qua hardware specs niet meer zal vragen dat de huidige WoW toch?
Beetje redelijk game pc of een Mac Mini ofzo zou het prima moeten draaien toch?
Eigenlijk best wel zin in om weer casual te levelen
Nee vraagt zelfs iets minder als retail, is prima op een Mac mini.Pedr0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:43:
Deze ouwe (WOW Classic + TBC) speler van ondertussen 43 krijgt toch weer kriebels. Game eigenlijk niet veel meer, dat doen de kids wel ondertussen maar zoek al langer weer een game om af en toe te spelen. Mobile games vindt ik persoonlijk helemaal niks en WoW Classics blijft toch een game die ik altijd in me hart gesloten heb.
Ik neem aan de het qua hardware specs niet meer zal vragen dat de huidige WoW toch?
He who controls the Spice, controls the Universe.
ik vermoed zelfs (misschien is het wel hoop haha) dat het trager is dan classic. Gezien ze met zo veel midgame content komen zou raar zijn als je dat vrij rap outleveledBrummetje schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:01:
[...]
Hoe snel het lvlen gaat is nog maar afwachten. Het is geen Classic dus kan maar zo dat de EXP curve meer richting retail zit.
Zolang er maar genoeg content is om te doen en niet van die classic questjes waar de droprate verschikkelijk isRicmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:06:
[...]
ik vermoed zelfs (misschien is het wel hoop haha) dat het trager is dan classic. Gezien ze met zo veel midgame content komen zou raar zijn als je dat vrij rap outleveled
Ik herinner me merkwaardige beesten in The Barrens die blijkbaar geen hoeven, ogen, veren, levers, tanden,... haddenBrummetje schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:10:
[...]
Zolang er maar genoeg content is om te doen en niet van die classic questjes waar de droprate verschikkelijk isIk doe liever 10 questjes dan 1 quest waar de droprate drama is.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
[ Voor 20% gewijzigd door RetroHead op 13-09-2026 17:09 ]
Do more
Idd, in de avond kan ik vaak wel een uurtje of twee vrij maken. Ik ga het in ieder geval verkennen, dan moet Diablo maar weer even in de ijskast.Pedr0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:43:
[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 13-09-2026 17:24 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Uh ik krijg hier 45,- aan verzendkosten als ik uitcheck in de EUstore met Apple Pay..Ryatzu schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:47:
De Collectors edition is in Amerika al uitverkocht.
Nu ze de verzendkosten hebben aangepast toch maar besteld. Dat standbeeld is voor mij puur nostalgie en zal mooi staan op mijn bureau.
Gisteren was dit nog 150 euro +rafler schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:59:
[...]
Uh ik krijg hier 45,- aan verzendkosten als ik uitcheck in de EUstore met Apple Pay..
Ik heb hetzelfde. Denk eraan om deze aan te schaffen. Heb afgelopen 2 maanden een char geleveld in Classic: Anniversary en dat was best leuk.Daan0s schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:07:
Oh wat heb ik hier schandalig veel zin in. Lekker met mn handheld op de bank het "nieuwe" Azeroth verkennen. Ben bijna zo hyped om die Forever collection te kopen met W3 en nieuwe campaign haha. Heb de oude Warcraft 3 wel maar dit vond ik er toch echt tof uit zien. Beta wil ik niet spelen, wil in november gewoon volledig nieuw erin gaan.
/f/image/NdjhTFmrwWQ35F9C8Z5Atw8h.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 76% gewijzigd door Ricmaniac op 13-09-2026 19:25 ]
Ben daar echt blij mee.Tomski1986 schreef op zondag 13 september 2026 @ 19:23:
Geen realms meer..
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine