Welkom,

Aan deze topicstart wordt nog gewerkt. Verwacht meer info later!

Voor nu in ieder geval deze video:

Meer info over Warcraft 3 Reforged hier:
https://playwarcraft3.com/en-gb/

[Voor 97% gewijzigd door Zeror op 04-11-2018 15:30]

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:50
Zie 123 niks staan of Frozen Throne Expansion erbij in zit?

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Psyonara schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:37:
Zie 123 niks staan of Frozen Throne Expansion erbij in zit?
Als ik op de website kijk dan staat Frozen throne erbij

Ook staat daar 62 missions (het aantal missies van 3 en FT bij elkaar opgeteld)

En Starcraft remastered zat Brood war ook bij

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:50
icemotion schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 23:49:
[...]

Als ik op de website kijk dan staat Frozen throne erbij

Ook staat daar 62 missions (het aantal missies van 3 en FT bij elkaar opgeteld)

En Starcraft remastered zat Brood war ook bij
Zag dat ook staan, maar kon me het aantal missies per factie niet meer in mijn hoofd krijgen. En dan TFT er wel op stond dan daar over heen gelezen.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:40
Kom maar op met die remake im waiting

"Don't push me or I'll impale you on my horns!"

"Your pain shall be legendary!"

_/-\o_ _/-\o_

[Voor 23% gewijzigd door ravw op 03-11-2018 00:54]

Systeem: Ryzen 9 3900X,RTX 4070 TI ,32GBVeng,Asro X570 PHANTOM GAMING 4 , Windows 11 Pro 64bits

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Leuk dat er een remake komt, echter vroeg hier volgens mij niemand om.

Ik hoop dat je ook nog een keuze krijgt om qua kleurenpallet meer de kleuren van WoW te hebben. Ik vond en vind de kleuren van Warcraft 3 nog steeds behoorlijk fel.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 19:05
Mee eens; hier vroeg niemand om. Zeker na de grote update van enkele maanden geleden waarin alle (breedbeeld)resoluties ondersteund worden en het spel er ondanks zijn 15 jaar nog prima uitziet.

Natuurlijk is het leuk en een graphics- en UI-update wilt iedere WC3-speler wel maar iedere WC2/WC3 speler en fan wacht al jaren op een opvolger en hoe je het ook went of keert, dit is gewoon hetzelfde spel, met dezelfde levels.

Lekker makkelijk van Blizzard. Bovendien is 30 euro dan ook nog aardig aan de prijs!

[Voor 17% gewijzigd door Terpstars op 03-11-2018 13:48]

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:52

Kol Nedra

don't trust, verify

gekocht! :D
dit is blind vertrouwen op iedereen die Warcraft III mega episch vond, ik heb Warcraft III nooit gespeeld (wel deel I en deel II) en deel II vond ik geweldig!

[Voor 87% gewijzigd door Kol Nedra op 03-11-2018 13:00]

the bull charges

• Hahn
  • Laatst online: 00:06
MazeWing schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 07:58:
Heerlijk O+ Waar baseren jullie op dat niemand erom vraagt? En sowieso, zelfs al wordt er niet om gevraagd, dat betekent niet dat niemand het zou willen.

Verwar je eigen mening/wens niet met die van iedereen.

[Voor 5% gewijzigd door Hahn op 03-11-2018 13:04]

The devil is in the details.

• MazeWing
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Hahn schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:00:
[...]

[...]

Heerlijk O+ Waar baseren jullie op dat niemand erom vraagt? En sowieso, zelfs al wordt er niet om gevraagd, dat betekent niet dat niemand het zou willen.

Verwar je eigen mening/wens niet met die van iedereen.
Ik zeg ook niet dat niemand het wil. Een remake is hartstikke leuk, echter denk ik dat een boel mensen liever hadden gezien dat de resources in een Warcraft 4, Diablo 4, etc. gestopt zouden worden dan een remake van een oud spel.

Zeker vanwege de recente patches (widescreen) kon Warcraft 3 nog prima draaien op nieuwe computers.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik zou normaal echt enthousiast hierover zijn, maar door het hele Diablo gebeuren heb ik echt geen vertrouwen meer in Blizzard.
Stravincy schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:20:
Ik zou normaal echt enthousiast hierover zijn, maar door het hele Diablo gebeuren heb ik echt geen vertrouwen meer in Blizzard.
Lijkt mij een beetje een overdreven opmerking. Blizzard maakt juist hele mooie dingen. Ook deze Diablo op mobile is erg nice. Het is toch ontzettend gaaf dat je Diablo dan gewoon altijd en overal kunt spelen waar je maar wilt. En deze remasterde Warcraft 3 ook. De game is nog steeds bijzonder populair. Nee, het is geen Warcraft 4. Maar de game is wel een fan-favorite en daarom is het mooi dat de game opgepoetst wordt naar hedendaagse standaarden.

En wees niet zo negatief. Als je het niet wilt, is er niemand die je verplicht om te spelen. Laat het dan gewoon aan je voorbij gaan (net als dit topic). Probeer te waarderen wat het dan wel is. ;)

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:47
Super gaaf, veel uren gestoken in dit spel vroeger.
Nu ga ik dit ook lekker veel spelen, ben benieuwd naar het ranksysteem voor dit spel!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 17:58
"Vast Campaigns

Relive the events of Warcraft III: Reign of Chaos and The Frozen Throne. Enjoy an epic saga retold with over four hours of reshot cutscenes and updated voice-overs that breathe new life into the earliest renditions of Azeroth’s key characters, across more than 60 single-player missions that span Kalimdor, Northrend, Lordaeron, and beyond."

Klinkt goed!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 22:00
Als fervent warcraft 3 TFT fan, het eerste spel wat ik ooit kreeg voor mijn verjaardag op mijn 12e, heb het duizenden uren gespeeld, waaronder elke custom game en ook de ladder uitgespeeld. Heel lang heb ik gehoopt en gevraagd in de community voor een warcraft 4, zag het ook al helemaal voor me, grafisch en qua game engine een strakke moderne snelle game.
Dit voelt toch wel een beetje dubbel, want zoals je ook al ziet in de gameplay video, ziet het er niet veeel beter uit ofzo, ook de vecht animaties zijn niet spannender/interessanter.
Het gaat het er me om dat dit waarschijnlijk niet veel meer nieuw plezier gaat brengen, slechts een oude ervaring die slechts wat opgepoetst is. Ik heb de game wel gepre-ordered, puur om te laten weten dat ik het een fantastisch initiatief vindt, maar vooral een beetje karig, dat dit is waar ze mee komen, 16 jaar nadat de game is gereleased, toont wel een behoorlijk gebrek aan creativiteit.

• Soni
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-02 23:28
Terpstars schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:35:
Mee eens; hier vroeg niemand om. Zeker na de grote update van enkele maanden geleden waarin alle (breedbeeld)resoluties ondersteund worden..
Toevallig vanavond weer geïnstalleerd (1.30) en de ondersteuning voor breedbeeld is er weer uitgesloopt. Heb al wel de oplossing gevonden. Vind dit wel vreemd en vraag me af of het is om mensen maar reforfed te “dwingen”?

Discord: Soni#2089 / Battle.net: Soni#2241

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:52
MazeWing schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 07:58:

Ik hoop dat je ook nog een keuze krijgt om qua kleurenpallet meer de kleuren van WoW te hebben. Ik vond en vind de kleuren van Warcraft 3 nog steeds behoorlijk fel.
Er is best een grote groep die hier op zit te wachten. Maar deel je mening dat ik liever een w4 zag i.p.v. dit. Moet eerlijk zeggen dat blizzard in iedergeval aan de veilige kant speelt. Er is nu ook een grote groep die of Diablo 2 remasterd wil of Diablo 4. Ik vermoed dat blizzard eerder met een remasterde versie komt dan Diablo 4. Heel jammer, want hier zit ik persoonlijk niet op te wachten.

Maar even ontopic. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de gameplay beelden iets te kiddy vond. Kleine schattige huisjes tegenover zeer grote heros. Ook vind ik arthas een beetje eruit zien of hij werken bij de kapper heeft gezeten om zijn blonde haren te laten stylen.

Voor de rest lijkt me deze game een prima zouthouder zodat we kunnen uitkijken naar een andere game.

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12-2022
Ben benieuwd naar deze remaster. W.C 3 was en is voor mij (speel nog steeds) beste r.t.s. Ik zag ook dat de campaings en maps geremasterd worden. Zou dit alleen grafisch zijn of zouden er ook nieuwe maps komen en een(iets)andere campaing?

[Voor 0% gewijzigd door Rman op 05-11-2018 16:43. Reden: taalfoutje]

• icemotion
Ik ga ook gewoon de remaster pre-orderen straks. Warcraft 3 was de game die me echt hook line en sinker in het Warcraft universe heeft getrokken en het is gewoon goed dat ze dit op deze manier weer beschikbaar maken voor latere generaties.

De model updates zien er goed uit, animaties in principe ook al blijft het waarschijnlijk wat simpel om het overzicht goed te bewaren.

(en stiekem wil ik ook gewoon de Meat Wagon als mount)

• echo237
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-03 14:12
Als ik het goed begrepen heb kun je straks ook met de 'oude' Warcraft III tegen de remaster spelen, dus dat daarom de animaties, ect. hetzelfde zijn.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:39

Nemesizz

Untouchable

Wel leuk dat Warcraft III Reforged. Had al een tijdje tijdens het spelen van Heroes of the Storm zoiets van "Man...als je Warcraft 3 toch eens met deze graphics kon spelen zou mooi zijn". En voila, komt een reforged.

Niet helemaal dezelfde grafische stijl, al kunnen screenshots soms wat 'bedriegelijk' zijn, want soms ziet er iets ingame beter uit dan je in een screenshot kan vastleggen (helaas ook soms andersom).

De gewone Warcraft 3 speel ik af en toe nog wel eens, niet zoveel meer als eerst, maar mocht altijd wel graag story based custom maps doen (meeste zelf gemaakt). Is dus hopen dat de World Editor beetje hetzelfde is gebleven, want die uit Star Craft II kon ik bijvoorbeeld helemaal niks mee... overmatig complex (op het eerste gezicht lijkt die op die van WC3, maar helaas werken dingen als triggers een heel stuk lastiger).

Puntje van zorg; er staat dat de voices opnieuw zijn opgenomen. Meeste voices waren gewoon goed, en daar herken je bepaalde characters of units ook van. Als die plots een hele andere voice krijgen zou jammer zijn.
Want als je kijkt hoe vaak sommige characters van voice actor zijn veranderd (en helaas niet ten goede).

Neem bijvoorbeeld Sylvanas, in WC3 een goede voice actor (actress?), begin van WoW ook (dezelfde), daarna ineens een ander met een oud oma stemmetje wat niet om aan te horen was. Vind de huidige ook niet echt geweldig klinken. Tyrande had hetzelfde probleem, tijdens MoP klonk ze zelfs in een van die scenarios heel vreemd.

De Lich King had zelfs in dezelfde expansion volgens mij al verschillende voice actors. Tijdens Argent Tournament klonk die anders dan in Icecrown Citadel.

Meeste zullen daar niet wakker van liggen, maar dat zijn details die mij steken (Diablo 3 had ook dat probleem...wisselende voice actors voor hetzelfde personage, waarbij de kwaliteit wisselend was).

Ook wel benieuwd hoe de game loopt op 2160P met een slagveld vol units met geupdate graphics :P

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54
Hier ook gelijk gekocht.
Voor 30tientjes wil ik weer even met arthas spelen ^^

WOTLK was in WoW veruit mijn favoriete uitbreiding. Warcraft als kind ook veel gespeeld. Deel III weet ik eigenlijk niet eens meer.. ^_^ maar de voorgaande delen zeker.

Benieuwd of het nog bevalt.
Sowieso vind ik de skirmish-potjes vaak het leukst.
Nemesizz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:18:
De gewone Warcraft 3 speel ik af en toe nog wel eens, niet zoveel meer als eerst, maar mocht altijd wel graag story based custom maps doen (meeste zelf gemaakt). Is dus hopen dat de World Editor beetje hetzelfde is gebleven, want die uit Star Craft II kon ik bijvoorbeeld helemaal niks mee... overmatig complex (op het eerste gezicht lijkt die op die van WC3, maar helaas werken dingen als triggers een heel stuk lastiger).
Van wat ik begrepen heb, kun je straks de maps/custom games van Warcraft 3 gewoon inladen in W3: Reforged. ;)
Althans daar streven ze naar. Ze willen de creativiteit uit de community niet verloren doen gaan.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dus: Tower defense met de velden van toen? :o *O*

• Mr.Monk
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-01 18:31
Als ze het nou een beetje slim aanpakken

En WC3 spelen
En eventuele uitbreidingen die het verhaal van WoW in een RTS jasje steken, dat lijkt me heel heel tof :)

• SuikerBrood
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-08-2022
Pre-ordered. Dit wordt een grondige update, dus zeker het geld waard. Ben erg benieuwd naar de nieuwe BNet functies, de opgepoetste map editor en wat de uiteindelijke models worden.

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-03 19:05
Lasteraar schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:43:
Hier ook gelijk gekocht.
Voor 30tientjes wil ik weer even met arthas spelen ^^

WOTLK was in WoW veruit mijn favoriete uitbreiding. Warcraft als kind ook veel gespeeld. Deel III weet ik eigenlijk niet eens meer.. ^_^ maar de voorgaande delen zeker.

Benieuwd of het nog bevalt.
Sowieso vind ik de skirmish-potjes vaak het leukst.
Dure grap hoor!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:54

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:38
Lees je eerste post nog maar eens goed door. Maar vooral het dikgedrukte deel van Terpstars ;) :+

• Rman
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-12-2022
Soniqueta schreef op maandag 5 november 2018 @ 01:26:
[...]

Toevallig vanavond weer geïnstalleerd (1.30) en de ondersteuning voor breedbeeld is er weer uitgesloopt. Heb al wel de oplossing gevonden. Vind dit wel vreemd en vraag me af of het is om mensen maar reforfed te “dwingen”?
Vreemd gister nog gespeeld op mijn "breedbeeld" PC scherm. Geen probleem.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik wil de game volgend jaar zeker gaan spelen, maar ik twijfel nog over de pre-order. Ik wil de standard edition kopen en daarbij zijn er volgens mij geen voordelen van de pre-order t.o.v. aanschaf bij release, of zie ik iets over het hoofd?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• icemotion
Ik denk dat ook nadat de game uit is er een standard en een editie met extra's zal zijn.. althans zo gaat het vaak met de deluxe editions van World of Warcraft.

Daarentegen bieden de pre-orders van Hearthstone vaak wel extraatjes die daarna niet meer te verkrijgen zijn (zoals een cardback of alternate hero)

Ik ga waarschijnlijk gewoon de deluxe pre-orderen voor die mount, want hij is tof.

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned
MMO-Champion heeft tijdens Blizzcon nog een interview gehouden met het Warcraft III reforged team:
  • Beta
    • There will be a beta before release. There is no set date yet, but most likely in the spring.
    • The beta will most likely focus on zones that have changed since Warcraft III in WoW, such as the Culling of Stratholme.
  • Changes and Additions
    • Dalaran and other iconic places will look more like they do in WoW.
    • There are no plans for new campaigns that were not in the original game.
    • All in game cutscenes are being completely redone and use a new camera system for the editor.
    • The redone cutscenes will focus in on characters as they talk instead of having to have pop up dialogue.
    • Cinematics other than the one seen at Blizzcon will be cleaned up at a higher resolution, but not 100% redone.
    • The team thought it was important not to change the game engine and this is what caused them to create a render engine on top of the existing game for Reforged.
  • Story
    • The team thought it was important to incorporate a way for people who play WoW to be invited to come see the origins stories for the game.
    • The story will be fundamentally the same, but the team wants to also develop characters that were secondary such as Sylvanas and Jaina.
    • Christie Golden has come in to help clean up the dialogue.
    • Some of the dialogue in the original game was meant as placeholder but was sent to be voice acted.
    • There were so many ideas that didn't quite make the original game and this is an opportunity to develop them.
  • Community and Map Editor
    • The map editor will incorporate Lua support and larger maps.
    • Some of the people working on Reforged were hired out of the Warcraft III community.
    • The art tools should be available sometime before release for map creators along with guides on how to use them.
    • Warcraft III was selected to be reforged first over the other two because of the community demand.
    • There are no official Esports additions planned right now.
    • The team is focused on making sure the UI is helpful for watching the game, however.
  • Development
    • The game has been in development for about two years.
    • Starcraft: Remastered helped the team develop and grow for this project.
    • Animation timing was the biggest restriction for the team because while the models are updated, they can't change the timing for the animations.
    • Each unit, such as murlocs, will look slightly different.
    • There are no plans for a physical copy of the Spoils of War addition at this time.
  • Balance Changes
    • Balanced is based off of community feedback.
    • The team wants all heroes and units to be balanced better.
    • Small map advantages are being addressed as well.
  • Audio and Dialogue
    • All dialogue is being rerecorded and utilizing the voice actors from WoW.
    • There will be 13 different languages available.
  • Custom Game
    • There will be better filtering for custom games.
    • The 12 unit selection cap will not be removed.
    • Custom games are utilizing cloud service.

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08-2021
Zeror schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:31:
MMO-Champion heeft tijdens Blizzcon nog een interview gehouden met het Warcraft II reforged team:

[...]
:o ;)

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 27" 1440p LED | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 12 Mini 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Wait whut :F

Om de post nuttig te maken. Warcraft I en II campaign als expansion voor Warcraft III reforged zou natuurlijk wel tof zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03 19:07
Ik bump dit topic gewoon hoor, ik voel dat de release nu snel moet komen.
Volgens mij kwamen beide warcraft 3 games op 3 Juli uit.
Ik heb dus hoop dat we woensdag nieuws krijgen.
Overigens heb ik nog niets van een beta oid vernomen.

[Voor 13% gewijzigd door Zspirit op 01-07-2019 14:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Volrath_
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 08:07
Het was inderdaad juli toen het was aangekondigd. Later is het stiekem naar de datum: Before 31-12-2019 aangepast. Betwijfel dat het deze maand uitkomt zonder ook maar iets van reclame.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-03 16:09

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ben benieuwd, wat mij betreft mogen de boten uit WC2 wel terugkomen. Maar vermoed dat het enkel graphics zijn?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-03 19:07
Ghostrider schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:43:
Ben benieuwd, wat mij betreft mogen de boten uit WC2 wel terugkomen. Maar vermoed dat het enkel graphics zijn?
ja enkel opgepoetse graphics.
Helaas zal ik met mijn voorspelling er naast.
Denk dat het pas in het najaar uit zal komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-03 15:00
Sowieso erg weinig communicatie over Reforged, zeker als je dit vergelijkt met retail wow & vanilla.
Jammer want ik heb hier meer zin in ! :)

• seriousjin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-03 11:55

seriousjin

Let's get seriously serious..

echo237 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:15:
Als ik het goed begrepen heb kun je straks ook met de 'oude' Warcraft III tegen de remaster spelen, dus dat daarom de animaties, ect. hetzelfde zijn.
Zeror schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:06:
Van wat ik begrepen heb, kun je straks de maps/custom games van Warcraft 3 gewoon inladen in W3: Reforged. ;)
Althans daar streven ze naar. Ze willen de creativiteit uit de community niet verloren doen gaan.
Goed om te horen beide! Ik zal wel heel ouderwets zijn, maar ik wil het gewoon met de oude vertrouwde graphics spelen (hoewel wel in 2160p >:) ).

Mooi dat er voor mensen die er niet mijn nostalgische gevoelens bij hebben het nu ook speelbaarder wordt. Hoe meer spelers (en modders!), hoe meer vreugd. Laten we hopen op een revival :*) !

"You may be big, but I am serious!"

Blizzard heeft de eerste wave aan invites verstuurd voor de beta aan degenen die de Spoils of War editie gekocht hebben. Die start deze week (ik vermoed bij aanvang op Blizzcon dit weekend...)

https://news.blizzard.com...yer-beta-begins-this-week

[Voor 3% gewijzigd door Zeror op 30-10-2019 10:02]

• ElectricHead
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 14:36

ElectricHead

Xbox Live: Gortoth666

Hmm... Nog niets gezien van een invite. Oh well, ben toch op het moment te druk daarvoor. :)

Do, or do not. There is no try. - Master Yoda

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:22
Zojuist mijn beta invite per mail ontvangen. Zometeen gelijk binnenhalen, dit is voor mij echt de eerste keer dat ik er bij een first wave tussen zit *O*

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 16:07
Gisterenavond al wat op youtube tegen gekomen van iemand die de beta aan het spelen is:
YouTube: My First Experience with Warcraft 3 Reforged Beta
Ziet er vertrouwd uit. Helemaal zin om mee te beginnen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

• icemotion
Ik heb ook een beta invite gehad; eens kijken of ik daar wat tijd voor vrij kan maken de komende tijd.

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 16:00

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Hoe ziet het mailtje er zo'n beetje uit en was dit spel ook als PTR te spelen en dan wel al voor iedereen ?

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

Pentiummania schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:09:
Hoe ziet het mailtje er zo'n beetje uit en was dit spel ook als PTR te spelen en dan wel al voor iedereen ?
Voor PTR is het nog te vroeg. Het mailtje ziet er zo uit:

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

van het weekend dan maar eens die beta installeren :) , ik heb ook een invite

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Zeror schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:23:
[...]

Voor PTR is het nog te vroeg. Het mailtje ziet er zo uit:

[Afbeelding]
Bedankt, is het gewoon afkomstig van Blizzard ?
Ik had op het forum van iemand gelezen die de PTR al had gespeeld en die vroeg of die gear over kon hevelen naar live ofzoiets dergelijks maar dat doen ze nooit. Hier is de post https://us.forums.blizzar...live-on-december-1st/1562
Hier staat dat er wel een PTR is geweest https://wow.gamepedia.com/Warcraft_III:_Reforged zelfde versie als die nu live is staat aan de rechterkant.

https://kick.com/pmania http://goo.gl/9nkYAr https://www.twitch.tv/Amazoontje http://diablo.somepage.com/profile/eu/pmania-2623 http://goo.gl/RXaQaX

Ja, in principe is de beta ook een PTR waar je voor moet uitgenodigd worden. Maar een open PTR is nog te vroeg.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:45
Wel grappig dat het "te vroeg" is voor een Open PTR terwijl ze de game binnen 2 maand moeten releasen. Je zou toch mogen hopen dat de game toch wel eens klaar gaat zijn en er 2 maand voor de uiterste release date er enkel nog wat kleine polish nodig zou zijn.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

Dennism schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:20:
Wel grappig dat het "te vroeg" is voor een Open PTR terwijl ze de game binnen 2 maand moeten releasen. Je zou toch mogen hopen dat de game toch wel eens klaar gaat zijn en er 2 maand voor de uiterste release date er enkel nog wat kleine polish nodig zou zijn.
Ik krijg de laatste jaren bij Blizzard meer het idee dat een PTR of beta gewoon een fanservice is ipv polishing. Zoals met meer games tegenwoordig; Beta is de nieuwe demo-versie.

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-03 18:54
Zeror schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:22:
[...]

Ik krijg de laatste jaren bij Blizzard meer het idee dat een PTR of beta gewoon een fanservice is ipv polishing. Zoals met meer games tegenwoordig; Beta is de nieuwe demo-versie.
Nou, polishing is wel nodig. Kreeg wat rare textfouten, en de UI stottert ook wat. Ik heb zelf niet veel aan de Beta aangezien het MP betreft, wat ik toch niet zal spelen.
Voor de chinese markt is een collectors edition opgedoken. Het is nog niet bekend of deze ook naar de rest van de wereld komt. Dat horen we waarschijnlijk vanavond/vannacht op Blizzcon. :)

• Pentiummania

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Zeiden ze nou als je een virtual ticket hebt of koopt je gegarandeerd aan de beta mee mag doen vanaf Dinsdag ofzoiets ? Hmmm dus niemand die dit al uit geprobeerd heeft, maar had ik het helemaal goed gehoord / begrepen ? Kan er op het forum van Blizzard nog niks over vinden zal de replay nog maar eens even proberen op te zoeken dan. Hmmmm kan het niet precies terugvinden in de opening ceremony van Blizzard/blizzcon maar deze 2 gasten hebben het er wel over YouTube: BlizzCon'19 Opening Disappointment - No News For Reforged! op zich wel interessant wat hun erover te zeggen en het filmpje duurt niet al te lang!

[Voor 33% gewijzigd door Pentiummania op 02-11-2019 14:10]

• icemotion
Pentiummania schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 13:59:
Zeiden ze nou als je een virtual ticket hebt of koopt je gegarandeerd aan de beta mee mag doen vanaf Dinsdag ofzoiets ? Hmmm dus niemand die dit al uit geprobeerd heeft, maar had ik het helemaal goed gehoord / begrepen ? Kan er op het forum van Blizzard nog niks over vinden zal de replay nog maar eens even proberen op te zoeken dan. Hmmmm kan het niet precies terugvinden in de opening ceremony van Blizzard/blizzcon maar deze 2 gasten hebben het er wel over YouTube: BlizzCon'19 Opening Disappointment - No News For Reforged! op zich wel interessant wat hun erover te zeggen en het filmpje duurt niet al te lang!
Ja, dat is tijdens de opening ceremony gezegd; iedereen met een Blizzcon ticket (virual of fysiek) krijgt Beta toegang vanaf dinsdag.

Die video die je linkt; tja wat wil je? De opening ceremony is voor de grote announcements; die spot had Reforged vorig jaar. Nieuwe Diablo, nieuwe WoW expansion, nieuwe Hearthstone expansion.Nieuwe Overwatch...

Starcraft 2, Heroes of the Storm en Reforged worden genoemd, maar veel meer had je ook niet kunnen verwachten IMO.

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:44
Ik wilde de game pre-orderen via PayPal maar kon niet betalen met het tegoed wat ik op mijn PayPal rekening had staan.

Iemand hier ervaring mee?
https://news.blizzard.com...leases-on-january-28-2020

De game heeft eindelijk een release datum. 28 januari 2020 kunnen we aan de slag met de game.

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 17:58
Zeror schreef op woensdag 18 december 2019 @ 01:41:
https://news.blizzard.com...leases-on-january-28-2020

De game heeft eindelijk een release datum. 28 januari 2020 kunnen we aan de slag met de game.
Uhm, bij de preorder stond before 31-12..... maar ja liever goed dan snel

[Voor 3% gewijzigd door wimpie007 op 18-12-2019 01:51]

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-03 20:51
Deze remake is leuk, speelde het daarvoor toch nog ;). Hoop echter wel dat de performance van de uiteindelijke game fatsoenlijk is. Op internet staat overal dat omwille van opgekrikte engine het zeer weinig vereist, maar op een laptop een 9750H en 1660TI zit ik op medium full HD tussen de 55 en 90 FPS en voelt het niet smooth. Ook op de zwaarste PC, 9900K core @ 5.2Ghz / 2080TI haal ik geen strakke fps (90-144fps).

Wellicht ongebalanceerd tussen nieuwe hardware en oude enige?

• grote_oever
wimpie007 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 01:50:
[...]

Uhm, bij de preorder stond before 31-12..... maar ja liever goed dan snel
Ik zie vaak deze reactie, maar ze zijn verplicht bij preorder een datum te geven. Heeft niks te maken met “beter goed dan snel”, maar meer omdat ze zo snel mogelijk willen beginnen met preorders. Ze hadden bij blizcon een game nodig en dat was deze geworden. Vind al belachelijk dat een game die een remake is gewoon 1 1/2 jaar in ontwikkeling is. Had het dan later aangekondigd.

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-03 14:03
Het is zo maar stilletjes hier! Is de release datum nu de werkelijke release datum? Deze maand kunnen we aan de slag! :9~
Xenophoben schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:11:
Het is zo maar stilletjes hier! Is de release datum nu de werkelijke release datum? Deze maand kunnen we aan de slag! :9~
Stilte voor de storm. Over 4 dagen kunnen we aan de slag! 8)

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Wanneer komt eerste reviews online?

Weg

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:23
Las wisselende user reviews. Het spel zou goed zijn maar ook slecht, grafisch niet sterk.

Ik wacht nog even af met kopen maar lijkt me een top spel :)

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

On_E

Housemusic

Een halfbakken remaster blijkbaar.... Ik speel het origineel nog wel eens een keer als ik daar zin in heb.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:46
Ik twijfel enorm over het wel of niet kopen..

• TweakerVincent
On_E schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 07:31:
Een halfbakken remaster blijkbaar.... Ik speel het origineel nog wel eens een keer als ik daar zin in heb.
Denk dat je gelijk hebt, zijn wel 13 dingen veranderd. Andere kant vond ik warcraft 3 tof dus koop hem wss wel

• invine
  • Laatst online: 26-03 09:49
Blijkbaar kan je die niet meer spelen nu 8)7

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Wel, ik heb nog altijd de originele installers die je vroeger van de website kon downloaden. Moet je HEEL goed bijhouden, want de huidige downloadversie van het origineel downloadt blijkbaar OOk de reforged versie, inclusief alle bugs en downgrades die niet in het origineel zaten. De huidige classic heeft dus ook animatieproblemen, verkeerde balance in de base campaign, vreemde "features", en vooral: Mods die niet langer werken of correct werken en een nieuwe TOS waarbij je al je intellectuele rechten weggeeft aan blizzard zonder dat ze je zelfs moeten vragen of accrediteren.

*edit* met de oudere versie (die zonder de reforged updates) kan je echter niet meer op battle.net: dus ja: de hele online modcommunity is in 1 nacht weggevaagd.

Dus allen nogmaals in koor: NOOIT PREORDEREN

[Voor 23% gewijzigd door boe2 op 29-01-2020 11:47]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Ik heb vanmorgen even gespeeld en ben best tevreden. De nieuwe models zien er mooi uit. Ja, de graphics zijn niet wonderschoon, maar vergeet niet dat we praten over Warcraft 3. Als Blizzard state of the art graphics hadden willen tonen in een Warcraft rts hadden ze wel de game van grond af aan opnieuw opgebouwd en dan zou je dus een Warcraft 4 gaan krijgen. Voor nu hebben ze het best netjes gedaan.

Het enige waar ik mij aan stoor, is dat de game settings wat beperkt zijn. Ik had bijvoorbeeld wel graag een UI scale optie willen zien, want de UI is nu vrij groot.

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ja, dat dacht ik dus ook. Behalve dat ze die nu in de reforged hebben gestopt. Dus je moet dat hele ding downloaden (a 30GB) voordat je het kan spelen met de oude graphics... En op reddit hebben ze ook nog wat "probleempjes" gevonden met reforged.

• Anakin_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-03 14:52
Volgens mij zit deze release vol met bugs als ik internet zo zie.
De game kwam helaas gisteravond uit en ik wilde toch op tijd op bed liggen voor werk.
Nu in mijn pauze even kunnen kijken wat de staat van de game is, schrik ik toch van, vind het niet zo erg achteraf dat ik hem niet meteen kon spelen.

Campaign werkt nog niet goed blijkbaar....
Veel glitches en bugs met onliny lobbies.

had dit wel verwacht. Spel kwam in de beta al afgeraffeld over, enkel de textures en models aanpassen is niet genoeg voor deze remake. Menu's/UI/interface zien er ongeinspireerd uit.
Mis veel opties.

Ben benieuwd vanavond als ik thuis kom, miss een day 1 patch ? Ben heel erg laat thuis dus zal wederom weinig tijd hebben om het te spelen.

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37

On_E

Housemusic

Gropah schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Ja, dat dacht ik dus ook. Behalve dat ze die nu in de reforged hebben gestopt. Dus je moet dat hele ding downloaden (a 30GB) voordat je het kan spelen met de oude graphics... En op reddit hebben ze ook nog wat "probleempjes" gevonden met reforged.
Tsjonge jonge....

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-03 20:53
Gezien de recente acties en huidige focus van Blizzard, zou het toch niemand moeten verbazen dat dit een snelle cashgrab is zonder de ziel die oudere games van blizzard hebben. AoE2 DE is een voorbeeld van hoe je een remake doet, WC3:R is een voorbeeld van hoe je met zo min mogelijk moeite probeert zo lang mogelijk van je reputatie te blijven melken.

[Voor 33% gewijzigd door separhim op 29-01-2020 15:36]

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-03 16:35

Neophyte808

Gadget inspector

In afwachting van de release van Reforged de campaign van Frozen Throne nog eens gespeeld. Wat me op viel was de slechte pathfinding, met name bij het bewegen van meerdere units door wat smallere doorgangen. Vanavond eens kijken of dat in Reforged beter is gedaan.

• grote_oever
Anakin_ schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:40:
Volgens mij zit deze release vol met bugs als ik internet zo zie.
De game kwam helaas gisteravond uit en ik wilde toch op tijd op bed liggen voor werk.
Nu in mijn pauze even kunnen kijken wat de staat van de game is, schrik ik toch van, vind het niet zo erg achteraf dat ik hem niet meteen kon spelen.

Campaign werkt nog niet goed blijkbaar....
Veel glitches en bugs met onliny lobbies.

had dit wel verwacht. Spel kwam in de beta al afgeraffeld over, enkel de textures en models aanpassen is niet genoeg voor deze remake. Menu's/UI/interface zien er ongeinspireerd uit.
Mis veel opties.

Ben benieuwd vanavond als ik thuis kom, miss een day 1 patch ? Ben heel erg laat thuis dus zal wederom weinig tijd hebben om het te spelen.
Dit is precies waar ik al bang voor was, zie mijn reactie hierboven van december. De hele game is een zoethouder geworden voor de tegenvallende resultaten van Blizzard. Ze hadden niks om te laten zien en hebben "omdat ze zo goed luisteren naar de spelers en Warcraft 3 diep in hun hart hebben" de game geforged.

Het zal vast wel goed komen met de bugs, maar keer op keer wordt bewezen welke rotzooi het op dit moment bij Blizzard is.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:36
Iemand nog alu hoedjes kopen? Ik heb er nog een paar.. een keer mindere kwaliteit en gelijk heel blizzard is kut. Maar goed, het zal wel weer.

Ik geniet lekker van de blizzard games, en met WC3 wacht ik wel tot de bugs wat gefixed zijn. Gelukkig levert geen enkele developer buggy games af, en doet alleen blizzard dat omdat het zo'n rotzooi daar is. :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• TweakerVincent
Balen dit. 2e spel waar ik naar uit keek die slecht is. Commandos 2 Hd ook al drama

• Jaqenhghar
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 07:16

Jaqenhghar

Valar morghulis

Gropah schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:36:
[...]

Ugh, nou laat maar dan...

Dat was het dan, het laatste druppeltje hoop _O-

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

corset schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:39:
Iemand nog alu hoedjes kopen? Ik heb er nog een paar.. een keer mindere kwaliteit en gelijk heel blizzard is kut. Maar goed, het zal wel weer.

Ik geniet lekker van de blizzard games, en met WC3 wacht ik wel tot de bugs wat gefixed zijn. Gelukkig levert geen enkele developer buggy games af, en doet alleen blizzard dat omdat het zo'n rotzooi daar is. :+
Ben jij van mening dat er behoefte was aan een "remaster"? Ik heb het nog al gezegd, maar de originele WC3 werkt perfect op moderne hardware, in HD resoluties, met battle.net support.

Er IS geen goede reden voor deze remaster, buiten het afdwingen van always online en het binnenhalen van quick cash van die groep blizzard fans die toch wel alles koopt dat blizzard uitbrengt. Als "fanservice" een oprechte reden was, dan was men voor de vroegere warcraft games gegaan zodat je de volledige verhaallijn/collectie op moderne computers kan ervaren. Voor de warcraft lore liefhebber voegt een WC3 remaster absoluut niets toe.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• grote_oever

We praten toch niet over andere devs? We hebben het hier over warcraft 3 reforged van blizzard. En zeg zelf; WC3:R komt uit zelfde blizzcon als Diablo op mobiel.

Het is niet verboden om van de game te genieten, maar als je playerbase voor de gek houd krijg je hem terug. In december uitstel omdat de game nog niet af is, want het had de blizzard kwaliteit niet. En nu deze game uitbrengen... dan vraag je erom.

Wel toegeven dat blizzard nooit goed is in releasen van games. Heb weinig goed launches van wow gezien, met diepte punt WoD.

Het komt bij mij inderdaad over als @boe2 aangeeft.

• separhim
Want BfA is zo'n geweldige expansion? Ze hebben niet Heroes of the Storm keihard laten vallen en 200 mensen een maand lang in het duister gehouden, om ze vervolgens een week voor kerst te vertallen dat ze geen baan hadden voor 2019. Het is duidelijk dat de directie van acti-blizz alleen maar geeft om games die met lootboxes en times gates kunnen worden uitgemolken en dit wordt maar weer bevestigd met reforged.

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:36
grote_oever schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:48:
[...]

We praten toch niet over andere devs? We hebben het hier over warcraft 3 reforged van blizzard. En zeg zelf; WC3:R komt uit zelfde blizzcon als Diablo op mobiel.

Het is niet verboden om van de game te genieten, maar als je playerbase voor de gek houd krijg je hem terug. In december uitstel omdat de game nog niet af is, want het had de blizzard kwaliteit niet. En nu deze game uitbrengen... dan vraag je erom.

Wel toegeven dat blizzard nooit goed is in releasen van games. Heb weinig goed launches van wow gezien, met diepte punt WoD.

Het komt bij mij inderdaad over als @boe2 aangeeft.
Inderdaad, hetzelfde als Diablo op mobiel, of WoW:BFA, of WoW:Legion, of Diablo 2, 3 etc.. en als ik toch naar de winst cijfers kijk gaat het echt niet zo slecht met ze hoor.. Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• grote_oever
corset schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:31:
[...]

Inderdaad, hetzelfde als Diablo op mobiel, of WoW:BFA, of WoW:Legion, of Diablo 2, 3 etc.. en als ik toch naar de winst cijfers kijk gaat het echt niet zo slecht met ze hoor.. Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien :+
Ik zeg niet dat je verkeerd ziet... maar kom op. Dit filmpje verwacht ik bij een Facebook advertentie over nieuwe mobile game:

YouTube: Illidan VS Arthas Fight Cinematic - Warcraft III: Reforged

Dit is niet wat ik verwacht bij blizzard.

[Voor 3% gewijzigd door grote_oever op 29-01-2020 19:09]

• separhim
corset schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:31:
[...]

EA maakt ook veel winst maar dat maakt ze niet een geliefd bedrijf. Daarnaast is het toch ook wel duidelijk dat Blizzard gelogen heeft over de kwaliteit van Reforged. Ik snap niet dat je Blizzard nog wil verdedigen na alles wat ze de afgelopen jaren hebben gedaan.

YouTube: Warcraft 3 Reforged (Blizzcon 2018 VS Full 2020) Cutscene Only

• TweakerVincent
Genoeg gelezen en gezien ik ga dit spel overslaan. Echt alle reviews zijn negatief. Troep dit, verder met age 2 DE

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 15:21
je mag een "nieuwe" warcraft rts gewoon niet verprutsen, dat is echt not done, als zelfs zo'n game al niet meer de gebruikelijke kwaliteit van blizzard krijgt zijn ze echt verloren aan de aandeelhouders.

Desondanks geloof ik dat de internetverhalen erger zijn dan de realiteit en ik verwacht dat ik voor in ieder geval singleplayer (daar zou ik hem namelijk voor halen) precies ga krijgen wat ik zoek.

waar ik eigenlijk meer mee zit is dat ze een groot deel van de art aan een of ander aziatisch bedrijf hebben ge out-sourced die aardig wat gedaan lijken te hebben, je zou haast denken heel de grafische overhaul;

https://www.reddit.com/r/...to_see_what_lemonsky_did/

in hoeverre kunnen we dan eigenlijk nog spreken van een blizzard game met die unieke blizzard look en feel...aan de andere kant, het is een bedrijf met aardig wat titels op hun naam waar ik ook niets achter heb gezocht en ik neem aan dat ze in opdracht van blizz bepaalde artwork uitwerken naar 3d modellen, dat is niet direct een ramp.

ach, ik ga het gewoon een kans geven, laat mij niet leiden door internet haat (had er sowieso niet in moeten duiken wat dat betreft..) en vorm mijn eigen mening wel. Volgens mij ga ik het gewoon hardstikke leuk vinden!

[Voor 37% gewijzigd door Ocin32 op 29-01-2020 22:42]

• Ocin32
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-03 15:21
grote_oever schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:09:
[...]

Ik zeg niet dat je verkeerd ziet... maar kom op. Dit filmpje verwacht ik bij een Facebook advertentie over nieuwe mobile game:

bizar!!! de reeks cinematics (4 stuks van 4 - 6 minuten + de introcinematic van de expansion zelf) die ze tijdens de laatste WoW expansion hebben geleased zijn echt fantastisch mooi, zo niet de mooiste cinematics van blizzard die ik gezien heb. Waarom is dit dan van zo'n andere kwaliteit.
Mensen, stop eens met wonderen te verwachten. Het spel is een remaster van Warcraft 3 waarmee Blizzard trouw wilde aan de ervaring van toen. Blizzard heeft met World of Warcraft etc.. heel veel geleerd over storytelling enzo, maar dat was pas na WC3. En aangezien we hier over een remaster praten is enkel de stuk mindere storytelling opgepoetst met modernere graphics enzo. Jullie verwachten een Warcraft 4, maar dat is dit niet. In een Warcraft 4 verwacht ik, net als jullie, ook betere storytelling, betere graphics, etc... maar we praten hier over een remaster van een game van 18 jaar geleden. Vergeet dat niet.

[Voor 5% gewijzigd door Zeror op 30-01-2020 00:27]

• grote_oever
Zeror schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:24:
Mensen, stop eens met wonderen te verwachten. Het spel is een remaster van Warcraft 3 waarmee Blizzard trouw wilde aan de ervaring van toen. Blizzard heeft met World of Warcraft etc.. heel veel geleerd over storytelling enzo, maar dat was pas na WC3. En aangezien we hier over een remaster praten is enkel de stuk mindere storytelling opgepoetst met modernere graphics enzo. Jullie verwachten een Warcraft 4, maar dat is dit niet. In een Warcraft 4 verwacht ik, net als jullie, ook betere storytelling, betere graphics, etc... maar we praten hier over een remaster van een game van 18 jaar geleden. Vergeet dat niet.
De game is 30 euro, wat ik flink aan de prijs vind. Mijn verwachtingen worden dan ook hoger. Vooral in deze tijd, waar het al heel rustig is aan de kant van blizzard, had ik gewoon meer verwacht.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:46
grote_oever schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 19:09:
[...]

Grappig, ik zag deze gisteren en had hetzelfde gevoel. Niet de kwaliteit cinematics die ik gewend was van ze.

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:18
Ik vermaak me tot nog toe prima met de campaign. Ontloop het internet geklaag liever :). Het had misschien allemaal net wat beter gekund maar ik vermaak me er net zo mee als het orgineel.

Wist trouwens niet van het bestaan van een age of empires remaster, dat is dan me volgende spel die ik ga spelen :). (oeh, age 4, doei vrije tijd).

• Joever
  • Laatst online: 01-03 19:43
Is het mogelijk dat we misschien on-topic blijven en het over Warcraft 3 reforged hebben i.p.v. Blizzard is k*t dit en Blizzard is kl*te daar en vervolgens allemaal andere Blizzard spelen erbij halen?

Ik heb gisteren de campaign daarwerkelijk zelf een paar uurtjes gespeeld en ik ben zowel positief als negatief. Ik zeg 'daadwerkelijk zelf' omdat ik, ook hier op Tweakers, weer een hoop klaagzang lees over hoe slecht het allemaal wel niet is, terwijl het duidelijk is dat de persoon het spel zelf nog niet eens gespeeld heeft.

Ik zal mijn ervaringen met de campaign (MP/custom heb ik niet gespeeld) zo goed mogelijk proberen over te brengen.

Positief:

- Grafisch gezien ziet het er voor zo'n oud spel prima uit. De unit models zijn prima gemaakt. De animaties zijn een stuk beter dan vroeger, als zit het FPS een beetje aan de lage kant. Ik lees dat veel mensen hier zich groen en geel aan ergeren, maar ik vind het er prima uitzien. Het terrein ziet er ook prima uit. Het is allemaal een stuk scherper en mooier dan het origineel. Een nadeel is dat de kwaliteit van de units soms zo goed zijn, dat het contrast met het terrein te groot wordt. Dit valt niet 1,2,3 op, maar als je erop gaat letten zou dit je kunnen gaan opvallen. Ik denk dat veel mensen met kritiek vooral vergeten dat dit geen nieuwe spel is maar een opgepoetste versie van het oude.

- Waar ik van gecharmeerd ben is dat ze de oude stemmen gebruikt hebben. Dit zou blijkbaar ook zo vanuit de community gepushed zijn, als komt dit gegeven van Blizzard zelf. Persoonlijk vind ik dit fijner wat laten we eerlijk zijn, remakes/masters zijn meer een 'trip down memorylane' maar dan met betere GFX/Gameplay/Sound.

- Pathfinding is een stuk beter. Ja je units blijven nog steeds vastzitten als je een te klein gat tussen farms/burrows muur heb gemaakt en daar staat net een peon uit zijn neus te eten. Het is in ieder geval een hele verbetering t.o.v. het origineel.

- Verder zijn er ook kleine dingen die het allemaal net wat beter maken. Als bijv in een cutscene Hero #1 naar Hero #2 wilt lopen, dan loopt hij ook daadwerkelijk i.p.v. dan hij die 2 meter gaat rennen.

Negatief:

Dat gezegd te hebben zijn er helaas ook nadelen.

- Ten eerste mag het duidelijk zijn dat er een hoop niet in het spel zit wat Blizzard wel beloofd heeft. Denk hierbij aan nieuwe ingesproken voice acting (als vind ik het gebrek hieraan juist een voordeel), veel levels die aangepast zouden zijn vanwege de nieuwe lore (tot nu toe was alles hetzelfde. Wel zouden steden als Dalaran blijkbaar vernieuwd zijn).

- Ook blijft het spel zo nu en dan een paar seconden bij mij hangen als ik bijvoorbeeld een andere unit selecteer of een spel aanklik. Ik hoop dat zo'n bugs snel gefixt zijn want af en toe is het best irritant (midden in een gevecht).

- Wat ook een minpunt is, is dat nagenoeg alle CGI filmpjes niet gemoderniseerd zijn (buiten de resolutie opschaling). De intro trailer van het spel is compleet vernieuwd en ziet er waanzinnig (zoals we van Blizzard gewend zijn) uit. De intro's van de rassen zijn vervolgens niet verbeterd. De houtige animatie zijn dan een groot contrast met de intro van de game zelf. Een compleet nieuwe reeks CGI kost uiteraard klauwen met geld en zal daarom niet gemaakt zijn, maar het blijft wel jammer.

- Verder zijn er nog wat klein bugs die eigenlijk niet echt storend zijn. Denk hierbij aan dat bij het laden van een leven, je alleen de laadbalk ziet i.p.v. een kaart met wat locaties en de tekst over het level.

- Het grootste wat mij eigenlijk stoort aan het spel is het feit dat je geen keybindings veranderen. Een Peon trainen is 'P'. Als je gewend bent om met je hand op WASD te zitten, dat is het veranderen van keybinding wel echt een must.

Conclusie:

Al om al is het zeker niet zo slecht (imo) dan wat de meeste je willen laten geloven op het internet. Had het beter gekund? Jazeker. Had het goedkoper gekund (in deze staat)? Ik denk het wel. Is het vermakelijk? Zeker weten. Is het mooi gemaakt? Zeker weten. Zolang je maar in gedachte houd dat het een remaster is en geen Warcraft 4. Als je een tijdje Starcraft 1 remaster gespeeld hebt, dan is Starcraft 2 ook weer een hele verademing m.b.t. QoL gamplay en graphics.

Al om al is het geen miskoop, vooral als je vroeger Warcraft 3 met veel plezier gespeeld hebt en dit eigenlijk weer wilt doen maar dan met modernere graphics.

Dit gezegd te hebben wil ik nogmaals duidelijk hebben dat ik geen MP/custom gespeeld heb. Ik begrijp dat er vooral veel QoL dingen voor MP verdwenen zijn. Hier kan ik geen oordeel over geven.

Dus stop eens met alleen maar Blizzard bashen als je weer iets negatiefs lees en probeer het spel zelf eerst eens. Ondanks dat ik een Blizzard fan van het eerste uur was (nu zeker niet meer), is niet alles wat van hun stal komt slecht. Eerst spelen, dan oordelen. Vind je het dan nog niks, dat refund je het toch.

Edit: Nadat ik het gepost heb zag ik pas dat het uiteindelijk best wel een lange post is geworden. Excuses hiervoor.
Gezien de lange post, even de opmaak veranderd.

[Voor 3% gewijzigd door Joever op 30-01-2020 10:13]

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• invine
@Joever Heb jij de originele recent nog gespeeld? Ben namelijk wel benieuwd naar naar de verschillen tussen die twee games. Ik vind de originele met moderne resolutie namelijk erg goed speelbaar en ik zie daarom niet de toegevoegde waarde van deze remaster.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-03 22:59
Zeror schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:24:
De verwachtingen lagen hoog omdat Blizzard ook een heleboel beloofd heeft maar waar ze helaas bijna niets van waar maken.

Blizzard gaf aan het verhaal te gaan tweaken zodat het in lijn kwam te liggen met de retcons in WoW, ze zouden alle cutscenes aanpakken, nieuwe UI en nog vele andere dingen. Daar is allemaal niets van terecht gekomen. Het zou meer worden dan een standaard remaster maar helaas is het dat wel geworden.
invine schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:26:
@Joever Heb jij de originele recent nog gespeeld? Ben namelijk wel benieuwd naar naar de verschillen tussen die twee games. Ik vind de originele met moderne resolutie namelijk erg goed speelbaar en ik zie daarom niet de toegevoegde waarde van deze remaster.
Alleen voor de campaign heeft Reforged absoluut geen meerwaarde. Blijf lekker WC3 spelen :)

[Voor 16% gewijzigd door EnigmaNL op 30-01-2020 10:31]

• Joever
invine schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:26:
Om eerlijk te zijn niet. Ik heb hem vroeger wel heel veel gespeeld, maar dat was vroeger.
Als jij de game met geupgrade resolutie goed zat vind, dan zal er niet zo'n grote meerwaarde zijn denk ik.
Ik vind de units in de game echt achterhaald en heb zodoende wel gekozen voor deze versie. Het verschil is echt gigantisch, zoals hier te zien.

Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/

• invine
Vind het denk ik vooral jammer dat ze niet los van elkaar kunnen draaien, zeker aangezien WC3 zo'n heerlijke LAN game is.

• Joever
EnigmaNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:30:
[...]

De verwachtingen lagen hoog omdat Blizzard ook een heleboel beloofd heeft maar waar ze helaas bijna niets van waar maken.

Blizzard gaf aan het verhaal te gaan tweaken zodat het in lijn kwam te liggen met de retcons in WoW, ze zouden alle cutscenes aanpakken, nieuwe UI en nog vele andere dingen. Daar is allemaal niets van terecht gekomen. Het zou meer worden dan een standaard remaster maar helaas is het dat wel geworden.
Als de verwachten van de mensen bij release nog hoog lagen, dan is dat eerlijk gezegd ook deels aan hun zelf te danken. Er is 3 maanden geleden al bekend gemaakt dat veel wat er tijdens Blizzcon weergegeven is, niet in de release gaat voorkomen. 3 maanden terug klagen is terecht. Nu nog gaan klagen is een beetje aan de late kant.

Tevens hebben veel mensen geklaagd dat ze niet de oude stemmen kwijt wilde van de game. Een campaign grootschalig aanpassen, zou inhouden dat alle stemmen opnieuw opgenomen zouden moeten worden. Dit zou de reden zijn (of het waar is laat ik in het midden) waarom ze zodoende ervoor gekozen hebben het niet te doen en alleen locaties aan te passen.
EnigmaNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:30:

Alleen voor de campaign vind ik Reforged absoluut geen meerwaarde hebben.
FTFY.

Laat het aan een ieder zelf wat de meerwaarde is ja of nee. Ik vind een opgepoetste campagne versie van een legendarische klassieker wel meerwaarde bieden. Iemand die alleen MP speelt zal het niks boeien. Iemand die alleen voor de custom games gaat interesseert het weer niet wat er in de MP veranderd is ja of nee.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee