Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• EnigmaNL
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01-04 14:10

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Blizzard heeft gewoon heel slecht gecommuniceerd, ja misschien hebben ze ergens in een blue post gezegd dat bepaalde wijzigingen niet doorgingen maar dat is niet zo goed zichtbaar. Mensen die wel Blizzcon volgens maar niet elke post op het forum lezen krijgen dat dus niet mee.

Het is gewoon overduidelijk dat Blizzard het budget voor de game flink teruggeschroefd heeft nadat de gewenste hype niet gekomen is en dat is heel erg jammer.

We hebben nu een remaster gekregen die eigenlijk helemaal niet nodig was en die tevens een boel zaken sloopt, tegelijkertijd worden spelers van het origineel daardoor ook geraakt want die kun je niet meer online spelen. Al met al een kwalijke zaak.

Ik heb het spel wel gekocht omdat ik de campaigns nog een keer wilde spelen maar de verschillen zijn gewoon te klein en het lijkt onafgemaakt. De framerate van animaties ligt extreem laag (ongeveer 20fps vermoed ik) en grafisch is er afgezien van de unit en building models weinig veranderd. Blizzard heeft lang gedaan over Reforged en dan is dit het resultaat... Dapper dat ze het uberhaupt nog uit durfden te brengen.

Mijn refund is helaas geweigerd.

• Anakin_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 03-04 09:00
Heb gisteren heel even de tijd gehad om te spelen.

-Qua Interface/menu/UI helaas geen verassingen, dezelfde makke en saaie uitstraling als in de beta.
-Campaign kreeg ik eerst gelijk een defeat window, maar na 1 keer restarten kon ik probleemloos door de eerste 2 missies heen op hard, Enigste reden dat ik niet verder ben gegaan is omdat ik de andere gamemodes wou proberen/weinig tijd.
-Online heb ik met een maat eerst 2 bot games (2v2) gespeeld tegen 2x normal en 2x insane.
Bij zijn lobby werden we er allebei random uitgetrapt, mijn lobby werkte prima (iets met poorten wellicht ?)
Ik vond de AI erg makkelijk, ze gooien maar blind units op je af en zelfs de insane CPU zet nouwelijks druk op je, niet wat ik gewend was.
Daarna hebben we 2 potjes online gespeeld, 1 keer bleven we hangen bij het zoeken van een match. 1 Potje leavden onze tegenstanders ineens allebei terwijl we misschien wel een groter leger hadden maar nog niet eens echt een gevecht, ze leavden tegelijkertijd dus ik denk niet dat het om een buggy Disconnect ging.
2de potje ging gewoon normaal en wonnen we ook.

Vond het nog wel meevallen eigenlijk. Vond het alleen jammer dat je je eigen profiel of die van je vrienden niet kan zien (win loss ratio of id) Wel telt hij je win bij de collection, vond deze wel onoverzichterlijk.

Grafish ziet het er allemaal strakker uit, maar de ogen bij de models pakken niet altijd even gelukkig uit (de peon vond ik er echt retarded uitzien) Andere dingen weer mooier, vooral de bouw animaties van de Night elves en de Heroes skins vind ik ook wel cool.
Het is grafish niet de standaard die je vandaag de dag verwacht en ik heb elders mooiere mods/projecten gezien.

Custom games heb ik helaas nog geen tijd voor gehad, Vond de laatste jaren het aanbod van custom games op battle.net een beetje saai en te beperkt.
Alleen maar dota/moba HLW, TD etc. Geen LOTR Ring Wars of andere leuke coop maps of id meer.

• Joever
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 07-04 14:20
EnigmaNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:59:
Blizzard heeft gewoon heel slecht gecommuniceerd, ja misschien hebben ze ergens in een blue post gezegd dat bepaalde wijzigingen niet doorgingen maar dat is niet zo goed zichtbaar. Mensen die wel Blizzcon volgens maar niet elke post op het forum lezen krijgen dat dus niet mee.
Dit is niet zo maar even in een blue post gezegd maar een uitgebreid artikel op Polygon. Dat ze niet na gekomen zijn wat ze beloofd hebben is waar, maar als het nu een verrassing is (m.b.t campaign) heb je zelf je huiswerk niet gemaakt imo. Gewoon maar pre-orderen bij de eerste aankondiging en vervolgens er niet meer in verdiepen (want daar lijkt het nu op) is naar m.i. naïef.
Ik heb het spel wel gekocht omdat ik de campaigns nog een keer wilde spelen maar de verschillen zijn gewoon te klein en het lijkt onafgemaakt. De framerate van animaties ligt extreem laag (ongeveer 20fps vermoed ik) en grafisch is er afgezien van de unit en building models weinig veranderd. Blizzard heeft lang gedaan over Reforged en dan is dit het resultaat... Dapper dat ze het uberhaupt nog uit durfden te brengen.
Ik vraag mij dan af wat je dan verwacht van een 18 jaar oude engine. Als je de link die ik gepost hebt geopend hebt zie je de grote verschillen (en zo zien ze er daardwerklijk uit ingame). Als je de verschillen in oude en nieuwe units niet groot vind (voor een 18 jaar oude engine) dan ben je het naar m.i. het verschil bewust kleiner aan het praten. Iedereen met een paar ogen ziet het grote verschil. Sterker nog, het verschil in de kwaliteit van de units is het grootste verschil tussen oud en nieuw in het hele spel. Dat het niet is wat je ervan verwacht, prima (de remake is voor mij ook minder dan wat ik verwacht had). Maar het verschil in units klein noemen slaat nergens op. Heb je voorbeelden van units waarvan blijkt dat deze er bijna hetzelfde eruit zien dan de oude units?

M.b.t. de FPS heb je gelijk. Dit had een stuk hoger kunnen liggen. In het begin valt dit op, maar later stoor ik mij er al niet meer aan. Sowieso heb ik in gevechten ook niet de tijd om hier in detail naar te kijken.
Mijn refund is helaas geweigerd.
Jammer. Hebben ze ook een reden gegeven waarom?

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Joever schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:32:
[...]

Dit is niet zo maar even in een blue post gezegd maar een uitgebreid artikel op Polygon. Dat ze niet na gekomen zijn wat ze beloofd hebben is waar, maar als het nu een verrassing is (m.b.t campaign) heb je zelf je huiswerk niet gemaakt imo. Gewoon maar pre-orderen bij de eerste aankondiging en vervolgens er niet meer in verdiepen (want daar lijkt het nu op) is naar m.i. naïef.
Wow een artikel in Polygon, dat leest ook niet iedereen.

Ik heb het spel niet ge-preordered (want dat is sowieso het domste dat je kunt doen) maar gewoon aangeschaft omdat ik vermoedde dat alle kritiek overdreven was, helaas bleek dat niet helemaal het geval te zijn. WC3 Reforged valt enorm tegen, ik had persoonlijk meer van Blizzard verwacht.
[...]

Ik vraag mij dan af wat je dan verwacht van een 18 jaar oude engine. Als je de link die ik gepost hebt geopend hebt zie je de grote verschillen (en zo zien ze er daardwerklijk uit ingame). Als je de verschillen in oude en nieuwe units niet groot vind (voor een 18 jaar oude engine) dan ben je het naar m.i. het verschil bewust kleiner aan het praten. Iedereen met een paar ogen ziet het grote verschil. Sterker nog, het verschil in de kwaliteit van de units is het grootste verschil tussen oud en nieuw in het hele spel. Dat het niet is wat je ervan verwacht, prima (de remake is voor mij ook minder dan wat ik verwacht had). Maar het verschil in units klein noemen slaat nergens op. Heb je voorbeelden van units waarvan blijkt dat deze er bijna hetzelfde eruit zien dan de oude units?
Beter lezen, ik zeg al (nota bene in het stukje dat je citeert) dat er afgezien van de unit en building models weinig verschil is. Ja er is verschil maar het is niet groot. Het is ietsje scherper maar het is allemaal extreem gedateerd en low effort.

Een 18 jaar oude engine kan behoorlijk opgeknapt worden waardoor het geen 18 jaar oude engine meer is.
[...]

Jammer. Hebben ze ook een reden gegeven waarom?
Zogenaamd te lang gespeeld. Maar ik lees dat veel mensen de eerste keer geweigerd worden en pas bij poging 3 een refund krijgen dus ik ga het nog een paar keer proberen.

• Joever
EnigmaNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:58:
[...]

Wow een artikel in Polygon, dat leest ook niet iedereen.

Ik heb het spel niet ge-preordered (want dat is sowieso het domste dat je kunt doen) maar gewoon aangeschaft omdat ik vermoedde dat alle kritiek overdreven was, helaas bleek dat niet helemaal het geval te zijn. WC3 Reforged valt enorm tegen, ik had persoonlijk meer van Blizzard verwacht.
Dus zowel 'blue posts' als artikelen op een relatief bekende website zijn niet voldoende. Weet niet goed wat je dan verwacht. Zelf zou ik mij eerst heel goed ingelezen hebben over de staat van de game nadat ik alle kritiek had gelezen, maar dat ben ik. Jammer dat het spel niet goed genoeg is geworden met wat je ervan verwacht had.
Beter lezen, ik zeg al (nota bene in het stukje dat je citeert) dat er afgezien van de unit en building models weinig verschil is. Ja er is verschil maar het is niet groot. Het is ietsje scherper maar het is allemaal extreem gedateerd en low effort.
Ik sta gecorrigeerd en heb het inderdaad verkeerd gelezen.
Waarover heb je het als je aangeeft "Ja er is verschil maar het is niet groot"? De units en gebouwen of juist al het andere?
Zogenaamd te lang gespeeld. Maar ik lees dat veel mensen de eerste keer geweigerd worden en pas bij poging 3 een refund krijgen dus ik ga het nog een paar keer proberen.
Hoe lang heb je gespeeld als ik vragen mag? Ben wel benieuwd wat voor hun de grens m.b.t. tijd is.
Ik hoop in ieder geval voor jou dat het lukt. Succes!

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

De units en gebouwen zien er super uit, té goed in vergelijking met de rest van de spelwereld waardoor het een onsamenhangend geheel is geworden. Oude meuk met nieuwe models, het ziet er maar raar uit.

Ik heb ongeveer 2 uurtjes gespeeld schat ik, maar dat kan je helaas nergens zien.

• Andyk125
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 06-04 20:22
@Joever moeten mensen niet zelf weten wat ze wel of niet posten over Blizzard of het spel, daarvoor is er toch een forum. Mensen mogen toch hun meningen uiten en of je het hier nu mee eens bent of niet maakt verder toch niet uit.
Ik was gelukkig vanaf het eerste moment al kritisch en snap niet dat mensen überhaupt nog pre-ordenen. De prijs was wat mij betreft al veel te hoog, maar zelfs al is het de helft van de prijs dan laat ik het nog liggen na alles wat ik gezien en gelezen heb. Dan speel ik liever het origineel.

Mensen blijven Blizzard verdedigen en ik begrijp daadwerkelijk niet waarom. Deze remasterd versie is gewoon een belediging naar al die fans die altijd trouw zijn gebleven aan de studio. De studio is nog maar een schim van wat het geweest is.
Keer op keer laat men zien dat men niet de tijd en geld wil besteden in het ontwikkelen van echt vernieuwende games. Een indie ontwikkelaar of zelfs een mod communicty zou nog wat beters kunnen afleveren dan wat Blizzard nu gedaan heeft.

De basis is gewoon erg slecht van de game en ik begrijp ook niet dat men niet voor een remake is gegaan in plaats van een remastered. Alleen een nieuwere engine met betere belichting had al zo veel verschil gemaakt. De nieuwe character models zien er goed uit, net als die van de gebouwen. Maar dit valt in het niets door de omgeving en de belichting. Ook het materiaal wat men liet zien op Blizzcon zag er vele malen beter uit, maar toch was het blijkbaar te veel werk om dit toe te voegen.
Ze hebben er gewoon half werk van gemaakt, misschien dat de pre-orders tegen zijn gevallen en dat men het extra werk niet meer wilde doen. Heel erg dom, want op deze manier hebben ze alleen maar meer fans en trouwe gamers op de tenen getrapt. Ik zie de toekomst somber in voor Blizzard.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:23
Wauw, Blizzard komt z'n beloftes niet na maar dat ligt aan de koper zelf dat die z'n huiswerk niet heeft gedaan :') wereld op z'n kop hier.

• Joever
EnigmaNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:29:
De units en gebouwen zien er super uit, té goed in vergelijking met de rest van de spelwereld waardoor het een onsamenhangend geheel is geworden. Oude meuk met nieuwe models, het ziet er maar raar uit.

Ik heb ongeveer 2 uurtjes gespeeld schat ik, maar dat kan je helaas nergens zien.
Het verschil is inderdaad erg groot ja. Dat vond ik ook al jammer.
Andyk125 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:29:
@Joever moeten mensen niet zelf weten wat ze wel of niet posten over Blizzard of het spel, daarvoor is er toch een forum. Mensen mogen toch hun meningen uiten en of je het hier nu mee eens bent of niet maakt verder toch niet uit.
Mensen mogen alles zelf weten, we zijn tenslotte een vrij land. Ik vind echter dat in veel Warcraft 3: Reforged gerelateerde topics, zoals deze, het al snel afdwaalt naar Blizzard als bedrijf en vervolgens worden allerhande Blizzard spellen erbij gehaald. Hiermee dwaalt het topic vervolgens af (het gaat niet meer over Warcraft 3:Reforged) en dat vind ik jammer en zeg hier wat van.
Klagen over Blizzard is prima (ben zelf ook echt niet meer blij met hun), maar dan kan er beter een nieuwe 'Blizzard is <insert mening>' topic aangemaakt worden zodat dit topic over het nieuws, meningen en ervaringen rondom WC3:R kan blijven.

• Joever
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:37:
Wauw, Blizzard komt z'n beloftes niet na maar dat ligt aan de koper zelf dat die z'n huiswerk niet heeft gedaan :') wereld op z'n kop hier.
Dan begrijp je mij verkeerd. Wellicht ben ik niet duidelijk geweest.

Dat Blizzard zijn beloftes niet nakomt die ze op de eerste presentatie gegeven hebben, staat als een feit en is heel erg jammer.
Echter bij aankoop tijdens release aangeven dat men super verbaasd is over het feit dat er iets niet in zit waarvan ze al maanden eerder hebben aangegeven dat dit er toch niet in gaat komen is voor mij een teken dat je je niet meer verdiept hebt. Je beoordeelt een spel toch aan de hand van de laatste bekende gegevens, niet van wat er in eerste instantie over verteld werd. Vooral in een wereld waar de meeste spellen toch anders zijn dan als bij de eerste instantie gepresenteerd werd. Dat de gamewereld zo in elkaar zit tegenwoordig is erg jammer, maar dat maakt het niet minder waar.

• separhim
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06-04 20:11
Joever schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:39:
Mensen mogen alles zelf weten, we zijn tenslotte een vrij land. Ik vind echter dat in veel Warcraft 3: Reforged gerelateerde topics, zoals deze, het al snel afdwaalt naar Blizzard als bedrijf en vervolgens worden allerhande Blizzard spellen erbij gehaald. Hiermee dwaalt het topic vervolgens af (het gaat niet meer over Warcraft 3:Reforged) en dat vind ik jammer en zeg hier wat van.
Klagen over Blizzard is prima (ben zelf ook echt niet meer blij met hun), maar dan kan er beter een nieuwe 'Blizzard is <insert mening>' topic aangemaakt worden zodat dit topic over het nieuws, meningen en ervaringen rondom WC3:R kan blijven.
Het kan juist de context geven waarom mensen zo ontevreden zijn over reforged, het kan ook aangeven dat dit de kwaliteit is die Blizzard tegenwoordig levert en dat is niet de kwaliteit die mensen verwachten. Blizzard is al een tijdje bezig zijn imago aan het verliezen door zijn eigen acties. De focus, vermoedelijk vanuit de leiding, op games met een hoge monetization value is ook duidelijk hier te zien want er is een ander product geleverd dan toen de pre-orders werden geopend met minder investeringen dan was beloofd.

Dus ik geloof in de context van zowel de negatieve reactie van de spelers als ook op zichzelf teleurstellende staat van reforged, het meer dan logisch is dat mensen hun frustraties met Blizzard uiten.

• Joever
separhim schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:49:
[...]

Het kan juist de context geven waarom mensen zo ontevreden zijn over reforged, het kan ook aangeven dat dit de kwaliteit is die Blizzard tegenwoordig levert en dat is niet de kwaliteit die mensen verwachten. Blizzard is al een tijdje bezig zijn imago aan het verliezen door zijn eigen acties. De focus, vermoedelijk vanuit de leiding, op games met een hoge monetization value is ook duidelijk hier te zien want er is een ander product geleverd dan toen de pre-orders werden geopend met minder investeringen dan was beloofd.

Dus ik geloof in de context van zowel de negatieve reactie van de spelers als ook op zichzelf teleurstellende staat van reforged, het meer dan logisch is dat mensen hun frustraties met Blizzard uiten.
Ik geef je helemaal gelijk dat Blizzard bezig is met zijn eigen imago om zeep te helpen.
Toch ben ik van mening dat een product op zichzelf beoordeeld moet worden. Continue negatief praten over het bedrijf zorgt alleen maar voor dat er een negatief vooroordeel over een product ontstaat. Het komt van bedrijf X af, dus zal het wel niks zijn. Dit zorgt vaak voor een negatieve spiraal m.b.t. de mening van een product.
Ik lees in dit topic dat veel mensen twijfelen of ze het product wel of niet moeten kopen. Een goed beeld hierbij wordt gevormd door de positieven en negatieven punten van het spel te benoemen. Met dit beeld kunnen de mensen een besluit nemen. Een bedrijf wat zijn imago naar de knoppen aan het helpen is, kan alsnog een goed product afleveren (kijk maar naar WoW:Legion na het gefaalde WoW:WoD:), vooral als ze dit in het verleden bewezen hebben.

• Piet_Piraat7
Toch wel pijnlijk om te zien

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:39
Die cutscene al gezien van Ilidan vs Arthas?
Die is nog pijnlijker.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

Poging 2 van mijn refund is wel goedgekeurd, ik heb een andere reden geselecteerd en toen ging hij meteen door. Jammer maar helaas. Hopelijk doen ze Hello Games na en fixen ze het spel zodat het de verwachtingen wel waar kan maken maar ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren.

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 04-04 16:00
Wat een oplichterij. Ik was best enthousiast over de trailer destijds maar kom er dus nu achter dat:
1. het een half af product is dat nog vol bugs zit
2. de game die ik nog regelmatig online speel (tower defence, multiplayer maps) ineens zonder aankondiging verdwenen is. hele community in 1x weggevaagd.

Blizzard was nota bene het bedrijf dat "It's done when it's done" als slogan had waarmee ze een unieke fanschare hadden opgebouwd die niets hadden met die commerciële gameboeren. Nu leveren ze een bagger remake af én killen ze de oude, originele game in 1x.

Dit bedrijf kan beter stoppen als gamebedrijf en zo snel mogelijk "hoe jaag ik mijn fans zo hard mogelijk weg"-cursussen gaan aanbieden. Dan kunnen ze in ieder geval nog claimen dat ze érgens goed in zijn.

[Voor 11% gewijzigd door DeNachtwacht op 30-01-2020 21:22]

• Stylze
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 07:47
Blizzard is al lang niet meer wat het geweest is jammer genoeg.. vroeger zouden ze nooit zo'n product als dit op de markt brengen en de boel zo belazeren.

• wimpie007
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:13
EnigmaNL schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:51:
Poging 2 van mijn refund is wel goedgekeurd, ik heb een andere reden geselecteerd en toen ging hij meteen door. Jammer maar helaas. Hopelijk doen ze Hello Games na en fixen ze het spel zodat het de verwachtingen wel waar kan maken maar ik vermoed dat dit niet gaat gebeuren.
Welke reden en en waar kan je die refund vragen?
Hij start bij mij niet eens op.... Error

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

https://eu.battle.net/sup.../war3r/1563/1628/solution

Die kun je gebruiken. Ik heb technische problemen gebruikt als reden.

• noaq
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 10-02 10:07
Zonet nog een mail van blizzard gekregen om reforged te kopen. Ze hebben wel lef moet ik zeggen. Op metacritic wordt het spel (uiteraard) afgekraakt met een score van 1,0. Wat een cashgrab, degoutant gewoon.

• shadow4thedark
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online

shadow4thedark

BTC HODLER

• Piet_Piraat7
Wel benieuwd naar de IGN review als die er komt

• Dennism
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 14:37
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:37:
Ergens snap ik het wel, Blizzard beloofde inderdaad op blizzcon vrij veel, misschien wel te veel. Want direct erna waren er op de forums, reddit e.d. outcry's vanuit de community om niets te veranderen. Ze wilden liever de originele ervaring met enkel wat betere graphics dan dat Blizzard de campaign e.d. zou aan gaan passen.

Een soort van #NoChanges movement zoals we ook bij WoW Classic hebben gezien.

Dus Blizzard komt daarop terug, gaat geen missies e.d. meer aanpassen, maar enkel nog de graphics. Dit wordt ook duidelijke gecommuniceerd via de middelen die Blizzard altijd gebruikt, o.a. de forums.

Komt het spel uit.

Community: Waar zijn mijn aangepaste missies, dit is niet wat beloofd is!!!11111 Alleen de Graphics zijn aangepast :(

Het lijkt wel alsof je het als Dev nooit goed kan doen op deze manier.

Niet dat ik zeg dat deze remaster perfect is en er geen kritiek op Blizzard mag zijn, maar de community mag in dit geval ook wel bij zichzelf ten rade gaan gezien de outcry om geen veranderingen en dat verbaasd te zijn dat er geen veranderingen zijn.

Chronia Lvl 110 Warlock Diablo 3

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Dennism schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:42:
[...]

Ergens snap ik het wel, Blizzard beloofde inderdaad op blizzcon vrij veel, misschien wel te veel. Want direct erna waren er op de forums, reddit e.d. outcry's vanuit de community om niets te veranderen. Ze wilden liever de originele ervaring met enkel wat betere graphics dan dat Blizzard de campaign e.d. zou aan gaan passen.

Zijn daar voorbeelden van? Want dat lijkt me best onwaarschijnlijk: De puristen spelen gewoon al jarenlang onafgebroken WC3 op battle.net. Het is niet zoals WoW, waar de originele ervaring niet meer bestaat. Warcraft 3 is Warcraft 3 zonder wijzigingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Andyk125
Dennism schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:42:
[...]

Het lijkt wel alsof je het als Dev nooit goed kan doen op deze manier.

Niet dat ik zeg dat deze remaster perfect is en er geen kritiek op Blizzard mag zijn, maar de community mag in dit geval ook wel bij zichzelf ten rade gaan gezien de outcry om geen veranderingen en dat verbaasd te zijn dat er geen veranderingen zijn.
Hoeveel mensen zouden er daadwerkelijk zijn geweest die zaten te zeuren dat men geen verandering wil, ik bedoel als men er voor gekozen had om de originele game intact te houden en een nieuwe ernaast te draaien dan was er ook voor deze mensen niets aan de hand.

Net als voor het internet zijn de schreeuwers diegene die op de voorgrond komen. Maar ik neem aan dat voordat men begint met een remastered dat er onderzoek gedaan wordt of er überhaupt vraag is naar zo'n versie. Ik denk dat wanneer men dit goed had aangepakt en wel veranderingen had doorgevoerd of een remake had gemaakt in plaats van een remastered dat ze een hele grote doelgroep was die de game wel zouden aanschaffen. In plaats van die paar die hard fans die zitten te zeiken dat men alleen grafische updates wil.

De zaken die juist slecht waren in het origineel zijn nog steeds niet aangepakt. Men heeft de originele game samengevoegd met de remastered en mensen missen veel opties. Als het alleen een reskin zou worden dan had men ook geen €30,- voor de game hoeven te vragen. En nog erger is dat er bestaande opties gewoon verwijdert zijn.

Uiteindelijk zijn er meer dan genoeg mensen die graag de game opnieuw gespeeld hadden die niet elke dag op internet aan het zoeken zijn naar nieuws over de game. Men heeft allerlei beloftes gedaan en er zullen genoeg mensen een pre-order geplaatst hebben in de hoop dat ze hun beloftes na zouden komen. Een goede les in ieder geval om in de toekomst geen pre-order meer te plaatsen.

Activision Blizzard heeft hun hele naam op deze manier te grabbel gegooid, Overwatch 2 was wat mij betreft al een stap te ver. De game Overwatch had men gewoon kunnen upgraden zonder dat men een nieuwe game zou hoeven aan te schaffen. Dit is puur voor het geld. Maar na het blijven hameren dat men kwaliteit wil leveren en naar de fans luisteren maakt het hele verhaal alleen maar erger.
Men heeft een maand langer nodig gehad om de game uit te brengen en dan nog komen ze met een halfgare game. Ik begrijp de mensen erg goed, en hoewel mensen op internet vaak ook kunnen overdrijven hebben ze nu wel echt een goed punt.

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Ik twijfelde er over om deze te halen, aangezien de originele versie het bij mij prima deed en ik niet overtuigd was van de meerwaarde van deze versie.

Gisteren kwam ik in mijn youtube ineens deze voorbij:

YouTube: DOWNGRADES & LIES: The Blizzard We Loved Is Dying | Warcraft 3 Refor...

Dit legt volgens mij redelijk duidelijk het probleem uit dat (Activision) Blizzard hier heeft gecreëerd...
boe2 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Zijn daar voorbeelden van? Want dat lijkt me best onwaarschijnlijk: De puristen spelen gewoon al jarenlang onafgebroken WC3 op battle.net. Het is niet zoals WoW, waar de originele ervaring niet meer bestaat. Warcraft 3 is Warcraft 3 zonder wijzigingen.
Waarbij nu blijkbaar?? ook de originele versie door Blizzard is aangepast, en niet op een goede manier.

• Dennism
boe2 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:59:
[...]

Zoeken op de Blizzard forums is echt ruk, dus daar ga ik nu even niet aan beginnen. Maar in het halfjaar na de aankondiging zijn er genoeg van dat soort draadjes te vinden van mensen die geen veranderingen wensten.

Ik kwam met een korte zoektocht niet verder terug dan oktober waar ik nog wel dit draadje vond voor het starten van de #NoNoChanges https://us.forums.blizzar...craft3/t/nonochanges/8443 die een tegen geluid wil geven aan #NoChanges schijnbaar.

• noaq
Het feit dat vrijwel iedereen niet wist wat er precies wordt opgeleverd zegt veel over de communicatiestrategie van (activision) blizzard. Voor velen gelden de mededelingen op Blizzcon als enige waarheid. De mensen rekenden op de betrouwbaarheid van Blizzard. Dat er dan via andere kanalen andere boodschappen worden verkondigd wetende dat 80% van de spelers die niet opvolgen, is een bewuste strategie om alsnog cash te grabben. Ze doen er alles aan om refunds te voorkomen en ook nu, bij de release zwijgen ze in alle talen over de verschillen.
Wat sommigen nog weleens vergeten is, dat wel moet begrijpen dat wanneer een product in ontwikkeling is er nog van alles kan gebeuren. Ook al hebben ze het een en ander al getoond, is het nog niet final. Wat ze laten zien, is een indicatie van wat je ongeveer kunt verwachten. Niet wat het daadwerkelijk gaat worden.

Nintendo ID: Zeror_rk | SW-6670-3316-6323
Stem op 👍: 'Henk' knop (uitproberen?) | Betrouwbare reviews in PW

• stefanass
  • Registratie: juli 2005
  • Nu online
Zeror schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:04:
Wat sommigen nog weleens vergeten is, dat wel moet begrijpen dat wanneer een product in ontwikkeling is er nog van alles kan gebeuren. Ook al hebben ze het een en ander al getoond, is het nog niet final. Wat ze laten zien, is een indicatie van wat je ongeveer kunt verwachten. Niet wat het daadwerkelijk gaat worden.
Eens, maar het probleem hier is dat er heel veel beloofd werd, waarna mensen een pre-order deden, en vervolgens een groot deel van de beloftes niet zijn nagekomen. Daardoor was hetgeen ze hebben laten zien eigenlijk niet eens meer een indicatie te noemen van hetgeen je mocht verwachten.

Dit gedrag lijkt helaas niet op hoe het "oude" Blizzard te werk ging, waarbij kwaliteit altijd op de 1e plaats stond en producten pas beschikbaar werden gemaakt als ze in hun ogen aan een bepaalde (hoge) standaard voldeden. Ditzelfde zie je ook terugkomen in WoW waar buggy patches uitgebracht worden die gewoon eigenlijk niet af zijn. Natuurlijk zullen er altijd bugs in een patch / product zitten, maar de hoeveelheid en de ernst zijn de laatste tijd flink toegenomen. Dit doet m.i. echt afbreuk aan hun imago.

• separhim
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 06-04 20:11
Als het product nog in ontwikkeling is, dan moeten ze het niet al uitbrengen voor €30. En als dit een indicatie is van wat men ongeveer kan verwachten: beloften die ze niet waarmaken; geen nieuwe content; eigenschap claimen van alle custom maps, dan kan men niet verwachten dat ooit het €30 waard zal zijn. Het maken van excuses voor slechte releases zorgt er alleen maar voor dat het vaker gaan doen omdat ze toch altijd wel mensen vinden die dit goed proberen te praten.

• Dennism
noaq schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:41:
Het feit dat vrijwel iedereen niet wist wat er precies wordt opgeleverd zegt veel over de communicatiestrategie van (activision) blizzard. Voor velen gelden de mededelingen op Blizzcon als enige waarheid. De mensen rekenden op de betrouwbaarheid van Blizzard. Dat er dan via andere kanalen andere boodschappen worden verkondigd wetende dat 80% van de spelers die niet opvolgen, is een bewuste strategie om alsnog cash te grabben. Ze doen er alles aan om refunds te voorkomen en ook nu, bij de release zwijgen ze in alle talen over de verschillen.
Niet alleen via andere kanalen, zo uit mijn hoofd is dit ook op Blizzcon 2019 vrij duidelijk gemeld in het Reforged panel e.d., net als op andere officiële blizzard kanalen. Als het alleen duidelijk gemaakt zou zijn in een interview dan was ik het volledig met je eens. Maar hier kan ik toch niet stellen dat Blizzard onduidelijk is geweest.

Neemt niet weg dat het een teleurstellende release is en dat ik blij ben dat ik deze game (nog) niet heb gekocht, voornamelijk omdat ik de communicatie vanuit Blizzard en de reaties daarop uit de community wel heb gevolgd en dit niet heel positief vond in alle gevallen.

• Andyk125
Dat klopt, maar dan praat je vaak over een compleet nieuwe game en geen remake of remastered.

Dat games gedowngrade worden komt regelmatig voor bij nieuwe games, maar komt meestal voort doordat de game steeds meer functionaliteiten krijgt en dat dit een grote impact heeft op de performance. Maar wanneer je een remake of remastered maakt dan ga je er van uit dat dit beter wordt dan het origineel.

Wat alles erger maakt is dat de beelden van 2018 er veel beter en professioneler uit zien, maar dat men dit werk dus gewoon in de prullenbak heeft gegooid. Hoe is het mogelijk om een game af te leveren die zelfs na 17 jaar zo goed als geen meerwaarde bied t.o.v. het origineel? Gewoon te treurig voor woorden.

• Psyonara
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:39
Had hem wel op de mentale wishlist, maar als ik dit allemaal zo lees wacht ik nog wel even mits Features e.d. nog uitkomen. Ondertussen is er ook veel met Blizzard gebeurd sinds de aankondiging. Maar dit is niet iets wat je van hun verwacht.

Na mijn idee moet het bedrijf wel wat krimpen e.d. Niet zoals op de manier van Eind 2018 begin 2019.
Bedrijf is ontiegelijk groot en ondanks dat zijn ze als nog te traag met alles. En een goeie/grote re-organisatie komen. Anders blijven ze een grote dumpster fire.

Ook als je kijkt naar hoe Bioware bergafwaarts is gegaan. Management problemen e.d.

Maar als het zo door blijft gaan dan is het ook snel klaar met Blizz.

Kijk het allemaal nog wel even op afstand af. en hopen dat ze goeie stappen maken de komende 2/3 jaar.
Blizz is/was mijn favoriete Dev samen met Lucas Arts.
Maar zowat de laatste 10 jaar is het een beetje Meh.

• noaq
Zelfs de website bevat nog false advertising, heb als bedrijf wat fatsoen en pas de website tenminste aan.

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

VHIG dat Blizzard de nieuwe models voor Warcraft 3 Reforged niet eens zelf gemaakt heeft... Ze hebben het uitbesteed aan een studio in Maleisië genaamd Lemon Sky. Dit toont wel aan hoeveel moeite Blizzard daadwerkelijk in het spel gestoken heeft.

• TweakerVincent
  • Laatst online: 13:55
EnigmaNL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:59:
VHIG dat Blizzard de nieuwe models voor Warcraft 3 Reforged niet eens zelf gemaakt heeft... Ze hebben het uitbesteed aan een studio in Maleisië genaamd Lemon Sky. Dit toont wel aan hoeveel moeite Blizzard daadwerkelijk in het spel gestoken heeft.
Lijkt me dat dat ontzettend vaak gebeurd in dev industrie. Hoeft niet te betekenen dat het slecht is gelijk.

Verdedig dit spel verder niet :)

• EnigmaNL

EnigmaNL

Ik wil kaas.

TweakerVincent schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:20:
[...]

Lijkt me dat dat ontzettend vaak gebeurd in dev industrie. Hoeft niet te betekenen dat het slecht is gelijk.

Verdedig dit spel verder niet :)
Het komt vast vaker voor maar van een grote studio als Blizzard had ik het niet verwacht. Ze geven zogenaamd zoveel om de Warcraft franchise maar willen zelf niet eens het werk doen. Voelt een beetje alsof ze helemaal geen zin hadden om Reforged te maken.

• TweakerVincent
EnigmaNL schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:26:
[...]

Het komt vast vaker voor maar van een grote studio als Blizzard had ik het niet verwacht. Ze geven zogenaamd zoveel om de Warcraft franchise maar willen zelf niet eens het werk doen. Voelt een beetje alsof ze helemaal geen zin hadden om Reforged te maken.
Waarom zelf super simpel werk doen? Gewoon uitsteden. Is echt niet zo dat ze nul contact hebben. Gewoon Agile werken. Niks mis mee

• DeNachtwacht
Het verbaast me dat er hier uberhaupt nog mensen het min of meer voor Blizzard opnemen. op Metacritic is de user score van Reforged inmiddels een royale... 0.8. Ja je leest het goed NUL punt 8.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14:10
Heb al regelmatig downvotes op de FP gehad vanwege kritiek op Blizzard, maar Starcraft remastered is weinig beter (noch zijn hun vorige games). SC remastered heeft nog steeds een aantal belangrijke features niet die bij launch al inbegrepen zouden moeten zijn (en we zitten inmiddels meer dan 2 jaar na launch). Met een dev team van zo'n 3 man (geen grapje) gaat dat waarschijnlijk ook nooit meer komen. Sterker nog, met elke patch die er komt, lijken er alleen maar meer probleem te ontstaan omdat echt testen natuurlijk niet mogelijk is met zo'n klein team.

Ik vrees dan ook het ergste voor WC3 remastered. Dat is en blijft waarschijnlijk een drama. Blizzard is al een hele lange tijd het oude Blizzard niet meer en ze maken al tijden dikke crap, ik hoop dat deze release dat weer iets duidelijker maakt. Ik hoop voor ze dat Diablo Immortal het allemaal goed gaat maken, want veel meer lijkt er niet meer in te zitten.

• TweakerVincent
DeNachtwacht schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:17:
Het verbaast me dat er hier uberhaupt nog mensen het min of meer voor Blizzard opnemen. op Metacritic is de user score van Reforged inmiddels een royale... 0.8. Ja je leest het goed NUL punt 8.
bizar idd

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12:43
Mijn vriend en ik speelden de laatste tijd Warcraft III "classic", specifiek Hero Line Wars, met veel plezier.

Gelukkig heeft Blizzard ook "classic" volledig vernacheld met deze update, hierdoor kunnen wij niet meer meer samen een potje doen. Zonder een spel aan te schaffen krijg ik alsnog de rommel van de nieuwe versie in mijn mik.

• DeNachtwacht
De metascore is inmiddels dan ook gedaald naar 0.6.
Ik kan mij wel voorstellen dat je het met bepaalde dingen niet eens of ontevreden bent, maar zo'n lage score verdient de game nu ook weer niet. Dit is gewoon Blizzard bashen.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11:43
Eerlijk of niet, het geeft wel een duidelijk signaal in ieder geval. Al had iedereen het een 4 of een 5 gegeven, wat het realistisch gezien meer is, dan was dat signaal heel wat minder overtuigend :P

The devil is in the details.

• Avioto
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08-04 08:59
Ik heb mijn refund ook binnen. Had het niet verwacht eigenlijk, aangezien ik de bestelling in november al had gedaan.

Het refund systeem komt wel een beetje amateuristisch over, vooral vanwege de mail die ik kreeg:
Bear in mind that this is not something that we do very often so it will be several months before we can assist again in such a situation. Just make sure that you do not continue to play the game during the refund time as it may interfere with getting this processed.

PSN/Steam/Origin/uPlay/Nintendo ID/XBL: Avioto

• alexandersamson
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 06-03 20:06
Zeror schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 14:08:
[...]

Ik kan mij wel voorstellen dat je het bepaalde dingen niet eens of ontevreden bent, maar zo'n lage score verdient de game nu ook weer niet. Dit is gewoon Blizzard bashen.
(Activision) Blizzard is niet een of ander indy bedrijfje dat een early access spel uitbrengt voor een tientje, waarbij we als gamer iets van menselijkheid behoren te tonen ten opzichte van bugs of content. M.i. mag je ervan uitgaan dat een groot bedrijf dat de keus maakt te 'consolideren' met een andere partij (zoals Activision), waarbij er gelijk een nog zakelijker randje rond komt, puur voor de winst, helemaal zelf verantwoordelijk is voor het produceren van negatieve reviews naar aanleiding van een release van een overduidelijk slecht product. De huidige vorm van WC3:R is m.i. een slecht product, gezien de vele bugs, het (nog steeds) valselijk adverteren met ingame content die niet ingame te reproduceren valt, het onnodig inperken van de reeds bestaande WC3:RoC/TFT games en (weliswaar niet met het spel zelf te maken) het hufterig afhandelen van forum posts waarin refunds worden besproken. Die 0.5 user score op MC (want dat is het nu op het moment van schrijven) is wat mij betreft dan ook een signaal dat het niet altijd de beste keuze is om hardball te spelen ten gunste van je shareholders, waar je zelf als bedrijf voor hebt gekozen dit zo aan te pakken. Ik denk dat als (Activision) Blizzard stopt met het bashen van hun achterban, dat hun achterban wellicht ook (Activision) Blizzard niet meer basht... :)

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• Uzuhl
  • Laatst online: 26-03 13:25

Uzuhl

So the Emperor ordains.

[...]

Ik kan mij wel voorstellen dat je het bepaalde dingen niet eens of ontevreden bent, maar zo'n lage score verdient de game nu ook weer niet. Dit is gewoon Blizzard bashen.
Wat Blizzard ook verdient. Kom om, een super actieve W3 community naaien met dit soort ellende. Ik will 'gewoon' W3 classic spelen.

Edit: mensen zijn zo salty dat ze games met een lagere score omhoog voten zodat W3 Reforged onderaan staat. :+

[Voor 11% gewijzigd door Uzuhl op 01-02-2020 21:49]

• Ocin32
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 08-04 21:53
intussen het spel gekocht, flink gespeeld (campaign) tijd voor een relativerende post;

het is eigenlijk gewoon prima. Ik had warcraft 3 niet digitaal, nu heb ik een mooie digitale versie van wc3 + Frozen throne. Dat kan ik spelen in classic mode om nostalgische redenen, maar ook in een toch wel prima "reforged" modus.

Het reddit army heeft zijn werk flink gedaan, maarliefst 13K gebruikers hebben de moeite genomen om een negatieve post achter te laten op metacritic (in de eerste 3 dagen waren dat er +/- 1000) en de hype om te haten is geboren.

ja, ze hadden meer beloofd, maar dat zat er uiteindelijk niet in. Wat ze wel waargemaakt hebben is een prima upgrade van de originele campaign en ik moet zeggen dat juist het behoud van origineel maar dan met de vernieuwde graphics juist precies het gene is wat ik wil.

al met al een prima 30 euro voor een spel wat ik niet eerder digitaal had en nu met veel plezier weer van begin tot eind aan het doorlopen ben.

multiplayer en custom campaigns heb ik nooit veel mee gedaan, misschien dat ik mij ooit nog eens waag aan een paar potjes multiplayer.

• DeNachtwacht
Tsja, klinkt goed maar ik koop uit principe gewoon geen games die nog niet af zijn. Precies daarom wacht ik ook nog met Red Dead Redemption.

Ik denk dat de voornaamste reden waarom het nu zo'n rondje blizzard bashen geworden is omdat ze juíst bekend waren om hun oog voor detail en het alleen uitbrengen van een game als die echt (nagenoeg) bugvrij was. "It's done when it's done." In een wereld van snelle gamesontwikkelaars die hun koeien bleven uitmelken, zoals westwood met Red Alert, 3drealms met Duke Nukem enz bleef blizzard tot en met starcraft 2 een verademing. Veel oude fans zijn extra teleurgesteld omdat deze release hét bewijs is dat de oude blizzard niet meer bestaat. Zelf gok ik dat het fout is gegaan met World of Warcraft, daar ging zo'n zieke hoeveelheid geld in om, dat moest wel verkeerde types aantrekken. Sindsdien gaat het om geld verdienen bij Blizzard in plaats van mooie games maken.

Ik koop het spel misschien nog wel een keer in een sale, maar alleen als de grootste bugs er uit zijn en normale features als ranked play weer volwaardig werken. En daarnaast vind ik de maps er nog te oud uit zien, de units zien er prima uit maar de finishing touch mist gewoon nog.

[Voor 12% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-02-2020 23:11]

• Daos
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Laat ik maar wat positief zeggen in dit topic: als je Warcraft 3 Classic hebt, dan krijg je nu dankzij Reforged ook de mooiere filmpjes aan het begin en eind van elke campaign. Gratis en voor niks. De inhoud is hetzelfde, maar de kwaliteit is echt flink verbeterd.

Ik had wel eerst problemen met het starten na de update. Ik kreeg een of andere netwerk foutmelding, maar na het redeemen van mijn cd-keys werkt het nu wel.

Enig minpuntje vind ik de regen die veranderd is. Het is nu wel erg dominant aanwezig (alleen in die paar levels waar het regent natuurlijk).

Voorlopig nog geen Reforged voor mij. Ik vind het zonde om 30 euro uit te geven aan alleen wat betere graphics. Ik wacht wel totdat de prijs gezakt is naar een eurotje of 5 (of als er voor die prijs een upgrade vanaf classic komt).

• Jason X
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 09-04 18:00
Ik zit m'n hoofd te breken waar dit voor staat :F

• Perseverance
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 26-03 17:40

Perseverance

Time to lube up

Jason X schreef op zondag 2 februari 2020 @ 00:03:
[...]

Ik zit m'n hoofd te breken waar dit voor staat :F
Vandaag Heb Ik Geleerd ;)

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09-04 22:59
Ik heb ook een refund gehad met poging 2. Dank voor het posten over de 2e poging, had het eigenlijk al opgegeven, maar het bleef toch knagen.

Als WC3 speler van het 1e uur zeer pijnlijk, maar Blizzard moet het maar voelen. Wat een schandalige release.

• Ketho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-04 09:51
Heb al aardig wat uurtjes in campaign en custom games zitten dus refund kan ik waarschijnlijk wel op mijn buik schrijven. Het ergste is dat ik niet eens meer terug naar het origineel kan want die hebben ze nu ook verkut (matchmaking, user interface) ;w

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Als ik al die reacties lees, komt dit niet als een verassing.

Blizzard word langzaam opgeslokt door Activision, en krijgt de laatste paar jaren niet meer de tijd voor hun projecten. Ze hebben hier en daar nog wel wat te vertellen, maar veel is niet meer. Ze zijn zeg maar wat DICE is voor EA.

Al die oude developers die de laatste jaren weg gegaan zijn was al een voorbode.

• Andyk125
Ocin32 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:57:
Het reddit army heeft zijn werk flink gedaan, maarliefst 13K gebruikers hebben de moeite genomen om een negatieve post achter te laten op metacritic (in de eerste 3 dagen waren dat er +/- 1000) en de hype om te haten is geboren.

ja, ze hadden meer beloofd, maar dat zat er uiteindelijk niet in. Wat ze wel waargemaakt hebben is een prima upgrade van de originele campaign en ik moet zeggen dat juist het behoud van origineel maar dan met de vernieuwde graphics juist precies het gene is wat ik wil.

al met al een prima 30 euro voor een spel wat ik niet eerder digitaal had en nu met veel plezier weer van begin tot eind aan het doorlopen ben.
Meen je dit echt serieus? Als mensen de moeite nemen om een negatieve review te plaatsen zegt toch genoeg. Ook ben ik blij dat niet iedereen zoals jou denkt, want dan werden er geen nieuwe games meer ontwikkeld. 30 euro betalen voor alleen paar nieuwe 3D modellen en een digitale kopie en jij bent tevreden?
Een ontwikkelaar met een team van 3 personen kan nog beter werk afleveren in de tijd die blizzard had. Alles ruikt gewoon naar afzetterij. Zo veel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk moeite.

Als je alleen nieuwe graphics had gewild dan had je ook een mod kunnen downloaden. Dit was zelfs gratis geweest. Maar eerlijk gezegd brengen de nieuwe graphics van reforged helemaal niets, alleen als je de game inzoomed heb je er echt wat aan. De omgevingen zien er zelfs nog slechter uit dan het origineel.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:09:
Tsja, klinkt goed maar ik koop uit principe gewoon geen games die nog niet af zijn. Precies daarom wacht ik ook nog met Red Dead Redemption.

Ik denk dat de voornaamste reden waarom het nu zo'n rondje blizzard bashen geworden is omdat ze juíst bekend waren om hun oog voor detail en het alleen uitbrengen van een game als die echt (nagenoeg) bugvrij was. "It's done when it's done." In een wereld van snelle gamesontwikkelaars die hun koeien bleven uitmelken, zoals westwood met Red Alert, 3drealms met Duke Nukem enz bleef blizzard tot en met starcraft 2 een verademing. Veel oude fans zijn extra teleurgesteld omdat deze release hét bewijs is dat de oude blizzard niet meer bestaat. Zelf gok ik dat het fout is gegaan met World of Warcraft, daar ging zo'n zieke hoeveelheid geld in om, dat moest wel verkeerde types aantrekken. Sindsdien gaat het om geld verdienen bij Blizzard in plaats van mooie games maken.
Red dead redemption is een game die niet af is? 8)7 Ik heb de game gekocht en ik heb naast een enkele keer frame dorps geen enkele problemen gehad en de game zag er prachtig uit met een heel vermakelijk verhaal.

Er zullen inderdaad mensen mee gaan met de negatieve reacties, maar jammer genoeg is het helemaal gegrond. 30 euro vragen voor iets waar men zo weinig energie aan gespendeerd heeft is gewoon schandalig. En toont aan dat men dit alleen als cashgrab heeft uitgebracht, en op een hele slechte manier. Grootste probleem is niet dat mensen van vroeger gewent zijn dat ze goede kwaliteit uitbrengen, maar dat men al jaren op Blizzcon naar hun community roept dat ze het met reforged anders gaan doen en dat het meer wordt dan een reskin.

Ik had het prima gevonden als men een reskin had aangeboden, maar dan voor maximaal 10 euro. Grootste probleem is dat mensen hun oude game ook direct onbruikbaar is en niet meer terug kunnen. Als ze echt zo blij waren geweest met hun community dan hadden ze de mensen die de game nog speelden beloond meteen mooie korting. In plaats daarvan vragen ze de volle mep, maar bieden een halfgebakken game waarvan het nog maar afwachten is of ze dit ooit zullen aanpassen.

Vergeet ook niet dat warcraft 3 zo groot is geworden door de mods en custom games. Maar het nieuwe beleid en voorwaarden zorgen er ook voor dat alle creatieve ideeën eigendom zijn van Activision Blizzard. Ze hoeven de maker zelfs geen credit te geven of te noemen. Dit laat pas echt zien hoe triest en gierig men geworden is. En is misschien voor de echte fans nog wel een van de grootste problemen.

• TheDeeGee
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Kwam zojuist deze tegen.

• MysticSnake
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 22-03 13:59
Wacht even....waarom is dit eigenlijk gewoon Frozen Throne? Ik dacht dat we eindelijk Reign of Chaos weer terug hadden. Wat is dit een enorme teleurstelling zeg. Frozen Throne is in alles tien keer slechter. Nou, dat was mijn laatste game dan weer. Wat jammer dit.

• Lanfear89
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 14:17
Blij dat ik em niet gekocht of gepreordered heb. Dat de client (nu) ruk is, is slecht, maar ik ga er vanuit dat daar deze weken nog wel een aantal (nood)patches overheen gaan.

Ik heb echter veel meer problemen met de policy change rondom custom maps/games en whatnot. Waar je voorheen massa's mensen had die custom maps maakten (waarvan er dan een paar echt razend populair worden) dan heb je nu waarschijnlijk al die map & game makers weggejaagd. Terwijl het juist die community is die je nodig hebt om een game extra longevity te geven.
Wellicht was het beter geweest dat ze een causule hebben dat je niet zomaar naar een ander bedrijf mag stappen met je map. En dat je in eerste instantie blizz een por moet geven of ze interesse hebben in een samenwerking.
Of wellicht via telemetry goed opletten wat populair is of populair begint te worden en die mensen contacteren. Dan laat je ten minste je waardering aan de community zien in plaatst van ze als een stel melkkoeien te bestempelen die gratis content voor je gaat maken.

• Piet_Piraat7
TheDeeGee schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:11:
Blizzard word langzaam opgeslokt door Activision, en krijgt de laatste paar jaren niet meer de tijd voor hun projecten.
Ik vraag me af welke projecten ze nog mee bezig zijn. Heel veel boeiends is er de afgelopen tijd niet geweest. Diablo 4 duurt nog heel lang, de zoveelste WoW expansion komt pas eind 2020, Hearthstone draait op oninteressante expansions.. Ik kan mij geen game bedenken waar ze nu alle hens aan dek voor nodig hebben.
Piet_Piraat7 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 07:47:
[...]

Ik vraag me af welke projecten ze nog mee bezig zijn. Heel veel boeiends is er de afgelopen tijd niet geweest. Diablo 4 duurt nog heel lang, de zoveelste WoW expansion komt pas eind 2020, Hearthstone draait op oninteressante expansions.. Ik kan mij geen game bedenken waar ze nu alle hens aan dek voor nodig hebben.
Ik zou haast denken dat warcraft III Reforged een opwarmertje zou moeten zijn richting Warcraft IV. Na de komende expansion in World of Warcraft zijn er niet heel veel lopende verhaallijnen/gebieden meer waar ze voor de MMO nog iets mee kunnen doen. Kan mij ook wel voorstellen dat ze al aan het bedenken zijn wat ze na World of Warcraft met Warcraft gaan doen.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Ik kan mij wel voorstellen dat je het met bepaalde dingen niet eens of ontevreden bent, maar zo'n lage score verdient de game nu ook weer niet. Dit is gewoon Blizzard bashen.
Ik gok dat je enkel singleplayer speelt?
Als het je enkel te doen is om de tien uurtjes campaign mode, ja, dan zal het wel ok zijn. De tienduizenden spelers die vaak niet eens Reforged gekocht hebben, maar wel niet meer hun custom maps/game modes kunnen spelen en hun hele community in 1 nacht weggevaagd zien hebben een verdomd goede reden om te klagen. Voor hen is het spel letterlijk onspeelbaar geworden en is een score van 0 zeer terecht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

boe2 schreef op maandag 3 februari 2020 @ 09:51:
[...]

Ik gok dat je enkel singleplayer speelt?
Als het je enkel te doen is om de tien uurtjes campaign mode, ja, dan zal het wel ok zijn. De tienduizenden spelers die vaak niet eens Reforged gekocht hebben, maar wel niet meer hun custom maps/game modes kunnen spelen en hun hele community in 1 nacht weggevaagd zien hebben een verdomd goede reden om te klagen. Voor hen is het spel letterlijk onspeelbaar geworden en is een score van 0 zeer terecht.
Toevallig afgelopen weekend even verder verdiept in wat nu precies afspeelt rondom Warcraft III Reforged. Dus op bepaalde punten moet ik, ten opzichte van ik eerder gezegd, mijn mening wel even herzien.

Ik moet wel zeggen dat bovengenoemd punt, dat custom maps folder gewiped wordt, wel het meest kwalijke vind. Dat had gewoon niet mogen gebeuren. Beter had Blizzard een migratietool ofzo aangeboden om de custom maps om te zetten naar Reforged en als je dat niet doet, dan kun je jouw custom map niet in Reforged te gebruiken is. Dan was het allemaal iets vriendelijker geweest. Wat ze nu doen gaat ook wel volledig tegen de stelling in waarin ze beloofden dat het gros van de custom maps ook speelbaar zou zijn in Reforged.

• Dennism
Ik denk niet dat dit veel te maken heeft met het opnemen voor Blizzard. Ik heb het spel zelf niet gekocht, maar gister wel voor het eerst even kunnen spelen. En ik moet zeggen dat ik steeds meer het gevoel krijg dat die 0.x score op Metacritic voornamelijk een treurige standaard (reddit) circle jerk is. Zeker als je hier in de thread al leest dat mensen andere games upvoten om WC3:Reforged er maar zo slecht mogelijk uit te laten komen. Het zou mij zelfs niet verbazen als een boel van de klager het spel niet eens gekocht heeft maar gewoon loopt te klagen omdat het klagen op Blizzard momenteel in de mode lijkt te zijn.

Niemand heeft wat aan reviews die overdadig positief zijn, echter niemand heeft ook wat aan negatieve reviews enkel om het negatief zijn.

Kijkende naar mijn eigen ervaringen met het spel:

Had het beter kunnen en moeten zijn, ja dat denk ik wel. Is het zo verschrikkelijk als mensen op o.a. reddit en Metacritic doen voorkomen? Totaal niet in mijn ervaring, ik heb me eigenlijk zeer goed vermaakt gistermiddag. Het kan zeker nog verbeterd worden, maar zoals de game er nu voorstaat zou het van mij denk ik en 5.5/6 krijgen uit 10. Zou ik het spel echter aanraden? Nee dat denk ik nog niet, daarvoor moeten er toch nog wat probleempjes worden opgelost naar mijn mening.

• Mitchell-CWD
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 03-04 17:41
Ben het eens met de post hierboven. Ja het is voor Blizzard begrippen niet goed genoeg. En ja het is voor de mensen die nog classic speelden schandalig. Maar het is wel een beetje doorgeslagen en een soort meme geworden om het maar zo laag mogelijk op metacritic te krijgen.

Ik heb de game al meer dan 15 jaar niet gespeeld en ik vermaak me prima met weer een keer de campaign doorlopen en met wat vrienden weer ouderwets wat potjes spelen eerst tegen CPU en nu online. En dat allemaal in een wat mooier jasje met redelijk goede modals. Loopt bij mij ook prima.

T.o.v Classic te weinig veranderd. Aantal beloftes niet waargemaakt en nogmaals begrijp ik de kwade mensen die classic nog speelden. Jammer, maar ondanks alles vermaak ik mij er best mee... Ook al durf ik dat bijna niet meer hardop te zeggen :P

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 3 februari 2020 @ 10:10:
[...]

Ik denk niet dat dit veel te maken heeft met het opnemen voor Blizzard. Ik heb het spel zelf niet gekocht, maar gister wel voor het eerst even kunnen spelen. En ik moet zeggen dat ik steeds meer het gevoel krijg dat die 0.x score op Metacritic voornamelijk een treurige standaard (reddit) circle jerk is. Zeker als je hier in de thread al leest dat mensen andere games upvoten om WC3:Reforged er maar zo slecht mogelijk uit te laten komen. Het zou mij zelfs niet verbazen als een boel van de klager het spel niet eens gekocht heeft maar gewoon loopt te klagen omdat het klagen op Blizzard momenteel in de mode lijkt te zijn.

Niemand heeft wat aan reviews die overdadig positief zijn, echter niemand heeft ook wat aan negatieve reviews enkel om het negatief zijn.

Kijkende naar mijn eigen ervaringen met het spel:

Had het beter kunnen en moeten zijn, ja dat denk ik wel. Is het zo verschrikkelijk als mensen op o.a. reddit en Metacritic doen voorkomen? Totaal niet in mijn ervaring, ik heb me eigenlijk zeer goed vermaakt gistermiddag. Het kan zeker nog verbeterd worden, maar zoals de game er nu voorstaat zou het van mij denk ik en 5.5/6 krijgen uit 10. Zou ik het spel echter aanraden? Nee dat denk ik nog niet, daarvoor moeten er toch nog wat probleempjes worden opgelost naar mijn mening.
Het zit hem ook niet alleen in de kwaliteit van de remake, maar ook vooral in de voorwaarden rondom het spel zoals mods die men zou willen ontwikkelen. Het feit dat WC3 classic gewoon niet meer te spelen is EN niet meer online te spelen is als je de oude executable(s) niet eens zou updaten. Het gaat verder dan de ingame kwaliteit en dat is ook een belangrijke reden waarom men zo'n slechte score geeft aan het spel. Uiten van onvrede over de gang van zaken.

Ik heb hem zelf niet maar ook zeker geen recensie ingevuld. Dat vind ik dan net weer te ver gaan voor mezelf :) Had ik er wel 30 euro aan uitgegeven (evt in pre-order) was het een ander verhaal geweest waarschijnlijk.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• BitJager
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 09-04 13:03
Ik vind de metacritic implosie meer dan terecht.

- Bestaande community die bijna 20 jaar bestaat gewoon van de kaart geveegd zonder enige waarschuwing of wat dan ook en ook geen alternatief.
- Functionaliteit die al 18 jaar stabiel is de nek omgedraaid.
- Adverteren met content die NIET in de game zit!
- Grafische update is van 't niveau die de ontwikkel tijd op geen enkele manier kan verantwoorden.
- Nieuwe voorwaarden die toekomstige modders eerder ontmoedigen dan aanmoedigen.

Conclusie Blizzard is dood. WoW is een kanker geworden die een ooit schitterende studio die als baken in de industrie gold herleid naar een zielloze husk die alleen nog maar uw beurs wenst te ledigen in ruil voor minderwaardige troep.

Persoonlijk zie ik geen toekomst in Diablo 4 met de huidige gang van zaken. Idem dito voor andere franchises. Ik vrees dat Blizzard al even dood is en we het nu pas tenvolle beseffen.

• noaq
Het ziet er naar uit dat er dit jaar geen Blizzcon gaat zijn, ze kunnen niet elk jaar met een excuus afkomen...

Vroeger had Blizzard nog het gedachtegoed om bepaalde projecten die niet aan de minimumvereisten voldeden in de vuilbak te gooien. Nu brengen ze onafgewerkte producten uit om op korte termijn te cashen, al denk ik dat die boemerang nog terugkomt. W3 reforged zal wellicht op langere termijn minder opbrengen door imagoschade dan het spel niet uit te brengen.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Blizzard; volgens mij zijn er twee scenario's:
- ofwel sneuvelen er aantal hoge pieten zoals game directors en lead designers met al dan niet ontslag of 'terugtrekking' zoals bij diablo 3 (vanilla <> Jay Wilson)
- Ofwel geven ze hun fouten toe en bieden ze het spel gratis aan ter compensatie (om zo hun hachje te redden, al denk ik dat het kalf al verdronken is)

• BitJager
noaq schreef op maandag 3 februari 2020 @ 12:41:
Het ziet er naar uit dat er dit jaar geen Blizzcon gaat zijn, ze kunnen niet elk jaar met een excuus afkomen...

Vroeger had Blizzard nog het gedachtegoed om bepaalde projecten die niet aan de minimumvereisten voldeden in de vuilbak te gooien. Nu brengen ze onafgewerkte producten uit om op korte termijn te cashen, al denk ik dat die boemerang nog terugkomt. W3 reforged zal wellicht op langere termijn minder opbrengen door imagoschade dan het spel niet uit te brengen.

Ik ben benieuwd naar de reactie van Blizzard; volgens mij zijn er twee scenario's:
- ofwel sneuvelen er aantal hoge pieten zoals game directors en lead designers met al dan niet ontslag of 'terugtrekking' zoals bij diablo 3 (vanilla <> Jay Wilson)
- Ofwel geven ze hun fouten toe en bieden ze het spel gratis aan ter compensatie (om zo hun hachje te redden)
Ik zie niet in hoe je met Reforged gratis aan te bieden aan damage control doet.

Ze nemen functionaliteit weg en introduceren eerst en vooral issues, problemen, instabiliteit en hebben een bijna 20 jaar oude community ontheemd. Dat los je niet op met het kreng gratis aan te bieden. Het is en blijft iets wat niemand wil. Toch niemand die deel uitmaakt van de multiplayer en mod community.

Het is vergekomen dat Microsoft met de Age of Empires "remakes" wel toont hoe het zou moeten zijn... .

• juggle
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:36

juggle

Papa, ondernemer, gamer

Is er toevallig ook een reden dat het nieuws rondom WC3 reforged de tweakers nieuwsrubriek nog niet heeft bereikt?

Ik bedoel; voor een grote uitgever zoals Activision / Blizzard is dit toch wel een nieuwsitem waard?

Ik heb bij deze ook maar moeten concluderen dat Blizzard niet meer is. Ze zijn hun gevoel met de consument echt compleet verloren. Het is een cash grabbing monster geworden die geldhonger heeft. Het is echt te triest voor woorden.

Ik bedoel; een slechte launch ik zou het ze vergeven hebben. Maar hoe daarna leden op het forum gebanned worden puur omdat ze hun geld terugwillen is ronduit evil. Dat kan en mag je als consument gewoon niet pikken.

Ik heb een paar missies in de single player gespeeld en dat is prima. Voor nostalgie heerlijk. Maar vergeet niet dat er mensen zijn die dit al 18 jaar spelen. Content mee maken en Blizzard op handen dragen.

Het lijkt wel alsof Activision Blizzard wil zeggen; het is mooi geweest, rot op. Alles wat je gedaan hebt is van ons. Alleen maar om een 2e DOTA te kunnen voorkomen.

Het is schandalig, grof en ronduit inhalig. Voor mij heeft Blizzard echt afgedaan. Negeer het mensen, laat asjeblieft de paar talentvolle devs van Blizzard zelf iets oprichten en opnieuw beginnen, dat is volgens mij de enige redding die er nog is.

[Voor 31% gewijzigd door juggle op 03-02-2020 14:06]

Zoek je papa's of mama's om gezellig mee te gamen? kijk op: fathersoftweakers.nl

• Uzuhl

Uzuhl

So the Emperor ordains.

juggle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:02:
Is er toevallig ook een reden dat het nieuws rondom WC3 reforged de tweakers nieuwsrubriek nog niet heeft bereikt?

Ik bedoel; voor een grote uitgever zoals Activision / Blizzard is dit toch wel een nieuwsitem waard?

Ik heb bij deze ook maar moeten concluderen dat Blizzard niet meer is. Ze zijn hun gevoel met de consument echt compleet verloren. Het is een cash grabbing monster geworden die geldhonger heeft. Het is echt te triest voor woorden.

Ik bedoel; een slechte launch ik zou het ze vergeven hebben. Maar hoe daarna leden op het forum gebanned worden puur omdat ze hun geld terugwillen is ronduit evil. Dat kan en mag je als consument gewoon niet pikken.

Ik heb een paar missies in de single player gespeeld en dat is prima. Voor nostalgie heerlijk. Maar vergeet niet dat er mensen zijn die dit al 18 jaar spelen. Content mee maken en Blizzard op handen dragen.

Het lijkt wel alsof Activision Blizzard wil zeggen; het is mooi geweest, rot op. Alles wat je gedaan hebt is van ons. Alleen maar om een 2e DOTA te kunnen voorkomen.

Het is schandalig, grof en ronduit inhalig. Voor mij heeft Blizzard echt afgedaan. Negeer het mensen, laat asjeblieft de paar talentvolle devs van Blizzard zelf iets oprichten en opnieuw beginnen, dat is volgens mij de enige redding die er nog is.
Blizzard is al een tijdje geen Blizzard meer. Zoek eens rond op het internet, schandalige praktijken richting medewerkers. Daarbij is er vrijwel niemand meer van de originele Blizzard club in dienst.

Puntje bij paaltje, stop met ze funden en hun games kopen. Want de afgelopen jaren zijn meer dan voldoende bewijs dat het bedrijf aan het sterven is en hun games de moeite niet meer waard zijn.

• Piet_Piraat7
juggle schreef op maandag 3 februari 2020 @ 14:02:
Je was net een uur te vroeg :)

• Erhnam
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb ongeveer een jaar geleden al betaald, maar nog geen key of informatie ontvangen. Zijn er meerdere mensen hier met hetzelfde probleem?

http://www.xbmcfreak.nl/

Erhnam schreef op maandag 3 februari 2020 @ 15:47:
Ik heb ongeveer een jaar geleden al betaald, maar nog geen key of informatie ontvangen. Zijn er meerdere mensen hier met hetzelfde probleem?
Log gewoon eens in op je account in de Battle.net Launcher. Waarschijnlijk kun hem gewoon installeren en spelen. ;)

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:34

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je Reign of Chaos en Frozen Trone al had, zijn deze nu serieus samengevoegd en niet meer afzonder te spelen? Ik heb ze proberen te installeren, maar dan kom ik in de Battle.net app terecht en lijk ik maar éé'n game meer te hebben. Voorheen kon je in het menu de afzonderlijke delen selecteren.

Enige idee of er nog aan de afzonderlijk installatie bestanden gekomen kan worden?

[Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 03-02-2020 21:28]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Ketho
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 09-04 09:51
Mja ik kan nog steeds niet refunden, mijn eerste ticket was afgewezen en 2e ticket na een dag nog geen antwoord terug. Heb wel een aantal uurtjes al van de beta, human campaign en custom games

Als ze het origineel nou niet ontheiligd hadden dan vond ik het nog niet eens zo erg wat ze doen met reforged en mochten ze het geld houden :|

https://i.imgur.com/zRBnrse.png

• DeNachtwacht
_Dune_ schreef op maandag 3 februari 2020 @ 21:27:
Als je Reign of Chaos en Frozen Trone al had, zijn deze nu serieus samengevoegd en niet meer afzonder te spelen? Ik heb ze proberen te installeren, maar dan kom ik in de Battle.net app terecht en lijk ik maar éé'n game meer te hebben. Voorheen kon je in het menu de afzonderlijke delen selecteren.

Enige idee of er nog aan de afzonderlijk installatie bestanden gekomen kan worden?
de campaigns zijn nog apart te spelen. Online hebben ze alles samengevoegd tot één nieuwe versie. Er zijn zelfs kleine nieuwe updates, zo kun je een extra upgrade doen bij bijvoorbeeld knights.

Dat online samenvoegen van de games vind ik ook wel logisch. Het aantal spelers is toch klein en die paar units die verschillen tussen Rog & TFT zijn ook geen wereldgrote verschillen. Heb je alleen RoG gekocht dan heb je nu volgens mij automatisch TFT er gratis bij gehad, zelfs zonder aankoop.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DeNachtwacht schreef op maandag 3 februari 2020 @ 22:30:
[...]
de campaigns zijn nog apart te spelen. Online hebben ze alles samengevoegd tot één nieuwe versie. Er zijn zelfs kleine nieuwe updates, zo kun je een extra upgrade doen bij bijvoorbeeld knights.

Dat online samenvoegen van de games vind ik ook wel logisch. Het aantal spelers is toch klein en die paar units die verschillen tussen Rog & TFT zijn ook geen wereldgrote verschillen. Heb je alleen RoG gekocht dan heb je nu volgens mij automatisch TFT er gratis bij gehad, zelfs zonder aankoop.
Hoe wil jij de Campaings nog appart spelen, ook de afzonderlijke downloads wijst nu naar één en dezelfde download en kom je na installatie in de Battle.net app uit. Daarin zie ik niets meer gescheiden, zoals voorheen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BitJager
Developer update van het WC3 Reforged team:

Hail War3 Players,

We’ve been following the discussions the past couple days and want to thank you for your feedback as well as your support. First off, we want to say we’re sorry to those of you who didn’t have the experience you wanted, and we’d like to share our plans for what’s coming next.

There were a few hours during launch day where we experienced server-load issues that impacted players’ ability to jump right in, but we were able to resolve those later in the day. Separate from that, we’ve seen community feedback about different aspects of Reforged that we wanted to take some time to address.

Before we go on: the team is excited that Warcraft III: Reforged is finally upon us and we’re fully committed to supporting the game for a long time to come. The next few patches and updates we’ll discuss below are just part of our ongoing plans. This game is an integral part of the Blizzard DNA, with a team that loves Warcraft III, and we’re looking forward to pouring our hearts into Reforged and the Warcraft III community for the long term.

One of the concerns with Reforged that we’ve seen are the visuals when selecting Classic Mode. We’ve identified the bug causing the colors and shading to look different from the original Warcraft III, and we’re testing a fix that will be incorporated in a larger patch addressing this issue and others. We expect to release that late this week. The patch will also address many other known issues, such as fixing some portrait animations and audio bugs, implementing some UI fixes, and more. Please keep an eye out for the patch notes for a detailed list of all the bug fixes.

Another area of concern we’re seeing is regarding online features such as leaderboards and clans, which applies to all Warcraft III players, including those who haven’t purchased Reforged. At BlizzCon we talked a lot about how the team is actively working on standing up the back-end to ensure a smooth transition to this new MMR system, much like we did with StarCraft: Remastered. As with Remastered, these and other features will be included in a major patch for Reforged, which will also address the issue for players of the original game. We’ll share release plans as work progresses in the coming weeks—please be assured that the team is hard at work on standing these features up.

There are some individual concerns we’ve seen that we’re not currently planning to address and we wanted to give the community a heads-up. As of Version 1.30 of the original game, we saw very low usage of tournaments and of the Reign of Chaos ruleset, so we removed both in mid-2019 (in Version 1.31). Eliminating the maintenance for underused elements has helped us streamline our overall support of the game and focus on areas impacting the most players. That said, we do anticipate that players who prefer Reign of Chaos will find custom games with similar rulesets, which we hope will help satisfy that concern.

Related to that, as we talked about last year at BlizzCon, we did not want the in-game cutscenes to steer too far from the original game. We went a little deeper into the thought process behind that at the show, but the main takeaway is that the campaigns tell one of the classic stories in Warcraft history, and we want to preserve the true spirit of Warcraft III and allow players to relive these unforgettable moments as they were (albeit rebuilt with new animations and the higher fidelity art).

We know this update doesn’t address all questions, but we’re committed to the development and support of this game. We hope you’ll keep an eye out for this week’s patch and future updates and let us know what you think as we continue fine-tuning things. Until then, thank you as always for your support and passion for Warcraft III. We appreciate all your feedback and will continue to keep the Warcraft III community updated on everything we’re working on.

Sincerely,

The Warcraft III: Reforged Team

• DeNachtwacht
Kijk, dat is in ieder geval iets. Als die multiplayer patch er over een paar weken is, zijn de belangrijkste klachten opgelost. Maar natuurlijk eerst zien, dan geloven.

• Piet_Piraat7
Ik vind het vooral zeer minimaal toegeven van verwachtingen die niet zijn nagekomen, beloftes wordt zelfs helemaal niet over gesproken en geen concrete datum wanneer ze dat aangepakt zouden hebben.

Het doet mij sterk denken aan Ubisoft's Ghost Recon Breakpoint. Vreselijke launch en de beloftes om er met een 'gepassioneerd team' aan te werken. Maanden later is er nog weinig veranderd en sterft het een stille dood.

Wat een onzin excuus ook dat ze dicht bij het orgineel willen blijven wat betreft cutscenes. Eerst in 2018 ingame cutscenes laten zien dat er niet eens in komen en dan doen alsof dat het plan sowieso was.

[Voor 4% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 04-02-2020 08:13]

• noaq
Het is gewoon damage controle.

Zelf niet toegeven dat ze fout zitten maar ze vinden het wel spijtig dat jij de niet gewenste ervaring ondervond. Wat voor gebakken lucht is dat nu weer.

Vervolgens zeggen ze dat er bepaalde beslissingen zijn genomen om de originele versie te behouden, maar ondertussen werden wel bestaande features van de originele versie geschrapt!?

Tot slot reppen ze geen woord over false advertisements, over performance problemen, over de merging van de clients enzovoort, enkel dat er kleine patch komt om de menigte wat te sussen.

Die denken echt dat we oerdom zijn.

• Uzuhl

Uzuhl

So the Emperor ordains.

Het is ongelofelijk hoe ze iedere keer weer 1000 woorden typen zonder ook maar iets te zeggen... En niet eens een excuus voor de bende die ze opgeleverd hebben. Hahaha als je dit nog durft te verdedigen 8)7

• mentalozzie
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08:32
Met pijn in mijn hart ook een refund aangevraagd...
Het spel is gewoon nog niet af! Hoe kunnen ze in godsnaam zoiets uitbrengen.

Het is gewoon niet het geld waard. Ook een refund aangevraagd want als iedereen het laat zitten leert Blizzard hier niks van.

Jammerrrrr

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:00
Even een vraagje van iemand die GEEN WC3:Reforged heeft gekocht:
Waar is mijn WC3 gebleven in de Battle.net client? Als ik op WC3 klik zie ik alleen Buy now staan en geen optie om mijn classic WC3 te spelen... De originele keys/CDs heb ik weggegooid omdat ik deze heb gekoppeld aan mijn Battle.net account...
Cergorach schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 17:56:
Even een vraagje van iemand die GEEN WC3:Reforged heeft gekocht:
Waar is mijn WC3 gebleven in de Battle.net client? Als ik op WC3 klik zie ik alleen Buy now staan en geen optie om mijn classic WC3 te spelen... De originele keys/CDs heb ik weggegooid omdat ik deze heb gekoppeld aan mijn Battle.net account...
Die is weg. De oude WC3 client is geupgrade naar WC3 Reforged. Opzich een prima move, maar de uitwerking is helaas iets minder. ;)

• Cergorach
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:00
Zeror schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:00:
[...]

Die is weg. De oude WC3 client is geupgrade naar WC3 Reforged. Opzich een prima move, maar de uitwerking is helaas iets minder. ;)
Ik heb Reforged niet gekocht, voorlopig ook niet van plan, betekend dat ik Classic niet meer kan spelen?

Ik kan het kennelijk nog wel downloaden:
https://www.blizzard.com/en-us/download/
Check even dit topic. Misschien dat het je helpt:
https://us.forums.blizzar...-classic-warcraft-3/15598

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Cergorach schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:02:
[...]
Ik heb Reforged niet gekocht, voorlopig ook niet van plan, betekend dat ik Classic niet meer kan spelen?

Ik kan het kennelijk nog wel downloaden:
https://www.blizzard.com/en-us/download/
Als je WC3 RoC en FT probeerd te downloaden, zal je zien dat je tweemaal hetzelfde bestand binnen haalt. Als je deze installeert kom je vanzelf in de battle.net app uit. Het lijkt in eerste instantie dat je Reforged installeerd. Vervolgens heb je Reign of Chaos en Frozen Throne is nergens meer te bekennen… Daarnaast mis je nog meer zaken zoals overall te lezen is...

Dat men zo'n puinhoop heeft gemaakt van Reforged is al erg genoeg, maar om de hele Classic om zeep te helpen is echt niet te begrijpen… Ikzelf ben altijd een groot Blizzard fan geweest, heb alle games... na Diablo immortal is dit wel een heel grote blunder.....

[Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 04-02-2020 19:29]

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Jep, was hem ook kwijt nadat de launcher een update startte. We meteen de update gestopt, maar was al te laat: install weg, en de download in de 'classic games" sectie downloadt doodleuk de blizzard app.

In onze landen valt dat dan nog mee: er zijn landen waar onverwachts 40 gig moeten downloaden voor textures die je niet gebruikt geen goed nieuws is.

• Anakin_
Ja ik ging echt stuk om die.

Hoe je het ook went of keert, door deze game op deze manier uitbrengen is een dikke middelfinger naar je fans, klanten en community.

Het spel was en is gewoon nog niet af.
Ontbreken te veel features en draait niet stabiel.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anakin_ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:11:
[...]

Ja ik ging echt stuk om die.

Hoe je het ook went of keert, door deze game op deze manier uitbrengen is een dikke middelfinger naar je fans, klanten en community.

Het spel was en is gewoon nog niet af.
Ontbreken te veel features en draait niet stabiel.
Daarnaast ook gewoon het origineel om zeep helpen. 😣

• invine
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-04 14:13
_Dune_ schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 11:33:
[...]

Daarnaast ook gewoon het origineel om zeep helpen. 😣
Denk dat dit nog het meest kwalijke is eigenlijk..

• Anakin_
Dat was ook niet handig nee....
het boeit ze blijkbaar niet dat ze daarmee mensen pissed off maken anders hadden ze dat niet zo gedaan.
Hebben jullie deze ook al gezien?
https://www.warcraft3refunded.com/

Ergens kan ik hier wel om lachen. :P

[Voor 22% gewijzigd door Zeror op 05-02-2020 13:55]

• Piet_Piraat7
Bijzonder, normaal zit IGN behoorlijk bovenop nieuwe games met hun reviews en nu Reforged al dagen uit is nog altijd geen review op de US site. Je zou haast denken dat ze worden tegengehouden.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True