Ocin32 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:57:
Het reddit army heeft zijn werk flink gedaan, maarliefst 13K gebruikers hebben de moeite genomen om een negatieve post achter te laten op metacritic (in de eerste 3 dagen waren dat er +/- 1000) en de hype om te haten is geboren.
ja, ze hadden meer beloofd, maar dat zat er uiteindelijk niet in. Wat ze wel waargemaakt hebben is een prima upgrade van de originele campaign en ik moet zeggen dat juist het behoud van origineel maar dan met de vernieuwde graphics juist precies het gene is wat ik wil.
al met al een prima 30 euro voor een spel wat ik niet eerder digitaal had en nu met veel plezier weer van begin tot eind aan het doorlopen ben.
Meen je dit echt serieus? Als mensen de moeite nemen om een negatieve review te plaatsen zegt toch genoeg. Ook ben ik blij dat niet iedereen zoals jou denkt, want dan werden er geen nieuwe games meer ontwikkeld. 30 euro betalen voor alleen paar nieuwe 3D modellen en een digitale kopie en jij bent tevreden?
Een ontwikkelaar met een team van 3 personen kan nog beter werk afleveren in de tijd die blizzard had. Alles ruikt gewoon naar afzetterij. Zo veel mogelijk geld verdienen met zo min mogelijk moeite.
Als je alleen nieuwe graphics had gewild dan had je ook een mod kunnen downloaden. Dit was zelfs gratis geweest. Maar eerlijk gezegd brengen de nieuwe graphics van reforged helemaal niets, alleen als je de game inzoomed heb je er echt wat aan. De omgevingen zien er zelfs nog slechter uit dan het origineel.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:09:
Tsja, klinkt goed maar ik koop uit principe gewoon geen games die nog niet af zijn. Precies daarom wacht ik ook nog met Red Dead Redemption.
Ik denk dat de voornaamste reden waarom het nu zo'n rondje blizzard bashen geworden is omdat ze juíst bekend waren om hun oog voor detail en het alleen uitbrengen van een game als die echt (nagenoeg) bugvrij was. "It's done when it's done." In een wereld van snelle gamesontwikkelaars die hun koeien bleven uitmelken, zoals westwood met Red Alert, 3drealms met Duke Nukem enz bleef blizzard tot en met starcraft 2 een verademing. Veel oude fans zijn extra teleurgesteld omdat deze release hét bewijs is dat de oude blizzard niet meer bestaat. Zelf gok ik dat het fout is gegaan met World of Warcraft, daar ging zo'n zieke hoeveelheid geld in om, dat moest wel verkeerde types aantrekken. Sindsdien gaat het om geld verdienen bij Blizzard in plaats van mooie games maken.
Red dead redemption is een game die niet af is?

Ik heb de game gekocht en ik heb naast een enkele keer frame dorps geen enkele problemen gehad en de game zag er prachtig uit met een heel vermakelijk verhaal.
Er zullen inderdaad mensen mee gaan met de negatieve reacties, maar jammer genoeg is het helemaal gegrond. 30 euro vragen voor iets waar men zo weinig energie aan gespendeerd heeft is gewoon schandalig. En toont aan dat men dit alleen als cashgrab heeft uitgebracht, en op een hele slechte manier. Grootste probleem is niet dat mensen van vroeger gewent zijn dat ze goede kwaliteit uitbrengen, maar dat men al jaren op Blizzcon naar hun community roept dat ze het met reforged anders gaan doen en dat het meer wordt dan een reskin.
Ik had het prima gevonden als men een reskin had aangeboden, maar dan voor maximaal 10 euro. Grootste probleem is dat mensen hun oude game ook direct onbruikbaar is en niet meer terug kunnen. Als ze echt zo blij waren geweest met hun community dan hadden ze de mensen die de game nog speelden beloond meteen mooie korting. In plaats daarvan vragen ze de volle mep, maar bieden een halfgebakken game waarvan het nog maar afwachten is of ze dit ooit zullen aanpassen.
Vergeet ook niet dat warcraft 3 zo groot is geworden door de mods en custom games. Maar het nieuwe beleid en voorwaarden zorgen er ook voor dat alle creatieve ideeën eigendom zijn van Activision Blizzard. Ze hoeven de maker zelfs geen credit te geven of te noemen. Dit laat pas echt zien hoe triest en gierig men geworden is. En is misschien voor de echte fans nog wel een van de grootste problemen.