• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-08 04:59
DeNachtwacht schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 18:13:
[...]

Met een 7800 XT zou het echt mooier moeten draaien. Is het geen driver probleem?
Ja dat dacht ik ook. Driver is up to date. Wellicht dat het spel toch de dedicated gpu van de cpu (7700) pakt. Ik schrok mij een hoedje. Alle andere games draaien gewoon perfect alleen hier schrok ik zo slecht. Maar als ik switch naar classic modellen, dan haalt ie gewoon >150 fps.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Nee, ziehier.

https://www.reddit.com/r/..._reforged_on_amd_7900_xt/

Het is dus een probleem in de AMD drivers. Je kan het handmatig fixen (zie die reactie eronder), maar het is even gerommel en helaas elke keer opnieuw.

Ik denk overigens dat een oudere AMD driver die het wel goed deed het probleem ook weleens op zou kunnen lossen.

[ Voor 23% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-06-2025 21:02 ]

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:02

R.G

Wanneer warcraft 4?

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:43
New campaign aangekondigd voor WCIII Reforged! Forsaken Kingdom.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:26
Ik heb de eerste missie van de proloog er inmiddels op zitten. RIP mijn named City Guards David en Brad...

Het voelt echt weer gewoon als Warcraft, en de modellen zien er veel beter uit dan die van Reforged (trouwer aan het origineel). Het enige waar ik me wel aan stoor is dat er kennelijk weinig tot geen base-building in de campaign zit.

Nu maar hopen dat dit loopt en dat Blizzard eindelijk eens werk gaat maken van Warcraft IV, al begrijp ik waarschijnlijk niets meer van de storyline na wat er in World of Warcraft.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
Is het alleen een nieuwe campaign verhaal lijn? Of kun je ook nieuwe gebouwen en units produceren als je online speelt?

• DeNachtwacht
  • Niet online
ErikT738 schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:15:
Het enige waar ik me wel aan stoor is dat er kennelijk weinig tot geen base-building in de campaign zit.
Ah nee serieus? Dit soort "hero walk" missies werden in W3 juist voor het eerst geintroduceerd en ter variatie af en toe vond ik het best leuk, maar de basis is toch het bouwen van een leger en de vijand verslaan. Ik snap ook wel dat ze dat wat moesten gaan variëren en het RTS genre juist langzaam gestorven is doordat dit concept dit teveel herhaalde, maar als het nu een herowalk ipv rts game geworden is ga ik hem niet kopen.

Jammer, ik dacht even de reviews afwachten maar kan in de kerstvakantie best leuk zijn weer eens op te starten... maar niet als het geen RTS meer is.

• ErikT738
DeNachtwacht schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:03:
[...]

Ah nee serieus? Dit soort "hero walk" missies werden in W3 juist voor het eerst geintroduceerd en ter variatie af en toe vond ik het best leuk, maar de basis is toch het bouwen van een leger en de vijand verslaan. Ik snap ook wel dat ze dat wat moesten gaan variëren en het RTS genre juist langzaam gestorven is doordat dit concept dit teveel herhaalde, maar als het nu een herowalk ipv rts game geworden is ga ik hem niet kopen.

Jammer, ik dacht even de reviews afwachten maar kan in de kerstvakantie best leuk zijn weer eens op te starten... maar niet als het geen RTS meer is.
Het is helaas serieus, maar de campaign voelt tot nu toe nog steeds als thuiskomen (zit nog steed in de prologue). Het is mij de dertig euro wel waard tot nu toe, vooral als Blizzard nog wat dingen op gaat lossen (zoals ook nieuwe modellen maken voor de units die niet in deze campaign zitten, en de ondersteuning voor custom campaigns fixen).

• DeNachtwacht
  • Niet online
Hmmm Blizzard van nu kennende gaan ze dat helaas niet doen ;)

Ik heb het Reforged debacle goed bekeken en ik koop bij Blizzard alleen nog maar na een flinke tijd wachten als het geweldige user reviews krijgt ;)

• ErikT738
DeNachtwacht schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:49:

Ik heb het Reforged debacle goed bekeken en ik koop bij Blizzard alleen nog maar na een flinke tijd wachten als het geweldige user reviews krijgt ;)
Ik heb Reforged weinig gespeeld, maar volgens mij hebben ze veel issues juist wel opgelost. Je kan de nieuwe modellen uit deze editie zelfs nog zien als oplossing voor de slecht ontvangen modellen uit Reforged (deze liggen veel dichter bij de klassieke modellen).

Nog wat voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaTIwoHcpBdXt3SrFiu_ra5rGAo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YXN29S6QDgwHnLUIELIs3MBu.png?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EW3t-e4rMVmb-nBRhv2QSjRGuME=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RFbeBscQP4hwYMrQned3Tqse.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MJ0LjUyxCG2HmTom2q2V64C5LfM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rrifrrFQZlYnFtpfe4iyJHbb.jpg?f=user_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eWpd3L5NpcXONSVnRB8DYNU6pM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vuPdKDdW5K02vysSyuEdziPJ.jpg?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door ErikT738 op 15-09-2026 19:57 ]

• DeNachtwacht
  • Niet online
Hmm, als ik nou heel eerlijk ben vind ik de Reforged modellen er nog beter uit zien ook. Ziet er eerder uit als een stap terug dan een upgrade grafisch.

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:39
DeNachtwacht schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 17:49:

Ik had een paar weken tijdens een sale de Blizard rts legendary pack gekocht. Zat WC1 en 2 in voor Bnet ondersteuning wel nice en ook reforged. Alleen nu WoW forever gekocht zit ook weer reforged in haha. Ik snap overigens wel goed met de huidige staat van blizzard dat je liever alle games de review afwacht. Kan nou niet zeggen dat de laatste games zo goed waren.

Wel lame dat de nieuwe campaign voornamelijk dat hero gedoe is en niet gewoon rts-en.

Wordt is tijd dat ze gewoon full on een rts vervolg maken. De oude tijd met RA, WC3, AOE en SC2 was echt geweldig.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Ja, eens hoor maar aan de andere kant klopte het ook wel weer dat het genre zichzelf te veel begon te herhalen. Je ziet het ook aan AoE4 bijvoorbeeld: prima spel, maar écht aanslaan doet het niet meer. Zo'n type game is 1x leuk om je helemaal in te verliezen (had ik zelf met SC2 en dus later W3), maar daarna wordt het allemaal best heel vaak hetzelfde doen. Ander jasje is even grappig, dus RA was ook heel leuk te starten, maar ja daarna houdt het ook wel weer op.

• ErikT738
Soulizer schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 21:28:
Wordt is tijd dat ze gewoon full on een rts vervolg maken. De oude tijd met RA, WC3, AOE en SC2 was echt geweldig.
Ik gok dat deze met deze uitbreiding aan het testen zijn of dat nog de moeite waard is.

• DeNachtwacht
  • Niet online
Wat dat betreft is het wel te hopen dat het dan wat afwisselender wordt. Ik kwam laatst Heroes of the Olden Era tegen. Dat is echt een voorbeeld van hoe de oude feel van HOMM3 perfect in een nieuwe game is gegoten mét voldoende nieuwe afwisseling in game design / missies.

Alles wat ik nu zie van de Definitive Campaign lijkt erop dat ze weer precies hetzelfde doen als wat al in veel W3 missies zat: een soort voortborduursel op Diablo 3 van een hero die levelt, wat ze vervolgens in het groot in 3D nog eens nagedaan hebben in WoW. Kortom je speelt eigenlijk 3x een game die veel overeenkomt met de andere 2, alleen maar vanuit een andere lore/perspectief.

Zou mij een lief ding waard zijn als ze nou juist eens terugkeerden naar de RTS basis van WC2/SC2 en dáár wat nieuwheid en frisheid in brengen. In potentie is dat genre nog steeds briljant volgens mij, zolang ze de missies maar afwisselender kunnen maken.

Maargoed, de update heeft me iig wel getriggered de game weer eens te downloaden en wellicht de campaign eindelijk weer af te maken (rondom het reforged debacle ben ik daar halverwege oid weer mee gestopt). Wellicht als ik er nu wel doorheen kom koop ik in een sale de nieuwe campaign wel als de revies positief zijn. En laat ik wat dat betreft positief eindigen Blizzard blijft de games iig nu wel goed onderhouden.

[ Voor 18% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-09-2026 12:48 ]

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

SideShow

Administrator

Ik ben niet helemaal mee. Is W3 nu terug herwerkt? Is het nu beter? Als je de 80 euro pack koopt voor de wow forever beta, zit dit er in blijkbaar?

• DeNachtwacht
  • Niet online
@SideShow mijn samenvatting zou zijn er is een balance update/patch gedaan waar iedereen die reforged heeft niet zoveel van merkt. Ik ben daardoor nu wel eindelijk aan een replay van de campaign begonnen die er wel echt top uit ziet, maar helaas zitten er nog steeds wel bugs en slordigheden in. Zo heb ik al 2x gehad dat ineens bij de start van de volgende missie de labels ineens van de prologue zijn, maar als je dan doorklikt kom je wel in het goede level terecht… maar die is ineens wel in de originele ipv reforged skin. Daarnaast zijn ingame bugs zoals dat na slopen de human workshop textures simpelweg niet van de kaart verdwijnen, niet gefikst.

Daarnaast kun je als je reforged niet hebt een nieuwe singleplayer campaign kopen voor €30 en krijg je daarbij ook een 3e reskin, die ik er persoonlijk minder uit vind zien. Als je reforged zelf nog niet had kun je het complete pakket voor €50 kopen, wel belangrijk is dat die campaign op zich goede reviews krijgt qua verhaal, maar het is geen rts maar rpg campaign.

• ErikT738
SideShow schreef op zondag 20 september 2026 @ 12:18:
Ik ben niet helemaal mee. Is W3 nu terug herwerkt? Is het nu beter? Als je de 80 euro pack koopt voor de wow forever beta, zit dit er in blijkbaar?
Volgens mij is het vooral een grafische update met een nieuwe campaign erbij (vergelijkbaar met de Rexxar campaign, naar dan groter). Er zitten ook wat QoL verbeteringen in zoals meer units kunnen selecteren. Als ik het goed begrijp is er inderdaad een pakket met deze en WoW Forever.

@DeNachtwacht modellen die nog geen Definitive model hebben krijgen dit nog wel, al is er nog geen datum aangekondigd. Voor die tijd komt er al een update die als het goed is custom maps gaat repareren.

Ik ben nu door de prologue en Act 1 heen en geniet er echt wel van. Base building had leuk geweest, maar ik ben vaak genoeg meerdere units aan het managen (en niet alleen mijn heroes). Hopelijk verkoopt de uitbreiding goed genoeg om toekomstige campaigns

• DeNachtwacht
  • Niet online
@ErikT738 ik heb van die glitches juist last tijdens de normale campaign, ik ben RoC weer begonnen en had bedacht als ik die helemaal heb doorgespeeld koop ik die nieuwe campaign wel of niet. Maar dit soort dingen is dus (nog steeds) niet gefixt bij de nieuwste patch in de Reforged editie.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-09-2026 18:44 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
Ik heb totaal geen last van glitches etc bij Reforged, ben ook een tijdje geleden begonnen opnieuw aan de Campaign.
Ik kon op zich ook wel leven met de skins/modellen, maar sommige waren de oude wel beter idd zoals de dwerg met zijn gun.
Ik ben volgens mij nu bij Curse of the Blood Elves, al even niet kunnen spelen. dus weet het niet precies.

Ik was best wel hyped van nieuwe Warcraft 3 content(Toen ik het las), maar na het zien van de beelden minder.
Ik ga het wel een poging geven, maar heb gewoon veel minder met rpg.

Maar goed hopelijk mag het de pret niet drukken, en heb ik er wel plezier mee straks :).

• DeNachtwacht
  • Niet online
Ik ga hem niet kopen denk ik, maar heb nu iig weer flink wat lol met de campaign helemaal opniew doorspelen, in de eerste reforged versies liep dat op te veel punten brak, maar nu vermaak ik me er goed mee en zie je toch wel weer wat een geweldige verhaallijn die game blijft hebben. Filmwaardig.

• CyberToon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:41
Ik ga denk ik de campaign niet kopen. Als ik de foto zie die @ErikT738 heeft gepost, dan is het weer een teleurstelling. Betere graphics? De units zien er echt een stuk minder gedetailleerder uit.

Daarnaast richt Blizzard op snelheid tegenover de oude veries, en dan weerhoud mij om de remastered/reforged versies te spelen. Gisteren heb ik even W2 remastered gespeeld. De match start, ik heb een enkele peasant, ik geef meteen de order om een townhall te maken, dit was nog net niet klaar en ik werd al aangevallen door 5 units van de vijand. Meteen maar weer alt-f4 gedaan en verwijderd.

Ook in W3 Reforged richten ze op korte en snelle matches. Ik kan me niet herinneren dat het vroeger ook zo was. Maat van me, heeft precies hetzelfde gevoel. We zijn maar casual RTS spelers, ik wil gewoon lekker relax kunnen spelen. Geef mij liever van elk spel het orginele. Om alleen 30 euro uit te geven aan een campaign, vind ik dan ook weer zonde. Dus, ik denk dat ik W3 Reforged nog altijd laat voor wat het is.

Heb zo'n gevoel dat Blizzard meer op dit richt. Voor een bepaalde doelgroep is dit natuurlijk geweldig of RTS fanaten, maar een casual player zoals ik, haak zéér snel af en wilt terug naar het orginele.

[ Voor 27% gewijzigd door CyberToon op 26-09-2026 08:52 ]

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
CyberToon schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 08:37:
Ik ga denk ik de campaign niet kopen. Als ik de foto zie die @ErikT738 heeft gepost, dan is het weer een teleurstelling. Betere graphics? De units zien er echt een stuk minder gedetailleerder uit.

Daarnaast richt Blizzard op snelheid tegenover de oude veries, en dan weerhoud mij om de remastered/reforged versies te spelen. Gisteren heb ik even W2 remastered gespeeld. De match start, ik heb een enkele peasant, ik geef meteen de order om een townhall te maken, dit was nog net niet klaar en ik werd al aangevallen door 5 units van de vijand. Meteen maar weer alt-f4 gedaan en verwijderd.

Ook in W3 Reforged richten ze op korte en snelle matches. Ik kan me niet herinneren dat het vroeger ook zo was. Maat van me, heeft precies hetzelfde gevoel. We zijn maar casual RTS spelers, ik wil gewoon lekker relax kunnen spelen. Geef mij liever van elk spel het orginele. Om alleen 30 euro uit te geven aan een campaign, vind ik dan ook weer zonde. Dus, ik denk dat ik W3 Reforged nog altijd laat voor wat het is.

Heb zo'n gevoel dat Blizzard meer op dit richt. Voor een bepaalde doelgroep is dit natuurlijk geweldig of RTS fanaten, maar een casual player zoals ik, haak zéér snel af en wilt terug naar het orginele.

[YouTube: The Hand Speed Of RTS Pros Is Just Insane... 👀🤯 • TASTELESS #SHORTS]
Of jullie worden oud, en zijn niet de snelste meer :P.

Nee effe alle gekheid, dit heb ik niet gemerkt volgens mij tot nu toe.
Je zou het natuurlijk kunnen testen, als je aan de originele oude warcraft 3 kan komen bijv. En die eens spelen kijken of er verschil is(Deel 2 misschien iets lastiger).
Of nou ja zullen vast manieren zijn om hem nog te spelen, maar Warcraft 3 zal het zo out of the box nog doen.

• ErikT738
CyberToon schreef op zaterdag 26 september 2026 @ 08:37:
Veel meer casual dan een campaign wordt het niet. Blizzard heeft ook de makers van custom campaigns ingehuurd om deze uitbreiding in elkaar te zetten, en dat zie je er wat mij betreft op een positieve manier vanaf.

Multiplayer raak ik bij een RTS sowieso niet aan, ik kijk wel uit. De competitive scène krijgt juist bijna niets van FK, al schijnt het dat de nieuwe modellen beter uit elkaar te houden zijn.

Wat de graphics betreft; detail is ook niet alles. De vorige modellen zagen er uit als random assets die ergens zijn aangekocht, of geïmporteerde WoW modellen. De nieuwe modellen voelen (voor mij) als Warcraft.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste