Zeror schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:17:
Wat wil je dan horen? Een 1, want Blizzard heeft zich niet aan z'n beloften gehouden? Als je gewoon puur naar de game gaat kijken hoe die nu staat, is het echt geen slechte game. Ok, er zitten misschien wat bugs in of zou hier en daar nog wel een feature bij mogen, maar maakt dat de game gelijk slecht. Nee, dat denk ik niet. Dus die 7 is best een passende score.
Een 1 is inderdaad overdreven, dat zou betekenen dat de game totaal niet speelbaar is. Dat sommige mensen hier last van hebben en een 1 zouden geven kan ik mij voorstellen.
Maar een 4 of 5 is wel een verdiende score. We praten hier niet over een compleet nieuwe game, maar een remastered/remake. Hoewel de nieuwe 3d modellen van de characters er erg goed uit zien, komt dit verder niet echt uit de verf. Men maakt reclame met een nieuwe cut-scene die niet eens in de game zit. Terwijl men bij aanschaf zou verwachten dat dit iets is wat men bij alle cut-scenes zou hebben gedaan.
Daarbij bied men minder opties aan bij de remastered versie dan bij het origineel. Sorry maar ik was van mening dat wanneer men een game op nieuw uit brengt dat deze beter en uitgebreider zou zijn dan het origineel. Wat nog niet direct een probleem was gewest als men de oude versie met rust had gelaten.
Afgezien van dat Blizzard en de game afgebrand worden is de game echt geen 7 waard. De graphics zijn bijna tot geen meerwaarde t.o.v. het origineel. Terwijl de beelden van de Beta veel indrukwekkende waren. Bewegende bomen, betere omgevingen, nieuwe cut-scenes. En dan praten we nog niet eens over de beloftes die ze gemaakt hebben. Als men puur kijkt naar de game dan zou een game als deze niet meer dan een 5 verdienen, maar het is ook nog eens een Remastered. Men heeft geen nieuw verhaal hoeven te schrijven, alles is exact hetzelfde. Maar in plaats van dat het verbeterd is hebben ze er opties uitgesloopt die voor de bestaande spelers ook nog eens hun hele game kapot maken. Dit mag best meegenomen worden in de beoordeling.
Als deze game een 7 waard is dan mogen bepaalde andere remastered games wel een score krijgen hoger dan een 10. Ik heb veel remastered en ramakes gespeeld en die waren allemaal op alle punten beter dan hun voorganger. Nathan drake collection, krijgt men voor €10 - €20,- meer, 3 complete spellen die allemaal beter zijn dan het origineel. Halo 2, Age of Empires II: Definitive Edition, Resident Evil 4, God of war 3. En dan praat ik nog niet eens over de remake zoals Resident Evil 2. Dat is pas hoe het echt hoort.
En technisch gezien is Warcraft 3 reforged ook geen echte remastered, want men gebruikt nieuwe 3d modellen, textures etc. Maar men gebruikt ook weer oud materiaal. Dus als men het met echte remakes gaat vergelijken is de game al helemaal geen 7 waard, en al helemaal niet voor de prijs waarvoor men het aanbied.
Als men over cijfers praat, las ik deze reactie onder een review en ik denk dat dit het beste laat zien waar de game staat: (wel in het Engels)
7/10 to people that didn't play the original. They can have some fun with it.
5/10 to people that did play the original at release. Same thing, not really a new experience. Remaster hardly worth a purchase.
1/10 to people that were still playing the original. They just blew up your favourite game.
[
Voor 10% gewijzigd door
Andyk125 op 07-02-2020 09:17
]