https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
En als je enkel campaign doet valt het inderdaad allemaal wel mee.
[ Voor 13% gewijzigd door boe2 op 05-02-2020 16:45 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Ik heb de oude klassieke versie RoC en FT, maar er is geen enkele referentie meer in de nieuwe interface naar FT.boomr schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:35:
Is het nu daadwerkelijk zo slecht? Ik heb de oude WC3 veel gespeeld, maar enkel de campaign. Ik heb FT nooit gedaan, is het nu zo dat als je je vermaakt met de campaign het prima te doen is? Of moet ik echt afzien van de koop?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hij staat er op hoor, maar je kunt hem net zo goed niet lezen..Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 14:19:
Bijzonder, normaal zit IGN behoorlijk bovenop nieuwe games met hun reviews en nu Reforged al dagen uit is nog altijd geen review op de US site. Je zou haast denken dat ze worden tegengehouden.

https://www.ign.com/articles/warcraft-3-reforged-review
Als dit gamejournalistiek is dan begrijp ik er maar weinig van, voor een goede review hoef je dus niet meer naar IGN. de problemen die er zijn vindt men blijkbaar niet erg genoeg en hoewel er grafisch geen meerwaarde is vindt men de game na al die jaren nog steeds goed. Wat is dan het nut van een remastered... Dat de game zelfs zaken erger maakt en mensen geen custom campains meer laat spelen is blijkbaar ook niet erg.
Ik ben blij dat men zich niet mee laat slepen met de negativiteit en een review maakt op basis van zijn eigen ervaring. Maar €30,- betalen voor een game die geen meerwaarde bied en zelfs zaken kapot heeft gemaakt en minder functies heeft dan het origineel en het dan nog een 7 geven

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
En dan is het anders. De grafische update is al redelijk mooi, maar nog niet af, daarnaast zit het vol bugs en ontbreken zaken die er uit gesloopt zijn. IGN beschrijft dit allemaal keurig maar dus hadden ze als eindcijfer een 4 of 5 moeten geven. Want dat is gewoon wat alles dat je koopt waard is. Een halve grafische update waarin functionaliteit is weggesloopt en bugs zijn blijven zitten is wat je koopt, dus daar moet het cijfer ook naar zijn.
[ Voor 38% gewijzigd door DeNachtwacht op 06-02-2020 16:41 ]
youtube.com/@hisrep
`Zeror schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:17:
Wat wil je dan horen? Een 1, want Blizzard heeft zich niet aan z'n beloften gehouden? Als je gewoon puur naar de game gaat kijken hoe die nu staat, is het echt geen slechte game. Ok, er zitten misschien wat bugs in of zou hier en daar nog wel een feature bij mogen, maar maakt dat de game gelijk slecht. Nee, dat denk ik niet. Dus die 7 is best een passende score.
Helemaal mee eens. Er zijn natuurlijke en paar issues, en zeker ook een paar onderkend, maar laten we eerlijk zijn: hier heeft de community zelf ook wat mee te doen. Een deel van de cutscene-rollback kwam juist ná outrage van een... euh... conservatievere tak gamers in het straatje: "alles moet hetzelfde blijven!". Daar is toen naar geluisterd... dat is in een blue post gecommuniceerd, maar ja... niet elke pre-order zit op F5 te drukken in een blue tracker. Dat soort dingen zijn lastig te fixen...
Wat wel te fixen valt zijn zaken als clans, bugs (21:9 windowed full screen = afradertje... helaas dan maar geen windowed full screen, wat érg jammer is... anders is de game best stabiel), en kleine cosmetische dingen zoals de glow bij geanimeerde portraits. En tsja... los van online, is er de singleplayer die eigenlijk gewoon goed is (zei het dat reign of chaos campaign misschien net wat té makkelijk is op normal...).
Tsja, en dan komt er... de tijd van "nu". Is een game van 15 jaar oud met de games van nu leuk? Eigenlijk nog best wel. RTS is een genre wat mede door moba's gigantisch tekort gedaan is. WC3 is daardoor juist verfrissend (kan weer eens turtelen ipv constant op meta's inspelen...). Ik kan me erg vinden in de 7, maar de 1 vind ik meer een soort van 'outrage' ding. En als er één meta die wel saai begint te worden dan is het de trend van "outrage".
En ja... ik had Reforged vermoedelijk, uiteindelijk, ook gekocht als deze op de markt gebracht zou zijn zoals aangekondigd. Maar daarnaast dus ook de gewone classic. Ik heb namelijk werkelijk elke Blizzard game... Of nee dat lieg ik dit zal voor als nog de tweede zijn die ik niet zal spelen. De eerste is Diablo Immortals... ook zo'n misstap.
[ Voor 49% gewijzigd door _Dune_ op 06-02-2020 17:13 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Bedoel je de campaigns? Zo te tellen zitten die er gewoon bij (zeker weten doe ik niet; ben nog maar bij de Humans_Dune_ schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:58:
Wat ik vooral ook vreemd vind dat alle referenties van Forzen Throne gewoon verdwenen zijn.
edit:
En in die Human-campaign heb je nu Siege engine in plaats van de Steam tank. Dat is ook iets uit Frozen Throne. (De voice-over sprak volgens mij wel nog over Steam tanks)
[ Voor 30% gewijzigd door Daos op 06-02-2020 22:07 ]
youtube.com/@hisrep
Een 1 is inderdaad overdreven, dat zou betekenen dat de game totaal niet speelbaar is. Dat sommige mensen hier last van hebben en een 1 zouden geven kan ik mij voorstellen.Zeror schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:17:
Wat wil je dan horen? Een 1, want Blizzard heeft zich niet aan z'n beloften gehouden? Als je gewoon puur naar de game gaat kijken hoe die nu staat, is het echt geen slechte game. Ok, er zitten misschien wat bugs in of zou hier en daar nog wel een feature bij mogen, maar maakt dat de game gelijk slecht. Nee, dat denk ik niet. Dus die 7 is best een passende score.
Maar een 4 of 5 is wel een verdiende score. We praten hier niet over een compleet nieuwe game, maar een remastered/remake. Hoewel de nieuwe 3d modellen van de characters er erg goed uit zien, komt dit verder niet echt uit de verf. Men maakt reclame met een nieuwe cut-scene die niet eens in de game zit. Terwijl men bij aanschaf zou verwachten dat dit iets is wat men bij alle cut-scenes zou hebben gedaan.
Daarbij bied men minder opties aan bij de remastered versie dan bij het origineel. Sorry maar ik was van mening dat wanneer men een game op nieuw uit brengt dat deze beter en uitgebreider zou zijn dan het origineel. Wat nog niet direct een probleem was gewest als men de oude versie met rust had gelaten.
Afgezien van dat Blizzard en de game afgebrand worden is de game echt geen 7 waard. De graphics zijn bijna tot geen meerwaarde t.o.v. het origineel. Terwijl de beelden van de Beta veel indrukwekkende waren. Bewegende bomen, betere omgevingen, nieuwe cut-scenes. En dan praten we nog niet eens over de beloftes die ze gemaakt hebben. Als men puur kijkt naar de game dan zou een game als deze niet meer dan een 5 verdienen, maar het is ook nog eens een Remastered. Men heeft geen nieuw verhaal hoeven te schrijven, alles is exact hetzelfde. Maar in plaats van dat het verbeterd is hebben ze er opties uitgesloopt die voor de bestaande spelers ook nog eens hun hele game kapot maken. Dit mag best meegenomen worden in de beoordeling.
Als deze game een 7 waard is dan mogen bepaalde andere remastered games wel een score krijgen hoger dan een 10. Ik heb veel remastered en ramakes gespeeld en die waren allemaal op alle punten beter dan hun voorganger. Nathan drake collection, krijgt men voor €10 - €20,- meer, 3 complete spellen die allemaal beter zijn dan het origineel. Halo 2, Age of Empires II: Definitive Edition, Resident Evil 4, God of war 3. En dan praat ik nog niet eens over de remake zoals Resident Evil 2. Dat is pas hoe het echt hoort.
En technisch gezien is Warcraft 3 reforged ook geen echte remastered, want men gebruikt nieuwe 3d modellen, textures etc. Maar men gebruikt ook weer oud materiaal. Dus als men het met echte remakes gaat vergelijken is de game al helemaal geen 7 waard, en al helemaal niet voor de prijs waarvoor men het aanbied.
Als men over cijfers praat, las ik deze reactie onder een review en ik denk dat dit het beste laat zien waar de game staat: (wel in het Engels)
7/10 to people that didn't play the original. They can have some fun with it.
5/10 to people that did play the original at release. Same thing, not really a new experience. Remaster hardly worth a purchase.
1/10 to people that were still playing the original. They just blew up your favourite game.
[ Voor 10% gewijzigd door Andyk125 op 07-02-2020 09:17 ]
Ben het niet helemaal met je eens, een 1 is inderdaad te laag en gebaseerd op emotie.Umbrah schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:43:
[...]
`
Helemaal mee eens. Er zijn natuurlijke en paar issues, en zeker ook een paar onderkend, maar laten we eerlijk zijn: hier heeft de community zelf ook wat mee te doen. Een deel van de cutscene-rollback kwam juist ná outrage van een... euh... conservatievere tak gamers in het straatje: "alles moet hetzelfde blijven!". Daar is toen naar geluisterd... dat is in een blue post gecommuniceerd, maar ja... niet elke pre-order zit op F5 te drukken in een blue tracker. Dat soort dingen zijn lastig te fixen...
Wat wel te fixen valt zijn zaken als clans, bugs (21:9 windowed full screen = afradertje... helaas dan maar geen windowed full screen, wat érg jammer is... anders is de game best stabiel), en kleine cosmetische dingen zoals de glow bij geanimeerde portraits. En tsja... los van online, is er de singleplayer die eigenlijk gewoon goed is (zei het dat reign of chaos campaign misschien net wat té makkelijk is op normal...).
Tsja, en dan komt er... de tijd van "nu". Is een game van 15 jaar oud met de games van nu leuk? Eigenlijk nog best wel. RTS is een genre wat mede door moba's gigantisch tekort gedaan is. WC3 is daardoor juist verfrissend (kan weer eens turtelen ipv constant op meta's inspelen...). Ik kan me erg vinden in de 7, maar de 1 vind ik meer een soort van 'outrage' ding. En als er één meta die wel saai begint te worden dan is het de trend van "outrage".
Maar een 7 is te hoog.
Het product is gewoon niet af. Bugs, optimalisatie en een inspiratieloze/uie release (UI/Menu/Geen nieuwe cinematics)
Spelers profielen ontbreken....
Dat alles bij elkaar is gewoon zwaar onder de maat, minimaal onvoldoende dus.
Ik zou zelf uitkomen op een 3.5 of een 4 maximaal.
Zoals ik al een paar maal heb verwoord, men had de classic niet moeten wijzigen, alleen reforged ernaast moeten zetten. Dan heb je voor beide kampen wat zij willen, ik zou dan Reforged uiteindelijk ook gewoon gekocht hebben. Nu heb je van beide net niets. Helemaal dat de custom campains niet meer functioneren, is gewoon niet slim.Umbrah schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
UI boeit me niet, ik zit toch in het spel-- bugs... tsja... sloppy maar dat is ondertussen super gewoon. Helaas. Zelfs de langste PTR patches ooit hebben bij release waar de schaal er op gaat en exotische hardware/driver combo's naar boven komen problemen. Waar ik echter vooral op wil reageren is je motivatie: "geen nieuwe cinematics". Ze hádden nieuwe cinematics. De community werd super pissig. Boycot, refund, etc... alles werd erbij gehaald. De "vroegâh was allus betâh"-crowd kreeg hun zin, en blizzard heeft de originele cinematics teruggezet. Dat is zowel de CGI áls de rendered cutscenes.
Waar haal je dit vandaan? Overal op de forums lees ik juist dat men wèl de nieuwe cutscenes wilde en super pissig is dat ze in 2018 met een cutscene adverteerde van kwaliteit wat nooit in de game is gekomen.Umbrah schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:34:
Waar ik echter vooral op wil reageren is je motivatie: "geen nieuwe cinematics". Ze hádden nieuwe cinematics. De community werd super pissig. Boycot, refund, etc... alles werd erbij gehaald. De "vroegâh was allus betâh"-crowd kreeg hun zin, en blizzard heeft de originele cinematics teruggezet. Dat is zowel de CGI áls de rendered cutscenes.
7 is inderdaad een hoog cijfer voor hoe de game nu is tegen deze prijs.Andyk125 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 10:55:
[...]
Hij staat er op hoor, maar je kunt hem net zo goed niet lezen..![]()
https://www.ign.com/articles/warcraft-3-reforged-review
Als dit gamejournalistiek is dan begrijp ik er maar weinig van, voor een goede review hoef je dus niet meer naar IGN. de problemen die er zijn vindt men blijkbaar niet erg genoeg en hoewel er grafisch geen meerwaarde is vindt men de game na al die jaren nog steeds goed. Wat is dan het nut van een remastered... Dat de game zelfs zaken erger maakt en mensen geen custom campains meer laat spelen is blijkbaar ook niet erg.
Ik ben blij dat men zich niet mee laat slepen met de negativiteit en een review maakt op basis van zijn eigen ervaring. Maar €30,- betalen voor een game die geen meerwaarde bied en zelfs zaken kapot heeft gemaakt en minder functies heeft dan het origineel en het dan nog een 7 gevenLaatste keer dat ik die site ga bezoeken...
IGN nederland geeft naar mijn inziens het goede cijfer.
Tevens heeft de laatste patch weer nieuwe bugs geïntroduceerd. Na het updaten kon ik bijvoorbeeld mijn savegames niet meer laden. Gelukkig was ik vrij in het begin van een level waardoor ik het level gewoon opnieuw kon starten.
Bovenstaande is geen bug en had ik gemist in de patch notes. Bedankt voor de correctie @echo237.
[ Voor 11% gewijzigd door Joever op 07-02-2020 11:55 ]
Miniature painting commission: https://www.fiverr.com/miniaturejoe/paint-your-tabletop-miniatures-at-a-reasonable-price --- Instagram: https://www.instagram.com/miniature_joe/
Dat laatste is geen bug, komt omdat de maps zijn aangepast:Joever schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:40:
[...]
7 is inderdaad een hoog cijfer voor hoe de game nu is tegen deze prijs.
IGN nederland geeft naar mijn inziens het goede cijfer.
Tevens heeft de laatste patch weer nieuwe bugs geïntroduceerd. Na het updaten kon ik bijvoorbeeld mijn savegames niet meer laden. Gelukkig was ik vrij in het begin van een level waardoor ik het level gewoon opnieuw kon starten.
Uit de release notes:
Fixed a number of issues that would block progression or not give credit for completing missions.
• Developer’s note: Updating a map for these types of fixes invalidates prior saves. This is similar to how replays from prior game client versions no longer work. Campaign progress will not be lost.
reviews: Warcraft III: Reforged - Blizzard laat te veel steken vallen
[ Voor 59% gewijzigd door Zeror op 09-02-2020 12:31 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
-alle karakters en gebouwen zien er schitterend uit, dat wil zeggen er wordt geleverd wat beloofd is
-gameplay en storyline voelen echt als nieuw door nieuwe graphics
-online custom games draaien allemaal in nieuwe reforged editie
Maar helaas gaat er ook veel fout:
-de map zelf (water, gras, rots etc) blijft hier wat flets bij af steken. De game oogt daardoor rommelig en niet als 1 geheel
-intro filmpje niet in 4K
-hoofdmenu is grondig op de schop gegaan maar daardoor draait die nu op Max 10-15fps bij mij in 4K. Geen gezicht, vooral als je weet dat de game zélf prima loopt in 4K met alle toeters en bellen aan. Kortom, ja, Blizzard krijgt de omgekeerde wereld voor elkaar: het hoofdmenu loopt slechter dan ingame.
-storende bugs: het laden van sommige maps van de campaign leidt soms tot een harde crash. Zo zijn er veel andere storende kleine zaken.
-multiplayer features missen inderdaad
-matchmaking van custom games is nog niet aangepakt waardoor je nog steeds soms lang in een lobby zit te wachten, terwijl er van hetzelfde spelletje nog 3 andere games half leeg in de lobby staan.
Kortom; ik raad nu niemand aan de game te kopen en af te wachten tot blizzard de beloofde "grote patch" levert. Daarna is het simpelweg nieuwe ronde nieuwe kansen of ze dan wél alles netjes conform belofte afleveren. Als ze dat doen, zie ik de game nog veel potentie hebben want het warcraft 3 verhaal en de grondige mod mogelijkheden blijven goed overeind staan.
youtube.com/@hisrep
Helemaal niet. Ja, er zijn custom maps die werken, mits hulp van de makers van de custom map. Een hoop aantal zijn echter verdwenen uit de lijst.DeNachtwacht schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:20:
-online custom games draaien allemaal in nieuwe reforged editie
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Kan als goed is ook via de Blizzard launcher. Klik op het tandwieltje naast de Play knop. Daar kun je, dacht ik, de testversie kiezen._Dune_ schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:17:
Weet iemand ook hoe de testomgeving (PTU) van Warcraft 3 te installeren? Vreemd genoeg kan ik deze nergens terug vinden...
Correct me if i'm wrong...
Nee, helaas, dat is alleen het geval bij World of Warcraft...Zeror schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:07:
[...]
Kan als goed is ook via de Blizzard launcher. Klik op het tandwieltje naast de Play knop. Daar kun je, dacht ik, de testversie kiezen.
Correct me if i'm wrong...
PS/XBL: Nogne
Ik heb het spel zelf niet, maar ik had gelezen dat het als onderstaande zou moeten lukken:_Dune_ schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:17:
Weet iemand ook hoe de testomgeving (PTU) van Warcraft 3 te installeren? Vreemd genoeg kan ik deze nergens terug vinden...
In de battle.net app staat je spel standaard op en bepaalde region (EU of US meen ik) maar daar zit als het goed is ook een PTR (Public Test Realm) optie bij. Als je PTR selecteert zou dit volgens mij moeten lukken. In deze versie zou je ook via LAN moeten kunnen spelen.
Dat is inderdaad bij bijvoorbeeld Worl of WarCraft inderdaad het geval, alleen bij WarCraft 3 zie ik deze optie niet. Ik bezit, alleen de oude game met expention TFT.Shmoozer schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:20:
[...]
Ik heb het spel zelf niet, maar ik had gelezen dat het als onderstaande zou moeten lukken:
In de battle.net app staat je spel standaard op en bepaalde region (EU of US meen ik) maar daar zit als het goed is ook een PTR (Public Test Realm) optie bij. Als je PTR selecteert zou dit volgens mij moeten lukken. In deze versie zou je ook via LAN moeten kunnen spelen.
edit: Blijkbaar is er nog een andere download site van Blizzard, waar inderdaad een test (omgeving) download beschikbaar is voor The Frozen Throne: https://www.blizzard.com/en-us/download/
[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 11-02-2020 23:37 ]
Vooral in de defensive (laatste paar missies) op hard.
Daardoor had ik heel veel moeite met de blackrockclan missie, Wordt van alle kanten aangevallen (Dan weer door orange, dan weer door lichtblauw, dan weer door de draken van rood, en dan weer door Bruin, maar niet door Blauw die links van je zit)
Bleef heel lang ploeteren makkelijk een anderhalf uur uiteindelijk niet gehaald omdat al me HQ en aco's dood waren gesneuveld.
Ik retry de missie en ik clutch hem binnen 20 min easy :l
Nu struggle ik op die missie dat je die Lich 30 mins moet defenden.
Gaat helemaal prima, heb steeds een flink leger staan,
Als je aanvalt met dat flinke leger kom ik er rechts bij roze er toch niet doorheen op de een of andere mannier.
De laatste 2 minuten, komen ze ineens allemaal en ipv een open veld slag aan te gaan focussen ze allemaal kell Thuzad en is mijn leger zo weg.
Als je nog zoekt:_Dune_ schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 00:42:
[...]
Nee, helaas, dat is alleen het geval bij World of Warcraft...
https://gaming-tools.com/...stall-classic-warcraft-3/
Directe links:
PC | Mac
[ Voor 31% gewijzigd door Zeror op 12-02-2020 20:29 ]
Haha, had precies hetzelfdeAnakin_ schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:05:
De laatste 2 minuten, komen ze ineens allemaal en ipv een open veld slag aan te gaan focussen ze allemaal kell Thuzad en is mijn leger zo weg.
Dacht die laatste 2 min, easy pease.. maar helaas

Campaign bevalt me prima, lijkt wel dat RoC op hard moeilijker is dan ik me kan herinneren

Op de laggie mainscreen na, loop het oke op een standaard i5 2500k. FPS schommelen wel enorm..
Heb nog niet online gespeeld (pvp)..
Die laastste 2min heb ik uiteindelijk gedaan door puur een tower defense tactic te houden. Niet om ze af te slaan, maar om ze bezig te houden. Pathing blokkeren met gebouwen (pak die 2e goudmijn asap!), en constant door kleine dingetjes sturen puur om ze te vertragen.Jurjen08 schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:36:
[...]
Haha, had precies hetzelfde![]()
Dacht die laatste 2 min, easy pease.. maar helaas![]()
Campaign bevalt me prima, lijkt wel dat RoC op hard moeilijker is dan ik me kan herinneren![]()
Op de laggie mainscreen na, loop het oke op een standaard i5 2500k. FPS schommelen wel enorm..
Heb nog niet online gespeeld (pvp)..
Wat me ook weer even deed herinneren "oh ja" is natuurlijk de damage VS armor types. Er zijn units die super zijn tegen fortified, waar je dan ook absoluut niet mee moet aankomen, en natuurlijk de andere kant op. Vergeet niet dat bepaalde torens ook een 'heavy' armor type hebben ipv fortified en dus juist super kwetsbaar zijn tegen zaken als archers (wat ironisch genoeg in WoW is doorgezet, je kan met rdps juist heel snel bepaalde torens onklaar maken).
Het ergste is als er chaos damage op het veld komt (lvl10 draken nog wel het aller ergste). Neem dan al je piercers (en webbing...) en BURN ze met alles wat je hebt!
Overigens, necro's zijn wat dat betreft zwaar onderschat. Niet alleen vanwege skellies, maar ook: ze doen magic damage en vol geupgrade is dat érg veel.
Is dit ergens te zien voordat je het koopt?
[ Voor 8% gewijzigd door evmmb op 16-02-2020 12:36 ]
Nee, maar er is genoeg te spelen en te doen. Zowel custom games als PvP heeft altijd al genoeg spelers om aan de slag te kunnen. Soms zit je een minuut te wachten tot je start maar het is wel prima verder.evmmb schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:35:
Hoe groot is de online base van Reforged? Als in, hoeveel mensen spelen er tegelijk online.
Is dit ergens te zien voordat je het koopt?
youtube.com/@hisrep
Heb jullie daar met de Reforged (graphics-)update ook last van?
Erg spijtig om dit te moeten lezen van een ontwikkelaar die zijn games tot voor en paar jaar geledem gewoon Jaren goed ondersteunde, die het motto had 'It's finished, when it's finished' en dan gewoon een complete game op de markt zette… Wat er nu gebeurd is bijna nog minder dan EA praktijken.Daos schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:54:
Grrr. Ben nu de Classic campaign weer aan het spelen en Tyrande heeft nog steeds geen inventory in het 2e elven-level. Dit hebben ze gesloopt met de laatste Classic-patch bijna een jaar geleden. Zie: https://us.forums.blizzar...es-lack-of-inventory/6240 Vrij onbespeelbaar zo. Dan maar wachten op de/een volgende patch... Grom had eerst ook dat probleem, maar die is nu met Reforged wel gefixt.
Heb jullie daar met de Reforged (graphics-)update ook last van?
Ze hebben het gefixt met de patch van gisterenDaos schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 19:54:
Grrr. Ben nu de Classic campaign weer aan het spelen en Tyrande heeft nog steeds geen inventory in het 2e elven-level. Dit hebben ze gesloopt met de laatste Classic-patch bijna een jaar geleden.

youtube.com/@hisrep
Zijn er nog mensen die de game ook hebben en die Skibi's TD (co-op) willen spelen? Staat in scenario/Frozen Throne. Map die niet door Blizzard gemaakt is maar wel officieel standaard toegevoegd.
Zeer diepe TD die met en tegen elkaar (en in theorie solo) te spelen is.
Solo moet mogelijk zijn maar met meer mensen zou het vast beter gaan (team gold bonus e.d.)
YouTube: YouTube
Voorbeeldje, wel een game met 5 tegen 5.
TheChosenOne#2201
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Is hij gratis nu?? Hoe regel je dat?The Chosen One schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:41:
Kwam erachter dat ik hem gewoon gratis kon downloaden. Prima, gekocht had ik hem toch niet.
Zijn er nog mensen die de game ook hebben en die Skibi's TD (co-op) willen spelen? Staat in scenario/Frozen Throne. Map die niet door Blizzard gemaakt is maar wel officieel standaard toegevoegd.
Zeer diepe TD die met en tegen elkaar (en in theorie solo) te spelen is.
Solo moet mogelijk zijn maar met meer mensen zou het vast beter gaan (team gold bonus e.d.)
YouTube: YouTube
Voorbeeldje, wel een game met 5 tegen 5.
TheChosenOne#2201
Heb de oude War 3/TFT bij classic games staan en met die installer gebruiken kan ik dus wel "reforged" via battle.net opstarten met title screen en alles maar het blijft de classic editie dan blijkbaar.
En dat staat helemaal los van Reforged MP wise dacht ik. Dus indien iemand Skibi wilt doen moet je ook de classic hebben?
[ Voor 23% gewijzigd door The Chosen One op 12-05-2020 14:03 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Hij is niet gratis. Als je de orginele versie bezit en geregistreerd hebt, dan kun je die via je Blizzard Account installeren. Er wordt dan automatisch de reforged gedownload (iets van 30 GB !). Je kunt alleen pas de nieuwe high res graphic instellen als je vervolgend even €30,- betaald voor reforged.
Ik heb dat wel gedaan, aangezien ik benieuwd was naar alle ophef. Ik moet zeggen dat het er grafisch wel iets op vooruit is gegaan in game, vooral als je inzoomed. Grappige is wel dat de visuele beleving voor mij hetzelfde is als toen. Daarom is het leuk om dat verschil te zien.
Jammer vind ik wel dat ze reforged qua multiplayer en ladder zo ver hebben uitgekleed. Inmiddels zijn een aantal elementen wel weer terug, maar het is nog steeds niet een moderne online beleving, zoals bijvoorbeeld bij Starcraft 2.
Snap ook niet dat ze niet Starcraft 2 als voorbeeld hebben genomen qua online standaard. Blizzard zegt nu stap voor stap meer functionaliteit te gaan toevoegen en daar een roadmap voor te gaan presenteren (op enig moment). Afwachten maar... Ondertussen vermaak ik mij prima met de campaign. Leuk om die weer te spelen en qua verhaal e.d. nog steeds heel goed natuurlijk. Dus heb je de oude versie niet, dan is in mijn ogen alleen de campaign het geld al waard
Anoniem: 377816
Vorige week gekocht en campaign en multiplayer gespeeld en niks tegengekomen. Ik vind het een tof spel, veel leuker dan remaster C&C.Anoniem: 377816 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 10:58:
In de reviews lees je toch veel over bugs en slechte performance. Hoe voelt/draait dit spel nu een half jaar na release? Is er voldoende online/pvp community ? Zitten er nog veel bugs in ?
Mist een hoop maar dat boeit me niet.
draai 4k alles max zonder fps problemen, maar dat mag wel met een 2080ti
[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 13-07-2020 11:16 ]
Inmiddels gekocht en geinstalleerd. Als er mensen zijn die een paar maps co-op ofzo willen spelen of een beetje TD. Lijkt me leuk!
#Tamtow2860
https://us.forums.blizzar...notes-version-13210/26961
Daar zitten weinig echte aanpassingen in. De update van daarvoor is van oktober 2020:
https://liquipedia.net/warcraft/Patch_1.32.9
Weet iemand hoe het gesteld is met de bugs? Met de speelbaarheid?
Heeft iemand nog een game-key (of verder leeg battle-net account) over?
- het spel en verhaallijn blijven briljant en leuk speelbaar
- van de beloofde features die ontbraken bij release is nog vrij weinig toegevoegd. Het Classic Game teams is ook al vrij snel na release opgeheven, wel zijn er nog wat bugfix updates geweest.
Ben je een fan van de WC wereld dan ga je aan de singleplayer nog steeds veel plezier beleven en echte bugs kom je niet meer tegen. Maar je blijft wel met een vervelend onderbuikgevoel dat het allemaal stuk beter had gekund zitten.
youtube.com/@hisrep
Als iemand nog een andere RTS weet met een goede single player voor als ik straks klaar ben met The Frozen Throne dan hou ik me aanbevolen
Starcraft 2?ErikT738 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:25:
@Peetke Ik speel momenteel de campaign en ben nog geen bugs tegen gekomen. Ik speel wel met de oude graphics omdat ik de Reforged versie niet heb gekocht, maar volgens mij is het op de achtergrond hetzelfde spel.
Als iemand nog een andere RTS weet met een goede single player voor als ik straks klaar ben met The Frozen Throne dan hou ik me aanbevolen
Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963
Warcraft II, Starcraft en Starcraft 2 ben ik natuurlijk wel mee bekend
Ik ben vooral op zoek naar nieuwe series waarvan de gameplay vergelijkbaar is met Blizzad's spellen. Ik heb Halo Wars geprobeerd maar dat was toch niet helemaal mijn ding.
Ik speel Warcraft 3 op een laptop (vrij oud beestje maar die draait ook TF2 of counterstrike prima. Ik speel niet reforged maar de klassieke Warcraft 3, wel via de launcher van Battle.net
Als ik in het menu zit, LAGGED het enorm. In een game heb ik nergens last van, maar de hele interface van het menu is enorm traag. Enige oplossing?
Modder die de game is aan het fixen.
Blizzard werkt toch nog door aan verbeteringen dit jaar. Nu ranked play, etc beschikbaar.
Zie https://playwarcraft3.com/en-us/
youtube.com/@hisrep
Haha niet echt goedkoop lolMaduth schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 19:43:
Momenteel is deze voor 19 euro te koop bij battlenet 😇
Hiermee speel je nu in elk geval de Orc campaign van Warcraft 2 in Warcraft 3. Veel aandacht maar nog niet op Tweakers helaas. Ben zelf begonnen met Warcraft 2. Demo eerst heel veel gespeeld en volgens mij was het de eerste PC game die ik kocht.
Minpunten:
1) muziek viel soms weg, was er ineens geen muziek meer
2) laatste paar missies te moeilijk voor mij toen om het uit te spelen, kan mij nog herinnerne dat je begint met een kleine basis en drie kwart van de map bedekt was door vijandelijke troepen.
Pluspunten:
1) Die introductie met de orcs die via boten over het water gaan terwijl de mensen zich voorbereiden op het gevecht. Ik heb hem duizenden keren gezien en het filmpje was zijn tijd ver vooruit
2) real time battles in een prachtige (lord of the rings achtige) omgeving
3) alles wat we kennen van Warcraft begon hier. Leuke units, de presentatie, de humor etc etc.
[ Voor 151% gewijzigd door MetalSonic op 07-01-2024 19:59 ]
Af en toe weleens naar zo iets gezocht, maar het waren toch vaak half werkende mods met een klein aantal makers die met veel enthousiasme begonnen maar gaandeweg ontdekten hoeveel werk het was.
Deze ziet er iig voor de Orc Campaign uit als de moeite om Reforged weer eens op te starten binnenkort. Dank voor de tip!
youtube.com/@hisrep
Ja klopt hoor. Dat hebben veel spellen. En dan heb je één of twee leuke levels en dan stopt het al. Dit is echter een volledige campaign. Ik ben mijn Warcraft 3 cd kwijt dus ik zal binnenkort eens Reforged kopen. En dan download ik de mod wel. Veel zin in.
@ErikT738
Ja hier ook. Ik heb Warcraft 2 én Age of Empires 2 vroeger heel veel gespeeld. Ook uren vermaakt met de custom games etc.
Als je Warcraft 3 ooit hebt toegevoegd in je battle.net account moet je deze volgens mij gewoon weer met de launcher kunnen installeren.MetalSonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:38:
@DeNachtwacht
Ja klopt hoor. Dat hebben veel spellen. En dan heb je één of twee leuke levels en dan stopt het al. Dit is echter een volledige campaign. Ik ben mijn Warcraft 3 cd kwijt dus ik zal binnenkort eens Reforged kopen. En dan download ik de mod wel. Veel zin in.
Nooit toegevoegd aan de battelnet account. Toen ik dat spel speelde had je dat niet eens. En geloof mij ik heb het heeeel veel online gespeeld. Onder andere in clan verband etc.stefanass schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:44:
[...]
Als je Warcraft 3 ooit hebt toegevoegd in je battle.net account moet je deze volgens mij gewoon weer met de launcher kunnen installeren.
Als ik nu in de battlenet app op Warcraft 3 reforged klik kan ik alleen maar kiezen voor het kopen van de spoils of war editie of standaard editie
Als je de CD key ooit in je Battle.net account hebt gebruikt dan kan je 'm gewoon installeren vanaf hier.MetalSonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:38:
@DeNachtwacht
Nu dacht ik wel te lezen dat je voor de door @MetalSonic genoemde custom campaign wel echt Reforged nodig had, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Edit - Zou onder "Classic Games" moeten staan. In de Battle.net client zelf kon ik het laatst ook niet vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rURLuaWZ7Q9sAOqGHvLSjtNW.png?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door ErikT738 op 08-01-2024 11:40 ]
ErikT738 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:37:
[...]
Als je de CD key ooit in je Battle.net account hebt gebruikt dan kan je 'm gewoon installeren vanaf hier.
Nu dacht ik wel te lezen dat je voor de door @MetalSonic genoemde custom campaign wel echt Reforged nodig had, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Edit - Zou onder "Classic Games" moeten staan. In de Battle.net client zelf kon ik het laatst ook niet vinden.
[Afbeelding]
Mijn held, voelt alsof ik nu even 30 euro heb gekregen. Een cadeautje. Heb die link van jou gevolgd en daar kon ik al snel het download proces beginnen. Leek eerst op de download van de normale vanille Warcraft 3 maar al snel kwam ik via een koppeling bij de Battlenet app en nu download hij reforged.
Betekent ook dat het geen ramp is dat ik de cd rom kwijt ben. als ik hem al vind vraag ik mij af of die nog werkt

Edit: installing Warcraft 3 reforged, straks ff kijken of ik ook frozen throne en dus de reforged versie daarvan kan downloaden
Edit 2: nee helaas dus die wellicht nog eens opnieuw kopen ofzo in de toekomst? hij staat niet onder classic games. Bijzonder maar het zal wel.
[ Voor 15% gewijzigd door MetalSonic op 08-01-2024 11:51 ]
Als hij er niet bij staat dan heb je 'm denk nooit met je huidige battle.net account gebruikt. Als je de CD-key nog ergens hebt kan je 'm als het goed is wel toevoegen.MetalSonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:45:
Edit 2: nee helaas dus die wellicht nog eens opnieuw kopen ofzo in de toekomst? hij staat niet onder classic games. Bijzonder maar het zal wel.
Heb wat doorgeklikt op battle.net kwam daar onder andere dit tegen:ErikT738 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:58:
[...]
Als hij er niet bij staat dan heb je 'm denk nooit met je huidige battle.net account gebruikt. Als je de CD-key nog ergens hebt kan je 'm als het goed is wel toevoegen.
Vanavond maar eens kijken of ik als ik Warcraft 3 Reforged opstart ook de Frozen throne campaign kan doen!The Frozen Throne keys cannot be used to play Warcraft III. The Frozen Throne was an expansion and it is now included for free in the base game: Reign of Chaos.
To play Warcraft III you must have either a Reign of Chaos key or you must purchase Warcraft III: Reforged.
If you have a Reign of Chaos key, you must redeem your CD key in your Battle.net account. When you install Warcraft III, log in with the Battle.net account that has your CD key.
Als ik het goed begrijp wordt op de achtergrond gewoon Reforged gebruikt om mensen met hun oude Reign of Chaos keys te laten spelen (maar dan zonder de nieuwe fancy graphics). De missies uit The Frozen Throne staan er bij mij wel bij, al weet ik niet of die ook beschikbaar zijn als je de base campaign nog niet hebt uitgespeeld (campaign progressie staat niet in de cloud helaas).MetalSonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:00:
[...]
Heb wat doorgeklikt op battle.net kwam daar onder andere dit tegen:
[...]
Vanavond maar eens kijken of ik als ik Warcraft 3 Reforged opstart ook de Frozen throne campaign kan doen!
youtube.com/@hisrep
Je zt hier een reactie hier waar je eigenlijk een vraag beantwoord wordt die ik hier wilde gaan stellen.DeNachtwacht schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:28:
Idd, ik zal vast wat mensen teleurstellen helaas. Met die key download je wel reforged, maar om de reforged editie te kunnen spelen moet je die wel alsnog kopen. Anders krijg je gewoon de oude graphics met her en der wat perfomance boosts en moderne feel in de menu's, meer niet.
Ik heb net de eerste missie van de campaign gedaan en een custom 1 vs 1 game en ik had het gevoel alsof ik gewoon de oude Warcraft 3 zat te spelen. Uiteraard wel iets beter qua resolutie, kon iets verder uitzoomen en 1440P had ik vroeger niet maar verder hetzelfde.
Wel verwarrend want bij de Warcraft 3 versie staat wel reforged. Ook ingame, bij Battlenet etc.
Ik vraag mij nu af of je reforged nodig hebt of dat de oude Warcraft 3 genoeg is .
Ik snap het nu sowieso niet meer zo goed. Toen Warcraft 3 reforged uit kwam was er veel drama. Mensen konden ineens niet meer de oude Warcraft 3 spelen? Maar ik kan dat nog steeds. Wat ik net dacht "lijkt op vroeger" klopt dus.
Mijn micro is echt zeer slecht geworden. Ben te traag om van meer dan 8 units iedereen in leven te houden. Het is dat de ai op normal nogal sloom is en ik meerdere expansions had anders had ik het nog verloren ook
[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 08-01-2024 20:07 ]
Het is ook gewoon de oude warcraft. Alleen wat moderner met graphics etcMetalSonic schreef op maandag 8 januari 2024 @ 20:01:
[...]
Je zt hier een reactie hier waar je eigenlijk een vraag beantwoord wordt die ik hier wilde gaan stellen.
Ik heb net de eerste missie van de campaign gedaan en een custom 1 vs 1 game en ik had het gevoel alsof ik gewoon de oude Warcraft 3 zat te spelen. Uiteraard wel iets beter qua resolutie, kon iets verder uitzoomen en 1440P had ik vroeger niet maar verder hetzelfde.
Wel verwarrend want bij de Warcraft 3 versie staat wel reforged. Ook ingame, bij Battlenet etc.
Ik vraag mij nu af of je reforged nodig hebt of dat de oude Warcraft 3 genoeg is .
Ik snap het nu sowieso niet meer zo goed. Toen Warcraft 3 reforged uit kwam was er veel drama. Mensen konden ineens niet meer de oude Warcraft 3 spelen? Maar ik kan dat nog steeds. Wat ik net dacht "lijkt op vroeger" klopt dus.
Mijn micro is echt zeer slecht geworden. Ben te traag om van meer dan 8 units iedereen in leven te houden. Het is dat de ai op normal nogal sloom is en ik meerdere expansions had anders had ik het nog verloren ook
Daarnaast bracht blizzard Reforged uit. Wat precies datzelfde was, alleen dan met veel hogere resolutie units en animations. Is wel echt een stuk mooier. Maar ook hier misten ranked play, clan support etc.
Waarschijnlijk wilde blizzard er 1 versie van maken zodat iedereen, reforged of niet, tegen elkaar kon spelen. Dat was opzich een mooi streven. Maar doordat die eerste versies naast features die eruit gesloopt waren, ook vol met bugs zat is er zo'n lading van kritiek gekomen dat het spel (helaas) een zeer snelle dood gestorven is. Mijns inziens zonde, want inplaats van keihard rushen voor de kerst hadden ze er beter nog even 2-3 maanden extra finetunen in kunnen stoppen. Dan waren de harde randjes er vanaf geweest en hadden ze veel meer geld verdiend aan enthousiaste fans die het spel opnieuw gekocht zouden hebben.
Helaaz pindakaaz, blizzard is al lang niet meer wat het was.
youtube.com/@hisrep
Bedankt, ja nu heb ik hem weer scherp. Warcraft 3 reforged werd flink gehyped. Ze zouden de campaign ook veel moooier en interactiever maken. Maar snel na launch zag je al beelden dat dat flink tegenviel.
Net even wat ingame beelden gezien via onderstaande trailer. En ik moet zeggen, dat ziet er fris uit. Gras is veel scherper. Peons betere textures etc. Oude Warcraft is grafisch echt nog wel te spelen maar het is niet meer fris.
YouTube: WarCraft 3 Reforged - Gameplay (PC/UHD)
Ik heb hem gisteravond even geprobeerd maar na level 2 helaas toch weer verwijderd. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben van hoever ze gekomen zijn en hoe mooi het is uitgewerkt. De aanvullende quests en missies per level zijn best aardig gedaan. Voor een hobbyproject dus echt een dikke 8, maar er is helaas ook teveel mis. Al in level 1 is de strijd humans vs orcs naar de achtergrond omdat je allerlei wolven en warcraft 3 creeps moet doden. Er is een tweetal heroes toegevoegd aan de lore wat gewoon net weer niet goed voelt. De levels zitten op plekken toch wat rommelig in elkaar.MetalSonic schreef op zondag 7 januari 2024 @ 11:09:
Warcraft 2 mod nu in Warcraft YouTube: Warcraft: Chronicles of the Second War - Launch Trailer
Hiermee speel je nu in elk geval de Orc campaign van Warcraft 2 in Warcraft 3. Veel aandacht maar nog niet op Tweakers helaas. Ben zelf begonnen met Warcraft 2. Demo eerst heel veel gespeeld en volgens mij was het de eerste PC game die ik kocht.
Minpunten:
1) muziek viel soms weg, was er ineens geen muziek meer
2) laatste paar missies te moeilijk voor mij toen om het uit te spelen, kan mij nog herinnerne dat je begint met een kleine basis en drie kwart van de map bedekt was door vijandelijke troepen.
Pluspunten:
1) Die introductie met de orcs die via boten over het water gaan terwijl de mensen zich voorbereiden op het gevecht. Ik heb hem duizenden keren gezien en het filmpje was zijn tijd ver vooruit
2) real time battles in een prachtige (lord of the rings achtige) omgeving
3) alles wat we kennen van Warcraft begon hier. Leuke units, de presentatie, de humor etc etc.
De perfectie die de zeldzame games die door een goed op elkaar ingespeeld team worden gemaakt bereiken haalt het gewoon niet. Soms heb je spellen die met liefde in elkaar gezet waren en in zijn geheel 'af' zijn en perfect . Naast Warcraft 2 bijvoorbeeld Halflife, c&c: red alert, civilization 5, Ori and the Will of the Wisps, Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3, Litte Nightmares. Et cetera. Dit soort pareltjes blijven gelukkig komen, maar die perfectie behalen is en blijft wel een uitzondering.
Kortom mijn herinneringen aan Warcraft 2 als één van de zeldzame "10+" games wil ik niet laten beinvloeden door een mod die een 8 waard is.
youtube.com/@hisrep
Bedankt voor je uitgebreide maar ook eerlijke reactie. Jammer om te zien dat het niet helemaal voldoet. Ik heb voor mijzelf mijn verwachtingen ook al iets naar beneden bijgesteld. Ik las toevallig vanmiddag dan dat het hier en daar toch Warcraft 2 met een twist is. Dat kan beiden kanten opgaan. Ik moet voor mijzelf nog even bedenken of ik Reforged koop en dit ga proberen. Reforged kost geld en het installeren is mogelijk een gekloot. Ik parkeer het nog even.
Verder snap ik dat je je goede herinneringen van Warcraft 2 vanille koestert.
Ik behoor misschien tot de weinige maar ik kan de nieuwe grafische look erg waarderen. Ook heb ik meer instellingen die ik kan tweaken bij de grafische opties. Het lijkt prima te lopen. Wellicht weer eens wat aanklooien in de campaign ik zie wel. Maar voor 20 euro kon ik het niet laten liggen
Warcraft Chronciles of the Second War
Positief:
Verhaal/ sfeer/ presentatie: Dit spel wow, dit ziet er uit zoals ik door een gekleurde nostalgie bril zou kunnen kijken naar Warcraft 2. Prachtige textures, details het is echt heel mooi vind ik. Voelt soms bijna als Warcraft 4 ok dat klopt niet naar het is zoveel mooier ook dan Warcraft 3.
Het is uiteraard geen remake van Warcraft 2. Dat viel mij snel op, dacht eerst van wel maar nadat ik de nodige reviews en artikelen had gelezen kwam ik daar achter. Het is voor mij meer een "ode aan Warcraft 2, aan die tijd/ omgeving" en ik vind dat ze dat uitstekend doen.
Gameplay:
Heerlijk, gewoon weer de mensen tegen de Orcs. Missies zijn afwisselend en de ingame filmpjes tussendoor zijn erg goed gedaan. Echt waar dit is indrukwekkend. Ik merkte ook dat ik het erg leuk vond om weer eens bootjes te bouwen. Een gedeelte van mij heeft het altijd jammer gevonden dat dat niet kon in Warcraft 3 alhoewel ik snap dat ze keuzes moesten maken. De heros in de campaign, de verhaallijn die er doorheen gaan niks dan kudos.
En dan de cons, nouja con. In hoeverre de makers hier wat aan kunnen doen? Bij de 4de missie worden de maps wat groter. Ik had zo'n gevoel dat ik geen 120 fps meer had. Framerate maar gecontroleerd en ik schrok behoorlijk in sommige gedeeltes van de map dropt de framerate tot wel 35 tot 40 fps. Ondanks dat ik Nvidia Gsync heb en die het wel wat smooth maakt kan dat ook niet alles. Con? Tja mijn gaming set up is blijkbaar niet meer snel genoeg voor dit spel. Een 10700K + MSI 3080. Het terugzetten van de resolutie van 4k naar 1440p lijkt de framerate iets te helpen maar niet heel veel. Misschien dat mijn GPU snel zat is maar mijn CPU het niet meer aan kan, geen idee.
Minpuntje waar het spel wel wat aan kan doen. De peons lopen heel traag de goldmine in en uit!
De online community voelt wel een stuk kleiner dan toen, zit nu te denken om wat meer custom campaigns te spelen zoals bovenstaande. Hebben jullie nog andere suggesties hiervoor?
En laat ik beginnen met welverdiende lof (zal ook positief afsluiten).
Ja, lof voor de makers van deze mod/ custom campaign
Wat ze hebben gedaan op het grafische vlak is super. Prachtige unieke textures en elk missie is anders qua omgeving. Er is ontzettend veel energie en liefde in gestoken. Het is ook nog eens een volledige campaign. Hoe vaak heb ik wel niet kickstarters gezien en dat je uiteindelijk alleen één level kon doen? Of een kwart? Nee dit is een volledige campaign en het is erg goed.
is dit dan een game die je kan vergelijken met een Warcraft 1, 2 of 3?
Nu toch kritisch, nee het is echt een super knappe mod maar ook weer niet meer. Er zijn teveel dingen waardoor ik het toch niet kan zien als een volwaardige concurrent voor bijvoorbeeld Warcraft 2 of 3. Technisch gezien denk ik bij lange na niet smooth genoeg is, veel technische dingetjes. In tussenfilmpjes is er soms totaal geen synchronisatie. Framerate kan ineens flink inkakken. Er zijn maps waar je op de map heen kan lopen en sommige missies of gevechten voelen nét niet helemaal aan.
Kritische momentje achter mij nu mooi afsluiten. Deze mod is gratis en ik vind het een prachtige "ode" aan Warcraft 2 en dan nu alleen nog de Orc gampaign. Moet zeggen dat ik mede door deze mod wel hoop op een echte remake van Warcraft 2 door Blizzard maar wie weet.
Ik kan de mod aanraden. Zowel voor de mensen die Warcraft 2 hebben gespeeld en de gene die het leuk vinden om weer eens een campaign te doen.
Blizzard heeft gisteren patch 2.0 aangekondigd voor Warcraft III Reforged. Deze patch moet heel veel gaan goedmaken wat ze met Reforged release verkeerd hebben gedaan. Omgevingen, verlichting en de UI is vernieuwd. Alle originele Warcraft III assets zijn geupscaled naar HD en je kan kiezen welke van onderdelen van de oude of nieuwe graphics je wilt gebruiken dmv toggles. Veel QoL verbeteringen, zoals custom hotkeys, verbeterde ladder etc.. De patch is voor iedereen die de game al heeft.
Verder is er een Battle Chest aangekondigd waarop ook remasters in zitten van Warcraft I en Warcraft II voor 40 euro. Heb je Warcraft III Reforged al, dan betaal hier je slechts 25 euro voor (20 euro als je de WC3 Spoils of War Edition hebt). De Battle Chest of de games los zijn vanaf nu verkrijgbaar.
Nice, zou een game zoals dit graag op de iPad willen hebben maar weet niet of blizzard zich nog eens met mobile bezig zal houden.Zeror schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:13:
*Even een grote schop!*
Blizzard heeft gisteren patch 2.0 aangekondigd voor Warcraft III Reforged. Deze patch moet heel veel gaan goedmaken wat ze met Reforged release verkeerd hebben gedaan. Omgevingen, verlichting en de UI is vernieuwd. Alle originele Warcraft III assets zijn geupscaled naar HD en je kan kiezen welke van onderdelen van de oude of nieuwe graphics je wilt gebruiken dmv toggles. Veel QoL verbeteringen, zoals custom hotkeys, verbeterde ladder etc.. De patch is voor iedereen die de game al heeft.
Verder is er een Battle Chest aangekondigd waarop ook remasters in zitten van Warcraft I en Warcraft II voor 40 euro. Heb je Warcraft III Reforged al, dan betaal hier je slechts 20 euro voor. De Battle Chest of de games los zijn vanaf nu verkrijgbaar.
[YouTube: Warcraft Remastered Battle Chest Launch Trailer]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Misschien ooit wanneer ze eraan gaan wagen om dit ook naar Gamepass te brengen.Bossie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:18:
[...]
Nice, zou een game zoals dit graag op de iPad willen hebben maar weet niet of blizzard zich nog eens met mobile bezig zal houden.
prima spel om tijdens een lange vlucht/treinrit wat tijd in te steken zeker omdat vrijwel elke andere game online moet zijn.Zeror schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:33:
[...]
Misschien ooit wanneer ze eraan gaan wagen om dit ook naar Gamepass te brengen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Kleine aanpassing. Weer net te prijzig om te kopen daardoor, voor een tientje had ik W2 wel weer eens aan willen doen.Zeror schreef op donderdag 14 november 2024 @ 14:13:
*Even een grote schop!*
Verder is er een Battle Chest aangekondigd waarop ook remasters in zitten van Warcraft I en Warcraft II voor 40 euro. Heb je Warcraft III Reforged al, dan betaal hier je slechts 25 euro voor.
[YouTube: Warcraft Remastered Battle Chest Launch Trailer]
youtube.com/@hisrep
Vreemd. Bij mij gaf ie 20 euro aan ipv 25 euro.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 november 2024 @ 17:14:
[...]
Kleine aanpassing. Weer net te prijzig om te kopen daardoor, voor een tientje had ik W2 wel weer eens aan willen doen.
Had jij een spoils of war edition van reforged? Misschien is dat her verschil, ik niet namelijkZeror schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:41:
[...]
Vreemd. Bij mij gaf ie 20 euro aan ipv 25 euro.
youtube.com/@hisrep
Ik heb inderdaad de Spoils of War edition. De prijs is voor mij €20,24 om precies te zijn.DeNachtwacht schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:13:
[...]
Had jij een spoils of war edition van reforged? Misschien is dat her verschil, ik niet namelijk
youtube.com/@hisrep
Mischien een keer opnieuw installeren ?Carel schreef op woensdag 20 november 2024 @ 14:33:
Helaas is de WC3 patch 2.0 hier onwerkbaar, in het begin is classic prima, maar met wat units in beeld een haperend festival. Uiteraard lopen rommelen met alle ingame settings en reoluties, maar het stutter(om de 3 sec 1fps) probleem blijft. De afgelopen jaren nooit problemen gehad, qua performance is er niet te detecteren. Gaat ook nergens over; 7800x3d, 7900 xtx, 32GB en oled 240hz.
Hier op laptop met een i9 en 4700 met 32 GB nergens last van loopt hier best goed.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Aangezien dit mijn childhood game was, en ik net een nieuwe PC heb gebouwd, dacht ik om deze eens leuk te gaan spelen. Maar allememaggies wat loopt die game slecht met de reforged modellen (7700/7800XT). Ik denk dat ik niet eens 15 FPS haal. Met de oude modellen is het gewoon onspeelbaar en zo te lezen hieronder is dat echt al een hele lang tijd.
Zo zonde zeg! Bizar dat dit uit de pijplijn van Blizzard is gekomen.
Na alle slechte verhalen over Reforged heb ik die altijd maar links laten liggen, maar toen enige tijd geleden de Battlechest in de aanbieding was heb ik die toch maar eens aangeschaft. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me er prima mee vermaak. Het voelt gewoon zoals destijds en Reforged draait ook gewoon prima (RTX 3080).
Leaping Lab Rats!
Maar dan neem ik aan dat je met classic models speelt? Of zal het voornamelijk een AMD optimalisatie probleem zijn?d3vlin schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:24:
Voor mij was Warcraft 3 destijds ook een topper en we spelen hier thuis ook nog wel eens een potje Warcraft 2 (Dosbox) over het netwerk.
Na alle slechte verhalen over Reforged heb ik die altijd maar links laten liggen, maar toen enige tijd geleden de Battlechest in de aanbieding was heb ik die toch maar eens aangeschaft. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik me er prima mee vermaak. Het voelt gewoon zoals destijds en Reforged draait ook gewoon prima (RTX 3080).
[ Voor 4% gewijzigd door Remmetje op 27-06-2025 16:39 ]
[ Voor 4% gewijzigd door TweakerVincent op 27-06-2025 17:45 ]
Met een 7800 XT zou het echt mooier moeten draaien. Is het geen driver probleem?Remmetje schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:27:
[...]
Maar dan neem ik aan dat je met classic models speelt? Of zal het voornamelijk een AMD optimalisatie probleem zijn?
youtube.com/@hisrep