• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:24
Zoals gewoonlijk is er een beta opt-in op de website van WoW Forever.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
beebie121 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:31:
ja ik denk dat classic of anniversairy nu klaar is.
Denk t ook. Las ergens dat er ook een hardcore variant komt. Of ze laten die servers doodbloeden of ze gaan ze vroeg of laat sluiten en zo pushen richting forever.

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:10

junglebeast

hier staat iets

Zerora schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:34:
Zoals gewoonlijk is er een beta opt-in op de website van WoW Forever.
Ik ga wel met de launch spelen. En dan 5 uur in de wachtrij zitten.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:57
junglebeast schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:31:
Ik ga het morgen wel allemaal bekijken. Vraag is wel of dit de doodsteek is van de huidige Classic. Retail gaat wel door denk ik. Daar pak je gewoon elke week een aantal uurtjes mee.

In Forever gaat wel wat meer tijd inzitten denk ik zo.
Ik kreeg juist het idee dat retail klaar gaat zijn na de last titan. En dat forever de reboot is. Al had ik wel een console release verwacht.

• Zerora
WoW Forever bevat ook de Hardcore mode.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Ryatzu
Collectors edition!!! Take my money

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:05
Dit was een super announcement :D
Ik kijk hier zoooo naar uit.

Die hele mindset moet veranderen.

Zoals Holly ook zei: de journey is belangrijk. Niet per se de endgame.
Zo veel van die optionele dingen die tof zijn zoals transmog toggle etc.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

• Ryatzu
Ik ben helemaal om. Eerst nogal sceptisch wat dit zou zijn. Maar kreeg een flashback zoals net als die man in ratatouille.

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:44
Ik heb al een jaar of 8 geen wow gespeeld...
Nu twijfel ik weer.

Begint iedereen gewoon op level 1?
Twijfel

• Zerora
Ik hoop alleen niet op een WoW Forever Armory eigenlijk. Het zo enorm vooroordelend als mensen je vooraf gaan opzoeken op de armory en je vervolgens kicken omdat je game progress hun niet bevalt. Een stukje privacy, naast de ingame inspect, zou fijn zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Zerora op 12-09-2026 22:06 ]

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q3vw8t6GCBeItBF6QUUyMI1m2iY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oMOV3vRPDh17jSI1ymDNKIhE.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht nog voor €150... maybe.. maar die shipping costs? 😆

Do more

• Goldia
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:07
Ricmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:29:
Er is een speciale pack voor gekomen. Maar niet nodig om te spelen. Een sub is genoeg.

[Afbeelding]
Als ik het goed begrijp moet je wel een pack van 30 euro kopen om de Skyborne te spelen....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zerora schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:05:
Ik hoop alleen niet op een WoW Forever Armory eigenlijk. Het zo enorm vooroordelend als mensen je vooraf gaan opzoeken op de armory en je vervolgens kicken omdat je game progress hun niet bevalt.
Als het om de journey gaat dan moet het spel ook niet overdreven tuned zijn of dat je retail - mythic skill moet hebben.

Gewoon leuk spelen en je komt er wel. Alleen niet in de fire staan ;)

Matig positief, vraag mij alleen af hoeveel tijd het een en ander kost.

Tweakers Discord

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ohh we kunnen een achternaam kiezen. Gaaf.

• Zerora
RetroHead schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:07:
[Afbeelding]

Dat moet een foutje zijn, toch? toch?

• Ryatzu
[Afbeelding]

Mijn shipping komt op 294 uit 😂

En ja zit op de eu store

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22:32
Is dit nu de '' classic '' van vroeger, maar met meer uitbreiding? Dus echt lang over het levelen doen, veel exploren en vrienden maken onderweg?

• Ryatzu
Vlaanderen1 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:19:
Is dit nu de '' classic '' van vroeger, maar met meer uitbreiding? Dus echt lang over het levelen doen, veel exploren en vrienden maken onderweg?
ja

• Ryatzu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZDfA-hD7W1Y1xoFMIG7zQR-iXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H5PGpM5H6NmZ3uSvJw3YPym7.png?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
Ik was hier net naar aan het kijken en bij mij zegt die ook 296 shipping kosts.. gaat helemaaaal nergens over natuurlijk.

• Zerora
Ricmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:25:
[...]

Ik was hier net naar aan het kijken en bij mij zegt die ook 296 shipping kosts.. gaat helemaaaal nergens over natuurlijk.
Idd. Kun je hem niet ophalen? Een vliegticket naar het magazijn zou zo maar eens goedkoper kunnen zijn... 8)7

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:18

Prx

Wordt door een echte Skyborne voor je deur afgezet.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik kreeg ook het gevoel dat wow forever en de titans expansion voor retail de laatste zullen gaan zijn en dat er voor daarna iets nieuws komt waar ze het nog niet over wilden hebben?

Ze had het in het begin ook over dat dit de grondlegging wordt voor de komende 20 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Navi op 12-09-2026 22:30 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:45

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
[Afbeelding]

De shipping costs zijn bij mij nog hoger.. Ik woon in Nederland...

Subtotal €150.00
Shipping €296.00

Total €446.00

Beroeps brabander

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:11
WoW Forever is mooi nieuws, maar zoveel vragen.. hoe is class balance? Aangezien ze paladins bruikbaar willen maken, wat doen ze met de rest. Doen ze ook wat aan de rare items, bijvoorbeeld die met +spirit voor melee? Krijgen we dual of onbeperkte spec builds? Wellicht morgen meer nieuws in de deep dive.

Specs

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:05
[Afbeelding]

Bij mij 446,- eur naar NL toe.

• Ryatzu
Navi schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:28:
Ik kreeg ook het gevoel dat wow forever en de titans expansion voor retail de laatste zullen gaan zijn en dat er voor daarna iets nieuws komt waar ze het nog niet over wilden hebben?

Ze had het in het begin ook over dat dit de grondlegging wordt voor de komende 20 jaar.
Ja, en dat ze nog veel meer grote plannen hebben voor de toekomst.

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:05
Werd echt tijd! Ben sinds dit jaar WoW moe.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Freaky Maus schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:32:
WoW Forever is mooi nieuws, maar zoveel vragen.. hoe is class balance? Aangezien ze paladins bruikbaar willen maken, wat doen ze met de rest. Doen ze ook wat aan de rare items, bijvoorbeeld die met +spirit voor melee? Krijgen we dual of onbeperkte spec builds? Wellicht morgen meer nieuws in de deep dive.
Is toch veel leuker dat allemaal opnieuw uit te gaan vinden tijdens het spelen ipv alles al van te voren te weten?

• AMDLegion
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:03
Zijn de controls nu ook modern gemaakt of is dit nog steeds een game die unplayable is tenzij je ermee bent opgegroeid?

• Ricmaniac
Navi schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:28:

WoW: Forever zegt als titel denk ik genoeg :P Maar wat ze na Last titan gaan doen met retail echt geen idee.
Ik ben alleen vooral benieuwd hoe ze WoW forever echt forever kunnen maken ... er komen wel nieuwe raids enzo maar hoe zorgen ze ervoor dat niet alleen de nieuwste raid interessant blijft voor spelers. Maargoed dat is voor de longterm. niet voor de eerste maanden natuurlijk.

Maar holy moly.. 7 weken maar wachten had ik echt echt niet verwacht.

Ben ook benieuwd in hoeverre ze server structuur kunnen verbeteren dat het misschien hogere spelersaantallen kan krijgen. Zou tof zijn om alles in de wereld weer "druk" te zien

• Ryatzu
Ik ben vooral ook benieuwd naar: Gamepad support
Interessant voor teamdeck maar kom op, breng het naar de switch 2 zoals ffxiv!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:35
O.M.G. Net terug van een 14 urige autorit maar ben weer helemaal wakker. Wat vet. Ja, dit ga ik direct spelen.

[ Voor 45% gewijzigd door Daan0s op 12-09-2026 22:49 ]

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:53

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Groot classic fan. Dus ik ben nieuwsgierig naar dit en ook wel enige hype al de laatste maanden.

Maaar; ik ben toch bang voor een 'retail-gevoel'. Dit door UI, transmogs, account-wide zaken, nieuw ras.

En wat gaan we nu doen, gewoon classic / anniv voelt zinloos (heb ik overigens ook al enkele weken). Maar alleen wachten is ook lang :)

• Zerora
De Roadmap:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TjiKfTP6fa1VN3MNzXV3fbeUk-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZec7sBRW4n6WjNqdnLskQpT.jpg?f=fotoalbum_large

• Ricmaniac
Wel tof dat HC snel komt voor deze variant gezien er allemaal nieuwe quests enzo ook zijn en nieuwe items etc.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:02
Heel benieuwd naar de Talent Trees!

En ik hoop dat er achievements komen. Als dit 'WoW Forever' is, dan moeten ze zorgen dat er veel replayability is, dan vind ik Achievements wel een must

• Zerora
De zone Riverglades ligt ten oosten van Burning Steppes.

• Ricmaniac
addictive schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:22:
Heel benieuwd naar de Talent Trees!

En ik hoop dat er achievements komen. Als dit 'WoW Forever' is, dan moeten ze zorgen dat er veel replayability is, dan vind ik Achievements wel een must
Hadden ze dat niet laten zien in een screenshot ? Volgens mij kwam er account wide achievements of iets in die trant.

Maar ze moeten idd wel om het voor deze huidige tijd interessant te maken met lange termijn in mind.

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:02
Ricmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:27:
[...]

Hadden ze dat niet laten zien in een screenshot ? Volgens mij kwam er account wide achievements of iets in die trant.

Maar ze moeten idd wel om het voor deze huidige tijd interessant te maken met lange termijn in mind.
Ik heb het niet gezien, maar kan zijn dat ik het gemist heb. Wowhead maar even goed in de gaten houden

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

WoW Forever #hyped...
Streams die class talents/racials etc. showcasen zien er goed uit.

Oh, Collector's edition, nice :)....

150 Euro...., okay... could be worse.

Shipping costs:
EU Shop
NL: 296 Euro :+
DE: 248 Euro :+

US Shop
USA: 500!!! Dollar :+

Voor de grap t-shirt en Hoodie in het mandje.
Shipping costs:

20 Euro 8)7 8)7 8)7

Right...........

[ Voor 44% gewijzigd door Squishie op 13-09-2026 00:09 ]

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Hoe gaat dat werken met guild sizes dan icm die verschillende raid sizes?

20 man kun je gewoon met je huidige mythic guild doen qua roster, maar hoe ga je 2 groepen van 10 maken dan? 2/4/14 vertaald slecht naar 2/2/6. Dan heb je opeens 2 extra tanks nodig.

Gaat de gear uit 20 mans ook beter zijn dan uit 10 mans? Dan hoef je je misschien niet druk te maken om 10 mans, al zijn het wel andere raids ipv scaling.

• Ricmaniac
JBplap schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:34:
Hoe gaat dat werken met guild sizes dan icm die verschillende raid sizes?

20 man kun je gewoon met je huidige mythic guild doen qua roster, maar hoe ga je 2 groepen van 10 maken dan? 2/4/14 vertaald slecht naar 2/2/6. Dan heb je opeens 2 extra tanks nodig.

Gaat de gear uit 20 mans ook beter zijn dan uit 10 mans? Dan hoef je je misschien niet druk te maken om 10 mans, al zijn het wel andere raids ipv scaling.
Tja was in TBC ook altijd al toch. Je had Karazhan wat 10 man was en Slave pens, Gruuls lair, magtheridon etc van 25 man was. Loopt vanzelf wel op rolletjes :P

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Squishie schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:03:
WoW Forever #hyped...
Streams die class talents/racials etc. showcasen zien er goed uit.

Oh, Collector's edition, nice :)....

150 Euro...., okay... could be worse.

Shipping costs:
EU Shop
NL: 296 Euro :+
DE: 248 Euro :+

US Shop
USA: 500!!! Dollar :+

Voor de grap t-shirt en Hoodie in het mandje.
Shipping costs:

20 Euro 8)7 8)7 8)7

Right...........
Update: er waren "problemen" bij de leverancier, de shipping prijzen klopten niet. Er is een optie nu bijgekomen voor 45 Euro shipping.

Mocht het voor jou nog niet werken advies is: gooi je mandje leeg, refresh page en try again. Bij de check-out selecteerd die dan standaard "Express", maar kan je alsnog "Standard" kiezen á 45 Euro :)!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:04
Ge-wel-dig nieuws!
Ik heb alvast die 60 euro variant gekocht zodat ik op zeker de beta kan spelen :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Ricmaniac
Vortigen schreef op zondag 13 september 2026 @ 08:22:
Ge-wel-dig nieuws!
Ik heb alvast die 60 euro variant gekocht zodat ik op zeker de beta kan spelen :)
Haha ik wacht wel even de beta af :P Heb de beta optin gedaan en als ik gewoon access krijg heb ik voor mijzelf geen reden om 1 van die packs te kopen want Skyborn heb ik 0 interesse in.

Ben toch druk in een andere game die de 15e uit komt met vrienden dus nu kopen zou gewoon zonde zijn.

Ik heb er wel zo veel zin in. Ik hoop wel dat de UI aan te passen is naar een hele classic stijl want als ik die streamers zag spelen die hadden allemaal moderne uitziende healthbars etc etc. Haalde voor mij het classic gevoel een beetje boel weg.

• Ricmaniac
Maar ben ook heeel erg benieuwd naar de leveling pace .. Ik kijk er echt naar uit om Forever heel anders aan te pakken. Gewoon letterlijk zo goed als addonless de game door te gaan en geen questhelper etc. Gewoon de game te ontdekken vanuit de game zelf. Quests lezen etc en de journey naar max level het plezier te laten zijn en niet de endgame wat we tegenwoordig gauw gewend zijn in mmo's.

Gezien ze zo veel midgame content toevoegen denk ik dat het wel goed zit en hun mindset dat ook is maar moet maar blijken hoe het uit pakt natuurlijk. Want ik vraag me af of je er iets aan hebt om oudere content te doen als je al uiteindelijk max level bent of is het gewoon de bedoeling dat je dan weer een nieuwe levelt :P Gezien ze het ook over een Legacy mode hadden ofzo wat speciaal iets was voor mensen die alts levelden ofzo.

• Ryatzu
Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:09:
[...]

Haha ik wacht wel even de beta af :P Heb de beta optin gedaan en als ik gewoon access krijg heb ik voor mijzelf geen reden om 1 van die packs te kopen want Skyborn heb ik 0 interesse in.

Ben toch druk in een andere game die de 15e uit komt met vrienden dus nu kopen zou gewoon zonde zijn.

Ik heb er wel zo veel zin in. Ik hoop wel dat de UI aan te passen is naar een hele classic stijl want als ik die streamers zag spelen die hadden allemaal moderne uitziende healthbars etc etc. Haalde voor mij het classic gevoel een beetje boel weg.
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/1wexeu1/i_played_forever_for_6_hours_straight/
The UI is like full blown retail. Which you can toggle off to go Classic UI.
Ga ik volledig classic met grafics of toch retail, lastig...

[ Voor 3% gewijzigd door Ryatzu op 13-09-2026 09:24 ]

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 09:31
Ik ben redelijk hyped hierover, maar... Ik begrijp vanuit de community dat Forever niet zoveel lijkt als de custom community driven servers (inmiddels gebanned) waren. Veel spelers waren hyped over Turtle wow omdat de classes daar veel meer pvp gebalanceerd waren zoals ik het begreep. Ik dacht dat Blizzard vooral daar naar geluisterd had en dit zou toepassen in Forever maar blijkbaar niet..

Ook komt er geen arena? Ik speel wow juist voor arena. Jammer...

• RetroHead
https://www.invenglobal.com/articles/25888/why-was-world-of-warcraft-forever-created

Interview omtrent de creatieve richting van de game, o.a. wordt de group finder besproken:

"Does that mean automated group finder features like those in modern WoW will be restricted in Forever?
Ana Resendes: We value the experience of players talking to each other and manually forming groups. In past WoW, as players searched for companions to run dungeons or raids with, they naturally conversed with others and built relationships.

Of course, the process of finding people shouldn't be overly inconvenient. We can provide tools that help players find who they need, but we are taking a different direction from pressing a single button to automatically assemble a group and immediately teleport into content.

The process of searching for people, communicating, and embarking on an adventure together is one of the core experiences we want to revive in Forever."

Do more

• Daan0s
Oh wat heb ik hier schandalig veel zin in. Lekker met mn handheld op de bank het "nieuwe" Azeroth verkennen. Ben bijna zo hyped om die Forever collection te kopen met W3 en nieuwe campaign haha. Heb de oude Warcraft 3 wel maar dit vond ik er toch echt tof uit zien. Beta wil ik niet spelen, wil in november gewoon volledig nieuw erin gaan.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:18

Prx

RetroHead schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:34:
https://www.invenglobal.com/articles/25888/why-was-world-of-warcraft-forever-created

Interview omtrent de creatieve richting van de game, o.a. wordt de group finder besproken:

"Does that mean automated group finder features like those in modern WoW will be restricted in Forever?
Ana Resendes: We value the experience of players talking to each other and manually forming groups. In past WoW, as players searched for companions to run dungeons or raids with, they naturally conversed with others and built relationships.

Of course, the process of finding people shouldn't be overly inconvenient. We can provide tools that help players find who they need, but we are taking a different direction from pressing a single button to automatically assemble a group and immediately teleport into content.

The process of searching for people, communicating, and embarking on an adventure together is one of the core experiences we want to revive in Forever."
Dat vind ik persoonlijk dan wel weer jammer. We waren hier in huis verrast door de aankondiging, en gisteren ook wel erg blij. Sinds de kinderen er zijn (oudste is 4) hebben we WoW vaarwel gezegd, omdat het niet te combineren was met werk en gezinsleven. Dit leek een mooie om weer casual in te stappen en samen weer rustig hier en daar te kunnen levelen. Maar als we nu uren moeten gaan zoeken naar vriendjes om sommige dungeon quests af te kunnen ronden, dan zal het plezier weer snel verdwijnen. Maar ik snap dat er mensen zijn die dat aspect juist weer fantastisch vinden, om weer sociaal te moeten zijn.

• RetroHead
Prx schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:10:
[...]

Dat vind ik persoonlijk dan wel weer jammer. We waren hier in huis verrast door de aankondiging, en gisteren ook wel erg blij. Sinds de kinderen er zijn (oudste is 4) hebben we WoW vaarwel gezegd, omdat het niet te combineren was met werk en gezinsleven. Dit leek een mooie om weer casual in te stappen en samen weer rustig hier en daar te kunnen levelen. Maar als we nu uren moeten gaan zoeken naar vriendjes om sommige dungeon quests af te kunnen ronden, dan zal het plezier weer snel verdwijnen. Maar ik snap dat er mensen zijn die dat aspect juist weer fantastisch vinden, om weer sociaal te moeten zijn.
Ik heb hetzelfde, 2 kids van 8 en 9, druk gezinsleven en werk. Toch lijkt mij een avontuur beleven met meer contact tussen spelers een betere optie dan group finder. Als je een leuke guild hebt met aanwezigen kun je toch redelijk snel 5 man dungeons samenstellen. Later zal er een raidschema beschikbaar zijn (10-player group raids & 20-player raids) om op 'vaste' dagen te raiden. Daarnaast stap ik er niet in men de intentie om qua end-game meteen wekelijkse raids te doen, ik kijk vooral uit naar het avontuur om 60 te dingen, nieuwe content te beleven en weer dat echte MMO gevoel terug te krijgen i.p.v. het gevoel dat je met bots speelt.

Ik heb het eerder ervaren op Nostalrius en later Turtle WoW, de sfeer en de chemie was echt fantastisch. Spelers die elkaar steevast een buff toewerpen als je toevallig langsloopt, helpen met quests onderling en in dungeons weer echt moeten pullen, crowd controle toepassen, skilled players vinden om vaker mee te spelen.. ik hoop dat ze dat weer terug kunnen krijgen in de game.

Do more

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
RetroHead schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:22:
[...]

Ik heb het eerder ervaren op Nostalrius en later Turtle WoW, de sfeer en de chemie was echt fantastisch. Spelers die elkaar steevast een buff toewerpen als je toevallig langsloopt, helpen met quests onderling en in dungeons weer echt moeten pullen, crowd controle toepassen, skilled players vinden om vaker mee te spelen.. ik hoop dat ze dat weer terug kunnen krijgen in de game.
Die ervaring heb ik ook op de officiele WoW servers. Maar dan in Hardcore.

Daar kijkt men ook erg goed naar elkaar uit, is het makkelijk groepen te vinden en krijg je buffs van iedereen.

Het grote nadeel van hardcore is wel dat het voorbij is zodra je character dood is. Mijn (enige serieuze) poging kwam tot level 36. Daarna had ik voorlopig geen zin meer om weer een character te rollen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:55
Boh ik speel al vele vele jaren niet meer, maar ik moet zeggen dat mij dit wel aanspreekt. Ook hier ondertussen een kind, waardoor de tijd beperkter is en er hardcore raiding (wat mij ooit zo aantrok) nu niet meer past. Om weer op deze manier ondergedompeld te worden in de WoW lore en op een rustige leuke manier, zonder end-game 'druk', te gaan spelen dat lijkt mij top!

• Ricmaniac
addictive schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 23:32:
[...]

Ik heb het niet gezien, maar kan zijn dat ik het gemist heb. Wowhead maar even goed in de gaten houden
Dit is wat ik bedoelde gisteren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKMeHXJCaoP043-k5uUXu3pPNZ4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Aj0GtwEvojIYqwM90e7hoFmU.png?f=user_large

Hiermee unlock je accountwide perks o.i.d. voor al je alts.

• Ricmaniac
Vanavond om 19:00 is de deep dive. ben heel benieuwd

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:24
https://talentsforever.com

Hier kan je alle talents, racials en perks zien

• Ryatzu
Damn dat is snel!

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:24
De priest racials staan er wel (nog) niet op.

Dwarf heeft bijvoorbeeld desperate prayer en chastise

Fear ward en douvering Plague zijn nu geen priest racials meer. Elke priest kan dat dus leren.

Human ziet er wel op uit voor PVP. Horde is generfed voor PVP.

Ik zou graag een priest spelen maar dat levelen gaat dan veel te traag gaan (tenzij shadow). Misschien Warlock spelen mmmm

[ Voor 34% gewijzigd door stevosmax op 13-09-2026 12:45 ]

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

stevosmax schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:43:
De priest racials staan er wel (nog) niet op.

Dwarf heeft bijvoorbeeld desperate prayer en chastise

Fear ward en douvering Plague zijn nu geen priest racials meer. Elke priest kan dat dus leren.

Human ziet er wel op uit voor PVP. Horde is generfed voor PVP.

Ik zou graag een priest spelen maar dat levelen gaat dan veel te traag gaan (tenzij shadow). Misschien Warlock spelen mmmm
Hoe snel het lvlen gaat is nog maar afwachten. Het is geen Classic dus kan maar zo dat de EXP curve meer richting retail zit.

• ewrz
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 20:54
Ik speel al jaren geen retail meer, alleen classic. Vind het wel interessant al spreekt niet alles mij aan. Blauwe blood elves voor beide factions had niet zo gehoeven voor mij, komen een beetje uit de lucht vallen vind ik. Vind het ook leuker als je direct aan iemand kunt zien welke faction/class/gear hij heeft ipv via een UI element dus wel blij met de optie transmog uit te zetten.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:47
Deze ouwe (WOW Classic + TBC) speler van ondertussen 43 krijgt toch weer kriebels. Game eigenlijk niet veel meer, dat doen de kids wel ondertussen maar zoek al langer weer een game om af en toe te spelen. Mobile games vindt ik persoonlijk helemaal niks en WoW Classics blijft toch een game die ik altijd in me hart gesloten heb.

Ik neem aan de het qua hardware specs niet meer zal vragen dat de huidige WoW toch?
Beetje redelijk game pc of een Mac Mini ofzo zou het prima moeten draaien toch?

Eigenlijk best wel zin in om weer casual te levelen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 13-09-2026 14:44 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• rhjgiesen
  • Registratie: December 2013
Pedr0 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:43:
Deze ouwe (WOW Classic + TBC) speler van ondertussen 43 krijgt toch weer kriebels. Game eigenlijk niet veel meer, dat doen de kids wel ondertussen maar zoek al langer weer een game om af en toe te spelen. Mobile games vindt ik persoonlijk helemaal niks en WoW Classics blijft toch een game die ik altijd in me hart gesloten heb.

Ik neem aan de het qua hardware specs niet meer zal vragen dat de huidige WoW toch?

Ik speel al jaren wow classic op een base model MacBook Air m1, 8gb ram. Draait als een zonnetje. Graphics op 4 en een steady 60 fps

• Ryatzu

Nee vraagt zelfs iets minder als retail, is prima op een Mac mini.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:11

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Lang geleden al gestopt met WOW. En een poosje Turtle WOW gespeeld. Wat ik persoonlijk een hele verbetering vond. WOW Classic ging dan nog, tot aan Lich King gespeeld. Maar WOW Retail heb ik al jaren niet gedaan. En dat trekt me ook niet.

Toen ik het bericht in mijn spam box kreeg van Blizzard toch even gekeken. Ik had het idee van. Oh daarom moest Turtle WOW na 8 jaar ineens verdwijnen.

Voorlopig kijk ik de kat uit de boom. Ik ben nog meer dan happy met LOTRO.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Classic direct in het begin gespeeld in 2019, te veel try hards, voelde gewoon anders dan 2003-2005.

Roadmap voor forever ziet er goed uit! Kriebelt wel om weer te starten. Golden times weer opstarten? ;)

• Ricmaniac
Brummetje schreef op zondag 13 september 2026 @ 13:01:
[...]

Hoe snel het lvlen gaat is nog maar afwachten. Het is geen Classic dus kan maar zo dat de EXP curve meer richting retail zit.
ik vermoed zelfs (misschien is het wel hoop haha) dat het trager is dan classic. Gezien ze met zo veel midgame content komen zou raar zijn als je dat vrij rap outleveled

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:06:
[...]
ik vermoed zelfs (misschien is het wel hoop haha) dat het trager is dan classic. Gezien ze met zo veel midgame content komen zou raar zijn als je dat vrij rap outleveled
Zolang er maar genoeg content is om te doen en niet van die classic questjes waar de droprate verschikkelijk is :P Ik doe liever 10 questjes dan 1 quest waar de droprate drama is.

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:46
Brummetje schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:10:
[...]

Zolang er maar genoeg content is om te doen en niet van die classic questjes waar de droprate verschikkelijk is :P Ik doe liever 10 questjes dan 1 quest waar de droprate drama is.
Ik herinner me merkwaardige beesten in The Barrens die blijkbaar geen hoeven, ogen, veren, levers, tanden,... hadden :P

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kriebelt toch stiekem wel weer hiermee, 15 jaar geleden gestopt :P maar nu toch wel weer serieus aan het overwegen of er een return inzit :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• RetroHead
Eerste blizzcon Gameplay streams gevonden:

Dungeon en Starting zone

Edit; eerder gepost door Tomski1986

[ Voor 20% gewijzigd door RetroHead op 13-09-2026 17:09 ]

Do more

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

Idd, in de avond kan ik vaak wel een uurtje of twee vrij maken. Ik ga het in ieder geval verkennen, dan moet Diablo maar weer even in de ijskast.

De online talents maar eens doornemen en dan maar eens kiezen of ik zoals de eerste 3 expansies fanatiek heb gespeeld of toch anders. Undead pally lijkt me overigens ook heel vet

[ Voor 10% gewijzigd door Bossie op 13-09-2026 17:24 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ryatzu
De Collectors edition is in Amerika al uitverkocht.

Nu ze de verzendkosten hebben aangepast toch maar besteld. Dat standbeeld is voor mij puur nostalgie en zal mooi staan op mijn bureau.

• Ryatzu
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10dJgZbHEaRbpEWc4yaH4ZlBZ9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nvsy205dPZqFLkRm60w249kS.jpg?f=fotoalbum_large Via Reddit gevonden

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
Ryatzu schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:47:
De Collectors edition is in Amerika al uitverkocht.

Nu ze de verzendkosten hebben aangepast toch maar besteld. Dat standbeeld is voor mij puur nostalgie en zal mooi staan op mijn bureau.
Uh ik krijg hier 45,- aan verzendkosten als ik uitcheck in de EUstore met Apple Pay..

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:53

tuinïnen

Eventus stultorum magister

rafler schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:59:
[...]

Uh ik krijg hier 45,- aan verzendkosten als ik uitcheck in de EUstore met Apple Pay..
Gisteren was dit nog 150 euro +

• Ricmaniac
We zitten er klaar voor. Deep dive zojuist begonnen
https://www.twitch.tv/blizzard

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:36
Belachelijk, ze stoppen het maar waar de zon niet schijnt.

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999

Asphyxion

I am, therefor I think

Daan0s schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:07:
Oh wat heb ik hier schandalig veel zin in. Lekker met mn handheld op de bank het "nieuwe" Azeroth verkennen. Ben bijna zo hyped om die Forever collection te kopen met W3 en nieuwe campaign haha. Heb de oude Warcraft 3 wel maar dit vond ik er toch echt tof uit zien. Beta wil ik niet spelen, wil in november gewoon volledig nieuw erin gaan.
Ik heb hetzelfde. Denk eraan om deze aan te schaffen. Heb afgelopen 2 maanden een char geleveld in Classic: Anniversary en dat was best leuk.

Maar nu lees ik dat de nieuwe graphics in WC:Reforged niet beschikbaar zijn op de oude campaigns Reign of Chaos en Frozen Throne. Zie deze Reddit post

• Ricmaniac
Mooie manier hoe ze transmog implementeren hoor!
De beste manier dat ze denk ik konden doen voor een Classic +

• Ricmaniac
MEGA SERVERS LETS GOOOOOOOOO.
Er komen geen realms. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpEF4VotASmRKyb7ie48ZUqzV38=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NdjhTFmrwWQ35F9C8Z5Atw8h.png?f=fotoalbum_large

Je kiest alleen je type server

[ Voor 76% gewijzigd door Ricmaniac op 13-09-2026 19:25 ]

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:54
Geen realms meer..

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:30
Ben daar echt blij mee.
Ik heb diverse vriendengroep (online / irl) die allemaal verspreid waren. Nu alleen besluiten welke type je wilt (PvP/pve/rp)

• Ricmaniac
Dit wordt echt compleet opnieuw leren van WoW haha :D Geweldig

• Felyrion
  • Laatst online: 00:19

Felyrion

goodgoan!

Dang, ik heb hier toch wel weer zin in. Deels classic, maar ook deels nieuw.
Dus ook opnieuw de optimale builds, gear etc. uitvinden, dat is wel tof.

Vond Classic geweldig, maar vond wel jammer dat je op lvl 1 al weet achter welke gear je aan gaat.

Ik heb het idee dat ze hier wel met de juiste ideeën ingaan. En ze hebben al meerdere keren benadrukt dat ze op basis van community feedback bereid zijn de richting aan te passen. Dat geeft wat vertrouwen.

Ik ben erg benieuwd hoe de toekomst voor WoW Forever eruit gaat zien, maar het lijkt een goede start :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Ryatzu
Collectors edition is nu uitverkocht in de eu store, alleen de franse versie nog beschikbaar.

• Daan0s
Felyrion schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:25:
Dang, ik heb hier toch wel weer zin in. Deels classic, maar ook deels nieuw.
Dus ook opnieuw de optimale builds, gear etc. uitvinden, dat is wel tof.

Vond Classic geweldig, maar vond wel jammer dat je op lvl 1 al weet achter welke gear je aan gaat.

Ik heb het idee dat ze hier wel met de juiste ideeën ingaan. En ze hebben al meerdere keren benadrukt dat ze op basis van community feedback bereid zijn de richting aan te passen. Dat geeft wat vertrouwen.

Ik ben erg benieuwd hoe de toekomst voor WoW Forever eruit gaat zien, maar het lijkt een goede start :)
Hoop juist dat ze ervoor kunnen zorgen dat het min maxxen zoveel mogelijk wegblijft bij Forever. Dat vind ik 1 van de grootste problemen bij retail. Als ze dit nu ook doen dan krijg je hetzelfde gezeur. Scheelt dat ze gezegd hebben dat de reis naar 60 minstens net zo belangrijk gaat worden. Raiden ga ik toch niet meer doen, maar de hele mindset van min - maxxing verpest een groot deel van het plezier.

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:56
Ik ga er toch een beetje van uit dat dat wishful thinking is. Gaming en status zijn tegenwoordig gewoon veel meer met elkaar verweven dan twintig jaar geleden. Vroeger wilde je misschien vooral indruk maken op de twee vrienden die naast je op de bank zaten en laten zien dat jij de beste was. Tegenwoordig is goed zijn in een game veel meer een statusding geworden en die mindset zie je eigenlijk in iedere game terug.

Dus of er nou één volledig optimale route is of alleen een semi-optimale route, volgens mij blijft het onderliggende gedrag hetzelfde. Mensen gaan toch uitzoeken wat het efficiëntst is, wat de beste build is en hoe ze zo snel mogelijk vooruitkomen.

Maar dit is gewoon gelukkig wel een feit: Healing items come with bonus damage so healers can enjoy the game as well

• Ricmaniac
Marvin. schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:03:

Dus of er nou één volledig optimale route is of alleen een semi-optimale route, volgens mij blijft het onderliggende gedrag hetzelfde. Mensen gaan toch uitzoeken wat het efficiëntst is, wat de beste build is en hoe ze zo snel mogelijk vooruitkomen.
oh 1000% dat kan je inderdaad garanderen.

MAAR betekend niet dat jij dat ook moet doen he :)
Ik weet even niet meer zeker of ik het hier al gezegd had of de andere classic topic maar ik kijk steeds elke episode van: Gbay99 die voor het eerst classic speelt. Echt een geniale gast die dus zonder addons speelt maar ook echt een lore nerd en geen ervaring heeft met WoW. En ik zal alsnog nooit meer echt de ervaring kunnen krijgen die hij met zijn playtrough heeft natuurlijk maar het heeft me wel echt oprecht geinspireerd om Forever ook zo te banderen. Vooral omdat we ook weer door zo veel oude zones gaan.

Hij is ook iemand het type persoon dat in SM library alle boeken ging lezen voor lore :P maar zijn video heeft me laten zien hoe goed het allemaal is als je de tijd neemt en explored enzo.

Ik heb dat altijd wel geweten maar was precies hetgeen wat jij beschreef. veel zo efficient mogelijk etc etc. Maar nu wil ik dat dus echt niet meer gaan doen om Forever nog meer Forever te maken :)

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ja, ik denk ook dat min-maxing uitbannen niet te doen is. Het is natuurlijk voor mensen om voor het meest optimale te willen gaan.

De hoop is dat de balans redelijk is zonder dat het eenheidsworst wordt... dat is een flinke uitdaging :P

En een ander voordeel is dat het op moment van spelen allemaal nog onbekend is. Dus de eerste periode kun je lekker doen wat je wil.
Na verloop van tijd komen de optimale builds en gear wel boven drijven, maar dat zal wel even duren gelukkig.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:42:
[...]

oh 1000% dat kan je inderdaad garanderen.

MAAR betekend niet dat jij dat ook moet doen he :)
Ik weet even niet meer zeker of ik het hier al gezegd had of de andere classic topic maar ik kijk steeds elke episode van: Gbay99 die voor het eerst classic speelt. Echt een geniale gast die dus zonder addons speelt maar ook echt een lore nerd en geen ervaring heeft met WoW. En ik zal alsnog nooit meer echt de ervaring kunnen krijgen die hij met zijn playtrough heeft natuurlijk maar het heeft me wel echt oprecht geinspireerd om Forever ook zo te banderen. Vooral omdat we ook weer door zo veel oude zones gaan.

Hij is ook iemand het type persoon dat in SM library alle boeken ging lezen voor lore :P maar zijn video heeft me laten zien hoe goed het allemaal is als je de tijd neemt en explored enzo.

Ik heb dat altijd wel geweten maar was precies hetgeen wat jij beschreef. veel zo efficient mogelijk etc etc. Maar nu wil ik dat dus echt niet meer gaan doen om Forever nog meer Forever te maken :)
Oh, ja, die volg ik ook. Heerlijke slow tv soms :P Maar hij weet precies in woorden uit te drukken wat ik ook altijs zo sterk vond aan vanilla/classic en daarmee ook wat we daarna in de loop van de expansions verloren zijn.

Ik hoop dat er ook wat Forever devs naar kijken :)

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ik speel WoW meestal in een guild of met mensen die ik ken. Dan zoek je juist de groep op waar je het meest mee hebt. Tuurlijk heb je bepaalde BiS lijstje, en een efficiënte route voor proffessions etc. Tenzij je eigen regels gaat maken met het lvlen. Zoals geen beesten doden. Of alleen via Herbalism etc etc. Je kan het zo spelen als je wilt.

• Ricmaniac
Felyrion schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:44:
[...]

Oh, ja, die volg ik ook. Heerlijke slow tv soms :P Maar hij weet precies in woorden uit te drukken wat ik ook altijs zo sterk vond aan vanilla/classic en daarmee ook wat we daarna in de loop van de expansions verloren zijn.

Ik hoop dat er ook wat Forever devs naar kijken :)
Ja tof he. In zijn laatste video had die ook een mooi stuk dat die zei over dat WoW zo'n bad rep kreeg over kill en fetch quests.. maar dat hij dat helemaal niet vind omdat er zo veel lore achter hangt. maarja dat is typisch het probleem.. wij lopen naar de objective, doen de objective en autocomplete bij wijze van spreken :P

Maar die mindset heb ik voor mezelf echt doorbroken dus ga echt genieten van Forever. weet ik zeker.

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:48:
[...]

Ja tof he. In zijn laatste video had die ook een mooi stuk dat die zei over dat WoW zo'n bad rep kreeg over kill en fetch quests.. maar dat hij dat helemaal niet vind omdat er zo veel lore achter hangt. maarja dat is typisch het probleem.. wij lopen naar de objective, doen de objective en autocomplete bij wijze van spreken :P

Maar die mindset heb ik voor mezelf echt doorbroken dus ga echt genieten van Forever. weet ik zeker.
Ja, ik ben een jaartje terug weer gestopt met classic tijdens pandaria.. guild viel langzaam uit elkaar, je ziet het langzaam weer naar retail kruipen.
Dus dit is voor mij een mooi moment om er weer eens in te stappen. Ga er echt van genieten denk ik (als het een beetje in de buurt komt van wat ik hoop).

Maar je haalt uit zijn videos ook dat alle dingen die mensen vervelend vinden (groep vinden, naar de dungeon vliegen / lopen bijvoorbeeld) er voor zorgen dat dingen betekenis en waarde krijgen.

Optie 1:
via world chat groep zoeken, dan erheen, paar keer wipen, het toch halen (omdat ragequitten ervoor zorgt dat je helemaal opnieuw moet beginnen met groep vinden etc.), en dan dat item krijgen wat je zogt.
En de mensen met wie je runde onthouden voor toekomstige groepen.

vs. Optie 2:
knopje drukken van je gewenste dungeon, in dungeon spawnen, doorheen rossen zo snel je kan, bult shit over je heen krijgen omdat je te traag pulled, item krijgen. Niemand ooit weer tegenkomen. Next.

Optie 2 is een stuk sneller... en mensen lijken het te willen gezien retail. Maar geef mij maar optie 1.

• Soulizer
  • Laatst online: 22:13
Gave aankondiging! Alleen ik wordt wel een beetje gek van alle classic varianten die we nu hebben. Al gok ik dat alle gewone classic versies nu dood gaan bloeden na deze forever versie.

Ik heb nu gelijk die CE box besteld bij Blizzard. Shipping costs maar 45 euro dus das goed te doen. Laat maar komen!

• Ricmaniac
Die nieuwe lighting en world building ziet er goed uit man! (voor classic WoW begrippen natuurlijk)

• Ricmaniac
Damn die undead paladin mount! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byj2GDJklTK30x4GePzBTGQs7z8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/K5IElbreUaOtJcygM67jJdlU.png?f=user_large

• Marvin.
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:56
Pfff, 7 weken om horde of alliance te bepalen.... Lastig!

WOW FOREVER NEW GRAPHICS COMPARISON

[ Voor 45% gewijzigd door Marvin. op 14-09-2026 00:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste