• Ghoulli
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 03-10 16:38

Ghoulli

Snapt er niks van.

Kieft91 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:16:
[...]

Heb je ook zon uitleg om te beginnen met Healen? :9
De eerste regel werkt prima om ook als healer te zeggen! :P
Het belangrijkste waar je op moeten letten met healen in classic era is dat je snel aggro krijgt (healen geeft je aggro) en dat je veel mana gebruikt voor healing spells. Het is vaak beter om "lesser heals" te gebruiken dan "heals". Verder zijn shields en regen spells een mooie combi.

Ik zou aanraden om naar hover-over spells te kijken. Er zijn macro's die je in kan stellen zodat je niet op een player moet klikken en dan heal te kasten. Je kunt dan heal casten door jouw muis boven de player te houden in de group menu. Hierdoor ben je niet permanent rond aan het klikken maar kun je lekker hoveren!

• Deathaspire
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 02-10 14:51
Ghoulli schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:21:
[...]

Er zijn macro's die je in kan stellen zodat je niet op een player moet klikken en dan heal te kasten. Je kunt dan heal casten door jouw muis boven de player te houden in de group menu. Hierdoor ben je niet permanent rond aan het klikken maar kun je lekker hoveren!
dit zit tegenwoordig in Forever ingebouwd. in de options even zoeken naar mouse-over.

• Ghoulli

Ghoulli

Snapt er niks van.

Deathaspire schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:24:
[...]

dit zit tegenwoordig in Forever ingebouwd. in de options even zoeken naar mouse-over.
Nou top! Het leven van een healer wordt je zo lekker makkelijk gemaakt. Helemaal geen problemen mee _/-\o_

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 19:11

Kevinr1989

I am the danger

Dit gaat zo'n andere beleving worden dan Midnight... Was daar altijd shammy healer maar in de M+ wordt er verwacht dat je ook damage doet. Had daar een mooie macro, indien hostile een dmg spell, indien friend een heal. Werkte als een trein :)

Zal nu andere koek worden in Classic! Heb het oog op een priest (nog nooit gespeeld) dus dat zal combi worden van schildjes, renew en wand :P

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989 || Battlenet: NeroProvo#2576

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-10 16:33
Kevinr1989 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:39:
Dit gaat zo'n andere beleving worden dan Midnight... Was daar altijd shammy healer maar in de M+ wordt er verwacht dat je ook damage doet. Had daar een mooie macro, indien hostile een dmg spell, indien friend een heal. Werkte als een trein :)

Zal nu andere koek worden in Classic! Heb het oog op een priest (nog nooit gespeeld) dus dat zal combi worden van schildjes, renew en wand :P
in classic word van een healer voornamelijk verwacht dat je healt ;)

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10 16:47
[...]

Het belangrijkste waar je op moeten letten met healen in classic era is dat je snel aggro krijgt (healen geeft je aggro) en dat je veel mana gebruikt voor healing spells. Het is vaak beter om "lesser heals" te gebruiken dan "heals". Verder zijn shields en regen spells een mooie combi.

Ik zou aanraden om naar hover-over spells te kijken. Er zijn macro's die je in kan stellen zodat je niet op een player moet klikken en dan heal te kasten. Je kunt dan heal casten door jouw muis boven de player te houden in de group menu. Hierdoor ben je niet permanent rond aan het klikken maar kun je lekker hoveren!
Dat is wel een goeie. En doe je als healer ook altijd dmg tussendoor? (ben dan helemaal bang dat me mana zo op is)

Is er een "makkelijkste healer"?

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-10 20:47
Kieft91 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:30:
[...]

Dat is wel een goeie. En doe je als healer ook altijd dmg tussendoor? (ben dan helemaal bang dat me mana zo op is)

Als healer zou ik alleen damage doen met je wand als je je daar comfortabel bij voelt en de groep soepel loopt.

Disc priest is naar mijn ervaring de makkelijkste healer, zeker nu warriors gewoon rage krijgen met een bubble.

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 08:14
Nickrsd schreef op woensdag 30 september 2026 @ 20:23:
Ik ben benieuwd hoe groot pullen naar bedtijd is.. het past ook wel bij mij, als vader van jonge kids..
Het is nu nog niet zo groot. Het is voornamelijk ontstaan uit vrienden die het zo goed als allemaal weer gaan spelen en allemaal een sociaal leven hebben en geen zin hebben in drie keer per week raiden en raid attendance, dkp, etc., etc. Lekker dungeons lopen en als het lukt tzt een keertje raiden. Als je wil puggen, ga je lekker puggen. Met release ligt de focus met name op het spel ontdekken.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Sjapmeister
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:06
[...]

In mijn ervaring is goede communicatie tussen tank en healer de sleutel. soms is mana low of soms zijn er veel crit hits. Dat zijn typisch momenten waarop een tank zijn cooldowns kan inzetten voor een korte verlichting voor de healer. Als de tank dat dan ook netjes in party chat zet, dan kan de healer op tijd anticiperen zodat er ook geen mana dure crisis heals verloren gaan.

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-10 19:11

Kevinr1989

I am the danger

Sjapmeister schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:07:
[...]

In mijn ervaring is goede communicatie tussen tank en healer de sleutel. soms is mana low of soms zijn er veel crit hits. Dat zijn typisch momenten waarop een tank zijn cooldowns kan inzetten voor een korte verlichting voor de healer. Als de tank dat dan ook netjes in party chat zet, dan kan de healer op tijd anticiperen zodat er ook geen mana dure crisis heals verloren gaan.
Mee eens. Als je een capabele tank hebt kijkt die ook wel naar jou mana niveau. En daarbij, als je algehele class kennis hebt kun je ook inschatten wanneer je moet healen (wanneer tank CD's gebruikt e.d.) :)

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989 || Battlenet: NeroProvo#2576

Ghoulli schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 09:31:
[...]

Nou top! Het leven van een healer wordt je zo lekker makkelijk gemaakt. Helemaal geen problemen mee _/-\o_
Tanks en andere healers in leven houden is prio. De rest komt erna. Als tank geen mobs can aggro'en dan gaan de dps'ers het moeilijker hebben.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 08:14
Zerora schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:17:
[...]

Tanks en andere healers in leven houden is prio. De rest komt erna. Als tank geen mobs can aggro'en dan gaan de dps'ers het moeilijker hebben.
dat is inderdaad het belangrijkst, maar als je DPS dood gaat kan die bossfight lang duren....

Yavu Steam Profile Lanithro

• Ghoulli

Ghoulli

Snapt er niks van.

Kieft91 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 10:30:
[...]

Als ik niet hoef te healen doe ik damage. In de eerdere levels zal dit voornamelijk met een wand gaan vermoed ik zo (als Priest tenminste) aangezien je dan range damage kan doen zonder mana kosten.

Ik denk dat Priest de makkelijkste healer is. Dit komt omdat ze A)Wands kunnen gebruiken en B) Makkelijk tools hebben zonder te veel poespas

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 14:43
Nou ik had mij twee weken geleden ingeschreven voor de beta. Nu kreeg ik reclame mails van blizzard. Toen heb ik "unsubscribe" aangezet, maar volgens mij krijg ik daarom nu de beta code mail ook niet meer. 8)7

Heb mij dan maar weer opnieuw ingeschreven vandaag en hij schrijft mij dan automatisch in voor de reclame mails van WoW. Dus laat het voor nu maar aan staan in de hoop dat ik alsnog een key krijg.

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 02-10 16:47
Ghoulli schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:10:
[...]

Als ik niet hoef te healen doe ik damage. In de eerdere levels zal dit voornamelijk met een wand gaan vermoed ik zo (als Priest tenminste) aangezien je dan range damage kan doen zonder mana kosten.

Ik denk dat Priest de makkelijkste healer is. Dit komt omdat ze A)Wands kunnen gebruiken en B) Makkelijk tools hebben zonder te veel poespas
Ja ik sowieso op eerste oog een ranged dps hoor, maar wil eventueel kunnen healen uiteindelijk.

Twijfel daarom tussen Ele shaman, Balance druid en Shadow priest :)

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:38
@Kieft91 ik heb in de beta een priest tot lvl 20 gebracht, een paladin tot lvl 14 (ben nog aan het levelen) en een druid tot lvl 10.
Priest ken ik het best en vind ik nog steeds de leukste healer. Priest is niet moeilijk qua healen en is solo best sterk. Alleen de tijd om een mob te doden kan wat langer duren dan andere classes.

Ik heb met m'n priest Hall of Thanes en Deadmines gehealed en dat ging uitstekend! Vooral omdat omdat je warrior en druid tanks kan shielden omdat ze daardoor geen rage mislopen. Dat is echt fijn healen :)

Priests kunnen als enige healer een wand gebruiken en daarmee doe ik damage in een dungeon als ik even niet hoef te healen. Wands zijn nog steeds erg sterk in Forever dus je draagt echt wat bij.
Maar je voornaamste taak is natuurlijk iedereen in leven houden :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik ga Dwarf Shaman omdat ik toch Alliance wil spelen. Shaman is imo de leukste healer, haha. Heb in Classic veel totem twists gedaan, en eigenlijk nul damage. Lekker Chain Heals spammen. Ben benieuwd of dat nog anders wordt in Forever.

Steam profiel :: Retro Discord

• Stark
  • Laatst online: 01-10 14:43
Vortigen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:15:

Ik heb met m'n priest Hall of Thanes en Deadmines gehealed en dat ging uitstekend! Vooral omdat omdat je warrior en druid tanks kan shielden omdat ze daardoor geen rage mislopen. Dat is echt fijn healen :)
Dit wist ik niet. Vroeger als je ze shielden konden ze geen rage opbouwen namelijk. Dus dit is nu veranderd?

• Vortigen
Stark schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:27:
[...]

Dit wist ik niet. Vroeger als je ze shielden konden ze geen rage opbouwen namelijk. Dus dit is nu veranderd?
Ja dat is anders in Forever. Wanneer een warrior (en ik dacht ook druid bear tank) geraakt wordt krijgen ze geen rage. Ze krijgen alleen rage van de schade die zij zelf doen op een mob.
Crits gaan na de update van vandaag ook meer rage geven las ik. Een crit zou 75% meer rage moeten genereren. (maar hou me te goede; ik heb dit van een youtube video en niet van Blizzard zelf ;) )

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

• Deathaspire
Vortigen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:34:
[...]

Ja dat is anders in Forever. Wanneer een warrior (en ik dacht ook druid bear tank) geraakt wordt krijgen ze geen rage. Ze krijgen alleen rage van de schade die zij zelf doen op een mob.
Crits gaan na de update van vandaag ook meer rage geven las ik. Een crit zou 75% meer rage moeten genereren. (maar hou me te goede; ik heb dit van een youtube video en niet van Blizzard zelf ;) )
Warriors en Druids krijgen zeker wel rage als ze gehit worden, en nu ook terwijl ze een shield hebben.

En crits geven niet perce "meer" rage, maar initieel was rage normalized in Forever (zoals in retail). Dit hebben ze dus terug aangepast zodat crits wel terug meer rage geven dan gewone hits.

Deze info staat in de deep dive van warriors in een Blue Post ;-)

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-10 23:56
Deathaspire schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:08:
[...]

Warriors en Druids krijgen zeker wel rage als ze gehit worden, en nu ook terwijl ze een shield hebben.

En crits geven niet perce "meer" rage, maar initieel was rage normalized in Forever (zoals in retail). Dit hebben ze dus terug aangepast zodat crits wel terug meer rage geven dan gewone hits.

Deze info staat in de deep dive van warriors in een Blue Post ;-)
Dat is idd wel de bedoeling dat het zo gaat werken, maar door de bug die momenteel aanwezig is, krijgen warriors / bears helemaal geen rage van geraakt worden. Dat gaat wel gefixt worden, zoals in diezelfde post staat, maar voor nu is het even aanmodderen als warrior (of gewoon prot spelen)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

• Gixxer27
Vortigen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:34:
[...]

Dit geld pas vanaf het moment dat de patch vandaag live gaat, ik kan je bevestigen dat tot nu een warr geen rage kreeg met een priest bubble.

ook de extra rage per crit gaat pas met de nieuwe patch is en dat zal warriors aardig gaan helpen, al moeten ze wel ff kijken dat 75% rage niet te veel is want anders gaat een warrior weer helemaal de "meta" zijn voor melee dps in de endgame voor mensen die nogal geilen op parsen :+

• Vortigen
Gezien de bovenstaande posts vraag ik me nu af of warriors/bear tanks na de patch wel rage gaan krijgen wanneer ze een priest shield krijgen ... dat zou ik als priest healer wel heel graag willen :)
Morgen maar even zien dan.

p.s. ik krijg ineens zin om een warrior te beginnen haha :D

• Deathaspire
Gixxer27 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:23:
[...]

al moeten ze wel ff kijken dat 75% rage
het is niet 75% rage, het is 75% MEER rage dan van een normal hit ;-). Groot verschil.

Maar idd moeten ze dat wel goed in de gaten houden dat het in de lvl 60 endgame niet te OP wordt.

• Gixxer27
Vortigen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:29:
Gezien de bovenstaande posts vraag ik me nu af of warriors/bear tanks na de patch wel rage gaan krijgen wanneer ze een priest shield krijgen ... dat zou ik als priest healer wel heel graag willen :)
Morgen maar even zien dan.

p.s. ik krijg ineens zin om een warrior te beginnen haha :D
Na de patch wel nu helaas is er een bug waardoor ze het dus niet krijgen ;)
Deathaspire schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:31:
[...]

het is niet 75% rage, het is 75% MEER rage dan van een normal hit ;-). Groot verschil.

Maar idd moeten ze dat wel goed in de gaten houden dat het in de lvl 60 endgame niet te OP wordt.
Goed punt is ook eigenlijk wat ik bedoelde mja dan moet je het wel goed uitleggen |:(

Ben op zich wel heel blij dat ze gewoon actief aan het kijken zijn om classes te tunen en we niet een nieuwe classic paste krijgen in een nieuw jasje met een iets andere endgame.

Ook een aantal van de nieuwe class suggesties die ik in die survey van laatst las zagen er wel goed uit.
Gixxer27 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:40:
Ook een aantal van de nieuwe class suggesties die ik in die survey van laatst las zagen er wel goed uit.
Zie deze video:

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 15:34
Er is vanuit die survey gevraagd om die info niet te delen. Dat content creators daar content van willen maken moeten ze zelf maar weten maar misschien moeten we het hier, tegen Blizzard's zin, maar niet delen.
Paterpor schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:24:
[...]

Er is vanuit die survey gevraagd om die info niet te delen. Dat content creators daar content van willen maken moeten ze zelf maar weten maar misschien moeten we het hier, tegen Blizzard's zin, maar niet delen.
Ik denk dat het weinig kwaad kan. Bellular heeft de video al gedeeld en het kwaad is daarmee al geschied. Blizzard kan er nu enkel nog de vruchten van plukken.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:53
Alsof Blizzard echt verwacht dat die info geheim blijft na het uitsturen van die survey haha. Zou enorm naïef zijn.

• Paterpor
  • Laatst online: 03-10 15:34
Zerora schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat het weinig kwaad kan. Bellular heeft de video al gedeeld en het kwaad is daarmee al geschied. Blizzard kan er nu enkel nog de vruchten van plukken.
Neen, Blizzard zal daar niet de vruchten van plukken. Het creeërt foute verwachting en dat wil Blizzard vermijden door in die survey context te plaatsen en te vragen de info niet te delen. Het kwaad is inderdaad al geschied met contextcreators die zonder context die info delen en binnenkort staan de forums vol met "Waarom is class X er niet? Jullie hadden toch gezegd ..." Neen ze hebben niks gezegd, maar contentcreators laten uitschijnen van wel. Zeer kwalijk.

Chris Wilson (zeer gerespecteerde game developer) heeft daar trouwens een mening over die ik deel.

YouTube: Don't Survey Your Players

• Makron
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-10 16:52
Iemand die voor Horde PVP gaat en een leuk NL/BE guild kent? De enige variant die nog niet in de topicstart staat. ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:18
Paterpor schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:35:
[...]

Het creeërt foute verwachting
Helemaal niet.

Die surveys zijn al zo oud als weet ik veel wat en worden aan willekeurige mensen via de battle.net launcher aangeboden. Daar weet iedereen van dat Blizzard informatie ophaalt, meer niet.

Blizzard weet ook dat elke keer als er zo'n survey is elke nieuwssite en youtube kanaal dat bespreekt.

• JeroenNietDoen
Dat gezegd hebbende, San'layn graag! Maar ik wil die niet als class hebben, maar als allied race. Dat wil ik al sinds we in Shadowlands de Venthyr zagen.

• Gixxer27
JeroenNietDoen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:39:
Dat gezegd hebbende, San'layn graag! Maar ik wil die niet als class hebben, maar als allied race. Dat wil ik al sinds we in Shadowlands de Venthyr zagen.
Bedoel je niet sinds Wotlk in de blood wing van Ice crown :P

• Deathaspire
Gixxer27 schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 14:40:
[...]

Ben op zich wel heel blij dat ze gewoon actief aan het kijken zijn om classes te tunen en we niet een nieuwe classic paste krijgen in een nieuw jasje met een iets andere endgame.
Voor zover ik weet, is er een actief development team bezig met Forever, en is/wordt het geen snelle re-release van classic, met wat QoL stuff.

Maar zoals altijd, eerst zien en dan geloven.

• Gixxer27
Deathaspire schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:52:
[...]

Voor zover ik weet, is er een actief development team bezig met Forever, en is/wordt het geen snelle re-release van classic, met wat QoL stuff.

Maar zoals altijd, eerst zien en dan geloven.
O Absoluut eerst zien dan geloven maar vooralsnog zien de signalen er goed uit maar dat moeten ze dan wel volhouden, vooral als ze in de toekomst deze game niet willen laten doodbloeden.

Dus fingers crossed dan maar he, want ik heb al aardig wat uurtjes in de beta zitten en dit bevalt me tot nu toe heel goed in tegenstelling tot retail die ik nog een maand geprobeerd heb maar dat vind ik echt compleet niets.
JeroenNietDoen schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 15:39:
Ik zou wel een exclusieve class voor Alliance willen zien en een voor Horde. Warden voor de Alliance, Blademaster voor de Horde. De classes kunnen elkaars factional counterpart zijn.

• JeroenNietDoen
Zerora schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:32:
[...]

Ik zou wel een exclusieve class voor Alliance willen zien en een voor Horde. Warden voor de Alliance, Blademaster voor de Horde. De classes kunnen elkaars factional counterpart zijn.
Played too much DAOC? ;)
Nee, niet gespeeld.

Zerora schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 16:32:
[...]

Ja idd zou wel tof zijn.
Maar gaat denk ik niet gauw gebeuren net nu ze de class imbalance er uit hebben gesloopt van paladin en shaman

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Netjes :o

Rage from dealing damage: We have fully-normalized this Rage. Rage gained is now based on the speed of the weapon that dealt the damage. In the launch beta, we gave no additional Rage for dealing critical strikes. We are re-adding that. Critical strike will now give 75% more Rage than non-critical strikes.

https://news.blizzard.com...-dives-priest-and-warrior

En toen ging de server down.... Gepland wel, want timer.

• curs_r
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hmm, ik kan geen Horde character aanmaken vanwege disbalans tussen de facties. En nu moet ik Alliance spelen...

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:50
curs_r schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:04:
Hmm, ik kan geen Horde character aanmaken vanwege disbalans tussen de facties. En nu moet ik Alliance spelen...
Ik ben disconnected en kom er nu helemaal niet meer op.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 16:50
Hmm fout lijkt bij mij te liggen?

De World of Warcraft foutmelding BLZ51901016 betekent dat de verbinding tussen uw computer en de spelservers is verbroken, vaak door een netwerk- of routeringsprobleem

• curs_r
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:19:

De World of Warcraft foutmelding BLZ51901016 betekent dat de verbinding tussen uw computer en de spelservers is verbroken, vaak door een netwerk- of routeringsprobleem
Die foutmelding heb ik ook en ik weet zeker dat mijn netwerk naar behoren functioneert ;)

• JeroenNietDoen
curs_r schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:20:
[...]

Die foutmelding heb ik ook en ik weet zeker dat mijn netwerk naar behoren functioneert ;)
outlandos schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:19:

outlandos schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 20:08:
[...]

Ik ben disconnected en kom er nu helemaal niet meer op.
https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/beta-update-maintenance-evening-of-1-october/632751

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Inderdaad paar uur downtime voor updates, en de verhoging van de lv20 cap naar lv30, in de tussentijd

Deel 2 van de podcast !

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• stevosmax
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:40
Net een beta keys van blizzard ontvangen. Let's go

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:53
Deze mails zijn echt zooo lame.. :|
Enter the World of Warcraft: Forever Beta Now, MeanGreen!

CARVE A NEW PATH WITH BETA ACCESS
The World of Warcraft®: Forever Beta is now live, MeanGreen!

Step beyond the roads you remember and discover new quests, zones, dungeons, and more when you get Beta Access with the Skyborne Epic Pack or Warcraft Forever Collection.

Begin your journey today as you rise to Level 30, forge uncharted paths with new class and race combinations, brave the Hall of Thanes and Ruins of Lordaeron dungeons, and more

• stevosmax
Gnome racial eureka is dus generfed en werkt niet voor dots en hots. En ik maar twijfelen tussen een gnome lock of spriest. Beide nu redelijk nutteloos. Typisch :)

[ Voor 3% gewijzigd door stevosmax op 02-10-2026 06:43 ]

• invine
  • Laatst online: 22:21
MeanGreen schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 06:36:

[...]
Ja deze had ik ook.. Als je ze niet meer wil kan je uitschrijven voor de nieuwsbrief.

• Sjapmeister
Gisteren mijn eerst PUG gedaan. Ging wel goed maar uiteindelijk was het een retail gevoel. “We rennen als een malle door die dungeon, slaan alle packs over die niet hoeven om bij de bazen te komen, killen de bazen en warpen weer weg.” Goed maar zielloos. Maar goed het is test en het was een PUG zonder Discord.

• stevosmax
Ik heb die e-mail ook gehad, ik heb dus nog steeds geen beta access. LOL

Wie stuurt nu in godsnaam een e-mail met de titel: enter the world of Warcraft: forever beta now, playername

En in de e-mail is meer dan de helft van de tekst niet leesbaar door hun dom gekozen (achtergrond)kleur.

[ Voor 3% gewijzigd door stevosmax op 02-10-2026 07:30 ]

• JeroenNietDoen
Sjapmeister schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:26:
Gisteren mijn eerst PUG gedaan. Ging wel goed maar uiteindelijk was het een retail gevoel. “We rennen als een malle door die dungeon, slaan alle packs over die niet hoeven om bij de bazen te komen, killen de bazen en warpen weer weg.” .
Gezien dungeon XP zo ernstig generfed is, waarom zou je packs die je kan skippen wel pullen :?

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-10 09:00
De eerste 2 mensen zijn al lvl 30: een pala en een hunter.

Hoe dan?

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:31
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 07:47:
[...]

Gezien dungeon XP zo ernstig generfed is, waarom zou je packs die je kan skippen wel pullen :?
Met de nieuwe patch hebben ze ook de dungeon quests XP met 50% naar beneden gehaald.

• stevosmax
GrazendeKoe schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:06:

Hoe dan?
Er zijn veel mensen die het max aantal quests al completer hadden en ready om in te leveren

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:43
stevosmax schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 05:25:
Net een beta keys van blizzard ontvangen. Let's go
MeanGreen schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 06:36:

[...]
Haha moest toch een beetje lachen :$

• Sjapmeister
[...]

Inhoudelijk: omdat je vervolgens als je terug naar de uitgang loopt een groot risico hebt dat je dood gaat? Maar verder bedoel ik het meer als algemene observatie: als het doel van Forever is om "meer de tijd te nemen om van de content te genieten" dan is door een dungeon heen rennen en maximaal efficiënt je tijd besteden daar dus contrair aan. Het zorgt ervoor dat het gevoel van het spel niet verandert van "maximaal efficient" naar "ik speel voor mijn plezier een paar uurtjes WoW".

Maar goed misschien ben ik de enige die dat dan zo ervaart.

• Sjapmeister

Hoe dan?
Hoewel misschien een knappe prestatie is dit ook wel een bevestiging van dat gemis aan 'nieuw gevoel' wat bij WoW Forever zou moeten gaan horen?

• JeroenNietDoen
Sjapmeister schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:50:
[...]

Maar verder bedoel ik het meer als algemene observatie: als het doel van Forever is om "meer de tijd te nemen om van de content te genieten" dan is door een dungeon heen rennen en maximaal efficiënt je tijd besteden daar dus contrair aan.
Meer de tijd nemen om van content te genieten bedoelt Blizzard mee de questlines, de verhalen. Dat is de reden dat ze de XP van mobs in dungeons generfed hebben, zodat mensen juist niet constant levelden via dungeons door elke pack te killen voor XP.

Nu quest XP voor dungeons óók generfed is, en items nog generfed gaan worden, denk ik dat we juist nog snellere dungeons runs gaan zien. Sterker nog, er zal ook een groot deel spelers beargumenteren dat time invested voor die quests het niet waard is en dungeons in zijn geheel skippen.

• JeroenNietDoen

Hoe dan?
Even vergeten dat er meer mensen dan alleen EU zijn? De US heeft gewoon na de patch nog dik 8-10 uur kunnen spelen voordat jij uit bed kwam.

• Sjapmeister
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:57:
[...]

Meer de tijd nemen om van content te genieten bedoelt Blizzard mee de questlines, de verhalen. Dat is de reden dat ze de XP van mobs in dungeons generfed hebben, zodat mensen juist niet constant levelden via dungeons door elke pack te killen voor XP.

Nu quest XP voor dungeons óók generfed is, en items nog generfed gaan worden, denk ik dat we juist nog snellere dungeons runs gaan zien. Sterker nog, er zal ook een groot deel spelers beargumenteren dat time invested voor die quests het niet waard is en dungeons in zijn geheel skippen.
OK, dat kan, maar dan komt de nadruk dus meer te liggen op het RPG aspect. En niet het Massive Multi Player aspect. Dat zou kunnen, maar dat zou voor mij persoonlijk wel jammer zijn. Ik ben in de loop der jaren meerdere keren afgehaakt in WoW (en weer begonnen) doordat de guild uit elkaar viel of doordat de nadruk veranderde naar te veel min-maxing. Terwijl mijn persoonlijk plezier aan WoW heel erg zit in de combinatie van samen spelen en samen socializen. Tegelijk. Dus een lager speltempo, meer tijd voor tussendoor een kop koffie of een biertje tijdens de dungeons en raids en meer babbel tijd op discord tijdens samen questen.

• GrazendeKoe
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 08:59:
[...]

Even vergeten dat er meer mensen dan alleen EU zijn? De US heeft gewoon na de patch nog dik 8-10 uur kunnen spelen voordat jij uit bed kwam.
Dat snap ik, maar in 8 tot 10 uur zou het bijna onmogelijk moeten zijn om 10 levels te gainen. Ik weet niet hoor, maar van level 19 naar 20 questen deed ik toch wel 1+ uur over.

En ja, je kan 40 completed quests klaar gehad hebben om deze direct in te leveren maar dat geeft hooguit twee lvls. Ik heb er net zelf een stuk of 15 ingeleverd en dat gaf me 0,75 level.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
Ik snap dit niet, mijn beleveing was juist altijd in dungeons dat je plezier kon hebben en je het redelijk op je gemak kon doen? Nu zorgt blizzard er juist voor dat dungeons een rush fest worden? Of begrijp ik het verkeerd? Ik heb een Hall of Thanes en Deadmines gedaan en dat ging net zoals vroeger. Ik zou er echt veel moeite mee hebben als we dungeons gaan doen op de retail manier.

Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44

• Sjapmeister
Vuurvoske schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:07:
Ik snap dit niet, mijn beleveing was juist altijd in dungeons dat je plezier kon hebben en je het redelijk op je gemak kon doen? Nu zorgt blizzard er juist voor dat dungeons een rush fest worden? Of begrijp ik het verkeerd? Ik heb een Hall of Thanes en Deadmines gedaan en dat ging net zoals vroeger. Ik zou er echt veel moeite mee hebben als we dungeons gaan doen op de retail manier.
Waarschijnlijk is het ook een kwestie van de juiste mensen om je heen verzamelen. Dus dat betekent wel selectief zijn in de guild die je joined. en misschien de PUG's die je joined.
Ze gaan vast retail niet achteraan. Die fout maken ze niet nog een keer. Je hebt het over de 0.1% van de spelers die zo efficient kan spelen. Je casual andy gaat dat natuurlijk never nooit redden

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sjapmeister schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:08:
[...]

Waarschijnlijk is het ook een kwestie van de juiste mensen om je heen verzamelen. Dus dat betekent wel selectief zijn in de guild die je joined. en misschien de PUG's die je joined.
Dit dus. Vergeet niet dat er een gigantische stille meerderheid is van casuals die gewoon relaxed gaan levellen op hun gemak. Er zal altijd een groepje no lifers zijn die binnen een paar dagen max level zijn, dat zal je bij alle games houden. Lekker negeren en je eigen ding doen is mijn advies :) Er is ook geen haast, tis immers geen retail slop waar je iedere 3 maanden opnieuw mag beginnen..

Datzelfde geldt overigens ook voor die zure klagers over alles. De meeste mensen genieten gewoon van deze ervaring :) Lekker die zuurpruimen negeren en een fatsoenlijke guild zoeken met like-minded mensen.

[ Voor 13% gewijzigd door London op 02-10-2026 10:20 ]

Tesla Model 3 LR Highland

• Tomski1986
Een bard en tinker lijken me wel echt ongelooflijk leuk.

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:36

Mauz1978

Console War Veteran

Ik ben weer helemaal thuisgekomen in WoW. Zelf ben ik ook best een lore fanaat, maar heb soms een slecht geheugen haha. Daarom heb ik de chronicles gekocht om het verhaal tot Forever weer op orde te krijgen. Deze verhalen heb ik kort en krachtig samengevat tot de hoogtepunten en figuren, voornamelijk voor mezelf, maar toen bedacht ik dat hier mensen wellicht een recap willen. Mocht er interesse in zijn, zal ik na dit eerste deel, ook de rest recappen. Laat maar weten.
World of Warcraft
In het universum van Warcraft is er de fysieke versie: de Great Dark Beyond (alle planeten) en de astrale dimensie: de Twisting Nether (waar een constante spanning is tussen Licht en Void). In sommige planeten bevindt zich een World Soul, die uitgroeit tot een Titan wanneer het ontwaakte. Er ontstond een Titan-groep genaamd het Pantheon. Daar waar het Pantheon zocht naar meer Titans om het Universum te beschermen, was er ook de Void die juist chaos en vernietigig wilden. Deze Void Lords stuurden de Old Gods naar verschillende planeten om deze World-Souls te vinden en te corrumperen.

Vanuit de Twisting Nether wisten ook demonen zich een weg te banen naar de fysieke wereld en daar beschavingen te terrorizeren en ruineren. Toen de Pantheon hierachter kwam stuurden zij hun kampioen Sargeras erop uit om deze demonen te vernietigen. Deze kwamen alleen steeds terug omdat om ze permanent te vernietigen ze verslagen moesten worden in de Twisting Nether. Dit wist Sargeras niet en hij bouwde er een gevangenis voor binnen de Twisting Nether, de Plane of Banishment. Na erachter te zijn gekomen dat de Void Lords een World Soul wilde corrumperen bedacht Sargeras wat anders: al het leven vernietigen om het universum te redden van de Void Lords en de mogelijkheid dat er een door de Void gecorrumpeerde Titan zou ontstaan. Hij creëerde hiervoor de Burning Legion door zijn gevangen demonen, en diens Dread Lords, voor hem te laten werken.

Azeroth was één van die planeten, ver weg in het universum die een slapende World Soul in zich had. Op die wereld liepen elementaire geesten vrij rond. Behalve het element Spirit, dat grotendeels werd aangetrokken door de World-Soul van Azeroth. Hierdoor ontstond er een disbalans tussen de vier overgebleven elementen die door deze chaos in een eindeloze oorlog verwikkeld raakten, met de Lords: Ragnaros, Al'Akir, Therazane en Neptulon. Deze Lords hadden het eigenlijk prima naar hun zin, totdat de Old Gods arriveerden: Y'Shaarj, Yogg-Saron, C'Thun en N'Zoth. Zij drongen diep de wereld in, richting de World-Soul. De Old Gods creëerden en onderwierpen daarbij verschillende rassen om hen te dienen, waaronder de N'raqi en Aqir. Deze dienaars bouwden de Black Empire, met Y'Shaarj als machtigste en belangrijkste Old God in het centrum. De Elemental Lords werkten voor het eerst samen om de Old Gods tegen te houden, maar ze werden verslagen en door de Old Gods tot slaaf gemaakt.

De Titan Aggramar ontdekte uiteindelijk de toestand waarin Azeroth verkeerde en informeerde het Pantheon. Het Pantheon besloot dat Azeroth moest worden gezuiverd. Ze deden dit door de Titan-forged Aesir (metaal) en Vanir (steen) te creëren. De Keepers - Aman'thul, Ra, Odyn, Archaedas, Thorim, Hodir, Freya, Loken, Mimiron en Tyr - werden gecreëerd om deze Titan-forged te leiden. Ze vielen eerst de Elemental Lords aan en sloten hen op in de Elemental Plane: Firelands, Deepholm, Abyssal Maw en Skywall. Daarna gingen de Keepers de Aqir aanvallen en versloegen hen. Sommige Aqir wisten te ontsnappen door diep onder de grond te graven. Hierna wilden ze Y'Shaarj aanvallen, maar die bleek te sterk. Daarom trok de Titan Aman'thul hoogstpersoonlijk Y'Shaarj met geweld uit de aardkorst en vernietigde hem. Hierdoor ontstond echter een enorme wond in Azeroth. Uit deze wond stroomden immense arcane energieën van de World-Soul. De Titans beseften dat ze de andere Old Gods niet simpelweg konden vernietigen, omdat dit Azeroth zelf zou kunnen vernietigen. Daarom werden de overige Old Gods gevangen genomen en diep ondergronds opgesloten.

Hierna moest Azeroth herstellen, vooral van de enorme wond die Y'Shaarj had achtergelaten. De wond vulde zich uiteindelijk met de immense arcane energie van de World-Soul en vormde zo de Well of Eternity. De Keepers kregen daarnaast verschillende artefacten en technologieën van het Pantheon, waaronder de Pillars of Creation, om Azeroth verder te vormen en te beschermen. De Keepers bouwden het fort Ulduar in het noorden als thuisbasis voor de Titan-forged op Azeroth. Ulduar bevatte ook de gevangenis van Yogg-Saron en de Forge of Wills. De Forge of Wills kon nieuwe generaties Titan-forged creëren. Hiermee werden onder andere de Earthen en later andere Titan-forged rassen en constructies gecreëerd om orde in de wereld te brengen.
In het zuiden hield Ra toezicht op de Forge of Origination. De Forge of Origination was een extreem krachtig apparaat dat Azeroth kon hervormen en, indien nodig, het oppervlak van de planeet volledig kon resetten door het leven uit te roeien. Rond de Forge of Origination werd uiteindelijk een enorm complex gebouwd dat bekend werd als Uldum.

Hierna moest de wereld verder gevormd en geordend worden. Er werden verschillende Titan-forged rassen en constructies gecreëerd: Earthen, Mechagnomes, Mogu, Stone Giants, Sea Giants en andere creaties. Om verschillende gebieden en belangrijke locaties te bewaken, werden onder andere de Vrykul en Tol'vir gecreëerd. Om ook leven, flora en fauna in de wereld te brengen, creeerde Freya de Emerald Dream. Overal waar ze dit deed ontstonden krachtige natuurwezens, de 'Wild Gods', waarmee ze de wereld verder vormde, vooral rond Mount Hyjal.

Toch was er hier en daar al leven, omdat sommige elementals de dans ontsprongden van de ballingschap naar de Elemental Plane. Deze ontwikkelden zich uiteindelijk tot wezens van vlees en bloed. Hieruit ontstonden onder andere de proto-dragons. 

De Titan Algalon kreeg de taak als Celestial Observer van Azeroth om de planeet periodiek te controleren en te bepalenof deze nog levensvatbaar was. Als Azeroth onherstelbaar gecorrumpeerd zou zijn, kon Algalon het Reorigination Protocol activeren via de Forge of Origination. Hiermee zou Azeroth volledig opnieuw worden gevormd. Loken en Mimiron gebruikten de technologie van Norgannon om de Discs of Norgannon te creëren. Hiermee konden belangrijke gebeurtenissen op Azeroth worden vastgelegd, zodat het Pantheon kon weten wat er met de planeet gebeurde zodra zij terugkeerden.

Het continent dat de Titan-forged vormden, noemden ze Kalimdor.

Something under the bed is drooling

• Tomski1986
Amai zo ingewikkeld 😂
Mauz1978 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:30:
Ik ben weer helemaal thuisgekomen in WoW. Zelf ben ik ook best een lore fanaat, maar heb soms een slecht geheugen haha. Daarom heb ik de chronicles gekocht om het verhaal tot Forever weer op orde te krijgen. Deze verhalen heb ik kort en krachtig samengevat tot de hoogtepunten en figuren, voornamelijk voor mezelf, maar toen bedacht ik dat hier mensen wellicht een recap willen. Mocht er interesse in zijn, zal ik na dit eerste deel, ook de rest recappen. Laat maar weten.
World of Warcraft
In het universum van Warcraft is er de fysieke versie: de Great Dark Beyond (alle planeten) en de astrale dimensie: de Twisting Nether (waar een constante spanning is tussen Licht en Void). In sommige planeten bevindt zich een World Soul, die uitgroeit tot een Titan wanneer het ontwaakte. Er ontstond een Titan-groep genaamd het Pantheon. Daar waar het Pantheon zocht naar meer Titans om het Universum te beschermen, was er ook de Void die juist chaos en vernietigig wilden. Deze Void Lords stuurden de Old Gods naar verschillende planeten om deze World-Souls te vinden en te corrumperen.

Vanuit de Twisting Nether wisten ook demonen zich een weg te banen naar de fysieke wereld en daar beschavingen te terrorizeren en ruineren. Toen de Pantheon hierachter kwam stuurden zij hun kampioen Sargeras erop uit om deze demonen te vernietigen. Deze kwamen alleen steeds terug omdat om ze permanent te vernietigen ze verslagen moesten worden in de Twisting Nether. Dit wist Sargeras niet en hij bouwde er een gevangenis voor binnen de Twisting Nether, de Plane of Banishment. Na erachter te zijn gekomen dat de Void Lords een World Soul wilde corrumperen bedacht Sargeras wat anders: al het leven vernietigen om het universum te redden van de Void Lords en de mogelijkheid dat er een door de Void gecorrumpeerde Titan zou ontstaan. Hij creëerde hiervoor de Burning Legion door zijn gevangen demonen, en diens Dread Lords, voor hem te laten werken.

Azeroth was één van die planeten, ver weg in het universum die een slapende World Soul in zich had. Op die wereld liepen elementaire geesten vrij rond. Behalve het element Spirit, dat grotendeels werd aangetrokken door de World-Soul van Azeroth. Hierdoor ontstond er een disbalans tussen de vier overgebleven elementen die door deze chaos in een eindeloze oorlog verwikkeld raakten, met de Lords: Ragnaros, Al'Akir, Therazane en Neptulon. Deze Lords hadden het eigenlijk prima naar hun zin, totdat de Old Gods arriveerden: Y'Shaarj, Yogg-Saron, C'Thun en N'Zoth. Zij drongen diep de wereld in, richting de World-Soul. De Old Gods creëerden en onderwierpen daarbij verschillende rassen om hen te dienen, waaronder de N'raqi en Aqir. Deze dienaars bouwden de Black Empire, met Y'Shaarj als machtigste en belangrijkste Old God in het centrum. De Elemental Lords werkten voor het eerst samen om de Old Gods tegen te houden, maar ze werden verslagen en door de Old Gods tot slaaf gemaakt.

De Titan Aggramar ontdekte uiteindelijk de toestand waarin Azeroth verkeerde en informeerde het Pantheon. Het Pantheon besloot dat Azeroth moest worden gezuiverd. Ze deden dit door de Titan-forged Aesir (metaal) en Vanir (steen) te creëren. De Keepers - Aman'thul, Ra, Odyn, Archaedas, Thorim, Hodir, Freya, Loken, Mimiron en Tyr - werden gecreëerd om deze Titan-forged te leiden. Ze vielen eerst de Elemental Lords aan en sloten hen op in de Elemental Plane: Firelands, Deepholm, Abyssal Maw en Skywall. Daarna gingen de Keepers de Aqir aanvallen en versloegen hen. Sommige Aqir wisten te ontsnappen door diep onder de grond te graven. Hierna wilden ze Y'Shaarj aanvallen, maar die bleek te sterk. Daarom trok de Titan Aman'thul hoogstpersoonlijk Y'Shaarj met geweld uit de aardkorst en vernietigde hem. Hierdoor ontstond echter een enorme wond in Azeroth. Uit deze wond stroomden immense arcane energieën van de World-Soul. De Titans beseften dat ze de andere Old Gods niet simpelweg konden vernietigen, omdat dit Azeroth zelf zou kunnen vernietigen. Daarom werden de overige Old Gods gevangen genomen en diep ondergronds opgesloten.

Hierna moest Azeroth herstellen, vooral van de enorme wond die Y'Shaarj had achtergelaten. De wond vulde zich uiteindelijk met de immense arcane energie van de World-Soul en vormde zo de Well of Eternity. De Keepers kregen daarnaast verschillende artefacten en technologieën van het Pantheon, waaronder de Pillars of Creation, om Azeroth verder te vormen en te beschermen. De Keepers bouwden het fort Ulduar in het noorden als thuisbasis voor de Titan-forged op Azeroth. Ulduar bevatte ook de gevangenis van Yogg-Saron en de Forge of Wills. De Forge of Wills kon nieuwe generaties Titan-forged creëren. Hiermee werden onder andere de Earthen en later andere Titan-forged rassen en constructies gecreëerd om orde in de wereld te brengen.
In het zuiden hield Ra toezicht op de Forge of Origination. De Forge of Origination was een extreem krachtig apparaat dat Azeroth kon hervormen en, indien nodig, het oppervlak van de planeet volledig kon resetten door het leven uit te roeien. Rond de Forge of Origination werd uiteindelijk een enorm complex gebouwd dat bekend werd als Uldum.

Hierna moest de wereld verder gevormd en geordend worden. Er werden verschillende Titan-forged rassen en constructies gecreëerd: Earthen, Mechagnomes, Mogu, Stone Giants, Sea Giants en andere creaties. Om verschillende gebieden en belangrijke locaties te bewaken, werden onder andere de Vrykul en Tol'vir gecreëerd. Om ook leven, flora en fauna in de wereld te brengen, creeerde Freya de Emerald Dream. Overal waar ze dit deed ontstonden krachtige natuurwezens, de 'Wild Gods', waarmee ze de wereld verder vormde, vooral rond Mount Hyjal.

Toch was er hier en daar al leven, omdat sommige elementals de dans ontsprongden van de ballingschap naar de Elemental Plane. Deze ontwikkelden zich uiteindelijk tot wezens van vlees en bloed. Hieruit ontstonden onder andere de proto-dragons. 

De Titan Algalon kreeg de taak als Celestial Observer van Azeroth om de planeet periodiek te controleren en te bepalenof deze nog levensvatbaar was. Als Azeroth onherstelbaar gecorrumpeerd zou zijn, kon Algalon het Reorigination Protocol activeren via de Forge of Origination. Hiermee zou Azeroth volledig opnieuw worden gevormd. Loken en Mimiron gebruikten de technologie van Norgannon om de Discs of Norgannon te creëren. Hiermee konden belangrijke gebeurtenissen op Azeroth worden vastgelegd, zodat het Pantheon kon weten wat er met de planeet gebeurde zodra zij terugkeerden.

Die lore is zo ziek uitgebreid. Ik vind het jammer dat veel van die lore uit boeken enz moet komen :P Ze zouden hier ingame dit veel toffer kunnen maken.

Het stuk over Algalon vind ik ook een mooie, omdat daar eigenlijk de hele Titan-filosofie samenkomt. Azeroth was voor hen in eerste instantie gewoon één van de werelden die gecontroleerd en eventueel gereboot konden worden wanneer de corruptie te groot werd. Het feit dat Algalon uiteindelijk door de sterfelijke rassen wordt overtuigd om Azeroth niet te re-origineren, is volgens mij een van de eerste echt duidelijke momenten waarop Warcraft het idee neerzet dat imperfect, zelfbepaald leven misschien juist waarde heeft boven de perfecte orde van de Titans.

Met forever gaat het nu lastiger worden denk ik om lore uit elkaar te houden :P de history van Warcraft enz natuurlijk niet maar ben benieuwd hoe veel forever in de (nabije) toekomst gaat verschillen

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:50
https://www.kobo.com/nl/nl/series/warcraft-blizzard-legends

Was deze week nog aan het kijken naar de boeken van WoW.
Ooit eens de kans gehad van een Humble Bundle ervan te kopen, maar dan eigenlijk niet gedaan.

Vandaag kan je tot 30 las ik, zit nog altijd op level 12 :+
Vanavond eens een Shaman maken, is eigenlijk een class dat ik nog nooit heb geleveld.

• Sito
  • Laatst online: 03-10 11:24
[...]

Ik hoop dat je begrijpt dat er ook mensen zijn die spelen voor de lol, en niet alleen spelen om alles continu te min/maxen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

KBE91 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:47:
https://www.kobo.com/nl/nl/series/warcraft-blizzard-legends

Was deze week nog aan het kijken naar de boeken van WoW.
Ooit eens de kans gehad van een Humble Bundle ervan te kopen, maar dan eigenlijk niet gedaan.

Vandaag kan je tot 30 las ik, zit nog altijd op level 12 :+
Vanavond eens een Shaman maken, is eigenlijk een class dat ik nog nooit heb geleveld.
Toevallig was ik net dit aan het lezen, https://www.icy-veins.com...books-and-novels-overview

Ook maar eens de audio books doen of lezen dunno yet, eerst maar eens de Chronicle volumes lezen die zich vooral afspelen VOOR Warcraft maar vooral de world building en lore zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 02-10-2026 12:01 ]

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 01:29

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Vuurvoske schreef op woensdag 30 september 2026 @ 19:17:
[...]

In de startpost staan een aantal leuke guild. Maar als ik het zo lees gaat "Pullen na Bedtijd" goed bij je passen
Ik ga ze even bekijken... Pullen naar bedtijd klink me als wardrumps... uhm muziek in de oren :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hoe zit dat met realms i.v.m. de layering. Bestaan er nog echt PVP, PVE en RP servers?

Steam profiel :: Retro Discord

• Gixxer27
Seroczynski schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 15:24:
Hoe zit dat met realms i.v.m. de layering. Bestaan er nog echt PVP, PVE en RP servers?
Layering is per realm/server zeg maar, je hebt nog steeds PVP/PVE/RP "servers" maar dit is per regio zeg maar.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Je hebt nu

- Rule Sets ( Zoals PvP, PvE, RP * Hardcore ) die is het eenvoudigste.
---- Dit is denk ik nu het beste vergelijkbaar met het oude "Realms systeem"

- Binnen die rulesets heb je regio's.
---- Het oude EUW, US, Etc etc selecteerbaar in de Launcher zo te zien maar voor de BETA niet echt van toepassing omdat alles US is.

- Binnen de regio's heb je layers.
---- En die layers zijn vergelijkbaar met het op en afscalen van servers farms oftewel "compute"

Althans zo heb ik het begrepen maar het kan natuurlijk anders zijn Blizzard heeft helaas de onderliggende tech niet bekend gemaakt anders dan dat het echt wezelijk andere tech is dan waar Retail / Classic nu op draait in zowel hardware als software zijn er voor Forever heel veel zaken veranderd ten opzichte van de huidige omgevingen, waardoor ze ook veel meer mogelijkheden hebben ( zoals het "Super dungeon" verhaal ).

[ Voor 9% gewijzigd door ShadowBumble op 02-10-2026 15:43 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:27

Vuurvoske

Nunquam cede!

Topicstarter
ShadowBumble schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:54:
[...]

Toevallig was ik net dit aan het lezen, https://www.icy-veins.com...books-and-novels-overview

Ook maar eens de audio books doen of lezen dunno yet, eerst maar eens de Chronicle volumes lezen die zich vooral afspelen VOOR Warcraft maar vooral de world building en lore zijn.
Ik had rond de tijd van Shadowlands alle boeken, strips etc. Ik was er enorm trots op, maar het was geen doen met lezen en heb uiteindelijk alles op een paar boeken na verkocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zZ3-Pz5WrGWfIc15k08TT8YyQY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7YU7gWycpA5yvZMNl5MOsiWT.jpg?f=fotoalbum_large

Note: Ja, dat is het logo van de Horde. Dat was toen, inmiddels ben ik weer terug op het pad van de Alliance!

[ Voor 6% gewijzigd door Vuurvoske op 02-10-2026 16:08 ]

Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Vuurvoske schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 16:05:
[...]

Ik had rond de tijd van Shadowlands alle boeken, strips etc. Ik was er enorm trots op, maar het was geen doen met lezen en heb uiteindelijk alles op een paar boeken na verkocht.

[Afbeelding]

Note: Ja, dat is het logo van de Horde. Dat was toen, inmiddels ben ik weer terug op het pad van de Alliance!
Daar mag je ook echt wel trots op wezen hoor ( even ervan uitgaande dat je ze ook gelezen hebt ). Ik heb mij nooit super diep verdiep erin, los van wat er destijds in de game zat, maar ik merk de laatste tijd dat ik sowieso weer meet D&D(-ish) verhalen aan het lezen ben dus why not.

En op basis van Icy Veins dus nu maar even begonnen met Chronicle 1 en 2 ( komen van het weekend binnen ) voor wat world building etc. Daarna zien we wel, geen idee of ik ook de tientallen andere boeken ga lezen tbh.

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vind het best tricky hoor die beta. Ene kant wil ik de hele boel stuk spelen maar andere kant vind ik het mega zonde van de tijd en vooral van de verrassingsfactor :P Ugh, nog 33 dagen mensen... O-)

Tesla Model 3 LR Highland

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-10 18:01
Ik heb als DPS die dungeon onder IF gedaan en we hadden niet alle mobs gekilled. Nadat we de eindbaas neer hadden zijn we op de terugweg alsnog een deel van de mobs gaan killen omdat we allemaal nog quests open hadden staan. Van de gewone mobs konden we een blue looten en ook groen spul wat soms een upgrade was. En anders levert het centen of enchantingmateriaal op.

Wel lekker dat de cap nu verhoogd is, het is meteen een stuk rustiger in de gebieden onder lvl 20.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• JeroenNietDoen
London schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:54:
Vind het best tricky hoor die beta. Ene kant wil ik de hele boel stuk spelen maar andere kant vind ik het mega zonde van de tijd en vooral van de verrassingsfactor :P Ugh, nog 33 dagen mensen... O-)
Same, daarom speel ik zeer beperkt.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 18:35:
[...]

Same, daarom speel ik zeer beperkt.
Ik speel juist Horde nu, en geniet van alles aan die kant, zodat ik lekker (weer) vers Alliance kan spelen met launch.

• Tomski1986
Mauz1978 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 11:30:
World of Warcraft

Dit zei ChatGPT mij als ik hem je verhaal vertelde:
Belangrijkste correcties/nuances
  1. De Twisting Nether is niet simpelweg de "astrale dimensie waar Licht en Void constant vechten".
    De Nether is vooral een chaotische dimensie die verbonden is met fel/magie en waarin demonen van nature thuishoren. De Light en Void zijn kosmische krachten die in de cosmologie tegenover elkaar staan, maar de formulering dat de Nether zelf een directe oorlog tussen beide is, is te simplistisch.
  2. Sargeras wist uiteindelijk wél hoe demonische wezens definitief konden worden vernietigd.
    Demonen die in de fysieke wereld sterven, kunnen in veel gevallen in de Nether terugkeren. In de Nether kunnen ze echter werkelijk worden vernietigd. Zijn Plane of Banishment was een belangrijke poging om demonen gevangen te houden, maar het verhaal rond Sargeras en de Legion is wat complexer dan alleen dat hij aanvankelijk niet wist hoe ze permanent te doden waren.
  3. De Plane of Banishment wordt later de Twisting Nether genoemd, maar het is beter om dit niet als een afzonderlijke "gevangenis binnen de Nether" te beschrijven zonder nuance.
  4. De vier Elemental Lords waren inderdaad Ragnaros, Al'Akir, Therazane en Neptulon, maar hun onderlinge oorlog was niet uitsluitend veroorzaakt door het ontbreken van Spirit.
    De aanwezigheid van de World-Soul van Azeroth trok Spirit aan en beïnvloedde de elementaire balans, maar de elementalen waren van nature al zeer conflictueus.
  5. Y'Shaarj was de machtigste van de vier Old Gods op Azeroth, maar de precieze machtsverhouding tussen de Old Gods is niet altijd zo absoluut vastgesteld. Zijn positie als dominante Old God van het Black Empire klopt wel.
  6. De Titan-forged zijn niet allemaal rechtstreeks "door de Keepers gecreëerd".
    De Titans creëerden de systemen en de oorspronkelijke Titan-forged, waarna de Keepers en hun faciliteiten verdere generaties konden produceren. De Forge of Wills is bijvoorbeeld essentieel voor de creatie van nieuwe Titan-forged.
  7. De Earthen bestonden al vóór de Forge of Wills zoals we die later kennen, afhankelijk van welke generatie/versie van de lore je bedoelt. De moderne lore rond hun oorsprong is bovendien uitgebreid.
  8. Freya creëerde de Emerald Dream niet helemaal uit het niets.
    De Dream wordt tegenwoordig beschreven als een oeroude dimensie/manifestatie die sterk verbonden is met de natuur en de ontwikkeling van leven. Freya speelde een enorme rol bij het vormen en cultiveren ervan en gebruikte de Dream om Azeroth te laten groeien, maar "Freya creëerde de Emerald Dream" is een te eenvoudige formulering.
  9. Proto-dragons zijn niet simpelweg geëvolueerde elementals.
    Dit is een belangrijke nuance. Proto-dragons ontstonden als primitieve draconische levensvormen op Azeroth. De latere relatie met de Elemental Lords en de Titans is complexer. De vijf Dragon Aspects kregen uiteindelijk hun krachten van de Titans/Keepers.
  10. Kalimdor was oorspronkelijk veel groter dan het huidige Kalimdor.
    Dit is juist een belangrijk punt voor het vervolg van je verhaal. Het oorspronkelijke Kalimdor was het enorme oercontinent dat vrijwel de hele bekende landmassa vormde. De Well of Eternity lag in het centrum.

• Mauz1978

Mauz1978

Console War Veteran

Gek dat je me aan het factchecken bent... Je weet dat chatGPT de nuance vaak verkeerd heeft he? En ik vertel het verhaal simplistisch in hoogtepunten zoals het in de Chronocles 1 staat beschreven, dat betekent dat er later dingen veranderen waar chatGPT zn bronnen vandaan heeft, niet uit het boek dus.

En Kalimdor begint de volgende sessie mee. Alles wordt later pas uitgediept en wat ik vertel waren dus de hoogtepunten en volgens het boek correct.

Je punt 2 en 10 komen dus later aan de orde. Je punten 3, 6, 7 en 8 zijn fout als je het boek volgt.

[ Voor 12% gewijzigd door Mauz1978 op 02-10-2026 19:25 ]

• Tomski1986
Mauz1978 schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 19:21:
Gek dat je me aan het factchecken bent... Je weet dat chatGPT de nuance vaak verkeerd heeft he? En ik vertel het verhaal simplistisch in hoogtepunten zoals het in de Chronocles 1 staat beschreven, dat betekent dat er later dingen veranderen waar chatGPT zn bronnen vandaan heeft, niet uit het boek dus.

En Kalimdor begint de volgende sessie mee. Alles wordt later pas uitgediept en wat ik vertel waren dus de hoogtepunten en volgens het boek correct.

Je punt 2 en 10 komen dus later aan de orde. Je punten 3, 6, 7 en 8 zijn fout als je het boek volgt.
Totaal niet factchecken, ik wou chatgpt het aan mij laten uitleggen alsof ik 12 was :)
Valanaar, stad van de Skyborne, is met de update een beetje beter geworden. Blizzard heeft een tweede mailbox toegevoegd in de stad naast de bank/AH. Die ene bij de Inn was wel steeds ver lopen enzo. Dit is veel beter.

[...]

[Afbeelding]

Dit is ook iets om trots op te zijn :D Gelezen of niet..

Prachtige collectie.
Jammer dat je het verkocht hebt :P

Had hem hier nog niet voorbij zien komen.. maar kan ook aan mij liggen

In ieder geval is Episode 2 van de officiele podcast uit :)
Eindelijk krijgen Rogues ook wat liefde :D Ze hebben wel een grappige opmerking gemaakt imo.

Rogue will do the most straigh on dps in the game.. given boss encounters ofcourse but pure single target DPS rogue will do the most damage.

If rogues won't do the most damage why bring rogues at all to the raids right? ...

Nu twijfel ik weer meer terug naar Rogue hahaha

• GrazendeKoe
Is het hele zootje offline?

Edit - ik had een update.

[ Voor 33% gewijzigd door GrazendeKoe op 03-10-2026 09:00 ]

• Soulizer
  • Laatst online: 19:36
[...]

[Afbeelding]

Wow dat is een collectie om trost op te zijn! Zou graag ook zo iets bij elkaar verzamelen! Voor mij echter hou ik het voor nu tot de WoW CE's collectie. Qua boeken zit ik in de nederlandse fantasy hoek. Hoewel als ik dit zo zie zou ik bijna direct ook WoW boeken gaan halen :9~

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999

Asphyxion

I am, therefor I think

Weer een nieuwe Mac patch die performance zou moeten verbeteren. Dat doet het bij mij helaas niet. Ben nog een beetje verder aan het testen.

Dit schijnt de fix te zijn:
"Oh, I see the bug in code. It’s trying to use the raid secondary lighting setting for non-raid and visa-versa. The workaround would be to enable raid settings and make the raid settings the same as non-raid settings in the settings UI. Oops!"
https://us.forums.blizzar...teps-for-each/2354050/434

Edit: de fix lijkt te werken. Maar leek wel of ik de client opnieuw moest opstarten. FPS is nu weer normaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Asphyxion op 03-10-2026 18:02 ]

Leuk, een DC en dan een queue van 3 kwartier......

• To easy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:14
Zerora schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:16:
Leuk, een DC en dan een queue van 3 kwartier......
Wtf. Exact hetzelfde. Net in hall of thanes haha.

• Mr.Whitewolf88
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23:32
Hier er ook uitgegooid, gelukkig net klaar met mijn RoL run. Dan maar mijn bedje eens gaan opzoeken. Stiekem wel een beetje aan het balen dat we over een maandje weer helemaal opnieuw moeten gaan beginnen, begin net een beetje een band op te bouwen met mijn huidige char :'(

• MrGizMo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:43
Mr.Whitewolf88 schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 23:32:
Hier er ook uitgegooid, gelukkig net klaar met mijn RoL run. Dan maar mijn bedje eens gaan opzoeken. Stiekem wel een beetje aan het balen dat we over een maandje weer helemaal opnieuw moeten gaan beginnen, begin net een beetje een band op te bouwen met mijn huidige char :'(
Veel screenshots maken dan ;)

• Nickrsd
  • Laatst online: 03:29

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Wat gaan jullie als eerste spelen?? Race en class?? Ik neig erg naar een human hunter.. of human mage.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Let op:
We begrijpen het enthousiasme en de FOMO voor de bèta, maar vraag & aanbod op het forum is niet toegestaan. Het aanbieden van of het vragen om codes, zeker tegen betaling, is niet toegestaan.

Lopen te bedelen naar een Beta key is niet de bedoeling, dit dan ook AUB niet doen.