Hoop juist dat ze ervoor kunnen zorgen dat het min maxxen zoveel mogelijk wegblijft bij Forever. Dat vind ik 1 van de grootste problemen bij retail. Als ze dit nu ook doen dan krijg je hetzelfde gezeur. Scheelt dat ze gezegd hebben dat de reis naar 60 minstens net zo belangrijk gaat worden. Raiden ga ik toch niet meer doen, maar de hele mindset van min - maxxing verpest een groot deel van het plezier.Felyrion schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:25:
Dang, ik heb hier toch wel weer zin in. Deels classic, maar ook deels nieuw.
Dus ook opnieuw de optimale builds, gear etc. uitvinden, dat is wel tof.
Vond Classic geweldig, maar vond wel jammer dat je op lvl 1 al weet achter welke gear je aan gaat.
Ik heb het idee dat ze hier wel met de juiste ideeën ingaan. En ze hebben al meerdere keren benadrukt dat ze op basis van community feedback bereid zijn de richting aan te passen. Dat geeft wat vertrouwen.
Ik ben erg benieuwd hoe de toekomst voor WoW Forever eruit gaat zien, maar het lijkt een goede start
Ik ga er toch een beetje van uit dat dat wishful thinking is. Gaming en status zijn tegenwoordig gewoon veel meer met elkaar verweven dan twintig jaar geleden. Vroeger wilde je misschien vooral indruk maken op de twee vrienden die naast je op de bank zaten en laten zien dat jij de beste was. Tegenwoordig is goed zijn in een game veel meer een statusding geworden en die mindset zie je eigenlijk in iedere game terug.
Dus of er nou één volledig optimale route is of alleen een semi-optimale route, volgens mij blijft het onderliggende gedrag hetzelfde. Mensen gaan toch uitzoeken wat het efficiëntst is, wat de beste build is en hoe ze zo snel mogelijk vooruitkomen.
Maar dit is gewoon gelukkig wel een feit: Healing items come with bonus damage so healers can enjoy the game as well
Dus of er nou één volledig optimale route is of alleen een semi-optimale route, volgens mij blijft het onderliggende gedrag hetzelfde. Mensen gaan toch uitzoeken wat het efficiëntst is, wat de beste build is en hoe ze zo snel mogelijk vooruitkomen.
Maar dit is gewoon gelukkig wel een feit: Healing items come with bonus damage so healers can enjoy the game as well
oh 1000% dat kan je inderdaad garanderen.Marvin. schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:03:
MAAR betekend niet dat jij dat ook moet doen he
Ik weet even niet meer zeker of ik het hier al gezegd had of de andere classic topic maar ik kijk steeds elke episode van: Gbay99 die voor het eerst classic speelt. Echt een geniale gast die dus zonder addons speelt maar ook echt een lore nerd en geen ervaring heeft met WoW. En ik zal alsnog nooit meer echt de ervaring kunnen krijgen die hij met zijn playtrough heeft natuurlijk maar het heeft me wel echt oprecht geinspireerd om Forever ook zo te banderen. Vooral omdat we ook weer door zo veel oude zones gaan.
Hij is ook iemand het type persoon dat in SM library alle boeken ging lezen voor lore
Ik heb dat altijd wel geweten maar was precies hetgeen wat jij beschreef. veel zo efficient mogelijk etc etc. Maar nu wil ik dat dus echt niet meer gaan doen om Forever nog meer Forever te maken
Ja, ik denk ook dat min-maxing uitbannen niet te doen is. Het is natuurlijk voor mensen om voor het meest optimale te willen gaan.
De hoop is dat de balans redelijk is zonder dat het eenheidsworst wordt... dat is een flinke uitdaging
En een ander voordeel is dat het op moment van spelen allemaal nog onbekend is. Dus de eerste periode kun je lekker doen wat je wil.
Na verloop van tijd komen de optimale builds en gear wel boven drijven, maar dat zal wel even duren gelukkig.
De hoop is dat de balans redelijk is zonder dat het eenheidsworst wordt... dat is een flinke uitdaging
En een ander voordeel is dat het op moment van spelen allemaal nog onbekend is. Dus de eerste periode kun je lekker doen wat je wil.
Na verloop van tijd komen de optimale builds en gear wel boven drijven, maar dat zal wel even duren gelukkig.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Oh, ja, die volg ik ook. Heerlijke slow tv somsRicmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:42:
[...]
oh 1000% dat kan je inderdaad garanderen.
MAAR betekend niet dat jij dat ook moet doen he![]()
Ik weet even niet meer zeker of ik het hier al gezegd had of de andere classic topic maar ik kijk steeds elke episode van: Gbay99 die voor het eerst classic speelt. Echt een geniale gast die dus zonder addons speelt maar ook echt een lore nerd en geen ervaring heeft met WoW. En ik zal alsnog nooit meer echt de ervaring kunnen krijgen die hij met zijn playtrough heeft natuurlijk maar het heeft me wel echt oprecht geinspireerd om Forever ook zo te banderen. Vooral omdat we ook weer door zo veel oude zones gaan.
Hij is ook iemand het type persoon dat in SM library alle boeken ging lezen voor loremaar zijn video heeft me laten zien hoe goed het allemaal is als je de tijd neemt en explored enzo.
Ik heb dat altijd wel geweten maar was precies hetgeen wat jij beschreef. veel zo efficient mogelijk etc etc. Maar nu wil ik dat dus echt niet meer gaan doen om Forever nog meer Forever te maken
Ik hoop dat er ook wat Forever devs naar kijken
Ik speel WoW meestal in een guild of met mensen die ik ken. Dan zoek je juist de groep op waar je het meest mee hebt. Tuurlijk heb je bepaalde BiS lijstje, en een efficiënte route voor proffessions etc. Tenzij je eigen regels gaat maken met het lvlen. Zoals geen beesten doden. Of alleen via Herbalism etc etc. Je kan het zo spelen als je wilt.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ja tof he. In zijn laatste video had die ook een mooi stuk dat die zei over dat WoW zo'n bad rep kreeg over kill en fetch quests.. maar dat hij dat helemaal niet vind omdat er zo veel lore achter hangt. maarja dat is typisch het probleem.. wij lopen naar de objective, doen de objective en autocomplete bij wijze van sprekenFelyrion schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:44:
[...]
Oh, ja, die volg ik ook. Heerlijke slow tv somsMaar hij weet precies in woorden uit te drukken wat ik ook altijs zo sterk vond aan vanilla/classic en daarmee ook wat we daarna in de loop van de expansions verloren zijn.
Ik hoop dat er ook wat Forever devs naar kijken
Maar die mindset heb ik voor mezelf echt doorbroken dus ga echt genieten van Forever. weet ik zeker.
Ja, ik ben een jaartje terug weer gestopt met classic tijdens pandaria.. guild viel langzaam uit elkaar, je ziet het langzaam weer naar retail kruipen.Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:48:
[...]
Ja tof he. In zijn laatste video had die ook een mooi stuk dat die zei over dat WoW zo'n bad rep kreeg over kill en fetch quests.. maar dat hij dat helemaal niet vind omdat er zo veel lore achter hangt. maarja dat is typisch het probleem.. wij lopen naar de objective, doen de objective en autocomplete bij wijze van spreken![]()
Maar die mindset heb ik voor mezelf echt doorbroken dus ga echt genieten van Forever. weet ik zeker.
Dus dit is voor mij een mooi moment om er weer eens in te stappen. Ga er echt van genieten denk ik (als het een beetje in de buurt komt van wat ik hoop).
Maar je haalt uit zijn videos ook dat alle dingen die mensen vervelend vinden (groep vinden, naar de dungeon vliegen / lopen bijvoorbeeld) er voor zorgen dat dingen betekenis en waarde krijgen.
Optie 1:
via world chat groep zoeken, dan erheen, paar keer wipen, het toch halen (omdat ragequitten ervoor zorgt dat je helemaal opnieuw moet beginnen met groep vinden etc.), en dan dat item krijgen wat je zogt.
En de mensen met wie je runde onthouden voor toekomstige groepen.
vs. Optie 2:
knopje drukken van je gewenste dungeon, in dungeon spawnen, doorheen rossen zo snel je kan, bult shit over je heen krijgen omdat je te traag pulled, item krijgen. Niemand ooit weer tegenkomen. Next.
Optie 2 is een stuk sneller... en mensen lijken het te willen gezien retail. Maar geef mij maar optie 1.
Gave aankondiging! Alleen ik wordt wel een beetje gek van alle classic varianten die we nu hebben. Al gok ik dat alle gewone classic versies nu dood gaan bloeden na deze forever versie.
Ik heb nu gelijk die CE box besteld bij Blizzard. Shipping costs maar 45 euro dus das goed te doen. Laat maar komen!
Ik heb nu gelijk die CE box besteld bij Blizzard. Shipping costs maar 45 euro dus das goed te doen. Laat maar komen!
Die nieuwe lighting en world building ziet er goed uit man! (voor classic WoW begrippen natuurlijk)
Pfff, 7 weken om horde of alliance te bepalen.... Lastig!
WOW FOREVER NEW GRAPHICS COMPARISON
WOW FOREVER NEW GRAPHICS COMPARISON
[ Voor 45% gewijzigd door Marvin. op 14-09-2026 00:07 ]