Hoop juist dat ze ervoor kunnen zorgen dat het min maxxen zoveel mogelijk wegblijft bij Forever. Dat vind ik 1 van de grootste problemen bij retail. Als ze dit nu ook doen dan krijg je hetzelfde gezeur. Scheelt dat ze gezegd hebben dat de reis naar 60 minstens net zo belangrijk gaat worden. Raiden ga ik toch niet meer doen, maar de hele mindset van min - maxxing verpest een groot deel van het plezier.Felyrion schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:25:
Dang, ik heb hier toch wel weer zin in. Deels classic, maar ook deels nieuw.
Dus ook opnieuw de optimale builds, gear etc. uitvinden, dat is wel tof.
Vond Classic geweldig, maar vond wel jammer dat je op lvl 1 al weet achter welke gear je aan gaat.
Ik heb het idee dat ze hier wel met de juiste ideeën ingaan. En ze hebben al meerdere keren benadrukt dat ze op basis van community feedback bereid zijn de richting aan te passen. Dat geeft wat vertrouwen.
Ik ben erg benieuwd hoe de toekomst voor WoW Forever eruit gaat zien, maar het lijkt een goede start
Ik ga er toch een beetje van uit dat dat wishful thinking is. Gaming en status zijn tegenwoordig gewoon veel meer met elkaar verweven dan twintig jaar geleden. Vroeger wilde je misschien vooral indruk maken op de twee vrienden die naast je op de bank zaten en laten zien dat jij de beste was. Tegenwoordig is goed zijn in een game veel meer een statusding geworden en die mindset zie je eigenlijk in iedere game terug.
Dus of er nou één volledig optimale route is of alleen een semi-optimale route, volgens mij blijft het onderliggende gedrag hetzelfde. Mensen gaan toch uitzoeken wat het efficiëntst is, wat de beste build is en hoe ze zo snel mogelijk vooruitkomen.
Maar dit is gewoon gelukkig wel een feit: Healing items come with bonus damage so healers can enjoy the game as well
Dus of er nou één volledig optimale route is of alleen een semi-optimale route, volgens mij blijft het onderliggende gedrag hetzelfde. Mensen gaan toch uitzoeken wat het efficiëntst is, wat de beste build is en hoe ze zo snel mogelijk vooruitkomen.
Maar dit is gewoon gelukkig wel een feit: Healing items come with bonus damage so healers can enjoy the game as well
oh 1000% dat kan je inderdaad garanderen.Marvin. schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:03:
MAAR betekend niet dat jij dat ook moet doen he
Ik weet even niet meer zeker of ik het hier al gezegd had of de andere classic topic maar ik kijk steeds elke episode van: Gbay99 die voor het eerst classic speelt. Echt een geniale gast die dus zonder addons speelt maar ook echt een lore nerd en geen ervaring heeft met WoW. En ik zal alsnog nooit meer echt de ervaring kunnen krijgen die hij met zijn playtrough heeft natuurlijk maar het heeft me wel echt oprecht geinspireerd om Forever ook zo te banderen. Vooral omdat we ook weer door zo veel oude zones gaan.
Hij is ook iemand het type persoon dat in SM library alle boeken ging lezen voor lore
Ik heb dat altijd wel geweten maar was precies hetgeen wat jij beschreef. veel zo efficient mogelijk etc etc. Maar nu wil ik dat dus echt niet meer gaan doen om Forever nog meer Forever te maken
Ja, ik denk ook dat min-maxing uitbannen niet te doen is. Het is natuurlijk voor mensen om voor het meest optimale te willen gaan.
De hoop is dat de balans redelijk is zonder dat het eenheidsworst wordt... dat is een flinke uitdaging
En een ander voordeel is dat het op moment van spelen allemaal nog onbekend is. Dus de eerste periode kun je lekker doen wat je wil.
Na verloop van tijd komen de optimale builds en gear wel boven drijven, maar dat zal wel even duren gelukkig.
De hoop is dat de balans redelijk is zonder dat het eenheidsworst wordt... dat is een flinke uitdaging
En een ander voordeel is dat het op moment van spelen allemaal nog onbekend is. Dus de eerste periode kun je lekker doen wat je wil.
Na verloop van tijd komen de optimale builds en gear wel boven drijven, maar dat zal wel even duren gelukkig.
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Oh, ja, die volg ik ook. Heerlijke slow tv somsRicmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:42:
[...]
oh 1000% dat kan je inderdaad garanderen.
MAAR betekend niet dat jij dat ook moet doen he![]()
Ik weet even niet meer zeker of ik het hier al gezegd had of de andere classic topic maar ik kijk steeds elke episode van: Gbay99 die voor het eerst classic speelt. Echt een geniale gast die dus zonder addons speelt maar ook echt een lore nerd en geen ervaring heeft met WoW. En ik zal alsnog nooit meer echt de ervaring kunnen krijgen die hij met zijn playtrough heeft natuurlijk maar het heeft me wel echt oprecht geinspireerd om Forever ook zo te banderen. Vooral omdat we ook weer door zo veel oude zones gaan.
Hij is ook iemand het type persoon dat in SM library alle boeken ging lezen voor loremaar zijn video heeft me laten zien hoe goed het allemaal is als je de tijd neemt en explored enzo.
Ik heb dat altijd wel geweten maar was precies hetgeen wat jij beschreef. veel zo efficient mogelijk etc etc. Maar nu wil ik dat dus echt niet meer gaan doen om Forever nog meer Forever te maken
Ik hoop dat er ook wat Forever devs naar kijken
Ik speel WoW meestal in een guild of met mensen die ik ken. Dan zoek je juist de groep op waar je het meest mee hebt. Tuurlijk heb je bepaalde BiS lijstje, en een efficiënte route voor proffessions etc. Tenzij je eigen regels gaat maken met het lvlen. Zoals geen beesten doden. Of alleen via Herbalism etc etc. Je kan het zo spelen als je wilt.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ja tof he. In zijn laatste video had die ook een mooi stuk dat die zei over dat WoW zo'n bad rep kreeg over kill en fetch quests.. maar dat hij dat helemaal niet vind omdat er zo veel lore achter hangt. maarja dat is typisch het probleem.. wij lopen naar de objective, doen de objective en autocomplete bij wijze van sprekenFelyrion schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:44:
[...]
Oh, ja, die volg ik ook. Heerlijke slow tv somsMaar hij weet precies in woorden uit te drukken wat ik ook altijs zo sterk vond aan vanilla/classic en daarmee ook wat we daarna in de loop van de expansions verloren zijn.
Ik hoop dat er ook wat Forever devs naar kijken
Maar die mindset heb ik voor mezelf echt doorbroken dus ga echt genieten van Forever. weet ik zeker.
Ja, ik ben een jaartje terug weer gestopt met classic tijdens pandaria.. guild viel langzaam uit elkaar, je ziet het langzaam weer naar retail kruipen.Ricmaniac schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:48:
[...]
Ja tof he. In zijn laatste video had die ook een mooi stuk dat die zei over dat WoW zo'n bad rep kreeg over kill en fetch quests.. maar dat hij dat helemaal niet vind omdat er zo veel lore achter hangt. maarja dat is typisch het probleem.. wij lopen naar de objective, doen de objective en autocomplete bij wijze van spreken![]()
Maar die mindset heb ik voor mezelf echt doorbroken dus ga echt genieten van Forever. weet ik zeker.
Dus dit is voor mij een mooi moment om er weer eens in te stappen. Ga er echt van genieten denk ik (als het een beetje in de buurt komt van wat ik hoop).
Maar je haalt uit zijn videos ook dat alle dingen die mensen vervelend vinden (groep vinden, naar de dungeon vliegen / lopen bijvoorbeeld) er voor zorgen dat dingen betekenis en waarde krijgen.
Optie 1:
via world chat groep zoeken, dan erheen, paar keer wipen, het toch halen (omdat ragequitten ervoor zorgt dat je helemaal opnieuw moet beginnen met groep vinden etc.), en dan dat item krijgen wat je zogt.
En de mensen met wie je runde onthouden voor toekomstige groepen.
vs. Optie 2:
knopje drukken van je gewenste dungeon, in dungeon spawnen, doorheen rossen zo snel je kan, bult shit over je heen krijgen omdat je te traag pulled, item krijgen. Niemand ooit weer tegenkomen. Next.
Optie 2 is een stuk sneller... en mensen lijken het te willen gezien retail. Maar geef mij maar optie 1.
Gave aankondiging! Alleen ik wordt wel een beetje gek van alle classic varianten die we nu hebben. Al gok ik dat alle gewone classic versies nu dood gaan bloeden na deze forever versie.
Ik heb nu gelijk die CE box besteld bij Blizzard. Shipping costs maar 45 euro dus das goed te doen. Laat maar komen!
Ik heb nu gelijk die CE box besteld bij Blizzard. Shipping costs maar 45 euro dus das goed te doen. Laat maar komen!
Die nieuwe lighting en world building ziet er goed uit man! (voor classic WoW begrippen natuurlijk)
Pfff, 7 weken om horde of alliance te bepalen.... Lastig!
WOW FOREVER NEW GRAPHICS COMPARISON
WOW FOREVER NEW GRAPHICS COMPARISON
[ Voor 45% gewijzigd door Marvin. op 14-09-2026 00:07 ]
Lastig ?Marvin. schreef op maandag 14 september 2026 @ 00:06:
Pfff, 7 weken om horde of alliance te bepalen.... Lastig!
Ik speel al sinds 2005 Horde en dat zal altijd zo blijven
De "geen servers" meer aankondiging had ik niet verwacht maar dat lijkt me wel een hele goede verandering zeg. Dit weekend besteed aan het nalopen vd talent trees om te kijken wat ik deze keer ga levelen.
Donderdag begint de beta dus dat is een mooie gelegenheid om classes te testen.
FUMES et CARNES
Ja ik vind het ook lastig haha want mijn Vanilla t/m WotLK was alliance. Therefor twijfel ik nu of ik niet een keer horde wil gaan. Maar alsnog maakt dat het heel anders omdat het nu Forever is natuurlijk met nieuwe content.
Ik twijfel nog
Maar ik ben niet meer zo heeel erg gehecht aan een faction. Gaat er van af hangen wat mijn vrienden het liefst willen spelen
Ik join wel.
En als het Horde wordt moet het uiteraard een Undead Paladin worden.. Zoals waarschijnlijk 80% van horde straks op release hahah
Ik twijfel nog
En als het Horde wordt moet het uiteraard een Undead Paladin worden.. Zoals waarschijnlijk 80% van horde straks op release hahah
Voor undead paladin zag die keep die ze linksboven in tristfall glades hadden gebouwd er ook vet uit
Dat komt vooral uit het feit dat je zo veel jaren door die zone bent gegaan en dat er nooit was denk ik natuurlijk maargoed. Ben echt excited haha
dus ze gaan met het layering systeem aan de slag. Interessante keuze. Ben benieuwd of er al iets bekend is over world buffs.
Tevens is dungeon boosting hard generfed. Je van lvl 10 tot 60 laten boosten in dungeons is voorbij. Je krijgt nauwlijks nog XP tijdens een dungeon , alleen de quest die je kan doen. (wellicht is het straks niet eens meer waard) om bijvoorbeeld dungeon quest te doen aan de andere kant van de map omdat je er dus heen moet reizen (aka geen summon/stones) of dat al bekend is ?
AoE tanken op paladin is nu ''beperkt'' tot 4 mobs om geen hele dungeons te kunnen pullen en dan te aoen. Zag al op video's dat mages met blizzard en dan 4+ mobs moeite hadden om geen threat te pullen. Weet niet of ik dat nou echt de goede behandeling vind. Ja Conse was lichtelijk OP. Loop in 100 mobs en zet je ding aan als paladin en je hebt aoe threat op alle targets. Maar dat is/was hoe paladin al 20+ jaar is. Ben blij dat ze opties hebben gemaakt om straks te kunnen tanken, en het ziet er goed uit. neem mij niet verkeerd.
Weet niet of ze faction lock gaan doen als populatie straks boven 50% horde uitkomt. Dat hadden ze op mega servers wel gedaan. Iedereen die ik ken en hoor en vanuit guilds gaan allemaal horde spelen.
Tevens is dungeon boosting hard generfed. Je van lvl 10 tot 60 laten boosten in dungeons is voorbij. Je krijgt nauwlijks nog XP tijdens een dungeon , alleen de quest die je kan doen. (wellicht is het straks niet eens meer waard) om bijvoorbeeld dungeon quest te doen aan de andere kant van de map omdat je er dus heen moet reizen (aka geen summon/stones) of dat al bekend is ?
AoE tanken op paladin is nu ''beperkt'' tot 4 mobs om geen hele dungeons te kunnen pullen en dan te aoen. Zag al op video's dat mages met blizzard en dan 4+ mobs moeite hadden om geen threat te pullen. Weet niet of ik dat nou echt de goede behandeling vind. Ja Conse was lichtelijk OP. Loop in 100 mobs en zet je ding aan als paladin en je hebt aoe threat op alle targets. Maar dat is/was hoe paladin al 20+ jaar is. Ben blij dat ze opties hebben gemaakt om straks te kunnen tanken, en het ziet er goed uit. neem mij niet verkeerd.
Weet niet of ze faction lock gaan doen als populatie straks boven 50% horde uitkomt. Dat hadden ze op mega servers wel gedaan. Iedereen die ik ken en hoor en vanuit guilds gaan allemaal horde spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door dfbt op 14-09-2026 08:10 ]
Veel mensen zullen undead paladin gaan denk ik ja, daarom wacht ik wel even
Mijn nummer 1 zal waarschijnlijk een enhancement shaman zijn (zo ben ik ook begonnen in vanilla WoW) en daarna een shadow priest of afliction warlock.
Mijn nummer 1 zal waarschijnlijk een enhancement shaman zijn (zo ben ik ook begonnen in vanilla WoW) en daarna een shadow priest of afliction warlock.
FUMES et CARNES
Ik speelde in classic een resto druid ten tijde van BWL en MC, voelde toen best gaaf in party dungeons en raids. Echter het questen was een ramp, je kon niks en was veel te zwak om op eigen houtje een elite gevecht te doorstaan.
Nu met deze veranderingen ga ik toch weer eens voor druid denk ik, elk item heeft nu ook +healing en +damage. Daarmee moet het toch meer in balans zijn.
Een alt Undead Paladin zal ik zeker gaan maken, maar ook een Fire Mage en voor PvP een Rogue.
Nu met deze veranderingen ga ik toch weer eens voor druid denk ik, elk item heeft nu ook +healing en +damage. Daarmee moet het toch meer in balans zijn.
Een alt Undead Paladin zal ik zeker gaan maken, maar ook een Fire Mage en voor PvP een Rogue.
Do more
Mijn eerste gevoel zei meteen: Alliance.
En het is een hele "saaie" keuze, maar ik ga echt voor Human Paladin. Dat had ik in 2006 al meteen moeten doen. Maar heb destijds heel lang vastgehouden aan een mage.
Zoals velen van jullie hebben aangehaald gaat dit beter worden dan classic. Ik heb in vanilla gespeeld en in 2019 classic geprobeerd. Maar het was het toen toch niet helemaal voor mij.
Ik ben echt onder de indruk wat ze nu ook voor elkaar hebben gekregen mbt water, belichting en mist. Duskwood gaat zo vet zijn. Uberhaupt alle gebieden.
En het is een hele "saaie" keuze, maar ik ga echt voor Human Paladin. Dat had ik in 2006 al meteen moeten doen. Maar heb destijds heel lang vastgehouden aan een mage.
Zoals velen van jullie hebben aangehaald gaat dit beter worden dan classic. Ik heb in vanilla gespeeld en in 2019 classic geprobeerd. Maar het was het toen toch niet helemaal voor mij.
Ik ben echt onder de indruk wat ze nu ook voor elkaar hebben gekregen mbt water, belichting en mist. Duskwood gaat zo vet zijn. Uberhaupt alle gebieden.
Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44
Duidelijk, dus gewoon weer een pally spelen zoals in vanilla.Marvin. schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:03:
Dat voelde toendertijd al dat levellen in hard-mode was (of beter in slowmo
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Als healer 1-60 doen is ook gewoon helemaal niks. Zelfs met de veranderingen lijkt t mij niet heel goed. Zolang je geen XP in dungeons krijgt en je dus niet kan dungeon spammen, zullen er gewoon vrij weinig healers beschikbaar zijn. Weet niet wanneer dual spec komt, op welk level. Maar je zal dus heel veel offspec healers hebben.RetroHead schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:52:
Ik speelde in classic een resto druid ten tijde van BWL en MC, voelde toen best gaaf in party dungeons en raids. Echter het questen was een ramp, je kon niks en was veel te zwak om op eigen houtje een elite gevecht te doorstaan.
Ik heb een aantal keer holy paladin in classic/tbc geleveld, en ik kan zeggen dat zelfs met deze changes je gewoon Retri wilt levelen. Vele male sneller, minder downtime met drinken.Bossie schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:52:
[...]
Duidelijk, dus gewoon weer een pally spelen zoals in vanilla.
Dat voelde toendertijd al dat levellen in hard-mode was (of beter in slowmo). Mijn verbazing was ook groot toen ik een paar expansions later andere classes ging levellen
Hier ook nog wat twijfel welke class ik ga kiezen. Vroeger speelde ik priest en druid. In de eerste wow classic stint een priest geleveld, dat is best pittig tot level 40 ofzo. Net in TBC een feral druid geleveld, dat ging een stuk sneller! Ben benieuwd of ze dit ook wat meer balanceren.
uiteraard, maar dan was het nog steeds slow-mo ivm met andere classes (speelde voornamelijk later met een warrior, lock en DK, maar de Pally is altijd mijn main gebleven).dfbt schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:04:
[...]
Ik heb een aantal keer holy paladin in classic/tbc geleveld, en ik kan zeggen dat zelfs met deze changes je gewoon Retri wilt levelen. Vele male sneller, minder downtime met drinken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Die paladin is nu wel interessant om te gaan spelen, maar dat gaat waarschijnlijk bijna iedereen doen. Denk dat ik toch weer voor Shaman ga of Priest. En natuurlijk levelen in Elwynn meteen
Ben er wel enorm hyped voor, echt heel veel zin in. Alles lijkt tot nu toe precies te worden zoals ik gehoopt had.
in SOD had je ook al echt een grote populatie Paladin vanwege t feit dat Prot en Retri en Holy ''redelijk'' waren.
Maar hoe ga je nieuwe spells leren dan als je meteen wilt levelen in Elwynn. Shaman trainers zijn er waarschijnlijk niet?Daan0s schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:18:
Die paladin is nu wel interessant om te gaan spelen, maar dat gaat waarschijnlijk bijna iedereen doen. Denk dat ik toch weer voor Shaman ga of Priest. En natuurlijk levelen in Elwynn meteenBen er wel enorm hyped voor, echt heel veel zin in. Alles lijkt tot nu toe precies te worden zoals ik gehoopt had.
Beroeps brabander | Battle.net: Vuurvoske#2782 | GamePC: 9800X3D, 32GB DDR5, B650, 9070XT, Fedora 44
Al heel lang geleden ben ik gestopt met wat andere zouden gaan spelen en daarop mijn keuze te maken. Als je pally wilt spelen, lekker doen joh. Het is een multi-spec class waar je altijd wel goed mee zit. Anders dan hoe vanilla wow was waar sommige populatie 80% uit rogues bestond. En dan nog, speel lekker wat je leuk vindt. Geloof mij, na het initiële start, verlaat grote deel toch de game. Dat is met elke WoW release zo geweest.
Ben heel benieuwd hoe ze dat "forever" deel van wow willen gaan doen. Ik zie veel mensen zeggen het lijkt op osrs met horizontale progressie maar gaan we dan net zoals in osrs heel erg grindy skills krijgen en grindy bosses? Gaan we dan in wow meerdere armor en wapens bijhouden voor verschillende bosses ofzo? Het concept lijkt me leuk maar ik zie niet hoe het moet werken voor wow. Wow is van origine gewoon heel erg gebouwd op betere gear betere stats.
Stormwind natuurlijkVuurvoske schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:40:
[...]
Maar hoe ga je nieuwe spells leren dan als je meteen wilt levelen in Elwynn. Shaman trainers zijn er waarschijnlijk niet?
Blizzard gaf dit weekend aan dat het gemiddeld 15 seconden duurt voordat een mob dood is.
Heerlijk
Heerlijk
FUMES et CARNES
Nu al keuzestress voor welke class ik ga spelen,
Mage / Warlock / Hunter of misschien Shaman.
Ik ben mogelijks meer hyped voor dit dan GTA6.
Human Priest, let's go baby!
Human Priest, let's go baby!
Ik zonder PS5 sowieso hahaTomski1986 schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:16:
Ik ben mogelijks meer hyped voor dit dan GTA6.
Why not all of the above?WishmasterNL schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:58:
Nu al keuzestress voor welke class ik ga spelen,
Iets met nu een gezin hebben en onregelmatig werken. Niet zo veel vrije tijd meer als vroeger
Ik ga, als ik toegelaten word, de Beta gebruiken om ook te bepalen welke class ik ga spelen.
eey het is forever heWishmasterNL schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:20:
[...]
Iets met nu een gezin hebben en onregelmatig werken. Niet zo veel vrije tijd meer als vroeger![]()
Ik ga, als ik toegelaten word, de Beta gebruiken om ook te bepalen welke class ik ga spelen.
Beta begint donderdag. Weet iemand hoe laat voor ons in de EU ?
FUMES et CARNES
Ben ik zeker met je eens. Maar wat mensen in je huidige lvl range waar je mee kan spelen is toch wel fijn tijdens het lvlen. Maar we gaan het zien. Ik ga inzetten op in ieder geval 1 class en daarmee kan ik dan lekker door de content heen lopen.Ricmaniac schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:25:
[...]
eey het is forever heHet hoeft niet in 1 jaar max level te zijn allemaal
Nu is maar fingers crossed voor een beta invite. Aangezien ik volgende week geheel vrij ben genoeg tijd om te spelen.
Waar ik wel heel erg over twijfel is of ik wel een mage wil spelen. Kan me herinneren dat ik constant zit te drinken voor mana.
[ Voor 11% gewijzigd door WishmasterNL op 14-09-2026 11:39 ]
Nee helaas niet, ik zat zelf ook al te zoeken.Iusedto schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:26:
Beta begint donderdag. Weet iemand hoe laat voor ons in de EU ?
Heb al wel toegang maar staat niets over een tijd.
Ik denk eraan om dit keer niet de knight in shining armor (hero of the alliance, defender of the stables) te spelen, maar gewoon als de nieuwe UD Pally.Daan0s schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:18:
Die paladin is nu wel interessant om te gaan spelen, maar dat gaat waarschijnlijk bijna iedereen doen. Denk dat ik toch weer voor Shaman ga of Priest. En natuurlijk levelen in Elwynn meteenBen er wel enorm hyped voor, echt heel veel zin in. Alles lijkt tot nu toe precies te worden zoals ik gehoopt had.
Anders word het simpelweg een feest der herkenning (heb inmiddels zoveel alliance chars gelevelled) en dan er later alsnog een warrior bij (speel nu ook vooral UD warrior).
Hoop voornamelijk dat mijn casual speelstijl past om af en toe eens een paar uurtjes wat quests door te lopen of wat pvp games te pakken. In retail vind ik dit bijzonder saai waardoor ik altijd na twee weken klaar ben (je krijgt gewoon alles voor de tijd die je investeerd, niet voor je resultaten).
Zo niet, dan blijft Diablo (2<4) gewoon prima om af tussendoor even lekker te grinden
Het valt mij trouwens nu pas net op dat de pets die je bij de collectors editions krijgt anders zijn dan de vanilla pets van de collectors edition.
Dus de panda, zergling en diablo. Hebben nieuwe models?
Dus de panda, zergling en diablo. Hebben nieuwe models?
Nouja dit is dus niet ''helaas altijd'' zo. In TBC werd t ook voor paladins/tanks een hemeltje om dungeons te tanken en heriocs etc. En king of AOE tank. Maar met 25 man raid heb je 1 tank paladin nodig terwijl je voor 5 man content 1 iemand nodig heb en voor 10 mans vaak 1 of 2 tanks. Dus de paladins kwamen goed weg met 5-10 man content, maar zodra 25 kwam was ineens nog maar 1/5e van de tank paladins nodig. . Ik was meer van pugs, maar dan moet je als paladin echt goed zoeken wil je ergens tank komen spelen omdat de spots vaak al vergeven zijn.FireBladeX schreef op maandag 14 september 2026 @ 10:45:
Al heel lang geleden ben ik gestopt met wat andere zouden gaan spelen en daarop mijn keuze te maken. Als je pally wilt spelen, lekker doen joh. Het is een multi-spec class waar je altijd wel goed mee zit. Anders dan hoe vanilla wow was waar sommige populatie 80% uit rogues bestond. En dan nog, speel lekker wat je leuk vindt. Geloof mij, na het initiële start, verlaat grote deel toch de game. Dat is met elke WoW release zo geweest.
Door totems zullen Shamans echt altijd gewild zijn, tenzij er groep-raid buffs zijn die shamans vervangen. Maar dat is ook echt de enigste class waarvan ik er straks nog steeds 8 zie in 40 man raids terwijl andere limited blijven. Hpaladins hebben ze iets wat gebuffed als ik t zo zie, maar doet echt flink onder shamans, priest, druids.
[ Voor 9% gewijzigd door dfbt op 14-09-2026 11:56 ]
Ik moet eerlijk bekennen als speler van de eerste beta in 2004 en al 6 jaar retail wow moe, ik wel heel erg uitkijk naar WoW Forever. Ik merk ook het rond m'n vrienden ook weer ontiegelijk leeft sinds de aankondiging.
Het voelt alsof je de game uit 2004/2005 weer opnieuw gaat beleven, en op zich met de hoeveelheid gebieden/dungeons/quests en de horizontale progressie klopt dat gevoel ook grotendeels natuurlijk.
Ook het feit dat er geen aparte realms meer zijn gaat erg meewerken aan dit stukje communitie.
Ik ga zelf op een PvE server spelen met vrienden aan de horde kant, Undead Priest present;)
Het voelt alsof je de game uit 2004/2005 weer opnieuw gaat beleven, en op zich met de hoeveelheid gebieden/dungeons/quests en de horizontale progressie klopt dat gevoel ook grotendeels natuurlijk.
Ook het feit dat er geen aparte realms meer zijn gaat erg meewerken aan dit stukje communitie.
Ik ga zelf op een PvE server spelen met vrienden aan de horde kant, Undead Priest present;)
ut=life
Leuk nieuws zeg! Ik heb als tiener ooit WoW vanilla gespeeld en TBC. Toen later nog wel een keer opnieuw gestart met mists of pandaria voor een korte periode en het daarna allemaal losgelaten. Nu zijn we bijna 15 jaar verder en begint het bij dit nieuws als dit toch wel wat te kriebelen. Dat deed het in 2019 bij Classic ook, maar toen was ik te druk met andere dingen. Ook de hoge snelheid van hoe alles extreem efficient werd uitgespeeld in Classic trok mij niet; ik wil juist heel langzaam door de content heen, omdat ik maar af en toe wat uurtjes heb door de week, zoals menig 30- en 40-plusser met werk en kids hier wel zal herkennen.
Dit ziet er toch wel veelbelovend uit, zeker omdat het nu wat een langduriger karakter lijkt te krijgen en je gewoon langzaam kunt levelen. Ik vind het ook leuk dat ze nieuwe gebieden hebben aangeboord, maar ook de balance hebben verbeterd middels de talent trees en dergelijke.
Ik twijfel nog wel wat, omdat ik überhaupt niet echt meer games speel en het natuurlijk wel veel tijd kost, maar WoW toch wel een parel was waar ik met veel plezier naar terugkijk.
Dit ziet er toch wel veelbelovend uit, zeker omdat het nu wat een langduriger karakter lijkt te krijgen en je gewoon langzaam kunt levelen. Ik vind het ook leuk dat ze nieuwe gebieden hebben aangeboord, maar ook de balance hebben verbeterd middels de talent trees en dergelijke.
Ik twijfel nog wel wat, omdat ik überhaupt niet echt meer games speel en het natuurlijk wel veel tijd kost, maar WoW toch wel een parel was waar ik met veel plezier naar terugkijk.
Voor een samenvattende post met alle nieuwtjes:
https://www.reddit.com/r/classicwow/s/w9KVGbaCZQ
Gaat er al een balletje / polletje op om een tweakers guild te starten? :-) ik lees veel horde terug, ben zelf altijd alliance geweest maar ga nu ook voor horde gezien het dan allemaal wat minder been-there-done-that is.
Gaat er al een balletje / polletje op om een tweakers guild te starten? :-) ik lees veel horde terug, ben zelf altijd alliance geweest maar ga nu ook voor horde gezien het dan allemaal wat minder been-there-done-that is.
Do more
Iedereen speelt op 1 grote server, geen Rules based servers meer-Mach!- schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:55:
Ik moet eerlijk bekennen als speler van de eerste beta in 2004 en al 6 jaar retail wow moe, ik wel heel erg uitkijk naar WoW Forever. Ik merk ook het rond m'n vrienden ook weer ontiegelijk leeft sinds de aankondiging.
Vrees dat dat niet goed gaat werken door verschillende factions maar ook nog eens verschillende server types. Vermoed namelijk dat veel op PvE willen spelen. Zelf ga ik met vrienden waarschijnlijk naar PvPRetroHead schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:59:
Hoe krijg je die toegang?Ryatzu schreef op maandag 14 september 2026 @ 11:30:
[...]
Nee helaas niet, ik zat zelf ook al te zoeken.
Heb al wel toegang maar staat niets over een tijd.
Nee je hebt 4 servers.mxmemx schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:02:
[...]
Iedereen speelt op 1 grote server, geen Rules based servers meer
PvE, PVP, RP en Hardcore(later)
Je speelt alleen samen met iedereen die diezelfde modus als jou kiest
Als je 1 van die optionele packs koopt krijg je gegarandeerd beta access.
Let op die packs zijn alleen nodig als je dat ras enzo wilt. Alleen sub betalen is genoeg om forever straks te kunnen spelen.
[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 14-09-2026 13:04 ]
Ohh dus toch! verkeerd gelezenRicmaniac schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:04:
[...]
Nee je hebt 4 servers.
[...]
Let op die packs zijn alleen nodig als je dat ras enzo wilt. Alleen sub betalen is genoeg om forever straks te kunnen spelen.
Deze is completer denk:RetroHead schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:59:
https://www.wowhead.com/f...view-features-zones-raids
We hebben de battle.net Tweakers community nog: WoW NL/BE CommunityGaat er al een balletje / polletje op om een tweakers guild te starten? :-) ik lees veel horde terug, ben zelf altijd alliance geweest maar ga nu ook voor horde gezien het dan allemaal wat minder been-there-done-that is.
[ Voor 87% gewijzigd door Zerora op 14-09-2026 13:08 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Oke! ik heb nooit "echt" wow gespeeld, toen ik speelde was het dungeon rushen en lege steden (volgens mij 10-15 jaar na release, toen pas "geld over" om een sub te kopen) Ergens wel mega getriggerd door deze versieRicmaniac schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:04:
[...]
Nee je hebt 4 servers.
[...]
Ja en straks (4 november) is het beste moment om WoW (opnieuw) te beginnen want dan gaat de wereld zo druk zijn. Voor iedereen is de nieuwe content nieuw en het begin is altijd het leukst om er bij te zijnmxmemx schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:07:
[...]
Oke! ik heb nooit "echt" wow gespeeld, toen ik speelde was het dungeon rushen en lege steden (volgens mij 10-15 jaar na release, toen pas "geld over" om een sub te kopen) Ergens wel mega getriggerd door deze versie
Heeft iemand iets gezien over de systeemeisen.
Ik speel nu Classic, met heel veel plezier, maar ook deel noodgedwongen vanwege de beperkingen van mijn hardware.
Mijn laptop trok retail tot Undermine kwam.
Ik speel nu Classic, met heel veel plezier, maar ook deel noodgedwongen vanwege de beperkingen van mijn hardware.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Nog niks over bekend, behalve wat er in de launcher staat volgens mij. Zal hoger zijn dan Classic maar lager dan Retail vermoed ik.avotar schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:19:
Heeft iemand iets gezien over de systeemeisen.
Krijg je automatisch via collectors edition. Na aanschaf binnen 2 uur de beta code binnen en gebruikt.
Huh, het staat toch gewoon onderaan bij "System requirements" op de home/shop pagina: https://eu.shop.battle.ne...world-of-warcraft-foreverGhoulli schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:21:
[...]
Nog niks over bekend, behalve wat er in de launcher staat volgens mij. Zal hoger zijn dan Classic maar lager dan Retail vermoed ik.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Daarom zei ik, behalve wat er op de launcher staatMoi_in_actie schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:23:
[...]
Huh, het staat toch gewoon onderaan bij "System requirements" op de home/shop pagina: https://eu.shop.battle.ne...world-of-warcraft-forever
Ah op die fiets. Voor de mensen die het op het werk niet kunnen inzien:Ghoulli schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:25:
[...]
Daarom zei ik, behalve wat er op de launcher staat. Kan niet zomaar de launcher checken op m'n werk haha
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Is nog best flink voor wat het moet zijn (opgepoetste WoW Classic). Dat zal er een aantal niet zo goed vallen denk ikMoi_in_actie schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:28:
[...]
Ah op die fiets. Voor de mensen die het op het werk niet kunnen inzien:
[Afbeelding]
Mijn eerste gedachte was tijdens de livestream: hmm... zou dit op een oude Windows XP of 7 pc kunnen draaien met specs uit dat tijdperk (zeg een beetje degelijke Athlon64 X2 of Core2Duo systeem)? Schijnbaar dus niet, maar ik ga wel eens een poging wagen om te zien of ik het op een van mijn retro pc's werkend krijg.Ghoulli schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:30:
[...]
Is nog best flink voor wat het moet zijn (opgepoetste WoW Classic). Dat zal er een aantal niet zo goed vallen denk ik
Onder de moterkap is er wel een hoop vernieuwd hoor. Veel dingen, veelal technisch, merk je niet eens qua speler. Maar dat zorgt er wel voor dat je een nieuwer systeem nodig hebt.
Veel kleine updates die door de jaren in retail gezet zijn, zijn mensen gewoon normaal gaan vinden. Als sommige dingen daarvan nu weg zouden zijn gaan mensen stuiteren, maar anders merken ze het niet eens.
Veel kleine updates die door de jaren in retail gezet zijn, zijn mensen gewoon normaal gaan vinden. Als sommige dingen daarvan nu weg zouden zijn gaan mensen stuiteren, maar anders merken ze het niet eens.
[ Voor 36% gewijzigd door Zerora op 14-09-2026 13:39 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Ben denk ik de enige die de hype niet echt voelt, maar ik heb ook nooit een link gehad met Classic. Speel WoW al sinds de officiele launch en de Vanilla tijd is nog steeds de leukste tijd om aan terug te denken. Alles was nieuw, het was mijn (en voor heel veel anderen) eerste MMO en de wereld voelde fantastisch aan. Maar voor mij was het echt een product van die tijd; samenhangend met de mensen die ik toen kende. Teveel dingen waar ik me vandaag de dag waarschijnlijk aan zou gaan storen & ik heb al heel lang geaccepteerd dat die tijd sowieso nooit meer terug gaat komen. Houd het dan dus ook gewoon bij retail en qua nieuwe MMO kijk ik vooral uit naar GW3. Echt wat nieuws i.p.v. wat extraatjes bovenop een game die ik feitelijk meer dan 20 jaar geleden al gespeeld heb.
Klinkt allemaal zo negatief, maar ben wel blij dat ze dit hebben aangekondigd; al is het maar om zoveel blijdschap bij anderen te zien.
Klinkt allemaal zo negatief, maar ben wel blij dat ze dit hebben aangekondigd; al is het maar om zoveel blijdschap bij anderen te zien.
Dat snap ik ook zeker. Ik vermoed echter dat de specs wellicht ingesteld zijn op het standaard gebruik van de nieuwe look and feel, plus dat er met name gekeken wordt naar de in support zijnde OSen en GPU's. Bij de Warcraft 3 Reforged zie je dan wel nog veel oudere hardware en OSen (minimaal Windows 7 en een Core i3 530 bijvoorbeeld). Het zou ook kunnen zijn dat met name de launcher gebouwd is op een bepaald .NET Framework of iets dergelijks, iets wat niet (standaard) wordt ondersteund op een Windows 7/8. En deels zullen ze het ook doen om het niet te verwarrend te maken, een jonger iemand (zeg eind basisschool nu) en die pas een paar jaartjes doet gamen, die weet wellicht echt niet meer wat Windows XP is of een GeForce 8800GTX GPU.Zerora schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:37:
Onder de moterkap is er wel een hoop vernieuwd hoor. Veel dingen, veelal technisch, merk je niet eens qua speler. Maar dat zorgt er wel voor dat je een nieuwer systeem nodig hebt.
Als alles goed gaat krijg ik deze week toegang tot de beta en ga ik gewoon eens proberen dit op een oudere Windows XP of 7 pc te draaien om te zien of het werkt en hoe het performt. Als ik het niet vergeet zal ik hier ook mijn bevindingen daarop posten, voor diegenen die het wellicht juist leuk vinden om een oude retro pc van stal te halen en het daarop te spelen.
Ja, exacte hetzelfde gevoel terugkrijgen is ook niet mogelijk denk ik, maar dat geldt voor vrijwel alles wat met nostalgie te maken heeft. Dat betekent niet dat je alsnog een glimp ervan terug kunt krijgen en met veel plezier de oude content kunt spelen, waarin je terugdenkt aan die tijd. Ik vermoed ook niet dat WoW classic veel gen A's of gen Z's gaan aantrekken; daarvoor is WoW denk ik veel te gedateerd en ze hebben niet het nostalgie component.Alwayshappyz schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:03:
Ben denk ik de enige die de hype niet echt voelt, maar ik heb ook nooit een link gehad met Classic. Speel WoW al sinds de officiele launch en de Vanilla tijd is nog steeds de leukste tijd om aan terug te denken. Alles was nieuw, het was mijn (en voor heel veel anderen) eerste MMO en de wereld voelde fantastisch aan. Maar voor mij was het echt een product van die tijd; samenhangend met de mensen die ik toen kende. Teveel dingen waar ik me vandaag de dag waarschijnlijk aan zou gaan storen & ik heb al heel lang geaccepteerd dat die tijd sowieso nooit meer terug gaat komen. Houd het dan dus ook gewoon bij retail en qua nieuwe MMO kijk ik vooral uit naar GW3. Echt wat nieuws i.p.v. wat extraatjes bovenop een game die ik feitelijk meer dan 20 jaar geleden al gespeeld heb.
Nieuwe games spreken mij doorgaans niet meer aan en ik zie gamen ook niet meer als één van mijn hobbies, maar oude tijden proberen te herbeleven zou ik wel weer eens willen, al is het maar voor een paar maandjes.
[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 14-09-2026 14:16 ]
Het is gewoon niet voor iedereen. Dat was Classic ook niet. Maar er is een flink deel van de WoW spelers die juist bij Retail afgehaakt zijn door alle "instant gratification" mechanismes.Alwayshappyz schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:03:
Ik vergelijk het met een mooi uitzichtpunt op een berg.
Je kan er naartoe lopen, moet je op tijd komen, paar uur onderweg, pittige wandeling, spierpijn, te weinig drinken meegenomen, toch hutje tegenkomen onderweg, beetje praten met mensen die het ook doen en uiteindelijk getrakteerd worden op een schitterend uitzicht met een drankje.
Je kunt ook de lift nemen, genieten van het uitzicht en weer naar beneden met de lift.
Zelfde uitzicht, maar toch vind ik hem na die wandeling mooier
Klinkt niet zozeer negatief maar vooral herkenbaar. Als ik de enorme blijdschap hier en online zie dan vind ik dat ook tof, maar ik snap het gewoon niet zo goedAlwayshappyz schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:03:
Maar goed, ik heb Classic ook nooit gespeeld. Niet omdat ik Retail nou zo goed vind de laatste jaren, maar meer omdat Classic weer als een té grote stap terug voelt. Bovendien ben ik erg bang, of weet ik zelfs zeker, dat het nostalgische gevoel van de Vanilla launch en de jaren daarna gewoon niet meer terug komt.
Ik zie Forever daar geen verandering in brengen. Het ziet er tof uit, het is Classic met wat extra’s (althans zo lees ik het) maar ik heb nu een sterk gevoel van; been there, done that. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar GW3. Ik heb GW2 onlangs namelijk ook weer eens geïnstalleerd na de aankondiging maar ook daar kon ik niet meer inkomen terwijl ik die de maanden na release helemaal kapot gespeeld heb.
Misschien ben ik gewoon toe aan een hele nieuwe MMORPG. Daarmee wil ik niet zeggen dat WoW ruk is, integendeel. Ik zou er bijna een moord voor doen om het gevoel van de eerste stappen in Elwynn Forest weer voor het eerst te herbeleven…
Forever is dan wel gebaseerd op classic maar door de hoeveelheid veranderingen en nieuwe toevoegingen gaat het juist ook als een nieuwe game aanvoelen. Ik denk juist niet dat je een 'been there, done that' gevoel gaat krijgen. Ik zou zeggen, probeer het uit? Voor diegene die forever aangeschaffen krijg een een soort friend code die je kan delen. Daarmee kan iemand vanaf 4 novemeber tot 11 november gratis spelen zonder een subscription aan te schaffen.Denman schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:29:
[...]
Klinkt niet zozeer negatief maar vooral herkenbaar. Als ik de enorme blijdschap hier en online zie dan vind ik dat ook tof, maar ik snap het gewoon niet zo goed
Maar goed, ik heb Classic ook nooit gespeeld. Niet omdat ik Retail nou zo goed vind de laatste jaren, maar meer omdat Classic weer als een té grote stap terug voelt. Bovendien ben ik erg bang, of weet ik zelfs zeker, dat het nostalgische gevoel van de Vanilla launch en de jaren daarna gewoon niet meer terug komt.
Ik zie Forever daar geen verandering in brengen. Het ziet er tof uit, het is Classic met wat extra’s (althans zo lees ik het) maar ik heb nu een sterk gevoel van; been there, done that. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar GW3. Ik heb GW2 onlangs namelijk ook weer eens geïnstalleerd na de aankondiging maar ook daar kon ik niet meer inkomen terwijl ik die de maanden na release helemaal kapot gespeeld heb.
Misschien ben ik gewoon toe aan een hele nieuwe MMORPG. Daarmee wil ik niet zeggen dat WoW ruk is, integendeel. Ik zou er bijna een moord voor doen om het gevoel van de eerste stappen in Elwynn Forest te herbeleven…
https://eu.support.blizzard.com/en/help/article/000385883
What access does the Invite-A-Friend code grant
The World of Warcraft account the code was redeemed on will have free access to World of Warcraft: Forever for the first week after launch, which is from the World of Warcraft: Forever launch on November 4, 2026 through November 11, 2026.
- Invite-A-Friend codes do not grant access to the new race and their starting zone quests.
- Invite-A-Friend codes are not game time and do not grant access to any other version of World of Warcraft.
Heb je die grafische veranderingen gezien?Denman schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:29:
[...]
Ik zou er bijna een moord voor doen om het gevoel van de eerste stappen in Elwynn Forest te herbeleven…
Op basis van de eerste beelden krijg ik nou niet het gevoel dat het aan gaat voelen als een nieuwe game, maar wellicht ligt dat aan mij. Ik zag een streamer helemaal uit z'n plaat gaan met "WOW" hier en "AMAZING" there, maar ik zag gewoon een startersgebied van een race en vechten / spells zoals ik ze nu ook zie. Ook van toevoegingen als "1000 quests" word ik niet perse warm. Het gros daarvan zal wel weer zijn "kill zoveel van die", "verzamel zoveel van die", "kill de boss". Kan ook leuk zijn om te doen, maar niet "nieuw".Ryatzu schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:41:
[...]
Forever is dan wel gebaseerd op classic maar door de hoeveelheid veranderingen en nieuwe toevoegingen gaat het juist ook als een nieuwe game aanvoelen. Ik denk juist niet dat je een 'been there, done that' gevoel gaat krijgen. Ik zou zeggen, probeer het uit? Voor diegene die forever aangeschaffen krijg een een soort friend code die je kan delen. Daarmee kan iemand vanaf 4 novemeber tot 11 november gratis spelen zonder een subscription aan te schaffen.
https://eu.support.blizzard.com/en/help/article/000385883
[...]
Maar goed, ik wil helemaal niet negatief zijn. WoW (en Blizzard in het algemeen) zal altijd een speciale plek in mijn hart hebben. Een heel groot gedeelte van mijn leven zit in deze game, misschien wel meer dan mij lief is (geweest). Er is geen enkele andere game die ook maar in de buurt komt qua speeltijd.
Uitproberen kan natuurlijk altijd. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik bij een game denk "mwah" om vervolgens helemaal hooked te zijn na het eerste uur (Hades I'm looking at you
Ja, het ziet er allemaal wat mooier uit. Maar ik haal mijn voldoening en plezier zelden uit graphics. Natuurlijk is het mooi meegenomen als een game er fantastisch uit ziet, maar gameplay boven graphics. Ik ben ook begonnen aan games die er werkelijk fantastisch uit zagen, maar ik na 2 uur terzijde heb gelegd omdat ze dodelijk saai en/of slecht waren. WoW was bij launch zeker geen benchmark qua graphics maar toch haalde ik er meer plezier uit dan menig andere game die er beter uit zag. En ook al ziet Forever er grafisch beter uit, het zal qua gevoel van de eerste stappen in WoW nog steeds niet in de buurt komen van 2005Ryatzu schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:43:
[...]
Heb je die grafische veranderingen gezien?
[ Voor 3% gewijzigd door Denman op 14-09-2026 15:06 ]
Ik heb hier als vanilla en later Classic speler wel zin in! Het is zeker niet voor iedereen maar voor mij, als iemand die echt helemaal niets met Retail WoW heeft, is het weer het vertrouwde WoW met wat aanpassingen. Donderdag de beta, ben benieuwd!
Ik ga een andere race/class spelen in Forever. Toch iets nieuws proberen wat ik bijna niet gedaan heb in Classic. Dus zal tussen Warrior, Rogue , Priest of Hunter gaan. Ik ben dan wel begonnen op een Priest in 2005. Maar dat was tot lvl 35 of zo iets. Daarna een Mage en Druid gespeeld. Tot ver in TBC/Wrath.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
De level cap in de beta start op lvl 20 en zal na een paar weken naar 30 verandere.
Progressie gaat uiteraard niet over bij livegang op 4 november
https://www.icy-veins.com/wow-forever/news/the-wow-forever-beta-starts-at-level-20-level-30-after-couple-of-weeks/
Progressie gaat uiteraard niet over bij livegang op 4 november
https://www.icy-veins.com/wow-forever/news/the-wow-forever-beta-starts-at-level-20-level-30-after-couple-of-weeks/
Ik hoop dat de beta niet gegoten staat en echt afhankelijk van die data changes worden gemaakt.. zoals een beta hoort zeg maar
Men heel benieuwd naar de leveling snelheid tot 20. En als blijkt dat het toch wat te snel gaat of een bepaalde snelle route vele malen sneller is dan normaal questen dat gewoon aangepast wordt
Men heel benieuwd naar de leveling snelheid tot 20. En als blijkt dat het toch wat te snel gaat of een bepaalde snelle route vele malen sneller is dan normaal questen dat gewoon aangepast wordt
Op retail heb ik zowat elke class gespeeld en max geleveld tot ongeveer 2 expansions geleden. Na een tijdje overgestapt op Vanilla en tegenwoordig speel ik met plezier TBC.
Voor de gein eens ingelogd in retail, man ik geen idee wat ik moest doen/waarheen/waarvoor etc. Vind het prima zo. De huidige retail expansions trekken mij ook niet zo. Wellicht na de volgende weer eens spelen. Kan ik in ieder geval al mijn alts weer eens max levelen
WoW Forever klinkt echt wel goed in mijn oren en ga het ook zeker uitproberen maar ben niet zo enthousiast als sommigen. Ik blijf bij Blizzard toch altijd een dubbel haat/liefde gevoel houden...
Voor de gein eens ingelogd in retail, man ik geen idee wat ik moest doen/waarheen/waarvoor etc. Vind het prima zo. De huidige retail expansions trekken mij ook niet zo. Wellicht na de volgende weer eens spelen. Kan ik in ieder geval al mijn alts weer eens max levelen
WoW Forever klinkt echt wel goed in mijn oren en ga het ook zeker uitproberen maar ben niet zo enthousiast als sommigen. Ik blijf bij Blizzard toch altijd een dubbel haat/liefde gevoel houden...
[ Voor 18% gewijzigd door TTLCrazy op 14-09-2026 15:32 ]
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Denk dat speedrunners de 'nieuwe' passive van de Tauren ook wel interessant vinden.Ricmaniac schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:30:
Tauren heeft wel de minste classes van alle races.superbassie schreef op maandag 14 september 2026 @ 15:37:
[...]
Denk dat speedrunners de 'nieuwe' passive van de Tauren ook wel interessant vinden.
Aiai ik hoop maar dat het gaat werken met men AMD Radeon RX Vega 8 (Integrated graphics Ryzen 7 7730U)Moi_in_actie schreef op maandag 14 september 2026 @ 13:28:
[...]
Ah op die fiets. Voor de mensen die het op het werk niet kunnen inzien:
[Afbeelding]
Ik hoop wel dat het levelen wat sneller gaat dan OG classic. En met wat betere droprate. Ik heb nog steeds nachtmerries over "the pages of stranglethorn vale"
Ben niet helemaal thuis in AMD generaties maar ik heb anniversary gedraaid op een GTX1080 uit 2016 en op een laptop uit 2019 en het draaide allemaal prima met hoge fps. Op een RTX4070 met FPS op max 120 draaien de fans van de GPU niet eens, zo laag is de load.Loolladin schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:08:
[...]
Aiai ik hoop maar dat het gaat werken met men AMD Radeon RX Vega 8 (Integrated graphics Ryzen 7 7730U)
Paar nieuwe filters gaat echt niet zo'n enorm verschil maken op wat in de basis gewoon een 20 jaar oud spel is met dito poly counts.
Met de grafische verbeteringen hebben ze gezegd dat ook mensen die op medium grafics draaien het verschil zullen zien. Of dat betekend dat het bij low allemaal uit staat zullen we zien in de beta.
Ik ben vooral benieuwd op welke stofzuiger stand het draait op mijn laptop.
Jammer dat Alliance alleen maar 1 race voor Shamans krijgt. Ik bedoel Horde had al Orc, Tauren en Troll en krijgen Skyborne erbij nu. Had logischer geweest als Alliance de Skyborne Shaman had gehad en Horde de Skyborne mage.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Heel eerlijk verwacht ik dat het lvl-en 'tempo' vergelijkbaar is met Classic/Vanilla. Ze hebben ook geïnvesteerd in meer content onderweg van 1-60 met nieuwe quests en dungeons.Vuurvoske schreef op maandag 14 september 2026 @ 16:17:
Ik hoop wel dat het levelen wat sneller gaat dan OG classic. En met wat betere droprate. Ik heb nog steeds nachtmerries over "the pages of stranglethorn vale"
Ik denk dus niet dat ze het lvl-ing Proces gaan versnellen.
Het lvl-en is in hun ogen net zo'n belangrijk avontuur als de content op lvl 60.
[ Voor 7% gewijzigd door -Mach!- op 14-09-2026 17:58 ]
ut=life
Dus? Horde krijgt maar ook 1 race voor Paladin.TTLCrazy schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:27:
Jammer dat Alliance alleen maar 1 race voor Shamans krijgt. Ik bedoel Horde had al Orc, Tauren en Troll en krijgen Skyborne erbij nu. Had logischer geweest als Alliance de Skyborne Shaman had gehad en Horde de Skyborne mage.
daardoor verwacht of eigenlijk hoop ik dat het zelfs langzamer is-Mach!- schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:58:
[...]
Heel eerlijk verwacht ik dat het lvl-en 'tempo' vergelijkbaar is met Classic/Vanilla. Ze hebben ook geïnvesteerd in meer content onderweg van 1-60 met nieuwe quests en dungeons.
Ik denk dus niet dat ze het lvl-ing Proces gaan versnellen.
Het lvl-en is in hun ogen net zo'n belangrijk avontuur als de content op lvl 60.
Edit: Oja dat kan gewoon met alts natuurlijk
Man, ik twijfel zo. Alles in me zegt dat ik dit moet gaan spelen. Maar de tijd mensen. Dat is nu wel een probleem.
Als een stoere Alliance rogue het geluk gehad om in een goede guild terecht te komen, waardoor alles in handbereik was. De 1e keer naar Molten Core met de guild vergeet ik nooit meer. Ragnarok doden ook niet. Alleen heb ik nu geen 8 uur per dag om WoW te gaan spelen.
Misschien moet ik gewoon een maandje proberen en dan een conclusie trekken of ik er genoeg tijd in kan steken.
Als een stoere Alliance rogue het geluk gehad om in een goede guild terecht te komen, waardoor alles in handbereik was. De 1e keer naar Molten Core met de guild vergeet ik nooit meer. Ragnarok doden ook niet. Alleen heb ik nu geen 8 uur per dag om WoW te gaan spelen.
Misschien moet ik gewoon een maandje proberen en dan een conclusie trekken of ik er genoeg tijd in kan steken.
Welk?
Tijd is voor mij ook een ding maar aangezien dit ook echt om de reis gaat en geen focus op raiding, is dat prima te doen. Rustig op de bank liggend en beetje questen, dungeons. Professions levelen. Gaat nog lang duren tot novemberBoely schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:01:
Man, ik twijfel zo. Alles in me zegt dat ik dit moet gaan spelen. Maar de tijd mensen. Dat is nu wel een probleem.
Moet ik de minimale requirements voor t spelen echt ‘serieus’ nemen? Of ga ik met een wat mindere machine ook draaien? Speel nu wow classic op een m1 macbook air, maar zie nu dat ik minimaal m2 zou moeten hebben… heb ook geen ervaring met de minimale requirments bij pc’s…
Oke, average was rond 5-6 dagen played om lvl 60 te worden in vanilla. Zeg even 100-120 uur. Als je dus 40 avonden ongeveer 2,5 uur speelt kom je in de buurt. Zeg even 2 avonden per week, duurt dat dus 20 weken. Is nog niet eens zo gek hoor.Boely schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:01:
Ik denk dat je bijv misschien wel weg komt met gewoon wat questen in je uppie. Maar verwacht dat de drukke steden of uberhuapt met de launch wanneer het heel druk is het dan niet gaat redden.rhjgiesen schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:37:
Moet ik de minimale requirements voor t spelen echt ‘serieus’ nemen? Of ga ik met een wat mindere machine ook draaien? Speel nu wow classic op een m1 macbook air, maar zie nu dat ik minimaal m2 zou moeten hebben… heb ook geen ervaring met de minimale requirments bij pc’s…
Maar uiteraard ben ik geen dev
Ik kan me nog zo goed herinneren MC-Ony-BWL, uiteindelijk all the way to Naxx. Met 40 man full focus, zorgen dat je uiteindelijk de instance cleared. Het gevoel wat je had wanneer je eindelijk die specifieke boss neerhaalde, na vele uren gezamenlijke voorbereiding, was fantastisch. Maar op een gegeven moment begon het ook meer op 'werk' te lijken dan plezier in gamen: eindeloze voorbereiding voor elke raid om uiteindelijk fully buffed weer 3 - 4 uur die instance in te gaan.Boely schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:01:
Ik denk dan ook wel met veel plezier terug aan juist de periode van 1 tot 60, de wereld ontdekken, je mount halen, open world PVP in Hillsbrand Foothills. Maar ook de gezelligheid in de guild, het samen eindeloos praten in de guild chat en hulp krijgen bij alles wat je niet wist of samen moest oplossen. Als ik dat gevoel weer een beetje kan benaderen in Forever, zonder de druk om snel te 'moeten' levelen, dan is het voor mij al geslaagd!
Ik kan niet wachten op mijn Undead Pally. Overigens wil ik ook wel shaman proberen want nooit echt gespeeld. Donderdag kunnen we gelukkig al los. Dat wordt wat dit weekend haha
Echt exact mijn dilemma haha. En een aantal vrienden van mij ook. Wil weer zoals toen helemaal verloren raken in dit spel. Heb het na wow nooit meer gehad (ben gestopt na cataclysm). Wil het zo graag maar weet niet of dit het dan gaat doen. Maarja wat kan proberen kwaad?Boely schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:01:
Een maandje is 12,99 euro. Kans ik is groot dat je meer dan een paar uur plezier er uit gaat halen. Geeft dus meer waard voor je geld dan een bioscoop bezoek. Gewoon doen dusTo easy schreef op maandag 14 september 2026 @ 22:56:
[...]
Echt exact mijn dilemma haha. En een aantal vrienden van mij ook. Wil weer zoals toen helemaal verloren raken in dit spel. Heb het na wow nooit meer gehad (ben gestopt na cataclysm). Wil het zo graag maar weet niet of dit het dan gaat doen. Maarja wat kan proberen kwaad?
In TBC had je ook maar een Alliance ras die Shaman kon zijn (Draenei). En een Horde ras als Paladin (Blood Elf). Behouden die classes toch nog een beetje hun unieke karakter.TTLCrazy schreef op maandag 14 september 2026 @ 17:27:
Ik speel LOTRO wanneer het mij uitkomt. Dat spel leent zich overigens uitstekend om vooral niet te gaan lopen rushen. WOW heb ik al een hele poos niet meer gedaan. Misschien dat ik het tzt een maandje op ga pakken om Forever eens te gaan bekijken.Boely schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:01:
Op mijn dooie akkertje dat wel.
[ Voor 46% gewijzigd door SandsOfArrakis op 15-09-2026 09:06 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Blijf de reacties hier over het gebrek aan tijd interessant vinden. Volgens mij is WoW (Forever) prima casual te spelen maar willen we stiekem allemaal nolifen net als vroeger. Je zal wat trager progessie maken maar dat was heel het idee van forever. Speel gewoon lekker casual, je hoeft niet lvl 60 te worden en te raiden om een leuke tijd te hebben toch?
Ik overweeg wat dagen of een week vrij te nemen bij de release, vraag me alleen af of dit wel de moeite waard is met alle drukte rond de release.
Ik overweeg wat dagen of een week vrij te nemen bij de release, vraag me alleen af of dit wel de moeite waard is met alle drukte rond de release.
Let op:
We begrijpen het enthousiasme en de FOMO voor de bèta, maar vraag & aanbod op het forum is niet toegestaan. Het aanbieden van of het vragen om codes, zeker tegen betaling, is niet toegestaan.
Lopen te bedelen naar een Beta key is niet de bedoeling, dit dan ook AUB niet doen.
We begrijpen het enthousiasme en de FOMO voor de bèta, maar vraag & aanbod op het forum is niet toegestaan. Het aanbieden van of het vragen om codes, zeker tegen betaling, is niet toegestaan.
Lopen te bedelen naar een Beta key is niet de bedoeling, dit dan ook AUB niet doen.