Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Kek schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Servers draaien en onderhouden is niet gratis.... Ze moeten er op een of andere manier wel aan verdienen
Dat verdienen doen ze al met de huidige subscription, daar verdienen ze genoeg mee ;) Daarnaast denk ik dat er genoeg mensen terug komen om Classic te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 20:04

Pablo

Rito pls

Topicstarter
ik verwacht echt wel dat er iets van een monthly subscription voor staat.
Gratis komt de zon op.

Als ze hebt met BfA gaan combineren zou ik dat erg jammer vinden, maar weerhoudt mij er niet van.
Ik wil graag classic spelen :)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 09:18
Aangezien Blizzard toch echt een bedrijf is zou het misschien zo iets kunnen zijn :

- WoW standard subsription Euro 12,99
- WoW classic subscription Euro 9,99
- WoW Ultimate edition ( Standard and classic ) Euro 19,99

(bedragen als voorbeeld :) )

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:24
10 Euro was dat niet de prijs die je per maand betaalde in 2003?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 14:49
Nou ik zou Classic wel willen proberen (sinds 2005 gespeeld tot WotLK en teruggekomen in elke expansion tot Legion), maar de leukste nostalgische tijden waren toch wel Blackwing Lair en AQ. Lekker Nature Resist grinden voor Huhuran en wipen op de Twin emperors.

Dat zou ik nog wel eens willen meemaken, maar niet als ik daarvoor een volle mep moet betalen en het spel moet kopen (ik heb geen interesse meer in BfA of huidige content).

We zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Louwke schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:13:
10 Euro was dat niet de prijs die je per maand betaalde in 2003?
Volgens mijn account niet :
3/14/2005 EUR 12.99 1-month Automatic Charge Recurring, EUR 12.99 per month Expired
3/13/2005 N/A 1-days Exempt Expired
3/12/2005 N/A 1-days Exempt Expired
3/11/2005 N/A 1-days Exempt Expired
2/11/2005 N/A Free Month Expired
In 2003 was de game nog niet uit btw.
2004-11-23 (November 23): North America, Australia and New Zealand.
2005-01-18 (January 18): Korea
2005-02-11 (February 11): Europe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 12:44

Crillius

Goed gek is ook niet verkeerd

dat scheelde nogal of je je abonnement per maand of per half jaar kocht.
per losse maand was t best prijzig, maar als je het half jaar kocht zat je redelijk dicht bij de 10,- per maand.

losse abonnementen zou echt n hele domme actie zijn van Blizzard
die private servers waren veelal ook gratis, of op basis van donaties, dus daarmee zouden ze de mensen echt niet binnen gelokt krijgen.
je kan tenslotte ook maar één variant van het spel tegelijk spelen.
als mensen naar Classic servers gaan, zal daardoor de druk op 'reguliere' servers misschien wat afnemen en kunnen ze op die manier de kosten/werklast verspreiden.
oh ja, en tot lvl 20 kan je nu ook al eindeloos spelen, dat kost helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:55
Just leaving this here... :P

Blizzcon 2018

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05-2020
Iusedto schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:46:
Aangezien Blizzard toch echt een bedrijf is zou het misschien zo iets kunnen zijn :

Ik verwacht eerlijk gezegd dat er één monthly subscription komt voor beide games. Als je zowel Classic als Retail serieus wilt spelen dan ben je zo belachelijk veel tijd kwijt; dat is voor het merendeel van de spelers niet te doen. Als je dan vanwege de maandelijkse kosten 'gedwongen' wordt om voor één van beide games te kiezen (omdat je toch geen tijd hebt voor beide) dan werkt dit waarschijnlijk averechts.

Daarnaast verwacht ik dat Classic met name gespeeld gaat worden door mensen die uitgekeken zijn op Retail en inmiddels geen sub meer hebben (zoals ikzelf) of mensen die een tijdje niets te doen hebben in Retail en nieuwsgierig zijn naar Classic (en die anders hun sub tijdelijk stopgezet zouden hebben).

Ik denk niet dat Blizzard uiteindelijk veel geld mis gaat lopen door beide games voor 1 sub aan te bieden. Waarschijnlijk neemt het totale aantal subs alleen maar toe. Of deze toename voldoende zal zijn om beide versies te onderhouden zal de tijd uit moeten wijzen.

Mochten er toch twee subs komen dan verwacht ik eerder: 1 versie €12,99 per maand (ongeacht Classic/Retail). Beide versies voor iets van €14,99 per maand. Even de kortingen bij langere subs niet meegerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-05 13:46
OmeNile schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 15:25:
Ik denk niet dat Blizzard uiteindelijk veel geld mis gaat lopen door beide games voor 1 sub aan te bieden. Waarschijnlijk neemt het totale aantal subs alleen maar toe. Of deze toename voldoende zal zijn om beide versies te onderhouden zal de tijd uit moeten wijzen.
Er zijn wel risico's verbonden aan shared subs. Wat je vooral niet wilt is dat populaties, of delen daarvan, zich op momenten gaan toeleggen op verschillende versies van de game. Nieuwe patch in BfA? Verlaten servers op Classic. Lord kazzak spawn in Classic? Iedereen weer die kant uit.

En terwijl de helft van je guild op de verkeerde server zit, zit jij je een beetje te vervelen - omdat jij die maxed-out char op BfA niet hebt.

Blizzard heeft vooral dat, het opbreken van de community, altijd als belangrijkste reden genoemd om geen Legacy servers op te starten. Dat kan ze namelijk wel delgelijk geld kosten. Door de subscriptions op te delen vraag je mensen dus vooraf een keuze te maken over welke versie van de game ze zich aan binden. Natuurlijk zijn er de mensen die bereid zijn twee subs te betalen, maar ik vermoed dat dat een relatief kleine groep is. In die zin ben ik wel voor, eigenlijk, om voor Classic een aparte sub te hebben.

A propos - nu heb ik nog een doosje met vier CD's in de kast liggen met een originele kopie van de game. Vraag me toch een beetje af of ik die game nu nog een keer moet kopen...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-05 07:38
Iusedto schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 13:46:

Volgens mij hadden ze in een Q&A al gezegd dat een active subscription voldoende is.

Oftewel, 1 dure monthly fee.
Helixes schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:42:
[...]
Er zijn wel risico's verbonden aan shared subs. Wat je vooral niet wilt is dat populaties, of delen daarvan, zich op momenten gaan toeleggen op verschillende versies van de game. Nieuwe patch in BfA? Verlaten servers op Classic. Lord kazzak spawn in Classic? Iedereen weer die kant uit.

En terwijl de helft van je guild op de verkeerde server zit, zit jij je een beetje te vervelen - omdat jij die maxed-out char op BfA niet hebt.

Blizzard heeft vooral dat, het opbreken van de community, altijd als belangrijkste reden genoemd om geen Legacy servers op te starten. Dat kan ze namelijk wel delgelijk geld kosten. Door de subscriptions op te delen vraag je mensen dus vooraf een keuze te maken over welke versie van de game ze zich aan binden. Natuurlijk zijn er de mensen die bereid zijn twee subs te betalen, maar ik vermoed dat dat een relatief kleine groep is. In die zin ben ik wel voor, eigenlijk, om voor Classic een aparte sub te hebben.

A propos - nu heb ik nog een doosje met vier CD's in de kast liggen met een originele kopie van de game. Vraag me toch een beetje af of ik die game nu nog een keer moet kopen...
Die discussie dat shared subs ongewenst is heb ik gemist. Zijn ze daar niet van teruggekomen?

Sterker nog, dat ze hopen dat classic players BFA gaan kopen - voor de afwisseling? (in de zin van, "nu ik toch een subscription heb")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:35
Helixes schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 16:42:
[...]

Huh, hoezo zouden shared subs vervelend zijn??

Een aparte sub voor beide werkt een splitsing toch veel meer in de hand dan een shared sub? Natuurlijk krijg je een golfbeweging als er iets interessants gebeurd op classic dat de mensen die classic spelen dan classic gaan doen en andersom. Maar dat is nu toch niet anders? Als mensen zijn uitgekeken op een patch dan stoppen ze de sub en komen ze later weer terug. Nu hebben ze de optie om classic te gaan doen (als ze dat willen) en blizz pakt nog steeds de volle mep geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 11:02
Ik verwacht dat dezelfde subscription die je voor BfA zou hebben ook zal gelden voor Classic. Zeker in het begin, ze weten immers niet goed wat de omvang gaat zijn van de playerbase die langdurig gaat spelen op de classic servers. Eenmaal de classic servers enkele weken/maanden draaien zullen ze hun subscription model mogelijk nog aanpassen hierop. Ik vind het persoonlijk redelijk normaal dat ze hiervoor een subscription vragen, gratis bestaat immers niet in bedrijfsvoering en je krijgt er tegelijk degelijk beheer tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:13
corset schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Maar in vanilla was alles beter!!!!

Dat roepen ze tenminste, ze vergeten alleeen:

Niet bestaande class balance
Resist gear farming
Pugging van dungeons tijdens levellen was niet te doen
van de 40 man in de raid deden 20 goed werk, de andere 20 konden AFK staan.
Kijk iemand die het begrijpt. Ik heb ook zeker lol gehad met vanila wow. Maar het heeft ook zeker een aantal mislukte stukken die gewoon niet nodig waren dan wel reten irritant waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
loki504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Kijk iemand die het begrijpt. Ik heb ook zeker lol gehad met vanila wow. Maar het heeft ook zeker een aantal mislukte stukken die gewoon niet nodig waren dan wel reten irritant waren.
Ik denk dat door veel mensen wel degelijk wordt rekening gehouden met de minpunten.
Ik heb persoonlijk nooit echt problemen gehad met het zoeken naar groepen tijdens het levelen, het is inderdaad wel meer moeite doen maar onmogelijk is het zeker niet. Ik denk daarnaast dat classic zeker niet voor iedereen zal weggelegd zijn net door deze grotere drempels op meerdere vlakken van de gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 12:40
loki504 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Dat er negatieve dingen aan vanilla zitten zal niemand ontkennen. En toch heeft dat ook zn charmes.
ik speel al heel lang vanilla wow. En de 1e keer is het de charme om een heel eind terug te moeten lopen. na 5x wordt het irritant en na 10 keer geganked te zijn log ik uit. (of ik ga verder op een alt) Ja dat zijn de mindere kanten.
Maar toch is het overal voor mij een groot feest van herkenning en het oh jaaaa gevoel.
Ik speel het met grote liefde en wil ook best betalen voor clasic. Wellicht ben ik in de minderheid maar voor mij is het dat geld zeker waard.
Het spel is voo rmij echt rewarding en het oppassen voor teveel pullen, het elke 2 levels naar je trainers etc etc zijn voor mij vaak een klein feestje.
Ik speel meestal een uurtje per dag, want ja ik heb kids, vrouw en werk en andere verplichtingen. En toch kan je een hele hoop doen in een uurtje per dag.
Wat ik eigenlijk wil zeggen: het is niet alleen een roze bril die je op moet zetten maar ook zeker niet alleen een donkere bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Voor wat subs betreft ga ik er vanuit dat je met een retail account Classic er gewoon gratis bij krijgt. Je subt gewoon op WoW. Punt.

En daarnaast een aparte Classic sub voor 4.99 max, misschien minder. Het is een game uit 2005, daar mogen ze niet de volle mep voor vragen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-05 09:01
FunkyTrip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:
En daarnaast een aparte Classic sub voor 4.99 max, misschien minder. Het is een game uit 2005, daar mogen ze niet de volle mep voor vragen.
Ja? Wat dacht je van het onderhoud van de servers en (waarschijnlijk) meer customer support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Munki schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Ja? Wat dacht je van het onderhoud van de servers en (waarschijnlijk) meer customer support?
Welke servers? Die instances draaien gewoon onder de retail servers. Dat hebben ze juist gezegd: dat het onder hetzelfde framework moet kunnen draaien.

En Retail heeft een paar miljoen spelers. Classic zal er misschien een paar 100k hebben in de initiele hype en uiteindelijk met enkele tienduizenden eindigen.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

gaaf - dank voor topic

had er nog niets over gelezen tot vandaag, en nu kan niet wachten op wow classic :P
lekker lvl 59 pvp'en :P
Once the WoW Classic demo goes live, it’s set to feature leveling zones for 15-19 and the ability to engage in duels, however there won’t be access to dungeons or world PVP. The demo will run from November 2nd until 9am PT on November 8th. BlizzCon 2018 Virtual Tickets are still available for $49.99, and include all access to the event’s panels and presentations via live streams.
- komt pvp/dungeons wel op een later moment? pvp is voor mij rede om wow weer te activerne :P

[ Voor 65% gewijzigd door himlims_ op 30-10-2018 12:26 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 13:14
Wat bedoel je precies? Deze demo is tijdelijk, waarschijnlijk om te kijken hoe hun implementatie van classic in de nieuwe engine wordt ontvangen. Het gehele spel wordt uiteindelijk beschikbaar.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
FunkyTrip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Welke servers? Die instances draaien gewoon onder de retail servers. Dat hebben ze juist gezegd: dat het onder hetzelfde framework moet kunnen draaien.
En jij denkt dat "hetzelfde framework" ook meteen betekent dat het hetzelfde ijzer is? Reken maar dat er hele flinke partijen ijzer staan om alles te draaien en er dus ook gewoon nieuw ijzer wordt neergezet om de classic realms te hosten. Geen idee of het tegenwoordig 1 server voor 1 realm is, 1 server voor meerdere realms of (en dat is mijn gok) meerdere servers per realm (op z'n minst een applicatieserver en een database server per realm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:36
FunkyTrip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

En Retail heeft een paar miljoen spelers. Classic zal er misschien een paar 100k hebben in de initiele hype en uiteindelijk met enkele tienduizenden eindigen.
Wat is dit voor redenatie om Classic dan maar goedkoper te maken? Op het moment dat ze WoW Classic release doen is het in beide gevallen een retail versie die simpelweg onderhouden moet worden. En dan kom je gewoon te betalen.
Mijn verwachting is dat wanneer je een actieve 'retail' subscription hebt, je WoW Classic er gratis bij kan gaan spelen. Heb je dit niet, kan je voor hetzelfde bedrag een subscription afsluiten om WoW Classic te spelen. Mochten het 2 aparte subscriptions gaan worden verwacht ik dat de abonnees op Classic nog wel eens tegen kan gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

FunkyTrip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:34:
Voor wat subs betreft ga ik er vanuit dat je met een retail account Classic er gewoon gratis bij krijgt. Je subt gewoon op WoW. Punt.

Je wil toch zo graag de Vanilla beleving ervaren? Niet zo raar als je er dan ook de Vanilla centjes voor moet neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Anoniem: 316512 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:14:
[...]

Je wil toch zo graag de Vanilla beleving ervaren? Niet zo raar als je er dan ook de Vanilla centjes voor moet neerleggen.
Als ze 13.99 gaan vragen voor Classic toegang dan faalt de game hard.
Monthly sub is al een wat ouderwets systeem dat voor WoW vooral nog werkt omdat miljoenen een extreme investering in hun karakter hebben, maar bijna elke nieuwe game kan dat niet meer verlangen.

Mentaliteit de afgelopen 15 jaar is wel veranderd natuurlijk.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Het is natuurlijk bijzonder onrealistisch om te verlangen dat Classic WoW gratis speelbaar gaat worden. Blizzard is en blijft een bedrijf met een winstoogmerk en zal dus 99% zeker een bepaalde vergoeding vragen voor het kunnen betreden van de Classic servers. Hoeveel dat zal gaan worden kan helemaal niemand nog een uitspraak over doen; dus ga er gewoon vanuit dat je moet gaan betalen (op wat voor een manier dan ook) zonder na te denken over de eventuele hoogte en wellicht valt het dan uiteindelijk allemaal mee.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-03 13:45

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Er was toch al lang aangekondigt dat Retail de "Classic" toegang erbij krijgt. En dat mensen die alleen classic willen een goedkoper abonnement kunnen afnemen?

sudo apt-get rekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OmeNile
FunkyTrip schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:35:
[...]

Als ze 13.99 gaan vragen voor Classic toegang dan faalt de game hard.
Monthly sub is al een wat ouderwets systeem dat voor WoW vooral nog werkt omdat miljoenen een extreme investering in hun karakter hebben, maar bijna elke nieuwe game kan dat niet meer verlangen.

Mentaliteit de afgelopen 15 jaar is wel veranderd natuurlijk.
Persoonlijk hoop (en verwacht) ik dat er in ieder geval een (gedeelde) sub zal zijn voor Classic. Ik zou het er met alle liefde voor over hebben. Er moet in ieder geval een financiële drempel zijn om het te spelen. De meeste Classic-liefhebbers verlangen o.a. terug naar het community-gevoel van toen en dat ga je imo niet krijgen door de game gratis te maken.

Het valt mij overigens op dat veel mensen over Classic praten alsof het een soort bijproduct/B-project is. En dat er daarom geen of maximaal een lage maandelijkse sub tegenover zou mogen staan. Alhoewel dit an sich misschien wel klopt, is dit voor mij niet het geval. Classic is de enige versie die ik wil spelen (met de hoop dat er in de toekomst meer mee gedaan gaat worden). Retail is voor mij allang geen WoW meer. Voor Classic ben ik meer dan bereid om 12,99 per maand te betalen. Dit in tegenstelling tot Retail waar ik al meer dan een jaar geen sub meer voor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
MazeMouse schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:55:
Er was toch al lang aangekondigt dat Retail de "Classic" toegang erbij krijgt. En dat mensen die alleen classic willen een goedkoper abonnement kunnen afnemen?
Nee, hier is nog niets officieels over bekendgemaakt. Veel mensen nemen aan dat dit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

OmeNile schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 14:09:
Het valt mij overigens op dat veel mensen over Classic praten alsof het een soort bijproduct/B-project is. En dat er daarom geen of maximaal een lage maandelijkse sub tegenover zou mogen staan. Alhoewel dit an sich misschien wel klopt, is dit voor mij niet het geval. Classic is de enige versie die ik wil spelen (met de hoop dat er in de toekomst meer mee gedaan gaat worden). Retail is voor mij allang geen WoW meer. Voor Classic ben ik meer dan bereid om 12,99 per maand te betalen. Dit in tegenstelling tot Retail waar ik al meer dan een jaar geen sub meer voor heb.
Het is ook een bijproduct. Ze hebben er maar 'enkele' developers op zitten. Blizzard presenteert Classic ook als een soort lip service naar trouwe klanten toe en niet als groots nieuw spel.

Persoonlijk heb ik ook geen probleem mee om gewoon mijn 'WoW account' te activeren voor toegang tot alle WoW varianten. Mochten ze echter besluiten tot aparte toegang, dan kunnen ze het gewoonweg niet maken om de volle mep te vragen. Tenminste, ze kunnen het best maken, maar er zal ontzettend geklaagd worden door de community en ik gok dat heel veel minder mensen Classic gaan uitproberen.

Zal me ook niets verbazen als ze na de release van Classic de pservers die ze nu min of meer 'gedogen' wel hard aan gaan pakken. Northdale zal het veld moeten ruimen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 30-10-2018 14:32 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04 12:05
Oh WoW classic, wat een nostalgie. Toch leuk om een keer weer op te pikken.

Ten tijde van classic Naxxramas zat ik in de <Disorder> guild op... Trollbane, dacht ik? Met mijn Warlockje Nomehk. Volgens mij was de guild met TBC nog actief, daarna minder. Tot WotLK zat ik in <Abuse>.

Heerlijke game-tijd was dat :)

Ik dacht nog wat kill vids op YouTube te hebben staan, maar die zijn verwijderd zo te zien. Zal wel met de copyright ivm muziek te maken hebben, was toen nog niet zo'n issue. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:17
how about, 3 verschillende soorten subs, de Classic sub (dus alleen classic) shared sub (Retail en classic) en Retail Sub (dus alleen Retail) Lijkt me opzich ook nog wel een optie

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Morinzil schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:54:
Oh WoW classic, wat een nostalgie. Toch leuk om een keer weer op te pikken.

Ten tijde van classic Naxxramas zat ik in de <Disorder> guild op... Trollbane, dacht ik? Met mijn Warlockje Nomehk. Volgens mij was de guild met TBC nog actief, daarna minder. Tot WotLK zat ik in <Abuse>.

Heerlijke game-tijd was dat :)

Ik dacht nog wat kill vids op YouTube te hebben staan, maar die zijn verwijderd zo te zien. Zal wel met de copyright ivm muziek te maken hebben, was toen nog niet zo'n issue. :+
dat waren nog eens tijden - zo was ik helemaal fan van pvp (fiftyniners) allemaal lvl 59 (bij lvl 60 was het kick uit guild). geweldige dagen/nachten/weken waren dag .... zoals bij vele, kostte me dat bijna de studie :+
kan niet wachtne :P :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Zeror schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Na een anderhalf/2 uur ben je wel level 15 als doorspeelt.
1,5/2 uur naar lvl15 in Vanilla wow?
Ik ben sinds een tijdje op een private server aan het rommelen maar dat gaat mij toch echt niet lukken. Eerste stukje tot 6-7 gaat lekker snel maar vooral het stuk van 10-15 is op zich al meer dan 2 uur. (alhoewel ik ook meteen mijn profs bijhoud, misschien als je vol voor het levelen gaat dat het mogelijk is maar ik betwijfel het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Anoniem: 93248 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:11:

[ Na een anderhalf/2 uur ben je wel level 15 als doorspeelt. ]

1,5/2 uur naar lvl15 in Vanilla wow?
Ik ben sinds een tijdje op een private server aan het rommelen maar dat gaat mij toch echt niet lukken. Eerste stukje tot 6-7 gaat lekker snel maar vooral het stuk van 10-15 is op zich al meer dan 2 uur. (alhoewel ik ook meteen mijn profs bijhoud, misschien als je vol voor het levelen gaat dat het mogelijk is maar ik betwijfel het)
Ik denk dat level 1-8 relatief snel zullen aanvoelen mede doordat je quests kort achter elkaar kan doen, daarna loop je in veel zones tegen het probleem aan dat je relatief veel afstand gaat beginnen afleggen wat er voor zorgt dat je enkel en alleen met quests niet bijster snel zal vooruit gaan. Als je pur sang gaat levelen, ga je vaak ook alle monsters op je pad mee doden waardoor de verloren tijd door het afleggen van afstand wat goed wordt gemaakt. Daarnaast zal de gemiddelde speler zich ook gaan bezig houden met professions zoals je zelf aangeeft.

Ik ga zelf waarschijnlijk twee characters levelen, eentje relatief snel en eentje relatief traag. Zo kan ik beide kanten ervaren en er voor zorgen dat ik mezelf economisch relatief gemakkelijk kan onderhouden. Ik denk dat de term "snel" voor mij nog altijd zal uitdraaien op minstens 7+ dagen playtime waarschijnlijk. Een van de twee characters wordt voor mij sowieso een hunter, ik ben alleen nog aan het nadenken wat mijn tweede class gaat worden en of ik deze dan ga mainen in plaats van mijn hunter. In ieder geval exciting times ahead, nu eerst hopelijk een release datum op Blizzcon O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 13:00
Zodra ze een aparte sub gaan vragen voor Classic ben ik out. Zou gewoon in de retail sub er in moeten zitten, Wellicht los voor degene die geen retail hebben maar ik ga zeker niet dubbel betalen voor een naar mijn insziens mindere beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Akaendra schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:24:
Zodra ze een aparte sub gaan vragen voor Classic ben ik out. Zou gewoon in de retail sub er in moeten zitten, Wellicht los voor degene die geen retail hebben maar ik ga zeker niet dubbel betalen voor een naar mijn insziens mindere beleving.
Maar je hoeft toch niet dubbel te betalen om Retail te kunnen spelen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-05 13:00
Gaius schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:42:
[...]

Maar je hoeft toch niet dubbel te betalen om Retail te kunnen spelen? :P
Nee, maar als ik moet extra moet betalen om classic ook te kunnen spelen dan is mijn keuze vlot gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Akaendra schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:45:
[...]

Nee, maar als ik moet extra moet betalen om classic ook te kunnen spelen dan is mijn keuze vlot gemaakt :P
Ik waag echt te betwijfelen dat ze dit gaan doen. Of jij nu op server X of Y speelt maakt geen fuck uit. Je zorgt maar voor 1 karakter aan serverload.

Misschien dat je wel Classic moet kopen, al zou ik dat ook ergens raar vinden. Ik heb immers de originele Wow al een keer gekocht.

Ik begrijp de argumenten ervoor wel, maar zou het toch raar vinden.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vandaag is die blizzcon toch? vind maar bizonder weinig nieuws/informatie over wow:classic
of heb ik dat nu verkeerd in de agenda gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 21:03
himlims_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:35:
vandaag is die blizzcon toch? vind maar bizonder weinig nieuws/informatie over wow:classic
of heb ik dat nu verkeerd in de agenda gezet?
Blizzcon moet nog beginnen, en er is zowiezo het tijdverschil om rekening mee te houden. Als ik mij niet vergis is er 8u verschil tussen onze tijdzone en die van Los Angeles. Dus als de openingsceremonie daar begint om 19u is het hier 03:00 ‘s nachts.

*edit* blijkbaar begint het feest om 19u voor ons, maar dus vroeger in de states.

[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 02-11-2018 12:50 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

gnarlkin schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:56:
[...]

Ik denk dat level 1-8 relatief snel zullen aanvoelen mede doordat je quests kort achter elkaar kan doen, daarna loop je in veel zones tegen het probleem aan dat je relatief veel afstand gaat beginnen afleggen wat er voor zorgt dat je enkel en alleen met quests niet bijster snel zal vooruit gaan. Als je pur sang gaat levelen, ga je vaak ook alle monsters op je pad mee doden waardoor de verloren tijd door het afleggen van afstand wat goed wordt gemaakt. Daarnaast zal de gemiddelde speler zich ook gaan bezig houden met professions zoals je zelf aangeeft.

Ik ga zelf waarschijnlijk twee characters levelen, eentje relatief snel en eentje relatief traag. Zo kan ik beide kanten ervaren en er voor zorgen dat ik mezelf economisch relatief gemakkelijk kan onderhouden. Ik denk dat de term "snel" voor mij nog altijd zal uitdraaien op minstens 7+ dagen playtime waarschijnlijk. Een van de twee characters wordt voor mij sowieso een hunter, ik ben alleen nog aan het nadenken wat mijn tweede class gaat worden en of ik deze dan ga mainen in plaats van mijn hunter. In ieder geval exciting times ahead, nu eerst hopelijk een release datum op Blizzcon O-)
Ik ben op die private server bezig met een hunter en een rogue. Hunter puur voor questing, rogue pvp. Ik merk echter wel dat ik wat terughoudener wordt met de tijd die ik er in steek nu Classic om de hoek komt kijken. Ik kies dan uiteindelijk wel om op de officiële servers te gaan spelen. Wow Retail ben ik een beetje afgehaakt. De alt met de meeste progressie zit nog in early MoP, eigenlijk weinig gemotiveerd om al die expansions nog door te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
http://www.twitch.tv/blizzard openingsceremonie begint om 19:00 CET, hopelijk met wat classic nieuws.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zeror
Zojuist aangekondigd:

Release WoW Classic in zomer 2019

Iedereen met actieve WoW sub kan WoW classic spelen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Zeror schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:50:
Zojuist aangekondigd:

Release WoW Classic in zomer 2019

Iedereen met actieve WoW sub kan WoW classic spelen.
GE WEL DIG!

Dit is werkelijk waar bizar. Ik ben zo gebonden aan Vanilla dat ik het bijna geen toeval meer kan noemen.

Speel zelf al jaren geen Retail WoW meer. Toen ik een eerste nostalgisch moment had over Vanilla ging ik Google op om na te gaan of er nieuws was voor een Vanilla versie, wat bleek, Nostalrius was aangekondigt, groot nieuws destijds. De tweede keer werd ik wakker in de ochtend op een zondag, dacht aan WoW en ik ging google op. BAM, Blizzcon was gaande en jawel hoor, het nieuws was overal op internet dat Classic aangekondigd is. Met tranen in mijn ogen ging ik mijn vrouw wakker maken met de trailer, beladen met nostalgie. Ze snapte er niets van.

En jawel, nu voor de derde keer, met drie keer scheepsrecht, als puntje op de i: de release date! Weer een intuitief gevoel, ga Google op!

Cant wait, Classic, die de MMO weer vóór de RPG gedeelte voor WoW toe zal voegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
Damn, zomer 2019, zo snel had ik het niet verwacht! Awesome!
Had gehoopt op een goedkopere subscription, maar het was wel te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:07

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Ik heb de classic demo op mijn computer staan nu zag ik alleen een Debuff van een uur die je daarna uitlogd kun je daarna nog een keer inloggen met een ander character of kun je de demo maar 1 keer spelen ?

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
koelebobes schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:06:
Ik heb de classic demo op mijn computer staan nu zag ik alleen een Debuff van een uur die je daarna uitlogd kun je daarna nog een keer inloggen met een ander character of kun je de demo maar 1 keer spelen ?
Van wat ik begrepen/gelezen heb: Nadat de debuff is afgelopen wordt je uitgelogd. Vervolgens moet je 30 minuten wachten totdat je weer kunt spelen.

Wat ik tot nu toe gelezen heb over de demo is weinig positiefs. Het is echt een demo. Zo zitten de LFG/LFR interfaces erin (moeten nog verwijderd worden), is er geen keyring, regen je te snel, werken veel buffs niet goed, etc. Als je naar de Classic forums gaat dan is het 1 groot rage-fest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
Mijn hoop is dat ze het zo vroeg laten zien om alle feedback te verwerken om het zo veel mogelijk te laten lijken op vanilla. Sharding vind ik er ook niet in passen en ik hoop dat ze hierover naar de community luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Khiu schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:24:
Mijn hoop is dat ze het zo vroeg laten zien om alle feedback te verwerken om het zo veel mogelijk te laten lijken op vanilla. Sharding vind ik er ook niet in passen en ik hoop dat ze hierover naar de community luisteren.
Sharding bij launch om crashes en dergelijke te voorkomen vind ik niet onredelijk. Maar na een bepaalde periode, laten we zeggen een week, moet dat toch echt wel uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
Ik denk dat mensen met name teleurgesteld zijn door de staat van de demo. Waar velen al een werkende classic experience verwacht hadden (binnen een heel klein gebied) met hier en daar nog wat bugs, lijkt het meer een uitgeklede Legion client te zijn met een classic simulatie. Althans, dat is het gevoel wat ik krijg bij de vele comments in het classic forum.

Wat zijn de ervaringen van de mensen hier die de demo hebben gespeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
Anoniem: 882605 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:39:
[...]

Sharding bij launch om crashes en dergelijke te voorkomen vind ik niet onredelijk. Maar na een bepaalde periode, laten we zeggen een week, moet dat toch echt wel uitgezet worden.
Inderdaad, het zou zonde zijn als een populaire launch resulteert en veel lege servers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Net werd verteld in de Classic WoW panel van BLizzcon:

o.a.:
- Ze behouden de features en bugs die horen bij de WoW vanilla ervaring
- Ze gebruiken de moderne oplossing mbt UI convenience of Bad UI design wat later gefixed. Al zijn daar uitzonderingen.
- Bepaalde mechanieken die vroeger voor o.a. de speler als voor de gamemasters etc.. een hoop tijd kostten zijn later gefixed en geautomatiseerd. Die verandering blijft.

Al is de game versie 1.12 van toen de content wordt staged gereleased zoals dit toen ging. Dus De eerste versie en content, zoals we kennen van de EU launch, is wat we gaan zien in stage 1. etc... etc..

[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 03-11-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silstersas
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10-2020
Effe een vraag als ik in AV beland...en het spel begint...20 bots die altijd het zelfde doen..is dat sharding of echte botters?

( Ik bedoel de toons met engineering kites)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Silstersas schreef op zondag 4 november 2018 @ 15:36:
Effe een vraag als ik in AV beland...en het spel begint...20 bots die altijd het zelfde doen..is dat sharding of echte botters?

( Ik bedoel de toons met engineering kites)
Ik begrijp je vraag niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aftellen maar tot zomer 2019. Zou graag die demo even willen doen maar om daar een virtual ticket voor te kopen vond ik net even te :P is ook niet de bedoeling van de virtual ticket dat snap ik.

Weet zeker dat ik tot release twijfel over welke class ik wil spelen XD

Wil wel de juiste keuze voor mezelf maken om niet te veel tijd te wasten aan de early levels :P want duurt lang genoeg in vanilla om een class te levelen haha. Ook daar kijk ik gewoon erg naar uit. Het rustig aan doen en veel zones weer opnieuw ontdekken waar je lang verblijft en niet binnen 2 uurtjes weer doorheen bent. Al moet ik zeggen dat het in BfA met de nieuwe manier van scaling en trager levelen ook al wel weer veel beter aanvoelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 05-11-2018 08:21 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
Ik twijfel ook over welke class ik wil spelen.

Ik zie Classic niet als een game die ik fanatiek ga spelen, maar meer als een 'trip down memory lane'. Ik ga het rustig aan doen. Het is dan ook niet mijn bedoeling om meerdere alts te levelen. Niet alleen vanwege de beperkte tijd, maar ook omdat de 'binding' met mijn toons minder werd naar mate ik meer alts levelde.

Ik ben pas begonnen tegen het einde van Vanilla en speelde toen een holy paladin. Ga ik die ervaring nabootsen of toch een priest levelen (die wat gevarieerder is qua healing)? Of toch een druid die later mijn main werd maar die in Vanilla minder viable schijnt te zijn t.o.v. priests. En moet ik mij überhaupt iets aantrekken van hoe viable een class is als ik toch niet wil gaan raiden. Keuzes, keuzes :)

Toch grappig. Dit laat al een beetje zien hoe anders de situatie nu is t.o.v. de tijd dat ik begon te spelen. Nu kijk ik naar de spells, tools, mobility en viability van een class. Toentertijd las ik alle omschrijvingen en dacht ik: "Een human paladin past het beste bij mij!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
OmeNile schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:08:
En moet ik mij überhaupt iets aantrekken van hoe viable een class is als ik toch niet wil gaan raiden. Keuzes, keuzes :)
Voor mij is de keuze gelukkig makkelijk. Ik ga voor een Hunter, om de class waarmee ik zoveel plezier heb gehad weer in al zijn glorie te kunnen spelen. Dus inclusief pets vangen om skills ervan te leren en door te geven aan je echte pet, je pet happy houden, minder bag space omdat je een quiver hebt, continu nieuwe pijlen moeten kopen, Broken Tooth tamen (al zal daar wel een rij voor staan tzt), omdat je dan weer pets hebt met verschillende attack speeds, etc etc. Wellicht is het nostalgie, maar als ik weer denk aan hoeveel interessante en unieke class mechanics er verwijdert zijn vind ik dat toch wel erg jammer. En ik heb niet eens alle classes gespeeld, maar het zou me niet verbazen als de Hunter het meeste is kwijtgeraakt.

Ik zit nog wel te twijfelen om een alt erbij te doen voor de professions (professions, waren die ooit nuttig dan? Ja, ooit wel ja. :( ), om Arcanite Bars en Mooncloth (en wellicht ook Mooncloth Bags) te kunnen maken. Maar welke class dat wordt weet ik nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Aangezien deze nog niet gepost is hier:

reviews: World of Warcraft Classic - Veel socialer dan de huidige versie

Interview van Tweakers met de WoW devs over WoW Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ricmaniac schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:18:
Aftellen maar tot zomer 2019. Zou graag die demo even willen doen maar om daar een virtual ticket voor te kopen vond ik net even te :P is ook niet de bedoeling van de virtual ticket dat snap ik.

Weet zeker dat ik tot release twijfel over welke class ik wil spelen XD

Wil wel de juiste keuze voor mezelf maken om niet te veel tijd te wasten aan de early levels :P want duurt lang genoeg in vanilla om een class te levelen haha. Ook daar kijk ik gewoon erg naar uit. Het rustig aan doen en veel zones weer opnieuw ontdekken waar je lang verblijft en niet binnen 2 uurtjes weer doorheen bent. Al moet ik zeggen dat het in BfA met de nieuwe manier van scaling en trager levelen ook al wel weer veel beter aanvoelt.
kunnen we niet 'alvast' wat proeven? zon pserver? voordat we tweakers-guild live gooien :+

speelde graag pvp; lvl59 fury warrior met 2h bleeding axe (?), een druid ook ideaal in pvp (speciaal ctf), en reledlijk divers voor raids. Rogue vond ook erg leuk, maar had idee dat wel heel erg solo classe is (leunt te zwaar op andere)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 05-11-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Gaius schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:20:
[...]
Broken Tooth tamen (al zal daar wel een rij voor staan tzt), omdat je dan weer pets hebt met verschillende attack speeds, etc etc. Wellicht is het nostalgie, maar als ik weer denk aan hoeveel interessante en unieke class mechanics er verwijdert zijn vind ik dat toch wel erg jammer. En ik heb niet eens alle classes gespeeld, maar het zou me niet verbazen als de Hunter het meeste is kwijtgeraakt.
Jeetje, dat was ik vergeten. Pets met diverse attack speeds
Good times ...

Zelf ga ik denk ik weer voor een enhancement shaman maar heel misschien een prot warrior

PS, was in Vanilla een schokadin nou viable of kwam dat later ?
Ik weet het niet meer

[ Voor 6% gewijzigd door Iusedto op 05-11-2018 10:01 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Ik verwacht dat m'n keuze al vast staat op een Tauren (Prot) Warrior met Herbalism / Alchemy (initieel). Sinds TBC (SSC) ben ik tank geweest en dat paste prima bij me. Nou ben ik nog niet 100% uit over het ras, aangezien Orc toentertijd ook prima warriors waren met de Axe racial en Bloodlust. Maar goed, als tank zijnde is de 5%(?) extra health mooi meegenomen.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-05 13:01
In welke patch zat dat je makkelijk en goedkoop kon wisselen tussen talent builds? Iets wat voor een hybird build zoals paladin erg handig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Loev schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:41:
In welke patch zat dat je makkelijk en goedkoop kon wisselen tussen talent builds? Iets wat voor een hybird build zoals paladin erg handig was.
Dual spec? Dat was pas in Wrath of the Lich King, zie ik.

(Ik zou 'm graag in Vanilla zien om eerlijk te zijn :P )

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zit wat "oude" vanilla verhalen te lezen maar rogues en shadow priest waren, met name in PVP, toch wel erg sterk.
Kan me niet meer precies herinneren hoe of wat maar ik weet nog wel de stunlock rogues die je van 100 tot 0 kregen in de stunlock.
En werden shadow priests niet facemelters genoemd ?

PS, realiseer me nu dat de oude AV ook weer terug komt. _/-\o_

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:23
Ik snap de soms negatieve reacties op de staat van de demo niet zo goed. Het is een work in progress. Ze hebben nog een maand of 8-9 te gaan om alles op te poetsen. Ik vond de uitleg over de restauratie van Vanilla fijn om te zien, een kijkje in de keuken zeg maar. Ik begrijp ook hun keuze wel om Classic te laten draaien op de moderne game engine. Dat er daarbij nog "artifacten" van deze engine weggepoetst moeten worden zoals de LFG en andere gebruiksgemakken die in Vanilla niet aanwezig waren zal vast ook een hoop voeten in aarde hebben maar maakt de game wel bestendiger tegen exploits en bugs. Is het daarmee een exacte kopie van vanilla? Nee. Maar het is wel dichterbij de officiele originele spelervaring dan we ooit hadden durven hopen. Voor de puristen zal het vast vreselijk aanvoelen maar ik zal er in ieder geval meteen inspringen als Classic "Live" gaat. Op naar Molten Core om Rag uit de lava te zien oprijzen. Who is with me?

Drazi#2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iusedto schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:10:
Zit wat "oude" vanilla verhalen te lezen maar rogues en shadow priest waren, met name in PVP, toch wel erg sterk.
Kan me niet meer precies herinneren hoe of wat maar ik weet nog wel de stunlock rogues die je van 100 tot 0 kregen in de stunlock.
En werden shadow priests niet facemelters genoemd ?

PS, realiseer me nu dat de oude AV ook weer terug komt. _/-\o_
Let op dat je niet hele oude verhalen leest he. want we krijgen dus patch 1.12 en daar is al veel meer gebelanced dan <1.12 gelukkig willen ze het wel zo houden en niet te veel aan de class balance achteraf sleutelen voor classic. Dat is ook exact wat wij vanilla spelers willen natuurlijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Met de nodige gear was alles wel sterk :P

Tegen het einde van Vanilla zat ik grotendeels in T3 met m'n Warlock, wat erg... interessant werd in PvP. Squishy classes had ik vaak maar 1 Shadowbolt voor nodig, en zelfs op een main tank van de verst geprogressde Horde guild (een Tauren) had ik op een gegeven moment een 10k crit gedaan. Het is dat hij Shield Wall aan had, anders had ik zelfs hem kunnen 1-shotten (dat zorgde toen voor de nodige opmerkingen in IRC waar we PvP een beetje organiseerde).

Negatieve elemental resistance is echt iets moois, en hopelijk zit dat er weer in. Want Warlock gaat toch m'n alt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Grumpmeister schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:22:
Negatieve elemental resistance is echt iets moois, en hopelijk zit dat er weer in. Want Warlock gaat toch m'n alt worden :P
Hadden warlocks ook niet een curse waarvan je langzamer ging lopen of zo ?
Kan me vaag zo iets nog herrinneren.

Ben zelf toen begonnen met een enhancement shaman en shadow priest en dat was geweldig.
Vooral shaman was een beest en konden we een two handed wapen gebruiken. Wel RNG maar zo leuk :)

Undead shadow priest was ook erg sterk vanwege hun extra DoT. Devouring plauge of zo iets dergelijks.

Later ook nog een druid gespeeld maar daar weet ik eigenlijk weinig van te herrinneren :?

Hadden we trouwens ook niet spel ranks in Vanilla, bedenk ik me nu ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Iusedto schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:34:
[...]

Hadden warlocks ook niet een curse waarvan je langzamer ging lopen of zo ?
Kan me vaag zo iets nog herrinneren.

Ben zelf toen begonnen met een enhancement shaman en shadow priest en dat was geweldig.
Vooral shaman was een beest en konden we een two handed wapen gebruiken. Wel RNG maar zo leuk :)

Undead shadow priest was ook erg sterk vanwege hun extra DoT. Devouring plauge of zo iets dergelijks.

Later ook nog een druid gespeeld maar daar weet ik eigenlijk weinig van te herrinneren :?

Hadden we trouwens ook niet spel ranks in Vanilla, bedenk ik me nu ?
Yup, Curse of Exhaustion in the Affliction tree (moest je dus talents in steken). Het was niet heel sterk tenzij je 'Amplify Curse' oid gebruikte.

Enhancement Windfury Shaman met de Unstoppable Force toentertijd was vrij pijnlijk in de begindagen van AV ja :D

Ik speelde eigenlijk altijd Alliance, maar voor Classic word ik richting de Horde gesleurd door m'n vrouw en vrienden. Wat minder nostalgie misschien, maar wel een verse ervaring. M'n Warlock laat ik wel herreizen als een Undead.

En ja, vroeger waren er spell ranks en tomes, bijv. AQ20 die van 3 spells een rank hoger dropte. Warlocks die LBRS moesten farmen voor (iirc) de Infernal tome. Op level 50 toentertijd gedaan, ik bodypullde een verdieping lager door er gewoon te staan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Komt AQ eigenlijk ook terug in Classic? En dan inclusief de unlocking requirement? Ik las hierboven ergens dat ze Naxx dan weer niet terug laten komen. (niet dat dat voor mij veel zal uitmaken, in vanilla heb ik nooit geraid, en in classic zal ik dat ook wel niet gaan doen).

Wat waarschijnlijk wel weer afzien gaat worden: reistijd. Ik merk nu al een enorm verschil in flexibiliteit tussen m'n 100+ chars met Dalaran hearthstone en m'n <100 chars die het moeten doen met hun enkel hearthstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

anboni schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:53:
Komt AQ eigenlijk ook terug in Classic? En dan inclusief de unlocking requirement? Ik las hierboven ergens dat ze Naxx dan weer niet terug laten komen. (niet dat dat voor mij veel zal uitmaken, in vanilla heb ik nooit geraid, en in classic zal ik dat ook wel niet gaan doen).

Wat waarschijnlijk wel weer afzien gaat worden: reistijd. Ik merk nu al een enorm verschil in flexibiliteit tussen m'n 100+ chars met Dalaran hearthstone en m'n <100 chars die het moeten doen met hun enkel hearthstone.
Ja zeker inclusief de unlocks :)

https://www.wowhead.com/n...cluding-gates-of-ahnqiraj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Zou "Thottbot" ook weer terug komen ? :P

Man, ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik ben echt al enorm gehyped voor Vanilla.
Heb er echt enorme zin in. Allen de resist farming kijk ik niet echt naar uit, dat heb ik echt gehaat

[ Voor 71% gewijzigd door Iusedto op 05-11-2018 12:08 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Iusedto schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:07:
Zou "Thottbot" ook weer terug komen ? :P
Ja en Nee :) Wowhead heeft een classic deel welke een Thottbot skin krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Brummetje schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:08:
[...]
Ja en Nee :) Wowhead heeft een classic deel welke een Thottbot skin krijgt :)
Dat is jammer :)

Realiseer me nu ook dat Thrall warchief was in Vanilla.

....en we weer Barrens chat krijgen :|
.....en de oude Orgrimmar <3
..... en weer van de lift in Thunderbluff zullen afvallen

[ Voor 12% gewijzigd door Iusedto op 05-11-2018 12:20 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khiu
anboni schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:53:

Naxx komt ook weer terug.
Afbeeldingslocatie: https://www.destructoid.com//ul/529812-blizzard-details-its-content-release-plan-for-world-of-warcraft-classic/W1-noscale.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Oh, the Scourge event. <3

Ik denk niet dat ik ooit een betere tijd, in welke game dan ook, gehad heb dan in WoW ten tijde van dit event.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Wat denken jullie van addons?
Ik verwacht dat daar nog wel een probleem zal gaan zitten mbt verkrijgbaarheid. Ik verwacht dat veel oude addons niet gaan werken omdat ze dus gaan voor de moderne engine met Vanilla content/assets.
En de vraag is nog maar of de BfA addons zullen werken op Classic.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 05-11-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Addons worden nou juist vrij uitgebreid behandeld in reviews: World of Warcraft Classic - Veel socialer dan de huidige versie. Ze zijn er zelf nog niet uit hoe ze ermee om willen gaan, maar reken maar dat geen enkele addon uit 2006 nu nog gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:27
Zeror schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:08:
Ik verwacht dat daar nog wel een probleem zal gaan zitten mbt verkrijgbaarheid. Ik verwacht dat veel oude addons niet gaan werken omdat ze dus gaan voor de moderne engine met Vanilla content/assets.
Ik hoop dat ze gewoon geen addons toestaan. Tuurlijk ik heb toen ook wel een paar addons gebruikt hier en daar, maar dat was niet veel (een coordinates addon etc.), maar als je nu addons gaat toestaan gaan mensen addons maken die alsnog je quest mob aanduiden (terwijl de charme van de game juist was dat je dit moest "uitzoeken"). Verwacht niet dat dit het geval gaat zijn (ik denk ook dat ik een kleine minderheid vorm), maar zou het wel jammer vinden als de authentieke ervaring wordt verpest door addons straks. Dan heb ik liever dat Blizz de top 20 addons uit die tijd zelf maakt en je ze aan/uit kan zetten in het addons menu, zodat de "hedendaagse" addons niet omgeschreven worden voor classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Spectaculous schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:25:
[...]

Ik hoop dat ze gewoon geen addons toestaan. Tuurlijk ik heb toen ook wel een paar addons gebruikt hier en daar, maar dat was niet veel (een coordinates addon etc.), maar als je nu addons gaat toestaan gaan mensen addons maken die alsnog je quest mob aanduiden (terwijl de charme van de game juist was dat je dit moest "uitzoeken"). Verwacht niet dat dit het geval gaat zijn (ik denk ook dat ik een kleine minderheid vorm), maar zou het wel jammer vinden als de authentieke ervaring wordt verpest door addons straks. Dan heb ik liever dat Blizz de top 20 addons uit die tijd zelf maakt en je ze aan/uit kan zetten in het addons menu, zodat de "hedendaagse" addons niet omgeschreven worden voor classic.
Ik denk dat add-ons gewoon worden toegestaan, de add-ons zullen daarnaast waaarschijnlijk ook op het niveau van mogelijkheden zitten van de hedendaagse addons (ze kunnen dus minder uitgebreid dingen doen als vroeger). Je kan dit bekijken als een voordeel maar evengoed als een nadeel. Ik vind persoonlijk dat het aan iedere speler is om add-ons al dan niet te gebruiken. Ik verwacht dat er tijdens een verdere versie van classic dichter tegen de release genoeg developers zullen zijn die op dat moment al add-ons zullen maken waardoor er een relatief goed aanbod zal zijn tegen de release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morinzil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-04 12:05
Zeror schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:08:
Ooh, de addons! Ik gebruikte er een hele boel om m'n UI helemaal naar smaak aan te passen.

- Bartender
- Cartographer
- Bagnon
- Enemy Cast Bar
- CT Raid Assist
- CT Unit frames
- Recount
- Cooldown Timers

Enz, enz.

In den beginne (is niet heel lang geweest dat die mod werkte volgens mij) was er nog een UI mod die je echt heel veel vrijheid gaf.. met bars en unit frames. Discord Unit Frames en Discord Action Bars heetten ze geloof ik. Daar heb ik veel mee geklooid zeg, om alles perfect te krijgen :).

Ik heb geen idee hoe het zit met de hedendaagse addons. Na WotLK heb ik WoW niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik denk dat een hoop mensen hun quest objectives niet gaan vinden. Nu heb je een mooie kaart waar je area waar je de quest moet uitvoeren wordt weergegeven. In Vanilla was dat nog niet.
Ik gebruikte toendertijd de addon kwartet: Tomtom, Lightheaded, nQuestlog en een coordinates-addon
Daarmee had ik een mooi uitziende, snel werkende ingame 'wowhead' met database zodat ik snel alle quest-coords kon vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 10:19
Wat ik mij dus afvraag is of er een mogelijkheid komt om met moderne graphics de game te spelen. Ze hebben het in het interview over dat als je de huidige game op lage graphics zet het er ongeveer zo uit ziet als hoe het er in vanilla uitzag. Het lijkt mij wel gaaf om juist vanilla te spelen met moderne graphics. Ik snap dat veel puristen niet graag willen, maar als het kan waarom dan niet de optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
invine schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:00:
Wat ik mij dus afvraag is of er een mogelijkheid komt om met moderne graphics de game te spelen. Ze hebben het in het interview over dat als je de huidige game op lage graphics zet het er ongeveer zo uit ziet als hoe het er in vanilla uitzag. Het lijkt mij wel gaaf om juist vanilla te spelen met moderne graphics. Ik snap dat veel puristen niet graag willen, maar als het kan waarom dan niet de optie?
Ik denk dat de filosofie van Blizzard op dit moment is dat het default de moderne graphics zal zijn en dat je door een optie de oude graphics kan weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
@gnarlkin Er zullen echter ook wel wat assets zijn die geen upgrade hebben gehad naar moderne maatstaven, hopelijk upgraden ze die dan ook anders is het een enorme mismatch.

We gaan het wel meemaken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iusedto
invine schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:00:
Staat letterlijk in het interview :
BB: De game draait volledig op de huidige versie van de engine. Dat was voor ons ook een voorwaarde. Het verschil is dat we voor Classic gebruikmaken van de oude grafische bestanden. Soms worden die door de nieuwe engine net iets anders gerenderd. Wanneer we dat zien, proberen we een manier te verzinnen om ze er toch op de oude manier uit te laten zien. Gelukkig geeft de engine in veel gevallen de oude versie weer als je de grafische instellingen op de laagste stand zet. In de demo die hier speelbaar is, zit ergens in het menu een Classic-knop waarmee je alle grafische instellingen terug schroeft, en dan krijg je echt wat je vroeger zag.
Bron : reviews: World of Warcraft Classic - Veel socialer dan de huidige versie

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ja dat ze dat in de demo erin hebben gestopt (beter gezegd niet uit hebben gehaald) zegt niks over het eindresultaat natuurlijk. Er wordt ook gerefereerd naar oude grafische bestanden, dus ik ga er vanuit dat het een interpretatie wordt van de oude grafische stijl in de moderne engine. Wat ik echter zou willen is de moderne graphics in de game en niet de oude. Om iedereen dan tevreden te houden een optie om te kunnen schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Heh, wie weet mag ik dit ook weer spelen van mijn vrouw. Ik ben ooit een tijdje op private servers moderator geweest. Dat zal zo'n 16 jaar geleden zijn gok ik? Toch kan ik (voor mijn gevoel) dat ene eiland waar je als elf startte nog dromen.
Ik gok dat velen zoals ik nog wel even terugkeren naar de game, al betwijfel ik of ik lvl 60 zal halen. Ik had toen al te weinig tijd om aan raids mee te doen, nu al helemaal.

Maar als mijn totaal-niet-game-pc de game kan draaien waag ik misschien nog een poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Hier een voorbeeld van wat gebeurd door het gebruik van de nieuwe engine:

Afbeeldingslocatie: https://media.mmo-champion.com/images/news/2018/november/WOWHIST033.jpg

Vroeger was wit de kleur die weergegeven werd als er een texture ontbrak. Nu is dat magenta. :P
Dit soort dingen moeten ze dus nalopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 05-11-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Ik hoop dat de nieuwe engine ook de weer effecten en daarnaast ook de donkere nachten terug introduceert. Dit gaf altijd zo veel extra sfeer. Ik heb het altijd spijtig gevonden dat ze dat hebben laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
gnarlkin schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:26:
Ik hoop dat de nieuwe engine ook de weer effecten en daarnaast ook de donkere nachten terug introduceert. Dit gaf altijd zo veel extra sfeer. Ik heb het altijd spijtig gevonden dat ze dat hebben laten verdwijnen.
Weather zat iig in 1.10, dus lijkt me dat het mee komt. Ik lees wel dat weerseffecten weer terug waren sinds juli? Ik wist niet eens dat ze weg waren :') . Het was geweldig om met een regenbui door de Wetlands te rennen, of een sneeuwbui op je dak te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khiu
Morinzil schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:45:
[...]
Ooh, de addons! Ik gebruikte er een hele boel om m'n UI helemaal naar smaak aan te passen.

- Bartender
- Cartographer
- Bagnon
- Enemy Cast Bar
- CT Raid Assist
- CT Unit frames
- Recount
- Cooldown Timers

Enz, enz.

In den beginne (is niet heel lang geweest dat die mod werkte volgens mij) was er nog een UI mod die je echt heel veel vrijheid gaf.. met bars en unit frames. Discord Unit Frames en Discord Action Bars heetten ze geloof ik. Daar heb ik veel mee geklooid zeg, om alles perfect te krijgen :).
Daar heb ik toen ook heel veel tijd in gestoken :D
Dit is een van de weinige screenshots die ik nog heb, ik was echt blij dat ik die UI uiteindelijk werkend heb gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nUWIpzr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Grumpmeister schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:51:
[...]

Weather zat iig in 1.10, dus lijkt me dat het mee komt. Ik lees wel dat weerseffecten weer terug waren sinds juli? Ik wist niet eens dat ze weg waren :') . Het was geweldig om met een regenbui door de Wetlands te rennen, of een sneeuwbui op je dak te krijgen.
Donkere nachten in Tirisfal of Duskwood waren altijd extra griezelig _/-\o_
De sneeuwbuien in Dun Morogh of Winterspring hadden ook altijd iets speciaals

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:35
Zeror schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:53:
Ik denk dat een hoop mensen hun quest objectives niet gaan vinden. Nu heb je een mooie kaart waar je area waar je de quest moet uitvoeren wordt weergegeven. In Vanilla was dat nog niet.
Ik gebruikte toendertijd de addon kwartet: Tomtom, Lightheaded, nQuestlog en een coordinates-addon
Daarmee had ik een mooi uitziende, snel werkende ingame 'wowhead' met database zodat ik snel alle quest-coords kon vinden :P
Zonder database heb ik het vroeger ook altijd kunnen vinden. Mensen moeten gewoon weer hun Q tekst gaan lezen :)

Dat leren ze vanzelf wel })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Grumpmeister schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:51:
[...]

Weerseffecten hebben in BfA juist een boost gekregen en zijn veel dynamischer nu. Ik zou het geen probleem vinden als de dynamischere weerseffecten zou worden toegepast op WoW Classic.

[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 06-11-2018 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Zeror schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:27:
[...]

Weerseffecten hebben in BfA juist een boost gekregen en zijn veel dynamischer nu. Ik zou het geen probleem vinden als de dynamischere weerseffecten zou worden toegepast op WoW Classic.
Intenser weer kan ik alleen maar toejuichen.
Ik ben nu aan het twijfelen of de weer effecten ooit uit het spel zijn geweest. Ik kan me in ieder geval weinig/niets van weer herinneren in zones van TBC of later. Misschien is het gebruik/kans erop verminderd tijdens een bepaalde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 00:06

Felyrion

goodgoan!

oh man, ik heb hier wel zin in. Ondanks dat ik wel een beetje last heb van de roze bril ga ik dit echt wel gaaf vinden.

Het is tegenwoordig simpelweg te makkelijk allemaal. Alles wordt maar in je schoot geworpen. Daardoor zijn de prestaties uiteindelijk van veel minder betekenis. Je kent weinig mensen meer écht.

In vanilla moest je een gigantische quest chain afronden voor je uberhaupt bij Onyxia aan kon kloppen. En dat moest dus gedaan worden voor je hele guild/raid groep. Wanneer je dan eindelijk Onyxia neer kreeg dan was je ook wel even wat op de server. Ik herinner me nog dat event na afloop in Orgrimmar.
Zeker omdat toen de halve realm op het dak van de bank zat te chillen om groepen te vinden of voor trade chat.

Doordat alles veel moeite kostte waren de prestaties uiteindelijk ook groter en daardoor het gevoel van reward ook (naar mijn mening althans).

Ik was aan de horde kant destijds de eerste priest met Benediction/Anathema op onze server... erg gaaf. Werd je constant over aangesproken. Dat soort "epics" zijn er tegenwoordig haast niet.

Net als onze tank, die heeft flinke tijd als enige met Thunderfury rondgelopen. Dat betekende nog wat.

Ik snap ook wel dat de schaduwkant was dat het grootste deel van de spelers uberhaupt niet in MC zijn geweest, laat staan Naxx in vanilla.
Voor de beleving van de content is de huidige variant op veel vlakken natuulijk beter.

Anyway, ik kijk persoonlijk wel weer uit naar classic :) Ik denk dat ik weer voor een rogue ga. Tijd om (veel) te raiden zal ik wel niet hebben, maar een rogue pimpen is ook leuk werk, plus je krijgt solo nog veel voor elkaar. Ik herinner me nog de Barman Shanker runs :D

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
@Felyrion die runs herinner ik mij ook nog wel! Had die uiteindelijk ook op mijn rogue gehaald. Shadowcraft is ook 1 van de mooiere sets om te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:39

vhal

ಠ_ಠ

Krijgen we dan ook Thottbot terug? :+

Maar ja, het blijft nostalgie en het gevoel van vroeger krijg ik toch nooit meer terug. Die hunter epic bow/staff quest was er toch één uit het boekje :)

[ Voor 20% gewijzigd door vhal op 06-11-2018 16:01 ]

Strava

Pagina: 1 2 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat