Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeNile
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05-2020
Zijn er hier eigenlijk mensen die tijdens Vanilla/TBC zich tekort gedaan voelden omdat ze bepaalde raids niet konden spelen? Vanuit Blizzard begreep ik het toegankelijker maken wel. Er ging nogal wat tijd zitten in het ontwikkelen van raids als Black Temple en maar ~5% van de spelers kreeg de raid te zien. Maar persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad.

Ik vermaakte mij prima met alle andere mogelijkheden (alts, pvp, etc.) binnen WoW. Ik vond het juist wel wat hebben dat er een groep spelers was die iets kon doen waar het merendeel niet toe in staat was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 17:01
Zeara schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:17:
[...]

Zonder database heb ik het vroeger ook altijd kunnen vinden. Mensen moeten gewoon weer hun Q tekst gaan lezen :)

Dat leren ze vanzelf wel })
Deze blijft toch een eeuwige meme in die context >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uLUreyT.png

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:36
OmeNile schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:54:
Zijn er hier eigenlijk mensen die tijdens Vanilla/TBC zich tekort gedaan voelden omdat ze bepaalde raids niet konden spelen? Vanuit Blizzard begreep ik het toegankelijker maken wel. Er ging nogal wat tijd zitten in het ontwikkelen van raids als Black Temple en maar ~5% van de spelers kreeg de raid te zien. Maar persoonlijk heb ik daar nooit problemen mee gehad.
Volgens mij is dat met name ook gedaan vanuit Blizzard zelf. Ze besteedden gigantisch veel tijd aan het maken van raids/het verzinnen van bosses en maar een fractie van de player base ziet dat uiteindelijk. Terwijl dat toch veelal de enige extra content was in patches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 10:19
Noiz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:10:
[...]

Volgens mij is dat met name ook gedaan vanuit Blizzard zelf. Ze besteedden gigantisch veel tijd aan het maken van raids/het verzinnen van bosses en maar een fractie van de player base ziet dat uiteindelijk. Terwijl dat toch veelal de enige extra content was in patches.
Ja en nee, ze besteden zeer veel tijd aan het ontwikkelen en maken van raids met de daarbij behorende bazen. Echter krijgt nog steeds maar een fractie van de mensen de echte raidboss mee (heroic / mythic). Voor de gemiddelde speler is LFR hoever hij komt. Dus ja ze hebben de raids voor iedereen beschikbaar gemaakt en iedereen kan "genieten" van de raids (als er niet doorheen gerushed wordt), maar niet iedereen kan van de mechanics genieten.

Daarbij vergeet niet dat in vanilla de meeste dungeons ongeveer net zo lastig waren als de LFR raids van nu. Neem een UBRS waarbij je eerst 15 en later 10 man voor nodig had. Of de normale dungeons die van 10 man naar later 5 gingen. Daarbij kon je ook al set items (tier 0) uit de dungeons toveren in vanilla iets wat nu niet meer kan. Ja je hebt een set die bij elkaar past uit de dungeons, maar dat is geen "set".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Tja, nu ze bevestigd hebben dat mounts en transmogs niet overdraagbaar zijn naar BfA servers heb ik echt geen interesse meer.

Mijn enige reden om Classic te overwegen was een Zullian Tiger mount en de Naxx tier set.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gnarlkin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 11:02
Anoniem: 63072 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:34:
Tja, nu ze bevestigd hebben dat mounts en transmogs niet overdraagbaar zijn naar BfA servers heb ik echt geen interesse meer.

Mijn enige reden om Classic te overwegen was een Zullian Tiger mount en de Naxx tier set.
Als de enige reden om Classic te spelen was om die twee dingen te bekomen (en puur voor retail dan nog wel), dan zou je met de verkeerde intentie deze versie hebben willen spelen. Daarnaast kan je beide dingen op retail nog bekomen, wel niet meer op de originele manier natuurlijk ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:15
Anoniem: 63072 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:34:

Ze willen niet dat je de game speelt om verkeerde redenen. Als je voor die mounts en sets speelt dan speel je niet voor de ervaring van Classic. En dat is nu net waar het juist wel om gaat. Daarnaast willen ze items die nu zeldzaam zijn op modern WoW, die niet meer verkrijgbaar zijn, ook zeldzaam houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Zeror op 08-11-2018 11:06 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Las net op MMO-Champion een grappige vraag mbt Classic:
Hoe zullen ze de realms benoemen dit keer? Zouden ze de reeds bekende namen gebruiken of misschien toch iets anders :P

Mijn idee: Noem de realms naar grappige Hearthstone kaarten

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeror schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:11:
Hoe zullen ze de realms benoemen dit keer? Zouden ze de reeds bekende namen gebruiken of misschien toch iets anders :P

Nee joh, gewoon iets compleet anders: NPC namen uit het StarCraft- en Diablo-universum. ;)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 08-05 10:19
Gewoon dezelfde namen, anders kan ik niet spelen op mijn "oude" server; skullcrusher!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
invine schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:30:
[...]
Ja en nee, ze besteden zeer veel tijd aan het ontwikkelen en maken van raids met de daarbij behorende bazen. Echter krijgt nog steeds maar een fractie van de mensen de echte raidboss mee (heroic / mythic). Voor de gemiddelde speler is LFR hoever hij komt. Dus ja ze hebben de raids voor iedereen beschikbaar gemaakt en iedereen kan "genieten" van de raids (als er niet doorheen gerushed wordt), maar niet iedereen kan van de mechanics genieten.
Het gaat er niet perse om dat men kan genieten van alle mechanics van een boss, maar dat men kan genieten van de look en feel van de raid zone en de bosses an sich. Ze staken veel tijd in het ontwerpen van de zone en hoe de bosses eruit zien, dit programmeren en dan zou maar een fractie van de player base het zien.
invine schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:30:
Daarbij vergeet niet dat in vanilla de meeste dungeons ongeveer net zo lastig waren als de LFR raids van nu. Neem een UBRS waarbij je eerst 15 en later 10 man voor nodig had. Of de normale dungeons die van 10 man naar later 5 gingen. Daarbij kon je ook al set items (tier 0) uit de dungeons toveren in vanilla iets wat nu niet meer kan. Ja je hebt een set die bij elkaar past uit de dungeons, maar dat is geen "set".
Ik zie even niet in hoe dit relevant zou zijn waarom ze raid zones veel toegankelijker hebben gemaakt, maar dat terzijde. Ik zie het probleem ook niet dat men geen "set" in retail van dungeons kan krijgen. Dat geeft je nu alleen maar meer vrijheid wat je wil gebruiken. Overigens zijn er wel een aantal kleinere sets (2-3 items).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Zeror schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:11:

Ik verwacht dat ze of dezelfde namen gaan hergebruiken of nieuwe namen gaan bedenken die nog niet gebruikt zijn uit het WoW universum. Voor mij maakt het persoonlijk niet veel uit, spelen zal ik sowieso toch :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Noiz schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:54:
[...]

Het gaat er niet perse om dat men kan genieten van alle mechanics van een boss, maar dat men kan genieten van de look en feel van de raid zone en de bosses an sich. Ze staken veel tijd in het ontwerpen van de zone en hoe de bosses eruit zien, dit programmeren en dan zou maar een fractie van de player base het zien.
Nou moet ik eerlijk zijn, Molten Core is eigenlijk alleen maar nostalgisch omdat het de eerste raid was, maar stelde natuurlijk niet veel voor qua enemies. Blackwing Lair was daarna wel wat unieker en daarna viel je in de snore-fest van AQ40. Om nou te zeggen daar spelers daar iets aan gemist hebben... :X . Ja, misschien de gein in dat je raid tijdens het preppen ge-1-shot werd door C'Thun omdat je te dicht bij de deur stond.

Naxxramas was dan wel weer een mooie raid (ook waren de encounters erg leuk) en ik snap dat ze dit toegankelijker hebben willen maken in WotLK. Maar daardoor viel jammer genoeg wel het origineel weg. Naxxramas is uiteindelijk dus niet door veel spelers gezien (terwijl het current was), maar ik denk dat je een nog extremer voorbeeld kan pakken met Sunwell. Dat was toentertijd de reden waarom de guild een break nam tot WotLK (Brutallus).

Zelf ben ik daarna naar een andere server gegaan (op zich jammer, maar uiteindelijk heeft het er wel toe geleid dat ik m'n (nu) vrouw heb leren kennen), waar ik in een guild kwam waarmee we Sunwell hebben gecleared (als current content). Ook deze instance had zeker leuke gevechten.

Dus ja, ik snap de huidige structuur wel, maar het 'ongrijpbare' was ook juist mooi aan de vroegere raids. Daardoor kreeg je dat je heel wat bekijks had als je (zelfs met de placeholder graphics) in vol Tier 2 ergens stond te AFK'en in Ironforge. Tegenwoordig (of nou ja, toen ik nog speelde (Cata / MoP)) zijn het alleen net andere kleuren voor de hogere difficulties, maar de 'look' van de armor is makkelijker te krijgen.

Hoewel ik vooralsnog niet ga resubben, doet dit wel m'n Warlockje missen. Ooit maar eens mee inloggen en Atiesh afstoffen ;)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Oh man, wat was Sunwell leuk. Ik vond sowieso die patch met dat eiland erbij echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:56
Denk dat mensen sowieso snel gaan afhaken met classic. Het oude lijkt allemaal zo mooi maar het is toch het been there done that gevoel wat gaat overheersen na een paar dagen.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
Ik ben/was ook superenthousiast over classic. Heb daarom gisteren eens een account aangemaakt op een private server. Puur om te kijken of al deze voorpret terecht is.

Het gevoel na een paar uur spelen is dubbel. Aan de ene kant is het een feest der herkenning, aan de andere kant toch ook 'been there, done that'. Zowel de spelers als ikzelf zijn veranderd. Het avontuurlijke gevoel is er niet echt en de meeste spelers spelen veel 'efficiënter'. Dat haalt toch een beetje de charme uit de oorspronkelijke ervaring.

Ik denk dat ik t.z.t. één toon tot 60 level, gewoon om herinneringen op te halen. Mounts, rep, etc. farmen. Ik zie het mijzelf niet nog een keer doen. Zeker voor mounts zoals bijvoorbeeld de ZG Tiger, die ik uiteindelijk in retail heb weten te farmen, kan ik het gewoon niet nog een keer opbrengen om daar zoveel tijd en energie in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
OmeNile schreef op donderdag 8 november 2018 @ 07:53:
Ik ben/was ook superenthousiast over classic. Heb daarom gisteren eens een account aangemaakt op een private server. Puur om te kijken of al deze voorpret terecht is.

Het gevoel na een paar uur spelen is dubbel. Aan de ene kant is het een feest der herkenning, aan de andere kant toch ook 'been there, done that'. Zowel de spelers als ikzelf zijn veranderd. Het avontuurlijke gevoel is er niet echt en de meeste spelers spelen veel 'efficiënter'. Dat haalt toch een beetje de charme uit de oorspronkelijke ervaring.

Ik denk dat ik t.z.t. één toon tot 60 level, gewoon om herinneringen op te halen. Mounts, rep, etc. farmen. Ik zie het mijzelf niet nog een keer doen. Zeker voor mounts zoals bijvoorbeeld de ZG Tiger, die ik uiteindelijk in retail heb weten te farmen, kan ik het gewoon niet nog een keer opbrengen om daar zoveel tijd en energie in te steken.
Ik denk dat voor de oudere garde er zeker een bepaalde graad van 'been there, done that' zal zijn. Maar ik denk dat er ook een gedeelte spelers zal zijn die geen voorgeschiedenis heeft in de classic versie van World of Warcraft, het is natuurlijk maar de vraag in hoeverre dat gedeelte langdurig interesse zal hebben in deze versie. Dat laatste zal volledig afhangen van het, normaal gezien, veel betere sociale aspect van Classic. Het is allemaal nogal moeilijk op voorhand in te schatten, maar één ding is wel zeker en dat is dat de gemiddelde private server speler die (erg) efficiënt speelt niet super representatief is voor de doorsnee populatie van de Classic servers gezien ook veel mensen uit principe (wegens het dubieuze en onzekere karakter) niet op een private server spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-03 13:37
Ik heb eerder dit jaar ook een tijdje op een private server gespeeld, maar wat @gnarlkin al aangeeft, blijft dat niet hangen vanwege inderdaad het dubieuze en onzekere. Al dit vieze spelletjes wat daar gedaan wordt door 'de leiding', een database die opeens verwijderd wordt door een admin en meegenomen wordt naar een andere server, etc. Daar heb ik allemaal geen zin in.

Maar het ging mij wel even om het gevoel, even kijken of het wat is. En voor mij vult het juist veel wat ik in de modernere iteraties van WoW miste. Dit gecombineerd met wat vrienden en m'n vrouw die dit ook fatsoenlijk op willen pakken, ik ga m'n plezier er wel uit halen. En je weet dat hierbij dat je characters (relatief) veilig zijn.

Ik speelde ten tijde van Vanilla totaal niet efficient en dat zal nu natuurlijk anders zijn. Ik verwacht dus wat vlugger te kunnen levelen (niet meer met een destruction warlock spec, waarbij ik ook Firestone gebruikte op een Phantom Blade) en hierdoor wat minder tijd nodig te hebben / kwijt te zijn aan het spel. Ik heb ook geen drang om met de top mee te doen met Classic. Die tijd heb ik gehad en hoewel het best leuk was om in de top van de EU / Wereld mee te draaien qua progressie, het was enorm time consuming. Hierdoor heb ik inderdaad al wel het idee van, ik ken de raids al en het hoeft niet perse. Ik verwacht ook dat bazen nu veel makkelijker plat gaan dan ten tijde van Vanilla, want de gevechten waren helemaal niet zo lastig.

Ik verwacht echter wel langer te blijven hangen dan alleen 1 karakter naar 60 te brengen. Natuurlijk is het ook afhankelijk van de rest van m'n vriendengroep, maar als het uiteindelijk een game wordt waar ik niet de grootste deel van m'n tijd aan kwijt ga zijn en het lekker kan combineren met nog wat andere games, dan is het voor mij prima.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Zeror schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:01:
[...]

Ze willen niet dat je de game speelt om verkeerde redenen. Als je voor die mounts en sets speelt dan speel je niet voor de ervaring van Classic. En dat is nu net waar het juist wel om gaat. Daarnaast willen ze items die nu zeldzaam zijn op modern WoW, die niet meer verkrijgbaar zijn, ook zeldzaam houden.
Ik vind het persoonlijk nogal zelfingenomen van Blizzard dat zij bepalen wat voor mij een goede of verkeerde reden is om iets te doen. Dat kan ik prima zelf bepalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07:53
RustStorm schreef op woensdag 7 november 2018 @ 15:41:
[...]

Nee joh, gewoon iets compleet anders: NPC namen uit het StarCraft- en Diablo-universum. ;)
Doe dan ook direct Overwatch er maar bij! Kan niet wachten tot ik op "Ashe" kan spelen :+

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gnarlkin
Anoniem: 63072 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:50:
[...]

Ik vind het persoonlijk nogal zelfingenomen van Blizzard dat zij bepalen wat voor mij een goede of verkeerde reden is om iets te doen. Dat kan ik prima zelf bepalen!
Daargelaten of jouw reden een goede reden zou zijn, zie je het toch verkeerd in. Classic is gewoon volledig los van retail. Het enige wat gelijk zal zijn is, voor zover mij bekend, de subscription.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 16:35

maontje

better off Playing

Grumpmeister schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:51:
[...]

Weather zat iig in 1.10, dus lijkt me dat het mee komt. Ik lees wel dat weerseffecten weer terug waren sinds juli? Ik wist niet eens dat ze weg waren :') . Het was geweldig om met een regenbui door de Wetlands te rennen, of een sneeuwbui op je dak te krijgen.
Het zou leuk zijn als het weer erbij doen. Nog mooier zou het zijn dat als het regent er ook plassen water ontstaan :9 :9 :9

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:29

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Oh ja, natuurlijk heeft Tweakers hier een dedicated topic voor :P.

Ik kijk er naar uit om eindelijk, zoals vroeger weer een Demonology Warlock te spelen. Damage output van een natte krant, maar compleet un-killable. Ik vond het dikke pret om daarmee rond te lopen vroeger, geen last meer van gankers.

Uiteraard is er nu een hoop discussie over "ja maar wat dan met..." of "vroeger was dit en dat er ook" - ik accepteer alle ongemakken zoals ze er vroeger waren. Class unbalance, geen auto loot, geen diminishing returns, shard farming, ik vind het allemaal prima. Ik ga classic niet spelen als vervanging voor current, ik wil classic nog een keer kunnen spelen om terug te kunnen denken aan die fijne tijd waarin we toch stiekem veel vrienden hebben gemaakt. 8 uur aan een stuk raiden in MC met pizza's erbij, eindeloos rinden in Winterspring voor een toffe mount, duels voor de gates van Ironforge... en geen stinkende Panda's }:|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnarlkin
Dit weekend als "voorbereiding" met een nieuwe character begonnen op een private server. Op een, naar mijn mening, wel te drukke server (>12000 spelers tegelijk online), maar direct vanaf minuut 1 een leuke ervaring rijker. Door de drukte word je half gedwongen om dingen in groep te doen en direct enkele leuke spelers leren kennen, beide uit Amerika. De ene kwam uit Florida in de Verenigde Staten en de andere uit Canada.
Ik vraag me af of ze bij de classic servers ze geografisch gescheiden servers gaan maken of dat ze bijvoorbeeld Engelstalige servers wereldwijd worden uitgebracht. In ieder geval kan de zomer van 2019 niet rap genoeg komen :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57

Voor de liefhebbers waar de volgende zomer niet snel genoeg kan komen een driedelig video die ingaat op de opening van Ahn'Qiraj.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Laatst online: 06-05 20:58
Gestopt tijdens cataclysm, maar van het eerste uur in de guild ravenblood/blackraven tijdens vanilla wow in 2004. Speel op dit moment weer op een Pserver na zeer lange tijd en blijf het toch leuk vinden oude talent systeem en dat het geld niet uit de hemel komt vallen, behalve toen ik de bottomless bag pattern vond 18 slot bag :) . Tijden zijn toch wel verandert van student naar werkend bestaan en niet meer zeeën van tijd per avond om te raiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 10:28
Jeroentje1981 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 16:56:
Gestopt tijdens cataclysm, maar van het eerste uur in de guild ravenblood/blackraven tijdens vanilla wow in 2004.
Nice! Wat was je username?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Laatst online: 06-05 20:58
Munki schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:42:
[...]

Nice! Wat was je username?
alles wat maar met mad begon. van oorsprong madhatter priest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 10:28
Jeroentje1981 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 17:47:
[...]

alles wat maar met mad begon. van oorsprong madhatter priest
Leuk! Miquexia/Quaslider hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ligt het aan mij, is is behoorlijk dood/radiostil rondom classic?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

FunkyTrip

Funky vidi vici!

himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:18:
D'r is ook amper nieuws. /r/classicwow is nog steeds aardig herinneringen aan het ophalen...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
himlims_ schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:18:
Nog steeds meer dan een jaar wachten tot de game effectief uitkomt. Enige nieuws wat ik na nieuwjaar zou verwachten is alpha/beta voor een beperkt publiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Grompie schreef op woensdag 19 december 2018 @ 08:28:
[...]

Nog steeds meer dan een jaar wachten tot de game effectief uitkomt. Enige nieuws wat ik na nieuwjaar zou verwachten is alpha/beta voor een beperkt publiek.
Voorlopig is de release gepland in de zomer van 2019, dus dat zou ik geen jaar noemen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Laatst online: 15-04-2024
FunkyTrip schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:10:
[...]

Voorlopig is de release gepland in de zomer van 2019, dus dat zou ik geen jaar noemen.
Ah ik wist niet dat het zomer 2019 was. een half jaar dan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Gisteren op een private vanilla server kwam ik King Mosh tegen... Heb er een reddit post voor gemaakt :D

https://www.reddit.com/r/...p3/another_day_in_ungoro/

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Het valt mij wederom op hoe veel (inter)actiever de Vanilla (private, in dit geval) server is. Als je kletst in World chat, word er op geantwoord. Als je iemand een whisper stuurt met een vraag of uitnodiging, praten ze terug. Dat heb ik op retail daarna nogmaals geprobeerd, en iedereen zwijgt je gewoon dood. Uit 10 whispers krijg je met moeite één antwoord en met iemand samen een party starten voor wat quests? Val dood, lijken ze te zeggen (decline invite en rennen gewoon stilzwijgend weg).

Ik blijf voor retail betalen omdat ik het niet correct zou vinden om 'gratis' op een illegale server te spelen en op deze manier heb ik ook simultaan toegang tot beide, wat tot leuke vergelijkingen kan leiden. Ik was wel blij om te zien dat Soul link voor de warlock weer terug is, helaas niet tegen hetzelfde percentage :) en met demo build raak je al je dots kwijt ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Dat komt denk ik vooral door de community tools die er tegenwoordig zijn. Veel is naar Discord geswitched. Welke guild heeft er tegenwoordig nou geen eigen discord channel bijvoorbeeld.

Zelf merk ik trouwens weinig van het uitblijven van interactie. Wel doe ik hoofdzakelijk spelen met mensen uit mijn guild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Laatst online: 30-11-2023
Even shameless gekopieerd van het Blizzard forum.
Zoals het er nu uit ziet gaat classic in 6 fasen.

De tussenliggende tijd wordt nog bepaald :
At BlizzCon 2018, we proposed a plan to give Classic four content phases. These were planned to be centered primarily on raid power progression.
Currently, based on both your feedback and our own deliberations, we’re now planning to increase it to six phases. Our focus is still primarily on player power-progression, but we’re also aiming to capture what it felt like to play in a realm community in original WoW. To do that, we’re planning to mirror the approach taken by original WoW, with patches paired together. We’ll launch Classic with content from original WoW through patch 1.2.x, then the second update will include content that was in original WoW 1.3 and 1.4, the third Classic update will have 1.5 and 1.6 content, and so on.
Our first phase primarily focuses on launching Classic with Onyxia and Molten Core, but we’ve decided to hold off on Dire Maul for a while. Maraudon is still in the first phase, because it was originally released on December 18, 2004, just two weeks after the first player hit level 60, but we recognize that Dire Maul is in a different category. Some of the loot that’s attainable frim Dire Maul is so good that it would affect progression through those early raids. We’re also planning to hold off on releasing Kazzak and Azuregos at launch as well, for the same reasons.
The next change we’re targeting addresses two concerns. First, Zul’Gurub and Blackwing Lair unlocking at the same time would differ from how they originally came out, and it makes sense to not have gear and enchants from Zul’Gurub available during early progress into Blackwing Lair. Secondly, the Emerald Dragons should be available earlier than the opening of Ahn’Qiraj, as they give us a way to start preparing nature resist gear for some of the encounters in AQ.
Along the way, we’ve taken a close look at items that provide the biggest power gains, many of which were introduced in 1.10 as part of a sweeping dungeon itemization pass. That patch was when Tier 0.5 gear was introduced, and Relics were added to the drop tables of many bosses. It also adjusted drop rates and drop locations of a lot of gear (to make room for the Relics). We’ve gone back and reconstructed many of the most heavily affected drop tables as they existed prior to the 1.10 patch, and we’re planning to update the drop tables alongside the Ahn’Qiraj War Effort. Prior to the Ahn’Qiraj unlock, most of the drop rates and locations will look as they did in the patches prior to 1.10, with exceptions—there are lots of little changes made in earlier patches that don’t have a big effect on player power, and in those cases, we’re planning to use the 1.12 drop rates and locations.
One example of the many items we’re planning for is: Titanic Leggings, which is a world drop that first appeared in 1.10. We can confirm that it will be controlled by the same content unlock that restricts the other 1.10 loot changes.

Here’s what the release order currently looks like:

Phase 1 (Classic Launch)
Molten Core
Onyxia
Maraudon

Phase 2
Dire Maul
Azuregos
Kazzak

Phase 3
Blackwing Lair
Darkmoon Faire
Darkmoon deck drops begin

Phase 4
Zul’Gurub
Green Dragons

Phase 5
Ahn’Qiraj War Effort begins
Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates
Dungeon loot reconfiguration: Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes

Phase 6
Naxxramas
Scourge Invasion

We haven’t yet determined exactly when phases 2-6 will occur, and PvP content is notably missing from the list above. That’s because we’re still evaluating our options regarding PvP rewards, as they also changed over time (both in power and in terms of which PvP reward items were available).
While we can’t elaborate on every detail of every step we’re going to take (yet), we’re here reading all of your questions and we’re going to keep the answers coming.
Thank you!
https://eu.forums.blizzar...lassic-content-plan/34465

In het kort wat er reeds bekend is gemaakt :
What do we know?

The facts:

Technical
The server backend is based on the current retail technology
The data used for the game is based off the 1.12.1 patch
The official patch for the game is known as 1.13
The client is based on a fork of the 7.3.5 Legion client

Gameplay
There will be no LFG/LFR tool
No cross-realm grouping
No Phasing
16 Debuff slot limit from launch
Content release will be pseudo-progressive (6 stage release cycle) * see below
Sharding will be used at server launches in a limited capacity (currently unknown how limited)

The World
The AQ Gate opening event and Scourge Invasion will happen
Flightpaths will be linked

Other
Classic WoW will be supported for as long as retail is around
Classic will release in Summer 2019
Classic will be part of your regular subscription

Changes

What’s changing?

The graphics: Since the client is based off the current retail technology, players can utilise the latest graphical options including full widescreen support (NB This does not include new models or animations)
Loot trading for a 2hr window after looting will be in Classic
Sharding will be used in a limited capacity at server launches
The UI API will be a customised (cut-down) version of current API and not the 1.12 API
The modern mail system and UI will be used (ie right click add item to mail, multi mail etc)
Accessibility options: Colourblind mode from current retail will make its way to Classic
Right click reporting: This feature from retail will make its way to Classic
Battle.Net Integration: You will download the client from the BNet client and can chat with friends through it as per retail
No support for 32bit Clients

What’s not changing?

The graphics: Blizzard have included a “Classic mode” graphics option, which dials all your settings back to 2006
Rogue energy regen will tick in units of 20 per 2s as per Vanilla
Mail will take 1 hour to arrive still

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-05 19:26
At BlizzCon 2018, we proposed a plan to give Classic four content phases. These were planned to be centered primarily on raid power progression.

Currently, based on both your feedback and our own deliberations, we’re now planning to increase it to six phases. Our focus is still primarily on player power-progression, but we’re also aiming to capture what it felt like to play in a realm community in original WoW. To do that, we’re planning to mirror the approach taken by original WoW, with patches paired together. We’ll launch Classic with content from original WoW through patch 1.2.x, then the second update will include content that was in original WoW 1.3 and 1.4, the third Classic update will have 1.5 and 1.6 content, and so on.

Our first phase primarily focuses on launching Classic with Onyxia and Molten Core, but we’ve decided to hold off on Dire Maul for a while. Maraudon is still in the first phase, because it was originally released on December 18, 2004, just two weeks after the first player hit level 60, but we recognize that Dire Maul is in a different category. Some of the loot that’s attainable from Dire Maul is so good that it would affect progression through those early raids. We’re also planning to hold off on releasing Kazzak and Azuregos at launch as well, for the same reasons.

The next change we’re targeting addresses two concerns. First, Zul’Gurub and Blackwing Lair unlocking at the same time would differ from how they originally came out, and it makes sense to not have gear and enchants from Zul’Gurub available during early progress into Blackwing Lair. Secondly, the Emerald Dragons should be available earlier than the opening of Ahn’Qiraj, as they give us a way to start preparing nature resist gear for some of the encounters in AQ.

Along the way, we’ve taken a close look at items that provide the biggest power gains, many of which were introduced in 1.10 as part of a sweeping dungeon itemization pass. That patch was when Tier 0.5 gear was introduced, and Relics were added to the drop tables of many bosses. It also adjusted drop rates and drop locations of a lot of gear (to make room for the Relics). We’ve gone back and reconstructed many of the most heavily affected drop tables as they existed prior to the 1.10 patch, and we’re planning to update the drop tables alongside the Ahn’Qiraj War Effort. Prior to the Ahn’Qiraj unlock, most of the drop rates and locations will look as they did in the patches prior to 1.10, with exceptions—there are lots of little changes made in earlier patches that don’t have a big effect on player power, and in those cases, we’re planning to use the 1.12 drop rates and locations.

One example of the many items we’re planning for is: Titanic Leggings, which is a world drop that first appeared in 1.10. We can confirm that it will be controlled by the same content unlock that restricts the other 1.10 loot changes.

Here’s what the release order currently looks like:

Phase 1 (Classic Launch)
  • Molten Core
  • Onyxia
  • Maraudon
Phase 2
  • Dire Maul
  • Azuregos
  • Kazzak
Phase 3
  • Blackwing Lair
  • Darkmoon Faire
  • Darkmoon deck drops begin
Phase 4
  • Zul’Gurub
  • Green Dragons
Phase 5
  • Ahn’Qiraj War Effort begins
  • Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates
  • Dungeon loot reconfiguration: Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes
Phase 6
  • Naxxramas
  • Scourge Invasion
We haven’t yet determined exactly when phases 2-6 will occur, and PvP content is notably missing from the list above. That’s because we’re still evaluating our options regarding PvP rewards, as they also changed over time (both in power and in terms of which PvP reward items were available).

While we can’t elaborate on every detail of every step we’re going to take (yet), we’re here reading all of your questions and we’re going to keep the answers coming.

Thank you!
https://us.forums.blizzar...assic-content-plan/120346

Edit:
Te laat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-05 15:12
What’s not changing?

The graphics: Blizzard have included a “Classic mode” graphics option, which dials all your settings back to 2006

is dit dan optioneel?

Ik kan niet wachten om te starten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 15:10
beebie121 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:53:
What’s not changing?

is dit dan optioneel?

Ik kan niet wachten om te starten!!!
Lijkt me dan wel hé ;) Ik begin ook echt hyped te raken, heb de nieuwste expension wel gehaald maar kwam er niet echt in. Vraag me wel af in hoeverre de classes gebalanceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Wat ik volgens mij ergens gelezen had is het inderdaad het geval dat je zelf kan kiezen welke graphics je gaat gebruiken.

De oude of de nieuwe.
En ja de Hype begint hier ook wel erg real te worden.

Zit al dagen te twijfelen welke class ik ga spelen.

Voorkeur ligt bij een warrior, of een priest, hoewel een Hunter ook wel zijn voordelen heeft in vanilla.
Lekker easy levelen en uiteraard de king in dm north solo doen zodra die open gaat.

Ach, hebben nog even de tijd om erover na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik denk dat ik mage ga spelen. portals en food/drinks zijn zo handig. En ze kunnen best goed solo doen.
Hoewel ik warrior zo mooi vind eruit zien.
Die wapens enzo.. man man blijft gaaf hoor.

maar twijfel over welke side ik ga doen. Heb altijd horde gespeeld maar alliance trekt wel een beetje moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
Knul schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:08:
[...]

Vraag me wel af in hoeverre de classes gebalanceerd worden.
Als het goed is worden de classes net zo (niet) gebalanceerd als in Vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 15:10
Dat vind ik dan wel jammer, sommige classes (eigenlijk alles van druid, ret pally) zijn dan nagenoeg onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ze zijn niet onspeelbaar, alleen hebben ze enkel maar een enkele geschikte spec voor het geval je wil raiden.

Maar om ze direct onspeelbaar te noemen gaat wel erg ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
beebie121 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:43:
ik denk dat ik mage ga spelen. portals en food/drinks zijn zo handig. En ze kunnen best goed solo doen.
Hoewel ik warrior zo mooi vind eruit zien.
Die wapens enzo.. man man blijft gaaf hoor.

maar twijfel over welke side ik ga doen. Heb altijd horde gespeeld maar alliance trekt wel een beetje moet ik zeggen.
Ik heb altijd wel lol gehad met een fury warrior met 2x hanzo sword met fiery enchant. Net alsof je naar Duel of the Fates zit te kijken. :+ Ik weet dat het flut is qua dps/raiding/whatever, maar hey, al die content heb ik wel gezien, ik ga gewoon puur voor de lol dus. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeNile
Knul schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:41:
Dat vind ik dan wel jammer, sommige classes (eigenlijk alles van druid, ret pally) zijn dan nagenoeg onspeelbaar.
Ik begrijp je gevoel, maar ben persoonlijk wel blij dat ze deze keuze maken. Zoals in het verleden wel is gebleken is balanceren een vrijwel onmogelijke opgave. Repareer/balanceer je één ability dan heeft dit bijna altijd weer een negatief effect op andere abilities/classes/mechanics. Veel mensen denken vaak dat het een kwestie is van wat nummers fine-tunen maar zo werkt het helaas niet. Uiteindelijk heeft de schreeuw om balanceren (met name voor Arena PvP en de 'bring the player not the class'-wens) ervoor gezorgd dat de classes zo'n eenheidsworst zijn geworden.

Laat ze Classic eerst maar releasen door Vanilla zo dicht mogelijk te benaderen. Er kan in een later stadium (wanneer de Classic-toeristen afgehaakt zijn) altijd nog gekeken worden of er binnen een grote meerderheid van de community de wens bestaat om te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ben het volledig eens met bovenstaande. Laat ze het maar echt voelen als classic.

Ik speel nu op private en ik moet zeggen dat druid healing best goed is hoor. enige nadeel is dat ze alleen een battleres hebben maar dus geen gewone res.
Maar in een raid enzo zijn ze wel goed hoor.

ik hoop dat er goed bevolkte pve servers zijn. Ik heb zo'n hekel aan ganking.
Als ik wil pvp'en zet ik pvp aan of ga ik naar een bg.

Ben ook wel benieuwd naar de hoeveelheid mensen op een server. Ik hoorde dat in vanilla er "maar" 2500 op een server konden. op mn huidige private zijn het er al 8-10k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Knul schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:41:
Druid is ezmode in solo pve en 2e snelste class om te levelen :D
Tja, in raids ben je dan healbot, maar ach, dat ben je als priest ook. Je kunt wel lekker offtanken en feral dps als het gevecht het toelaat. Lekker gemixt feral/resto spec dus en je bent prima viable. Tenminste, nooit problemen gehad in Vanilla. (tot AQ40 geraid).
Erg veelzijdig dus, alleen heb je in elke vorm niet zoveel mogelijkheden.

In een casual raid guild denk niet dat het iemand een ruk uitmaakt als je feral dpst als er genoeg healers in de raid zijn.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Gaius schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:54:
[...]

Ik heb altijd wel lol gehad met een fury warrior met 2x hanzo sword met fiery enchant. Net alsof je naar Duel of the Fates zit te kijken. :+ Ik weet dat het flut is qua dps/raiding/whatever, maar hey, al die content heb ik wel gezien, ik ga gewoon puur voor de lol dus. :)
ik dacht trouwens dat DW fury warrior best goede dps is voor raiding in vanilla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
beebie121 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:56:
[...]

ik dacht trouwens dat DW fury warrior best goede dps is voor raiding in vanilla.
Oh vast, maar ik denk niet met ilvl55 blauwe zwaardjes met fiery enchant. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Gaius schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:58:
[...]

Oh vast, maar ik denk niet met ilvl55 blauwe zwaardjes met fiery enchant. :P
hahaha true :D

Heb op de private nu boek foro compendium of dragonslaying. m,an man dat zwaard Quel Serrar ziet er zo gaaf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-05 14:55
Ook maar dit topic in de gaten houden voor mij. Kan niet wachten op de Classic release, hopelijk krijgen we snel een datum.
Op het moment speel ik TBC en dat bevalt me best goed, het geeft me een stuk meer het gevoel dat mijn karakter ook echt leeft in een wereld en niet alleen maar een pijltje volgt om experience te krijgen.
Zijn er plannen om een discord te maken voor classic wow? Of gaan mensen in de normale wow discord zitten?

Steam: Ryada.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Misschien kunnen we een kanaal krijgen in de normale wow discord server?

Dat zou het allemaal wat handiger maken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
Tha-Skunk schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 08:34:
Misschien kunnen we een kanaal krijgen in de normale wow discord server?

Dat zou het allemaal wat handiger maken lijkt mij.
In de normale discord is er al een #classic channel waar we dan gebruik van kunnen maken.
Mochten mensen willen kan ik de link voor de discord hier ook wel dumpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Dump die link eens hier ;)

Dan voeg ik hem even toe :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryada
https://discord.gg/teWdbV Hier is de link (direct naar het Classic channel zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Mooi, staat erbij, dank je wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben, net als jullie wel benieuwd naar Classic. Vroegah, ben ik begonnen met een dwarf rogue om uiteindelijk te eindigen (raiden) met een dwarf priest. Ik weet nog niet zo goed welke class ik zal gaan pakken wanneer classic weer beschikbaar zal zijn. Het gaat wel een dwarf worden óf een gnome (had ook een gnome mage exalted me IF en rijdend op een Ram toen het allemaal nog erg uniek was). :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atmozfearsnl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01 17:36
Och de nostalgie, eerste char UD warrior op Hellfire. Wat een episch gevoel heeft dit spel toch kunnen geven.
Ik kan ook niet wachten om Classic weer te gaan spelen. Sta al maanden "droog" v.w.b. retail WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ja retail kan mij ook al jaren niet bekoren.

Ik kan niet wachten om gewoon weer een fatsoenlijke mmorpg te gaan spelen.

Ik heb 2 weken vakantie op flexible gepland staan voor als classic live gaat, dus kan niet wachten op de release datum, dan weer eens zoals vroeger ouderwets knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ben wel benieuwd naar de doorsnee van hoeveelheid Horde vs Alliance spelers hier op Tweakers.

Toch denk ik dat als ik een char aanmaak dat ik dan op horde doe.
Vind dat die toch qua flightpoints wat beter zijn verdeeld over de map.

En ik vind de looks van een orc bijvoorbeeld heel erg gaaf.
Orc warrior, volgens mij is de gear gemaakt voor Orcs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ja ik zit ook erg te twijfelen of het horde of alliance gaat worden.

Retail speelde ik alliance, maar denk dat het deze keer horde gaat worden.
Eens even kijken wat het meerendeel van de guild die bezig is opgericht te worden voor gaat kiezen.

Uiteindelijk maakt het me weinig uit wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Heb gisteren eindelijk Onyxia gekilled op de private server waardoor ik het machtige wapen Quel Serrar heb mogen ontvangen. Weer iets van mn vanilla bucketlist af hihihi.

Nu zou ik nog zo graag een keer thunderfury willen hebben. maar dat is wel een utopie denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:49

Seraphin

Meep?

beebie121 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 13:56:
Heb gisteren eindelijk Onyxia gekilled op de private server waardoor ik het machtige wapen Quel Serrar heb mogen ontvangen. Weer iets van mn vanilla bucketlist af hihihi.

Nu zou ik nog zo graag een keer thunderfury willen hebben. maar dat is wel een utopie denk ik.
Toen transmog nieuw was heb ik MC gegrind voor T1, raad eens welke druid al een paar jaar beide bindings in zn bags heeft? >:)

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Seraphin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:04:
[...]

Toen transmog nieuw was heb ik MC gegrind voor T1, raad eens welke druid al een paar jaar beide bindings in zn bags heeft? >:)
hahaha. en toch nog niet gemaakt?
Ik zou heb direct gebruiken en dan transmoggen :D dual wielding Thunderfury. En dan als gnome rogue ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:49

Seraphin

Meep?

Nou, vanaf de bindings is het nog een flinke grind en druïde kunnen (konden?) geen zwaarden gebruiken. :(

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Seraphin schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 14:33:
Nou, vanaf de bindings is het nog een flinke grind en druïde kunnen (konden?) geen zwaarden gebruiken. :(
ja dat klopt maar kan je dan wel het item maken. dat is toch voldoende om te transmoggen? (ik weet het niet hoor heb er nooit iets mee gedaan :))
dan heb je nog wat arcanite bars nodig toch?

Edit: Elementium bars heb je nodig :)

[ Voor 4% gewijzigd door beebie121 op 14-03-2019 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
beebie121 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:11:
[...]

ja dat klopt maar kan je dan wel het item maken. dat is toch voldoende om te transmoggen? (ik weet het niet hoor heb er nooit iets mee gedaan :))
dan heb je nog wat arcanite bars nodig toch?

Edit: Elementium bars heb je nodig :)
100 arcanite bars nodig voor die elementium bars te craften.

Daarnaast kan je de legendaries niet gebruiken als transmog (alleen de Legion legendaries en MoP cloaks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ahh ok ik wist niet dat je die niet kon transmoggen. zou wel mooi zijn denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ja daar kwam ik ook achter toen ik eindelijk die thunderfury had op mijn warrior na Jaren Molten core elke week gefarmed te hebben.

Ach had de quest lijn gecomplete dat was de moeite, die was best leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:56
beebie121 schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 11:09:
ben wel benieuwd naar de doorsnee van hoeveelheid Horde vs Alliance spelers hier op Tweakers.

Toch denk ik dat als ik een char aanmaak dat ik dan op horde doe.
Vind dat die toch qua flightpoints wat beter zijn verdeeld over de map.

En ik vind de looks van een orc bijvoorbeeld heel erg gaaf.
Orc warrior, volgens mij is de gear gemaakt voor Orcs.
Hmm ik vond juist dat Horde sucky FP's had, vooral MC / BWL echt ruk qua travel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dennism schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 20:31:
[...]

Hmm ik vond juist dat Horde sucky FP's had, vooral MC / BWL echt ruk qua travel.
Ik dacht dat dat hetzelfde was als Alliance: daar bij die dwergen.

Als Horde heb je dan nog STV 2 plekken waarbij je 1 hebt met een zep..
Om bij Scarlet Monastery te komen moet je ook een heel eind lopen.

Moet wel bekennen dat ik nooit een lvl 60 alliance heb gehad hoor. Lvl 42 ofzo was hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
beebie121 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:00:
[...]

Ik dacht dat dat hetzelfde was als Alliance: daar bij die dwergen.

Als Horde heb je dan nog STV 2 plekken waarbij je 1 hebt met een zep..
Om bij Scarlet Monastery te komen moet je ook een heel eind lopen.

Moet wel bekennen dat ik nooit een lvl 60 alliance heb gehad hoor. Lvl 42 ofzo was hoogste.
Alliance zit redelijk dichtbij met een FP in Searing Gorge op Thorium Point. Horde moet uit de badlands komen.
Alliance heeft ook 2 FP in STV (Booty Bay en Rebel camp), Scarlet Monastary klopt uiteraard, maar in mijn ervaring run je die niet eens zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dennism schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:05:
[...]

Alliance zit redelijk dichtbij met een FP in Searing Gorge op Thorium Point. Horde moet uit de badlands komen.
Alliance heeft ook 2 FP in STV (Booty Bay en Rebel camp), Scarlet Monastary klopt uiteraard, maar in mijn ervaring run je die niet eens zo vaak.
DIe in searing Gorge is gedeeld met Horde he. Die (wij) kunnen daar ook heen vliegen.

SM is nog net onder de lvl 40 grens waarbij je ook geen mount hebt. Zodra je een mount hebt valt het allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Dennism schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:05:
[...]

Alliance heeft ook 2 FP in STV (Booty Bay en Rebel camp)
In Vanilla zit er geen FP in Rebel camp, in vanilla heeft alliance alleen Booty Bay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
beebie121 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:06:
[...]

DIe in searing Gorge is gedeeld met Horde he. Die (wij) kunnen daar ook heen vliegen.

SM is nog net onder de lvl 40 grens waarbij je ook geen mount hebt. Zodra je een mount hebt valt het allemaal wel mee.
Oh wacht dat klopt idd, maar ik bedoel meer de totale traveltime. Horde doet er langer over om Capital naar MC / BWL te komen, terwijl de Alliance vanuit IF er zo is. Dat was mijn ervaring iig altijd. En als er bijv. mass PVP aan de gang is in BRM is het voor de horde altijd lastiger meer mensen die kant op te krijgen dan voor Alliance, waarvan de capital vlakbij zit.
Tha-Skunk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:07:
[...]

In Vanilla zit er geen FP in Rebel camp, in vanilla heeft alliance alleen Booty Bay.
Ah ik zie het idd, die is pas in TBC erbij gekomen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennism op 15-03-2019 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dennism schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:11:
[...]

Oh wacht dat klopt idd, maar ik bedoel meer de totale traveltime. Horde doet er langer over om Capital naar MC / BWL te komen, terwijl de Alliance vanuit IF er zo is. Dat was mijn ervaring iig altijd. En als er bijv. mass PVP aan de gang is in BRM is het voor de horde altijd lastiger meer mensen die kant op te krijgen dan voor Alliance, waarvan de capital vlakbij zit.

[...]

Ah ik zie het idd, die is pas in TBC erbij gekomen.
Daar heb je gelijk in hoor. de capital waar het om draait is Stormwind en die is dichterbij.

Als Horde zetten we eigenlijk allemaal onze hs in Kargath. je betaald 1 goud voor een portal naar orgrimmar en klaar. Zo doen ze dat maar je hebt gelijk dat de capital dichterbij is.
Maar ik vind het op lvl 40+ met mount niet zo'n ramp om te lopen. Zolang je die nog niet hebt (dus naar SM en ook in STV) vind ik dat de horde weer betere FP heeft.

en zoals ik al zei, heb nooit een high lvl alliance gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
beebie121 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:41:
[...]

Daar heb je gelijk in hoor. de capital waar het om draait is Stormwind en die is dichterbij.

Als Horde zetten we eigenlijk allemaal onze hs in Kargath. je betaald 1 goud voor een portal naar orgrimmar en klaar. Zo doen ze dat maar je hebt gelijk dat de capital dichterbij is.
Maar ik vind het op lvl 40+ met mount niet zo'n ramp om te lopen. Zolang je die nog niet hebt (dus naar SM en ook in STV) vind ik dat de horde weer betere FP heeft.

en zoals ik al zei, heb nooit een high lvl alliance gehad :)
SW was niets voor Alliance in Vanilla :P, "iedereen" zat in IF, SW en Darnassus werden vooral door levelers gebruikt, vrijwel alle 60's zaten altijd in IF, i.v.m. AH die tot 1.9 niet gelinked was.
Net als dat volgens mij "iedere" horde in Oggri zat tijdens Vanilla en TB / Undercity "leeg" zijn.

Kan natuurlijk zijn dat dit op pservers anders is, daar die mogelijk wel linked AH's hebben vanaf dag 1 en niet pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dennism schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:47:
[...]

SW was niets voor Alliance in Vanilla :P, "iedereen" zat in IF, SW en Darnassus werden vooral door levelers gebruikt, vrijwel alle 60's zaten altijd in IF, i.v.m. AH die tot 1.9 niet gelinked was.
Net als dat volgens mij "iedere" horde in Oggri zat tijdens Vanilla en TB / Undercity "leeg" zijn.

Kan natuurlijk zijn dat dit op pservers anders is, daar die mogelijk wel linked AH's hebben vanaf dag 1 en niet pas later.
ja ik heb nu alleen nog maar gelinkte AH's gehad.
Als ik nu met een low lvl door SW heen loop dan zit dar echt goed vol.

ben wel benieuwd of ze dat direct in classic doen of ook pas later.
heb er wel onwijs veel zin in.

best apart als je erover na denkt: we kijken uit naar een spel van ruim 14 jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Dennism schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:47:
[...]

Org / TB / UC was redelijk gelijk verdeeld qua populatie. Pas toen Blizzard van Orgrimmar meer een HUB is gaan maken (meer vaste portals, exclusieve NPC's etc..) is dat veranderd. Dat laatste geld natuurlijk voor SW ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Zeror schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 09:28:
[...]

Org / TB / UC was redelijk gelijk verdeeld qua populatie. Pas toen Blizzard van Orgrimmar meer een HUB is gaan maken (meer vaste portals, exclusieve NPC's etc..) is dat veranderd. Dat laatste geld natuurlijk voor SW ook.
Dat heeft het zeker versterkt ja, maar dat was volgens mij pas vanaf Cataclysm, maar kijk je naar de periode van release tot 1.9 zat iedereen (in ieder geval op de realms waar ik speelde) qua Alliance in IF en qua Horde in Org aangezien dat de plekken waren waar alle lvl 60's (en hun bank alts) op de Auctionhouse zaten, ook werden zo'n beetje alle (semi) pug groepen daar gevormd ("come to IF bridge for Inspect")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noiz
beebie121 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 08:54:
[...]

ja ik heb nu alleen nog maar gelinkte AH's gehad.
Als ik nu met een low lvl door SW heen loop dan zit dar echt goed vol.

ben wel benieuwd of ze dat direct in classic doen of ook pas later.
heb er wel onwijs veel zin in.

best apart als je erover na denkt: we kijken uit naar een spel van ruim 14 jaar oud :)
Ik hoop dat ze dat niet doen. Mensen willen de Vanilla experience, doen moeten ze die ook krijgen. En dan niet wanneer het goed voor de mensen uit komt dat dan de Quality of Life dingetjes erin komen. Alleen upgraded graphics en de rest gewoon hetzelfde. Anders kan men ook gewoon retail gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Nou ja, om nou te zeggen dat als je de auction houses gaat linken, dat je net zo goed retail kan gaan spelen gaat wel erg ver.

Zelf zie ik er geen problemen in als de ah's gelinked gaan worden.

Om heel eerlijk te zijn kan ik me niet eens herinneren dat dit ooit eens een issue was op retail vanilla.
Terwijl ik vanaf de beta al aan het spelen was.

Kan ook zijn dat ik in de eerste maanden nog als noob rond heb gelopen en toen ik de ah ontdekte dat deze reeds gelinked waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-04 09:53
Nou ik begin ook een beetje hyped te worden over WoW classic.
Echter heb ik helemaal niet zoveel tijd om elke dag uren wow te spelen.
Casual spelen gaat wel moeilijk worden want dan ben je gewoon anderhalf jaar bezig ofzo.
Ik ben echt een PvE speler en dan is het volgens mij gewoon moeilijk te doen.
Is er eigenlijk al wat bekend over welke keuzes ze maken mbt classic?
Zo als hierboven beschreven gelinkte AH's en andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Noiz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 10:56:
[...]

Ik hoop dat ze dat niet doen. Mensen willen de Vanilla experience, doen moeten ze die ook krijgen. En dan niet wanneer het goed voor de mensen uit komt dat dan de Quality of Life dingetjes erin komen. Alleen upgraded graphics en de rest gewoon hetzelfde. Anders kan men ook gewoon retail gaan spelen.
lol omdat als de AH gelinkt is kan men dus net zo goed retail gaan spelen.. uhuh... tuurlijk.

ik zeg ook niet dat het moet. Ben gewoon benieuwd wat ze ermee doen.

Ik kan me nog wel herinneren dat het in vanilla niet gelinkt was. Toen dat kwam was het een erg grote verbetering.

Ik vind het erg tof dat ze de optie doen van nieuwe graphics of de oude.
Eigenlijk was dat mn grootste wens, oude gameplay met nieuwe graphics.

Ik kan niet wachten in ieder geval!

@Zspirit : ik speel op de pserver. maar ik kan niet hardcore raiden. maar op de 1 of andere manier hoeft dat voor mij ook niet en daardoor kan ik aan een uurtje per dag spelen en af en toe wat meer me supergoed vermaken.
Zelfs raids zie ik af en toe van binnen zoals ZG of Onyxia.

Back in vanilla kostte het me veel meer tijd om de rust in het spel te vinden zeg maar. Ik moest en zou alles doen.
Nu heb ik dat veel minder met een gezin en werk etc.
Ik hoop dat jij er ook het plezier in kan vinden, ook al speel je minder dan back in the days vanilla

[ Voor 24% gewijzigd door beebie121 op 15-03-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Ik hoop gewoon dat ze voor zover het mogelijk is Vanilla trouw zullen blijven, al verwacht ik wel dat de initiele content zwaar faceroll gaat zijn, Ony, MC gaan mijn inziens gewoon nooit lastig zijn met 1.12 talents en 16 debuff slots. Misschien dat ze nog besluiten te starten met 8 debuff slots in Classic, maar ik ben er bang voor.

Verder zal het mogelijk wel een rare gewaarwording worden voor veel spelers. Aan de ene kant krijg je de pserver spelers die al jaren bezig zijn met "Classic", het spel door en door kennen terwijl je aan de andere kant ook weer spelers gaat krijgen die na 12 jaar geen Vanilla gespeeld te hebben weer terug komen en ook spelers die nog nooit Vanilla gespeeld hebben. Ik denk dat het best lastig gaat zijn deze groepen te combineren op de servers.

Dit zeker gezien de toxiciteit en elitair gedrag van veel pserver spelers. Het zijn altijd de spelers die mij weerhouden echt bezig te gaan op pservers, een paar blikken op de (world) chat is vaak helaas al genoeg om je kapot te schamen gezien alle shit die daar voorbij komt. Hopelijk gaat Classic beter gemodereerd worden en heeft Blizzard de banhammer klaar liggen voor dit slag volk....

Verder zal het ijdele hoop zijn, maar ik hoop dat als er een beta komt ze zo min mogelijk pserver spelers gaan toelaten op de beta om feedback te geven. Anders krijg je allemaal feedback dat X of Y niet klopt want op pserver Z is "het ook niet zo". Terwijl het algemeen bekend is dat op pservers een heleboel data gewoon simpelweg bij elkaar gegokt is en de kans dus groot is dat en boel zaken niet kloppen op pservers.
Tha-Skunk schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 11:12:
Nou ja, om nou te zeggen dat als je de auction houses gaat linken, dat je net zo goed retail kan gaan spelen gaat wel erg ver.

Zelf zie ik er geen problemen in als de ah's gelinked gaan worden.

Om heel eerlijk te zijn kan ik me niet eens herinneren dat dit ooit eens een issue was op retail vanilla.
Terwijl ik vanaf de beta al aan het spelen was.

Kan ook zijn dat ik in de eerste maanden nog als noob rond heb gelopen en toen ik de ah ontdekte dat deze reeds gelinked waren.
Een issue was ook niet echt, eerder een soort van "Meta game" opzich. Als je er een beetje handig mee was kon je best wat goud verdienen door zaken op bijv. de SW en Darnassus AH goedkoop te komen en deze op de AH waar iedereen zal (IF als Alliance) duurder te verkopen. Of andersom natuurlijk, al had andersom wel meer risico.

[ Voor 22% gewijzigd door Dennism op 15-03-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouddieehh
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-04 14:48
@Dennism Ik hoop niet dat ik overkom als een elitist jerk maar de moeilijkheidsgraad van WoW is nooit zo heel hoog geweest. Het is de afhankelijkheid van 39 anderen die het zo uitdagend maakt.

Bij Onyxia vlak voor de fear niet bij de Welp entrance staan bijvoorbeeld. Als je de bom bent meteen wegrennen. Wij hadden 80% van de wipes kunnen voorkomen als iedereen (waaronder ook ik) gewoon super gefocust was.

Ik kijk uit naar de oude memes zoals; LOOT THE DOG!!!!!! in Molten Core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-05 09:42
Bouddieehh schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 13:10:
@Dennism Ik hoop niet dat ik overkom als een elitist jerk maar de moeilijkheidsgraad van WoW is nooit zo heel hoog geweest. Het is de afhankelijkheid van 39 anderen die het zo uitdagend maakt.

Bij Onyxia vlak voor de fear niet bij de Welp entrance staan bijvoorbeeld. Als je de bom bent meteen wegrennen. Wij hadden 80% van de wipes kunnen voorkomen als iedereen (waaronder ook ik) gewoon super gefocust was.

Ik kijk uit naar de oude memes zoals; LOOT THE DOG!!!!!! in Molten Core.
Klopt, de eerste RAID's zullen vrij gemakkelijke gepugged worden denk ik. Moeilijke zal zijn, 40 man gegeared krijgen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bouddieehh
@Paterpor dat ook weer niet. Je moet wel een beetje op elkaar ingespeeld zijn. Het helpt natuurlijk wel dat veel mensen de mechanics van de bazen nog een beetje kennen en we YouTube hebben. Ik ben benieuwd!!! Ik ga sowieso warrior tank (dibs op TF!) spelen. Hoop hier misschien een Tweakers guild te kunnen vinden en doorstomen tot Kel’Thuzad!!

15 jaar geleden was dat er nog niet net als strategie websites of vakgekken die hele spreadsheets bijhouden voor BiS, raid talents en optimale rotatie per baas. Ja hier en daar een forumpje en een paar tips op WoW forum.

Maar het mooie van WoW Classic vond ik dat er in elke bracket 10-19, 20-29, 30-39, 40-49, 50-59 en 60 altijd genoeg te doen was qua dungeons en je verveelde je nooit. Epische questlines brachten je ook vaak weer terug naar oude instances dus de sociale cohesie was vele malen groter. Nu op max level heb je wat mythics maar dat zijn hergebruikte instances van 10 levels geleden. Je kon je ook niet permitteren om een je als een klootzak te gedragen want server change of LFG bestond niet. Zat je dan met 5-6 weken levelen naar lv60, twee hard verdiende epics en een compleet waardeloze reputatie.

WoW anno 2019 is gewoon solo dolo je speelt het spel ‘uit’ zonder een woord met iemand te wisselen behalve “FUCK YOU BAD TANK!!!” in LFR, met saaie quests en in alle verhaallijnen ben ik opeens de held of ‘champion’ maar onderwijl vragen of ik 6 kevers kan vangen hahahahah. Nee ik ben blij als Classic weer uitkomt mooi ‘s avonds kampvuur bouwen in Orgrimmar en daar een avond chatten met je vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Bouddieehh schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:47:
saaie quests en in alle verhaallijnen ben ik opeens de held of ‘champion’ maar onderwijl vragen of ik 6 kevers kan vangen hahahahah. Nee ik ben blij als Classic weer uitkomt mooi ‘s avonds kampvuur bouwen in Orgrimmar en daar een avond chatten met je vrienden.
Whahaha, dank je wel voor een glimlach op mijn gezicht toveren op deze prachtige maandag morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Van het weekend even een rogue aangemaakt om weer een beetje te poken.
Ziek druk op die server, als al die mensen naar classic gaan komen dan wordt het nog een gezellige boel daaro.

Paar keer dood gegaan op jacht naar wat golddust.
Maar mijn god wat een verademing ten op zichte van BFA, mensen die gewoon normaal tegen elkaar praten.
Samen dingen moeten doen.

Was leuk, vanavond nog maar ff wat levelen in Loch Modam en kijken of ik deadmines kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryada
Vraag me soms toch af op welke server de mensen hier spelen. Al heb ik het vermoeden dat we de server naam niet hier op het forum mogen noemen. Lijkt mij leuk om met iig een beetje contact te hebben met de tweakers die ook classic gaan spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Tha-Skunk schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:05:
Van het weekend even een rogue aangemaakt om weer een beetje te poken.
Ziek druk op die server, als al die mensen naar classic gaan komen dan wordt het nog een gezellige boel daaro.
Die mensen gaan grotendeels naar Classic ja (behalve de mensen die niet willen betalen voor hun speelplezier).
Maar die gaan vervolgens verdeeld worden over meerdere servers, want die server waar je het over hebt is ziek vol. Er is geen cap op spelers online, dus speel je met 5-6000 spelers online daar waar Classic (waarschijnlijk) maximaal maar 2.5k per server toelaat. En in het begin (waarschijnlijk) ook aan sharding doet om de starting zones een beetje te ontlasten. Van mij hoeft dat overigens niet. Met 100 man achter 1 quest mob aanjagen is ook wel een beetje een ervaring die in Vanilla de eerste weken een dingetje was :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeNile
FunkyTrip schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[...]

Met 100 man achter 1 quest mob aanjagen is ook wel een beetje een ervaring die in Vanilla de eerste weken een dingetje was :D
Ja dat was wel een ervaring. Dat gaat veel mensen nog vies tegenvallen denk ik. De spawnrate van quest-mobs, het taggen en de droprate van sommige quest-items (rustig 4-5 mobs moeten killen voor 1 drop terwijl je 10 a 20 items nodig hebt).

Heeft Blizzard daar nog iets over aangekondigd? Het is één van die dingen waarvan ik verwacht dat mensen er wel eens rap door af kunnen gaan haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouddieehh
Tha-Skunk schreef op maandag 18 maart 2019 @ 08:02:
[...]

Whahaha, dank je wel voor een glimlach op mijn gezicht toveren op deze prachtige maandag morgen ;)
Uhmmm graag gedaan! Maar het is wel mede de reden waarom ik gestopt ben met WoW BfA/Legion... vroeger was je gewoon voetvolk en onderdeel van de gemeenschap nu is iedereen een speciaal én uniek sneeuwvlokje. Gief Classic!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bouddieehh
FunkyTrip schreef op maandag 18 maart 2019 @ 11:54:
[...]
Met 100 man achter 1 quest mob aanjagen is ook wel een beetje een ervaring die in Vanilla de eerste weken een dingetje was :D
Zo ontstond vaak world pvp! Was ik aan het questen had ik al concurrentie van 10-20 andere hordies komen er ook allies.... Vervolgens werd het 30-40 vs. 30-40 en als je echt mazzel had stond de halve server achter je (en de rest) met epic geared lv60 en werd de weg naar Iron Forge ingeslagen om na een gankfest de metro naar Stormwind te pakken.

Twee á drie uur laterrrrrr... had je nog steeds 9 kristallen nodig en ging je bevredigd en voldaan terug naar je quest zone om je te irriteren dat niets dropt. :9~ :9~ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bouddieehh schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:53:
vroeger was je gewoon voetvolk en onderdeel van de gemeenschap nu is iedereen een speciaal én uniek sneeuwvlokje. Gief Classic!
+10. Dé reden waarom WoW mij op een gegeven moment niet meer kon boeien. Afgelopen kerst twee weken private classic gespeeld en dat was een welkome verademing. Ik ging weer dood, ik moest weer tactisch denken, een level voelde weer als een achievement. Als ik iemand tegenkwam die toevallig dezelfde mob(s) of elite nodig had werkten we samen. Er werd voluit gekletst, gespeeld en het was geen race naar de 120 meer. Classes hadden daadwerkelijk iets unieks in plaats van dat iedereen wel een snare, een slow, een of meerdere CC escapes heeft... het is allemaal eenheidsworst geworden. Mounten vanaf level 1 is ook verneukeratief, want het werkt die snelheid in de hand waarmee iedereen verder wil.

Zodra classic officieel uit is ga ik weer lekker WoW'en, en op mijn dooie akkertje een Warlock levelen, want een Classic Demo lock is gewoon het meest frustrerende voor andere spelers om tegen te komen. Dat, en mijn eerste dagen in Elwynn Forest als beginnen rogue die armor kits aan voorbijgangers sleet zijn mijn beste herinneringen aan classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouddieehh
HTT-Thalan schreef op maandag 18 maart 2019 @ 13:58:
[...]

een Classic Demo lock is gewoon het meest frustrerende voor andere spelers om tegen te komen. Dat, en mijn eerste dagen in Elwynn Forest als beginnen rogue die armor kits aan voorbijgangers sleet zijn mijn beste herinneringen aan classic.
Ik was wat later bij WoW half 2015 of zo en ik vroeg mijn neefje “Welke class moet ik nemen?” en hij antwoordde; Jij bent zo’n sadistische klojo neem een warlock fear spam die mensen tot ze uit frustratie hun toetsenbord stuk slaan. Zo gezegd zo gedaan. Ik had als Warlock weinig moeite als mensen mij wilde ganken. Lolcoil, fear en dots! Wat waren warlocks vreselijk om tegen te spelen....

Ik ga warrior spelen! Ik vond tanken toch wel echt het allerleukste en ik was er ook goed in. Zijn er 39-49 tweakers die samen een guild willen starten?? We gaan voor Kel’Thuzad! Dus #doeslief en #gitgud!
Pagina: 1 ... 3 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat