+1 count me in
Als casual spelers ook welkom zijn lijkt het mij een super leuk idee om met alle tweakers op een realm en guild te gaan. Uiteraard heb je dan nog steeds te tweedeling van ally & horde.
[ Voor 22% gewijzigd door Zspirit op 19-03-2019 10:16 ]
Dat kun je nu toch ook al doen?Bouddieehh schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 14:47: Nee ik ben blij als Classic weer uitkomt mooi ‘s avonds kampvuur bouwen in Orgrimmar en daar een avond chatten met je vrienden.
Ik hoop voor jullie dat dit allemaal zo gaat lopen als gewenst, maar voor mijn gevoel is dit gedoemd om te falen. Nostalgie van vroeger kun je niet geforceerd opnieuw creeeren. Zoiets onstond toevallig door de combinatie van nieuw spel, bepaalde mensen, je eigen leeftijd, etc. Je bent toch 15 jaar ouder dus staat er zelf ook anders in. Echt no way dat ik nu nog een raid lang (dus ja, echt 3 uur lang) 1 guildie 'toe zou zingen' met Mimimimimimimimi (guildie heette Mimi), samen met 3 anderen.
Ik zou ook graag weer wat oude raids van toen herbeleven met de lol die we toen hadden, of het gevoel herbeleven van m'n 1e blauwe wapen (whirlwind axe, ik ben overigens in tbc begonnen) maar weet nu al dat dat never nooit meer gaat lukken.
Al is het maar omdat niks meer nieuw is en je dus ook niks nieuws meer aan het ontdekken bent.
Nee want alle realms uit bepaalde clusters zijn samengevoegd dus mensen uit je guild kan je alleen in je raid of party zien....toolkist schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Dat kun je nu toch ook al doen?
Ik hoop voor jullie dat dit allemaal zo gaat lopen als gewenst, maar voor mijn gevoel is dit gedoemd om te falen. Nostalgie van vroeger kun je niet geforceerd opnieuw creeeren. Zoiets onstond toevallig door de combinatie van nieuw spel, bepaalde mensen, je eigen leeftijd, etc. Je bent toch 15 jaar ouder dus staat er zelf ook anders in. Echt no way dat ik nu nog een raid lang (dus ja, echt 3 uur lang) 1 guildie 'toe zou zingen' met Mimimimimimimimi (guildie heette Mimi), samen met 3 anderen.
Ik zou ook graag weer wat oude raids van toen herbeleven met de lol die we toen hadden, of het gevoel herbeleven van m'n 1e blauwe wapen (whirlwind axe, ik ben overigens in tbc begonnen) maar weet nu al dat dat never nooit meer gaat lukken.
Al is het maar omdat niks meer nieuw is en je dus ook niks nieuws meer aan het ontdekken bent.
Poeh ja de nostalgie... daar denk ik ook weleens over na. Vroeger was alles nieuw en spannend nu is alles bekend en weten we wat we hadden. Na BWL/AQ was de nieuwigheid er ook wel vanaf en wisten we ook wat we moesten doen. Het voordeel van Classic is wel dat we weer aangewezen worden op elkaar. Nu is het gewoon LFG/LFR en je epic aan het einde van de rit krijgen.
Vroeger waren raids gewoon leuk er was altijd wel een dorpsgek die Mimimimimi ging zingen ja of wanneer iemand vervangen werd voor een progressie raid op zijn South Park’s schreeuwde; THEY TOOK YOUR JUB!!! Gevolgd door drie anderen; TUKURDUURRRR.
Vroeger als main tank tot aan WOTLK kon je je niet veroorloven een disconnect te krijgen want dan was je je aggro kwijt. Bij pandaria kon ik bij veel gevechten na 2 minuten even afk omdat de aggro te makkelijk is.
De leeftijd ja... vroeger speelde ik met ‘oude knakkers’ nu ben ik de oude knakker. Maar daarom niet minder leuk. Het gaat mij gewoon om de oude wereld, dungeons en raids. Ik merk het wel en zit er klaar voor om me weer onder te dompelen in de wereld van Azeroth.
Verwijderd
Veel mensen die classic willen spelen hebben Vanilla nooit meegemaakt. Het herbeleven is voor hun dus niet aan de orde. Of de remake daadwerkelijk een succes wordt is lastig te zeggen. Ik denk dat het in ieder geval in het begin vrij populair zal zijn. Als ik naar mijn eigen guild kijk, zijn er toch best veel mensen die in ieder geval even gaan spieken. Dat ga ik zelf ook doen.toolkist schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Ik denk trouwens dat je wel gelijk hebt m.b.t de nostalgie.
Of het helemaal "zoals vroeger" wordt, dat betwijfel ik ook. Maar bij gebrek aan een LFG/LFR systeem, lastiger levelen waardoor je eerder geneigd bent om met een paar mensen samen een mob te killen/quest te doen, moet je toch weer meer gaan communiceren met anderen. Hetzelfde zal zijn voor dungeons doen, daar zul je echt weer CC moeten toepassen, een killvolgorde hanteren en letten op jouw threat t.o.v. dat van de tank.toolkist schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:22:
[...]
Ik verwacht eerlijk gezegd dat de eerste 2 maanden of zo het nog wat "rommelig" en meer zoals op live servers zal zijn. Heel wat mensen zullen Vanilla proberen, ook veel die het nooit gespeeld hebben, maar ik verwacht dat een flink percentage van die mensen snel zal afhaken. Dit omdat men ofwel een te rooskleurige bril had van destijds, of mensen die destijds nooit gespeeld hebben erachter komen dat het niets voor hen is.
Want ja, men zal erachter komen dat samenwerken, met elkaar communiceren en beleefd zijn weer hard nodig is. En tsja... niet iedereen kan dat of is dat meer gewend. Sinds WotLK kon je quests en dungeons eigenlijk zonder enige vorm van samenwerken/communicatie (uitzonderingen daargelaten) doen. En dat zijn nog al wat jaren, dat is men nu al jaren zo gewend.
Ik ga zelf het ook op zijn minst proberen. Destijds heb ik tijdens Vanilla wel gespeeld, maar alleen wat lvling gedaan met meerdere characters. Mijn hoogste lvl character (een warrior) was 53 toen TBC uitkwam, raiding en max lvl PVP heb ik nooit actief meegemaakt (afgezien van eens op een T2 geared priest van een vriend gespeeld in BWL en Alterac Valley).
Persoonlijk geef ik ook de voorkeur aan TBC boven Vanilla. Dit omdat Vanilla naar mijn mening op sommige punten vrij basic was en wat ruwe randjes bevatte, welke in TBC beter uitgewerkt waren. Maar de manier van levelen, het kunnen doen van raids als ZG, Molten Core en BWL met gear/abilities zoals ze destijds hoorden te zijn en world PVP en events (AQ gates) lijkt mij erg leuk om weer eens mee te maken. Mijzelf kennende kan het best zijn dat ik een maandje speel en dan weer stop, maar dat komt dan eerder doordat ik tegenwoordig aanzienlijk minder tijd heb om te gamen en ook niet meer de behoefte heb om 5+ uur per dag te spelen. We zullen het zien, ik ben in ieder geval benieuwd.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Ik ben met classic begonnen toen The Burning Crusade op de planning stond en 3 tot 4 maanden later werd gereleased. Ik moet eerlijk zeggen dat ik bepaalde veranderingen van The Burning Crusade toch wel met open armen ontving. Met name de wereld 'Outlands' vond ik fantastisch uitgewerkt en was geweldig om in te levelen. Denk hierbij aan 'Nagrand' en 'Netherstorm'. Ook de Dungeons waren uitdagend. Ik ben afgehaakt rond Mysts of Pandarian - het gevoel van samenhang op een server was er totaal niet meer door LFG/LFR en de enorme toetreding van de 'casual gamer' viel mij enorm tegen. Het werd een hele uitdaging om serieuze mensen te vinden die de knowhow hadden om hun class te spelen. Erg jammer.
Ik hoop ergens dat The Burning Crusade alsnog wordt toegevoegd, al is het maar op een aparte server.
Weet iemand iets van de exacte release date? Zal dit juni of juli zijn?
Ik hoop ergens dat The Burning Crusade alsnog wordt toegevoegd, al is het maar op een aparte server.
Weet iemand iets van de exacte release date? Zal dit juni of juli zijn?
XBOX Live Gamertag: PerfektOne
Voor mezelf weet ik het wel zeker.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 11:52:
Ik denk trouwens dat je wel gelijk hebt m.b.t de nostalgie.
Ik weet nog precies hoe blij ik was dat ik m'n eerste blauwe wapen (whirlwind axe) kreeg. Of hoe bijzonder ik het vond dat ik m'n eerste dungeon (blood furnace) deed als tank met een maatje en zn guildies (dus zenuwachtig van hier tot ginder, misschien mocht ik wel joinen) en van 1 van hen die plate (destijds intellect) legs kreeg voor mn warrior...
Of hoe je later in Karazhan als MT bij Prince Malchezaar het hele gevecht lang niks zag en alleen maar afging op aanwijzingen op TS.
Alleen de tweakers die op een PvP server willen spelen natuurlijk. Ik zal daar niet bij zijn.Zspirit schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 10:13:
Als casual spelers ook welkom zijn lijkt het mij een super leuk idee om met alle tweakers op een realm en guild te gaan. Uiteraard heb je dan nog steeds te tweedeling van ally & horde.
Voor de mensen die bang zijn dat het nostalgie effect niet aanwezig of heel kort zal zijn: Ik ging na 2007 eind vorig jaar op een vanilla pserver spelen en die nostalgie houdt echt minstens een paar weken aan
Toen stapte ik over van die hele grote naar een kleine RP PvE variant die net open ging en het effect werd nog sterker omdat alles weer maagdelijk was en iedereen lief tegen elkaar deed zonder Russen en Chinezen en bots en anoniem -want 7k online- gezeik -want pvp- en gedoe.
ALs je voor het eerst op level 60 weer LBRS ofzo binnenstapt...machtig mooi!
Misschien volgende maand ZG een keer (voor MC hebben we niet genoeg helaas).
En dan stop ik...wachten op Classic

[ Voor 48% gewijzigd door FunkyTrip op 19-03-2019 16:15 ]
Dit dus.
Ik weet nog goed dat ik als holy priest nog al gewild was voor de deadmines, ik was namelijk net hoog genoeg om mee te kunnen de dungeon en werd door een aantal groepjes al meteen gevraagd om mee te gaan. Na elk gevecht was ik oom, maar we zijn maar zelden gewiped. Maar of de nostalgie van 40 man bwl en molton core terugkomt, ik denk het niet. Toen had ik alle tijd om te gamen en speelde ik met vaste mensen en daar bouwde je dan ook een band mee op. Nu heb ik misschien 1 of 2 uurtjes op een avond, maar goed ik denk wel dat ik het ga proberen.
Ha ja precies dit, ik was ook Priest. 1 a 2 uur iedere avond kan wel snel gaan tho.Speedy55 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:12:
Ik weet nog goed dat ik als holy priest nog al gewild was voor de deadmines, ik was namelijk net hoog genoeg om mee te kunnen de dungeon en werd door een aantal groepjes al meteen gevraagd om mee te gaan. Na elk gevecht was ik oom, maar we zijn maar zelden gewiped. Maar of de nostalgie van 40 man bwl en molton core terugkomt, ik denk het niet. Toen had ik alle tijd om te gamen en speelde ik met vaste mensen en daar bouwde je dan ook een band mee op. Nu heb ik misschien 1 of 2 uurtjes op een avond, maar goed ik denk wel dat ik het ga proberen.
Zeker als je in het weekend ook nog wat uurtjes maakt.
Persoonlijk betwijfel ik het ook of ik wel 1 a 2 uurtjes vrij kan maken.
Echter is wow best goed tussendoor te spelen.
Rest was ook al in Vanilla toch?
"One bubble of rested XP (5% of a level) is earned for every 8 hours spent resting. A maximum of 30 bubbles (150% of a level) may be earned."
Dit maakt casal spelen best goed te doen als je maar in een inn bent als je stopt.
De nostalgie van MC en BWL zal er best even zijn, maar wekenlang progress raids en/of farmen? Neuh, mij niet meer gezien. En ik denk dat dit bij velen zo is, dus het kan zo maar zijn dat er niet zo heel veel raid guilds zullen zijn. Veel mensen zullen het bij lekker casual houden en een keertje genieten van zo'n 40m MC raid.Speedy55 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 16:12:
Dit dus.
Wekenlang progress raids zullen er niet zijn. Ik ga er vanuit dat 80% of meer zelfs ook vanilla heeft gespeeld en geprogressed heeft tot op zijn minst aq40 en misschien naxx. Alle bosstactics zijn bekend, iedereen heeft een ton ervaring ervaring in groupplay. Het enige wat een beetje tegenwerkt is de gear obtain wall waar je tegenaanloopt.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de progressie waarschijnlijk nauwelijks aanwezig is in de zin van bosses leren kennen en het wennen aan communicatie met je raidteam; ik durf te wedden dat dezelfde week dat je genoeg mensen voor Molten Core attuned krijgt, de toko ook helemaal leegragged (no pun intended
).
Zie https://www.method.gg/raid-history, die bosses leven echt niet heel lang als iedereen zijn questchains afmaakt, gear gaat geen issue worden hoor, no way.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de progressie waarschijnlijk nauwelijks aanwezig is in de zin van bosses leren kennen en het wennen aan communicatie met je raidteam; ik durf te wedden dat dezelfde week dat je genoeg mensen voor Molten Core attuned krijgt, de toko ook helemaal leegragged (no pun intended
Zie https://www.method.gg/raid-history, die bosses leven echt niet heel lang als iedereen zijn questchains afmaakt, gear gaat geen issue worden hoor, no way.
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Wel vet om te zien dat Onyxia pas na 69 dagen gekilled was
tegenwoordig met elke mmo die ook maar zou releasen oid is binnen een week de endgame done.
Moltencore zelfs 154 dagen undefeated
Moltencore zelfs 154 dagen undefeated
[ Voor 12% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2019 17:10 ]
Kil'jaeden duurde bijna 3 weken voordat ie op mythic neerging. Nog lang geen 69/154 dagen, maar ook wel ruim meer dan een week.
Niet geheel onverwacht denk ik, Alterac Valley is bevestigd dat ze voor de 1.12 versie gaan (eigenlijk de 1.11 versie, want volgens mij had 1.12 geen specifieke AV changes).
https://eu.forums.blizzar...c-valley-in-classic/37036
Ah dat vind ik nu jammer (net als menigeen in de comments). Ik snap de redenatie wel, want ja het had zeker nadelen (een AV die een halve dag, dag of zelfs 2 dagen duurde), maar de nadelen maakte het aan de andere kanten ook erg leuk. Min of meer een continue world-PVP, maar dan op een instanced locatie.Dennism schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:48:
Niet geheel onverwacht denk ik, Alterac Valley is bevestigd dat ze voor de 1.12 versie gaan (eigenlijk de 1.11 versie, want volgens mij had 1.12 geen specifieke AV changes).
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Vraag is natuurlijk of dat wel komt door de implementatie van veranderingen in AV of dat spelers een andere, efficiëntere meta hebben gevonden. Zo zijn er een aantal pservers geweest die geprobeerd hebben de eerdere versie's van AV te herstellen. Maar ook daar zie je dat het eigenlijk altijd gewoon een rush feestje is.Moi_in_actie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 09:41:
[...]
Ah dat vind ik nu jammer (net als menigeen in de comments). Ik snap de redenatie wel, want ja het had zeker nadelen (een AV die een halve dag, dag of zelfs 2 dagen duurde), maar de nadelen maakte het aan de andere kanten ook erg leuk. Min of meer een continue world-PVP, maar dan op een instanced locatie.
Deels denk ik. In het begin was het onmogelijk om een rush naar de eindbaas te doen, de boss en bijbehorende mobs waren gewoon te sterk. Zelfs in TBC was het altijd minimaal zo dat je minstens 1 of 2 dingen moest innemen of de tussenboss moest killen, anders lukte het je niet (highly geared premades daargelaten).Dennism schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:16:
[...]
Vraag is natuurlijk of dat wel komt door de implementatie van veranderingen in AV of dat spelers een andere, efficiëntere meta hebben gevonden. Zo zijn er een aantal pservers geweest die geprobeerd hebben de eerdere versie's van AV te herstellen. Maar ook daar zie je dat het eigenlijk altijd gewoon een rush feestje is.
We zullen het wel zien. Ik ben zelf geen grote PVPer, vind het met vlagen wel leuk om te doen, maar op een dag dat ik echt zin heb in PVP ga ik liever 2 uur een grote AV zitten, dan dat ik 5 keer een rush naar de eindboss krijg (eigenlijk alleen PVE dus). Mocht dat wel het geval worden, dan ga ik liever WSG of AB in, die twee vind ik sowieso het leukste om te doen.
Dat is nu volgens mij nog steeds zo, tis even geleden dat ik op een pserver AV speelde, maar volgens mij rushde je daar ook eerst de captain, dan de towers en zodra die down zijn de end bosses pas. Dit gebeurt op live nu ook nog steeds.Moi_in_actie schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:36:
[...]
Deels denk ik. In het begin was het onmogelijk om een rush naar de eindbaas te doen, de boss en bijbehorende mobs waren gewoon te sterk. Zelfs in TBC was het altijd minimaal zo dat je minstens 1 of 2 dingen moest innemen of de tussenboss moest killen, anders lukte het je niet (highly geared premades daargelaten).
We zullen het wel zien. Ik ben zelf geen grote PVPer, vind het met vlagen wel leuk om te doen, maar op een dag dat ik echt zin heb in PVP ga ik liever 2 uur een grote AV zitten, dan dat ik 5 keer een rush naar de eindboss krijg (eigenlijk alleen PVE dus). Mocht dat wel het geval worden, dan ga ik liever WSG of AB in, die twee vind ik sowieso het leukste om te doen.
Hmm... oke. Op zich zegt dat denk ik meer over de community van nu. Correct me if I'm wrong, maar de AV marks (net als alle andere marks) zijn toch allang uit de game verwijderd. Een van de redenen om AV korter (qua duur) te maken, was omdat je anders bijna nooit die Marks kon krijgen, terwijl je ze wel nodig had voor gear.Dennism schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 10:39:
[...]
Dat is nu volgens mij nog steeds zo, tis even geleden dat ik op een pserver AV speelde, maar volgens mij rushde je daar ook eerst de captain, dan de towers en zodra die down zijn de end bosses pas. Dit gebeurt op live nu ook nog steeds.
Maar het verbaasd me eerlijk gezegd niets hoor, ik heb de laatste paar expansions niet meer gespeeld, maar al sinds WotLK, Cataclysm en Mists of Pandaria willen vele spelers liever alles voorgekauwd, snel, zonder moeite gedaan krijgen, dan dat ze ergens uren, dagen of weken voor moeten werken. Mythic raiders en high-end PVPers zijn daar de uitzondering op.
Vind het jammer van AV opzich maar denk als we eenmaal aan het spelen zijn het wel beter is =p
Eigenlijk heb ik tegenwoordig helemaal geen tijd meer om een halve of hele dag in 1 BG te zitten XD
Eigenlijk heb ik tegenwoordig helemaal geen tijd meer om een halve of hele dag in 1 BG te zitten XD
Ik weet dat de pservers niet direct te vergelijken zijn met Classic maar vermoed dat het een heel eind in de buurt komt.
Wat heb ik daar een topervaringen zeg, absoluut niet te vergelijken met WoW 'retail'. Moeilijkheidsgraad is veel hoger, resulteert in veel teamwork voor quests en soms ja dan verlies je het van een ander die eerder bij een mob is als jouw team. Veel leuke contacten met andere spelers omdat je ergens wel moet samenwerken en dat gaat dan niet via groupfinders. Over level 15 heb ik ruim 15 uur gedaan en erg leuke conversaties gehad, veel rondgelopen in de questgebieden waardoor het gevoel heel anders is dan het rondvliegen van quest naar quest. Ja het is gemak, maar de beleving wordt wel sterk verminderd.
Ook het simpelweg lezen van de quest ipv alleen maar kijken naar de markers op de (mini)map versterkt de ervaring. Je weet wat je aan het doen bent en waarom ipv klikken op een quest en volg de markers.
Wat wel de ervaring beter maakt is dat het ook druk is, of dit in Classic ook zal zijn is natuurlijk afwachten hij Blizzard de servers in zal delen/configureren. Ik kan in ieder geval eigenlijk niet meer wachten..
Wat heb ik daar een topervaringen zeg, absoluut niet te vergelijken met WoW 'retail'. Moeilijkheidsgraad is veel hoger, resulteert in veel teamwork voor quests en soms ja dan verlies je het van een ander die eerder bij een mob is als jouw team. Veel leuke contacten met andere spelers omdat je ergens wel moet samenwerken en dat gaat dan niet via groupfinders. Over level 15 heb ik ruim 15 uur gedaan en erg leuke conversaties gehad, veel rondgelopen in de questgebieden waardoor het gevoel heel anders is dan het rondvliegen van quest naar quest. Ja het is gemak, maar de beleving wordt wel sterk verminderd.
Ook het simpelweg lezen van de quest ipv alleen maar kijken naar de markers op de (mini)map versterkt de ervaring. Je weet wat je aan het doen bent en waarom ipv klikken op een quest en volg de markers.
Wat wel de ervaring beter maakt is dat het ook druk is, of dit in Classic ook zal zijn is natuurlijk afwachten hij Blizzard de servers in zal delen/configureren. Ik kan in ieder geval eigenlijk niet meer wachten..
Waren er geen minimap en quest markers in classic dan? Ik heb WoW alleen in het begin een paar maanden gespeeld, maar kon mij herinneren dat er toen al quest markers waren.tuinïnen schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 11:40:
Van de week weer eens WoW geprobeerd, maar vond er nu helemaal niks aan, was binnen 2 speelsessies level 20 (max in de gratis versie) en heb 0 situaties gehad waarbij mijn personage gevaar liep. Wellicht toch Classic weer eens proberen als het uitkomt, ik heb wel goede herinneringen aan de world pvp.
Er waren wel quest markers maar alleen waar je je quest kon inleveren.. Als je een objective kreeg stond er niet op de map waar je heen moest. Vaak maakte je gebruik van Thottbot.com om te kijken waar je moest zijn voor de questStephaN900 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:07:
[...]
Waren er geen minimap en quest markers in classic dan? Ik heb WoW alleen in het begin een paar maanden gespeeld, maar kon mij herinneren dat er toen al quest markers waren.
Van de week weer eens WoW geprobeerd, maar vond er nu helemaal niks aan, was binnen 2 speelsessies level 20 (max in de gratis versie) en heb 0 situaties gehad waarbij mijn personage gevaar liep. Wellicht toch Classic weer eens proberen als het uitkomt, ik heb wel goede herinneringen aan de world pvp.
Hmm terwijl ik dit typ twijfel ik ineens of je uberhaupt op de map zag waar je het moest inleveren
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 21-03-2019 07:47 ]
Verwijderd
Nee, die waren er niet. Er werd alleen een gele stip weergegeven op je minimap als je een quest voltooid had en je in de buurt was van de persoon waar je deze in kon leveren.StephaN900 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 07:07:
[...]
Waren er geen minimap en quest markers in classic dan? Ik heb WoW alleen in het begin een paar maanden gespeeld, maar kon mij herinneren dat er toen al quest markers waren.
Questgivers, objectives, etc. Niets van dat alles werd weergegeven op de world- of mininap. Daarom moest je de quests goed lezen en als je er niet uitkwam installeerde je een coörds add-on en dan ging je naar Thottbot/Wowhead waar mensen elkaar hints en tips gaven over waar je moest zijn voor een bepaalde quest of questitem.
Als ik het mij overigens goed herinner werd er bij mobs ook niet in de tooltip aangegeven dat het om een questmob ging. En was er ook geen glinstering/highlight bij questitems waar je op moest klikken om ze op te pakken/activeren.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2019 07:54 ]
https://wowclassiccountdown.com/
Natuurlijk zegt die datum nog helemaal niets
geen idee hoe ze met die estimate komen..
Maar als het wel zo is zou het een super mooi verjaardags cadeau zijn
16 July
Natuurlijk zegt die datum nog helemaal niets
Maar als het wel zo is zou het een super mooi verjaardags cadeau zijn
Lol dit zegt helemaal niets inderdaad.Ricmaniac schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Natuurlijk zegt die datum nog helemaal nietsgeen idee hoe ze met die estimate komen..
Maar als het wel zo is zou het een super mooi verjaardags cadeau zijn16 July
Maar leuk dat men zo enthousiast is.
Mooi geld maken voor Blizzard ook, mensen nemen allemaal weer een subscription puur voor Classic.
Dat hebben ze volledig afgeleid uit de namen van die charactersRicmaniac schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Natuurlijk zegt die datum nog helemaal nietsgeen idee hoe ze met die estimate komen..
Ik zou het een tactische datum vinden, is dat niet het begin van de zomervakantie zo ongeveer?
Voor mij ookRicmaniac schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
hmmm dat hoop ik niet. ik vlieg 17e voor 2,5 week naar Thailand. aan de andere kant, ach dan hebben een hoop mensen alweer wat high level characters en dan kom ik ze niet mee rtegen in mijn gebiedenRicmaniac schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 08:35:
Ik vraag mij af hoeveel servers bij de launch beschikbaar worden gesteld. Nu ik eraan denk heb ik het gevoel dat het waarschijnlijk stormloop zal worden bij de eerste quests in het begingebied. Dan kan je gaan campen tot de mob weer spawnt. Dat was in het verleden al in het begingebied bij de Humans.
Verwijderd
Zou mij niets verbazen als de realms meteen met een queue beginnen / laggy zijn / je niet kan inloggen. Da's zo vaak bij (grote) launches het geval.PerfektOne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:50:
Ik vraag mij af hoeveel servers bij de launch beschikbaar worden gesteld. Nu ik eraan denk heb ik het gevoel dat het waarschijnlijk stormloop zal worden bij de eerste quests in het begingebied. Dan kan je gaan campen tot de mob weer spawnt. Dat was in het verleden al in het begingebied bij de Humans.
En ja grote kans dat je lang mag gaan wachten voor bepaalde spawns.
Verwijderd
Dat is de reden dat ze (in de starting areas) tijdelijk sharding in gaan zetten bij de launch. Anders is het waarschijnlijk onspeelbaar. Sommige mensen zijn er fel op tegen maar ik begrijp deze keuze wel.
Ja ik ook wel, snap ook niet zo waarom men daar zo moeilijk over doet.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:24:
Dat is de reden dat ze (in de starting areas) tijdelijk sharding in gaan zetten bij de launch. Anders is het waarschijnlijk onspeelbaar. Sommige mensen zijn er fel op tegen maar ik begrijp deze keuze wel.
Verwijderd
Wat ik heb begrepen is dat Korak the Bloodrager dan ook niet verschijnt in AV.Dennism schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:48:
Dit betekent dat deze quest ook niet beschikbaar zal zijn. http://classicdb.ch/?quest=7202
Zou wel zuur zijn, ik roll waarschijnlijk een mage en http://classicdb.ch/?item=19108 is pre-bis wand als ik het goed heb.
Is wel de slimste oplossing in het begin, echter hoop ik wel dat dat op den duur gaat verdwijnen. Anders mis je ook een groot deel van het sociale aspect imoVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:24:
Verwijderd
Dat is wel wat ze tot nu toe gecommuniceerd hebben. Alleen in de eerste zones en alleen tijdens de launch.PerfektOne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:52:
[...]
Is wel de slimste oplossing in het begin, echter hoop ik wel dat dat op den duur gaat verdwijnen. Anders mis je ook een groot deel van het sociale aspect imo
Het sociale aspect is ook de reden dat veel mensen er zo op tegen zijn maar persoonlijk denk ik dat het wel nodig is tijdens de launch. Het is dat of één grote mierenhoop van mensen die proberen om mobs te taggen. Vraag me af of dat het sociale aspect nou te goede komt.
Ik was het bijna vergeten dat mega irritante taggen - ik heb echt al jaren geen WoW meer aangeraakt.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:30:
[...]
Dat is wel wat ze tot nu toe gecommuniceerd hebben. Alleen in de eerste zones en alleen tijdens de launch.
Het sociale aspect is ook de reden dat veel mensen er zo op tegen zijn maar persoonlijk denk ik dat het wel nodig is tijdens de launch. Het is dat of één grote mierenhoop van mensen die proberen om mobs te taggen. Vraag me af of dat het sociale aspect nou te goede komt.
Vraag me af welke class en race iedereen gaat pakken? Ik ben begonnen met een Human Paladin maar ben na enkele tijd overgestapt richting the Horde. Kreeg het gevoel dat er meer serieus werd gespeeld en de gemiddelde leeftijd iets hoger lag itt Alliance
Verwijderd
Classic gaat voor mij persoonlijk meer een 'trip down memory lane' worden dan een spel wat ik serieus ga spelen. Denk dat ik één character naar level 60 ga brengen. Of ik daarna nog blijf spelen is maar zeer de vraag. Veel te weinig tijd in vergelijking tot vroeger en toch ook wel een beetje een 'been there, done that'-gevoel.PerfektOne schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 12:49:
[...]
Vraag me af welke class en race iedereen gaat pakken? Ik ben begonnen met een Human Paladin maar ben na enkele tijd overgestapt richting the Horde. Kreeg het gevoel dat er meer serieus werd gespeeld en de gemiddelde leeftijd iets hoger lag itt Alliance
Mijn eerste character was een Human Paladin. Deze is altijd mijn main gebleven. Ik ben nog in dubio. Ga ik die ervaring (een soort van) proberen te herbeleven of toch maar een frisse start met een andere class?
Ik ben sowieso wel benieuwd naar de gemiddelde leeftijd van de Classic speler (na de eerste paar weken/maanden). Ik heb gisteren eens een character gemaakt op een pserver. Nostalgie alom. Het spel voelt traag, de wereld groot, je character zwak en je hebt maar een zeer beperkte toolkit. Ik vind het geweldig! Maar tegelijkertijd kan ik mij voorstellen dat het voor de jeugd van tegenwoordig of spelers die pas na TBC ingestapt zijn aanvoelt alsof ze de beta van WoW aan het spelen zijn. (Benieuwd wanneer de eerste huntard op het Blizzard-forum post dat er een bug is omdat zijn character niet schiet als een mob te dichtbij is.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:18:
[...] (Benieuwd wanneer de eerste huntard op het Blizzard-forum post dat er een bug is omdat zijn character niet schiet als een mob te dichtbij is.)
Ik vond de drijfveer bij de Paladin wel sterk aanwezig in verband met de Epic Mount die je op level 60 kreeg - afhalen in Elwynn Forest was wel een magisch momentje!
Ik heb mij later in het spel erg vermaakt met een Priest dus ik ben van plan om daarmee te beginnen. Ander zijds lijkt een Druid mij ook wel vermakelijk.
Het vervelende is dat er nu inmiddels wel over alle quests informatie te vinden is - dus de ontdekfactor zal een stuk lager liggen. Echter heb ik mijzelf voorgenomen om geen hulpmiddelen te gaan gebruiken zoals addons én ik hoop oprecht dat deze niet ingebouwd zullen worden. Of je moet ze al kunnen uitschakelen.
Dit doet de ervaring wel ten goede naar mijn mening.
Verwijderd
Grootste ergernis/gemis van de pala vond ik dat je geen fatsoenlijke ranged pull hebt. Vooral als er concurrentie is bij het mobs taggen was dat vervelend.
Het gaat sowieso een healer worden dus pala, priest of druid. Iedere class heeft zijn pros en cons. Lastig kiezen, maar dat maakt het ook weer leuk. Een class betekent ook echt iets.
Het gaat sowieso een healer worden dus pala, priest of druid. Iedere class heeft zijn pros en cons. Lastig kiezen, maar dat maakt het ook weer leuk. Een class betekent ook echt iets.
Voor mij priest of druid. Denk dat het toch een priest wordt aangezien ik al ene lvl 90 druid heb.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:49:
Grootste ergernis/gemis van de pala vond ik dat je geen fatsoenlijke ranged pull hebt. Vooral als er concurrentie is bij het mobs taggen was dat vervelend.
Druid is wel super leuk maar met het duren respeccen is het toch lastiger allemaal.
Priest is leuk, wil eigenlijk nightelf priest maar dwarf priest is veel beter in pve dus daar twijfel ik nog over.
Al jaar en dag WoW niet meer aangeraakt, na TBC heb ik de stekker uit getrokken. Nog steeds heb ik na al die jaren heimwee naar die speelmomenten in het bijzonder met mijn rogue. In AV mensen op hun mount onderscheppen, afmaken in paar seconden en snel vanishen voordat de anderen het door hadden. Buiten in Ironforge de ene duel na de andere, pronken met mijn gear of Horde spelers gaan opzoeken in de niet alliance zones.
Mijn vrees is gewoon dat WoW Classic dat gevoel niet meer gaat kunnen evenaren, gewoonweg omdat ik nu geen honderden speeluren meer kan veroorloven. Dus ik zit wat in een tweestrijd. Stel dat ik opnieuw begin denk ik dat eerder richting tank / healer zou gaan omdat die speelstijlen nog redelijk onvertrouwd zijn.
Iemand met hetzelfde gevoel?
Mijn vrees is gewoon dat WoW Classic dat gevoel niet meer gaat kunnen evenaren, gewoonweg omdat ik nu geen honderden speeluren meer kan veroorloven. Dus ik zit wat in een tweestrijd. Stel dat ik opnieuw begin denk ik dat eerder richting tank / healer zou gaan omdat die speelstijlen nog redelijk onvertrouwd zijn.
Ik zou het vooral zo blijven bekijken. Hoe lager jouw verwachting, hoe hoger de kans is dat het wél gaat bevallen. Ik denk ook dat veel van die goede herinneringen zijn ontstaan door de mate van de uren die je erin stak waarbij natuurlijk ook je relatie met andere guildmembers en personen groeit, toch?noaq schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 15:32:
Ik heb hetzelfde idee, maar dan als plan B om DPS te worden. Ik heb inmiddels 3 keer een Paladin volledig geleveld en daar is de nieuwigheid toch wel een beetje vanaf.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:49:
Wat ik wel ga missen is Tier 6 paladin armor

[ Voor 20% gewijzigd door PerfektOne op 22-03-2019 16:13 ]
Dus precies de WoW Classic ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 10:57:
[...]
Zou mij niets verbazen als de realms meteen met een queue beginnen / laggy zijn / je niet kan inloggen. Da's zo vaak bij (grote) launches het geval.
En ja grote kans dat je lang mag gaan wachten voor bepaalde spawns.
Ik was er zelf ook bij de eerste keer. Midden in de nacht inloggen en wat een ramp was dat zeg. Echt nooit meer mee gemaakt zo druk het was in de Horde start zone (Troll hunter).
Ben zelf in de jaren daarna nog een aantal keer gestopt en opnieuw begonnen, maar is nooit hetzelfde spel geweest. En dat terwijl ik oorspronkelijk op mijn eerste server (helaas account informatie kwijt) een van de eerste was die lvl 60 werd (inclusief world epic drop). En dan ben je 60 en heb je niks meer te doen omdat toen al iedereen een hekel had aan hunters.
Voor nostalgie zou ik het dus ook zeker willen proberen, maar dan als priest. Helaas was mijn latere priest een blood elf, dus geen idee welke Horde race je dan moet gebruiken voor een goede priest.
Edit: zie dat er nieuws is vanuit Blizzard over loot trading: https://www.wowhead.com/n...ot-trading-in-classic-wow
[ Voor 5% gewijzigd door Postman op 22-03-2019 23:40 ]
Verwijderd
Afgelopen weekend nog wat meer Vanilla gespeeld. Een paladin, priest en druid naar level 14 gebracht. En...ik weet nog niet welke class het gaat worden bij de release van Classic.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 13:49:
Had een lichte voorkeur voor de druid tot ik besefte dat deze geen normale res hebben. (Kwam pas in de laatste fase van TBC. In de patch ter voorbereiding op WotLK.) Da's dan toch wel weer een gebrek als healer in 5 mans. Als er iemand dood gaat en je hebt geen shadowpriest of retri in je groep dan moet die persoon dus helemaal terugrennen naar de instance.
Hmmm....keuzes, keuzes... Maar ja dat is de charme van Vanilla/Classic.
Als je een drood rolled zou ik m zéker niet resto levellen. Ik heb die hel indertijd met vanille doorlopen en dat was traaaaaag. Ga gewoon feral. Op 60 kun je altijd full healer speccen; met raids maakt het gebrek aan res niet uit, endgame 5mans is idd wat lastiger maar met de keuzes uit spriests en pala/shammy is er alweer een redelijke kans dat er een resser in de groep zit.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:34:
[...]
Afgelopen weekend nog wat meer Vanilla gespeeld. Een paladin, priest en druid naar level 14 gebracht. En...ik weet nog niet welke class het gaat worden bij de release van Classic.![]()
Had een lichte voorkeur voor de druid tot ik besefte dat deze geen normale res hebben. (Kwam pas in de laatste fase van TBC. In de patch ter voorbereiding op WotLK.) Da's dan toch wel weer een gebrek als healer in 5 mans. Als er iemand dood gaat en je hebt geen shadowpriest of retri in je groep dan moet die persoon dus helemaal terugrennen naar de instance.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Krijg je die niet alsnog voor een AV win?Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:46:
Wat ik heb begrepen is dat Korak the Bloodrager dan ook niet verschijnt in AV.
Dit betekent dat deze quest ook niet beschikbaar zal zijn. http://classicdb.ch/?quest=7202
Zou wel zuur zijn, ik roll waarschijnlijk een mage en http://classicdb.ch/?item=19108 is pre-bis wand als ik het goed heb.
http://classicdb.ch/?quest=7141
http://classicdb.ch/?quest=8271
Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.
Ik heb vroeger nooit de kans gehad om WoW te spelen. Wij hadden vroeger een crappy pc en sowieso had ik als kleine jongen het geld niet om maandelijks te betalen en nee ook paps en mams wilden hier destijds totaal niet aan mee werken.
Daarnaast viel de interesse in WoW ook wel mee.
Tot nu want ik heb gisteren bij Blizzard de Complete Edition van WoW gekocht met daarin 1 maand game time.
Ben dus heel benieuwd naar hoe WoW nu is en ook dadelijke naar deze klassieke servers. Dan heb ik eindelijke de kans deze game te spelen wat zeg maar 15 jaar geleden niet kon
Niet om geheel off te gaan, maar klopt het dat er tot op vandaag nog miljoenen dagelijkse WoW spelers zijn?
Tot nu want ik heb gisteren bij Blizzard de Complete Edition van WoW gekocht met daarin 1 maand game time.
Ben dus heel benieuwd naar hoe WoW nu is en ook dadelijke naar deze klassieke servers. Dan heb ik eindelijke de kans deze game te spelen wat zeg maar 15 jaar geleden niet kon
Niet om geheel off te gaan, maar klopt het dat er tot op vandaag nog miljoenen dagelijkse WoW spelers zijn?
Hoeveel tijd heb je daar uiteindelijk in moeten steken? En wat vond je van het 'nieuwe' spel überhaupt?Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2019 @ 19:34:
[...]
Afgelopen weekend nog wat meer Vanilla gespeeld. Een paladin, priest en druid naar level 14 gebracht. En...ik weet nog niet welke class het gaat worden bij de release van Classic.![]()
Het laatst bekend aantal spelers is geschat op 1,5 tot 1,8 miljoen spelers. https://www.reddit.com/r/...ow_active_players_leaked/mcgloud schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:50:
Ik heb vroeger nooit de kans gehad om WoW te spelen. Wij hadden vroeger een crappy pc en sowieso had ik als kleine jongen het geld niet om maandelijks te betalen en nee ook paps en mams wilden hier destijds totaal niet aan mee werken.
Ben dus heel benieuwd naar hoe WoW nu is en ook dadelijke naar deze klassieke servers. Dan heb ik eindelijke de kans deze game te spelen wat zeg maar 15 jaar geleden niet kon![]()
Dit is zo'n 10 procent van het totaal aantal spelers op het hoogtepunt van World of Warcraft. Afhankelijk van welke speculaties en geruchten je gelooft natuurlijk
Verwijderd
Hmm, dat zou goed kunnen.Khiu schreef op maandag 25 maart 2019 @ 09:46:
[...]
Krijg je die niet alsnog voor een AV win?
http://classicdb.ch/?quest=7141
http://classicdb.ch/?quest=8271
Denk dat ze die rewards dan van de eindbaas doen. Oftewel, win 1x AV.Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 11:46:
[...]
Wat ik heb begrepen is dat Korak the Bloodrager dan ook niet verschijnt in AV.
Zo werkt het ook op ps.
Die items zijn zo sterk, op warrior pak je dan die polearm op lvl 51. die hou je dan tot aan lvl 60
Verwijderd
Net even /played gecheckt. Zo'n 6-7 uur per class. Maar heb het rustig aan gedaan. Af en toe een kort praatje in /p, etc.PerfektOne schreef op maandag 25 maart 2019 @ 10:54:
[...]
Hoeveel tijd heb je daar uiteindelijk in moeten steken? En wat vond je van het 'nieuwe' spel überhaupt?
Echt nieuw is het spel niet voor mij. Ben begonnen tegen het einde van Vanilla en heb veruit het meeste gespeeld tijdens TBC.
Ik vind het heerlijk om terug te zijn in de 'oude' WoW. Je voelt je zwak en onbeduidend. Bij ieder level, talentpoint, stuk gear voel je je (tijdelijk) weer iets sterker. Toevallige passanten buffen elkaar omdat die extra buff echt een beetje verschil maakt. Twee mobs pullen betekent vaak al dat je weg moet rennen en de wereld ligt bezaait met de lijken van mensen die per ongeluk teveel ge-pulled hebben. Alles doet er veel meer toe en de meeste spelers zijn (noodgedwongen) veel socialer.
Tegelijkertijd voelt het spel vrij traag en ook wel wat gedateerd. Vanwege de nostalgie-factor voelt het voor mij als een warm bad, maar kan mij voorstellen dat het voor nieuwe of post-TBC/WotLK spelers minder aantrekkingskracht heeft. Vanilla is naar mijn mening verre van perfect, maar qua MMORPG 10x beter dan wat retail de laatste 8 tot 9 jaar is.
Grappig genoeg bemerk ik ook een lichte afkeer van het spel. Ik heb het in het verleden veel gespeeld. Ik merk dat ik geen zin heb om er weer een enorme time sink van te gaan maken. Sowieso is dat vanwege de hele andere levensfase (huisje, boompje, kinderen) onmogelijk.
Zoals ik eerder al aangaf; Classic wordt voor mij een 'trip down memory lane'. Ik ga één character naar level 60 brengen om die ervaring nog eens te herbeleven. Vervolgens wat 5 man dungeons en daar laat ik het waarschijnlijk bij. Misschien dat ik het heel casual blijf spelen als ik een leuke guild vind en/of leuke mensen ontmoet online. Maar eindeloos grinden voor bepaalde recipes, gear, e.d. Of bg's spammen voor een PvP-titel, nee dat zie ik niet meer gebeuren.
Verwijderd
Helaas, ik zeg dit met pijn in mijn hart, maar die tijd is ook voor mij voorbij.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2019 @ 14:03:
[...]
Maar eindeloos grinden voor bepaalde recipes, gear, e.d. Of bg's spammen voor een PvP-titel, nee dat zie ik niet meer gebeuren.
Ik kijk er naar uit, vooral vanwege nostalgie redenen en omdat classic heeft wat ik zoek.
Ik heb vroeger tijdens vanilla gespeeld, gestart rond patch 1.7 maar heb er een lange tijd over gedaan om mijn eerste 60 te levelen. Ik heb geraid in MC en BWL als een resto druid en die tijd blijft in mijn geheugen steken (TBC ook nog wel, maar eens WotLK was het downhill).
Het plan is om nu een warrior tank te levelen, op het gemak weliswaar. Ik ken de meeste quests nog vanbuiten (meerdere alts geleveled voor de cataclysm revamp) maar ik zou deze kans willen grijpen om Vanilla eens "tegoei" te kunnen spelen.
Toen in die tijd was ik nog maar een tiener, deed bijna geen dungeons ... gewoon farmen en raids. Ik mistte een heel groot deel van wat vanilla was (de AQ Gates farm, Naxx event, ...) omdat ik er niet zo mee bezig was. Nu heb ik meer kennis en ervaring en ben ook voorbereid om er aan te beginnen.
Enigste probleem dat ik nu heb is dat ik geen contact meer heb vrienden die ook nog WoW spelen of gaan spelen ... dus de vrees dat ik redelijk solo ga moeten spelen is realistisch.
Ik heb vroeger tijdens vanilla gespeeld, gestart rond patch 1.7 maar heb er een lange tijd over gedaan om mijn eerste 60 te levelen. Ik heb geraid in MC en BWL als een resto druid en die tijd blijft in mijn geheugen steken (TBC ook nog wel, maar eens WotLK was het downhill).
Het plan is om nu een warrior tank te levelen, op het gemak weliswaar. Ik ken de meeste quests nog vanbuiten (meerdere alts geleveled voor de cataclysm revamp) maar ik zou deze kans willen grijpen om Vanilla eens "tegoei" te kunnen spelen.
Toen in die tijd was ik nog maar een tiener, deed bijna geen dungeons ... gewoon farmen en raids. Ik mistte een heel groot deel van wat vanilla was (de AQ Gates farm, Naxx event, ...) omdat ik er niet zo mee bezig was. Nu heb ik meer kennis en ervaring en ben ook voorbereid om er aan te beginnen.
Enigste probleem dat ik nu heb is dat ik geen contact meer heb vrienden die ook nog WoW spelen of gaan spelen ... dus de vrees dat ik redelijk solo ga moeten spelen is realistisch.
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Kijk rond de release datum eens hier op het forum en vergeet zeker de Fathers of Tweakers Discord channel niet. Het zou me verbazen als je daar niet zeker 10-20 man tegen gaat komen die er om alle juiste redenen op dezelfde manier als jij in gaan zitten.Kneth87 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:06:
Het zal voor velen een trip down memory lane zijn en wie erbij was in 2003 is inmiddels de 30 gepasseerd met goede kans op huisje boompje beestje. En dat is geniaal want er zullen er vele zijn die met dezelfde mindset terugkeren en niet de tijd hebben voor 8u per dag. Laat de new kids lekker Fortnite spelen en ons onze jeugd herbeleven
Jep ik zit ook in die boot, leven is een stuk drukker tegenwoordig.Jappie1985 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 16:53:
[...]
Dat zou nog wel eens mee kunnen vallen. Kijk rond de release datum eens hier op het forum en vergeet zeker de Fathers of Tweakers Discord channel niet. Het zou me verbazen als je daar niet zeker 10-20 man tegen gaat komen die er om alle juiste redenen op dezelfde manier als jij in gaan zitten.
Het zal voor velen een trip down memory lane zijn en wie erbij was in 2003 is inmiddels de 30 gepasseerd met goede kans op huisje boompje beestje. En dat is geniaal want er zullen er vele zijn die met dezelfde mindset terugkeren en niet de tijd hebben voor 8u per dag. Laat de new kids lekker Fortnite spelen en ons onze jeugd herbeleven.
Ik heb al voorzichtig gekeken naar wat guilds die aan het recruiten zijn en wat me tot nu toe opviel is dat ze allemaal, ook de casual guilds, op woensdag raiden. Laat dat nou net een dag zijn die voor mij niet werkt.
Daarnaast kan alles toch maar 1 keer per week, moeten ze het perse allemaal op die 1e dag doen?
Ben opzich best wel hyped voor Wow classic, heb classic eigenlijk altijd de beste versie van wow gevonden. Heerlijk het machteloze gevoel op het begin en het gevoel dat je echt een klein onderdeel bent van een grote wereld. Waar de latere delen vanaf cataclysm dit gevoel veel minder bracht met 10 man raids.
Het gewoon weer kunnen gearen naar een BiS lijst zonder de vele random generation/luck die je kan hebben met random drops die een veel hoger ilvl kunnen krijgen.
Ben de laatste tijd ook weer lekker wat vanilla video's aan het bekijken van oa tips out en kargoz.
Heb altijd priest gespeeld, Night elf in vanilla (Dunemaul en Tarren Mill) en ben naar horde gererolled in TBC. Speel het spel nu sinds halverwege Legion eigenlijk niet meer.
https://www.vanillafriends.com/find-friends-eu/ kun je misschien nog wat oude guild leden tegen komen als zij zich al aangemeld hebben.
https://worldofwarcraft.c...racter/eu/dunemaul/lcount = me oude priest met nog mooi Anathema in z'n pocket.
Het gewoon weer kunnen gearen naar een BiS lijst zonder de vele random generation/luck die je kan hebben met random drops die een veel hoger ilvl kunnen krijgen.
Ben de laatste tijd ook weer lekker wat vanilla video's aan het bekijken van oa tips out en kargoz.
Heb altijd priest gespeeld, Night elf in vanilla (Dunemaul en Tarren Mill) en ben naar horde gererolled in TBC. Speel het spel nu sinds halverwege Legion eigenlijk niet meer.
https://www.vanillafriends.com/find-friends-eu/ kun je misschien nog wat oude guild leden tegen komen als zij zich al aangemeld hebben.
https://worldofwarcraft.c...racter/eu/dunemaul/lcount = me oude priest met nog mooi Anathema in z'n pocket.
[ Voor 6% gewijzigd door Lcount op 25-03-2019 22:50 ]
maar dat machteloze gevoel zal niet zo snel meer aanwezig zijn.Lcount schreef op maandag 25 maart 2019 @ 22:48:
Heerlijk het machteloze gevoel op het begin en het gevoel dat je echt een klein onderdeel bent van een grote wereld. Waar de latere delen vanaf cataclysm dit gevoel veel minder bracht met 10 man raids.
Er zullen veel betere addons komen dan toen. Het internet uberhaupt is met miljoen keer zo veel info dan toen
Desondanks maakt mij dat allemaal niet uit
Ik ben ook wel eens benieuwd in hoeverre het nog aanvoelt als vroeger. Ik denk dat het voor het grootste deel nog hetzelfde zal zijn als vroeger, want de difficulty, de abilities die je hebt, gebrek aan health/mana regen enzovoorts zijn nog altijd hetzelfde. Dit zal in het begin, voor mensen die niet al op een private server speelden, een behoorlijke shock zijn.Ricmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:07:
[...]
maar dat machteloze gevoel zal niet zo snel meer aanwezig zijn.
Er zullen veel betere addons komen dan toen. Het internet uberhaupt is met miljoen keer zo veel info dan toenDe algemene kennis / skill van spelers ligt ook vele malen hoger. ik denk dat Molten Core etc erg snel gecleared gaan worden dit keer.
Daarentegen staat met name ervaring; iedereen was op enig punt in Vanilla gewoon nog een noob, voor velen was WoW de eerste MMORPG die ze speelden. Maar natuurlijk leerde je ook toen al snel, je leerde je class beter spelen en bepaalde game mechanics, dus of dit zo enorm veel verschil zal maken betwijfel ik.
Hetgeen waarvan ik denk dat het t meeste "afbreuk" zal doen aan het originele WoW gevoel is dat men de wereld al kent en sommigen kunnen een groot deel van de quests dromen. Dat vond ik het leukste aan Vanilla en TBC, dat er weinig informatie beschikbaar was en je moest het echt uitzoeken; quest teksten lezen, eventueel rondvragen in guildchat of region chat van waar je naar toe moet met die quest, of kijken of Thottbot en Alakhazam, om te zien of daar in een comment iets zinvols stond.
Ook dungeons en met name raids zijn natuurlijk al bekend, waarschijnlijk weet je de fijne details niet meer maar na 1 of 2 tries is dat allemaal weer duidelijk. Dat is iets wat ik destijds ook 10 keer leuker vond, als een nieuwe raid uitkwam wist ik er totaal niets vanaf. Sinds WotLK werd eerst alles op een PTR gegooid, lekte alles al uit en waren alle tactics al bekend, nog voordat je uberhaupt zelf in de instance geweest was.
Maar goed, of ik zelf veel aan raiden op de Classic server ga toekomen... ik betwijfel het. Waar ik vroeger heel graag elke dag 4 tot 7 uur aan WoW besteedde, heb ik die behoefte al lang niet meer (gelukkig ook maar). Daarnaast heb ik ook die tijd niet meer; destijds was ik student met veel vrije tijd en thuiswonend, nu werk ik 40 uur per week en heb ik een eigen huis te onderhouden. Als ik het al zou willen, kom ik dan echt niet verder dan 2 of 3 uurtjes per dag, maar zelfs dat zal het niet worden.
Ik ga eens lekker questen, wat instances doen, misschien weer eens een of meerdere twinkjes maken (lvl 49 warrior of mage), wat PVP doen (hopelijk gebeurt er veel World PVP) en ach.. misschien eens een raid meepikken. Eerst moet ik nog eens gaan bedenken welke class ik als eerste wil gaan levelen. Waarschijnlijk wordt het een "stick to the classics" en voor mij dus een warrior, maar misschien ook wat anders (mage, priest, druid). We zullen het wel zien.
Je verwoord het precies zoals het is
De ervaring die je destijds had ga je niet meer terug vinden, nimmer.
Misschien ga ik zelf Classic ook nog wel proberen maar ik ben bang dat het op een grote deceptie uitdraaid.
Ja ditzelfde heb ik ook. Maar dat hoeft voor mij ook niet meer. Ik zal weer op kijken naar de mensen die de dedication er wel toe zetten en daar met dikke gear op een epic mount in Stormwind lopen XDMoi_in_actie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:54:
[...]
Maar goed, of ik zelf veel aan raiden op de Classic server ga toekomen... ik betwijfel het. Waar ik vroeger heel graag elke dag 4 tot 7 uur aan WoW besteedde, heb ik die behoefte al lang niet meer (gelukkig ook maar). Daarnaast heb ik ook die tijd niet meer; destijds was ik student met veel vrije tijd en thuiswonend, nu werk ik 40 uur per week en heb ik een eigen huis te onderhouden. Als ik het al zou willen, kom ik dan echt niet verder dan 2 of 3 uurtjes per dag, maar zelfs dat zal het niet worden.
Ik ga gewoon eerst genieten van het levelen en daarna de BG's grinden
ik denk dat mensen niet moeten verwachten dat het allemaal net zo onbekend (en mede daardoor heel gaaf) is als toen.
Maar de eerste keer dat ik in vanilla stapte was het WEL een dik gevoel van herkenning maar ook blijdschap om het op de oude manier wee rte kunenn spelen.
Wegwezen als je 3 mobs pullde, terugkeren naar je trainer elke 2 lvls om te trainen.
Al die QoL dingen die er nu in zitten, dan niet gewoon. Hulp zoeken, samenwerken etc etc. DAT is voor mij WoW-classic. Niet alles solo kunnen doen. Goud is nog echt goud waard, en een epic is ook... juist ja, epic.
Het gevoel van toen moet je eigenlijk niet zoeken, je ziet herkenning van punten en van daaruit denk ik de herinneringen ophalen.
WoW vanilla is niet te vergelijken met WoW nu. Nu is het levelen etc vooral een solo aangelegenheid en veel makkelijker. Eigenlijk zijn het 2 verschillende games.
Voor Cataclysm en na cataclysm is het voor mij. En ik had veel meer plezier voor Cataclysm dan erna in WoW.
Maar de eerste keer dat ik in vanilla stapte was het WEL een dik gevoel van herkenning maar ook blijdschap om het op de oude manier wee rte kunenn spelen.
Wegwezen als je 3 mobs pullde, terugkeren naar je trainer elke 2 lvls om te trainen.
Al die QoL dingen die er nu in zitten, dan niet gewoon. Hulp zoeken, samenwerken etc etc. DAT is voor mij WoW-classic. Niet alles solo kunnen doen. Goud is nog echt goud waard, en een epic is ook... juist ja, epic.
Het gevoel van toen moet je eigenlijk niet zoeken, je ziet herkenning van punten en van daaruit denk ik de herinneringen ophalen.
WoW vanilla is niet te vergelijken met WoW nu. Nu is het levelen etc vooral een solo aangelegenheid en veel makkelijker. Eigenlijk zijn het 2 verschillende games.
Voor Cataclysm en na cataclysm is het voor mij. En ik had veel meer plezier voor Cataclysm dan erna in WoW.
Van de zaken die onder de noemer "quality of life" worden geschaard is er denk ik maar 1 die ik echt zal missen, dat is het dual-talent systeem. Dat mistte ik met name tijdens TBC toch wel behoorlijk, zeker later in de expansion. Destijds was mijn main spec Fury Warrior, maar in de guild was er zo nu en dan ook een tank tekort. Ik deed dit ook erg graag, maar moest daar voorafgaand aan de raid wel rekening mee houden (of je moest vanuit de instance op en neer gaan om te respeccen). Daarnaast was er toen ook een tijd dat protection warrior in PVP erg fun was, maar die spec was dan weer net anders dan protection in raid. Dus ja.. 3 specs, soms meerdere keren per dag switchen en elke keer 50 gold aftikken...auwbeebie121 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:44:
...
...

Van wat ik me zo kan herinneren mis ik de andere QoL dingen niet, sterker nog sommige zaken ben ik liever kwijt dan rijk:
- LFR: ik heb er een schurfthekel aan
- LFG: de TBC versie om elkaar te vinden maar waar je zelf nog de interactie moest doen was prima, de WotLK en latere versie vind ik vreselijk onpersoonlijk en anti "MMO".
- De ingebouwde questhelper: gebruikte ik bijna niet, vond het afdoen aan het gevoel van questen
- Guildbank: ach ja, leuk en handig, maar ik kan best zonder
Andere zaken als het tegenwoordig bijna niet meer bestaan van het threatsysteem en crowdcontrol in dungeons/raids... geef mij maar liever de Vanilla of TBC variant, toen moest je nog flink werken als tank zijnde en kon je je ook nog echt profileren als een goede tank, als je op meerdere mobs tegelijk goed agro kon houden. Hetzelfde met CC, samenwerken met je groep, een mage sheept mob X, de hunter doet een trap op Y, communiceren als iets los breekt, als DPSer verantwoordelijk voor je CC target enzovoorts. Een in mijn opzicht veel leukere, meer dynamische omgeving.
Het enige waar ik mij wellicht aan ga ergeren op Classic is de downtime met questen. Dat is ook de voornaamste reden waarom ik nog twijfel of ik wel een warrior wil gaan spelen. Health regen heb je zowat niet, dus om de paar mobs zit te eten of te bandagen. Nu wil een vriend van me wellicht ook weer gaan spelen, als priest, dan is het totaal geen probleem
Ja veel van die functies mogen weer lekker opzouten imo.
1 van de meeste dingen wat ik inderdaad mis is een vaste community op een server. Nou had ik begrepen dat ze alleen de early levels gaan sharden en wat hoger niet meer.. nou hoop ik dat dat inderdaad zo gaat zijn want dat heb ik gewoon altijd leuk gevonden. Mensen in general chat iets zien zeggen waarvan je kan denken: oh daar heb ik toen eens een dungeon mee gedaan.
Ben dan wel benieuwd tot welk level het phasing wel gaat zijn tijdens het levelen.
1 van de meeste dingen wat ik inderdaad mis is een vaste community op een server. Nou had ik begrepen dat ze alleen de early levels gaan sharden en wat hoger niet meer.. nou hoop ik dat dat inderdaad zo gaat zijn want dat heb ik gewoon altijd leuk gevonden. Mensen in general chat iets zien zeggen waarvan je kan denken: oh daar heb ik toen eens een dungeon mee gedaan.
Ben dan wel benieuwd tot welk level het phasing wel gaat zijn tijdens het levelen.
Volledig eens hoor met je betoogMoi_in_actie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:26:
[...]
Van de zaken die onder de noemer "quality of life" worden geschaard is er denk ik maar 1 die ik echt zal missen, dat is het dual-talent systeem. Dat mistte ik met name tijdens TBC toch wel behoorlijk, zeker later in de expansion. Destijds was mijn main spec Fury Warrior, maar in de guild was er zo nu en dan ook een tank tekort. Ik deed dit ook erg graag, maar moest daar voorafgaand aan de raid wel rekening mee houden (of je moest vanuit de instance op en neer gaan om te respeccen). Daarnaast was er toen ook een tijd dat protection warrior in PVP erg fun was, maar die spec was dan weer net anders dan protection in raid. Dus ja.. 3 specs, soms meerdere keren per dag switchen en elke keer 50 gold aftikken...auw
Van wat ik me zo kan herinneren mis ik de andere QoL dingen niet, sterker nog sommige zaken ben ik liever kwijt dan rijk:
- LFR: ik heb er een schurfthekel aan
- LFG: de TBC versie om elkaar te vinden maar waar je zelf nog de interactie moest doen was prima, de WotLK en latere versie vind ik vreselijk onpersoonlijk en anti "MMO".
- De ingebouwde questhelper: gebruikte ik bijna niet, vond het afdoen aan het gevoel van questen
- Guildbank: ach ja, leuk en handig, maar ik kan best zonder
Andere zaken als het tegenwoordig bijna niet meer bestaan van het threatsysteem en crowdcontrol in dungeons/raids... geef mij maar liever de Vanilla of TBC variant, toen moest je nog flink werken als tank zijnde en kon je je ook nog echt profileren als een goede tank, als je op meerdere mobs tegelijk goed agro kon houden. Hetzelfde met CC, samenwerken met je groep, een mage sheept mob X, de hunter doet een trap op Y, communiceren als iets los breekt, als DPSer verantwoordelijk voor je CC target enzovoorts. Een in mijn opzicht veel leukere, meer dynamische omgeving.
Het enige waar ik mij wellicht aan ga ergeren op Classic is de downtime met questen. Dat is ook de voornaamste reden waarom ik nog twijfel of ik wel een warrior wil gaan spelen. Health regen heb je zowat niet, dus om de paar mobs zit te eten of te bandagen. Nu wil een vriend van me wellicht ook weer gaan spelen, als priest, dan is het totaal geen probleem
Ik heb de eerste keer ook een warrior geleveld, want ik dacht dat is handig als tank krijg je snel een groep.
Dat klopt ook wel, alleen, het tanken is niet echt "relaxed" zeg maar. Je taunt heeft geen range alleen in melee range. holy mozes wat heb ik me daarin vergist in het begin haha.
maar ik moet zeggen dat ik het wel superleuk blijf vinden hoor.
Heb niet heel veel vertrouwen in mijn tanking, maar heb ZG al wel getanked met een andere guild, en hun gaven gewoon ook aan wat ik moest doen. Echt superleuk en mooie samenwerking.
Denk toch dat ik mage ga spelen, zo handig met food/drinks en teleporten. En frost mage is erg sterk gewoon. Alleen ik weet nu al dat er op een gegeven moment ik er niet meer tegen kan dat we alles hebben voor een party behalve een tank. Dus dan roll ik waarschijnlijk wel weer een tank
Loot traden zit er alleen in voor raids die een raid lock hebben (dus wel Molten Core, maar niet UBRS bijvoorbeeld). Gaat geen effect hebben voor je level 19 twinkRicmaniac schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:32:
[...]
Ja ditzelfde heb ik ook. Maar dat hoeft voor mij ook niet meer. Ik zal weer op kijken naar de mensen die de dedication er wel toe zetten en daar met dikke gear op een epic mount in Stormwind lopen XD
Ik ga gewoon eerst genieten van het levelen en daarna de BG's grindenMisschien nog een paar leuke twinks maken van level 19 en er een hele tijd over doen om die te gearen.. Al zal dat wat sneller gaan nu omdat je "Trading" hebt zoals in de huidige wow zit.
[ Voor 3% gewijzigd door DaitoX op 26-03-2019 15:10 ]
UBRS is 10 man toch ?DaitoX schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:10:
[...]
Loot traden zit er alleen in voor raids die een raid lock hebben (dus wel Molten Core, maar niet UBRS bijvoorbeeld). Gaat geen effect hebben voor je level 19 twink. Hier een blue post erover: https://eu.forums.blizzar...-trading-in-classic/37778
Dus wel degelijk een riad ?
Of vanaf 40man raid ?
Ik vind de keuze voor loot trading echt debiel ( edit: nu ook de bluepost gelezen, maar deel de visie van Blizzard niet)
Gelukkig ga ik geen PUG runs doen, dus zal er weinig last van hebben.
Voor mijn gevoeld is dit echt aangenomen door de hard schreeuwende minderheid....
[ Voor 7% gewijzigd door Pablo op 26-03-2019 15:49 ]
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
Alles met een raid lock, dus wel MC, ZG etc. Maar niet UBRS.Pablo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:45:
[...]
UBRS is 10 man toch ?
Dus wel degelijk een riad ?
Of vanaf 40man raid ?
Ik vind de keuze voor loot trading echt debiel ( edit: nu ook de bluepost gelezen, maar deel de visie van Blizzard niet)
Gelukkig ga ik geen PUG runs doen, dus zal er weinig last van hebben.
Voor mijn gevoeld is dit echt aangenomen door de hard schreeuwende minderheid....
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Is maar hoe je het interpreteert denk ik:Seraphin schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:50:
[...]
Alles met een raid lock, dus wel MC, ZG etc. Maar niet UBRS.
Taking that into consideration, we’ve decided that the two-hour loot trading system in WoW Classic will only apply to soulbound gear that drops in raids.
UBRS is een raid, geen 5 man instance....
Verder zie ik niet in de bluepost echt een verduidelijking hiervan....
Ah even verder in het draadje staat het volgende :
The answer to the UBRS question is: loot trading will be available in content that has a raid lock. UBRS will not have a raid lock.
A big part of loot trading (in a 2-hour window) as a solution to a concern is that raid locks require you to wait a week (or 3 days) before you can try again for the loot that was accidentally given to the wrong person.
[ Voor 29% gewijzigd door Pablo op 26-03-2019 15:54 ]
Wel frappant hoe vocaal Blizzard is met implementaties in Classic. Als ze nou eens die moeite ook in retail zouden steken, win je in ieder geval een stuk meer goodwill.
The answer to the UBRS question is: loot trading will be available in content that has a raid lock. UBRS will not have a raid lock.
A big part of loot trading (in a 2-hour window) as a solution to a concern is that raid locks require you to wait a week (or 3 days) before you can try again for the loot that was accidentally given to the wrong person.
Een Blizzard post beschrijft het volgende:Pablo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:52:
[...]
Is maar hoe je het interpreteert denk ik:
Taking that into consideration, we’ve decided that the two-hour loot trading system in WoW Classic will only apply to soulbound gear that drops in raids.
UBRS is een raid, geen 5 man instance....
Verder zie ik niet in de bluepost echt een verduidelijking hiervan....
[ Voor 71% gewijzigd door Scallius op 26-03-2019 15:54 ]
Zoals ikzelf in mijn vorige post al had geschrevenScallius schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:53:
Wel frappant hoe vocaal Blizzard is met implementaties in Classic. Als ze nou eens die moeite ook in retail zouden steken, win je in ieder geval een stuk meer goodwill.
[...]
Een Blizzard post beschrijft het volgende:
Thans in ieder geval. gaat dus inderdaad om Raid locks en UBRS heeft geen raid lock.
Ja precies, daarom gaf ik dat ook zo aan, het gaat om de raid lock. Als iets een raid lock heeft, dan heeft het loot trading.Pablo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:57:
[...]
Zoals ikzelf in mijn vorige post al had geschreven
Thans in ieder geval. gaat dus inderdaad om Raid locks en UBRS heeft geen raid lock.
Ah, excuses je had het antwoord zelf ook al gevondenPablo schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 15:57:
[...]
Zoals ikzelf in mijn vorige post al had geschreven
Dual spec als QoL mogen ze van mij trouwens wel invoeren. Zijn natuurlijk hele discussies gaande van 'als je 1 ding toestaat' zit je voor je 't weet een retailversie te spelen.
Maar je hebt ook hybride oplossingen die helpen het Vanilla gevoel in stand te houden, maar dwingen je toch niet eindeloos veel tijd in de game te blijven om te grinden.
Classic lijkt me ook gemaakt worden om iedereen weer even de game als vroeger te beleven. Dat hoeven wat mij betreft niet de tijdspannes van vroeger te betekenen. Dus verkorte patch phases om niet een lichtjaar op ZG te moeten wachten, hele kleine QoL's om sommige downtime toch iets te verminderen (iets snellere flight paths bijv?). En bijv. een flightpath voor allies in Rebel camp in STV.
En bijv. een hybride oplossing als '1 respec per dag is gratis'. Dus kun je wel raiden en PvPen, maar niet meerdere keren switchen per dag zonder die 50g te moeten aftikken.
Maar je hebt ook hybride oplossingen die helpen het Vanilla gevoel in stand te houden, maar dwingen je toch niet eindeloos veel tijd in de game te blijven om te grinden.
Classic lijkt me ook gemaakt worden om iedereen weer even de game als vroeger te beleven. Dat hoeven wat mij betreft niet de tijdspannes van vroeger te betekenen. Dus verkorte patch phases om niet een lichtjaar op ZG te moeten wachten, hele kleine QoL's om sommige downtime toch iets te verminderen (iets snellere flight paths bijv?). En bijv. een flightpath voor allies in Rebel camp in STV.
En bijv. een hybride oplossing als '1 respec per dag is gratis'. Dus kun je wel raiden en PvPen, maar niet meerdere keren switchen per dag zonder die 50g te moeten aftikken.
[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 26-03-2019 17:21 ]
Dit dus.
Vergeet niet dat bepaalde zaken, zoals flightpaths en respec, ook een functie dienen als gold sink. Zonder krijg je binnen no time een compleet uit de hand gelopen economie, wat uiteindelijk toch wel gebeurt, maar nu in ieder geval iets langzamer.
Na verloop van tijd heeft de halve server alle epic mounts en wat nog en dan zie je ook dat de waarde van goud totaal veranderd. Maakt het voor nieuwe spelers niet echt makkelijk.
Na verloop van tijd heeft de halve server alle epic mounts en wat nog en dan zie je ook dat de waarde van goud totaal veranderd. Maakt het voor nieuwe spelers niet echt makkelijk.
Dat kunnen ze prima tweaken wat mij betreft. Ik heb wat dat betreft nooit gesnapt dat ze niet een paar first class flight paths introduceerden, met snellere mounts en/of een centralere zone locatie ofzo. Geeft ook weer extra keuze. Pak ik de duurdere sneltrein of niet...Postman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:42:
Vergeet niet dat bepaalde zaken, zoals flightpaths en respec, ook een functie dienen als gold sink. Zonder krijg je binnen no time een compleet uit de hand gelopen economie, wat uiteindelijk toch wel gebeurt, maar nu in ieder geval iets langzamer.
Dit dus.
Verwijderd
Blizzard heeft (zeker in het begin) eigenlijk geen andere keus dan zo dicht mogelijk bij Vanilla blijven. Als ze toegeven aan een grote QoL-verandering als dual-spec dan is het einde zoek. Het verandert de dynamiek van het spel, heeft waarschijnlijk ongewenste (onvoorziene) bijwerkingen die ze dan weer moeten gaan fixen en het opent de deur voor een boel gerechtvaardigd geklaag waarom verandering A wel kan en verandering B niet.FunkyTrip schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 17:20:
Dual spec als QoL mogen ze van mij trouwens wel invoeren. Zijn natuurlijk hele discussies gaande van 'als je 1 ding toestaat' zit je voor je 't weet een retailversie te spelen.
Imo kunnen ze beter een zo'n authentiek mogelijke ervaring neer proberen te zetten dan een spel creëeren wat geen Vanilla of retail is, maar een oldtimer met nieuwe onderdelen waar continue aan gesleuteld moet worden.
Volgens mij is dat juist de hele kunst van het live brengen van Classic WoW. De balans vinden tussen wat nostalgie behoudt en wat het juist verpest of meer doet lijken op de ‘retail’ versie. Ik denk ook dat daar juist de ‘thin line’ ligt tussen het succes of falen van het hele spel. En falen noem ik dan als de continuiteit van het spel in het gedrang komt waarbij slechts een klein deel van de population over blijft en er een kloof ontstaat tussen de noobs en de elites zogezegd. Dual spec zie ik persoonlijk niet als een bedreiging puur vanwege het feit dat het hooguit het proces tot de endgame versnelt en/of het makkelijk maakt om in pve en pvp gelijktijdig uit te blinken.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:22:
[...]
Blizzard heeft (zeker in het begin) eigenlijk geen andere keus dan zo dicht mogelijk bij Vanilla blijven. Als ze toegeven aan een grote QoL-verandering als dual-spec dan is het einde zoek. Het verandert de dynamiek van het spel, heeft waarschijnlijk ongewenste (onvoorziene) bijwerkingen die ze dan weer moeten gaan fixen en het opent de deur voor een boel gerechtvaardigd geklaag waarom verandering A wel kan en verandering B niet.
Imo kunnen ze beter een zo'n authentiek mogelijke ervaring neer proberen te zetten dan een spel creëeren wat geen Vanilla of retail is, maar een oldtimer met nieuwe onderdelen waar continue aan gesleuteld moet worden.
Ik kan persoonlijk niet wachten om mijn eerste zuur verdiende 10 silver te spenderen aan het vliegen van Stormwind richting Westfall en écht te genieten van de omgeving!
Is het al zomer??

In mijn ogen zijn er dingen die wel toegevoegd zouden mogen aan classic, zo is de LFG tool handig.
Dan bedoel ik het custom group gedeelte hierin, waarin je je gewoon kunt oplijsten en zoeken naar bestaande groups. Om dan alsnog zelf naar de entrance te moeten lopen enzovoort... maar of dit zin gaat hebben als de realms niet connected zijn? denk het niet (en connected realms is iets dat absoluut afbreuk zou doen aan de vanilla experience)
Dan bedoel ik het custom group gedeelte hierin, waarin je je gewoon kunt oplijsten en zoeken naar bestaande groups. Om dan alsnog zelf naar de entrance te moeten lopen enzovoort... maar of dit zin gaat hebben als de realms niet connected zijn? denk het niet (en connected realms is iets dat absoluut afbreuk zou doen aan de vanilla experience)
dat is toch juist dan een game changer?PerfektOne schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 23:48:
[...]
Dual spec zie ik persoonlijk niet als een bedreiging puur vanwege het feit dat het hooguit het proces tot de endgame versnelt en/of het makkelijk maakt om in pve en pvp gelijktijdig uit te blinken.
Ah, het is begonnen. Wel de lusten maar niet de lasten. Dat is niet hoe het werkt. Je wilt Classic, je gaat Classic krijgen zoals het was inclusief de nodige mindere zaken.
De LFG tool is, denk ik, de reden dat het hard achteruit is gegaan in WoW (tenminste voor mij).Kneth87 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 08:09:
In mijn ogen zijn er dingen die wel toegevoegd zouden mogen aan classic, zo is de LFG tool handig.
Als je een LFG erin zet, en dan met bepaalde dingen erin dan maak je de game bij voorbaat al kapot.
Het is juist de bedoeling om te communiceren, en in een stad roepen LFG .... is 1 manier waarop groepen tot stand komen.
Hierdoor ga je toch al meer kletsen met de mensen die al wel in de groep zitten.
de LFG moet niet in Classic komen.
Ik snap dat bepaalde QoL dingen mooi zijn, zoals dual specc etc. Echter ik denk dat ze dit zo dicht bij Vanilla moeten houden als mogelijk is.
Tuurlijk baal ik ook wel dat ik als warrior tank niet echt kan grinden, maar goed, thats all in the game.
Want als we kunnen dual speccen dan kunnen we ook wel wat meer cc in de classes doen want dat is ook makkelijk en voor je het weet is het hek van de dam.
ik kan niet wachten op classic.
maar zoals ik het hier lees gaan de meeste mensen volgens mij voor Alliance... ik wil bij de groep horen de het grootst is, dan heb je veel meer mensen om mee te spelen, en je kan ook makkelijker handelen op de AH.
Ben ook heel benieuwd hoe het gaat vallen bij "de jeugd van tegenwoordig". Deze jeugd wil snel content en speelt vaak niet 1 game exclusief. Ik weet nog wel dat ik begon met de alpha en de jaren daarna zeeën van tijd had en ik neem aan dat veel meer mensen die al zo lang spelen en leven naast WoW hebben opgebouwd. Ben ook benieuwd of het geen stille dood zal sterven na een aantal jaar... Leuk experiment door blizzardNoiz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:08:
Ah, het is begonnen. Wel de lusten maar niet de lasten. Dat is niet hoe het werkt. Je wilt Classic, je gaat Classic krijgen zoals het was inclusief de nodige mindere zaken.
Die kunnen dan toch fijn retail spelen en snel lvlen tot 120?randomice schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:13:
[...]
Ben ook heel benieuwd hoe het gaat vallen bij "de jeugd van tegenwoordig". Deze jeugd wil snel content en speelt vaak niet 1 game exclusief. Ik weet nog wel dat ik begon met de alpha en de jaren daarna zeeën van tijd had en ik neem aan dat veel meer mensen die al zo lang spelen en leven naast WoW hebben opgebouwd. Ben ook benieuwd of het geen stille dood zal sterven na een aantal jaar... Leuk experiment door blizzard
Ik zie het probleem niet hoor.
Eigenlijk zijn het gewoon 2 heel verschillende games, maar dan in dezelfde setting
Dat snap ik maar blizzard zal de servers niet blijven onderhouden als er straks , bij wijze van spreken , < 10.000 mensen spelen. Gewoon heel erg benieuwd wat er overblijft na een aantal jaar-> daarom leuk experiment qua nostalgiebeebie121 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:15:
[...]
Die kunnen dan toch fijn retail spelen en snel lvlen tot 120?
Ik zie het probleem niet hoor.
Eigenlijk zijn het gewoon 2 heel verschillende games, maar dan in dezelfde setting

Ik zal ook gaan spelen maar met minder dan 20 % van de tijd die ik toen had. Ben ook benieuwd of het voor mij dan leuk blijft

[ Voor 11% gewijzigd door randomice op 27-03-2019 09:20 ]
Hoop dat Blizzard dit ook beseft en niet gaat toegeven aan al die 'whiners' op het forum die het te moeilijk en lastig vinden want 'ik heb 2 uur gespeeld en heb nog geen mythic gear, gimme my mythic gear nowz!!!'Noiz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:08:
De valkuilen zijn vele malen groter dan tijdens de eerste release van WoW. Zoals velen hier zeggen is dat vooral voor de mensen die de nostalgie van de oude WoW willen. Echter zoals met veel dingen en nostalgie is het in gedachten altijd leuker dan de werkelijkheid was.
Wat ik mij afvraag, en ook meteen een groot risico is voor het wel of niet slagen van WoW Classic, is hoe de subscription verloopt. Is hier al iets over bekend?
Waarom het risico: nou mocht dit dus gekoppeld zijn aan de normale WoW (dus BfA of whatever de volgende expansion is, misschien revenge van de panda's ofzo), dan krijg je gegarandeerd de mensen die nu verveelt rondhangen in BfA en de boel gaan verzieken op Classic.
Twee aparte subscription zou dus beter zijn, hoewel de volle prijs mij ook vrij tegenstaat. Er hoeft immers geen nieuwe content ontwikkeld te worden, alleen aangepast aan de huidige engine. Iets van korting zou dus leuk zijn t.o.v. BfA.
Ook hoop ik dat ze geen zaken zoals WoW token gaan implementeren.
En de cross-faction auction house in Gadgetzan zou ook tof zijn. Wat een bloedbad was dat soms.
Ik ben al een hele tijd uit WOW maar 'vroeger' (en dan spreek ik over tot en met BC) was de community van WOW nou ook niet een uitblinker in het normaal doen tegen elkaar.Hoop dat Blizzard dit ook beseft en niet gaat toegeven aan al die 'whiners' op het forum die het te moeilijk en lastig vinden want 'ik heb 2 uur gespeeld en heb nog geen mythic gear, gimme my mythic gear nowz!!!'
in den beginnen is het "gratis" erbij bij je normale sub. Hoe het later zal worden weet nog niemand van ons.Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:24:
[...]
Hoop dat Blizzard dit ook beseft en niet gaat toegeven aan al die 'whiners' op het forum die het te moeilijk en lastig vinden want 'ik heb 2 uur gespeeld en heb nog geen mythic gear, gimme my mythic gear nowz!!!'
De valkuilen zijn vele malen groter dan tijdens de eerste release van WoW. Zoals velen hier zeggen is dat vooral voor de mensen die de nostalgie van de oude WoW willen. Echter zoals met veel dingen en nostalgie is het in gedachten altijd leuker dan de werkelijkheid was.
Wat ik mij afvraag, en ook meteen een groot risico is voor het wel of niet slagen van WoW Classic, is hoe de subscription verloopt. Is hier al iets over bekend?
Waarom het risico: nou mocht dit dus gekoppeld zijn aan de normale WoW (dus BfA of whatever de volgende expansion is, misschien revenge van de panda's ofzo), dan krijg je gegarandeerd de mensen die nu verveelt rondhangen in BfA en de boel gaan verzieken op Classic.
Twee aparte subscription zou dus beter zijn, hoewel de volle prijs mij ook vrij tegenstaat. Er hoeft immers geen nieuwe content ontwikkeld te worden, alleen aangepast aan de huidige engine. Iets van korting zou dus leuk zijn t.o.v. BfA.
Ook hoop ik dat ze geen zaken zoals WoW token gaan implementeren.
En de cross-faction auction house in Gadgetzan zou ook tof zijn. Wat een bloedbad was dat soms.
@Webgnome ik heb juist alleen maar goede ervaringen in de vanilla tijd. Mensen die elkaar hielpen, zonder ook maar een scheldkannonade als een dps aggro trok of er iets anders fout ging. Dat kwam juist bij de latere expansions. het schelden, het leaven van een groep etc etc
maar wellicht hebben wij andere ervaringen.
Ik ben het met @beebie121 eens dat het vooral net na de release en tot de eerste expansion veel vriendelijker en gezelliger was. Ook world PvP was prachtig en totaal geen probleem. Tijdens TBC zag je opeens de campers in het start gebied die het totaal onmogelijk maakten quests af te maken. Dit werd nog extremer met WotLK, tot op het punt dat je een nieuwe char met begeleiding moest levelen.
Ook het aanmaken van een alt in de andere factie en dan mensen de huid volschelden via whispers kwam toen op.
Nee geef mij maar weer het eerste begin.
En ja, helaas is het dus onderdeel van de normale subscription prijs. Had het liever anders gezien, zou veel beter zijn geweest dat je echt de mensen die interesse tonen krijgt. Van de andere kan kun je zo ook nog de een na laatste content spelen (laatste moet je natuurlijk kopen). Legion schijnt niet zo slecht geweest te zijn.
Of krijg je die laatste content pas bij aanschaf van BfA? Ik snap de hele boel niet meer namelijk...
Ook het aanmaken van een alt in de andere factie en dan mensen de huid volschelden via whispers kwam toen op.
En ja, helaas is het dus onderdeel van de normale subscription prijs. Had het liever anders gezien, zou veel beter zijn geweest dat je echt de mensen die interesse tonen krijgt. Van de andere kan kun je zo ook nog de een na laatste content spelen (laatste moet je natuurlijk kopen). Legion schijnt niet zo slecht geweest te zijn.
Of krijg je die laatste content pas bij aanschaf van BfA? Ik snap de hele boel niet meer namelijk...
Het zal in ieder geval gratis zijn voor mensen die een retail subscription hebben lopen (wat ik tot nu toe begrepen heb). Daarnaast is het wel al een gevaarlijke aanname dat mensen die verveelt rondhangen in BfA de boel gaan verzieken op Classic. Met die gedachte ga je er zelf aan meehelpen dat het een flop wordt. Dit soort elitair gedrag van Vanilla aanhangers.Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:24:
[...]
Dat is het er altijd geweest. Wellicht dat je het gewoon niet meer wil herinneren, maar ook in Vanilla waren er genoeg slechte ervaringen met groepen. Wellicht het schelden wat minder, maar het leaven van een group was er altijd al (meestal met een excuus dat iemand moest gaan). Ook genoeg dungeons meegemaakt waarin iedereen gewoon zijn taak uitvoerde en vrij weinig in chat zei.beebie121 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:29:
[...]
@Webgnome ik heb juist alleen maar goede ervaringen in de vanilla tijd. Mensen die elkaar hielpen, zonder ook maar een scheldkannonade als een dps aggro trok of er iets anders fout ging. Dat kwam juist bij de latere expansions. het schelden, het leaven van een groep etc etc
maar wellicht hebben wij andere ervaringen.
Want de rogues die altijd aanwezig waren in Searing Gorge als je onderweg was van Thorium Point naar MC/LBRS/UBRS/BWL waren er niet? Of de high levels die in STV/Hillsbrad de low levels waren het campen?Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:41:
Ik ben het met @beebie121 eens dat het vooral net na de release en tot de eerste expansion veel vriendelijker en gezelliger was. Ook world PvP was prachtig en totaal geen probleem. Tijdens TBC zag je opeens de campers in het start gebied die het totaal onmogelijk maakten quests af te maken. Dit werd nog extremer met WotLK, tot op het punt dat je een nieuwe char met begeleiding moest levelen.
De meeste argumenten die ik in deze thread langs zie komen waardoor WoW later is verziekt speelden gewoon al in Vanilla. Maar dat willen mensen dus blijkbaar niet herinneren/inzien.
Tegenwoordig heb je de warchest/base game en de huidige expansion. De warchest/base game is onderdeel van de subscription en bevat alle content tot aan de huidige expansion. Op dit moment dus alle expansion t/m Legion. BfA dien je apart te kopen.Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:41:
ik vind het een gevaarlijke aanname dat jij denkt dat ik me het niet goed herinner.Noiz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Het zal in ieder geval gratis zijn voor mensen die een retail subscription hebben lopen (wat ik tot nu toe begrepen heb). Daarnaast is het wel al een gevaarlijke aanname dat mensen die verveelt rondhangen in BfA de boel gaan verzieken op Classic. Met die gedachte ga je er zelf aan meehelpen dat het een flop wordt. Dit soort elitair gedrag van Vanilla aanhangers.
[...]
Dat is het er altijd geweest. Wellicht dat je het gewoon niet meer wil herinneren, maar ook in Vanilla waren er genoeg slechte ervaringen met groepen. Wellicht het schelden wat minder, maar het leaven van een group was er altijd al (meestal met een excuus dat iemand moest gaan). Ook genoeg dungeons meegemaakt waarin iedereen gewoon zijn taak uitvoerde en vrij weinig in chat zei.
[...]
Want de rogues die altijd aanwezig waren in Searing Gorge als je onderweg was van Thorium Point naar MC/LBRS/UBRS/BWL waren er niet? Of de high levels die in STV/Hillsbrad de low levels waren het campen?
De meeste argumenten die ik in deze thread langs zie komen waardoor WoW later is verziekt speelden gewoon al in Vanilla. Maar dat willen mensen dus blijkbaar niet herinneren/inzien.
[...]
Tegenwoordig heb je de warchest/base game en de huidige expansion. De warchest/base game is onderdeel van de subscription en bevat alle content tot aan de huidige expansion. Op dit moment dus alle expansion t/m Legion. BfA dien je apart te kopen.
Ik herinner me nog heel goed het gegank in STV en hillsbrad, ik herinner me echt wel dat mensen er soms vandoor (moesten??) in een groep. maar neit omdat het niet goed liep, maar eerder omdat het toch langer duurde dan we hadden voorzien etc.
Maar het gegank zal ik niet gaan meemaken op een pve server. Dat alleen is voor mij genoeg reden om op pve te gaan spelen, wil ik pvpen ga ik wel een BG in. Ik startte ooit op een pvp server, maar ook toen werkte ik al en had ik geen tijd om van de 2 uurtjes die ik kon spelen een uur terug te moeten lopen naar mijn corpse. Ben toen op een pve gestart en voor mij was dat de beste beslissing ooit.
En nee ik herinner me alles nog meer dan prima, maar ik had gewoon weinig last van klootzakken zeg maar.
Zolang Blizzard maar winst maakt zal dat vast en zeker goed komen. Mocht de playerbase af nemen zullen er vast weer content worden geïntroduceerd waarvoor je moet gaan betalen, zoals speciale mounts - als dat bij de launch al niet het geval gaat zijnrandomice schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:19:
[...]
Dat snap ik maar blizzard zal de servers niet blijven onderhouden als er straks , bij wijze van spreken , < 10.000 mensen spelen. Gewoon heel erg benieuwd wat er overblijft na een aantal jaar-> daarom leuk experiment qua nostalgie.
Ik zal ook gaan spelen maar met minder dan 20 % van de tijd die ik toen had. Ben ook benieuwd of het voor mij dan leuk blijft
Het gegank heeft mij eigenlijk nooit gestoord, het was gewoon part of the game. Ik kan op 1 hand tellen hoevaak ik echt gecamped werd dus dat valt wel mee.
Moesten er hier geïnteresseerden zijn om samen op zelfde realm te gaan spelen, ik heb een discord opgestart om mensen dezelfde mindset bijeen te brengen in een guild. Zie wel hoever dat gaat gaan eens Classic live is maar is bedoeling om groep van casuals bijeen te brengen die nog andere prioriteiten in het leven hebben (kids,partner, huisje tuintje, werk).
Moesten er hier geïnteresseerden zijn om samen op zelfde realm te gaan spelen, ik heb een discord opgestart om mensen dezelfde mindset bijeen te brengen in een guild. Zie wel hoever dat gaat gaan eens Classic live is maar is bedoeling om groep van casuals bijeen te brengen die nog andere prioriteiten in het leven hebben (kids,partner, huisje tuintje, werk).
Dit hoop ik alvast dat het niet gaat gebeuren voor classic, dan pak je toch een groot deel van de charme weg (hoewel je in vanilla ook al die card mounts had of was dat vanaf tbc?)PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:00:
[...]
Zolang Blizzard maar winst maakt zal dat vast en zeker goed komen. Mocht de playerbase af nemen zullen er vast weer content worden geïntroduceerd waarvoor je moet gaan betalen, zoals speciale mounts - als dat bij de launch al niet het geval gaat zijn
[ Voor 35% gewijzigd door Kneth87 op 27-03-2019 10:03 ]
Ik was misschien niet helemaal duidelijk met mijn post. Wat ik bedoelde met verzieken was dat ze gaan klagen over ontbrekende 'QoL' functies en dat niet alleen in forums doen. Ook general chat die compleet volstaat met gezeur. En natuurlijk het LFG gedrag gaan kopiëren en veel uit een party wegrennen als er maar iets niet goed gaat.Noiz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Het zal in ieder geval gratis zijn voor mensen die een retail subscription hebben lopen (wat ik tot nu toe begrepen heb). Daarnaast is het wel al een gevaarlijke aanname dat mensen die verveelt rondhangen in BfA de boel gaan verzieken op Classic. Met die gedachte ga je er zelf aan meehelpen dat het een flop wordt. Dit soort elitair gedrag van Vanilla aanhangers.
Het campen, zeker op een PvP server, was er altijd. Maar dat maakte het soms ook iets uitdagender. En omdat het verschil in level niet zo gigantisch was als later (immers max. 60) kon je soms door slim pullen een ganker omzeep helpen met mobs (wat hem weer goud kost voor repairs). Was het campen zo extreem dat je het spel niet meer kon spelen zoals in TBC en al helemaal in WotLK? Nee, nooit. In WotLK waren complete start dorpen uitgemoord en moest je hopen dat je snel genoeg was om de respawn van een NPC mee te maken voor inleveren van een quest.
En bedankt voor de info over de subscription. Ik zou dus WoW Classic en Legion kunnen spelen voor geen extra aanschaf prijs (behalve subscription fee).
Ik meen dat dat pas vanaf tbc was - pets kon je wel altijd al kopen en ik herinner mij nog dat ik eens 40 euro heb moeten betalen om mijn character naar een andere realm te verplaatsen en ik weet ook dat ik 20 euro heb neergeteld voor een nickname change.Kneth87 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:01:
Het gegank heeft mij eigenlijk nooit gestoord, het was gewoon part of the game. Ik kan op 1 hand tellen hoevaak ik echt gecamped werd dus dat valt wel mee.
[...]
Dit hoop ik alvast dat het niet gaat gebeuren voor classic, dan pak je toch een groot deel van de charme weg (hoewel je in vanilla ook al die card mounts had of was dat vanaf tbc?)
Ik kijk tegen die tijd wel welke realm de mensen opzitten. Heb ook geen microfoon meer dus weet niet of je discord ook zonder kunt gebruiken.Kneth87 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:01:
[...]
Dit hoop ik alvast dat het niet gaat gebeuren voor classic, dan pak je toch een groot deel van de charme weg (hoewel je in vanilla ook al die card mounts had of was dat vanaf tbc?)
Ga zelf wel sowieso Horde spelen. Heb ik altijd gedaan en blijft toch mijn favoriet. Zeer waarschijnlijk een Undead Priest, maar dat is nog niet zeker (de racials lijken mij beter dan Troll, het start gebied vond ik nooit zo fijn).
De meeste extra's kwamen, in mijn herinnering, pas met TBC of de patches net voor TBC. Maar goed is natuurlijk niets mis met een extra mount enzo als mensen daarvoor willen betalen met echt geld, zolang het maar geen voordeel oplevert (dus alleen 60%).
[ Voor 9% gewijzigd door Postman op 27-03-2019 10:17 ]
Die mensen moeten eerst uren/dagen levelen in Classic op een PvP server om de boel te kunnen gaan verzieken. Dat zie ik niet zo snel gebeuren.Noiz schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 09:48:
[...]
Als ze in chat gaan zieken kun je ze simpel rapporteren/silencen.
Dit dus.
Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat