Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik neig naar de Horde voor het endgame gedeelte. Echter vind ik het levelen bij de Alliance vele malen prettiger en de gebieden leuker. Tevens ligt daar ook mijn 'nostalgie'. Het is waar alles begon.

Het hangt ook deels af of Vanilla ook Vanilla blijft of er in de loop van de tijd toch TBC achteraan wordt gezet en eventueel WOTLK (zou van mij ook op een andere realm mogen). Daar kijk ik eigenlijk nog het meeste naar uit.

In TBC was de balans het beste waren de dungeons en raids het leukste naar mijn mening. Echter, mocht dit überhaupt worden uitgerold door Blizzard dan zal dat waarschijnlijk pas over een jaar of twee komen ben ik bang

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50
Lijkt me wel leuk als we straks met alle tweakers op 1 realm gaan. maarja nu zal er al onderscheid dus komen tussen PVE en PVP realms ja =p maar buiten dat zou het wel leuk zijn om op die splitsing na bij elkaar te spelen. Ondanks horde of alliance.

Zelf speelde ik Alliance in Vanilla dus ik neig dan automatisch nu ook weer naar Alliance te gaan als Classic uit komt.
Mijn aller eerste character was een horde maar toen kwam ik IRL mensen tegen die ook speelde en al wat hoger waren en alliance dus ja ook maar alliance gegaan :P

Heeft echt 3 jaar geduurd ofzo voordat ik eens een horde character ging levelen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
Mijn eerste realm was een PvE server, pas later tijdens TBC/WotLK ben ik naar een PvP server gegaan.

Voordeel van PvE is natuurlijk het gebrek aan gankers. En we hadden altijd de grootste lol met world PvP omdat je het ook daadwerkelijk aan moest zetten (PvP flag). Dit zorgde, mijn inziens, voor de meeste deelnemers in een raid die ook echt iets wouden doen. Tarren Mill battleground was en blijft voor mij echt het mooiste wat er was (behalve als je een twink probeerde te levelen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 16:10
Ik ben ook wel bij een Tweakers guild, ga zelf waarschijnlijk Alliance rollen, PvE of PvP maakt me niet heel veel uit. Guilds hebben (imho) veel aan waarde verloren door het LFG systeem, vroegâh zat ik in een actieve Nederlandse guild op Lightbringer, na WotLK werd het al een stuk minder actief en daarna viel het eigenlijk uit elkaar.

Lijkt me leuk om met een paar man beetje Deadmines te clearen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Gaan ze trouwens ook de restrictie invoeren van puur Alliance of puur Horde per realm? Anders kan ik altijd nog kijken of ik ook Alliance level, mocht de Horde kant totaal leeg zijn (lijkt alsof de meeste Tweakers tot nu toe Alliance gaan namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
Ben ik de enige die Constant Ruzie heeft met zijn Blizzard Battle.net Client?
laatste 2/3 jaar moet ik dat kreng constant her installeren.
Over 2/3 systemen elke keer issues behalve op mijn Laptop geen enkel probleem daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Afaik niet, dat hebben ze tot dusver niet gedaan. Probleem is natuurlijk iets minder geworden door de cross-realm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-08 14:14
Ik ben in vanilla begonnen als alliance, en eigenlijk alliance gebleven tot het begin van WotLK. Daarna ben ik meerdere toons beginnen te levelen op horde side en eigenlijk sindsdien een mix van de 2 blijven spelen.
Voor vanilla gaat mijn voorkeur naar Alliance, de quests/zones spreken me meer aan alsook gewoon de looks ... hoewel een orc of tauren warrior me ook wel kan smaken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Knul schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:42:
Ik ben ook wel bij een Tweakers guild, ga zelf waarschijnlijk Alliance rollen, PvE of PvP maakt me niet heel veel uit. Guilds hebben (imho) veel aan waarde verloren door het LFG systeem, vroegâh zat ik in een actieve Nederlandse guild op Lightbringer, na WotLK werd het al een stuk minder actief en daarna viel het eigenlijk uit elkaar.

Lijkt me leuk om met een paar man beetje Deadmines te clearen :)
Grappig, ik was ook actief op Lightbringer! Hoe heette je guild?
Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:45:
Gaan ze trouwens ook de restrictie invoeren van puur Alliance of puur Horde per realm? Anders kan ik altijd nog kijken of ik ook Alliance level, mocht de Horde kant totaal leeg zijn (lijkt alsof de meeste Tweakers tot nu toe Alliance gaan namelijk).
Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Echter was dat in het verleden om mensen te sturen naar de betaalde diensten want dan kon je character rerollen voor een bepaald bedrag - ik meen €40 of €80 zelfs

[ Voor 34% gewijzigd door PerfektOne op 27-03-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 10:37
voor mij was het destijds geen issue. Ik speelde Horde en aangezien ik toen op een pvp server speelde was mijn haat voor alliance behoorlijk groot.
Je kon in het begin niet van een pve naar een pvp server gaan. Omdat ze het zagen dat pve makkelijker was om goud te halen etc en dat kon je dan meenemen naar een pvp server waar het, volgens Blizz, moeilijker was om goud enzo te krijgen.

ik ken de Horde als mn broekzak. Alliance heb ik uiteindelijk niet verder dan 35 geleveld in tbc.
Ik denk dat het toch Horde wordt. Vind de gear enzo echt gemaakt voor Orc's. Helemaal als je dan plate gear hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:45:
Volgens mij was die restrictie er alleen op PvP-servers en is die er straks ook weer bij Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:05:
[...]

Grappig, ik was ook actief op Lightbringer! Hoe heette je guild?
Ik zat in de hollandse bende (met kleine letters, heb ik me altijd kapot aan geërgerd :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:22:
Ik neig naar de Horde voor het endgame gedeelte. Echter vind ik het levelen bij de Alliance vele malen prettiger en de gebieden leuker. Tevens ligt daar ook mijn 'nostalgie'. Het is waar alles begon.
Ik heb nu in korte tijd een Horde en Alliance karakter geleveled en ik vond Alliance alleen beter tot lvl 35. Daarna heeft Horde het beduidend prettiger met quests met mooie rewards en vooral flight paths en zeppelins die Alliance niet heeft.

Denk aan STV...Grom gol's base is perfect. Allies moeten het met Booty Bay doen. In het noorden moeten ze een pokke-eind lopen.
Aszhara... flight path helemaal in het zuiden. Horde ligt iets centraler.
Badlands... helemaal geen flightpath
Burning steppes... helemaal rechtsonderin, horde ook hier centraler

Het hele linkercontinent is niet echt handig. Feralas...helemaal linkerhoekje op een eiland (!).

Swamp of Sorrows...allies moeten het doen met het dichtsbijzijnde Blasted lands.

Ik reis me kapot :D

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Pve/Pvp server, waarschijnlijk wordt het voor mij gewoon een pvp server.
Weinig last gehad van gankers in mijn gehele wow carriere.

Mocht het eens voorkomen dan ging ik meestal gewoon ergens anders heen ipv me te irriteren.

LFG tool gaat niet komen, dat heeft blizzard al duidelijk gemaakt.
Maar goed ook, laat al die easy mode players maar mooi in BFA zitten.
En als die het idee gaan krijgen om te komen zieken in Classic zijn ze er toch snel zat van als het voor hun eeuwen duurt voordat ze geleveld zijn.

Nee voor mij is het ook duidelijk, ik kan niet wachten tot classic komt.
Ondanks dat ik ook weer wat ouder ben geworden sinds de eerste vanilla ben ik wederom gehyped.
Ik heb al aangegeven op mijn werk dat ik 2 weken vakantie ga opnemen.
De data daarvan zit direct gekoppeld aan de release van classic.

Gewoon weer lekker 2 weken mezelf opsluiten op zolder.
De kids in de kelder. De vrouw in de keuken. de honden in de tuin.

Groot bord op de deur met NIET STOREN.

Kwestie van prioriteiten stellen !!

Alleen nog maar ff besluiten wat ik uberhaupt ga spelen, horde/alli/tank/healer/meleedps/rangeddps.
Altijd diezelfde keuze :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

FunkyTrip schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 13:33:
[...]

Denk aan STV...Grom gol's base is perfect. Allies moeten het met Booty Bay doen. In het noorden moeten ze een pokke-eind lopen.
Aszhara... flight path helemaal in het zuiden. Horde ligt iets centraler.
Badlands... helemaal geen flightpath
Burning steppes... helemaal rechtsonderin, horde ook hier centraler

Het hele linkercontinent is niet echt handig. Feralas...helemaal linkerhoekje op een eiland (!).

Swamp of Sorrows...allies moeten het doen met het dichtsbijzijnde Blasted lands.

Ik reis me kapot :D
Je hebt helemaal gelijk wat het geografische voordeel van de Horde betreft. Maar de gebieden van de Alliance an sich vind ik prettiger/vrolijker?/zonniger? En de hoofdsteden zoals Stormwind en Ironforge zijn ook beter ontworpen imho. :)
Tha-Skunk schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:35:

Alleen nog maar ff besluiten wat ik uberhaupt ga spelen, horde/alli/tank/healer/meleedps/rangeddps.
Altijd diezelfde keuze :(
Ik ben er al bijna zeker van dat het Priest of Paladin wordt - ik vind healen ontzettend leuk en geeft een gevoel van importantie. Verder merk je gewoon dat je overal sneller wordt geinvite. De twijfel ligt hem meer aan de combinatie dps/healer (= priest) of tank/healer (= paladin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
@Tha-Skunk hoop ik voor jou dat ze de release niet uitstellen :P
Moet zeggen dat ik nu ook steeds meer zin krijg. Zou haast weer een maand subscription nemen, maar ik weet nu al dat ik daar meteen teleurgesteld van zal zijn. Al die nieuwe dingen hebben me nooit echt geïnteresseerd.

@PerfektOne pala healers waren haast niet kapot te krijgen door de plate armor. Moet wel zeggen dat dit in de BG was, weet niet goed meer hoe dat in raids ging. Vindt daarom de priest ook de beste healer vanwege de zwakte van cloth armor, geeft je toch een extra moeilijkheidsgraad.

Waren er trouwens niet classes die alleen voor Horde en Alliance beschikbaar waren (dacht Alliance pala en Horde shaman)?

[ Voor 41% gewijzigd door Postman op 27-03-2019 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 11:05:

Dat is eigenlijk wel een goede vraag. Echter was dat in het verleden om mensen te sturen naar de betaalde diensten want dan kon je character rerollen voor een bepaald bedrag - ik meen €40 of €80 zelfs
De restrictie was er op PVP realms, niet op PVE (normal) realms en dat had weinig te maken met "sturen naar bepaalde diensten", maar juist met het feit dat Cross Faction collusion (enorm probleem op pservers) een stukje lastiger was, maar ook dat je na geganked te zijn geweest niet even een lvl 1 aan kan maken om de ander de huid vol te schelden.

Ik weet trouwens ook niet waar je die bedragen vandaan haalt, maar zo duur zijn dat soort zaken nooit geweest. Zo kost een faction change €30, maar eigenlijk is dat maar €5, want een race change van €25 is inbegrepen bij de faction change, een realm change kost €25, een name change €10. Nog steeds relatief prijzig, maar gelukkig niet de bedragen die jij noemt ;)
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:52:

Ik ben er al bijna zeker van dat het Priest of Paladin wordt - ik vind healen ontzettend leuk en geeft een gevoel van importantie. Verder merk je gewoon dat je overal sneller wordt geinvite. De twijfel ligt hem meer aan de combinatie dps/healer (= priest) of tank/healer (= paladin).
Priest als DPS zal al lastig worden (tenzij solo play), in groepen zijn shadowpriests niet heel populair en 40 man raids hebben er meestal maar 1 (mits voldoende warlocks en 16 debuff slots).

Paladin ben je eigenlijk altijd gewoon healer, tenzij solo play.

[ Voor 24% gewijzigd door Dennism op 27-03-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Dennism schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:14:
[...]

Ik weet trouwens ook niet waar je die bedragen vandaan haalt, maar zo duur zijn dat soort zaken nooit geweest. Zo kost een faction change €30, maar eigenlijk is dat maar €5, want een race change van €25 is inbegrepen bij de faction change, een realm change kost €25, een name change €10. Nog steeds relatief prijzig, maar gelukkig niet de bedragen die jij noemt ;)
Je hebt gelijk.
Dennism schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:14:
[...]

Priest als DPS zal al lastig worden (tenzij solo play), in groepen zijn shadowpriests niet heel populair en 40 man raids hebben er meestal maar 1 (mits voldoende warlocks en 16 debuff slots).

Paladin ben je eigenlijk altijd gewoon healer, tenzij solo play.
Jammer om te horen van de shadowpriest. Had eigenlijk een lichte voorkeur voor de priest tov de paladin - puur omdat ik er al 4 heb geleveld naar level 60 and up.

[ Voor 36% gewijzigd door PerfektOne op 27-03-2019 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:31:
[...]

Volgens mij waren ze toch iets hoger - daterend uit 2011 in dollars. (niet 80 euro maar dat kon het wel worden als je meerdere zaken tegelijk wou veranderen :) )

Q. How much do these services cost?
A. When purchased individually, the Guild Master Faction Change costs $40 US, the Guild Master Realm Transfer costs $35 US, and the Guild Name Change costs $20 US. You will receive a $10 discount when purchasing Guild Transfer and Faction Change in the same transaction, for a new total of $65 US. In addition, one Guild Name Change is free with the purchase of either a Guild Master Faction Change or Guild Master Realm Transfer. All sales of guild services are final -- no refunds will be given once a purchase is made.

(Engadget)

[...]

Jammer om te horen van de shadowpriest. Had eigenlijk een lichte voorkeur voor de priest tov de paladin - puur omdat ik er al 4 heb geleveld naar level 60 and up.
Dat zijn hele andere services, dat is een character maar ook de guild waarvan dat character guildmaster is verhuizen. Daar zit een wezenlijk verschil in met enkel character services. Services met de guild eraan gekoppeld zijn namelijk een tientje duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Al iets bekend van de release date van Classic WoW?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 20:57
Xtr3me4me schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 15:39:
Al iets bekend van de release date van Classic WoW?
Deze zomer ergens is voorlopig bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Paterpor schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:08:
[...]

Deze zomer ergens is voorlopig bekend.
Top brengt oude herinneringen terug. (Speelde wow sinds 2e dag na release en dat 5 jaar lang in totaal)

Azjol-Nerub Alliance nr.2 guild van de server toen

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Dat van de SPriest is wel een beetje onterecht. Ik kan mij nog herinneren dat er SPriest waren die in raids constant de meeste DPS en damage deden. Ja het is wel een lastige class om goed te spelen, en ook de kwetsbaarheid is vervelend. Maar waarschijnlijk zal het weer lastig zijn om het normale gevoel te veranderen van mensen en vervalt een priest naar healer in raid.
Ik kan me zelfs nog vaag een hunter herinneren die beter was dan een offtank. Ah die goede oude tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:12:
Dat van de SPriest is wel een beetje onterecht. Ik kan mij nog herinneren dat er SPriest waren die in raids constant de meeste DPS en damage deden. Ja het is wel een lastige class om goed te spelen, en ook de kwetsbaarheid is vervelend. Maar waarschijnlijk zal het weer lastig zijn om het normale gevoel te veranderen van mensen en vervalt een priest naar healer in raid.
Ik kan me zelfs nog vaag een hunter herinneren die beter was dan een offtank. Ah die goede oude tijd.
Dat klinkt juist als een uitdaging. Het vervelende is dat je er waarschijnlijk pas achter komt zodra je level 60 bent en om dan weer te rerollen is wel weer een heel langdradig proces. Vraag mij uberhaupt af hoe snel het levelen zal gaan - 3 maanden? half jaar? jaar? Gok dat ik er zelf een uur per dag in kan/wil steken gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
Heb in Classic een keer Deadmines gedaan met 5 hunters, pets laten tanken en gaan. Meerdere keren gewiped, maar wat een lol dat we hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Als de rest van de raid enorm slecht is en de speler die SP speelt bovengemiddeld goed dan kunnen ze best de meters toppen op bepaalde fights. Is iedereen echter even capabel in een raid en heeft iedereen een vergelijkbaar gear niveau dan is een SP echter maar een matige damage dealer en worden ze alleen meegenomen voor de shadow weaving debuff zodat de warlocks, even snel uit mijn hoofd, 15% meer damage doen.

Kijk je bijv. naar de AQ40 raid logs en rankings van Northdale van de caster DPS
Zie je dat een goede SP zo'n 300 tot 400 dps doet op bossfights.
Bij Mages is dit 800 tot 900 dps
En Warlock 500 tot 600 dps (warlocks scalen echter goed met gear, in Naxx staan ze weer hoger)
Boomie's zo'n 200-250 dps (erg zeldzaam).

Wil je in een competitieve raidguild terecht komen als caster ga je het als SP dus zeker zwaar krijgen, je moet dan echt een van de betere en meest dedicated SP's zijn. De meeste caster spots zullen voor mages zijn, dan een paar warlocks en dan meestal een SP.
In een guild waar het niet uitmaakt welke spec je speelt zal een SP mogelijk sneller de ruimte krijgen. Maar zal ook naar verwachting de progress minder zijn.
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:27:
[...]

Dat klinkt juist als een uitdaging. Het vervelende is dat je er waarschijnlijk pas achter komt zodra je level 60 bent en om dan weer te rerollen is wel weer een heel langdradig proces. Vraag mij uberhaupt af hoe snel het levelen zal gaan - 3 maanden? half jaar? jaar? Gok dat ik er zelf een uur per dag in kan/wil steken gemiddeld
Officieus Wereld record is nu 4 days en 20 uur uit mijn hoofd van Joanna. Bij een uur per dag gemiddeld zou ik zeker uitgaan van een half jaar+

[ Voor 14% gewijzigd door Dennism op 27-03-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Dennism schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:45:
[...]

Officieus Wereld record is nu 4 days en 20 uur uit mijn hoofd van Joanna. Bij een uur per dag gemiddeld zou ik zeker uitgaan van een half jaar+
Tijdens een weekje vakantie zou het dus makkelijk haalbaar moeten zijn :9

Dat betekent dat het des te belangrijker is om vooraf goed te kiezen welke class, race en faction gekozen wordt.

Denk je dat het record verbroken zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:22:
[...]

Dat betekent dat het des te belangrijker is om vooraf goed te kiezen welke class, race en faction gekozen wordt.

Dat verwacht ik wel ja, Joanna zelf heeft al aangegeven dat het sneller kan, ook zijn ze volgens mij op pservers al sneller geweest. Al weet je daar echter nooit of xp values e.d. 100% kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 13:35
PerfektOne schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 17:22:
[...]

4 dagen en 20 uur is /played he, dat is dus 116 uur WoW spelen en dan moet je nog optimaal spelen ook (geen pauzes, perfecte rotatie, perfecte quest volgorde en perfecte hoeveelheid mobs grinden tussendoor) :P
In een weekje vakantie is dat ongeveer 16.6 uur per dag, zonder pauzes.

Uur per dag zal denk ik op 5 maanden uitkomen dan, maar als je ipv een uur per dag wat langer op een paar dagen speelt zal het een stuk sneller kunnen. Als je kort speelt op een dag gaat er in verhouding meer tijd verloren aan reizen etc.

Bij de launch al die jaren terug rolde ik op dragonmaw (pvp, overigens later gemigreerd naar executus met de raid guild Unity toendertijd) een undead rogue en was ik redelijk rap level 60, zeker niet de eerste maar wel vlak achter die eerste lichting aan. Dit was rond de tijd dat Dire Maul uitkwam.

Ik verwacht in classic er wel wat langer over te doen, het leven is een stuk drukker. Wel ben ik van plan mijn rogue weer te maken (ik mis de oude specs) en dus weer horde, soms twijfel ik wel een beetje om toch warlock te gaan (orc warlock was toendertijd mijn tweede level 60). En hopelijk rond die tijd een casual guild te vinden die wel wat wil raiden maar niet heel hardcore is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

DaitoX schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:16:
[...]

4 dagen en 20 uur is /played he, dat is dus 116 uur WoW spelen en dan moet je nog optimaal spelen ook (geen pauzes, perfecte rotatie, perfecte quest volgorde en perfecte hoeveelheid mobs grinden tussendoor) :P
Zoals ik al zei; prima te doen in een weekje vakantie :9

Zonder gekheid, het levelen is nog maar het halve werk. Fatsoenlijke gear verzamelen, dungeons, farmen van resources etc is hetzelfde of zelfs meer werk.

Daarnaast wil ik niet rushen, ik wil juist genieten. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen een kick krijgen van zo snel mogelijk level 60 halen. Ieder zijn ding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zypher
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-08 12:49
Postman schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 14:54:
...
Waren er trouwens niet classes die alleen voor Horde en Alliance beschikbaar waren (dacht Alliance pala en Horde shaman)?
Yes, Paladin alleen voor Alliance and Shaman alleen voor horde.

Als ik Classic ga spelen, word het voor mij echt wel weer priest! Eerste class die ik in WoW heb gespeeld en heb ik door alle jaren heen (t/m Cataclysm) ook de leukste gevonden.

De racial skills voor priests waren ook een super feature!
Alleen al vanwege Fear Ward werd voor sommige dungeons specifiek naar Dwarf Priests gevraagd :*)
DaitoX schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:16:
[...]

Uur per dag zal denk ik op 5 maanden uitkomen dan, maar als je ipv een uur per dag wat langer op een paar dagen speelt zal het een stuk sneller kunnen. Als je kort speelt op een dag gaat er in verhouding meer tijd verloren aan reizen etc.
Als je een uur per dag speelt, heb je dan niet extra voordeel van de rested bonus waardoor de effectieve /played ook een stuk lager uit kan komen?

[ Voor 38% gewijzigd door Zypher op 28-03-2019 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Zypher schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 07:10:

[...]

Als je een uur per dag speelt, heb je dan niet extra voordeel van de rested bonus waardoor de effectieve /played ook een stuk lager uit kan komen?
Vergeleken met een week vol knallen wel natuurlijk, maar vergeleken met als je 2 dagen niet speelt en dan 3 uur op de derde dag maakt het niet echt uit kwa rested exp weer

Maar met een uur ben je al gauw 15 minuten kwijt aan reizen naar je quest gebied of naar de inn als je klaar bent en zal iemand die een uurtje speelt waarschijnlijk ook niet geheel optimaal spelen :P. Daarnaast wat dungeons doen tijdens het levelen en proffesions levelen en dan zit je al gauw op meer dan 10 dagen /played.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Beter dan de off tank ? Als in off tanken ?
Daar geloof ik dus helemaal niks van 8)7

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Pablo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:10:
[...]

Beter dan de off tank ? Als in off tanken ?
Daar geloof ik dus helemaal niks van 8)7
Hij zegt dan een off tank, ik geloof best dat er ergens in Vanilla een hunter is geweest die ooit iets beter heeft getanked dan de slechtste offtank maar te vinden :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:33

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Dennism schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:15:
[...]

Hij zegt dan een off tank, ik geloof best dat er ergens in Vanilla een hunter is geweest die ooit iets beter heeft getanked dan de slechtste offtank maar te vinden :P ;)
Tja "ooit", zo kan ik ook een beste opsomming maken.
Dat dit een keer in een raid gebeurd prima, maar als dit consistent gebeurd vliegt je OT er kijhard uit.

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Pablo schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Tja "ooit", zo kan ik ook een beste opsomming maken.
Dat dit een keer in een raid gebeurd prima, maar als dit consistent gebeurd vliegt je OT er kijhard uit.
Dit was in de begintijd dat je nog hunter pets kon vinden die 'speciaal' waren. Zo is er een tijdje de mogelijkheid geweest om rare beast spawns als pet te verkrijgen, deze behielden dan vervolgens hun rare bonussen. Dit in combinatie met goede training en buffs gaf soms zeer sterke pets, vooral op gebied van aggro was dat een beetje OP. Helaas is het daarna een grote eenheidsworst geworden met de pets.
Was dit dus consistent? Nee waarschijnlijk was het meer een gimmick dan iets wat vaak gebeurde. Zoals hierboven al aangehaald met 5 hunters een dungeon run doen bijvoorbeeld.

Vergeet niet dat er vooral de eerste maanden van WoW soms nog akelig grote balance issues waren. Het was niet voor niets dat je een hunter solo sneller kon levelen dan elke andere class, je had immers geen noodzaak voor een party bij de moeilijke quests want je pet was je party. En toen kwam de nerfbat en het grote bashen op 'huntards', jammer want dit verpeste toen redelijk mijn endgame (Troll hunter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Postman schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 11:07:
[...]

Dit was in de begintijd dat je nog hunter pets kon vinden die 'speciaal' waren. Zo is er een tijdje de mogelijkheid geweest om rare beast spawns als pet te verkrijgen, deze behielden dan vervolgens hun rare bonussen. Dit in combinatie met goede training en buffs gaf soms zeer sterke pets, vooral op gebied van aggro was dat een beetje OP. Helaas is het daarna een grote eenheidsworst geworden met de pets.
Was dit dus consistent? Nee waarschijnlijk was het meer een gimmick dan iets wat vaak gebeurde. Zoals hierboven al aangehaald met 5 hunters een dungeon run doen bijvoorbeeld.
Rare spawns kan je nog steeds krijgen, en zelfs met normalisatie zijn ze soms nog vrij gewild vanwege de "looks". Voor normalisatie was het inderdaad zo dat je voor DPS eigenlijk altijd, even uit mijn hoofd, lupos wilde tamen omdat deze shadow damage deed en dus armor negeerde. Voor tanking weer ik zo niet wat de pet was, ik verwacht mogelijk een rare turtle of iets dergelijks.
Vergeet niet dat er vooral de eerste maanden van WoW soms nog akelig grote balance issues waren. Het was niet voor niets dat je een hunter solo sneller kon levelen dan elke andere class, je had immers geen noodzaak voor een party bij de moeilijke quests want je pet was je party. En toen kwam de nerfbat en het grote bashen op 'huntards', jammer want dit verpeste toen redelijk mijn endgame (Troll hunter).
Een hunter is nog steeds het snelst volgens mij, en ook nog steeds zeker 1 van de makkelijkste classes om te levelen op pservers. Inderdaad vanwege de pet. Ook een zeer goede farm class.

Bashen op "Huntards" heeft denk ik weinig te maken met de "nerfbat", maar vooral met het feit dat er maar weinig goede hunters waren. Iets wat vooral in dungeons naar voren kwam. Wie herinnerd zich geen URBS waar bij Rend bijvoorbeeld bijvoorbeeld de halve dungeon richting de party gestormd komt omdat de hunter weer eens vergeten is een dismiss pet te doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Zo had/heeft elke class wel zijn dingetjes en iedereen maakt wel es een foutje.

ja ik was een hunter ;)

oh, en alles is hunter lootz!!!

[ Voor 13% gewijzigd door TepelStreeltje op 28-03-2019 11:34 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
In classic hebben wij wel eens een shadowpriest Onyxia laten tanken. Omdat het kan. Daarnaast ook wel eens onyxia gedaan met 40 priests en later met 40 paladins.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 19:51

Felyrion

goodgoan!

Nu ik dit allemaal zo lees is het eigenlijk bijzonder hoeveel zaken "opgeofferd" zjin voor "quality of life", maar die eigenlijk killing zijn voor de MMO ervaring die WoW zo sterk maakten (naar mijn mening).

Als ik terugdenk aan de vanilla tijd dan herinner ik me diverse spelers die ik tijdens het levelen leerde kennen en waarmee ik later regelmatig instances deed.
Je had guilds en spelers op de server met bepaalde reputaties, en op een zeker moment waren wij zelf de guild-to-beat. Zelfs een paar Server-first kills gehaald in BWL (Chromaggus en Nef). Wát een euforie was dat zeg _/-\o_

Nu zal veel niet zomaar weer het oude kunnen worden, en veel is nostalgie, maar toch.... als ik wat random dingen vergelijk die me zo te binnen schieten.... vast excuus voor de lange post.. :z

- Uniekheid items
Je had écht BiS items waar je achteraan ging. En zoals eerder gezegd, Epics waren Epic. Ik herinner me dat ik als net level 60 priest in Scholomance binnen een week Headmasters Charge én Alanna's Embrace oppikte. Iedereen sprak je daar op aan toen. In raids kreeg ik een speciaal plekje bij de casters vanwege de extra intellect buff.

Tegenwoordig is alles eenheidsworst met nét wat betere getalletjes. iLevel is alles.

- over buffs gesproken
Dat is dan misschien wel een ding wat ik niet zo mis. In Vanilla moest elke groep apart gebuffed worden.
We hadden specifieke class chats waarin we de groepen opdeelden.
En volgens mij hadden Pally's het helemaal ellendig, al hadden wij die niet als Horde.
En natuulijk altijd candles bij je hebben.

- Ongeschikte drops
Hoe frustrerend ook soms... De meeste items die dropten waren niet geschikt. We baalden met z'n allen als die Shadowcraft items dropten terwijl er geen Rogue in de groep zat. Maar dat maakte het des te beter als jouw item wél dropte.

Vandaag is elk item wat dropt geschikt voor je. Het is maar net de vraag of het toevallig 5 itemlevles hoger is. Jeuj. En farmen voor je alt is ook niet meer wat het is geweest :+

- Flying
Tsja, hoe fantastisch ik flying ook vond toen het uit kwam, het haalt een bult immersion weg. De wereld wordt ineens veel kleiner en onbetekenender. Je slaat gewoon alles over.

- LFG/R
Zelfde geldt eigenlijk voor LFG.. hoe makkelijk het ook is, het haalt weer een stuk "waarde" weg van je run. Als je al tijd investeerd om een groep te maken en naar de dungeon te komen dan zal je ook niet zomaar de groep verlaten als het nét even tegenzit.
Vaak genoeg met een Tank gezeten die niet helemaal top was. Dat is dan zo. Corpse runs naar de dungeon ingang waren vaker norm dan uitzondering. Maar des te leuker als je dan samen toch het einde weet te halen.

Nu is het uitzonderlijk als er iets in de chat gezegd wordt in de gemiddelde dungeon run.

Ook had ik het gevoel dat het complexer was. Al is dat wat tegenstrijdig omdat er veel meer skills zijn bijgekomen in de loop der expansions.
Toch had ik het gevoel dat ik als priest healer met veel meer dingen rekening moest houden. Ging ik voor intellect voor een grotere mana pool en effectiviteit of toch meer spirit zodat ik betere mana regen had.
Dan had je ook nog de five second rule waarna je extra mana regen had zodat je je "pauzes" goed moest plannen.

Nu hab je een fixed mana pool en fixed regen value....

Maar het is niet alleen maar kommer en kwel tegenwoordig hoor :>
Zo vind ik de leveling experience in BFA wel vermakelijk en er zit wel een mooie rode draad in alles.
Het is heel geschikt voor casual spelers die toch alles willen zien en toch het gevoel willen hebben dat ze mee kunnen komen en progressie boeken.

pff... ok.. nouja, ik heb wel zin in classic in elk geval 8)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
Felyrion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:28:
- Uniekheid items
Je had écht BiS items waar je achteraan ging. En zoals eerder gezegd, Epics waren Epic. Ik herinner me dat ik als net level 60 priest in Scholomance binnen een week Headmasters Charge én Alanna's Embrace oppikte. Iedereen sprak je daar op aan toen. In raids kreeg ik een speciaal plekje bij de casters vanwege de extra intellect buff.
Niet alleen unieke items, maar ook unieke talents (en specs), buffs, procs. Volgens mij zijn velen van mening (net als Blizzard) dat het oude talent systeem weinig echte keuze bood, veel "verplichte" talents had en ook talents die (zo goed als) nooit gekozen werden. Voor wat betreft de beste damage/tanking/healing specs klopte dit ook gewoon, maar voor de uitzonderingssituaties was het gewoon heel leuk. Hybrid builds, specifieke talents die in een of twee fights verdomde handig waren (en verder zinloos) enzovoorts. Een paar voorbeelden:
- Prot warrior PVP (block value) in TBC: andere spec dan Prot PVE, met wat meer Arms/Fury talentpoints erin.
- Prot warrior PVP in WotLK: eigenlijk een Arms spec met full ArP gear, maar dan met sword&board.
- Fire/Frost mage PVP in TBC: een hybrid fire/frost build die ik in Arena gebruikte, de "anti-rogue" spec met hoofdzakelijk Frost, maar met alle stunn abilities/procs talents uit Fire.
- Arcane/Frost mage PVE in TBC: een bossfight starten met alle cooldowns en AB spam >invis > Evocate en daarna rustig een tijdje Frostbolts spammen (totdat de cooldowns en hopelijk Heroism up was).

Zoveel leuke random specs die soms maar een paar punten linksom of rechtsom van elkaar scheelden, maar mij zoveel extra speelplezier hebben gegeven.
- Flying
Tsja, hoe fantastisch ik flying ook vond toen het uit kwam, het haalt een bult immersion weg. De wereld wordt ineens veel kleiner en onbetekenender. Je slaat gewoon alles over.
Mijn inziens leende Azeroth zich niet voor flying (nog steeds niet). Dat het in TBC kwam was spannend en leuk, maar de wereld was er ook op gemaakt. Sommige delen waren zelfs heel slecht bereikbaar, zeker in Netherstorm was het vele malen sneller/eenvoudiger met een flying mount.
- LFG/R
Zelfde geldt eigenlijk voor LFG.. hoe makkelijk het ook is, het haalt weer een stuk "waarde" weg van je run. Als je al tijd investeerd om een groep te maken en naar de dungeon te komen dan zal je ook niet zomaar de groep verlaten als het nét even tegenzit.
Vaak genoeg met een Tank gezeten die niet helemaal top was. Dat is dan zo. Corpse runs naar de dungeon ingang waren vaker norm dan uitzondering. Maar des te leuker als je dan samen toch het einde weet te halen.

Nu is het uitzonderlijk als er iets in de chat gezegd wordt in de gemiddelde dungeon run.
Geen LFG had ook wel nadelen (moet ik zelf ook bekennen). Zo vond ik in Vanilla de instance Maraudon een van de mooiste/coolste instances, maar oh god als je daarheen moest komen (als Alliance zijnde). En heel vaak was het gewoon heel lang zoeken om een groep bij elkaar te krijgen.
Aan de andere kant, had je dan een groep en had je een echt goede tank/healer/dpser... dan ging die persoon ook direct op de friendslist. Zo heb ik gaandeweg in Vanilla en TBC heel wat namen op de friendslist gehad, mensen die in totaal andere guilds zaten, maar die ik vaak vroeg voor dungeons, heroics of zelfs raids (en vice versa deed men dat ook bij mij). Uiteindelijk leuke contacten en vriendschappen aan overgehouden.
Maar het is niet alleen maar kommer en kwel tegenwoordig hoor :>
Zo vind ik de leveling experience in BFA wel vermakelijk en er zit wel een mooie rode draad in alles.
Het is heel geschikt voor casual spelers die toch alles willen zien en toch het gevoel willen hebben dat ze mee kunnen komen en progressie boeken.
Ik moet zeggen, hoewel mijn inziens WotLK het begin van het "nieuwe WoW" was en heel duidelijk was dat die expansion er qua dungeon difficulty, (normal) raid difficulty, achievements etc. er echt op geent was om zoveel mogelijk nieuwe, onervaren en jonge spelers aan te trekken.. dat ze in die expansion het qua storyline toch heel goed voor elkaar hadden.
Vanilla zie ik als leuk, spannend, nieuw en met flink wat onafgewerkte randjes, TBC is in dat opzicht een verbeterslag, leuke nieuwe dingen en toevoegingen. WotLK was voor mij meer een promotieplaatje voor de grote massa: super verhaal met een van de meest bekende villains, maar alleen al het "CC is niet meer nodig" principe vond ik al alarmerend.

Nog even offtopic op het bovenstaande verhaal: gisteren een account aangemaakt op een Vanilla private server, wilde eens wat met verschillende classes gaan uitproberen, kijken welke ik nu als eerste wil gaan levelen. Begonnen met een dwarf warrior (zoals destijds ook) en ik merkte al snel dat ik 1 ding vergeten was (wat anders was dan in de laatste paar expansions): agro range. Goeie dag zeg, wat agro je mobs snel en van veraf. Loop je een grot binnen, pull je vanaf 15+ meter een mob, die pullt daardoor nog 2 anderen mee... dooie ik dus :P
Goed, weer even aanpassen dus, veel food meenemen en toch snel First Aid leren O-)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

alleen al het "CC is niet meer nodig" principe vond ik al alarmerend.
Hah, CC... ik was het al bijna weer vergeten inderdaad :P In die tijd was de shackle undead nog een nuttige spell omdat veel dungeons undeads bevatten. Ik kan me nu niet eens herinneren wanneer ik dat voor het laatst nuttig heb gebruikt.

Ook dat vond ik veel leuker inderdaad. Je moest nog een beetje een plan hebben bij het pullen van een groep mobs. Sap hier, sheep daar en pullen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Felyrion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 15:20:
[...]

Hah, CC... ik was het al bijna weer vergeten inderdaad :P In die tijd was de shackle undead nog een nuttige spell omdat veel dungeons undeads bevatten. Ik kan me nu niet eens herinneren wanneer ik dat voor het laatst nuttig heb gebruikt.

Ook dat vond ik veel leuker inderdaad. Je moest nog een beetje een plan hebben bij het pullen van een groep mobs. Sap hier, sheep daar en pullen maar.
Kharazan! :*)
Moi_in_actie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:41:

Ik moet zeggen, hoewel mijn inziens WotLK het begin van het "nieuwe WoW" was en heel duidelijk was dat die expansion er qua dungeon difficulty, (normal) raid difficulty, achievements etc. er echt op geent was om zoveel mogelijk nieuwe, onervaren en jonge spelers aan te trekken.. dat ze in die expansion het qua storyline toch heel goed voor elkaar hadden.
Vanilla zie ik als leuk, spannend, nieuw en met flink wat onafgewerkte randjes, TBC is in dat opzicht een verbeterslag, leuke nieuwe dingen en toevoegingen. WotLK was voor mij meer een promotieplaatje voor de grote massa: super verhaal met een van de meest bekende villains, maar alleen al het "CC is niet meer nodig" principe vond ik al alarmerend.
Ben ik het totaal mee eens. Al vond ik de dungeons van WotLK wel erg leuk. Ook de heroic modes waren vaak uitdagend en het thema dat eigenlijk direct afkomt van WC3 TFT sprak mij zeker aan (spel dat ik nog steeds speel). Ik vond Cataclysm eigenlijk de boosdoener waarbij de moeilijkheidsgraad ver daalde..
Moi_in_actie schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 13:41:

Nog even offtopic op het bovenstaande verhaal: gisteren een account aangemaakt op een Vanilla private server, wilde eens wat met verschillende classes gaan uitproberen, kijken welke ik nu als eerste wil gaan levelen. Begonnen met een dwarf warrior (zoals destijds ook) en ik merkte al snel dat ik 1 ding vergeten was (wat anders was dan in de laatste paar expansions): agro range. Goeie dag zeg, wat agro je mobs snel en van veraf. Loop je een grot binnen, pull je vanaf 15+ meter een mob, die pullt daardoor nog 2 anderen mee... dooie ik dus :P
Goed, weer even aanpassen dus, veel food meenemen en toch snel First Aid leren O-)
Ik heb de retail versie van Wow geinstalleerd en ben eens verder gegaan met een Night Elf druid die toevallig nog op mijn account stond. Levelen gaat in verhouding echt snel en hetgeen dat mij al meteen opviel is dat er mensen van andere realms rond lopen. Verder pakt de sfeer van Teldrassil mij wel weer na al die jaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Felyrion schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:28:
- Ongeschikte drops
Hoe frustrerend ook soms... De meeste items die dropten waren niet geschikt. We baalden met z'n allen als die Shadowcraft items dropten terwijl er geen Rogue in de groep zat. Maar dat maakte het des te beter als jouw item wél dropte.

Vandaag is elk item wat dropt geschikt voor je. Het is maar net de vraag of het toevallig 5 itemlevles hoger is. Jeuj. En farmen voor je alt is ook niet meer wat het is geweest :+
Zelfs met een rogue was shadowcraft waardeloos want die had spirit! De enige reden waarom ik dat wel aanpakte was de looks :P. Die dungeon class sets waren voor de meeste classes niet zo goed volgens mij, als rogue droeg je in ieder geval niks van deze set. Druids wouden volgens mij wel juist wat shadowcraft gear weer overigens.

Wat betreft CC e.d. dat was met MC/BWL gear ook niet meer nodig natuurlijk, ik zag iemand anders al die opmerkte hier onyxia te hebben getanked met een shadowpriest, zelf deed ik dan in dungeons weleens wat tanken als rogue. Zodra je eenmaal wat gear had was veel mogelijk.

Er is ook wat nieuws over spell batching trouwens: https://us.forums.blizzar...atching-in-classic/137118
Meeste private servers doen dit schijnbaar niet goed, maar classic dus wel zoals vanilla straks.

[ Voor 8% gewijzigd door DaitoX op 28-03-2019 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DaitoX schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:10:
[...]

Zelfs met een rogue was shadowcraft waardeloos want die had spirit!
Dit doet me denken aan de tijd dat ik veel aan PvP deed op mijn rogue gedurende TBC. Had een volledige stam+spir set (inclusief spirit enchants op beide wapens en alle mogelijke gear) in mijn bags. Had een spammable macro waarmee ik naar stealth ging en deze set equipte. Spirit regenereerde health en met deze set was ik na ~1.15 minuut van 20% hp weer vol.

Was aanzienlijk trager dan wanneer je ging zitten eten, maar het voordeel was dat ik kon rondsluipen tijdens het regenereren. Je was alleen wel de sjaak als je in combat geraakte met deze set. Die deed amper damage en je kon (behalve wapens) geen gear swappen tijdens combat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Nou afgelopen weekend ben ik begonnen met een warlock.

Jeetje wat ontzettend gaaf is dit.
De keuze is nu wel gemaakt als Classic gaat beginnen.
Laat alle andere maar mooi healen/tanken.

Ik ga mooi Warlock spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Laatst online: 11-09 10:59
Tha-Skunk schreef op maandag 1 april 2019 @ 08:42:
Nou afgelopen weekend ben ik begonnen met een warlock.

Jeetje wat ontzettend gaaf is dit.
De keuze is nu wel gemaakt als Classic gaat beginnen.
Laat alle andere maar mooi healen/tanken.

Ik ga mooi Warlock spelen ;)
Oh... leg eens uit...? Een warlock in vanilla wow? :D Ik weet het niet zo heel goed meer hoe de classes-balans was toentertijd, maar... volgens mij waren er niet zo heel veel spelers die een warlock speelden hè? :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
RustStorm schreef op maandag 1 april 2019 @ 09:18:
[...]

Oh... leg eens uit...? Een warlock in vanilla wow? :D Ik weet het niet zo heel goed meer hoe de classes-balans was toentertijd, maar... volgens mij waren er niet zo heel veel spelers die een warlock speelden hè? :)
Warlocks waren er niet zoveel nee. Volgens mij is aggro management van een lock best lastig, je hebt geen aggro reducing dingen, en je hebt veel hit nodig. En die hit krijg je niet dmv talents zoals bijvoorbeeld spriest en mages wel hebben.

Ik denk dat daardoor niet veel mensen een lock spelen.
Ook in het begin in pvp waren locks niet heel goed, dat hebben ze toen d.m.v. patches wel verbeterd. Iets later hebben ze ook Death Coil toegevoegd volgens mij. Dat was ook wel nodig zeg maar.

Ik dacht altijd dat een warlock easy mode was, je hebt een pet, je hebt weinig downtime en een free mount. Maar kon me vroeger nooit toe zetten om een lock te levelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Je kan d.m.v. talents je agro reduceren (kwam ik gisteren achter).

En misschien is dat het wel wat me trekt, dat niet veel mensen warlocks spelen.

Je hebt healing stones/summoning dingen, soulstone die je weg kan geven.
Een pet (om te tanken, dps'n, cc) en idd een gratis mount.
Sacrifice for the ow shit momenten.

In mijn originele vanilla tijdperk heb ik altijd druid healer/warrior tank gemaind.
Wil gewoon iets anders en zoals gezegd, warlock ben ik dit weekend begonnen maar vind het helemaal geweldig.

In tegenstelling tot andere classes draai ik mijn hand er niet voor om om 3 mobs tegelijk te ownen zonder veel downtime.

Life tap i.c.m. die groene straal om leven te gappen van een mob om je Eigen leven weer aan te vullen.
Nu mijn pet ook zijn eigen heal heft gaat het helemaal super top allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik vind een lock ook ideaal om mee te grinden. self heals, fear en een pet. beter kan niet volgens mij :)
Meeste mensen haken op de 1 of andere manier af idd.
Wat me opvalt is dat er heel veel mensen warrior tank spelen/gaan spelen. Warrior in vanilla was ook iconisch, maar toch ben je vaak aan het zoeken naar een tank voor een groep.

Ik denk dat ik toch mage ga levelen. In ieder geval in het begin. Als ik dan erachter kom dat veel tanks nodig zijn ga ik waarschijnlijk wederom een warrior tank spelen.

heb nu een lvl 60 tank, lvl 60 hunter en een lvl 52 mage op pserver. Ik vind hunter ook echt wel leuk om te spelen. Maar toch denk ik aan een mage (of toch misschien ook een lock... shit.. ben weer terug bij af :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
haha dat klinkt wel bekend inderdaad.

Ik heb op pserver ook als laatste hunter gemained.
Zeker het is ook easy om te levelen een hunter, maar ben gewoon toe aan iets nieuws.

Nee ik ga mooi lock doen, zoals gezegd, laat de rest maar mooi tanken en healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:01
Als lock van het eerste uur zijnde was je voidwalker absoluut geen tank :P totaal geen goed aggro build en dus had ik liever een succubus ofzo voor de charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ik vind dat mijn blauwe vriend het prima doet.

True, meer dan 3 dots en wat met mijn wand schieten moet ik niet proberen want dan komen de mobs wel mijn kant op. Maar over het Algemeen kan die het tanken prima vol houden.

Wilde gisteren nog even een DM run doen om te kijken hoe dat gaat, maar toen ik in een party kwam met 3xlvl 15 en 1 lvl 16 heb ik maar bedankt.

Voelde er weinig voor om 2 uur van mijn tijd te verdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 16:45:
[...]
Ik heb indertijd - rond de release van Zul'Gurub - gererolled naar een andere server, waar vrienden al max level waren. Ik heb toen twee dagen vrij genomen en in een week tijd een character naar level 60 gebracht, Time played was iets van 5 dagen en na afloop had ik vierkante ogen :X

Wel gesponsored zodat ik op level 40 mijn mount had, dat helpt.

Vanaf level 58 alleen nog maar gelevelled dmv een timbermaw rep grind voor de agility enchants en twee weken nadat ik level 60 was had ik mijn epic mount.

Dat waren leuke tijden, maar ik denk niet dat ik dat ga herhalen...
Akaendra schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:04:
Als lock van het eerste uur zijnde was je voidwalker absoluut geen tank :P totaal geen goed aggro build en dus had ik liever een succubus ofzo voor de charm
Affliction dotten en gefeared houden was sowieso sneller dan single target met de blueberry te spelen. Snel curse of recklessnes erop als ze dreigden te veel adds te pullen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2019 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
Affliction dotten en gefeared houden was sowieso sneller dan single target met de blueberry te spelen. Snel curse of recklessnes erop als ze dreigden te veel adds te pullen.
Zoveel dit, hoeveel ik niet gebruik maakte van deze 'truc' om fear een 'reliable' cc te laten zijn.
Mensen flipten altijd in het begin als je begont met fearen;)

Ik ben zelf heel erg hyped voor classic, kan voor mij niet vroeg genoeg komen!
Zelf twijfel ik nog tussen Dworf Priest / Shaman / Warlock, maar ik neig toch naar een Priest eerlijk gezegd.

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Mach!- schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:33:
[...]
Zoveel dit, hoeveel ik niet gebruik maakte van deze 'truc' om fear een 'reliable' cc te laten zijn.
Haha, de scheldkannonades die je indertijd in dungeons al kreeg als je fear gebruikte. Mijn standaard antwoord "I'll handle it, you worry about healing/tanking/dps. Na een tijdje kenden ze me wel op de server en werd er niet moeilijk over gedaan.

Vooral in TBC dungeons veelvuldig gebruikt. Charm met de Succubus, een Fear met focus macro en een macro om je focus target CoR of CoW te geven tussen het dps-en door. Ik mis dat wel op mijn warlock nu, veel te veel Tank & Spank met een heel sterke Blueberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik vond warlock altijd wel leuk spelen, maar het is wel hard werken als lock. Altijd soul shards farmen voor raids (die niet stacken) en je moest altijd als één van de eerste aanwezig zijn vanwege de summons (met name bij de world bosses bijvoorbeeld).

Zelf ga ik toch voor de holy priest. Dat is toch het langst mijn main geweest (nog steeds eigenlijk) en ik vind de speelstijl gewoon erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 15:01
[...]

Zelf twijfel ik nog tussen Dworf Priest / Shaman / Warlock, maar ik neig toch naar een Priest eerlijk gezegd.
Dwarf Shaman bestaat niet in classic. Niet één alliance race kan een shaman zijn, alliance heeft paladins ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Felyrion schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:51:
Ik vond warlock altijd wel leuk spelen, maar het is wel hard werken als lock. Altijd soul shards farmen voor raids (die niet stacken) en je moest altijd als één van de eerste aanwezig zijn vanwege de summons (met name bij de world bosses bijvoorbeeld).
Reden waarom ik geen warlock neem terwijl ik verzot op classes met pet ben. Teveel werk bij het raiden :D

Pets zijn altijd zo fijn omdat je die lekker ver weg naar de mob stuurt en je hebt het zelf lekker rustig. Druid is ook wel lekker. Beperkte skill set per form en als er ineens 3 mobs op me hakken, dan shift ik snel bear en turtle ze gewoon alle 3, shift, barkskin (of warstomp bij tauren), heal, hot en weer terug.
DPS is dan wel bizar laag, maar uiteindelijk win je altijd en kom je niet echt in gevaar. Geen gedoe met crowd control, kiten etc.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:51

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik mis de random chests die je soms tegenkwam die bij uitzondering hele vette items (soms zelfs een blue) konden bevatten. Gewoon, ergens in de wereld, verstopt tussen wat mobs of een grot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arquero
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-08 09:24
Felyrion schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:51:

Zelf ga ik toch voor de holy priest. Dat is toch het langst mijn main geweest (nog steeds eigenlijk) en ik vind de speelstijl gewoon erg fijn.
Dat dus.
Ik heb zelf tot in wotlk een warlock als main gehad.
SM/Ruin spec was echt wel leuk :D
Flinke crit en een paar seconden later lag je dood op de grond, maar vanwege cloth lage repair bills

Maar inderdaad het soulshards farmen... Altijd bagspace tekort omdat je 1 bagslot vrij moest houden voor de felcloth bag :/

Oh en: dot op een sheep. Mage weer pissig >:)
Was altijd wel een soort strijd tussen locks en mages.

En rogues in pvp, brrrr. Stunlock tot je dood was en je kon niets doen.
Ik weet nog wel dat in Booty Bay ik een keer een rogue achter me aan had die het leuk vond om me continu te sappen en mobs te taggen. Hij was level skull voor mij, maar het lukte uiteindelijk toch om hem een keer te fearen. Toen werd hij pissig en begon te ganken.

[ Voor 4% gewijzigd door Arquero op 02-04-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavento
  • Laatst online: 08-09 08:59
Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 10:08:
[...]

Ik heb indertijd - rond de release van Zul'Gurub - gererolled naar een andere server, waar vrienden al max level waren. Ik heb toen twee dagen vrij genomen en in een week tijd een character naar level 60 gebracht, Time played was iets van 5 dagen en na afloop had ik vierkante ogen :X
Dit kan ik moeilijk geloven, zo ver ik weet stond het record destijds op 4 dagen en 20 uur.

edit: nvm dat zei iemand al. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door xavento op 02-04-2019 16:04 ]

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xavento schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 15:55:
[...]

Dit kan ik moeilijk geloven, zo ver ik weet stond het record destijds op 4 dagen en 20 uur.

edit: nvm dat zei iemand al. 8)7
Ik zat op iets van 5,5 dagen played wat veel mensen toen deden en niet zo bijzonder was.

Er waren een levelling guides die je kon kopen (of als je slecht was zoals ik gewoon downloaden) met stap voor stap hoe die records gezet werden. Die heb ik gelezen en vervolgens gevolgd. Als ik een week zeg bedoel ik wel 9 dagen (2x weekend dus), waarvan ik er 6 volledig aan levellen heb gewijd om zo snel mogelijk te kunnen aansluiten bij mijn vrienden Zul'Gurub.

In MoP lag ik ruim voorop voor realm first level 90 monk toen ik weg moest voor een noodgeval. Toen ik terug kwam lag ik twee levels achter op de nummer 1 en die heb ik nooit meer ingehaald. Op level 80 met mijn druid heb ik het ook geprobeerd, maar dat strande halverwege door een disconnect en een humongous server queue :(

Ik speed level al characters vanaf vanilla, het is echt geen rocket science. Het is eigenlijk pas de laatste twee expansions met hun alt onvriendelijke grinds dat ik niet elke class alliance side snel op max level heb en één class horde side. Kwestie van tassen vol duwen met potions, flasks en foodbuffs voorbereiden in de beta en spelen. Heb tot nu toe altijd mazzel gehad met beta toegang, dat helpt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zypher
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 14:54:
Ik mis de random chests die je soms tegenkwam die bij uitzondering hele vette items (soms zelfs een blue) konden bevatten. Gewoon, ergens in de wereld, verstopt tussen wat mobs of een grot.
En de ontelbare keren dat je dood ging omdat je per sé die chest wilde openen en die twee mobs die erbij staan wel even killed (maar dan die 3e - en soms ook nog een 4e - mob even niet gezien had) :P
[...]
Voor mij is het Dwarf Priest, no questions asked! Dat was mijn eerste character en heb ik altijd (totdat ik tijdens Cataclysm ben gestopt) als main gespeeld. Speelstijl is gewoon super, en zeker in vanilla met de racial abilities (Fear Ward) was dwarf priest een geliefde healer :*)
ALS ik bij classic al aan een alt ga beginnen dan wordt het waarschijnlijk een hunter/warlock omdat die heerlijk zijn om te solo-en (volgens mij was mijn eerste max level alt (in TBC) ook een hunter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zypher schreef op woensdag 3 april 2019 @ 08:03:
[...]

En de ontelbare keren dat je dood ging omdat je per sé die chest wilde openen en die twee mobs die erbij staan wel even killed (maar dan die 3e - en soms ook nog een 4e - mob even niet gezien had) :P

[...]

Voor mij is het Dwarf Priest, no questions asked! Dat was mijn eerste character en heb ik altijd (totdat ik tijdens Cataclysm ben gestopt) als main gespeeld. Speelstijl is gewoon super, en zeker in vanilla met de racial abilities (Fear Ward) was dwarf priest een geliefde healer :*)
ALS ik bij classic al aan een alt ga beginnen dan wordt het waarschijnlijk een hunter/warlock omdat die heerlijk zijn om te solo-en (volgens mij was mijn eerste max level alt (in TBC) ook een hunter).
Mijn eerste karakter was een human rogue. Zware tijd gehad :P. Tweede was een demonology warlock... Easy mode. Ook recent nog gespeeld op een private server en zelfs in vanilla classic kon je als lock makkelijk twee of drie mobs solo'en. Ik ben daar uiteindelijk handiger mee geworden dan ik met mijn rogue ooit was, dus dat word dan ook mijn classic karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Waren de beste kistjes niet voorzien van een slot?
Weet nog wel dat je juist daarom soms een rogue in je party wou hebben omdat je anders de helft van de drops in een dungeon niet kreeg (oké helft is overdreven maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Postman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:09:
[...]

Waren de beste kistjes niet voorzien van een slot?
Weet nog wel dat je juist daarom soms een rogue in je party wou hebben omdat je anders de helft van de drops in een dungeon niet kreeg (oké helft is overdreven maar toch).
In dungeons wel, maar in de open wereld waren ze nooit locked :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
HTT-Thalan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:45:
[...]

In dungeons wel, maar in de open wereld waren ze nooit locked :).
Ik zou zweren dat ze er ook in de open wereld waren. Nou ja open wereld, vaak in een kamertje of grot ofzo. Maar misschien dat dit mijn verkeerde herinnering is en waren dat de lootable boxes die locked waren (zo frustrerend waren die zeg).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Postman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 09:50:
[...]

Ik zou zweren dat ze er ook in de open wereld waren. Nou ja open wereld, vaak in een kamertje of grot ofzo. Maar misschien dat dit mijn verkeerde herinnering is en waren dat de lootable boxes die locked waren (zo frustrerend waren die zeg).
Oh ja, absoluut :) je kon kleine lootboxes looten die altijd locked waren en je zag dus regelmatig mensen in gen chat vragen naar een rogue om ze te openen! Die hadden een flink hogere kans op een green item dan de lockboxes die je kon looten als je als rogue een box via pickpocket verkreeg.

Je had dus:

Lockboxes via general mob drops (altijd locked, hoge kans op een item of consumable)
Lockboxes via pickpocket (rogue only, bevatten eigenlijk puur wat copper/silver en soms een consumable)
Open world chests (nooit locked, hoge kans op item)
Dungeon chests (soms locked, hele hoge kans op een item)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik speel op een low pop pserver met meestal maar 50 spelers online. Die chests zijn bijna altijd aanwezig overal (net als de rare mobs)... prijsschieten :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Zijn jullie niet bang dat je straks zoveel uur hebt gestoken in een private server dat classic dalijk niet meer leuk aanvoelt :p ?

Aan de ene kant snap ik wel dat je dan lekker in het spel rolt zodra het gereleased wordt, maar anderzijds denk ik dat er dan nog weinig te ontdekken valt omdat je toch nog dingen vers in het geheugen hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zypher
PerfektOne schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:09:
Zijn jullie niet bang dat je straks zoveel uur hebt gestoken in een private server dat classic dalijk niet meer leuk aanvoelt :p ?

Aan de ene kant snap ik wel dat je dan lekker in het spel rolt zodra het gereleased wordt, maar anderzijds denk ik dat er dan nog weinig te ontdekken valt omdat je toch nog dingen vers in het geheugen hebt staan.
Niet echt, ik heb de afgelopen jaren op verschillende pservers gespeeld (zowel vanilla, tbc als wotlk servers).
Ging nooit vervelen, ook omdat ik het iedere keer wel weer een uitdaging vond om de nieuwe (andere) economy te ontdekken en via de auction house mijn vermogen vanaf 0 naar aardige hoogtes te brengen :9

Van de andere kant merkte ik juist op elke server dat, zodra ik max level ben en eigenlijk met 5-mans niet meer verder kom (gear-wise), de fun langzaam verdween. Hoofd oorzaak daarvoor is te weinig tijd om serieus raiden op te kunnen pakken.
Voor mij is dat eigenlijk de twijfel of ik wel weer een subscription moet aangaan om Classic te spelen.. Het is super leuk! Totdat ik max level bereikt heb en er weer achter kom dat raid-schedules niet samengaan met mijn dagelijkse verplichtingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
PerfektOne schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:09:

Natuurlijk is dat risico aanwezig, maar wat ik wel merk is dat je foute keuzes kunt vermijden.
Zo heb ik nu een lvl 15 (bijna 16) Troll Shaman en heb bijvoorbeeld voor leatherworking gekozen i.c.m. skinning. Nu denk ik dat het toch beter is om voor herb/alch combo te gaan want skinning level je snel, leatherworking gaat traag en levert relatief weinig op (voor mezelf). Je kunt een keer wat kleren maken, maar quests rewards zijn meestal beter en levelen sneller dan ik aan skill win. Plus met een chronisch tekort aan geld in het begin heb je geen vermogen om even alle dure leatherworking skills te leren.
Dus ja je leert er sowieso weer van. Ook omdat ik eigenlijk altijd hunter en spriest heb gespeeld dus is shaman voor mij een probeersel.

Daarnaast zal de echte WoW Classic er totaal anders uit gaan zien. Op een pserver is het toch allemaal wat oubollig qua graphics, voor mij dan. Neem aan dat Blizzard WoW Classic in dezelfde engine als BfA uit gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Postman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:25:
Daarnaast zal de echte WoW Classic er totaal anders uit gaan zien. Op een pserver is het toch allemaal wat oubollig qua graphics, voor mij dan. Neem aan dat Blizzard WoW Classic in dezelfde engine als BfA uit gaat brengen.
Nieuwe engine, oude character models en textures, naar wat ik begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
HTT-Thalan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:27:
[...]

Nieuwe engine, oude character models en textures, naar wat ik begreep.
Tot nu toe is er volgens mij nogal wat twijfel. Datamining heeft alleen de oude models gevonden, maar dat was van een oude beta client. De vraag is dus wat er precies bij release komt, sommige websites spreken ook over een optie om de oude models te laden via een knop.
Textures lijkt dat ze dat wel gaan upgraden naar de nieuwe engine. Zou ook raar zijn om die allemaal in DX12 te gaan proppen, denk dat het minder werk is om gewoon de textures van de BfA client over te nemen dan het wiel opnieuw uit te vinden.
Maar ja blijft dus koffiedik kijken tot er vanuit Blizz meer info komt (verwacht dat dit pas ergens in juni zal zijn met een release in de zomer).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Azerox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:39
Postman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:37:
[...]

Tot nu toe is er volgens mij nogal wat twijfel. Datamining heeft alleen de oude models gevonden, maar dat was van een oude beta client. De vraag is dus wat er precies bij release komt, sommige websites spreken ook over een optie om de oude models te laden via een knop.
Textures lijkt dat ze dat wel gaan upgraden naar de nieuwe engine. Zou ook raar zijn om die allemaal in DX12 te gaan proppen, denk dat het minder werk is om gewoon de textures van de BfA client over te nemen dan het wiel opnieuw uit te vinden.
Maar ja blijft dus koffiedik kijken tot er vanuit Blizz meer info komt (verwacht dat dit pas ergens in juni zal zijn met een release in de zomer).
Van mij mag alles grafisch naar de standaard van BFA zolang al het andere maar classic blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Postman schreef op woensdag 3 april 2019 @ 12:25:
[...]

Natuurlijk is dat risico aanwezig, maar wat ik wel merk is dat je foute keuzes kunt vermijden.
Zo heb ik nu een lvl 15 (bijna 16) Troll Shaman en heb bijvoorbeeld voor leatherworking gekozen i.c.m. skinning. Nu denk ik dat het toch beter is om voor herb/alch combo te gaan want skinning level je snel, leatherworking gaat traag en levert relatief weinig op (voor mezelf). Je kunt een keer wat kleren maken, maar quests rewards zijn meestal beter en levelen sneller dan ik aan skill win. Plus met een chronisch tekort aan geld in het begin heb je geen vermogen om even alle dure leatherworking skills te leren.
Dus ja je leert er sowieso weer van. Ook omdat ik eigenlijk altijd hunter en spriest heb gespeeld dus is shaman voor mij een probeersel.
In WoW classic had ik mining en smithing op mijn Human Paladin, totaal niet nuttig. De enige money maker recipes waren zo duur dat het niet uit kan. Nu kies ik voor herb en alchemy. Herbs kan je veel geld mee verdienen en pots zijn gewoon ontzettend handig tijdens het levelen en noodzakelijk voor bij het raiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Nou van het weekend, ondanks dat ik zo happy met mijn lock was een dworf priest aangemaakt om weer eens te proberen.

1 dag en 8 uur played verder en level 31, dit is ook wel erg gaaf.

Heb een guild gejoined die "Countdown to Classic" heet, al de spelers daar jumpen ook over op het moment dat classic live gaat.

Dus nog even afwachten of ze Alliance of Horde gaan spelen anders wordt het dus een dworf of een UD/Troll.

Ze hebben ook een hele gave podcast genaamd Countdown to Classic die heel erg lekker wegluisterd.
Staat ook op Spotify mocht je willen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 15:01
Azerox schreef op maandag 8 april 2019 @ 09:33:
[...]

Van mij mag alles grafisch naar de standaard van BFA zolang al het andere maar classic blijft.
Eens :) Kan niet wachten weer door pre-cata te lopen, met de graphics van nu en de nostalgie van vroeger!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munki
  • Laatst online: 21:16
Classic PvP Content Plan: https://us.forums.blizzar...c-pvp-content-plan/146049

Phase 1 (WoW Classic Launch)
You can PvP one another in the world, but there is no tracking, and no formal rewards for doing so.

Phase 2
Honor System (including Dishonorable Kills)
PvP Rank Rewards

Phase 3
Alterac Valley (version 1.12)
Warsong Gulch

Phase 4
Arathi Basin

Phase 6
World PvP objectives in Silithus and Eastern Plaguelands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zypher
PvP Content plan samen gevoegd met de andere phase informatie (copy-paste van reddit):

Phase 1 (Classic Launch)

• Molten Core
• Onyxia
• Maraudon
• You can PvP one another in the world, but there is no tracking, and no formal rewards for doing so.

Phase 2

• Dire Maul
• Azuregos
• Kazzak
• Honor System (including Dishonorable Kills)
• PvP Rank Rewards

Phase 3

• Blackwing Lair
• Darkmoon Faire
• Darkmoon deck drops begin
• Alterac Valley (version 1.12)
• Warsong Gulch

Phase 4

• Zul’Gurub
• Green Dragons
• Arathi Basin

Phase 5

• Ahn’Qiraj War Effort begins
• Ahn’Qiraj raids open when the war effort dictates
• Dungeon loot reconfiguration: Tier 0.5 Dungeon gear, Relics, drop rates and location changes

Phase 6

• Naxxramas
• Scourge Invasion
• World PvP objectives in Silithus and Eastern Plaguelands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 00:50
Wel nice imo dat ze ook de PVP gaan uitbrengen in phases.
Hebben ze gelukkig wel over nagedacht om het classic gevoel te geven. Daar was ik in het begin gelijk een beetje skeptisch over omdat ze toen zeiden dat ze classic op patch 1.12 lieten draaien.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Phase 1 wordt een lekkere chaos vermoed ik :D is het al zomer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royrs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 14:13
Ik zorg wel dat ik 60 ben tegen de tijd dat phase 2 uitkomt. Als je dan nog in STV zit op een PvP server kan je het schudden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
Royrs schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 16:40:
Ik zorg wel dat ik 60 ben tegen de tijd dat phase 2 uitkomt. Als je dan nog in STV zit op een PvP server kan je het schudden :X
Het idee dat je een donkerrode naam zag met een skull bij z’n level....vooral dat geluid van een cheapshot van een rogue. Trauma’s haha.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
Het geluid van een rogue die in stealth gaat geeft mij al PTSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Tha-Skunk schreef op maandag 8 april 2019 @ 11:10:
Ze hebben ook een hele gave podcast genaamd Countdown to Classic die heel erg lekker wegluisterd.
Staat ook op Spotify mocht je willen luisteren.
Staat ook op youtube, die luister ik terwijl ik EQ2 op de TLE server speel :P (EQ2 classic en dan elke paar maanden komt er een expansion bij). Ik waan me al weer helemaal in 2004 ;)

Wat de pvp betreft, hopelijk is phase 1 lang genoeg om rustig level 60 te worden, levelen zal in phase 2 lastig worden op pvp servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Ik denk juist dat phase 2 beter is voor PVP server dan phase 1. In phase 1 is er immers geen tracking, maar ook geen bestraffing voor het ganken. Ik verwacht dan ook weer de massale aanvallen op bijvoorbeeld Crossroads met als gevolg geen mogelijkheid om verder te levelen daar (Alliance zal vast een vergelijkbare locatie hebben voor de 10-20 range).

STV is en blijft gewoon een klote gebied. Daar zal helaas geen patch iets aan veranderen, misschien hooguit de BG die wat mensen weghalen. Maar gankers blijven gankers, dus die ga je niet tegenhouden (een andere char levelen was vaak de beste oplossing, telkens doodgaan is juist wat hun plezier geeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ik heb heel wat chars geleveld in retail vanilla op een PvP server (stormscale anyone?).

En inderdaad het geluid van cheapshot heeft me heel wat trauma's opgeleverd, wat een nasty sound is dat zeg.
Maar ja ook veel gankers mee gemaakt, mijn oplossing was dan om gewoon ergens anders te gaan questen en het gankgebied voorlopig even te mijden.

Gewoon neerleggen bij het feit dat die kids bezig zijn en ze de lol niet gunnen.

Ik denk in phase 1 dat je niet veel last ervan zal hebben, de meeste spelers zullen dan bezig zijn om zo snel mogelijk lvl 60 te worden voordat ze zullen gaan ganken.

En je kan prima van lvl 30 tot 40 levelen zonder stv aan te doen.
En mijn ervaring is dat je als je echt in STV aan de slag wil je dit het beste kan doen als je lvl 35+ bent.
Dan vlieg je er letterlijk doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royrs
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-08 14:13
http://www.wowclassicbis.com/

Visuele tool voor je BiS (Best in Slot) gear per phase (6 in totaal) voor alle classes en de meest gangbare specs. Zitten nog wat kleine bugs in en er is nog niet volledige rekening gehouden met de (mogelijke) progressive itemization. Kan wel iets leuks worden!

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rr2y5w4r7hr21.png

[ Voor 6% gewijzigd door Royrs op 11-04-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

Postman schreef op woensdag 10 april 2019 @ 08:08:
Maar gankers blijven gankers, dus die ga je niet tegenhouden (een andere char levelen was vaak de beste oplossing, telkens doodgaan is juist wat hun plezier geeft).
Mja, een van de redenen dat ik toch weer voor PvE server ga kiezen.

Ik heb geen zin en tijd voor dit soort zaken. Je weet gewoon dat een groot deel zich gaat aanmelden om het op deze manier voor een groot deel voor de rest te verzieken ... Ik heb geen zin om me op te gaan winden om 12 jarige nietsnutten.

Ieder zijn meug natuurlijk :)

Het positieve nog aan dit verhaal. We blijven uiteindelijk natuurlijk wel een community overhouden die oprecht plezier heeft in de game. Hoe groot die aantallen gaan zijn is koffiedik kijken maar ik hoop dat het qua sfeer en interactie weer en beetje vergelijkbaar gaat zijn met vanilla.

Of ik hier uiteindelijk zelf nog zin in heb (want ja, het was toen allemaal wel wat trager ...) valt nog te bezien. Maar mij ga je op launch day zeker online zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Dhrax op 11-04-2019 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Dhrax schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:41:
Ik heb geen zin en tijd voor dit soort zaken.
Amen.
Royrs schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:13:

Visuele tool voor je BiS (Best in Slot) gear per phase (6 in totaal) voor alle classes en de meest gangbare specs. Zitten nog wat kleine bugs in en er is nog niet volledige rekening gehouden met de (mogelijke) progressive itemization. Kan wel iets leuks worden!
Leuk om te zien hoe de community al bezig is om allerlei tools en spreadsheets te maken. Ik hoop dat ze snel bekendmaken wat ze van plan zijn met de addons zodat de ontwikkelaars nog tijd hebben om eraan te werken voor de release.

[ Voor 14% gewijzigd door Khiu op 11-04-2019 19:50 ]

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alekz87
Dhrax schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:41:
[...]

Ik heb geen zin en tijd voor dit soort zaken. Je weet gewoon dat een groot deel zich gaat aanmelden om het op deze manier voor een groot deel voor de rest te verzieken ... Ik heb geen zin om me op te gaan winden om 12 jarige nietsnutten.

Ieder zijn meug natuurlijk :)

Het positieve nog aan dit verhaal. We blijven uiteindelijk natuurlijk wel een community overhouden die oprecht plezier heeft in de game. Hoe groot die aantallen gaan zijn is koffiedik kijken maar ik hoop dat het qua sfeer en interactie weer en beetje vergelijkbaar gaat zijn met vanilla.

Of ik hier uiteindelijk zelf nog zin in heb (want ja, het was toen allemaal wel wat trager ...) valt nog te bezien. Maar mij ga je op launch day zeker online zien.
Wat ik mij vooral herinner van launch dagen of patchdays zijn lange queues en uitvallende servers. Elke woensdag wachten tot jouw server online was. Elke minuut opnieuw inloggen! Damn wat was ik verslaafd!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Alekz87 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 22:00:
[...]

Wat ik mij vooral herinner van launch dagen of patchdays zijn lange queues en uitvallende servers. Elke woensdag wachten tot jouw server online was. Elke minuut opnieuw inloggen! Damn wat was ik verslaafd!
Inderdaad die patch days! Wat kwam dat soms toch ontzettend slecht uit.

Hoe werkt dit tegenwoordig? Zijn er nog steeds momenten waarbij de servers down zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
PerfektOne schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:03:
[...]

Inderdaad die patch days! Wat kwam dat soms toch ontzettend slecht uit.

Hoe werkt dit tegenwoordig? Zijn er nog steeds momenten waarbij de servers down zijn?
Nog steeds op woensdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Royrs schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:13:

[Afbeelding]
Hoe mooi het ook is, dit soort tools killen wel een beetje that laissez-faire sfeertje dat Wow vanilla juist had. Iedereen mocht wat aanklooien toen. Nu heb je geen reden om het niet te doen; er staat immers exact aangegeven wat de optimale gear is en je dient die dus bij elkaar te sprokkelen! En snel een beetje!

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
FunkyTrip schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:20:
[...]

Hoe mooi het ook is, dit soort tools killen wel een beetje that laissez-faire sfeertje dat Wow vanilla juist had. Iedereen mocht wat aanklooien toen. Nu heb je geen reden om het niet te doen; er staat immers exact aangegeven wat de optimale gear is en je dient die dus bij elkaar te sprokkelen! En snel een beetje!
Zo had ik in den beginnen een dagger en sword in de verkeerde slot (rogue). Nooit geweten dat een snelle offhand toen beter was. Pas veel later werden deze mechanics ontdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

[...]

Voor het gros van de spelers is dit niet zo interresant, uiteindelijk is het toch vaak de speler erachter die het verschil maakt. Plus er staan combinaties van sets door elkaar om blijkbaar bepaalde stats hierin beter stacken. Persoonlijk kies ik dan al liever voor een complete set ivm de looks dan die paar procent extra dps/hps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
[...]

Mwah, vroeger had je ook gewoon op sites als Elitist Jerks dit soort lijstjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Geen idee of deze al gepost is maar kwam deze site onlangs tegen, kun je op aanmelden (registratie niet nodig) om weer contact te leggen met je oude guild/server. Ik zie hier en daar al wel wat bekende namen en guilds terugkomen :D

https://www.vanillafriends.com/find-friends-eu/
Pagina: 1 ... 5 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat