Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Kees schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 12:19:
[...]

In classic hebben wij wel eens een shadowpriest Onyxia laten tanken. Omdat het kan. Daarnaast ook wel eens onyxia gedaan met 40 priests en later met 40 paladins.
Dus jij zit hier ergens tussen ? :>

YouTube: 40 Priests vs Onyxia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Nee, dat is een duitse server, ik speelde op Bloodfeather-EU ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua profs denk ik dat herb / alch weer een erg veel gekozen combinatie zal zijn. Twijfel zelf heel erg tussen deze combi en tailor / enchanter.
Ik roll 99% zeker een mage als main, en dan is tailoring toch wel erg lekker. Maar met alch zijn meer golds te verdienen. Lastig lastig !
Waar blijf btw die release datum ?? Dan kan ik alvast een weekje vrij plannen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zypher
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-08 12:49
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:39:
Qua profs denk ik dat herb / alch weer een erg veel gekozen combinatie zal zijn. Twijfel zelf heel erg tussen deze combi en tailor / enchanter.
Ik roll 99% zeker een mage als main, en dan is tailoring toch wel erg lekker. Maar met alch zijn meer golds te verdienen. Lastig lastig !
Ik zit, als priest, met hetzelfde dilemma; tailoring staat vast, maar als tweede profession....
Ik heb ten tijde van vanilla tailoring+enchanting geleveld, want "je kunt alle greenies die je maakt direct DE-en voor mats", maar uiteindelijk bleek enchanting een pain (en moneysink) te zijn om te levelen én kon je er op max level alleen leuk aan verdienen als je die paar specifieke enchants had die je alleen via raids kon krijgen...
Vooral die enchanting trainer die zichzelf in Uldaman verstopt had was een "leuke" bijkomstigheid; je moest óf zorgen dat je voor +- 30 skill levels aan mats bij je hebt en dan met een party die trainer opzoeken, óf meedere keren Uldaman runnen.. Van de andere kant, dit soort dingen zijn ook wel weer de charme van Vanilla/TBC die ik vanaf Cataclysm echt begon te missen :9~

Ik twijfel nu of ik enchanting wel wil oppakken, of dat ik een gathering profession erbij ga pakken.
Waarschijnlijk wordt dat dan herbalism of mining en ruil ik tailoring in voor alchemy/engineering zodra ik mijn Truefaith Vestment gecraft heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 10:37
Zypher schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:31:
[...]

Ik zit, als priest, met hetzelfde dilemma; tailoring staat vast, maar als tweede profession....
Ik heb ten tijde van vanilla tailoring+enchanting geleveld, want "je kunt alle greenies die je maakt direct DE-en voor mats", maar uiteindelijk bleek enchanting een pain (en moneysink) te zijn om te levelen én kon je er op max level alleen leuk aan verdienen als je die paar specifieke enchants had die je alleen via raids kon krijgen...
Vooral die enchanting trainer die zichzelf in Uldaman verstopt had was een "leuke" bijkomstigheid; je moest óf zorgen dat je voor +- 30 skill levels aan mats bij je hebt en dan met een party die trainer opzoeken, óf meedere keren Uldaman runnen.. Van de andere kant, dit soort dingen zijn ook wel weer de charme van Vanilla/TBC die ik vanaf Cataclysm echt begon te missen :9~

Ik twijfel nu of ik enchanting wel wil oppakken, of dat ik een gathering profession erbij ga pakken.
Waarschijnlijk wordt dat dan herbalism of mining en ruil ik tailoring in voor alchemy/engineering zodra ik mijn Truefaith Vestment gecraft heb :9
Enchanting op max level is leuk, je krijgt een keer een paar gold als je een enchant uitvoert. Waar het grote geld zit is dat je blue/greenies kan disencghanten en die shards verkopen erg leuk.
Stel je krijgt een blue die je niet gebruikt en die je kan verkopen bij een vendor voor 3g maar de shard die je krijgt is 6g waard. Daar zit op zich het grote geld.

Ik ga ook voor een mage als main. En ik denk dat ik voor tailoring/herb ga. Tailoring voor de dingen om te gebruiken en herbs voor het broodnodige goud wat je nodig bent.

Bij de crafting professions heb je wel altijd een ding wat je kan maken waar een cooldown op zit (alch-transmute, tailor-mooncloth, leatherworking-cured rugged hide). Dat zijn dingen wara je altijd een bepaald inkomen mee hebt in een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Hetgeen waar ik het meeste gold vandaan haalde per tijd die ik erin stak en relatief een goede omzet bracht was door Jewelcrafting. Dit was gewoon makkelijk te levelen icm Mining tijdens het levelen. Echter is dit een profession die pas in TBC was uitgebracht :(

Denk dat ik maar ga proberen om Blacksmithing te levelen. Alleen nog de twijfel om dit al tijdens het levelen te doen of pas vanaf level 60. Denk dat het veel tijd kost om te combineren.

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zypher schreef op maandag 15 april 2019 @ 07:31:
[...]

Precies. Probleem als mage is de Bloodvine set (ZG), eigenlijk een must-have later in het spel. Tailoring droppen na een certain craft is dus niet handig. Als mage is gold vaak toch geen probleem. Je (aoe) grind makkelijk en verkoopt soms wat portals en drinks.
Maar enchanting is inderdaad best een pain om te levelen tot 300. Ik heb deze combi eerder gehad, en uiteindelijk leverde het me te weinig op naar mijn zin.
Het zal afhangen van wat mijn vrienden rollen voor profs.
PerfektOne schreef op maandag 15 april 2019 @ 09:54:
Hetgeen waar ik het meeste gold vandaan haalde per tijd die ik erin stak en relatief een goede omzet bracht was door Jewelcrafting. Dit was gewoon makkelijk te levelen icm Mining tijdens het levelen. Echter is dit een profession die pas in TBC was uitgebracht :(

Denk dat ik maar ga proberen om Blacksmithing te levelen. Alleen nog de twijfel om dit al tijdens het levelen te doen of pas vanaf level 60. Denk dat het veel tijd kost om te combineren.
Wat voor class roll je? BS levert over t algemeen ook niet veel op.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2019 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-08 14:14
Kees schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:06:
[...]

Nee, dat is een duitse server, ik speelde op Bloodfeather-EU ;)
Hier nog een Bloodfeather speler, vanaf TBC wel geloof ik. In vanilla zat ik op Sunstrider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 11:11:

[...]

Wat voor class roll je? BS levert over t algemeen ook niet veel op.
Ik zou blacksmithing pakken als ik Paladin roll. Echter ben ik er nog niet over uit of het misschien ook beter voor de Priest kan gaan. Ik begrijp dat de Shadow Priest toch niet vaak van enige belang is in de Vanilla raid dus ik zou het zonde vinden als ik dan nooit als Shadow kan spelen. Dan ga ik liever voor de tank/heal optie van de Pala.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PerfektOne schreef op maandag 15 april 2019 @ 12:43:
[...]

Ik zou blacksmithing pakken als ik Paladin roll. Echter ben ik er nog niet over uit of het misschien ook beter voor de Priest kan gaan. Ik begrijp dat de Shadow Priest toch niet vaak van enige belang is in de Vanilla raid dus ik zou het zonde vinden als ik dan nooit als Shadow kan spelen. Dan ga ik liever voor de tank/heal optie van de Pala.
Maar zit je dan niet met hetzelfde 'probleem'? Van wat ik begrepen heb is een Paladin tank ongeveer net zo gewild in een raid als een shadowpriest. En heb je zin om gold te gaan farmen om regelmatig te re-speccen of bedoel je dat je een tijd de ene spec en vervolgens een periode de andere spec wilt gaan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lastNiv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:57
Verwijderd schreef op zondag 14 april 2019 @ 11:39:
Waar blijf btw die release datum ?? Dan kan ik alvast een weekje vrij plannen :)
Jij ook al :), ik ga met een maatje een week pakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lastNiv schreef op maandag 15 april 2019 @ 14:24:
[...]

Jij ook al :), ik ga met een maatje een week pakken >:)
Als iedereen een weekje vrij gaat plannen met de release dan plan ik die van mij wel een weekje later. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pala tanks zijn op zich best viable, maar zullen nooit/zelden MT zijn in een 40-man raid. Net als een druid tank. Shadowpriests worden best vaak meegenomen, alleen vaak maar 1. Net als een oomkin/catform, ele/enhance shaman, etc. Je zult dan echt een guild moeten vinden waarin jij de ''main s-priest'' bent.

De release zal best chaotisch zijn, maar inmiddels heeft Blizzard toch wel genoeg ervaring om dit in goede banen te leiden (hoop ik). Daarbij zul je de starting area's z.s.m. willen verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 13:00:
[...]

Maar zit je dan niet met hetzelfde 'probleem'? Van wat ik begrepen heb is een Paladin tank ongeveer net zo gewild in een raid als een shadowpriest. En heb je zin om gold te gaan farmen om regelmatig te re-speccen of bedoel je dat je een tijd de ene spec en vervolgens een periode de andere spec wilt gaan spelen?
Daar was ik mij niet van op de hoogte. Ik ben altijd als Pala main tank en healer in TBC geweest en vermoedde dat dat in Vanilla ook zo was? Dat zou de zaak wel veranderen als dat niet het geval is zoals jij aangeeft.

Ja - ik zou speccen naar de behoefte van de guild. Ik neem aan dat ik dan niet extreem achterloop met het gearen zodra ik van spec zou (moeten) wisselen omdat nog niemand full specced gear zal hebben tegen de tijd dat er guilds beginnen met raiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:59
Het duurt nog wel even natuurlijk, maar misschien een idee om een Classic WoW Tweakers guild te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
Wordt dit trouwens een stand-alone wow versie? of heb je alle eerdere delen hiervoor nodig. Daarnaast heb ik al ruim 2 jaar niet meer op een PC gegamed en mijn PC is dermate verouderd, dat deze echt aan vervanging toe is. Nu heb ik sinds een paar maanden een nieuwe macbook....(i know, geen gamePC), maar vroeg mij dus af of ik hierop deze versie van WoW kan gaan spelen.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Alekz87 schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:16:
Wordt dit trouwens een stand-alone wow versie? of heb je alle eerdere delen hiervoor nodig. Daarnaast heb ik al ruim 2 jaar niet meer op een PC gegamed en mijn PC is dermate verouderd, dat deze echt aan vervanging toe is. Nu heb ik sinds een paar maanden een nieuwe macbook....(i know, geen gamePC), maar vroeg mij dus af of ik hierop deze versie van WoW kan gaan spelen.
Volgens mij draaien alle wows gewoon prima op mac.
Zelf heb ik ooit BC op mijn macbook geraid, niet ideaal maar het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Alekz87 schreef op maandag 15 april 2019 @ 17:16:
Mijn zoontje speelt af en toe de free versie van WoW op een Dell Inspiron 3000 serie. Daarin zit een dualcore Celeron 3060, 4GB ram en het moet draaien vanaf een 64GB SD kaart want de 32GB EMMC die erin zit is te klein :+.

En alhoewel natuurlijk op minimale settings (en hd-ready resolutie) draait het best soepeltjes, zelfs.

Mijn antieke Phenom X6 met 8GB ram en een Radeon 280 draait het min-of-meer op maximale settings denk ik (full hd). Heb hem meestal op standje 8 staan geloof ik. Geen idee van de FPS maar lekker vloeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

danslo schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:04:
Het duurt nog wel even natuurlijk, maar misschien een idee om een Classic WoW Tweakers guild te maken?
Ik ben voor, count me in!
Ik heb speciaal een tweakers account aangemaakt om mijn zoektocht voort te zetten naar
een NL guild die actief gaat zijn bij de launch van Classic WoW.

Stuur me een PM als je ook gaat spelen, op zoek bent naar een NL guild of meer info hebt over een gelijkaardige guild. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2019 @ 20:48:
[...]

Ik ben voor, count me in!
Ik heb speciaal een tweakers account aangemaakt om mijn zoektocht voort te zetten naar
een NL guild die actief gaat zijn bij de launch van Classic WoW.

Stuur me een PM als je ook gaat spelen, op zoek bent naar een NL guild of meer info hebt over een gelijkaardige guild. ;)
+1
Ik zal gaan spelen met 4/5 vrienden en ken nog een groepje van ca. 10 man, we gaan allen starten op dezelfde realm. Denk dat dit t.z.t. stap 1 is; de realm kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De realm kiezen is inderdaad een cruciale stap. Ik ga ook eens horen bij de nederlandstaligen
op 9lives of er daar ook enkelen zijn die mee willen doen en welke realm zij gaan kiezen.
Misschien een idee om een discord server op te richten en daar ideeen uit te wisselen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 09:17:
De realm kiezen is inderdaad een cruciale stap. Ik ga ook eens horen bij de nederlandstaligen
op 9lives of er daar ook enkelen zijn die mee willen doen en welke realm zij gaan kiezen.
Misschien een idee om een discord server op te richten en daar ideeen uit te wisselen?
Er zijn vast heel veel meer mensen die dit willen. Het is er ook al meerdere keren overgegaan.
Zelf wacht ik tot er een releasedate en hopelijk ook een server lijst bekend wordt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:16
danslo schreef op maandag 15 april 2019 @ 16:04:
Dat zou leuk zijn! Er was al een Tweakers classic guild genaamd "Ravenblood" (later "Blackraven"), misschien leuk om dat weer te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
Goed idee, ik heb er zin in.

Wanneer iemand de corps niet loot en je bent skinner.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cGzjhIS.png

Ik twijfel nog steeds of ik voor een PVP of PVE server ga.
Heb altijd op een PVE server gezeten, is PVP server echt een leuke ervaring in classic?

[ Voor 61% gewijzigd door Zspirit op 16-04-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Zspirit
Ja en nee. World pvp kan heel leuk zijn wanneer er bijvoorbeeld een raid op Southshore gaande is.
Maar als je 10x achter elkaar wordt geganked tijdens het questen door een level ?? ben je het snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 17:24:
@Zspirit
Ja en nee. World pvp kan heel leuk zijn wanneer er bijvoorbeeld een raid op Southshore gaande is.
Maar als je 10x achter elkaar wordt geganked tijdens het questen door een level ?? ben je het snel zat.
Deze link is wel interessant om te lezen voor hulp bij het kiezen voor PvP of PvE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
PerfektOne schreef op woensdag 17 april 2019 @ 09:22:
[...]

Deze link is wel interessant om te lezen voor hulp bij het kiezen voor PvP of PvE.
Hmm PvE lijkt meer voor mij dan.
Ik zoek het niet om de 2 uur tijd die ik heb te spenderen aan vermoord te worden en proberen weg te komen.
Maarja het hoort er van de andere kant wel een beetje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 12:08
Ik vond het juist tof die stress om geganked te worden. Altijd alert! En je kan zelf ook andere lagere levels slopen en hun mobs en loot afpakken. Werkt 2 kanten op. Maar als je er zelf al niet van houdt om te doen, dan snap ik t dat je PVE prefereert.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004

Dhrax

Prog Lord

@Zspirit
World PVP was ook prima destijds op een PvE server, iedereen flagged voor PvP en knallen maar :D
Zou inderdaad PvE pakken, als je dan eens wilt PvPen dan kun je daar zelf voor kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het grootste probleem met pvp/pve is dat in het begin je geen idee hebt hoe de H:A ratio is. Stel dat je PVP rolled op een server met 90:10 H:A ratio dan is de lol er best snel af, en dat weet je vaak pas na een paar weken op een nieuwe server.

Om maar iets te noemen, als je op zo'n pvp server zit en je wil naar MC of BWL om te raiden in de avond dan kun je er van uitgaan dat je eerst op het SG flightpoint afgemaakt word, vervolgens een paar keer bij de entrance van BRM en dan nog een paar keer dood gaat voordat je bij de instance bent. Met elke keer een ghostwalk vanaf het flightpoint.

(even afhankelijk of ze sharding ook gaan toepassen op classic)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 17:40
Kees schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:35:
Het grootste probleem met pvp/pve is dat in het begin je geen idee hebt hoe de H:A ratio is. Stel dat je PVP rolled op een server met 90:10 H:A ratio dan is de lol er best snel af, en dat weet je vaak pas na een paar weken op een nieuwe server.

Om maar iets te noemen, als je op zo'n pvp server zit en je wil naar MC of BWL om te raiden in de avond dan kun je er van uitgaan dat je eerst op het SG flightpoint afgemaakt word, vervolgens een paar keer bij de entrance van BRM en dan nog een paar keer dood gaat voordat je bij de instance bent. Met elke keer een ghostwalk vanaf het flightpoint.

(even afhankelijk of ze sharding ook gaan toepassen op classic)
Ik speelde tijdens vanilla met een Horde guild op een Alliance gedomineerde PvP realm (Kor'gall), en ik herken het scenario wat je hier schetst :) Het vervelende was dat er verwacht werd om met 100% durability aan de start van MC/BWL te verschijnen. Dus vaak liep/sprong mijn char gewoon 'naakt' de lava in (na een aantal ghost walks) 8)7 Of de lange route nemen via Burning Steppes was ook een optie.

Als ik had geweten wat PvP echt betekende toen ik mijn allereerste char ooit rollde had ik het gewoon gelaten denk ik. Dat geganked worden kon ik echt missen als kiespijn, maar ja... als je vrienden aan je mouw trekken om het spelletje te proberen op hun realm...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fake news guys.

https://clips.twitch.tv/SourBoringCormorantOSfrog

Hier kan je zelf een kijkje nemen in de cdn:
https://bnet.marlam.in/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 20:57
Spreek jij uzelf nu niet tegen?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7DLcYfg.png

[ Voor 3% gewijzigd door Paterpor op 18-04-2019 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Toen hij dat postte stond er alleen een naam en geen versienummer en files. Maar het was wel te verwachten dat die zouden komen.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar het is nog niet officieel bevestigd door Blizzard Entertainment.
Ik wacht af tot hierover een blauwe post komt (waarschijnlijk ergens deze week als het goed is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Maar wordt dit dan een 'open beta'? Ik meen dat mensen die BlizzCon kaartjes hadden een exclusieve en eenmalige toegang tot de beta hadden. Hopelijk is dit een toegankelijk iets voor iedereen. De vraag is dan wel natuurlijk of progress die je maakt behouden blijft of dat het gewoon gewist wordt na de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerder voor een korte, closed beta, met 10k mensen erin, net genoeg om de servers te testen.
Een open beta daarin tegen kan ervoor zorgen dat de hype verminderd en minder spelers aantrekt bij de launch. Of denk ik nu te ver na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:28:
Ik ben eerder voor een korte, closed beta, met 10k mensen erin, net genoeg om de servers te testen.
Een open beta daarin tegen kan ervoor zorgen dat de hype verminderd en minder spelers aantrekt bij de launch. Of denk ik nu te ver na?
Ik denk juist dat 'open beta' dan the way to go is, omdat;

- realistische belasting voor de servers, ook voor de launch
- mensen die het niks vinden toch afhaken, ook bij de launch
- heel veel mensen graag willen spelen
- je kan je class proberen en je strategie kan je aanpassen voor de launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Blizzard heeft een geschiedenis van gesloten beta's, ze nodigen een setje mensen uit en testen de game. De servers worden/werden niet echt getest in de beta. Elke release van een expansion is hier een goed voorbeeld van ;-).

Je kan in de client aangeven dat je met beta-tests wilt meedoen, dus als je interesse hebt even dat aanvinken en dan hopen op die invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/D4a75vZW0AAsRpG.jpg

Deze afbeelding is geplaatst op hetzelfde Twitter account als @danslo noemde.

Het zou mij niks verbazen als het geshopt is.

[ Voor 50% gewijzigd door PerfektOne op 18-04-2019 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Nou dat zou toch wel mooi zijn.

Ben benieuwd of het waar is.

Ik wacht nog ff op de blue post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
PerfektOne schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:14:
[Afbeelding]

Deze afbeelding is geplaatst op hetzelfde Twitter account als @danslo noemde.

Het zou mij niks verbazen als het geshopt is.
Is niet geshopt, staat ook hier: https://twitter.com/Marlamin/status/1118751139221180417
Was met de blizzcon demo ook al mogelijk om de game op te starten.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

@Zspirit
Waar je ook rekening mee moet houden is de befaamde phase 2: Geen battlegrounds actief, maar wel het ranking systeem. Dan gaat Southshore vs Tarren Mill weer hectisch worden Maar...

Voor die tijd moet je level 60 zijn. Als je dan nog een beetje tussen lvl 48 (green pvp target voor 60s) en 60 inhangt ga je het echt zwaar krijgen, want de enige manier voor honor is world PvP.
Berucht zijn de level 60 gank groups die non-stop rondjes maken in alle lvl 48+ quest areas en alles en iedereen ganken de hele dag door. Questen is vrijwel onmogelijk dan. Tot phase 3 en battlegrounds actief worden. Dan zal het fenomeen wat afnemen.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
PerfektOne schreef op donderdag 18 april 2019 @ 09:24:
Maar wordt dit dan een 'open beta'? Ik meen dat mensen die BlizzCon kaartjes hadden een exclusieve en eenmalige toegang tot de beta hadden. Hopelijk is dit een toegankelijk iets voor iedereen. De vraag is dan wel natuurlijk of progress die je maakt behouden blijft of dat het gewoon gewist wordt na de beta.
Ik ga de beta niet spelen, je progress is voor niks en ik wil geen "WoW-burnout" krijgen voordat de echte release er uberhaupt pas is.

Maar het zal wel leuk zijn om alle nieuwtjes/feiten te lezen die er uit zo'n beta release komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

danslo schreef op donderdag 18 april 2019 @ 11:46:
[...]

Ik ga de beta niet spelen, je progress is voor niks en ik wil geen "WoW-burnout" krijgen voordat de echte release er uberhaupt pas is.

Maar het zal wel leuk zijn om alle nieuwtjes/feiten te lezen die er uit zo'n beta release komen.
Ik begrijp wat je bedoelt. Misschien is het nieuwe er dan al vanaf zodra de officiële launch is.

Progress zal inderdaad waarschijnlijk niet bewaard worden omdat het ook een andere cliënt is die je opent als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

[...]

Dat had ik dus op mijn pserver! Druid naar 60, daarna een hunter naar 55 en na inloggen realiseerde ik me ineens "Heb eigenlijk helemaal geen zin!"

Snel uitgelogd en niet meer ingelogd sindsdien (2 weken geleden).

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik ga het waarschijnlijk alleen even spelen om te kijken hoe de interface e.d. is in vergelijking tot de private servers.

Heb onlangs een character tot level 30 gebracht op een PS en kreeg toen al een beetje last van WoW-burnout. In het begin was het een feest der herkenning maar het voelde al vrij snel nutteloos. De PS sluit zodra Classic er is (en anders zou ik er ook niet blijven spelen). Ik werd er zelfs een beetje melancholisch van. Realiseerde mij ineens weer hoeveel tijd ik aan dit spel verspild heb.

En met verspild bedoel ik niet de leveling experience of de mooie momenten met guildies, maar de honderden uren welke ik gestoken heb in het levelen van alts, het verkrijgen van de ZG Tiger, de Ashes of Al'ar en andere mounts, 'unieke' pets voor mijn alt-hunter, companion pets, transmog items, etc. En waarvoor? De meeste heb ik amper gebruikt.

Wat betreft Classic heb ik één voornemen. Ik speel alleen zolang het een sociaal gebeuren is. Zodra het een single-player experience wordt en/of ik meer uit gewoonte speel dan dat ik er echt plezier aan beleef, dan stop ik meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

[...]

Serieus spelen niet, maar ga wel even kijken hoe of wat ...

Het begon toch weer enorm te kriebelen bij mij en ik heb een account aangemaakt op een niet nader te noemen server. Dit was in het begin een feest maar daar ik eenmaal in Westfall was aangekomen is het wel weer, haal 10x dit op, breng X van A naar B of vernietig 10 van die beesten. Feitelijk word dit patroon natuurlijk iedere zone weer herhaald.

Ben er inmiddels weer mee gestopt omdat het progress-wise toch tijdverspilling is ...
FunkyTrip schreef op donderdag 18 april 2019 @ 12:49:
[...]

Dat had ik dus op mijn pserver! Druid naar 60, daarna een hunter naar 55 en na inloggen realiseerde ik me ineens "Heb eigenlijk helemaal geen zin!"

Snel uitgelogd en niet meer ingelogd sindsdien (2 weken geleden).
Damn ... dan had je ook al wel wat uurtjes ingestopt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Dhrax op 18-04-2019 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2019 @ 13:04:
[...]

Wat betreft Classic heb ik één voornemen. Ik speel alleen zolang het een sociaal gebeuren is. Zodra het een single-player experience wordt en/of ik meer uit gewoonte speel dan dat ik er echt plezier aan beleef, dan stop ik meteen.
Ja ben ik wel met je eens. Denk sowieso wel dat het afhangt van hoe groot de community zal zijn die effectief blijft spelen. Als het na twee weken leeg zou zijn op de server zou ik er ook mee kappen. Maar zover ik heb begrepen zal er geen overvloed aan realms zijn wat de populatie toch redelijk centraliseert. Maakt het wel leuker naar mijn inziens. Anders gaan mensen actief op zoek naar de realms die het meest populated zijn om daar te spelen en lopen andere low populated realms leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er een open beta is, ga ik er kort even op om de sfeer en de gameplay kort op te snuiven.
Maar ik wil overigs niet teveel tijd in de beta steken en mijn energie/enthousiasme sparen voor de launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Dhrax schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:30:
[...]

Serieus spelen niet, maar ga wel even kijken hoe of wat ...

Het begon toch weer enorm te kriebelen bij mij en ik heb een account aangemaakt op een niet nader te noemen server. Dit was in het begin een feest maar daar ik eenmaal in Westfall was aangekomen is het wel weer, haal 10x dit op, breng X van A naar B of vernietig 10 van die beesten. Feitelijk word dit patroon natuurlijk iedere zone weer herhaald.

Ben er inmiddels weer mee gestopt omdat het progress-wise toch tijdverspilling is ...

[...]

Damn ... dan had je ook al wel wat uurtjes ingestopt :)
17 dagen /played :D

Daarom moet je WoW ook alleen spelen als je het leuk vindt om te spelen. Als je grindt voor iets moet de payoff een dusdanige kick geven dat dit het waard is. Anders zou ik nooit aan WoW beginnen.

Was het die 17 dagen waard? Eerlijk gezegd, ik weet het niet. Denk het niet eigenlijk. Ben bang dat Classic me sneller zal vervelen nu. Maar de dynamiek van een volle server ipv 20 man online is wel iets anders, evenals het vooruitzicht weer echt te raiden en de hele chaos van de eerste 2 (of 3) weken op de server (die ik als vakantie inboek)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Hier voelt ook de progressie in de huidige classic pserver vrij nutteloos, maar denk toch bij een full release door Blizzard dat ik er wel volledig induik. Level nu rustig op de pserver maar het levelen in Vanilla is wel een uitdaging op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze link goed leest, dan vermoed ik dat het toch eerst een closed beta gaat worden.
https://us.battle.net/support/en/article/194729

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2019 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel WoW sinds 2006 af en aan; het ene jaar wat meer dan het andere. Onlangs weer begonnen op een server waar wat vrienden spelen (die overigens allemaal max level zijn en weinig behoefte hebben om samen te levelen) en ik merk nu bij mijn nieuwe lvl32 maar vooral bij mijn lvl80-90's dat ik veruip in de content (heb sinds MoP niet echt meer doorgespeeld), ergens zit er een soort druk achter om maar snel te levelen en ik weet soms door het enorme aanbod niet eens waar te beginnen of me op toe te leggen.

Dit is dus precies de reden waarom ik hunker naar Classic, een game die is gestript van de enorme hoeveelheid content en mij weer een duidelijke focus geeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers:

https://imgur.com/a/NThwqsO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Die laatste screenshot brengt oude herinneringen bij mij naar boven, onder Stormwind lopen.

Wat is die stad toch geweldig in elkaar gestoken. Die sfeer die daar heerste en altijd drukte bij de AH _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
PerfektOne schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 11:13:
[...]

Die laatste screenshot brengt oude herinneringen bij mij naar boven, onder Stormwind lopen.

Wat is die stad toch geweldig in elkaar gestoken. Die sfeer die daar heerste en altijd drukte bij de AH _/-\o_ :9~
Dat zie je verkeerd denk ik, in vanilla was Ironforge the place to be. SW was altijd uitgestorven. Althans op mijn server (skullcrusher).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne

PerfektOne

Striving for Perfektion

Nee, dat kan ik niet zeggen. Op Lightbringer was het vooral Stormwind waar iedereen zich bezighield. Iron Forge heeft wel een betere ligging, dat wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 10:37
https://www.reddit.com/r/...uring_vanilla_wow_ask_me/

wel grappig om te lezen vanuit een GM positie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om om 's ochtends wakker te worden met een blauwe post.
We zijn weer een stapje dichtbij de release jongens.

https://us.forums.blizzar...ng-for-wow-classic/155986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 07:34:
Leuk om om 's ochtends wakker te worden met een blauwe post.
We zijn weer een stapje dichtbij de release jongens.

https://us.forums.blizzar...ng-for-wow-classic/155986
Closed alpha op dit moment. Dat is in ieder geval iets.
Ben inmiddels gestopt met spelen op de ps Northdale. Bang om een wow burn out te krijgen, zoals ik hierboven ook lees van anderen.
Hopelijk komen ze binnenkort met een releasedatum. Dan kun je ergens naar uit kijken. (wachten is minder erg als je weet hoe lang..)
Ik denk zelf nog steeds pas eind juli/ augustus. :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Misschien dat ik ook eens een maandje ga spelen. Level van 1 tot 60 lijkt me weer eens chill. En dan er mee stoppen.

Nu nog een Guild Wars 1 remaster <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:07
Bij ons op de server was Ironforge en Stormwind net zo druk eigenlijk, Darnassus daar in tegen was uitgestorven.

Maar man man die screens roepen wel herinneringen op zeg. Ik heb het spel niet meer aangeraakt toen Mists of Pandaria uit kwam.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag gevonden in de Fnac. Made my day <3

https://imgur.com/R626buP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
Itemization in WoW Classic
It’s been a lot of fun over the last couple of months to dive into the development of WoW Classic with the team, while trying to answer some of the many questions that have been posed here and elsewhere. Looking at the plans for a phased content release, unlocking dungeons and raids, and unlocking other systems, it’s clear that the aim is to create a progression experience that resembles the original arc from when WoW first launched. In thinking about what belongs in each of those phases, the team’s focus has always been on rewards.

Developers have scoured through vendor lists and treasure tables for items that were added in patches, and then attached them to the staged content unlock plan. This means that if a new item was originally added to a dungeon boss’s loot table with Ahn’Qiraj, you shouldn’t expect it to appear in WoW Classic until Phase 5, which is the phase that contains Ahn’Qiraj content.

Along the way, we’ve seen many questions asking if we’re also retracing the steps of incremental changes to individual items and their stats that may have occurred throughout original WoW. Such a plan could be called “progressive itemization.”

Here’s an example of progressive itemization. The Tier 2 warrior Helm of Wrath originally had Spirit and Agility on it, as well as critical strike chance. In Patch 1.5.0, the helm’s stat budget was changed to Stamina, Strength, and Defense, along with elemental resistances. Then in Patch 1.7.0, the amount of Defense on the helm was reduced. In Patch 1.8.0, the 5-piece set bonus that included the helm was fixed to work with Whirlwind, and in 1.9.0, it got a better look with an art update.

WoW Classic will only include that last version of the item, as it existed in our reference version: 1.12.

Of course, this raises the question “why?”. Why differentiate between adding new items along the way and making modifications to existing items?

When new items are added to loot tables, you’re generally seeing a deliberate effort to provide catch-up gear and/or to provide new goals for players who had exhausted an existing reward structure. For example, in original WoW, items were added to give players a way to quickly prepare for Ahn’Qiraj without having to spend months in Molten Core and Blackwing Lair.

The changing of existing items in patches often illustrated the original design team responding to how players played the game. Their primary goal at the time was to make rewards more relevant and exciting. Developers realizing that Spirit probably wasn’t an ideal stat for a warrior raid set helm* was an example of this sort of change.

Many class abilities and talents evolved similarly. For example, going into Patch 1.8.0, the game designers determined that Moonkin Form would be a more compelling 31-point Balance druid talent than the original selection of Hurricane.

It’s important to remember that there’s more to WoW Classic than a long series of changes. Even if each item change could be made, and even if every class change could be progressively recreated, that would still only constitute a piece of the overall landscape of original WoW. We remember how early raid progression was punctuated by unexpected roadblocks and workarounds:

As far as we know, every one of the first Ragnaros kills was only possible due to a bug that made Lava Burst temporarily stop firing after a wipe.
Chromaggus was practically unbeatable due to Ignite Flesh unavoidably and lethally stacking on tanks, until it was discovered that Flamegor’s ramp in the laboratory allowed the entire raid to damage Chromaggus without being exposed to his breath attacks.
C’Thun was infamously seen as unkillable until a hotfix in April 2006 prevented additional tentacles from spawning while he was vulnerable.
Recreating, and then re-fixing every major progression-affecting bug wouldn’t account for what we think matters much more: the people playing the game. There were many unknowns in original WoW. The first guilds to reach Nefarian spent their initial pulls testing different ideas they had and trying to figure out what condition would get them past the first part of the fight (defeating 40 drakonids). That experience can’t be recreated, because the knowledge can’t be unlearned. For a long time after Patch 1.4.0 came out, many players simply had no idea how good Obsidian Edged Blade or Aged Core Leather Gloves were. The power of weapon skill will be no surprise in WoW Classic.

So rather than try to recreate a specific experience from 2005 that can never fully be recaptured, our aim has been to accurately and fully restore the original game’s mechanics and stats to their final and most polished state from before The Burning Crusade. That mission has been a pillar of WoW Classic’s design from its inception.

This means that while content will be unlocked progressively to allow for each raid tier to shine, systems such as class design, battleground mechanics, and stats on existing items will all be set to their final 1.12 conditions. That should take the pressure off players to be constantly figuring out what we might do next to remain exactly in line with how the game once played out, and we can all focus a little more on community building and enjoying the experience together.
Bron: https://us.forums.blizzard.com/en/wow/t/itemization-in-wow-classic/160757

Geen idee wat ik hiervan moet vinden.. Eigenlijk maakt dit alles makkelijker en zul je niet de "echte" experience beleven zoals toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 19:51

Felyrion

goodgoan!

Munki schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 10:53:

[...]

Geen idee wat ik hiervan moet vinden.. Eigenlijk maakt dit alles makkelijker en zul je niet de "echte" experience beleven zoals toen.
Ik twijfelde ook even, maar als je er over nadenkt is het denk ik wel the way to go.
Anders zou je elke bug die eruit gepatched is moeten terugbouwen en er later kunstmatig weer uit halen.
Ik denk wel dat het beter is de fouten die er onbedoeld in hebben gezeten (zoals de bugs met Ragnaros en C'thun) er direct uit te laten, en het zelfde geldt (wat mij betreft) voor itemization.

De échte first experience kun je toch niet herstellen (doordat we nu eenmaal de kennis hebben), dus dan is second best de versie van classic die het dichtst bij de versie is zoals die bedoeld is (met voortschrijdend inzicht).

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Nou ben er dan wel uit, hoor. No go voor mij. Scheelt toch weer geld en tijd. Bedankt Bliz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 19:51

Felyrion

goodgoan!

Ivysaur schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:41:
Nou ben er dan wel uit, hoor. No go voor mij. Scheelt toch weer geld en tijd. Bedankt Bliz ;)
Die reactie snap ik niet.. Wat had jij gewild dan?

Sowieso heb jij het hier eerder over alleen levelen tot 60, dan lijkt me de impact van deze beslissing uberhaupt minimaal.

Ik ben wel benieuwd naar je gedachtengang.. :P Zie ik wat over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Felyrion op 27-04-2019 17:49 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pdvdp81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-08 19:33

[...]

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens. Ik ben zelf begonnen vanaf dag 1 dat WoW uit kwam.
Het plezier uit de game kwam voor mij niet uit de items, maar uit hoe een 'community' noodzakelijk was voor progressie.

De items die tussendoor zijn aangepast of toegevoegd hadden allemaal hun (onbedoelde) zwaktes.
Hierdoor kon het voorkomen dat je eindelijk je pre-raid BiS had en bij het uitkomen van een patch weer opnieuw moest beginnen om te farmen voor je BiS item.
Een patch erna: ga maar weer terug naar het eerste item, want die hebben we aangepast.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, zo zal de melee chest uit BRD (arena) door iedereen gedragen gaan worden, want die is tot na MC BiS en zal de Bone Edge Reaver tot Naxx het beste item zijn voor 2 handers.

Al met al maakt deze beslissing alles wat voorspelbaarder en kan iemand die niet 8 uur per dag te besteden heeft toch nog redelijk raid ready verschijnen zonder steeds weer opnieuw andere items te moeten farmen.

Ik ben erg blij met deze aankondiging en het is wat mij betreft ook in lijn met de Classic beloftes van Blizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Felyrion schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:49:
[...]

Die reactie snap ik niet.. Wat had jij gewild dan?

Sowieso heb jij het hier eerder over alleen levelen tot 60, dan lijkt me de impact van deze beslissing uberhaupt minimaal.

Ik ben wel benieuwd naar je gedachtengang.. :P Zie ik wat over het hoofd?
Omdat als dit al gebeurd, straks de rest ook 'aangepast' wordt. Blizzard kennende gaat er iemand klagen dat het 'levelen' te lang duurt en hoppa doet Blizzard de 'experience' wat sneller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 13:35

[...]

De echte experience had je al die jaren geleden ook al niet in europa omdat bij ons Dire Maul zo snel al uit was na release.

Daarnaast begin je nu ook met 16 debuff slots en 1.12 talents / balance etc etc.Het wordt nooit precies zoals vroeger. En aangezien ze altijd hebben gezegd dat het 1.12 zou zijn had ik niks anders dan dit verwacht. Ik ben al lang blij dat de content in fases komt.
Ivysaur schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:59:
[...]

Omdat als dit al gebeurd, straks de rest ook 'aangepast' wordt. Blizzard kennende gaat er iemand klagen dat het 'levelen' te lang duurt en hoppa doet Blizzard de 'experience' wat sneller.
Er wordt niks aangepast. 1.12 is wat ze vanaf het begin af aan roepen en nu ben je verbaasd dat de items de 1.12 stats hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door DaitoX op 27-04-2019 18:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Ivysaur schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:59:
[...]

Als je de blue posts een beetje leest dan kun je niet concluderen dat ze beslissingen 'zomaar' nemen voor het gemak ervan, en ook niet voor het gemak van de speler.
De beslissingen die in de blue posts worden aangegeven worden (in mijn ogen) in de classic/vanilla gedachte genomen, en niet voor het "gemak".
Zo hebben ze zelfs rekening gehouden met spells batching op de servers, nou als er iets is waar ze zich niet mee bezig hadden hoeven houden voor een classic experience was dit het wel, het was namelijk niet echt een topic wat heel erg leefde in de community voor zover ik het kon volgen, toch werd het gedaan, all in sake of the classic experience.
Dus ik vind deze comment te makkelijk..

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen die spelen op Lightshope.org -> Northdale?
Kon het niet laten en van de week een undead rogue aangemaakt, nu level 13.
Vanavond RFC maar eens even onveilig maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mach!-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 14:49

-Mach!-

Machoman #UnrealTournament

Nee dank je, ik wacht wel tot Classic gereleased wordt voordat ik mij weer hierin ga gooien;).
Vermaak mij op dit moment met youtube filmpjes en karige info lezen;)

ut=life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Blijf er voor nu ook even af, erg leuk maar je moet aardig wat inspanningen doen om tot 60 te komen. Met de gedachte dat dit binnen 2-3 maanden deze progressie weg zal zijn wacht ik nu braaf tot Classic gaat komen. Ondertussen wachten we op nieuws... remember, patience... discipline..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munki
How many characters can we create in Classic?

In WoW Classic, you’ll have the following character limits per WoW account:
  • A maximum of 10 characters per WoW Classic realm
  • A maximum of 50 characters across all of the WoW Classic realms in your region
  • Only one faction per realm on PvP realms
  • No overlap or regard with the character limits in Battle for Azeroth
You’ll be able to have up to 50 Battle for Azeroth characters and up to 50 WoW Classic characters at the same time.
Bron: https://us.forums.blizzar...eate-in-classic/163599/23

I like! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Munki op 03-05-2019 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuinïnen schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:47:
Blijf er voor nu ook even af, erg leuk maar je moet aardig wat inspanningen doen om tot 60 te komen. Met de gedachte dat dit binnen 2-3 maanden deze progressie weg zal zijn wacht ik nu braaf tot Classic gaat komen. Ondertussen wachten we op nieuws... remember, patience... discipline..
True. Had al heel lang een 60 shaman die ik niet meer aanraak.
Ga deze rogue een beetje levelen en twinken om ally te ganken in Ashenvale ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54

[...]

Die echte experience ga je toch niet meer krijgen. Man in black achtige "vergeet alles" pennen zijn volgens mij nog niet echt gangbaar ;)

Als ik zo kijk, het enige echt brakke hieraan blijft 1.12 PVP gear gear (vooral wapens) voordat BWL uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Dennism schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:33:
[...]

Die echte experience ga je toch niet meer krijgen. Man in black achtige "vergeet alles" pennen zijn volgens mij nog niet echt gangbaar ;)

Als ik zo kijk, het enige echt brakke hieraan blijft 1.12 PVP gear gear (vooral wapens) voordat BWL uit is.
Ja, de pvp gear is wel erg sterk, maar niemand haalt rank 14 voordat de battlegrounds er zijn lijkt me en zelfs dan zal het even duren nog en zullen niet veel mensen het halen (dikke grind). Hierdoor is de impact beperkt.

Jullie al enig idee wat jullie gaan doen kwa class / race?

Ik zit te twijfelen of ik voor de volle nostalgie moet gaan en weer undead rogue, een klein beetje anders door undead mage te gaan, of totaal anders: gnome mage of human rogue (voordeel van alliance is ook dat MC en BWL lekker in de buurt zijn en wat minder aggro problemen dankzij paladins). Soms twijfel ik nog over warlock ook (orc warlock was mijn 2de level 60), maar de soul shards farmen voor raids staat me een beetje tegen, ik weet niet meer hoe erg dat echt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wentelteef
  • Registratie: Februari 2012
Maar zijn er al mensen concreet qua guild? Ik ben zelf met een redelijk grote groep Nederlanders nog op zoek naar een guild (Alliance 2 dagen raiden). We gaan sws binnen de eerste week naar 60 knallen. Daarna heeft het gezin ook weer tijd nodig maar willen we wel alle content snel en easy wekelijks clearen. Als iemand interesse heeft berichtje op discord kan : Draelin#7526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
wentelteef schreef op zondag 5 mei 2019 @ 03:10:
Maar zijn er al mensen concreet qua guild? Ik ben zelf met een redelijk grote groep Nederlanders nog op zoek naar een guild (Alliance 2 dagen raiden). We gaan sws binnen de eerste week naar 60 knallen. Daarna heeft het gezin ook weer tijd nodig maar willen we wel alle content snel en easy wekelijks clearen. Als iemand interesse heeft berichtje op discord kan : Draelin#7526
Ik zit wel in een leuke guild al. Veel like minded mensen zoals jij: https://discord.gg/X5Zh4Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Je bedoelt in 2 weken naar 60 knallen? Je hebt een dag of 6x24 uur nodig om 60 te halen. Da's ongeveer non-stop 10u per dag 2 weken lang

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Binnen een week naar 60, dat is ambitieus :)

Ben al blij wanneer ik dat voor de kerst haal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Snel en easy clearen? Denk dat je dan een verkeerd beeld hebt van Classic. :)

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:59:
[...]

Je bedoelt in 2 weken naar 60 knallen? Je hebt een dag of 6x24 uur nodig om 60 te halen. Da's ongeveer non-stop 10u per dag 2 weken lang
Het record was rond de 4,5 dag /played geloof ik. Zeg maar zo'n 15,5 uur per dag spelen als je dit in 1 week (7 dagen) zou willen doen. Maar dan moet je dus optimaal voorbereid zijn en zo efficiënt mogelijk spelen. Dit laatste zowel ingame als irl.

Ik verwacht dat optimaal spelen sowieso geen optie wordt tijdens de eerste week of weken. Er even van uitgaande dat er geen server queues of problemen zijn, heb je nog altijd te maken met heel veel spelers die tegelijk beginnen. De eerste zones worden dan wel sharded, in de latere zul je nog steeds veel last hebben van concurrentie bij spawns, mobs-taggen, etc.

edit: Het record blijkt 4 dagen en 20 uur te zijn in Vanilla. Dat is dus 16,5 uur per dag perfect/optimaal spelen als je in 7 dagen level 60 wilt zijn. Op private servers is het sneller gedaan. Maar uit vergelijkingen tussen private en vanilla video's blijkt dat er afwijkingen zijn qua XP-rewards. (De private servers werkten waarschijnlijk met ge-booste xp-rewards.)

Da's dus een week lang alleen maar aanschuiven bij het eten en voor de rest fulltime gamen en slapen. Ik zou het niet kunnen (of willen).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wentelteef
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:26:
[...]

Het record was rond de 4,5 dag /played geloof ik. Zeg maar zo'n 15,5 uur per dag spelen als je dit in 1 week (7 dagen) zou willen doen. Maar dan moet je dus optimaal voorbereid zijn en zo efficiënt mogelijk spelen. Dit laatste zowel ingame als irl.

Ik verwacht dat optimaal spelen sowieso geen optie wordt tijdens de eerste week of weken. Er even van uitgaande dat er geen server queues of problemen zijn, heb je nog altijd te maken met heel veel spelers die tegelijk beginnen. De eerste zones worden dan wel sharded, in de latere zul je nog steeds veel last hebben van concurrentie bij spawns, mobs-taggen, etc.

edit: Het record blijkt 4 dagen en 20 uur te zijn in Vanilla. Dat is dus 16,5 uur per dag perfect/optimaal spelen als je in 7 dagen level 60 wilt zijn. Op private servers is het sneller gedaan. Maar uit vergelijkingen tussen private en vanilla video's blijkt dat er afwijkingen zijn qua XP-rewards. (De private servers werkten waarschijnlijk met ge-booste xp-rewards.)

Da's dus een week lang alleen maar aanschuiven bij het eten en voor de rest fulltime gamen en slapen. Ik zou het niet kunnen (of willen).
De speler die het record heeft (Joana) is al 20 uur sneller dan zijn vorige wereldrecord. Er is nu zoveel meer kennis etc. Als je een beetje pushed red je het wel onder de 5 dagen /played. Voor mij zit er niks anders op dan een week vol hard gas geven! Heb geen zin om pas met kerst 60 te zijn, dan gaat er juist teveel tijd inzitten! Weekje alles en dan rustig de rest doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wentelteef
junglebeast schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Snel en easy clearen? Denk dat je dan een verkeerd beeld hebt van Classic. :)
Nee hoor, ligt gewoon aan de mensen waar je mee gaat/wilt spelen. Wow kan een gigantische time-sink zijn, maar hoeft het niet te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

wentelteef schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:55:
[...]

De speler die het record heeft (Joana) is al 20 uur sneller dan zijn vorige wereldrecord. Er is nu zoveel meer kennis etc. Als je een beetje pushed red je het wel onder de 5 dagen /played. Voor mij zit er niks anders op dan een week vol hard gas geven! Heb geen zin om pas met kerst 60 te zijn, dan gaat er juist teveel tijd inzitten! Weekje alles en dan rustig de rest doen ;)
Maar dat nieuwe record is behaald op een PS. Niemand weet of de XP-rewards, respawn-timers, dynamische respawn-timers, stats, dmg, etc. wel exact overeenkomen met Vanilla WoW. Het is dus geen verbetering van zijn oude record, maar een nieuw record onder vergelijkbare (maar niet exact dezelfde) omstandigheden.

Vraag mij trouwens af of Blizzard zelf de waardes wel helemaal correct gaat krijgen.

Ik ben het met je eens dat het sneller zal gaan dan vroeger. Mensen hebben meer ervaring, meer informatie tot hun beschikking en spelen veel efficiënter. Ik denk dat het voornamelijk af gaat hangen van de stabiliteit van de servers. Als je voor de 'meute' aan weet te blijven kun je misschien binnen de eerste week level 60 zijn. Moet je, vanwege queues/instabiliteit continu concurreren met andere spelers dan betwijfel ik ten zeerste dat het je binnen de eerste week gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Verwijderd schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:22:
[...]

Maar dat nieuwe record is behaald op een PS. Niemand weet of de XP-rewards, respawn-timers, dynamische respawn-timers, stats, dmg, etc. wel exact overeenkomen met Vanilla 1.12. Het is dus geen verbetering van zijn oude record, maar een nieuw record onder vergelijkbare (maar niet exact dezelfde) omstandigheden.

Vraag mij trouwens af of Blizzard zelf de waardes wel helemaal correct gaat krijgen.

Ik ben het met je eens dat het sneller zal gaan dan vroeger. Mensen hebben meer ervaring, meer informatie tot hun beschikking en spelen veel efficiënter. Ik denk dat het voornamelijk af gaat hangen van de stabiliteit van de servers. Als je voor de 'meute' aan weet te blijven kun je misschien binnen de eerste week level 60 zijn. Moet je, vanwege queues/instabiliteit continu concurreren met andere spelers dan gaat het je niet binnen de eerste week lukken.
We weten zeker dat ze niet kloppen, wat we niet weten is hoeveel ze mis zitten. Er zijn meerdere mobs die makkelijker of juist moeilijker dood gaan, ook sommige die waarschijnlijk verkeerde exp geven.

Aangezien ze de database met alle mob data van 1.12 hebben, ga ik er van uit dat Blizzard de waardes wel goed krijgt :P.

Maar snel levelen zal inderdaad van meerdere factoren afhangen, als je alles optimaal doet en heel weinig slaapt zou het kunnen binnen 1 week level 60. Aannemend dat er inderdaad geen problemen met de servers zijn, terwijl al is aangegeven dat ze gaan beginnen met weinig servers en bijschakelen als het nodig is, dus ik verwacht dat nog wel wat problemen. Daarnaast zullen de zones, ondanks dat op het begin sharding gebruikt zal worden, druk zijn en moet je wachten op respawns.

Nee, zo'n eerste week is niet het ideale tijdstip om een speedrun te doen. Ik denk dat als je hard er in wilt gaan 2 weken een realistischere schatting is.

Zelf wil ik wel een beetje vaart maken, maar ik wil ook gewoon alle dungeons doen, dus optimaal zal ik niet spelen (dat is ook zo'n ding, snel levelen betekent geen dungeons doen terwijl die toch een groot deel van de vanilla ervaring was en waar je de mensen en guilds een beetje leerde kennen tijdens het levelen). Ik heb ook geen "leveling path" of "guide" klaar. Ik zie het wel. In vanilla was ik wel snel, maar toen had ik ook een stuk meer tijd, denk dat als ik het binnen een maand haal nu dat dat al vlot is.

Ik heb in september een paar weekjes vrij, misschien dat ik dan een alt een speed run geef, zou ook een beetje mijn getwijfel van welke class ik moet kiezen kunnen verlichten? :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaitoX op 05-05-2019 20:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha-Skunk
Ik heb 2 weken flexibel verlof staan, op te nemen zodra de release date bekend is.
En ja, dat worden 2 weken hardcore levelen om de grote wave voor te blijven in ieder geval.

Dungeons zal ik waarschijnlijk wel doen, voorbereiden zodat ik alle quests heb en dan 1 keer erdoor heen blaffen als er een groep te vinden is.
Zo niet dan skip ik ze mooi en ga ik weer verder met aoe grinden.

Heb de afgelopen weken een aantal chars geleveld op een pserver en heb aardig door weer waar welke quests zitten en hoe het aan te pakken dus heb er wel redelijk vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
Volgens Blizzard komt er geen sharding zoals we dit kennen in de huidige WoW.
https://us.battle.net/for...topic/20769548630#post-15
Ze gaan dus wel proberen om de eerste begin golf te spreiden, maar willen dit niet doen door phasing en cross-realm zones. Zijn voorbeeld van Kazzak is dus dat er maar 1 versie is en geen mogelijkheid dit sneller te krijgen.

Ben wel benieuwd hoe ze het wachten op respawns dan wel gaan aanpakken, hoewel dit eigenlijk ook een 'feature' was van Classic WoW. Zo had je veel meer spontane parties omdat mensen dezelfde quests aan het doen waren en allemaal 300 quilboar huiden moesten verzamelen.

Als ik WoW Classic ga spelen dan zeer waarschijnlijk Horde op een PvE server. PvP aanzetten is dan een keuze en geen must, en mocht het blijken dat veel Tweakers Alliance spelen kan ik altijd nog wisselen van zijde. Omdat ik nooit shaman heb gespeeld lijkt me dat wel aardig, heb dit even gedaan op een pserver. Maar zoals meer mensen aangeven verpest dit ook het nostalgie gevoel en is het redelijk zinloos aangezien de server offline gaat bij launch van Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Er gaan hier en daar wat geruchten rond dat er deze maand nog een (open?) beta komt.
Een handje vol Streamers en Classic-Content creators zijn uitgenodigd bij blizzard "op de koffie" te komen.

1 van mijn favo Classic Content Creators, (TipsOut) zei in een stream :
“All I can say is that the last episode of Game of Thrones might require some multitasking”
En ergens op twitter zei hij nog wat over Keep the 24th of May available.

Zegt nog vrij weinig en niks ligt vast, maar feit is dat ze bij Blizzard zij geweest en dat ze nog niks mogen zeggen...... ik ben benieuwd :)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ik heb liever niet dat Blizzard weer probeert met Streamers mensen te beinvloeden. Laat classic gewoon van mond tot mond gaan, zoals de oude goede tijden. Zodat iedereen kan (her)ontdekken op zijn eigen manier.

Met Rome van Paradox is het daarom ook flink fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ivysaur schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:06:
Ik heb liever niet dat Blizzard weer probeert met Streamers mensen te beinvloeden. Laat classic gewoon van mond tot mond gaan, zoals de oude goede tijden. Zodat iedereen kan (her)ontdekken op zijn eigen manier.

Dat gaat sowieso gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
Als je denkt dat Blizzard Classic maakt om ons een plezier te doen dan ben je mis. Het is een business opportuniteit voor Blizzard die ze, terecht, gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Paterpor schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:45:
Als je denkt dat Blizzard Classic maakt om ons een plezier te doen dan ben je mis. Het is een business opportuniteit voor Blizzard die ze, terecht, gaan gebruiken.
Blizzard had aanvankelijk helemaal geen zin om energie te stoppen in oude content.
Op aandringen van vanilla fans zijn ze hiermee aan de slag gegaan.

Ze hebben al aangegeven dat je kunt spelen binnen je bestaande maandelijkse abonnement.
Ik zie eigenlijk enkel voordelen voor ons uiteindelijk dus vraag me af op welke business opportunities je dan doelt in deze ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munki
Dhrax schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:55:
[...]

Blizzard had aanvankelijk helemaal geen zin om energie te stoppen in oude content.

Ze hebben al aangegeven dat je kunt spelen binnen je bestaande maandelijkse abonnement.
Ik zie eigenlijk enkel voordelen voor ons uiteindelijk dus vraag me af op welke business opportunities je dan doelt in deze ?
Nahja ik heb al minstens 2 jaar geen actieve subscription meer. Maar voor classic kom ik mooi weer terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Ivysaur schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 11:06:

Streamers zijn heden ten dage een marketing tool, wen daar maar aan :P

Voor mij hoeft het ook niet, van mij hoeven bijv. de Classicast boi's ook geen beta toegang te krijgen. Ze maken soms vermakelijke content. Maar feedback hoeven ze van mij niet te gaan geven. Keer op keer laten ze zien dat hun ervaring voornamelijk op pservers gestoeld is en dat ze tijdens Vanilla maar beperkt de content gezien hebben, volgens mij is bijv. Tips niet eens lvl 60 geweest in Vanilla en hebben Esfand en Staysafe niet eens Naxx van binnen gezien, laat staan gecleared.

Nee, het zal ijdele hoop zijn vrees ik, maar ik hoop echt dat de beta door Blizzard zoveel mogelijk gevuld wordt met Vanilla veteranen en niet met spelers die Vanilla voornamelijk op pservers gespeeld hebben wiens visie mogelijk nogal vertroebeld kan zijn voor alle problemen en changes op pservers. Anders krijg je continu feedback dat X niet werkt zoals op Pserver Y en dus verkeerd moet zijn, terwijl de kans zeer aannemelijk is dat pserver Y het gewoon fout heeft aangezien zeer veel Pserver data gebaseerd is op 2.0 waardes en mechanics.
[...]

Subs natuurlijk, als dit goed uitgevoerd gaat worden kan dit mogelijk zeer veel spelers terug brengen. Die kunnen dan ook "gratis" het huidige WoW weer spelen dat ze mogelijk jaren niet aangeraakt hebben.

Ik denk dat Blizzard daar flink op gaat inzetten. Spelers terug halen met Classic en dan hopen dat spelers van current WoW wanneer ze een break overwegen een sub blijven houden om Classic te spelen maar ook om te hopen dat mensen gesubt voor Classic current WoW weer gaan proberen omdat ze er toch toegang tot hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Dennism op 10-05-2019 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
[...]

Mensen die alleen een abonnement nemen voor classic straks?

BfA speel ik al een tijdje niet meer, enige reden dat blizzard nog relevant is voor mij is classic.
Pagina: 1 ... 6 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat