Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Mensen die alleen een abonnement nemen voor classic straks?
BfA speel ik al een tijdje niet meer, enige reden dat blizzard nog relevant is voor mij is classic.
Yup.

Vanilla, TBC helemaal kapot gespeeld.
in het midden van WotLK gestopt.
Legion begonnen na maandje weer gestopt omdat het ruk was.
BfA gezien bij vrienden en het is nog steeds kut.... doe mij maar weer classic dan activeer ik de sub weer (a)

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:28

Dhrax

Prog Lord

Dennism schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 12:06:
[...]
Streamers zijn heden ten dage een marketing tool, wen daar maar aan :P

Voor mij hoeft het ook niet, van mij hoeven bijv. de Classicast boi's ook geen beta toegang te krijgen. Ze maken soms vermakelijke content. Maar feedback hoeven ze van mij niet te gaan geven. Keer op keer laten ze zien dat hun ervaring voornamelijk op pservers gestoeld is en dat ze tijdens Vanilla maar beperkt de content gezien hebben, volgens mij is bijv. Tips niet eens lvl 60 geweest in Vanilla en hebben Esfand en Staysafe niet eens Naxx van binnen gezien, laat staan gecleared.

Nee, het zal ijdele hoop zijn vrees ik, maar ik hoop echt dat de beta door Blizzard zoveel mogelijk gevuld wordt met Vanilla veteranen en niet met spelers die Vanilla voornamelijk op pservers gespeeld hebben wiens visie mogelijk nogal vertroebeld kan zijn voor alle problemen en changes op pservers. Anders krijg je continu feedback dat X niet werkt zoals op Pserver Y en dus verkeerd moet zijn, terwijl de kans zeer aannemelijk is dat pserver Y het gewoon fout heeft aangezien zeer veel Pserver data gebaseerd is op 2.0 waardes en mechanics.
[...]
Nee volledig eens, maar Streaming is super hot en die jongens hebben gewoon heel veel invloed op de jeugd. Ik schaar jou voor het gemak maar even niet meer onder de 'jeugd' :P

Het meerendeel van de streamers is sowieso te jong om bewust en actief WoW vanilla meegemaakt te hebben. Het is natuurlijk ook geen geheim dat het gros van de streamers, streamt op basis van 'beter goed gejat dan ...'

Ik heb er niks mee maar de markt is huge. Blizzard zal wel gek zijn als ze hier niks mee doen.
Dit is voor hen natuurlijk ook de manier om een nieuw (jong) publiek aan te trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Toch denk ik dat het gros van de later ingestroomde spelers het snel gezien heeft in Classic. Is niet meer vergelijkbaar met de game van nu.
Op zich mooi, blijven de echte fans over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:23
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:06:
Toch denk ik dat het gros van de later ingestroomde spelers het snel gezien heeft in Classic. Is niet meer vergelijkbaar met de game van nu.
Zolang Blizzard maar niet de fout maakt om dan naar de klagers te gaan luisteren die Classic niets vinden omdat het niet op huidige WoW lijkt en bijvoorbeeld van nul naar 20 meer dan 10 minuten duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik ga weer voor exhalted bij de fulborg 😁, misschien ook wel bij Winterspring.
Of ik rol Horde, was altijd Alliance in Vanilla op Frostwhisper :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 13:06:
Mijn voorspelling is dat na de eerste maand of hooguit na maand twee het aantal spelers meer dan gehalveerd is. Dat lijkt me volstrekt logisch. Toeristen en mensen die het geprobeerd hebben maar er niet aan kunnen wennen haken dan af.

Hopelijk houdt je dan nog steeds gewoon een paar honderdduizend spelers over, maar als ik check naar de gemiddelde populatie van classic pservers denk ik dat het er enkele tienduizenden max zullen zijn.

Voor ons gevoel lijkt het misschien alsof miljoenen mensen WoW classic gaan spelen, maar wij zitten natuurlijk in een bubbeltje van /r/wowclassic naar youtube classic filmpjes naar tidbitjes nieuws over classic. De (objectieve) werkelijkheid is natuurlijk dat WoW classic een niche betreft van een gedateerde game die nog maar een schim is van zijn piek. Maar toch mag dat de pret niet drukken :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
junglebeast schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:49:
[...]
Snel en easy clearen? Denk dat je dan een verkeerd beeld hebt van Classic. :)
Een beetje PS-guild doet dat in een uurtje of maximaal twee voor de 'huidige content' die beschikbaar is. Een beetje ervaren guild gaat MC clearen alsof het niets is. De "Classic first" Ragnaros gaat echt niet lang duren (minimale tijd om hem te kunnen spawnen + een uurtje gok ik zo :+)...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pablo
  • Laatst online: 11-09 16:33

Pablo

Rito pls

Topicstarter
Om 17:00 NLse tijd wordt er een aankondiging verwacht betreffende Classic Wow.

Op dit moment zijn er 2 streamers MrGM en Towelie, die beide online zijn en een aflopende timer in beeld hebben.

MrGM liet net al een snelkoppeling op zijn Bureaublad zien van Classic Wow en kon deze ook echt opstarten. Kon helaas de linker onderhoek niet zien over een client versie o.i.d.
tevens geeft hij aan dat om 17:00 (NLse tijd) de Closed beta van start gaat.
Closed beta zal wel te spelen zijn voor influencers, youtubers en Twtich streamers, zegt mijn eigen gevoel.

Wel'll wait and see :O :O

[ Voor 6% gewijzigd door Pablo op 14-05-2019 16:16 ]

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:54
Wtf lol, Towelie? Wat moet die met Classic. Nog niet te lang geleden liep ie nog telkens te roepen dat hij niets met Classic ging doen en dat ie het helemaal niets vond dat Classic er zou komen.
Paprika schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:22:
[...]

Een beetje PS-guild doet dat in een uurtje of maximaal twee voor de 'huidige content' die beschikbaar is. Een beetje ervaren guild gaat MC clearen alsof het niets is. De "Classic first" Ragnaros gaat echt niet lang duren (minimale tijd om hem te kunnen spawnen + een uurtje gok ik zo :+)...
Je moet er natuurlijk nog steeds redelijk wat tijd in stoppen, maar lastig gaat het inderdaad echt niet zijn, al zal de average guild Naxx ook niet gaan facerollen.

Maar MC zal inderdaad Week 1 gecleared gaan worden als ze echt gaan racen, maximaal week 2.

[ Voor 63% gewijzigd door Dennism op 14-05-2019 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Dennism schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:43:
Wtf lol, Towelie? Wat moet die met Classic. Nog niet te lang geleden liep ie nog telkens te roepen dat hij niets met Classic ging doen en dat ie het helemaal niets vond dat Classic er zou komen.

[...]

Je moet er natuurlijk nog steeds redelijk wat tijd in stoppen, maar lastig gaat het inderdaad echt niet zijn, al zal de average guild Naxx ook niet gaan facerollen.

Maar MC zal inderdaad Week 1 gecleared gaan worden als ze echt gaan racen, maximaal week 2.
Als je als influencer betaald wordt om het te spelen, dan zet je je principes vlug naast je ;)

MC verwacht ik enorm vlug gecleared. Het meeste eigenlijk wel. Vroeger maakte spelers toch vaak heel verkeerde keuzes qua items / specs (ik ook, terwijl we op onze top in de top 10 van EU zaten). Dat gaat nu natuurlijk niet meer gebeuren. Set items worden aan de kant gegooid voor pure damage opties, etc. Je gaat het effect van vroeger daar niet meer mee terug krijgen.

Desondanks ben ik benieuwd wat er nog bekend wordt gemaakt. Ik ga Classic zeer waarschijnlijk 'gewoon' spelen, maar ik denk dat het een spel wordt naast FFXIV. Juist omdat ik eigenlijk alles al wel ken en heb gezien...

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 14:29
Release bekend:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zebGOeI.png

[ Voor 86% gewijzigd door Zspirit op 14-05-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 20:04

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Zspirit schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:01:
Release bekend schijnbaar maar ik ben nog sceptisch
[Afbeelding]
Is officieel. Vanaf morgen closed beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kV24xe1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Kom maar met die beta invite :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Arghhhhh ! Zo laat pas??

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Zo laat, echt typisch. Dat is bijna geen zomer meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Wel jammer dat er nu alweer zeik posts lijken te zijn op reddit e.d. dat je voor de beta een actieve sub moet hebben.

Ook grappig, Sharding heet nu layering en ineens lijkt iedere #NoChanges content creator er mee eens te zijn, terwijl ze tot vandaag het nog aan het afzeiken waren :D

Edit:

Oh oh oh, wat een geklaag weer, op de forums en ook wat discords waar ik actief ben ook al weer een boel salty lui die denken dat 27 augustus niet in de zomer valt..

Bijna jammer te noemen dit lol.

Oh lol, hierboven ook al ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Dennism op 14-05-2019 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet onbelangrijk voor de mensen die een naam/namen willen claimen op server(s):

Create Your Character

If you’re eager to claim your character name in WoW Classic, take note: we’ll be opening character creation on Tuesday, August 13.** Players with an active subscription or game time on their account will be able to create up to three characters per World of Warcraft account. We’ll have more information on realm names closer to launch, but rest assured—you’ll have plenty of time to figure out your plans for realm domination!

** To align with other regions, the Americas character creation will occur slightly ahead of August 13.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2019 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Prima datum.

Mooi alle kids weer naar school toe.
Morgen ff mijn vakantie doorgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Dennism schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
Wel jammer dat er nu alweer zeik posts lijken te zijn op reddit e.d. dat je voor de beta een actieve sub moet hebben.

Ook grappig, Sharding heet nu layering en ineens lijkt iedere #NoChanges content creator er mee eens te zijn, terwijl ze tot vandaag het nog aan het afzeiken waren :D

Edit:

Oh oh oh, wat een geklaag weer, op de forums en ook wat discords waar ik actief ben ook al weer een boel salty lui die denken dat 27 augustus niet in de zomer valt..

Bijna jammer te noemen dit lol.

Oh lol, hierboven ook al ;)
Ja, idd zomer. Maar wel heel laat in de zomer. Ma kom goed, maakt me weinig uit want ben vanaf die week toch 3 weken met de nachtdienst dus ideaal.
Nu gaat het pas echt lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 13:35
Ik heb in september 3 weken vrij, wat dat betreft ideaal, maar ik had liever gewoon eerder gespeeld natuurlijk. Nu alleen nog beslissen wat ik ga spelen en een guild vinden.

Hopelijk een beta invite zodat ik met wat classes kan aankloten.
Dennism schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
Het was al bekend dat sharding op het begin een ding zou zijn, volgens mij was hier niet echt veel gezeik over? Hoewel ik niet naar die "content creators" kijk, maar op reddit leek het wel geaccepteerd in ieder geval.

Layering is in ieder geval beter dan sharding, omdat je bij het inloggen op een layer komt en gewoon op die layer blijft (het hele continent is een layer). Daarnaast is iedereen op de layer nog steeds iemand van jou server. Zodra de launch periode over is of uiterlijk als phase 1 klaar is (ik neem aan omdat phase 2 de world bosses introduceert) dan wordt er gestopt met layering. Al die mensen op die layers horen dan nog steeds op die ene server. Alleen zijn ze dan meer verspreid over de zones.

Dit is hoe ik layering begrijp in ieder geval met de info die ik nu vind, het grootste voordeel is dat iedereen die je ontmoet is gewoon iemand van je server. Wat bij sharding niet het geval is. Hoewel de drukte bij launch ook wel iets had, was het ook wel frustrurend, ik denk dat dit een goede middenweg is.

[ Voor 73% gewijzigd door DaitoX op 14-05-2019 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Laatst online: 30-11-2023
Vergeet je niet opnieuw aan te melden voor de Beta.

Er is een aparte wow classic BETA opt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DaitoX schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:39:
het grootste voordeel is dat iedereen die je ontmoet is gewoon iemand van je server. Wat bij sharding niet het geval is.
Dat klopt niet direct, je hebt eigenlijk te maken met 2 zaken:

1. Sharding - Het onderverdelen van een grote populatie (bijvoorbeeld een server) over meerdere kleinere populaties.
2. Cross Realm Zones - Het samen voegen van verschillende populaties om een beeld van een drukke wereld te creëren.

Sharding hoeft niet te betekenen dat je mensen ziet van andere servers. Dat is alleen het geval bij Cross Realm Zones. Je kan dus prima sharding toepassen zonder Cross Realm Zones en nooit iemand van een andere server zien.

Het toepassen van Cross Realm Zones wordt vaak sharding genoemd terwijl het dat niet direct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Dennism schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:17:
[...]

Dat klopt niet direct, je hebt eigenlijk te maken met 2 zaken:

1. Sharding - Het onderverdelen van een grote populatie (bijvoorbeeld een server) over meerdere kleinere populaties.
2. Cross Realm Zones - Het samen voegen van verschillende populaties om een beeld van een drukke wereld te creëren.

Sharding hoeft niet te betekenen dat je mensen ziet van andere servers. Dat is alleen het geval bij Cross Realm Zones. Je kan dus prima sharding toepassen zonder Cross Realm Zones en nooit iemand van een andere server zien.

Het toepassen van Cross Realm Zones wordt vaak sharding genoemd terwijl het dat niet direct is.
Nee oke, maar feitelijk is dit wel zo in de praktijk natuurlijk. Alleen de nieuwe expansion zones zijn een tijdje geen cross realm zones (en world pvp zones). Zonder sharding overigens natuurlijk ook geen cross realm. De server waar ik op speel is altijd cross realm overigens met 1 of andere portugese server.

En met layers wat ik begrijp tot nu toe kom je op een layer, zeg layer 1 en dan blijf je op layer 1 met alle layer 1 mensen. Zelfs na een relog blijf je op die layer (dit klopt mogelijk niet). Alleen als je een groep joined of guild die op een andere layer zit kan je naar een andere layer. Dus het is niet zoals sharding / phasing dat je heen en weer gaat iedere keer, meer als elke layer is een server en na de launch worden die gemerged tot 1 server. Omdat van te voren bekend is dat dit 1 server wordt heb je wat interactie mogelijkheden,

[ Voor 4% gewijzigd door DaitoX op 14-05-2019 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
DaitoX schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 19:27:
[...]
= Alleen als je een groep joined of guild die op een andere layer zit kan je naar een andere layer. Dus het is niet zoals sharding / phasing dat je heen en weer gaat iedere keer, meer als elke layer is een server en na de launch worden die gemerged tot 1 server. Omdat van te voren bekend is dat dit 1 server wordt heb je wat interactie mogelijkheden,
Maar wat als je dus 2 vrienden hebt die niet op dezelfde layer zitten en je gaat PvPen? Op het moment dat je (bijna) dood gaat laat je je snel inviten door je buddy op een andere layer (layer B ). Dan ga je daar healen en dan via de party van je eerste buddy weer terug naar je oorspronkelijke layer (layer A).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Paprika schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Maar wat als je dus 2 vrienden hebt die niet op dezelfde layer zitten en je gaat PvPen? Op het moment dat je (bijna) dood gaat laat je je snel inviten door je buddy op een andere layer (B). Dan ga je daar healen en weer naar je oorspronkelijke layer (A).
Ik denk dat je niet meer terug gaat naar je layer, maar dat je dan op die nieuwe layer blijft zitten? Daarnaast zouden ze je vast kunnen houden op een layer als je in combat bent.

Maar zeker weten doe ik het ook niet allemaal natuurlijk. Het belangrijkste is in ieder geval dat het tijdelijk is.

Ik denk dat het alternatief is dikke queues op launch en dan een heleboel servers die half leeg zijn een paar maanden later, want hoewel ik denk dat ik er een redelijk groot publiek is voor classic denk ik ook dat er veel mensen zijn die even kijken en rond level 40 afhaken. Dat is ook niet ideaal natuurlijk,

edit:
Paprika schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:06:
[...]

Maar wat als je dus 2 vrienden hebt die niet op dezelfde layer zitten en je gaat PvPen? Op het moment dat je (bijna) dood gaat laat je je snel inviten door je buddy op een andere layer (layer B ). Dan ga je daar healen en dan via de party van je eerste buddy weer terug naar je oorspronkelijke layer (layer A).
Je hebt hem iets aangepast, ja dit zou wel kunnen, maar waarschijnlijk zit je wel een keer met je 2 vrienden in een groep en al op dezelfde layer toch? Guilds komen ook in dezelfde layer schijnbaar, dus als je in dezelfde guild zit kom je ook op 1 layer uit.

[ Voor 26% gewijzigd door DaitoX op 14-05-2019 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 21:09
Ik probeer al sinds Vanilla WoW te spelen maar ik ben nooit verder gekomen dan wat levelen. Ik ben dus heel blij dat Classic nu eindelijk een release datum heeft. Is er al een guild voor noob spelers zoals ik? En moet je voor de closed beta een actieve subscription hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
wentelteef schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:07:
[...]

Nee hoor, ligt gewoon aan de mensen waar je mee gaat/wilt spelen. Wow kan een gigantische time-sink zijn, maar hoeft het niet te zijn.
Je zal toch resistance gear moeten farmen voor te raiden. Iemand moet het recept hebben en heel veel thorium :)

Nodes waren in vanille ook zeldzamer en duurde langer voor respawns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 17:48
Mooie release datum! Paar dagen erna ben ik 2 weken vrij, komt goed uit dus. :)

Mijn vanilla druid en warrior:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/F0Xg3z2/old-chars.jpg

De afgelopen jaren ook nog veel vanilla pservers gespeeld en het verveelt me nooit. Voor mij dus zeker niet alleen nostalgische redenen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik mij wel over verbaas is dat ze, naar het lijkt, alleen beta-invites gaan versturen naar mensen die een active sub hebben. Daarmee sluit je dus alle mensen uit die hun sub de afgelopen jaren gecanceld hebben omdat retail hen niet meer kon bekoren. Dit zijn toch mensen die je ook in de beta wilt hebben.

Een active sub vereisen voor het spelen van de beta vind ik acceptabel, maar een active sub vereisen om kans te maken op een beta-invite gaat mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag gaan de invites de deur uit hè? Dus nog even geduld... Ik ben heel benieuwd of ik de mogelijkheid ga krijgen classic te proberen! En anders wordt het snel genoeg augustus. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:27
Ik vind het wel weer naar dat je sub moet hebben voor die beta hoor. ben net verdomme 11 maanden achter elkaar subbed geweest en dit is de eerste maand weer dat ik hem stop had gezet. En dan dit...

vind dat echt onzin

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Hier nog een interview met Ion waar die kort een uitleg geeft over layering: YouTube: World of Warcraft Classic - Developer Interview | Media Event 2019

Verderop hadden ze het ook nog over de beta, ik denk dat er maar heel weinig mensen uitgenodigd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:12:
Ik vind het wel weer naar dat je sub moet hebben voor die beta hoor. ben net verdomme 11 maanden achter elkaar subbed geweest en dit is de eerste maand weer dat ik hem stop had gezet. En dan dit...

vind dat echt onzin
Dat is ook onzinnig inderdaad. Kan me nog herinneren dat ze awesome cadeau uitdeelden aan mensen die sinds dag 1 een sub hadden lopen... toen ze dat deze was ik net een maandje uit de running en kwam ik er nie voor in aanmerking. Best flauw... maar ze moeten ergens een lijn trekken denk ik dan maar.

Maar voor een beta-invite de voorwaarde stellen dat je een actieve sub hebt, is een beetje ver gezocht denk ik... Lijkt mij dat je (misschien juist) mensen wilt hebben die retail beu zijn... Maar och, we gaan het zien met z'n allen wat er gaat gebeuren. :)

Ik hoop op een invite, maar heb inderdaad al vaak gelezen dat er waarschijnlijk niet veel invites verstuurd gaan worden. Fingers crossed!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
oh hey dat valt nog mooi in mijn vakantie. Kan ik mooi tot lvl 20 levellen en dan afhaken hoogstwaarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Akaendra schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:48:
oh hey dat valt nog mooi in mijn vakantie. Kan ik mooi tot lvl 20 levellen en dan afhaken hoogstwaarschijnlijk ;)
That's the spirit! max level: 20! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
Ik zat er toch even aan te denken om de Collector box te halen, al is het voor de Ragnaros statue. Maar de twijfel neemt toch de overhand bij mij... Ik zal vast Classic wel spelen, maar het gevoel van weleer krijg je gewoonweg niet terug. Iets wat ik ook compleet niet had verwacht, was dat m'n vrouw zelfs met dat gevoel nu zit van een 'Waarom zou ik het nog spelen?'. Wat vrienden van ons hebben ook eigenlijk geen tijd om dit echt op te pakken, terwijl ze wel hyped zijn, dus je gaat enorm uit elkaar lopen (zeker aangezien m'n vrouw vanuit huis werkt en waarschijnlijk weer een vast plaatsje bij de AH weet te vinden om de markt te bespelen).

Voor mij persoonlijk zit ik dan ook nog een beetje met het gevoel van, wat is er nog te doen wat ik nog niet gedaan heb terwijl de content current was? Ik zou in ieder geval (vanwege vrienden, etc) bij de Horde terecht komen (in Vanilla was ik Alliance), dus dat maakt het nog een beetje vernieuwend. Maar verder? Ik heb zo'n gevoel dat Classic voor mij een beetje ernaast komt te liggen waar ik zo nu en dan wat doe, maar niet te veel tijd in ga zinken... Misschien heb ik het verkeerd, maar hoe dichter bij het komt, hoe minder m'n hype ervoor wordt.

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga spelen met een aantal vrienden en het gaat mij vooral om het samen progressen. En natuurlijk de voorpret.. ''Wie rollt er een tank en healer? Wie kiest er alchemy? Hebben we al een tailor? Oh kies jij een hunter, echt wat voor jou idioot haha !'' :+
Daarna de fun van het samen levelen. Oke, je zult niet allemaal precies gelijk blijven lopen, maar af en toe samen in een dungeon of elkaar helpen met die ene elite mob.
Uiteindelijk is iedereen level 60 of onderweg gestopt. We zien het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh man. Nog maar een paar maandjes om te bepalen welke class ik ga spelen. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
Grumpmeister schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:16:
Voor mij persoonlijk zit ik dan ook nog een beetje met het gevoel van, wat is er nog te doen wat ik nog niet gedaan heb terwijl de content current was? Ik zou in ieder geval (vanwege vrienden, etc) bij de Horde terecht komen (in Vanilla was ik Alliance), dus dat maakt het nog een beetje vernieuwend. Maar verder? Ik heb zo'n gevoel dat Classic voor mij een beetje ernaast komt te liggen waar ik zo nu en dan wat doe, maar niet te veel tijd in ga zinken... Misschien heb ik het verkeerd, maar hoe dichter bij het komt, hoe minder m'n hype ervoor wordt.
Letterlijk hoe ik er in sta op dit moment. Ik was ook alliance tijdens vanilla/tbc en ging pas horde in wotlk. De hype wordt ook steeds minder, maar ga het toch proberen. Misschien dat ik zelfs wat dagen vrij neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Tomski1986 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
Zo laat, echt typisch. Dat is bijna geen zomer meer.
't is dan nog warm zat helaas! Zit ik hele dagen binnen in 25 graden :X

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:43:
Oh man. Nog maar een paar maandjes om te bepalen welke class ik ga spelen. :D
shadowpriest!! let the facemelting begin!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Grumpmeister schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:16:
Ten tijde van Vanilla ook alliance gespeelt en zie het niet zitten om die zones nogmaals te moeten doorlopen, voor mij word het dan ook sowieso een Horde Priest of Warlock waar ik mee ga starten.

Echt hyped ben ik niet (sowieso is 'hype' vreemd bij een zeer wel bekend product van ruim 15 jaar oud), maar ik heb er zeker wel zin in. Of ik de zin en tijd kan vinden om uiteindelijk door te zetten weet ik niet. Dit ligt ook zeker aan de guild en het sociale gebeuren op de servers.

We zien het allemaal wel :)
servival7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:21:
Ben van plan om een Warlock te gaan maken. Weet iemand of dat een beetje fijn speelde in vanilla?
Destijds wel een van de snellere classes om mee te levelen, dankzij de demons die je tot je beschikking hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Dhrax op 15-05-2019 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Ik heb er wel weer zin in. Destijds nooit level 60 gehaald in vanilla omdat the burning crussade al uitkwam.

Ben van plan om een Warlock te gaan maken. Weet iemand of dat een beetje fijn speelde in vanilla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
servival7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:21:
Ik heb er wel weer zin in. Destijds nooit level 60 gehaald in vanilla omdat the burning crussade al uitkwam.

Zeldzame class in vanilla, één van de minst gespeelde in ieder geval. Leuke class om te spelen, maar hou er rekening mee dat je alles zelf moet maken door soulshards te maken (dit doe je, als ik het mij goed herinner, door met een bepaalde skill een mob te killen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
invine schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:53:
[...]

Zeldzame class in vanilla, één van de minst gespeelde in ieder geval. Leuke class om te spelen, maar hou er rekening mee dat je alles zelf moet maken door soulshards te maken (dit doe je, als ik het mij goed herinner, door met een bepaalde skill een mob te killen).
Klinkt niet heel moeilijk. Moet dus best te doen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AVKD1Ck.jpg

:Y

[ Voor 38% gewijzigd door FunkyTrip op 15-05-2019 14:10 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grumpmeister
servival7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:56:
[...]

Klinkt niet heel moeilijk. Moet dus best te doen zijn.
Super simpel. Warlock is een wat aparter geval omdat je inderdaad de verschillende pets hebt, maar een goed gespeelde Warlock kan echt door alles heen smelten (afhankelijk van je spec). Ten tijde van Vanilla speelde ik ook Warlock, met veel plezier. Het enige nadeel is dat als je Alliance kiest, je een heel ras hebt die jouw CC tegen kunnen gaan (Undead met Will of the Forsaken). Hierdoor zijn UD Rogues echt je ergste nachtmerrie.

Ik zit even te twijfelen in welke patch het gebeurde, maar in Vanilla kon je met Curse of Elements / Shadows negatieve resistances op je tegenstander plaatsen. Hierdoor was ik vaak op zoek naar de zo hoog mogelijke crit Soulfire. Complete overkill, want op dat moment had ik al gear waarmee ik met een Soulfire by default al op 3.4k damage zat (non-crit). Dat was in battlegrounds vaak al wel een insta-kill, alleen heb je wel een cast time van 6 seconden (dus vaak had ik m'n Succubus ergens verborgen).

Uiteindelijk waren goed gegearde Warlocks tegen het einde van Vanilla echt belachelijk sterk. Ja, je hebt wat te micromanagen met je pet (vaak is het gewoon de imp die op auto-fire staat, of mogelijk disabled om alleen maar Blood Pact te geven aan tanks) en je moet idd Soul Shards farmen door middel van een Drain Soul spell (welke zelf channeling is en daarmee wat damage doet, maar je dots de enemy al dood maken), maar het valt allemaal reuze mee.

Voor mij is het alsnog een van m'n keuzes. Ik zit nog een beetje in een dubio tussen Warrior en Warlock. Warrior heb ik voornamelijk in TBC en WotLK endgame mee gedaan als MT, Warlock heb ik in Vanilla alles mee gedaan t/m SSC in TBC omdat we een tank-tekort hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
@Grumpmeister Eerder altijd hunter gespeeld dus pet management ben ik opzich wel bekent mee.
Al mijn vrienden spelen Horde dus het zal waarschijnlijk een Undead Warlock zal worden dus het Will of the Forsaken probleem is dan ook opgelost.

Heb er wel weer zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:42
servival7 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 14:23:
@Grumpmeister Eerder altijd hunter gespeeld dus pet management ben ik opzich wel bekent mee.
Al mijn vrienden spelen Horde dus het zal waarschijnlijk een Undead Warlock zal worden dus het Will of the Forsaken probleem is dan ook opgelost.

Heb er wel weer zin in!
Wow, precies mijn situatie. Ik had een Orc Hunter way back when.. Ben van plan nu een Horde Warlock of Druid te levelen en hopelijk MC/BWL te raiden. En voor de launchperiode: 3 weken vakantie voor Drazi. 8)

Drazi#2341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
Mooi om het geklaag op diverse fora te lezen. Vooral casters die klagen over mana regen dat dat zo traag is. Tja, eten en drinken was een essentieel onderdeel destijds.

Classic gameplay valt veel mensen toch behoorlijk tegen. Genieten dit :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rekky
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-09-2024
Kaap schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 06:11:
Mooi om het geklaag op diverse fora te lezen. Vooral casters die klagen over mana regen dat dat zo traag is. Tja, eten en drinken was een essentieel onderdeel destijds.

Classic gameplay valt veel mensen toch behoorlijk tegen. Genieten dit :Y
Ben ook heel benieuwd hoeveel mensen er nog overblijven als de hype er een beetje af is.

Weet zelf ook niet hoe lang ik het vol ga houden, maar ga het zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De echte fans zullen over blijven. Overige gamers zijn te verwend. En wellicht dat ik bij de tweede griep hoor ondanks ik met al vamaf dag 1 meedraai...

Ik ben benieuwd!

Iemand het geluk in de beta te zitten? Ik vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RustStorm schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:33:
De echte fans zullen over blijven. Overige gamers zijn te verwend. En wellicht dat ik bij de tweede griep hoor ondanks ik met al vamaf dag 1 meedraai...

Ik ben benieuwd!

Iemand het geluk in de beta te zitten? Ik vooralsnog niet.
Helemaal mee eens.
Ik heb er in ieder geval heel veel zin in, ondanks ik nog niet weet welke class ik ga levelen. :9

Beta heb ik en krijg ik ook niet omdat ik geen actieve sub heb momenteel. Dus... Voor mij word het beta kijken via Twitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik ga het wel spelen, maar meer om de tijd te doden tot er een nieuwe expansion komt. Ik heb het destijds hardcore gespeeld, been there, done that. Ik vind vanilla ook zeker niet zo geweldig als ik terugkijk en vergelijk met expansions. Was vooral het nieuwe en hype van zon MMO en sociale aspect, die factoren ga ik niet terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Laatst online: 09:45

tuinïnen

Eventus stultorum magister

En toch zal Classic veel socialer worden dan het huidige WoW. Puur omdat je bent gedwongen tot samenwerking om verder te komen, zelfs voor quests.

Ik zie het wel zitten als een zeer leuke onderbreking. De levensduur zal niet veel langer zijn dan 1 a 1,5 jaar omdat je dan wel door de content heen bent maar wie weet is er tegen die tijd weer wat anders op gevonden en wordt classic vanuit daar weer uitgebreid met nieuwe classic content? Het zou een rare twist zijn maar iets anders om de levensduur te verlengen kan ik even niet bedenken, je zou dan twee losse games krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@tuinïnen denk je dat? Sorry maar als je dat denkt (over het socialere aspect) dan ken je de WOW scene niet. Die is al vanaf dag 1 (15 jaar terug dus ) zo verrot als maar zijn kan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Laatst online: 11-09 21:41

Grvy

Bot

@Webgnome hoe kom je erbij. Dat is maar net zoals in het echte leven waar je mee omgaat etc. WoW Classic dwingt gewoon meer tot interactie omdat niet alles voor je gedaan wordt.

LFM deadmines 2 more dps!..
2 hours later..
LFM deadmine 2 DPS and 1 tank!

En in de tussentijd praat je wel met die mensen want anders leaven ze.. ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-08 14:14
Ik heb even op private gespeeld, en daar heb ik op een halfuur meer interactie gehad met mensen dan ik deed in een hele week op BfA. Ik kijk uit naar Classic, beta zal wel niet voor mij zijn want ik weiger te subben momenteel gezien ik BfA toch niet speel en er maar kleine kans is op een beta access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Webgnome schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:05:
@tuinïnen denk je dat? Sorry maar als je dat denkt (over het socialere aspect) dan ken je de WOW scene niet. Die is al vanaf dag 1 (15 jaar terug dus ) zo verrot als maar zijn kan.
Ik kan je verklappen dat mijn ervaring op Vanilla pservers echt prima is. Natuurlijk zitten er altijd mensen tussen die de zaken lopen te verzieken, net als in het echte leven. Maar over het algemeen heb ik hele leuke ontmoetingen gehad rondom dungeons en quests. Alleen al om bepaalde gebieden in te gaan is het echt nodig om samen te werken en dat biedt gewoon een bijzondere ervaring. Continu krijg je verzoeken om samen te groupen om de quests te doen en automatisch raak je ook aan de praat. Zo heb ik eigenlijk een guild gevormd puur alleen om basis van deze ontmoetingen.

Ik was in ieder geval positief verrast, hopelijk gaat Classic ook deze beleving geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Mijn ervaringen zijn gelukkig ook heel anders. Ik heb nog mensen die ik regelmatig spreek (buiten WoW) die ik tijdens het levelen en questen ontmoet heb.
Natuurlijk was de ervaring toen wel wat anders, want alles was nieuw voor iedereen, maar doordat je gedwongen wordt interactie aan te gaan met anderen rolt er ook vaak wel wat leuks uit.

Tuurlijk heb je daardoor ook de hopeloze barrens chat die legendarisch was met alle trashtalk en lui die om de 5 minuten naar Mankrik's wife vragen... Toch was dat beter dan de dodelijke stilte die er nu overal hangt...

Omdat alles nu LFG is spreek je nauwelijks meer met elkaar. Er gaan dungeons voorbij dat er geen woord gewisseld wordt. Verdrietig wordt ik daar van :'(

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb natuurlijk ook zo mijn goede momenten gehad (anders houd je het niet lang vol) maar als je het forum bekijkt bijvoorbeeld en de general chat toendertijd was een en al gezeur.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

tuinïnen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:41:
[...]
Ik kan je verklappen dat mijn ervaring op Vanilla pservers echt prima is. Natuurlijk zitten er altijd mensen tussen die de zaken lopen te verzieken, net als in het echte leven. Maar over het algemeen heb ik hele leuke ontmoetingen gehad rondom dungeons en quests. Alleen al om bepaalde gebieden in te gaan is het echt nodig om samen te werken en dat biedt gewoon een bijzondere ervaring. Continu krijg je verzoeken om samen te groupen om de quests te doen en automatisch raak je ook aan de praat. Zo heb ik eigenlijk een guild gevormd puur alleen om basis van deze ontmoetingen.

Ik was in ieder geval positief verrast, hopelijk gaat Classic ook deze beleving geven.
Zelfde ervaring hier, echt een verademing t.o.v. retail waar je soms uit het niets gewoon scheld kannonades gewisperd krijgt ...

Rotte appels heb je overal en gelukkig werkt de blokkeer functie prima. Vreemd gedrag en niet normaal kunnen doen is voor mij een directe blok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Webgnome schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:28:
Heb natuurlijk ook zo mijn goede momenten gehad (anders houd je het niet lang vol) maar als je het forum bekijkt bijvoorbeeld en de general chat toendertijd was een en al gezeur.
Forums moet je ook gewoon niet kijken, daar komen alleen zeikerds.

En General chat zat bij mij in een verborgen window.. ik had altijd alleen guildchat aan standaard :D Was sociaal genoeg daar, heb er mijn vrouw en nog wat vrienden die ik nog steeds zie aan over gehouden. We nemen allebei 2 weekjes vrij eind aug/begin sept voor onze familie vakantie ^^ Mijn manager denkt dat we naar BlackPool gaan :D

I-racing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

themac1983 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:35:
[...]

Forums moet je ook gewoon niet kijken, daar komen alleen zeikerds.

En General chat zat bij mij in een verborgen window.. ik had altijd alleen guildchat aan standaard :D Was sociaal genoeg daar, heb er mijn vrouw en nog wat vrienden die ik nog steeds zie aan over gehouden. We nemen allebei 2 weekjes vrij eind aug/begin sept voor onze familie vakantie ^^ Mijn manager denkt dat we naar BlackPool gaan :D
En dagtrips naar de Wailing Caverns, Shadowfang Keep, Scarlet Monastery, Temple of Atal'Hakkar en een citytrip naar Stratholme. Leuk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
tuinïnen schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:48:
[...]

En dagtrips naar de Wailing Caverns, Shadowfang Keep, Scarlet Monastery, Temple of Atal'Hakkar en een citytrip naar Stratholme. Leuk hoor!
Ik had South Shore opgegeven :P en dat ligt in BlackPool vandaar. Zullen vooral dagtrips naar Tarren Mill worden denk ik ^^

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ow jongens hou op! Zin! Zin! Zin! Zijn er al concrete plannen voor t.net guild? Welke server, faction, e.d.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Loev schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:18:
Ow jongens hou op! Zin! Zin! Zin! Zijn er al concrete plannen voor t.net guild? Welke server, faction, e.d.?
Horde natuurlijk!

En servers zijn nog niet bekend denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Een uurtje proberen te kijken op Twitch maar van die streamers die stuk voor stuk geen enkele bug reporten krijg ik het :')
Ik weet dat die mensen puur dienen als media canon voor Blizzard maar zo is het wel heel nutteloos.

Verder deed me Classic zien niets, maar dat had ik ook wel verwacht, het was leuk in der tijd omdat het de enige game in die stijl was en het was allemaal nieuw en je wist niet beter.
Maar dingen zoals 500 ranks van elke spell en elk weapon wat zijn eigen ''skillbar'' heeft om te hitten zijn clunky anno 2019.

Verder zijn het ook dingen waar 17 year old me tijd genoeg voor had maar 32 year old me niet, zoals dungeons die 2u duren, de algemene lvling snelheid naar 60.
Voor heel dat randoms te ontmoeten tijdens questen en groeps mee vormen ben ik toch zowiezo te aso :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
Wat zijn die Collectors Boxes trouwens vlug gegaan. Volgens mij hebben ze nog geen dag beschikbaar gestaan bij Nedgame en Gamemania. Gaat het zo'n gelimiteerde oplage worden? Zat zoals ik al eerder aangaf al te twijfelen, maar m'n vrouw vond het ook een leuk idee voor de game room, dus ben ik er wel op tijd bij geweest. Maar wat vrienden hebben nu al achter het net gevist en moeten, denk ik, toch maar hopen op een verkoop op Bol dan. Ook belachelijk dat Nedgame er 40 euro meer voor vroeg dan de Blizz store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Katmi schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:48:
Een uurtje proberen te kijken op Twitch maar van die streamers die stuk voor stuk geen enkele bug reporten krijg ik het :')
Ik weet dat die mensen puur dienen als media canon voor Blizzard maar zo is het wel heel nutteloos.
Mja eens, vond het ook wel komisch dat sommige streamers direct vanuit Nordshire de mijn inrenden om vervolgens na enkele tikken, hopeloos kansloos neer te gaan. Dan heb je volgens mij echt geen enkel idee wat je aan het doen bent en dit lijkt me ook niet bevordelijk voor het boosten van de sales uiteindelijk ...

Maar goed, het gros van de streamers zat ofwel in de luiers ten tijde van Vanilla of was te jong om het bewust mee te maken. De mening van streamers en zogenoemde 'influencers' doet me weinig omdat ik het zelf wel beter weet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 17-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ook eventjes een stream bekeken van Shadow Fang Keep, guildies die wel wisten wat ze deden. Ze wisten ook nog waar je quests moest halen. Leuk om te zien, good old times. Dropte een blue sword, veel commotie omdat iedereen die wilde. 2x Warrior, Rogue en Druid. Kon er zo hard om lachen, herkenbaar beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grumpmeister schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:33:
Wat zijn die Collectors Boxes trouwens vlug gegaan. Volgens mij hebben ze nog geen dag beschikbaar gestaan bij Nedgame en Gamemania. Gaat het zo'n gelimiteerde oplage worden? Zat zoals ik al eerder aangaf al te twijfelen, maar m'n vrouw vond het ook een leuk idee voor de game room, dus ben ik er wel op tijd bij geweest. Maar wat vrienden hebben nu al achter het net gevist en moeten, denk ik, toch maar hopen op een verkoop op Bol dan. Ook belachelijk dat Nedgame er 40 euro meer voor vroeg dan de Blizz store.
Alle CE's vanaf WotLK waren meer dan voldoende aanwezig... En daar hoopte ik in dit geval ook op... Maar ik ben bang dat ik verkeerd heb gegokt. :( Waarschijnlijk komen ze voor grof geld op de ebay en martkplaats terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Numaga
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 20:09
Eindelijk een goede old school wow veteraan in twitch, Joanna van "Joana's Classic WoW 1-60 Leveling Guides" heeft nu ook een beta invite gekregen.
https://www.twitch.tv/joana

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Laatst online: 08:18

MazeWing

The plot thickens...

Ik denk echt dat WoW Classic het schoolvoorbeeld gaat worden van nostalgische gevoelens die beter zijn dan het anno 2019 spelen.

Natuurlijk zal het in het begin super leuk zijn en wordt er volop gebruik gemaakt van alle nostalgische gevoelens die opgewekt worden. Daarna komt echter het besef dat er toch wel heel erg veel veranderd is de afgelopen 12+ jaar en dat je eigenlijk op een boel "zaken" niet meer zit te wachten...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Waarschijnlijk gaat het bij de meeste mensen om het gevoel weer met anderen te communiceren en de noodzakelijkheid quests samen te doen... groepen vormen... LFG... bla bla bla...

We gaan het meemaken. Denk dat er heel veel mensen gelukkig zullen worden en er nog meer mensen realiseren dat het toch niet is wat ze hoopten...

Almetal zullen veel mensen blij worden (classic) en veel mensen blij blijven (bfa). Win win :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 21:30
Ik ben ook van plan om Classic te gaan spelen. Ik heb WoW vanaf de beta in 2004 vrij fanatiek gespeeld t/m Cataclysm ongeveer, daarna afgehaakt. Altijd als alliance prot warrior, ook weer van plan om dit te gaan spelen.

Zijn er plannen om een Alliance guild samen te stellen met wat Tweakers etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
@MazeWing, leuk die "ik weet wat jij wilt" mentaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waarez
  • Laatst online: 01-09 15:10
WoW Classic is dé game van 2019! Ik zit alvast op de hype train en deze valt niet te stoppen..
Asmongold (wat een shithead vaak) heeft afgelopen weekend zijn algemeen viewers record gehaald met meer dan 100.000 viewers op zijn stream.

Zoals in het laatste filmpje van MadSeasonShow te zien was (de 10 grootste verschillen tussen WoW in zijn huidige staat en Wow Classic). Het meest aanwezige verschil zal volgens mij eveneens zijn dat je 'first time impression' niet meer zal terugkrijgen zoals die in Vanilla was. Hij vergelijkt het met jouw eerste kus, een eerste keer fietsen.. er is voor alles een eerste keer en dit is een overweldigend gevoel dat veel met je doet. Zo wisten de meesten aan het begin van vanilla niet wat raiden was, wat pve/pvp was, wat een dungeon was, etc. Je werd gedropt in een immense wereld en je diende alles uit te zoeken, samen met één grote community. Dat is iets wat in ieder geval in mindere mate zal terugkomen, maar alsnog deels aanwezig zal zijn. Het gevoel van nostalgie zal enorm zijn.

Tevens heb je nu streamers die er in 2004/2005 nog niet waren. Dit zal enorme impact hebben, daar heel veel spelers op dezelfde realms zullen starten als hun favoriete streamer. We zullen zien wat dit teweeg brengt. Open world PVP kan hierdoor wel huge worden met giga raids.

Ik kijk er alleszins steevast naar uit.. Als een hardcore speler (van Classic tot Cataclysm en nu eerder casual in BFA) met over de 360 dagen played, kan ik niet anders dan dolenthousiast zijn. Er was zoooo veel goeds in classic. Voornamelijk dan het unieke gevoel, het gevoel dat je impact maakt binnen de realm, het gevoel dat je een reputatie hebt, het hechte community gevoel, de moeilijkheidsgraad, de lange grinds.. overall; je kon een 'special snowflake' zijn. In BFA is daar alles behalve sprake van. Classic, here we come.

Ps; Ook ik ben op zoek naar een mature casual raiding guild. Tweakers? What about it? Let's make one?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Waarez schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:54:

Tevens heb je nu streamers die er in 2004/2005 nog niet waren. Dit zal enorme impact hebben, daar heel veel spelers op dezelfde realms zullen starten als hun favoriete streamer. We zullen zien wat dit teweeg brengt. Open world PVP kan hierdoor wel huge worden met giga raids.
Gelukkig lijken vrijwel alle grote streamers wat Classic betreft in de US te zitten. Hopelijk hebben we hier zo min mogelijk last van dat volk. Ik ken geen enkele open world game waar streamers en dan vooral kun "fans" een positief effect hebben op de gameplay. Voor de Hype zijn streamers leuk, maar vooral de fans (en de niet fans) zorgen vaak voor een enorme shitshow in game. Nee, leuk om soms naar te kijken, maar je wil ze eigenlijk absoluut niet op de server hebben waar jij gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Ik moest zo hard lachen toen een streamer vroeg aan zijn party leden of ze ook in dezelfde instance zaten en ook de deadmines courrier konden zien. :') _O- Ow god, welkom in Classic WoW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Dennism schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:34:
[...]
Nee, leuk om soms naar te kijken, maar je wil ze eigenlijk absoluut niet op de server hebben waar jij gaan spelen.
Verwacht ook dat we een zeer groot deel van de spelers al na de eerste paar weken kwijt gaan raken. Anno 2019 is de game super traag en dit zal (denk ik) ook de hoofd moot zijn waarom mensen snel weer gaan switchen naar retail.

Uiteindelijk houd je een leuke community over van like-minded spelers :)

[ Voor 3% gewijzigd door Dhrax op 20-05-2019 11:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op maandag 20 mei 2019 @ 10:34:
[...]

Gelukkig lijken vrijwel alle grote streamers wat Classic betreft in de US te zitten. Hopelijk hebben we hier zo min mogelijk last van dat volk. Ik ken geen enkele open world game waar streamers en dan vooral kun "fans" een positief effect hebben op de gameplay. Voor de Hype zijn streamers leuk, maar vooral de fans (en de niet fans) zorgen vaak voor een enorme shitshow in game. Nee, leuk om soms naar te kijken, maar je wil ze eigenlijk absoluut niet op de server hebben waar jij gaan spelen.
Nou precies dat. Ben heel blij dat de meeste inderdaad niet op de EU servers terecht gaan komen. Die hele Asmongold haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan. Vind het maar een vervelend mannetje.

Zoals ook al even aangekaart in dit topic speelde de meeste van deze streamers geen WoW in 2004/2005. Te jong of later ingestapt. Als WoW veteraan van het eerste uur ben ik dan ook heel blij om straks mijn eigen mening te vormen.

Voor mij zijn zaken als community belangrijk maar waar ik ook naar uit kijk zijn: Het zelf samenstellen van groepjes, lopen naar de instance, geen rush runs (shit can kill you), C.C. gebruik _/-\o_ En misschien nog het allerbeste, iets bereiken betekend ook echt wat. Dungeon Set, T1, T2 ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-08 13:05

Damien

-iwnl-

Dhrax schreef op maandag 20 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Verwacht ook dat we een zeer groot deel van de spelers al na de eerste paar weken kwijt gaan raken. Anno 2019 is de game super traag en dit zal (denk ik) ook de hoofd moot zijn waarom mensen snel weer gaan switchen naar retail.

Uiteindelijk houd je een leuke community over van like-minded spelers :)
Hier kijk ik dan ook naar uit, de leuke community overhouden. En ik kijk ernaar uit om weer met 40 man te raiden.

Oh en natuurlijk oude Scholomance met de kelder waar ongeveer alles mis kon gaan wat er maar mis kon gaan :D, Stratholme, UBRS... heerlijk die gedachte <3

[ Voor 12% gewijzigd door Damien op 20-05-2019 13:12 ]

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ashtaria
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-03 09:53
Ik ben heel benieuwd welk gevoel het mij zal teruggeven.
Ik was er van dag 1 bij en tot op heden ben ik er nog steeds.

Ondanks vele meningen vermaak ik mij best in BFA maar online games worden volgens mij nog steeds gedragen door de mensen waarmee je samenspeelt.

Het communitygevoel is nooit zo sterk geweest als toen in Vanilla maar het wordt wel juist omschreven.
WoW was mijn allereerste groote RPG/MMO dat ik aanraakte en dat kon je toen inderdaad vergelijken met een eerste liefde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Waarez schreef op maandag 20 mei 2019 @ 09:54:
WoW Classic is dé game van 2019! Ik zit alvast op de hype train en deze valt niet te stoppen..
Asmongold (wat een shithead vaak) heeft afgelopen weekend zijn algemeen viewers record gehaald met meer dan 100.000 viewers op zijn stream.
Vindt het altijd maar typisch dat dit soort mensen zo populair zijn. Die kerel heeft van die lelijke zwarte kraalogen, lacht zelden tenzij leedvermaak, altijd zeiken op anderen en in die filmpjes die ik volg heb ik 'm zelden op enige empathie zien betrappen. Een typisch narcistische gamer die in een random kroeg vast heel snel ruzie krijgt omdat het gewoon een lul is.

Zag net wel op een filmpje confirmatie dat ik mijn panda/diablo/zergling pets heb als ik inlog in WoW classic :Y
Voel ik me toch een beetje speciaal als ik daar straks rondloop, al zullen er vast wel velen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 20-05-2019 23:09 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Beta invite hier binnen, ingame friends van me weer diep zuchten want ik krijg altijd die betas. Maar goed, ik heb dan ook sinds beta vanilla alleen Cata niet in de beta gezeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaap schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 05:52:
Beta invite hier binnen, ingame friends van me weer diep zuchten want ik krijg altijd die betas. Maar goed, ik heb dan ook sinds beta vanilla alleen Cata niet in de beta gezeten :P
Lekker hoor! Ik ga zo ook eens even kijken. Maar ik vermoed geen invite te hebben ook al ben ik tot nu toe net als jij overal bij geweest. ;)

Jammer maar helaas: nog geen invite voor mij. :) Kan ik mezelf ten minste bezig houden met werk... ;)

Overigens; een normale beta invite of een stress-test beta invite gehad?

[ Voor 18% gewijzigd door RustStorm op 21-05-2019 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:04
Kaap schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 05:52:
Toppie! Ik verwacht er hier ook wel nog één te krijgen. Ik heb er ook elke beta ingezeten. Volgens mij omdat ik ooit bij Diablo 3 Beta redelijk wat bugs aangegeven heb en dan op een lijst sta.

Ben je trouwens zeker dat het een full beta key is, of is het alleen voor de stress test? (die wil ik trouwens ook wel meemaken hoor :))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer dat je een active sub moet hebben om kans te maken op een beta invite. Het is juist Classic dat ik graag zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drazi
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09:42
FunkyTrip schreef op maandag 20 mei 2019 @ 23:06:
[...]
Zag net wel op een filmpje confirmatie dat ik mijn panda/diablo/zergling pets heb als ik inlog in WoW classic :Y
Voel ik me toch een beetje speciaal als ik daar straks rondloop, al zullen er vast wel velen zijn.
Serieus? Dus ik kan straks mijn vuurspugende mini-Diablo weer aan mijn zij hebben rondrennen ???? Excellent... Deze vraag, of ze het wel of niet zouden toevoegen voor original WoW CE bezitters, houd me al maanden wakker.

Drazi#2341

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2019 @ 12:31:
[...]

Nou precies dat. Ben heel blij dat de meeste inderdaad niet op de EU servers terecht gaan komen. Die hele Asmongold haalt bij mij het bloed onder de nagels vandaan. Vind het maar een vervelend mannetje.

Zoals ook al even aangekaart in dit topic speelde de meeste van deze streamers geen WoW in 2004/2005. Te jong of later ingestapt. Als WoW veteraan van het eerste uur ben ik dan ook heel blij om straks mijn eigen mening te vormen.

Voor mij zijn zaken als community belangrijk maar waar ik ook naar uit kijk zijn: Het zelf samenstellen van groepjes, lopen naar de instance, geen rush runs (shit can kill you), C.C. gebruik _/-\o_ En misschien nog het allerbeste, iets bereiken betekend ook echt wat. Dungeon Set, T1, T2 ....
Vooral dit. De reden dat ik gestopt ben met WoW was destijds dat alles waar ik maanden voor gewerkt had in eens niets meer waard was.

Ben nu laatst weer begonnen en mis meteen de oude talent tree's. Zie allemaal level 1 characters met mounts rondrijden 8)7

Kan niet wachten tot Classic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:29:
[...]Zie allemaal level 1 characters met mounts rondrijden 8)7

Kan niet wachten tot Classic.
lekker lopen tot level 40 en dan er achter komen dat je net iets te veel gold heb verspild aan nieuwe ranks voor nutteloze spells. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Barnagma schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:35:
[...]

lekker lopen tot level 40 en dan er achter komen dat je net iets te veel gold heb verspild aan nieuwe ranks voor nutteloze spells. :+
Ik ben van plan warlock te spelen dus dat probleem ontloop ik dit keer :9
Maar in Vanilla is dat precies wat er gebeurde bij mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:39:
[...]

Ik ben van plan warlock te spelen dus dat probleem ontloop ik dit keer :9
Maar in Vanilla is dat precies wat er gebeurde bij mij :+
Goeie keus! Warlock epic mount quest is zeker iets wat je moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Barnagma schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:42:
[...]

anders dan de lvl 40 mount scheelt het je echter niet heel veel gold.

Voor de hele quest chain ben je alsnog zo'n 600-700g kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Barnagma schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:42:
[...]

Mooi, wil bij Classic iets spelen wat ik nog nooit gedaan heb.
Is Warlock een beetje goed in PvP en hoe lastig is het soul shards farmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Mooi, wil bij Classic iets spelen wat ik nog nooit gedaan heb.
Is Warlock een beetje goed in PvP en hoe lastig is het soul shards farmen?
In 1.12.1 redelijk goed in PvP, al zijn er betere classes.
Soulshards farmen is saai als je het goed puur voor de shards, maar moeilijk is het niet. Kost enkel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:46:
[...]

In 1.12.1 redelijk goed in PvP, al zijn er betere classes.
Soulshards farmen is saai als je het goed puur voor de shards, maar moeilijk is het niet. Kost enkel tijd.
Warlocks met gear waren toch juist heel sterk in wild pvp?
Ik heb altijd gedacht dat het iig T1 was in pvp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2019 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax

Dhrax

Prog Lord

Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Voor de hele quest chain ben je alsnog zo'n 600-700g kwijt.
En het was iedere gold dubbel en dwars waard.
Vooral de grand finale in Diremaul was fantastisch :D
Pagina: 1 ... 7 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat