Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:16
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:48:
[...]

Warlocks met gear waren toch juist heel sterk in wild pvp?
Ik heb altijd gedacht dat het iig T1 was in pvp.
Mwhoa, ik zou een aantal classes hoger inschalen, zelfs als je als lock de beste gear zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
[...]

Mooi, wil bij Classic iets spelen wat ik nog nooit gedaan heb.
Is Warlock een beetje goed in PvP en hoe lastig is het soul shards farmen?
In 1.12.1 redelijk goed in PvP, al zijn er betere classes.
Soulshards farmen is saai als je het goed puur voor de shards, maar moeilijk is het niet. Kost enkel tijd.
Dennism heeft het al redelijk samen gevat.

Ik heb altijd genoten van warlock PVP. Ben zelf tot rank 6 gekomen (verloor alles van wegen een realm transfer halverwege de week). Een goeie Soulfire crit maakt je dag weer helemaal goed :).

Soulshards, oh my, drain drain drain. Tis even rot werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:15
Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:
[...]
Voor de hele quest chain ben je alsnog zo'n 600-700g kwijt.
Hergebruik van de vendor elementen van een andere warlock laten je wel wat kosten besparen (of je investeert het volledige bedrag om zelf er wat aan terug te verdienen in de toekomst). Reken zo'n 50 euro voor een run (dus je bespaart 200g meen ik), of je doet hem 5 keer voor 50g zodat dit onderdeel je effectief niets heeft gekost :+. DM is er wel nog niet in 't begin dus je kunt dan niet in 'phase 1' al je epic mount behalen.

Ik kan 't weten :p. Tijdens Vanilla 2 maal een warlock naar 60 gebracht en de quest doorlopen. De eerste in 't voorjaar van 2015 en toen in de zomer op een server die toen net startte opnieuw begonnen met twee vrienden die ook begonnen te spelen. Met de nieuwe warlock heb ik t/m tier 6 geraid.

Toevallig heb ik met de eerste gisteren even ingelogd voor het eerst sinds de zomer van 2005. Meteen wat achievements gehaald :+...

https://imgur.com/a/izbTZBM

[ Voor 52% gewijzigd door Paprika op 21-05-2019 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Mwhoa, ik zou een aantal classes hoger inschalen, zelfs als je als lock de beste gear zou hebben.
Is feral druid meer geschikt voor Wild pvp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Wat zijn volgens jou de beste PvP classes dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Is feral druid meer geschikt voor Wild pvp?
Druids zijn volgens mij wel sterk in solo wpvp ja, group PVP / BG's weet ik zo niet direct.
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:53:
[...]

Is lastig te zeggen, wat wil je doen. Warriors zijn bijv. "unstoppable" met een pocket healer in georganiseerde groep PVP.

Terwijl andere classes weer erg goed zijn in solo wpvp.

Ik had zelf als Warlock bijv. altijd een hekel aan undead rogues, daar won ik bijna nooit van.

Maar ik zou zeggen de sterkste allround pvp classes in Vanilla, Warrior/Priest/Mage/Rogue en Warlock als ik het zo even uit mijn hoofd moet opnoemen.
Paprika schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 11:50:
[...]

Hergebruik van de vendor elementen van een andere warlock laten je wel wat kosten besparen (of je investeert het volledige bedrag om zelf er wat aan terug te verdienen in de toekomst). Reken zo'n 50 euro voor een run (dus je bespaart 200g meen ik), of je doet hem 5 keer voor 50g zodat dit onderdeel je effectief niets heeft gekost :+. DM is er wel nog niet in 't begin dus je kunt dan niet in 'phase 1' al je epic mount behalen.

Ik kan 't weten :p. Tijdens Vanilla 2 maal een warlock naar 60 gebracht en de quest doorlopen. De eerste in 't voorjaar van 2015 en toen in de zomer op een server die toen net startte opnieuw begonnen met twee vrienden die ook begonnen te spelen. Met de nieuwe warlock heb ik t/m tier 6 geraid.

Toevallig heb ik met de eerste gisteren even ingelogd voor het eerst sinds de zomer van 2005. Meteen wat achievements gehaald :+...

https://imgur.com/a/izbTZBM
Dat klopt idd, je kan de run ook kopen of verkopen als je dat zou willen.

Die 2de is idd later nog op ingelogd, die heeft TBC gear aan :P

[ Voor 94% gewijzigd door Dennism op 21-05-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
dubbel post

[ Voor 110% gewijzigd door Dennism op 21-05-2019 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
[...]

Rogues en warriors met BWL gear. unstoppable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
[...]

Waren het niet de Arms Warriors en de Disc Priests die bovenaan de ladders stonden tijdens vanilla, gevolgt Frost mage en Sub Rogues ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Zal voornamelijk Battlegrounds worden denk ik. Maar als ik onderweg een Ally tegenkom kan hij ook wel een Soulfire in zijn nek verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Marshalty schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:04:
[...]

Waren het niet de Arms Warriors en de Disc Priests die bovenaan de ladders stonden tijdens vanilla, gevolgt Frost mage en Sub Rogues ?
Specs en alles weet ik niet meer zeker. Maar ik weet dat een vriend van mij toen een goed gegearded furry warroir was. En Als hij los ging in AV, net een grasmaaier op steroids. (helemaal unstopable als er een healer bij was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:05:
Zal voornamelijk Battlegrounds worden denk ik. Maar als ik onderweg een Ally tegenkom kan hij ook wel een Soulfire in zijn nek verwachten.
Zorg dan wel dat ze jouw niet zien, volgens mij had soulfire een 6 sec cast time of zoiets in Vanilla. Belachelijk lang in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hunters waren overigens ook heel goed in pvp als je wat skill had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Dennism schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:06:
[...]

Zorg dan wel dat ze jouw niet zien, volgens mij had soulfire een 6 sec cast time of zoiets in Vanilla. Belachelijk lang in ieder geval :D
Seduction erop moet wel werken toch? Of een fear.

[ Voor 31% gewijzigd door servival7 op 21-05-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:20:
[...]

[...]

Seduction erop moet wel werken toch?
Gewoon een 30 minuten pvp filmpje maken van seduction->curse of elements->ZG trinket->soulfire. Flashy effects en wat metal core en Japanse troep. En dat zo'n 13 keer :+ (als je niet weet waar ik naar hint, Drakedog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barnagma schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Gewoon een 30 minuten pvp filmpje maken van seduction->curse of elements->ZG trinket->soulfire. Flashy effects en wat metal core en Japanse troep. En dat zo'n 13 keer :+ (als je niet weet waar ik naar hint, Drakedog)
Ja en dan ouderwets op Warcraftmovies.com zetten :9

Vond overigens de filmpjes van Gegon en Grim awesome :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-06 13:13
Barnagma schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:23:
[...]

Ook Talisman of Emphemeral Power erbij aftikken, en voor de pesky warriors (of non-crit) een Immolate + Conflagrate erachteraan gooien. De tijd dat het duurt voor de Soul Fire om bij de tegenstander te komen is genoeg om de Immolate te laten landen, waarna Conflagrate ook instant cast (na een paar patches, maar zal bij Classic sowieso zijn) was.

De 6.5-7k crits waren sowieso om te smullen, werd dan ook vaak als enige defender bij AB neergezet want ik kon sowieso 1 tegen 1, tenzij het een UD rogue was, winnen door deze combo.

Later (lees: AQ40/Naxx gear) begonnen ook Shadowbolts gigantische damage te doen. Met als hoogtepunt een 2.5k crit op een Naxx-geared Tauren Warrior met Shieldwall aan (dus dat was normaliter een 10k crit geweest, zou hem ge-oneshot hebben). Kreeg daar ook de nodige commentaren over op IRC, toen dat nog gebruikt werd als een realm-chat, voornamelijk voor de PvPers (die specifieke shadowbolt was in WSG toen ze onze flag hadden gepakt).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servival7
Ik ben overtuigt. Ben er nu zeker van om Warlock te gaan spelen in Classic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Ik twijfel nog tussen Rogue, Lock, priest, mage. Want ik heb geen tjid om er meer te levelen...

1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
servival7 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:11:
Ik ben overtuigt. Ben er nu zeker van om Warlock te gaan spelen in Classic
Goede keus imho, ik blijf het nog steeds een van de leukste classes vinden.
ragged schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:15:
Ik twijfel nog tussen Rogue, Lock, priest, mage. Want ik heb geen tjid om er meer te levelen...
Wat wil je voornamelijk spelen? Wil je het liefst melee? Ga rogue :P
Wil je anderen kunnen healen >> Priest.
Mage is theoretisch wat beter in PVE qua DPS, maar ik vind Warlock veel leuker :P

Ik zou zelf altijd voor lock gaan uit dit rijtje, maar goed ik ben na 14 jaar warlock vast wat biased ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Dennism op 21-05-2019 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Drazi schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 10:53:
[...]

Serieus? Dus ik kan straks mijn vuurspugende mini-Diablo weer aan mijn zij hebben rondrennen ???? Excellent... Deze vraag, of ze het wel of niet zouden toevoegen voor original WoW CE bezitters, houd me al maanden wakker.
Weet de link naar het filmpje niet meer, maar het was een letterlijke vraag tijdens een Q&A met blizzard WoW classic devs. :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben WoW begonnen als een dwarf rogue... toen had ik nog geen flauw idee wat ik aan het doen was. ie rogue heb ik nog steeds en is absoluut geen level 60 geworden. Ergens level 46 ofzo denk ik.

Wellicht dat ik weer een dwarf rogue ga maken in classic. :)

[ Voor 35% gewijzigd door RustStorm op 21-05-2019 17:55 ]

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LompeLars
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-09-2024
Undead shadowpriest rank 10. Mijn ouders waren op vakantie en ik bleef voor het eerst alleen thuis. 3 a 4 weken bg lopen farmen van 8 tot 22 uur.

Op den duur uitgenodigd tot een farm groep. Kei hard met rank 10-14´s en bwl geared peeps lopen pvpen. Enhancement shammy met legendary mace en dat soort types. Prachtig hoe je je tegenstander over hoop liep.We werden berucht en alliance verliet wsg al voordat we waren begonnen.

Maar ally had ook een pvp guild. En die lui farmde ook als een malle.
Dus op de duur telkens tegen die lui knokken. Het was waarschijnlijk slimmer geweest om gewoon te leaven en re-queuen honor farm wijs. Maar ja, dat wil je natuurlijk niet. Dus altijd een stevig potje knokken met intense momenten.
Op den duur ook met die ally guild samen op teamspeak, of welke voice program het ook was toen, sociaal lopen doen.
En als je elkaar tegen kwam in de wereld, dan groeten je elkaar in plaats van ganken, uit respect.
Maja, had toch een rank 10 shadowpriest :p facemelten was letterlijk wat je deed. Totdat je mana op is. Wat altijd rap gebeurde op een shadow priest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-11-2023
Beta invite binnen !!.

Later gasten ik ben ff bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tha-Skunk schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 20:20:
Beta invite binnen !!.

Later gasten ik ben ff bezig ;)
En ik maar checken... en checken... en checken... zonder resultaat... :P Toch best jammer. Dacht dat ik het wel te voorschijn kon kijken.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-08 13:35
Ik weet het nog niet, enige wat ik redelijk zeker weet nu is dat ik horde ga.
Maar ik twijfel tussen undead rogue / mage / orc warlock.

In vanilla was mijn main een undead rogue, hiermee heb ik raid content gedaan en beetje pvp premades (ik was niet de meest hardcore pvp speler, maar ik had de gear en kende de mensen dus draaide af en toe mee met de premades). Raiden vond ik leuk als sword spec, pvp wat minder in BGs. Mogelijk zou ik nu de dagger route gaan, combat tot AQ en dan seal of fate spec, toch iets anders dan in vanilla dan. Nadeel hier is dus de BG pvp enigsinds en waarschijnlijk weer de hoge hoeveelheid rogues.

Orc warlock was mijn alt, na de eerste talent tree rework speelde de warlock lekker man. Niet echt mee geraid, meer dungeons en pvp. BGs waren leuker op de warlock dan op de rogue. SM/ruin zowel goed in pve als pvp. Nadeel waren de shards natuurlijk en alleen maar shadowbolten in raids zo'n beetje. Lagere hoeveelheid warlock spelers, maar volgens mij zie je in groups en raids ook vaak toch dat ze meer mages meenemen, dus netto maakt dat denk ik niet zo veel uit. Behalve dat je minder competitie voor de tier pieces hebt mogelijk :P.

De mage is waar je de warlock toch mee gaat vergelijken. Daarnaast heb ik nooit een mage gespeeld met de oude talent builds. Aoe grinden en kiten, goede pve dps en een goede pvp toolkit. Portals en water. Maar volgens mij heeft mage een issue ook met de talents, deze zijn meer pve of meer pvp, ook worden mages heel veel gespeeld (veel competitie voor groep / raid plekken en gear waarschijnlijk) en ipv shadowbolt is de rotatie hier frostbolt. Alsnog trekt het iets nieuws spelen in classic toch aan.

Helaas heb ik geen beta om de classes een beetje te testen hoe ze ook alweer waren :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 11-09 19:51

Felyrion

goodgoan!

Deze gast weet wel mooi te verwoorden wat er zo anders is aan classic, en waarom dit er voor kan zorgen dat je meer in de game gezogen wordt en de game meer rewarding aanvoelt. Hij geeft zelf ook aan dat hij eerst negatief was en dat hij na het spelen van de Beta bijgedraaid is.

Precies mijn gevoel erbij :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

Ja die video over classic zit echt in mijn straatje.

- In de wereld zitten, zeker met geluiden en muziek (de emmersion zeg maar)
- Het gevaar
- Community
- De bepaalde traagheid die het heeft.

Ik neig naar Horde. Maar ben er nog niet helemaal uit welke class ik ga spelen.

[ Voor 7% gewijzigd door junglebeast op 21-05-2019 23:20 ]

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha-Skunk
  • Laatst online: 30-11-2023
BTW, ik checkte rond 18:30 de launcher en zag dat ik de beta kon starten. Ik kreeg om 20:30 de email pas dat ik uitgekozen was om te joinen.

Anyway, lvl 12 gehaald met een uur downtime omdat de server een restart nodig had. Toen ff op de pve server een druid naar lvl 7 gepompt.

Jongens ff om iedereen lekker te maken. Het is gewoon super goed. Het speelt zo lekker vloeiend druk maar prima te doen om de quests te doorlopen. Geen hordes mensen waardoor je moet rennen om Quest mobs te taggen. Het is totaal niet te vergelijken met al de pservers waar ik op heb gespeeld.

Het is dat de wekker over 5 uur gaat en ik meetings heb morgen, anders had ik de hele nacht doorgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben uitgenodigd voor de stress-test. Kan ik iig iets doen... ;) Op m'n werk maar eens even downloaden... ^_^

ohhhhhwwywww... ik zie nu dat het om beta EN stress test gaat... <3 yay!

Alhoewel... maar even afwachten of het écht zo is voordat ik verder ga met juichen... ;)

Update: ik zie helaas alleen een beta stress test server beschikbaar welke wel offline is. Dus kan nog niks. Haha

[ Voor 62% gewijzigd door RustStorm op 22-05-2019 06:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Ik alleen voor de stress test, er staat wel "Beta & Stress Test", maar ik zie alleen de stress test server in de lijst.

Tijdens de stress test zelf lig ik te slapen waarschijnlijk, maar donderdag na het werk kan ik een paar classes naar level 5 gaan spelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
22 mei zal de stresstest van start gaan. Dus ik ga er van uit aan het einde van de dag (thuis) wel te kunnen inloggen... We gaan het zien. :)

Beter iets dan niets zal ik maar zeggen; toch hoop ik nog op een volle beta toegang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barnagma
Kreeg een lichte hartaanval toen ik vanochtend een email van Blizzard had.
...
Was over season 17 van Diablo 3 :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waarez
  • Laatst online: 01-09 15:10
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mvt7Npz.png

Ook de quirky GM's zijn weer lekker actief in de beta. Ge-ni-aaaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Waarez op 22-05-2019 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivs
  • Niet online
DaitoX schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:23:
Ik alleen voor de stress test, er staat wel "Beta & Stress Test", maar ik zie alleen de stress test server in de lijst.
Tijdens de voorbereidingen en tijdens de stresstest zelf kan je niet de beta spelen. Ze gebruiken dezelfde 'server' hiervoor. Dus na de stresstest komt de beta 'server' weer beschikbaar. Het kan dus best zijn dat je ook de beta mag spelen na 22 mei ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Heb ook toegang tot de beta & stress test. Hoop echt dat ik volledig toegang heb tot de beta.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

RustStorm schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 08:37:
22 mei zal de stresstest van start gaan. Dus ik ga er van uit aan het einde van de dag (thuis) wel te kunnen inloggen... We gaan het zien. :)

Beter iets dan niets zal ik maar zeggen; toch hoop ik nog op een volle beta toegang.
Het is iets later :).. "The stress test will occur between 01:00 and 03:00 CEST "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Ik las dat je ong. 2 weken voor release jouw IG naam kunt reserveren en aangezien ik op een server een Alliance sided guild wil maken ben ik wel benieuwd of dit dus ook mogelijk is met een guild naam.

Helaas kan ik er zo niets over vinden maar misschien dat iemand hier iets over gelezen heeft ?

Mochten er evt spelers geïnteresseerd in een social casual pvp/pve guild, let me know!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
junglebeast schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:45:
[...]

Het is iets later :).. "The stress test will occur between 01:00 and 03:00 CEST "
Gatverdamme... dat zou je kunnen lezen als: dikke pech het is voorbij want het was vannacht tussen 1 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Marshalty schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:21:
Ik las dat je ong. 2 weken voor release jouw IG naam kunt reserveren en aangezien ik op een server een Alliance sided guild wil maken ben ik wel benieuwd of dit dus ook mogelijk is met een guild naam.

Helaas kan ik er zo niets over vinden maar misschien dat iemand hier iets over gelezen heeft ?

Mochten er evt spelers geïnteresseerd in een social casual pvp/pve guild, let me know!
Waar las je dat dan? Met zulke dingen is een source wel handig :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Barnagma schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Waar las je dat dan? Met zulke dingen is een source wel handig :9
https://worldofwarcraft.c...unch-and-testing-schedule

Zoek maar naar name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
Top! Dank je wel. Ga het vanavond maar eens rustig lezen (Alles game related is toch geblokkeerd hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
RustStorm schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Gatverdamme... dat zou je kunnen lezen als: dikke pech het is voorbij want het was vannacht tussen 1 en 3.
Het is aankomende nacht tussen 1 en 3 (oftewel over 5 uur). Maar je kan maar tot level 5 en de stress test server blijft donderdag ook nog online. Vrijdag 3am gaat die weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaitoX schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Het is aankomende nacht tussen 1 en 3 (oftewel over 5 uur). Maar je kan maar tot level 5 en de stress test server blijft donderdag ook nog online. Vrijdag 3am gaat die weer offline.
Rare tijd voor een stress test... Als je dan wilt stress testen rond die tijd, invite dan geen EU spelers... :P

Nee hoor, niks aan de hand. :) Leuk een invite te hebben gehad (heb zojuist ook een mail van Blizzard ontvangen waarin die tijden staan genoemd) en ik ga het afwachten. Tussen 1 en 3 's nachts spelen is geen optie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Tijdens beta's houd Blizzard zowiezo weinig rekening met EU spelers, enkel tijdens PTR raid boss testing voor retail.

Zij bekijken het nu gewoon op PST/EST en CET heeft pech.
Ik heb ook een beta en stress test license in my launcher gekregen vandaag, install is maar 4gb als je retail wow hebt want hij installed in dezelfde folder als Live.

Ik heb het wel installed maar ga straks niet testen, tot lvl 5 is zowiezo knullig en je kan ook niet uit de starting zones weg, Blizzard heeft gewoon live puppets nodig die inloggen en in 1 gebied zitten zodat ze hun '' layering'' tech kunnen testen voor Classic.

Als morgen of overmorgen die license weg is van mijn account, so be it.
Zowiezo denk ik niet dat iedereen die vandaag geflagged is erna gewoon beta acces gaat krijgen/houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Katmi schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:18:
Tijdens beta's houd Blizzard zowiezo weinig rekening met EU spelers, enkel tijdens PTR raid boss testing voor retail.

Zij bekijken het nu gewoon op PST/EST en CET heeft pech.
Ik heb ook een beta en stress test license in my launcher gekregen vandaag, install is maar 4gb als je retail wow hebt want hij installed in dezelfde folder als Live.

Ik heb het wel installed maar ga straks niet testen, tot lvl 5 is zowiezo knullig en je kan ook niet uit de starting zones weg, Blizzard heeft gewoon live puppets nodig die inloggen en in 1 gebied zitten zodat ze hun '' layering'' tech kunnen testen voor Classic.

Als morgen of overmorgen die license weg is van mijn account, so be it.
Zowiezo denk ik niet dat iedereen die vandaag geflagged is erna gewoon beta acces gaat krijgen/houden.
Gemiste kans dat ze geen rekening houden met EU spelers.Hadden ze de EU invites US invites gemaakt, dan hadden ze wat mij betreft veel meer uit de stresstest kunnen halen.

Ik denk inderdaad ook niet dat alle stress testers een normal beta zullen overhouden. Ik houd, tegen beter weten in, een beetje hoop. Want.... hoop doet leven! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 22-05-2019 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
In de email die ik kreeg stond er thans dat de echte beta realms offline zullen zijn en de stress realms verdwijnen na morgen.

Betekend natuurlijk niet meteen 100% dat je stress test license ook verdwijnt in je account maar lijkt me wel logisch, nuja wait and see :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:46
Jammer genoeg is de stress-test dus vannacht... Heb ik eindelijk een invite :P
hopelijk is de server nog up zodra ik morgen thuis kom van mijn werk.

Helaas heb je na de stress-test ook geen toegang tot de beta.

https://blue.mmo-champion...ow-classic-stress-test-1/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:56
Felyrion schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 22:40:
Deze gast weet wel mooi te verwoorden wat er zo anders is aan classic, en waarom dit er voor kan zorgen dat je meer in de game gezogen wordt en de game meer rewarding aanvoelt. Hij geeft zelf ook aan dat hij eerst negatief was en dat hij na het spelen van de Beta bijgedraaid is.

[YouTube: I was WRONG about CLASSIC! Here's Why]

Precies mijn gevoel erbij :)
Wauw, Classic WoW begon al te jeuken maar na dit filmpje te hebben gezien... Echt heel erg!
Zelf ben ik ook een diehard old skool WoW speler die al jaren gestopt is, maar damn… Er komen zoveel vette herinneringen naar boven.

Ik ken deze gast trouwen van naam omdat ik zelf ook diehard arena deed, maar dat deze gast zegt hoe gaaf het is, zonder arena's, dat zegt echt veel. Want Venruki is echt 1 van de best WoW arena spelers ter wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-08 17:57
DeadKnight schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 22:36:
Jammer genoeg is de stress-test dus vannacht... Heb ik eindelijk een invite :P
hopelijk is de server nog up zodra ik morgen thuis kom van mijn werk.

Helaas heb je na de stress-test ook geen toegang tot de beta.

https://blue.mmo-champion...ow-classic-stress-test-1/
Wees blij dat je er niet bij was. Alleen streamers kwamen er doorheen, letterlijk elke streamer uit de normale beta kwam door de "crashende" login server heen. de rest niet, constant disconnected, queues, en character creation die het niet deed. En als je er al doorheen kwam was de realm voor het normale volk op 'locked' en kon je dus niets.

Totaal respectloos naar de spelerbase toe. Zo erg nog nooit meegemaakt. Zeg dan dat je de login server wil testen, niet dat je hoopt veel man online te zien, want het was duidelijk streamers-only die voorang, of beter gezegd enkel acces hadden.

Dit was de volgende marketing campaign op twitch, geen stress test.

[ Voor 3% gewijzigd door xtrmx op 23-05-2019 02:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat weet je natuurlijk nooit zeker. Het is logisch dat je kan zien dat er streamers ingame zijn. De niet-streamers zal je niet zien en dus ook niet kunnen bepalen wat de hoeveelheid niet streamers was die wel in konden loggen. Zelfs op Wowhead is door de schrijver van een artikel aangegeven dat ze niet eens in staat was om een character te creëren.

Ik begrijp de frustratie, maar zo zwart-wit is het natuurlijk niet per sé. :)

Gewoon afwachten hoe de komende tijd gaat verlopen. Ik houd kleine hoop nog de beta in te kunnen in de nabije toekomst. En anders lekker wachten tot augustus en dan alles heerlijk gaan ervaren... <3 ik heb er hoe dan ook ontzettende zin in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:08
Dit topic even doorgenomen. Voor mij is de komst van classic de reden om m'n account (net na WOTLK) af te stoffen en weer een gaming PC te kopen. Tot nu toe is er geen game die me langere tijd kan boeien en (zoals velen) hoop ik dat echte gevoel weer terug krijgen van classic. Ik heb niet meer de tijd om uren per dag te gamen zoals tijdens vanilla, maar hoop me zeker weer langere tijd te kunnen vermaken.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Is er al iets bekend over de systeem eisen voor WoW Classic?
Ik baal nu heel erg dat ik me desktop weg gedaan heb vorig jaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Het draait op de nieuwste engine, dus ik vermoed dat de systeemeisen niet veel anders zijn dan van BfA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-09 10:45
Als je dat als basis neemt zit je wel goed, de kwaliteit van bijvoorbeeld de models is lager dus vereist ook wat minder rekenkracht.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
Oke thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
Stomme vraag, maar waar dient de stresstest voor? Blizzard zal na 15 jaar WoW toch wel weten wat ze kunnen verwachten en hoe ze een servertje moeten neerzetten?

[ Voor 29% gewijzigd door Divak op 23-05-2019 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khiu
  • Laatst online: 04-09 10:45
Ik gok dat de classic servers verschillen van de retail servers (vooral qua software) en ze op de classic server nog nooit zo veel externe spelers hebben gehad.

Yo momma is so stupid, she thinks a lightsaber has fewer calories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:47
Stress test is er om het layering systeem af te stemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Net nog ff wat gespeeld op een warrior. Voelt best lekker aan. Mijn 2013-2015 systeempje kan het prima aan. Zal wel anders worden als er wat addons in het spel komen.

Komende tijd eens uitzoeken wat ik wil gaan spelen. Wil wel nuttig zijn voor een groep/raid. Maar ook wel wat dingen kunnen soloen, 90% zeker dat het Horde gaat worden,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Net ook gespeelt inmiddels mijn undead lock op lvl 5 en wat speelt het gruwelijk goed. Kan niet wachten op 27 aug en hopen op een volledige beta toegang.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of gaan er heel veel mensen Horde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Is er al een Horde guild bij tweakers? Of iemand mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:37:
Ligt het aan mij of gaan er heel veel mensen Horde?
Als je kijkt naar guild recruitment op reddit / blizzard forums lijkt het voor europa voornamelijk alliance te zijn.
Zal uiteindelijk wel redelijk gelijk opgaan, waarschijnlijk iets meer alliance spelers.

Hier toevallig wel paar mensen, waaronder ik zelf, die de laatste paar dagen hebben aangegeven horde te gaan ja.

Guild is bij mij nog niet bekend, maar als er 1 is heb ik ook wel oren. Ik wil graag raiden, maar niet op woensdags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

tha_crazy

Mafketel

Ik zal zelf voor alliance gaan, altijd al gespeeld.
Nooit echt lekker in horde kunnen komen, maar wellicht dat ik ook daar een gokje ga wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 13:15

maontje

better off Playing

xtrmx schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 02:52:
[...]

Wees blij dat je er niet bij was. Alleen streamers kwamen er doorheen, letterlijk elke streamer uit de normale beta kwam door de "crashende" login server heen. de rest niet, constant disconnected, queues, en character creation die het niet deed. En als je er al doorheen kwam was de realm voor het normale volk op 'locked' en kon je dus niets.

Totaal respectloos naar de spelerbase toe. Zo erg nog nooit meegemaakt. Zeg dan dat je de login server wil testen, niet dat je hoopt veel man online te zien, want het was duidelijk streamers-only die voorang, of beter gezegd enkel acces hadden.

Dit was de volgende marketing campaign op twitch, geen stress test.
Hoezo respectloos. Volgens mij is dit precies waarom ze een strestest uitvoeren om te zien of de servers het wel aankunnen.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga sowieso alliance; horde lukt me gewoon niet om te blijven spelen. De sfeer bekoort me niet ofzo... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
maontje schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:43:
[...]

Hoezo respectloos. Volgens mij is dit precies waarom ze een strestest uitvoeren om te zien of de servers het wel aankunnen.
Was niet het verhaal waarmee men gelokt werd. Je zou van 1-5 kunnen spelen, echter was de character creation [locked] voor mensen die geen echte beta acces hadden. Respectloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Je kan toch van 1-5 spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:12

Seraphin

Meep?

RustStorm schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:46:
Ik ga sowieso alliance; horde lukt me gewoon niet om te blijven spelen. De sfeer bekoort me niet ofzo... ^_^
Hm, grappig, ik was indertijd die-hard Hordie juist omdat de sfeer aan horde zijde me zo veel beter beviel (en voordat iemand de “troll” pun maakt, imo was horde de ‘factie voor volwassenen’). Maar waarschijnlijk doelde je niet op de community maar de sfeer van de gebieden. :P

De ironie is wel dat ik daardoor nu zeer waarschijnlijk alliance ga rollen; na 5 expansies exclusief horde charactersvheb ik het idee dat ik 50% van de game heb gemist. :D

Wel mooi hoe het al kriebelt, ongelooflijk eigenlijk hoe een game van 15 jaar geleden nog bij zo veel mensen in het hart word gedragen (tot aan mensen die, zoals ook een opmerking hierboven, er speciaal een PC voor kopen).

[edit]
Afbeeldingslocatie: https://www.darklegacycomics.com/comics/30.jpg

O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Seraphin op 24-05-2019 01:41 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strokjer2
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:37
Ik heb al een paar dagen Beta, en het speelt als vanouds. De systeemeisen zijn stuk lager dan BFA. Speel het noodgedwongen op een dell i5 4430, 4gb ddr3 en een gf 720 of zo. En draait stuk soepeler dan BFA. Gamelaptop is nog ergens op een Chinees vrachtschip van Dell...
Sommige spells van een priest voelen anders aan dan ik me kan herinneren. Power word shield bv wil bij mij niet aan als ik door meerdere mobs aangevallen word. Maar kan ook weer server lag zijn, dunno.
Verder vind ik dps classes heel makkelijk single target gewijs wegspelen. Alleen in het begin is het echt agro management zolang je gear slecht of gewoon niet is.
Je merkt ook gelijk dat iedereen professions heeft en ze ook toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
29 mei is er weer een stress testm vanaf 23:00 en dan blijft de server weer een dag up. Level cap gaat naar level 10 en iedereen die in de vorige stress test zat kan weer spelen.. https://us.forums.blizzar...ess-test-on-may-29/181282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strokjer2 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 01:28:
Power word shield bv wil bij mij niet aan als ik door meerdere mobs aangevallen word. Maar kan ook weer server lag zijn, dunno.
Komt dat niet door de 'weakened soul' debuff? (De soort van cooldown waardoor je PW: Shield een tijdje niet op dezelfde persoon kunt casten.) Die debuff is in latere expansions veel korter geworden (of zelfs verwijderd?) Kan mij voorstellen dat je die over het hoofd ziet tijdens het vechten tegen meerdere mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:54

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Seraphin schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 01:24:
[...]
Wel mooi hoe het al kriebelt, ongelooflijk eigenlijk hoe een game van 15 jaar geleden nog bij zo veel mensen in het hart word gedragen (tot aan mensen die, zoals ook een opmerking hierboven, er speciaal een PC voor kopen).
Ik ga dus ook mijn 6 jaar oude pc vervangen door een nieuwe :Y
Jammer dat er op Tweakers best buy guide voor mei geen medium end staat voor 1300-1500 euro. Die basis vind ik te veel basis om 5 jaar mee te gaan en die luxe high end is te veel luxe.

En jammer dat ik er tegenwoordig geen jota verstand meer van heb. Ik hoop een mannetje te vinden die het allemaal netjes voor me samenstelt.

[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 24-05-2019 09:23 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat ik zo razend enthousiast kan zijn over iets wat 15 jaar na dato opnieuw ge-released wordt. Momenteel nog geen beta toegang en eerlijk gezegt zit ik daar ook niet op te wachten.

Ook even rond gelezen in dit forum maar ook nog niet heel veel over een (tweakers) guild kunnen vinden....dus here goes.

Afgelopen week maar de knoop doorgehakt en een Discord aangemaakt, aan de hand daarvan wil ik ook graag een Alliance guild opzetten met de focus op casual PvP/PvE.
De weg naar 60 wordt lang en hopelijk gaat een community in de vorm van een Discord daar wat mee helpen.

Dus join gerust! De Discord is tot zover redelijk op orde maar altijd plek voor verbetering.

https://discord.gg/f28cwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11-09 15:01
FunkyTrip schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:22:
[...]

Jammer dat er op Tweakers best buy guide voor mei geen medium end staat voor 1300-1500 euro. Die basis vind ik te veel basis om 5 jaar mee te gaan en die luxe high end is te veel luxe.

En jammer dat ik er tegenwoordig geen jota verstand meer van heb. Ik hoop een mannetje te vinden die het allemaal netjes voor me samenstelt.
Pak je BBG van een maand eerder? Zo snel gaat de hardware vernieuwing nou ook weer niet ;) of je vraagt advies hier op het forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:42
Hoe zullen de realms werken? Is er al een oplossing tegenwoordig (behalve connected realms) om te zorgen dat je niet servers krijgt met 90% horde en servers met 90% alliance?

Ik heb overigens ook een PC van eind 2015 en draait alles nog prima, het hoeft echt niet veel te kosten om WoW normaal te kunnen spelen.

[ Voor 28% gewijzigd door Divak op 24-05-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged

ragged

2

[...]

Ik stuur je even een voorbeeldje in DM.

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:13

KipCurreh

Nightcrawler

[...]

Check je toch gewoon ff het Desktop Advies sectie van dit forum..
Genoeg game-PC builds daar voor die price range imo :)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

[...]

Kijk naar de best buy van maart, mainsteam. Vervang de 2600 voor een ryzen 7 2700 en geforce 2070 (en misschien andere PSU) en je hebt een prima systeem voor rond de 1200 euro. Waar je over een paar jaar de cpu en videokaart kunt upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39

Dhrax

Prog Lord

[...]

Op Tweakers zijn vaak ook prima 2de hands systemen te vinden voor een fractie van de nieuwprijs ;)
Het hoeft natuurlijk ook geen last gen te zijn met een 20xx serie. Een ouder systeem met een nette videokaart is meer dan genoeg voor WoW.

Je koopt een kant en klaar systeem waar je direct mee aan de slag kunt.

[ Voor 4% gewijzigd door Dhrax op 24-05-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rampie
  • Laatst online: 01-10-2024
Marshalty schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 09:42:
Ik vind het nog steeds heel vreemd dat ik zo razend enthousiast kan zijn over iets wat 15 jaar na dato opnieuw ge-released wordt. Momenteel nog geen beta toegang en eerlijk gezegt zit ik daar ook niet op te wachten.

Ook even rond gelezen in dit forum maar ook nog niet heel veel over een (tweakers) guild kunnen vinden....dus here goes.

Afgelopen week maar de knoop doorgehakt en een Discord aangemaakt, aan de hand daarvan wil ik ook graag een Alliance guild opzetten met de focus op casual PvP/PvE.
De weg naar 60 wordt lang en hopelijk gaat een community in de vorm van een Discord daar wat mee helpen.

Dus join gerust! De Discord is tot zover redelijk op orde maar altijd plek voor verbetering.

https://discord.gg/f28cwe
Ik ben er bij ! Leuk initiatief! Alhoewel ik liever horde had gespeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noaq
  • Laatst online: 07-11-2020
Gisteren mij behoorlijk vermaakt in de stresstest ondanks de levelcap. Met 40 horde spelers richting Stormwind gegaan en daar heel wat kills gemaakt. World PvP voelt toch zo goed aan. Het is goed dat er in Classic geen flying mounts meer zijn. Zo blijf je als speler toch altijd met de wereld verbonden en loert het gevaar steeds om de hoek.

Nog ervaringen: de startersgebieden waren een ramp. Overbevolkt, dat belooft... Als undead had ik minimum twee uur nodig om tot level 5 te geraken. Nadien een Tauren hunter gemaakt en daar zat de verhouding wel goed. Enerzijds door minder spelers die Tauren kiezen en anderzijds door een betere mobdensiteit (groter gebied). Tot slot nog even Troll priest geprobeerd maar daar zat het ook goed scheef.

Na het spelen van de stresstest, worstel ik nu met de class keuze. Met een tweede kind op komst ga ik weinig tijd hebben dus moet het een class zijn die liefst voldoet aan de onderstaande eisen.

Sterk in duels (1vs1, met oog op world PvP), dus niet zozeer sterk in bg.
Snel en onafhankelijk kunnen levelen
Wat mooi meegenomen is eventueel een class dat zowel DPS als utility heeft (tanken/healen) maar dan vrees ik dat nergens ga kunnen uitblinken en dat vrouwtje niet content zal zijn. Liever meer focus op PvP.

Graag suggesties? :)

edit: In Vanilla eerst mage gespeeld maar PvE met die class sprak me niet aan. Vervolgens naar rogue overgeschakeld en dat kapot gespeeld.

[ Voor 5% gewijzigd door noaq op 24-05-2019 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Divak schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:39:
Hoe zullen de realms werken? Is er al een oplossing tegenwoordig (behalve connected realms) om te zorgen dat je niet servers krijgt met 90% horde en servers met 90% alliance?

Ik heb overigens ook een PC van eind 2015 en draait alles nog prima, het hoeft echt niet veel te kosten om WoW normaal te kunnen spelen.
Mensen willen toch de classic experience? Daar hoort natuurlijk ook de unbalanced realms bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged

ragged

2

noaq schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:11:
Gisteren mij behoorlijk vermaakt in de stresstest ondanks de levelcap. Met 40 horde spelers richting Stormwind gegaan en daar heel wat kills gemaakt. World PvP voelt toch zo goed aan. Het is goed dat er in Classic geen flying mounts meer zijn. Zo blijf je als speler toch altijd met de wereld verbonden en loert het gevaar steeds om de hoek.

Nog ervaringen: de startersgebieden waren een ramp. Overbevolkt, dat belooft... Als undead had ik minimum twee uur nodig om tot level 5 te geraken. Nadien een Tauren hunter gemaakt en daar zat de verhouding wel goed. Enerzijds door minder spelers die Tauren kiezen en anderzijds door een betere mobdensiteit (groter gebied). Tot slot nog even Troll priest geprobeerd maar daar zat het ook goed scheef.

Na het spelen van de stresstest, worstel ik nu met de class keuze. Met een tweede kind op komst ga ik weinig tijd hebben dus moet het een class zijn die liefst voldoet aan de onderstaande eisen.

Wat mooi meegenomen is eventueel een class dat zowel DPS als utility heeft (tanken/healen) maar dan vrees ik dat nergens ga kunnen uitblinken en dat vrouwtje niet content zal zijn. Liever meer focus op PvP.

edit: In Vanilla eerst mage gespeeld maar PvE met die class sprak me niet aan. Vervolgens naar rogue overgeschakeld en dat kapot gespeeld.
Priest :) Shadow priest is een face melter in een 1v1. (bg's ook wel, maar snel OOM)

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Rampie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Ik ga ook gewoon horde hoor, misschien voelt iemand zich hier nog geroepen om een horde guild te maken en anders vind ik te zijner tijd wel een guild. Ik zou best willen helpen met een guild (vroeger was ik ook rogue class lead :P), maar de GM rol laat ik liever aan iemand anders over.

Kijk eens naar de warlock. Beste duel class die er is en levelen met pets en fear wat er voor zorgt dat je lekker snel bent. Ook goed in pve (beetje trage start in MC en BWL maar rond AQ is het knallen, gezien de 1.12 item versies is het al mogelijk om eerder iets meer spell hit te krijgen overigens) en BGs verder. Overigens is de spec die je neemt als je alle duels wilt winnen niet dezelfde spec als dat je ook pve wilt doen, maar warlocks hebben wel een goede spec die voor zowel pve als pvp bruikbaar is.

Zelf twijfel ik nog tussen orc warlock en undead rogue.

[ Voor 6% gewijzigd door DaitoX op 24-05-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
Rampie schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Keuzes moesten helaas gemaakt worden

Uiteraard is iedereen welkom, ook Horde....die krijgen misschien wel een eigen channel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
DaitoX schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 18:26:
[...]

Ik ga ook gewoon horde hoor, misschien voelt iemand zich hier nog geroepen om een horde guild te maken en anders vind ik te zijner tijd wel een guild. Ik zou best willen helpen met een guild (vroeger was ik ook rogue class lead :P), maar de GM rol laat ik liever aan iemand anders over.

[...]

Kijk eens naar de warlock. Beste duel class die er is en levelen met pets en fear wat er voor zorgt dat je lekker snel bent. Ook goed in pve (beetje trage start in MC en BWL maar rond AQ is het knallen, gezien de 1.12 item versies is het al mogelijk om eerder iets meer spell hit te krijgen overigens) en BGs verder. Overigens is de spec die je neemt als je alle duels wilt winnen niet dezelfde spec als dat je ook pve wilt doen, maar warlocks hebben wel een goede spec die voor zowel pve als pvp bruikbaar is.

Zelf twijfel ik nog tussen orc warlock en undead rogue.
Waarom een Orc als Lock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
xtrmx schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:50:
[...]

Was niet het verhaal waarmee men gelokt werd. Je zou van 1-5 kunnen spelen, echter was de character creation [locked] voor mensen die geen echte beta acces hadden. Respectloos dus.
Geen idee wat jij gedaan hebt, maar ik heb geen beta invite, had wel een stresstest invite (kan nu dus ook niet meer inloggen) en heb prima meerdere characters aan kunnen maken en wat kunnen questen e.d. in de starter zones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
servival7 schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:24:
[...]

Waarom een Orc als Lock?
Meerdere redenen, de stun resist en de 5% pet damage.

Maar vooral omdat in vanilla mijn 2de level 60 een Orc Warlock was, mijn main was al een Undead, dus ik ging voor iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
Dennism schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:29:
[...]

Geen idee wat jij gedaan hebt, maar ik heb geen beta invite, had wel een stresstest invite (kan nu dus ook niet meer inloggen) en heb prima meerdere characters aan kunnen maken en wat kunnen questen e.d. in de starter zones.
Niet tijdens de eerste 2 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Laatst online: 06-06 13:13
DaitoX schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:38:
[...]

Meerdere redenen, de stun resist en de 5% pet damage.

Maar vooral omdat in vanilla mijn 2de level 60 een Orc Warlock was, mijn main was al een Undead, dus ik ging voor iets anders.
Voornamelijk de stun resist is ideaal op een PvP server. Ik speelde in vanilla een Human Warlock en Rogues (voornamelijk de Undead variant) waren toch wel je worst matchup. Als Orc zijnde ga je een 25% kans hebben om een Cheap Shot, Kidney Blow of bijv. zo'n Paladin stun te resisten.

De pet damage is idd voor solo situaties wel mooi meegenomen, maar de kans is groot dat je in raids iig je imp bij de tanks moet droppen.

UD heeft eigenlijk niks goeds voor Warlock. Cannibalize kan handig zijn. Will of the Forsaken is decent in PvP, maar is voornamelijk anti-Warlock. En dan een beetje shadow resistance en underwater breathing waar je een spell voor krijgt.

Maar goed, dat is onnodig gemin-max tbh. Speel wat je leuk vind, welke ras je leuk lijkt. De verschillen zijn nou niet zo belachelijk groot, en je moet toch al die tijd tegen je karakter aankijken. Ik bedoel, ik speelde Human Warlock, dat was de slechtste faction en ras voor Warlock die je kon kiezen _O- (nu m'n vrienden Horde gaan, zal ik wel Orc Warlock en wss Orc Warrior aanmaken, vanwege racials en oversized shoulders).

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Grumpmeister schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 10:42:
[...]

Voornamelijk de stun resist is ideaal op een PvP server. Ik speelde in vanilla een Human Warlock en Rogues (voornamelijk de Undead variant) waren toch wel je worst matchup. Als Orc zijnde ga je een 25% kans hebben om een Cheap Shot, Kidney Blow of bijv. zo'n Paladin stun te resisten.

De pet damage is idd voor solo situaties wel mooi meegenomen, maar de kans is groot dat je in raids iig je imp bij de tanks moet droppen.

UD heeft eigenlijk niks goeds voor Warlock. Cannibalize kan handig zijn. Will of the Forsaken is decent in PvP, maar is voornamelijk anti-Warlock. En dan een beetje shadow resistance en underwater breathing waar je een spell voor krijgt.

Maar goed, dat is onnodig gemin-max tbh. Speel wat je leuk vind, welke ras je leuk lijkt. De verschillen zijn nou niet zo belachelijk groot, en je moet toch al die tijd tegen je karakter aankijken. Ik bedoel, ik speelde Human Warlock, dat was de slechtste faction en ras voor Warlock die je kon kiezen _O- (nu m'n vrienden Horde gaan, zal ik wel Orc Warlock en wss Orc Warrior aanmaken, vanwege racials en oversized shoulders).
Klopt helemaal. Cannibalize is tijdens levelen trouwens wel erg goed, zeker met life tap voor een Warlock helemaal natuurlijk. Maar verder ben ik het met je eens, de racials zijn niet belangrijk genoeg om puur daarvoor te kiezen.

Overigens begin ik toch weer een beetje te twijfel om misschien mage te gaan :P, als ik mage ga zou ik weer undead gaan. Voor de undead models en animaties, maar ook de starter quest zones. Pfff, in 2005 vond ik toch makkelijker om iets te kiezen hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
xtrmx schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 21:46:
[...]

Niet tijdens de eerste 2 uur.
Dat klopt, toen sliep ik namelijk aangezien er weer eens een voor ons Europeanen onhandig tijdstip was gekozen. Overigens wel logisch natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrmx
Dennism schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Dat klopt, toen sliep ik namelijk aangezien er weer eens een voor ons Europeanen onhandig tijdstip was gekozen. Overigens wel logisch natuurlijk.
Yes, maar de 'officiele' stress test was de eerste twee uur. Wat er gebeurde was dat niemand erin kon behalve beta-mensen en dus het merendeel streamers-only, met allemaal events, zoals GMs die bosses spawned in goldshire, race naar AQ met lvl 1s etc etc, het 'klootjesvolk' was echter geblokeerd van characters maken terwijl blizzard op voorhand iedereen met het 1-5 levelen lokte ipv een login server te stress-testen, daarom mijn reactie. Dat het nog 20 uur openbleef is niet relevant.

[ Voor 9% gewijzigd door xtrmx op 25-05-2019 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Laatst online: 08:56

Hier een voormalig Vanilla WoW-speler van het eerste uur hier die dol was op eigenlijk alles; PvP, PvE, duels en later arena en daarmee Gladiator heeft gehaald.

Mages: Goed in duels, pvp en dungeons/raids. De ultieme AoE/CC class. Hoge skillcap, maar dan kan je ook heerlijke dingen doen.

Rogues: Hoogste skillcap imo en ook gewoon heerlijk voor world pvp en duels en ook gewoon goed voor pve.

Warriors: Beste en enige tankkeuze in Classic, dus altijd gewild en met goede gear en een pocket healer de beste world/bg pvp class. Geloof me, niks is zo heerlijk als met goede gear en een goede healer achter je iedereen vernietigen. Je gaat nooit oom, hoe meer ze je proberen te killen, hoe meer dmg je doet.
Ik was een warrior main en heb genoten in bg's. Voor duels niet de beste class. Vooral mages, bah!

Priest: Beste healing class in WoW classic, altijd gewild, je kan zo mee in dungeons en raids en als Shadow, heerlijk in pve en bg's. Hele goede duel class zoals iemand anders al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik roll met een groepje van ca. 15 man Horde op waarschijnlijk een Pvp realm (dit staat nog ter discussie). Maar eventueel sluiten we graag aan bij een Tweakers guild!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Laatst online: 28-08 13:28
Ik heb besloten om hunter te gaan op een PVP server. Vind het een leuke en veelzijdige class, waar je ook nog eens flink mee kunt trollen. Daarnaast easy to learn and hard to master.

Ik heb de vrouw al medegedeeld dat ze me vanaf 27 augustus alleen nog ziet wanneer ik mn avondeten kom ophalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 19:38
Ik heb WoW pas enkele jaren geleden opgepakt, denk dat ik pas in 2012 ofzo begonnen ben. Speelde alleen maar PvE en meestal in mijn eentje een beetje questen. Ben wel afgehaakt omdat het allemaal een beetje te overweldigend groot en veel was.
Is het nu leuk om wow classic op te starten straks? Vond wow namelijk wel leuk om te spelen.

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Korkss schreef op zondag 26 mei 2019 @ 11:02:
Ik heb WoW pas enkele jaren geleden opgepakt, denk dat ik pas in 2012 ofzo begonnen ben. Speelde alleen maar PvE en meestal in mijn eentje een beetje questen. Ben wel afgehaakt omdat het allemaal een beetje te overweldigend groot en veel was.
Is het nu leuk om wow classic op te starten straks? Vond wow namelijk wel leuk om te spelen.
In 2012 zat je al in de zoveelste expansion, dus was de content een stuk groter vanaf lvl 1.
Classic begint heel basic, je leert stapje voor stapje en gaat meer van gebied naar gebied.
Dus ja, ik denk zeker dat classic geschikt is voor je.
Pagina: 1 ... 8 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat