Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:24
Cannoli schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Nou ja, 'ideaal'. Waarschijnlijk was het beter geweest als de servers om 9:00 uur online waren gegaan. Nu zit je om 13:00 uur met alle (inlog)drukte. :)
Haha is waar, ik zie op discord wel dat er een probleem is met de token van de BG's in de mailboxes. Blijkbaar willen ze nu de servers 24u offline halen.

Edit: en het is up in NA. EU om 13u is nog haalbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Paterpor op 19-05-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, dit was te verwachten.. Blij dat ik er geen vrij voor genomen heb, zoals een aantal guildies.
Bij thuis komst in de queue en dan vanavond maar lekker spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik dacht goh dat gaat toch snel zo zonder queue inloggen. Zijn de realms nog allemaal down :p

Heb idd ook geen vrij genomen, wel vanaf vrijdag een aantal dagen. Hopelijk is de rush dit weekend niet te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Powerblast schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:03:
Ik dacht goh dat gaat toch snel zo zonder queue inloggen. Zijn de realms nog allemaal down :p
Nou ja, we hebben nu in ieder geval een realmlist sinds iets voor twaalven. Misschien gaan we 13:00 uur inderdaad online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:34
ik zie nu dat er staat 14.00 cest i.p.v. 13.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Is er al een prijs bekend voor die boost + 30 dagen speeltijd combo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 18:14

junglebeast

hier staat iets

stickfiguur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:23:
Zal ook wel 40 euro worden. In de VS is die 40 dollar.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:06
stickfiguur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:23:
junglebeast schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Let op, bij die van 40 dollar zit geen 30 dagen speeltijd. Alleen de boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
beebie121 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:54:
ik zie nu dat er staat 14.00 cest i.p.v. 13.00
En nu staat er 15:00 uur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
junglebeast schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:32:
[...]

Ah, das wel een behoorlijk bedrag en zoals Poulske zei zonder gametime.. Nog maar even over nadenken of dat het voor mij waard is dan. In ieder geval bedankt voor de info beiden.

[ Voor 6% gewijzigd door stickfiguur op 19-05-2021 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
stickfiguur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Ah, das wel een behoorlijk bedrag en zoals Poulske zei zonder gametime.. Nog maar even over nadenken of dat het voor mij waard is dan. In ieder geval bedankt voor de info beiden.
Ik weet ook niet of die pass beperkt beschikbaar is. Mijn plan is om gewoon een blood elf te lvlen (waar die pass sowieso niet voor gebruikt kan worden). En dan zie ik wel welk level ik ben. Wellicht dat ik over een maand of 2 een alt naar lvl 58 boost met die pass.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
stickfiguur schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:09:
[...]

Het is een behoorlijk bedrag, maar als ik nog geen 60's gehad zou hebben dan had ik het zo betaald. Van level 1-58 kost je zo'n 40-50 uren speeltijd. Dus voor minder dan een euro per level heb je een level 58. Maar ja, ik ben 'oud' en heb in verhouding nu meer geld dan vrije tijd. :)

Het ligt er ook een beetje aan wat je plan is. Vind je het leuk om te levelen en heb je geen haast -> start gewoon een nieuw character. Wil je bij de release van TBC meteen mee kunnen doen? -> Koop een boost, prep je profs en doe een zooi dungeons voor die laatste 2 levels en gear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

De Deluxe versie met boost, gametime en mounts is 70 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Poulske schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:15:
[...]

Ik weet ook niet of die pass beperkt beschikbaar is. Mijn plan is om gewoon een blood elf te lvlen (waar die pass sowieso niet voor gebruikt kan worden). En dan zie ik wel welk level ik ben. Wellicht dat ik over een maand of 2 een alt naar lvl 58 boost met die pass.
Ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat het beperkt is tot eenmalig een boost kunnen kopen per account.
Cannoli schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:20:
[...]

Het is een behoorlijk bedrag, maar als ik nog geen 60's gehad zou hebben dan had ik het zo betaald. Van level 1-58 kost je zo'n 40-50 uren speeltijd. Dus voor minder dan een euro per level heb je een level 58. Maar ja, ik ben 'oud' en heb in verhouding nu meer geld dan vrije tijd. :)

Het ligt er ook een beetje aan wat je plan is. Vind je het leuk om te levelen en heb je geen haast -> start gewoon een nieuw character. Wil je bij de release van TBC meteen mee kunnen doen? -> Koop een boost, prep je profs en doe een zooi dungeons voor die laatste 2 levels en gear.
Ja, het is inderdaad een trade off. Ik ben inmiddels ook 'oud' (30 :'( ) dus ik zit in een soort gelijke situatie als ik jouw post lees. Ik heb ook een hoop minder vrije tijd beschikbaar ivm vroeger dus het argument tijd besparen is een van de overwegingsredenen. Ik denk dat het wat dat betreft misschien wel de moeite waard maar ik moet nog even zeker weten dat ik het ook echt weer veel ga spelen anders is het zonde natuurlijk.
junglebeast schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:39:
De Deluxe versie met boost, gametime en mounts is 70 dollar.
Zo ken ik activi$ion weer 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door stickfiguur op 19-05-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlam12
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 07:07
Cannoli schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 13:59:
[...]

En nu staat er 15:00 uur. :+
Er staat nu 16:00 uur :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Wat zijn ze daar allemaal het doen..... En ook steeds maar een paar minuten van tevoren aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ze hadden gewoon beter meteen 18:00 uur of zo neer kunnen zetten. Dan zou het zijn meegevallen als het (veel) eerder was geweest. En mocht het dan toch niet lukken dan zet je 22:00 uur neer. Elke keer 5 minuten van tevoren de klok een uur opschuiven is super irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
Wat een geklungel, ondertussen zijn andere zones al aan het spelen, dan zou je zeggen dat het toch niet zo lang hoeft te duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:48
Marshalty schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:58:
Wat een geklungel, ondertussen zijn andere zones al aan het spelen, dan zou je zeggen dat het toch niet zo lang hoeft te duren...
Ik hoorde dat het komt omdat heel veel mensen battle tokens naar zichzelf hebben gemaild. Om zo de cap van 20 tokens per keer te ontlopen en een head start in honor te krijgen bij pre patch.
Blizzard kon het blijkbaar niet oplossen en heeft toen maar gekozen om de ingame mail de battle tokens gewoon maar te laten verlopen.

In ieder geval kan de communicatie STUKKEN beter! Dat is wel zeker :)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

2 woorden, 9 letters.
Duurt lang. :+

Ik twijfel nog wat ik ga doen. Recentelijk begonnen op classic, en ben amper level 15. Denk dat ik maar gewoon door ga op deze char richting TBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Hmmm ik zat steeds te denken om met een bestaande lvl 60 Warlock (tot afgelopen zomer Classic gespeeld) verder te gaan in TBC, maar nu bedenk ik me dat ik tijdens het levelen in Classic eigenlijk wel de meeste lol heb gehad. Dus een nieuw character beginnen is misschien wel een beter idee. Pak ik gewoon een race/class combo die ik nog niet eerder heb gespeeld. Levelen in TBC gaat wel sneller toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
We kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57

Zorian

What the fox?

DeepR schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:41:
Hmmm ik zat steeds te denken om met een bestaande lvl 60 Warlock (tot afgelopen zomer Classic gespeeld) verder te gaan in TBC, maar nu bedenk ik me dat ik tijdens het levelen in Classic eigenlijk wel de meeste lol heb gehad. Dus een nieuw character beginnen is misschien wel een beter idee. Pak ik gewoon een race/class combo die ik nog niet eerder heb gespeeld. Levelen in TBC gaat wel sneller toch?
Circa 15% sneller per level heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
De servers hebben het druk, krijg met moeite een character aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Naam geclaimed en even gespeeld. Drukte was niet te doen, ik ga over een weekje wel levelen, alle tijd voor TBC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firemaw al 1700 queue... hebben ze layering wel ingeschakeld dat iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Volgens mij gaan we morgen al de eerste level 60 shamans zien. Op Pyrewood Village zijn we pas sinds 15:45 open en na ruim 4 uur spelen lopen er al level 28 shamans rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Cannoli schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 20:15:
Volgens mij gaan we morgen al de eerste level 60 shamans zien. Op Pyrewood Village zijn we pas sinds 15:45 open en na ruim 4 uur spelen lopen er al level 28 shamans rond.
En na 14 uur al een lvl 60 blood elf paladin. Beetje naar de stream gekeken en hij werd door heel z'n guild out of party gehealed en via mob tagging en dungeon grinds geboost. Dan gaat het wel rap natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Powerblast
stickfiguur schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:07:
[...]

En na 14 uur al een lvl 60 blood elf paladin. Beetje naar de stream gekeken en hij werd door heel z'n guild out of party gehealed en via mob tagging en dungeon grinds geboost. Dan gaat het wel rap natuurlijk.
Klein verschil met hoe ik speel, 12u ingame time, lvl 15 :p. Levelen is net het leukste van de classic experience vind ik. Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik doe vooral geen boosts en lees geen guides. Gewoon lekker old school zoals vroeger. Merk wel dat de voorkennis er wel is natuurlijk dus bepaalde dingen zijn vanzelfsprekend geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Powerblast schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 19:38:
[...]

Klein verschil met hoe ik speel, 12u ingame time, lvl 15 :p. Levelen is net het leukste van de classic experience vind ik. Maar ieder z'n ding natuurlijk. Ik doe vooral geen boosts en lees geen guides. Gewoon lekker old school zoals vroeger. Merk wel dat de voorkennis er wel is natuurlijk dus bepaalde dingen zijn vanzelfsprekend geworden.
Ben er maar aan begonnen, deze keer ga ik voor shaman met als plan resto op 70. Ik heb een guild gevonden die mij wel aansprak, vooral hoe ze het raiden aanpakken. Heb geen tijd om ultra hardcore te spelen dus heb na ongeveer 10 levels besloten dat het voor mij wel waard zal zijn om een boost te kopen. Nu bezig om van 58 naar 60 te komen en dan een beetje professions op een redelijk peil brengen. Nog zat tijd om wat betere items te verzamelen dus kan het wel rustig aan doen tot het echt start in Juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
stickfiguur schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Ben er maar aan begonnen, deze keer ga ik voor shaman met als plan resto op 70. Ik heb een guild gevonden die mij wel aansprak, vooral hoe ze het raiden aanpakken. Heb geen tijd om ultra hardcore te spelen dus heb na ongeveer 10 levels besloten dat het voor mij wel waard zal zijn om een boost te kopen. Nu bezig om van 58 naar 60 te komen en dan een beetje professions op een redelijk peil brengen. Nog zat tijd om wat betere items te verzamelen dus kan het wel rustig aan doen tot het echt start in Juni.
Je speelt horde neem ik aan dan? Had gelezen dat boost op draenei/blood elf niet werkt en bij alliance is er dus geen mogelijkheid om shaman te boosten. Twijfel zelf nog of ik een boost zou kopen. M'n main op retail is ook shaman, maar ik heb wat schrik dat het vol met shamans gaat lopen + een tweede char focussen tegelijk is iets teveel van het goede voor m'n vrije tijd :p. Daarom een paladin gestart en dat bevalt me wel tot nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Powerblast schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Je speelt horde neem ik aan dan? Had gelezen dat boost op draenei/blood elf niet werkt en bij alliance is er dus geen mogelijkheid om shaman te boosten. Twijfel zelf nog of ik een boost zou kopen. M'n main op retail is ook shaman, maar ik heb wat schrik dat het vol met shamans gaat lopen + een tweede char focussen tegelijk is iets teveel van het goede voor m'n vrije tijd :p. Daarom een paladin gestart en dat bevalt me wel tot nu.
Op dit moment zijn er veel shamans omdat de class aan ally kant 'nieuw' is maar ik vraag mij af of veel spelers een shaman gaan mainen. Wat ik begrepen heb blijft er (vooral in raids) ook veel vraag naar shamans.

Ik verwacht eerder een enorm overschot aan prot palas. Het is de go-to class voor solo goldfarming en het wordt waarschijnlijk ook de meest populaire tank voor hc dungeon spamming. Ik weet nog tijdens TBC dat we echt stukken sneller door hc dungens heen vlogen met een protpala dan met warriors/druids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:32

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Cannoli schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Op dit moment zijn er veel shamans omdat de class aan ally kant 'nieuw' is maar ik vraag mij af of veel spelers een shaman gaan mainen. Wat ik begrepen heb blijft er (vooral in raids) ook veel vraag naar shamans.

Ik verwacht eerder een enorm overschot aan prot palas. Het is de go-to class voor solo goldfarming en het wordt waarschijnlijk ook de meest populaire tank voor hc dungeon spamming. Ik weet nog tijdens TBC dat we echt stukken sneller door hc dungens heen vlogen met een protpala dan met warriors/druids.
En ik voelde me in Classic nog wel zo speciaal als prot pala :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Cannoli schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 20:34:
[...]

Yup, ik ben ook 1 van die vele shamans bij de Alliance :)
Gewoon omdat het voor ons nieuw is inderdaad.
Maar ik weet echt nog niet of ik haar ook als main ga kiezen. Ben pas lvl 17 en ik geloof dat shamans pas wat later echt in hun kracht komen.

By the way, waarom zijn prot pallies in TBC zulke goede solo gold farmers eigenlijk? Oprechte vraag.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Vortigen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Yup, ik ben ook 1 van die vele shamans bij de Alliance :)
Gewoon omdat het voor ons nieuw is inderdaad.
Maar ik weet echt nog niet of ik haar ook als main ga kiezen. Ben pas lvl 17 en ik geloof dat shamans pas wat later echt in hun kracht komen.

By the way, waarom zijn prot pallies in TBC zulke goede solo gold farmers eigenlijk? Oprechte vraag.
Was dat niet vooral door combinatie van consecration, holy shield en retri aura? Zelf nooit prot paladin gespeeld in de tijd, dus kan er naast zitten :)

hebben jullie trouwens ook last van vreemd visual effects? Ik zie nu in Westfall bijvoorbeeld in de verte soms "rode plantjes" verschijnen. Precies of er gaat wat verkeerd met de lighting. Ziet er vreemd uit, maar verder geen last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Powerblast op 21-05-2021 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Vortigen schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 21:42:
[...]

Combinatie van factoren. Maar één van de belangrijkste redenen is omdat consecration, in tegenstelling tot o.a. Blizzard (mage) en Hurricane (druid), niet generfed is door de AoE spell cap. Dus of er nu 10 of 100 mobs in staan, de damage per mob per tick blijft hetzelfde. Daarnaast heeft een Pala veel manieren om passieve damage te doen door ge-hit te worden of door te blocken. Bijvoorbeeld retribution aura, holy shield, blessing of sanctuary. Tel daarbij op schilden die damage doen per block, shield spikes, trinkets met een proc on hit, etc.

Palas kunnen straks Classic Vanilla dungeons solo-en door de hele dungeon in 1x te pullen. Alleen al door de trash te vendoren verdien je een paar honderd goud per uur. Het is een hele betrouwbare manier van gold farmen die je in je eentje kunt doen. (En palas worden de nieuwe boosters.) Vandaar dat bijna iedere min-maxer een Prot pala alt heeft of koopt met de paid boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Dankjewel voor je uitleg @Cannoli
Altijd interessant om te weten hoe je solo goed goud kan maken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Vortigen schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 00:03:
Dankjewel voor je uitleg @Cannoli
Altijd interessant om te weten hoe je solo goed goud kan maken ;)
Ik ben wel benieuwd of dit eventueel invloed gaat hebben op de game. Sommige mensen beweren dat je op deze manier makkelijk 500g per uur kunt verdienen. Als prot-palas met kop en schouders boven de rest uit gaan steken qua goldfarming dan wordt het bijna een vereiste om een prot-pala te hebben. Het is vooral ook de manier waarop; solo, zonder concurrentie (zoals bij ore/herb farming of mob killing voor bepaalde drops) en op ieder moment mogelijk. En als teveel mensen makkelijk gold kunnen verdienen dan heeft dit weer invloed op de prijzen in de AH.

Ik ben bang dat het een soort van 'daily' gaat worden. "Hmmm, ik heb 500g nodig. Ik doe even een paar BRD runs op m'n prot-pala." Dan gaan mensen klagen dat het bijna een verplichting is om een prot-pala te hebben en dan zit Blizzard in de spagaat. Ik gok dat Blizzard toch iets gaat nerfen. Consecration nerfen zullen ze niet snel doen, maar bijvoorbeeld de droprate o.i.d. in Classic Vanilla dungeons als je level 70 bent.

Afgelopen weken verschenen er bijvoorbeeld video's van mages die in Slave Pens xp grinden door grote groepen mobs te solo-en. Hierbij maakten ze vooral gebruik van de pathing van de mobs. Blizzard heeft vervolgens stiekem een paar onzichtbare obstakels ingebouwd waardoor je niet meer op een bepaalde rand kunt springen. Ik verwacht nog wel meer van dit soort stiekeme nerfs waardoor dit soort grinds niet meer mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeDee855
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-07 15:10
Powerblast schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 23:12:
[...]

hebben jullie trouwens ook last van vreemd visual effects? Ik zie nu in Westfall bijvoorbeeld in de verte soms "rode plantjes" verschijnen. Precies of er gaat wat verkeerd met de lighting. Ziet er vreemd uit, maar verder geen last van.
Ja, gele highlights in het gebied van de draenei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Cannoli schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:22:
[...]

Ik ben wel benieuwd of dit eventueel invloed gaat hebben op de game. Sommige mensen beweren dat je op deze manier makkelijk 500g per uur kunt verdienen. Als prot-palas met kop en schouders boven de rest uit gaan steken qua goldfarming dan wordt het bijna een vereiste om een prot-pala te hebben. Het is vooral ook de manier waarop; solo, zonder concurrentie (zoals bij ore/herb farming of mob killing voor bepaalde drops) en op ieder moment mogelijk. En als teveel mensen makkelijk gold kunnen verdienen dan heeft dit weer invloed op de prijzen in de AH.

Ik ben bang dat het een soort van 'daily' gaat worden. "Hmmm, ik heb 500g nodig. Ik doe even een paar BRD runs op m'n prot-pala." Dan gaan mensen klagen dat het bijna een verplichting is om een prot-pala te hebben en dan zit Blizzard in de spagaat. Ik gok dat Blizzard toch iets gaat nerfen. Consecration nerfen zullen ze niet snel doen, maar bijvoorbeeld de droprate o.i.d. in Classic Vanilla dungeons als je level 70 bent.

Afgelopen weken verschenen er bijvoorbeeld video's van mages die in Slave Pens xp grinden door grote groepen mobs te solo-en. Hierbij maakten ze vooral gebruik van de pathing van de mobs. Blizzard heeft vervolgens stiekem een paar onzichtbare obstakels ingebouwd waardoor je niet meer op een bepaalde rand kunt springen. Ik verwacht nog wel meer van dit soort stiekeme nerfs waardoor dit soort grinds niet meer mogelijk zijn.
Ik heb toevallig net een recente video gekeken waarin iemand met een lvl 70 prot pally in blue gear (pre raid BiS voornamelijk) door Stratholme ging.
Hij maakte ongeveer 45-50g in een pakweg 15 minuten run.
Dus zeg maar zo'n 250g per uur. Maar dat was dus in pre raid bis gear. Stel je voor dat je wat epic items hebt uit Kara.....wie weet is dan 400-500g per uur wel mogelijk!

Anyway, ik heb in ieder geval een human pally gemaakt en mijzelf getrakteerd door hem die betaalde boost naar 58 te geven :D
Vind pallies sowieso leuk om te spelen maar heb me in Classic meer gefocused op andere classen omdat solo ze niet echt goed waren.
Outland here I come :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:28

Grvy

Bot

Cannoli schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:22:
[...]

En als teveel mensen makkelijk gold kunnen verdienen dan heeft dit weer invloed op de prijzen in de AH.
In heel classic hebben mensen al maanden teveel gold. Mensen met 1k+ of meer gold waren in vanilla zeldzaam en zijn nu 'normaal'.

De economie wordt stabiel gehouden door GBID runs waardoor de AH er weinig tot geen invloed van heeft. :)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Zou dat dan ook betekenen dat er meer tanks komen in tbc? Of spelen ze echt enkel voor de gold farming met prot paladin? Zou op zich wel goed zijn voor de verhouding tank/healer/dps.

Wat bedoel je met GBID runs? Boost runs door guilds?

Het is ook wel speciaal vind ik dat er nu zoveel meer gold in de economy zit dan tijdens vanilla. Het lijkt erop dat mensen nu meer dan ooit echt zitten te min maxen. Merk ik zelf in retail ook wel, zat vroeger echt nooit te kijken naar die 1% upgrade, terwijl ik dat nu wel doe.

Is ook wel het fijne aan classic, de gear voelt echt nog als een upgrade. Yey +2 strength en je voelt het echt.

[ Voor 45% gewijzigd door Powerblast op 22-05-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Powerblast schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 13:24:
Zou dat dan ook betekenen dat er meer tanks komen in tbc? Of spelen ze echt enkel voor de gold farming met prot paladin?
Kan maar hoeft niet. Ligt eraan wat de andere classes doen. Prot-palas gaan wel de meest populaire dungeon spam tanks worden. Ik kan mij van original TBC nog herinneren dat we alle hc dungeons soms in één ruk achter elkaar aan deden om badges te farmen. Het was letterlijk: Pull trash-groep, wacht een paar seconden consecration en aoe alles. Dat was toen echt nieuw. Warriors en druids kwamen niet in de buurt. Ik denk overigens dat het nu wel mee gaat vallen. Spelers zijn meer ervaren en je hoeft alleen maar guides te volgen. Ik verwacht dat dungeons binnen no time een eitje gaan zijn, ongeacht de tank.

Enige nadeel van prot-palas is dat ze, zeker in het begin van TBC, behoorlijk gear dependant zijn en echt hun best moeten doen om uncrushable te worden en genoeg spellpower te hebben voor voldoende threat. Ik weet niet of iedere speler daar zin in gaat hebben. Voor het farmen van vanilla dungeons kun je met minder goede gear af. Ik gok dat een relatief groot deel van de nieuwe prot-palas nooit hc dungeons gaat runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
Zoek een leveling buddy op Pyrewood Village (PVE server) Alliance side. :D
Met z'n tweetjes is toch leuker. Gewoon relaxed, geen haast, voor een paar avondjes per week ofzo.
Samen verder vanaf lvl 10-15 ofzo. Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Heb zonet toch ook maar de boost gekocht. Naast m'n paladin komt er dus een character bij. Twijfel wel nog altijd tussen druid of priest. Beide zou healing worden. Priest healing lijkt veel op paladin volgens mij, druid is anders door hot healing. Hmm, keuzes :p.

Paladin schiet ook goed op, lvl 20 ondertussen, eerste DM achter de rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:08

Felyrion

goodgoan!

Powerblast schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:55:
Heb zonet toch ook maar de boost gekocht. Naast m'n paladin komt er dus een character bij. Twijfel wel nog altijd tussen druid of priest. Beide zou healing worden. Priest healing lijkt veel op paladin volgens mij, druid is anders door hot healing. Hmm, keuzes :p.

Paladin schiet ook goed op, lvl 20 ondertussen, eerste DM achter de rug.
Qua healer, ligt er een beetje aan wat je wilt. Priest is duidelijk healer main, waarbij je wat veelzijdiger bent. Je hebt snelle directe heals, shields, hots, maar ook group heals zoals circle of healings en prayer of healings. Mending komt daar nog bij als "smart" heal.
Nadeel is dat de enige alternatieve rol als shadow niet erg goed is.
Zowel druid als pally zijn qua rol veelzijdiger, als je eens wil switchen naar dps of tank, maar zijn qua healer wat beperkter.

Ik vind zelf de gelijkenis tussen priest en pally minimaal (eigenlijk alleen de directe heals).

Gelukkig zijn in tbc eigenlijk alle healers wel gelijkwaardig qua prestaties.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Powerblast schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:55:
De priest lijkt qua healing inderdaad meer op een paladin dan dat een druid op een paladin lijkt, maar toch zijn ze niet te vergelijken. De priest heeft een veel uitgebreidere healing toolkit dan een pala/druid.

Ik heb alle drie de classes gespeeld en zou ze als volgt omschrijven. Pala: whack-a-mole casted heal spam. Priest: Zwitsers zakmes healing. Druid: Anticiperend healen; weten wanneer er spikes, aoe's etc. komen en pre-hotten. Als je dat niet doet ben je vaak te laat.

Druid's hebben trouwens geen normale res, maar dat zal niet vaak een probleem zijn. De meeste dungeon groepen zullen wel een pala, spriest of shaman hebben.

Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor een druid gaan. De priest is de (veel) betere PvE healer, qua PvP ontlopen ze elkaar niet veel. Maar ik houd solo en PvP meer van de diversiteit en vooral mobiliteit van de druid. Qua PvP moet een restodruid je overigens wel liggen. Het is niet domweg van een afstandje hots casten, maar juist de hele tijd zowel offensief als defensief actief zijn. Als je langer dan een paar seconden stilstaat (of langer dan 10 seconden in dezelfde form blijft) doe je waarschijnlijk iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Cannoli schreef op zondag 23 mei 2021 @ 14:38:
[...]

De priest lijkt qua healing inderdaad meer op een paladin dan dat een druid op een paladin lijkt, maar toch zijn ze niet te vergelijken. De priest heeft een veel uitgebreidere healing toolkit dan een pala/druid.

Ik heb alle drie de classes gespeeld en zou ze als volgt omschrijven. Pala: whack-a-mole casted heal spam. Priest: Zwitsers zakmes healing. Druid: Anticiperend healen; weten wanneer er spikes, aoe's etc. komen en pre-hotten. Als je dat niet doet ben je vaak te laat.

Druid's hebben trouwens geen normale res, maar dat zal niet vaak een probleem zijn. De meeste dungeon groepen zullen wel een pala, spriest of shaman hebben.

Als ik zelf zou moeten kiezen zou ik voor een druid gaan. De priest is de (veel) betere PvE healer, qua PvP ontlopen ze elkaar niet veel. Maar ik houd solo en PvP meer van de diversiteit en vooral mobiliteit van de druid. Qua PvP moet een restodruid je overigens wel liggen. Het is niet domweg van een afstandje hots casten, maar juist de hele tijd zowel offensief als defensief actief zijn. Als je langer dan een paar seconden stilstaat (of langer dan 10 seconden in dezelfde form blijft) doe je waarschijnlijk iets niet goed.
Is ook precies de afweging die ik aan het maken ben m.b.t. PVP. Of een resto druid of een holy priest. Keuzes, keuzes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Als het shadowlands was zou ik al lang beide geprobeerd hebben :p, paar dagen levelen en je bent zo 60. Classic is een ander verhaal :). Denk dat het druid zal worden, zelfs in retail nog nooit op max level gehad dus dat wordt sowieso wat nieuws. Pvp zegt me zelf niet zo veel, maar als het ook kan waarom niet :).

Als ik echt nog eens veel tijd over heb kan ik dan alsnog na m'n paladin de priest levelen, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Paladin gaat echt wel vlot nu ik lvl 20 ben, consecration, retri aura en dan vol gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
Qua boost: ik had een fout gemaakt. Gamemaster heeft de store purchase gecancelled, was binnen een uur verwerkt. Kon hem daarna nogmaals kopen en juist gebruiken. Mocht iemand hier ook tegen aanlopen: weet dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
Powerblast schreef op zondag 23 mei 2021 @ 19:04:
Als het shadowlands was zou ik al lang beide geprobeerd hebben :p, paar dagen levelen en je bent zo 60. Classic is een ander verhaal :). Denk dat het druid zal worden, zelfs in retail nog nooit op max level gehad dus dat wordt sowieso wat nieuws. Pvp zegt me zelf niet zo veel, maar als het ook kan waarom niet :).

Als ik echt nog eens veel tijd over heb kan ik dan alsnog na m'n paladin de priest levelen, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Paladin gaat echt wel vlot nu ik lvl 20 ben, consecration, retri aura en dan vol gaan.
Druid levelen is stuk makkelijker dan priest. Qua boost zou ik altijd voor de priest gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Wat betreft de prot paladin comments. Ik weet nog goed dat er veel mensen in de buurt van Black Temple aoe farmde voor marks of sargeras ofzo. Je hebt daar van die demonhunter achtige mobs met glaives waar je er heel veel van kan pullen en dan met shield spike, consecrations etc kan je die makkelijk farmen. Ik meen dat dat een ontzettend populaire plek was en goeie verdiensten.
Powerblast schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 19:35:
[...]

Dat klopt ja, troll shaman. Ben inmiddels level 60 en 300 herb/alch. Gisteren aardig wat kunnen PVPen want ik hoop een weapon te kunnen kopen om te helpen bij het levelen straks. Over gold farming gesproken, heb best een redelijk zak centje verdiend al met het levelen van herbalism en alchemy. Ben momenteel ghost mushrooms aan het farmen. Lijkt alsof die wel wat opleveren nog, geloof dat ze nodig zijn voor de epic mount quest van warlocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ik kijk uit naar Outland op 2 juni maar weet nog niet welke class ik zal mainen ;)

Heb de keus uit priest, lock, warrior en binnenkort een pally (boost gekocht voor de pally)
Omdat prot pallies op 70 blijkbaar enorm goede solo goldfarmers zijn neig ik daar een beetje naar toe.
Volgens mij kan je levelen in ret en de eerste dungeons gewoon tanken in die spec. Maar correct me if I'm wrong.

Nou ja, ik heb nog even de tijd :D
Wat gaat jullie main class worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeepR
Is Druid shapeshifting in TBC classic nog old style? D.w.z. dat het niet vloeiend van vorm naar vorm gaat maar dat je eerst steeds terug gaat naar normal form.
Dat is echt een enorme stap terug IMO.
In ieder geval zou ik dan geen Feral spelen in PvP. :) Ik heb tijdens de originele TBC Feral gespeeld. Laten we zeggen... zeer uitdagend in PvP, dat was toen wel leuk, maar dat nooit meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
Ik ben er niet trots op maar ik ga een level boost kopen.
Ben level 43 dat was een fantastische ervaring maar het heeft mij een hoop pijn en moeite gekost. Ik heb er gewoon simpelweg niet de tijd voor over om helemaal naar 60 te leven. Van af level 35/40 vind ik het gewoon te grindy.

Dus level boost, nu twijfel ik of ik mijn lvl 43 Priest ga boosten of een nieuwe Druid aanmaak.
Qua leveling/ PVE maakt het veel verschil wat is kies?

Is Boomkin al een ding in TBC of is dat pas met de komst van WOTLK?
Feral vond ik zelf wat minder boeiend dat shape shiften in combat vond ik zon gedoe en is ook generfd als ik mij niet vergis.

NB: ik speel enkel PVE geen PVP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
DeepR schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:29:
Is Druid shapeshifting in TBC classic nog old style? D.w.z. dat het niet vloeiend van vorm naar vorm gaat maar dat je eerst steeds terug gaat naar normal form.
Dat is echt een enorme stap terug IMO.
In ieder geval zou ik dan geen Feral spelen in PvP. :) Ik heb tijdens de originele TBC Feral gespeeld. Laten we zeggen... zeer uitdagend in PvP, dat was toen wel leuk, maar dat nooit meer.
Shapeshifting is nu instant en dat is een verademing, het voelt en speelt zoveel vloeiender. Tevens wordt je form nu ge-canceled als je een spell probeert te casten die je alleen in normal form kunt casten. Ook dat is een enorme QoL verbetering. Had voor iedere heal, etc. een macro die standaard begon met /cancelform. En tot slot: Je kunt nu ook met NPC's praten in een form. Thanks Blizzard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Vortigen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:29:
Volgens mij kan je levelen in ret en de eerste dungeons gewoon tanken in die spec. Maar correct me if I'm wrong.
Dat gaat je niet lukken. Improved Righteous Fury is een vereiste om te kunnen tanken. Dan duurt het in ieder geval tot level 63 voordat je Crusader Strike op kunt pikken en daar speel je retri eigenlijk voor. Daarnaast mis je iedere vorm van damage reduction; Blessing of Sanctuary & Holy Shield, heb je 16% minder stamina en geen ranged pull (Avenger's Shield). In full epic gear met een goede groep en wat cc kun je misschien de makkelijke dungeons in retri-spec tanken maar in blue tanking gear ga je kapot.

edit: Onderschat Paladin tanking trouwens niet. Het is veruit de makkelijkste en beste aoe dungeon tanking class in TBC, maar het vereist wel gear (en dan met name een specifieke combinatie van gear). Zeker in het begin van TBC is dat nog relatief lastig te krijgen. Het kost flink wat tijd, moeite en goud voordat je hc's kunt tanken. Ik weet nog hoe ik reguliere dungeons al op farm had met mij prot-pala, vervolgens naar hc's ging en elke keer binnen 5 seconden neerging. Normals en hc's zijn niet te vergelijken. Speel een prot-pala vooral omdat je een prot-pala wilt zijn. Of level hem om Vanilla dungeons te farmen en speel daarnaast een andere class die je echt leuk vindt. Maar dan is de vraag welke je eerst moet levelen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door Cannoli op 24-05-2021 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:29:
Is Boomkin al een ding in TBC of is dat pas met de komst van WOTLK?
Feral vond ik zelf wat minder boeiend dat shape shiften in combat vond ik zon gedoe en is ook generfd als ik mij niet vergis.

NB: ik speel enkel PVE geen PVP
Boomkin worden voornamelijk gekozen voor hun utility: Innervate, Improved Faerie Fire, Rebirth, (Insect Swarm) en Moonkin Aura (5% crit). Qua dps presteren ze ondergemiddeld ten opzichte van de rest van de classes. Waar het bij sommige classes weinig uitmaakt hoe hard je je best doet, maakt dit bij boomkins wel veel verschil voor je damage output. Een goede boomkin scoort aanzienlijk hoger in dps dan een gemiddelde, maar ook dan blijf je ergens in het midden hangen qua dps. Je moet het spelen omdat je het leuk vindt; niet omdat je de meters wilt toppen. Er zal waarschijnlijk weinig vraag naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Paladin level je in prot, niet in retri. Iig niet in TBC/WOTLK.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Grvy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:48:
Paladin level je in prot, niet in retri. Iig niet in TBC/WOTLK.
Oh dat wist ik niet. Is dat dan uitsluitend dungeons ofzo? Of kan je ook solo wat doen in prot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Cannoli schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:31:
[...]

Dat gaat je niet lukken. Improved Righteous Fury is een vereiste om te kunnen tanken. Dan duurt het in ieder geval tot level 63 voordat je Crusader Strike op kunt pikken en daar speel je retri eigenlijk voor. Daarnaast mis je iedere vorm van damage reduction; Blessing of Sanctuary & Holy Shield, heb je 16% minder stamina en geen ranged pull (Avenger's Shield). In full epic gear met een goede groep en wat cc kun je misschien de makkelijke dungeons in retri-spec tanken maar in blue tanking gear ga je kapot.

edit: Onderschat Paladin tanking trouwens niet. Het is veruit de makkelijkste en beste aoe dungeon tanking class in TBC, maar het vereist wel gear (en dan met name een specifieke combinatie van gear). Zeker in het begin van TBC is dat nog relatief lastig te krijgen. Het kost flink wat tijd, moeite en goud voordat je hc's kunt tanken. Ik weet nog hoe ik reguliere dungeons al op farm had met mij prot-pala, vervolgens naar hc's ging en elke keer binnen 5 seconden neerging. Normals en hc's zijn niet te vergelijken. Speel een prot-pala vooral omdat je een prot-pala wilt zijn. Of level hem om Vanilla dungeons te farmen en speel daarnaast een andere class die je echt leuk vindt. Maar dan is de vraag welke je eerst moet levelen. :)
Weer bedankt voor je heldere uitleg :)
Ik wil Vanilla dungeons farmen om gold te maken. Dat is mijn voornaamste doel voor hem. Maar normals tanken lijkt me ook leuk.
In mijn gilde zijn er een paar die ook prot pala gaan en meer ervaring hebben dus kan ik aan hun vragen welke gear er nodig is voor HC tanking.

Ik heb ook nog drie andere 60's - priest, lock en warrior - dus moet inderdaad keuzes gaan maken :)
TBC is niet echt alt vriendelijk met al dat attuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Vortigen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Oh dat wist ik niet. Is dat dan uitsluitend dungeons ofzo? Of kan je ook solo wat doen in prot?
Alles. Je AOE farmed je weg omhoog naar level 60.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Grvy schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:41:
[...]

Alles. Je AOE farmed je weg omhoog naar level 60.
Klinkt leuk!!
Dan kan ik ook gelijk dungeons tanken.
Ik ga eens rondneuzen hoe dan te speccen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast

junglebeast

hier staat iets

Ik heb mijn Pala vroeger nog als ret naar 70 gebracht. Dat was geen pretje hehe. Niet zo erg als een warrior maar toch traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ik heb de volgende build van een pally uit mijn gilde gekregen voor op lvl 60. Tis inderdaad full prot met een beetje ret.

https://tbc.wowhead.com/t...0313350002100521251-05202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
Cannoli schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Shapeshifting is nu instant en dat is een verademing, het voelt en speelt zoveel vloeiender. Tevens wordt je form nu ge-canceled als je een spell probeert te casten die je alleen in normal form kunt casten. Ook dat is een enorme QoL verbetering. Had voor iedere heal, etc. een macro die standaard begon met /cancelform. En tot slot: Je kunt nu ook met NPC's praten in een form. Thanks Blizzard!
Cool, en ook wel terecht. In dat geval is Feral al een stuk leuker in TBC classic.
Ik speelde vroeger in TBC met Rogue/Feral 2v2 arena. Man man dat was pittig. Maar ook heel erg gaaf als het goed ging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Voel me al best aardig voorbereid voor TBC, heb gisteren de laatste goudstukken bij elkaar gesprokkeld voor mijn epic mount, dat vond ik wel erg belangrijk om te hebben anders loop je zo langzaam in outland, en ik zit al op de 14.5k honor. Het doel is om tenminste een wapen te kopen, denk dat dat het meeste voordeel gaat geven volgende week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Vortigen schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:29:
Ik kijk uit naar Outland op 2 juni maar weet nog niet welke class ik zal mainen ;)

Heb de keus uit priest, lock, warrior en binnenkort een pally (boost gekocht voor de pally)
Omdat prot pallies op 70 blijkbaar enorm goede solo goldfarmers zijn neig ik daar een beetje naar toe.

Nou ja, ik heb nog even de tijd :D
Wat gaat jullie main class worden?
M'n main wordt waarschijnlijk paladin. Heb nog een lange weg te gaan, maar bevalt me tot nu toe wel. Lvl 27 and still going :).

Het loopt echt wel overladen vol in de leveling zones moet ik zeggen, vooral shamans (wie had dat gedacht) maar nog heel wat andere characters. Zonet weer leuke ervaring gehad, magevalt net voor me dood. Ik kill de mob, rez en krijg als bedankje een hele zak vol met food/drinks. Dat kom je op retail echt niet meer tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:45
Net een alliance mage geboost op golemagg. Vond het levelen in classic te langzaam en was ergens begin lvl 30 afgehaakt. Maar toch wel heel benieuwd naar TBC. Iemand tips over wat ik precies kan doen? Hoorde dat professions goed zijn voor geld voor riding skill en dat gear halen ter voorbereiding, maar geen idee waar ik moet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Zironako schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:57:
Net een alliance mage geboost op golemagg. Vond het levelen in classic te langzaam en was ergens begin lvl 30 afgehaakt. Maar toch wel heel benieuwd naar TBC. Iemand tips over wat ik precies kan doen? Hoorde dat professions goed zijn voor geld voor riding skill en dat gear halen ter voorbereiding, maar geen idee waar ik moet starten.
Ik zou even kijken op de mage discord voor classic. Daar zitten waarschijnlijk spelers met veel ervaring en kennis. Heb zelf geen mage dus weet het helaas niet ;)

https://discord.gg/tEdQhsH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Vortigen schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 17:55:
[...]

Ik zou even kijken op de mage discord voor classic. Daar zitten waarschijnlijk spelers met veel ervaring en kennis. Heb zelf geen mage dus weet het helaas niet ;)

https://discord.gg/tEdQhsH
Ik bedoel niet zo zeer over mijn class, maar meer in het algemeen wat er te doen valt. Ik ben nu gewoon beetje aan het questen in eastern plaguelands, omdat ik geen idee heb wat er precies gedaan 'moet' worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
Zironako schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Ik bedoel niet zo zeer over mijn class, maar meer in het algemeen wat er te doen valt. Ik ben nu gewoon beetje aan het questen in eastern plaguelands, omdat ik geen idee heb wat er precies gedaan 'moet' worden.
Ben zelf ook geen expert, al geen vanilla meer gezien sinds de eerste release :p, maar dit is wat ik zou doen:

* Level 60 :)
* Dungeons runnen voor zoveel mogelijk de best gear (op icy veins zijn wel wat guides te vinden met wat de beste items zijn). Gaat het eenvoudiger zijn om de expansion leveling zones door te komen
* Farmen voor je mount (ik weet niet of je die al hebt?)
* Professions levelen, deze gaan volgens mij redelijk goeie inkomsten geven met de release van tbc

Farm spots zelf heb ik geen idee over, ik weet dat ik in de tijd veel goed gemaakt heb met herbing/mining.

[ Voor 6% gewijzigd door Powerblast op 25-05-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Zironako schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 18:33:
[...]

Ik zou zeggen dat je niks 'moet' doen, gear farmen in dungeons is een optie maar veel zal je toch al in de eerste quest hub vervangen. Puur omdat in TBC veel betere itemization is dan in classic ooit was.

Persoonlijk vond ik het belangrijk om de 100% mount te hebben voor de launch, das een erg grote quality of life improvement. Dan moet je dus tussen de 560-700g verdienen (ligt aan je reputation met je faction, honored/revered/exalted geeft respectievelijk 10/15/20% korting).

Mocht je dus gold willen farmen heb je wel een paar keuzes als Mage op lvl 60, ook al heb je alleen die groene gear.
  • Ik ben een grote fan van herbalism en alchemy maar als je nu maximum gold wilt verdienen kan je herbalism met mining doen bijvoorbeeld. Op internet zijn er zat guides hoe je die het snelste naar 300 kan levelen. Als je die maximum level hebt kan je kiezen om lagere level mats te farmen of de hogere mats: bijvoorbeeld Thorium ore en als je mazzel hebt Arcane crystals, Plaguebloom, Dreamfoil, Icecap. Als je iets zoekt in een lagere level zone kan je zoeken naar ghost mushrooms, purple lotus, fadeleaf, blindweed of mithril ore.
  • Omdat je een Mage bent kan je ook lagere level dungeons/zones (AOE) farmen. Dit kan je doen om te boosten (maar lijkt me wat lastiger zonder goeie gear) of om cloth te farmen. Op mijn server is wool cloth bijvoorbeeld relatief duur en dat dropt op een best laag level al dus super makkelijk te farmen. Mageweave en runecloth zijn ook best een stuiver of twee waard maar wel van hogere level zones. Bonus: je kan zo je first aid makkelijk levelen
  • Wat je al doet, questen! Omdat je max level hebt word alle exp omgezet naar gold dus kan je best wat verdienen door gewoon quests af te werken in hoge zones of in zones waar mobs veel lager level hebben. Dat zal sneller zijn, misschien krijg je alsnog upgrades en je krijgt vaak alsnog best aardig wat gold.
Naast gold kan je proberen of je nog een PVP wapen bij elkaar kan sprokkelen. Dan moet je wel ongeveer 19k honor (1h) of ik geloof iets van 39k (2h) weten te krijgen (plus een stapel marks maar bijna onmogelijk om dit te doen zonder genoeg marks te krijgen). Dat kan wel eens lastig worden maar er is nog wel wat tijd en ik geloof dat er komend weekend weer een bonus battlegroound event is.

Tl;dr, zou me niet zo stressen en proberen BIS gear te verzamelen, heb je absoluut niet nodig. Vroeger niet en nu ook niet. Als je moeite hebt in de eerste zone in TBC zou ik gewoon een party maken met wat anderen en voor je het weet heb je al die items vervangen met relatief goede gear!

[ Voor 6% gewijzigd door stickfiguur op 26-05-2021 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
Zironako schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 14:57:
Er is gelukkig nog heel wat te doen, natuurlijk 60 worden maar daarnaast ook questen doen maar nog niet inleveren, dit pas bij TBC release, hiermee pak je snel aardig wat balkjes richting 61.

Wat betreft mage en professions...ik denk dat tailoring/enchanting een solid pick is namelijk om het volgende:
- Je AoE farmed nu alle cloth bij elkaar voor 300 tailoring, daarnaast disenchant je de greenies voor enchanting materials. Je leveld dus beide.
- Eenmaal max level tailoring kan je de Spellstrike set maken, deze blijft voor lange tijd best in slot, mocht je frost mage spelen dan is er een andere set, namelijk Frozen Shadoweave.
- Als enchanter kan je ook nog 2x jouw rings enchanten.

Andere optie wat (ik verwacht) geld gaat opbrengen is cooking/fishing. Genoeg mensen in Classic hebben nu duizenden aantallen gold en er zijn ook genoeg mensen die rushen, zij zullen proberen voor week 1 Kara/Gruul clear te gaan en zullen de foodbuffs kopen.

Succes! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
Bedankt voor de reacties, zeer helpvol! Ik denk dat ik mijn professions inderdaad ga levelen om zsm de 100% mount te krijgen. Mijne voelt heel traag aan, zeker als je retail gewend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Weet iemand of je je bestaande progress van professions kwijt bent als je een bestaande character boost? Ik heb een lvl 40 shammy met de professions op 300 die ik graag wil boosten. Ik kan alleen nergens vinden of m'n professions gereset worden als ik de boost voor deze gebruik.

Dat zou een beetje zonde zijn namelijk.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidir
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:49
Je behoud je bestaande profession level. Talents worden niet gereset. Gear en inventory ontvang je per mail. Ofwel je kan gerust boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
DeepR schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 14:49:
Zoek een leveling buddy op Pyrewood Village (PVE server) Alliance side. :D
Met z'n tweetjes is toch leuker. Gewoon relaxed, geen haast, voor een paar avondjes per week ofzo.
Samen verder vanaf lvl 10-15 ofzo. Iemand interesse?
Ik wil op zich wel joinen.
Ik ga het binnenkort weer oppakken (ivm TBC) en heb vast wel iets rond die range zitten en anders pak ik ff een hogere.
PM me maar oid.

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Ook maar weer met Classic (TBC) begonnen. Shaman aangemaakt (main op Live), en begonnen! Main spec gaat resto worden.. maar hoe om te gaan met het levelen? Paar talents in elemental, en rest in resto, of volledig in elemental.

Of... gewoon als enhancement levelen (minder mana afhankelijk), en op lvl 70 maar fatsoenlijk respeccen. (dungeon's runnen gaat hem denk ik niet worden.. dus hoe belangrijk zou resto spec zijn.. ik denk minder?)

Iemand ervaring met een healer levelen ? :)

@stefanass , TBC classic idd

[ Voor 3% gewijzigd door Nibbz op 27-05-2021 12:45 ]

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Nibbz schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:16:
Ook maar weer met Classic begonnen. Shaman aangemaakt (main op Live), en begonnen! Main spec gaat resto worden.. maar hoe om te gaan met het levelen? Paar talents in elemental, en rest in resto, of volledig in elemental.

Of... gewoon als enhancement levelen (minder mana afhankelijk), en op lvl 70 maar fatsoenlijk respeccen. (dungeon's runnen gaat hem denk ik niet worden.. dus hoe belangrijk zou resto spec zijn.. ik denk minder?)

Iemand ervaring met een healer levelen ? :)
Speel je echt classic of classic tbc?

Voor classic was de leveling default dacht ik Enhance t/m level 40, dan switchen naar Elemental.
Weet echter niet of dat voor TBC ook nog geldig is.

@Nibbz Algemeen is enhancement iets sneller voor leveling dan elemental vziw maar wel meer dependant op je weapons. Beiden zijn goed om mee te levelen als je pas op max level wilt omspeccen naar resto. Ook kun je volgens mij nog redelijk dungeons healen mocht je dat een keer willen. Je kunt eens kijken op de Wowhead voor TBC waar voor alle specs leveling guides incl. specs etc beschikbaar zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door stefanass op 27-05-2021 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spellingerror
Gisteren ff een scholomance run gedaan met mijn guildies. Dan kom je er toch wel achter hoe anders classic (tbc) is ten opzichte van retail. Leuk avontuur, stuk lastiger dan je denkt (4/5 waren boosted chars). Kan niet wachten op 2 juni! Leuk ook om te zien hoeveel mensen er terug komen naar wow voor deze release. Hoop dat de servers het aan kunnen en de queues laag zullen zijn. Prepatch day had ik queues van 1+ uur op Firemaw, dan zet ik de computer uit en ga ik lekker wat anders doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Het zou geen classic release zijn als je geen onwerkbare queues, lag en quest item camping zou hebben natuurlijk :+

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Gister ben ik met mijn guild voor TBC richting Zul'Gurub gegaan. Een aantal van ons, waaronder ik, in twijfelachtige gear maar er waren ook een groep bij die al wat langer classic speelde en dus was het gemiddeld goed genoeg.

Grappig om te vergelijken met vroeger hoeveel makkelijk het nu is om dit te doen. Toen was ik ook maar een jaar of 14-15 ofzo dus dat zal ook een rol spelen. Ik kijk wel uit naar de launch alhoewel ik niet zeker weet of ik heel veel kan spelen. Maar goed, geen reden tot haast zoals vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
stickfiguur schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:26:
Gister ben ik met mijn guild voor TBC richting Zul'Gurub gegaan. Een aantal van ons, waaronder ik, in twijfelachtige gear maar er waren ook een groep bij die al wat langer classic speelde en dus was het gemiddeld goed genoeg.

Grappig om te vergelijken met vroeger hoeveel makkelijk het nu is om dit te doen. Toen was ik ook maar een jaar of 14-15 ofzo dus dat zal ook een rol spelen. Ik kijk wel uit naar de launch alhoewel ik niet zeker weet of ik heel veel kan spelen. Maar goed, geen reden tot haast zoals vroeger.
Dat is ook mijn ervaring, niks moet :). Maakt het veel relaxter. Ik weet dat ik niet de eerste week al lvl 70 zal zijn, maar dat maakt me echt totaal niks uit :D.

Ben wel benieuwd naar de raids, die heb ik in tbc zelf nooit echt meegemaakt. Ik was meer van het levelen toen. Dus hoop misschien nu toch hier en daar een raid mee te kunnen doen.

Ik merk wel dat ik het nu allemaal veel bewuster meemaak in classic. Dus ben wel benieuwd wat tbc gaat geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Powerblast op 28-05-2021 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Mijn boosted pally is 60 en ben met mijn guild scholo ingegaan.
Voor het eerst "voor t echie" getanked :D
Was even wennen maar kreeg gaandeweg de slag te pakken.

Nog een vette blauwe chest upgrade gevonden daar en op de AH nog twee andere blauwe armor stukken kunnen kopen.
En van mijn gamerwife kreeg ik een paars lvl 41 shield als verrassing!!

Morgen UBRS in met de guild en hopen dat daar ook nog wat leuks dropt.

Heb m'n skinning op 300 gekregen ondertussen (altijd goede money maker. Zeker nu veel mensen leather working nemen voor de drums), dus wordt zo langzamerhand klaar voor de Outland ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Vortigen schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 23:14:
Mijn boosted pally is 60 en ben met mijn guild scholo ingegaan.
Voor het eerst "voor t echie" getanked :D
Was even wennen maar kreeg gaandeweg de slag te pakken.

Nog een vette blauwe chest upgrade gevonden daar en op de AH nog twee andere blauwe armor stukken kunnen kopen.
En van mijn gamerwife kreeg ik een paars lvl 41 shield als verrassing!!

Morgen UBRS in met de guild en hopen dat daar ook nog wat leuks dropt.

Heb m'n skinning op 300 gekregen ondertussen (altijd goede money maker. Zeker nu veel mensen leather working nemen voor de drums), dus wordt zo langzamerhand klaar voor de Outland ;)
Lekker bezig. Ik zit trouwens sinds kort bij jou in het gilde. :) Mijn Paladin naam is 'Judge'.

Prot paladins hebben één nadeel in TBC (vooral in het begin); ze zijn erg gear afhankelijk en er is weinig echt goede prot paladin gear beschikbaar (veel meer prot warrior gear). Je hebt +spelldmg nodig voor threat en +defense om uncritable/uncrushable te worden. Daarnaast ook nog genoeg stamina, etc. Je bent, vooral om heroics te kunnen tanken, continu een balans aan het zoeken tussen survivability en threat. Vooral als je wilt aoe tanken (veel mobs tanken == veel dmg). Het scheelt wel dat we een latere patch-versie krijgen. Zo geeft de talent 'Combat Expertise' bij 5/5 nu ook 10% stamina, dat was bij de oorspronkelijke TBC niet zo. Ook zijn er nu kant-en-klare guides te vinden op internet en is de community meer ervaren. Ik gok dus dat het wel een stukje makkelijker gaat worden.

Wat profs betreft zijn engineering en enchanting veruit favoriet voor prot palas. Engineering heeft +45 stam trinkets die niet uniek zijn (en bruikbaar blijven tot T6) en enchanters kunnen hun rings enchanten (met +spellpower).

Ik overweeg mijn druid te gaan mainen in TBC. Was van plan om prot pala te gaan spelen, maar ben beperkt qua tijd en mogelijkheden. Ga waarschijnlijk geen vaste dagen hebben dat ik kan raiden. Als tank heb je eigenlijk altijd goede gear nodig en er zijn er maar een paar nodig per raid. Puggen/invallen wordt dus een stuk lastiger met een prot pala. Als feral druid ben je in bovengemiddelde gear ook nog een aardige off-tank/dps, maar waarschijnlijk ga ik resto. Er zijn meer healers nodig per raid. Tevens wil ik met mijn main ook kunnen PvP-en en paladins (op wat niche comps na) zijn echt ondergemiddeld voor arena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
@Cannoli Wat leuk dat je bij ons in de gilde zit :) Mocht je met iets hulp nodig hebben, laat het me weten!
Mijn 60's heten, Vortigen, Vortivoid, Vortipal en Lewelyn trouwens. Die laatste is een warrior en hou ik nog even "op de plank".

Druid tanks zijn ook heel goed heb ik begrepen. Vooral je armor in Dire Bear form is geweldig!
En mocht je herbalism nemen dan kan je in je flight form supersnel farmen >:)

En wat betreft HC's tanken met prot pally: dat is niet mijn voornaamste doel met hem. Ik wil voornamelijk vanilla dungeons kunnen solo farmen om gold te maken :D
Maar wie weet bevalt deze class me wel zo goed dat ik er werk van ga maken om alsnog HC's te kunnen tanken.

Als solo/dps class heb ik mijn 60 lock gekozen. Voor nu in Demonology spec met de Felguard.
Mijn 60 priest heb ik maar weer in Holy gespecced voor als mijn guild een healer nodig heeft in de starter dungeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:31
Inmiddels hier mijn booster priest ook naar 60 geleveld.
Echt mega veel Scholo/Strat runs gedaan en heb nu decent blue gear.
Het enige wat ik nu nog kan doen ter voorbereiding is gold farmen voor mijn 100% mount.
Moet zeggen dat dit niet echt opschiet, SM gaat niet erg snel en elementals farmen schiet ook niet echt op.
Iemand nog tips om wat gold bij elkaar te sprokkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Zspirit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:07:
Inmiddels hier mijn booster priest ook naar 60 geleveld.
Echt mega veel Scholo/Strat runs gedaan en heb nu decent blue gear.
Het enige wat ik nu nog kan doen ter voorbereiding is gold farmen voor mijn 100% mount.
Moet zeggen dat dit niet echt opschiet, SM gaat niet erg snel en elementals farmen schiet ook niet echt op.
Iemand nog tips om wat gold bij elkaar te sprokkelen?
Blijven questen :P alle XP die je voor quests kreeg wordt omgezet naar gold. Dat levert lekker op op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
Ben ook maar eens een altje begonnen op classic, shaman. Beetje afwisseling met de paladin. Gezien het draenei is zie ik ook ineens de andere kant van azeroth nog eens :). Paladin gaat vlotjes maar dat auto attack begint soms wel wat te vervelen.

Gezien ik toch totaal niet 60 geraak tegen woensdag moet ik me dus niet haasten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
WoW token confirmed in TBCC. Ik ben weer pleite, heb hem gerefund.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
Nog even op de valreep een van mijn goals behaald :D

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pWvd3CM.png

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 31-05-2021 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

Spellingerror schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:09:
?? Bron?

Ik kan alleen maar geruchten en geklaag vinden.. helemaal niks confirmed. :?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Niets confirmed. Er zijn wel geruchten en een claim dat er in de EU/NA shop een token was maar je het niet kon kopen.

Classic in China heeft trouwens al wel de WoW token te koop in de shop.
https://classic.wowhead.c...w-classic-in-china-311410

Wat dit betekent voor ons hier weet ik niet. Een blue post in de link zegt dat wij het nooit gaan krijgen.
Maar ja, zeg nooit nooit. We gaan het vanzelf wel zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:21

avotar

P0werd by Black Coffee

Waarom is dit zo'n big deal?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Laatst online: 11:08
Dennism schreef op maandag 31 mei 2021 @ 00:18:
Nog even op de valreep een van mijn goals behaald :D

[Afbeelding]
Lekker! Je bent wel gelijk de summon warlock voor karazhan geworden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
invine schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:16:
[...]

Lekker! Je bent wel gelijk de summon warlock voor karazhan geworden ;)
Haha, dat zal inderdaad vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou willen dat Blizzard nu duidelijkheid geeft over wel of geen token, dan weet ik of dat ik gametijd kan aanschaffen. Maar ben bang dat ze daar de community eerst weer een tijdje een debat over laat voeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik zie niet waarom dit anders is dan bij het originele classic. Ook daar zaten tokens in, die bleken voor de Chinese markt, waar het er dus ook al vanaf het begin in zit.

Vanwaar nu ineens die paniekreacties? Of mis ik iets.

Pagina: 1 ... 57 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat