Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11:09
ik snap het ook niet. Waarschijnlijk bang voor dat de economie dan ruk wordt. Maar de huidige economy is al totaal anders als tijdens vanilla. Niet te vergelijken. Veel mensen hebben nu al veel gold (voor Classic), in ieder geval veel meer dan in 2006.

En wat wil je refunden? je boost? is dat uberhaupt mogelijk?

Vind het allemaal maar een beetje overtrokken hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
De verondwaardeging over de boosts snap ik best.
De grind naar 60 is real en duurt echt lang. Mensen hebben hier veel tijd en moeite in gestoken en vervolgens komen er casuals (zo als ik) die doodleuk een boost kopen. Dat voelt waarschijnlijk als verraad omdat dit een aanpassing is voor de casuals.
In classic ben ik gekomen tot lvl 42 toen vond ik het echt te grindy worden en de moeite niet waard.

De token snap ik wel, er zijn veel problemen met botting in classic en dat komt omdat mensen gold kopen. De token kan een oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Volgens mij is de boost niet het issue. zoals ik het lees is dat dat er game time tokens kunnen worden gekocht ofzo met ingame gold? en andersom ook. Dus mensne met veel tijd, kunnen zo aan veel ingame gold komen.

Ik heb 3 characters naar 60 geleveld. en een 4 komt eraan. Maar ook ik heb een boost gekocht. Dan heb ik dus 5 op 60.
Ik vind het helemaal niet als verraad voelen. En ja dat ik dat niet zo voel betekend niet dat iemand anders dit niet zo voelt.
Maar mocht dat idd het probleem zijn, de boost dus, dan vraag ik helemaaal af wat degene gaat refunden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Ja ach, ik heb zelf 4 characters naar 60 geleveld en van mijn vrouw de ultimate edition gekregen. De boost gebruikt om een lvl 39 toon te boosten naar 58 die ik anders niet meer opgepakt zou hebben. Zoals je zegt, de grind is real en had ondanks de nerf geen zin meer om er NOG een te levelen.

Mensen hebben altijd wel wat te zeiken. De playerbase is te groot om allemaal op een lijn te zitten. Dat maakt het ook leuk toch?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
beebie121 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:24:
Volgens mij is de boost niet het issue. zoals ik het lees is dat dat er game time tokens kunnen worden gekocht ofzo met ingame gold? en andersom ook. Dus mensne met veel tijd, kunnen zo aan veel ingame gold komen.
De tokens zijn vooral een manier om goldselling (en buying) uit het zwarte / grijze circuit te halen.

Wat er nu gebeurt (op grote schaal) in Classic WoW is dat er een groot deel van de populatie niet alle activiteiten in het spel wil ondernemen. Dus gaan ze gold kopen om in die behoefte (denk aan het kopen van experience boosts in dungeons om sneller te levelen van andere spelers, het kopen van zogenaamde 'mobtagging', ook om sneller te levelen of bijvoorbeeld om consumers te kopen voor raids. Dit zijn namelijk allemaal zaken waar de leveranciers van deze diensten / producten gold voor vragen.

Daarnaast heb je nog GDKP's, waar je (endgame) gear kan kopen voor gold, heel basaal gezegd, je laat je carryén op een waardeloze alt door mensen die gold nodig hebben, en jij koopt de gear die dropt met gold die zij dan weer verdelen.

Wat je nu ziet is dat deze spelers gold kopen in het zwarte circuit, van goldsellers. Die goldsellers komen aan het gold dat ze verkopen door te botten. Doordat er vanuit de community een grote vraag naar gold is op bepaalde servers, zie je dat bepaalde servers dus ook vol zitten met bots.

Wat het Token doet is eigenlijk deze middle man eruit halen. Speler A wil gold hebben, deze koopt een token en zet deze op de auctionhouse. Speler B heeft gold en wil een token hebben. Speler B koopt het token van speler A. Speler A krijgt gold. Speler B een token. Waarbij het de bedoeling is dat deze transacties de prijs van gold in zoverre naar beneden brengen dat botten niet meer interessant is voor de goldsellers zodat het aantal bots zal afnemen (helemaal weg krijg je ze uiteraard nooit, omdat er ook spelers botten om andere doeleinden).

Speler B kan dit token dan inwisselen voor een maand gametime of een bepaald bedrag aan battle.net balance.

Met het WoW token kan je WoW dus ook soort van F2P maken, immers als jij iedere maand genoeg gold kan farmen voor een token kan je 'gratis' spelen (gratis tussen quotes omdat uiteraard degene die de token aan jou verkocht betaald heeft). Opzich best een goede manier van F2P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

Felyrion

goodgoan!

Tsja, je hebt de puristen die willen dat alles was zoals het was, maar dat schip is toch allang vertrokken. Dat ging al mis toen de servers veel meer populatie per server konden huisvesten.
En toen bleek dat min-maxing tot een nieuwe kunst verheven werd door de spelers (zie het world-buff gebeuren wat in vanilla nauwelijks een rol speelde) of het boosten wat destijds weinig gedaan werd.

Wat dat betreft ben ik veel meer voor "some changes" wat ze nu gelukkig ook nastreven. In plaats van de exacte game van toen gaan ze meer voor de (voor velen) betere variant nu. Destijds baalden we regelmatig van enorme bugs die er veel te lang in bleven zitten, welke nu direct opgelost zijn. Voor mij de betere optie.

Alleen wil ik dan wel dat ze die lijn voortzetten en actief blijven met patches. Net als een aantal van die pathing aanpassingen die ze hebben gedaan om het dungeon farmen net wat lastiger te maken in TBC. Prima aanpassingen.

Wel vind ik dat ze vééél te laks zijn met bots afstraffen. Al was gold selling destijds wel net zo groot als nu heb ik het idee, dus ook toen werd dat wel min of meer toegestaan door blizzard.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dennism schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:38:
[...]

De tokens zijn vooral een manier om goldselling (en buying) uit het zwarte / grijze circuit te halen.

Wat er nu gebeurt (op grote schaal) in Classic WoW is dat er een groot deel van de populatie niet alle activiteiten in het spel wil ondernemen. Dus gaan ze gold kopen om in die behoefte (denk aan het kopen van experience boosts in dungeons om sneller te levelen van andere spelers, het kopen van zogenaamde 'mobtagging', ook om sneller te levelen of bijvoorbeeld om consumers te kopen voor raids. Dit zijn namelijk allemaal zaken waar de leveranciers van deze diensten / producten gold voor vragen.

Daarnaast heb je nog GDKP's, waar je (endgame) gear kan kopen voor gold, heel basaal gezegd, je laat je carryén op een waardeloze alt door mensen die gold nodig hebben, en jij koopt de gear die dropt met gold die zij dan weer verdelen.

Wat je nu ziet is dat deze spelers gold kopen in het zwarte circuit, van goldsellers. Die goldsellers komen aan het gold dat ze verkopen door te botten. Doordat er vanuit de community een grote vraag naar gold is op bepaalde servers, zie je dat bepaalde servers dus ook vol zitten met bots.

Wat het Token doet is eigenlijk deze middle man eruit halen. Speler A wil gold hebben, deze koopt een token en zet deze op de auctionhouse. Speler B heeft gold en wil een token hebben. Speler B koopt het token van speler A. Speler A krijgt gold. Speler B een token. Waarbij het de bedoeling is dat deze transacties de prijs van gold in zoverre naar beneden brengen dat botten niet meer interessant is voor de goldsellers zodat het aantal bots zal afnemen (helemaal weg krijg je ze uiteraard nooit, omdat er ook spelers botten om andere doeleinden).

Speler B kan dit token dan inwisselen voor een maand gametime of een bepaald bedrag aan battle.net balance.

Met het WoW token kan je WoW dus ook soort van F2P maken, immers als jij iedere maand genoeg gold kan farmen voor een token kan je 'gratis' spelen (gratis tussen quotes omdat uiteraard degene die de token aan jou verkocht betaald heeft). Opzich best een goede manier van F2P.
ik snap prima wat een token is. Maar wat is er erg aan. dat is mn hele punt :)
Goldsellers heb je toch zoals jij aangeeft. Dus volgens mij kan je dan beter reguleren d.m.v. tokens.

Mooiste zou zijn hele goldselling te kunnen bannen. maar dat is niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft een andere grens.
Betaalde boost vond ik persoonlijk al ver gaan, maar vooruit. Een nieuwe mount die je opeens in classic ziet lopen ook, maar vooruit. Voor mij is een token de absolute grens en dan is het over en uit me wow.
Dat een ander een token niet erg vindt, is ook prima. :)
beebie121 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:54:
[...]

ik snap prima wat een token is. Maar wat is er erg aan. dat is mn hele punt :)
Goldsellers heb je toch zoals jij aangeeft. Dus volgens mij kan je dan beter reguleren d.m.v. tokens.

Mooiste zou zijn hele goldselling te kunnen bannen. maar dat is niet mogelijk.
Het idee dat iemand op een legale manier zijn portemonnee trekt om gold naar binnen te harken via de blizzardstore past niet binnen mijn wow beleving. Of dat ze goldsellers wel of niet totaal kunnen bannen vind ik verder niet van belang, zolang ze maar hun stinkende best doen om het te proberen.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2021 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:42:

Het idee dat iemand op een legale manier zijn portemonnee trekt om gold naar binnen te harken via de blizzardstore past niet binnen mijn wow beleving. Of dat ze goldsellers wel of niet totaal kunnen bannen vind ik verder niet van belang, zolang ze maar hun stinkende best doen om het te proberen.
Ik zou eigenlijk veel liever zien dat ze achter de buyers aangaan, Voor gold sellers is het een simpele risk v.s. reward afweging, die je als Blizzard zijnde nooit gaat winnen. Nee, pas wanneer je de vraag in het zwarte circuit weghaalt, of wel door de vragende kant (i.e. goud kopende speler) aan te pakken, of wel door de invoering van een token of iets vergelijkbaars ga je zo'n 'gevecht' denk ik nog winnen. WoW gold is al jaren een miljoenen handel, dat ga je echt niet met wat bans aan de verkopende kant oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Zspirit schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:21:
De grind naar 60 is real en duurt echt lang. Mensen hebben hier veel tijd en moeite in gestoken en vervolgens komen er casuals (zo als ik) die doodleuk een boost kopen. Dat voelt waarschijnlijk als verraad omdat dit een aanpassing is voor de casuals.
In classic ben ik gekomen tot lvl 42 toen vond ik het echt te grindy worden en de moeite niet waard.
Hier hetzelfde, heb vanilla wel gespeeld etc maar met classic kon ik de motivatie niet opbrengen om nogmaals te levellen. Heb het level 35 ofzo volgehouden waarbij ik constant in mijn achterhoofd dat lvl52+ of 58+ net zo lang duurde als alle voorgaande levels.

Hou leuk/goed ik vanilla destijds ook vond, is als casual retail toch een betere match helaas.

Een boost klinkt overigens wel leuk, maar dan ga ik toch weer mezelf tegenkomen mbt tijdgebrek :)

Misschien later vandaag toch even inlezen.

@Verwijderd
Ik kan me er niet druk om maken, als spelers gold willen kopen dan vinden ze sowieso wel een manier om dit te doen. Neem aan dat een token zoals in retail niet meteen Max epic flying + mount etc is?

Lekker spelen, tokens laten voor degene die daar interesse in hebben :)

[ Voor 12% gewijzigd door Bossie op 31-05-2021 16:58 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie discussie!
Uiteindelijk draait het allemaal om geld, dus als onze vrienden van Blizzard Activision wat kunnen verdienen aan tokens, dan komen er tokens. Simpel.
Persoonlijk snap ik best dat mensen een boost kopen. En sommigen kopen er dan gelijk 5. Het zal allemaal wel.
Wat ik ook helemaal niet snap; wat is er leuk aan om al je gear te kopen? Loop je dan met gekochte Naxx gear.. joepie.
En die mount... tsja. Wat een lelijk ding haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:59
Bossie schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Hier hetzelfde, heb vanilla wel gespeeld etc maar met classic kon ik de motivatie niet opbrengen om nogmaals te levellen. Heb het level 35 ofzo volgehouden waarbij ik constant in mijn achterhoofd dat lvl52+ of 58+ net zo lang duurde als alle voorgaande levels.
Boven level 20 zijn de quest xp rewards nu verhoogd met zo'n 20% dacht ik? Levelen gaat echt heel erg snel en ik deed over 58-59 een uurtje of twee en 59-60 ook zoiets :)

En het verhaal over tokens, helemaal prima joh. Gaat mij om de game en die veranderd niks als er tokens bijkomen, ja mensen hebben wat meer geld maar dat hebben ze toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:14
Hoewel ik het liefst nooit een token zie en hij uit retail ook mag van mij is het niet zo erg als vaak gesuggereerd word.

Mensen die tokens kopen die kopen niet direct gold wat aangemaakt word in de game.
Andere spelers kopen die tokens met hun gold.

Dus om nou te zeggen dat een token direct de economie kapot maakt is een beetje onzin.

Maarja shit zoals die deluxe editie mounts etc fuck that!
Doet niks voor de economie maar is wel extreem kut nog steeds imo. Ik vind die mount super cool maar uit principe wil ik hem gewoon niet kopen. Had dat achter nieuwe TBC content gedaan en was het super tof.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Ricmaniac schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:48:
Hoewel ik het liefst nooit een token zie en hij uit retail ook mag van mij is het niet zo erg als vaak gesuggereerd word.

Mensen die tokens kopen die kopen niet direct gold wat aangemaakt word in de game.
Andere spelers kopen die tokens met hun gold.

Dus om nou te zeggen dat een token direct de economie kapot maakt is een beetje onzin.

Maarja shit zoals die deluxe editie mounts etc fuck that!
Doet niks voor de economie maar is wel extreem kut nog steeds imo. Ik vind die mount super cool maar uit principe wil ik hem gewoon niet kopen. Had dat achter nieuwe TBC content gedaan en was het super tof.
Ze winnen er toch niks mee als je die mount koopt? Ik vind hem ook super lelijk en niet passen in de wereld van TBC (die mobs zijn gewoon niet te te vinden in deze wereld dacht ik).

Ik ben gisteren op de valreep nog 60 geworden met mijn warlock en mijn epic mount quest meteen gedaan/afgerond :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
invine schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 08:50:
[...]

Ze winnen er toch niks mee als je die mount koopt? Ik vind hem ook super lelijk en niet passen in de wereld van TBC (die mobs zijn gewoon niet te te vinden in deze wereld dacht ik).

Ik ben gisteren op de valreep nog 60 geworden met mijn warlock en mijn epic mount quest meteen gedaan/afgerond :)
juist wel in deze expansion werden we geintroduceerd aan die beesten.. volgens mij in terrokar forest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
[...]

Warpstalkers lopen rond in Netherstorm, Terrokar en Blade Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Ricmaniac schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 09:06:
[...]

juist wel in deze expansion werden we geintroduceerd aan die beesten.. volgens mij in terrokar forest
Jup deze volgens mij: https://wowwiki-archive.fandom.com/wiki/Warp_Hunter

Heb gister nog even in mijn classic server gekeken daar is het een dode boel.
Vandaag doe ik niets en vannacht om 00:00 is de release geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
[...]

Het zit hem dan ook niet zo zeer in dat je er een groot voordeel krijgt (hooguit bespaar je 2x mount kosten dus ~100g voor reputation discounts) maar eerder in de prestige van er bijzonder uitzien. Tweakers die vroeger vanilla gespeeld hebben zullen ongetwijfeld nog het gevoel kennen dat je in een van de steden iemand tegen kwam in een volledige matchende epic set met bijpassende wapens. Dat soort mensen keek je tegen op en als low level was het iets waar je ook naar toe wilde werken. Het zelfde geldde voor mounts, als iemand de baron mount had of een tijger/raptor dan was je speciaal. Zeker als je dus een cross faction (raptor/baron voor alliance en tijger voor horde) mount had want dat was haast een uniek iets.

In TBC was het vergelijkbaar in de zin van speciale mounts verzamelen. Je kon door heel hard werken een flying mount kopen maar zo'n beetje iedereen heeft op dat moment een wyvern. Tot je bijvoorbeeld na rep grinds een manta ray kon kopen, of ashes of alar kon krijgen van TK of wat dacht je van die netherwing mounts/gladiator mounts? Zo'n unieke mount stond gelijk aan een zekere hoeveelheid van hard werk, ofwel via raiden/pvp ofwel via lange reputation grinds. Het kunnen kopen van een 'speciale' mount doet dus afbreuk aan al de andere mounts waar je hard voor moet werken om te bemachtigen en maakt het minder speciaal om zoiets te zien.

Sowieso is het nu allemaal wat anders omdat mensen het veel vanzelfsprekender vinden dat je zo'n beetje alle content makkelijk moet kunnen doen maar vroeger was dat wel anders. Hoeveel guilds zijn er niet gestorven op of voor Vael in BWL? Tijdens TBC was het nog aardig pittig om Vashj en Kael'Thas te verslaan maar nu vermoed ik dat dat wel mee gaat vallen. Het is dus al "minder waard" om in Orgrimmar te staan met je full T2 set en dat gaat in TBC ook zo zijn. Blizzard hoeft dus niet nog meer te helpen door allemaal paid mounts te introduceren. Wat betreft tokens, er werd al via GDKP geraid dus je kan er wel vanuit gaan dat dat zo door gaat, gold farmen in TBC is nog makkelijker dus je kan er niet vanuit gaan dat mensen die een volle set gear hebben die echt hebben verdient door hun skills. Door tokens te kunnen kopen zal dat nog wel sneller mogelijk zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 09:28
Ik zit echt in dubio. Ik heb afgelopen zaterdag mijn 25 hunter geboost naar level 58, en met deze gisteravond lvl 60 gehaald, in de veronderstelling dat ik vannacht kan beginnen in Outland. Nu lees ik zojuist overal dat de gear van de boosted character niet voldoende is om te kunnen levelen in Outland. Iemand een idee hoe ik nog snel zou kunnen gearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
destroye schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:01:
Ik zit echt in dubio. Ik heb afgelopen zaterdag mijn 25 hunter geboost naar level 58, en met deze gisteravond lvl 60 gehaald, in de veronderstelling dat ik vannacht kan beginnen in Outland. Nu lees ik zojuist overal dat de gear van de boosted character niet voldoende is om te kunnen levelen in Outland. Iemand een idee hoe ik nog snel zou kunnen gearen?
Solo & Strat runs doen, zo heb ik alle communal gear vervangen door blue gear.
Deze instances zijn nu ook nog erg populair in LFG dus dat komt wel goed.

Als je googled kun je ook vast een lijstje van quests vinden die goede items voor je class als reward geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:24
Niet te veel lezen en gewoon gaan. Je bent een hunter dus dat gaat wel lukken! Zal het makkelijk zijn, neen. Je zal wel een keer meer je pet moeten verzorgen en wat meer eten maar het zal wel lukken. Ga voor de eerste quests waar je groene wapentjes enzo kan krijgen als eerste en dan zal het rap makkelijker worden. Als je toch nog moeite heb kan je een groepje zoeken voor Ramparts. Daar kan je echt heel goede gear vinden. Daarnaast ben je ook al level 60. Komt wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Echt BS dit. De gear die je boosted char heeft zijn gewoon lvl 58 greenies. Denk dat er questers zijn die met mindere gear door de portal gaan. En na een rondje questen heb je wss dadelijk al veel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Mijn warlock zijn gear is waardeloos en ik ga gewoon outland in! Zeker als hunter heb je niks te vrezen. Zorg dat je pet gewoon goed geleveld is dan komt het wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Elke quest geeft zowat nieuwe gear dus je hebt binnen no time alles vervangen. Als hunter ben je niet zo afhankelijk omdat je een pet hebt die voor je kan tanken. Ik zou me dus geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Dan ga ik het met de opening van de Dark Portal gewoon proberen. Sowieso benieuwd hoe het gaat lopen met iedereen in dezelfde starting area. Dat is eigenlijk iets wat we niet vaak meer zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:20
destroye schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 11:59:
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Dan ga ik het met de opening van de Dark Portal gewoon proberen. Sowieso benieuwd hoe het gaat lopen met iedereen in dezelfde starting area. Dat is eigenlijk iets wat we niet vaak meer zien
Er zijn sinds pre-patch layers. Dus het wordt in ieder geval een beetje verspreidt.
Het kan dus zijn dat jij en ik in dezelfde zone zijn maar elkaar niet zien :)

Edit: om naar een andere layer te gaan kan je je laten uitnodigen door iemand in zo'n andere layer. Dan kom je samen in dezelfde.
Ik weet even niet zeker of de global channel van /1 gedeeld is door de layers heen. Trade (/2) in de major cities was dat wel iig.

[ Voor 20% gewijzigd door Vortigen op 01-06-2021 13:05 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 19:32
beebie121 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 14:16:
ik snap het ook niet. Waarschijnlijk bang voor dat de economie dan ruk wordt. Maar de huidige economy is al totaal anders als tijdens vanilla. Niet te vergelijken. Veel mensen hebben nu al veel gold (voor Classic), in ieder geval veel meer dan in 2006.

En wat wil je refunden? je boost? is dat uberhaupt mogelijk?

Vind het allemaal maar een beetje overtrokken hoor.
Economy is idd al totaal anders. Zag een tijdje geleden een youtube filmpje waarin werd gezegd dat dit ook te verklaren valt doordat de player community nu veel meer aan het min/max'en is wat vroeger niet zo gebeurd. Er was toen gewoon veel minder kennis over het spel te verkrijgen. Kan mij niet herinneren dat er een een bende youtube/twitch streamers was die alles tot het kleinste detail uitlegde hoe je moest spelen.

Al verbaast het feit dat er zoveel gold meer in de economy zit tegenover vroeger me wel gedeeltelijk. Het blijf toch even moeilijk om gold te verkrijgen lijkt mij. Want vanuit het AH alleen kan het niet komen, dat is gewoon gold dat van handen wisselt. Waar die grote money potten dan zitten, vertel het mij alsjeblieft :D

Wat de token betreft las ik dat het nog niet officieel bevestigd is en dat het dus nog altijd kan dat ze aan het kijken zijn hoe de community reageert.

[ Voor 5% gewijzigd door Powerblast op 01-06-2021 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spellingerror
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-06-2021
Gold selling & buying zou instant permaban moeten zijn.
Wat doen ze… ze gaan het reguleren via een token.
Dan spoor je toch niet?
Dat je er tegen bent is prima, maar zoek de volgende keer even een normale manier om het te vergelijken :{.

[ Voor 27% gewijzigd door Bart ® op 02-06-2021 07:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:45

Grvy

Bot

Maak volgende keer een TR in plaats van te reageren.

[ Voor 89% gewijzigd door Bart ® op 02-06-2021 07:52 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
Maak volgende keer een TR in plaats van te reageren.

[ Voor 87% gewijzigd door Bart ® op 02-06-2021 07:52 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Veel plezier iedereen met TBC!

Ik wacht nog even op de 'vakantie' voordat ik m'n sub hernieuw en start.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Een redelijk smoothe launch van Blizzard. Had ik niet verwacht en ben daarom ook blij verrast :)

Met mijn guild met z'n allen door de Dark Portal heen, in groepjes een paar keer de ramparts ingeweest en allemaal wat upgrades gevonden.
Nu net even solo wat questen gedaan en weer wat leuke spullen er bij.

Yep, ik heb het naar m'n zin :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 20:19
Zijn er mensen die op Golemagg spelen en een plekje in een guild hebben ? Ben volledig het contact met members van mijn vorige guild kwijt geraakt helaas. ( Theramore boating club )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:00
Vortigen schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 07:38:
Een redelijk smoothe launch van Blizzard. Had ik niet verwacht en ben daarom ook blij verrast :)

Met mijn guild met z'n allen door de Dark Portal heen, in groepjes een paar keer de ramparts ingeweest en allemaal wat upgrades gevonden.
Nu net even solo wat questen gedaan en weer wat leuke spullen er bij.

Yep, ik heb het naar m'n zin :D
Valt mee dus? Ik kan me van de originele TBC launch nog herinneren dat het de eerste paar dagen nauwelijks speelbaar was omdat men letterlijk in de rij stond te wachten voor het respawnen van de eerste quest mobbs.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cuqebaqer
Grimmie187 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:13:
[...]

[...]

Valt mee dus? Ik kan me van de originele TBC launch nog herinneren dat het de eerste paar dagen nauwelijks speelbaar was omdat men letterlijk in de rij stond te wachten voor het respawnen van de eerste quest mobbs.. 8)7
Die problemen met mobs zijn er niet meer door layering. Aan de ene kant gelukkig aan de andere kant voelt de wereld ook minder druk helaas. Gister zat ik in een layer waar de horde de portal hadden met honderden. Vervolgens werd ik geinvite door een random persoon op layer 3 en daar was het compleet omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online

De token snap ik wel, er zijn veel problemen met botting in classic en dat komt omdat mensen gold kopen. De token kan een oplossing bieden.
Die verontwaardiging snap ik dus totaal niet. Het is gewoon iemand anders iets niet gunnen als het daadwerkelijk om het gevoel gaat wat jij omschrijft.
Het komt ook op het moment dat de spelers die classic langere tijd gespeeld hebben allemaal wel een alt of 2 hebben. Om dan weer een alt te moeten levellen vanaf 0 is gewoon K.

Token snap ik ook zeker, sterker nog, die had er vanaf het begin al moeten zijn.
Met de prijzen die tijdens een heel groot deel van classic golden (1 black lotus 100g+, dus 1 flask 150-200g en dan 2-3 keer per week raiden) moest je zowat alle downtime aan het farmen zijn om überhaupt het raiden te kunnen bekostigen.
Veel meer spelers op 1 server->niet evenredig meer black lotus en andere herbs etc->inflatie van hier tot Tokyo
Bots vanaf het begin niet aanpakken->goedkoop goud kopen->waarom zou je dan 5 uur gaan farmen per raid als je met de opbrengsten van een half uurtje werken vervolgens 4 raids vooruit kunt?

Overigens, een verbazingwekkend soepele live gang van TBC classic tot nu toe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:35:

Token snap ik ook zeker, sterker nog, die had er vanaf het begin al moeten zijn.
Met de prijzen die tijdens een heel groot deel van classic golden (1 black lotus 100g+, dus 1 flask 150-200g en dan 2-3 keer per week raiden) moest je zowat alle downtime aan het farmen zijn om überhaupt het raiden te kunnen bekostigen.
Veel meer spelers op 1 server->niet evenredig meer black lotus en andere herbs etc->inflatie van hier tot Tokyo
Bots vanaf het begin niet aanpakken->goedkoop goud kopen->waarom zou je dan 5 uur gaan farmen per raid als je met de opbrengsten van een half uurtje werken vervolgens 4 raids vooruit kunt?

Dit vind ik dus grote onzin. Waarom moet je iedere raid dikke flasks gebruiken? Is helemaal niet nodig. En het is juist de charme van classic dat je wel eens een tijdje moet farmen om iets te behalen.
Het inzetten van geld voor ingame gold past absoluut niet bij de classic beleving. Is gewoon een vorm van pay to win. Ga dan gewoon retail spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
toolkist schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Die verontwaardiging snap ik dus totaal niet. Het is gewoon iemand anders iets niet gunnen als het daadwerkelijk om het gevoel gaat wat jij omschrijft.
Het komt ook op het moment dat de spelers die classic langere tijd gespeeld hebben allemaal wel een alt of 2 hebben. Om dan weer een alt te moeten levellen vanaf 0 is gewoon K.

Waarom speel je uberhaupt een spel zoals WoW als je alle progress wilt kopen? Een boost kan ik me nog wat bij voorstellen, je wilt misschien focussen op TBC (dat is de reden in mijn geval) maar gold verzamelen is gewoon onderdeel van de gameplay loop. Alles draait zo'n beetje om items/gold dus om het dan te kopen omdat je 'in een half uur werken' genoeg geld verdient om 5 uur gold farmen te vervangen vind ik een raar argument.

[ Voor 12% gewijzigd door stickfiguur op 02-06-2021 11:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
Slechte spelers met goede gear blijven ook slechte spelers he.
Dus mensen met minder tijd die dat willen kopen, tja... ik heb er niet zoveel moeite mee. Is ook omdat ik totaal niet pvp waarmee voor mij er geen pay to win is.

vanmorgen om 5.00uur ff ingelogd, alles liep super lekker. ff half leveltje erbij gehaald.

Trouwens als je meerdere alts/60 hebt, vergeet niet even in te loggen. Dan krijgt die ook rested bonus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 21:04

Lye

Verwijderd schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:12:
[...]

Dit vind ik dus grote onzin. Waarom moet je iedere raid dikke flasks gebruiken? Is helemaal niet nodig.
Dat ligt natuurlijk maar net aan je guild/raid he. In zowel de guild als de pug waar ik in geraid heb werd er gewoon verwacht dat je altijd alle relevante buffs en consumables gebruikte. Deze runs waren echter wel top 100 wereldwijd runs. Het is maar waar je je prioriteiten legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lye schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:26:
[...]

Dat ligt natuurlijk maar net aan je guild/raid he. In zowel de guild als de pug waar ik in geraid heb werd er gewoon verwacht dat je altijd alle relevante buffs en consumables gebruikte. Deze runs waren echter wel top 100 wereldwijd runs. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
Als je zo hardcore raid, dan heb je ook tijd en gold om je flasks en buffs te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
stickfiguur schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:42:
[...]

Waarom speel je uberhaupt een spel zoals WoW als je alle progress wilt kopen? Een boost kan ik me nog wat bij voorstellen, je wilt misschien focussen op TBC (dat is de reden in mijn geval) maar gold verzamelen is gewoon onderdeel van de gameplay loop. Alles draait zo'n beetje om items/gold dus om het dan te kopen omdat je 'in een half uur werken' genoeg geld verdient om 5 uur gold farmen te vervangen vind ik een raar argument.
Zo denk ik er ook over. Heb zelf geen probleem mee omdat ik nooit een token zal kopen, maar waarom zou ik half m'n gaming plezier opgeven omdat ik het ook wel kan kopen. Het farmen is toch net onderdeel van de game. Boost vind ik dan nog ok zoals ze het nu geimplementeerd hebben, één per account.

Dat je levelen wil kunnen skippen kan ik nog inkomen, maar gold income ook? Ja geef dan maar ineens iedereen volledige set epic van de op één na laatste raid, want hey enkel de laatste raid is toch relevant? :/

Uiteindelijk is dat waardoor de wow player numbers zijn beginnen zakken imo, proberen om de meer casual player aan te trekken. Laat dat nu net het type speler zijn dat volgens mij niet lang blijft hangen. Zo epics,gold, ... in overvloed, twee maand later, we zijn weer klaar, hop naar de volgende game. Bijkomend is je hardcore player base ook niet echt tevreden meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Powerblast op 02-06-2021 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
Gisteren na een break van bijna 3 kwart jaar ook maar weer eens sub gekocht voor Classic.
Maatje van me doet ook mee, altijd gezellig. Heb er wel weer zin in!

Ik heb mijn boost gebruikt voor een Paladin. Deze heb ik voordien nooit echt gespeeld (tot lvl 25 ofzo), maar ik werd wel ff in het diepe gegooid...
Gespecced als Prot, maar geen idee wat alle spells zijn en hoe/in welke volgorde je ze het beste kan gebruiken :+
Echter maar een half leveltje gedaan gisteren dus vandaag genoeg tijd om even in de rotation e.d. te duiken.

Uiteindelijk wil ik de Pally gebruiken voor AoE farming en als basis voor wat gold income, maar voor nu eerst een beetje onder de knie krijgen en fatsoenlijk leren tanken en opt gemakje richting level 70 :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
@Milo44 Ik heb ook een pally geboost en in prot gespecced. Hij is nu lvl 61 en het bevalt me uitstekend :)

Deze site geeft een goede uitleg over de rotatie : https://www.warcrafttaver...tion-cooldowns-abilities/
Het gaat er van uit dat je in een groep bent. Solo hoef je niet perse bepaalde threat abilities te gebruiken.

Voor talent points op heb ik deze build gebruikt (lvl 60) : https://tbc.wowhead.com/t...n/-0530513340000152521551
Op lvl 70 moet het er zo uit gaan zien : https://tbc.wowhead.com/t...0513340000152521551-05005
(ik hou dus dezelfde build en doe de laatste 10 punten in ret)

Ik heb met deze build diverse keren Ramparts getanked en dat ging uitstekend.

Laatste tip : ik heb heel veel aan de classic paladin discord. Vriendelijke en ervaren (prot) pallies die je graag willen helpen. https://discord.gg/Bqherze

Veel plezier met je pally :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

[...]

Waarom zou je werken in een game? Het is moeilijk om mee te komen door enkel zelf gold te grinden als je wat minder tijd hebt dan anderen. Stel je wil wel raden met je guild maar je hebt geen tijd om consumables te farmen, die zijn allemaal kneiter duur door gold sellers, scalpers en anderen die tokens kopen. Dan moet je toch wat?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
MrVegeta schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Waarom zou je werken in een game? Het is moeilijk om mee te komen door enkel zelf gold te grinden als je wat minder tijd hebt dan anderen. Stel je wil wel raden met je guild maar je hebt geen tijd om consumables te farmen, die zijn allemaal kneiter duur door gold sellers, scalpers en anderen die tokens kopen. Dan moet je toch wat?
Ik heb dan waarschijnlijk een unpopular opinion maar ik vind het BS dat mensen die moeilijker mee kunnen komen vanwege tijd dan middels betalen wel mee kunnen komen.

Ik ben zelf zo'n iemand die bijna geen tijd meer heeft. Maarja dat zijn mijn life choices want ik wil een mooi huis en een auto en kinderen etc waardoor ik niet meer kan spelen :P En waarom zou ik dan door te betalen mee mogen komen met de mensen die er wel 50 uur per week in kunnen stoppen XD

Ik blijf het gewoon niet snappen. En ja tuurlijk koop ik ook een boost en tuurlijk zal ik een token kopen als dat mogelijk is en dat het verschil tussen flying mount of niet is. En daardoor zal dit probleem nooit meer weg gaan want mensen betalen toch wel. Noem me hypocriet maar zou dom zijn als ik geen boost zou gebruiken en zo ontzettend veel uren zou besparen met levelen. Durf te wedden dat blizzard zo ontzettend veel geld heeft verdient door deze boost in TBC classic en deluxe edition dat het straks in WOTLK nog meer uitgemolken gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ricmaniac schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb dan waarschijnlijk een unpopular opinion maar ik vind het BS dat mensen die moeilijker mee kunnen komen vanwege tijd dan middels betalen wel mee kunnen komen.

Ik ben zelf zo'n iemand die bijna geen tijd meer heeft. Maarja dat zijn mijn life choices want ik wil een mooi huis en een auto en kinderen etc waardoor ik niet meer kan spelen :P En waarom zou ik dan door te betalen mee mogen komen met de mensen die er wel 50 uur per week in kunnen stoppen XD

Ik blijf het gewoon niet snappen. En ja tuurlijk koop ik ook een boost en tuurlijk zal ik een token kopen als dat mogelijk is en dat het verschil tussen flying mount of niet is. En daardoor zal dit probleem nooit meer weg gaan want mensen betalen toch wel. Noem me hypocriet maar zou dom zijn als ik geen boost zou gebruiken en zo ontzettend veel uren zou besparen met levelen. Durf te wedden dat blizzard zo ontzettend veel geld heeft verdient door deze boost in TBC classic en deluxe edition dat het straks in WOTLK nog meer uitgemolken gaat worden.
Wat? Je zegt ik snap het niet! En de volgende zin, ik doe het zelf ook. Hoe simpel wil je het hebben :p.

Het leuke (imo) van een MMO is dat je het op verschillende manieren kan ervaren. Voor een een is het grinden een plezier (dan wel met het doel om te raiden, of om te grinden voor meer gold) de ander doet aan pvp en een ander weer aan raiden. Je kan best goed zijn in raiden ondanks dat je niet de tijd hebt om consumables te farmen.

Mensen die TBC toen kapot hebben gespeeld weten vast nog wel veel van raid encounters, maar zijn nu student af. Hebben een baan en een gezin dus minder tijd om te farmen. Prima toch?

Jij durft te wedden dat Activision/Blizzard veel geld heeft verdiend aan Classic? Wilde gok man.

Bij mij kriebelt het weer om een priest te levelen en te healen in de raids... TBC was voor mij wel de beste expansion.

[ Voor 10% gewijzigd door MrVegeta op 03-06-2021 11:18 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
Gisteren mijn resto druid respecced naar feral en paar quests gedaan in Hellfire. M'n healer tear sets maar op de bank gedumpt en nu weer volledig in greens. Damn wat is die spec sterk zijn. Bijna geen downtime, meerdere mobs tegelijk pullen en slopen als beertje. En als cat sloop je een enkele mob ook in een paar seconden. Dat ondanks dat ik maar 1 epic had voor feral.

Stond ik toch wel even van te kijken.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn boosted hunter naar 59 gebracht in de oude wereld en toen had ik geen zin meer, gisteren van 59-61 gebracht in HP in Outland, dat ging redelijk goed en direct wat nieuwe gear.
Hunter is nog wel matig te spelen, mana is zo op (je mist echt steady shot + Aspect of the Viper) en daarnaast is het ff klooien met pets (en talents) tot je een ravager met Gore 9 kan tamen rond level 62/63.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
MrVegeta schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Wat? Je zegt ik snap het niet! En de volgende zin, ik doe het zelf ook. Hoe simpel wil je het hebben :p.

Jij durft te wedden dat Activision/Blizzard veel geld heeft verdiend aan Classic? Wilde gok man.
Ja sorry had ik iets beter moeten uitleggen maar ik bedoel dat ik het niet snap dat een groot deel van de spelers het allemaal maar oke vinden en al die cashgrabs blijven verdedigen.

En zoals ik zei: tuurlijk gebruik ik het.. zou dom zijn om het niet te doen gezien hoe veel uur je bespaard.
Maar dat betekend niet dat ik het er mee eens ben en het liever helemaal niet toegevoegd zie worden.

En dat blizzard veel geld ermee heeft verdien weet ik 100% zeker. Als je alleen al zag hoe veel mensen in classic op die nieuwe mount reden van 70€ en hoe ontiechelijk veel mensen ineens van level 58 rondliepen.
En dat was op elke server zo. Je ziet het toch ook al in dit forum hoe veel mensen zeggen iets geboost te hebben.

Nogmaals ik vind het totaal niet erg dat spelers er gebruik van maken. ik vind het erg dat blizzard het mogelijk maakt. En je krijgt het toch niet voor elkaar dat het geboycot word waardoor ze het zouden weg halen. Het enige wat gelukt is is die copy van 35 euro naar 15 euro en dat was natuurlijk ook helemaal van de zotte. maargoed dit is een eindeloze discussie waar we toch nooit uit gaan komen want meningen verschillen nou eenmaal haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dit vind ik dus grote onzin. Waarom moet je iedere raid dikke flasks gebruiken? Is helemaal niet nodig. En het is juist de charme van classic dat je wel eens een tijdje moet farmen om iets te behalen.
Het inzetten van geld voor ingame gold past absoluut niet bij de classic beleving. Is gewoon een vorm van pay to win. Ga dan gewoon retail spelen.
Ik hoop dat ik dat toch zeker zelf mag bepalen of ik een flask nodig vind of niet.
Of dat farmen charme is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Progress kopen? Nee hoor. Of je moet sneller door een raid heen gaan progress noemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:52:
[...]
Ik hoop dat ik dat toch zeker zelf mag bepalen of ik een flask nodig vind of niet.
Of dat farmen charme is of niet.
Dat mag je zeker.
Alleen ik vind ingame gold kopen om er beter van te worden lachwekkend. Dus ik hoop dat er vooral geen tokens komen zodat figuren zoals jij afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
toolkist schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:56:
[...]

Progress kopen? Nee hoor. Of je moet sneller door een raid heen gaan progress noemen.
Gewoon een vraag, maar wat noem jij dan wel progress? Ik zie progress als "vooruitgang van je character". Dat kan dus zijn:

* Levels
* Gold
* Content vrijspelen die voorheen niet vrij voor je was
* Items/Gear

Laat een raid nu net 3 van bovenstaande punten geven :). Je koopt dus niet direct progress want dat zou betekenen dat je boss kill X in de shop kan gaan bestellen en geleverd krijgen (zou helemaal te gek voor woorden zijn), maar door een token koop je gold, wat indirect wel degelijk progress geeft.

Ik zelf geen probleem met de boost/token, had ik het liever anders gezien? Ja zeker. Maar ga ik m'n subscription hiervoor cancellen? Nee :) Heb er alleen geen probleem mee dat anderen dit kopen om een stuk van de game te kunnen skippen. Het was alleen vroeger anders, toen was farming onderdeel van de game. Dat was waar je aan begon met wow en een MMO in het verlengde. Een game waar je erg veel tijd in kan steken.

Heb de boost zelf ook gekocht voor een altje, 1 character naar 60 doe ik zeker volledig classic way. Twee, daar is er wat weinig tijd voor tegenwoordig en dan is het leuk dat ik toch die optie heb. Een token kopen, dat vind ik (persoonlijk) niet nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Powerblast op 03-06-2021 20:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maar indirect is het door een token heel makkelijk om progress te kopen.
Retail heeft dit ook. je kan een token kopen voor gold en met die gold koop je een Black temple clear (ik noem maar iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Wat zijn goede profs voor een Prot pally?
Ik wil sowieso Engineering denk ik, maar twijfel om eerst Mining te nemen om Eng makkelijker te kunnen levelen, of gewoon gelijk voor Enchanting of Jewelcrafting te gaan.

Kan iemand mij daarnaast overigens uitleggen wat nu exact het verschil is tussen Classic Era en de TBC keuze die je krijgt als je oude chars heb staan.
Die heb ik nog een aantal en heb er nu 2 op TBC staan (28 Lock en 58 Pala), maar o.a. mijn AH poppetje en mijn Priest(32) heb ik nog laten staan.
Op 1 of andere manier twijfel ik om die (ook) naar TBC te zetten, maar ik heb eigenlijk ook geen idee waarom ik ze op Classic zou laten staan? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Milo44 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 01:47:
Wat zijn goede profs voor een Prot pally?
Ik wil sowieso Engineering denk ik, maar twijfel om eerst Mining te nemen om Eng makkelijker te kunnen levelen, of gewoon gelijk voor Enchanting of Jewelcrafting te gaan.
De go-to profs voor prot palas zijn engineering en enchanting. Engineering voornamelijk voor de twee +45 stamina trinkets die je early game kunt craften en enchanting omdat je dan je rings kunt enchanten (met +spellpower). Vooral in het begin van het spel is het wat lastig om genoeg +spellpower op je gear te krijgen (voor genoeg threat) en toch uncrushable te worden voor hc's. Als je geen farming alt hebt zou ik eerst mining kiezen en later switchen naar enchanting. Anders betaal je je scheel aan materials. En dan alle green gear die je tijdens het levelen vindt/krijgt bewaren in de bank om later te disenchanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
@Milo44 Kort antwoord: ga naar TBC met al je poppetjes tenzij je de vanilla ervaring (dus zonder de uitbreiding) heeeeel erg leuk vind :)

Iets langer antwoord: Je hebt nu eigenlijk twee versies van classic: de TBC servers en de classic era servers.
TBC is - uiteraard - met de uitbreiding van the burning crusade en de classic era is alleen classic zonder TBC.
Het blijkt dat die classic era servers nagenoeg leeg zijn en dat zowat iedereen naar TBC is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:54:
[...]

Dat mag je zeker.
Alleen ik vind ingame gold kopen om er beter van te worden lachwekkend. Dus ik hoop dat er vooral geen tokens komen zodat figuren zoals jij afhaken.
Helaas voor jou, ook zonder token blijf ik wel spelen.
Zonder tokens kom ik de content ook prima door namelijk, het zou alleen een mooie 'quality of life' optie zijn.
Powerblast schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:46:
[...]

Gewoon een vraag, maar wat noem jij dan wel progress? Ik zie progress als "vooruitgang van je character". Dat kan dus zijn:

* Levels
* Gold
* Content vrijspelen die voorheen niet vrij voor je was
* Items/Gear

Laat een raid nu net 3 van bovenstaande punten geven :). Je koopt dus niet direct progress want dat zou betekenen dat je boss kill X in de shop kan gaan bestellen en geleverd krijgen (zou helemaal te gek voor woorden zijn), maar door een token koop je gold, wat indirect wel degelijk progress geeft.
Progress is nieuwe content clearen, 'nieuw' in het geval van wow/tbc classic.
Als ik die bosses zonder flasks etc niet neer zou krijgen heb je gelijk, echter, classic raiden is zo makkelijk (boss mechanics wat zijn dat) dat ze ook zonder die flasks prima neergaan. Om alleen te voorkomen dat je na elke trashpack oom bent en dus weer 1min+ kan gaan drinken waardoor een raid bijja dubbel zo lang duurt zijn de consumables erg handig. Daar gebruik ik ze voor. Tijdswinst dus.
Dan heb je nog de spelers die zo hoog mogelijke dps willen doen. Ook een prima reden om consumables te gebruiken.
De tank die dat mogelijk wil maken en zichzelf dus volstopt met consumables om de threat maar te verbeteren? Prima.
Powerblast schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:04:
Dat je levelen wil kunnen skippen kan ik nog inkomen, maar gold income ook? Ja geef dan maar ineens iedereen volledige set epic van de op één na laatste raid, want hey enkel de laatste raid is toch relevant? :/
Dus tijd besparen tijdens levellen mag wel, maar tijd besparen tijdens farmen niet? Beetje kromme redenering he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powerblast
toolkist schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:56:

Dus tijd besparen tijdens levellen mag wel, maar tijd besparen tijdens farmen niet? Beetje kromme redenering he?
Klopt, gevoelsmatig vind ik gold kopen nog iets anders dan een boost. Maar ik ga eerlijk zijn, van mij hadden ze gerust de boost zo mogen inrichten dat je minstens 1 lvl 60 moest hebben vooraleer je kan kopen. Kwam paar dagen geleden een lvl 58 paladin tegen die mee de stockades wilde runnen. Ik vroeg van ben je aan het boosten of ben je verkeerd. "Nee, ik ben nieuw in wow en weet niet welke dungeons er allemaal zijn". Even beetje op weg geholpen :) Blijven deze spelers hangen voor langere tijd? Volgens mij niet. Is je vaste player base ontevreden omdat het "te koop", waarschijnlijk wel.

Maar goed, dat is totaal persoonlijk en moet je idd zelf uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geronim
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-01-2022
—verwijderd—

[ Voor 90% gewijzigd door geronim op 11-06-2021 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 23:21
Powerblast schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 20:12:
[...]

Klopt, gevoelsmatig vind ik gold kopen nog iets anders dan een boost. Maar ik ga eerlijk zijn, van mij hadden ze gerust de boost zo mogen inrichten dat je minstens 1 lvl 60 moest hebben vooraleer je kan kopen. Kwam paar dagen geleden een lvl 58 paladin tegen die mee de stockades wilde runnen. Ik vroeg van ben je aan het boosten of ben je verkeerd. "Nee, ik ben nieuw in wow en weet niet welke dungeons er allemaal zijn". Even beetje op weg geholpen :) Blijven deze spelers hangen voor langere tijd? Volgens mij niet. Is je vaste player base ontevreden omdat het "te koop", waarschijnlijk wel.

Maar goed, dat is totaal persoonlijk en moet je idd zelf uitmaken :)
Vrienden van me (die vanilla wow speelden en actief zijn/waren in retail) willen heel graag outland in maar hebben geen zin in een levelgrind 35-60. Voor die mensen is een boost echt wel een optie. Dus hoe filter je die gevallen er dan weer uit?

Is dus een moeilijke vraag waar blizzards' inkomen echt wel een rol speelt. :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Zonder die boost was ik nooit tbc gaan spelen. Prima dus. En ja, speel sinds vanilla… heb die bullshit grind al eens gedaan. 🤣 als ik 70 had kunnen kopen voor het dubbele had ik het ook gedaan. Levellen is het kutste element uit wow.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
hmr schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:12:
Zonder die boost was ik nooit tbc gaan spelen. Prima dus. En ja, speel sinds vanilla… heb die bullshit grind al eens gedaan. 🤣 als ik 70 had kunnen kopen voor het dubbele had ik het ook gedaan. Levellen is het kutste element uit wow.
Dat vind ik dus juist weer niet. Ik geniet er van.
Dat is JUIST de reden dat ik weer Classic ben gaan spelen, puur vanwege het feit dat je niet zoals in Retail in een zucht en een scheet level *** (max) bent.
Daarnaast omdat in Classic (alles) gewoon meer moeite kost etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
Milo44 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:35:
[...]

Dat vind ik dus juist weer niet. Ik geniet er van.
[...]
Dat je dat vindt prima. En ik ben het met je eens. Maar het doet niet af dat anderen iets anders mogen vinden. Of wil je richting de voorgevormde speeelmanieren uit retail? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauturr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:32
[...]

min-maxen om het best te presteren tijdens de raid vind ik hartstikke leuk, een flask is eigenlijk nog maar het begin daarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:46

hmr

Dat maakt het toch prima, dat iedereen lekker kan doen wat ze leuk vinden. Ik leefde in arena’s back in the original tbc. Lekker casual Karazhan gecleared. Niet echt geoptimised, maar met een leuke groep.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Milo44
wheez50 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Dat je dat vindt prima. En ik ben het met je eens. Maar het doet niet af dat anderen iets anders mogen vinden. Of wil je richting de voorgevormde speeelmanieren uit retail? |:(
Ik weet niet precies wat je met "de voorgevormde speeelmanieren uit retail" bedoeld, daar heb ik het al te lang niet meer voor gespeeld.
Maar ik ben het er 100% mee eens dat iedereen het lekker moet spelen zoals hij of zij dat wenst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zspirit
Tsja het verschilt echt per persoon.
Ik ben lekker casual aan het levelen, dat vind ik dan weer leuk.
Gewoon lekker ouderwets questen met een muziekje, mensen ontmoeten en plannen welke quest eerst etc.
Zojuist 63 geworden, tot noch toe gaat het vrij soepel.

De zones/layers zijn bij mij nog wel echt te druk, als priest kan ik niet zo goed mobs taggen.
Shadow Word of Pain is een DOT en dit tagged niet gelijk, de rest heeft cast time, wand of melee lijkt t snelste te gaan.
Iemand hier nog tips voor? (disc priest)

Verder verbaas ik mij over hoe individualistisch mensen in WoW zijn tegenwoordig.
Stonden we met alliance te stoeien om een paar mobs.
Dus ik zeg laten we een team maken aangezien het een kill quest is.
Hadden ze niet eens aan gedacht, ging natuurlijk 3x zo snel.
Verschilt misschien ook per server hoor, help elkaar, buff elkaar en groet elkaar.
Het maakt het spel zo veel leuker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
@Zspirit Voor een priest is inderdaad een wand of melee het snelst om te taggen. Helaas hebben ze geen instant cast die gelijk schade doet.
Heb in classic een shadowpriest naar 60 gedaan, en solo met andere players om me heen was het soms afzien ;)

Maar, zoals je al zegt, groet iemand - geef een buff - en vraag om te groepen. Ik /yell vaak zoiets van "Any more for xyz?" en dan komen vaak de /whispers binnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:39:
Verder verbaas ik mij over hoe individualistisch mensen in WoW zijn tegenwoordig.
Stonden we met alliance te stoeien om een paar mobs.
Dus ik zeg laten we een team maken aangezien het een kill quest is.
Hadden ze niet eens aan gedacht, ging natuurlijk 3x zo snel.
Verschilt misschien ook per server hoor, help elkaar, buff elkaar en groet elkaar.
Het maakt het spel zo veel leuker!
Veel spelers zijn in 'GO GO GO' modus nu de xpac (weer) uit is. Merk zelf ook dat mensen wat individualistischer lijken te zijn. Heb al 200+ random spelers in de open wereld gebuffed en hooguit 5x een bedankje ontvangen, dat was in Classic wel anders. Ook al een aantal keer meegemaakt dat spelers (van de eigen factie) de node proberen te minen die ik al een tijdje sta te minen.

Aan de andere kant heb ik ook veel chille/normale mensen ontmoet in dungeons. Daar kan er vaak wel een praatje vanaf tijdens het spelen. Denk dat mensen veel 'concurrentie' ervaren in de open wereld en in een dungeon, waar je het samen moet doen, wat meer ontspannen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Ik heb juist het tegenovergestelde. Soms word ik direct geinvite als ik in de buurt van een quest mob ben. Nu moet ik zeggen dat als ik een ally zie met half health, ik vaak ff een regrowth gooi. En erna ff een motw.

Daarnet wel een priest (mede-alliance) die erger was dan twee gros hordies in het stealen van kills.Valt dan extra op :)

(En ja, voor hordies die mij proberen te zieken heb ik rank1 moonfire :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuqebaqer
Vanavond level 62 aantikken op mijn Hunter, eindelijk steady shot incoming. Toch ben ik echt verbaasd how snel sommige mensen de 70 aantikken. Ik doe aardig mijn best maar snel gaat het niet vind ik ondanks de questie addon. Vermoed dat ze niet alleen questen of alleen dungeon runs doen met guildies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destroye
Cuqebaqer schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:51:
Vanavond level 62 aantikken op mijn Hunter, eindelijk steady shot incoming. Toch ben ik echt verbaasd how snel sommige mensen de 70 aantikken. Ik doe aardig mijn best maar snel gaat het niet vind ik ondanks de questie addon. Vermoed dat ze niet alleen questen of alleen dungeon runs doen met guildies ?
Veel zal inderdaad gaan door middel van dungeon runs, en dan voornamelijk full T3 gear en veel AOE waardoor de mob packs snel down zijn. Zelf ook pas lvl 63. Ik wil vooral snel aspect of the viper hebben voor mana regen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:05

Felyrion

goodgoan!

Zspirit schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:39:

De zones/layers zijn bij mij nog wel echt te druk, als priest kan ik niet zo goed mobs taggen.
Shadow Word of Pain is een DOT en dit tagged niet gelijk, de rest heeft cast time, wand of melee lijkt t snelste te gaan.
Iemand hier nog tips voor? (disc priest)
Op lvl 62 heb je Shadow Word: Death gekregen. Dat is dan helaas wel een spell die je zelf ook damage doet als je het op deze manier gebruikt, maar het is wel een instant tag. Ik maak er zelf veel gebruik van :P

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
destroye schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Veel zal inderdaad gaan door middel van dungeon runs, en dan voornamelijk full T3 gear en veel AOE waardoor de mob packs snel down zijn. Zelf ook pas lvl 63. Ik wil vooral snel aspect of the viper hebben voor mana regen
Goeie gear helpt natuurlijk een hele hoop maar wat je vooral wilt is een hele hoop tijd. Als je de hele dag kan spelen maakt het niet uit wat je doet (quests, dungeon spam etc) dan ga je natuurlijk sowieso al een stuk sneller. Ik ben inmiddels bijna lvl 66, ik heb niet zo heel veel tijd en levelen als resto shaman is niet de snelste manier natuurlijk. Dat gezegd hebbende, als healer is het vrij makkelijk om groepjes te vinden voor dungeons en quests dus daar heb ik veel gebruik van gemaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door stickfiguur op 08-06-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Het is vooral veel tijd hebben ja.
De dungeon spam is niet eens zo heel veel sneller dan questen, tenzij je als healer speelt zoals stickfiguur of ikzelf (holydin). De voornaamste reden van de dungeon spam is om de rep al op honored te krijgen voordat je begint met questen. En daarmee dus zo dicht mogelijk bij reverred te komen, zodat je de keys voor heroic kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Felyrion schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:16:
[...]

Op lvl 62 heb je Shadow Word: Death gekregen. Dat is dan helaas wel een spell die je zelf ook damage doet als je het op deze manier gebruikt, maar het is wel een instant tag. Ik maak er zelf veel gebruik van :P
Ohja klopt had ik niet eens aan gedacht.
Dan pak je zelf wel dmg maar voor een speciale rare of quest mob kan dit handig zijn, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
toolkist schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:36:
Het is vooral veel tijd hebben ja.
De dungeon spam is niet eens zo heel veel sneller dan questen, tenzij je als healer speelt zoals stickfiguur of ikzelf (holydin). De voornaamste reden van de dungeon spam is om de rep al op honored te krijgen voordat je begint met questen. En daarmee dus zo dicht mogelijk bij reverred te komen, zodat je de keys voor heroic kunt kopen.
Als je met een spell cleave setup gaat kan je wel heel snel clearen. Krijg je in een paar pulls veel meer experience dan je met quests kan krijgen. Ligt natuurlijk wel aan de efficiency van 5 spelers terwijl met questen je alleen van je zelf afhankelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Nog meer mensen last van het niet definitief kunnen kiezen (en levelen) van een class?

Ik speel nu sinds een weekje weer Classic (ivm TBC) en ik heb nu alweer keuze stress...
Ik heb de volgende classes:

- Een Human Paladin (geboost) op 58 (Protection/wannabe AoE spec)
- 2 Priests, een Dwarf op 42 en toen wilde ik toch een Night Elf en deze is nu 33 (Holy Smite spec to be)
- Gnome Lock op 28 (Affliction omw to Demo)
- en ik had nog een Druid op 22 ofzo, maar die heb ik verwijderd

Nu ben ik een paar dagen aan het spelen, variërend tussen mijn Pala (want nieuw) en mijn Lock (want I love DoTs) en ik twijfel nu alweer om weer met een NE Druid te beginnen...

Zoals je dus ook wel begrijpt heb ik geen probleem met het levelen van een poppetje, ik vind het namelijk heerlijk.

Ik denk dat Priest, Warlock en Druid wel mijn meest favoriete classes zijn, want die speelde ik namelijk ook op Retail.
Maar sinds ik Classic speel vind ik het maar lastig, want op deze manier denk ik dat ik wel nooit tot max level kom haha, want ik heb dit áltijd nog gehad in Classic... (niet in retail, want daar ben je in een zucht en een scheet max level) :+

Nog meer mensen die dit ervaren? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misdirection
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09-2021
@Milo44 geen ervaring mee, maar wel paar guildies die hiermee worstelen. Ik gaf hen de tip: pick 1 class en ga. Delete de rest. Wil je endgame een beetje meekomen, dan heb je toch ‘maar’ tijd voor 1 char, dan nog is het vaak lastig. Alle mensen die met zoveel alts rommelen zien de helft van de endgame content nooit. In wow maakt het niet veel uit welke class je speelt, meer of jij je rol beheerst. Als ik jouw post zo lees, dan houd je van diversiteit. Ik zou dan snel op een hybrid class uitkomen: dan kun je altijd nog een andere role kiezen (tank, dps, healer). Als je van dots houdt (waarom?) idd warlock gaan. Ik speel zelf hunter, zit in een enorm leuke guild en kan alle content met hen clearen. Die content doen vind ik het leukste in dit spel. Of ik dat nou op een rogue/ warlock/ mage/ etc etc doe, maakt mij niks uit. Hunter gekozen omdat het een leuke open world class is, qua content/ class specifics maakt het niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Milo44 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:17:
Nog meer mensen last van het niet definitief kunnen kiezen (en levelen) van een class?

Ik speel nu sinds een weekje weer Classic (ivm TBC) en ik heb nu alweer keuze stress...
Ik heb de volgende classes:

- Een Human Paladin (geboost) op 58 (Protection/wannabe AoE spec)
- 2 Priests, een Dwarf op 42 en toen wilde ik toch een Night Elf en deze is nu 33 (Holy Smite spec to be)
- Gnome Lock op 28 (Affliction omw to Demo)
- en ik had nog een Druid op 22 ofzo, maar die heb ik verwijderd

Nu ben ik een paar dagen aan het spelen, variërend tussen mijn Pala (want nieuw) en mijn Lock (want I love DoTs) en ik twijfel nu alweer om weer met een NE Druid te beginnen...

Zoals je dus ook wel begrijpt heb ik geen probleem met het levelen van een poppetje, ik vind het namelijk heerlijk.

Ik denk dat Priest, Warlock en Druid wel mijn meest favoriete classes zijn, want die speelde ik namelijk ook op Retail.
Maar sinds ik Classic speel vind ik het maar lastig, want op deze manier denk ik dat ik wel nooit tot max level kom haha, want ik heb dit áltijd nog gehad in Classic... (niet in retail, want daar ben je in een zucht en een scheet max level) :+

Nog meer mensen die dit ervaren? :D
Niet helemaal eens met bovenstaande. Ik heb ook niet veel tijd, maar speel toch vaak 2 characters. Hoogste is nu 63. Ook totaal geen haast mee want karazhan is er over een paar weken ook nog wel.
De vraag die je je moet stellen is denk ik, wil je tanken, dps of healen op 70?
Pala is je tank, priest je healer en lock je dpser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
@Misdirection Ik denk zelf dat de hoeveelheid tijd die je hebt/kan/wil spelen ook meetelt. Ik was namelijk vergeten te melden dat ik een casual speler ben.
In mijn ogen is dat iemand die beperkte tijd heeft/niet meer tijd wil maken voor de game. (dit is natuurlijk subjectief!)

Aangezien ik nog steeds geen poppetje op max level heb gehad sinds Classic uit is weet ik niet hoe de endgame is in Classic/TBC.
Ik denk zelf al snel aan raids en dan haak ik al af. Dat hoeft voor mij namelijk niet.
Niet omdat ik het niet wil, maar simpelweg omdat ik daar geen tijd meer voor heb.

Ik heb gewoon een full time baan, huishouden en een vriendin die ook leuke dingen wil doen.
Daarnaast ga ik binnenkort ook weer in opleiding, dus heel veel vrije tijd heb ik niet, zeker niet als de opleiding eenmaal begint.
De vaste (en vaak tot late) tijden kan ik nu (en voorlopig) niet veroorloven.

Als ik wel vrije tijd heb, dan speel ik graag wat games ter ontspanning en nu dus weer WoW.
Tuurlijk wil ik uiteindelijk wel een max level poppetje hebben en plezier hebben met de mensen in een guild die je al langer kent, maar ik weet simpelweg niet of het raiden er ooit nog van gaat komen.
Ik wil niet "vast zitten aan bepaalde tijden" om mee te kunnen doen aan een raid.
Vaak wordt het ook laat en dan ben ik de volgende dag weer helemaal verrot, want mijn slaap heb ik ook hard nodig merk ik :9

Voor dungeons moet ik nu soms al denken van "het duurt ongeveer zo lang, heb ik daar nu wel tijd voor?". :+

@Verwijderd And what about my Druid? Die is inmiddels bijna 15 nu en bevalt weer als vanouds (was begin Classic mijn eerste roll).
Ik probeer deze voorlopig lekker aan te houden, want ik houd zoals Misdirection al zei, idd van variatie en ik denk dat de Druid daar -voor mijn ervaring met classes- als de beste in past.
Ik ben van plan de "hybride Feral Tank spec" (0/44/17) aan te houden met een paar andere talents die het levelen/solo content net iets makkelijker maken om uiteindelijk op max level te kijken hoe de situatie is en dan terug te speccen naar de originele hybride spec.

We gaan het allemaal wel zien, tot nu toe geniet ik ondanks ik geen specifieke keuze kan maken, alsnog heel erg van de game en dat is denk ik het allerbelangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misdirection
@Milo44 gewoon lekker zo doorspelen dan. Voor jouw beeldvorming: ik heb een kind, vrouw, drukke internationale baan (nu ff niet reizen) en speel al 15 jaar wow. Kwestie van hobby prioriteiten I guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Misdirection schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:53:
@Milo44 gewoon lekker zo doorspelen dan. Voor jouw beeldvorming: ik heb een kind, vrouw, drukke internationale baan (nu ff niet reizen) en speel al 15 jaar wow. Kwestie van hobby prioriteiten I guess :)
Er vanuit gaande dat je dan ook nog raid, zeg ik: Petje af. _/-\o_
Ik ben benieuwd of mij dat uiteindelijk ook gaat lukken haha. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:57
Waar kan ik mij aanmelden voor een Nederlandse PVE guild in TBC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Neoseer schreef op zondag 13 juni 2021 @ 15:49:
Waar kan ik mij aanmelden voor een Nederlandse PVE guild in TBC?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, maar denk dat je er nog ff bij moet vermelden welke server je speelt.
Ik zit op Pyrewood Village, dus als er een (bekende) NL Guild op die server zit hoor ik het graag :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
@Neoseer en @Milo44 ik zie zo af en toe een gilde met de naam "Lowlands Militia" of iets dergelijks. Ik weet het niet zeker maar dat zou weleens NL kunnen zijn.
Dit is op de Pyrewood Village server bij de Alliance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hem niet, het heeft namelijk helemaal geen invloed op de mensen die classic gespeeld hebben en level 1 tot en met 60 zelf gedaan hebben.

Ik moet hard lachen als het pay2win genoemd wordt, je hebt wel een heel opgeblazen ego als je jezelf op de borst gaat kloppen en level 1 tot 58 questen en dungeons doen een 'win' noemt.

Ik heb net als jij in classic gelevel en ben tot 37 gekomen en toen was ik het echt helemaal zat. Op zich niet zo gek, kijk naar de talent trees en de 31/41 punt abilities. Dat zijn game changers, indertijd toen ik vanilla speelde vond ik het levellen al een last waar ik doorheen moest bijten om bij leuke content te komen. Een tweede keer kon ik mij er niet tope zetten.

In TBC werd indertijd alles een stuk beter. Om te beginnen had je al 51 punten om in je spec te stoppen dus elke spec was vanaf 60 tot 70 fatsoenlijk speelbaar. Daarnaast was de levelling in TBC gewoon een stuk beter dan in vanilla. De raids in TBC waren ook een stuk leuker.

Als ik niet een boost had kunnen kopen had ik echter nooit TBC classic gaan spelen. Er komt voor mij ook geen alt. Ik heb namelijk nul behoefte om de ronduit slechte levelling van 1-60 te doen in Azeroth, zelfs niet met de XP boost van TBC. De experience is namelijk nog steeds slecht, met verspilde tijd aan travel naar een ander continent om chains voort te zetten, eindeloze grinds en vooral eindeloze downtime op de lagere levels.

Ik vermaak mij nu prima met mijn gebooste shadow priest in outland, ik kijk er niet naar uit om op 70 nog terug te gaan om mijn professions te levellen, maar door die zure appel bijt ik wel even.

Oh en de boost gear die je op 58 krijgt zou ik ok geen p2w noemen, die is namelijk slechter dan de quest greens die je voor level 50-55 quests krijgt. Iedereen die zelf tot level 58 geleveld heeft heeft betere gear! En met 25G start kapitaal duurt het ook wel even voor ik een epic mount heb, laat staan flying. Dit terwijl de classic spelers allemaal al zoveel verzameld hebben dat iedere 70 die ik zie vliegt.

En ik ben niet alleen, een aantal vrienden uit de TBC tijd speelt nu ook weer, geen van allen heeft classic gespeeld, zelfde reden als waarom ik het niet deed.
Misdirection schreef op zondag 13 juni 2021 @ 11:53:
Yup, indertijd in TBC met de guild BT en Hyjal uitgespeeld, Sunwell nooit aan toegekomen. We speelden echter maar 1 avond in de week. We hadden van de 25 man zeker 10 spelers die echt niet wisten wat ze deden, als we daar wat kritischer mee waren geweest hadden we alles makkelijk kunnen clearen. (dat hebben wqe in WotLK namelijk gedaan en alles op hard modes/heroic gecleared) Dus zoveel tijd hoeft het niet te kosten.

En zeker met de veel betere bossmods nu en allle bosses al bekend... Je kan nu al vanaf dag 1 werken aan een nature resist tank voor Hydros, een fire resist rest voor een lock op leotheras. En shadow resistance gear voor iedereen in BT. Daarnaast weten we voor de hele expansions alle boss fights, een min max guild heeft dus iig drie tanks: Warrior, Paladin (voor Hyjal trash en een paar verdwaalde bosses met veel adds) en Druid voor de nature resist. Daarnaast 1 affliction en twee destro locks en 3 hunters en de rest van de raid kan je naar wil invullen zolang je alle buffs maar krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
Ik zit zelf op server Mograine, maar ik heb uiteindelijk ook maar besloten om PVP te gaan doen als nieuwe char in classic, lekker rustig aan levelen totdat het moment daar is.
Zag daar de guild Golden Times (ENTROPY). Iemand bekend hiermee heb al ff een inschrijving gedaan. Dus hoop dat ze mij ook willen toelaten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Neoseer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:09:
Ik zit zelf op server Mograine, maar ik heb uiteindelijk ook maar besloten om PVP te gaan doen als nieuwe char in classic, lekker rustig aan levelen totdat het moment daar is.
Zag daar de guild Golden Times (ENTROPY). Iemand bekend hiermee heb al ff een inschrijving gedaan. Dus hoop dat ze mij ook willen toelaten :D
Ik speel ook op mograine, speel je horde of alliance?

Ken die guild verder niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoseer
@Verwijderd Ik speel zelf Alliance, was een druid begonnen maar begin te twijfelen en wil misschien ook wel ff een frost mage maken. Die eerst 4 levels heb ik zo ingehaald haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
Neoseer schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:38:
@Verwijderd Ik speel zelf Alliance, was een druid begonnen maar begin te twijfelen en wil misschien ook wel ff een frost mage maken. Die eerst 4 levels heb ik zo ingehaald haha.
Leuk! Speel zelf ook Alliance. Ik zit bij Degenerates :X Momenteel net geen 69 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Niet helemaal eens met bovenstaande. Ik heb ook niet veel tijd, maar speel toch vaak 2 characters. Hoogste is nu 63. Ook totaal geen haast mee want karazhan is er over een paar weken ook nog wel.
De vraag die je je moet stellen is denk ik, wil je tanken, dps of healen op 70?
Pala is je tank, priest je healer en lock je dpser.
Pala is tank of healer (allebei prima) en evt zelfs dps (wel mee de buff boi dan), priest is dps of healer (ook allebei prima in raids)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik lees hierboven dat er interesse is in een NL guild.
Op Noggenfrogger realm hebben wij een guild <Ragnasos>.
For the Horde, ofcourse :) .
De groep bestaat op het moment uit 50 members.
Ook is er een discord groep ingericht waar iedereen in terecht kan.
Wie zin heeft in een NL community kan mij een bericht sturen op Tweakers.
Zet hier in wat je IGN is en wij zorgen er voor dat je een invite krijgt :)
Ook mag het in-game naar Gehaktball per mail.

Tot snel!

[ Voor 3% gewijzigd door gehaktballemans op 17-06-2021 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Pala is tank of healer (allebei prima) en evt zelfs dps (wel mee de buff boi dan), priest is dps of healer (ook allebei prima in raids)...
Goh.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietz0r
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13:16
gehaktballemans schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:39:
Ik lees hierboven dat er interesse is in een NL guild.
Op Noggenfrogger realm hebben wij een guild <Ragnasos>.
De groep bestaat op het moment uit 50 members.
Ook is er een discord groep ingericht waar iedereen in terecht kan.
Wie zin heeft in een NL community kan mij een bericht sturen op Tweakers.
Zet hier in wat je IGN is en wij zorgen er voor dat je een invite krijgt :)
Ook mag het in-game naar Gehaktball per mail.

Tot snel!
Alliance of Horde? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 06:01
Eindelijk re-subbed voor TBC Classic!

Mooi man, weer heerlijk rustig m'n druid opbouwen naar 70.
Gekozen voor Pyrewood Village, gezien dat er al een aantal Tweakers zitten en het een actief raidende populatie heeft.
Viel me wel op dat alle normal servers (wel 3 stuks!) al "Full" zijn..

Nu nog kijken of ik ergens tijd kan vinden om te gamen, maar leuk weer!
Beter TBC spelen op een officiële server. :)

Edit:
Level 5 op TBC :+
En live voelt erg overweldigend, log in en krijg een shitload aan achievements. Alles knippert, pop-ups, gloeiende randjes, whoa.. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Freaky Maus op 17-06-2021 00:19 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misdirection
Lees dat rode blok onderaan nog eens door, en dan of dit heel slim was om te posten ;)

[ Voor 88% gewijzigd door BM op 23-06-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktballemans
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20-12-2023
Whoops: For the Horde !!
Pagina: 1 ... 58 ... 82 Laatste

Let op:
- Recruitment is niet toegestaan
- Vermijd de slowchat